Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Ronaldo er zin in had, dan kon hij echt alles'

Laatste update:
/

Zinédine Zidane maakte onderdeel uit van het Juventus dat in de jaren negentig en begin jaren nul domineerde in Europa en was boegbeeld van de befaamde Galácticos van Real Madrid. De Franse superster maakte dan ook vele grote voetballers mee, maar voor hem steekt er nog altijd maar één echt bovenuit. "Ronaldo is waarschijnlijk de beste speler met wie ik ooit gespeeld heb", zegt hij in gesprek met Goal.

De twee speelden tussen 2002 en 2006 samen bij de Koninklijke en wonnen in die periode onder meer een landstitel en de wereldbeker voor clubteams. "Ik heb hem altijd beschouwd als de beste met wie ik getraind en gespeeld heb. Hij deed met de bal wat hij wilde en kende geen zwakke punten. Als hij er zin in had, kon hij echt alles. Op technisch vlak heeft geen enkele speler meer indruk op me gemaakt dan hij."

Als de voormalig PSV'er zijn dag had, was hij volgens Zidane niet af te stoppen voor verdedigers. "Geen enkel systeem en geen enkele tactiek was daartegen opgewassen. Er zijn maar een paar spelers ter wereld die dat hadden. Met de bal aan de voet rende hij driehonderd kilometer per uur. De meeste spelers zijn enorm snel zonder de bal, hij was het juist met", besluit Zizou zijn lofzang.

Wie vond jij beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Those were the days... wat een genot en privilege was het om Ronaldo aan het werk te zien.
Zonder twijfel 1 van de allergrootsten ooit.

14 november 2014 om 14:27

Mooi gezegd en ben het helemaal met je eens! Wat een geweldenaar was dat..

14 november 2014 om 15:49

Voor mij sowieso de beste ooit!

14 november 2014 om 17:19

Ronaldo Fenomeno was voor mij dan ook de reden dat ik van voetbal ben gaan houden. Ik was iets van 6 jaar toen ik hem bij Inter zag spelen.

Voetbal kon me niet echt boeien op dat moment, maar toen ik Ronaldo zag spelen kon ik wel gillen als een meisje. Hij had serieus zulke mooie en geniale acties, dat het voor mij niets uitmaakte of hij nou de paal raakte of 'm erin schoot.

Voor mij de beste ooit.

14 november 2014 om 21:37

De allerbeste allertijden!!

15 november 2014 om 14:24

He's the greatest! Vroeger moest en zou ik die R9 voetbalschoenen hebben haha. Ik keek alles van hem af hij was mijn grootste voorbeeld, scharen, versnellen, jezelf individueel redden in de spits.. Hij kon alleen niet zo heel goed koppen maar voor de rest een spits waarvoor je naar het stadion ging een echte solist een artiest een killer voor de goal. Ik heb nog steeds zijn shirt van het jaar dat hij bij barca speelde niet normaal die vorm die hij had voor zn blessure echt niet normaal!

Ronaldo , zidane en Ronaldinho zijn zonder twijfel de beste spelers die ik ooit heb zien voetballen. ❤️

14 november 2014 om 14:47

Het is voor mijn tijd dus ik kan daar niet over oordelen, maar wat maakten zij beter dan C Ronaldo en Messi? Deze spelers leggen toch wel betere statistieken af..

14 november 2014 om 14:55

Je kunt voetballers niet op alle vlakken tegen elkaar afzetten. Maar ik heb buiten Zidane en Bergkamp nooit spelers gezien die zo'n geweldige aanname en spelinzicht hadden. Daarnaast hebben zij het woord sierlijkheid een nieuwe dimensie gegeven.
Ronaldo daarentegen was razendsnel maar had ook een geweldige techniek.

14 november 2014 om 15:00

Sierlijkheid koop je niets mee in het moderne voetbal. Effectiviteit is het toverwoord. Daarom maakt CR7 ook beter dan R9

14 november 2014 om 15:02

Het is eigenlijk niet zo moeilijk. De Ronaldo van voor zijn blessure was een Cristiano, Messi en Ronaldinho in 1 lichaam. Het is niet voor niks dat hij kapot werd getrapt omdat er gewoon geen andere manier was om hem af te stoppen. Destijds werd niet alles zo uitvergroot als vandaag de dag. Verdedigers hadden toen veel en veel meer vrij spel.

14 november 2014 om 15:04

@ nickjwz.

Welke statistieken bedoel jij? Als je misschien het aantal doelpunten bedoelt dan word dat een scheve vergelijking. Ronaldo was wel een spits maar had een veel betere techniek vooral in de kleine ruimte, Zidane was een middelmelder /spelverdeler met een fenomenaal overzicht en techniek( een soort Iniesta/xavi en Benzema in 1) . Ronaldo en Zidane wisten op veel meer belangrijke momenten zich te onderscheiden . Chistiano Ronaldo en Messi doen dat over het algemeen wel bij hun clubs maar bij de nationale ploeg lukt dat nauwelijks.

14 november 2014 om 15:30

Je hebt helemaal gelijk, r9 speelde iedereen kapot.

14 november 2014 om 15:47

@vinkel

Effectief? Cr7 effectiever dan R9?

Dat jij dat vindt, oké. Maar presenteer het niet als een feit aub. Voor mij is R9 de beste die er was, maar dat is ook mijn mening.

Ik keek even naar je leeftijd en dan krijg ik sterk het gevoel dat je R9 alleen in zijn nadagen hebt kunnen zien spelen. Jammer dat je niet de tijdperk hebt meegemaakt waar het Gouden Bal-kandidaten regenden en de kwaliteit van de topspelers over het algemeen hoger lagen. Voor de tijdperk van de oliemagnaten, sjeiks, suikeroompjes, etc. Voordat statistieken onterecht de boventoon voerden.

Ja Cr7 heeft zieke statistieken, maar R9 ook. Beoordeel ze daar niet op, vooral aangezien Cr7 de diva is in een team die om hem gebaseerd is. Wil je toch statistieken? Kijk dan maar naar de schoten die Cr7 wekelijks produceert... Deze man is zo gedreven om te scoren dat hij het vanuit elke hoek en afstand probeert, zelfs al staan er medespelers vrij. Ja, ok hij geeft weleens een assist, maar je begrijpt wat ik bedoel toch?

Om een indicator te gebruiken, check de Gouden Ballen die R9 won ondanks al zijn blessures, zo goed was hij. Zijn speelstijl, zijn passeerbewegingen, zo vloeiend was dat. Niet dat Cr7 niet technisch is, maar bij Man Utd vond ik het al geforceerd uit zijn met zijn scharen enzo, en nu bij Real is hij zelfs minder daarin geworden; hij is zich gaan specialiseren in afmaken. Nogmaals, dat doet hij goed, alleen wel met de nodige kansen, maar goed het werkt.

Dus, als jij Cr7 beter vindt, go ahead. Maar kom niet met effectief aan aub.

14 november 2014 om 17:27

Effectiviteit is een managersterm. Koud, berekenend en saai. Helaas past het hedendaagse voetbal daarbij. De liefhebbers onder ons geven weinig om statistieken. Een aanname van Zidane of Bergkamp was vijftig doelpunten van de tweede Ronaldo waard. De eerste (en echte) Ronaldo begin ik maar niet eens over. Op elk vlak mooier om te zien dan die tuimelende doelpuntenmachine.

14 november 2014 om 17:42

R9 was zeker zo effectief als CR 7,maar blessures was een dikke zware rem op zijn carriere.het was een complete speler die alles kon plus een geweldige techniek had.

14 november 2014 om 22:12

@nickjwz

voortaan als je over statistieken begint, wil je dan aub eerst je feiten checken.
Ronaldo en CR7 ontlopen elkaar nauwelijks obv goals p wedstrijd, en totaal op loopbaan.
Toevallig liggen ze nu qua gespeelde wedstrijden nog relatief dicht bij elkaar:

Ronaldo bij clubs: 518 (352 goals)
CR7 bij clubs: 586 (398 goals)

Dus hoe is hij beter dan?

15 november 2014 om 00:19

Mag je wel even bij vermelden dat ronaldo zijn goaltjes op t begin tegen rbc en nac maakte en cr het meteen tegen tottenham en everton moest doen. Kleine nuance.

15 november 2014 om 00:43

Oja want CR7 is natuurlijk in Engeland begonnen en speelde daarvoor niet in Lissabon -___-

15 november 2014 om 04:04

@Jf_psv,
RBC niet, NAC wel, maar ook Ajax. In een periode dat clubs uit de eredivisie hetzelfde en soms wel een hoger niveau haalden (Ajax won de CL) dan clubs uit de Premier League en de Primera division. Kleine nuance...

15 november 2014 om 09:33

@jf_psv

hahaha gast.
De Herculesjes en Almeria's, Eibarretjes, zijn inderdaad veeeeeeeeel sterker dan de eredivisie clubs van toen. Je weet dat het niveau van de eredivisie toen vele malen hoger en sterker was dan nu?

14 november 2014 om 14:49

Bergkamp, Messi en Cristiano Ronaldo mogen daar ook wel bij van mij.

Zou er echt veel voor over hebben om Zidane , Robaldo , Bergkamp en consorten weer aan het werk te zien. Oude goede tijd.

Zidane en Ronaldo hebben altijd een fantastische relatie gehad, voor Zizou blijft Ronaldo de beste aller tijden. Ronaldo ziet Zidane als een van de beste ooit.

14 november 2014 om 14:10

denk niet dat je een goede relatie met zidane en ronaldo nodig hebt om te zeggen dat dat 2 van de besten ooit zijn.
Gok dat ook materazzi Zidane 1 van de besten ooit vindt.

14 november 2014 om 14:29

Precies, als je van voetbal houdt, dan houd je van spelers als Zidane en Ronaldo. Zelfs als ze niet voor jouw club spelen.

14 november 2014 om 15:29

@gooner

Ben het helemaal met jou eens er zijn sommige spelers die gewoon niet gehaat kunnen worden. Maldini, R.Carlos, Bergkamp, Henry, Ronaldinho etc. allemaal legende's die niemand kan haten.

On: Voor mij zijn Ronaldo en Zidane de 2 beste spelers ooit! Wat een techniek hebben beide spelers. Ik vraag me echt af wat Ronaldo had kunnen doen met een minder blessure gevoelige lichaam.

14 november 2014 om 14:42

Je doet net of je hun buurman bent joh. Of kun jij in hun hoofd kijken?

14 november 2014 om 14:51

Misschien hebben ze dat in verschillende interviews wel gewoon zo uitgesproken?

Zo zonde van Ronaldo. Een paar jaar van absolute wereldklasse geweest en toen is het snel bergafwaarts met hem gegaan. Je ziet het wel vaker met braziliaanse spelers. Adriano, Ronaldinho om er maar een paar te noemen.

14 november 2014 om 14:09

Alleen werd Ronaldo geteisterd door extreem zware blessures. Je vergelijking met Adriano en Ronaldinho gaat niet op in deze.

14 november 2014 om 14:13

Daar heb je gelijk in inderdaad. Ongelofelijk jammer.

14 november 2014 om 14:23

Brazilianen houden éénmaal van het leven als die spelers wat gedisciplineerder zouden leven dan hadden ze waarschijnlijk veel langer dat niveau kunnen vasthouden. Maar als ik in hun schoenen liep dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan haha

14 november 2014 om 14:28

Zoals stofwolk hierboven al aangeeft, lag dat in Ronaldo's geval wel anders.

14 november 2014 om 14:28

Vaak een gebrek van proffecionaliteid of simpelweg heimwee naar brasil.

14 november 2014 om 14:37

Adriano is bijna letterlijk maar een paar jaar goed geweest. Ronaldhino heeft nog 10 hele goede jaren gehad en toen ging het idd heel rap. Maar nog steeds, ik kijk af en toe die samenvattingen uit zuid amerika. Hij is daar bij vlagen nog steeds ronduit briljant..

14 november 2014 om 18:17

Ronaldo was vanaf zijn tijd bij PSV tot een deel van Real Madrid absolute wereldklasse, niet "een paar jaar". En de vergelijking met Adriano en Ronaldinho gaat inderdaad niet op.

Dit zie ik ook nergens genoemd worden, maar misschien zie ik iets over het hoofd: Ronaldo zat in zijn laatste jaar bij Real vooral (en misschien wel onterecht) op de bank en ging in de winter naar AC Milan. In het laatste duel schoot hij Real echter nog naar een 2-2 met 2 goals. Daardoor (en door wat magere invalbeurten van 10 minuten) was hij niet speelgerechtigd meer voor AC, terwijl die dat jaar de CL wonnen. Misschien had Ronaldo nog een extra prijs erbij kunnen pakken. Ik twijfel er niet aan dat hij ook toen een aandeel zou hebben gehad in een mogelijke overwinning. Van 1994 tot 2007! Niet een paar jaar...

Super speler! Toch vond ik hem bij Real de mindere Ronaldo. Bij Barca en een korte periode bij Inter was hij echt geniaal en niet af te stoppen. Vandaar ook die rake trappen want er was geen enkele manier om hem af te stoppen.

14 november 2014 om 14:10

bij real had ie er natuurlijk al een paar beste blessures op zitten. Daar word je niet beter van.

14 november 2014 om 14:17

Dat klopt, dat verklaart dan ook meteen waarom hij minder was bij Real. Het is natuurlijk speculeren, maar zonder al die nare blessures was er geen maatstaf op hem geweest en had hij misschien wel net zulke goede statistieken gehad als de 2 sterren van het heden en dat tegen de allerbeste verdedigers ter wereld.

14 november 2014 om 15:02

Desondanks, zag je in al zijn acties de pure klasse. Ik kan me herinneren dat hij bij AC Milan na een lange tijd van blessure en in het einde van zijn carrière gelijk de eerste wedstrijd op zijn Ronaldo's scoorde. Niet zijn snelle dribbel, maar de perfecte plaatsing van een bal buiten de zestien laag in het hoekje. Zijn handelingssnelheid was toen nog zo snel dat de keeper geen kans had.

Deze twee vormden echt een gouden duo.

14 november 2014 om 14:15

geweldig filmpje.
En dan zijn er nog onwetenden die denken dat cristiano ronaldo de best ooit is.
Ondanks dat het een geweldige doelpunten machine is kon hij natuurlijk lang niet zo veel als deze 2 jongens en voegde hij vooral lang niet zo veel toe aan de ploeg qua voetbal.
En dan zijn er nog meer van zulk soort spelers geweest in de geschiedenis

14 november 2014 om 14:20

Je hebt nog niet het hele filmpje gezien, je postte al 6 minuten na mij of je hebt het al eerder gezien natuurlijk.

En inderdaad, deze twee voegden zoveel meer toe aan het spel. Hun technische niveau is van de allerhoogste kaliber, en dat gecombineerd met hun natuurlijke talent en spelinzicht maakte ze legendarisch.

14 november 2014 om 14:47

Toch heeft deze ploeg in 4 jaar tijd, in een team vol met zgn absolute wereldsterren nauwelijks prijzen gewonnen en zelfs een keert 4e geeindigd. En dat valt echt niet allemaal toe te schrijven aan het vertrek van Makelele.

14 november 2014 om 15:15

Ik weet nog dat Arsenal ze wegspeelde in de CL in 2006.

14 november 2014 om 15:28

@spurss1990
2 goede spelers maken nog geen goed team.
En je moet niet vergeten dat de verschillen in spanje toen veel kleiner waren.
Kijk bijvoorbeeld naar het elftal van valencia. Dat was ook geweldig. Geen "galacticos" maar allemaal fantastische voetballers.

En kijk ook naar Real de laatste paar jaar...allemaal wereldsterren maar sinds ronaldo er speelt 1x de CL en 1x de competitie gewonnen. Maar je kunt niet zeggen dat Ronaldo het niet fantastisch doet of dat hij slechte ploeggenoten heeft. Er komt altijd meer bij kijken.

14 november 2014 om 16:56

Kampioen, 2 Copas, CL en een supercup 'de laatste jaren'.
Valt best wel mee hoor.

15 november 2014 om 14:37

Arsenal was toen nog heeeeeeeeel lastig horr henry was nog op dreef toen daar lol scoorde in bernabeau volgens mij 2x als ik me nie vergis henry scoorde ook in san siro tegen inter dat fenomenale doelpunt vanaf eigen helft met bal aan voet.. Ik mis voetbal van vroeger met alle legendes ook in de verdediging had je veel legends

14 november 2014 om 19:18

KAn je wel knuffelen nu.. bedankt voor de videoooo! Ronaldo mijn nummer 1 idool en de beste ooit!

14 november 2014 om 19:26

Ik ben ook een enorme fan van zowel Zidane als Ronaldo, ik denk dat iedere voetbalfan dat wel is.

Deze video is de beste die ik tot nu toe heb gezien van deze twee geweldenaren.

Ik vind het ontzettend jammer dat ik Ronaldo niet bewust genoeg heb zien spelen, was het dezelfde ervaring als Messi en Ronaldo te zien spelen?

14 november 2014 om 14:12

Ronaldo kon veel meer alleen dan Cristiano Ronaldo. Dus wat dat betreft was het nog veel mooier om naar te kijken.
Jammer genoeg had Ronaldo niet zo'n sterk lichaam (en wellicht niet zo'n instelling) als cristiano ronaldo.
Al kun je aan afgescheurde kniebanden en een alvleesklier aandoening weinig doen natuurlijk

14 november 2014 om 14:17

Hij speelde de helft van zijn carriere met medicatie en een kapot lichaam. Alsnog was het een echte fenomeen. Denk niet dat het perse aan zijn instelling lag.

14 november 2014 om 14:24

@cocoafc

Het was wel bekend dat Ronaldo niet van trainen hield, en gewoon wilde voetballen. Hij trainde volgens mij de helft minder dan zijn ploeggenoten, toch was hij door zijn talent zoveel beter dan de rest.

14 november 2014 om 14:32

Dat was met zijn voorganger Romario net zo. Die kwam ook wanneer die er zin in had en Ronaldo nam dat van hem over.

14 november 2014 om 14:36

Klopt, maar ik bedoel hiermee te zeggen dat de manier waarop CR traint niet de standaard is. Het is algemeen bekend dat hij meer dan extra in zijn trainingen steekt. Alsnog vind ik hem bij lange na niet net zo goed als R9. Alle reden voor R9 om niet het trainingsbeest uit te hangen, want hij had zowat alles van nature. Zijn blessures zijn de hoofdoorzaak dat hij niet altijd top kon zijn en zelfs toen werd hij volgespoten met medicatie om wel te spelen. Zijn lichaam is kapot gemaakt, want blijkbaar was hij in geen miljoen jaar te vervangen.

14 november 2014 om 14:13

Het is jammer dat ronaldo zo kapot geschopt is het spel was toen veel harder als nu anders had ook hij alle records verbroken.blijf erbij ronaldo op zijn top was beter als ronaldo en messi.

14 november 2014 om 14:15

daar twijfelen maar weinig mensen aan denk ik

14 november 2014 om 14:22

Eens met jou stelling!

14 november 2014 om 14:22

Ronaldo had meer talent dan Messi in alle opzichten en voor hem was het niet nodig om net zo hard te trainen als C.Ronaldo.

Waar CR zijn doelgerichtheid jaren aan het ontwikkelen is, had R9 dat al vanaf het begin. Zo geld dat ook voor de overige kwaliteiten als je ze tegen elkaar opzet.

14 november 2014 om 17:54

olgens mij heeft Ronaldo een in een carriere vol blessures meer dan 250 goals.moet je voorstellen als die het geluk had van Messi en Ronaldo nu.dan was de kans groot geweest dat je praat over 500 doelpunten,maar goed als,als als daar zijn we niks mee.in ieder geval had die buiten zijn doeltreffendheid ook nog een actie die niet te stoppen was.wat hij allemaal deed met de bal is echt heerlijk om naar te kijken.

14 november 2014 om 14:40

Ik moet zeggen, in de top jaren van ronaldo.. de echt piekmomenten.. was hij een combinatie tussen te 2. Hij was toen sterk, snel, behandig, kopsterk, goed schot... hij was fantastisch in alle mogelijke opzichten. Kon op snelheid een man passeren zoals Ronaldo, of uit stilstand zoals Messi...

Ik denk zelf, als Ronaldo 10 jaar gewoon fit was geweest, dan was er weinig twijfel geweest over de beste speler aller tijden..

14 november 2014 om 14:46

Voeg daar de flair en magie van Ronaldinho aan toe en het is compleet! Wat Ronaldo op zeer jonge leeftijd al liet zien is met geen pen te beschrijven.

14 november 2014 om 15:48

@ Majestics: Het was een genot om als 11 jarige aan de buis gekluisterd een 17 jarig beugelbekkie te zien schitteren in een PSV shirt en verdedigers voorbij te lopen alsof ze er niet stonden. Was naar Nederlandse maatstaven ook een uitstekend koppel met Luc Nilis. Niet om C. Ronaldo tekort te doen, want dat is een weergaloze voetballer, maar Ronaldo was op die leeftijd al van ongekend niveau. Het zegt al genoeg dat een ventje van 17/18 dat seizoen topscorer werd van de Eredivisie met 30 goals.

14 november 2014 om 16:11

En het jaar er op in Spanje voor Barca met 34 doelpunten en de Gouden Bal won.

14 november 2014 om 16:18

Dat was na zijn 2e seizoen bij Psv, wat hij door een knieblessure (een voorteken?) grotendeels miste.

14 november 2014 om 18:54

In jouw ogen was Ronaldo #9 qua amusementswaarde dus ook leuker om naar te kijken dan Messi/cr7?

14 november 2014 om 23:12

@majestics Persoonlijk vond ik het leuker om te zien dan Cr7. Messi in zijn absolute topjaren 2009-2012 was ook echt een genot om te zien. Ik vind Ronaldo en Messi dan ook gelijkwaardig aan elkaar. Beide konden ze op elk willekeurig moment de wedstrijd beslissen op een 'playstation' manier. Geweldig!

15 november 2014 om 14:42

@majestic r9 was messi en cr7 in een, al helemaal voor zn blessures.. Dodelijk snel langs mannen versnellen alsof ze dr niet stonden zoals messi in zn beste dagen. Scharen en akka's(op natuurlijke wijze)(nietgeforceerdzoalsbijcr7) en dodelijk voor het doel zoals cr7 en messi zijn ik zeg jou.. r9 was niet te stoppen voor zn blessure en had alles. Cr7 kan wel hoog springen en goed koppen daar krijgt hij een thumbsup van mij ma voor de rest R9 zou ik always nemen boven messi of cr7 always!!!!

Jammer van zijn vele (knie)blessures. Bij Real was hij ook niet meer zo snel als voorheen. Hij was inderdaad geniaal, al weet ik niet of Ronaldinho en Zidane zelf moesten onderdoen op technisch vlak.

14 november 2014 om 14:25

Ik denk dat Zidane zeker niet onderdoet als je puur naar techniek kijkt. Ronaldo was echter veel meer een dribbelaar die ook zeer snel was, terwijl Zidane niet zo snel was, maar gewoon puur op techniek tegenstanders het bos in stuurt.

14 november 2014 om 14:39

Ik denk ook van niet.
"op technisch vlak heeft geen enkele speler meer indruk op me gemaakt dan hij." Maar toch zei Zidane dit, terwijl Ronaldinho, Zidane, Iniesta... niet moeten onderdoen, op technisch vlak welteverstaan.

Mooie woorden van een legende.

Ronaldo van 96-99 had een ongekend niveau, hij had iets heel speciaals. Als hij aan de bal was, kreeg je spontaan kippenvel. De volgende speler bij wie ik dat gevoel kreeg was Messi, hoewel er in tussentijd natuurlijk ook fantastische spelers aanwezig waren zoals Ronaldinho, Rivaldo, Henry, Bergkamp, CR7 en natuurlijk de maestro zelf.

14 november 2014 om 14:27

Die Ronaldo ken ik helaas alleen van filmpjes. In 96-99 was ik nog niet zo voetbalgek als ik nu ben, en keek ik ook nog geen voetbal (al was er ook niet zoveel mogelijkheid om te kijken zoals nu). Echt jammer.

Meest complete spits die ooit heeft gevoetbald. Ik heb het geluk gehad hem te volgen vanaf 1994. In 1 van zijn eerste europese wedstrijden, tegen een duitse club geloof ik, op 17 jarige leeftijd er gewoon 3 inschoppen.

Zidane heeft gelijk, als verdedigers hun handen mochten gebruiken tegen Ronaldo zouden ze bidden.

Amen.

Voor mij zijn Zidane, Ronaldo, Ronaldinho en Henry de beste spelers ooit! Anderen zoals Maradonna, Pele en Cruyf zijn te ver terug en die kan je niet vergelijken.

Is het toeval dat de beste spelers in de geschiedenis van het voetbal altijd bij Real Madrid of Barcelona terecht komen? Valt me echt op.

14 november 2014 om 14:28

Henry was toch net een niveautje lager dan Ronaldo en Zidane (geen schande), maar alsnog hoort Henry bij de beste aanvallers ooit.

14 november 2014 om 14:33

Wat een nonsens vind ik dit. Dus over 30-35 jaar kan iemand niet meer zeggen dat zij de beste spelers ooit zijn, omdat het 'te ver terug' is en je ze niet kunt vergelijken? Ik begrijp dat het spelletje evolueert net als wij, maar dit vind ik wel licht overdreven.

14 november 2014 om 15:54

Dat is geen toeval nee Shmurda. Real Madrid is de meest succesvolle club ooit en heeft dus een behoorlijke aantrekkingskracht op spelers. Barcelona heeft piekperiodes met succes maar is lang niet zo stabiel als Madrid (behalve dan het laatste decennium).

Man, ik herinner me nog dat ik als klein jongetje voor de buis zat toen Ronaldo zijn opwachting mocht maken na die ellendige knieblessure. Volgens mij was dat tegen Lazio. Alle ogen waren op hem gericht en je kon de angst zien bij de supporters en spelers van de tegenpartij. Bij zijn eerste balcontact versnelde hij en maakte hij zijn befaamde schaar en boem, het was raak. De knie was nog niet genoeg hersteld en Ronaldo ging tegen de grond. Ik moest bijna janken.. Zelfs spelers van de tegenpartij verzamelden zich om hem heen. Ronaldo was zonder twijfel de beste spits van zijn tijd. En de serie a was de beste competitie toen. Niemand wilde destijds een Italiaanse ploeg loten in Europa. De goede oude tijd.. Ronaldo, Zamorano, Djorkaeff, Winter, Cordoba en Zanetti ook nog. Inter had echt een prachtige elftal toen.

de enige echte ronaldo!!

CR mag niet eens zijn schoen poetsen..

14 november 2014 om 14:49

Inderdaad, CR is goed maar Ronaldo in zijn beste tijd leek het vaak soms alsof het filmpje versneld werd afgespeeld. Alles, maar dan ook werkelijk alles ging zo snel en precies bij hem.

Il Fenomeno !

Wat hij in 1996-1999 liet zien was buitenaards ! zijn eerste jaar in Barca en zijn eerste 2 jaar bij Inter.

Ik geloof dat Ronaldo nog maar 70% was in zijn tijd bij Madrid.

De best n.9 aller tijden

Ik weiger te stemmen op die poll haha. Beide zulke grote legendes.

14 november 2014 om 18:27

Dat had ik dus ook! Mijn 2 favoriete spelers aller tijden, daar kan ik niet tussen kiezen.

15 november 2014 om 14:52

Hahaha ik kan ook niet stemmen man sorry haha

Beide geweldige spelers , toch vond ik Zidane net iets beter omdat hij voor een langere periode aan de top heeft gestaan. Maar Ronaldo is ook een fenomeen.

Niet de beste spits aller tijden, maar gewoon de beste voetballer aller tijden..dat is in ieder geval mijn bescheiden mening.
Eigenlijk nooit meer een speler gezien die echt alles beheerste zoals Ronaldo.
De huidige toppers Messi en CR7 staan echt op lichtjaren afstand van deze kunstenaar.

Velen hebben het al gezegd hierboven, als Ronaldo niet zoveel blessures had gehad kon hij zijn geweldige statistieken die hij haalde vanaf 17 jarige leeftijd zijn gehele carriere volhouden - helaas is het niet zo afgelopen. Ik heb persoonlijk (nog) geen betere voetballer gezien dan Ronaldo tijdens zijn periode bij Barca en Inter.

14 november 2014 om 15:55

Weet jij waarom Barcelona hem verkocht na één seizoen? Aan je naam te zien hoop ik dat jij het weet, want ik weet het zelf niet meer. Was toch behoorlijk succesvol met Uefa cup winst in de kuip dat seizoen.

14 november 2014 om 18:03

Barcelona was op dat moment geen top ploeg, en hadden het geld nodig als ik me het nog kan herinneren. Inter kocht toen vaker voor veel geld spelers. Ronaldo wilde een verbeterd contract na zijn 1e jaar bij barca, maar dat kreeg hij niet. Inter wilde dit wel betalen

Ronaldo en Romario waren de beste spitsen die ik ooit live heb gezien.

Die goal in de CL-Finale.... plus winnaar CL, 2 Doelpunten WK-finale 98, Winnen euro 2000, Finale 2006... 3x wereldjaar voetballer

Ronaldo bij PSV al unique, 2 doelpunten WK finale 02, Het Drama rond finale 98, 2 Uefacups

3x wereldvoetballer vh jaar.

Presteren bij clubteams EN hun land over meerdere jaren!! Kippenvelfilmpje!!

14 november 2014 om 15:20

Tsja blessures hebben van basten en ronaldo opgebroken. Anders stonden zij ongetwijfeld jn het rijtje besten ooit.

14 november 2014 om 15:35

Ronaldo heeft nooit de CL gewonnen.

14 november 2014 om 15:47

Je bedoelt Cup Winners Cup/europa Cup 2

14 november 2014 om 19:25

Idd.. uefacups! Wat toen meer aanzien had ivm hooguit 2 cl deelnemers per land

Ronaldo is de enige speler die in de buurt kwam of even goed was als Pele. Maradonna is voor mij de nummer 3. Ze leken zoveel op elkaar in hun spel. Pele was alleen de minst egoïstische aanvaller die ik heb gezien waar Ronaldo toch wel een echte spits was.

Het is ook jammer dat men het bij beide altijd over doelpunten heeft. Vooral Pele dan(+600 assists in zijn carrière) maar ook Ronaldo waren uitstekende passers.

Het meest jammere blijft dat beide ook zovaak zijn afgetrapt. Vooral Ronaldo had nog zoveel meer kunnen laten zien.

Mijn top 5 spelers aller tijden

1 Maradona
2 Pele
3 Luis Nazario De Lima Ronaldo
4 Zidane
5 Van Basten

Luis Nazario De Lima!!!! Ronaldo! Wat een voetbalgod is hij. Hij was pas een speler dat spelers van tegenwoordig hem met U aan moeten spreken.

Moet je nagaan dat je vroeger overal in elke club bijna topspelers gingen spelen. Allemaal topverdedigers tegen wie hij speelde en toch nog blijven gaan deze man.
En niet als tegenwoordig alle topspelers allemaal bij elkaar kopen en dan tegen die kleintjes voetballen.

14 november 2014 om 16:52

Dit vooral!! Alle clubs worden zo verzwakt, dat ik het ook veel minder knap vind dat Messi & Ronaldo zoveel records verbreken.

Lionel Messi en C.ronaldo scoren veel goals en hebben records voor records gebroken, maar Ronaldo El Fenomeno verkrachtte verdedigers keer op keer.

14 november 2014 om 17:33

Messi verkrachte ook verdedigers keer op keer, Messi op zijn absolute piek was voor mij nog een beetje beter dan Ronaldo op zijn piek, en ook die heb ik bewust meegemaakt.

14 november 2014 om 19:32

Niet mee eens, ik zie het juist net andersom. Ronaldo had gewoon echt geen team nodig en dat tegen de top verdedigers die toen in de serie a rondliepen (hoef ik jou natuurlijk niet uit te leggen). Wel vind ik dat de Messi van 2-3 jaar geleden tot nu de enige is die het niveau van Ronaldo evenaarde.

14 november 2014 om 19:38

En dat respecteer ik, ik zeg ook niet dat het een feit is, het is enkel mijn gevoel erbij natuurlijk hehe.

14 november 2014 om 21:31

Maar je vergelijkt de verdedigers in de Primera Division met verdedigers als Maldini en Nesta...

15 november 2014 om 03:40

Iscodisco

Messi liet het ook zien tegen Real Madrid, Ac Milan, Manchester United (met Vidic en Ferdinand in hun prime) en ga zo maar door. Het is niet zo dat Messi elke keer door het ijs zakt als hij tegen betere verdedigers staat.

Eindelijk weer een zinnige uitspraak van Zidane.

Ronaldo was gewoon zo een speler die geboren was om te voetballen. Hoe deze man verdedigingen gewoon vernietigde, was werkelijk een genot om naar te kijken. Wat mis ik de tijden dat elke competitie gewoon 4-5 echte wereldtoppers had en vooral de serie a nog leuk was om naar te kijken.

Toen Ronaldo speelde, was Brazilie wel echt het Brazilie dat je wilde zien (zoals Pele, het hele veld dollend).

Voor mij zijn Zidane en Ronaldo de twee allerbeste voetballers ooit. Zidane met zijn verfijnde spel en fenomenaal inzicht op het spelletje en daarnaast Ronaldo met zijn explosieve sprints waar hij tal van verdedigers met zijn behendigheid en trucs het bos instuurde.

Respect voor deze twee grootheden in het voetbal en sport in het algemeen!

Sommige sommige al aangaven, Ronaldo was dus echt een combo tussen ronaldinho-messie-cr7. Snelheid, flair, truucjes, zowel op kort als lang afstand super, dribbelen, koppen, schieten, tweebenig, fysiek, manmanman... Echt dood en doodzonde van al die blessures.

Even een vraagje aan de iets oudere mensen. Komt romario een beetje in de buurt van ronaldo? heb van romario alleen highlights gezien maar het zag er zo simpel uit bij die man.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren