Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Gaal mag voor 315 miljoen euro aan 'Van Gaalacticos’ halen’

Laatste update:

De fans van Manchester United kunnen vuurwerk verwachten op de komende transfermarkten. Britse media pakken vrijdag uitgebreid uit met diverse publicaties over transferbudgetten en transferdoelwitten van Louis van Gaal. Over de hoogte van de transfer kitty van de Nederlander worden de media het niet eens en ook over de identiteit van de zogeheten Van Gaalacticos verschillen de kranten van mening.

/

In januari zal Manchester United minimaal 125 miljoen euro (The Daily Telegraph, The Daily Mail) uitgeven en daar komt volgend jaar zomer nog eens minimaal 190 miljoen euro bovenop (the Guardian, The Express). De familie Glazer zou inmiddels tot de conclusie zijn gekomen dat Van Gaal de aangewezen persoon is om Manchester United weer terug aan de top te brengen. De Premier League-club won de laatste vier wedstrijden en is inmiddels weer serieus in de race voor minimaal een plek bij de eerste vier.

De selectie van Manchester United zal volgens de media forse wijzigingen ondergaan. Op de verlanglijst van the Mancunians prijken in ieder geval twee landgenoten van Van Gaal: Arjen Robben (Bayern München) en Kevin Strootman (AS Roma). Van Gaal kan lezen en schrijven met Robben: het tweetal werkte samen bij Bayern München en het Nederlands elftal. Strootman was al eerder in beeld op Old Trafford, maar de middenvelder maakte vorig jaar zomer de overstap van PSV naar AS Roma. Ook hij kent Van Gaal van Oranje.

/

Robben en Strootman zijn niet de enige voetballers die Manchester United van nieuwe impulsen moeten voorzien. Diego Godín (Atlético Madrid), Mats Hummels (Borussia Dortmund), Daniel Alves (Barcelona), Nathaniel Clyne (Southampton) en Marco Reus (Borussia Dortmund) zijn ook in beeld. Van Gaal mocht afgelopen zomer bij zijn komst al grof geld uitgeven. Met Ángel di Maria (Real Madrid) als duurste aankoop (75 miljoen euro) gaf de recordkampioen van Engeland, momenteel vierde op de ranglijst, ongeveer 190 miljoen euro uit aan aanwinsten.

Veel voetballers van Manchester United zijn aan hun laatste contractjaar op Old Trafford bezig. Anders Lindegaard, Anderson, Nani, Javier Hernández, Tom Cleverley, Nick Powell, Wilfried Zaha, Reece James en Michael Keane zullen in 2015/16 naar verluidt niet meer op de loonlijst staan. Of hun aflopende contract wordt niet verlengd of Manchester United zal tegen bijna elke prijs medewerking verlenen aan een transfer. Radamel Falcao, die dit seizoen gehuurd wordt van AS Monaco, heeft tot april de tijd om ervoor te zorgen dat de clubleiding de optie tot koop licht.

Het bestuur gaat ook op andere gebieden een drukke zomer tegemoet. Robin van Persie, Ashley Young, Phil Jones, Chris Smalling en Rafael hebben immers een contract tot 30 juni 2016. Over enkele maanden zal duidelijk worden of het vijftal toekomst heeft op Old Trafford en/of bereid is om bij te tekenen.

Louis van Gaal helpt Manchester United aan minimaal één landstitel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoezo geen kooppclub is gewoon net zo erg als city hoor.

5 december 2014 om 07:25

Alleen heeft United heel wat meer gepresteerd en verdiend op eigen kracht.

5 december 2014 om 07:29

En dan mag een club wel kopen tot ze er bij neervallen. Grapjas. United, real, barcelona zijn net zoals psg, chelsea en city.

5 december 2014 om 07:32

En niet heel veel geld uitgegeven de afgelopen 10 jaar. Behalve de laatste transfer periode natuurlijk

5 december 2014 om 07:50

Ze hebben jarenlang op eigen krachten gespeeld, en hun eigen geld verdient. Nu het minder gaat kunnen ze dit Eigen geld besteden. Real en Barca krijgen geld van de staat, vandaar je hoge staatsschuld die ze hebben. City, PSG en Chelsea krijgen hun centjes van eigenaren, oftewel sjeiks.

5 december 2014 om 08:00

Precies Zlatan, de meesten roepen uit jaloezie maar wat. Als het het geld heb en de spelers uit de jeugd staan niet gelijk klaar moet je investeren dat is toch logisch, van Gaal is ook iemand die zeker naar de jeugd kijk. Zoals je ziet in de opstellingen wekelijks. Het verschil tussen united en clubs als Chelsea en City is dat daar jeugdspelers 0 kansen krijgen omdat ze tot de 5e spits allemaal gekocht zijn...

5 december 2014 om 08:05

Het gekke is, dit is ook niet in lijn met de stijl waarmee van Gaal successen boekte. Hij was er juist handig in om bij Ajax met een stel tieners, bij AZ met een rits jupiler spelers, of bij München met verrassingen als muller te komen ipv vedettes en zo prijzen te pakken. Alleen maar toppers halen ben je geen haar beter dan city of chelsea. Hoop erg dat hij wat eigenzinnigs uit de hoed tovert.

5 december 2014 om 08:15

Niet waar. PSG, City en anderen waren voor het succes geen geronnemeerde ploeg. Man Utd daarentegen is al zo gigantisch lang dé club van Engeland, tuurlijk geven ze net zoveel uit. Maar je kan hier toch onderscheidt uit halen?

5 december 2014 om 08:42

@Manodedios: het is dan voor mij ook zeer de vraag of van Gaal hierom gevraagd heeft of dat de Glazers hem dit door de strot duwen. Kijk, de huidige situatie dwingt ze natuurlijk wel tot actie in de wintermaanden; de verdediging was voor het seizoen begon al duidelijk te zwak en je zult twee centrale verdedigers moeten halen. Misschien nog wat erbij zo links en rechts, maar of het nou nodig is om 315 miljoen in deze selectie te steken vraag ik me af. Heb geen kijk op hoeveel talenten United al dan niet heeft rondlopen maar als je een stabiel geraamte hebt voor je eerste elftal (7 tot 8 basiskrachten van kwaliteit) dan past van Gaal daar wel wat jongens in.
Stom ook dat jet budget naar buiten komt nu. Vraagprijzen zullen de lucht in schieten.

5 december 2014 om 08:49

De huidige situatie is, dat ze gewoon 4e staan, met 1 punt achterstand op Southampton, die ze denk ik aankomend weekend in gaan halen.
Ik heb het idee, dat ze nu onder van Gaal weer in zo'n flow gekomen zijn, die ze ook onder Ferguson hadden. Het voetbal is nog altijd niet om aan te zien, maar ze winnen wel. En dat was onder Ferguson ook vaak.

De verdediging is inderdaad te zwak, maar ik moet zeggen dat ik Smalling laatste wedstrijden steeds sterker vind spelen.

Ik denk dat hij ook bij lange na niet die 315 mil uit gaat geven. Opzich als je Godin en Hummels haalt, heb je al een groot deel van het probleem opgelost. Alleen nog een rechtsback en je bent klaar. Dan heb ik wel liever die Clyne dan een Dani Alves.

5 december 2014 om 10:13

@zalatan. Wat zeg jij?

Real heeft een open boekhouding, is 1 van de populairste merken in de wereld van de sport en daar buiten. ( praat niet over barca, ken hun feiten niet). Samen met Man U op eigen kracht in de top gebleven. Zonder externe hulp. Gwn slim onderhandeld bij het verkrijgen van inkomsten. Real leent geen geld van de banken om daarna niks terug te geven. Real leent geld en helpt hiermee de verrotte Spaanse economie weer omhoog te krijgen. Spelers betalen 52% belasting over hun salaris dat door real wordt gefinancierd. Ik zie niet in waarom een gezonde club als real geen 100 mil mag lenen als de bank er aan het einde van de rit zelf 130 of zelfs meer aan overhoudt. Niet onzin lezen op internet maar ga gewoon naar school.

5 december 2014 om 10:35

Als de andere topclubs een god vermogen hebben om te kopen en halen wie en wat ze willen. zou je op een gegeven moment toch mee moeten doen om voor de prijzen te willen blijven mee doen.
Zo kan ik dan weer genieten van de meeste Duitse clubs zoals Bayern wat gewoon een gezonde financiële club is.
Niks geen lening bij de bank omdat ze bijvoorbeeld Gotze willen hebben voor 40mil.
las ook het bericht dat ze als goed is in 2030 de "schuld/lening' voor het stadion moesten af betalen wat ze dit jaar al hebben gedaan!
Veel respect voor dit soort clubs.

PS. Prettige Sinterklaas toegewenst! ( voor de mensen die het vieren)

5 december 2014 om 11:10

Dat soort reacties wat betreft Real Madrid is gewoon verkapte afgunst.

Ziende dat hun geliefde club geen kans heeft om in Europa te schitteren en vergetend dat Real Madrid van een heel heel ander orde is.

Real Madrid is niet gewoon een voetbalcub en dat vergeten heel veel anti Madristas.

5 december 2014 om 11:29

Waarom zou je je verdiende geld niet mogen uitgeven?

5 december 2014 om 11:52

Barca en Real hebben ook nogsteeds hoge schulden, alleen hun mogen hun transferclausules als inkomsten rekenen, dit tegenover de salarissen die de spelers krijgen. Heb je een verschillende verhouding. waarom denk je anders dat de clausule van messi steeds verhoogd werd en zelfs toen die zoals nu 250 miljoen bevat, barca het nogsteeds wil verhogen.
Daarnaast de banken in spanje hebben zowel real als barca tussen de 100 a 200 miljoen in de laatste 10 jaar kwijtgescholden

Daarnaast zonder ferguson was united net zoerg als chelsea, city, real enzo geweest. nu moet united wel een beetje mee omdat er jeugd weinig is doorgekomen de laatste jaren. Maar dat word vanzelf wel weer rechtgetrokken, zolang de managers die bij united werken dit tegenhouden, want de eigenaren van united denken niet aan united maar aanzichzelf

5 december 2014 om 14:42

Elke club is een koop club damn wat wen gezeik alleen de bedragen voor spelers die nu betaald worden is niet normaal

5 december 2014 om 19:43

Jaja real madrid is o zo welvarend. Ze verkopen hun trainingsgrond voor 1 miljard aan de staat. Zulke taferelen. Wat weet jij als fan.

5 december 2014 om 20:09

sjeiks zijn dat moslims

5 december 2014 om 07:27

dat geld jammer genoeg voor bijna alle PL clubs.ik ben van kinds af aan al fan van Man utd maar ik ben helemaal klaar met die koop clubs. het hele voetbal is kapot en ziek geworden door dit soort clubs.ik mis de tijd met smeigchel, keane, scholes, cole, yorke, beckham en giggs.

5 december 2014 om 07:30

Toch kiest iedereen barca of man city met fifa. En kijken we het liefst naar chelsea-man city...

5 december 2014 om 07:45

Nee hoor, mn carrieres zijn met atletico, liverpool, marseille, wolfsburg en manu.

5 december 2014 om 08:21

@ talentgaatvoor: Nou ik wil je graag uit je dromen helpen met je City, City zal nimmer en nooit in de buurt van United komen qua historie en grootheid. Man U is een voetbalinstituut en zal altijd zo blijven ook en wel grappig dat iemand met jou naam dat niet eens weet aangezien ze altijd met eigen talenten en jeugd in hun elftallen prijzen hebben gewonnen. De puberale wereld waar Fifa de werkelijkheid is wordt is in het echt irrelevant.

5 december 2014 om 08:41

@talentgaatvoor, Fifa is dat niet dat spelletje wat totaal niet op voetbal lijkt?

Ik ben het verder met Fside99 eens. Het voetbal mist momenteel zijn charme. Natuurlijk is het leuk om wedstrijden als Barcelona - Real Madrid te kijken, maar de verhoudingen raken zoek. Vroeger waren de topteams van de verschillende landen aan elkaar gewaagd. In de Champions League waren alleen maar kampioenen vertegenwoordigd. Toen was het veel eerlijker.

Dat was vóór het Bosman arrest met de 8-3 regel. Toen moest je wel spelers uit eigen land opstellen en had de club nog macht i.p.v. de speler. Nu speelt een jong talent goed en hij wordt direct gekocht door een grote club, waarna de speler meestal mag gaan banken en zijn carrière vergooit (drenthe bijvoorbeeld).

Ik zeg al jaren dat de transferperiode slechts 1x per 2 jaar moet plaatsvinden. Heb je teveel blessures? Pech, ga dan maar jeugd inbrengen. Op deze manier kopen clubs tenminste spelers die ze écht nodig hebben en niet om zo de supporters te pleasen. Op dit moment denken veel clubs gewoon echt niet meer na en dat geldt ook voor spelers.

Persoonlijk ben ik altijd erg blij als een Nederlandse speler te snel naar het buitenland gaat en moet banken. Het wordt tijd dat Nederlandse spelers gaan inzien dat het buitenland niet altijd beter is... Maarja, die salarissen heh........ Dat is belangrijker dan spelen en prijzen winnen.

5 december 2014 om 16:05

Misschien op xbox maar op ps4 is
Iedereen madrid of bayern..

5 december 2014 om 07:29

Maar united brengt nog zelf talenten voort. Kijk naar wilson mcnair januzaj en blackett

5 december 2014 om 07:31

Januzaj is gekocht

5 december 2014 om 07:34

Op jonge leeftijd. En heeft hem dus zelf laten doorbreken

5 december 2014 om 11:43

Januzaj is op zijn 16e bij Anderlecht weggehaald. Is het pas eigen jeugd als ze er van hun 6e spelen??

5 december 2014 om 07:30

Anders wacht je eerst tot er ook nog maar de helft van blijkt te kloppen vooraleer je gaat klagen

5 december 2014 om 10:06

Inderdaad. Komisch hoe mensen de wildste geruchten nog als waarheid kunnen behandelen.

5 december 2014 om 07:30

Noem een Europese topclub op die niet al haal spelers koopt?

5 december 2014 om 07:43

Borussia Dortmund

5 december 2014 om 07:52

Hij zei: Topclub..

Dat is juist de reden waarom Dortmund niet meer mee kan komen.

5 december 2014 om 07:59

Bayern? Niet AL de spelers zijn gekocht.

5 december 2014 om 08:00

Klopt en zij staan er ook lekker voor he

5 december 2014 om 08:06

Bayern sluit deals3 jaar van te voren af dat spelers hun conteact niet verlengen

5 december 2014 om 08:19

Ach joh, dan was Man Utd afgelopen jaar ook geen topclub. BVB heeft nog altijd een geweldige selectie, inclusief trainer. Dortmund komt er wel weer bovenop, alhoewel ik niet verwacht dat ze zich dit seizoen nog voor de Champions League zullen plaatsen.

5 december 2014 om 10:18

Borussia niet? Hummels, Subotic, Sokratis, Ginter, Bender, Kehl, Kirch, Gundogan, Jojic, Mkhitaryan, Kuba, Reus, Aubameyang, Immobile en Ramos zijn stuk voor stuk gekocht.

Anders spelers die gehaald zijn maar transfervrij opgepikt zijn: Weidenfeller, Durm, Piszcek, Kagawa, Grosskreutz en Ji.

Nee, mensen die denken dat het team van Borussia voor de helft uit eigen jeugd bestaat zitten toch echt finaal mis.

5 december 2014 om 07:30

En united heeft niet zoveel schulden

5 december 2014 om 08:06

Klopt. Is maar zo'n 442 miljoen euro. Een schijntje.

5 december 2014 om 08:57

Manchester united heeft de spelers nodig city koopt onnodige spelers ze hebben 4 spitsen in de selectie???

5 december 2014 om 09:22

Nog erger bedoel je...

Wat moet het toch leuk en makkelijk zijn om tabloidjournalist te zijn

5 december 2014 om 09:41

Echt he? Heerlijk baantje, een beetje koffie drinken in de lokale tent om geruchten te verzinnen met je vrienden, geweldig.

5 december 2014 om 07:30

Ze hebben alles zelf verdient en daar dus geen last van

5 december 2014 om 07:30

Wat is er van?

5 december 2014 om 08:08

Dat begint wél een probleem te worden.

Immers ze hebben al giga veel schulden en de toekomstige aankopen zal die schuld nog dieper maken.

Engelse media berichten dat Man United het volgende target is van de Ffp.

5 december 2014 om 08:45

Ach lul toch geen onzin man. Je loopt alleen maar te provoceren want er is geen enkel signaal dat United achtervolgd word door de FFP United weet heel goed wat het uit kan geven. Dus hou aub je mond over United want dr komt allemaal onzin en negativiteit bij jou uit.

5 december 2014 om 08:55

Ffp is volgens mij alleen voor clubs die Europees voetbal spelen.

5 december 2014 om 09:02

markmanu,

Ach niet huilen. Als u een zakdoekje nodig hebt, ze liggen bij kassa 4.

U zal vast wel last hebben van het mijn-club-mooie-club, doet-nooit-iets-verkeerd-club syndroom.

Maar er is goed nieuws voor u! De wetenschap kan u genezen, echt waar.

Hoe? Door kennis te vergaren.

Cheers!

Manchester United could face Uefa Financial Fair Play sanction for £350m debt

telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-un...

Manchester United's £350m debt could see them in trouble as Uefa step up FFP fight

dailymail.co.uk/sport/football/article-2787944/man...


Uefa financial fair play change could hit Manchester United

espnfc.com/barclays-premier-league/story/2080259/u...


Manchester United and Real Madrid in Danger Due to New Uefa FFP Focus

bleacherreport.com/articles/2226992-manchester-uni...


Is dit voldoende of wil u nog zo'n 100 andere linkjes die hetzelfde zeggen?

Wat een onzin verhaal dit weer. Dat er nog 1 of twee aankopen moeten komen is duidelijk.

Carrick heeft niet het eeuwige leven en het zelfde geld voor Fletcher. Dus daar moet een spelverdeler voor komen omdat ik vooral vind dat Blind veel te licht is voor top niveau. Strootman is daarin een goede aankoop. Pereira verdient langzaam ook wel een kans en het zelfde geld volgend jaar voor Rothwell en Pearson.

Achterin heb je met Smalling gewoon een top verdediger en met Rojo iemand die ook steeds beter word. Jones mits fit is ook gewoon top, zelfde geld voor Rafael en Shaw. Mcnair is ook een goede speler voor de breedte en het zelfde geld voor Blackett op links. Evans is nooit lang fit dus daar hoef je ook gewoon niet meer op te rekenen

Als Falcao gekocht word of RVP blijft heb je voorin ook niets te vrezen en met Wilson en W.keane heb je twee jonge spelers die de kans verdienen.

Op de vleugels ligt het probleem een beetje. Met Januzaj en Di Maria hebben we twee toppers en met daarachter Nani, Valencia en Young redelijke back-up. Zoals ik zei 1 tot 3 aankopen in de winter en zomer en we zitten wel goed.

5 december 2014 om 07:35

Ik vind januzaj beter als hij op 10 speelt

5 december 2014 om 08:34

Is die ook beter maar daar gaat hij nooit de concurrentie winnen van Rooney en Mata.

5 december 2014 om 07:46

Als life-long Man. United fan vind ik dat het tot nu toe reuze meevalt met het smijten met geld. Afgelopen zomer natuurlijk wel,maar daarvoor stukken minder. Als het goede,gerichte, aankopen zijn vind ik het prima. Eerst maar eens kijken wat er waar zal zijn van dit verhaal.

Manu moet wel als ze nog een rol van betekenis willen spelen. Van hun jeugdopleiding hoeven ze het niet verwachten. En topclubs hebben nu eenmaal een korte termijn. Alleen succes NU telt. Helaas maar waar.

5 december 2014 om 10:26

Huh? Ze hoeven het niet te verwachten van hun jeugdopleiding?

Mcnair is bijna feiloos ingestapt en Wilson laat duidelijk zien een groot talent te zijn. United heeft dit seizoen al 10 a 11 zelf opgeleide spelers gebruikt in de Premier League.

Juist de opleiding brengt altijd nog grote talenten voort. Die jonge gasten kunnen natuurlijk de kar niet trekken dus dat moeten ze aanvullen met toppers die tevens leiding kunnen geven.

5 december 2014 om 13:40

Van de jeugd kun je niet verwachten dat ze direct het elftal kunnen dragen. Die gaan het verschil niet maken voor Manu. Misschien later maar niet direct. Ze zullen dus wel degelijk mee moeten gaan in de waan van geldverspilling door ervaren topspelers aan te trekken.

Hoe gaat het eigenlijk met de blessure van falcao?

5 december 2014 om 07:46

Steeds beter

5 december 2014 om 08:07

Wss terug tegen soton, las ik vanmorgen.

Gewoon hummels er bij halen voor in het centrum met smalling en dan als controlerende middenvelder strootman halen.. met fellaini daar voor. En wat ook in dit artikel staat het zou een stujt zijn al haal je robben dan heb je echt een wereld aanval.dan heb je een aanval met di maria - rooney - robben - persie/falcao.

Kijk ik ga geen conclusies trekken want dan krijg ik de galaticos op mijn dak haha ! Maar deze aanval op papier lijkt me net zo goed als real wat een doelpuntenaanval zou dat zijn zeg

Als Moyes ook zoveel had mogen uitgeven, dan had je geen Louis nodig. Zelfs met een willekeurige reaguurder van VZ pak je dan prijzen.

5 december 2014 om 08:09

Niet mee eens. Van Gaal heeft veel meer bewezen dan Moyes. Moyes is maar een matige coach. Fdaarnaast had Moyes exact het zelfde team onder zijn goede waar United dat seizoen er voor nog kampioen mee is geworden dus Moyes is duidelijk niet capabel voor een top team.

5 december 2014 om 08:26

Moyes heeft een club die met de degradatie flirtte bestendig in de subtop gebracht. Zonder giga veel uit te geven.

Dus hoezo een matige coach?

Louis heeft niet meer bewezen. Louis heeft gewoon meer prijzen gepakt. Dat gaat nu eenmaal makkelijker wanneer je met topteams kunt werken.

Moyes had niet exact hetzelfde team. Moyes kreeg een team dat verouderd was. En ja 1 jaar kan dan het verschil maken.

5 december 2014 om 08:41

Louis heeft niet meer bewezen? laat me niet lachen.

Hij is met elke club waar hij heeft gezeten kampioen geworden. Alleen al het feit dat hij meer prijzen heeft gewonnen maakt hem al beter, anders zou hij namelijk niet bij clubs zitten die uberhaubt in aanmerking komen voor een kampioenschap. Moyes heeft de kans gehad en gefaald. Van Gaal slaagt keer op keer.

Voor het gemak zal ik de prestaties van de echte topclubs weglaten en dan heeft hij;

1) De championsleague gewonnen met Ajax.

2) AZ voor de 2e keer in de historie kampioen gemaakt met een budget dat nog niet in de buurt kwam van Ajax en Psv.

3) Het Nederlandselftal naar de 3e plek op het WK gesleept met een zeer matig elftal.

Moyes heeft buiten wat jij zegt helemaal niks maar dan ook niks gepresteerd.

Je bent gewoon jaloers omdat jullie in Belgie niets anders dan flut trainers hebben. Van Gaal is zo veel beter dan Moyes en heeft zo veel meer bewezen.

Ik ben helemaal geen van Gaal fan, ik wou hem zelfs niet bij mijn club PSV hebben toen dat ter sprake kwam. Maar over zijn kwaliteiten valt niet te twisten.

Van Gaal is een van de beste coaches die actief zijn en Moyes hoort daar duidelijk niet bij.

5 december 2014 om 09:10

Panerai,

"hij is met elke club waar hij heeft gezeten kampioen geworden."

Neen hoor. Bij Barcelona de tweede keer niet. Ontslagen halfweg competitie, stonden toen 12de met 20 punten achterstand op de eerste.

En het Nederlands elftal wist ie de eerste keer niet eens te kwalificeren voor het WK, de tweede keer speelde ie er geen kampioen mee.

Dus neen, hij is duidelijk niet met elk team kampioen geworden.

5 december 2014 om 09:27

Oke, je haalt terecht een argument onderuit. Maar daar blijft het dan bij? Nu de overige nog en dan beslis je de discussie misschien eindelijk wel in je voordeel. Succes ermee!

5 december 2014 om 09:27

Overigens gericht tot Iedereen Komt

5 december 2014 om 09:32

Hoi Iedereen Komt,

Sinds wanneer is Nederland een club? En met Barcelona is hij wel kampioen geworden. Nergens staat dat dat niet één keer in twee termijnen kan zijn. Panerai heeft dus gewoon gelijk als hij zegt dat Van Gaal met elke club die hij getraind heeft, kampioen is geworden.

Het is vrij vervelend dat je de woorden van je discussiepartner verdraait. Team staat niet gelijk aan club.

5 december 2014 om 09:46

Fcbaloputdak,

Moet ik echt gaan uitleggen dat ik niet jaloers ben omdat België zogezegd alleen maar flut trainers heeft?

België heeft echt niet alleen maar flut trainers en zelfs als het zo was, dan nog zou ik niet jaloers zijn op een ander.

Ik bezondig me aan tal van hoofdzonden, maar ' Invidia' is me compleet vreemd.

Bovendien hebben wij dan weer een betere eetcultuur. Heb ik persoonlijk meer aan, dan aan betere trainers. lol

Wat de rest betreft, 'bewijzen' is niet hetzelfde als 'prijzen pakken'.

Voor dat laatste moet je bij de juiste club zitten. Louis, zou met de begroting van Everton, ook geen platte prijs pakken.

' Bewijzen' dat doe je wanneer je iets doet, wat veel andere trainers niet kunnen.

Everton, het was een vergane glorie, bijna rijp om een klasse lager te gaan acteren. Moyes heeft voor de omkeer gezorgd, die heeft dat team niet alleen naar de subtop gebracht, hij heeft ze daar ook weten houden.

Dan bewijs je dat je een kundig coach bent.

Louis is zeker een kundig trainer, maar Moyes ook.

5 december 2014 om 10:02

Wil u misschien ook nog op mij reageren, beste Iedereen Komt? Ik vind Moyes ook geen matige coach, maar Van Gaal heeft wat mij betreft wél meer bewezen. Het is immers ook zo dat grote clubs de beste trainers proberen te krijgen. En de clubs waar Van Gaal gewerkt heeft, zijn grote clubs. AZ niet in die mate, maar ook daar heeft hij gepresteerd.

5 december 2014 om 10:12

Noverca,

Ik wil zeker reageren, geef me even tijd. lol

Wat u doet, is aan syntaxisme doen. Een landenteam is geen club, dus haha you lose.

En bij Barcelona 2.0 heeft hij gefaald. Of je dat nu graag hebt of niet, het is zo.

Louis is zeker een kundige trainer en hij heeft zelf afgedwongen dat hij zulke grote clubs mocht trainen.

Nergens staat er ook dat Louis niets bewezen heeft, maar het is niet omdat hij meer prijzen heeft gepakt dat hij daarom meer bewezen heeft.

Voor die prijzen pakken, moet je bij clubs zitten waar dat mogelijk is.

5 december 2014 om 10:22

Iedereen komt.

Je beweert duidelijk dat van gaal ''niet meer'' heeft bewezen dan Moyes. Maar je geeft 0 goede onderbouwde argumenten waarom dat dan is.

Dat Everton verhaal is allemaal leuk en aardig maar als ik 80 procent van Louis zijn succesen weg laat dan steekt hij nog met kop en schouders boven moyes uit.

Het is makkelijk om te roepen dat prijzen geen graad meter zijn terwijl Moyes geen enkele prijs heeft gewonnen en van Gaal er meer dan 20 in zijn prijzen kast heeft staan.

Moyes is geen slechte trainer misschien begrijp je me verkeerd maar hij is verre van gelijkwaardig aan van Gaal. Met ''een matige coach'' 'bedoel ik dus in vergelijking tot van Gaal.

5 december 2014 om 10:56

Fijn dat u wil reageren. Ik twijfelde even of u dat nog zou doen, maar ik dacht: ik wil toch graag een gezellig gesprekje met u hebben, dus dan dring ik maar wat aan.

Ik heb net even het woordje 'syntaxisme' opgezocht, maar dat woordje bestaat niet volgens google (of ik heb beperkte google-kwaliteiten) en wordt ook door mijn computer niet als bestaand woord erkend, gezien de rode lijn die eronder verschijnt. Ik neem echter aan dat het verband heeft met het woord 'syntaxis', wat ik wel kon vinden. Het schijnt te gaan over de ordening/structuur van taal, al blijft het voor mij wat onduidelijk. Misschien dat u mij nog wat kennis wil bijbrengen over dit fenomeen.

Ik ga er echter vanuit dat u bedoelt dat ik met name reageer op het feit dat u woorden door elkaar haalt (en voor elkaar aanziet) om tot uw punt te komen en niet op wat u daadwerkelijk bedoelt. In deze context leek mij dat echter nodig, aangezien de heer Panerai door het gebruik van het woord 'club' de landenteams terzijde schuift, en dat lijkt mij ook het beste in deze discussie, want het gaat om de clubtrainer Van Gaal volgens mij, alhoewel Panerai wel zijn prestaties op het WK als argument gaf, maar goed.

De heer Panerai zei in ieder geval heel duidelijk 'club' en daarom vond ik het wat vreemd van u om zijn prestaties van het Nederlands Elftal erbij te halen, net als Van Gaal's tweede termijn bij Barcelona, terwijl hij dus wel bij Barcelona kampioen is geworden in een eerdere periode. Ik vond het niet alleen wat vreemd; ik vond het ook wat betweterig. Derhalve zag ik mij genoodzaakt om op eenzelfde wijze (de spreuk 'boontje komt om zijn loontje' komt, hoewel het misschien wat kinderachtig is van mij, hier goed van pas) te reageren en mij daarmee in de discussie te wagen.

Wellicht is dat ook ingegeven door irritatie van mijn kant bij het lezen van uw bij tijd en wijlen wat belerende berichten. Ik had net daarvoor uw bericht gelezen naar meneer Markmanu toe en dat vond ik enigszins flauw, ook al was ik het inhoudelijk niet met u oneens. Vandaar dat ik inging op uw bericht, waar dus wat mij betreft wat haken en ogen aanzaten. Het rook zelfs een beetje naar het verdraaien van iemand's woorden en daar ben ik absoluut geen voorstander van.

Dan was ik nu van plan inhoudelijk op uw laatste reactie in te gaan, want dit blijft natuurlijk een voetbalsite.

Ik ontken niet dat hij in zijn tweede periode bij Barcelona gefaald heeft. Ik heb het zelf niet bewust meegemaakt, want ik ben van het bouwjaar 1997, maar de resultaten spreken voor zich.

Ook ben ik het met u eens dat prijzen pakken niet betekent dat iemand meer bewezen heeft. Als u echter stelt dat David Moyes niet minder heeft bewezen dan Louis van Gaal, dan ben ik het niet met u eens. Moyes heeft het naar het schijnt goed gedaan bij Preston North End en heel goed bij Everton, maar is daarna wel gefaald in het jaar dat hij bij Manchester United gekregen heeft. Ik geef toe; ook ik vond het oneerlijk toen hij werd afgewimpeld en zeker als ik zie dat Van Gaal wél geld krijgt om de selectie behoorlijk te versterken.

Wat hij bij Everton en Preston North End gepresteerd heeft, weegt in mijn ogen nochtans niet op tegen wat Van Gaal gedaan heeft in zijn lange trainersloopbaan. Bij Ajax heeft hij het fantastisch gedaan door met eigen jeugd een team te creëren dat de grote giganten van het voetbal aankon. De Uefa Cup winnen in '92, de Champions League in '95 om de twee jaren respectievelijk de finale en de halve finale te halen. Dat mag wat mij betreft voldoen aan jouw definitie van 'bewijzen': hij deed iets wat veel anderen hem niet na hadden kunnen doen.

Zijn eerste periode bij Barcelona was daarna ook dikke prima door in 3 jaar tijd 2x landskampioen te worden, maar dat hadden anderen ook wel gekund, daar kan ik in meekomen, hoewel dat als je strijdt met een ploeg als Real Madrid alsnog erg knap is.

Dan zijn periode bij AZ, waarbij hij - met veel geld, dat is waar - van een subtopper/middenmotor een kampioensteam maakte in een Eredivisie met grotere clubs als PSV (die het die jaren heel knap deden in de Champions League) en Ajax.

Zijn korte periode bij Bayern was gewoon gemiddeld voor een Bayern-trainer denk ik, al was die Champions League-campagne van 2010 (en dat hele jaar) wel ontzettend sterk.

Nu bij Manchester United vind ik het nog wat te vroeg om conclusies te trekken.

Al met al vind ik dat hij zich wel bewezen heeft. Hij heeft behalve in zijn tweede korte periode bij Barcelona bij geen enkele club (met extra nadruk) gefaald en dat kan je van Moyes niet zeggen. Van een degradatiekandidaat een stabiele subtopper maken is knap, maar met Ajax de prestigieuze Champions League winnen en met AZ de relatieve grootmachten Ajax en PSV verslaan vind ik uitzonderlijker.

5 december 2014 om 10:58

Panerai,

De onderbouwing zit hem er vooral in dat Louis clubs heeft gehad waar je prijzen mee kunt pakken en Moyes (nog) niet.

Maar goed, het is misschien onbegonnen werk om je uit te leggen dat een trainer die een dood geverfde degradatiekandidaat van de stille dood kan redden gelijkwaardig is aan een coach die met überveelgeldclubs prijzen kan pakken.

'bewijzen' dat je goed bent in iets, zit niet alleen vervat in 'prijzen pakken'.

Het valt zelfs niet uit te sluiten dat wat Moyes gedaan heeft, moeilijker is dan wat Louis heeft gedaan.

Immers die clubs die Louis heeft gehad, die pakte na en voor hem, ook al prijzen. Dat heb je nu eenmaal wanneer je over tig keer meer geld beschikt dan de meeste andere clubs.

Als Reus vertrekt zie ik hem liever bij United. Ik hoop toch dat ie blijft of naar Bayern komt =D. Robben gaat nog lang niet vertrekken bij Bayern is ie op zijn top.

Tralalala... van de jeugdopleiding niks verwachten? haha ;-)
3715 wedstrijden achter elkaar sinds 1937 met tenminste 1 jeugdspeler op de bank ;

Alleen zal het altijd lastiger worden om door te breken. Manchester united kan niet stil zitten en met alleen jeugdspelers gaan spelen als ze prijzen willen blijven pakken. Wat een chelsea en city hebben gedaan de afgelopen 10 jaar is united nu aan het doen.

En uiteindelijk lopen ze dus achter de feiten aan en hadden ze structureel elke linie elk seizoen moeten versterken. Maargoed..

Van Gaal is inderdaad de man die united terug naar de top gaat brengen. Alleen al door een wedstrijd tactisch te kunnen bepalen is het verschil met afgelopen jaar. Zie de uit wedstrijd tegen arsenal. Heel laf met 3 centrale verdedigers maar vergeet niet dat er een jongen van 18 en 19 uit de eigen jeugd stonden ;-)

En financial fair play? Dat komt pas als ze over 2 seizoen geen CL halen. Tot die tijd zorgen de nieuwe sponsor contracten voor de inkomsten. Komend seizoen komt adidas er voor 90 miljoen euro per seizoen bij? ;-) Dit toont aan hoe groot de club nog steeds is ook al is er 1 jaar ondermaats gepresteerd!

En overigens geloof ik niet alles wat hierboven staat in het artikel. Ja strootman verwacht ik, maar Godin zeker niet. Hummels wellicht in de zomer maar denk dat deze eerder voor chelsea of arsenal kiest. Het is jammer dat LvG het niet ziet zitten in van Dijk want dat zou gezien zijn leeftijd perfect in het manchester united plaatjes passen!

Nou die Britse tabloids zijn dus echt niet serieus te nemen vooral the daily fail. Ene moment zeggen ze dat van Gaal weggaat en de eigenaren proberen Ancelotti te halen en een week later mag van Gaal ruim 300 miljoen besteden. Die Glazer familie is zo krenterig dat ze na die 150 miljoen die ze gedwongen moesten uitgeven heus geen 300 miljoen xtra gaan uitbesteden. Tot 100-120 miljoen kan ik me wel voorstellen voor twee degelijke verdedigers en een creatieve middenvelder welteverstaan

Maar dit is toch zonde.... Van gaal is iemand van de jeugd en koopt niet zo verschrikkelijk ziek in als dat hij nu met ManU misschien gaat doen. Ik zou het wel een beetje sneu vinden als er vijf a zes spelers bijkomen en er een vaste groep van dit seizoen bij blijft. Zoals zo'n wilson of keane, die andere centrum verdedigers, daar.moet die mee spelen

5 december 2014 om 08:20

Van Gaal is zeker iemand van het jeugd maar ik vind dat de jeugd van Engeland niet echt meekan met de toppers. Van Gaal koopt in wanneer het echt nodig is.

5 december 2014 om 08:49

Als het bestuur het vertrouwen uitspreekt om voor een langere periode met Van Gaal verder te gaan, dan reken er maar op, dat er over een paar jaar stabiel een of twee jeugdspelers per jaar doorgeschoven gaan worden naar het eerste. Manu moet eerst opnieuw op poten worden gezet. Herkenbare speelstijl krijgen en de jeugdopleiding moet nieuwe impulsen krijgen. Van Gaal haal je niet puur voor het eerste team, maar voor het opbouwen van een stabiele omgeving van waaruit de jeugd kan presteren. Kijk maar naar Barca en Bayern. Die hebben Van Gaal ook niet enkel gehaald voor het eerste.

Strootman halen iig. En Godin, ook een geweldige speler die bovendien nog wel eens een doelpuntje mee pikt. Dan zou ik ook nog Hummels halen. Heeft ie ten minste een paar goede verdedigers. Daar schort het toch aan momenteel bij United.

5 december 2014 om 10:31

Zo'n enorme misvatting.

Ondanks een waslijst aan blessures, vooral achterin, heeft United echt niet zo gek veel tegendoelpunten. Dit ondanks dat er zeer vaak jeugdspelers in de basis stonden achterin.

Als iedereen fit is dan is de verdediging echt niet zo slecht als men doet geloven. Er zijn maar weinig centrale verdedigers die eventueel gehaald kunnen worden die dan meteen een duidelijke kwaliteitsimpuls geven.

Ach uiteindelijk zullen het er 3 zijn van dit lijstje. Clyne zie ik wel komen. Dan heb je Strootman die ik zie komen. Plus een CV Hummels of Godin.

Ik denk dat Dani Alves (transfervrij) en Hummels (dortmund slecht bezig) zekerheidjes zijn. Ook de spelers die ze echt nodig hebben.

5 december 2014 om 10:35

Ik prefereer dan Danilo (porto), Clyne (southampton), Coleman (everton) of Piszczek (dortmund). Allemaal verdedigers die ik nog hard zie groeien en waar je nog jaren mee door kan. Natuurlijk heeft Manchester United Rafael nog, maar ik ben niet echt gecharmeerd van hem.

Sowieso Strootman halen van Gaal!
Van Gaal staat bekend dat hij spelers beter maakt. dus hopen dat Strootman onder de vleugels van van Gaal kan uitgroeien tot een middenvelder van wereldklasse. Ook weer beter voor het Nederlandse voetbal!

De waanzin ten top dat dit nog mogelijk is in deze tijd. Het voetbal wordt er niet leuker door.

louis een man met veel voetbalkennis beste trainer van nederland, iemand die dag en nacht met zijn vk bezig is!! heeft soms rare kuren maar goed denk dat louis zeker op zijn plaats is daar gun die man wat tijd en we zullen zien!!

Ik vind het dan vooral zo jammer dat er naast Clyne geen Engelse of nota bene Britse spelers op het 'verlanglijstje' staan. Nu snap ik wel dat die duurder zijn en dat ze er niet in overbloed zijn... Maar het houdt gewoon niet echt over qua aantal helaas...

5 december 2014 om 10:33

Noem er eens 1 die wat toe zou voegen en die haalbaar is dan?

5 december 2014 om 10:50

Ross Barkley, Ryan Shawcross en Fabian Delph zijn Engelse spelers die haalbaar zijn en iets zouden kunnen toevoegen.

Ross Barkley heeft natuurlijk veel concurrentie op zijn positie, waardoor velen zullen zeggen: "die voegt niets toe!". Naar mijn mening heeft Barkley heel veel potentie en ik denk zelfs dat Barkley beter wordt als Mata. Juan Mata is natuurlijk een hele goede voetballer, maar ik hoop dat Mata naar de Primera Division vertrekt, waar ik zijn spel veel beter vind passen.

Ryan Shawcross vind ik een hele betrouwbare, sterke en goede verdediger. Hij houdt heel Stoke City overeind en is zelden op een fout te betrappen. Daarnaast komt Shawcross van Manchester United, dus hij kent de club. Ook speelt hij al jaren in de Premier League, dus hij kent de competitie ook al.

Fabian Delph heb ik veel ontwikkelingen zien maken de afgelopen jaren. Mocht Strootman niet haalbaar zijn, denk ik dat Delph een hele goede vervanger is.

5 december 2014 om 11:02

Barkley is inderdaad onnodig, dus dan ga je kopen om het kopen. Talent heeft hij zeker maar gezien de bedragen die voor hem genoemd worden zijn er veel betere spelers te kopen die er direct staan.

Delph is (nog) niet van het niveau dat United na moet streven. Shawcross is een leuke verdediger maar echt niet beter dan Jones en Smalling.

Wat een project, maar als je bij wilt blijven moet er geïnvesteerd worden en zal je dit moeten blijven doen.

De Gea
Clyne
Varane
Rojo
Shaw
Hererra
Strootman
Robben
Di maria
Reus
Rooney
5 december 2014 om 10:23

Varane kunnen ze vergeten, dat is toekomst van Real defensie. Hummels is beter idee. Verder schat ik Dani Alves hoger in dan Clyne. Rest kan wel.

5 december 2014 om 10:46

Met Alves schiet je toch weinig op. Die is al aardig op zijn retour en kost in verhouding veel te veel.

Met Clyne en Shaw kan je jaren vooruit.

city manu chelsea en noem ze maar op zijn allemaal clubs die hun ziel al tijden geleden verkocht hebben.
dat zijn geen voetbalclubs meer van de gewone man dat zijn bedrijven waar waarschijnlijk op termijn een salarisminimum geeist gaat worden alvorens je een jaarkaart mag kopen.

ik ben blij dat mijn club met veel minder middelen op een normale manier het zo goed doet, dan maar nooit kampioen.
we ll keep blowing bubbles!!

5 december 2014 om 10:46

En jouw club is?

5 december 2014 om 10:49

Dat zou je uit mijn post en nickname moeten kunnen halen lijkt mij.

Maar voor jouw info : West Ham

Ik vind het onderscheid tussen een koopclub en niet koopclub toch wel liggen aan hoe het geld er komt. ManU heeft met haar naam gewoon een enorme sponsordeal afgedwongen. Dat vind ik kunnen. Dat vind ik ook gelden voor Barca, Real en bijv. Bayern.

PSG , City en in mindere mate Chelsea zijn door 1 eigenaar omhoog getrokken. Dat vind ik koopclubs, omdat ze daarvoor geen (grote) naam hadden en omhoog gekocht zijn.

On: hoop dat van Gaal voor een degelijke Centrumverdediger gaat (een Hummels ofzo) en een speler als Vidal. Dan komt er meer zekerheid achterin, met Vidal haal je gewoon een topper in huis met veel voetballend vermogen. Beter dan een Blind/Fellaini.

5 december 2014 om 10:47

Manu heeft zijn ziel verkocht aan de familie glazer.

Niet meer niet minder.

5 december 2014 om 11:02

Man als jij eens het verhaal wist over de Glazers dan zou je nu geen onzin roepen. De Glazers halen alleen geld UIT Manchester United, ze stoppen er geen geld in..

5 december 2014 om 11:20

natuurlijk halen de glazers geld uit manu .
met die shit zitten ze nu eenmaal opgescheept .

maar dat komt vanwege het feit dat ze destijds gewoon voor veel geld hun ziel hebben verkocht.

zo simpel is het gewoon.

dat ze bezig zijn geweest met extreem rijke fans van de reds om de glazers uit te kopen zegt genoeg.
dat dit niet gelukt is ook want daardoor wordt mede duidelijk dat manu geen voetbalclub meer is maar een bedrijf.

5 december 2014 om 11:01

Ik ben het eens met de manier waarop je je het verschil tussen een niet-koopclub en een koopclub aanduidt. Ik wel daar desalniettemin wel aan toevoegen dat het begrip 'koopclub' voor mij geen negatieve lading heeft, als Chelsea-supporter.

Ik vraag het vaker, maar wat is er verkeerd aan het kopen van spelers? (niet specifiek op jou gericht)

5 december 2014 om 11:46

Kopen van spelers? Niets mis mee, maar als Man Utd na een zomer van 200 miljoen opnieuw zo veel geld zal uitgeven, is dat afschuwelijk. Ze verloochenen hun identiteit.

5 december 2014 om 12:09

Waarom is identiteit verbonden met het transferbedrag dat een club uitgeeft? Als ze 2 dure spelers halen die ze een stuk verder brengt, waarom is dan de identiteit weg?

Ieder seizoen breken er weer nieuwe talenten door bij United en ook nu krijgen ze gewoon weer de kans. Ondertussen heeft United al ruim 3700 wedstrijden op rij altijd minimaal 1 zelf opgeleide speler bij de selectie, waarbij het slechts 1x voor is gekomen dat geen van die spelers minuten maakten.

5 december 2014 om 12:12

Misschien had ik moeten zeggen 'het veel kopen van spelers'. Maar het is toch niet 'verloochenen' van je identiteit als je eens een andere weg inslaat? Schijnbaar zijn de jeugdspelers van United niet goed genoeg om de verjonging die nodig is op te vangen en dan moet er geïnvesteerd worden als je direct wil presteren op topniveau zoals United dat wil.

5 december 2014 om 13:54

Bovendien krijgen jeugdspelers als Mcnair, Blackett en Wilson genoeg speelminuten. Daarnaast is ook Januzaj ook nog eens afkomstig uit de jeugdopleiding.

United heeft het jarenlang nagelaten op effecient te investereren op een positie, daarom moet er nu op meerdere posities worden geinvesteerd. Kijk naar Bayen, die kopen bijna iedere zomer 1/2 nieuwe spelers die iets toevoegt op een positie

5 december 2014 om 13:54

Dubbel

Ik neem aan dat ze nu voor goede verdedigers gaan zoals Hummels. Ook Strootman lijkt me een goede versterking. Robben zou onzin zijn. Superspeler, maar hij is 30 jaar en Bayern zal hem alleen voor een godsvermogen laten gaan, dan kun je straks een kleine 100 miljoen afschrijven in een paar jaar.

Ik hoor niemand meer over Blind?

wordt hij niet meer opgesteld plotseling?

5 december 2014 om 13:45

Geblesseerd. Word eind december/begin januari pas terug verwacht. Maar Carrick speelde afgelopen wedstrijden heel aardig op zijn positie, dus zelfs afgezien van mogelijke aankopen, is het nog maar de vraag of hij meteen weer zijn plekje terug kan verwachten.

Het wordt hoog tijd dat er een nieuwe footballbond komt en het verbiedt om vreemde nationaliteiten op te stellen , kan ook beginnen met het maximaliseren van het aantal buitenlanders., en niet zo maar strooien met vreemde paspoorten, je geboorteland is je nationaliteit !

De voetbalwereld is ziek geworden. Dat is het al een tijdje. Als clubs eigenaren moeten vragen om veel geld uit te geven waardoor andere clubs (die natuurlijk zoveel mogelijk mee willen draaien met de top) dat ook moeten doen? United heeft jarenlang af en toe een speler gekocht maar is vooral van eigen spelers uitgegaan. Liverpool deed eerst ook niet mee aan de geldoorlog. Twee clubs met een fantastische historie en een fantastische prijzenkast. Doordat andere clubs als een debiel geld zijn gaan pompen in de selecties en United en Liverpool (gewoon 2 voorbeelden) dit lang hebben geprobeerd uit te stellen toch overstag zijn gegaan (afgelopen zomer als hoogte/dieptepunt) en waarschijnlijk in de toekomst dat ook zullen doen.

Ik vind het echt belachelijk en ziek geworden. Ben een voetballiefhebber en zal het ook altijd blijven.
Uefa en Fifa die er ook niets tegen doen bah! Ben wat dat betreft blij met de Nederlandse clubs. Ajax (nieuw beleid ingezet omdat er veel geld was betaald voor spelers die dat niet hebben waargemaakt) en Feyenoord (feyenoord eerst uit nood en vervolgens uit beleid) bijvoorbeeld. Beide nu schuldenvrij! Investeren veel in de eigen jeugd. Internationaal gezien win je daar geen prijzen mee betreffende CL. Maar het is gezonder en menselijker.

Ik pleit voor een beleid van de Fifa en Uefa dat clubs met schulden gewoon gewoon niet meer spelers mogen kopen. Ook moet er (net als met de Formule 1) een maximaal bedrag worden ingesteld waarvoor clubs spelers mogen aantrekken per jaar. Dus bijvoorbeeld 50 miljoen die je als club te besteden hebt voor de transferperiodes in de zomer en in de winter.

Vernieuwing van de linkerflank (Di María, Herrera, Shaw, Rojo en in mindere mate Blind en Falcao) koste 190 miljoen euro, dus ik ben bang dat de rechterflank ook op zo'n bedrag uit gaat komen. Het is natuurlijk van de zotte, maar met het transfergeweld van City en Chelsea van de afgelopen jaren moet United nu wel mee gaan doen om niet verder achterop te geraken. En waarbij er bij andere clubs soms kon worden afgevraagd of het niet kopen om het kopen was, kun je er niet omheen dat de selectie van United hoe gek het ook klinkt, nog best een aantal gerichte aankopen nodig lijkt te hebben. Ze hebben momenteel 1 natuurlijke rechtsback in de selectie, en eigenlijk helemaal geen rechter winger van het niveau waar United naartoe wil. Dus ik hoop dat sowieso deze 2 posities versterkt worden. Er word daarnaast constant geroepen om een centrale verdediger. Maar persoonlijk vind ik dat het met Rojo en Smalling, met als back-ups Jones, Evans, Mcnair en eventueel Blackett, er helemaal niet zo verkeerd uitziet. En naar mate deze jongens het vertrouwen blijven krijgen zie je ze in mijn optiek nu al groeien.

Robben-van Gaal daar kan niemand tegen op!
Onder Louis stijgt Robben ver boven Messi of Ronaldo uit, dat was al toen hij bij Bayern onder van Gaal speelde en werkelijk van alle hoeken de bal in de goal lepelde.

Het is niet zo dat Robben nog jaren mee kan, lijkt me dus weggegooid geld. Ga dan voor wat talenten.

Het is een koop club geworden, maar het geld hebben ze zelf verdient.

Als Moyes deze begroting en mogelijkheden had dan zat hij Louis nog steeds op zijn luie zetel met zijn vrouw voetbal te kijken. Moyes zag het probleem van een te zwak middenveld en verdediging 2 seizoenen geleden al maar hij kreeg het geld er niet voor om deze problemen op te lossen. Van Gaal krijgt dit wel en wil quasi exact dezelfde spelers halen die Moyes wou hebben. de prestatie van Moyes is op zich niet eens zo slecht als je ziet met welk materiaal hij het moest doen...

Robben is al in de dertig Reus komt niet naar man u alvers is over zijn top heen strootman s de enige versterking op de verlanglijst van de Kerstman hhh

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren