Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NEC wil geld zien: ‘Wij menen recht te hebben op de centen’

Laatste update:

Koploper NEC werd door een overwinning op Roda JC Kerkrade (0-1) winnaar van de tweede periode in de Jupiler League. Omdat de Nijmegenaren ook al de eerste periode hadden gewonnen, schoof de periodetitel door naar Almere City FC. Die club kreeg ook het prijzengeld van 75.000 euro, maar dat vindt NEC niet eerlijk.

“Het geld hoort bij de periodetitel, dus wij menen recht te hebben op de centen”, aldus algemeen directeur Bart van Ingen tegen de Gelderlander. De Coöperatie Eerste Divisie (CED) is op de hoogte van de klacht van NEC. De regels worden echter niet aangepast.

“Deze gang van zaken is voorafgaand aan het seizoen aan alle clubs meegedeeld. NEC tekende toen meteen bezwaar aan. We zijn dus op de hoogte van de klachten”, aldus Maarten Vreuls namens de CED.

Heeft NEC recht op de centen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat geld mag ook niet naar NEC gaan. Eventueel wel naar een derdenrekening, kwestie dat de huur en andere korte termijn schulden eens betaald worden.

Een beetje de schaamte wel voorbij. Financiële doping gebruiken, door de rekeningen niet te betalen. Maar wel onterecht de hand ophouden wanneer er geld te verdelen valt.

15 december 2014 om 17:12

Haha wat een redenering, dus als je schulden hebt mag je geen geld meer winnen?

Jij hebt ergens 100 euro schuld en je wint een werknemer van de maand prijs (300 euro).. dan mag je dat niet ontvangen?

NEC heeft de 2e periode titel gewonnen en heeft het recht om die 75.000 euro die er aan verbonden is te eisen..

15 december 2014 om 17:26

De gemeente en de andere schuldeisers kunnen echt wel beslag leggen op dat prijzengeld.

Zou niet meer dan terecht zijn.

15 december 2014 om 17:55

net zoals real Madrid en barcelona die groot zijn geworden door zich diep in de schulden te werken.. enige manier waarom ze niet gestraft worden is omdat ze jaarlijks meer omzet draaien dan kosten en zo jaarlijks kunnen aflossen..

dit moet in mindere mate ook bij NEC gebeuren.. eenmalige 75k aflossen helpt niet

15 december 2014 om 18:21

Barcelona en Real hebben schuld door leningen aan te gaan, niet door hun rekeningen niet te betalen.

Barcelona en Real kunnen die lening ook dragen, ze betalen die af.

NEC kan niet eens zijn huur betalen.

Is wél van een compleet andere orde dus.

15 december 2014 om 18:40

uhm.. een lening = een schuld,

en de enige reden waarom ze dat kunnen afbetalen is doordat ze door die schuld aan te gaan de duurste spelers hebben gekocht en dus meer kans hadden op titels en dus steeds meer omzet gingen draaien..

als zij eerlijk beleid zou voeren waren ze misschien wel middenmoters geworden nu..

15 december 2014 om 19:12

Nijmegen_1,

Ik vrees, en da's niet pejoratief bedoeld, dat u het niet helemaal begrijpt.

Kijk zo zit het simpel gezegd in elkaar:

a) Mijnheer Barcelona heeft een paar honderdduizend euro schulden. Hij moet 2000 euro per maand aflossen voor zijn woonlening. Maar hij heeft wel een inkomen van 10000 euro elke maand.

b) Mevrouw NEC betrekt een huurwoning van 500 euro per maand en heeft een inkomen van 400 euro. Bovendien heeft ze al 6 maanden de huur niet betaald.

Wie staat er het beste voor?

Niet elke schuld is evenwaardig. Schuld is geen probleem, wanneer je het kan terugbetalen. Schuld door het niet betalen van rekeningen is echt wel een ander soort schuld dan schuld door leningen.

15 december 2014 om 19:30

ik snap het volkomen hoor..

als NEC een bedrag leent voor 500 miljoen en daarmee de beste spelers van de wereld koopt krijgen ze vanzelf een boost qua supportersaantallen, tv inkomsten, prijzen geld, sponsoren, naamsbekendheid etc etc..

op dat moment hebben ze een schuld van 500 miljoen maar kunnen ze wel elk jaar een deel van aflossen omdat ze een groei hebben in hun inkomen!

"financiële doping gebruiken" dit is letterlijk wat real madrid en dat soort clubs hebben gedaan

15 december 2014 om 19:45

je slaat de plank volkomen mis nijmegen_1.
Totaal misplaatste claim van Nec. Bovendien wordt het hoogste tijd dat de Knvb onderzoek doet naar de sportieve fraude van Nec. Dat zij schulden en rekeningen niet betalen, maar wel een betere selectie opstellen kan natuurlijk echt niet.
Er is daarvoor maar 1 straf op sportieve fraude en dat is 15 punten in mindering brengen. Net zoals in de Engelse competitie, dit soort spelbederf hard straffen.

15 december 2014 om 19:57

Grappig, er zijn afspraken tussen NEC en de gemeente dat het stadion eind dit seizoen moet worden afbetaald. Verder nog wat je NEC verwijt?

15 december 2014 om 19:58

periodetitel winnen en dit een misplaatste claim vinden is volledig de plank misslaan!

15 december 2014 om 20:20

Nijmegen_1,

Neen, u snapt het niet. Echt niet.

Zo'n Barcelona moet een onderpand geven om een lening te verkrijgen.
En Barcelona kan zijn lening terug betalen.

NEC niet. NEC kan gewoon zijn huur niet betalen.

Compleet ander beestje. Maar bon, ik heb er al een tekeningetje bij gemaakt.

Ofwel kan u het niet begrijpen - daar kan u niets aan doen, ofwel bent u van slechte wil en wenst u het niet te begrijpen - dan moet ik er mijn tijd niet meer in stoppen.

Wat NEC doet, is eigenlijk sportieve fraude.

15 december 2014 om 20:22

haha dat jij zo naief bent dat je denkt dat zulke clubs netjes alles voor elkaar hadden.. zegt meer iets over jou.. verdiep je eens in de spaanse banken! sportieve fraude haha

15 december 2014 om 20:35

Nijmegen_1,

Lieverd, je gooit echt alles op een hoopje.

Die banken hebben zeker dingen gedaan in het verleden die ontoelaatbaar waren. Maar daar heeft Barcelona niks mee te maken.

En een lening aan Barcelona verstrekken mag. Zolang Barcelona maar voldoende onderpand geeft en het terug betaald is het ok.

Begrijp je nu echt het verschil niet tussen lenen en je rekeningen niet betalen?

Damn, dat moet erg zijn.

15 december 2014 om 20:43

Naieve Poeperdje van me,

Jij denkt dat Barcelona een onderpand had twv 800 miljoen?

15 december 2014 om 20:45

Daarbij hebben ze een afspraak met de gemeente.

15 december 2014 om 21:11

maar goed, ik weet dat barcelona de schulden kan afbetalen (tenminste voor nu) maar de manier waarop ze dat doen is door zich eerst zwaar in de schulden te werken door volledig op sportieve succes te gokken.. dat jij dit niet sportieve fraude vindt en bij NEC wat een schuld heeft van (1.5-2m) en een afspraak heeft met de gemeente gaat echt nergens over..

15 december 2014 om 21:25

Nijmegen_1,

Ik weet niet voor welk bedrag ze geleend hebben, 800 miljoen lijkt me wat overdreven, maar als dat klopt, dan hadden ze daar idd. een onderpand voor.

Dat kan in allerlei vormen: het stadion, gronden, trainingscomplex, contractueel al vastgelegde sponsor- en TV-contracten etc....

Anders kregen die hun lening niet. Zo eenvoudig is dat.

Wat NEC doet, is iets compleet anders. Die doen gewoon aan wanbetaling.

Maar goed, mijn-club-mooie-club, doet-nooit-iets-verkeerd-club is weer eens bezig. Onvoorstelbaar is dat toch altijd maar.

15 december 2014 om 21:29

Nijmegen_1,

Er is geen enkele bank die geld leent aan een club met het vooruitzicht dat er een CL wordt gewonnen, of dat er een promotie wordt afgedwongen.

Zo werken banken niet. Banken moeten zekerheid hebben.

Afspraak met de gemeente? Gemeente voor vol dwongen feit gezet ja.wat kan ze anders doen dan 'ja' knikken? Jullie uit het stadion gooien?

Dat zouden ze nét moeten doen. Er is vast wel een andere club in Nijmegen of omgeving die het beter kan.

15 december 2014 om 21:45

Ik heb nergens gezegd dat alles wat NEC doet geweldig is, maar mij ging het erom dat sportieve fraude wel heel erg ver gaat!
zo kan je overal wel wat over zeggen! Vergeet niet dat nec al van ver komt.. ze hebben al enorm bezuinigd.. ze kunnen ook al die spelers weg doen... jaren sukkelen in de juup em de gemeente kan ook zwaaien naar de centen.. zomaar wat schreeuwen zonder er over na te denken slaat gewoon nergens op

15 december 2014 om 21:48

Nijmegen_1,

NEC kan inderdaad de tering naar de nering zetten.

Er zijn inkomsten, er is best een groot publiek. Met dat geld kan je een aardige selectie neerzetten.

Misschien niet eentje die direct kan promoveren, maar wel over 3 of 4 jaar.

Is dat erg? Neen, dat is niet erg. Als je boven je stand leeft, dat is erg. Dat zorgt voor risico's die het einde van de club kunnen betekenen.

15 december 2014 om 22:05

Ja en dat is dus de afweging die ze gemaakt hebben.. nu is er een groot publiek.. met name door het aanblijven van een jahanbaksh.. was dat niet geweest dan was het zeer waarschijnlijk anders geweest.. nijmeegs publiek is zeker geen makkelijk publiek, ze hebben hun keuze gemaakt en wij weten allemaal niet wat er achter de schermen voor afspraken zijn gemaakt.

De toekomst gaat het uitwijzen, ik vind het flauw van je dat je dit sportieve fraude noemt, maar ach zolang het allemaal mag is er niets aan de hand!

had ik het allemaal anders willen zien? Jazeker.. afgelopen jaren waren een ramp! Maar nu juich ik tenminste weer wat vaker en heb ik goede hoop dat ze kampioen worden, en vind ik deze claim terecht, het is en blijft een kromme regel!

15 december 2014 om 23:03

Beetje vreemd dat je het gedrag van Madrid hierboven goed spreekt (verkochten trainingsgrond voor een absurd gedrag aan de gemeente) en dat van NEC wel afkeurt. Naar mijn bescheiden mening is het beide niet goed te keuren, maar staat het ook helemaal los van deze discussie.


Wat dat betreft is het denk ik simpel. Ik snap de redenatie van NEC helemaal, ben het er ook mee eens, maar als de regels anders zijn, dan valt er volgens mij weinig te willen.

16 december 2014 om 03:53

Nijmegen_1,

Ja het is sportieve fraude. In veel andere landen trekken ze hier 15 of 20 punten af van degene die je hebt verzameld.

Het is fundamenteel oneerlijk tov de clubs die wel hun rekeningen betalen.

Als NEC ook keurig zijn rekeningen zou betalen, dan zou dat gevolgen hebben voor de selectie. Dan zouden er een paar spelers moet verkocht worden. En dat heeft dan weer gevolgen voor de kansen op promotie. Dat zou ook gevolgen hebben op behalen van periodetitels en de bijhorende gelden.

En daarom zou NEC beter een beetje zwijgen en niet te veel eisen.

Desalniettemin, hoop ik dat jullie snel terug in de ED zitten. Liefst met een nieuw en bekwaam bestuur. De huidige casinomensen, da's niet het juiste volk.

16 december 2014 om 03:55

deuce,

Die gronden lagen wel in een duur stadsgedeelte. Die zijn ook niet boven de marktprijs verkocht. Dat gaat gewoonweg niet, dan krijg je gelijk de EU achter je aan.

PSV heeft bv. zo'n onderzoek aan zijn broek.

16 december 2014 om 12:23

Idereen komt :

Heb je je wel goed ingelezen over de schulden van Nec?

Die zijn er nl. niet. Ik weet ook niet waar je dat vandaan heb gehaald. Waarschijnlijk op onzinstukken op bepaalde sites.

NEC kampt met een exploitatietekort van 1,5 miljoen euro. Dat is geen schuld. Dit tekort kan het hele seizoen nog worden weggewerkt.

De reden dat NEC de huur niet betaald is omdat de gemeente het onderhoud aan het stadion niet uitvoert. Zolang een verhuurder geen onderhoud pleegt heeft de huurder het recht om de huur in te houden.

16 december 2014 om 21:18

n.e.c wil dat geld juist om schulden af te lossen maar nu gaat het geld naar almere en daar zijn ze het niet mee eens snap je het nu?

15 december 2014 om 17:14

Dat ben ik op zich wel met je eens, maar dat het geld (via een indirecte weg dan) wel naar NEC moet en niet naar Almere, lijkt me eigenlijk vanzelfsprekend.

Beetje van de zotte dat je eerste wordt en dat het geld dan naar de nummer 2 gaat omdat je al een keer eerder iets hebt gewonnen.

15 december 2014 om 17:15

Ik weet niet of het onterecht is eigenlijk. Dat de periodetitel doorschuift vind ik logisch maar het prijzengeld moet toch naar de beste van de betreffende periode? En dat was Nec in dit geval.

Ik begrijp het standpunt van Nec wel in dit geval.

15 december 2014 om 17:23

Kromme regeling inderdaad. Almere mag heel blij zijn met NEC, maar de klachten uit Nijmegen zijn sowieso gegrond!

15 december 2014 om 21:14

ik ben het wel met je eens ,
maar nec heeft zelf getekend voor de afspraken die er zijn en dienen dan ook niet te zeuren lijkt mij zo.
dat de beste vd periode het prijzengeld wint lijkt mij een abc tje maar dan zullen toch eerst de regels veranderd moeten worden

15 december 2014 om 22:08

' maar nec heeft zelf getekend voor de afspraken die er zijn en dienen dan ook niet te zeuren lijkt mij zo.'

NEC heeft al voor het begin van de competitie hier bezwaar tegen aangetekend.

Maarja, laten we er ons niet heel druk om maken. We hebben bij Roda gewonnen, dat is iets wat veel en veel belangrijker is.

16 december 2014 om 17:25

bezwaar of niet ze zijn accoord gegaan ook al zijn ze het er niet mee eens

15 december 2014 om 18:00

De klacht is gewoon gegrond en waarom ga je dan weer rare dingen zeggen? NEC heeft daar gewoon recht op en hun kunnen heel goed bepalen wat ze met het geld gaan doen. Gelukkig ben jij niet degene die daar over gaat, NEC kan dat geld heel goed gebruiken en dat weet jij heel goed.

15 december 2014 om 18:20

De andere clubs kunnen dat geld ook goed gebruiken. Dus dat is alvast geen argument.

Bovendien betalen die wél hun stadionhuur en kunnen ze daardoor niet zo'n goede selectie op de plein toveren, zoals sommige uhu andere clubs wél doen.

Recht? Helemaal niet. Er is op voorhand gecommuniceerd 'zo gaan we het verdelen'. En als enige hebben ze bezwaar getekend.

Is wel lekker makkelijk eigenlijk eh. Eerst de huur en spelers niet betalen, daarna met je dure selectie de ene periodetitel na de andere binnenhalen en vervolgens moet je al het prijzengeld gaan opstrijken...

15 december 2014 om 18:31

Haha je begint weer met onzin iedereenkomt. Stop daarmee je weet niet wat je zegt... Ga je als eerst wat meer verdiepen hoe andere clubs er financieel voor staan, dan weet je dat het op een paar clubs na overal niet best is. Daarbij kán NEC de huur wel betalen maar lopen dan risico dat ze bijvoorbeeld onvoorziene kosten moeten betalen, er is een afspraak dat de huur eind van her seizoen betaald moet worden. Er is gezegd dat áls het stadion word betaalt de spelers nog steeds afbetaald kunnen worden maar er dan vrij weinig overblijft. Daarbij lijkt het me ook logisch dat de nummer 1 de prijs en prijzengeld krijgt en dat de nacompetitieplek doorschuift.

15 december 2014 om 19:04

En toch heeft het iets van competitievervalsing weg. Dure spelers betalen zoals, Jahanbaskh, en vervolgens geen rekeningen betalen. Volgens mij geeft Iedereen Komt dat ook met duidelijke argumenten aan.

15 december 2014 om 19:09

Volgens mij geef ik aan dat nec afgesproken heeft dat het eind dit seizoen betaald moet worden, er zijn dus duidelijke afspraken gemaakt, en salarissen worden gewoon betaald. Hij zegt namelijk maar wat en moet eerst maar eens gaan uitzoeken hoe het nu precies zit. En laten we niet over competitievervalsing beginnen want dat vinden andere weer van de beloftenteams en kunstgras.

15 december 2014 om 19:17

-NEC-,

Uiteraard vertel ik onzin en weet ik niet waarover ik praat.

NEC staat 6 maanden achter met de huur. Hoe ingewijd moet je zijn om te begrijpen dat dit niet kan?

En dat anderen ook in de problemen zitten is gewoon een smoesje, een drogreden.

NEC doet aan competitievervalsing tov de clubs die wel niet boven hun stand leven.zo eenvoudig is dat.

NEC kan ook een minder dure kern samenstellen, eentje die ze kan betalen, zodat ook de huur kan betaald worden. Nu zit NEC topclubje te spelen in de 1ste Divisie op kosten van de gemeenschap.

Kansloos is dat.

15 december 2014 om 19:37

Dat mag jij kansloos vinden en dat interesseert NEC waarschijnlijk niks. Zolang afspraken die gemaakt zijn maar worden nagekomen is er geen probleem. De gemeente had gewoon kunnen zeggen wij willen de huur eind deze maand zien en anders zoek maar een ander verblijf en spannen we een rechtszaak aan. Nou dat doen ze niet en geef NEC daar eens ongelijk in. Als die afspraken worden nagekomen eind dit seizoen zie ik geen probleem. NEC speelt ook niet alleen topclubje, dat zijn ze nu ook.

15 december 2014 om 20:15

-NEC-,

Dat zijn ze niet. Topclubs financieren zichzelf, die parasiteren niet op kosten van de gemeenschap.

Afspraak? Voor vol dwongen feiten geplaatst zeker?

Stijl:
'" Wij gaan promoveren, echt wel, ja echt wel, en dan zijn we rijk en dan kunnen we jullie betalen."

En gemeentes, in Nederland of België, zijn dan al eens zo onnozel om daar in mee te gaan.

Wat gaat NEC doen wanneer er geen promotie is?
Failliet gaan wellicht. Een geschiedenis van 114 a 115 jaar dan weg.

Dan pas zal u ook beginnen foeteren op het casinobeleid van uw bestuur.

-NEC-, mijn club heeft ook zo'n megalomane voorzitters en bestuur gehad, veel blabla, weinig boemboem.

De mooiste spelers hadden we, maar na een tijdje hadden we ook 25 miljoen euro schuld. Het scheelde niks of we waren failliet.

We hebben veel geluk gehad dat op tijd mensen met visie aan boord kwamen, mensen die wisten wat ze deden.

15 december 2014 om 20:31

Ten eerste vind jíj dat topclubs dat doen. Ten tweede zeg je hiermee dat Barcelona en Real Madrid geen topclubs zijn omdat zij het ook met geld doen van de gemeenschap. Ik kan jou in sommige dingen geen ongelijk geven hoor. Om nog even wat te zeggen is de vraag wat gebeurt er als NEC niet promoveert ook ter sprake gekomen en dan gaat NEC zeker niet failliet, hier vertrouw ik de directeur van NEC dus ook op. Natuurlijk staat NEC er heel goed voor met 6 punten voorsprong en een veel beter doelsaldo dan de nummer twee. Dat jou club het heeft gered uiteindelijk is alleen maar mooi maar NEC zit nog niet zo ver in de 'shit' dat ze failliet kunnen raken. Was je club trouwens niet Gent?



Ik moet zeggen dat na het wanbeleid van vorig jaar zaken een stuk beter zijn en nadat 20 spelers zijn vertrokken is er met slechts een paar ton een hele selectie opgezet.

15 december 2014 om 21:45

-NEC-,

Ben je nu echt van kwade wil?

Geld lenen van een bank die werd/wordt rechtgehouden met geld van de gemeenschap is niet hetzelfde als je rekeningen niet betalen.

Snap je nu echt het verschil niet?

Als NEC niet promoveert dan hebben jullie quasi zeker een giga probleem. En natuurlijk zegt zo'n directeur dat het niet zo zal zijn. Dat zeggen ze altijd.

Mijn club is idd. Gent. Wij hadden 25 miljoen euro schulden 14 jaar geleden. En we zijn eruit geraakt.

Door in te zetten op jeugd en massaal goedkope buitenlanders aan te kopen en verkopen. Heel wat voetballers die in Nederland furore hebben gemaakt zaten eerst bij ons: Ruiz, Mido, Dries Mertens, Rosales, ...

15 december 2014 om 22:53

Maar Mertens was niet goed genoeg toen? Die heeft ook nog in de Jupiler league gespeeld bij AGOVV, inmiddels failliet.

16 december 2014 om 03:57

-NEC-,

Klopt, denk niet dat we aan Mertens veel hebben verdiend. De anderen wel, die zijn voor stevige bedragen de deur uitgegaan.

16 december 2014 om 11:42

Waar verdiend een bank onder andere geld aan?

Juist! geld uit lenen en daar een goede rente over vangen!
Zolang Real en Barca hun schulden netjes betalen, verdient de bank hier juist geld aan. En is dit dus totaal niet te vergelijken met het niet betalen van rekeningen?

overigens heeft de huur van het stadion ook totaal niets te maken met de prijs die NEC eventueel wel of niet zou ontvangen.

Verder vind ik het persoonlijk erg krom dat NEC het geldbedrag niet ontvangt. Ik weet niet hoe het geregeld was met de Knvb beker? maar neem toch aan dat als degene die de Knvb beker won, al verzekerd was van Europees voetbal dat deze club wel het prijzengeld kreeg, ondanks dat de verliezend finalist daardoor kans kreeg om Europa in te gaan?

Ik vind dat ongeveer dezelfde situatie, en weet niet of iemand hier meer van af weet?

16 december 2014 om 17:31

die banken waar jij het over hebt hebben clubs als barcelona geholpen met leningen zonder fatsoenlijke onderpand en wij nederlanders liggen nu krom om dat wij zo nodig van de eu die banken moesten redden die er een potje van maken dus eigenlijk financieren wij nederlanders fc barcelona

16 december 2014 om 21:21

n.e.c heeft toch de meeste punten behaald in de 1e en 2e periode dan verdien je ggewoon het geld. Dat de playoff plek naar Almere gaat is logisch maar het moet voor Almere toch ook als stelen voelen om die 75.000 op je rekening te ontvangen terwijl anderen er harder voor hebben gewerkt (meer doelpunten gemaakt) En anders ieder de helft bedoel hebben gelijk puntenaantal dus dat zou fair zijn

16 december 2014 om 22:13

nec, je praat onzin. nec is zwaar ongezond bezig zoals iedereen komt zegt. Diepe diepe schulden, betalen de rekeningen niet voor mensen die daar diensten leveren. Totaal wanbeleid daar in de jupiler league bij nec. Door het gigantische tekort hebben zij sportief voordeel ten opzichte van clubs die zich wel aan de afspraken houden. Geeft die 1,5mln tekort maar aan excelsior, dordrecht, nac, etc. dan zie je dat die clubs ook anders gerund worden. Nee zij houden zich aan de afspraken en nec schoffeert het betaald voetbal.
Enige juiste sanctie is 15 punten aftrek en 100k boete in eerste aanleg. Indien niet verbetert dit maandelijks verhogen. Of ander alternatief is een besluit dat nec niet mag promoveren vanwege dit voordeel.

17 december 2014 om 06:30

Haha ik praat onzin lees je eigen reactie is terug. Die schulden komen gedeeltelijk nog van vorig seizoen de man die wanbeleid voerde is onder druk van supporters ontslagen. Alle grootverdieners zijn vertrokken en weer hebben voor elke speler transfergeld ontvangen. Dstuur je spelers als bijvoorbeeld alireza niet verkoopt voor 2 ton is logisch dat zou pas wanbeleid zijn (op sportief gebied) en dan zouden er ook minder seizoenskaarten zijn verkocht. De enige fout die n.e.c heeft gemaakt is de nieuwe prijs van de seizoenskaart ze hadden gewoon paar tientjes meer mogen vragen. Deze begroting hoort bij een club die wil promoveren. Je moet namelijk ook eredivisie waardige spelers behouden voor bij een terugkeer. Maar aan jou reactie is wel duidelijk dat jij n.e.c gewoon niet mag. In de eredivisie heeft bijna elke club schuld en dan heben we het over iets meer geld dan 1.5 miljoen. Rkc is gered Door de gemeente anders waren zij al failliet

15 december 2014 om 18:50

Inderdaad je krijgt niet altijd waar je denkt recht op te hebben, aldus de Gemeente Nijmegen.

15 december 2014 om 19:39

@iedereen komt

Dat is iets tussen Nec en de schuldeisers.
Een schuldeiser met NEC bloed zal niet zo snel zijn vordering opeisen dan een schuldeiser die het puur zakelijk benaderd.
Als de wetgever het met jouw eens zou zijn, dan had zij dat al jaren in de wet verankerd.

15 december 2014 om 21:38

Maar neen. De club heeft een zekere machtspositie eh en maakt daar misbruik van.

Te hard dwingen om de huur te verkrijgen? Dan gaan ze desnoods failliet en wat moet de gemeente dan met zo'n stadion?

Dat bestuur weet dat en maakt er gewoon misbruik van.

Heb dit in België al zoveel gezien: Beerschot, Zulte Waregem, KV Mechelen en nog anderen waren NEC al voor.

En weet u wat? De gemeente zou moeten door duwen. Club failliet dan. Pech.

Voor de supporters is dat helemaal niet erg. Die stappen wel over naar een NEC bis. Deden ze bij Beerschot, KV Mechelen en Zulte Waregem ook.

16 december 2014 om 01:13

@ iedereenkomt jij bent in dit hele gesprek alleen maar in herhaling gevallen: dat NEC de huur niet betaald. Maar het gaat toch gewoon on de regel stel nou roda jc was de eerste periode kampioen geworden en ook de tweede hun betalen wel hun huur maar hun prijs wordt ook doorgeschoven dat is toch de omgekeerde wereld ik vind dat de nummer twee allang blij mag zijn dat ze dat o zo belangrijke + achter hun naam krijgen

16 december 2014 om 22:14

ach iedereen komt, idd nec heeft zo'n attitude dat ze iedereen achteraf betalen. En moet je nagaan dat aan het eind van het seizoen opeens iedereen verbaasd is dat nec failliet is en geen betaald voetbal meer is in nijmegen.
Gelukkig kunnen ze daar altijd nog naar vitesse

Is ook wel beetje belachelijk dit.
Maar is 75.000 echt zoveel geld voor een club als Nec?

15 december 2014 om 17:06

Volgens mij kan NEC alles gebruiken wat er te krijgen is, 10 euro of 1 miljoen, alles is welkom! Zij hebben namelijk grote financiële problemen en kunnen de salarissen maat net betalen

15 december 2014 om 17:36

Het water staat ze daar tot aan de lippen, dus elke cent is welkom.

15 december 2014 om 18:02

Nee dat is totaal niet waar... Luister even naar het interview met de directeur daar zegt hij ook heel duidelijk dat NEC echt niet failliet kan gaan.

15 december 2014 om 19:02

Dat een voorzitter iets zegt wilt niet zeggen dat het zo is. Perez, de voorzitter van de club die je eerder al noemde, liegt ook altijd over de schulden van zijn club, terwijl de cijfers in de jaarverslagen keihard bewijs vormen.

Triest gedrag dit van NEC. Dit was begin van het jaar bekend dus ze moeten niet blijven zeuren en accepteren dat de regels zo zijn.

15 december 2014 om 19:05

Maar het is in de ogen van NEC onrecht dus waarom mogen zij hier niks over zeggen? Het is logisch dat de nummer 1 de prijs en het geld krijgt en de plek voor de nacompetitie doorschuift, vind je niet?

15 december 2014 om 20:46

@-NEC- laten we in ieder geval zeggen dat NEC er financieel absoluut niet beter voorstaat dan Roda.
En Roda kan in ieder geval iedere cent gebruiken. En niet failliet kunnen gaan is iets anders dan niet failliet mogen gaan. In de ogen van directeuren is dit echter hetzelfde.

15 december 2014 om 21:18

Nee maar waarom met Roda vergelijken? Ik neem aan dat de directeur gewoon zegt wat zo is.

15 december 2014 om 21:25

Nou denk dat de vergelijking met Roda hierin wel redelijk klopt zover ik de situaties kan inschatten. Beide zijn JL clubs, beide hebben besturen gehad met jaren wanbeleid, beide hebben behoorlijke schulden, gemeentes zijn betrokken bij die schulden en regelingen moeten worden getrokken voor stadion huur.
Dus ja op zowel ieder gebied zijn die clubs met elkaar te vergelijken op dit moment.

15 december 2014 om 21:35

Het verschil lijkt als jij het zo bekijkt... Zes punten op de ranglijst.

15 december 2014 om 21:57

Klopt, te danke aan een iets hogere begroting en het behoud van enkele topspelers. Dat maakt ook een wereld van verschil in het spel dat NEC speelt, zeker in de begin van de competitie waren ze erg goed.

15 december 2014 om 22:57

In het begin was nec niet beter maar de ploegen minder defensief. Nu hangen ze vaak maar wat op de 16 en gaan nog steeds ten onder door individuele kwaliteiten van Limbombe, Jahanbakhsh en Ars. Eigenlijk is het hele team wel sterk. Zelfs van Moorsel, die erg belangrijk was in het begin, is al weken uitgeschakeld. NEC kan dat makkelijk opvangen met Santos, Foor of Mert.

15 december 2014 om 23:58

Haha, was het maar zo dat Van Moorsel weken uitgeschakeld was. Speelde eind augustus voor het laatst. Lijkt mij inderdaad ook een hele belangrijke schakel, al is het maar omdat die een klik met Alireza heeft. Hij, Appiah en Emilsson zijn gelukkig na de winter terug. Dan is NEC een stuk sterker.

16 december 2014 om 00:27

Tja dat is in principe ook wekenlang maar van Moorsel speelde die wedstrijden goed en ben benieuwd wat Brood gaat doen; Santos of Van Moorsel?

16 december 2014 om 00:57

@keez

Perez (van Real) communiceert vaak de schulden/leningen aan de banken in het openbaar.

Terwijl in het jaarverslag er nog andere schulden zijn ja.

Dus ik zie het persoonlijk niet als liegen... Het is maar net waar je de nadruk op legt en welke context.

On:
NEC zal vast wel rechtstreeks promoveren, of het financieel helemaal soepel gaat is een andere kwestie.

Maar wanneer het echt slecht gaat financieel, kan Boekhoorn of iemand anders NEC altijd wel behoeden voor een straf of faillissement. Maar ik verwacht geen problemen en dat die steun nodig is.

16 december 2014 om 21:26

Roda staat er sportief gezien wel een stuk slechter voor aangezien ze nog steeds geen playoff plek hebben verdiend. Hopelijk voor hen kunnen ze nog iets behalen in de laatste 2 periode s. De playoffs plek van de 1e periode gaat namelijk naar Volendam omdat zij 2e stonden op het moment van de 1e periode .

Het geld hoort bij de periodetitel
Je kan niet meer dan één keer een periodetitel winnen
Derhalve: je kan niet meer dan één keer het geld krijgen.

Lijkt me toch niet zo lastig

15 december 2014 om 17:06

Vorig jaar was Jong PSV het er ook niet mee eens. Toch is het wel logisch dat het geldbedrag in ieder geval naar de echte winnaar gaat maar dan zullen de regels verandert moeten worden.

Dan kunnen ze die play-off plaats gelijk doorgeven aan de hoogstgenoteerde in de eindrangschikking.

15 december 2014 om 17:08

NEC heeft de periode gewonnen, Almere krijgt enkel de nacompetitieplek omdat NEC al een periode heeft. Dus ik kan best begrijpen dat NEC het geld wil, want die 75.000 is voor de winnaar, en ondanks alles is Almere dat niet.

15 december 2014 om 17:13

In feite is Almere dat wel. Immers, de periodetitel gaat naar Almere, puur en alleen doordat NEC er al een heeft gewonnen. Dit alles om de regeling in stand te houden dat alleen die clubs met een periodetitel op zak mee kunnen strijden voor promotie.

Dat die regeling gewoon een doelredenering inhoudt voor het verdelen van de play-offs, is krom. Een interessante kwestie om de regeling tegen het licht te houden.

15 december 2014 om 17:28

NEC heeft de periode niet gewonnen, volgens de regels deden ze namelijk helemaal niet mee, aangezien ze als de 1e periode hadden gewonnen en in feite uitgesloten waren van deelname. Dat is een regel die al jarenlang bestaat.
De enige aanpassing van die regel in de laatste jaren is dat de beloftenteams en Achilles'29 bij voorbaat al voor elke periode zijn uitgesloten.

15 december 2014 om 18:09

Citaat uit de reglementen van de Knvb:

' Indien een betaaldvoetbalorganisatie die het recht op deelname aan de play-ofwedstrijden om promotie/degradatie reeds heeft verkregen (ingevolge het resultaat in een periode) in een volgende periode bovenaan eindigt, dan verkrijgt de nummer 2 uit die periode het recht op deelname aan de play-offwedstrijden om promotie/degradatie'

NEC heeft dus wel degelijk meegedaan aan de periode, anders zouden de reglementen niet zeggen dat als een ploeg die al een periode heeft gewonnen in de volgende periode bovenaan eindigt, de play-off plek doorschuift. Om bovenaan te kunnen eindigen moet je meedoen. En er staat ook gewoon dat het recht op deelname aan de play-offs doorschuift.

Dus...

15 december 2014 om 18:28

Nee, dat zegt alleen dat ze in de stand opgenomen zijn (en dat is alleen maar nodig, omdat de tegenstanders van NEC anders wedstrijden zouden missen).

16 december 2014 om 00:24

Dus hebben ze deelgenomen

15 december 2014 om 17:11

Toch is het gek. N.e.c. zou de periodetitel hebben gewonnen qua punten, maar omdat ze er al eentje hebben worden ze gestraft...

15 december 2014 om 17:22

ze worden niet beloond..

15 december 2014 om 17:31

Dat hebben ze niet, want ze deden niet eens mee. Je kunt niet iets winnen in een wedstrijd waar je niet aan mee deed.

Dat de media NEC wel steeds in de stand voor de 2 periode meldde is juist de fout geweest, aangezien NEC dus niet eens mee deed. De wedstrijden van NEC tellen alleen nog in de totaalstand mee en niet meer in de periodestanden. Alleen de resultaten die andere ploegen tegen NEC behalen tellen mee voor die ploegen.

15 december 2014 om 17:43

Als je niet meedoet, moet je de resultaten schrappen. Maar sterker nog, laten we alsjeblieft die periodes cancellen zeg.

16 december 2014 om 13:23

@superghost Ik snap je beredenering. Maar dat probleem begint al bij de Knvb zelf. Als NEC niet mee mag doen in de 2e periode zal de Knvb op de site www.voetbal.nl (wat onder beheer is van de Knvb) zelf ook NEC uit de ranglijst moeten halen van de 2e periode. Zolang het bij de Knvb zelf nog niet gebeurd kunnen we het de overige media ook nog niet kwalijk nemen in mijn ogen.

15 december 2014 om 17:45

Precies zo is het en niet anders. Al dat geneuzel.

Omdat ze 1e zijn en al een periodetitel hebben, wordt de periodetitel dus doorgeschoven naar de nr 2. Zelf zeggen ze dat het geld hoort bij de periodetitel. Spreken ze zichzelf toch tegen? Dan geven ze toch toe dat Almere City er recht op heeft?.

15 december 2014 om 17:11

Punt is dat NEC de periode heeft gewonnen(op doelsaldo, maar dat telt net zo goed), maar enkel en alleen omdat NEC er al een heeft krijgt Almere de nacompetitieplek. De andere bijbehorende voordelen van winnen zouden naar de echte winnaar moeten gaan. Bedoel, lijkt me niet meer logisch.

15 december 2014 om 17:31

Oh ik ben het wel met je eens hoor. Maar dan moet de regelgeving gewoon veranderen dat de nr 1 sowieso 75.000 krijgt ongeacht of ze al de periodetitel een x hebben gewonnen en dan bijvoorbeeld de nr 2 in dit geval Almere City het startbewijsje voor de nacompetie

75.000 vind ik nog behoorlijk geld voor een periodetitel. Kan me voorstellen dat NEC die graag incasseert. Maar regels zijn regels.

Tja, op zich heeft Nec hier wel gelijk. Zij hebben officieel de periode gewonnen dus verdienen zij het geld.doe dan op z'n minst 50/50 tussen Nec en Almere City.

15 december 2014 om 17:32

Officieel heeft NEC die niet gewonnen, want de regels zeggen namelijk dat je maar één periode kunt winnen. Officieel heeft Almere City dus de periode gewonnen en officieel deed NEC niet eens mee aan de tweede periode (de media had NEC dus ook niet in de periodestand op moeten nemen, want dat was foutief).

15 december 2014 om 18:07

Niet alleen de media maar ook Fox, contract met knvb, neemt NEC ook op. Het zou toch logischer zijn dat de eerste plek de bronzen stier wint en prijzengeld en dat de nacompetiteplek doorschuift naar nummer 2. Maarja ik heb het niet verzonnen.

15 december 2014 om 23:26

Nee dat is niet waar. Je kunt wel degelijk vaker de periodetitel winnen, maar je krijgt maar 1 keer een startbewijs voor de playoffs. Heel simpel, kijk maar naar de stand in de 2e periode, dan zie je dat NEC bovenaan staat en dus dat ze de periode hebben gewonnen.

16 december 2014 om 13:27

Knvb zelf helaas ook nog eens.. http://senioren.voetbal.nl/clubs_comp/competities/...

Gelijk hebben ze. Ze winnen de periode maar hebben de play off ticket al. Dat die doorschuift is lochisch maar t geld zoizo niet.

Volgens mij kan NEC alles gebruiken wat er te krijgen is, 10 euro of 1 miljoen, alles is welkom! Zij hebben namelijk grote financiële problemen en kunnen de salarissen maat net betalen

15 december 2014 om 18:05

Nee nee nee stop. die salarissen zouden nét betaald kunnen worden als de huur NU afbetaald word.

Dus als de laatste periode de clubs die al een periode hebben 1, 2 en 3 worden, dan krijgt de nummer 4 van die periode dus 75.000 euro. Best krom, geld krijgen terwijl er 3 clubs beter hebben gepresteerd.

Tja. Ik vrees dat er wel meer mensen zijn die geld willen zien. Die krijgen dat ook niet. Toch Nec?

16 december 2014 om 01:22

NEC heeft ook het liefst dat ze hun rekeningen kunnen betalen he maarja moeilijke tijden kunnen de meeste mensen over mee praten. Neemt nog niet weg dat wanneer jij eigenlijk het geld hebt verdiend en niet krijgt dat daar zeker wat van gezegd mag worden

Maar NEC is toch ook de beste over afgelopen periode? Dan hebben zij recht op het geld. Geef dan NEC dat bedrag en Almere City FC ook dat bedrag. Of anders het bedrag eerlijk door 2en delen. Dit is toch te absurd voor worden.

15 december 2014 om 17:13

Niet dat ik het Almere niet gun, maar waarom zouden zij recht hebben op de helft van het bedrag?

Knvb houdt er gewoon beetje gekke regels op na. Dat de nacompetitieplek doorschuift is natuurlijk volkomen logisch omdat NEC er al een heeft, maar aangezien NEC de feitelijke winnaar is zou NEC in principe die 75.000 euro moeten krijgen. Scheelt best wat hoor. Bedoel, NEC zou nu in principe 150.000 euro bij mekaar gevoetbald moeten hebben. Dat is gezien de financiële situatie niet niks.

15 december 2014 om 17:16

Ik geef je helemaal gelijk hoor, maar ik denk dan meteen aan oplossingen wat realistisch is.

15 december 2014 om 17:25

Het zou nog logischer zijn om de nacompetitie-plaats door te schuiven naar de hoogst genoteerde club in de eindrangschikking ipv in de periode. Beide geen winnaars maar dan verdient de best presterende club eerder zo'n beloning zodat de nacompetitie zo sterk mogelijk is.

16 december 2014 om 21:27

ze hebben wel even veel punten als wij 2e periode en we kunnen beter de helft krijgen dan niks he

15 december 2014 om 17:18

Ik zie het probleem niet, je kunt 1 periodetitel winnen, that's it. Win je de 2e ook schuift de nr 2 door en wint die periode. Heel moeilijk is het niet.

15 december 2014 om 17:26

Precies. Gaat al jaren zo. Dat zijn nou eenmaal de regels.

15 december 2014 om 17:29

Jij denkt te simpel Jaap. Die regel is ooit bedacht om ploegen te belonen die er in een periode bovenuit staken. Als de nummer 1 al een periode heeft kun je de plek in de nacompetitie ook schenken aan de hoogst geklasseerde ploeg op de ranglijst die zich niet heeft geplaatst. Echter, er is bewust gekozen de nummer 2 van de periode de plek te geven. Dat die club buiten die plek in de play-offs ook nog 75.000 euro krijgt is vreemd, omdat Nec de periode gewoon wint maar niets heeft aan een dubbele prijs. Dat en passant het geld moet worden afgestaan lijkt me dan ook een straf ipv een prijs.

15 december 2014 om 17:53

Ik beoefen een andere sport, gaat het exact zelfde. Wij waren 3e periode kampioen maar werden ook kampioen, dus ander team kreeg aandenken voor 3e periode, waarom zou dat met geld opeens anders zijn?

15 december 2014 om 18:03

Omdat er een heel groot verschil zit tussen tussen een 'aandenken' en 75.000 euro, dat is voor NEC het salaris van 1 speler of ongeveer 1 maand achterstallige huur.

Wat n redenering zeg.

16 december 2014 om 01:23

Maar denk ook aan de komende twee periodes

16 december 2014 om 01:24

Stel nou NEC is het hele jaar door het beste elke periode pakke we dan krijgen we maar 1 keer 75000 in plaats van 300.000

16 december 2014 om 22:56

Ja, precies. Dat is toch te lachwekkend voor woorden?

Hetzelfde gebeurde bij Dordt vorig jaar. Regels slaan nergens op.

15 december 2014 om 17:40

En Jong Psv.

Hoe kun je Almere city nou kampioen noemen als ze 2de geworden zijn?
Vind het sowieso een achterlijke regel maar als dit al jaren zo is zal dat nu echt niet veranderen.
Ben wel van mening dat NEC in dit geval het geld moet krijgen aangezien zij ook deze periode de beste is.
Als ze telkens de echte kampioen financieel belonen kunnen ze waarschijnlijk ook betere partij bieden bij promotie.
Van 75.000 euro koop je geen knoop en zul je dus vaak voor spek en bonen meedoen in de eredivisie.

Het probleem begint natuurlijk al bij de Knvb en haar partner in de Jupiler League. Het feit dat hierover onduidelijkheden bestaan betekent dat de bond deze punten niet duidelijk heeft opgenomen in voorwaarden rondom de Jupiler League. Al verwacht ik niet dat NEC het geld nog gaat zien. Afgelopen seizoen gebeurde hetzelfde met FC Dordrecht dat al een periodetitel had. Dat geld ging in eerste instantie naar Jong Psv, maar doordat deze geen lid is van de Coöperatie Eerste Divisie (ced) hadden ze ook geen recht op het geld en verdween het op de rekening van Sparta. Ik weet niet precies wat er in de reglementen staat, maar zolang hier geen duidelijkheid over is, is aanvechten een optie toch!?

Het is momenteel dus onduidelijk of de 75.000 euro gekoppeld is aan de periodetitel of het toegangsbewijs voor de play-offs (aangezien deze logischerwijs wel doorschuift naar Almere City).

15 december 2014 om 19:48

Dit is niet onduidelijk en ook heeft dit geen betrekking op de situatie van Jong PSV vorig jaar (die er in mijn ogen wel recht op had). NEC is geen periodekampioen gewonnen, puur om het feit dat je na een periodetitel niet meer mee doet om de periodetitel. Je kan dan wel 1e worden maar dat telt simpelweg niet meer. NEC heeft dan ook niks gewonnen en ook geen recht op het geld. Ik snap niet dat ze hier ook nu nog om blijven zeuren, dit was al zo en zal ook zo blijven. Mocht Almere of NEC komende periode kampioen worden krijgen ze ook het geld niet. Simpel zat (en nee ik zeg dit niet omdat ik fan ben van Almere, maar omdat dit gewoon in de reglementen staat waar NEC zich ook aan moet houden)

15 december 2014 om 19:55

Ik kies dan ook geen kant in deze kwestie. Ik weet niet hoe het omschreven staat in de reglementen en contracten. In mijn ogen is het meest logische om de club dat de periodetitel wordt toegekend ook het bedrag toe te kennen. In dit geval dus Almere City. Maar zoals gezegd, dat is wat ik logisch vind. Ik weet niet hoe het omschreven staat.

Gaat al jaren zo, maar omdat nec diep in de financiele stront zit doen ze moeilijk. Stelletje schooiers

15 december 2014 om 18:36

Gelukkig ben jij zo'n rijke man dat je ergens niet achteraan gaat als jij daar wel recht op hebt. Daarbij zou ik als ik jou was wat meer gaan uitzoeken hoe het nou financieel echt zit, ik ga het namelijk niet meer uitleggen. Maar reageer gewoon pas als je wat weet.

15 december 2014 om 21:56

Je hele vergelijking gaat mis op het moment dat je zegt dat NEC er recht op heeft. NEC heeft er namelijk helemaal geen recht op. De regels zeggen overduidelijk dat Almere City er recht op heeft.

Daarnaast heeft Stefzz11 weldegelijk gelijk dat NEC in ernstige financiële problemen zit. De club heeft zelf al bevestigd dat wanneer de gemeente de huurachterstand direct zou opeisen, de club "in liquiditeitszin failliet gaat", wat betekend dat er geen geld voor is en dus naar de rechtbank moet om een uitstel van betaling aangevraagd moet worden om een surseance van betaling aan te vragen (dat een deel van de schulden kwijtgescholden wordt). Dat kan echter alleen als én de rechtbank akkoord gaat én de curator denkt dat de club daarna wel uit de problemen kan blijven én de meeste schuldeisers akkoord gaan. Ontbreekt 1 van de 'en's, dan wordt een faillissement uitgesproken. De gemeente heeft na bestudering van de financiële stukken van NEC besloten nog niet direct het huur op te eisen, maar zegt zich wel ernstige zorgen te maken, omdat de club slechts tot februari de salarissen kan betalen en daarna ook daarvoor het geld op is. NEC moet dus óf in de winterstop verkopen, of weer geld krijgen van de rijke investeerders (o.a. Boekhoorn), anders kan de club het seizoen niet eens afmaken. Het niet betalen van salarissen zal namelijk ertoe leiden dat de Knvb de proflicentie intrekt en dan gaat NEC ook failliet.

Uit die hoge nood heeft NEC zelfs al de trouwe scout Henk Grim een contract voor moeten leggen, waarbij hij 33 in salaris achteruit gaat en bovendien ook nog 3 maanden moet werken zonder salaris te krijgen. Gevolg: Grim stapt op, omdat hij dat niet accepteert.

De financiële situatie van NEC is eigenlijk zeer simpel als je de cijfers kent: het eigen vermogen is negatief en de bankrekening is bijna leeg. Daarnaast wordt er een tekort van 1,5 tot 2 miljoen verwacht, waarvan de helft dus nog opgevangen moet worden met die vrijwel lege bankrekening.

16 december 2014 om 00:32

Uitstel van betaling is allang afgesproken. Ik raad je aan om even het interview te bekijken met de directeur van NEC. De media heeft namelijk alles veel groter gemaakt...

16 december 2014 om 01:16

Ik denk dat je twee dingen even verward, namelijk het uitstel dat NEC van de gemeente heeft gekregen en het aanvragen van uitstel van betaling bij de rechtbank. Dat laatste heeft namelijk effect op alle schuldeisers (dus niet alleen de gemeente) en heeft ook als effect dat de rechtbank een curator aan stelt, die meer bevoegdheden heeft als de 'curator' van de Knvb.

Dit Kan de KNVB natuurlijk nooit doen. Dan zou je van alle voorgaande jaren van clubs geld af moeten pakken om het aan andere clubs te geven. NEC moet niet zo zeuren. Ga je er niet mee akkoord dan maar geen JL spelen.

Kleine clubs gunne hun eigen portomonnee geld, maar vergeten daarbij wel het morele verhaal.
Terecht dat NEC in het begin vh seizoen bezwaar gemaakt heeft tegen deze regel. De bronzen stier is al een prijs op zich. Ook al zouden de rollen omgedraaid zijn, dan had Almere de 2e prijzengeld te pakken en NEC de eerste bronzen stier. Hou het geldverhaal achterwege, want iedere club heeft het niet ruim. Dat is een non-argument. Het is een principe kwestie.

Je krijgt nu wel erg het idee dat NEC serieuze geldproblemen heeft, anders was hier niet tegenin gegaan. Elke cent is nu welkom, zelfs als dat dus blijkbaar tegen eerder gemaakte afspraken ingaat..

En die bronzen stier moet ook naar Nijmegen, weet je wat brons doet tegenwoordig.
Eigenlijk is de enige prijs die Almere zou moeten pakken een plaats in de nacompetitie aangezien ze als tweede in de periode eindigden en de nummer 1 al geplaatst is. Maar dat vindt vooral de sponsor niet leuk die er ook haar feestje (lees promotie) van wil maken.

Terechte klacht, maar wordt niet toegewezen want daar hadden ze voorafgaand aan het seizoen uit moeten komen. Nu ligt er enkel een protest bij een akkoord.

Het geld hoort niet naar NEC te gaan, omdat je niet meer dan eens de zetel kan pakken. Deze zetel geeft recht op prijzengeld. Dat is ook veel gezonder dan één club, twee keer rijk maken. Concurrentie moet bevorderd worden.

Het zijn nu eenmaal de regels zonder uitzondering, bovendien is dit zeker weten al vaker gebeurt .

mijn opinie is wanneer een club 2 of meer periodetitels wint, ze gewoon 2 of meer keer de beste zijn. hiermee win je de geldprijs en de periodetitel. aangezien deze club niet 2 keer promotievoetbal kan spelen wordt dit dus door geschoven naar de nummer 2. de geldprijs kan gewoon gebruikt worden door in dit geval nec en hier hebben ze ook gewoon voor gestreden. of nec nou schulden heeft of niet doet er in dit verhaal ook niet toe (het zou natuurlijk wel logisch zijn dat met deze extra inkomsten een deel van de schuld wordt afgelost). ik ben geen fan van nec dus wanneer het een andere club zou betrekken, zou mijn mening het zelfde zijn.

maar mocht nec niet promoveren dan zijn ze echt helemaal failliet ,
maakt verder niet uit want zodra dat gebeurd neemt boekhoorn de club voor weinig weer over let maar op want ik geloof niet dat boekhoorn accepteerd dat nec er niet meer zou zijn

16 december 2014 om 21:15

is Niet waar. kijk nou eens naar het interview met de directeur. het voortbestaan is niet in gevaar als NEC Niet promoveert...

17 december 2014 om 00:06

en alle directeuren van elke club liegen dat ze barsten hoort bij de job

Ik snap dat NEC zich genaaid voelt.
,maarja goed er zouden regels veranderd kunnen worden en er weliswaar met tegen zin de voorwaarden geacepteerd..dus voor nu klaar.
Heracles pakt als verliezend bekerfinalist een europees ticket voor de ogen weg van de club die over 34 wedstrijden er recht op had ,en vervolgens playoff,s moesten gaan spelen ..regels regels vage oneerlijk allemaal .tjaaaa das jammer voor Nec maar ze worden toch kampioen?, Waar maakt NEC zich verder zo druk om dat de spelers gaan lopen na dat ze geen geld krijgen uitbetaald,en daar de gevolgen van ofzo?.
Bollwood aan de Waal aan het worden zo.tja
Het gras is dus niet altijd groener als bij de buren,vandaag de dag

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren