Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland moet nog vijftien landen voorlaten in Europese ranking

Laatste update:
/

Na een beroerde start van het Europese seizoen hebben de Nederlandse clubs weer wat terrein goedgemaakt, maar nog altijd zijn er vijftien landen die beter presteren. Feyenoord, Ajax en PSV verzamelden tot op heden 4.916 punten en zijn ook na de winter nog actief in de Europa League. Vorig jaar lag het totaal aantal punten op 5.916.

De kans is daarmee aanzienlijk dat Nederland het beter zal doen dan in het seizoen 2013/14, maar of het genoeg is om in de toekomst de huidige startbewijzen vast te houden, zal moeten blijken. Landen als Wit-Rusland, Kroatië en Roemenië doen het tot op heden beter en Oekraïne haalde Nederland eerder al in op de coëfficiëntenlijst van de UEFA. Dat heeft nog geen directe gevolgen, omdat de nummers vijf tot en met vijftien evenveel ploegen mogen afvaardigen als nu het geval is. Nederland staat nu negende.

De UEFA gebruikt echter de Europese resultaten van een land in de afgelopen vijf jaar om de klassering te bepalen en dat is vooralsnog slecht nieuws voor Nederland. Binnen nu en twee jaar zullen de relatief hoge scores uit de seizoenen 2010/11 (11.166 punten) en 2011/12 (13.600 punten) namelijk vervallen.

UEFA-coëfficiëntenranglijst

1. Spanje (92.570 punten)
2. Engeland (78.435 punten)
3. Duitsland (76.272 punten)
4. Italië (62.343 punten)
5. Portugal (60.215 punten)
6. Frankrijk (50.916 punten)
7. Rusland (48.498 punten)
8. Oekraïne (41.666)
9. Nederland (39.812 punten)
10. België (35.000 punten)

Denk jij dat Nederland dit jaar meer punten gaat halen dan vorig seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belgie gaat wel over ons want bij ons vervalt een succesvol seizoen en de Belgen hebben dit seizoen al 2,5 punt meer dan ons.

12 december 2014 om 16:40

Het komt ook door ploegen als Utrecht die verloren van amateurs van Luxemburg en Groningen van Aberdeen..

Ik ben een voorstander om die playoffs voor ticket voorronde EL af te schaffen..

Je speelt nog 4 potjes volle bak aan het eind, je bent als laatst klaar van iedereen en je begint als eerst met de voorbereiding voor voorronde EL

Er is gebleken dat het alleen maar niet goed is voor het Nederlandse voetbal in Europa..

12 december 2014 om 16:48

Daar ben ik het eigenlijk ook mee eens..maar door het 6e ticket die wij nu verliezen, is er de situatie als volgt;

Plek 1; Cl
Plek 2; vcl
Plek 3; 3e voorronde El
Plek 4 tm 7; play off ticket 3e voorronde El
Bekerwinnaar: groepsfase El.

Met als kanttekening dat als nieuwe regel is ontstaan dat indien de bekerwinnaar een beter ticket heeft (dus als nummer 1 of 2 van de competitie de beker wint), dat dit ticket niet meer naar de verliezend finalist gaat maar naar de hoogste op de ranglijst. Dan verschuift alles dus zoals hierboven staat. Normaal gesproken mag je toch verwachten dat als een Az/twente op plek 4/5 eindigt, zij ook de play offs zouden moeten kunnen winnen....

12 december 2014 om 17:02

Kortom: het Engelse systeem. Gaat het ticket trouwens niet naar de verliezend finalist als de winnaar al Cl/voorronde CL speelt? Want dat is logischer.

De Play-offs afschaffen, het team dat 4e word speelt EL.

12 december 2014 om 17:26

Nee, dat is dus altijd zo geweest dat de verliezend finalist nog kans had op een ticket indien de winnaar al een beter ticket had. Dat is nu dus afgeschaft en wordt doorgeschoven naar de hoogst geplaatste club op de ranglijst die een minder ticket heeft. Vind ik persoonlijk een goede ontwikkeling, om zo te voorkomen dat een verliezend finalist, die een makkelijke loting heeft gehad, alsnog een ticket krijgt en vervolgens niets klaar speelt in Europa.

12 december 2014 om 18:36

Ja je kunt dat hebben zoals Utrecht, Vitesse en Groningen, maar je kunt ook net als NEC een paar jaar geleden doorgaan in de groepsfase en punten behalen. Er zijn ook positieve punten aan de play offs. Het zijn ook nog vaak attractieve wedstrijden wat ik bij NEC vaak meemaakte.

12 december 2014 om 21:32

@Dennino, het leuke daarvan is wel weer dat het bekertoernooi weer wat stijgt in aanzien en prioriteit, al is dat wel het enige voordeel in deze situatieschets..

12 december 2014 om 21:52

Klopt, ook al vraag ik mij af of dat uberhaupt heel veel uitmaakt. Ik begrijp gewoon niet waarom het bekertoernooi niet zo populair is. Je kunt in principe maar 2 prijzen in een jaar winnen als club zijnde, dan is de beker toch juist aantrekkelijk? De JC schaal is maar voor 2 ploegen weggelegd...dat die minder populair is snap ik enigzins, omdat dat ook in sommige andere landen zo is.

Maar goed, de beker zal voor de 'topclubs' wel aantrekkelijker worden lijkt mij. Kan een seizoen toch mee gered worden.

12 december 2014 om 22:06

@-NEC-Ik ben bang dat die 'paar jaar" van jou zes jaar geleden is. Aan de precies 7 punten die NEC toen behaalde hebben we inmiddels helemaal niets meer. Daarvoor heeft NEC ons in Europa nooit iets opgeleverd dus ik snap je punt niet helemaal.

12 december 2014 om 16:45

De belgen hebben wel een deelnemer minder.
Voor de geintresseerde;
Voor iedere winst partij in de knockoutfase levert dat Nederland 0,333 extra punten op.
Voor iedere gelijk in de knockoutfase levert dat Nederland 0,166 extra punten op.
Wanneer een ploeg verder bekert levert Nederland dat 0,166 extra punten op.

Maximaal aantal te behalen punten voor Nederland in de eerste ronde van de knockout fase = 3 (6x winst + verder in beker)

Voor de Belgen, die 1 deelnemer minder in Europa hadden dit jaar:
Iedere winst 0,4 extra punten
Iedere gelijk 0,2 extra punten
Door in beker 0,2 extra

Maximaal te behalen: 2 punten in deze ronde. (4x winst en verder in beker).

Het is nog best intressant om ook bij een uitzichtloze situatie na 1 wedstrijd toch voor de winst in de return te gaan.

12 december 2014 om 17:07

Bij de punten voor de teams is er ook een onderdeel country part. Waar ia dat op gebaseerd?

12 december 2014 om 17:16

Het aantal deelnemers wat aan het begin van het seizoen zijn afgevaardigd.
Nederland heeft 6 deelnemers, wat de deelfactor 6 maakt.
Belgie heeft 5 deelnemers, wat de deelfactor 5 maakt.

Ieder verdiend punt wordt gedeeld door de deelfactor.

12 december 2014 om 17:37

Van mij mogen we wel een aantal plaatsen zakken hoor. Ploegen als ADO,Groningen, Utrecht en Vitesse leveren standaard wanprestaties af in de playoffs. muv Utrecht tegen celtic, dat seizoen. Top-3, AZ en Twente zijn nagenoeg de enige clubs die wat voor ons kunnen betekenen. Maar anderzijds levert twente weer een debacle tegen quarabag...

12 december 2014 om 17:53

Googleit. Kleine correctie; wanneer een ploeg verder bekert levert dat inderdaad punten op, maar weliswaar pas wanneer zij de kwartfinale bereiken. Als er een ploeg in de eerste KO ronde doorgaat, krijgen zij niet dat extra punt (en Nederland niet de 0.166). Als zij dan vervolgens de 1/8 finale doorstaan, krijgen zij het wel.

12 december 2014 om 18:11

Verklaart voor mij een hoop. Toch vind ik het opvallend dat België zoveel meer punten heeft gehaald.

12 december 2014 om 18:16

Op voorhand wel opvallend te noemen ja. Maar achteraf best logisch te verklaren met Club Brugge die een goede EL groepsfase heeft gedraaid, Anderlecht die het beter dan Ajax heeft gedaan in de CL en Lokeren die weliswaar is uitgeschakeld, maar uiteindelijk maar 1 punt minder heeft dan PSV die wel door is.

12 december 2014 om 19:42

Idd, hoe het er nu voor staat gaat Belgie ons vorbij volgend seizoen.
Hierbij de gegevens van dit moment voor volgend seizoen.
8 ukraine 7.750 9.500 7.833 6.500 0.000 31.583 0
9 belgium 10.100 6.500 6.400 7.400 0.000 30.400 0
10 netherlands 13.600 4.214 5.916 4.916 0.000 28.646 0
Dus om uberhaupt nog onze plek te behouden moeten de belgen eruit vliegen, en wij alles winnen.

Nu maar hopen dat Psv, Feyenoord en Ajax dit jaar het ver gaan schoppen. Hopelijk loten ze alle drie een beetje gunstig.

12 december 2014 om 16:54

Hopelijk loten ee Belgische clubs, om die er vervolgens weer uit te knikken

12 december 2014 om 17:07

Feyenoord - Anderlecht, Ajax/psv - Brugge, Ajax/psv - Dinamo Kiev. En dan een zware tegenstander voor Djnepr dan kan je al weer een beetje naar boven kijken mocht je winnen

12 december 2014 om 18:08

Haha, dat zou wel mooi zijn ja! Djnepr zou ik liever niet tegen spelen. Hele stugge en goede ploeg.

12 december 2014 om 17:04

Hoeveel punten krijgt Nederland als ze alledrie een ronde verder komen?

12 december 2014 om 17:34

Niks. Pas als ze in de kwartfinale komen, krijg je een bonuspunt. Dus ze zullen 2 rondes door moeten komen om in de kwartfinale te staan.

12 december 2014 om 17:37

Als ze alle drie winnen en alle drie ook beide wedstrijden winnen dan 3. Zie uitleg googleIt hierboven

12 december 2014 om 18:56

Idd, ze kunnen ook alle 3 met 2 gelijke spelen een ronde verder komen, in dat geval halen ze dat ene punt om gelijk te komen met vorig seizoen uit de poll. Overigens is dat nog steeds amper de helft van wat we verliezen in de seizoenen 10-11 en 11-12.

Edit, we kunnen ook met dezelfde uitslagen (2x gelijk) uitgeschakeld worden, dan zijn we nog verder van huis..

Zuur. Zullen aan de bak moeten met z'n allen. Hopelijk gaan Feyenoord, PSV en Ajax dit jaar verrassen en ver komen. Weet niet precies hoe het werkt, maar dat zal dan waarschijnlijk wel wat opleveren.

Moet er niet aandenken dat als je straks kampioen wordt je alsnog voorronde CL moet spelen

12 december 2014 om 17:13

Juist ja met zen allen maar als ik Psv gister dan alweer met een B tam voor de dag ziet komen en daardoor weer 3 punten weggeeft geef mij dit weinig hoop.

12 december 2014 om 17:43

Omdat ze al geplaatst waren pannekoek, zo kun je er altijd wel wat negatiefs van maken. Die jongens willen ook een keer spelen, bovendien heeft psv nog een zwaar programma

12 december 2014 om 18:15

Ja maar er waren toch gewoon punten te verdienen gister, de minachting die psv al jaren heeft voor de EL kost Nederland gewoon een hoop punten.
Wat ze alleen zelf niet door hebben is dat ze straks zelf ook gaan kelderen op de uefa-ranglijst, de aankomende 2 jaar vervallen er heel veel punten voor Psv waardoor ze bij toekomstige lotingen ook zwaar gaan loten.


12 december 2014 om 18:35

Dinamo is een betere ploeg dan PSV. Dus of je nou de a ploeg of de b ploeg opstelt, de kans dat je verliest is aanwezig.

12 december 2014 om 18:42

Alsof PSV met zijn A-team wel had gewonnen van Dinamo, die waren gewoon veel te sterk. Dat B-team had bijna een gelijkspel uit het vuur gesleept.

12 december 2014 om 22:10

@willem410 helaas kosten de prestaties van Ajax in de CL en EL ons ook elk jaar upunten. Onze 'sterkste afgevaardigde' slaagt er niet in in de CL substantieel punten te halen, hoewel dat in de CL een stuk makkelijker is dan in de EL. Vervolgens knikkeren ze er na de winter adoor in de EL weer onmiddellijk uit. Ik zou liever PSV in de CL zien, dat is toch meestal een wat volwassener ploeg.

13 december 2014 om 00:02

Lol als wijnaldum gwn normaal deed wonnen we, je doet alsof dinamo geweldig speelde maar ze stelde weinig voor. PSV had genoeg kansen om te wedstrijd te winnen, dat ze er een keer niet ingaan zijn ze opeens kealitatief minder, praat die snor niet na man. PSV heeft de meeste kwaliteit van de eredivisie dus als je jezelf zo minacht is dat wel erg. PSV was uit en thuis beter dan dynamo, het is maar dat we achterin wat steekjes laten vallen

13 december 2014 om 16:46

@willem410

Mag ik vragen wat jij van het verzetten van PSV-Feyenoord vond?

Er zijn namelijk heel wat VZ-leden die het schandelijk vonden dat die wedstrijd werd verzet, maar het evengoed niet vinden kunnen als er geen rekening wordt gehouden met de EL-wedstrijden en PSV daardoor moet kiezen wanneer het zijn spelers inzet.

12 december 2014 om 19:10

Voorronde CL voor een landskampioen is veel makkelijker dan voor een nr 2. Een landskampioen komt alleen maar landskampioenen tegen in de voorronde. Dan praat je over de landskampioen van Macedonië, Finland of Noord-Ierland oid. De nr 2 van de huidige situatie komt in het schema van de nrs 2, 3 en 4 van de sterkste competities als Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, Engeland etc uit.

Maakt ook allemaal niet zoveel uit. 7de of 12de.

Volgend jaar gaan we in ieder geval maar met 5 ploegen Europa in. Weer een voordeel, nu nog het afschaffen van de play-offs waardoor nummer 8 niet opeens Europa in gaat.

Waar ik aan zat te denken, wat als de clubs nu afspreken om dat marketing geld lekker de verdelen over alle Eredivisie teams. Heel oneerlijk en onrealistisch natuurlijk, maar zou het niveau mogelijk wel ten goede komen. Dan kan Willem II namelijk wél Armenteros vastleggen en NAC wél De Zeeuw en Guyon Fernandez binnen halen.

12 december 2014 om 17:42

En dan kan een PSV een depay al helemaal niet nog een seizoen vasthouden (als voorbeeld). Waardoor de ploegen die het moeten doen in Europa een nog slechtere concurrentiepositie krijgen en we verder afdalen op de lijst en helemaal niet meer mee mogen doen. Dan kan dat geld ook niet meer worden verdeeld

12 december 2014 om 18:16

Haha, tjah ik denk dat zoiets een utopie is.. De afzetmarkt van de Nederlandse clubs zijn gewoon te klein om mee te kunnen draaien in de absolute top. (champions League). Incidenteel zou het natuurlijk wel kunnen maar de Uefa league is reëler. De kleine clubs hebben vanzelfsprekend ook een te kleine afzetmarkt om goede spelers te kunnen vast houden. De enige manier waarop ze nog een klein beetje kunnen concurreren is op de manier van Ajax en Feyenoord (investeren in eigen jeugd) of op de manier zoals PSV het doet, spelers kopen en met een meerwaarde verkopen.

12 december 2014 om 22:14

Klopt, en als dat dan een ploeg is die met die miljoenen iets doet en elk jaar beter presteert in de CL zou het nog iets opleveren voor het Nederlandse voetbal. Het enige wat nu gebeurt is dat ze de eredivisie leegkopen, waardoor de tegenstand verzwakt en de eredivisie nog verder uitgehold wordt. De miljoenen die het Nederlandse voetbal zo nodig heeft, worden nu opgepot in Amsterdam. De pers rent er applaudisserend achteraan.

België heeft nu nog twee clubs over, wij 3. Kans is groot dat wij dit seizoen alsnog veel punten halen, maar bij ons vervallen inderdaad goede resultaten

12 december 2014 om 16:53

De afgelopen 2 jaar waren ook gewoon schandalig voor het Nederlands voetbal. Ik ben er niet huiverig om dat we volgend jaar maar 5 ploegen hebben. Dan kunnen we structureel weer toe naar die 8000-1000 punten.

Maar laten we er eerst maar voor zorgen dat we er niet meteen uitvliegen in de EL.

12 december 2014 om 17:02

Eerst moeten de ploegen zorgen dat ze zelf veel punten halen. Dat scheelt namelijk een hoop bij de loting, waardoor je automatisch meer kans heb om veder te komen enz. Daarom zou het niet ongunstig zijn als Az weer een ticket weet te bemachtigen...

12 december 2014 om 17:40

Is gewoon de nieuwe regelgeving van de Uefa. Vanaf 2015-16 heeft elk land vanaf de 7de plaats maar 5 ploegen in Europa.

12 december 2014 om 18:27

Het is eigenlijk al belachelijk dat er in de Champions League niet veel kampioenen mee doen. Er doen nota bene 4 teams uit Engeland mee 4 uit Duitsland 4 uit Spanje en 3 uit Italië. Nee, de internationale toernooien zijn niet meer zo mooi als dat het eerst was. De kleinere clubs buiten de grootste clubs stellen niet eens een beetje mee. Wanneer was er voor de laatste keer een verrassende winnaar? Ik kan het me niet herinneren. Heel de verhoudingen zijn scheef gaan groeien. Hopelijk zitten er bij de Fifa mensen met verstand die bezig zijn om de verschillen kleiner te maken, maar dat zie ik helaas niet gebeuren. Het draait helaas maar om twee dingen. Geld en geld.

12 december 2014 om 22:16

@poppito: Denk dat AZ er ook niet meer zo op zit te wachten. Kregen vorig jaar geen enkele hulp van de Knvb in het overvolle programma en steeds trainers die openlijk verklaarden dat AZ moest worden afgekloven, omdat ze Europees speelden. Nodigt niet echt uit, dat klimaat in Nederland.

12 december 2014 om 18:29

Hoeveelheid clubs maakt niet eens zoveel uit want het wordt gedeeld door het aantal clubs dat in Europa actief is. Als een of twee lubs slecht presteert heb je er alsnog weinig aan

Klopt niets van. Het is verwerkt tot 10 decemver half 8 sochtends. Dus de el-resultaten zijn nog niet verwerkt. Idem dito de winst van ajax.

12 december 2014 om 16:43

Klopt wel degelijk. Voetbalzone heeft namelijk een bijgewerkte lijst, die nog niet bijgewerkt is op de Uefa site...maar met een beetje simpel rekenwerk is dat dus zelf ook wel te berekenen. Ten opzichte van het vorige puntenaantal (4.250) is er een totaal van 4punten gedeeld door 6 ploegen=0.666 punten behaald deze speelronde. Tel dit aantal bij de 4.250 op en je zit op het nieuwe aantal.

Dat er nog mensen zijn die zeggen dat de Engelse de beste competitie ter wereld is. Als er een lijst is waar je naar kan kijken om te zeggen welke competitie de beste is dan is het deze lijst.

12 december 2014 om 16:50

Engelse competitie is niet "beter" maar als je alle clubs mee pakt en niet alleen die Europees voetbal spelen. Dan kom ik tot de conclusie dat de staart van de PL zoveel meer kwaliteit heeft dan het hele rechter rijtje van de PD.

12 december 2014 om 17:34

Oh yes deze discussie

Ik dacht ook altijd dat je competities moest vergelijken tot de staart, en zo argumenteerde ik altijd dat de EPL nog altijd de beste competitie ter wereld was. Echter, de laatste twee jaar bestudeer ik de EPL meer dan ooit en wat me vooral opvalt is dit: het rechter rijtje van de EPL kan er helemaal niets van! Echt waar! Die teams hebben geen idee wat ze doen!

Ik meen het, er zit geen greintje voetbalbesef in die ploegen. Ze doen maar wat.
En in de Primera zal het niet veel beter zijn. Dus nu denk ik: waarom zou je the worst of the worst van de ene competitie met de troep van de ander vergelijken om een statement over de sterkte en moeilijkheid te maken? Dat slaat helemaal nergens op.

Wil je vergelijkingen maken, hou het dan bij het linker rijtje. De rest heeft echt geen zin.

12 december 2014 om 18:31

Haha, mooie conclusie! Maar ik ben wel van mening dat alle rechterrijtjes teams niet de moeite zijn om te bestuderen :P

12 december 2014 om 16:57

jij weet ook wel dat een competitie uit 18 of 20 teams bestaat en niet alleen uit de 7 teams die europees spelen. natuurlijk zijn de engelse topclubs op chelsea na allemaal minder dan de spaanse top, maar de rest van de engelse competitie is toch echt wel beter dan de spaanse, waar je van tevoren al weet dat barca en real bijna elke wedstrijd met 5-0 winnen.

12 december 2014 om 16:58

@a_sanchez, we hebben het over de competitie he? Niet over Europa. In de PL is de concurrentie nou eenmaal wat breder en spelen bijna alleen maar sterke ploegen, terwijl bijvoorbeeld in Spanje 2 ploegen en incidenteel een derde of vierde het uitmaken en de rest figurant is. Dat die 2 ploegen dan doordat de televisiegelden zo kromgetrokken zijn, onmogelijk veel geld kunnen uitgeven, waardoor ze de duurste selecties van Europa hebben, zegt natuurlijk niets over de sterkte van de competitie.

13 december 2014 om 16:48

@a_sanchez9

Je beweert nu toch niet serieus dat de kwaliteit van een competitie enkel is af te meten aan de top zeven hoop ik?

dan zit er niks anders op he, Feyenoord gaat de Europa League winnen om zo behoorlijk wat punten binnen te sprokkelen

In de huidige situatie zal Belgie waarschijnlijk een punt of 4(afhankelijk van prestaties dit seizoen) op ons voor komen te staan volgend jaar. Dus eigenlijk zouden Ajax, Feyenoord en PSV nog 4 punten goed moeten maken dit seizoen ten opzicht van Anderlecht en Club Brugge. Voordeel voor de Belgen is dat zij met 5 ploegen zijn begonnen aan de Europese campagne en wij met 6, waardoor wij per behaalde punt door een van de ploegen relatief minder punten aan ons totaal kunnen toevoegen...

Anyway, volgens mij verliezen wij sowieso al een plek door nieuwe regelgeving van de Uefa. Dus is vanaf volgend seizoen hetzelfde aantal punten te verdelen als de andere landen bij de plekken 7 tm 12. Dat zou ons (als het goed is) weer een voordeel geven ten opzichte van de overige landen, vanuitgaande dat de (op papier) beste ploegen vanuit Nederland dus in Europa de punten zullen halen. Dan moet het natuurlijk wel structureel worden wat Ajax, Feyenoord en PSV nu aan het doen zijn, namelijk overwinteren. Met nog een Twente en Az erbij die hier ook in staat zijn, moeten de punten in de toekomst toch wel weer aanzienlijk toenemen.

Edit: voor de duidelijkheid, de plekken 7 tm 12 hebben allemaal recht op dezelfde europese tickets als die wij nu hebben met het enige verschil dat het 6e ticket nu verdwenen is en dat de beker winnaar direct toegelaten wordt tot de EL groepsfase.

Ik denk juist dat het niet erg is als Nederland een team minder aflevert voor de EL. Dan hoef je door minder clubs te delen.

12 december 2014 om 16:49

Vanaf komend seizoen is er sowieso een club minder. Dat is dus inderdaad voordelig voor Nederland ten opzichte van de achtervolgende landen, die telkens door 5 mochten delen en wij door 6.

12 december 2014 om 18:33

Ligt eraan hoe je het bekijkt. We kunnen ook meer punten binnen halen als er meer meedoen. Al gebeurd dat heel vaak juist niet en dan is het inderdaad beter zo

12 december 2014 om 19:23

Dat kan helemaal niet, omdat alle gehaalde punten door het aantal verdeelde tickets gedeeld moet worden.

Of je dus nu 5 punten pakt met 5 teams of 6 punten met 6 teams, als je die deling dan maakt, kom je beiden op 1 uit.

Moet wel de kanttekening bij worden geplaatst dat er van die 16 landen (waaronder wij), maar 7 landen zijn die 3 of meer ploegen nog Europees hebben spelen, waaronder de 5 grootste competities.

Voetbalzone???? Fuck you ik plaats zoveel reacties en nooit is er 1 terug te zien

12 december 2014 om 17:06

Wrong Behavior

hahahah grappenmakers, net een heel verhaal getypt dat wordt niet geplaatst, en als ik bullshit lul ord het meteen geplaatst.....voetbalzone gaat met de dag achteruit..!!! Ik ben klaar met deze KUT site....!!!
VI for life

12 december 2014 om 22:19

Kijk maar uit. Voor kritiek op de site krijg je onmiddellijk punten in mindering. Die mag je niet in publiek uiten, dat schaadt de site namelijk. Kritiek op de site moet je melden bij de moderators zodat verder niemand het leest.

13 december 2014 om 16:55

@billyhendriks

Wat bedoel je met "wordt niet geplaatst"?
Ik vermoed dat je bedoelt dat de 'reageer'-knop het niet doet, maar de oplossing is vrij eenvoudig:
1. selecteer de tekst die in je reactievenster staat
2. bekijk het reactienummer van de reactie waarop je reageert
3. herlaad de pagina
4. druk Ctrl en F tegelijkertijd in
5. er verschijnt rechtsboven een balkje
6. vul in dat balkje het reactienummer in van de reactie waarop je wilde reageren
7. druk opnieuw op de reageerknop die bij die reactie hoort
8. plak de eerder gekopieerde tekst in het reactievenster
9. druk op de reageerknop

Ik vind dat NA de poulefase, iedereen elkar moet kunnen loten ! Behalve de nummers 1 en 2 uitdezelfde poule natuurlijk! Verder vind ik deze hele lijst en al die bullshit punten onzin !! Net als de play-offs in nederland...who the fuck heeft dat verzonnen??? Jezus christus !!! De nummer 3 moet gewoon rechtstreeks naar de poulefase en de nummer 4 naar de voorronde. Want nu kan je net zo goed 7de worden als 4de, geen verschil want beide speel je play-offs echt een raar en waardeloos systeem !!

Die hele lijst is idioot. Hoe kan een land als Wit-Rusland nou hoger staan? Omdat die met 1 ploeg 1 punt pakt? Ook deze week weer. Nederland wint 2 van de 3 keer, met de doelcijfers 7-1, Belgie verliest met 3-0, speelt een keer gelijk en wint 2 keer met 2-1 en halen veel hogere punten. Of Zwitserland, een knappe 1-1 en daarnaast een 1-0 overwinning, en halen even hoog als Nederland en Belgie bij elkaar!!???!!??

12 december 2014 om 17:36

Het is heel simpel, het totaal aantal behaalde punten wordt gedeeld door het aantal deelnemende teams, dus inclusief teams die de voorronde eruit vliegen zoals wij dat met Zwolle, Twente en Grunn nu hebben. Dan zijn er nog bonuspunten voor het behalen laatste 16 CL etc.

Het jammere is dus dat de goeden het verknallen voor de slechten.

Als we alleen het door de top drie behaalde punten zouden mogen laten tellen gedeeld door 3 zou onze coefficient van dit jaar veel beter zijn.

Dat gezegd hebbend heeft het ook een voordeel dat we een plek hebben verloren. Want daardoor heb je 1 zwakke broeder als Grunn, minder, met alle respect, die zich laten uitschakelen door een ploeg als Aberdeen.

Of een ploeg als Utrecht die zich laat uitschakelen door een Luxemburgse ploeg.

Maar ons probleem is feitelijk het te grote aantal ploegen waardoor je het totale puntenaantal moet delen.

13 december 2014 om 10:58

Je zegt dat de goeden het verpesten voor de slechten? Juist andersom toch? Slechte teams als Pec, Groningen en Twente verpesten het voor goede teams als Feyenoord, PSV en Ajax.

13 december 2014 om 19:13

Ja, je hebt gelijk, ik draaide het per ongeluk om, de slechten verpesten het natuurlijk voor de goeden.

12 december 2014 om 20:17

Wit Rusland. Waarvan de kampioen in een vrij eenvoudige poule een record vestigde door maar liefst 24 goals tegen te krijgen is 6 wedstrijden?? Belachelijk die ranking

Voortaan ploegen als Groningen en PEC de toegang tot Europa ontzeggen. Doordat zulke kutclubjes Europees voetbal nooit eens serieus nemen en altijd hun beste spelers verkopen en te gierig zijn om dat geld te herinvesteren komen dat soort provincie clubjes met een veredeld jeugdelftal Europa in. Om vervolgens na twee wedstrijden tegen een ploeg uit Schotland, Tsjechië, Luxemburg of Noorwegen eruit liggen. Schijt irritant. En maar het hele seizoen roepen dat ze zo graag Europa in willen. Alleen AZ en Twente hebben in de loop der jaren bewezen dat zij als provincieclubs nog wat kunnen in Europa. Al maakte Twente dit jaar ook een zeer zwakke indruk.

12 december 2014 om 17:18

Komt ook door het wanbeleid van de Knvb. De Knvb is misschien wel de allerslechtste voetbalbond in heel Europa, waardoor de clubs als ze 5 cent in het rood staan, meteen niets meer mogen doen, ook al kunnen ze hun schulden makkelijk aflossen.

12 december 2014 om 17:46

Of de meest verantwoordelijk voetbalbond? Ik snap dat het niet werkt in deze voetbalcultuur en clubs zijn ook gewoon bedrijven en bedrijven maken nu eenmaal schulden. Maar het is jammer genoeg duidelijk geworden dat clubs die verantwoordelijk blijkbaar niet aankunnen. Jarenlang wanbeleid door de profclubs hebben hier toe geleid jammer genoeg. De invloed van de Knvb is hier natuurlijk ook groot op omdat ze de clubs niet toelaten om af en toe wat risico's te nemen zoals dat wel gedaan wordt in Spanje bijvoorbeeld. Dat clubs failliet worden verklaart kan de Knvb daarentegen niks aan doen.

12 december 2014 om 18:22

Ik vind dat bij de clubs vooral slecht beleid wordt gevoerd. Zowel financieel, clubs als bijvoorbeeld Utrecht en NAC zijn ploegen met best wat potentieel maar bijna elk jaar lees je wel dat daar een gat in de begroting is. Vraag me toch af hoe ze dat elke keer weer voor elkaar krijgen. En ook sportief is het vaak drama. Veel clubs die een succesvol seizoen hebben verkopen in de zomer al hun spelers in juli, begin augustus hebben de vaak een half team om pas eind augustus nieuwe spelers te halen, al gebeurt het ook vaak dat pas in de winter spelers komen. Ondertussen is men al weer uitgeschakeld in Europa. Zo triest. Dit jaar ook bij Groningen, Kostic verkocht voor veel geld, Zivkovic weg voor een flinke som, Bizot weg. En wat kwam er voor terug, niks. Met een veredeld B team Europa in om tegen een Schotse subtopper eruit te gaan. Daar voetballen ze dan een jaar voor. Ga dan niet Europa in als je het toch niet serieus neemt.

13 december 2014 om 12:46

Zonder investeringen blijf je een losercompetitie. Schulden zijn niet erg zolang je ze kunt afbetalen. En zolang je die kunt afbetalen en genoeg overhoudt om te investeren, moet je dat kunnen doen. Voor de Knvb geldt echter: als je 1 euro schuld hebt, mag je helemaal niets meer uitgeven. Zij vinden geld belangrijker dan het spelletje zelf, terwijl voetbalclubs geen gewone bedrijven zijn. Bij voetbalclubs gaat het niet om de winst, maar om prestaties.

Kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap nog steeds niet waarom we dan op de 9e plek staan(ja ik heb het wel gelezen)

Kom op nou jongens, als ik naar de ranglijst kijk kan ik accepteren dat landen als Frankrijk en zelfs Rusland (meer poen) boven ons staan. Maar wij zijn gewoon beter dan Belgie en Kroatie, in onderlinge confrontaties is dat de laatste jaren wel gebleken. Ajax en AZ versloegen Anderlecht, F'noord verslaat Luik twee keer, F'noord verslaat Rijeka, Ajax verslaat diverse malen Zagreb etc.

We zijn ook beter dan Roemenie. Ja, Steau '"versloeg""ajax, maar nodig was dat niet. In Boekarest kwamen ze twee keer over de middenlijn en scoorden waarvan 1 zondagsschot, veel kansen gemist op 2-1 etc. Normaal gesproken pakt de NL top de Roemeense top.

Oekraiene hangt erom.

Ik hoop dat de drie Nederlandse overwinteraars nog een punt of 3 bij elkaar sprokkelen dit seizoen. Voor volgend seizoen heb ik wel vertrouwen in het minstens evenaren van het seizoen 2010/2011.

1 deelnemer minder om de punten door te delen, veel doorbrekend talent in de eredivisie, Feyenoord dat toch echt terug is qua voetbalkwaliteit, Ajax met hun masterplan en ook de rest van de competitie heeft wel doordacht technisch beleid.

Komt goed.

Lijst is onzin joh Nederland gaat nooit ver zakken dat ze de twee Champions Leauge plaatsen verliezen. Want volgend jaar spelen we met één team minder en gaan we veel hoger scoren. Tot plaats 13 heb je namelijk nog 1 club rechtstreeks in de groepsfase en één in de voorrondes.

12 december 2014 om 18:23

Juist, jij snapt het. Het zou het Nederlands voetbal juist goed doen die zesde plek (dus vierde plek in de Europa League) te loodsen en die afschuwelijke play-offs te laten voor wat ze zijn. Gewoon de top 4 + bekerwinnaar en moet je zien hoe kwaliteitsverhogend dat gaat werken. Daarbij valt er vanwege de politieke situatie in Oekraine te verwachten dat het land best eens een duikeling kan gaan maken de komende tijd, dus beter dat Nederland een rits punten pakt en dat lukt beter met vijf dan met zes ploegen (zonder de Champions League-plek te verliezen)

Hopen op een beetje gunstige loting voor de Nederlandse clubs dus. Er zijn veel mensen die hopenn vooral op mooie affiches in de eerstvolgende ronde, zoals Feyenoord-Liverpool bijvoorbeeld. Tuurlijk is dat prachtig, maar ik hoop toch echt eerst nog 2 maal een meer haalbare tegenstander te treffen. Het liefst zo "zwak" mogelijk, zodat we een goede kans hebben om verder te gaan. Die mooie affiches komen uiteindelijk toch wel.

Heel dom misschien: als je 15 landen voor je in de ranking hebt, hoe kun je dan 9e staan. Uitleg aub. OT: hopelijk blijven de CL startbewijzen wel hetzelfde.

12 december 2014 om 18:58

We staan 9de op de ranglijst die gebaseerd is op de laatste 5 seizoenen. In alleen het huidige seizoen staan we 16de.

12 december 2014 om 18:58

Omdat de ranking gebaseerd is op de voorgaande 5 seizoenen. Die 15 landen staan voor ons als we alleen naar de statistieken van dit seizoen tot nu toe, kijken.

Drie Nederlandse clubs in de kwartfinales zou het Nederlands voetbal erg goed doen. En dan niet de 1/4 finales bereiken door gelijk te spelen, maar door te winnen! Vandaar ook dat ik hoop voor alle drie de clubs op een te nemen horde de komende ronde. Feyenoord is geplaatst, ajax en psv zijn dat niet, dat is niet per se een nadeel als ik de geplaatste clubs zo eens heb bekeken. Ze zijn doorgaans wellicht net wat sterker, maar een Spurs of een Liverpool wil je ook niet loten en die zijn gewoon ongeplaatst.

12 december 2014 om 20:21

Het zou geweldig zijn als er iig 1 de halve finale zou halen. ideale situatie: 2 in de halve en dan elkaar loten haha. Dan hebben we als Nederlands voetbal zijnde iig een finaleplek haha

12 december 2014 om 20:25

Prachtige situatie, alleen erg onrealistisch. Nederlandse clubs spelen ook in de eindfase van de EL geen rol van betekenis. 2002 was een grote uitzondering, dat gaat de komende jaren niet meer gebeuren hoor. Een Europacup winnen is een ongelooflijke prestatie, dan moet werkelijk alles kloppen en alles meezitten.
Met heel veel geluk wellicht nog eens een 1/2 finale plek inderdaad.

Had geen idee dat Spanje zo ver voor stond.

12 december 2014 om 19:51

Zijn dan ook vooral punten van de laatste 3 jaar die hoog zijn.
EL Cup 2010: A. Madrid
EL Cup 2013: Sevilla
CL 2014: Real Madrid, (2e A. Madrid)
En ook Barca, Valencia, Sociedad, Bilbao en Malaga hebben wel de nodige punten behaald.

Weet iemand hoe het zit met de punten in de Champions League? Heeft Ajax daarvoor ook 0.166 gekregen? Of krijg je daar meer punten?

12 december 2014 om 19:49

Ik dacht dat je daar wel meer punten krijgt.
Maar Ajax heeft dit seizoen 5 punten behaald, wat al minder was dan vorig jaar.

12 december 2014 om 22:25

In de CL krijg je veel meer punten voor de groepsfase, Ajax krijgt elk jaar zo vier bonuspunten cadeau zonder gespeeld te hebben. Helaas komt daar elk jaar bitter weinig bij.

Ach dat blijft toch stuivertje wisselen nu heeft Nederland een extra plek en dan komt er een team in Europa wat er niets te zoeken heeft en anders heb je dat met wit Rusland of Roemenië. Zolang je in Nederland maar 1 directe cl ticket houdt en 1 voorronde cl ticket dat is het belangrijkste. De El daar verzaken toch teams altijd wat eigenlijk onterecht is. In ieder geval mooi dat Nederland een Belgische club uitgeschakeld heeft.

Ik denk wel dat 1 van de 3 NL clubs de halve finale kan bereiken.
Feyenoord acht ik het meeste kans.

12 december 2014 om 20:23

Ben ik het mee eens. Ajax en PSV hebben over het algemeen meer moeite om zich op te laden voor de EL

We moeten maar eens begrijpen dat het helemaal niets uitmaakt als we een tijdje vijf of misschien zelfs maar vier deelnemers in Europa zouden hebben. Het systeem is namelijk supereerlijk opgezet. Voor degenen die niet op de hoogte zijn:

Mag je veel clubs Europa in sturen, dan is dat alleen zinvol als die niet al te snel worden uitgeschakeld. Wordt die clubs wel uitgeschakeld, dan kunnen de resterende clubs nauwelijks nog punten pakken voor deze lijst, omdat steeds het aantal punten wordt gedeeld door het aantal clubs dat Europa in mocht. Dit jaar hadden we, achteraf bezien, dus beter Groningen niet in Europa kunnen hebben, want dan zouden we nu bij elk punt dat Psv/feyenoord/ajax pakken méér punten krijgen voor de landenlijst. Stel dat de resterende clubs in de komende ronde samen 6 punten pakken, dan moeten we dat delen door 6 (het aantal deelnemende clubs), en hebben we er dus 1 punt bij. Als Groningen niet had meegedaan, dan hadden we 6 punten moeten delen door 5 en hadden we dus 1.2 punt behaald in plaats van 1. Dat kan aardig aantikken.

Oftewel: als we in de eventuele magere jaren de mindere goden niet meer Europa in mogen sturen, dan hebben we dus alleen maar de standaardclubs in Europa (ajax, Psv, Twente, Feyenoord). Als hun prestaties gelijk blijven t.o.v. de afgelopen jaren, dan zullen we vanzelf weer stijgen op de landenlijst omdat het aantal punten dan nog maar door 4 gedeeld hoeft te worden en niet door 6. Dat scheelt 50% van je punten! (bv. 6 punten gedeeld door 6 = 1 punt, maar 6:4 = 1.5 punt)

Op deze manier kunnen de kleinere landen ook hele goede jaren kennen. Stel dat de weinige Europese deelnemers van een bepaald land het ineens heel goed doen, dan staat dat land ook meteen heel hoog op de landenlijst. Zo kan het dus zijn dat we op dit moment, voor de huidige voetbaljaargang, laag op de lijst staan. Kijk naar Wit-Rusland. Alles bij elkaar hebben de clubs uit dat land 32 wedstrijden Europees gespeeld, waarvan 20 in de kwalificatierondes. Die kwalificaties verliepen goed, dus kregen ze veel punten. Maar in de poulefase ging het goed mis, waardoor ze nu allemaal zijn uitgeschakeld. Resultaat is dat Wit-Rusland een goed jaar kent, maar desondanks nog wel door Nederland zal worden ingehaald. Bovendien is de kans klein dat ze nog lange tijd zo ver boven hun stand leven. En lukt het ze wel, dan krijgen ze vanzelf meer deelnemers, zoals wij dit jaar Groningen hadden. En die 'B-categorie' moet dan vervolgens maar bewijzen dat ze iets te bieden hebben; zo niet, dan gaat dat weer ten koste van de coëfficiënt van Wit-Rusland.

Conclusie: je kunt alleen maar lange tijd veel deelnemers in Europa hebben als zelfs je 'slechtste' clubs toch nog goed presteren. Dat lukt de toplanden wel (wolfsburg, Everton), maar voor de subtoplanden is dat al een stuk minder makkelijk (utrecht, Pec, Groningen...). Daardoor zullen wij misschien een tijdje zakken, en minder deelnemers hebben, maar als de kwaliteit bij onze topclubs niet afneemt dan komen we eigenlijk automatisch weer in de spiraal naar boven - dankzij het systeem. Ik ben er een fan van!

12 december 2014 om 22:27

Aardige uitleg. Bij de standaardclubs zou ik alleen eerder AZ vermelden dan Feyenoord, gezien de prestaties van beide clubs in Europa de laatste tien jaar.

de ranglijst laat nog steeds zien dat de Serie A nog steeds beter is dan frankrijk en nederland, klinkt ook logisch maar sommige blinde mensen beweren anders.

Lees veel over het afschaffen van de play-offs aan het einde vh seizoen....
Zou het persoonlijk jammer vinden als dit zou gebeuren. Vind het een leuke aanvulling op de reguliere competitie en geeft clubs waaronder mijn club fcg nog iets om te strijden aan het einde vh seizoen.
En zal wel calimero klinken maar het is wel de werkelijkheid, dit is 1 van de weinige wedstrijden waar je als ''kleinere'' club iets mee kunt winnen. En je vervolgens zelfs een feestje kunt vieren met je supporters, ook al is het niet echt een prijs...

Haha. De mensen die de Spaanse competitie een zwakke vonden. Kijk het verschil met Engeland en Duitsland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren