Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NEC steunt plannen Feyenoord: ‘We vinden de opkomst beangstigend’

Laatste update:

De discussie over kunstgras is de laatste weken weer volop in het nieuws. Feyenoord baarde woensdag opzien door te stellen, dat de club het liefst een verbod op kunstgras ingevoerd ziet worden. De club kan in elk geval rekenen op steun van NEC: ook die club zou het liefst zien dat geen enkele club in de Eredivisie of Jupiler League nog op een kunstmatige ondergrond voetbalt.

/

Er zijn momenteel zes clubs in de Eredivisie die op kunstgras spelen, te weten ADO Den Haag, FC Dordrecht, PEC Zwolle, Heracles Almelo, Excelsior en SC Cambuur. In de Jupiler League spelen op dit moment nog maar zeven clubs op echt gras. De stand is dus gelijk en dat baart meerdere verenigingen zorgen. NEC laat weten een voorvechter te zijn van een gewone grasmat. “We vinden de opkomst van kunstgras in het betaalde voetbal beangstigend”, zegt Theo van Benthum namens de club in de Gelderlander.

“Wij scharen ons achter Feyenoord. Het is zaak natuurgras te behouden voor het Nederlandse voetbal”, vindt Van Benthum, die woordvoerder is van de groundsmen in het betaald voetbal in Nederland. Vitesse heeft eveneens natuurgras liggen in het stadion, maar wil niet zo rigoureus te werk gaan dat het zich meteen achter Feyenoord schaart.

Directeur Joost de Wit stelt dat de Arnhemmers niet van plan zijn hun grasmat te vervangen door een kunstmatige ondergrond, maar een verbod instellen vindt men wel vrij ver gaan. “Het heeft nogal wat consequenties voor clubs die nu kunstgras hebben. Er zit een flink kostenplaatje aan vast. En wat doe je met clubs uit de eerste divisie met kunstgras als zij promoveren. Daar zullen we eerst met alle clubs in het betaalde over moeten praten”, aldus De Wit in de regionale krant.

Denk jij dat er over een jaar nóg meer clubs in Nederland zijn, die spelen op kunstgras?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap gezeur van topclubs sowieso niet. Op kunstgras kun je tenminste de bal lekker soepel laten lopen, op knolleveld niet. Dus snapt niet

20 november 2014 om 12:18

Een groot deel van de profs heeft liever gewoon gras. Jij doet net alsof er een keuze is tussen een knollenveld en kunstgras, maar je kan ook een normaal veld aanleggen. Bovendien is het je op en top competitievervalsing.

20 november 2014 om 12:32

Het is pas competitie vervalsing als je andere clubs zou verbieden om een kunstgrasveld aan te leggen.

20 november 2014 om 12:43

Tuurlijk niet, iedereen moet gewoon op hetzelfde soort veld spelen, pas dan is er geen sprake meer van competitievervalsing. Heracles speelt 22 wedstrijden per seizoen op kunstgras, Feyenoord 6. Dan is het toch logisch dat Heracles er voordeel bij heeft tov Feyenoord? Los van het feit dat het geen concurrenten van elkaar zijn natuurlijk, het is maar een voorbeeld. Dus of iedereen op echt gras, of iedereen op kunstgras. En dan gaat de voorkeur van de meeste voetballiefhebbers uit naar echt gras. Het probleem ligt in mijn ogen weer eens bij de KNVB. Die hadden deze situatie moeten voorkomen en al eerder aan moeten geven dat kunstgras in de eredivisie geen optie is.

20 november 2014 om 12:51

Er is geen club die op hetzelfde veld speelt als een andere clubs, afmetingen kunnen verschillen, type gras dat gebruikt wordt, waar is het gras ingezaaid, zandgrond of kleigrond, temperatuur etc. (in kustprovincies is het in de winter minder koud)

Heb niets met kunstgrasvelden hoor, maar het is geen competitie vervalsing.

20 november 2014 om 12:56

Maar als je kijkt naar een eerlijke competitie, moet je het qua velden misschien wel verder doortrekken. Dan moet je ook heel kritisch kijken naar de kwaliteit van de grasvelden...

20 november 2014 om 13:25

@sjakiewolfs: en Feyenoord speelt weer meer op echt gras dan Heracles is dat dan wel goed of wordt er nu alleen maar uit oogpunt van de top gekeken. Kijk als je een keuze moet maken tussen een kunstveld wat altijd strak erbij ligt of een grasmat die na een paar maanden steeds minder gras bevat en allerlei hobbels heeft lijkt me de keuze niet zo lastig. Dat verbieden lukt toch niet

21 november 2014 om 07:08

@vakkie L.
Precies. Nu legt PSV er een andere mat in omdat het een glijbaan was. Eigenlijk een vorm van competitie vervalsing naar de teams toe die daar al hebben gespeeld. Op het veld van PSV kon je je niet goed voorbereiden.
Na de winterstop zullen de eerste wedstrijden in Groningen wel weer een modder gevecht worden. Dus als je daar al uit hebt gespeeld, voordelig.
Bij Heracles verandert de mat niet en teams kunnen zich daar thuis met hun training op voorbereiden.

20 november 2014 om 12:19

Een grasveld is niet persé een knollenveld. En een kunstgras veld is niet persé soepel. De hoeveelheid zand op zo'n veldje is soms niet om aan te zien. Een bal reageert ook anders op een nep veld.

20 november 2014 om 12:24

Ik snap Uberhaubt niet wat er lastig is om een echte grasmat te hebben en knap te onderhouden? Als een goede amateurclub dat kan, dan moet een BVO daar toch ook toe in staat zijn? We leven in Nederland en onze grasvelden worden voor Wk's geproduceerd en ingevlogen. En in Nederland zelf gaan we over op kunstgras. Het is de wereld op zijn kop.

20 november 2014 om 12:33

Inderdaad, de grasmat van Real Madrid bijvoorbeeld (en meer grote clubs) wordt aangelegd door een Nederlands bedrijf.. en dan zitten we in Nederland zelf te klagen dat we geen goede mat neer kunnen leggen

20 november 2014 om 12:22

De topclubs vragen toch ook niet op een knollenveld of wel..
Op een goed onderhouden grasmat kan je gewoon voetballen (in alle aspecten van het spel) dan op een kunstgras veld. Als dat niet zo was geweest, dan had je geen geklaag gehoord en dan hadden er toch een stuk meer clubs in het profvoetbal op kunstgras gespeeld.

20 november 2014 om 12:43

Zelf nooit gevoetbald blijkbaar? Ik kon rustig op een bevroren veld spelen maar oo elk kunstgrasveld kreeg ik rugpijn.

20 november 2014 om 12:49

echt voetbal speel je op een knolleveld. de natuur is de wet.

20 november 2014 om 12:51

Alleen in nl is dit aan de ode, zelfs in Oostenrijk en Denemarken heb je op hoogste niveau gras hier in nl niet dat is schande!

20 november 2014 om 16:01

Iedereen die een beetje op niveau heeft gevoetbald speelt liever op kunstgras dan die afschuwelijke kunstgras velden. Kunstgras is leuk voor de winter verder gaat er niets boven een normale grasmat. en wie dit niet zegt heeft nog nooit op echt gras gevoetbald.

20 november 2014 om 19:55

@ Brain
Waarom wordt je geen zaalvoetballer?
Dan is het nog gladder en heb je nooit regen of sneeuw of wind.

Is er iemand die verstand heeft van dit gras verhaal.. hoeveel speel-uren kunnen er op normaal gras voordat het veld echt aan vervanging toe is, hoeveel op kunstgras. Wat kost het aanleggen van een gras - en kunstgrasveld.. Echt gras is door goed onderhoud lang houdbaar, kunstgras kan je niet opnieuw inzaaien etc..

ik ben, door persoonlijke redenen, tegen kunstgras. Maar verbannen gaat te ver. Echter vind ik het wel zorgwekkend dat kunstgras standaard als slechtste wordt beoordeeld en dat dus de eisen voor zo'n veld omhoog moeten.

20 november 2014 om 12:44

Een goed kunstgrasveld kost zo'n 40 tot 50 euro de vierkante meter, een voetbalveld is minimaal zo'n 6000 vierkante meter, komt nog wel de kosten voor een (goede) ondergrond en aanleggen bij.
Alles bij elkaar schat ik dat op een 3 tot 4 ton.
Een kunstgrasveld gaat zo'n 7 jaar mee kom je op 50 tot 60.000 euro per jaar, alleen de veldverwarming kost aan energiekosten al zo'n 40.000 euro per jaar, dus tel uit de winst.

20 november 2014 om 15:29

Een natuurgrasveld kost als je die heel goed onderhoud als snel zo'n 7 ton per jaar.
Tel uit het enorme verschil in kosten.

Ik vind dat de Knvb duidelijkheid moet verschaffen, ik vind dat iedereen op gras hoort te spelen, met name als het om de eventuele blessures van spelers. Op kunstgras rennen en vliegen is gewoon niet goed voor de benen. Sowieso wordt voetbal gespeeld op gras van oudsher. Tuurlijk, als er een betere optie dan gras was, zou ik voorstander zijn, maar kunstgras is gewoon geen betere optie, het is een goedkopere optie voor clubs. En dat begrijp ik wel. Maar ik snap niet dat de kosten voor onderhoud zo hoog kunnen zijn, dan ben je gewoon opgelicht door de leverancier of degene die verantwoordelijk is voor het onderhoud. Dan neem je maar vrijwilligers voor het gras als je het niet kan betalen. Dan heb je maar 1 contract speler minder. Sowieso, als je gras niet kan onderhouden, dan ben je een domoor, als je niet kan betalen, dan mag je je als club niet eens professioneel noemen.

Verder vind ik dat de Knvb moet meebetalen om de clubs die nu op kunstgras spelen, om over te laten gaan naar gras. Zij dit met een renteloze lening, of gewoon compensatie. Maakt me verder niet heel veel uit. Maar een grasmat moet een must worden. We leven in Nederland, qua klimaat hebben we echt geen kunstgras nodig, we hebben ook al een winterstop zodat we niet op een bevroren veldje rennen. Het moet toch allemaal redelijk simpel zijn. Plus, kunstgras is helemaal niet zo fijn, het is het slechts beoordeelde veldje dat er maar is, alle clubs met kunstgras velden, staan onder aan de lijst. Dat is gewoon schrikbarend en nog een argument om gewoon vast te houden aan gras. Overal, behalve in extreem koude landen, wordt gespeeld op gras.

20 november 2014 om 12:26

Je hebt natuurlijk ook een groot verschil in kunstgras velden, zijn niet de kunstgras velden waar jij op komt tw spelen zondag morgen. Als ik kijk naar het kunstgras veld van roda jc, denk ik wauw wat een verbetering. Veld word voor de wedstrijd en in de rust nat gesproeid met enorme sproeiers. Beter kun je je veld niet krijgen. En op deze velden krijg je ook niet snellwr blessures ala op gewone velden. Denk.juist eerder niet. Is wat anders als op amateur grasvelden. Dus..

20 november 2014 om 12:30

Je kan een veld wel beter krijgen dan dat. Gewoon natuurgras. Of er tussen in, een hybride grasveld, wat in Engeland vaak voorkomt, gras met een beetje kunstgras, Maar alles behalve kunstgras, het is zo slecht voor het lichaam.

En spelers zelf willen op gras voetballen. Wil je ook betere spelers binnenhalen, moet je een goede grasmat hebben. Er zijn gewoon veel voetballers die nee zeggen omdat zo'n club kunstgras heeft.

Zelfs in Afrika ligt er gras! Waarom kan dat hier dan niet, perfect klimaat ervoor.

20 november 2014 om 13:00

Ik heb een paar jaar op echt gras gespeeld en getraind, nooit een blessure gehad. Train sinds 3 jaar op kunstgras en het is gewoon veel on natuurlijker. Alles reageert anders op kunstgras. Je lichaam en de bal. De kans op blessures is dus wel groter, er zijn veel mensen die dit verhaal kunnen bevestigen

20 november 2014 om 12:31

Voetbal werd vroeger ook gespeeld met een leren knikker in plaats van die rare synthetische zwabberende ballen van nu die 'het spel aantrekkelijker maken'.

Als een club in staat is om gedurende het gehele seizoen de mat in perfecte conditie te houden dan is het natuurlijk perfect. Alleen is dat lang niet altijd het geval en dan moet een club gewoon zelf de afwegingen kunnen maken.

Het kunstgras van nu is niet meer hetzelfde als het kunstgras dat Queens Park Rangers in 1981 in hun stadion legden. Er zijn momenteel al kunstgrasvelden die gewoon perfect spelen, laat staan als we weer een jaar of 5-10 verder zijn.

Dat geneuzel met blessures begrijp ik ook niet helemaal. Het lijkt me zeer sterk dat het risico op blessures op een kunstgrasveld veel hoger is dan op natuurgras. Dat zou in essentie moeten betekenen dat iemand mij aan kan gaan tonen dat de clubs die kunstgras hebben liggen een structureel veel vollere ziekenboeg hebben dan de ploegen die gras in hun stadion hebben liggen. Bij deze dus een uitdaging: Wie kan mij met feiten aantonen dat die bewering waar is?

Als je reëel bent dan is het naar mijn idee ook zo dat de nieuwe generaties opgroeien met kunstgras. Daar waar de wat oudere rotten nu wellicht nog tegen zijn zal dat met de jaren denk ik steeds verder afzwakken. Over een tijdje weten de meesten gewoon niet beter meer.

20 november 2014 om 12:35

Helemaal.gelijk

Nou hopen dat we het seizoen 2015-2016 zonder kunstgras het seizoen kunnen aanvangen.

20 november 2014 om 12:26

Haha

20 november 2014 om 13:20

Waarom lach je Brianfan

20 november 2014 om 14:16

Totaal onrealistisch.

20 november 2014 om 14:16

Hoewel ik het jouw statement graag zou zien, gaat dit nooit gebeuren, zeker niet voor aanvang van het komende seizoen. Te weinig tijd en de plannen van (van Geel) kunnen nu al niet rekenen op veel steun.

De Knvb had kunstgras nooit toe moeten laten, want nu kun je bijna niet meer terug.

Clubs die zijn over gegaan zijn niet gek. Die pakken aantoonbaar meer punten thuis door dat veld en ze houden ook nog eens meer geld over dan clubs met een gewone grasmat.

20 november 2014 om 12:46

Nou, dat die ploegen duidelijk meer punten thuis pakken wil ik nog wel eens zien, zelfs als het l zo is lijkt het mij lastig aan te tonen dat het aan het kunstgras te wijten valt. Ik weet dat er in ieder geval één Eredivisieclub was (ik meen Heracles) die buitenshuis meer punten pakten dan op het eigen kunstgrasveld.

20 november 2014 om 15:32

Complete onzin die je nu roept.
VI heeft dat al eens uitgezocht over alle kunstgrasclubs en daaruit bleek dat die gemiddeld helemaal niet meer punten in eigen huis halen dan natuurgrasclubs. Alleen in die eerste 2 jaar was dat het geval, maar de laatste jaren is dat allang niet meer en zelfs met die eerste 2 jaar erbij is het gemiddeld inmiddels al gelijk.

Het is dus een complete mythe dat kunstgras sportief voordelen zou opleveren, de werkelijkheid is gewoon dat sportief gezien het helemaal niets uit maakt of je kunstgras of natuurgras hebt.

Clubs die geen echt gras kunnen verzorgen of betalen die horen gewoon niet in het betaalde voetbal thuis. Die moeten zich eigenlijk kapot schamen.

20 november 2014 om 12:48

Nee dat is onzin. De KNVB moet gewoon wat verzinnen hoe ze het kunnen vergoeden voor clubs die het niet kunnen betalen. Bijvoorbeeld een subsidie. Als ze het niet kunnen betalen, tja... Ik ben zeker voor gewoon gras. Kunstgras levert thuisploegen voordelen op en de reden waarom spelers niet naar Nederland willen komen.

20 november 2014 om 13:17

Het is betaald voetbal en voetbal hoort op gras gespeeld te worden. Als je dat niet kunt opbrengen dan hoor je er niet thuis. Simpel.

20 november 2014 om 15:35

Complete onzin die je roept. Kunstgrasclubs halen gemiddeld een even groot percentage punten in hun thuisduels als natuurgrasclubs. Kom dus niet met die onzin, zeker aangezien je er ook geen feiten bij hebt.

VI had dit al eens uitgezocht en heeft die mythe ontkracht. Wanneer leren supporters nu eens af om meteen allerlei leugens erbij te halen om alleen maar hun sentiment te voorzien van een argument. Dat je alleen maar leugens als argument tegen kunstgras kunt gebruiken, zegt al genoeg.

Die van NEC hebben lekker praten. Die betalen de huur van hun stadion niet en kunnen zich dan een echt grasveld veroorloven.

Er zijn clubs die wél hun rekeningen betalen, waardoor sommige het lastig hebben om een echt grasveld te hebben.

Doch ben ik ook pro echt gras. Ik ben om wanneer de koeien van dat artificieel gras willen eten.
Iedereen aan het kunstgras, zie ik ook wel zitten.

20 november 2014 om 12:52

Ach laat die huur eens los. Jij weet totaal niet wat er in het huurcontract staat en de afspraken daarover. Dat ze daarom hun mening niet mogen geven over gras is maar raar. Iedereen moet straks het kunstgrasveld gaan vervangen waarschijnlijk. Dat kost veel meer geld. Waarom nog op jou reageer weet ik ook niet...

20 november 2014 om 13:02

-NEC-,

Ach en u weet wat er wel in het huurcontract staat zeker?

Bovendien moet ik dat niet weten, dat is irrelevant. Wat relevant is, is dat ze de huur niet betalen.

En neen, zij hebben minder recht van spreken. Het is wel lekker makkelijk om een grote klep op te zetten over het duurdere echte gras, maar ondertussen wél zelf je rekeningen niet betalen.

Misschien zou NEC ook naar kunstgras 'moeten' grijpen wanneer ze wél hun rekeningen betaalden.

20 november 2014 om 13:04

Haha, in een huurcontract staat overwegend dat de huursom voor de 1e van de volgende maand moet zijn bijgeschreven. Wat staat er volgens jou in? Kijk maar maar wanneer jullie kans zien de huur een keer over te maken?

20 november 2014 om 13:11

Objectiv,

Misschien hebben ze bij NEC wel een speciaal huurcontract waarbij ze pas de achterstallige huur moeten betalen wanneer ze promoveren en de spelers voor vet geld krijgen verkocht.

20 november 2014 om 13:14

de banaan,

Het is eerder, wie zijn huur niet kan betalen, moet niet anderen de les komen spellen over kostenverhogende maatregelen. Het is een beetje de schaamte voorbij.

Maar als ze die huur wél betalen, dan kan het wel. Dat weer wel.

20 november 2014 om 13:40

Een mening mag, maar het is toch wel vreemd dat ze andere clubs die noodgedwongen door financiële redenen op kunstgras spelen de maat nemen, terwijl ze zelf niet eens de huur kunnen betalen. Sterker nog, had NEC kunstgras gehad, hadden ze waarschijnlijk nog wat centjes over voor de huur. Dus in die zin vind ik dat NEC in deze discussie zich lekker stil moet houden

20 november 2014 om 15:38

@de banaan: bij de huur van NEC zit ook het onderhoud van het veld (daar is namelijk de gemeente Nijmegen verantwoordelijk voor en dat zit dus bij het huurbedrag in). De (meeste) kunstgrasclubs zijn op kunstgras over gestapt, omdat ze het onderhoud van het natuurgras niet konden betalen.

NEC kan dus feitenlijk ook het onderhoud van natuurgras niet betalen. Het is dus weldegelijk van belang dit punt mee te wegen. Want ik vind het nog altijd een veel nettere oplossing om dan maar op kunstgras te voetballen, dan dat je je rekeningen niet betaald en de maatschappij voor de kosten op te laten draaien.

20 november 2014 om 18:42

Ach iedereen komt ga toch weg. Als je niet eens meer je mening mag geven over een grasveld omdat je je huur niet betaalt. Ga niet meneer de professor uithangen en denken dat je het weer eens beter weet. Zolang jij niet weet wat clubs hebben afgesproken kun jij niet eens een gegrond argument geven. Beetje roepen in de lucht. Verder zeg jij dat NEC niet over dit mag praten omdat ze zelf niks kostenbesparend doen. Nou kwam jij in een ander topic dat NEC contracten maar moet ontbinden terwijl dat pas stom is want dan gooi je gewoon geld weg en dan had je beter niet die spelers aan kunnen trekken aangezien NEC al met redelijk veel jeugd speelt en op de bank heeft zitten met Smits, Foor, Leiwakabessy, Celik, Joosten, Elbers enz. Die spelers die aangetrokken zijn zijn stuk voor stuk hard nodig. aangezien je een selectie op de been moet brengen waarmee je kunt promoveren en volgens mij weet jij totaal niet hoeveel moeite ze dat heeft gekost met al die dure krachten die ze hebben moeten verkopen. Verder is er voor een paar ton een bijna gehele selectie opgebouwd met goede spelers en daar hoor je niemand over. Jij kan slechts alleen het negatieve zien en met dat geld, komt 100% goed. Boekhoorn laat NEC nooit failliet gaan en heeft nog steeds een grote hand in NEC. Je leest straks wel meer over NEC als het interview met de directeur is geweest.

20 november 2014 om 19:15

-NEC-,

U kan dat misschien geen leuk idee vinden, maar het is wél een goed idee.

Nu betaalt de club zijn rekeningen niet om een selectie in stand te houden die het zich niet kan permitteren. Dat kan dus echt niet.

En als Boekhoorn dan toch zo rijk en gul is, waarom betaald hij dan de huur niet?

20 november 2014 om 19:38

Lees de regels van de KNVB en daarin staat volgens mij dat de club zelf de huur voor het onderkomen moet betalen. Ken je Boekhoorn trouwens niet? Dan weet je dat hij NEC al heel vaak heeft bijgesprongen. Zoals aantrekken van Vleminckx, Niedzielan, Barreto, Jahanbakhsh om maar even wat namen te noemen. Verder heeft hij vorig jaar het bestuur op schop gegooid, de verkeerde mannetjes eruit gegooid en is gaan samenwerken met een bedrijf van een vriend van de directeur. Dat vele malen goedkoper is dan een echte technisch directeur. De vader van Boekhoorn heeft hem gezegd NEC over te nemen en een stabiele subtopper te maken voordat hij overleed. Volgens vele werkt hij veel op de achtergrond aangezien hij alleen in de media komt als er echt wat bijzonders is, zoals de TD ontslaan terwijl dat een vriend van hem was.

21 november 2014 om 08:13

-NEC,

Ik ken hem uiteraard niet persoonlijk, maar ik weet wel wie hij is en wat hij doet.

Sorry eh, maar zijn tig manieren om zijn geld in NEC te krijgen, zodat NEC de huur kan betalen.

Ik word een beetje moe van al die prietpraat dat hij een held is hier en grootheid daar. Als hij de TD kan ontslaan, dan heeft hij beslissingsmacht en is hij deels verantwoordelijk.

Wat NEC nu vandaag doet, kan niet. Die club speelt met gemeenschapsgeld topclubje in de 1ste Divisie. Dat is niet correct tov de maatschappij, dat is niet correct tov de andere clubs.

Dat is de essentie.

20 november 2014 om 15:33

Heb je hem weer hoor. Net doen alsof je een insider bent bij NEC en alle feiten op een rijtje hebt. Maar objectief blijven, ho maar.

20 november 2014 om 15:43

Ach wat fijn om iemand uit de directiekamer van NEC hier bij VZ op bezoek te hebben.

Hoeveel insider moet je zijn om te begrijpen dat maanden achterstaan met de huur van een stadion niet zo'n goed idee is?

20 november 2014 om 18:02

Dat is zeker geen goed idee, begrijp me niet verkeerd. Maar je doet nu net of je de begroting van NEC uit je kop kent en daarop kan zien dat de grasmat de voorkeur krijgt boven de huur o.i.d. Lijkt me dat je de situatie bij NEC niet voor de volle 100% kent.

20 november 2014 om 18:05

net wat iedereen komt zegt. Objectief is het makkelijk oordelen over de feiten. NEC betaalt de huur niet ivm financiele wantoestanden. Ik heb het maanden geleden al voorspeld dat clubs als nec en roda het zwaar krijgen.

Sterker nog, Knvb moet nu ingrijpen. Als ze de huur niet betalen en wel uitgeven aan hun selectie is het competitievervalsing tov clubs die wel zich netjes gedragen.\knvb moet gewoon 10 tot 15 punten aftrekken bij NEC als dit na de kerst niet opgelost is.

En NEC moet zich al helemaal niet bemoeien met kunstgras. Ze kunnen beter hun energie besteden aan het netjes betalen van de rekeningen.

20 november 2014 om 18:49

Ach nec4life laat hem vooral gaan, die betweter weet nog niet eens de weg naar de Goffert noch de geschiedenis. Als je niet eens meer een mening mag geven over een veld dan zijn we pas echt ver weg. Je zegt dan eigenlijk indirect dat mensen die een schulden hebben niet mogen gaan stemmen omdat ze eerst maar eens hun schulden moeten afbetalen. Anders ga ik nog een nog meer schuine vergelijking plaatsen want dat is hetgeen waar je echt veel van weet.

20 november 2014 om 19:18

-NEC-,

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België als je uw huur niet betaalt dan vlieg je op straat.

En weet je wat? Wanneer je op straat staat en je hebt geen officieel adres, dan mag je inderdaad niet eens gaan stemmen hier.

20 november 2014 om 19:42

Je kunt toch gewoon in de schulden staan en gewoon een onderkomen hebben? In Nederland is het in ieder geval wel zo geregeld dat iemand niet zomaar op straat beland als ze diep in de schulden staan. Wel als ze natuurlijk ver in de schuld staan, geen inkomen hebben enzovoort. Maar dan heb je het wel erg slecht voor elkaar.

Leg het beheer van alle velden neer bij de KNVB. Clubs betalen naar rato de KNVB voor het onderhoud en nooit meer gezeik over de grasmat of competitievervalsing. KNVB zal stinkende best moeten doen om perfecte velden op te leveren om niet hun eigen speelschema in de war te gooien. Ondergrond is bepalend voor de sport. Bij tennis worden er in een toernooi of competitie ook niet geswitcht tussen gras of gravel.

Dat er zoveel clubs op kunstgras spelen in Nederland is de schuld van de Knvb die de regels hierover maakt en niet van de clubs zelf. De clubs maken slechts een financiële afweging en kiezen voor kunstgras omdat dat veel goedkoper is qua kosten en onderhoud. Het is daarnaast ook wel frappant dat juist NEC hierover praat, aangezien zij echt gras hebben maar tegelijkertijd ook een aantal maanden de huur niet hebben betaald.

Mensen die dingen zeggen als 'dan maar een selectiespeler minder en een echt veld' moeten naar mijn mening ook eens verder kijken dan hun neus lang is. Mij lijkt dat voor de gemiddelde degradatiekandidaat in de Eredivisie en de gemiddelde Jupiler League club een extra speler hebben meer van belang is dan het per sé hebben van een echt veld.

Verder ben ik van mening dat een goed verzorgd kunstgrasveld zeker niet onder hoeft te doen voor een grasveld (Ik voetbal zelf 2 á 3 wekelijks op kunstgras), al moet ik ook zeggen dat een goed verzorgd grasveld altijd de voorkeur hoort te hebben.

Er zou een potje moeten komen vanuit de Knvb die ervoor zorgt dat alle betaald voetbalclubs in staat worden gesteld om een goede grasmat aan te leggen en te onderhouden. De Knvb is een miljoenen bedrijf en die moet toch in staat zijn om er voor te zorgen dat er in Nederland gewoon op gras gespeeld wordt en niet op plastic en rubber.

Nec, is dat niet die club die al een hele tijd geen huur heeft kunnen betalen?
Dat die Überhaupt nog uitspraken over andermans geldbesteding denken te mogen doen.

20 november 2014 om 22:03

Ja dat is die club ja, die 20 jaar onafgebroken eredivisie speelde, 5,5 jaar geleden overwinterde in de Uefa Cup. Meer bezoekers en seizoenskaarten dan een aantal eredivisie clubs ondanks degradatie. NEC is veel meer dan een club die een paar maanden geen huur betaald. Beetje meer respect mag wel.

21 november 2014 om 15:03

Hoezo? Zij tonen toch ook geen respect voor al die clubs die uit financieel oogpunt kunstgras nemen. Wanneer NEC wijselijk hun mond had gehouden, omdat ze zelf niet in staat zijn hun financiële verplichtingen te voldoen, dan had ik wél respect voor ze gehad! Het was namelijk chique geweest hadden ze gezegd: wij spelen liever niet op kunstgras, maar clubs bepalen zelf hoe en op welke manier ze hun geld uitgeven!

23 november 2014 om 20:04

maar ze mogen toch best zeggen dat ze het beangstigend vinden dat ze zelf niet gewend zijn op kunstgras te spelen. dus geen respect voor andere clubs vind ik niet helemaal kloppen.

Probleem is gewoon dat vrijwel alleen in Nederland op kunstgras wordt gevoetbald en dus is dat voor de ontwikkeling niet goed. Als er nu in elk land ook op kunstgras werd gevoetbald prima maar dat is nu gewoon niet het geval. Ik vind ook dat voetbal op gras moet worden gespeeld

Het is toch gewoon een update van de huidige regels. Nu moeten de eredivisieploegen binnen 2 jaar na promotie veldverwarming te hebben en in de Jupiler League hoeft dat niet. Sinds het opstellen zijn er kunstvelden bijgekomen welke een grotere invloed hebben op het competitieverloop dan veldverwarming.
En wees eerlijk. Voor een Eredivisieploeg moet het mogelijk zijn om een natuurlijk veld te kunnen onderhouden en dan mag je van mij de hele jupiler league vol leggen met kunstgrasvelden. Dit is allemaal prima te financieren vanuit de degradatie compensatiegelden die nu ook als enorme competitievervalsing werken in de jupiler league.

Op kunstgras schiet de bal sneller door, stuitert anders, als je glijd kun je jezelf schaven en noem het maar op.

Ik zie het voetbal het liefst gewoon op gras gespeeld worden zoals het hoort, kunstgras is leuk voor als er af en toe een wedstrijd is afgelast bij de amateurs maar meer ook niet.

Voor de spelers die opgegroeid zijn met de bal op het gras kun je je bal gevoel ook niet zomaar omzetten naar gevoel voor kunstgras.

Hopelijk komt er idd een verbod op kunstgras.

20 november 2014 om 13:56

Dat de bal anders stuitert en glijdt of dat je schaafwonden krijgt bij een sliding geldt toch ook voor nat, droog, bevroren en hobbelig echt gras!

20 november 2014 om 19:04

Je hebt kunstgras en kunstgras. Het kunstgrasvan tegenwoordig is gewoon goed op te voetballen. Stukke beter dan de meeste echte velden in de winter! Ik mijdt bv liever het veld van Groningen in de winter dan dat van Cambuur.

Mij maakt het niet uit waarop onze spelers op spelen.

Maar ik denk ook dat Ten Cate (kunstgras) een sterke lobby heeft binnen de KNVB.

Vergeet niet dat Ten Cate marktleider is van kunstgras in de wereld met een miljardenomzet. In Nederland misschien niet zo bekend maar in Amerika des te meer. Zo hebben onder ander 13 NFL footballteams een Ten Cate kunstgras en nog een dozijn College teams. En wat te denken dat Ten Cate alle uniformen levert voor de Amerikaanse landmacht. (Nederland haalt de uniformen bijvoorbeeld uit China omdat het goedkoper is maar van minder kwaliteit)

Het is misschien een irrelevant verhaal. Maar en grote bedrijf als Ten Cate zal zich niet zomaar gewonnen geven denk ik.

20 november 2014 om 15:41

Ik denk niet dat het daar mee te maken heeft. De clubs moeten er namelijk over beslissen en die hebben het nooit op de agenda gebracht. Nu dreigt dat wel te gebeuren en zie: er is een meerderheid tegen zo'n verbod.

Daarnaast zou de Knvb wellicht juist ook problemen krijgen als ze kunstgras niet toe staan, want dan dreigen een heel aantal clubs failliet te kunnen gaan.

Uitstekende reactie vanuit Arnhem.. Wat Feyenoord wilt is totaak onrealistisch en zorgt voor grote problemen bij de clubs die, terwijl het nog helemaal niet verboden is, op kubsrgras spelen. Je jaagt die clubs op kosten terwijl ze zich gewoon aan de regels gehouden hebben.

Blij dat mijn club wel verder kijkt en ziet dat de vraag onrealisch is!

Elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel.
Weet nog goed die wedstrijd tegen Cambuur van Ajax.
Siggi aan de kant gehouden aangezien die niet op kunstgras kon spelen.
Milik erin en we weten allemaal hoe dat is afgelopen voor Cambuur.
Zeg niet dat het altijd zo is maar als het geen kunstgras was geweest had waarschijnlijk Siggi gespeeld.
En Cambuur meer kansen gehad.

, waarom komt in hemelsnaam Necid dan voetballen in zwolle terwijl hij weet dat zwolle kunstgras heeft en dat na 2 zware blessuresheeft,het zit gewoon tussen de oren niet meer en minder

En het vervolg is dat we van de sporthallen in Amsterdam en Arnhem weer voetbalstadions maken?

20 november 2014 om 18:58

Dat kan zo maar het volgende zijn, maar dat is makkelijker op te lossen door gewoon het dak open te houden tijdens wedstrijden.

Nu jaag je clubs in de kosten om iets wat vooral tussen de oren zit.

20 november 2014 om 19:59

Sporthallen? Alleen omdat we een dak hebben dat open en dicht kan?
Het speelveld kan trouwens naar buiten gerold worden en licht dan lekker in het zonnetje.

knvb grijp nu in! nec 10 tot 15 punten in mindering brengen ivm financieel wanbeleid. En nec blijft maar klagen over kunstgras haha. ze weten daar hun prioriteiten wel te stellen lol

Goede zaak dat NEC achter Feyenoord gaat staan. Echt voetbal hoort op echt gras gespeeld te worden.
Hopelijk gaat Vitesse ook snel achter van Geel staan. De eredivisie moet op gras!
De Jupiter L is toch al verloren.

20 november 2014 om 20:23

Laten ze bij NEC nu eens hun kop houden over het veld, Ze kunnen niet eens de huur betalen, maar wel geld besteden aan het veld en een "groundsmen" in dienst houden. Terwijl een kunstgrasveld vele keren goedkoper is.

20 november 2014 om 20:28

Zij hebben tenminste wel echt gras! Dus ff opnemen voor de aartsrivaal.

20 november 2014 om 20:51

Ja oecht gras op de pof wel te verstaan! hahah

Wat een item weer hier. Er wordt een mening gegeven van de " woordvoerder van de groundsmen in het betaalde voetbal" Wat een lulkoek is dit! We vragen toch ook niet de mening van een woordvoerder van de slagersvereniging als wij met zijn alleen gaan roepen dat vlees eten slecht is voor uw lichaam en geest!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren