Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik overwoog in de zomer weg te gaan bij Barça, maar mijn hart won’

Laatste update:
/

Xavi heeft afgelopen zomer serieus nagedacht over een vertrek bij Barcelona. De 34-jarige middenvelder kende geen heel sterk seizoen bij de Catalanen, zowel op individueel gebied als met het hele team. De strateeg luisterde naar zijn hoofd en zijn hart en koos er uiteindelijk voor toch gewoon aan te blijven, zegt hij nu.

Na vorig seizoen had Xavi er al zestien jaar in het eerste opzitten. Hij besloot na het WK 2014 al te stoppen als international van Spanje en overwoog ook nog weg te gaan bij Barcelona. Er kwamen ook aanbiedingen, vooral van buiten Europa. “Ik overwoog weg te gaan, ik dacht dat het moment misschien daar was. Maar soms wint je hart het”, vertelt Xavi woensdag in gesprek met TV3.

Xavi erkent wel dat hij geen jaren meer mee kan bij Barça. “Ik heb niet zo veel tijd meer te gaan. Ik ben 34, in januari word ik 35 jaar. Ik wil er nog volop van genieten, iedereen zegt dat dit de mooiste tijd is. Als het er voor mij eenmaal op zit, ga ik een trainerscursus volgen en Engels leren. Daarna zullen we zien, ik zou graag actief blijven in de voetballerij en iets willen betekenen voor Barcelona.”

Is het verstandig geweest van Xavi om te blijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi dat hij is gebleven. Een levende legende en de meester qua passen van het machtige spel van Guardiola. Natuurlijk nog altijd een goede back-up voor iniesta/rakitic.

19 november 2014 om 17:16

Plus hij stroomt ooit door als trainer. Dat zou hij wel verdienen met puyol samen

19 november 2014 om 17:24

Toch is het een raar beeld, Xavi op de bank. Had hem wel graag bij Arsenal gezien, maar weet niet of hij interesse heeft om voor de top -4 te spelen. Hij heeft wel altijd lof gehad voor Arsenal in het verleden, vooral over de manier van spelen.
En hij is sowieso 10x beter in alle aspecten dan Arteta en Flamini tezamen, dus een basisplaats zou hij zeker hebben.

"als het er voor mij eenmaal op zit, ga ik een trainerscursus volgen en Engels leren."

Al (meer dan) een decennium een internationale topspeler en geen Engels kunnen...tekent het vermogen van Spaanse spelers en de mentaliteit van Spanjaarden om je verstaanbaar te kunnen maken. Scandinaviërs én Nederlanders zijn hier toch wel een grote tegenpool van.

Ja, ik weet dat Spaans een wereldtaal is..maar geen Engels kunnen is zeer achterhaald. Ken veel Spaanstaligen die hier al jaren in Amsterdam wonen (oa de vriendin van een Nederlandse!! vriend van me) en geen woord Nederlands kunnen en soms amper Engels. Eigenlijk is die mentaliteit dan echt waardeloos.

19 november 2014 om 16:47

Hij heeft alleen in Spanje gespeeld zijn hele carrière. Daarbij is Spaans de 2de wereldtaal na chinees.....

19 november 2014 om 18:26

Chinees is officieel gezien helemaal geen wereldtaal, aangezien ze het enkel in China spreken. Frans, Spaans en Engels zijn de talen die wereldwijd het meest worden gesproken.

19 november 2014 om 19:25

En toch lullen we allemaal vaak Engels als erop aankomt...

19 november 2014 om 20:26

@ Greenberry

Je hebt gelijk!!! Want engels word toch het meest gesproken

20 november 2014 om 02:33

Spaans 2e wereldtaal NA Chinees ???.?
Hoe kom je daarbij? Engels is nummer 1. Niet alleen omdat het in vrijwel de hele wereld gesproken wordt, maar ook vanwege het feit, dat er bijna een Miljard Indiërs , Engels spreken.

19 november 2014 om 16:48

Inderdaad, ik werk ook met veel Spaanse collegas en de meeste spreken zeer gebrekkig Engels laat staan Nederlands. Het grote probleem is ook dat ze geen Engels op school krijgen. Weet niet of dat ondertussen veranderd is maar Engels is simpelweg een basisvak wat in elke opleiding moet voorkomen.

19 november 2014 om 18:25

In Spanje krijg je alleen Engelse les als je op een buitenlandse- of internationale privéschool zit of hebt gezeten.

Ik vraag me eigenlijk vooral af hoe je dan als aanvoerder tijdens Europese wedstrijden communiceert met de scheidsrechter....
Alleen al voor de communicatie op het veld en in de media (al zijn het een beperkt aantal wedstrijden in een seizoen), moet hij op zijn minst Engels kunnen praten.
Zeker gezien de vrije tijd die voetballers hebben....

19 november 2014 om 20:15

Je leert niet alles op school hoor. In Nederland kijken we tv met ondertiteling terwijl het in andere landen gewoon vertaald word. Zo is dat ook in Turkije. Dragon Ball was zelfs met ondertiteling waardoor we al vroeg kennis maken met Engel ttaal. Xavi moest vertrekken, hij heeft nog kwaliteit genoeg om mee te draaien in een topclub/mmiddenmoot. Zo zou hij ervaring opbouwen in een andere competitie voor als hij trainer word.

19 november 2014 om 16:51

Je kraamt hier echt een hoop onzin uit. Je zegt het toch zelf? Spanje is een wereldtaal. In Spanje is alles wat je in de media binnenkrijgt Spaans. Hij heeft in zijn leven waarschijnlijk nog nooit een andere taal hoeven spreken. Hoe kan je dat in hemelsnaam vergelijken met Nederlanders en Scandinaviers die afhankelijk zijn van handel met veel andere landen die absoluut geen Nederlands spreken?
Dit geldt voor elke wereldtaal, Duitsers spreken zelden Engels, Engelsen spreken zelden een andere taal enz. Dit is simpelweg niet nodig en zegt niks over hoe professioneel hij met zijn vak bezig is geweest.

19 november 2014 om 17:17

Oh prima, dus als je Chinees spreekt dan hoef je in Europa ook geen andere talen te kunnen want Chinees is een wereldtaal? Het gaat om Europese top. En de cijfers in Europa liggen heel anders dan wereldwijd:

51procent van de mensen in de EU spreken Engels, waaronder als vreemde taal 38procent!

Daar tegenover staat dat slechts 15procent van de mensen in de EU Spaans spreken, waarvan de helft dit (dus slechts 7procent!!!) als vreemde taal spreekt. Daarmee komt het Spaans na Engels, na Duits, na Frans en na Italiaans pas op 5e plek! Ter vergelijking, het Nederlands staat op plek 8 in de EU.

Ik blijf bij mijn punt dat het een vorm van zwakte is als je als internationale topper geen Engels spreekt. Een internationale topbussinesman kan ook gewoon vloeiend Engels.

Het is een feit dat Spanjaarden hierin totaal geen flexibiliteit tonen. English Proficiency Index is daarvan het bewijs. Nederland komt wereldwijd op de 3e plek, na Zweden en Noorwegen. Duitsland doet het ook nog ok samen met Belgie op plek 14 en 13. Spanje staat tussen Aziatische landen op plek 23 en het laagst geklasseerd Europees.

19 november 2014 om 17:38

Jouw verhaal slaat kant nog wal en je spreekt jezelf meerere malen tegen. Nederland en Scandinavië zijn afhankelijk van handel en moeten daarom andere talen kunnen. Duitsers zijn nog afhankelijker van handel maar spreken logischerwijs alleen Duits? Dit terwijl Engelsen zelden een andere taal spreken? Leg mij uit hoe Duitsers handelen? sowieso vind ik handel een heel ander vakgebied en snap ik niet hoe een Sightorson vanwege handel beter Nederlands kan dan een Xavi Engels. Myvision heeft absoluut gelijk, dit zegt iets over de mentaliteit van mensen en in dit geval dus Xavi.
Om onjuistheden verder te voorkomen; de feiten zijn dat Duitsers wel heel goed andere talen spreken (alleen oudere generaties niet). Het wordt bevestigd dat het aan mentaliteit ligt doordat er ook Spanjaarden zijn die vloeiend Engels spreken op 20 jarige leeftijd. Dit heeft alles te maken met verder kijken dan je neus lang is en mentaliteit. Want deze mensen groeien op dezelfde manier op als hun klas/studiegenoten die voor geen meter Engels kunnen.

19 november 2014 om 18:29

@ Woel

'engelsen spreken zelden een andere taal' Goh en hoe zou dat komen dan? Engelsen spreken zelden een andere taal omdat internationaal gezien de voertaal Engels is. Denk jij dat de G20-top in het Spaans of het Chinees vergadert? Nee natuurlijk niet. Alle belangrijke wetenschappelijke publicaties komen in het Engels uit, of het nu door Chinezen Japanners Fransen of Belgen is opgesteld. Overigens begint in Duitsland de Engelse taal ook langzaamaan beter te worden. Het begint allemaal in het onderwijs, waar wij al vanaf de basisschool Engelse les krijgen, daar krijgen scholieren in Frankrijk en Duitsland amper andere talen onderwezen als ze er niet xpliciet voor kiezen. Dat heeft wel degelijk te maken met een mentaliteit die er heerst in een land. Een mentaliteit die vooral bij Zuid-Europeanen nog wel eens iets is in de trant van 'jullie spreken onze taal niet, dan spreken wij jullie ook niet aan in een andere taal'. Dit zie je bijvoorbeeld veel met franstalige Belgen. Spreek ze eerst in je gebrekkige Frans aan en ze horen dat je moeite wilt doen, velen nemen daarna ook de moeite voor jou om je in het Nederlands verder te helpen. Begin gelijk in het Nederlands of Engels en ze doen of ze je niet begrijpen. Fransen en Franstaligen hebben dit wel in extreme mate heb ik zelf ondervonden.

Overigens maakt het me geen zak uit dat Xavi geen Engels spreekt. Hij zal vast de voetbaltaal in het Engels wel begrijpen en dat is alles wat ie nodig heeft om te communiceren met de scheidsrechters en medevoetballers uit andere landen. Daarbij zijn veel professionele voetballers niet bepaald hoog opgeleid, omdat ze al vroeg in hun leven alle tijd in het voetbal stopten. Dit draagt natuurlijk ook niet bij aan de ontwikkeling van de vreemde-talen-knobbel.

20 november 2014 om 09:47

@ myvision

Als je Chinees spreekt in China, dan hoef je inderdaad geen andere taal te spreken. Het is namelijk totaal niet nodig als je niet te maken krijgt met buitenlanders.

Verder is het geinig dat je bij de EPI aangeeft dat Spanje het laagst geklasseerde Europees land is terwijl Turkije op plek 47 staat, Oekraine op plek 44 staat, Frankrijk op plek 29 staat, Italie op plek 27 staat, Slowakije op plek 22 staat en Portugal op plek 21 staat. Spanje bemant dus de 20e plek op de index.

Verder blijf je vervallen in je fout door een internationale topbusinessman aan te halen. Een voetballer is geen business man en heeft verder niks te maken met internationaal handelen. Xavi speelt zijn hele leven in Spanje waar andere voetballers zich meteen aanpassen aan de taal. Leg jij mij uit hoe hij in zijn carriere en leven gehinderd is door geen vloeiend Engels te kunnen spreken. Als trainer zal het nodig zijn, maar als voetballer totaal niet.

20 november 2014 om 09:52

@neefb

Helaas kijk jij ook niet verder dan je neus lang is.

Ik zeg dat zijn mening dat Xavi onprofessioneel is omdat hij geen Engels spreekt onzin is.
Xavi heeft Engels namelijk blijkbaar nooit nodig gehad in zijn hele carriere. Hoe kan je dan met droge ogen beweren dat het hem heeft tegengehouden? Je komt in Spanje blijkbaar prima weg met alleen de Spaanse taal, zeker als je voetballer als beroep hebt.

Het feit dat Scandinaviërs en Nederlanders goed Engels spreken is omdat onze talen niet wereldwijd gesproken worden. De media-invloeden in onze eigen taal zijn om die reden ontzettend beperkt. We gaan internationale websites af om tot onze entertainment te komen, we krijgen Engelse televisie voorgeschoteld. Dat is gewoon anders als je vanaf jongs af aan geen andere taalinvloeden nodig hebt gehad. Dat zegt niks over de mentaliteit van Xavi, dat zegt alles over hoe taal werkt: als overbrugmiddel tussen mensen.

20 november 2014 om 09:56

@ Shorty1991

Je geeft in het tweede deel van je betoog dus precies aan wat ik zeg. Xavi valt niks aan te rekenen omdat je als mens (zeker als jonge voetballer) je pas gaat ontwikkelen als je tegen een barriere aanloopt. Hij heeft nog nooit Engels nodig gehad, dan is het toch totaal niet vreemd dat hij niet uit eigen initiatief de boeken in is gedoken? Dat is bijna net zo vreemd als van mij verwachten dat ik Chinees spreek omdat het een groot land is met veel economische groei. Tot het moment dat ik voel dat ik het nodig heb, zal ik waarschijnlijk geen Chinees leren, zeker niet omdat ik een beroep heb waarbij dat totaal niet nodig is.

19 november 2014 om 17:42

Scandinaviers en Nederlanders, hebben het dan ook veel makkelijker. Ten eerste behoren hun talen tot dezelfde taalfamilie als het Engels. Ten tweede komen wij van jongs af aan onbewust veel vaker in contact met het Engels (films, TV, Internet, Games,...). Dit is in Spanje niet het geval. Daar worden films gedubd etc... En zoals je zelf ook zegt is Spaans een wereldtaal.

19 november 2014 om 19:21

Inderdaad, spanjaarden die ins italie of portugal spelen leren die taal binnen een paar maanden omdat hun taal tot dezelfde talenfamilie behoort. Het is gewoon moeilijk voor hun om engels te leren.

19 november 2014 om 18:14

Dat is met alle Spaanse spelers die nooit buiten Spanje gespeeld hebben het geval.

19 november 2014 om 18:16

Niet alleen Spanjaarden, uberhaupt is de zuid-Europese mentaliteit daarin wat anders. Fransen hebben historisch gezien een gruwelijke hekel aan het Engels, Italianen spreken gemiddeld genomen slecht Engels en zo is het bij Spanjaarden ook. Zijn vaak ook grotere landen waarin men niet zozeer de neiging voelt alles op globaal niveau te doen. Nederlanders en Denen bijvoorbeeld passen zich vaak sneller aan. Men zegt ook wel dat dat een beetje in onze cultuur zit, omdat wij altijd al afhankelijk geweest zijn van internationale handel.

Ik studeer zelf aan de universiteit en er komen hier veel internationale studenten. Natuurlijk verwacht je niet dat ze in één jaar Nederlands gaan leren, maar de meeste van die studenten komen met een enorme achterstand op ons wat betreft het Engels. Ik snap niet dat je het hoogst mogelijke opleidingsniveau kunt bereiken als je niet eens normaal 3 zinnen Engels kan praten. Dan gaat het nog niet eens zozeer om foutloze grammatica, maar het is toch wel leuk als je elkaar een beetje kunt begrijpen. De vakken die ze hier volgen worden ook in het Engels gegeven, nou is het begrijpen van de taal vaak nog niet eens een heel groot probleem.

20 november 2014 om 00:27

Ik vind het ook belachelijk inprincipe is het gewoon luiheid. Vind het zo raar ik bedoel van hoe communiceer je met buitenlandse spelers die nog geen spaans kunnen.

Messi kan ook geen woordje engels.
Echt raar dat ik begrijp het gewoon niet.

20 november 2014 om 14:51

De enige reden waarom er persé Engels moet worden gesproken is, omdat het de taal van het geld is. De meest gesproken eerste talen ter wereld zijn Spaans en Frans. De enige landen waar Engels de eerste taal is, zijn Amerika en Groot-Brittanië waar orgineel Iers al vrij weinig op Engels lijkt.

Heeft puur met geld en ook Amerikanisering te maken dat wij Engels leren in Europa. Als Spaans de taal van de economische markt was kregen wij op school Spaans als eerste vreemde taal.

Heeft allemaal puur te maken met het market ready maken van de mensen in landen over heel de wereld.

Xavi lijkt me een toekomstige trainer en/of TD van Barcelona.

Hij is nu al een verlengstuk van de trainer.

Hopelijk heel binnenkort Xavi de trainer en Guardiola als Technisch Directeur bij Barca.

Wat op dit moment bij Barcelona allemaal gebeurt, het zijn geen zaken die ik toejuich.

19 november 2014 om 16:43

Xavi Hernandez als trainer? Die is zo koppig als iets en zal alleen maar de filosofie van Barcelona willen voortrekken terwijl je in het modern voetbal daar niks mee bent.

19 november 2014 om 17:00

Jaja madridboy. Je zal t wel beter weten joh.
Xavi gaat al ruim 20 jaar mee in de voetballerij en wordt zo een beetje aanbeden door iedere voetballer en voetbalfan. Alles gewonnen meerdere malen. Maar dan weet natuurlijk menneer xavi niet wat nodig is in de huidige voetballerij, maar donmadridista achter zn pctje wel. Schaam je tog.

19 november 2014 om 17:07

Geef dan eens een goed argument waarom hij ten koste van alles de filosofie van Barcelona wilt toepassen en dat je in het moderne voetbal er niks mee bent!

Momenteel is er weinig tot geen balans op het middenveld van Barcelona, Rakitic begon goed maar voegt momenteel niks of weinig toe.

Dat Xavi bleef ipv weg ging is een mooie stap, hij is nog lang niet versleten. Het is alleen jammer dat hij nu niet meer de lef heeft als destijds om de bal echt vooruit te spelen ipv tikie breed tikie achteruit.

Bravo
Pique
Matthieu
Vermaelen
Rakitic
Mascherano
Busquets
Iniesta
Messi
Suarez
Neymar
19 november 2014 om 17:54

Barcelona heeft net de backs nodig, omdat de buitenspelers naar binnen trekken en zo ruimte vrijmaken voor de backs. Jij zou hun manier van spelen compleet veranderen.

Die zestig minuten dat ie nog kan hardlopen tijdens een wedstrijd is hij altijd top. Daarna is de pijp inmiddels leeg.

Had beter op tijd weg kunnen gaan en/of stoppen, nu vaart hij mee in het debacel dat Barcelona heet.
Xavi is dan nog wel een leider, maar staat er niet eens altijd in. Voor de rest zijn het allemaal lichtgewichtjes zonder enige body. Daar ga je de oorlog echt niet mee winnen.
In Januari moet Barca een poging wagen om Arda Turan en/of Semih Kaya aan te trekken, dat zijn spelers met body die de boel op sleeptouw kunnen nemen. Ook echt jongens met leiderscapaciteiten.

19 november 2014 om 17:04

Jij volgt het voetbal duidelijk niet. Volgens mij mag FCB geen spelers aantrekken de komende twee transferperiodes...

19 november 2014 om 17:05

Ik volg het voetbal wel degelijk en had dat een tijd terug ook gelezen inderdaad, was het simpelweg vergeten.

Kan ie serieus geen Engels? Dat horen spelers toch gewoon te leren, vooral een Xavi. Suarez kreeg ook gewoon Nederlands.

On: Xavi is een legende. Blij dat hij is gebleven en hopelijk sluit hij het ook af bij Barca

19 november 2014 om 17:05

Maar leerde Suarez Nederlands spreken terwijl hij in Engeland speelde?! Waarom zou je een taal leren als je er toch niet speelt of nooit komt.

19 november 2014 om 22:22

Ik had deze reactie al verwacht, misschien had ik het anders moeten formuleren. Maar er is vaak buitenlandse pers etc. Xavi is aanvoerder van Barca en de Spaanse ploeg (als ik hhet goed heb), dan lijkt het me toch gewoon normaal dat je Engels kan. Dat is mijn mening dan.

Maar ja, waar hebben het eigenlijk over. Het is een fantastische speler, dat ie geen Engels kan, kan ik m wel vergeven ;p

19 november 2014 om 23:27

Kleine correctie omdat je toch al twijfelde, de captain van Spanje is Iker Casillas.

19 november 2014 om 22:23

Wat bedoel je met '' een Xavi '' ? Volgens mij is er maar 1 Xavi Hernandez die bij Barcelona heeft gespeeld en een legende genoemd kan worden. Hiermee bedoel ik dat de voorkeuren om een taal te leren per mens verschillend is.

Niet heel verstandig, maar ik snap het ook wel. Hij is een legende geworden bij Barca, zijn hele familie woont daar. Dan ga je niet ineens voor 1/2 jaar naar Qatar. Maar hij gaat niet meer veel spelen. Dit jaar of volgend jaar gaat hij stoppen.

19 november 2014 om 17:09

Het schijnt anders dat clubs uit de MLS hem willen hebben. Al is het alleen maar voor zijn naam,om het voetbal daar wat groter te maken. Gelijk een prima plek om aan zijn Engels te werken denk ik zo.

Gelukkig dat hij is gebleven. Hij is in deze huidige rol gewoon zeer belangrijk. Spelers als Rakitic, Rafinha en Samper kunnen van hem leren en hij kan in moeilijke wedstrijden zorgen voor controle op het middenveld als invaller. Tegen de mindere goden mag hij dan 90 minuten opdraven en zijn magie tonen.

Ik verwacht dat hij na dit jaar stopt en wellicht in 2016 samen met Laporta bij Barcelona gaat werken. Het zou wel in de stijl van Barcelona zijn, Xavi als trainer. Natuurlijk zou alles in de stijl van Pep gaan en is het de vraag of het werkt in het huidige moderne voetbaltijdperk. Ik hoop in ieder geval dat hij dit jaar mooi kan afsluiten bij Barcelona met in ieder geval één van de 3 prijzen die Barca kan pakken. Het zou een mooi einde zijn. Ik zie hem namelijk niet nog een seizoen in deze rol fungeren. Ook omdat Barca nog zat talent heeft dat eraan komt en wellicht vrijgesproken zal worden van de transferban. Althans minstens een transferperiode is de verwachting.

Heel erg goed nieuws dat hij toch is gebleven. Is absoluut niet meer de speler die hij was en kan geen 90- minuten meer mee op topniveau, maar met zijn passing en ervaring is hij een hele goede stand in. Bovendien lijkt mij dat hij een hele goede jongen is om erbij te hebben die nooit klaagt maar juist wel heel goed is voor de jeugd. Die kijken naar hem op en kunnen van hem leren. Hopelijk word hij samen met Puyol daarna ook nog een hele goede trainer

Helaas is het beste van Xavi al een beetje weg 45 min speeltijd kan hij wel overbruggen,
daarom alleen al zou ik hem altijd als basis opstellen.
Raqitic zou ik altijd voor Xavi wisselen in de 2e helft en Suarez voor Pedro.

Jammer dat ik dit moet zeggen Maar Suarez en Messi in 1 team gaat gwn weg niet samen,
Liever Pedro op rechts als Basis zoals Pep hem al die tijd ook altijd liet spelen.
Messi kan je het best rouleren met Suarez.

Piqeu mag wat mij betreft zsm weg net als Adriano die voegen echt niks toe.

bravo
Alves
Macherano
Mathieu
Alba
Xavi
Busqeuts
Iniesta
Pedro
Messi
Neymar
19 november 2014 om 23:32

Messi laten rouleren? Dat gaat Messi niet leuk vinden joh. Bovendien moet je je beste speler alles laten spelen, mits fit. Luis Enrique moet Messi gewoon als 10 gebruiken in een 4-4-2 opstelling met een ruit op het middenveld. Vlak voor de verdeging speelt Busquets, daarvoor Rakitic en ernaast Iniesta en daarvoor weer Messi. En dan Suarez en Neymar beide als spits in een vrije rol. Luis Enrique kan zo veel meer rouleren met Sergi Roberto, Macherano, Xavi en Rafinha.

Spelers die ik graag aan het werk zou willen zien Bij Barca Na de transfer verbod.

Mat Hummels
Willian borges da Silva
Marco Reus----(gaat waarschijnlijk naar Chelsea)
Javi Martinez

Ik vind dat die na dit seizoen beter kan stoppen, kan nu al soms het tempo niet bij benen. Erg jammer om bij zo'n speler de veroudering zo snel te zien

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren