Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord krijgt weer boete UEFA: ‘Blootgesteld aan grote risico’s’

Laatste update:

De wedstrijd in de Europa League tegen Sevilla (2-0) wordt door Feyenoord zelf omschreven als ‘memorabele avond’. Toch heeft het duel nog een vervelend staartje gekregen voor de club uit Rotterdam, want Feyenoord heeft van de Europese voetbalbond UEFA een boete gekregen voor het afsteken van vuurwerk door supporters.

/

Fans van Feyenoord hadden een prachtige sfeeractie voorbereid met het vertoon van een megadoek, maar de actie ging gepaard met rookpotten. Bij de doelpunten werden fakkels afgestoken. Dat is de UEFA niet ontgaan: Feyenoord heeft een boete van 15.000 euro ontvangen. Dat meldt de club via de officiële kanalen.

Het totaal aan boetes van de UEFA dit seizoen is daardoor opgelopen tot 80.000 euro. “Door dit gedrag van enkele supporters wordt Feyenoord telkens blootgesteld aan grote risico’s”, meldt de club in een statement. Ook in de Europese thuiswedstrijden tegen HNK Rijeka, Standard Luik en Besiktas kreeg Feyenoord boetes.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat de UEFA zich eens druk maken om belangrijke dingen. Vuurwerk op het veld zoals Galatasaray deed bij Arsenal kan niet door de beugel, maar fakkels zie je overal en zijn deel van de sfeer geworden.

8 december 2014 om 15:34

Maar.....het mag niet!

Vandaar ook de boetes. Feyenoord is door haar eigen supporters alweer 80.000 euro lichter. Het is maar wat je wilt als supporter. Sfeer acties zijn prima, maar benadeel je club er niet mee. Hoe mooi en onschuldig het lijkt. Maar vuurwerk door supporters op de tribune is nu eenmaal verboden.

8 december 2014 om 15:36

En dan leg je als supporter allemaal 1 of 2 euro in, en Feyenoord is er weer bovenop.

8 december 2014 om 15:38

Oh....gaat dat zo makkelijk dan? Ik denk dat er veel supporters in de kuip toch niet graag ziet dat elke keer de kaartjes duurder worden.

8 december 2014 om 15:44

Prachtig zo had ik er niet over nagedacht !

8 december 2014 om 15:46

Dat is niet helemaal waar. De 80k totaal is ook door schuld organisatie (afgesloten vluchtwegen etc) dus helemaal bij de supporters neerleggen is niet fair. Neemt niet weg dat vuurwerk verboden is en ze dat gewoon niet moeten doen. Ook al verhoogt dat wel de sfeer

8 december 2014 om 15:50

Dank je voor de opheldering. Dan komt inderdaad niet alles op de conto van de supporters. Maar blijft het wel weggegooid geld.

8 december 2014 om 16:15

Helemaal eens met Biggles. We kunnen allemaal gaan huilen nu over de Uefa, maar de regels zijn er dus we moeten ons maar aanpassen. Ik betaal liever ook geen belasting, vind het belachelijk dat ik niet mag 'wildplassen' en vind het overdreven dat ik geen 120 op sommige wegen mag rijden, maar de regels zijn er dus ik zal me eraan moeten houden. Het is gewoon dom dat supporters zulke kosten maakt voor de clubs. Luister gewoon naar wat er gevraagd wordt en breng je club geen schade toe...

8 december 2014 om 16:58

Dat het weggegooid geld is, klopt als een bus. Maar goed is niet al het vuurwerk weggegooid geld 😉

8 december 2014 om 19:35

Tpp010,

Ja, dat is sowieso waar.

8 december 2014 om 20:17

De supporters trekken een wedstrijd als Sevilla thuis ook over de streep! De inkomsten van een gewonnen wedstrijd zijn hoger dan die 80.000 euro. Zo'n sfeeractie plus stadion sfeer geeft een extra boost. Belachelijk dat ze hier zo streng op reageren

8 december 2014 om 22:56

@connor,
Klopt, winst levert 200k per wedstrijd op en eerste of tweede scheelt ook 200k daarnaast is van die 80k 45k voor rascime (kon niet maar is dus geen vuurwerk) en groot deel voor organisatie en 5k voor een hek bij Rijeka uit wat nog aangevochten word.

8 december 2014 om 15:34

Uefa is door aan het slaan, geven overal boetes voor etc.
kijk PSV die kregen ook een boete voor dat er mensen op de trap stonden. ondertussen dat het vak is waar iedereen in het midden achter de goal staat.
Ze zoeken gewoon dingen om geld te verdienen.

8 december 2014 om 15:36

Nog leuker: Arsenal krijgt een boete omdat de fans van Galatasaray vuurwerk afsteken.

8 december 2014 om 15:45

Ja en terecht ook, zoiets gebeurd al jaren niet meer in het eigen stadion. Gewoon beter controleren.

8 december 2014 om 15:53

Dat is niet te doen the-joker, of je moet 60.000 mensen uitgebreid gaan fouilleren. En dat duurt wel eventjes.

8 december 2014 om 16:01

Stravvan nee 60k mensen is niet te fouilleren, maar die 2k hele fanatieke Gala supporters zou je wel altijd moeten fouilleren dus dan is die boete toch gewoon terecht? Het was niet veilig genoeg in het stadion, daar krijg je een boete voor. Ontopic: je zou zeggen dat 1 keer een boete per Europees voetbal jaar voldoende moet zijn voor de supporters om te weten dat de UEFA van alles af straft. Het is zonde, Feyenoord is dan wel financieel gezond maar 80 duizend euro is niet niets.

8 december 2014 om 18:43

Ik zou als ik Arsenal was Galatasaray 'supporters' gewoon niet meer toelaten. Ga maar lekker in je achtertuin vuurwerk afsteken.

8 december 2014 om 18:54

Nee daar werden ze van vrijgesproken.

8 december 2014 om 22:57

@stravven ook leuk, feyenoord omdat de Luik supporters uit braken!

9 december 2014 om 00:10

@Rickfr12 in dat geval schortte het bij Feyenoord ook aan de nodige organisatie. Hadden het geïmproviseerde uit vak veel beter moeten afschermen.

9 december 2014 om 22:30

@cfcrotterdam, klopt hek ging nergens over maar als zij er met hun klauwen van afblijven was er toch niks aan de hand?

8 december 2014 om 15:35

Dit is niet te stoppen, enige wat je misschien kan doen is clubs belonen die het niet doen.
Net als met de financial fair... de boetes verdelen onder de ploegen die het niet doen..

9 december 2014 om 00:09

Van boetes verdelen wordt niemand beter. Dat gaat rechtstreeks naar de bestuursleden van de UEFA. Clubs hebben niks aan een bonus van 10/20 duizend.

8 december 2014 om 15:50

Ik wil niet lullen ,maar in Turkse media stond dat galatasaray door die vuurwerken boete heeft gekregen.

9 december 2014 om 00:07

Ik zeg ook nergens dat ze geen boete hebben gehad, zeg alleen dat het in hun geval terecht was, omdat het spel verhinderd werd.

8 december 2014 om 18:01

Was bij dortmund

9 december 2014 om 00:07

Ook bij Arsenal.

9 december 2014 om 07:30

dan moeten ze die club flink beboeten.!

8 december 2014 om 18:07

uhm ik zat op de tribune E. Daar zaten vaders met kinderen naar een wedstrijd tekijken en een paar idioten staken daar te midden van iedereen vlinders af. Dat kan niet de bedoeling zijn lukt me. Ze werden overigens meteen verwijderd uit het stadion nadat ze ook nog eens begonnen met knokken nadat iemand er wat van zei.

8 december 2014 om 19:19

Die gasten kan je prima missen inderdaad. Sfeer is volgens hun vuurwerk afsteken. De meeste sfeer kwam toch vooral door het gezang en het joelen als er weer druk gezet werd.

9 december 2014 om 00:08

Er zitten altijd een paar idioten tussen natuurlijk, maar normaal gesproken moet een fakkel kunnen in de harde kern vind ik. In een familie vak is het inderdaad wat anders.

8 december 2014 om 19:04

O, dus Galatasaray kreeg geen boete wil je zeggen?

9 december 2014 om 00:08

Dat zeg ik niet. Zeg alleen dat ik het wel terecht zou vinden als ze er één kregen wat dus blijkbaar het geval is.

Beetje flauw dit. Op zich ging het allemaal redelijk ordelijk. Ik snap dat het niet mag en je wil ook niet dat er zoveel rookpotten worden aangestoken zodat een wedstrijd moet worden onderbroken dus de regels snap ik ook.

Maar dit ging gewoon om een beetje sfeer brengen.

8 december 2014 om 17:55

@ Hoppa!

Helaas willen voetbalbonden vandaag de dag dat er tennis publiek zit in plaats van mensen die hartstochtelijk hun club aanmoedigen. Alles wat zo´n beetje sfeer verhogend werkt mag niet meer, eigenlijk zijn alleen nog de spandoeken over gebleven, maar daar word tegenwoordig ook zwaar censuur op toegepast. Natuurlijk weet ik dat er ongelukken kunnen gebeuren door vuurwerk/fakkels maar ik vind het allemaal veel te betuttelend tegenwoordig.

8 december 2014 om 18:18

Afca_leeds,

Mja, da's een gevolg van event-politiek.

Dat begint zo...

Eén pauper brengt een Bengaaltje mee naar het stadion en staat er gewoon als een absurde idioot, doch braaf, mee te zwaaien.

De volgende wedstrijd heb je uiteraard een paar copycats die ook kost wat kost keicool willen overkomen en indruk willen maken op...ja op wie nu?

Nog een wedstrijd later is er een verlichte geest die denkt... " En wat als ik dat naar beneden gooi, naar de supporters van de tegenpartij, zou dat niet nog cooler zijn?".

Waarna een kind of zo met vierdegraads brandwonden naar het ziekenhuis moet.

Dan pas zegt de Uefa: Das ist streng verboten!

En die eerste idioten die er gewoon braaf mee zwaaiden, die begrijpen dan zo'n verbod niet echt goed.

Nou fouilleer dan iedereen die naar binnenkomt. Als je steeds zoveel geld moet betalen.. Eigenlijk zou je ook camerabeelden moeten hebben van de gezichten van de personen wie dat doen, maar dan is het net big brother is watching you op de tribunes...

8 december 2014 om 16:21

iedereen grondig fouilleren die binnenkomt is onderhand even duur denk ik....

9 december 2014 om 10:46

Als een wedstrijd om 14.30 begint dan mag je al om 10.00 beginnen met fouilleren.

Wat blijf ik dit een onzin vinden. Pyro hoort bij de fanatieke aanhangers van een voetbalclub en verhoogd de sfeer tijdens een avondwedstrijd.

8 december 2014 om 15:50

Waarom fanatieke aanhang. Fakkels en vuurwerk meenemen in het stadion. Ja ja, dan ben de een echte die-hard fan. De echte fans zijn de mensen die gewoon rustig doen, maar er wel altijd zijn.

8 december 2014 om 18:01

Je kunt fanatiek ook lezen in de zin als fanatiek qua zich laten horen en zien tijdens een wedstrijd. Mensen die sfeer maken. Die andere supporters die er altijd zijn noem ik eerder trouwe supporters dan fanatiek.

On: Regels zijn regels. Maar het neemt niet weg dat ik die regels zwaar overdreven vind. Een beetje rook hoort idd bij een mooie sfeeractie als Feyenoord liet zien.

Achja die 80000 maakt ook niet veel uit als je miljoenen overhoudt aan het Europese avontuur

Ik weet niet of andere clubs ook vaak boetes krijgen voor dit soort dingen, maar heb een beetje het idee dat de Uefa Feyenoord aan het zoeken is met dit soort dingen. Misschien door de ongeregeldheden in het verleden?

8 december 2014 om 15:21

Nee, ook andere clubs krijgen boetes. Arsenal heeft een boete gehad omdat de fans van Galatasaray vuurwerk in het stadion van Arsenal afstaken. En Gala heeft boetes gehad voor het vuurwerk bij Arsenal en het hele gebeuren bij Dortmund. En er zijn nog meer clubs.

8 december 2014 om 15:22

@inkeajacied

Bij PSV krijgen ze ook wel regelmatig wat boetes van de Uefa volgens mij. Vaak vanwege vuurwerk of staan op de trappen.

Zoiets hou je niet tegen, het gebeurt toch en moet je maar voor lief nemen. Neem nou die 15.000 euro boete. Laten we zeggen dan er 35.000 supporters aanwezig waren. Nou, dat is dan 42 cent per bezoeker.

Aangezien de kaartprijzen al absurd hoog waren (40 euro korte zijde) zal dit wel inbegrepen zijn.

8 december 2014 om 15:55

Ahjaa dan zie ik blijkbaar de berichten dat het Feyenoord betreft wat vaker. Haha zo simpel is het inderdaad, de prijskaartjes ietsjes omhoog en kan je kan deze sfeeracties in je stadion gewoon toestaan.

8 december 2014 om 15:39

Het lullige is dat er een groot deel van deze boete door de club zelf komt, namelijk door slechte organisatie, de supporters hebben zelfs nog complimenten gekregen van de UEFA. Het gaat hier trouwens om rookpotten, waar hebben ze het over. Wrl grappig dat hier staat dat de UEFA deze niet heeft gemist....die kon je ook niet missen hahaha. En jho wat is 80.000 eur, elke wedstrijd een euro per kaartje voor de boetepot en we hebben een geweldige sfeeractie :-)

Achja, het verhoogd de sfeer en mede daardoor gaat feyenoord door naar de volgende ronde. Laten we die 80.000 voor lief nemen

8 december 2014 om 15:19

Of laat iedereen 2 euro inleggen, dan maakt Feyenoord er nog winst op.

8 december 2014 om 15:22

Prijzen kaartjes verhogen met 2 euro voor de volgende ronde, probleem opgeslost.

8 december 2014 om 15:51

Kaartjes zijn al zo duur. 40euro minimaal voor Sevilla thuis.

8 december 2014 om 16:31

Dan maakt die 2 euro extra ook niet meer zoveel uit.

8 december 2014 om 16:37

Tja totdat ze de boetes gaan verhogen. Nu dupeer je onschuldige mensen, die waarschijnlijk al heel hun salaris aan Feyenoord opmaken.

Beste wat ze bij Feyenoord kunnen doen is een vuurwerk actie zoals in de klassieker thuis of is dat niet toegestaan bij de Uefa? Misschien kunnen ze daar een regeling treffen met de Uefa om risico's te voorkomen

Gewoon lachend betalen. De sfeer in de Kuip tijdens die wedstrijd was magisch. Niet alleen voor de mensen die er bij waren, maar zelfs internationale media berichtte er over. Als dat 15k moet kosten dan is dat maar zo. Zo lang het ordelijk gaat zoals tegen Sevilla ben ik er niet op tegen.

8 december 2014 om 15:22

Als dat geld een probleem is vraag je iedere bezoeker om 2 euro, en je hebt dan zelfs nog geld over.

8 december 2014 om 15:42

Tja, ik heb geen vuurwerk afgestoken. Waarom zou ik opeens 2 euro extra moeten betalen? Feyenoord ontvangt jaarlijks al meer dan genoeg van mij.

8 december 2014 om 16:29

Geloof me, dat betaal je al. Al zit het in de prijs verwerkt zodat je het niet doorhebt Zulke kosten worden uiteraard gewoon mee begroot.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel op tegen, maar als je weet dat het verboden is, en je weet dat de club die je aanhangt hier een boete voor gaat krijgen, tja.

Ben echt benieuwd hoe zulke mensen denken.

Edit, geldt niet alleen voor de Feyenoord aanhang hoor, ook bij de club die ik supporter gebeurt het regelmatig.

8 december 2014 om 15:22

Ach ik denk dat Feyenoord het gewoon verrekent met de kaartjes. Waar een kaartje in een vak van de Eredivisie 25 eu kost, kostte het tegen Sevilla tussen de 35-40 eu.

Vanaf 2 weken voor de wedstrijd waren er alleen nog kaartjes van 55 euro per stuk beschikbaar.

8 december 2014 om 15:26

Aah dus zo denken die mensen, dit mag omdat de boete al bij de prijs is inbegrepen.

8 december 2014 om 15:30

Niet echt. Maar als Feyenoord aan alle toeschouwers bij de volgende europese wedstrijd 2 euro vragen is die boete betaald en hebben ze nog geld over.

Waarom mag rook niet? De Uefa moet juist blij zijn met zulke stadions, zulke wedstrijden zijn juist een mooi affiche voor de Europa League. En zolang het niet op het veld gegooid word is er niets aan het handje.

8 december 2014 om 15:34

Waar rook is, is vuur..

De Uefa zal vast niet bij elk sterretje staan te springen, maar groot vuurwerk, waar zo'n rook apparaat onder wordt gerekend, moet volgens een protocol afgestoken worden en gemeld.
Er hoeft met 1 ding verkeerd te gaan en er kunnen redelijk erge gevolgen zijn.

De sfeer is fantastisch,dat absoluut. en die 40 cent per persoon betaal je gewoon met kaartje mee. Maar de boete is meer een waarschuwing naar feyenoord dan daadwerkelijk een boete om de club pijn te doen denk ik.

Ik begrijp niet hoe moeilijk het kan zijn om die paar paupers die vuurwerk afsteken, deze te identificeren en de boete aan hun te presenteren.

Zo'n stadion hangt toch vol camera's?

Jongens, ik vind het ook sehr gezellig en leuk voor de sfeer en zo, maar het is ook zo verschrikkelijk gevaarlijk. Er zijn al tig mensen levenslang door verminkt. En daardoor verbieden ze het. Is dat nu zo moeilijk te aanvaarden?

De club zou zelf dat vuurwerk moeten organiseren. Dat kan door professionele mensen uitgevoerd worden, die er verstand over hebben. Dan heb je de zekerheid dat het veilig verloopt en heb je ook je sfeer.

8 december 2014 om 15:20

Je hebt vuurwerk en vuurwerk. Rook is niet gezond, maar ook niet dodelijk. Het zorgt gewoon voor sfeer.

En als je zo bezig bent moet je ook trappen afschaffen, daar zijn ook al genoeg mensen serieus gewond door geraakt.

8 december 2014 om 15:22

Vooral trappen die je niet ziet door de rook. Die zijn extra gevaarlijk.

8 december 2014 om 15:23

Die rookpotten worden meer dan 200 graden, goede vergelijking trouwens, trappen

8 december 2014 om 15:23

Je begrijpt mijn punt hoop ik? Want als je dingen wil afschaffen moet je ook bier in het stadion verbieden. En eten. Want er zijn mensen die zich dooddrinken of doodeten. Dan kun je zuurstof en water ook wel verbieden, en Wc's ook, want iedereen die ooit ademt, water drinkt en naar de WC gaat gaat ook dood.

En ik neem aan dat er vast wel een frietpan in de Kuip is? Want die is ook 200 graden.

Fakkels kunnen geen kwaad, zolang er niet mee gegooid word. Als dat gebeurt heb je een gigantisch probleem, maar mensen met verstand in hun donder doen dat niet.

Kijk eens naar Bordeaux - Eintracht Frankfurt, dat was gewoon geweldig om naar te kijken.

8 december 2014 om 15:29

Tjonge jonge, beroerde is dat je het nog meent ook. Mensen met verstand in hun donder nemen die dingen niet mee het stadion in.
Als je weet dat je favoriete club dit geld gaat kosten, en je doet dat toch, dan heb je sowieso niet zo heel veel verstand in je donder.

8 december 2014 om 15:31

Bij Europese wedstrijden is er niet eens bier met alcohol erin, in de Kuip 0,0 % bier.

8 december 2014 om 15:32

Ik denk dat alle fans van Feyenoord wel 1 euro in willen leggen voor zo'n sfeer. En volgens mij zijn er wel meer dan 80.000 feyenoordfans, probleem opgelost zou ik zeggen.

En nee, ik ben niet serieus over het eerste deel. Het is wel waar, maar je snapt ook dat ik dat niet meen? Maar het derde en 4e deel meen ik wel, en dat is ook gewoon zo.

8 december 2014 om 16:19

stravven,

Moet u eens met een frietpan die nog borrelt proberen in het stadion te geraken. Gaat niet lukken.

En die frietpan die in het stadion staat, die wordt gebruikt door mensen die er verstand van hebben.

Maar u komt bij de kern van de zaak:

"fakkels kunnen geen kwaad, zolang er niet mee gegooid word"

En dat gebeurt dus wel. Ook op Feyenoord.

Bovendien hoef je er niet mee te gooien om het gevaarlijk te laten zijn. Gewoon even met een plastic jasje aanraken. Dat vat dan vuur en kan voor levensgevaarlijke situaties zorgen.

8 december 2014 om 18:48

Lijkt me trouwens wel een leuke actie, massaal met borrelende frituurpannen naar het stadion.

Het argument dat het niet gevaarlijk is zolang je het niet gooit gaat niet echt op. Een raketwerper is ook niet gevaarlijk als je er niet mee schiet.

8 december 2014 om 15:23

Fakkels en rookbommen zorgen voor meer sfeer en is niet gevaarlijk, Uefa moet hier milder in worden.

8 december 2014 om 18:23

Met fakkels, wat bedoel je daarmee? Bengaaltjes?

Die worden bijna 1000° graden heet. Voldoende om uw huid te laten smelten.

En die rookbommen halen 200°. Voldoende om iemand ernstig chronisch te verminken.

Hoezo niet gevaarlijk?

gewoon incalculeren die zooi. je verdient veel meer aan die hele EL dan die 80.000 en daarbij die sfeer die gecreerd wordt heeft ook zeker invloed op de prestatie dus op de bijbehorende prestatiebonus die feyenoord ontvangt.

Laat ons maar bepalen wat gevaarlijk is dit gebeurd al jaren met fakkels en rook en gaat altijd goed dus niet zo zeiken Uefa en gewoon genieten.

Ik zie ook liever zulke sfeeracties. Maar de UEFA denkt aan de veiligheid. Niet aan de sfeer. En dat is alleen maar goed toch? Dat iedereen veilig op de tribune kan zitten.

8 december 2014 om 15:24

Tuurlijk denken ze daaraan, maar ze moeten gewoon onderscheid maken in vuurwerk. We steken geen lawinepijlen af..

8 december 2014 om 15:25

De uefa denkt alleen aan geld

8 december 2014 om 15:39

Uefa denkt vooral aan de eigen portemonnee.
Veiligheid kan ze een worst wezen.

Ze moeten daar bij de Eufa natuurlijk wel consequent blijven. Ook al is het een mooi gezicht bij zo'n sfeeractie. Kost Feyenoord wel klauwen vol met geld maar het hoort een beetje bij het legioen natuurlijk.

Even een kleine voetnoot, de actie met het spandoek was georganiseerd door een supportersgroep. Het vuurwerk en rookbommen waren op initiatief van individuen, dit was dus niet in samenspraak met de makers van het doek.

De teller aan boete staat ondertussen op 80.000 euro, een hoop geld. Maar een aanzienlijk deel daarvan is door de Uefa opgelegd door incompetente organisatie, denk daarbij aan trappenhuizen die op slot zaten, Hier hebben supporters dus absoluut niets mee te maken gehad.

Ik als supporter wil best wel een euro of drie extra betalen op een kaartje om deze kinderachtige boetes te betalen, het brengt wel de sfeer!

Ik vind wel dat er in het nieuwe stadion, plekken moeten worden gecreëerd om dit soort acties veiliger te kunnen doen. Zo voorkom je in de toekomst misschien wel boetes, als het maar via club of supportersvereniging georganiseerd word.

8 december 2014 om 16:44

bethemic87,

Ach da's mooi dat u ook persoonlijk borg zult staan, voor de mensen die verminkt worden door dat sfeervol gezellig vuurwerk.

Want dat kan dus ook gebeuren.

8 december 2014 om 18:07

Het lijkt alsof jij je er nog meer druk over maakt dan de UEFA zelf. Het enige wat de uefa wil is hun tegenstanders uitbannen. die er alles aan doen om voetbal, voetbal te laten blijven. (Fans) En naar mijn idee willen zij er het liefst een dooie tennis sfeer van maken.

8 december 2014 om 18:20

@ Iedereen komt

Kerel overdrijf niet zo, "bethemic87" komt met een mooi compromis dat er een speciale veilige plek voor dit soort dingen ingericht kunnen worden in stadions. Bij de vuurwerk shows die door de clubs of door de Uefa georganiseerd worden, maar die uitgevoerd worden door professionals kunnen er ook ongelukken gebeuren of ben jij daar ook op tegen ? Of moeten we daar dan ook als supporter borg voor staan ?

Er zijn veel supporters die dit soort zaken wel kunnen waarderen, als daarvoor een speciale veilige plek word ingericht en een actie van te voren getoetst word door de brandweer moet het gewoon op een verantwoordelijke manier kunnen. Ook zonder vuurwerk kunnen er genoeg ongelukken gebeuren in een stadion waardoor mensen verminkt kunnen worden, daar sta jij toch ook niet borg voor. Je kunt overdrijven en overdrijven.

8 december 2014 om 18:28

Afca_leeds,

Ja, maar als professionals dat afsteken en er gebeuren alsnog ongelukken, dan zijn zij aansprakelijk. U kan verhaal halen. Best wel belangrijk.

Bovendien is de kans dan véél kleiner dat er een ongeluk zal gebeuren. Zij zullen bv. geen bengaaltjes van de bovenste ring naar beneden smijten.

Echt he. Helemaal doorgeslagen dat Uefa en Fifa. Dat mensen nog denken dat ze het misschien doen om goede bedoelingen. Ja zoveel mogelijk verdienen.
Wat vuurwerk nou, nou, nou wat erg.

Ach, bij Ajax kregen ze zelfs boetes vanwege spandoeken die zogenaamd afbreuk deden aan ''het voetbal''. Het recht op demonstratie heeft de Uefa ook al schijt aan. Vuurwerk op tribunes, zeker op de ''sfeervakken'', moet mijn inziens kunnen, zolang het vuurwerk maar niet op het veld of onschuldige medesupporters terechtkomt. Ik kan sfeeracties in elk geval zeer waarderen.

8 december 2014 om 15:55

Ik wou zeggen, sfeeracties zijn goede PR voor de Uefa. Door grote sfeeracties van clubs kan de Uefa nog meer geld binnenhalen.

De Uefa heeft een manier gevonden om lekker makkelijk geld te innen van clubs. Het is toch wel zielig dat clubs voor zulke kleine dingen, zulke grote boetes krijgen. PSV heeft ook al weer een aantal boetes gehad.

UEFA moet Feyenoord hebben hoor elke keer. Als ze ballen hebben pakken ze ook grotere clubs aan.

8 december 2014 om 17:43

Niet alleen Feyenoord hoor. PSV moet de laatste tijd boetes betalen omdat er soms mensen op de trappen staan.. Zoiets gebeurd bij elke club..

Het mag allemaal niet maar het blijft raar dat zo'n corrupt zooitje zelf verrijkende achterbakse baantjesjagers zoveel macht heeft?
Het wordt tijd dat de voetbalbonden van de grote landen eens duidelijke taal laten horen en dat Uefa en Fifa transperante organisaties worden inplaats van die boevenbende die het nu is.

Ach prima hoor! Wat intereseerd ons die boetes nou. Dat is nou sentiment! Dat gaan ze niet ook van ons aanpakken. Dit hoort erbijget over it UEFA

Wanneer snappen die supporters het nou eens een keer? Vuurwerk (met name van die fakkels) is prachtig en sfeerverhogend. Maar het mag niet. En jaar op jaar moet Feyenoord geld ophoesten, wat nu niet aan nuttige dingen besteed kan worden. Het is gewoon dom en egoïstisch van de supporters die dit blijven afsteken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren