Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Paris Saint-Germain ook op halve kracht langs naïef Ajax

Laatste update:

Ajax zal lange tijd de hoop en de gedachte gehad hebben dat er in de Champions League iets te halen viel in Parijs. De Amsterdammers speelden zeker niet slecht tegen de sterren van Paris Saint-Germain, maar door defensief geschutter trok de ploeg van trainer Frank de Boer toch aan het kortste eind: 3-1. Ajax, dat al kansloos was voor een plek in de volgende ronde van het miljoenenbal, heeft het wat betreft een plek in de Europa League nog wel in eigen hand.

/

Ajax-trainer De Boer hield Niklas Moisander en Joël Veltman aan de kant en trad dus aan met Stefano Denswil en Mike van der Hoorn in het centrum van de defensie. Het jongste Ajax sinds 2004 in de Champions League (gemiddeld 22 jaar en 306 dagen) leed er in de eerste fase weinig onder, want Paris Saint-Germain liet Ajax het spel maken. Dat deden de Amsterdammers zonder Nicolai Boilesen, die al na een paar minuten spelen uit de wedstrijd werd geschopt door Gregory van der Wiel.

Het deerde Ajax aanvankelijk niet, want het team van trainer Frank de Boer had de controle over de bal en dwong de Franse grootmacht terug met prima combinatiespel. De grootste kans in die fase was wel voor de thuisploeg: na een rappe counter verrichtte Jasper Cillessen een uitstekende redding op een inzet van Ezequiel Lavezzi. Ajax bleef uitstekend meevoetballen, maar creëerde nauwelijks kansen. Aan de andere kant bleef het oppassen, al was de fenomenale Javier Pastore eigenlijk de enige speler van Paris Saint-Germain die een goede indruk maakte.

/

Toen het ‘supertrio’ voorin zich echt liet zien, was het wel direct raak voor de Parijzenaars. Zlatan Ibrahimovic tikte door op Lavezzi, die de bal breed tikte op Edinson Cavani. Voor laatstgenoemde was het een koud kunstje om de bal in het lege doel te prikken: 1-0. Dat zou ook de ruststand zijn, maar in de wetenschap dat Paris Saint-Germain absoluut niet goed speelde mocht Ajax blijven hopen op een goed resultaat.

Na rust verbeterde het spel van de thuisploeg allerminst; zelfs Pastore leverde plots ballen in bij de Nederlandse oppositie. Ajax rook bloed en kwam via een uitstekende aanval op gelijke hoogte: op aangeven van Ricardo Kishna kopte Davy Klaassen prachtig binnen. Waar Ajax op meer hoopte, viel de volgende treffer aan de andere kant: met een heerlijk schot uit de draai bezorgde Ibrahimovic Ajax een enorme kater (2-1). De superspits kreeg bij die goal alle tijd en ruimte van Van der Hoorn. Een kansloze terugspeelbal van invaller Niki Zimling gooide de wedstrijd helemaal op slot. Cavani kon de bal simpel onderscheppen en hij rondde eenvoudig af.

Zie jij Paris Saint-Germain als kanshebber op eindwinst in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zimling oké. wat een faalhaas! Maar Frank.. hoe haal je het in je hoofd.. Je laat Riedewald er een paar keer aan raken, deed ie meer dan verdienstelijk. Beloon HEM Dan! Dan haal je nog wel Serero eruit, die het hele team op sleeptouw nam.. Frank.. Frank je bent echt door mand gevallen. Waarom Zimling erin? Dan vraag je om tegen goals, want je speelt dan ook nog eens met 5 verdedigers.. totaal onnodig. Bij de 1-1 moet je juist voor de winst gaan, dan ga jij een extra verdediger erin gooien? Wat een lafbek! Een echte Amsterdamse bluf heeft Frank niet.

Mede mogelijk gemaakt door Frank de Boer!

25 november 2014 om 22:39

Wat is die gozer slecht zeg, die Duitsers zullen hem niet eens gratis kunnen slijten. Gelukkig heeft Ajax hem gehuurd.

Wat een lachwekkende nederlaag.
Posititiespel gewoon goed zoals altijd druk naar voren zetten ging goed vooral het eerste half uur.
Kansen en ruimtes uitspelen was zeer slecht maar 1 kans gezien dat was de goal.
De passing was veel te slordig 2 goals waren regelrechte blunders en de wissel van Serero voor Zimling was een gigantische wissel van de Boer die mag daarop wel een keer worden aangepakt want dit is niet de eerste keer.
Ajax had hier gewoon kunnen tegen een zwak Psg, ik ben dan ook zeer ontevreden.
Van der Hoorn, van Rhijn en Serero speelde goed.
Zimling, Schone en Viergever waren ronduit zwak.

25 november 2014 om 22:41

Hopelijk hebben ze zijn bonnetje nog.

25 november 2014 om 22:41

Van der Hoorn speelde niet goed, cruciale fout staat op 20 meter van Zlatan te dekken kinderlijke fout.

25 november 2014 om 22:45

Niet helemaal mee eens. Zlatan komt van links, waar vdhoorn de rechter centrale verdediger is. Het feit dat hij niet op 1 meter afstand staat is niet verwonderlijk, gewoon goed gelopen van Zlatan.
Ik vond Denswil, Klaassen, Kishna en vooral Andersen erg goed.

25 november 2014 om 22:45

Die Zimling mag echt meteen terug naar Mainz. Hij mag niet eens meer met de bus mee naar Amsterdam, nee echt Meteen terug!

25 november 2014 om 22:46

ik vond bvan der hoorn degelijk spelen. Maarja je weet dat dat de klasse van zlatan is. Is niet goed van van der hoorn maar zo vreselijk om te verdedigen.

Uiteindelijk best tevreden. We worden in europa toch steeds minder echt weg gespeeld. Als je dit team nu eens 2 a 3 jaar bij elkaar kunt houden zouden er mooie dingen kunnen gebeuren. Maarja dat wordt ieder jaar gezegd en ieder jaar verdwijnen de beste

25 november 2014 om 22:46

Kijk is die goal terug. Viergever had eerder al kunnen ingrijpen en de schot vond ik zelfs nog houdbaar. Van der Hoorn zal bij de Ajax fans altijd afgezeken worden, terwijl hij vandaag zeer degelijk speelde.

25 november 2014 om 22:49

Zlatan loopt daar eenvoudig uit de rug weg van Denswil. Die moet die ruimte afdekken zodat die pass niet kan komen. Zlatan maakt het geweldig af, maar zo'n bal mag ook wel een keer gepakt worden door Cillessen. Ik zeg niet dat het een blunder is, maar ik geloof niet dat deze bal bij een neuer of courtois was ingegaan.

25 november 2014 om 22:52

@chefvoetbal. Hij stond onder dekking van Viergever, vervolgens liep hij achter Denswil langs. Gewoon slecht gecommuniceerd tussen Viergever en Denswil.
Denswil wist niet dat hij er stond leek het, net zoals Mike.

25 november 2014 om 22:54

Schot was niet houdbaar want hij was in het uiterste hoekje.
Maar van de hoorn was sterk en had zlatan in de tang maar helaas let denswil even niet op en hij loopt weg.
En die assist had er ook iemand bovenop moeten zitten maar de fout werd daarvoor al gemaakt.
Desondanks vond ik van de hoorn sterk spelen en het is een beer van een vent waar ik wel van hou om zo iemand in de verdediging te hebben.
En qua opbouwen is van de hoorn wel tien stappen vooruit gegaan.
Hij strooit met goeie passes en is niet bang om ze te geven.

Maar zet er een voetballer zoals denswil of moisander naast en je hebt echt wel veel aan vd hoorn.

25 november 2014 om 22:54

Van der Hoorn speelde een prima wedstrijd, net als Denswil, Andersen, Klaassen en voornamelijk Kishna, beste aan de kant van Ajax vanavond. Wat ik niet snap aan de Boer is dat hij El Ghazi en Riedewald niet bracht. Vond Schone, Viergever, Milik matig

25 november 2014 om 22:56

ajax was zwaar naief zoals ze al seizoenen in CL spelen. Ze maken zich tot het lachtertje van de CL met dit niveau. En zimling....tsja.... zet dan bazoer erin ofzo en laat de jeugd zich dan ontwikkelen. Bazoer of een ander kan toch niet slechter zijn?

25 november 2014 om 22:56

Zimling heel gauw terugsturen. Leek het voordeel van de twijfel te krijgen door een sterk optreden in de thuiswedstrijd, maar na zijn optreden van vanavond heb ik al gegeten en gedronken. Wat een prutser. Gaat nog spannend worden tegen Apoel.

25 november 2014 om 22:58

Viergever ronduit zwak!!!!!!!! Van Rhijn sterk?????/ Wat heb jij gegeten man. Viergever wint bijna alle duels, speelt gedurft en durft ook elke keer de bal naar voren te spelen. Van Rhijn schiet 2 keer zwak van afstand, helpt hoogstpersoonlijk een van de grootste kansen om zeep en maakt keer op keer domme overtredingen.

25 november 2014 om 23:03

Mike gaf Zlatan teveel ruimte bij die tweede goal, maar belachelijk als je durft te beweren dat Mike niet goed speelde. Ik vondt hem juist sterk spelen en ik heb echt genoten van al die strakke inspeel passes die hij gaf naar voren naast lange voorzetten die hij ook geregeld verzond. Denswil ook lekker gedaan hoor.
Wel 3 tegendoelpunten, maar voor twee verdedigers die voor de rest van dit seizoen verder eigenlijk alleen maar tegen Jupiler League aanvallers hebben gespeeld, ben ik absoluut niet ontevreden.
Schone heeft het moeilijk de laatste tijd. Zit niet zo lekker in zijn vel en dat merk je ook aan zijn vrije trappen en hoekschoppen. Alle hoekschoppen kwamen geloof ik in de handen van de keeper. Dat is niet des Schones.
Viergever vond ik ook niet slecht spelen zoals coopers beweert. Geen bepalende rol in aanvallend opzicht, maar verzakte verdedigend ook niet. En hij speelde toch niet tegen de minste aanvallers met Lavezzi en Moura.

Serero voor mij beste speler bij Ajax hoor. Wat heeft die jongen een werk verricht. En al die blinden die elkaar maar na blijven papagaaien over dat hij een lichtgewicht is. Haal die stront uit je ogen of baseer je opinie op wat je ziet en niet wat die leuke commentators op voetbalshows reopen omdat ze leuk interessant willen doen.
Klaassen, Andersen ook gewoon goed. Ook al moet het om tegen een team als PSG echte kansen te creeeren nog wat sneller gaan. Maar dat krijg je alleen niet als je je wekelijkse wedstrijden speelt in de eredivisie. Daar zullen alle eredivisieclubs mee moeten leven.

25 november 2014 om 23:04

De Boer heeft zojuist gezegd dat hij Van Rhijn 1 van de betere vond. Zegt genoeg over jou.
Daarnaast is zijn voornaamste taak verdedigen. De 'fouten'die jij noemt zijn aanvallen die niet goed gingen.

25 november 2014 om 23:06

Ik hoop eerlijk gezegd dat Schone zo snel mogelijk uit de basis zal worden geknikkerd door Kishna en El Ghazi. Zelfde geldt voor Denswil die Moisander uit de basis mag knikkeren. Genoeg potentie die jongen. Ik hoop dat dit snel de vaste opstelling wordt.

Cillessen
Van Rhijn - Veltman - Denswil - Boilesen
Klaassen - Serero - Andersen
El Ghazi - Milik - Kishna

Hier kan De Boer echt lekker op bouwen als ze allemaal verlengen tot 2018/19. Het liefst is deze samenstelling al ingespeeld voor de knock-out wedstrijden in de EL (als we die al halen) want dan kunnen we een keertje lekker ver komen in dat toernooi.

25 november 2014 om 23:09

Helemaal met je eens wve,
Waar we Veltman zo graag voor hebben deed Mike vandaag juist. De bal constant naar voren spelen. Sterke inspeelballen naar voren afwisselend met lange voorzetten naar de vleugel.
Mike is echt gegroeid, al kun je het niet op een wedstrijd baseren natuurlijk. Maar wat ik heb gezien vandaag bevalt me uitstekend.

25 november 2014 om 23:13

Dat schot was volkomen onhoudbaar. Fout van de verdediging dus.

25 november 2014 om 23:15

Joey,
Ik vindt dat je Serero hier toch echt tekort doet. Wat heft deze jongen lekker gespeeld. Veel ballen verovert. Weinig ballen ingeleverd en ook gewoon geregeld goede passes naar voren. Voor mij was hij eigenlijk ook de beste speler bij Ajax.
En mensen die maar blijven reopen dat hij een lichtgewicht is.,

25 november 2014 om 23:19

@ snikkelkees. Ja die Van Rhijn heeft zo fantastisch verdedigt vandaag. Hoefde totaal niet te verdedigen. Ik vind dat je zijn gemiste kansen best kwalijk mag nemen. Dat Van Rhijn hem een van de betere vond is echt ongelofelijk.

25 november 2014 om 23:27

Ajax was voetbaltechnisch beter maar deed zichzelf de das om door teveel respect te tonen en door de naïeve spelopvatting. Het tikkie takkie positiespel levert alleen wat op als je het perfect beheerst en dat doet Ajax niet. Er had meer diepte in het spel gemoeten. Maar misschien heeft Ajax daar de spelers niet voor, ja, El Ghazi maar die speelde niet...

26 november 2014 om 00:05

Ja en de boer wisselt serero ook voor zimling. Dus wat probeer je nou te zeggen

26 november 2014 om 06:23

Wve, helemaal mee eens. Wat mij betreft blijft Van der Hoorn lekker staan.

26 november 2014 om 07:44

Denswil lekker gedaan? Hij was een bron van onrust met alleen maar balverlies, hij leidde een grote kans van lavezzi in de eerste helft in met dom balverlies en hij liet Zlatan ook ff lopen bij die 2e goal van psg..

Vd hoorn was gewoon degelijk gister, samen met een sterk spelende Klaassen en serero, waarbij ik milik ook in de combinatie goed vond spelen..

26 november 2014 om 07:59

Je kan het ook overdrijven...

25 november 2014 om 22:40

Ik denk dat we Zimling niet meer terug zien.... Ik vond vd Hoorn goed, de commentator zei dat hij Ibra beter had moeten dekken, dat kan wel zo zijn maar zijn goal was imo pure individuele klasse..

Verder vond in PSG niet op halve kracht spelen, eerder afwachtend om uit de fouten toe te slaan en da is precies wat ze gedaan hebben...

25 november 2014 om 22:43

Vond hem ook wel goed spelen, vond het niet zozeer een fout.
Verwachte zelf ook geen schot, tja...
Maar uit die hoek had het natuurlijk eigenlijk niet mogen gebeuren, ook voor Cillessen niet.

25 november 2014 om 22:48

Mwah jongens dat was wel echt een cruciale fout komop, in de 16 moet je er altijd kort op zitten.

25 november 2014 om 23:00

Denswil is de Lcv... Die moet hem aan die kant opvangen... Gewoon de klasse van Ibra... Niks aan te doen...

25 november 2014 om 23:04

Zimling. Dat was een cruciale fout.

Als je dat van van der Hoorn al een cruciale fout vond, dan zie jij 90 minuten lang cruciale fouten in de Eredivisie elke wedstrijd?

25 november 2014 om 23:11

Ndisdenaam
Cilessen moest die korte hoek wel afdekken. Mike stond iets te ver van Zlatan vandaan om die andere hoek af te dekken. Maar het was ook wel een klasse actie van Zlatan hoor.

25 november 2014 om 23:11

Wat een onzin. Dit is echt praten met ontzag en Zlatan ophemelen omdat het zlatan is. Hij neemt de bal rustig aan met zijn borst mee en schiet uit de draai. Alle tijd voor Van der Hoorn om iets te doen maar hij deed niks.

26 november 2014 om 06:27

Jij zal ook nooit toegeven als Mike aardig gespeeld heeft, altijd maar weer zoeken naar iets erg jammer. Zou leuk zijn als supporters achter iedere speler staan die speelt.

25 november 2014 om 22:40

Ajax heeft niet verloren door Zimling en hij is gewoon een middenvelder. Kwaliteitsverschil tussen beide teams is gewoon te groot. De 2-1 van Zlatan was ook wel houdbaar hoor..

25 november 2014 om 22:42

Gast, hij is gehaald voor Poulsen en dat houd in: Verdedigende middenvelder. Aangezien je andere club steunt, kan je beter maar op houden hierover.

25 november 2014 om 22:45

Downtoearth@, Zimling is een verdedigende middenvelder die alleen maar balletje breed en terug kan doen. Waarom haalt Frank in zijn hoofd bij net een 1-1 stand, om een verdedigde-speler erin te doen? Je wilt toch winnen lijkt mij als trainer en ploeg? Snap die hele logica van Frank soms niet meer..

25 november 2014 om 22:46

Gast, verdedigende middenvelder of een verdediger is iets heel anders. En dat ik een andere club support is niet relevant wanneer ik mijn mening geef. Arrogant figuur.

@ vd.vaart,

Misschien wou De Boer meer fysiek in de ploeg. En Zimling heeft best een prima pass naar voren, dat liet ie bij NEC wel vaker zien. Bovendien speelde Serero toch ook gewoon voor de verdediging?

25 november 2014 om 22:48

De 2-1 van zlatan, was wel houdbaar. Sterker nog, schandalig bijna dat hij hem niet pakt. Ik snap hrt niet, hij stond aan de grond genageld kom op zeg. Over die 3e goal hoeven we het niet meer te hebben. Kan echt niet begrijpen waarom we die zimling hebben gehuurd.

25 november 2014 om 22:50

Oh sorry, ik las je reactie verkeerd. Dat dat je zei die 2-1 van zlatan was niet houdbaar

25 november 2014 om 22:50

Zimling voegt inderdaad helemaal niets toe, maar het is niet alleen aan hem te wijten dat we vanavond weer verloren hebben, waar zeker meer te halen viel. Weer net niet.

Het was vanavond hetzelfde liedje als elke CL wedstrijd. Positiespel is prima, vaak zelfs beter dan dat van de tegenstander, maar we verliezen door defensief geschutter, en daadkracht voorin. Dat ligt niet alleen aan de spits, maar aan het hele team. De eindpass is iedere keer verkeerd. De ene keer dat die goed is scoren we ook meteen.

25 november 2014 om 22:51

Edit: X

25 november 2014 om 22:52

NEC ? Sorry hoor.. dit is Champions League-niveau, geen Jupiler League haha Zimling naar voren passen heb ik in mijn dagelijks leven niet gezien van hem.. sinds ik zimling aan't werk heb gezien bij Ajax.

Hij mag van mij vandaag nog terug naar Mainz..

25 november 2014 om 22:56

Jupiler League? Toen was NEC gewoon nog subtop.

26 november 2014 om 02:06

@downtoearth

Ajax heeft wel degelijk verloren door Zimling. Op het moment dat Serero nog op het veld stond had Ajax overwicht op het middenveld en had Ajax ook het beste van het spel. Serero was vandaag echt ijzersterk. Ik durf Serero zelf was één van de beste zo niet de beste spelers aan Ajax-kant te noemen vandaag. Hij verzette enorm veel meters en droeg zijn steentje bij in zowel verdedigende als aanvallende zin.

Op het moment dat Serero het veld verliet was het net 1-1 geworden en die lijn had Ajax ook zo maar door kunnen trekken als Serero erin gebleven was. Op het moment dat Zimling binnen de lijnen kwam verloor Ajax direct het overwicht op het middenveld en kwam PSG meer en meer aan voetballen toe. De CVM positie is gewoon enorm belangrijk en Zimling vulde deze positie (niet voor de eerste keer) enorm slecht in. Daarnaast is Zimling ook nog eens persoonlijk verantwoordelijk voor de derde tegengoal.

Je kan Ajax verwijten dat het niet vaker de trekker heeft overgehaald, waardoor de wedstrijd wellicht een ander verloop krijgt, echter weet je dat je tegen dit soort teams niet enorm veel kansen zal krijgen, dus moet je zeer effectief zijn en weinig weg geven als je een wedstrijd als deze wil winnen. Vooral door toedoen van Zimling heeft Ajax vandaag wel te veel weggegeven. Uiteindelijk had Ajax hier gewoon met minimaal een punt weg kunnen gaan, maar dat is helaas niet gelukt.

Edit: spelfoutje

26 november 2014 om 08:03

Dan durf ik zelfs nog te stellen dat het deze keer aan Frank ligt aangezien hij in mijn ogen verantwoordelijk is voor zo ongeveer de meest waardeloze wissels van het seizoen. Daarnaast begrijp ik niet waarom El Ghazi en Riedewald geen kans kregen. Ben echt fan van Frank maar soms....

26 november 2014 om 08:41

El ghazi stond op scherp, riedewald geen idee. Ik snap wel dat frank het vast wil zetten, maar zo zonde dat serero er dan uit moet. Je haalt niet je beste speler van het veld.

25 november 2014 om 22:41

Sorry hoor maat ik denk dat jullie Frank op jullie blote knieën mogen bedanken de laatste jaren.

25 november 2014 om 22:54

Ja of de andere 17 clubs :D

25 november 2014 om 23:11

Woede maakt blind.

25 november 2014 om 23:13

Dus omdat Frank het de afgelopen jaren goed heeft gedaan mag je helemaal geen kritiek hebben ? Gewoon zeggen Frank, goed gedaan, haal onze beste speler deze wedstrijd eruit en zet er een koekenbakker in.

25 november 2014 om 23:18

Tsja je weet natuurlijk niet precies wat de reden was van de wissel. Serero heeft wel wat klachten de laatste weken, dus het kan goed zijn dat hij het heeft aangegeven.

De wissel was niet bepaald gelukkig in ieder geval, en daar mag hij natuurlijk best op aan gekeken worden. Als het goed gaat word er naar een trainer gewezen, als het slecht gaat of een verkeerde keuze is ook.

25 november 2014 om 23:23

Dat hij Serero eruit haalde is misschien nog begrijpelijk omdat hij nog een lichte blessure heeft en met het werk dat hij tot de wissel heeft verricht, moest hij wel op beginnen te raken.
Ik geloof dat Frank zich achteraf ook wel tegen zijn eigen been kon trappen met die Zimling wissel. Maar met de gedachte hoe Zimling er in de thuiswedstrijd tegen PSG en de gedachte dat hij wat body wilde op het middenveld heeft hij die wissel gemaakt. Maar ik had ook geloof ik liever Riedewald gezien op cvm als je op achterstand staat. En dat zijn toch de jongens die je in de toekomst bij je club hebt. Zimling is aan het eind van het seizoen weer weg. Tenminste, dat mogen we hopen natuurlijk.
Ik had meer gehoopt dat El Ghazi of zelfs Sigi erin zou worden gezet gezien de achterstand. Schone had dan gewoon gewisseld kunnen worden. DIe had niet zijn beste dag. En als dan zijn vrije trappen en hoekschoppen ook absoluut geen rendement opleveren, dan kun je beter iemand anders op die vleugel hebben.

25 november 2014 om 22:41

Zimling kansloos.

25 november 2014 om 22:41

Die wissel kan ik ook niet verklaren, maar ik weet nagenoeg zeker dat Riedewald ook de gebeten hond geweest zal zijn als hij een fout maakte in deze wedstrijd. Frank beschermt die jongen overduidelijk.

25 november 2014 om 22:41

Godskol... ongelofelijk.
Zimling wat een knuppel, Serero speelde uitstekend, en als je al verdedigend wisseld breng dan inderdaad Riedewald er in.
Overigens speelde hij niet met 5 verdedigers gezien de opkomende Van Rhijn.
Heb wel een redelijk goede Andersen gezien, had wel wat vaker slimmer moeten omgaan met de bal door gewoon te passen.

Zie wel de komende wedstrijden met een goed gevoel tegemoet.

25 november 2014 om 22:42

Ach hou toch op. Zimling maakt een fout, maar toen was het al gespeeld. Denswils fout bij de 1-0, de fout van het centrale duo bij de 2-1, de eindpass en het eindeloze getik zonder uitkomst zijn hier de fouten. Serero speelde net zo belabberd als Zimling.

25 november 2014 om 22:44

Ga jij even een potje knikkeren Danielaj, hij speelde goed, lekker snel korte bewegingen en speelde redelijk vaak vooruit.

25 november 2014 om 23:30

Serero speelde belabberd? Je bent niet serieus te nemen, één van de besten aan de Ajax kant.

26 november 2014 om 01:17

En raakte ook op beslissende momenten de bal kwijt. Voegde niks toe, is paar keer kort kaatsen op Klaassen al het niveau wat je wilt zien ? Poehee.

26 november 2014 om 08:31

Serero was continu aanspeelbaar en toonde weer aan dat hij ook in de dekking aangespeeld kan worden. Met mooie voet of lichaamsschijnbewegingen draait hij open. Hij had een belangrijke rol in het snelle combinatievoetbal dat Ajax in fases speelde.
Wel had serero een aantal keer een verkeerde inspeelpass waarmee hij counters van PSG inluidde.

25 november 2014 om 22:43

Dat Frankie op basis van deze wissel geen Amsterdamse bluf heeft gaat wat ver, maar deze wissel sloeg inderdaad 3x nergens op.
Stel dat ze dat gelijkspel hadden kunnen behouden (wat je met deze wissel wilt bereiken), heb je daar ook nog eens geen reet aan in die laatste wedstrijd.

25 november 2014 om 22:43

Beetje negatief over de man die ons 4 jaar op rij kampioen maakt. Grotendeels geef ik je wel gelijk, maar ik vind juist wel dat frank amsterdamse bluf heeft. Speelt altijd aanvallend, ook in uitwedstrijden tegen barca en psg! Maar ik geef je gelijk dat het zeker logischer zou zijn geweest als riedewald in mocht vallen. Of je nou gelijkspeelt of verliest maakt toch niet veel uit. Gewoon voor de overwinning gaan, dat is zeker de bluf die ze moeten uitstralen.

25 november 2014 om 22:44

Ik begrijp er ook niets van waarom Riedewald geen kans kreeg. Als je deze wedstrijd al niet zo belangrijk vindt, geef de jongeren dan wat ervaring. Riedewald is sowieso al beter dan Zimling. Sterker en beter in het opzetten van een aanval vanuit de verdediging.

25 november 2014 om 22:45

CL spelen is ook mede mogelijk gemaakt door FdeB...

25 november 2014 om 22:50

Klaassen is eigenlijk de beste ajacied en erg eerlijk in zijn oordeel. Speelde met Serero sterk,vd Hoorn maakt weer helaas 1 fout,maar nu Zimling samen met de Boer,die hadden beide een 4 pfff wat slecht net als Kishna. Jammer Ajax had meer ingezeten.

26 november 2014 om 00:12

Kishna slecht? Die jongen durft tenminste acties te maken, dat ze nu nog niet lukken is jammer maar potentie heeft het zeker.

26 november 2014 om 00:21

Als je acties niet lukken speel je slecht ja,daar heeft potentie erg weinig mee te maken.

26 november 2014 om 06:31

Denswil zat dan nog eerder fout, Van der Hoorn heeft het prima gedaan, kijk de situatie maar terug.

26 november 2014 om 12:18

Heb t veel terug gezien,was toch fout van Hoorn aangezien het zijn man was,en toen Zlatan schoot hield hoorn in want hij kon schot blokken.

25 november 2014 om 22:54

Eerlijk is eerlijk, die wissel snapte ik ook echt totaal niets van.
Naast Zimling waren ook Denswil en Viergever ongelofelijk slecht vandaag.
Denswil lijkt maar niet van zijn fouten te leren en Viergever...
Ja Viergever...
Hoe nonchalant hij stond te verdedigen (net als Denwsil) dat wordt gewoon keihard afgestraft. Het is duidelijk dat zij het niveau niet aankunnen. Die slaapmomenten mag je hebben in de JL, maar niet in de CL. Denswil mag van mij op zijn blaren zitten en de rest van het seizoen zijn minuten maken in de JL. Zimling en Viergever mogen wat mij betreft zo snel mogelijk Amsterdam weer verlaten.
Ik ben echt helemaal klaar met deze 3 jongens.

25 november 2014 om 23:34

Er is er maar een die heeft gefaald en dat is dat is de Boer, Zimling kan gewoon niet beter. Die lacht zijn lul uit zijn broek dat ie bij Ajax mag voetballen

26 november 2014 om 00:14

Mee eens serero of riedewald ma nooit meer zimling dit is 3x niks

26 november 2014 om 03:15

Zelfs de gemiddelde Ajax fan had door dat PSG wel 20x beter is dan Ajax. Ja er was hoop dat Ajax misschien iets goeds kon doen, maar elke Eredivisie volger weet dat de verdediging van Ajax gatenkaas is. En dan speel je tegen Ibra, Cavani en Lavezzi, de beste spitsen die je maar kunt hebben. En dan ben jij boos als 2 A1 verdedigers er 3 door laten rollen?
Kom op man, dit kon je op mijlen vantevoren al aan zien komen.

26 november 2014 om 07:19

Serero die het team op sleeptouw neemt? Laat me niet lachen. Dat mannetje speelde zoveel ballen verkeerd de eerste helft. Niks van hem kwam aan en mensen blijven maar roepen dat het zo'n goede voetballer is. Snap er niks van.

26 november 2014 om 08:21

Helemaal gelijk, totaal verkeerde wissel van Frank. Serero speelde geweldig en zat overal op. Ik denk dat hij zelfs defensief gezien het nu nog beter af kon dan zimling. Van der Hoorn wederom ongelukkig. Jack van Gelder was met een ode bezig, maar waarom? Ik vond hem slecht spelen en met name bepaalde passes waren niet strak. Hij had ook een paar goede punten, maar hij moet ook beter kunnen.

Ik vind dat Serrero nooit zou moeten spelen, waarom dat heb ik al vaker aangegeven en staat op mijn profiel uitgelegd. Maar ik moet zeggen dat hij vandaag de beste man was, echt genoten van hem voor de verandering mijn complimenten. Kishna je bent talentvol maar, die klote houding moet eruit bah. Maar van Andersen heb ik ook genoten, wat speelde hij onbevangen en zorgde voor veel creativiteit. Van der Hoorn en Denswil, stonden paar keer verkeerd maar vond ik overall vrij solide. Jammer voor Boilesen, uitgerekend door onze ex-ajacied Van der Wiel. Scheidsrechter die bal van die Sergu, werd buiten het strafschop gebied opgepakt door die keeper van Psg erg jammer weer! Ook jammer dat we verloren hebben, op dit niveau worden foute keihard gestraft. Zimling lekker retour naar Duitsland per direct, waarom niet Riedewald..

25 november 2014 om 23:54

Andersen speelt over het algemeen goed, maar zijn passing... pff, verschrikkelijk. Altijd te zacht, achter de man en voert regelmatig zijn actie te ver door. Verder is zijn spel wel behoorlijk vooruit gegaan sinds hij op het middenveld speelt.

Verder ben ik ook vaak kritisch op Serero, zeker op 6. Maar hij heeft vandaag toch echt lsten zien het wel zeker te kunnen. Hoe makkelijk hij iemand uitkapt, rust brengt: heel mooi!

Verder liep het wel aardig alleen door domme fouten van spelers verlies je dab uiteindelijk nog. Die Zimling.. pff.
Had echt het gevoel dat Ajax misschien zelf nog kon gaan winnen. Maar dat was na de komst van Zimling snel anders. Snap die wissel echt totaaal niet.

26 november 2014 om 06:34

Ben ook benieuwd of Serrero die lijn ala Anita door kan zetten, ben nooit fan van die jongen geweest maar deed het echt goed. Die wissel van Frank was idd duidelijk een verkeerde, erg jammer zeg dit.

Je kan klaassen tonen wat je wilt, als je gezlatand en gezimlingd wordt valt er als Ajax zijnde geen eer te behalen.

25 november 2014 om 22:41

Kunnen we Siggy en Zimling niet samen verpatsen? Voor een paar euro of ruilen tegen een rol beschuit ofzo

25 november 2014 om 22:49

Nee, we geven juist een paar euro erbij, dan denken ze niet na, waardoor ze niet doorhebben wat een falers ze kopen en waardoor wij er meteen vanaf zijn. We kunnen niet het risico lopen dat we nog een keer een invalbeurt van Zimling moeten zien.

25 november 2014 om 22:41

Hahahha nice.

25 november 2014 om 22:43

Ook dat.... maar waarom is er welgeteld maar 1x ( ja echt) op doel geschoten??? gewoon proberen!!

25 november 2014 om 22:44

Haha mooie reactie!
Jammer genoeg kon Ajax geen vuist maken..

Ajax in de Cl...erg vermoeiend. Je bent 9 van de 10 wedstrijden de betere, maar je staat keer op keer met lege handen. Je wordt er moedeloos van.

25 november 2014 om 22:39

We zijn helaas niet beter, we hebben wissel spelers als Zimling. En daarmee kan je echt geen CL spelen. Miskoop nummer zoveel van Overmars.

25 november 2014 om 22:40

Gelukkig is hij slechts gehuurd, dus in de winter kan ie weer teruggestuurd worden.

25 november 2014 om 22:42

Dat is dan een geluk zijn zeg, was in de veronderstelling dat ie van Ajax was. Zo snel mogelijk terugsturen dan maar.

25 november 2014 om 22:43

Zimling maakte een ontzettend grote fout, maar speelde thuis tegen PSG een prima wedstrijd. Dat ie gehaald is, kan ik nog wel begrijpen. Wat ik niet snap was het charmeoffensief van Frank en Marc na zijn komst. Alsof het een wereldspeler was. Ervaring in je team is belangrijk en het is prima dat Zimling die rol op zich neemt, maar ga 'm dan niet groter maken dan hij is.

25 november 2014 om 22:51

PSG thuis was ook de enige wedstrijd dat hij degelijk speelde. Was ook niet heel gek hij werd toen amper onder druk gezet. Het is gewoon een matige speler die het niveau niet aankan, dat is ook de reden dat de Boer hem bijna nooit opstelt

25 november 2014 om 23:08

Ik weet nog dat tijdens PSG thuis Zimling helemaal opgehemeld werd. Hij heeft nog geen fatsoenlijke kans gehad. Bij Blind dachten we toch ook dat ie niks kon ?

25 november 2014 om 22:41

Zelfde verhaal met Anderlecht, al is dat misschien een iets lager ratio.

Overigens moet die Boilesen, mits het weer ernstig is, gewoon z'n lichaam boven het geld kiezen en stoppen met voetballen. Gevalletje Woodgate aan het worden.

25 november 2014 om 22:48

Hallo, het was geen zacht tikje, hij kreeg vol de voet van Greg op zijn scheen en tevens standbeen.

25 november 2014 om 22:49

Boilesen kan er toch niets aan doen als iemand anders zijn noppen in zijn been zet? Als hij nou weer een spierblessure zou hebben OK, maar hier kon hij niks aan doen.

25 november 2014 om 22:55

Belachelijke reactie bah, heb je die aanslag gezien oordeel dan okay..??

25 november 2014 om 23:35

snowflake,
Wat een belachelijke stelling maak jij hier. Ik val pal achtersteover. Hoe je het ook went of keert. Hoe je die replay van de blessure ook bekijkt, dit was een compleet donkerrode kaart. Met de noppen van de schoen zo hard tegen het standbeen net onder de knie iemand raken. Jesus, ik mag je even niet Greg. Ik weet niet of je het echt zo bedoelde, maar ook al was het per ongeluk, je had nooit op dat veld Mogen blijven. En dan krijgt Klaassen wel een gele kaart.
Je weet nooit hoe een wedstrijd zou zijn verlopen, als Greg er (terecht) uit was gestuurd, maar het is wel weer voer voor discussie, dat Ajax het niet altijd even makkelijk heeft in de CL met scheidsrechterlijke beslissingen. Niet dat ik de resultaten van Ajax in de CL hier echt aan wil binden hoor. Zo zielig wil ik ook niet zijn.

26 november 2014 om 16:10

Heb de actie zelf nog niet gezien, komt er gewoon op neer dat Boilesen al meer geblesseerd is geweest dan wat anders, en dat komt heus niet alleen door grove tackles.

25 november 2014 om 22:42

Nou nou 9/10 de betere, overdrijven is ook een vak he. Psg liet ajax gewoon aan de bal, dan zag je af en toe leuke combinaties tot aan 10 meter buiten de 16, verder lieten ze ajax niet komen. Het is vaak de onderschatting van de tegenstander van ajax dat ajax in leven houd, spelen vaak niet 100%, laten ajax aan de bal etc. Dan ziet het er heel leuk uit, tot er even gas gegeven wordt en er 2 in liggen.

25 november 2014 om 22:49

Precies, wat jij zegt s.Jeen. Zo'n topploeg laat jou denken dat je de betere bent, spelen op halve kracht en als ze even aanzetten krijg je gelijk de deksel op je neus. Dan ben je niet de betere, maar laat de tegenstander jou dat denken. Uiteindelijk sta je inderdaad 9/10 keer met lege handen. Niet zo naïef doen met z'n allen.

25 november 2014 om 22:42

PSG liet Ajax gewoon aan de bal. Geen enkele Ajacied heeft de bal aangeraakt in de 16 met het gezicht richting goal. Leuk hoor op balbezit spelen maar op een gegeven moment moet er iets gebeuren d.m.v een individuele actie of steekpass. Die klasse mist Ajax op dit niveau

25 november 2014 om 22:58

Ajax de betere? Goei grap!
PSG liet Ajax aan de bal, en Ajax is tot 1 kans gekomen, wat meteen een doelpunt was. Ook in andere CL was dat vaak het geval. Ajax lijkt beter omdat ze veel balbezit hebben, maar kansen krijgen ze nauwelijks. Dat is vaak helaas het vermoeiende spel van Ajax. Ook in de Eredivisie trouwens.

26 november 2014 om 06:39

Kijk dan niet naar het vermoeiende spel verspil je tijd niet. Behoudens de verkeerde beslissingen, speelde Ajax met vlagen prima.

25 november 2014 om 22:59

9 v/d 10 wedstrijden? Het is dat de betere ploegen ajax gewoon laten voetballen. En dan hun kansen gewoon afmaken en zo hun kracht besparen.

25 november 2014 om 23:15

Je zal ook eens keer je mede-nederlanders wat gunnen he.

25 november 2014 om 23:26

Zeg ik dan wat verkeerds

27 november 2014 om 20:12

Er stonden nog wat andere reacties tussen die ik irritanter vond

25 november 2014 om 23:15

Haha. Als je steeds met lege handen staat ben je dan wel de betere?

25 november 2014 om 22:49

Die hadden er niet echt zin in. Paris speelden zeer ingehouden, wanneer er gas werd gegeven was het meteen gedaan met Ajax. Ik had het idee dat Paris Ajax niet echt serieus nam, dat zag je aan de houding en hun beperkte strijdlust.

25 november 2014 om 23:03

Dit horen we altijd. Als Ajax een resultaat boekt dan ligt het aan de tegenstander die niet wil, als Ajax geen pak slaag krijgt dan ligt het aan dat de tegenstander niet wil. Onzin, dit is gewoon de manier waarop deze ploegen spelen. Saai, behoudend en wachten op een kans van de voorhoede spelers die het dan wel benutten.

25 november 2014 om 23:09

Ajax mist kwaliteiten en Paris deed het rustig aan, laten we daar ophouden. Paris speelt meestal gewoon aanvallend hoor,daar staat Blanc om bekent dat hij fis en aanvallend voetbal speelt met Paris. Paris spande zich niet al te veel in, met hun kwaliteiten wint Paris dan nog.

26 november 2014 om 00:32

Ja en dat is nou net de kwaliteit die de top wel heeft en Ajax niet.

Goeie wissel Frank, Zimling voor Serero. Laatstgenoemde speelt een prima wedstrijd, en dan haal je zo een creatieveling er uit voor iemand die je zou brengen als je je voorsprong/gelijkspel wilt verdedigen.

En al zou dat gelijkspelen gelukt zijn, of je nou 1 of 2 punten voor staat op APOEL maakt ook niks uit die laatste pot...

Ajax heeft het zelf vandaag verpest tegen een uitermate zwak spelend Psg.
Alle 3 goals kwamen door fouten. Andersen met een waardeloze pass leidt de 1-0 in.
VD hoorn dekt niet @ de 2-1 (cill zag er overigens daar ook niet goed uit en de 3-1 was gewoon the icing on the cake. Waardeloze wissel.

25 november 2014 om 23:03

Ik snap dat van der Hoorn bijna niks goed kan doen bij sommige ajax fans. Maar vandaag heeft hij een aardige wedstrijd gespeeld. Voor een speler die bijna nooit meer op niveau speelt heeft hij zich vandaag aardig gemanifesteerd.

De goal was gewoon klasse van Ibra en wat je al zei Cillissen had die bal kunnen houden

25 november 2014 om 23:12

Mike vond ik ook prima spelen hoor evenals Denswil, maar hij moest gewoon dekken in de 16. Hij gaf Zlatan teveel ruimte en op dit niveau wordt het gewoon afgestraft. Wel vind ik het 50/50 hoor, want Cil kon die bal hebben . Moest misschien wel

25 november 2014 om 23:04

Denk dat het merendeel van de mensen op voetbalzone de keeper onderschatten. Ik lees het wel vaker hier. Cillessen had deze bal nooit kunnen hebben. Ten eerste stond Ibra erg dichtbij en ten tweede stond vd Hoorn er tussen. Cillessen valt hier niks kwalijk te nemen. Mike had wat dichter op de man mogen staan, maar volgens mij kwam dit door Denswil maar dar zou ik even terug moeten zien.

25 november 2014 om 23:14

Wat betreft Mike eens, maar kom op zeg Cil moest gewoon wat overtuigender naar de rechterkant gaan. Ik vind het gewoon een fout! Die bal leek mij in ieder geval niet onhoudbaar.

26 november 2014 om 12:21

Tuurlijk valt hem hier wel wat te verwijten. Hij staat verkeerd gepositioneerd en daardoor kan hij er niet bij.

Zet het beeld maar even stil precies op het moment dat Zlaten de bal raakt en dan zie je dat Cillessen te veel naar links staat waardoor zijn rechterhoek te groot is. Heel duidelijk te zien dus daar kan je niet omheen.

26 november 2014 om 16:36

Als hij een stapje (voor hem) naar rechts stond, was de andere hoek ook weer groter. Die hoek is bovendien makkelijk te bereiken voor Ibra en die zou hem daar dus keihard in hebben kunnen poeieren. Daar had Cillessen ook geen antwoord op kunnen hebben. Het blijft een fout van Denswil en Viergever.

Ik kan ontzettend gaan zeiken op zimling, van der hoorn en het wisselbeleid, maar ik ga maar van het positieve uit. Serero op 6 was perfect, sloeg daarom ook nergens op dat hij werd gewisseld. Kishna en Andersen speelde ook aardig en Klaassen speel tegenwoordig altijd goed.

25 november 2014 om 22:46

Kishna speelde absoluut niet goed. Liet af en toe vlagen van klasse zien maar soms leek het ook nergens op. Verdediging oogde solide in mijn ogen, vd Hoorn heeft het uitstekend gedaan tegen Zlatan. Misschien niet kort gedekt bij de goal, maar het is ook grotendeels de klasse van Zlatan. Het middenveld van Serero, Klaassen en Andersen is extreem getalenteerd en ik hoop dat dit zo blijft staan dan maken we een goede kans op de 5e op rij.

25 november 2014 om 22:52

Als je 10 acties maakt, mislukken er wel eens een paar. T zijn er op dit moment nog wat te veel bij Kishna, maar hij speelde gewoon goed.

Tja? Zeer kut voor Boilesen. Gewoon op de competitie focussen.

De goal van zlatan was buitenspel

25 november 2014 om 23:00

Leek mij op één lijn met Van der Hoorn.
Hij leek hem niet gezien te hebben waardoor hij niet stapte.

Een selectie van 500 miljoen en zo slecht voetballen schaam je diep. Je zal maar PSG fan zijn. (objectief)

25 november 2014 om 23:05

Zo duur is de selectie nou ook weer niet maar goed, beetje overdrijven kan geen kwaad. Denk dat PSG Ajax niet helemaal serieus nam en kijken naar de wedstrijd tegen Barca. Door de winst van deze wedstrijd kunnen ze tegen Barca gelijk spelen en eerste worden maar ik denk dat PSG er vanuit gaat dat er waarschijnlijk maar 1 gaat winnen en dat het niet op een gelijkspel gaat aankomen. Denk daarom dat ze deze wedstrijd niet heel serieus namen. Maar ja elke ploeg speelt wel eens een mindere wedstrijd, het belangrijkste is het resultaat en daarom is de missie van PSG vandaag volbracht.

Ibrahimovic had de thee in de rust al op de tribune moeten nuttigen. Wat een waardeloze vent blijft dat toch.

Ajax prima gespeeld. Gewoon naar de mogelijkheden die een Nederlandse club heeft op dit niveau. Beetje raar wisselbeleid van Frank wel.

Wat me echt opgevallen is is dat Pastore de laatste wedstrijden centraal heel erg goed speelt. Matuidi en Pastore wisselen elkaar erg goed af. Blanc moet Pastore nu vertrouwen geven en hem daar laten staan. Rabiot speelde trouwens op een paar fouten na ook een goede wedstrijd.

Over de overwinning, niks te zeggen. Zakelijk afgerond van Cavani, Ibra en Lavezzi. Ajax had kansen moeten creeeren en ze moeten benutten. Verdiende overwinning voor Psg.

25 november 2014 om 23:15

Dat jou Vandaag iets positief is opgevallen zegt genoeg over het niveau van Psg.

26 november 2014 om 07:13

Vond Rabiot niets toevoegen, sterker nog ik vond Chantome een verbetering.

Kishna heerlijke voorzet, Ajax in een paar fases zeer dominant. Het middenveld speelde vandaag weer een puike wedstrijd. Helaas heeft De Boer soms onbegrijpelijke wissels. Zimling is wat mij betreft al zijn krediet kwijt. Een ervaren speler als hij hoort in principe nooit zo'n fout te maken. Jammer, Apoel moeten we thuis gewoon slachten.

Serero wisselen voor zimling...

Al 2 jaar lang heb ik dat gezeik aan moeten horen dat de Engelsen in Europa niet meer de beste zijn, maar vanavond lieten ze toch even strijdlust zien en hun kwaliteiten. Schalke 0 - 5 Chelsea en City 3-2 Bayern Munchen, geeft toch een duidelijke signaal dat de Engelsen nog lang niet klaar zijn in Europa.

Ajax komt kwaliteit en ervaring te kort om iets te betekenen in de Champions League, middelmatige spelers zie je maar waar vergeleken met de echte top. Paris Saint Germain terecht gewonnen maar die Zlatan is wel een kwal van een man, veelste arrogant.

25 november 2014 om 22:47

Daarbij zijn diverse clubs nog in de opbouw, United is over een jaar of 2 denk ik wel weer een sterke club onder Lvg, Arsenal die nu de financiele mogelijkheden krijgt en ook bouwt aan een prima elftal.

25 november 2014 om 23:09

Tegen 10 man van Bayern ternauwernood winnen is allerminst overtuigend.......

25 november 2014 om 23:33

Knap hoor met een miljoenenteam winnen tegen 10 man waar je ook nog op achterstand komt. Een club die moet tegen een club die er al is. Je probeert hoop te putten uit de verkeerde dingen, Chelsea is het enige team dat nog iets voorstelt de rest valt door de mand met de miljoenenaankopen en worden in de duels waar het om gaat vernederd.

26 november 2014 om 08:11

Gog goh...mc verslaat met mazzel de tien man van bayern en sprokkelen de eerste drie punter binnen en he engelse voetbal is fantastisch. Heb het vermoeden dat zowel Bayern, barca en madrid gehakt maken van elk engels team. Het enige team dat op dit moment aantrekkelijk voetbal speelt is chelsea.
Maar buiten dit kun je het engelse voetbal moeilijk engels voetbal noemen. Je kunt beter zeggen het voetbal dat in engeland gespeeld wordt. Als het engelse voetbal beter werd of aan een opmars zou zijn begonnen zou je dat terug moeyen zi3n in de resultaten van het waardeloze nationale elftal.
Ben sinds de toetreding vanal het grote geld in de PL van mening dat het voor de engelsen uiteindelijk niet gunstig is geweest. Weinig goede (ik zeg niet geen) nieuwe internati9nals en het voetbal is vrijwel niet meer betaalbaar voor de gemiddelde fan.

Zimling en Viergever horen niet op dit niveau thuis. Overigens is schone ook te traag voor dit niveau. Ajax moet echt eens gaan bouwen aan een team. Alle goalen worden gemaakt door persoonlijke fouten. Je had hier gewoon moeten winnen. Erg jammer dat Frank Zimling bracht ipv Riedewald

Puur door kwaliteitsverschil, niets aan te doen; het gevoel dat wat te halen valt door balbezit en dan die paar fouten waar ze op loeren en gelijk afgestraft

Naief ? Wat een onzin. Viergever erg sterk, Van der Hoorn ok, Schone ok, Milik ok, Andersen goed en Serero heel sterk. Heel wat spelers die toch een behoorlijk niveau halen. Je kan echter met spelers als Denswil en Kishna niks beginnen. Stapelen fout op fout. El Ghazi en Kishna zijn leuke voetballers maar naar mijn mening niet goed genoeg voor Ajax. Ze hebben allebei techniek, fysiek en een beetje snelheid maar op het moment dat ze aan een dribbel beginnen verliezen ze direct de controle. Dit PSG moet je als je echt wat waard bent op de pijnbank leggen. Wat Ajax 4 jaar geleden bij Ac Milan deed. Sindsdien is de kwaliteit echt achteruit gegaan.

25 november 2014 om 22:49

Viergever sterk? Ik vond Viergever echt ongelofelijk nonchalant vandaag. Toen Lucas Moura erin kwam was dat al helemaal duidelijk te zien. Lucas rende hem gewoon voorbij en Viergever sjokte er maar wat achteraan. Het leek hem echt totaal niets te boeien.

Kishna en El Ghazi zijn nog piepjong en kunnen nog op zoveel facetten progressie boeken. Fouten maken hoort bij dat leerproces. Kishna speelde inderdaad ongelukkig vandaag, maar hij liet bij vlagen wel zien, wat hij in zijn mars heeft.

Over Denswil ben ik het wel weer eens. Die jongen leert gewoon niet van zijn fouten. Keer op keer opnieuw maakt hij dezelfde fout. Ik ben echt helemaal klaar met hem.

25 november 2014 om 22:53

Die 'fout' van Denswil kon je overigens niet echt op zijn conto schrijven, was meer een zeer zwakke bal van Andersen.

25 november 2014 om 23:03

Fout van Denswil bedoel je de 2e goal?

Die kon je op de naam van Viergever, Denswil Van der Hoorn en Cillessen schrijven.

25 november 2014 om 23:04

Kishna raakt bijna alles verkeerd, hij heeft zoveel mogelijke kansen om zeep geholpen, ongeloofelijk veel balverlies. Net als El Ghazi afgelopen wedstrijd. Geeft 1 goede voorzet en kwam 1 keer langs Van der Wiel.
Viergever Nonchalant? Hij speelde tenminste die bal naar voren in plaats van breed. Die lucas is bloedsnel, die kan hij gewoon niet bijhouden maar als het effe kon zette hij hem onder druk. Dan hoor ik net De Boer zeggen dat Van Rhijn de enige waren die hun niveau haalden.... niet te geloven.

25 november 2014 om 23:09

@appel1004

Zowel Denswil als Viergever wat mij betreft. Zlatan is Denswil zijn man en laat hem gewoon zijn gang gaan. Viergever stond overigens heel nonchalant te verdedigen, de hele wedstrijd al. Dat was al helemaal goed te zien toen Lucas Moura erin kwam. Toen vond hij het niet nodig om kort erop te zitten. Telkens weer sjokte hij er wat achteraan. Ongelofelijk...

25 november 2014 om 23:16

Doe je ogen eens open, hij zat er juist wel de hele tijd kort op. Als je de hele tijd aan Moura gaat plakken en hij maakt een loopactie ben je weg. Daar is hij te snel voor.

26 november 2014 om 08:20

Als je werkelijk vind dat el ghazi niet van ajaz niveau is dan kan je beter nooit meer commentaar geven. En Kishna helzelfde. Ze zijn jong en soms een beetje overmoedig maar denk dat dit samen met depay de drie meestbelovende nederlandse aanvallers zijn.
En dan de opmerking dat het de afgelopen vier jaar minder is geworden.
Zeker fan van het drama management team van ruim vier jaar geleden. We hebben inmiddels europees best 3en paar goede resultaten neergezet. In ieder geval de beste europese wedstrijden tegen een aantal topteams van de afgelopen jaren. Er is geen andere nederlandse club die europees tegen aansprekende clubs nog een resultaat hebben geboekt. Ander ned3rlandse clubs hebben alleen maar tegen catevorie d clubs geloot, clubs waar we vaak tot voor kort nog nooit van gehoord hadden.

PSG had gewoon op volle kracht moeten spelen dan was het gewoon 6 of 7-1 geworden.

25 november 2014 om 22:53

6 7-1 haha jij bent zeker fifa aant doen

25 november 2014 om 23:08

Ajax had gewoon Zlatan nooit moeten verkopen, dan had Ajax nu gewonnen...
Ajax had gewoon Maxwell moeten behouden
Ajax had Suarez moeten behouden

Zo kun je honderden redenen bedenken die totaal niet relevant zijn omdat het niet zo makkelijk is.

Jammer maar helaas heb veel leuke en goede dingen gezien, maar ook een paar slechte waaronder de terugspeelbal. laten we de goede dingen onthouden en daarop verder gaan bouwen.

Waardeloos. Individuele fouten kosten Ajax de kop. Selectie is niet breed genoeg. Veel voetballers van laag niveau zelfs voor Nederlandse competitie!

25 november 2014 om 23:14

Selectie is breed genoeg.

DM: Cillessen, Boer, Leeuwenburgh
RB: Van Rhijn, Ligeon, Tete
Rcv: Veltman, Van der Hoorn, Van Rhijn, Tete
Lcv: Moisander, Denswil, Viergever, Riedewald
LB: Boilesen, Riedewald, Viergever
Cvm: Riedewald, Serero, Viergever, Bazoer, Zimling
Lam: Andersen, Serero, Duarte
Ram: Klaassen, Schöne, Duarte
LV: Kishna, Schöne, Fischer
SP: Milik, Sigthorsson, Zivkovic, Kishna
RV: El Ghazi, Schöne, Muric

Lijkt me breed genoeg... Alleen bij een vertrek van een enkeling zal een aankoop gedaan moeten worden.

26 november 2014 om 01:35

Selectie is breed genoeg. Alleen komt Ajax op elke positie kwaliteit te kort.

Of het op halve kracht was weet ik niet, maar best was het in ieder geval zeker niet. Hier had wellicht meer voor Ajax ingezeten. Al moet ik zeggen dat op de goal na, Ajax ook niet echt een kans heeft weten te creëeren .

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een reactie heb achtergelaten hier, maar ik moet echt even mijn gal uitspuwen.

Ik ben echt helemaal klaar met (met name) Zimling en Denswil. Ongelofelijk zwak (en dat is nog een understatement) hoe zij zich wederom etaleren.
De eerste 2 goals zijn (wat mij betreft) Denswil aan te rekenen. Bij de eerste goal lijdt hij ongelofelijk dom en onnodig balverlies. Bij de 2e goal laat hij Zlatan gewoon uit zijn rug lopen en heeft geeneens door wat er zich afspeelt. Die 3e goal heeft geen uitleg nodig lijkt mij. Zimling die voor de zoveelste keer dom de bal terugspeelt waardoor Cavani makkelijk Cillessen kan uitspelen en kan scoren.
Ook Viergever stond flink te schutteren. Het leek wel of hij er totaal geen zin in had vandaag. Liet vaak zijn man lopen en dacht veel te nonchalant over sommige situaties. Een goed voorbeeld daarvan was vlak voor de 2e goal van Zlatan, waar hij Lucas Moura gewoon langs zich af laat lopen en rustig erachteraan sjokt.

De positieve punten van Ajax vandaag was zonder enige twijfel het middenveld. Zowel Andersen, Serero als Klaassen speelde echt heel goed. Klaassen ging zoals gewoonlijk voorop in de strijd, maar moest zich inhouden na die ongelukkige gele kaart. Speelde solide, stond constant vrij en verdedigde (met name bij de hoekschoppen tegen) goed mee.
Andersen liet zich vandaag wederom van zijn goede kant zien. Speelde de bal goed rond en stond net als Klaassen goed gepositioneerd. Serero heeft me vandaag echt overtuigd, dat hij als controlerende juist wel goed uit de voeten kan. Ik had lange tijd mijn twijfels, maar vandaag speelde hij echt sterk, met name het eerste half uur.

Als Ajax het besef heeft dat ze ongeacht de tegenstander, gewoon vrijuit hun eigen spel kan spelen en minder ontzag heeft voor de tegenstander, dan kunnen ze zeker hoge ogen gooien. Dat met een kwalitatief groeiende selectie, die jaar op jaar toch progressie lijkt te boeken, ondanks alle kritiek. Vandaag speelde ze echt niet slecht, naar mijn inziens. Het enige dat mij frustreerde waren de individuele fouten van sommige spelers, die wat mij betreft gelijk weer verkocht mogen worden of bij Jong Ajax mogen blijven spelen.

Helaas geen punten vandaag, maar tegen Hapoel Nicosia Moeten ze echt de 3e plaats gaan veiligstellen. En dat gaat ook lukken, daar heb ik wel vertrouwen in.

25 november 2014 om 22:53

Klaassen vond ik ondanks zijn goal redelijk onzichtbaar. Het is alsof hij zich verstopte en de bal niet wilde. Serero rn Andersen speelden heel goed inderdaad. Ook Kishna verdient een compliment hij maakte het Van der Wiel lastig en had een mooie voorzet. Die goal van Zlatan kon je Denswil niet echt aanrekenen dat was pure klasse. Ramos of Kompany hadden dat ook niet kunnen voorkomen. Verder ben ik het met je eens je hebt er wel een goeie kijk op.

25 november 2014 om 23:07

Wat Zlatan deed was inderdaad klasse, daar heb ik ook niets op aan te merken. Waar ik wel wat op aan te merken heb, is de manier waarop Zlatan die actie kan maken. Mede mogelijk gemaakt door Denswil. Let maar eens goed op hoe het komt, dat Zlatan die bal zo kan aannemen en kan schieten. Als je een goede verdediger bent, dan verlies je je man nooit zo uit het oog en klap je vol erop, als je door hebt dat hij wilt schieten.

Kishna speelde inderdaad heel goed, die vergat ik te vermelden. Die jongen is volgens mij wakker geworden daar waar Denswil verder slaapt.
Als die jongen dit doorzet en inziet dat hij moet blijven bikkelen om progressie te boeken, dan gaat we nog veel van hem zien.
Ik hou wel van die flair van hem en met name El Ghazi. Dit is toch wel iets dat Ajax al jaren gemist heeft.

25 november 2014 om 23:17

Leek me dat dat de man van Viergever was. Dat was gewoon miscommunicatie.

26 november 2014 om 06:46

Jammer dat je zo belachelijk kritisch op Denswil bent, toen je nog veel reageerde was ik het overigens wel vaak met je eens. Ik zie hem liever als jonge speler fouten maken, dan die troela Moisander.

26 november 2014 om 07:25

@sulejmani
Ik zie ook liever een jongen uit eigen jeugd zo'n soort fouten maken dan een aangekochte speler die keer op keer fouten blijft maken.
Het valt me op (en dat zal jou denk ik ook niet ontgaan zijn) dat Denswil telkens opnieuw dezelfde fouten maakt. Natuurlijk is dit op het hoogste niveau, maar ook in de Eredivisie blijft hij deze fout constant maken.
Denswil heeft zeker potentie. Die potentie zal er echt alleen uitkomen als hij dit soort fouten gaat afleren.
Die slaapmomenten en het nonchalante spel moet er echt uit.
En zoals gezegd, natuurlijk is hij jong, maar dat mag geen excuus zijn.

Om mijn kritiek een beetje te uit te leggen. ik was altijd heel gecharmeerd van Denswil. Hij heeft in een korte tijd echt een gigantische sprong gemaakt in zijn ontwikkeling, al was dat alweer een jaar geleden. In een jaar tijd heeft hij echter nauwelijks progressie laten zien in zijn spel. Het lijkt net op hij stilstaat in zijn ontwikkeling. Als hij niet uitkijkt streven de opkomende jeugdspelers hem straks nog voorbij in de pikorde.
Ik gun hem zeker het beste, alleen ik zie het eerlijk gezegd niet meer goed komen met Denswil. Niet alleen op basis van deze wedstrijd (al was dat voor mij toch wel de bevestiging, dat hij niet lijkt te leren van zijn fouten), want bij Jong Ajax heeft hij ook nog vaak genoeg slordigheden en dat is toch wel een bedroevend niveau (vergeleken met het niveau dat Ajax nastreeft).

Wie weet laat hij me nog versteld staan in de toekomst, al heb ik niet veel hoop meer.

Naast dat Frank gewoon voor Riedewald ipv Viergever had moeten kiezen had hij Serero (de baas op het middenveld) gewoon moeten laten staan.

Maarja, hij heeft het wisselen nooit echt onder de knie gehad.

Zimling kan inpakken, gehaald voor de ervaring, yeah right. Mn neefje in de plaatselijke F1 speelt zn bal nog niet terug (is wel 2e jaars, dus wel iets ervaring).

Dit zwakke PSG had gewoon verslagen kunnen (moeten) worden.

Van der Hoorn boven veltman, veel fysieker en een echte verdediger.
Geen moderne verdediger gelukkig, balletje inleveren aan het middenveld en verder niet bemoeien met de opbouw.

25 november 2014 om 22:52

Dan kan je beter Moisander er uit halen want die speelt al maanden belabberd...zowel opbouwend als verdedigend.

25 november 2014 om 23:34

Klopt, Denswil verdiend het om zijn kans te grijpen.

25 november 2014 om 23:41

Gewoon allebei, denswil is misschien wel de beste in potentie van de centrale verdedigers van ajax.

26 november 2014 om 00:07

@frgiooo
Niet als Denswil constant dezelfde fouten blijft maken. Hij denkt te nonchalant en heeft nog veel te vaak slaapmomenten in de wedstrijden. Telkens weer maakt hij dezelfde fouten.

Serero had ook niet geheel fit kunnen zijn jongens....

PSG op halve kracht? Wat dacht VZ, kom we laten zien dat we heus geen Ajax-zone zijn. Belachelijke kop, want PSG was gewn slecht. Dat Zimling en van der Hoorn fouten maken komt door gebrek aan kwaliteit, niet naiviteit. Doe wat aan die kop VZ, sjonge.

Ach ja, elke keer hetzelfde liedje. Goed meevoetballen met de tegenstander, soms zelfs scoren, maar door individuele klasse toch verliezen. Pff...

25 november 2014 om 22:48

Hahahha voetbalzone is de weg kwijt vind ik door onder andere zulke teksten inderdaad.

Verder goede wedstrijd van ajax jammer van het resultaat.

25 november 2014 om 22:52

Paris speelde zeker ingehouden en zeker niet op volle kracht, maar dan hebben ze de kwaliteiten om dan toch beslissende dingen te doen. Daardoor leek het of Ajax aardig bezig, want Ajax creëerde bitter weinig.

26 november 2014 om 01:37

Van der Hoorn speelde gewoon heel degelijk. Denswil viel enorm door de mand, eerste 2 goals mag hij zich aanrekenen.

Heel goed ajax gezien. Op de plekken waarop eeuk voor de eredivt er om gaat, de laaste fase van de aanval, daar moeten nog stapppen worden gemaakt. Desalniettemin heb ik een goed ajax gezen. Maar frank, geen zimling meer en ook geen schone in de CL. Leuk voor de eredivisie, maar te traag voor cl. vd hoorn speelde ook goed. Hele midddenveld ook. Vierever voorlopig voor boilesen? Geen verzwakking.

Ik heb begrepen dat frank het voorafgaand aan deze wedstrijd het had over durven en niet bang zijn. Ik moet dan eerlijk bekennen dat ik het een vrij laffe wissel vond met serero en zimling, de paniek toen Lucas erin kwam droop ervan af. Niet of Frank af te kraken want ben hem ontzettend dankbaar maar hier zie je ook 1 van zijn zwakke punten. Ik zie de spelers groeien maar Frank maakt de laatste tijd geen stappen!

Jammer weer dit europees verlies van ajax. Ajax was de betere ploeg en verdiende minimaal een gelijkspel. Alhoewel ik Paris zeker volwassener vond spelen. Deze wedstrijd en dat is vaker tijdens grote europese wedstrijden van ajax is beslist op deteals. En hier heeft de trainer gefaald helaas.

Afgezien van dat de uitslag van deze wedstrijd waardeloos is, zie ik best wat potentie in Ajax. Als alle spelers die nog niet verlengd hebben snel verlengen, kunnen we volgend seizoen met dezelfde selectie doorgaan min de overbodige spelers (sigthorsson, Moisander, Duarte etc.). De Boer kan nu eindelijk gaan bouwen aan een elftal als ik het goed heb. Tot nu toe heeft hij eigenlijk alleen maar geprobeerd om breuken te dichten met duct tape van vertrokken sterspelers. Zelf de machine bouwen heeft hij eigenlijk nooit kunnen doen. Ik vind het dan ook niet gek als hij de komende tijd moeite zal hebben met zijn visie goed op het veld te uiten. Hij is gewoon nieuw in het vak van een geoliede machine bouwen.

Ik ben best tevreden maar de laatste pass is minder.
Andersen en klaassen zijn geweldig.

Blijf het jammer vinden dat je spelers spaart voor Apoel. Voor zo'n el ghazi is dit toch een prachtige wedstrijd om zich te manifesteren? De wissel serero is al meer over gezegd, komt in ieder geval merkwaardig over. Als hem wat mankeert of zo zou een riedewald toch meer voor de hand liggen. En moisander juist hier niet laten spelen komt ook wel vreemd over. Jammer omdat Ajax wel goede aanzetten liet zien.

26 november 2014 om 06:49

Ben het met je eens behalve Moisander, die doet niks goed en overtuigend.

Paris hoefde niet tot het gaatje te gaan, dat zegt eigenlijk alles.

Dat zelfs Ajax geen vuist kan maken in de C.l. Ajax heeft een gebrek aan kwaliteiten. Inderdaad heeft Paris op halve kracht gespeeld..

Paris hoefde effe aan te zetten en het was gedaan met Ajax. De Broer zal zeker zeggen dat Ajax aardig speelde, maar echt kansen heeft Ajax toch echt niet gehad. Paris speelde zeer ingehouden, daardoor leek het of Ajax goed speelde. Maar Ajax creëerde niks. Breedte ballen daar wordt je toch hol en dol van, je speelt zo iedereen in de kaart.

25 november 2014 om 22:52

Niet zozeer op halve kracht, Paris kan ook niet veel beter. Ook in de franse competitie spelen ze zo, altijd op de counter loerend chelsea-achtig. Ze komen gewoon puur door individuele fouten aan hun goals helaas.

25 november 2014 om 22:55

Onzin, ik heb ze wel beter zien spelen, Marseille hebben ze wel volle kracht gespeeld, toen denomineerde ze ook., Nou deed Paris het rustig aan. Ik had het idee dat Paris Ajax niet serieus nam. Paris kan echt veel beter ze zitten vol met talent en kwaliteiten. Paris speelt normaal echt vrij aanvallend hoor.

Onverdiend verloren.
Een gelijkspel was meer verdiend.

25 november 2014 om 23:02

Had Ajax hun kansen maar moeten afmaken. Ow wacht, die ene kans die ze hebben gehad hebben ze ook afgemaakt.

26 november 2014 om 01:38

Ajax heeft 100% rendement gehaald uit hun kansen. Niet verkeerd. Alleen jammer dat je op balbezit geen wedstrijden wint.

schone zit inmiddels over de top, wat was hij bagger. en wat doet een middenvelder op de rechtsbuiten positie? dan kan je het veld nooit breed houden. van rhijn was ook bagger, evanals ziemling. milik oogde niet scherp. jammer dat el ghazi niet speelde, dan had je op rechts ook 90 minuten lang dreiging. frank, svp nooit meer schone linksvoor of rechtsvoor,

Beetje rare titel dit hoor. Naïef Ajax? Kwaliteitsverschil is gewoon te groot, ook al speelde PSG op halve kracht. Die spelers hebben ook veel meer ervaring op het hoogste niveau. Enige domme was die actie van Zimmling. Ik ben absoluut niet voor Ajax maar Ajax kan wederom met opgeheven hoofd de CL verlaten. Ze hebben op momenten laten zien dat ze goed met het niveau mee kunnen en voetballend niet echt onderdoen. De reden dat ze niet overwinteren in de CL is ook niet omdat ze merkwaardige fouten hebben gemaakt. Ik vind ze dit jaar en afgelopen jaren de enige Nederlandse club dat voetbalt als mannen en voor niemand ontzag toont. Respect daarvoor.

Verder valt die Ibrahimovic mij al jaren tegen in de CL. Verdedigt nooit mee (ook al verliest hijzelf de bal), loopt constant te zeiken op zijn medespelers en vertoont veel hoogmoedig gedrag. Rare gast om mee te voetballen. Verder ook mijn complimenten aan Klaassen. Na het vertrek van de Jong, Blind en andere meer ervaren spelers heeft hij zich opgewekt als leider van dit Ajax en is een baasje. Wat mij betreft moet hij altijd aanvoerder zijn.

26 november 2014 om 06:51

Eens, zie Klaassen ook het liefst als aanvoerder.

Ik zie net die tackle van Vd Wiel in de samenvatting. Dat is toch gewoon rood?

26 november 2014 om 01:39

Was gewoon een pisbal op Boilessen, hier kan van der Wiel helemaal niks aan doen.

Allereerst, een zeer matige saaie wedstrijd. PSG wint op basis van kwaliteit de wedstrijd. Ajax wel beter qua spel, maar creeeren toch bar weinig kansen/schoten met het vele balbezit. Jammer, had Ajax graag zien winnen.

Waarom krijgt die vd Wiel geen rode kaart. Wat een smeerlap zeg. Onbenullig inkomen, en schopt iemand uit de wedstrijd. Wat moet je nog meer doen voor een rode kaart. Bah wat een vreselijke scheidsrechters.

25 november 2014 om 22:53

En klaassen ook dan. Was ook donkerrood

25 november 2014 om 23:32

Ibra had er ook af gemoeten met donkerrood

Zimling dacht ook: Zo'n kans op een assist in de Champions League krijg ik nooit meer...

Zou eigenlijk een -10 moeten krijgen.

Zimling gewoon lekker terugsturen naar z'n club, ik durf te wedden dat Bazoer thuis zit te denken: Die kutbal had ik ook wel kunnen geven..

Ajax wat erg goed. Van de Hoorn je doet het goed.zlatan is de koning geen schande als hij scoort. Niet de avond voor de denen van ajax.denswil en Mickey van de hoorn nieuwe centrale duo. Veltman en Moisander exit

25 november 2014 om 22:56

Defensief waren ze sterk, maar om het nieuwe centrale duo te worden mogen ze van mij nog wel wat meer voetballend groeien. Want je ziet bij beide de twijfel enorm als ze de bal hebben achterin.

26 november 2014 om 06:53

Veltman en vooral Moisander zijn niet bepaald in betere doen hoor, dan die andere twee heren van vandaag.

We hebben wel veel balbezit maar we creëren niks. Hopelijk komt er in de winterstop zo iemand bij. Er werden te veel fouten gemaakt veel te zachte ballen naar elkaar toe. Zo raakt ook Boilesen geblesseerd. Als die bal gewoon hard genoeg was er niks gebeurd.

25 november 2014 om 22:57

Je praat nu gewoon de commentator na. Als van der Wiel z'n voet niet richting knie hoogte beweegt na het spelen van de bal raakt Boilesen ook niet geblesseerd.

Was gewoon een smerige tackle, leek prima, maar eindigde smerig.

25 november 2014 om 23:01

Ik praat de commentator niet naar. Ik zeg gewoon wat ik denk. Die bal was toch te zacht? Waardoor boilesen ik gevaar komt???

25 november 2014 om 23:05

Ja dus als een bal 'te' zacht is mag je een tackle inzetten net onder de knie van iemand? Rare redenering.

Zonde... Andersen speelde zeer goed net als Kishna (i.t.t. Barca uit). alleen kinderlijke fouten achterin die het weer moeten verpesten. Bij PSG vond ik Pastore heerlijk ballen, wat een controle heeft die man. Verder heb in me vreselijk geërgerd aan Cavani, die jongen is zo slecht maar scoort wel weer twee kutgoals...

Joel veltman was volgens mij geschorst

Beter spelen Nederlandse clubs geen CL meer. Europa League is al erg hoog gegrepen voor de meeste clubs. Al steekt Ajax er voor Nederland wel met kop en schouders bovenuit.

Frank je lamlendige elftal is op de Weegschaal gezet gewogen en veelste licht bevonden sterker nog er zit nauwelijks gewicht aan! Hahaha kampioen word jullie dit jaar toch niet dus volgend jaar het maar beter proberen te doen in de voorronde Europa league hahaha

25 november 2014 om 23:12

Robert je lamlendige reactie is op de Weegschaal gezet gewogen en veelste triest bevonden
sterker nog er zit nauwelijks nut aan! Hahaha iemand om je zien lachen gebeurd je dit jaar toch niet dus volgend jaar het maar beter proberen te doen met een nieuwe grap hahaha

Ga lekker naar bed in plaats van deze provocatie.

25 november 2014 om 23:54

Weet je wat een grap is Zimling en Mike van der Hoorn

Ik heb een mooi lijstje voor Marc die hij van mij mag slijten in de winter: Zimling, Vdhoorn, Duarte, Viergever, Moisander en Schone. De laatste verdient uitleg. Schone vind ik een goede speler, echter als buitenspeler legt hij het spel lam. Een type El Ghazi, Kishna of Fischer horen daar. Op het middenveld geef ik Andersen de voorkeur, ik zie veel potentie in hem namelijk. Zegt tevens ook veel dat de 3 goals van PSG allemaal voortkomen uit persoonlijke fouten, achtereenvolgens;: Kishna, vdhoorn en Zimling.

25 november 2014 om 23:27

Kan je me uitleggen wat Viergever vandaag fout deed ? Ik snap niet dat iedereen hem blijft bashen. Schone is gewoon geen buitenspeler en we zijn inderdaad vleugellam. Kishna en El Ghazi raken meer dan de helft van al hun ballen kwijt en creeren amper iets. Ook Duarte heeft amper de kans gekregen. Voor de rest ben ik het met je eens.

26 november 2014 om 00:08

Vleugelarm?! Noem mij twee buitenspelers die Ajax in de laatste 5 jaar heeft gehad die beter zijn. En kom niet met Suarez aanzetten, want dat is geen vleugelspeler... Kishna en El Ghazi creeeren amper iets? El Ghazi is zo'n beetje bij elke Ajax aanval betrokken ,danwel assist, danwel afronden. Een buitenspeler met dergelijk rendement heeft Ajax in jaren niet gehad! En Kisha heeft een dip gehad na zijn spectaculaire debuut maar is zoals van het weekend te zien was op de weg terug. En een buitenspeler mag zijn bal kwijt raken. De buitenspeler staat daar om zijn acties te maken en er is niet een voetballer met 100 passeer percentage. Ajax is sinds 2003 niet meer zo vleugellam geweest als dit seizoen.

Bovendien snap ik niet wat mensen tegen Schone hebben. Hij is inderdaad geen speler met het krijt aan zijn schoenen maar dat verwacht de Boer ook niet van hem. Ook een type als Schone is nodig in de aanval, die met zijn inzicht, passing en balvastigheid een wedstrijd kan openbreken. Om over zijn vrije trappen nog maar te zwijgen. Wanneer de buitenspelers niet uit de verf komen, of de tegenstander er om vraagt is een type Schone /fisher een goede variatie op de traditionele buitenspelers. een Verder ben ik het met je eens over Viergever. Het ziet er naar uit dat Boilesen er lang uit ligt, hij is een prima vervanger. Zimling was vanaf dag 1 een miskoop, dat zagen 5 miljoen Ajacieden behalve Marc Netto. En Duarte heeft mij nooit kunnen overtuigen. Hier en daar eens een leuke actie, maar komt tekort voor de basis van Ajax. Handig voor in de breedte, meer niet. Had 10x liever Mokotjo zien komen.

26 november 2014 om 00:09

@laak: Ik bedoel het niet alleen over vandaag, Viergever vind ik doorgaans maar een zwakke indruk maken. Vandaag viel hij me niet in enorme negatieve zin op, zoals Zimling bijv. Wel. Ik vind Kishna, El Ghazi en Fischer juist een verademing op de vleugels. Jongens die durven gaan. Ajax speelt de laatste jaren enorm saai voetbal en juist 2 van dat soort type vleugels maakt het spel attractiever en gevaarlijker. Ze zullen gerust wel is ballen verliezen, maar met eindeloos "tikke breed, tikkie terug" kom je er niet. De goal van vanavond is ook voor een deel door de durf van Kishna om erlangs te gaan, natuurlijk ook een grandioze loopactie van Klaassen.

26 november 2014 om 08:47

Ajax heeft de laatste 5 jaar ook vrijwel geen goede buitenspelers gehad. Ozbilic was de laatste die echt potentie had. We spelen al 1,5 jaar met schone, die echt heel incidenteel eens langs zijn man gaat. Hij doet wel goede dingen, maar die kan hij ook doen als aanvallende middenvelder. Kishna en El Ghazi zijn pure oppurtunisten, ze verliezen zo gigantisch vaak de bal en bij een actie is de kans bijna 70% dat ze hem kwijt raken. De potentie die iedereen ook in Denswil ziet. Die maakt ook nog veel te veel fouten, ik zie op die plek het liefst Viergever. Fischer iw naar mijn mening geen voetballer maar meer een schaduwspits, om de spits heen zwervend.

26 november 2014 om 00:02

En hoe wil jij dat allemaal in de winter opvangen, vooral in de breedte ? Ik denk dat zoveel wijzigingen in een selectie erg nadelig uitpakken. Nieuwe spelers hebben altijd de nodige aanpassingstijd nodig, en na de winter volgt een cruciale reeks wedstrijden voor de verloop van het seizoen. Zeker wanneer je met Schone toch een speler mist de cruciaal voor je kan zijn.

Moisander en Sightorsson mogen wat mij betreft verkocht worden in de winter, en dat lijkt ook de bedoeling te zijn. Schone vertrekt na dit seizoen transfervrij, Zimling keert terug naar Mainz en Sana mag deze winter al weg. Van der Hoorn en Duarte zijn aan hun 2de seizoen bezig, deze zomer zal de beslissing vallen over beide spelers.

Viergever ben ik niet zo ontevreden over, die jongen is materiaal voor de breedte. Zo moet je hem ook beoordelen, en dan vind ik het een nuttige aanwinst. Nu Boilesen er lang dreigt uit te liggen is het toch fijn dat je ervaren back up heb.

Wat betreft de vleugels ben ik het in principe met je eens, een vleugelspeler zonder individuele actie en snelheid zorgt ervoor dat het spel vaak vertraagt. Gezien de kwaliteit in het combinatiespel, zijn techniek en slimme manier van voetballen vind ik dat Schone zijn taak op de vleugel vaak nog goed uitvoert, maar hij mist de aanleg ervoor. Met de wisselvalligheid van spelers als El Ghazi, Kishna en Fischer is het fijn een type als Schone er dit jaar bij te hebben. Maar wat mij betreft gaan we volgend seizoen gewoon met echte buitenspelers spelen, zoals ook bepleit werd bij de Cruijff revolutie.

26 november 2014 om 00:18

@adzevedo: Jeugd en Ajax moet eens serieuze aankopen doen: Sinkgraven, propper etc. Riedewald is naar mijn mening beter dan Zimling. Schone staat vleugel en na de winter komt Fischer terug. Moisander/vdhoorn zal Denswil voor komen. Duarte zou ik 1 of beide bovenstaande spelers voor halen. Het kost geld, maar het lijken mij duidelijk 2 uitstekende versterkingen. Tevens vind ik dat Ajax is moet kijken voor 1/2 echt goede verdedigers. Qua middenveld en aanval zit het prima en is alles wel dubbel bezet.

26 november 2014 om 00:46

Persoonlijk hoop ik dat Ajax komende zomer inderdaad gaat doorselecteren.

Spelers die weg mogen / zullen vertrekken :
1 Moisander (intentie om te verkopen deze winter)
2 Sigthorsson (intentie om te verkopen deze winter)
3 Sana (intentie om te laten gaan deze winter)
4 Schone (zal vertrekken, uiterlijk in de zomer)
5 Zimling (gehuurd, keert terug naar Mainz)
6 Sporkslede (contract 2015, komt tekort)
7 Ligeon (contract 2015, komt tekort)
8 Boccara (contract 2015, komt tekort)
9 Kuipers (contract 2015, komt tekort)
10 Honer (contract 2015, komt tekort)

Spelers waar Ajax een oordeel over moet vellen :
1 Leeuwenburgh
2 Van der Hoorn
3 Duarte
4 De Sa
5 Meleg

De vervangers hoeven niet per se dure aankopen te zijn (tip, contract Van der Vaart loopt tot 2015) maar moeten wel gericht zijn. Maar het geraamte van het elftal staat eigenlijk al, deze groep zoveel mogelijk bij elkaar behouden en de domme ideeën van zaakwaarnemers (raiola) uit het hoofd praten : dan kan er echt iets moois groeien waarvan zowel de individuele spelers van profiteren als het collectief.

26 november 2014 om 11:09

Eens met jouw doorselecteerlijst. De "oordeellijst" vind ik dat alleen Meleg nog wel een kans mag krijgen, de rest is te licht. Vdvaart zou idd een goede aanvulling zijn als hij nu wel wilt komen. Verder opteer ik toch om is wat meer uit te willen geven en echte topspelers uit de eredivisie aan te trekken, die bewijzen toch vaak ook prima in het buitenland mee te kunnen. Verder heeft Ajax veel posities over het algemeen prima dubbel bezet.

Pffff, ik weet soms niet waarom toch ik weer inschakel op Ned 3 en klaar ga zitten voor een CL-pot van Ajax. Steeds hoop ik op een verrassing, zoals voetbal verrassend kan zijn. Maar steeds is het weer hetzelfde liedje. Aardig, dapper, leuke momentjes, druk zetten... Blabla. Maar rendement nul! Zo naïef, zo slordig op de momenten dat het ertoe toe doet. Vandaag deed PSG precies het tegenovergestelde van Ajax. Ah laat ook maar.

Ik vind het echt triest aan het worden man... De gouden tijden van de jaren 60 70 80 en 90 die zien we denk ik nooit meer terug... Ik ken wel huilen, zo pijn doet het... elke keer maar aan modderen... denken van zou het een keer kunnen maar dan zie je dat dat eigenlijk hoop van niks is.. maar miss de volgende keer.... (zou het????... zou het????)... waardeloos stink systeem...

Hoezo halve kracht? Wat is dit nou weer voor achterlijke titel VZ? PSG speelde gewoon bar slecht en dat was de verdienste van Ajax. Wat is dit voor debiele voetbalsite aan het worden, met die domme titels. Altijd weer die minachting tegenover Nederlandse clubs, gewoon misselijkmakend.

Van der Wiel had wel een rode kaart mogen hebben met zijn aanslag op Boilesen. Verder ook slechte wissels van de Boer, Zimling is gewoon een flop weg ermee. Viergever is leuk voor de eredivisie maar niet voor een CL wedstrijd.

25 november 2014 om 23:33

Is elke keer zo goos... Elke keer spelen ze redelijk voetbal en verliezen ze toch.. Als ze echt zo verdienstelijk spelen zoals jij suggereert dan zouden ze heus weleens de wedstrijd naar zich toetrekken... Maar tis nou al jaar in jaar uit hetzelfde liedje.. zodra ze de 1-1 zetten zet PSG gewoon weer aan en scoren ze gewoon weer eenvoudig en dan ken je van alles en iedereen de schuld geven maar toch gaat dat vaak zat zo... is gewoon kwaliteit...

25 november 2014 om 23:34

In je 2de stuk van je reactie zeg je het eigenlijk zelf al...

En nu niet meer roepen dat jullie 'aller' ajax de beste is want dat komt een beetje sneu over.
On: zwakke instelling van PSG vandaag.

Maar misschien gaat mijn cluppie waar ik alles voor over heb donderdag stunten... (zou het??? Zou het???).. en maar geld uitgeven aan seizoenskaarten... elk jaar weer... wanneer komen de glorie tijden eraan??.. denk dat dat er lang niet in gaat zitten... maar wij blijven maar hopen, hopen en hopen... zolang het binnenlands maar spannend blijft zou je zegge.. maar ik knijp me reet nu al samen met volgende zomer transfer periode.. En ja hoor daar gaan onze sterspelers weer.. en kunnen we weer opnieuw beginnen en ik maar weer me geld over maken voor me seizoenskaart... echt super dik als ik er bij nadenkt dat dat jaar in jaar uit zo zal blijven gaan... kwaad zijn maar er niks aan kennen doen... Zeer pijnlijk.

naief is het zeker maar dan in alle geledingen van ajax. Als ajax blijft denken dat het met dit materiaal de volgende ronde kan halen is het fout. Het blijft trekken aan een dood paard als je het wil doen met van der hoorn en zimling. Twee gasten die er persoonlijk voor hebben gezorgd dat ajax geen resultaat haalt en dat is niet voor het eerst. Het wordt in de winterstop tijd voor door selecteren voor de boer. deze twee zijn eerder een last voor ajax dan dat ze wat toevoegen. Van der hoorn die als een mietje staat te verdedigen tegen zlatan en over zimling zal ik maar zwijgen. Overmars gaat ook niet vrijuit. Hand op de knip is leuk voor aandeelhouders maar niet voor trouwe supporters die een godsvermogen betalen voor een seizoenskaart. Kijk ik ben voorstander van voldoende doorstroming van de jeugd van ajax maar als daar een leemte is onstaan dan kun je niet aankomen met spelers als van der hoorn en zimling. Het was tegen psg niet slecht, zeker niet maar drie persoonlijke fouten kosten je de wedstrijd, dat is de waarheid van deze wedstrijd. Het is me ook opgevallen dat iedere vrije trap naar achter wordt gespeeld door ajax daar waar het jaren geleden nog naar voren was. Misschien moet frank maar eens wordt ingefluisterd dat er meer risico in het spel moet worden gelegd vanaf hogerhand om het spel aantrekkelijker te maken. Ik ben klaar met dat risicoloze rondspelen in de achterhoede van mijn club. Het is ajax onwaardig waar er echt een resultaat had ingezeten. Ik durf het haast niet te zeggen maar geniet meer van psv op dit moment en dat is een schrijnende constatering daar ik werkelijk helemaal geen enkel gevoel voor die club heb

Iedereen vond Andersen goed.. Ik vond het een drama.. die gozer voetbalt zo nonchalant. Heel veel verkeerde breedtepasses. De 1-0 was zijn fout. Geen enkele dreiging richting doel. Maar goed gespeeld jongen!... Dat zegt wel wat over hoe wij het voetbal tegenwoordig zien. Lekker ballen op het middenveld.

Iedereen op deze site weet het beter en hoe men had moeten spelen , en dat zeggen ze elke week maar het enigste wat zo simpel aan voetballen is dat je moet zorgen dat je wint , en daar ontbreekt het bij Ajax vaak aan ook in de ned. competitie !!!!!

Man, wat is die Cillisen toch een slechte keeper...

26 november 2014 om 06:59

Want, onderbouwing graag?

Ajax heeft hier zichzelf verslagen. Echt zulke domme fouten niet normaal. PSG loerde erop, maar als je zulke fouten maakt, had bal net zo goed in goal kunnen schieten.

Wat speelde PSG toch ongemotiveerd. Eigen publiek floot ze in de eerste helft zelfs uit. Naar mijn mening heeft PSG maar op 40% van hun kunnen gespeeld..

Hebben gewoon te veel ontzag voor dit Ajax.. Blanc zei aanvankelijk ook al dat Ajax een legendarische club is, ook Ibra en Maxwell delen de lofzang over Ajax.

Dit biedt weer wel perspectief voor het Turkse voetbal. Als Gala morgen nou wint van Anderlecht, dan spelen er 3 Turkse clubs Europees. Waarvan Trabzon en Besiktas al verzekerd zijn van de volgende ronde. Bij Feyenoord en PSV is dat nog niet zeker. Ook Ajax moet het maar eens gaan bewijzen tegen het Cypriotische Apoel,

Nog een paar uitglijders van Nederlandse clubs, en het Turkse voetbal passeert ze. Ook Griekenland is een concurrent.

Wat ik nog het grappigste vind van al deze reacties is dat van der Hoorn een puike wedstrijd speelde, duidelijk stappen heeft gemaakt, bijna nooit meer op het hoogste niveau acteert en nu word afgerekend omdat Zlatan Ibrahimovic uit een lastige hoek knap raak schiet. Zlatan Ibrahimovic. Dit is Melvin Platje niet! (met alle respect voor Platje natuurlijk) Dit is de beste spits van de wereld die ineens tegenover hem staat! Tuurlijk, Ajax moet de lat hoog leggen, maar laten we realistisch zijn; moest van der Hoorn daar uberhaupt staan?! Veltman geschorst ja, maar zorg dan dat zijn back up (vd Hoorn) eens wat vaker minuten maakt. Die gozer zijn toekomst word vergooid.

Zo zonde dit. Ajax speelde een prima pot. Bij vlagen zelfs een overwicht. Maar beloont zichzelf niet en dat gebeurd (europees) te vaak. In de eerste helft 0 kansen gecreëerd en geen enkele schot op goal gelost.
In de tweede helft precies hetzelfde verhaal. Spelen prima maar belonen zichzelf niet. Dan komt er eindelijk een kans en die gaat er in. Dan denk je dat psg rijp is voor de slacht en dan krijg je 2 k*t goals om de oren. Bij de een staat het centrale duo lucht te dekken en bij de laatste geeft zimling zomaar de bal cadeau aan cavani.

Écht zonde dit. Het had niet gehoeven. Sterker nog, als je jezelf beloont win je deze pot gewoon terecht.
Jammer van die goal van Zlatan. Het centrale duo speelde op dat ene puntje na een prima pot. Zlatan had maar 1 kans en die ging erin.

Verder waren imo Serero en Klaasen de beste aan Ajax kant. Ik snap dan ook niet waarom de Boer Serero eruit haalt en dan ook nog eens die Zimling inbrengt. Gooi dan Riedewald erin. Is sterk, kan veel beter meevoetballen. En het is voor hem ook een mooie ervaring. Bovendien, mocht het fout gaan maakt het toch weinig uit of hij de fout maakt of die zimling. Riedewald kan hier nog genoeg uit leren omdat hij de toekomst is. Zimling zien we na volgend jaar toch niet meer terug. (hoop ik)

De teleurstelling overheerst, maar ik denk dat als Ajax zo blijft voetballen dat de weg omhoog weer ingezet kan worden mbt de competitie. Alleen moet Ajax zich wel belonen!!

Waardeloze uitslag, gevolg van het bekende verhaal : persoonlijke fouten en gebrek aan concentratie. Tegen een elftal wat kwalitatief beter is betekend het vaak dat je dit soort fouten niet kan veroorloven, helemaal niet tegen clubs als Barcelona of Psg. Ook jezelf belonen (apoel uit, Barcelona thuis) heeft ermee te maken.

Toch denk ik dat wanneer Ajax van Apoel wint het kan terugkijken op het een redelijke CL avontuur. In individuele wedstrijden heeft er zeker meer ingezeten, maar de volgende ronde zat er niet in. Eerlijk is eerlijk, de 3de plaats is het maximaal haalbare. Alleen de manier waarop we die halen had meer stijl kunnen hebben. Maar we komen kwalitatief nog tekort, en dat is een feit wat acceptabel is.

Toch heb ik ook wel progressie gezien dit seizoen, hoewel ik op veel meer had gehoopt. Het feit dat Ajax zijn eigen spel steeds meer gaat spelen ongeacht de tegenstander, dat ondanks nederlagen er een herkenbare lijn in het elftal blijft zitten. En dat we dit seizoen tegen Barcelona en PSG in tegenstelling tot vorige jaren geen nederlagen van 3 of 4 doelpunten verschil hebben geleden. Als je met 2 doelpunten verschil verliest van clubs die zoveel meer kwaliteit hebben kun je spreken van een resultatief redelijk resultaat.

Genoeg aanknopingspunten en verbeterpunten vandaag gezien, op naar Den Haag waar we 3 punten moeten halen.

Alle kritiek naar FdB en Ajax slaat nergens op. Ik zei nog gisteren dat dit Ajax met de feiten op neus gedrukt gaat worden. Hoe kun je met A1 verdedigers gaan presteren tegen Ibra, Cavani en Lavezzi?

Hh, nog wel grappig dat sommige ajacieden echt dachten dat het ging lukken. Riedewald en Veltman zijn kanjers en kunnen echt groeien, maar Ibra dolt ze 30x in het rond.

Vind het vreemd om te stellen dat vd Wiel Boilesen "uit de wedstrijd geschopt heeft". Hij gaat er hard in maar wel gericht op de bal. Ik denk dat het voornamelijk de overstrekking van de knie is door de tackle die de schade bij Boilesen veroorzaakt.
Vond de analisten ook overdrijven met hun geneuzel over rode kaarten. Zij wilden er een voor Klaassen, vd Wiel en Zlatan. Toegegeven het waren harde tackels maar dat hoort toch ook wel bij voetbal?!

Geloof serieus dat diverse spelers van bv. een PSG bij Ajax niet eens in de basis zouden staan omdat ze niet goed genoeg meevoetballen. Ajax wil het spel op een bepaalde manier spelen en dat is op zich lovenswaardig maar erg moeilijk als je tegen realisten speelt.

Rabiot moet het lef krijgen om naar voren te spelen, want verdedigend is hij wel op niveau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren