Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Buffon negeert Neuer: ‘Ronaldo is op dit moment de beste van de wereld’

Laatste update:

Voor het eerst sinds 2006 hoort er weer een keeper bij de drie kanshebbers op de Ballon d’Or: Manuel Neuer strijdt met Cristiano Ronaldo en Lionel Messi om de prestigieuze prijs. Gianluigi Buffon, de man die in 2006 achter Fabio Cannavaro als tweede eindigde in de verkiezing, zou kiezen voor Ronaldo. Dat laat de keeper van Juventus weten aan Goal.

/

“Ik denk dat Ronaldo wint en hij verdient het”, laat de sluitpost optekenen. “Zelfs als hij de Champions League niet had gewonnen, was het moeilijk geweest om hem te negeren. Hij is op dit moment de sterkste speler ter wereld. Desondanks vind ik dat Messi de beste speler is. Als hij op honderd procent van zijn kunnen speelt, is hij subliem.”

“Er is echter niet veel verschil tussen de twee”, gaat Buffon verder. “Een klein verval bij de een is genoeg om de ander hoger te plaatsen. Ronaldo is al twee jaar ongelooflijk, beslissend en professioneel.” Zelf eindigde Buffon in 2006 dus als tweede in de verkiezing. “Wie tweede is geworden, weet niemand meer”, lacht Buffon. “Toch was ik er trots op. Cannavaro verdiende het op dat moment gewoon meer.”

Cristiano Ronaldo moet de Ballon d'Or krijgen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan dit toch niet negeren noemen. Ronaldo verdient het gewoon en dan negeer je niemand. Alleen omdat Neuer een doelman is, betekent niet dat Buffon gelijk ook voor hem zou kiezen. Buffon maakt gewoon de beste en normaalste keuze, dus negeren vind ik wel erg overdreven.

3 december 2014 om 16:11

Vond het ook al een rare titel...

3 december 2014 om 17:38

inderdaad

3 december 2014 om 18:23

Er wordt elk jaar een beste keeper gekozen, maar daar is gewoon minder aandacht voor. In het stadion is ook minder aandacht voor de keeper, dus het lijkt mij ook niet heel gek.

3 december 2014 om 17:40

Hij is een van de eerste waar ik het volledig mee eens ben. Een mening niet geformuleerd op basis van vriendjes politiek maar goed onderbouwd.

Ronaldo verdient deze prijs... Puur omdat hij na de vorige keer niet verzwakt is en bij Messi geen 100 % inzet zie.

Neuer mag in zijn handen knijpen dat hij genomineerd is. Nominatie is al een prijs op zich.

Een keeper kan nooit de beste voetballer zijn ter wereld.. Dat Neuer genomineerd is komt alleen door druk van Platini..om het ronaldo eventueel niet te gunnen

3 december 2014 om 16:09

Altijd maar dat gehuil van ronaldo fans dat anderen hem het misgunnen. Vorig jaar zou blatter hem haten, nu platini. Hou toch op man! Neuer is genomineerd omdat hij dingen laat zien die we nog nooit hebben gezien. Prima dat je wilt dat ronaldo wint, zal waarschijnlijk ook gebeuren maar de nominatie van neuer is meer dan terecht, en daar heeft platini niets mee te maken.

3 december 2014 om 16:14

Wat heeft Neuer laten zien op het WK en Cl? Het was allemaal niet zo bijzonder.

Finale had hij eraf moeten gaan en in CL vernederd door Ronaldo's Real.
WK hebben Mullers en Krooss beslist niet Neuer...

3 december 2014 om 16:17

Die wij nooit hebben gezien ? Man o man jij weet wel wat overdrijven is. Neuer is goed, maar je moet niet doen alsof hij een god is.

3 december 2014 om 16:17

Ronaldo heeft neuer geslacht :'

3 december 2014 om 16:20

Silentstrike, je kan toch niet ontkennen dat het logisch zou zijn als Neuer een hoger percentage stemmen krijgt op basis van zijn naam dan Ronaldo? Het zou me niks verbazen als Neuer hierdoor wint, door zijn gebrek aan kapsones en onzichtbaarheid of afwezigheid van arrogantie. Ook zijn sommige mensen misschien een beetje Ronaldo-moe, en willen ze een keer wat anders. Het is geen toeval dat zo'n groot deel van de Barcelona fans hier op voetbalzone Neuer voordragen, je ziet dat er veel mensen zijn die Ronaldo niet mogen. Er is wel degelijk veel meer sprake van misgunnen bij Ronaldo dan bij Neuer. Ronaldo heeft zijn gedrag gewoon niet mee. Het probleem is dat de stemmen gewoon zomaar gegeven mogen worden, van argumenten is geen sprake.

En over "gehuil" gesproken: Bij Bayern wordt er aan de lopende band gelobbyd voor Neuer, en voorheen ook nog voor andere spelers van Bayern.

3 december 2014 om 16:35

Ik begin medelijden te krijgen met Silentstrike, gaat met iedereen in discussie om zijn gelijk te krijgen.

Iedereen die neutraal is ziet dat Neuer niet de beste doelman ter wereld is, niet de gouden bal moet winnen en zeker niet de beste aller tijden is.

"neuer is genomineerd omdat hij dingen laat zien die we nog nooit hebben gezien."

Noem ze maar op? Wij hebben ogen hé.

3 december 2014 om 17:59

Net als dat iedereen die neutraal is, ziet dat Messi in vorm beter is dan Ronaldo ooit zal zijn. Zoals bijvoorbeeld Buffon dat ook ziet.

Overigens vinden vrij veel mensen Neuer de beste doelman ter wereld hoor. Daarom staat hij ook in dat lijstje.

3 december 2014 om 18:04

@SilentStrike,

Platini heeft het letterlijk uitgesproken dat hij Ronaldo liever niet wilt zien winnen. Dus gehuil kun je het niet noemen, maar feiten.

3 december 2014 om 18:21

Migi84
Inderdaad.
Zowat elke Real fan die ik ken geeft toe dat Messi op z'n top beter is dan Ronaldo op z'n top. Iedereen die anders beweert, moet naar de dokter.

Nu kende Ronaldo wel een beter jaar, ik ben het volledig eens met Buffon.

3 december 2014 om 19:41

Moet naar de dokter? Ik vind deze uitspraak eerder reden om naar de dokter te gaan.

Ik vind Ronaldo op zijn top beter dan Messi op zijn top en ik moet toch niet naar de dokter.

3 december 2014 om 21:18

Neuer heeft laten zien hoe je wereldkampioen wordt ,nog meer ???? Hoe je de CL 13' wint !!! Nog iets ? Jullie figuren snappen niet dat je achterin meer doelpunten moet tegenhouden als dat de tegenstander maakt , maar schijnt voor de meesten en brug te ver te zijn !

3 december 2014 om 22:22

Nog dommer dan de reactie van Silentstrike dat is toch wel die van jou. Objectief gezien is Neuer sowieso anno 2014 de beste keeper van de wereld wat hij nu presteert en heeft gepresteerd dat heeft een keeper al lang niet meer gedaan. Elke keer weer staat hij daar als geen ander. Waarom zou Ronaldo hem meer verdienen als Neuer?

3 december 2014 om 22:23

Dan moet je toch echt naar de dokter... Of naar een opticien.

3 december 2014 om 23:31

Hoe? Door een goaltje te scoren tegen hem?

4 december 2014 om 02:54

@migi

Dat zien we allemaal. We zien ook dat ondanks dat Ronaldo nu beter presteert hij alsnog als minder wordt neergezet wat oneerlijk is.

Kinderachtig ook en daar ben jij er een van.

4 december 2014 om 09:05

Volgens mij heb jij de Casillas van 2010 gemist..

3 december 2014 om 16:11

Het is een feit dat veel mensen het Ronaldo niet gunnen, net als dat veel mensen het messi nooit gegund hebben.

Maar Neuer zit wel verdiend bij de laatste 3.

Ik zou messi dit jaar als minste in schatten, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we meer van hem gewend zijn. Als we hem gaan vergelijken met de spelers onder hem, heeft hij ook dit seizoen weer goed gepresteerd!

3 december 2014 om 16:37

Waarom mag een doelman dat niet worden? Ben dat zo beu! Keepers worden ondergewaardeerd ! Een spits mag missen maar als een keeper eens mist dan krijgt die alles en iedereen tegen zich ! Een keeper is ook een voetballer ! De keepers moeten eens in staking gaan anders ! Ge zult zien dat voetbal dan heel Anders is ! Mijn mening blijft 4 gouden ballen per jaar uit rijken! En in elke linie eentje geven want ook verdedigers worden niet gewaardeerd !

3 december 2014 om 18:04

En hoe moeten keepers in staking gaan? Wat een rare opmerking... Mensen vinden dat een keeper het niet verdiend dus moet een keeper om een mening van een ander in staking gaan?

3 december 2014 om 21:16

Wat ik bedoel is gewoon dat keepers niet gewaardeerd worden en spitsen heel veel lof krijgen. Omdat hij scoort .. En ja gewoon eens niet mee spelen laat ze maar 10 tegen 10 spelen dan je zult er van verschieten hoeveel een keeper doet. Als er 15 mil word gegeven aan een keeper roept iedereen dat is veel te veel maar ondertussen is 45 mil een normale prijs voor een spits. Een keeper blijft voor mij 1 van de belangrijkste schakel in het voetbal!

3 december 2014 om 22:10

Cannavaro heeft hem nog gewonnen

3 december 2014 om 23:40

Dat weet ik is ook een van de zovele ! Het is algemeen geweten dat alleen spitsen en aanvallende middenvelders veel aandacht krijgen ..

Eindelijk iemand anders dan medespelers die het zeggen.

Ronaldo en Neuer hebben allebei een super jaar gehad. Maar als aanvaller val je toch meer op, dus ik denk dat Ronaldo hem gaat winnen!

3 december 2014 om 16:14

Maarja de fifa zit vol verassingen

3 december 2014 om 16:18

haha, dat houd het tenminste wel spannend

Ik zie het nog zo gebeuren dat Messi met de prijs ervandoor gaat.

Buffon zegt het goed, Ronaldo presteert op dit moment beter dan Messi. Al zit er individueel niet veel verschil. Maar Messi gewoon beter dan Ronaldo in vorm.

3 december 2014 om 16:18

Maar dat is best raar, stel je voor messi haalt zijn top vorm niet meer.. Is hij dan nog steeds de beste / beter dan ronaldo.

3 december 2014 om 16:26

Nee, lijkt me logisch. Messi in vorm is beter dan ronaldo in vorm (statistieken spreken voor zich) maar messi is op dot moment niet in vorm dus is ronaldo de beste.

3 december 2014 om 17:59

Messi's plafond ligt gewoon hoger dan dat van Ronaldo. Niet heel ingewikkeld toch?

Snap echt niet waar die hype over Neuer vandaan komt.Hij wordt net als Ribery vorig jaar teleurgesteld naar huis gestuurd!

3 december 2014 om 16:17

Hy is er voor de sier.

3 december 2014 om 16:20

Ze moesten wel een duitser selecteren kon net zo goed Kroos Of Lahm kiezen.

3 december 2014 om 16:23

Dat weet ik zo net niet. Ik denk dat Neuer heel veel stemmen gaat krijgen uit sympathie, omdat hij niet zo'n primadonna is als de andere 2 heren. Anders dan Ribery, want dat is een onsympathieke gast. Ik denk dat Neuer hem wel eens kan gaan winnen.

3 december 2014 om 16:37

Ik zou me rot lachen wanneer Neuer net als Ribery na de gouden-bal uitreiking matig gaat presteren.

3 december 2014 om 17:32

Gaat niet gebeuren Neuer is gewoon een wereldkeeper en zal zeker niet minder presteren

Hoop echt dat Neuer hem wint, maar ik ga er van uit dat Ronaldo hem wint omdat hij net wat beslissender is geweest dan Messi dit jaar, maar vind Messi in het algemeen wel een betere voetballer

Jammer dat Messi in de top drie zit brbr ik zou eerder voor Di Maria, Gareth Bale, Neymar of Lahm kiezen brbr verder verdient Ronaldo hem en is Neuer de 2de echt de beste keeper die ik ooit heb gezien brbr dat zeg ik als AS Monaco supporter brrr

3 december 2014 om 16:30

Brbr messi presteerde beter dan iedereen behalve ronaldo brbr

3 december 2014 om 17:38

Neymar? Hahahahahahahhaha
Aub komop man.

Waarom zou Neuer hem moeten winnen ? Wat heeft hij nou voor bijzondere dingen gedaan ? Ga nou niet doen alsof hij ineens zo gigantisch veel beter is dan een Courtois of een Cech. Belachelijk dit.

Maakte zelfs tegen Real nog een blunder, of zijn we die vergeten ?

Ik snap dat Buffon hem niet noemt.

3 december 2014 om 16:40

Die bal van Ronaldo had hij moeten/kunnen hebben, schoof onder hem door, kwam een keer enorm lomp uit en kopte de bal recht in de voeten van Bale, jammer dat dat niet werd afgestraft met een open goal..

Neuer wordt enorm gehyped, Keylor Navas heeft bijvoorbeeld al betere statistieken dan hem. Er werd al snel beseft dat Messi hem niet ging winnen, dus zocht men naar een alternatief. Nee, Robben had in de top drie moeten staan samen met Ronaldo en Messi.

Verder eens met Buffon, als Messi het laat afweten door wat voor reden dan ook (uit vorm /blessures/ geen motivatie) dan pas kan Ronaldo er met de prijzen vandoor gaan. Want een Ronaldo op 100 procent tegen een Messi op 100 procent legt Ronaldo af.

Mijn top drie:
1. Ronaldo
2. Robben
3. Messi

3 december 2014 om 16:45

Neuer is de beste keeper van de wereld, maar dat hij erbij zit is voornamelijk vanwege de campagne die er in Duitsland gevoerd wordt. Eerst was Duitsland als team gewoon erg goed en was iedereen van mening dat het niet echt één uitblinker had, maar meerdere fantastische spelers. Toen kwam de Ballon d'or eraan en ineens prees iedereen Neuer en was hij de absolute uitblinker van Duitsland en Bayern München. Alsof het afgesproken was dat op deze manier de kans het grootst is dat een Duitser hem wint.

Neuer moet hem zeker niet winnen, Er zijn 2 Duitsers die een podiumplek verdiende en dat zijn Muller en Kroos. Niet Neuer.

Neuer is niet eens de beste doelman ter wereld, zal hij ook nooit zijn zolang Courtouis er is. En ervoor heerste Iker Casillas en Buffon de top.

3 december 2014 om 17:47

Lahm verdient ook wel een podiumplek hoor!

3 december 2014 om 18:07

Inderdaad, Courtois is een betere keeper. Neuer is voetballend beter maar dat vind ik zo'n kulargument. Hetzelfde dat we hier in Nederland zeggen dat een verdediger moet kunnen voetballen...

Buffon heeft gelijk.neuer is een geweldige topkeeper en verdiend alle lof die hij krijgt,hoewel messi de laatste tijd het niet slecht doet,verdiend ronaldo om de gouden bal te winnen.ik zou zelf hebben gekozen voor een top drie met daarin:

1 Ronaldo
2 Messi/robben
3 Neuer

Courtois heeft in 2014 beter gekeept dan Neuer, Neuer heeft gewoon een beter team om zich heen zowel bij Mannschaft en Bayern.

Had dan Kroos of Lahm genomineerd dat zou geloofwaardiger zijn geweest Platini.

Is Messi nou genomineerd door die 2 snelle hatricks afgelopen maand ?.

3 december 2014 om 17:11

Messi is genomineerd omdat hij 52 goals en 21 assists heeft gescoord en gegeven in het jaar 2014. Dat zijn nog steeds betere statistieken dan elke andere voetballer, op Ronaldo na.

Wel ben ik het met je eens dat Courtois een betere keeper dan Neuer was. Wat was hij goed vorig jaar!

3 december 2014 om 18:25

En daarom zal een verdediger of middenvelder nooit meer de ballon d'or winnen.

Vind het al knap van CR7 dat hij 2x wint als winger. En groot kanshebber voor nummer 3.

als een Messi fan vind ik persoonlijk op basis van afgelopen seizoen en dit eerste helft van het seizoen Ronaldo het beste, Messi tweede en Robben derde. Dan komt Neuer in de beurt, maar om te zeggen dat Ronaldo het minder dan Neuer verdiend is bullshit. Soms moet je als een rivaal gewoon toegeven dat jou tegenstander ook beter is zoals momenteel Real in vergelijking met Barcelona.

Als Ronaldo het wint, wat waarschijnlijk zal gebeuren dan komt dat niet als verrassing en is het ook dik verdiend al geniet ik persoonlijk totaal niet van hem, maar eerder van Messi. Dit heeft weer te maken met de spelwijze van de spelers en niks met de rivaliteit tussen de twee. Zo vond ik Ronaldo veel mooier om naar te kijken toen hij bij Man. United zat.

De gouden bal is al jaren een politieke spelletje geworden, met als voorbeeld vorige jaar. Toen Messi hem de 3rde en vierde keer won vond ik het al niet meer iets bijzonders.

Wat ik persoonlijk belangrijkste vind in een team is de spelmaker. De speler(s) die ons laten genieten van het spelletje en zo heeft iedereen zijn eigen favoriet.

3 december 2014 om 17:32

Als je (letterlijk overgenomen) totaal niet geniet van Ronaldo, ben mijn inziens simpelweg geen voetballiefhebber. Je gaat mij niet vertellen dat je niet van zijn schitterende afstandsschoten en acties kan genieten.. ook al heb je een voorkeur voor Messi.

3 december 2014 om 18:01

Ik heb vrij weinig met zowel Messi als Ronaldo, maar door die ijdele kwasten houding van Ronaldo kan ik ook nauwelijks van hem genieten. Ik vind het gewoon een eng mannetje.
Dat hij fantastisch kan voetballen, maakt het wel moeilijk om niet van hem te genieten, maar het lukt me toch

3 december 2014 om 18:32

Had net hele verhaal als antwoord op jou commentaar geschreven. Klik ik op ''reageer'' krijg ik opeens een error van VZ en is die tekst weg. Ga dus niet nogmaals typen vandaar dat ik korter hou =p.

Ik geniet meer van spelmakers dan strikers zoals Ronaldo, dus als je Messi uit de discussie houdt en ik kon een voorkeur geven dan kijk ik liever naar Modric, Di Maria, Iniesta en Pirlo type spelers.

Kan niet genieten van Ronaldo's arrogante kant dat ik alleen op het veld zie. Buiten het veld is hij waarschijnlijk een goeie persoon wie weet, maar ik erger me daar gewoon vaak aan al moet ik eerlijk zijn hij doet het haast niet meer, alleen is dat wel blijven hangen als reden. Zie comment van Migi hierboven voor meer duidelijkheid haha.

4 december 2014 om 03:01

@migi

Is het dan niet beter dat je ophoudt te reageren op dit soort topics? Is het niet oneerlijk om elke keer te doen alsof je een discussie wilt voeren maar eigenlijk puur je mening aan anderen opdringt omdat je bij voorbaat al een kant hebt ingenomen. Dat je die keuze maakt op voor van gedrag maakt je niet veel mannelijker dan een vrouw die naar TMZ kijkt. Je zou zeggen dat wij als mannen daar niet naar kijken.

Het is niet een andere mensen om te klagen over andermans gedrag tenzij het je schaad. Dat jij dus met iets kleins als arrogants niet om kunt gaan maar bij vast een Ibrahimovic wel ligt aan jou.

Niet aan Ronaldo in ieder geval. Ik zou jezelf afvragen waarom je dat zo erg aantrekt.

Het is ook een keer mooi als een verdediger of keeper wint..

4 december 2014 om 09:06

Mooi, maar niet terecht.

Maar stel je voor hij haalt dat plafond niet meer. Is hij dan nog steeds de beste omdat hij ooit hoger heeft gepiekt dan iedereen.

Of gaat het om het

Het feit dat Messi geselecteerd is in de top 3 zegt voor mij al genoeg. Ik zelf ben een Ronaldo fan, en ik denk dat Ronaldo hem zal winnen. Ik ben geen hater van Messi, maar waar is Robben? Een top 3 dat bestaat uit Ronaldo, Neuer, Robben zou veel realistischer geweest zijn. Maar goed, we weten allemaal hoe corrupt die zooi is! Net zoals dat Messi zogenaamd de beste speler van het WK was, denk toch eerder Robben dan Messi. Maar goed, wie ben ik om dat te oordelen?

Tja , lijkt een beetje gevalletje " ik niet, geen keeper niet '" maar daar kunnen we mee leven !

Ronaldo moet 'm gewoon winnen. Neuer moet dan tweede worden en Messi derde.

OK @vz ban iedereen die zegt: als je niet dat ..... beter is dan de rest moet je naar een dokter. aub

ON: Zelf vind ik Ronaldo de beste van deze 3 dit jaar. Jammer dat alleen aanvallers hierin komen. Ik vond alle 3 niet veel toevoegen aan hun teams vorig seizoen(zelfs messi ja) en dit seizoen is dit wel een beetje verbetert, maar als ik objectief kijk dan vond ik een kroos, di maria, robben, pirlo, sweinsteiger, hummels, modric, zelfs nigel de jong belangrijker voor hun teams dan deze 3. Goals is niet alles. Als ik naar een Robben op het Wk kijk waar hij gewoon de hele aanval is en nog mee verdedigt of naar een modric die ik geniale passen heb zien geven of een di maria die Argentinie naar de finale leidde, dan denk ik dat vooral veel mensen die willen dat er 1 de beste is voor een van deze 3 zullen kiezen.

Desondanks vind ik dat Messi de beste speler is. Als hij op honderd procent van zijn kunnen speelt, is hij subliem.”

hij slaagt de nagel op de kop..

Al vrees ik (hopelijk onterecht) dat de beste jaren van Messi voorbij zijn.. langs de andere kant kan je ook niet om Ronaldo omheen, wat hij nu presteert is buitengewoon, maar niet wat Messi 5 jaar aan een stuk deed..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren