Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo: ‘Er komt een moment dat het gewoon niet meer beter kan’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo scoort ook dit seizoen weer aan de lopende band. De 29-jarige aanvaller van Real Madrid was in zeventien officiële wedstrijden al goed voor 23 doelpunten en erkent dan ook dat hij in de vorm van zijn leven zit. “Misschien wel, en ik probeer het ieder jaar gewoon beter te doen dan het vorige”, zegt de Portugees in AS.

/

“Maar ik besef dat er een moment gaat komen dat ik gewoon niet meer beter kan”, aldus Ronaldo. “Ik zou graag deze vorm nog een tijdje behouden. Het is altijd leuk als je een individuele prijs wint, maar dat is niet mijn doel. Mijn doel is om zoveel mogelijk prijzen te winnen met de ploeg. Dat vind ik het mooiste aan het voetbal.”

Ronaldo ontving woensdagmiddag de Gouden Schoen omdat hij vorig seizoen 31 keer scoorde in de Spaanse competitie en daarmee samen met Luis Suárez de productiefste aanvaller was op de Europese velden. CR7 geldt ook weer als een favoriet voor het winnen van de FIFA Ballon d’Or, de award voor de beste voetballer van het jaar: “Het zou mooi zijn om die nog een keer te winnen.”

Denk jij dat Cristiano Ronaldo de Ballon d'Or wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elk jaar denken we, nu kan ie niet beter, en dan flikt ie het weer. Met zijn mentaliteit en obsessie om gezond te blijven voor zijn sport kan hij nog 5 jaar absolute top zijn. Mits hij niks ernstigs oploopt qua blessures. Niks dan respect voor Ronaldo, echt al mijn respect krijgt deze voetballer.

10 november 2014 om 19:41

Echtwaar, geen enkel woord waar ik het niet mee eens ben in jouw reactie! Hij is zonder twijfel na Isco en Modric mijn meest favoriete speler (ik heb nou eenmaal meer sympathie voor middenvelders) . Als hij de Ballon D'or niet wint dit jaar, weet ik het ook niet meer. Hij heeft het op 29-jarige leeftijd nog steeds in zich om zich nog verder te ontwikkelen!

10 november 2014 om 21:48

Gelijk heb je! Ik zie nu nog steeds punten waarin hij nog wel beter kan worden maar aan zijn mentaliteit, werklust, atletisch vermogen en rendement is hij legendarisch. Qua veldspel kan hij soms nog wel eens tegenvallen maar dat maakt hij volkomen goed met zijn goals en hoeveel hij werkt voor het team. Hij wil bij elke aanval betrokken zijn en soms lijkt het wel alsof hij er persoonlijk voor wil zorgen dat er niks mis loopt tijdens een aanval. Samen met Messi is hij echt van buitencategorie en we moeten gewoon genieten van deze voetballegendes.

Het is echt afwachten wanneer Ronaldo gewoon is normaal gaat presteren als een normale voetballer. Messi heeft leuke jaren gepresteerd, net als Ronaldinho. Maar die niveau hebben zij niet kunnen vast houden, maar zie Cristiano. Hij houd verdomde dat niveau zo gemakkelijk vast.

Ik dacht na La Decima en het WK waar hij niet 100% fit was, dacht ik. ja Ronaldo is bijna 30 en al blessuregevoelig aan het worden beter dat Real Madrid hem verkoopt.. maar hij heeft me zo verbaasd. Hoe hij aan het seizoen begon was fenomenaal.

10 november 2014 om 19:10

Messi presteert nog altijd ziek goed, echter niet meer zoals voorheen. Ronaldo zijn top is voorlopig breder verspreid over de jaren, maar Messi heeft een niveau gehaald welk zelden of zelfs nooit gezien is. Ik hoop nog steeds dat Lionel terug zoals voorheen word, maar verwacht het niet echt.

10 november 2014 om 19:14

Dat is mijn punt ook, zij hebben hun niveau persoonlijke niveau niet kunnen vasthouden of verbeteren. Dat doet Cristiano wel.

10 november 2014 om 19:19

Ja daarom dat ik deze reactie zette, ik ben het dus met je eens haha nu ik het opnieuw overlees had ik het beter moeten neerpennen, erg onduidelijk zo.

10 november 2014 om 19:28

Messi was in de periode 2009 tot 2012 ook beter dan Ronaldo en nu zijn de rollen misschien wel omgedraaid. Ronaldo is nog beter geworden als een paar jaar geleden, en Messi is de laatste jaren wat minder geworden. Toch vind ik het niveau wat Messi haalde in de periode 2009-2012 nog altijd indrukwekkender dan Ronaldo nu.

10 november 2014 om 20:17

@ Fcdc1

Messi heeft tijdens die periode inderdaad 4 gouden ballen gewonnen. Maar of hij daadwerkelijk de beste was betwijfel ik nog altijd en zeker of alle 4 gouden ballen terecht waren. Bijvoorbeeld in 2010 had een ander hem moeten winnen naar mijn idee

Bijvoorbeeld Arjen Robben, won de titel, de beker, werd gekozen tot beste speler van de bundesliga, werd 2e op het WK. Of bijvoorbeeld Iniesta, werd kampioen en werd wereld kampioen. Met alle respect voor Messi, zijn prestaties dat jaar met slechts een kampioenschap en een niet zo goed WK. Het aantal doelpunten dat hij maakt (47 in 53 wedstrijden) was ook niet ook niet ongelofelijk spectaculair. Daar was de prijs hem niet terecht toebedeeld of op zijn minst twijfelachtig.

In 2011/2012 brak hij het alltime record van doelpunten per seizoen van Müller. 91 doelpunten in 79 wedstrijden. Geweldig en fantastisch! is natuurlijk heel respectabel alleen had Messi 20 wedstrijden meer dan Müller had. Daardoor komt het al in een ander perspectief te staan.

Maar ook als je het gemiddelde pakt. Wat 1.15 per wedstrijd is. Dan is dat nog steeds fenomenaal, maar al een stuk minder bijzonder. Ronaldo haalt al 5,5 seizoen constant 1.06 (exclusief voorbereiding wedstrijden) Tel daarbij op dat Messi er 18 doelpunten in 19 weinig zeggende wedstrijden zijn gemaakt (voorbereidings wedstrijden etc) en de cijfers zijn nog verder te relativeren.

Al met al vallen de gemiddelde cijfers dus absoluut mee, en gezien de gemiddeldes van Müller en Ronaldo hadden deze eenzelfde record kunnen halen met hetzelfde aantal wedstrijden. En dat is de enige correcte manier om het te bekijken. Als je dan bedenkt dat er geen noemenswaardige prijzen zijn gewonnen. Dan is ook deze prestatie wel te relativeren.

Messi heeft 2 a 3 jaar echt op de top van zijn kunnen gespeeld, als je bedenkt dat Ronaldo al 5,5 jaar bij Madrid op zijn top zit en nog steeds beter word. Maar daarvoor ook al 3 jaar lang (een van) de beste speler(s) van de premier league was. Dan bestaat er geen twijfel over dat wat Ronaldo presteert zo ongelofeiljk is dat Messi daar aan kan komen. Ronaldo is al 8,5 jaar absolute wereld top. Nog nooit vertoond.

10 november 2014 om 20:28

Beetje jammer dat jij pretendeert dat de enige correcte manier om naar voetbal te kijken statistisch is. Enige vorm van romantiek is jou wellicht niet bekend. Beste telektekstfan, voetbal is zoveel meer dan gemiddeldes.

10 november 2014 om 20:56

D-Bergkamp

Die 4 gouden ballen vind ik zelf ook niet terecht, ik ben van mening dat Iniesta had hem in 2010 had moeten winnen. Maar ook de keuze voor Ronaldo in 2013 vind ik niet terecht , Robben was de beste dat jaar en hij maakte het verschil in de Cl.
Daarbij vind ik ook dat de verkiezing voor de Gouden Bal wel heel erg georiënteerd is op de prestaties in de Primera Division. De Bundesliga is over de breedte denk ik zelfs een betere competitie
Zowel Messi als Ronaldo uitstekende clubvoetballers, maar ze laten het beide bij Argentinië en Portugal maar mondjes maat zien. Dat de prestaties van Ronaldo nog nooit vertoond zijn daar ben ik het dus niet mee eens , want in clubverband doet hij het inderdaad 8,5 jaar uitstekend maar bij Portugal weet hij zich al 10 jaar niet echt onderscheiden.

10 november 2014 om 23:58

toch schoot hij portugal wel naar het wk, hij heeft wel zo zijn momentjes mar portugal is een matige ploeg. dat een volledige one man army is geworden

11 november 2014 om 05:07

messi had vorig seizoen zn slechtste in 5 jaar , waarin ie er toch 50 binnenlegde en de finale van het wk haalde, zegt wel iets over de beste knul

11 november 2014 om 07:02

@gloryhunter

Portugal behoorde in de periode 2004 tot 2012 wel tot de absolute europese top en daarin kon hij zijn stempel ook echt nooit drukken.

10 november 2014 om 19:43

Mwah. Messi heeft nog steeds een zeer hoog niveau, alleen is het zo dat het een stuk minder is geworden, maar enkel en alleen als je het vergelijkt met zijn toptijd. Ronaldinho is een geval apart, hij was een stuk korter aan het pieken. Maar dat kwam meer door zijn lifestyle.

Ronaldo verbaasde mij ook met het enorme aantal doelpunten dit seizoen, maar vooral met zijn kenmerkende fitheid die je continue in de wedstrijden zag. Zelfs in de 90ste minuut zet hij nog altijd volaan sprintjes!

10 november 2014 om 21:44

Ronaldo bepaalt ook omdat hij de baas is bij Madrid. In het veld en buiten het veld. Als hij de bal niet krijgt van een Bale of Benzema krijgen die dat wel te horen.
Als Messi de bal niet krijgt van Suarez of Neymar gaat hij treurig lopen kijken. En lijkt mij ook totaal geen leider. Bij Real is Ronaldo de man en bij Barca laten ze zien hoe goed ze wel met elkaar kunnen opschieten.

10 november 2014 om 21:41

Ja als je 70 per jaar schiet kun je dat niveau volhouden maar als je 91 scoort dan is het raar als je het volgend seizoen 65 scoort als ronaldo 91x scoort dan en volgend seizoen 70 denk je ook dat die uitvorm is

Ik vind messi persoonlijk een betere voetballer dan Ronaldo. Messi op zijn top van zijn kunnen was beter dan Ronaldo op de top van zijn kunnen maar dit jaar is Ronaldo gewoon de beste, denk dat zelf Messi dat zou toegeven.

10 november 2014 om 19:15

Ik vind Messi ook persoonlijk een betere voetballer. Maar we moeten toegegeven dat Cristiano al 2 jaar beter dan hem is.

10 november 2014 om 21:55

Ik ben qua het hele Messi vs Ronaldo gewoon neutraal en ook ik vind Ronaldo de laatste 2 jaar beter. Niet significant, maar wel beter. Maar dat feit maakt Messi er niet minder op, beiden zijn gewoon ongelooflijk goed.

Meest constante speler op zo'n hoog niveau maar hij is voor mij niet de allerbeste allertijden. Wel in de top 10 sowieso. Hoop dat hij dit niveau nog even kan vasthouden. Dit niveau is al 7 jaar zeer goed. We vergeten voor het gemak dat hij ook in de Premier League de aller beste was. 2 keer Barclays speler van het jaar gewonnen.

10 november 2014 om 19:46

Ik weet niet of er iemand op VZ een beste allertijdenlijstje kan maken, aangezien ik zeker weet dat bijna niemand Pele, Maradonna en spelers als Di Stefano in hun glorietijd ten volle hebben meegemaakt, om over hun te spreken. Ikzelf natuurlijk ookniet, ik groeide op met Zidane, Ronaldo9 en Cristiano Ronaldo, die toen nog een ubertalent was.

ALS ik dan een lijst zou moeten maken, dan zou ik afgaan op de statistieken en verhalen over de voetballers, maar Ronaldo zou er zowieso in de top10 staan. Net als spelers als Messi en Pele.

10 november 2014 om 20:03

Een beste allertijden lijstje is ook zeer subjectief natuurlijk. Ik ben het met je eens dat de meeste VZ leden niet zo'n lijst kunnen maken.

Ik heb zelf helaas nooit grootheden als Di Stefano, Cruijff en Maradonna gezien in hun glorie tijd, maar Zidane, Ronaldo, Cristiano en Messi zijn van buitenaards niveau.

10 november 2014 om 20:33

Dat is het ook gewoon: subjectief

Iedereen kan een subjectieve lijst maken. De ene zal op een mooiere argumentatie kunnen baseren dan de ander, waardoor er wellicht meer mensen mee eens zullen zijn.

Het is duidelijk dat iedereen met verschillende maten meet. De een zal techniek of spelinzicht het belangrijkste vinden, de ander de invloed die een speler had op zijn team. Weer een ander hoeveel prijzen een speler heeft gewonnen.

Het leuke is dat zolang er geen definitie afsproken wordt, er veel onenigheid is, terwijl bij het naast elkaar zetten van verschillende definities we het vaak wel met elkaar eens zijn, wat dichter in de buurt komt van de werkelijkheid. Dit en dat zijn de feiten en daarnaast zijn dit en dat persoonlijke voorkeuren.

Met andere woorden: de discussies lijken op het eerste gezicht dus veel onenigheid aan te geven, maar vaak is er in principe geen onenigheid. Eerder een plezier in het voeren van een discussie.

10 november 2014 om 20:09

Maar liefst 6 (voormalig) Real Madrid spelers is al reden genoeg om jouw lijstje totaal maar dan ook totaal niet serieus te nemen.

Maar het grappigste is nog wel: Iker op 10. Jongen, ik weet dat er wel meer mensen op dit aardbol last hebben van een 'maandag-kater' elk week opnieuw, maar heb jij ze nog wel op een rijtje? Als Iker op 10 bij jouw staat, dan moet Manel Neuer de beste speler allertijden wezen. Iker op zijn best was niet eens half zo goed als dat Neuer nu is. Onder zijn linkerhandschoen herbergt Neuer een kleine vinger genaamd de pinkvinger en in dat kleine lichaamsdeel herbergt Neuer meer talent dan Iker door zijn heel lichaam heeft vloeien.

10 november 2014 om 20:11

Geen Messi, lachwekkend lijstje. Wie is trouwens romaria? Broertje van romario?

10 november 2014 om 20:12

Je vergeet Messi.

10 november 2014 om 20:13

Geen Messi, Ronaldinho etc...

10 november 2014 om 20:17

Jij bent vast geen Madrid fan zo te zien.

10 november 2014 om 20:25

@ Jac7.

Ik ben nu al een paar jaar actief op deze site en ik heb verschillende lijsten gezien van top 3 tot top 20. Sommigen waren hilarisch, maar deze slaat echt alles.... In die 5-6 jaar die ik hier nu op VZ zit heb ik echt nog nooit zo'n onzinnige lijst gezien.

Goed het is je mening en je zegt dit de lijst is van spelers die jij hebt zien spelen... Dan heb je (naar mijn mening) toch echt weinig gezien met je 27 jaar.

10 november 2014 om 20:32

@ Mixmaster

Hij zegt dit zijn alleen spelers die hij heeft zien spelen...

Je zou denken dat hij pas eergisteren is begonnen met voetbal kijken. Dan zie je toch wat "oudere" namen staan.. Misschien in coma gelegen en eergisteren wakker geworden.

Messi moet hij eerst nog zien.. Jammer dat hij eruit lag toen Ronaldinho nog speelde.

10 november 2014 om 21:11

Dit zijn spelers die op mij veel indruk hebben gemaakt.. Staan niet echt op volg orde.. Al is zidane in mijn ogen de meest complete speler die ik ooit heb gezien.

1 zidane
2 ronaldo
3 messi
4 ronaldihno
5 maldini
6 figo
7 xavi
8 jaap stam
9 ronaldo 9
10 dennis bergkamp.

10 november 2014 om 21:18

Wat is volgens u dan een juiste lijst..???

10 november 2014 om 21:21

Deel je mening is jou lijst.. Ik kies ook.voor mensen als jaap stam en maldini omdat ik die fantastisch vond toen.ze speelde

10 november 2014 om 23:25

of jongens als seedorf, pirlo, kaka of vieira die kunnen/konden ook allemaal aardig voetballen.

11 november 2014 om 04:13

Eric Cantona hoort in elke lijst....

11 november 2014 om 06:35

Moet zeggen dat ik cantona geweldig vond maar zijn gedrag..was een dunne lijn tussen genialiteit en gekte.. Maar idd hij zou ook niet mis staan.. Kunnen eigenlijk concluderen dat er meer geweldigge spelers speelde in de 90's dan nu.. Van.basten. Weah gullit canavaro matheus seedorf viera keane .. Etc etc

10 november 2014 om 19:52

Helemaal mee eens !

Er zal een moment moeten komen dat je mooie goals moet gaan maken i.p.v. in tikkers en penalty's.

10 november 2014 om 20:07

Ja.. want een intikker is geen goal......

Je moet maar op de juiste plek staan om de bal erin te tikken. Dat alleen is al een kwaliteit voor zich. Daarnaast heeft die man genoeg goals uit zichzelf gemaakt.

Een goal is een goal en dat is het enige wat telt. Hoe je hem maakt doet er niet aan toe.

10 november 2014 om 20:24

Dus intikkers maken is makkelijk? Waarom scoort dan bijvoorbeeld een Michel te Vrede of een Sigtorsson niet 50 per seizoen in?

11 november 2014 om 01:34

Dat zijn de slechtste spitsen die je opnoemt. Net als je een mbo'er met een Master student vergelijk. Als je vergelijk dan wel met iemand van ongeveer gelijke niveau.

10 november 2014 om 21:10

Ieder heeft een eigen talent: de een maakt perfecte dribbels en combinaties, de ander moet het van zijn trap hebben en weer een ander maakt gebruik van zijn lichaamskracht en/of inzicht. So what? Verschillende stijlen, maar allemaal een genot. Al krijg jij 100 intikkers; ben benieuwd of je er 60 maakt.

Ik ben heel benieuwd hoe lang Ronaldo dit niveau nog blijft vasthouden. Als hij dit niveau nog lang vast kan houden, behoort hij voor mij tot een van de besten ooit. Helemaal nu hij ook laat zien als spits in een 4-4-2 systeem uit de voeten komt, zie ik hem nog lang doorgaan. Ronaldo is echt één van de meest dodelijke spelers ooit. Zijn loopacties en fysiek, gecombineerd met zijn scorend vermogen is ongekend.

Hij laat het allemaal zo ongelooflijk simpel lijken en dan moet je nagaan dat 's werelds beste spitsen echt op hun áller maar dan ook allerbest moeten spelen om ook maar een beetje in de buurt te komen van zijn statistieken.

Ik vind hem niet bepaald beter of slechter worden.. in mijn ogen altijd op een constant topniveau blijven steken.

Hij doet gewoon zijn ding zoals hij het elk seizoen heeft gedaan. Of hij dan aan de einde van de rit een paar goals minder of meer dan in het vorige seizoen heeft gemaakt wil in mijn ogen niet zeggen dat hij slechter of beter was. Toen hij naar Madrid kwam begon hij aan de lopende band te scoren en hij is tot vandaag niet gestopt.

Ik denk dat hij op z'n 40ste nog steeds boven de 20 goals uit komt in één seizoen. En dat is iets wat de meeste jonge spitsen tegenwoordig met moeite halen.

Dat hij alles kan heeft hij al vaak genoeg bewezen. Als zijn medespelers wat scherper waren dan had hij zelfs een behoorlijk aantal assists op zijn naam staan. Iets wat de mensen (nu opeens) heel belangrijk vinden en hem daarop kansloos proberen af te kraken.

Maar goed, je haalt een Ronaldo niet om hem het spel te laten maken/verdelen. Je haalt hem om goals te produceren. Dat is zijn taak en hij voert deze al jaren lang perfect uit.

ronaldoo gaat die bal gewoon weer winnen,,

2 woorden : levende legende..

Misschien wel de beste voetballer die er heeft rond gelopen... tot heden?

Laat ons hopen dat die dag nog ver weg is. Hoe hij jaar in jaar uit zich bewijst, daar moet je gewoon respect voor hebben. Je zou denken dat hij minder wordt en toch top blijft, maar hij heeft dit jaar zichzelf en ons weer overtroffen. Velen denken hier dat ik een 'real hater' (whatever the hell that comes from), maar iedereen ziet graag topvoetballers en ik ook dus.

11 november 2014 om 00:46

Ach laat ze denken joh.
Als je kritisch bent wil nog niet zeggen dat je Real haat.
Wat een irritant woord trouwens "haat".

11 november 2014 om 02:23

Inderdaad, vind het ook een verschrikkelijk woord. Hiphop cultuur van tegenwoordig zeker?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren