Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman pakt punt bij weerzien met Mourinho

Laatste update:

Pas voor de vijfde keer dit seizoen heeft Chelsea puntenverlies geleden in de Premier League. De ploeg van manager José Mourinho kwam bij het Southampton van Ronald Koeman niet verder dan 1-1. Voor Koeman en Mourinho was het een bijzondere wedstrijd, want de twee hebben in het verleden samengewerkt als assistenten van Louis van Gaal bij Barcelona.

/

Het weerzien met Mourinho begon prima voor Koeman. Hoewel Chelsea in de beginfase de baas was over de bal (65 procent balbezit voor de bezoekers), kwam Southampton er enkele keren gevaarlijk uit. Het leverde al snel een doelpunt op, toen Dusan Tadic de bal doorspeelde na goed werk van Graziano Pellè. Sadio Mané ging alleen op Thibaut Courtois af en de aanvaller wipte de bal langs de Belgische sluitpost voor de 1-0. Voor Chelsea betekende dat doelpunt de eerste tegengoal in 299 minuten in de Premier League.

Chelsea kwam er in aanvallend opzicht niet door, Southampton trok de hoeveelheid balbezit gelijk en alles wees erop dat Koeman en consorten de rust zouden halen met een voorsprong. Daar dacht Eden Hazard anders over. Vlak voor de onderbreking trok hij naar binnen en verzilverde hij het eerste schot op doel van de bezoekers (1-1). De assist kwam van Cesc Fàbregas, die alweer voor de dertiende keer dit seizoen als aangever fungeerde.

/

In de tweede helft werd Southampton met de rug tegen de muur gezet door een veel sterker Chelsea. Hazard schoot rakelings naast, Fàbregas kreeg geen strafschop na een duikeling (hij kreeg zelfs geel) en schoten van Willian en Diego Costa smoorden in een woud van verdedigers. Mourinho rook bloed en bracht Didier Drogba het veld in teneinde iets te forceren, maar Southampton hield stand.

In de absolute slotfase werd Southampton zowaar weer wat sterker. Chelsea liep even terug, maar toen het snel counterde moest Morgan Schneiderlin aan de noodrem trekken. De middenvelder wist genoeg en liep al voordat hij zijn tweede gele kaart getoond kreeg van het veld. Vanaf dat moment was het al helemaal alle hens aan dek voor de thuisploeg; het bleef 1-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Luis speelde echt slecht en we maken het niet af. Net als bij City en Utd laten we het uit zelf liggen. Zonde dit.. Echt heel jammer.

28 december 2014 om 17:05

Voor de mensen die zeuren dat oscar moest spelen... Hij was ziek. City komt op 1 punt maar zie chelsea nog makkelijk kampioen worden. City man utd liverpool everton southampton newcastle hebben ze allemaal 2e seizoen helft thuis.

28 december 2014 om 17:08

''makkelijk'' tja.. Thuis is Chelsea goed, maar denk vooral niet te makkelijk over die wedstrijden. Ik moet nog maar eens zien of we dat zo makkelijk gaan winnen allemaal. Denk dat dat tegen gaat vallen.

28 december 2014 om 17:11

Uit spelen tegen ploegen onderin is in de tweede seizoenshelft geen pretje hoor. Zeker niet als chelsea mee blijft doen op alle fronten.. als je straks woensdag en dinsdag een CL wedstrijd hebt en tussendoor uit moet tegen fysieke ploegen die de pot dichtgooien. Dan is het bijna gedoemd om punten te laten liggen. Mocht dst niet gebeuren en doen ze thuis wat ze moeten doen, dan zijn ze ook de terecht kampioen lijkt me.

28 december 2014 om 17:34

Deze wedstrijd heeft duidelijk gemaakt waarom sommige spelers op de bank zitten.

De menseen die om Schurrle roepen ipv Willian hebben hopelijk ook hun ogen opgengedaan.

Ik ben niet Willians grootste fan maar hij is wel beter in de combinatie dan Schurrle en veel waadevoller in balverlies. Hij zet heel goed druk waardoor we de bal snel recupereren.

28 december 2014 om 17:49

Ik moet je natuurlijk helemaal gelijk geven! Jammer dat het zo moet, maar hopelijk speelt city gelijk en dan is de schade beperkt gebleven.

29 december 2014 om 00:42

Filipe Luis inderdaad... Heb me echt kapot gelachen om die man. Iedere bal die bij hem aan de zijkant kwam voor een voorzet, wist je al dat hij achter of uit zou gaan. Dramatisch.

Jammer dat United niet heeft gewonnen, waren ze weer stapje dichterbij gekomen maarja

Jammer zeg. Chelsea kon geen échte kansen creëren eigenlijk. Veel gebrei, weinig échte kansen. Southampton was de eerste helft goed, tweede helft met name tegenhouden, maar dat is logisch. Zonde van dit puntverlies.

28 december 2014 om 17:13

Het was gewoon een fout om met Mikel te beginnen en die Luis is al helemaal een fiasco. In zo'n wedstrijd heb je Oscar nodig. Maar de verdediging van Soton stond ook geweldig. Het is een pijnlijke, maar terechte uitslag.

28 december 2014 om 17:22

Ben ik het niet helemaal mee eens.. schoten waren er helaas niet veel nee, maar er zijn wel ontzettend veel goede voorzetten gegeven waar maar een speler tegenaan hoefde te lopen, wat helaas niet gebeurde. Felipe luis vond ik overigens niet zo dramatisch, heeft erg vaak duels gewonnen in tegenstelling tot schurrle en terry. Maar wat was hazard toch weer geweldig vandaag. Als hij wat sneller beslissingen gaat maken, zal hij zoveel meer gaan scoren

Knap gedaan van Koeman en Southampton. Southampton verdedigde goed en Chelsea heeft ook in de tweede helft weinig kansen gehad. Filipe Luis was wel een drama hoor...

28 december 2014 om 18:47

Toch opmerkelijk hoe ver die is weggezakt. Van 1 van de betere LB ter wereld bij Atletico naar bankzitter bij Chelsea...

Het zegt toch wel genoeg dat Azpi (een Rb!) de voorkeur boven hem krijgt normaal gesproken.

Jammer, domineren en helaas niet winnen. Southampton die heel compact speelt en met de counter voetbalt. maar een heerlijk doelpunt van Hazard.
Ik kan wel leven met een punt, we verdienden meer maar kwamen er gewoon moeilijk doorheen.

Knap van Southampton, met 10 man nog een punt eruit slepen ondanks de overmacht van The Blues.

28 december 2014 om 17:02

Ze speelden maar 7 min met 10 man... :S

28 december 2014 om 17:10

Met zoveel overwicht in de 2e helft maakt het niet uit dat het maar 7 minuten waren..
Je hebt wedstrijden waar ze binnen 5 minuten alles weggeven omdat je met een man minder komt te staan.
En ook al waren ze met 11 man geëindigd dan is het nog knap.

Goede tactische zet van Koeman om Mané wat meer centraal uit te spelen, waardoor hij met zijn snelheid van de trage Cahill en Terry kon profiteren en Chelsea verder teruggetrokken moest spelen. Vrijwel al het gevaar kwam via de kleine Senegalees die Ajax ook al zo´n pijn deed in de El.

Verder maakte Chelsea natuurlijk meer aanspraak op de drie punten dan Southhampon, al creèerden ze weinig kansen en hadden ze een vlaag van genialiteit nodig van Hazard. Schurrle speelde zwak, daar had ik meer van verwacht. Aan de andere kant speelde Pelle ook niet sterk, al blijft hij belangrijk als aanspeelpunt. Het duo Wanyama-Schneiderlin speelde werkelijk geweldig, en hadden Chelsea zeker het eerste half uur helemaal in de zak

City voorlopig winnaar van het weekend.

28 december 2014 om 17:22

Klopt zeker al hebben die het nu ook knap lastig.

Oftopic: ik wil graag binnenkort met mijn neefje een keer naar een wedstrijd van city. Ze spelen erg leuk voetbal. Aangezien jij een supporter van city bent kan ik misschien bij jou wat informatie inwinnen. Waar koop jij meestal je kaarten en welk vak is leuk om te zitten?

28 december 2014 om 18:20

Winnaar van het weekend jongen juich NOOIT te vroeg

28 december 2014 om 22:35

Daarom zei ik ook voorlopig.

28 december 2014 om 18:48

Niet als City gelijkspeelt tegen Burnley

Leuke eerste helft. Wel jammer van die goal vlak voor rust,. Dat gaf Chelsea weer de oppepper. Ik vond eerlijk gezegd, dat Southampton wel de overwinning verdiende , omdat Chelsea eerste helft de enige schot die goal was. En 2de helft domineerde ze weldegelijk alleen geen 100% kans gecreeerd ondanks de constante dreiging.

28 december 2014 om 17:02

Jij hebt geen verstand van voetbal of je haat richting is Chelsea is heel groot. Er was 1 team dan voor de winst ging en dat was Chelsea.

28 december 2014 om 17:09

Waarom zou ik in Godsnaam een hekel hebben tegen Chelsea?? En ik verkondig hier alleen mijn mening en dat kan je teruglezen. Eerste helft was Southampton gewoon de ploeg met meerdere kansen. Chelsea had dan wel meer balbezit, maar kwam niet verder dan die goal van Eden. Tweede helft domineerden ze ja, maar dat kwam denk ik meer omdat Southampton het toeliet. En ondanks dat hebben ze niet 1 100% kans gecreeerd.

28 december 2014 om 17:14

Haten, haten.....om de haverklap iemand een hater noemen alleen maar omdat hij zijn mening verkondigd, die trouwens helemaal niet raar is.southampton had misschien geen overwinning verdiend, maar ze waren tot die 1-1 strijdvaardig.en een puntje is meer dan verdiend.

Chelsea verdiende ook niet meer dan 1 punt hier een gelijkspel is op z'n plaats

Perfecte weekend voor city nog maar 1 punt verschil met Chelsea en verder uitgelopen van united

Ik moet maar zien of Chelsea makkelijk kampioen word na de perfecte start gaat het nu wel minder

28 december 2014 om 17:04

Chelsea verdiende de 3 punten. Southampton verdedigde met 10 man. Word lastig voetballen met zo'n muur voor je.

28 december 2014 om 17:05

That irony..

28 december 2014 om 19:30

Goh, zoiets doen ze bij Chelsea nou nooit!?

28 december 2014 om 17:05

Daarom zie ik city kampioen worden zodra er een bus staat kan Chelsea het niet.
City kan het wel ook bij hun spel is toch een stuk overtuigender.

28 december 2014 om 17:05

En waarom verdiende Southampton de punten ? Het was in de tweede helft alleen maar tegenhouden.

Southampton heeft de bus goed gepakeert zeg. Wat een verdedigende team zeg.

28 december 2014 om 17:04

Typisch Nederlands. Wij verliezen liever met mooi voetbal. Zo werkt het nu eenmaal niet.

28 december 2014 om 17:06

Maar als Chelsea het doet vind je niet kunnen toch ? Hypocriet!

28 december 2014 om 17:11

Nee, dat klopt. Chelsea investeert veel meer geld in het team en heeft spelers waarmee je ook mag verwachten dat ze mooi voetbal op de mat leggen. Wanneer je een elftal vol klasbakken hebt is het triest om verdedigend te spelen tegen teams die een maatje kleiner zijn. Dat is heel wat anders dan Southampton die voetbalreus Chelsea onder de duim wil houden en al blij is met 1 punt.

28 december 2014 om 17:12

chelsea is op papier veeel beter dan southampton dus als je dan verdedigend er een punt uitsleept is dat gewoon een geslaagde dag

28 december 2014 om 17:13

Hoe weet jij dat hij dat vindt? Heb je hem dat eerder zien zeggen.
Er zijn genoeg mensen die dat vinden ja, van teams als Chelsea of Atletico.
Maar er zijn ook genoeg mensen die een dergelijke speelwijze verdedigen.

Ik heb niks tegen kleinere teams die de bus parkeren tegen grote clubs als Chelsea. Hoe wil je die anders verslaan als kleiner team?
Maar als een club als Chelsea, met wereldspelers in hun team, nog steeds de bus parkeert roept dat veel afgunst op.
Je stopt miljoenen en nog eens tientallen miljoenen in je selectie en dan is dit waarmee je op de proppen komt?

Hoe dan ook, deze speelwijze is zeker te rechtvaardigen. Het heeft ze de CL opgeleverd, dus snap goed dat Chelsea-supporters het niet erg vinden.

28 december 2014 om 17:23

Dat team waar Chelsea mee won had helemaal geen wereldspelers. Bayern en met name Barcelona waren stukken beter. Het zegt genoeg dat dat team 6de werd in de competitie.

28 december 2014 om 17:43

Hebben wij het nou over dezelfde ploeg met Drogba, Lampard, Mata, Ramires, Essien, Terry, Ivanovic, Cech en consorten?

Geen wereldspelers? Het scheelde dat de trainers in dat seizoen een stuk minder waren dan Mourinho, maar zeggen dat het elftal aan kwaliteit ontbrak is onzin.

28 december 2014 om 17:55

Ieder heeft toch recht om te spelen hoe ze dat willen? Toch lief dat je mijn mening verkeerd voorspelt.

28 december 2014 om 19:03

Hoe bedoel je, Mourinho? Die was toen helemaal geen coach. Di Matteo, ooit van gehoord?

En Chelsea had inderdaad wel wereldspelers, maar niet zoveel spelers met zoveel kwaliteit als Bayern toen bijvoorbeeld, of Barcelona. Chelsea won eerder op basis van mentaliteit, strijdkracht en opoffering.

28 december 2014 om 17:04

Ze moesten wel ze werden 2e helft heletijd onderdruk gezet door Chelsea. Je zag ook by Southampton dat 2 wedstrijden in 4 dagen ze vermoeid waren.

Creativiteit José. Je zag toen Wikian erin kwam dat er meer dreiging kwam had je maar Oscar moeten opstellen. Mourinho heeft gefaald. Dan ook nog met Mikel en Luis spelen.

28 december 2014 om 17:06

Oscar was enorm vermoeid, dat zag je de vorige wedstrijd al. Met hem spelen had geen nut gehad

28 december 2014 om 17:22

Oscar was ziek dus het was onmogelijk dat hij zou spelen. Daarnaast speelt Chelsea nu zoveel wedstrijden dat je spelers ook wel eens rust moet geven.

Mourinho had gewoon met Willian moeten beginnen. Met hem erbij vond ik Chelsea nog beter spelen.

En al die kindertjes hier nog maar een maand geleden de titel al aan Chelsea geven.

Pellegrini en Man City komen Mourinho en Chelsea halen. Man City gaat nog over dit Chelsea heen in de klassering.

De combinatie Pellegrini/Man City zal heersen de komende jaren in Engeland.

28 december 2014 om 17:05

Chelsea heeft veel moeilijker progamma gehad maar daar kijken zulke mensen als jij niet. City gaat nog veel punten verliezen.

28 december 2014 om 17:15

We zitten op de helft van de competitie. Hoe kan Chelsea dan een moeilijker programma gehad hebben?

28 december 2014 om 17:27

Je weet toch wel dat Chelsea bijna alle moeilijke uitwedstrijden heeft gehad? City, Liverpool, United, Everton en nu Southampton. Ook Stoke city, Sunderland en met name Neecastle al gehad waar elke topteam moeite mee heeft.
Chelsea is thuis ijzersterk en uit erg kwetsbaar. Genoeg zegt lijk me.

28 december 2014 om 17:28

Genoeg gezegd*

28 december 2014 om 18:53

@mixp

Omdat City heel veel moeilijk wedstrijden thuis heeft gehad waar Chelsea deze juist uit heeft gehad. Chelsea heeft bijv. al uit bij City & United gespeeld waar City zowel Chelsea als United thuis heeft gehad.

28 december 2014 om 17:05

Potsierlijk. Je mag dat gerust denken, maar nu ben je net zo erg als die zogenaamde kindertjes.

28 december 2014 om 17:15

City gaat het nog lastig genoeg krijgen in de tweede helft van het seizoen.

De competitie ligt terug open, City staat aan de rust 2-0 voor bij Burnley. Oscar op 10 en Fabregas en Matic daarachter blijkt de perfecte opstelling, met Mikel is het altijd minder, op die manier raak je twee seconden trager aan de overkant. Die rode kaart van Schneiderlin was echt oerdom, beseft waarschijnlijk nu pas dat er over drie dagen opnieuw gevoetbald wordt - zonder hem.

Het blijft een genot om naar Hazard te kijken. Die bal plakt gewoon aan zijn voeten. Niet van de bal te krijgen die vent. Verder wel een verdiend gelijkspel dit.

Eden Hazard is pure wereldklasse! Wat een voetballer. Zou mooi zijn moest hij het ook zo frequent voor onze Rode Duivels laten zien.

28 december 2014 om 17:09

Ben je Belgisch dan? (:
Niet tot dat niet echt veel uit maakt, alleen ik had het eigenlijk nooit verwacht doordat bijna alle belgen hier wel iets met België in hun naam hebben. En tjah, over Hazard.. Ik vind het nog altijd vreselijk dat hij bij Chelsea speelt, dat gezeur dat hij niet fysiek genoeg zou zijn voor de Premier League heeft hij helemaal weggespeeld. Echt fantastisch om hem soms aan het werk te zien.

28 december 2014 om 17:15

Belg met Italiaanse roots van grootvaders kant, maar ben zowel fan van de Squadra als de Duivels.

Ik niet, heb weinig met Chelsea buiten Gianfranco Zola, maar Eden is de koning van een groots Chelsea, voor hem de ideale club. Toch ook mooi?

28 december 2014 om 17:26

Ik zou geen andere nickname willen, geloof al in die jongen nog voor ik vijf jaar geleden op VZ kwam met deze nick.

Sinds het EK -17 in 2007 dat toen werd gehouden in België zag je al dat hij exceptioneel veel talent had en het perfect in zich heeft om ooit de beste voetballer ter wereld te worden. Hij ligt nog steeds perfect op schema, hij is nu 23 en na Fabregas de belangrijkste schakel bij Chelsea. Waar zal hij staan over zes jaar?

28 december 2014 om 17:44

Zolang hij beter wordt in het combinatiespelletje op zijn vleugel zie ik Hazard echt wel uitgroeien tot dé smaakmaker van de Premier League en zeker een speler die een Ballon d'or zou kunnen winnen.

28 december 2014 om 17:56

Edenhazard

Ja snap dat heel goed, ik zag hem ook rond die tijd aan het werk en dacht meteen, meest talentvolle Belg die ik ooit gezien heb.... dat jeugd EK herinner ik me nog, speelde de pannen van het dak , debuteerde bij Lille en stond er meteen met heerlijke solo's en goals, werd direct twee jaar de beste speler van de Ligue 1, beste talent, won de titel, de beker dacht ik. En gaat voort op dat elan bij Chelsea. Zijn uitleg ook altijd waarom hij voor Chelsea koos, gewoon omdat ik wou laten zien dat wat ik bij Lille doe me ook op een hoger niveau zal kunnen. Echt een baas, geweldig veel zelfreflectie maar ook zelfvertrouwen. Zou echt de beste ter wereld kunnen worden. Je zag meteen dat die jongen iets speciaals had, iets magisch. Zoals zijn debuut voor de Duivels, welk ik live gezien heb, kwam erin en dolde direct 3 man, publiek werd helemaal zot haha voor zulke spelers ga je naar het stadion.

28 december 2014 om 17:14

Maar hij moet nog heel veel leren

28 december 2014 om 17:18

Aze/che

Uiteraard, maar door het feit dat Eden al zo lang meedraait vergeten mensen wel eens dat de knaap nog maar 23 is. Hij is nu al zo goed en kan nog veel beter, dat gaat wat geven!

28 december 2014 om 17:29

Mja bij Chelsea wordt er ook met hem gespeeld en accepteren ze dat hij de man is. Hij is veel vrijer en duikt geregeld centraal op.

Als je KDB daarna in een interview hoort zeggen dat hij niet genoeh ruimte heeft omdat er teveel volk centraal is dan is de boodschap duidelijk.

Ook is Mourinho gewoon een betere coach dam Wipmots en.speelt Chelsea vloeiender.

28 december 2014 om 22:21

Ik heb de wedstrijd niet live kunnen zien, want ik moest werken.. Maar ik hield live meepraten wel in de gaten. Nou, nu dat ik de wedstrijd heb gezien, moet ik zeggen, dat ik Luis helemaal niet slecht vond spelen. Zeker in de tweede helft niet. Hij combineerde echt goed met Costa en Hazard. Het is allemaal erg overdreven.

Ook Mikel was niet zo slecht (ben totaal geen fan van hem). Terry en Scburrle waren pas slecht. Die, Terry, had totaal geen controle over Mane. Ook met Azpi zou Cfc niet hebben gewonnen.

Oscar werd echt gemist vndg. Men onderschat deze jongen echt enorm. Cfc probeert met de bal het doel in te wandelen. Oscar is zeer direct en als hij ruimte krijgt dan schiet hij gewoon (wat KDB dus ook doet). Ook zijn oressie (en die van Willian) werd gemist.

Maar goed, al die mensen die roepen dat Schurrle in de basis thuishoort, moet gewoon hun smoel houden. Die speelt een drama seizoen.
Cfc haar selectie is heel erg small. Het is te hopen,niemand van de basiself geblesseerd zal raken.

28 december 2014 om 22:50

Oscar werd inderdaad gigantisch gemist.werkt heel hard en combineert goed met Hazard en Fabregas.

Willian vind ik iemand die de bal soms sneller mag inspelen, maar hij combineert beter dan Schurrle en is bij balverlies o zo belangrijk. Hij zet altijd meteen druk,waardoor het moeilijker is voor de tegenstander om uit te voetballen.

En inderdaad,terry had het moeilijk met de beweeglijke Man

Mikel had enorm veel verkeerde passesin de1ste helft. 2de ging beter.

Filipe Luis vond ik echt dramatisch net als Schurrle.

Heel triest gespeeld weer ik zie City nu ook als favoriet voor de titel. Enig pluspuntje Eden Hazard wat speelde hij weer fenomenaal.

28 december 2014 om 19:23

Is City nog steeds favoriet voor de titel haha

Waarom gaat het in dit soort wedstrijden nou altijd mis!? Wegglijden, steeds weer die kutvoorzetten en steeds weer iemand die een bal op 2 cm mist... Dit soort wedstrijden moet je gewoon winnen, volgende week Spurs uit en daar zie ik ook geen overwinning uitrollen. Kan City weer inlopen en op onverklare wijze weer een bedreiging worden (en ondertussen in Europa weer flater na flater slaan). Dat gat was weet ik veel hoeveel punten! Onbegrijpelijk..

28 december 2014 om 17:15

Hoezo onverklaarbare wijze, ze winnen nu (bijna) 10 op rij. Winnen van bayern en roma in de cl en zijn gewoon door. Ja het voetbal was niet al te best bij city. Maar dat zij al afgeschreven waren vond ik onbegrijpelijk. Wat chelsea heeft laten zien de eerste wedstrijden was fenomenaal, maar onmogelijk om vol te houden.

Ik zie al City word kampioen zulke wedstrijden horen we gewoon te winnen met 3 doelpunten verschil als we het verschil willen maken dat we de beste zijn van de competitie City scoor elke wedstrijd aan de lopende band

28 december 2014 om 17:11

City heeft nu de laatste weken ook wel een belachelijk eenvoudig programma.. Palace, Burnley, allemaal van die ploegjes. Tuurlijk scoor je dan veel. Die gaan het in de 2e seizoenshelft nog knap lastig krijgen, wij hebben hun, United, Liverpool, Stoke enzo allemaal al uit gehad.

28 december 2014 om 17:25

City moet nog uit tegen Everton, Spurs, Arsenal, United en tegen ons. Wij moeten van de top 7 alleen nog uit tegen Arsenal en Spurs. City heeft een makkelijk programma de laatste weken waardoor het makkelijker is om te scoren. Zij gaan nog genoeg punten laten liggen en hebben een moeilijker programma.

southampton gaf het nog bijna weg in de laatste min. er was weinig pressie en geen teamplay.
chelsea was wel de bovenliggende partij. echter vond ik southampton heel goed spelen de eerste helft er werd goed verdedigd als team en pele was een goed aanspeelpunt maar na de 2de helft was dit allemaal weg. ook domme overtreding van schniederlin dat maakte het nog extra moeilijk.
al met al een goeie pot gezien maar ik had meer verwacht van southampton.

Pff ik heb ook genoten van Hazard! Kappen draaien versnellen. Voor zulke spelers kom je naar het stadion

Er is maar 1schuldige vandaag: mourinho. Waarom in hemelsnaam met mikel beginnen, tegen stoke had ik nog begrip omdat stoke meer fysiek en vechtvoetbal speelt. Maar tegen een Southampton dat voetbalt moet je gewoon van je eigen kracht uitgaan en aanvallend dominant voetbal spelen. Ik neem het hem zeer kwalijk, vandaag 2 punten verloren ipv 1 gewonnen....

28 december 2014 om 17:08

Btw gefeliciteerd Southampton en koeman, verdient een punt gepakt

28 december 2014 om 17:22

Niet helemaal met je eens. Heb je het programma gezien? Al die wedstrijden volgen elkaar op. Je moet gaan rouleren.
Met deze moeilijke wedstrijden achter elkaar kan je een punt verspelen. City krijgt het moeilijke programma nog.

28 december 2014 om 17:45

Klopt, programma zat ook nie echt mee. Maar je hebt toch nog willian die oorspronkelijk een 10 is waarom niet hem opstellen. Ik kan me niet voorstellen dat hij moe is of niet 100% fit. Hij hoort gewoon te spelen, mourinho heeft vandaag gewoon eeb fout gemaakt maar daar staat natuurlijk ook een berg tegenover aan wat hij goed heeft gedaan. Bittere pil doorslikken en doorgaan.

28 december 2014 om 18:22

Misschien een kleine voldoening dat city punten heeft verspeeld?
Ik snap wat je bedoelt. Willian is een geweldige speler. Maar mourinho ontkomt niet aan rouleren. Aangezien we dit elftal ook in de capital cup gebruiken:-).

28 december 2014 om 19:27

Heerlijk toch dit hahahaha

Mooie match om te kijken, wat speelt Hazard toch geweldig. Ook geniet ik ervan Fàbregas terug zo goed te zien spelen. Aan de kant van Southampton vond ik niemand echt uitblinken, maar het was wel goed dat zo voor elkaar vochten.

1 punt is voor Chelsea te weinig, ze waren bijna heel de wedstrijd heer en meester maar konden de kansen die ze kregen niet fatsoenlijk afmaken. Diego Costa kreeg in de tweede helft zowat een 100% goal geschonken, maar schoof uit.. spijtig. Al bij al zal Man City dit weekend de enige winnaar zijn Goed weekend aan iedereen!

Ik begrijp die hype voor Southampton niet. Het is gewoon een zeer matig team, dat de afgelopen tijd wat geluk heeft gehad. Gaat gewoon niet bij de eerste tien eindigen.

28 december 2014 om 17:29

Eerste 4 niet maar een plek in de top 10 gaan ze zeker halen.

28 december 2014 om 17:50

gert33

Nee dat gebeurt niet ze blijven makkelijk in de top 10.

Misschien nog paar spellers halen bijv. Lens op de bank

Misschien nog spelers van de eredivisie klaasen, clasie , shöne , moisander enzo die klaar zijn voor de volgde stap.

Onbegrijpelijk die hype voor Southampton. Gewoon een matig team. Stelt niets voor.

28 december 2014 om 17:46

In de top 4 van de Premier League meedraaien tot het midden van het seizoen, komt dit heldere licht met 'stelt niets voor'. Kampioen zullen ze niet worden, maar als ze in de top 5 blijven hangen aan het eind van het seizoen is er niks matigs aan deze ploeg voor dit jaar.

28 december 2014 om 17:56

Wat heb jij tegen Southamton?

Vind je cambuur of pec zwolle ook een matige team omdat ze ook 2 jaar goed doen?

Wees blij dat zo teams goed voetballen.

Voetballers hebben ervaring nodig om betere voetballers te worden, hoor ik het altijd. Jan van Halst kon het niet begrijpen dat Joel Veltman laatst stapte voor buitenspel, in plaats van gewoon mee te lopen. Hebben we vandaag Terry gezien? Die is toch zo ervaren, die is toch zo goed?

Nee, het niveauverschil met stopverdedigers in Nederland is zo groot niet hoor. Alderweireld bijvoorbeeld houdt zich elke wedstrijd prima staande én voetbalt goed mee.

28 december 2014 om 17:51

Je moet die goal weer eens terugzien, normaal gesproken had of Ivanovic of Mikel die bal gewoon weer herovert maar uit de kluns beland die bal toch bij Tadic terwijl Terry er van uit ging dat een van die twee weer de macht over de bal had. Het is een kwestie van een inschattingsfout die hij nauwelijks maakt, en met Terry die niet meer de snelste is had hij Mané toch nooit kunnen inhalen. Daarnaast stond Luis toch echt veel te ver weg van Terry op dat moment, waar Azpilicueta nooit zoveel ruimte tussen hem Terry zou laten.

Maar dat jij nu ineens het niveau van de gemiddelde stopverdediger in Nederland hoger vindt dan die in Engeland op basis van een momentopname slaat nergens op. Je noemt Alderweireld op als voorbeeld, maar voor Southampton speelt hij dus echt meer naar voren dan een Fonte of Gardos.

29 december 2014 om 12:49

Ik zeg nergens dat ik de verdedigers hier beter vind. Wat ik wel zeg is dat de meeste in Engeland alleen in staat zijn de bal naar voren te rossen én ook kinderlijk eenvoudige fouten maken. Verder ben ik een groot voorstander van stappen voor buitenspel, maar die Terry was hier te laat.

Misschien is mijn reactie ook wel een beetje bedoeld als tegengewicht voor het overdreven negativisme met betrekking tot het niveau van onze verdedigers.

Complimenten voor de wijze waarop Southampton heeft verdedigd, vochten echt hard voor dit punt. Chelsea moest alleen veel meer creëren met hoeveelheid balbezit. Schurrle maakte alleen maar overtredingen en Filipe Luis verloor teveel de bal. Hazard stond vandaag opnieuw op, helaas waren we vandaag wel te afhankelijk van zijn acties. Opnieuw onnodig puntverlies geleden.

Wat hebben we toch weer zelf 3 punten door de neus geboord. Echt belachelijk. Mensen die over de statistieken beginnen. Kijk aub de wedstrijd even terug en dan zie je ook dat veel 'schoten' van Soton 0,0 dreiging hadden.

Waar ik me aan heb gestoord bij Chelsea is dan weer precies wat Soton wel doet. Schiet wat vaker man. Soms dat getik en tik in die 16 haal gvd eens uit op goal. Genoeg openingen gezien waar iemand gewoon kon uithalen, maar dan toch weer tikkie breed legt. 2e bal kan je ook altijd winnen, je zag dat Soton sterk verdedigde Schiet dan vaker echt -_-

Mikel is echt geen basis speler. Die moet je alleen btrengen wanneer je daadwerkelijk geen gas meer wilt geven. Had liever Ramires gezien met zn loopvermogen en iets meer aanvallende instelling. Chelsea had hier met 3 punten naar huis moeten gaan, maar net zoals tegen de clubs uit manchester beloon je je zelf niet met 3 punten. Tottenham uit is nu een must win, dus laten we die weer met een basis elftal beginnen!!!

Wat waren Hazard en Fabregas vandaag geweldig. We hadden natuurlijk de drie punten verdiend ondanks dat we te weinig pure kansen hebben gecreerd. Schurrle, Costa en met nam Ivanovic waren vandaag erg matig. Teleurstellend dat City nu waarschijnlijk op 1 punt komt. Wel hebben hun de laatste weken een veel gemakkelijker programma gehad waardoor ik erop vertrouw dat we wel weer gaan uitlopen. We hadden vandaag de scheids niet mee want Fabregas zijn standbeen werd gewoon weggeveegd = penalty. Nu maar winnen bij de Spurs

Wat een grap die cijfers. De hele verdediging van Southampton staat op een lage 5 terwijl ze toch echt de bewierookte aanval van Chelsea van scoren afgehouden hebben. Maar dat Hazard het hoogste cijfer krijgt is helemaal lachwekkend. Ja hij had veel leuke dribbels, echter is hij in mijn ogen hoofdverantwoordelijk voor het puntverlies van Chelsea. Iedere keer drie keer kappen ziet er leuk en spectaculair uit maar geeft de verdediging wel steeds net de tijd die ze nodig hebben om te hergroeperen. Iets zakelijker en sneller uitspelen had de optie van afstandsschoten opgeleverd ipv een muur van spelers die het gevaar eruit halen. Al bij al heeft Southampton het maximale eruit gesleept met als kanttekening dat Chelsea structureel weigerde snel om te schakelen als de ruimte er een keer was.

28 december 2014 om 17:44

Eindelijk iemand die het snapt

28 december 2014 om 17:46

Hazard hoofdverantwoordelijk voor het puntenverlies?????? Ik heb al veel gelezen hier op vz, maar dit is echt bizar.

28 december 2014 om 17:55

Niet direct hoofdverantwoordelijke maar hij verpest wel heel veel aanvallen

28 december 2014 om 17:49

Ja oke maar vandaav kon je zien wat je tegen atletico ook zag: al-les moest via hazard en hij is het die chelsea op de sleeptouw neemt dus de schuldige is hij zeer zeker niet maar wat je zegt over zakelijk en snel heb je wel gelijk in.

28 december 2014 om 18:23

Ik weet niet of jullie weten wat voetbal is Als je serieus hazard de slechtste vond vandaag dan ben je echt ziek volgens mij

28 december 2014 om 18:54

Nergens zeg ik dat ik hazard de slechtste vond. Ik zeg wel dat ik hem als hoofdverantwoordelijke zie van het puntverlies. Zijn goal is een goed voorbeeld van een situatie waarin hij dieper blijft hangen en zorgt dat die in de een op een (twee) situatie met een verdediger komt. Vandaag eiste hij veelvuldig de bal al in een te vroeg stadium op om daar een nutteloze dribbel met bijbehorende kapbeweging te maken waardoor de verdediging weer kon organiseren.

Speelt hij daar zakelijk en simpel kan hij na een kaats in de een op een met de verdediger komen en wij hebben allemaal gezien welke kwaliteiten hazard dan heeft. Maar vandaag grossierde hij in verkeerde keuzes op die momenten. Degene die er nog het meest last van had was Costa want die moest daardoor bijna alle duels in de kleine ruimte uitvechten waardoor je de angel uit zijn spel haalt. Dus ja op basis van dit acht ik hazard verantwoordelijk voor het puntverlies, want hij kan volgens mij veel beter.

Tot slot, de slechtste vandaag was hij zeker niet dan denk ik aan een schurrle en matic vond ik ook zwaar onder zijn niveau spelen. Mikel daarin tegen kan gewoon niet beter

28 december 2014 om 19:15

Hazard was vandaag belachelijk goed. Het was zelfs een van zijn beste wedstrijden dit seizoen. Elke gevaarlijke aanval bij Chelsea komt van Hazard en anders Fabregas. Als jongens als Schurrle, Willian en Oscar wat dreigender werden dan kreeg Hazard nog veel meer ruimte om zich te laten zien. Hazard is echt fenomenaal.

Southampton blijft goede resultaten neerzetten. Dit had niemand verwacht, Ronald Koeman blijft vriend en vijand verbazen. Petje af voor deze geweldige trainer.

Heerlijk. City ook puntenverlies. Nu valt de wedstrijd tegen Southampton wel weer een beetje mee

Southampton kwam in de eerste helft nauwelijks in problemen,koeman word daar gezien als een god.hazard speelde weer goed met een individuele actie en een doelpunt.

28 december 2014 om 18:00

Ik keek naar je naam en dacht eens zal Narsing niet perfect zijn voor southampton? vind die wel klaar is voor hogere op nog meer spelers hoor van de Eredevisie

28 december 2014 om 19:00

Narsingh? Die is nog niet eens een van de betere van Psv, laat staan van de Eredivisie. Nee die is er nog niet klaar voor.

28 december 2014 om 21:25

Geef je gelijk.

Ik wil graag meer Nederlanders spelers in de buitenland gaan voetballen.

Bijv. Klaasen of clasie naar Southampton lijkt me wel wat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren