Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is een kwestie van tijd, dan is Depay weg bij PSV’

Laatste update:
/

Dick Advocaat denkt dat Memphis Depay niet lang meer te zien is in Eindhoven. De twintigjarige vleugelspeler is de absolute uitblinker bij PSV en Advocaat, ex-coach van PSV, is lyrisch. Onder Advocaat in het seizoen 2012/13 kwam Depay nog niet aan spelen toe. De coach legt uit waarom.

“Ik had Dries Mertens”, legt Advocaat uit aan FOX Sports. “Mertens had een seizoen eerder zeventien goals gemaakt en hij gaf zeventien assists. Zo iemand ga je er niet snel uit halen.” Dat legde Advocaat destijds ook uit aan talent Depay. De jongeling kon leven met de woorden van zijn trainer.

Advocaat spreekt van ‘een geweldig mens en een geweldige voetballer’. “Een jongen met een grote toekomst. Het is een kwestie van tijd, dan is hij weg.” Of Depay in de winterstop al vertrekt valt nog te bezien, want PSV wil niet meewerken aan een vertrek van de international.

Is Memphis Depay nu al toe aan een stap hogerop?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat hem maar eens dit seizoen afmaken hoor. Zo geweldig is het allemaal niet. Hij blijft redelijk wisselvallig en lijkt nu wel weer uit de "vormcrisis" te komen.

21 december 2014 om 14:39

Depay is gewoon een goede voetballer. Zat na zijn blessure even in een welbekende vormcrisis maar lijkt, zich nu beetje bij beetje te herpakken. 20jaar is hij pas, ik denk dat als hij slimmer wordt op het veld en de juiste mentaliteit blijft houden, hij zal uitgroeien tot een van de 20 beste spelers van europa.

21 december 2014 om 15:33

Ben psv fan maar vind dat psv niet meer afhankelijk is van depay als vorig jaar. Ze zijn meer een team en spelen fantastisch aanvallend voetbal. Ik denk dat Depay mits psv kampioen wordt nog 1 jaar moet blijven. Ten eerste om CL te spelen en zich als het kan nog meer van ziczelf kan laten zien. In het hedendaagse voetbal natuurlijk onmogelijk om deze groep nog 1 seizoen bij zich te houden. Met het oog op mogelijke EK. Ik vind Depay een goeie voetballer maar hij is nog niet constant.

21 december 2014 om 15:47

Juist niet wisselvallig, was constant juist heel lang effe een dip en klimt er gelijk weer uit 2 wedstrijden weer belangrijk, messi en Ronaldo hebben dat ook en platje ook..

21 december 2014 om 17:03

Depay is en blijft de beste speler van de eredivisie

Kap eens met dat gehype. Mede door het overdreven hypen van de media gaan spelers zelf ook geloven dat ze beter zijn dan dat ze eigenlijk zijn, en gaan jonge voetballers al sneller weg. Depay is na zijn blessure een van de slechtste spelers van Psv geweest, een maand lang. Dat moet ook gewoon vermeldt worden. Maar nee, dan wordt er héél voorzichtig over een vormdipje gesproken, en na één goede wedstrijd (gister) is hij weer he-le-maal uit die dip. Hij is nog enorm wisselvallig, en gaat uiteindelijk echt wel een goede stap maken. Maar waarom zou hij niet gewoon nog drie jaar blijven? Speel je wellicht een keer CL, kom je als een grote jongen binnen in het buitenland, en dan ben je alsnog maar 23 (!). Irriteer me er aan dat er werd gedaan alsof Jezus bijtekende deze zomer bij Psv, komop zeg, hij was toen nog geeneens 20..

Ik ben zelf juist al jaren fan van Depay, maar die hype is wel erg overdreven.
Weet nog wel dat toen uit bij Heracles het 1-2 stond, en hij 30 seconden voor het eind iemand probeerde te panneren op de middellijn, waarna Heracles nog bijna langszij kwam. Dat soort dingen heeft hij nog zó ontzettend vaak, echt in elke wedstrijd. Hij is soms echt een gevaar voor de eigen verdediging, en daar moet hij constanter in worden. Veel mensen zien alleen de samenvattingen en denken dan dat hij al meteen naar United kan. Als Depay naar United gaat en hij speelt zoals hij nu doet bij Psv, is er de nodige kritiek op hem hoor. Maar die groep van PSV is zo jong dat hij er ook niet op wordt aangesproken denk ik.

Nogmaals, ik denk dat hij echt een heel goede voetballer wordt, hij heeft de kwaliteiten, maar is lang niet uitgeleerd in de Eredivisie.

21 december 2014 om 14:44

Helemaal mee eens. Ik vind hem dit seizoen ook nog niet zo heel goed. Nog lang niet goed genoeg om structueel op een hoger niveau te voetballen!!

21 december 2014 om 14:46

Komt ook omdat er amper spelers ouder dan 25 rondlopen bij vooral de top vd Eredivisie. Spelers gaan veel sneller naar vroeger naar het buitenland dus spelen Ajax PSV en Feyenoord met elftallen met 8 spelers van max 22. Dat soort spelers zijn nu eenmaal wisselvallig. Elke goede wedstrijd is hij een topspeler en elke slechte wedstrijd kan hij er niets van. Zo gaat dat. Is ook een reden dat er in Nederland niet verdedigd kan worden. Centrum van Ajax PSV en Feyenoord is 19-23, 22-20 als Moisander niet speelt en 20-20. Het is dat Schone en Guardado nog eens spelen anders was het helemaal erg.

21 december 2014 om 14:51

Klopt, dat bedoelde ik ook met dat hij er niet op wordt aangesproken. Er zijn inderdaad genoeg factoren aan te wijzen waarom hij zo wisselvallig is. Vind het wel jammer dat het zo is gelopen en er bijna geen oude spelers meer bij zijn. Want dan zou hij misschien een keer op zijn kloten krijgen. En daar word je zo'n betere speler van, veel volwassener. Wat dat betreft ben ik wel blij dat een jongen als Wijnaldum gewoon lang blijft, en dat Guardado aangetrokken is. Maar stel dat PSV kampioen wordt, dan speelt Depay CL bij een club waar de goals voorin van hem verwacht worden. Dat is een ervaring die goed is om mee te maken voor een 21-jarige jongen, wordt je alleen maar beter van. En anders ga je zonder Depay, Wijnaldum (wellicht ook zonder Guardado) de CL in en dan zie ik het somber in.

21 december 2014 om 14:57

Mwoah. Depay en Wijnaldum hebben bijgetekend dus die zullen wel wat opleveren. Zonder bedragen te noemen denk ik dat je er wel redelijke vervangers van kunt halen. Brands zie ik bijvoorbeeld wel bij AZ aankloppen voor Gudelj, wellicht Botteghin. Linksbuiten kan wel lastig worden, maar wie weet ontwikkelt iemand als Bergwijn of Boljevic zich wel ineens. Zo somber zie ik het wat dat betreft niet in. Mocht PSV kampioen worden dan spelen ze toch alleen maar om plek 3, dat moet met een paar redelijke spelers erbij wel lukken denk ik.

21 december 2014 om 14:59

Inderdaad, er worden sowieso directe vervangers aangetrokken. Maar ook die moeten dan weer even wennen, en spelen niet meteen hun beste seizoen. Met een goede loting moet de ambitie plek twee in de poule zijn, altijd voor het hoogste mikken. En als deze hele groep bij elkaar blijft met wellicht 1/2 versterkingen kan dat ook echt, daar geloof ik wel in. Daarom zou het zonde zijn als ze weg gaan, want er zijn altijd spelers die het dan weer opvangen. Maar dat moet ook weer wennen.

21 december 2014 om 15:04

Zonde is het zeker, maar, zeker als fan, moet je je daar helaas bij neerleggen. Voor Wijnaldum vind ik het overigens wel anders dan voor Depay. Gisteren zie je dat Wijnaldum gewoon al 203 Eredivisieduels heeft gespeeld. Die is klaar voor de volgende stap. Depay is een ander verhaal, maar als er een club komt die hem een 3, 4 misschien wel 5 keer zo hoog salaris biedt dan is ook dat niet vreemd.

Ajax moet ook elk jaar weer gaan bouwen. Dat is op zich ook niet erg, alleen wat PSV 1,5 jaar geleden deed door zo ongeveer het hele elftal ineens te vervangen dat moeten ze nooit meer doen. Willems was toen de enige speler die het jaar ervoor ook in de basis stond. Als alleen Depay en Wijnaldum weggaan dan is dat wel op te vangen. Veel banger ben ik dat ook Willems vertrekt, want dan heb je wel een probleem als PSV zijnde. Die is gewoon niet te vervangen.

21 december 2014 om 21:25

Het elftal van 201-2013 uit elkaar trekken is het beste wat het bestuur destijds heeft gedaan. Het beste wat PSV in jaren is overkomen.

Dat elftal zat vol met prima spelers, maar allemaal zonder zelfkritiek en enigen vorm van doorzettingsvermogen. Veel te veel spelers zonder winnaarsmentaliteit, zonder teamspirit. Altijd de koppies laten hangen en dan de schuld bij een ander leggen.

Daarnaast was dit ook de selectie van het chronische sjagrijn, onsportiviteit en heeft deze spelersgroep het aanzien van PSV door de plee gespoeld met hun gezeik, gezanik en vuil spel.

Nee, ik ben blij dat al die spelers zijn opgerot en dat er vorig jaar is gebouwd aan iets nieuws. En hoe! Sinds de winterstop van vorig seizoen is PSV gewoon de beste ploeg van de Eredivisie! Je koopt er niets voor, maar de titel is nu wel eindelijk weer realistisch. En met een ploeg die fris speelt, doorzet bij tegenslag en sympathiek voor de dag komt.

Daar kom ik voor naar het stadion!

21 december 2014 om 21:34

Dat die selectie niet deugde wil niet zeggen dat in 1 keer je basisopstelling op 10 plaatsen wijzigen een goed idee is. Normaal gaan er 2, 3 of 4 weg en heb je in ieder geval een basis staan, nu moest je een compleet nieuw elftal inpassen. Dat elftal bestond daarnaast uit tieners op 2 of 3 spelers na. Als je er zo naar kijkt is 23 punten in de eerste seizoenshelft nog een wonder. Pas na een half seizoen ging het lopen. Dat het nu uiteindelijk allemaal redelijk goed is afgelopen wil niet zeggen dat het ook een goed idee was.

21 december 2014 om 15:34

Ga toch is weg, depay is gewoon lekker weg in de zomer!!!!!

21 december 2014 om 16:52

Ik zal weg gaan Danny, bedankt voor je advies

21 december 2014 om 22:10

Dat zeiden ze ook naar het WK. Zie Depay zelfs nog wel blijven als we mogelijk de CL halen dit seizoen. Die jongen heeft al aangegeven te willen blijven om kampioen te worden. Waarom dan niet om dat gene waarvoor je hebt gewerkt mee te maken?

21 december 2014 om 15:35

Helemaal mee eens nog 3 jaar blijven zou niet verkeerd zijn. Maar het zelfde geldt voor klaassen die jongen wordt zo gehyped maar is nog lang niet constant

21 december 2014 om 16:31

Een van de slechtste spelers geweest na zijn blessure?..
Het heeft niks met hypen te maken. Hij is gewoon uitzonderlijk goed. Hij presteerde inderdaad niet naar Zijn niveau, maar dat maakt hem niet gelijk de slechtste van Psv. Wat een flauwekul.

En uitgeleerd zal niemand ooit zijn. Maakt niet uit waar hij speelt. Hij is van uitzonderlijke klasse en zal in een zwaardere competitie, alleen maar sneller leren.

Hij kan Naar elke topclub en zal bij elke topclub, uiteindelijk boven komen drijven. Tenzij zware blessures hem parten gaan spelen.

Na 1 goede wedstrijd? Hij speelde de vorige wedstrijd ook al heel goed, maar aangezien dat niet het gebruikelijke Depay niveau was, is het gelijk slecht? Kolder natuurlijk. Een jonge speler heeft meer tijd nodig om in vorm te komen. Tenzij het team als een razende draait, dan gebeurt dat sneller. Maar PSV draait als team nog lang niet goed. Echter hebben ze dit seizoen een behoorlijke basis niveau en zakken ze tot nog toe, niet door de ondergrens.

Depay is klaar voor een volgende stap. Maar als PSV Champions League haalt, hoop ik dat hij blijft. En de rest van het team ook. Dan kunnen ze grote stappen maken. Zowel individueel als in teamverband.

21 december 2014 om 16:47

Je overdrijft echt enorm. Als hij niet presteert naar zijn niveau, een maand lang, kan hij die maand toch één vd slechtste bij PSV zijn? En misschien moeten we zijn algemene niveau ook niet overdrijven, en stellen dat die iets lager ligt dan dat iedereen denkt. Altijd maar dat: 'hij haalt zijn niveau niet.' Wat hij doet, is zijn niveau. Klaar.

En tegen Feyenoord goed? Oké een goal en assist (tuurlijk dat is hartstikke belangrijk in zo'n pot, maar daar doelde je niet op). Los daarvan speelde hij gewoon als een natte krant, ik concludeer dus dat je die wedstrijd niet aandachtig hebt bekeken. Tegen Dordrecht, Dinamo, Estoril, noem het allemaal maar op, was hij gewoon dramatisch.

Ik zeg niet dat hij de slechtste is van Psv, maar in die periode één van de (!) slechtste van PSV was. Dat verschil snap je toch wel? Of moet ik het in nog 10 andere manieren voor je formuleren?

21 december 2014 om 17:19

Zijn algemene niveau, overdrijven we niet. Hij is de beste van de Eredivisie.
En je hoeft me niets uit te leggen, een van de slechtste is en was hij niet . Maar dat is jouw mening, die duidelijk verschilt van mijn mening.
Alles wat hij doet, ligt onder een vergrootglas. En dat hoeft geen excuus te zijn, maar zo slecht als jij hem omschrijft, speelt hij gemiddeld genomen niet. En dan heb ik het over de mindere periode, waar jij het ook over hebt.
Bovendien neem je het hem kwalijk tegen bijvoorbeeld Estoril, waar heel PSV Dramatisch presteerde en, ohw ja daar zat ik verkeerd, daar zakte PSV wel door de ondergrens. Een talent die zelf niet in vorm is, kan natuurlijk in zo een wedstrijd niet het verschil maken en dat verwacht iedereen wel van hem.

Maar het blijft een mening, maar als de woorden van Advocaat niet verdraaid zijn , dan hebben wij geen redenen om te twijfelen aan het werkelijke talent en motivatie en inzet van deze jongen. Dan gaan we eindelijk weer een superster krijgen in het rijtje Bergkamp, Robben, van Persie.. Ik denk zelf niet va het niveau Cruijff, maar wie weet hoe hij zich ontwikkelt.

Als Memphis slim is blijft hij t/m het EK nog bij Psv.. dan mag hij wss nog 1 seizoen Championsleague spelen met PSV en gaat hij na een goed EK in een goede vorm naar een top club.. als hij een jaar voor het EK naar een top team gaat zal hij waarschijnlijk niet in vorm zijn....

21 december 2014 om 15:06

Mwa, wat als Nederland het ek niet haalt? Gooi je een jaar weg om je aan te passen in een grote competitie

21 december 2014 om 15:07

Ben het met je eens, maar dan moet PSV eerst eens kampioen worden en dan ook nog de nek uitsteken om iets te kunnen gaan betekenen in de CL. ( Ik moet er niet aan denken wat ze tegen tegenstanders als Barcelona en PSG hadden laten zien dit seizoen). En ik zie het niet gebeuren dat Depay na dit seizoen er nog is, daarvoor staat er iemand te erg te trappelen in Manchester.

Vormdipje te boven is hij topkandidaat om naar Bor Dortmund, Tottenham of Liverpool te gaan. PSV moet ook niet wachten tot aan de zomer, zijn ze hem kwijt als ze eindelijk weer eens CL mogen spelen.

21 december 2014 om 15:10

Depay heeft helemaal niks te zoeken in Duitsland. Tottenham is voor de Ajacieden het Walhalla tegenwoordig en Liverpool is het Feyenoord van Engeland. Het wordt gewoon Manchester Utd of eventueel Arsenal, als Van Gaal teruggefloten wordt.

Hele goede speler, man united is geintresseerd in bale , voor 110 miljoen euro , kunnen ze beter 25 miljoen in Memphis investeren !

Ik denk niet dat bij PSV iemand gelooft dat Depay volgend seizoen nog bij PSV speelt, maar ik denk niet dat hij in de winterstop al vertrekt. Hij wilde afgelopen zomer blijven om kampioen te worden, waarom zou hij dan een half jaar later van gedachte veranderen terwijl bij PSV alles volledig naar wens verloopt? Bovendien heeft PSV al gezegd dat Depay in de winter zelfs voor 30 miljoen niet weg mag, als de club daar nu op terug komt dan staan ze gewoon voor lul. En ik denk niet dat iemand meer dan 30 miljoen gaat bieden.

21 december 2014 om 18:07

Dit is toch gewoon een sensatie artikel van niks! Wat Dick hier zegt is toch helemaal niets nieuws. Allicht gaat Depay normaal gesproken in de zomer PSV verlaten. Daar hoef je geen Dick Advocaat voor te zijn om dat te bedenken. Maar tot de zomer blijft Depay gewoon in Eindhoven.

Depay is verder dan robben was op zijn leeftijd.

21 december 2014 om 16:16

Einde seizoen depay weg

21 december 2014 om 16:23

Inderdaad, mensen die proberen depay talent naar beneden te praten.

22 december 2014 om 04:33

Ik ben voor psv en vind depay een geweldig talent ,maar beter als robben op die leeftijd dat zeker niet.hij speelde toen al basis bij chelsea dat moet depay eerst nog waar maken maar hij is goed opweg.

Depay is een groot talent, maar voorlopig niet meer dan dat. Bijvoorbeeld Robben was al veel beter op zijn leeftijd. Die ging toen al naar Chelsea. Hij zal wel beter worden, maar ik betwijfel of hij een wereldtopper wordt. Hij is echt nog niet toe aan een topclub; die zullen ook wel niet voor hem komen. Hij zal komende zomer wel vertrekken naar een middenmoter in een goede competitie. Als hij zich daar goed ontwikkelt kan hij misschien een stapje hogerop.
Ik denk ook niet dat hij meer dan 20 miljoen op zal brengen.
Verder heeft Advocaat nou eenmaal een PSV-bril op.

21 december 2014 om 17:25

Niet meer dan 20 miljoen? je weet dat een paar maanden geleden 2 clubs al meer dan dat wilden betalen!

en robben was helemaal niet veel beter op zijn leeftijd.

21 december 2014 om 20:58

Robben won op zijn leeftijd, zelfs toen hij iets jonger was, de prijs speler van de maand in de premier league en speelde als hij fit was weergaloos bij het Chelsea dat fluitend kampioen werd. Daarnaast was hij al de absolute smaakmaker van Oranje op het EK in 2004 toen hij 20 was. (je weet wel, met die wissel voor Bosvelt).
Depay is een groot talent, maar Robben was op zijn leeftijd veel verder. Dat is overigens ook niet raar, want Depay heeft een heel veel minder makkelijk leven tot nu toe dan de Robben van 20.

Dat zegt Psv. Ik geloof ze niet. Hij kon naar Southampton. Die hebben tussen de 15 en 20 miljoen geboden. PSV dacht dit te kunnen opschroeven naar meer dan 20 miljoen. En Robben was echt veel verder. Die debuteerde als 16-jarige. Een jaar later ging hij naar Psv. Daar heeft hij volgens mij 3 jaar gevoetbald. Toen moesten ze hem verkopen omdat ze financiële problemen hadden.

Klopt dat Dries nr 1 was maar hij had Memphis veel meer minuten kunnen en moeten laten maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren