Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Willems ‘flabbergasted’ na topper: ‘Dit was echt een godswonder’

Laatste update:

PSV ontsnapte woensdagavond aan puntverlies in de topper tegen Feyenoord. Door een doelpunt van Memphis Depay in de blessuretijd sleepten de Eindhovenaren een 4-3 overwinning uit het vuur. Verdediger Jetro Willems was na afloop flabbergasted.

/

“Ik kwam de kleedkamer in en zei: ‘Dit is echt een godswonder”, zo werd de linksback geciteerd door het Eindhovens Dagblad. “Ik denk dat dit de beste tegenstander is, die we tot nu toe zijn tegengekomen. Feyenoord was de ploeg in vorm, totdat ze ons tegenkwamen.”

Willems pakte tegen Feyenoord overigens zijn vijfde gele kaart van het seizoen en is daardoor geschorst voor de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop, tegen Go Ahead Eagles.

Is Jetro Willems volgens jou de beste linksback van de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had kuipers niet gewoon beter in de ruimte kunnen blijven..

18 december 2014 om 11:51

Hij hield toch mooi zijn rode kaart op zak?

Maar wat een wedstrijd. Twee teams die er vol voor gingen. En spanning tot het eind. en terecht zegt Willems dat dit de beste tegenstander was tot nu toe. Dit was genieten tot het laatste eind.

18 december 2014 om 13:04

Haha, ik vind um leuk!

Of Willems de beste LB is van Nederland? Heb maar 'nee' gestemd, puur omdat het een naar ventje is. Het zou ook fout zijn om hem de beste LB te noemen vanwege zijn assists.

18 december 2014 om 13:30

Nee stemmen omdat je het een "naar" ventje vind maakt jouw eigenlijk best wel naar...

Maar goed dat jij geen trainer bent, zou constant zijn persoonlijke voorkeur boven het teambelang stellen..

Godswonder met wat hulp uit Zeist.

18 december 2014 om 10:17

Ja tornado, het ligt niet aan het feit dat Feyenoord zo makkelijk 2e en 3e goal weg geeft? Of dat Feyenoord dit niveau nog niet heeft? Of omdat ze zo naïef zijn om na een late 3-3 nog 1-1 te spelen tegen een snelle jozefzoon? Nee dat zal het vast niet zijn. Als je Feyenoorder ben en er zit iets tegen is het of de KNVB of heet dat nou knjb?

18 december 2014 om 10:40

Is altijd zo Henk. Het wordt ons vaak verweten maar als er ergens Calimerogedrag wordt vertoond .... het ligt altijd aan een ander.
Ze vergeten dat ze vooral bij thuiswedstrijden heel vaak de scheids mee hebben vanwege al die doorgesnoven gekken op de tribune.
Maar dan hoor je ze niet natuurlijk.
Afgelopen weekend had ik even het idee dat ze net zolang mochten doorspelen tot ze gelijk konden maken, maar ik ben dan nog net zo positief ingesteld dat ik nog respect kan opbrengen dat ze na 0-2 achter toch nog gelijk weten te maken.
Maar na al dat hysterisch gedoe van feyenoorders hier over de verplaatsing van de wedstrijd en over gisteren raak ik nu toch het laatste beetje respect voor feyenoord kwijt.

18 december 2014 om 10:59

Kan me afgelopen jaar nog wel een potje in de kuip herinneren die allemaal in het voordeel van Feyenoord wrd gefloten, nog 10c erger dan gisteren.

18 december 2014 om 11:23

De 2-2 was goed uitgespeeld en prima ingekopt door de Jong.
Bij de 1-1 ging er een duidelijke overtreding aan vooraf en bij de 3-2 ging er duidelijk hinderlijk buitenspel aan vooraf.
Dat Feyenoord na de 3-3 door probeert te drukken vind ik niet vreemd het was niet ondenkbaar geweest dat Feyenoord de winnende had gemaakt aan een gelijkspel had Feyenoord ook niet zoveel. Dat de 4-3 valt is zuur een gelijkspel was qua wedstrijdbeeld wel terecht geweest.
Verder heb ik een prachtige wedstrijd gezien en Feyenoord laat zien dat je met minder kwaliteit een op papier beter team het vuur aan de schenen kan leggen. Feyenoord strijd al week na week en ik kan er echt van genieten jammer dat de resultaten niet altijd zijn wat je er van hoopt.
Het is vooral jammer dat Feyenoord in het begin van het seizoen de punten onnodig heeft laten liggen want het eventueel kampioenschap heeft Feyenoord niet gisteren verloren.

18 december 2014 om 11:41

als ze bij fox de beelden niet hadden laten zien bij de 3-2 dan had niemand het geweten. de spelers zels protesteerde ook niet. ze hebben zelf slap staan verdedigen. en wie het onderste uit de kan wil, kan ook de deksel op z'n neus verwachten.

18 december 2014 om 11:56


Het gaat er toch niet om wat ze bij Fox laten zien het gaat erom wat de scheidsrechter wel en niet ziet en je kan hoog of laag springen maar het in natuurlijk wel zuur voor Feyenoord dat er 2 tegendoelpunten zijn goed gekeurd die eigenlijk volgens de regels niet hadden mogen tellen. En dat er zwak verdedigd werd ben ik met je eens maar dat is geen criterium. Het zou wel bijzonder worden als straks iemand een blunder maakt in de verdediging maar de scorende spits staan buitenspel dat het doelpunt wordt goed gekeurd omdat de verdediger zo staat te schutteren.

18 december 2014 om 12:17

@tornado. Gelukkig zijn de scheidsrechter en Vermeer beter op de hoogte van de spelregels dan jij. De 3-2 was gewoon een zuiver doelpunt.

18 december 2014 om 12:20

@tornado72, de 3-2 was gewoon geheel terecht. Als je andere hoekschoppen bekijkt, zie je Narsing elke keer zich voor Vermeer positioneert. Als het niet toegestaan was, had de scheidsrechter de eerste keer dat het gebeurde moeten affluiten, en niet als er een goal uit komt. Daarnaast zou Feyenoord erop moeten reageren. Bij de amateurs wordt er ook een mannetje gezet op de speler die bij de keeper staat, om de keeper ruimte te geven

18 december 2014 om 12:25

@tornado
Bij de 3-2 stond Narsingh met zijn armen langs zijn lijf voor Vermeer.
Wtf is daar mis mee? Doe ik ook altijd bij corners (koppen kan ik toch niet). Is geen regel die dit verbiedt.
Komt bij dat Fox hier aandacht aan besteedde, anders had niemand het erover.

El Ahmadi hadden ze geen aandacht voor, maar die had er toch echt af gemoeten na zij nekslag tegen Luc de Jong. Die zich overigens netjes gedraagt door niet ter aarde te zakken alsof hij gaat sterven.

18 december 2014 om 13:10

Gelukkig zitten wij alles behalve te wachten op jouw respect haha!
Misschien is dat precies t probleem van PSV, weten niet wat loyaliteit is want supporters hebben ze niet en arrogant proberen te doen kan je ook beter achterwege laten want dat hebben ze in de hoofdstad al uitgevonden..
Klote he als je geen eigen identiteit hebt en nooit serieus genomen wordt wie je ook koopt of wat je ook presteert..

18 december 2014 om 13:14

Bij de 3-2 staat Narsing pal voor Vermeer op het moment dat de bal wordt ingekopt door de Jong staat er niemand tussen Vermeer en Narsing dus overduidelijk buitenspel. Schijnbaar beoordeeld Kuipers dit niet als hinderlijk wat als je de spelregels erop naslaat wel was zoals Mario van der Ende al heeft aan gegeven.
Wat niet wegneemt dat Vermeer Narsing een por of een knietje moet geven om ruimte te maken voor zichzelf en dat het dus ook geen sterke actie was van Vermeer.
Verder heb ik een fantastische wedstrijd gezien waar de meest gelukkige heeft gewonnen.

18 december 2014 om 14:23

Bij deze nomineer ik kneiter010 voor her meest trieste persoon op VZ

18 december 2014 om 14:54

@kneiter010: Wat is dit nou weer voor een idiote en negatieve reactie.
Djeeez, lekker discussiëren met gasten als jij.

Alsof wij niet loyaal zijn tot op het bot aan onze club. En laat idd die zogenaamde identiteit die gebaseerd is op doorgesnoven gekken en misplaatste arrogantie maar lekker bij jullie. Doen wij het wel gewoon op onze manier, een manier die beter past.

18 december 2014 om 16:21

Met of zonder narsingh voor zijn neus vermeer had die bal nooit gepakt dus het maakt eigenlijk niks uit eerder zielig verdedigt door van beek.

18 december 2014 om 12:37

Wat denk je van El Hamadi die er gewoon af had gemoeten met zijn zwaar onsportief gedraag keer op keer en volgens mij als je moet fluiten volgens jou voor dit had PSV ook een strafschop moeten hebben door Clasie met zijn overtreding in de 16.

Lekker is het 1 kant op kijken.

18 december 2014 om 09:57

Waarom zou dit geen citaat kunnen zijn? Je kent hem persoonlijk?

18 december 2014 om 10:06

Als het een citaat was zou de hele titel tussen haakjes staan. Nu staat alleen flabbergasted tussen haakjes wat doet vermoeden dat VZ of diegenen waar ze dit artikel van hebben overgenomen er dat van hebben gemaakt.

18 december 2014 om 10:09

Deze leestekens geven ook niet aan dat het een quote betreft. Dat zijn de dubbele aanhalingstekens.

18 december 2014 om 10:09

het woord Flabbergasted is ook niet geciteerd maar zijn gemoedstoestand, de citatie staat tussen de haakjes

18 december 2014 om 11:25

waarschijnlijk weet jetro niet eens wat dat woord betekent

Bizarre pot inderdaad, Jethro. Geen geweldig voetbal maar wel strijd, een hoog tempo, veel goals, veel emotie. Prima reclame voor de Eredivisie, als je de persoonlijke fouten even buiten beschouwing laat.

Maar goed, met dit spelersmateriaal zo'n tempo op de mat leggen onder deze druk en op zo'n slecht grasveld, dan is het ook niet onlogisch dat er persoonlijke fouten worden gemaakt.

18 december 2014 om 09:59

Het hoge tempo en de vele goals kwamen mijns inziens juist door het ontzettend slordig spelen van beide ploegen. Als je zag wat voor balletjes allemaal niet aankwamen bij een medespeler, waardoor de tegenstander het spel weer over kon nemen, dan is het niet zo gek dat de wedstrijd enorm op en neer ging. Beide ploegen moesten eigenlijk winnen gisteren en daar hebben ze ook beide voor gestreden. Een erg leuke wedstrijd om naar te kijken, maar niet een super goede of zo. Er zaten wel een aantal erg goede momenten in, zoals de passjes van Clasie.

18 december 2014 om 10:42

Ben ik het helemaal met jou eens, er werd gewoon niet goed gevoetbald. Aan de andere kant werd het daardoor wel een erg leuke wedstrijd. In de Premier Leage wordt er ook vaak slecht gevoetbald, maar daardoor ontstaan er wel leuke en spannende wedstrijden.

Wat Willems betreft sta ik nog steeds achter mijn mening die ik in een vorige topic over hem had, namelijk dat deze jongen binnen twee jaar naar een topclub vertrekt. Hij is verdedigend zwak, dat geef ik toe, maar aanvallend is hij zo sterk. Topclubs interesseert het niet of een back kan verdedigen. De beste backs van tegenwoordig zijn aanvallend sterker dan dat ze verdedigend zijn, denk daarbij aan Marcelo, Alves, Alaba, Alba, Debuchy etc. Die jongen gaat een grote toekomst tegemoet.

18 december 2014 om 11:09

Precies, net een Premier League wedstrijd. Door in het hoge tempo te willen spelen, krijg je gewoon dat ballen vaak onnauwkeurig worden gegeven. Alleen de top ploegen kunnen zorgvuldig blijven voetballen in een hoog tempo. Ik vond het voor Nederlandse begrippen juist een hoog niveau. Normaal is het een stuk behoudender en langzamer, wat soms nergens op lijkt.

Wat Jetro ook zegt, dit was volgens hem de beste tegenstander tot nu toe. Ik moet nog zien hoe Ajax tegen dit Feyenoord en dit PSV speelt. Alhoewel Ajax een heel ander spelletje speelt (technisch vaardiger, maar met minder strijd) en dit dit een andere wedstrijd wordt. Maar PSV liet zien dat ze mentaal sterk zijn, ze streden tot het laatste eind signaal. Als ze deze mentaliteit vast blijven houden zie ik ze wel aan het langste eind trekken.

18 december 2014 om 11:17

PSV heeft ook geluk.
In de wedstrijd met beslissingen van de scheidsreechter, eerste doelpunt de Jong.
Maar ook voor de wedstrijd met het uitvallen van Toonstra, de man in vorm bij Feyenoord. Dit gebeurde ook al tegen Ajax, Schone (de man in vorm) ontbrak tegen Psv.

18 december 2014 om 11:55

Cojw

Psv heeft depay ook moeten missen met een blessure. Na die blessure is Depay aardig naar zijn vorm aan het zoeken. En ik vind dat Feyenoord ook geluk had met de scheidsrechter. Er waren er een aantal die toch echt op zoek waren naar hun tweede gele kaart. En dat ie de overtreding van de Jong niet zag...dat kan gebeuren. de bal was dan ook totaal ergens anders. En iedereen zag net van tevoren die geweldige hakbal van Willems, waarmee hij Wilkshire omspeelde. Hij zag de overtreding op Guardado ook niet. Dat was een penalty.

Heerlijke poll weer, is Jetro Willems de beste linksback? Antwoord: Feyenoord!

Hoe dan ook, hij mag de scheidsrechter inderdaad wel bedanken, ik denk dat het publiek van PSV zich zwaar zal schamen dat ze zelfs met zo een scheidsrechter nog zoveel moeite hadden met Feyenoord!

18 december 2014 om 10:04

Waarom zou je je daarvoor schamen. Je speelt niet tegen Fc Omniworld in de beker ofzo. Feyenoord is gewoon een topclub en zo'n wedstrijd staat op zich. Zolang je maar wint is het allemaal goed. Als we zo van GAE winnen volgende week ga ik me wel plaatsvervangend schamen.

18 december 2014 om 10:07

Jeetje, nu schrik ik toch wel een beetje... Staat Ajax dan zo ver boven de rest? De afgelopen jaren hadden vele mensen medelijden met Feyenoord, ze zijn geloof ik ook pas net uit de schulden als ik me niet vergis. Als je dit al als topclub beschouwd en je er niet voor schaamt dat je er 3 om je oren krijgt terwijl je de scheids mee hebt maak ik me wel zorgen.

18 december 2014 om 10:12

Ondanks dat ik het hartverwarmend vind dat je je zorgen maakt om een club die niet de jouwe is en ik het ontzettend vervelend vind dat je schrikt van mijn reactie moet ik tot mijn grote spijt zeggen dat ik Feyenoord inderdaad een topclub vind. Feyenoord is sowieso een van de clubs waar PSV het traditioneel lastig mee heeft, ondanks hun slechte periode op die ene historische wedstrijd na. Dat jij Feyenoord niet als topclub ziet moet jij weten, maar dan verschillen we daarin van mening.

"staat Ajax echt zo ver boven de rest?" Haha okee.

18 december 2014 om 10:16

None. Ach Ajax werd ook totaal weggespeeld door Feyenoord en ging er vervolgens wel met de overwinning vandoor. Bleef misschien iets van schaamte hangen, maar die wordt toch snel weggespoeld door het feit dat je zo'n wedstrijd gelukkig wel gewonnen hebt.

18 december 2014 om 10:17

Wat ben jij zielig. Jullie als Ajacieden zouden zich juist moeten schamen voor de manier waarop ze van Feyenoord wonnen, provocerend kneusje

18 december 2014 om 10:33

@inkemontana
Ik en denk vele andere mede Ajacieden schamen zich nog voor die wedstrijd tegen Feyenoord uit.
Feyenoord was gewoon heer en meester die wedstrijd.

Het verschil met toen is dat Ajax uit speelde in een volle Kuip en PSV thuis.
Je verwacht van PSV dat zij thuis de druk gaan opleggen, maar dat was gewoon niet het geval. Dit kan aan Feyenoord liggen, maar het verschil is er wel met Feyenoord uit.

Ik heb me kostelijk vermaakt met de wedstrijd en gefeliciteerd aan de Psv'ers voor de overwinning. Ik zou als PSV zijnde alleen zorgen maken of zij dit de rest van het seizoen gaan volhouden. Inzakken en proberen om in de omschakeling tot scoren te komen zal niet gebeuren tegen de kleine clubs die voor een punt komen.

PSV speelt dit seizoen gewoon slimmer en zakelijker met het nodige geluk. Het probleem bij PSV ligt toch echt wanneer zij het spel moeten maken en wat hoger moeten spelen. Dan zie je dat vooral Bruma daar moeite mee heeft in de omschakeling bij bal verlies.

In ieder geval zie je wel de identiteit van de traditionele top drie terug dit jaar wat ik toch wel heb gemist de afgelopen jaren. PSV met de dodelijke omschakelingen, Ajax met het spel en Feyenoord met het druk zetten.

In ieder geval belooft er wel wat moois aan te komen voor de toekomst van het Nederlands voetbal mochten de spelers van deze 3 teams langer bij elkaar blijven (lees: 2-3 jaar).

18 december 2014 om 10:34

Oh, ik beaam dat Ajax, zeker de laatste jaren, ieder jaar slecht begint en dan gedurende het seizoen steeds beter wordt, maar om überhaupt een Nederlandse club als topclub neer te zetten gaat me te ver.
Wat ik zie is niet top, bij Ajax is momenteel alleen het groeisnelheid van de spelers en financiële proces top.

Er zijn hoogstens nog wat spelers die ik in staat acht om de absolute top te halen op termijn. Davy, Jasper, Arkaduisz, Anwar, mogelijk Ricardo, misschien Viktor.

Ik denk overigens niet dat Feyenoord op dit moment nog zoveel kans heeft tegen Ajax als dat ze aan het begin van dit jaar hadden.

18 december 2014 om 10:42

Dan is het al heel anders, als geen enkele Nederlandse club nog een topclub is verandert het perspectief. Feyenoord is gewoon een Nederlandse topclub, daarbuiten amper een middenmotor net als de andere 2. Toch ben je als PSV zijnde dan ook een middenmotor, dus mezelf schamen doe ik nog steeds niet.

Waar ik wel moeite mee heb is hoe er aan beide kanten verdedigd wordt. Rekik, van Beek en Kongolo zijn eigenlijk gewoon nog A-junioren wat betreft leeftijd en Bruma is dat sowieso wat betreft niveau. Maar dat heb je nu eenmaal als je in een competitie zit met 20 jarigen en een paar die wat ouder zijn en dus ook bijna allemaal gewoon te slecht waren om naar het buitenland te gaan of hier komen afbouwen.

18 december 2014 om 10:53

PSV heeft toch laten zien ook tegen de kleine(re) clubs gewoon voetballend de bovenliggende partij te kunnen zijn. Dit jaar is het bij PSV een stuk stabieler, als het voetballend niet loopt kan met altijd terugvallen op een (dodelijke) counter. Men heeft nu 2x zoveel punten als vorig jaar, en meer punten dan de afgelopen 5 seizoenen in deze periode en heeft daarbij het beste doelsaldo. Dat bereik je niet enkel met zakelijkheid, counteren en geluk maar ook met scoren vanuit balbezit.

On: Vond Feyenoord gisteren erg sterk spelen en had wel een puntje verdiend. Wel schrijnend om te zien dat geen van de wedstrijden tegen 'grote' ploegen dit jaar gewonnen ging. (twente, Vitesse, AZ gelijk, Psv, Ajax verloren) doet me denken aan de tijd dat Rutten nog bij PSV zat

18 december 2014 om 13:25

Tja, je zag toch duidelijk hoe PSV na de 0-1 opstond en Feyenoord de wil oplegde, dus ik ben he niet helemaal eens met je conclusies tov Psv.
Feit is dat Feyenoord de beste ploeg was waar PSV dit seizoen thuis tegen heeft gevoetbald en ik durf zelfs te zeggen het beste Team waar PSV dit seizoen tegen gevoetbald heeft.

Feyenoord miste waarschijnlijk Toornstra, maar Rutten had het team goed voorbereid. Echter miste ze op het eind de kracht en de intelligentie om de wedstrijd in hun voordeel te beslissen of de 3-3 te koesteren.

PSV had echter nog wel de kracht, fitheid en de finesse om een schitterende 4-3 te maken. Het verschil tussen beide ploegen gisteren heet Luuk de Jong.
De beste spits van de ED en in zijn eentje de baas tegen twee, soms 3 verdedigers. Bijna elk duel winnend en naast 3 doelpunten (de 1-1 had wel afgekeurd moeten worden) ook nog in de 93e minuut de tijd en het inzicht en het vermogen om een wereldpass aan Jozefzoon te geven.

Feyenoord had een overwicht maar toont ook aan dat het nog te kort komt.
Net als PSV kan het in de reactie heel veel creeren, maar opbouwend schiet het nog veels te kort. Dat toonde de tweede helft, waar er nog maar 1 ploeg voetbalde, totdat de 3-3 weer uit de lucht kwam vallen.

Op basis va de gehele wedstrijd was een gelijkspel de juiste uitslag.
Gelukkig kreeg PSV er nog twee punten bij, die putnten die ze in Groningen hebben weggegeven.

Voordat de poll wordt aangepast:

Is Jetro Willems volgens jou de beste linksback van de Eredivisie? Antwoord: 1 PSV 2 Feyenoord.



Dit was overigens wel al zijn 7e assist van dit seizoen. Dat gaat hard op deze manier.

Wat een kerel die Willems, die jongen heeft een fluwelen trap; hier kom je voor naar het stadion!

1. Willems wordt een topper. Hij heeft loopvermogen, is aanvallend goed en dat verdedigen komt wel, want dat is ook een kwestie van leeftijd.

2. die poll is hilarisch

3. Als Feyenoorder kan ik wel leven met de nederlaag. Het was een 50-50 wedstrijd en Fey was nu een beetje ongelukkig. Net als de 2-2 tegen AZ jammer, maar shit happens. Waar ik mij veel meer aan stoor is thuis verliezen van Willem twee en Utrecht en gelijk spelen tegen Heerenveen dat 40 minuten met tien man speelt.

Fey is goed bezig. Ze spelen bij vlagen geweldig voetbal en het hele elftal ligt nog seizoenen lang vast.er is weer geld dus een spits, extra verdediger en creatieve middevelder zijn een kwestie van geduld. Dit was en is een overgangseizoen. Volgend jaar moet het team er vanaf wedstijd een staan en (naar ik vermoed) kampioen gaan worden.

18 december 2014 om 10:00

Als feyenoorder moet je altijd moeite hebben met een nederlaag. Winnersmentaliteit? En al zeker met een onterechte nederlaag

18 december 2014 om 10:09

Ik zeg niet dat ik het leuk vind, alleen verliezen in Eindhoven kan gebeuren he? Fey verspeeld de titel niet in een uitwedstijd tegen Psv, de titel verspeel je in thuiswedstrijden tegen willem 2.

Misschien had ik moeten zeggen minder frusterend ipv 'ik kan er wel mee leven'..

18 december 2014 om 10:02

Feyenoord was tegen AZ absoluut niet ongelukkig, kwamen juist erg goed weg dat AZ de wedstrijd niet eerder besliste. Gisteren vond ik met name de eerste helft 50-50, de tweede helft heb ik op de laatste 10 minuten na Feyenoord helemaal niks zien doen. Kazim was de enige die regelmatig niet op eigen helft stond. Feyenoord kwam er echt niet meer uit en dan moet je die 3-3 eigenlijk vasthouden.

18 december 2014 om 10:13

Fey had in de eerste helt 79% balbezit tegen AZ. Ze komen als door een mirakel door twee onwaarschijnlijke kutgoals twee nul achter. Dan moet je tweede helft alle risicos nemen en uiteraard krijgt AZ dan wat counter kansen, dat is logisch.voetballend was Fey superieur. Als je die wedstijd nog 10 keer speelt wint Fey hem negen keer.

18 december 2014 om 10:19

Feyenoord heeft amper uitgespeelde kansen gehad, kansen die je nodig hebt om doelpunten te maken. Als Ajacieden zeggen dat ze veldoverwicht hadden, dan is men er als de kippen bij om te shcreeuwen dat het daar niet om gaat. Nu heeft Feyenoord het meeste balbezit en ineens moet heel het land ervoor buigen? Ik zeg overigens nergens dat Feyenoord minder was, maar als AZ de 100% kansen afmaakt staat het gewoon 1-4 en heeft Feyenoord geen kans meer om terug te komen in de wedstrijd. Hoe superieur ben je dan als team zijnde, als je nog zoveel grote kansen weg weet te geven en er zelf amper echt doorheen komt? AZ speelde gewoon slim op de counter.

18 december 2014 om 10:32

Die kansen op 1-4 onstaan alleen maar omdat Feyenoord alle risicos moest nemen als gevolg van twee kutgoals. Als die niet vallen onstaan die counterkansen ook niet. En ja als je kijkt naar het voetbal dat gespeeld wordt was fey die wedstrijd inderdaad superieur.

18 december 2014 om 10:34

2 kutgoals tellen ook. In Rotterdam staan ze nu klaar met allerlei excuusjes, feit is en blijft dat AZ de wedstrijd gewoon op slot had kunnen gooien. Kan je lekker veel balbezit hebben, maar je verliest dan wel Lekker makkelijk om te zeggen. Zo kan ik het ook: als er nooit tegengoals voor Ajax vallen, dan verliezen ze nooit. Pff wat een kleuterschool zeg..

Slimme gele kaart ook gepakt door Willems, tegen Go Ahead hebben we hem niet zo hard nodig.. tegen Vitesse na de winterstop wel. Wat een wedstrijd trouwens, nog steeds na aan het genieten op m'n werk.. met al die Feyenoorders ;

Normaal ben ik altijd fan van Willems, maar wat liep hij verdedigend te prutsen..
Bij het tweede doelpunt kan hij gewoon met El Ahmadi mee lopen maar vertikt dit waardoor El Ahmadi alle tijd heeft om de bal rustig erin te schieten(kijk het maar na in de samenvatting). Verder denkt hij alleen maar aan aanvallen en laat hij zijn verdedigende taken op het tweede plan. Wat tegen een Dordrecht en NAC kan, maar wat tegen een beter voetballende ploeg PSV opbreekt.

Hoe makkelijk Bilal twee keer het kopduel wint, en twee levensgrote kansen krijgt..

Talent heeft hij zeker, maar als hij linksback wil zijn moet het verdedigend een stuk beter. Vooral de energie die hij erin moet steken om ook als verdediger dat stapje extra te zetten en niet alleen als aanvaller!

18 december 2014 om 10:12

Verdedigend kan het zeker veel beter, maar bij de tweede goal was het niet compleet zijn fout. Je ziet hem stappen voor buitenspel maar precies op dat moment loopt Rekik achteruit in plaats van te stappen en heft het op. Rekik had gewoon moeten blijven staan, dan had er ook geen gat gevallen.

18 december 2014 om 12:01

Dat klopt ook zeker, El Ahmadi was ook niet zijn directe tegenstander.
Ik vind alleen dat hij te weinig doet en meer had kunnen doen om het El Ahmadi lastig te maken.
Ach slechte communicatie is het zeker, hij stapt Rekik niet. Coaching is denk het gene wat mist bij PSV achterin (ook bij Ajax en Feyenoord). Het zijn allemaal mannetjes die hun bek niet open durven te trekken tegen elkaar.

Ik vond het gister een leuke wedstrijd om te zien. Maar het is wel echt jongetjes voetbal hoor. Feyenoord had bij het gelijkspel stoppen met voor de 3 punten moeten gaan. En ik vond Depay echt slecht. Wat hij vergeleken Manu helemaal niet was. Maar ik wil zeggen dat hij zelf en wij een verwachtingspatroon creëren en daar voldoet hij telkens niet aan.

18 december 2014 om 10:15

Voetballend houdt het de laatste weken niet over, de winterstop komt misschien wel op een goed moment voor hem ook. Aan de andere kant geeft hij ondanks zijn matige spel wel een belangrijke assist en scoort de winnende. Altijd gevaarlijk dus.

18 december 2014 om 10:15

Waarom stoppen om voor de 3 punten te gaan? Feyenoord heeft niks aan een gelijkspel.. En ach, depay komt wel sterker terug. Dat passje op Wijnaldum verraadt zijn talent en balkundigheid. Dat doelpunt van hem had ie hard nodig. Komt goed, geen stress!

18 december 2014 om 10:23

Feyenoord heeft nog minder aan een verlies dan aan een gelijkspel. Niet zozeer dat het ene puntje voor henzelf het verschil zou maken, maar dan zou PSV in ieder geval geen 3 punten uitlopen. Het siert Feyenoord wel dat ze ervoor wilden gaan, maar het is ook wel een beetje dom zoals ahjacied aangeeft. Echte topclubs weten gewoon wanneer ze genoegen moeten nemen met een punt, zeker als je die in de 90e minuut pas binnenhaalt. Ik vond overigens niet dat het zo was dat Feyenoord alles maar opengooide in de hoop om nog te winnen. Een bedroevende corner van Vilhena en niet adequaat ingrijpen van een van de Feyenoorders (het was geloof ik 6 tegen 3 in het voordeel van Feyenoord ofzo) zorgt ervoor dat met niet doortastend genoeg was om minimaal een punt te halen.

18 december 2014 om 12:08

Echte topclubs moeten nooit voordat de wedstrijd afgelopen is genoegen nemen met een punt, helemaal in de situatie van Feyenoord. Anders ben je geen topclub. Als psv met een punt genoeg nam, schoot arias/guardado/de jong de bal wel in tweede ring. Deden ze niet, gingen er nog voor. Levert 3 punten op. Want het had net zo goed 3-4 kunnen zijn.

Edit; Feyenoord heeft goed gehandeld hoor, om nog 3-4 proberen te maken. Pakt helaas voor hun net anders uit.

18 december 2014 om 10:25

Jij denkt meer aan ajax maar Feyenoord moest winnen om mee te blijven doen. Punt hadden ze niks aan.

18 december 2014 om 10:40

Met een gelijkspel sta je 9 punten achter, nu 12. Dat is toch een extra wedstrijd meer die je moet winnen dan PSV om terug te komen. Niet dat 9 punten een klein gat is, maar elke puntje extra is er 1 en maakt de zaak al een stuk moeilijker.

18 december 2014 om 10:55

Inderdaad precies. Zo kan je het ook bekijken meer zat er ook niet meer in.

18 december 2014 om 13:32

@ahjacied
ED is jongetjesvoetbal, mannenvoetbal kan ook niet met alleen maar jongetjes in het veld.
Echte mannen spelen in de grote leagues. Maar voor jongetjesvoetbal was de wedstrijd van gisteren wel een mooie pot om naar te kijken. Iedereen die boven de 24 is en in Nederland speelt is gewogen en te licht bevonden voor de mannenleagues of bouwt nog even de carriere verder af in Nederland. Daar doen we niks meer aan, zolang het geld regeert in voetballand, ongeacht de plannen van JC Superstar.

PSV is echt een couter ploegje, in eigen huis blijven zij gewoon op hun eigen veld. Feyenoord had de kans om te winnen, maar ja het was prijs schieten gisteravond. Maar juist dat prijs schieten was leuk om te zien, ik zie graag veel doelpunten in een wedstrijd. Volgend jaar weer een kans voor Feyenoord.

18 december 2014 om 10:37

Mwah viel gisteren reuze mee vond ik. Eerste helft speelde PSV meer vanuit de counter, de tweede helft kwam Feyenoord tot ongeveer de 80e minuut amper van eigen helft af omdat PSV de druk erop hield en Feyenoord erg slordig speelde in de tweede helft. Ik heb PSV in de Arena live gezien en vond dat bijvoorbeeld veel meer countervoetbal dan gisteren. Gisteren waren beide ploegen ongeveer evenveel aan het voetballen en aan het counteren.

Misschien een beetje off topic, maar de manier waarop PSV de corners neemt is echt briljant. Hoog en halverwege de 16, terugkoppen naar 16, balletje op Willems strakke voorzet van Willems. 3x gedaan gister, 3x gevaarlijk, duidelijk op getraint. Chapeau

18 december 2014 om 11:40

Viel mij ook op inderdaad, goeie corners.

Hopelijk kan Feyenoord hier wat van leren en trainen op corners, zowel aanvallend als verdedigend is het een drama, en dan krijg je +-10 corners per wedstrijd. Daar moet er op de 10 minstens eentje in.

Was een mooie wedstrijd, vooral omdat beide ploegen zo'n dramatische verdediging hebben. Bruma, Willems, Nelom, van Beek.... dat was niet best zeg. Willems bij de 1-2 en 3-3 in de fout, Bruma.. tsja Bruma.... en de verdedigers van Feyenoord waren helemaal een drama. Maar goed... de wedstrijd was een topper!

18 december 2014 om 14:25

Schaar kongolo daar ook bij want dat was ook niet best.

Alle lof voor Kuipers, dat hij El Ahmadi en Wilkshire geen tweede geel gaf. Menig scheidsrechter had dit wel gedaan onder het mom van regels zijn regels. Omdat Kuipers dit niet deed bleef het tot het eind een mooie wedstrijd en had je niet vanaf de eerste helft een 11 tegen 10 situatie.

18 december 2014 om 14:29

Inderdaad, zeker die van wilkshire had bijna iedere andere scheids bestraft met een tweede gele kaart, misschien ook wel terecht zelfs, maar hij voelde hier de wedstrijd wel perfect aan. Echter bij de 1-1 en de 2-3 gaat de arbitrage wel de fout in. Bij de 2-3 neem ik het ze niet kwalijk want Vermeer laat het ook gewoon toe als een oud wijf en niemand protesteert.

2-3 moet 3-2 zijn uiteraard

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren