Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax met vier andere clubs genomineerd als ‘beste club ter wereld’

Laatste update:

Ajax maakt kans om eind december een prestigieuze onderscheiding uitgereikt te krijgen. De Amsterdamse club is, samen met vier andere verenigingen, genomineerd voor de titel ‘beste club van het jaar’ wereldwijd. De prijs is in het leven geroepen door de vereniging van Europese voetbalclubs (ECA) en de vereniging van zaakwaarnemers (EFAA).

/

Naast Ajax zijn nog vier clubs genomineerd: Bayern München, FC Basel, Juventus en Real Madrid. De jury bestaat uit veertien man, onder wie ook Luís Figo, Adriano Galliani, Fabio Capello, Miguel Ángel Gil en Rob Jansen. De jury nomineerde Ajax als één van de vijf kandidaten, omdat de club viermaal op rij kampioen van Nederland werd. Dat wordt gezien als een buitengewone prestatie.

Bayern werd in recordtempo Duits kampioen en won de beker, Real Madrid won de tiende Champions League-titel, Juventus legde met een recordaantal punten (102) beslag op de Scudetto en FC Basel kroonde zich voor de vijfde maal op rij tot kampioen van Zwitserland. De concurrentie is dus groot in de jacht op de Globe Soccer Award, zoals de prijs wordt genoemd. Op 29 december is de uitreiking in Dubai.

Behalve de prijs voor Club van het Jaar worden er ook prijzen uitgereikt voor de Speler van het Jaar, Zaakwaarnemer van het Jaar, Trainer van het Jaar en Fan van het Jaar. Sinds dit jaar zijn er nog eens twee nieuwe onderscheidingen bijgekomen: die voor Beste Scheidsrechter en Beste Mediavertegenwoordiger.

Denk je dat Ajax de prijs wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet alleen omdat Ajax vier keer op rij kampioen is geworden, maar dat het dat heeft gedaan met de focus op de jeugd.
http://www.globesoccer.com/awards/
/categories-and-candidates/

19 november 2014 om 11:42

Dit is toch fantastisch. Wij als Nederlanders mogen ongelofelijk trots zijn op Ajax.

19 november 2014 om 11:48

Zeker. Ajax is toch de trots van het Nederlandse voetbal. Allemaal duimen.

19 november 2014 om 11:56

FC Bayern München wint hem, omdat ze ook in die 4 jaar de Champions League pakt en heel snel kampioen zijn geworden in de Bungesliga.

Ajax zal wel 4e of 5e worden, maar vind dit al een compliment waard van Frank en co.

19 november 2014 om 11:58

Dat verwacht ik niet.
Ik denk real omdat ze de tiende Europa cup 1/champions league hebben gewonnen.

19 november 2014 om 12:00

Ajax de trots vh Nederlandse voetbal? Keep dreaming of kom terug op aarde. Ik zou echt niet weten waar je dat vandaan haalt... Een paar keer voor aap gezet door echte topclubs en recent afgeslacht door een andere Europese middenmoter... Aandacht voor de jeugd ja... Maar dat hebben vele andere clubs net zo goed... Hypen, daar zijn de supporters en TS wel superieur in trouwens

19 november 2014 om 12:08

Dat mag jij vinden.
Maar ajax blijft de grootste naam van Nederland.
Als je dat ontkent leef je onder een steen.

19 november 2014 om 12:11

En gewonnen van Barca, Man City en United, gelijkspel tegen PSG. Dus je punt is ?

Ik word normaal onpasselijk als ik hoor hoe geweldig Ajax wel niet is. Maar Ajax is de laatste jaren toch echt de enige club die Nederland op de beste manier representeert.

19 november 2014 om 12:11

Nee, de rest van de clubs gaat lekker. PSV al twee jaar op rij niet de groepsfase van de Europa League doorgekomen met clubs als Ludogorets, Chernomorets, Dnipropetrovsk.
Twente die wordt uitgeschakeld door Qarabag en laatste wordt in de poule twee jaar geleden.
Feyenoord die voor het eerst in zes jaar weer Europees voetbal speelt.
Vitesse die verliest van Petrolul.

Ajax doet het daarentegen ieder jaar heel behoorlijk in de Champions League en had zomaar een paar keer door kunnen stoten naar de achtste finales.

Dus ja, Ajax is op dit moment echt de trots van het Nederlandse voetbal.

19 november 2014 om 12:13

Wie is volgens jou dan de trots van het Nederlandse voetbal? Stoer roepen dat Ajax het niet is en dan zelf niet met een andere optie komen. Een beetje zwak.

19 november 2014 om 12:16

Een paar keer voor aap gezet door echte topclubs.. maar ook de enige Nederlandse club die tegen deze clubs speelt en de enige Nederlandse ploeg die de afgelopen jaren op hoogste niveau geacteerd heeft..
Afgeslacht door een andere europese middenmoter, ja klopt, maar ook punten gepakt tegen de grootmachten van frankrijk, spanje en engeland..
Aandacht voor de eigen jeugd hebben andere clubs inderdaad ook, maar Ajax wordt kampioen en die andere clubs niet... schijnbaar een bepaalde eis om genomineerd te worden. Ajax is de club uit Nederland voor de rest van de wereld, dat jij er niets trots op bent doet daar niets aan af..

En hypen of wat de supporters of TS dan ook doet heeft geen bal met deze nominatie te maken, dus totaal niet relevant in dit onderwerp.

19 november 2014 om 12:21

Als Feyenoorder moet ik zelfs toegeven dat Ajax de trots is van Nederland, heeft vele fantastische voetballers voorgebracht. Ajax zal die prijs 99% niet pakken, maar zoals al werd gezegd is het niet verkeerd om in dat rijtje te staan.

Hulde Ajax!! Maar die 5e titel gaan jullie niet krijgen die is (hopelijk) voor Feyenoord

19 november 2014 om 12:34

Ajax heeft wel de grootste naam internationaal natuurlijk. Als deze prestatie gewaardeerd wordt dan heeft onze 'micky Mouse' competite toch meer aanzien als er in de media en vooral bij VI wekelijks geroepen wordt. Ik word er sowieso wel een beetje moe van dat ze dat elke uitzending weer 100x moeten zeggen. Pelle, Bony en Tadic staken er in de eredivisie bovenuit, maar in de PL doen ze dat ook gewoon. Maar dat zijn dan vooral de jongens die al een jaartje ouder zijn, van dat soort spelers lopen er bij ons natuurlijk niet zo veel meer rond. En talenten maken wel eens een foutje. So what, het is toch alleen maar leuk om naar talenten te kijken. Als opleidingsland kun je ook aanzien hebben.

19 november 2014 om 12:43

Ik volg de eredivisie niet maar lees veel buitenlandse fora en ik vind het mooi hoe er daar gesproken wordt over het Porto en het Ajax model als de twee uiterste. Laat toch zien hoe je bekend staat. Ik lees nooit wat over andere clubs in Nederland, behalve sinds de zomer een beetje over Feyenoord nu de export daar weer op gang komt. Dan is mijn conclusie denk ik toch wel juist!

19 november 2014 om 12:52

Martinus69@, Jou provoceren gedrag, zegt al genoeg over jou hele argument. Geen 1 club in Nederland en buiten de beste competitie's kunnen niet winnen van Real Madrid, FC Barcelona, PSG , Dortmund (in de finale gestaan) ect. Ajax hoeft er helemaal niet voor te schamen, zeker als je kijkt wat voor bedragen zij op tafel leggen voor een speler en wat hun huidige budget van de club (is vele malen groter dan Ajax).

Zij hebben respect voor Ajax: Jeugd, 4x kampioenschap gewonnen op rij en wij houden aan de eigen filosofie.. dan een suikeroom die met geld staat te smijten.

Tja, dat je niks met Ajax hebt.. zegt al genoeg.. maar dan hoef je niet Ajax in een zwart dag licht te zetten? Ik maak me wel zorgen over jou leeftijd en gedrag.

19 november 2014 om 13:34

Op basis van begroting is het dan nog veel knapper wat Basel doet. Die hebben de helft van wat Ajax heeft en halen betere Europese resultaten. Ajax staat wat dat betreft in Europa gewoon op de plek die het financieel ook heeft, zo rond de 25e.

19 november 2014 om 13:36

Ajax is wel voor aap gezet door topclubs maar is wel de enige nederlandse club die voor aap KAN worden gezet door topclubs

19 november 2014 om 13:39

Jazeker Martinus, dat zijn feiten waar je moeilijk omheen kan maar begrijp dat het voor jou lastig is dit toe te geven wat ook niet geeft.. Je zou een voorbeeld kunnen nemen aan de Feyenoord supporters hieronder/boven maar ook dat hoeft natuurlijk niet. Wel respect voor die reacties!

Welke andere nlse club dan in jouw ogen? Want dat je het hier niet mee eens bent zou je dan ook moeten kunnen weerleggen met feiten, dus ben benieuwd welke nlse club dit in jouw ogen wel is? Misschien Groningen maar dat is een mening, als je naar de feiten kijkt kan je weinig anders dan Glory gelijk geven.

4x op rij kampioen met grotendeels Eigen jeugd is voor weinig ploegen weggelegd. Dat wordt nog eens versterkt door de minimale uitgaven aan nieuwe spelers. Er zijn dus veel andere clubs die meer uitgaven, minder jeugd lieten doorstromen en toch geen kampioen warden. Dan mag je best spreken van een goede prestatie. Nog even en de revolutie gaat ook zijn vruchten afwerpen en je zou moeten inzien dat Ajax het goed voor elkaar heeft. Veel talent, veel geld en een prima technisch hart.. de Toekomst ziet er rooskleurig uit.

O ja... je hebt gelijk wat betreft de europese resultaten.. maar welke club heeft er beter gepresteerd? En welke andere nlse club heeft goede resultaten geboekt tegen internationale topclubs? Afgeslacht door een suptopper in de EL maar in de CL nooit roemloos ten onder.. sterker nog, scheelde vaak een haartje of je overwinterd gewoon in de CL.

Sorry, maar Ajax is nu eenmaal de trots van het nlse voetbal. DAt kan je moeilijk ontkennen. Geen haat naar andere clubs, die gun ik net zoveel maar die hebben de laatste Jaren helaas niet zo goed of eigenlijk helemaal niets gepresteerd! Wel hoop ik van harte dat deze clubs zich meer gaan profileren in NL maar ook in Europa, enkel goed voor het nlse voetbal!

19 november 2014 om 13:48

Gek genoeg heeft PSV de laatste 5 jaar evenveel punten binnen gesleept als Ajax voor de Nederlandse coefficienten.

19 november 2014 om 14:45

Beste Wisconsin..

En is tevens 4 jaar op rij kampioen geworden met veelal eigen jeugd? Komt nog bij dat je me gelijk geeft want ik geef enkel aan dat er geen club is die beter gepresteerd heeft en dat klopt want evenveel is niet meer! En dat terwijl Ajax weinig uitgegeven heeft tov psv en dit alles gerealiseerd heeft met veel jeugd, knappe prestatie dus.

Ach.. is eigenlijk geen discussie waard, de feiten spreken voor zich!

Ajax doet het natuurlijk uitstekend en deze nominatie is enkel een schouderklopje voor iedereen die bezig is bij en met Ajax, niets meer niets minder.

19 november 2014 om 15:55

Dat PSV evenveel punten heeft binnengesleept als Ajax is dus eigenlijk gewoon niet goed, aangezien Ajax het met moeilijkere tegenstanders moet doen.

19 november 2014 om 17:13

Berliner,
Het enige problem dat wij echt hebben is dat de eredivisie, ondanks de nivillering (al is het wel nivillering naar beneden toe blijkbaar), dat teams in de eredivisie niet genoeg wedstrijden op een hoger nivieau krijgen te spelen. Vooral in Engeland, Duitsland en Spanje spelen de ploegen veel meer wedstrijden tegen sterkere teams, waardoor je zelf ook op een hoger niveau gaat spelen.
Maar het verbaast mij niet dat de echte talenten van de eredivisie gewoon meekunnen in de buitenlandse topcompetities. Tenminste, als ze niet te vroeg vertrekken.

19 november 2014 om 20:45

Trots van het Nederlandse voetbal !???

Trots is iets persoonlijk.
Ik heb net zoveel met Ajax als met Nac.
Dat Ajax ooit eens een paar prijzen heeft gepakt is leuk voor de club ... ,maar dat raakt mijn gevoel toch niet??
Dus die uitspraak geldt iig niet voor mij...!!

En alle supporters van andere Nederlandse clubs (zoals ik hier lees) die het daar wel mee eens zijn moeten misschien eens bij zichzelf ten rade gaan in hoeverre zij daadwerkelijk fans zijn van hun club.
Kan me niet voorstellen dat je bv als Feyenoord supporter "trots"bent op Ajax!!
Wat een geslijm ...!!!

19 november 2014 om 16:55

Nou dan hebben ze zeker de tijden dat Ajax nog de CL won zeker meegerekend want nu behoord Ajax al lang niet meer tot de beste vier clubs ter wereld.
Als ik nu de beste vier zou moeten noemen dan denk ik aan Bayer München, Real Madrid, Barcelona en Chelsea . Dus een van die eerste twee gaan dan ook winnen.
Raar ook dat FC Basel erbij staat en bv. niet Atletico Madrid

Wel raar om het de beste club van het 'jaar' te noemen, terwijl je de nominatie basseert op de laatste 4/5 jaar.

19 november 2014 om 11:48

Dat dacht ik ook, maar het gaat er dus om dat Ajax veel met de ontwikkeling van jeugdige spelers bezig is..

19 november 2014 om 13:49

@dumbell...tja..maar bij real wordt het zelfs gebasseerd op de laatste 60 jaar met de 10e europa cup.
Of zou het gewoon zijn omdat ze de europa cup gewonnen hebben, das logischer

Gezien de namen in de jury zal het wel Real Madrid worden, wat ook niet eens zo gek is. La Decima en al. Ajax zal wel kans maken, want de club heeft een rijke geschiedenis en de laatste jaren komen de prijzen ook nog binnen. FC Basel doet het erg goed in hun eigen land, maar daarbuiten is het niet veel soeps op enkele hoogtepunten na (zonder prijzen). Bayern maakt samen met Real Madrid heel veel kans, kort daarachter dus Ajax, Juventus en Basel.

Fc Basel? Dat vind ik toch erg opvallend...dan had men ook clubs als Ac Milan of Liverpool kunnen nomineren.

19 november 2014 om 11:44

FC Basel is zoals in het artikel staat vijf keer op rij kampioen geworden. Zo'n prestatie kan een Liverpool of AC Milan niet overleggen.

19 november 2014 om 11:48

Moet ik hier echt op reageren?
5x kampioen worden in Zwitserland, het is me een prestatie zeg. Wat een flut argument dan. Of kan Fc Basel ook de prestatie van 7x de CL winnen (AC Milan) of 5x de CL winnen (liverpool) overleggen? Nee exact, dat dacht ik ook niet.

19 november 2014 om 11:57

Kalou 2005

Beetje kansloos om dan ieder jaar de club van het jaar te kiezen aangezien de prijzenkast van Real Madrid het grootst is vind je niet? Jij zit er naast .. niet Zlatanboss

Overigens volgens mij won Basel met 1-0 van Liverpool in de Champions League dit jaar... Dus lijkt me duidelijk

19 november 2014 om 11:58

Nee kampioen worden in Nederland staat hoog aangeschreven in het buitenland!

19 november 2014 om 11:59

Euhm... het gaat niet over de hele geschiedenis van de club, het gaat over de prestaties van de afgelopen jaren. Basel is daarin 5 keer op rij kampioen geworden en tot de kwartfinale van de EL gekomen. Dat is gewoon een knappe prestaties. Als je je dan de nominatie van Basel onzin vindt omdat de Zwitserse competitie niet veel voorstelt, dan zou de nominatie van Ajax ook onzin zijn. De Nederlandse competitie stelt namelijk niet veel meer voor en Basel kwam een stuk verder in de El(plus dat ze de ploeg uitschakelden waartegen Ajax kansloos ten onder ging).

19 november 2014 om 12:10

Kalou2005,

Dan moeten we Ajax ook maar schrappen, want in het buitenland lachen ze even hard met de Eredivisie, als u met de Raiffeisen Super League.

Vind ik dus niet nodig, ook teams uit kleinere competities moeten die prijs kunnen halen.

En het gaat trouwens over de ‘beste club van het jaar’, niet van de eeuwigheid.

19 november 2014 om 12:15

Duidelijk gevalletje van de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Kalou heeft de tekst niet gelezen en gaat ervan uit dat dit een verkiezing is vvoor de beste club ooit. Tja dan valt er ook niet echt te discussiëren.

19 november 2014 om 13:26

@ Kalou2005

Feitelijk gezien is het vrijwel onmogelijk om 5x achter elkaar kampioen te worden. In Nederland was het al een unicum om 4x op rij kampioen te worden. En in Engeland en Spanje is 5x op een rij ook nog nooit voorgekomen. Zelfs Barcelona in hun sterkste periode konden het niet doen.

Dus 5x op rij kampioen is absoluut een prestatie.

20 november 2014 om 06:28

Basel heeft het naar mijn weten ook altijd wel goed gedaan in de CL, dus inderdaad gewoon knap van die club.

19 november 2014 om 11:48

AC Milan is allang niet meer wat het was, verdiend dus ook niet hier op dit moment in te staan.
Wat heeft Liverpool gepresteerd op vorig jaar na? Juist.

Basel is in eigenland gewoon uitstekend bezig en in de CL zijn ze vaak de verassende underdog die meerdere topteams heeft verslagen en hebben laten zien dat ze een ervaren ploeg zijn.

FC Basel staat hier terecht bij.

19 november 2014 om 11:48

Wat heeft Milan nou gepresteerd in het laatste jaar, die werden niet eens kampioen in eigen land. Basel verrast daarbij ook vaker dan eens in Europa, dus ik snap wel dat Basel boven Milan wordt gezet. Of Ajax en Basel in het rijtje horen is een tweede. Ik vind Ajax op nationaal niveau goed presteren en her en der spelen ze internationaal ook leuk, maar over het algemeen stelt Ajax Europees gezien teleur met geen enkele overwintering in de CL en vroegtijdige uitschakeling in de Europa League door teams waarvan je eigenlijk zou moeten kunnen winnen als je aan wilt sluiten bij de Europese subtop.

Persoonlijk mis ik Atletico Madrid wel in dit rijtje. Haalde tegen alle verwachtingen in de Champions League finale en doorbrak de hegemonie van Barca en Real door kampioen van Spanje te worden. Dan verdien je het om genoemd te worden bij de beste clubs van het afgelopen jaar.

19 november 2014 om 11:51

Inderdaad Atletico zou goed in het rijtje passen!

19 november 2014 om 11:58

AC Milan? Haha niet serieus te nemen deze man Liverpool werd geen kampioen en in de terug keer in de Champions League kregen ze klop op Anfield van Real Madrid.

19 november 2014 om 13:45

Basel heeft prima gepresteerd in Europa de laatste jaren (kwart- en halve finales EL) en 2e ronde CL. Doet dat ook met een budget wat gelijk is aan de helft van dat van Ajax en is financieel erg gezond. Wat knap is aangezien ze in 2009 maar een begroting van zo'n 20 miljoen hadden

Spelers als Sommer, Salah, Dragovic, Shaquiri en, Xhaka, werden de laatste jaren voor leuk geld verkocht.

Ik denk dat de prijs naar Bayern gaat. Zeer goeden ploeg. Veel eigen jeugd en al jaren de Europese top. Geen schuld. Real heeft weinig kans.

19 november 2014 om 11:55

Ik denk dat de prijs naar FC Basel gaat. Hele goede ploeg en heel veel jeugd. Al jaren in de Champions League en geen schulden. Real geef ik ook een kans.

Jammer dat Atletico Madrid hier niet bijstaat...

De kans dat Ajax daadwerkelijk gaat winnen, is bijzonder klein.
Maar het is een ontzettend mooi compliment voor Ajax dat het genomineerd is voor deze prijs.

Geweldig compliment. Ajax is goed op weg en al moet ik zeggen dat ik me vaak irriteer aan het zuinige gedrag van Marc Overmars, toch ziet ook de toekomst er rooskleurig uit. De A1 heeft ongelooflijk veel talent en Ajax 1 draait bovenin mee, terwijl het spel niet al te best is. Laat staan als het wel begint te draaien.

19 november 2014 om 12:10

Mensen vinden dit leuk om dit soort prijzen uit te reiken.
Zo zit de mens in elkaar, ze vergelijken graag.
Uitzonderingen zijn er altijd.

Een prijs voor beste club ter wereld die wordt georganiseerd door de vereniging van Europese clubs.. Ah, juist.
Terechte nominaties verder, al mis ik net als enkelen hierboven Atletico in het lijstje

19 november 2014 om 13:34

Inderdaad. Dit veel mij nog het meeste op. Behoorlijk pretentieus om dit te doen. Vind het persoonlijk te gek voor woorden om dit zelf zo uit te roepen.

Wat betreft de nominatie, die heeft inhoudelijk natuurlijk niets om het lijf. Maar imagotechnisch is dit prima.

19 november 2014 om 13:53

Dit is natuurlijk een sigaar uit eigen doos prijs waarbij alleen clubs genomineerd worden die al lid van waren van de vroegere G-14, de voorloper van de Eca. Een wolf in schaapskleren want deze club wil eigenlijk ook niet dat er iets verandert aan de (financiele) krachtsverhoudingen in het voetbal.

Je wordt toch gek van al die prijzen, de beste club ter wereld is toch de club die het wk voor clubs heeft gewonnen en op dit moment is Bayern, ik begin al die prijzen steeds minder serieus te nemen eerlijk gezegd!, en waar blijft Atl. Madrid dan? Kampioen van Spanje en finalist CL!

20 november 2014 om 06:31

Je heb gelijk, maar ook niet.
Niet alle kampioenen doen mee namelijk,

Real Madrid zal wel winnen, niet omdat het nou zo'n fantastische club is maar omdat het gewoon de grootste/rijkste club is. Met Figo hebben ze zeker al een stem

Natuurlijk niet , die prijs gaat naar Bayer München of real Madrid
Puur omdat die clubs veel beter zijn en de eredivisie niet het top nivo heeft

Beetje vreemd dat PEC Zwolle niet genomineerd is.

We roepen niet voor niets Wij zijn Ajax wij zijn de beste!! Dat ze nog een Jury hiervoor in het leven hebben geroepen sta ik van te kijken. Het lijkt me wel duidelijk dat die prijs gewoon naar Mokum gaat.

Maar effe alle gekheid op een stokje. Al die andere prijzen slaan ze niet een beetje door nu scheidsrechter beste Fan of Zaakwaarnemer. Kun je toch niet echt serieus nemen dit.

20 november 2014 om 02:37

Een late reactie, maar ben overdag/s'avonds aan het werk, maar het gaat inderdaad wel ver met zogenaamde 'prijsuitreikingen'. Beste scheidsrechter of beste trainer vind ik dan nog wel een goede, maar beste fan? Beste zaakwaarnemer? Hoe wil je dat nou toetsen?

En beste club? Omdat Real 'la Decima' heeft gehaald worden ze geselecteerd? Maak dan een categorie van 'beste beleid', maar ook dat valt niet goed te toetsen. Al zou Ajax daar wel in passen.

Mooi dat Ajax genomineerd is, maar die prijs gaan we natuurlijk niet winnen. We hebben niet de CL gewonnen, zijn niet met overmacht kampioen geworden (juve en Bayern) en hebben Europees minder bereikt als FC Bazel. Het team wat ik mis is Atletcio Madrid, die hadden zeker een plek bij de eerste 5 verdiend.

Leuk dat er waardering is vanuit het buitenland voor het proces waar Ajax mee bezig is. Goed voor het imago van de club, maar de prijs waarvoor Ajax genomineerd is draagt niet de lading voor de feitelijke situatie van Ajax.

Toch wel mooi, ook al zou Ajax hem niet winnen toch een bewijs dat ze op de goede weg zijn!

Op naar nog meer mooie Jaren met hopelijk meer succes in Europa voor eigenlijk alle nlse clubs!

Tja, je kunt je afvragen of deze prijs wel 'eerlijk' verloopt, aangezien de ECA erover gaat. Het lijkt me dan ook geen toeval dat de clubs die genomineerd zijn alleen ECA-leden zijn en dat is een vrij besloten club. Ajax is ook lid van de ECA en een PEC Zwolle kan daarvan bijvoorbeeld niet eens lid worden. Ook een Manchster City kan geen lid worden. Het is een eliteclub, die vooral voor hun eigen belangen op komt en ook veel input bij de Uefa heeft.
De FFP-regel (die de komst van investeerders moest tegen houden) is ook door druk van de ECA gekomen, omdat die clubs zich bedreigd voelde door de 'nieuwe rijken' tussen de voetbalclubs en hun status dus aangevallen werd.

19 november 2014 om 18:07

Misschien toch eens een kijkje nemen op de site van de ECA ? Manchester City is wel degelijk lid van de Eca. Het ''besloten clubje'' waar iedere club tussen kan komen op basis van prestaties op het veld. FC Utrecht, SC Heerenveen en AZ zitten er ook ''gewoon'' bij.

19 november 2014 om 18:30

FC Utrecht, Heerenveen en AZ zijn geen leden, maar geassocieerde leden. Ze hebben dus helemaal niet alle rechten en mogen ook helemaal niet meebeslissen.
Voor Nederland zijn alleen Ajax, PSV en FC Twente echte leden en alleen die 3 clubs hebben stemrecht.

Utrecht, Heerenveen, AZ en Feyenoord kunnen (voorlopig) ook geen echte leden worden, want Nederland heeft er al 3 en dat is ook het maximum dat Nederland mag hebben. Ajax kan daarbij niet eens verdwijnen uit die lijst (zelfs al zouden ze al jaren hopeloos onderaan de JL bungelen), aangezien ze voldoen aan de 5 UEFA-titels eis.

Manchester City heb je overigens wel gelijk in. Daar zat ik fout. In mijn verdediging: in het begin van de ECA was het nog wel een besloten club van de 'oude rijken'.

Elke week is er wat met die club. Beste jeugd, beste club, beste dit, beste dat. Kijkt niemand op welk niveau de club staat vergeleken met de rest van Europa? Triest niveau dus. Net als de jaarlijkse kansloze pogingen in de CL, maar dat zal aan de loting liggen... Word eens wakker mensen!

waarom zoveel waarde hechten aan een niet zeggend prijsje,ookal wint ajax dan zeg dat nog niks,ze zijn dan niet opeens beter dan madrid bayern.
geef maar aan hoe klein we zijn geworden,vroeger wonnen we europacups en nu zijn we blij met een verzonnen prijsje.

19 november 2014 om 17:18

Inderdaad en de hele nominatie slaat al nergens op.
Dan hadden ze Celtic ook kunnen nomineren als kampioen van Schotland.
ajax gaat dat natuurlijk nooit winnen want ze zijn veruit de slechtste van de genomineerden.

Ajax presteert iets unieks, zulke lage salarissen, jaarlijks actief in de CL en ondanks alles zijn zelfs de zaakwaarnemers tevreden over Ajax.

Ik verwacht overigens dat Real of Bayern de club is die wint, simpelweg omdat de zaakwaarnemers daar het liefst een wit voetje bij halen omdat die simpelweg over het meeste geld beschikken.

Beste club van de wereld wordt je op het veld niet door verkiezingen. Een niets zeggende prijs dus.

De beste zaakwaarnemer van het jaar. Ik zou wel eens willen weten wat voor maatstaven daarbij gehanteerd worden.. Apart.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren