Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV dreigt jonge goalgetter met verleden bij Feyenoord al kwijt te raken

Laatste update:

PSV kan mogelijk niet lang genieten van Joël Piroe. De jonge doelpuntenmachine stapte eind mei over van Feyenoord naar de Eindhovenaren, uit onvrede over zijn situatie in Rotterdam-Zuid. Het Algemeen Dagblad stelt nu echter dat Manchester City geïnteresseerd is in de pas vijftienjarige aanvaller.

Bij de C1 van Feyenoord was hij uitermate trefzeker vorig seizoen, met liefst 45 doelpunten in 26 officiële wedstrijden. Qua reistijd was Eindhoven echter dichter bij dan Rotterdam en mede daarom koos Piroe voor de overstap. Eerder werd al duidelijk dat de jonge spits het niet eens was met de indeling van de jeugdelftallen voor het seizoen 2014/15. De ex-speler van NEC wilde niet in de B2 uitkomen, maar direct naar de B1.

In het laatstgenoemde elftal had Feyenoord echter al twee goede spitsen rondlopen en die wilde het niet slachtofferen ten faveure van Piroe: daarom sloeg hij de weg naar PSV in. In Eindhoven wil men graag met de jonge goalgetter verder, maar pas in augustus wordt hij zestien jaar. Scouts van Manchester City hebben Piroe, zoon van een Surinaamse vader en Nederlandse moeder, nu ook in het vizier en gaan wellicht een poging doen hem naar Engeland te halen.

Joël Piroe kan het beste...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Natuurlijk moet hij bij PSV blijven, dat spreekt voor zich denk ik. Heb wel een vraag, waarom mag city wel een speler van die leeftijd aantrekken maar barca niet? Of geldt voor spelers die nog jonger zijn?

10 november 2014 om 16:11

Volgens mij geldt dat alleen voor spelers buiten de eu

10 november 2014 om 16:14

Barca heeft een totaal transferverbod op het moment.

10 november 2014 om 17:51

Barcelona heeft nog helemaal niks. Barca mag gewoon kopen wie ze willen tot het hooggerecht (lees: CAS) uitspraak heeft gedaan. Tot die tijd zijn ze gewoon onschuldig.

10 november 2014 om 17:59

Hij was niet tevreden bij Feyenoord, nu weg bij PSV. Zal wel aan jongen zelf liggen ben ik bang!

10 november 2014 om 18:56

Pruikelaar, misschien eerst tekst lezen? Je reactie slaat nl nergens op.

10 november 2014 om 19:17

Als ie daadwerkelijk weggaat slaat zijn reactie op alles.

10 november 2014 om 21:00

Ja, want de reistijd naar Manchester City is nog veel langer :-)

10 november 2014 om 21:26

Hij ging weg bij Feyenoord omdat hij niet met de indeling eens was, bij PSV wordt hij waarschijnlijk gewoon weg "gelokt"

10 november 2014 om 16:17

Onder de 12 mag volgens mij niet. Het is gewoon onmogelijk concurreren met deze topclubs. En dat moet je dan ook niet willen. Accepteren en weer door. Tot nu toe is er nog geen 1 speler doorgebroken. Bij een topclub. Die op jonge leeftijd naar een topclub ging van uit de eredivisie.. Dus de poll is natuurlijk dat hij bij psv moet blijven. Alleen zeg maar eens nee, tegen een zakgeld.

10 november 2014 om 16:21

Manchester City mag dat ook niet, niemand mag en kan spelers van onder de 16 vastleggen met een contract. Clubs gebruiken gewoon trucjes als banen voor ouders zodat de spelertjes in kwestie toevallig worden ingeschreven bij die club. Je mag als jeugdspeler pas bij een bepaalde profclub spelen als je binnen zoveel kilometer woont van die club ook dacht ik.

Of ze beloven deze jongen nu alvast een goed contract voor als ie 16 jaar wordt en hij komt gewoon in september naar City en dan tekent hij ineens. Bewijs dan maar eens dat het op een foute manier is gegaan he. Barcelona heeft blijkbaar onzorgvuldig gewerkt of iets in die richting.

10 november 2014 om 16:23

Barca doet niks anders daarom kregen ze een boete. In Engeland zijn de regels nog een stuk strenger juist.

Ik vind het wel komisch eigenlijk. Hij geeft aan dat hij naar PSV wou vanwege de afstand en het seizoen is pas een paar maanden ver en nu wordt er al gesproken over Man City.

10 november 2014 om 17:04

Volgens mij mag je geen geld betalen voor een speler onder de zestien/achttien(weet ik niet precies). Dat word gezien als kinderhandel.

10 november 2014 om 17:21

Het spreekt voor zich dat de familie Piroe het weer hoog in de bol krijgt en dat ze naar Manchester verkassen. Uit de hele overgang van Feyenoord naar PSV blijkt al dat ze alleen naar de zeer korte termijn kijken en dat ze denken dat die jongen een mega talent is. Het zal me totaal niet verbazen als hij naar Manchester gaat en dat die overstap tevens het laatste is wat je van hem hoort.

10 november 2014 om 18:59

In Engeland mogen spelers op de leeftijd van 15 jaar al een contract tekenen. Dat heeft te maken met de wettelijke schoolverlatersleeftijd. "in England, your leaving age depends on when you were born. You can leave school on the last Friday in June as long as you’ll be 16 by the end of that year’s summer holidays." Deze kan dus 15 zijn. Vanaf dan mocht je tot 2013 40 uur per week werken. In 2013 is dit veranderd en mag men alleen part-time werken (i.c.m. school) tot de 18 is bereikt. Oftewel: "your options are: full-time education - eg at a school or college, an apprenticeship or traineeship, part-time education or training - as well as being employed, self-employed or volunteering for 20 hours or more a week"

Die zal wel naar City gaan. Typisch gevalletje 'te hoog in de bol'. Het is bij Feyenoord standaard dat je 1e jaar B in B2 zit en daarna evt doorstroomt naar B1. Dat hij zelf vindt dat hij een uitzondering zou moeten zijn zegt genoeg..

10 november 2014 om 16:20

Het grappige is dat hij bij PSV ook niet veel speelt in de B1..

10 november 2014 om 16:28

Ik vind dat een onzinnige regel! Als je klaar bent voor zwaardere tegenstaand dan moet je die krijgen. Zo doen ze dat in het buitenland ook. Wij kijken naar onze jeugdteams en zien wauw ze doen het goed en laten ze stapsgewijs rijpen. In het buitenland schuiven ze je gewoon dopr en zeggen ze prima laat het hiet ook maar zien. Grootste voorbeelden voor mij zijn de jeugd Ek en Wks. Bij spanje bijvoorbeeld zitten bij de onder 19 spelers van zo'n 17 jaar waar wij voornamelijk 18/19 jarigen selecteren. Dat ze het dan super doen is natuurlijk mooi maar het zegt me niks, het zegt alleen dat je iets beter bent dan de toptalenten van de toplanden die een stuk jonger zijn.

Als ik het zo lees dan zal hij wel naar City gaan voordat hij een contract tekent bij PSV, dus daar zullen ze een appel en een ei voor krijgen

10 november 2014 om 16:35

@benjj

Ik denk dat de technische staf die op de Feyenoord Academy rondloopt er net iets meer kijk op heeft dan Piroe.

Er zijn maar weinig spelers die een leeftijdscategorie omhoog worden gezet.

Omdat ze dat in het buitenland doen betekend niet dat ze dat bij Feyenoord ook moeten doen. Waarom zouden ze van hun visie afwijken?

10 november 2014 om 16:44

Ik zeg ook niet dat Pieroe gelijk heeft begrijp me niet verkeerd hoor! Ik stel alleen dat die regel onzinnig is want ieder individu is anders. En het gaat toch om ontwikkeling? Nou waarom dan niet in het begin van het seizoen wat jongens de kans geven om aan te pakken bij een hoger niveau, werkt het niet ok so be it, zet je hem trrug, werkt het wel dan gaat je talent veel grotere stappen maken!

Waarom ik dit zeg leg ik ook duideljjk uit. Wij prjjzen onze talenten de hemel in op jeugdtoernooien en dat hrt zo een geweldige lichtingen zijn terwijl ze tegen 2 jaar jongere toptalenten staan. Die zijn dat niveau dus eerder gewend omdat ze ook eerder worden doorgeschoven! Er zijn gewoon spelers erbij die zich heel simpel aanpassen aan een hoger niveau zoals bijvoorbeeld iemand als Toornstra!

10 november 2014 om 17:32

Ik ben het met je eens dat elk individu anders is, daarom doen ze waar jij voor oppert al bij Feyenoord naar mijn weten. Ik dacht dat Vilhena onder andere ook een generatie hoger speelde bij tijd en wijle. Verder lijkt mij het handig als ze dat bijvoorbeeld doen met talenten die fysiek vooral een hoop moeten leren maar voetbaltechnisch heel ver zijn. Zo kunnen ze zien dat ze die fysieke stap moeten maken of, als die aanleg er niet is, leren hun lichaam zo te gebruiken dat ze die duels bijvoorbeeld minder opzoeken, balans goed verdelen om je lichaam slim te gebruiken, etcetera.

In het geval van Piroe is het natuurlijk ook zo dat er twee andere spitsen zijn die Feyenoord goed genoeg acht en dan is er geen positionele schaarste. En misschien is hij ook gewoon overschat, want bij PSV speelt hij ook niet al te veel blijkbaar.

10 november 2014 om 18:12

Juist, het gedeelte van het lichaam vind ik daarin ook belangrijkste. Voetballend te goed, dan naar een zwaardere klasse. En dan zullen dat soort jongens ook sneller mannen worden want als jij een aantal weken op fysiek wordt afgetroefd dan weet je wat je te doen staat. Vooral als je de jochies ziet wat er normaliter vanuit de jeugd komen(uitzonderingen daargelaten natuurlijk). In NL is fysiek natuurlijk een ondergeschoven kindje dus dit is gewoon een slimme manier om de jongens sterker en beter te maken en ook al werkt niet bij iedereen, dan laat je hem alsnog verdergaan in de A2/ B2 etc. Dan kun je qua jeugd best een inhaalslag maken op bijv spanje maar ook Duitsland

10 november 2014 om 19:07

Volgens mij is het bij Ajax en Feyenoord gebruikelijk dat spelers het eerste jaar in de B2 spelen en het tweede jaar in de B1. Het komt echter toch wel regelmatig voor dat een speler, die er op technisch en tactisch gebied bovenuit steekt, wordt doorgeschoven. Dit zijn echter alleen de exceptionele talenten en daar valt deze jongen blijkbaar niet onder.

Maar bij PSV belandde hij ook eerst in de B2 de pannekoek.

10 november 2014 om 16:31

Haha speelt inderdaad in o16 ja, scoort overigens wel weer aan de lopende band.

Is fysiek al wel erg ver voor zijn leeftijd, ik vind het dan altijd moeilijk te beoordelen of het wel echt zo'n groot talent is of dat het vooral door zijn fysieke voorsprong komt.

10 november 2014 om 16:26

Inderdaad. Dat was vooral bij Gyliano van Velzen bij Ajax heel duidelijk. Ik weet dat hij nu bij Utrecht zit nadat zijn contract afliep bij United, maar ik heb nog niet veel van hem gezien in het 1e daar..

Ga maar lekker naar City, dan zal je vast de toekomstige ster van het Surinaamse elftal worden. Ik snap er vrij weinig van.. Ik vind de weg der geleidelijkheid toch altijd de beste bij jonge spelers.

Piroe wou Feyenoord verlaten omdat hij daar in de B2 zou komen. Speelt nu bij psv ook amper in de B1 volgens mij. Laat de carriere van zo'n ondankbare speler maar heel gauw kapot gaan. Zonde voor het Nederlandse voetbal, maar met deze jongen heb ik 0,0 medelijden.

10 november 2014 om 16:49

Wat een trieste reactie van je. Dus in jouw optiek doen mensen er niet meer toe als ze op 15-jarige leeftijd fouten maken/andere keuzes dan jou uitkomen. En in bovenstaand stukje tekst zie ik helemaal niets staan van wat deze jongen zelf wil. Louter wat het AD denkt over wat een club zou willen.
Dan ben je in mijn ogen een te snel reagerend persoon en dan ook nog eens extreem en cynisch.

Op 15 jarige leeftijd al 3 profclubs gehad hebben? Belooft nog wat

Hoe vaak krijgen wij nog zo een poll?

Natuurlijk krijgen jonge spelers eerder een kans om te spelen bij een NL topclub. Maar dat heeft er meer mee te maken dat het niveau een stuk lager ligt dan bij in dit geval een Engelse topteam! Maar ook al zou hij blijven geeft het nog geen garantie dat hij weet door te breken. Immers de weg is nog lang! En kunnen er blessures komen of een trainer ziet het toch niet zitten etc...

Dus ik kan ook goed begrijpen als er een kans voordoet dat het een transfer kan doen waar veel geld mee gemoeid is dat men er over na gaat denken. Ook in Engeland hebben zij het beter geregeld dat ook het hele gezin mee mag verhuizen met de betreffende speler. En als je goed genoeg ben kan je ook gewoon doorbreken. Het is natuurlijk makkelijker als je een topclub in Engeland op je CV hebt dan een NL topclub! Dan zijn er toch meer andere clubs alsnog geïnteresseerd!

Kijk naar bijvoorbeeld Rekik en Bruma die het niet hebben gered maar via een omweg alsnog bij een NL topclub spelen. En toch al vroeg een zak geld hebben kunnen binnenhalen.

En de opleidingen zijn echt niet meer beter in NL hoor! Wij moeten niet denken dat wij de enige zijn die kunnen opleiden. Het opleiden is in mijn ogen ook vaak overtrokken. Natuurlijk kan je spelers een bepaalde percentage beter maken door opleiden maar de hoeveelheid wordt hier vaak overschat. Ik ben ervan overtuigd wat goed is komt er vanzelf wel!!

Kijk naar bijvoorbeeld van Basten, Gullit en Cruijff! Ik geloof niet dat het voor deze grote ex topvoetballers had uitgemaakt waar zij hun opleiding hadden genoten.

Waarom wordt zo'n jongen niet goed begeleid? Er zijn zoveel voorbeelden van jonge talenten die zich helemaal gek laten maken door grote buitenlandse clubs.

10 november 2014 om 16:44

Komt volgens mij door zijn vader. Die wou bijvoorbeeld per se dat hij in de B1 bij Feyenoord terecht kwam. Feyenoord gaf aan dat het normaal is dat 1e jaars in de B2 terecht komen en dat accepteerde zijn vader niet. Door zijn vader is hij naar Psv gegaan waar hij uiteindelijk ook in de B2 kwam.

10 november 2014 om 17:02

Sneu dat zo'n man denkt invloed te hebben op een jeugdopleiding van een voetbalclub. Clubs kunnen hun oren natuurlijk niet laten hangen naar alle ouders die denken dat hun eigen zoon de nieuwe Messi of Maradonna is. Clubs willen zelf natuurlijk ook dat een talent zich goed ontwikkeld, jeugdopleidingen bestaan uit proffesionals en die kunnen niet hun beleid omgooien omdat papa denkt dat zoonlief de beste voetballer is.
Ook bij City zal papa niets te zeggen hebben over in welk team zoonlief komt te spelen. Maar door de dikke stapel ponden zal papa dat waarschijnlijk een stuk minder belangrijk vinden.

Steeds vaker zullen we zulke berichten te horen krijgen helaas.
Ook bij feijenoord en ajax zullen vroegtijdig de talenten worden weggekocht.

De "rijke" clubs nemen nou eenmaal liever een risico van een paar ton dan van een paar miljoen als ze zouden wachten.

Als er spelers zijn van 16/17/18/19 jaar en ze steken maar net boven het gemiddelde uit dan worden ze lekker gemaakt met beloftes en een zak geld .
Zaakwaarnemers en pappas zijn en blijven daar erg vatbaar voor.

Dus de illusie om een jeugdelftal op te gaan bouwen tot een toekomstig eerste elftal is een luchtballon.

Beetje vreemd, Piroe is niet om reistijd naar Eindhoven gegaan.
Volgens mij dacht Piroe dat hij een groter talent was dan dat hij is en eiste hij een plek bij de B1 ipv B2. Maar Feyenoord is resoluut geweest en nee gezegd dus toen is hij naar PSV gestapt.
Gezien zijn wispelturigheid zal hij wel naar MC gaan.

Deze jongen wil niet eens vechten voor zijn plek maar wil deze direct op eisen. Lekker naar City laten gaan voordat je nog een gevalletje Bakkali krijgt.

jammer als hij voor Man City kiest, maar als hij echt heel goed is komt hij vanzelf bovendrijven.

Als hij het daar niet redden heeft hij in ieder geval er nog een aardig centje aan over gehouden.

Had er beter aan gedaan door gewoon bij Feijenoord te blijven, slagingskans had dan toch groter voor hem geweest.

Maar het blijft natuurlijk zijn eigen( of van de familie) keuze en die moeten we respecteren.

Denk dat de Nederlandse topclubs toch een betere voorlichting moeten geven aan de jeugdspelers, waarom gaan ze niet eens de statistieken bijhouden van alle spelers die vroegtijdig vertrekken.

Dan heb je in ieder geval harde feiten waarmee je dan eventueel kan aantonen dat een langer verblijf bij je club toch handiger is.

10 november 2014 om 17:45

Helemaal mee eens. Ik denk dat hij ook het beste bij Feyenoord had kunnen blijven. Met name Feyenoord en Ajax in NL geven de jeugd de grootste kans tot speeltijd wanneer zij goed genoeg zijn. Het aanhaken naar de 1e elftal is ook makkelijker dan bij een andere topclub van de top competities gezien de concurrentie die zij hebben. Ook hebben zij meer geduld met jeugdspelers als zij even in een vormdip terecht komen.

En dat zijn zaken waar deze clubs moeten proberen jeugdspelers bij zich te houden. Ook moeten zij voor een groot talent een goede stappenplan hebben en het met de betreffende speler en zijn familie bespreken. Ik weet niet hoe het nu is geregeld qua begeleiding. Maar de omgeving van een jeugdspeler moet men zeker niet onderschatten. En is goede voorlichting zeer belangrijk!!

Het kan net dat extra zijn om een jeugdspeler te overtuigen om wel te blijven!

Aangezien je financieel niet kan concurreren dan moet je het sportief het altijd wel proberen.

Dan is het voor een jeugdspeler een keuze voor het sportieve te kiezen of voor het geld. En mocht het slagen bij een NL topclub dan komt de 'grote' zak met geld vanzelf er wel. Maar een garantie kan je helaas nooit geven. Dus moet je als club je toch proberen te onderscheiden door andere zaken dan geld!

Hij kiest oa voor PSV omdat dat dichterbij is, ik weet niet waar hij woont maar ik denk dat het verder reizen is naar Engeland..

10 november 2014 om 19:18

Dat kwam ook in mij op. Zou me erg verbazen als hij dan naar Engeland vertrekt. Hopelijk beseft hij ook dat er maar heel weinig spelers hun voordeel eruit halen om op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken. Lijkt me niet dat hij gaat, maar je weet het nooit. Familie is erg belangrijk en als dat geldwolven zijn, zetten ze vaak zo'n jongen onder druk om te gaan. Dan worden zij ook automatisch financieel onafhankelijk en dat lijkt vaak belangrijker dan sportieve aspiraties....

11 november 2014 om 01:16

Want je denkt niet dat city de familie laat overkomen en baan garantie geeft?

11 november 2014 om 10:58

Jawel juist wel en daarom zetten zij druk op zo'n jongen om te gaan, vaak al uit eigenbelang...

Nergens in het bericht staat aangegeven dat de jongen (of zijn ouders) interesse hebben in Machester City, maar iedereen staat weer voorop om hem te veroordelen.
Ik vind het alleen maar goed dat hij niet in de B2 wilde spelen en aangezien hij naar een gelijkwaardige BVO kon, heeft hij schijnbaar recht van spreken. Wanneer gaan jullie hopeloze voetbalromantici eens beseffen dat je (ook buiten het voetbal) ergens komt doordat je doorzet en eisen stelt. De liefste en aardigste jongens krijgen niet die salarisverhoging, of promotie in hun werk. Het zijn de go-getters!
Robben, Van Persie, Gullit, Seedorf, Donald Trump etc etc. zijn op bepaalde momenten ook eikeltjes genoemd, omdat ze wisten wat ze konden en waar ze heen wilden.

10 november 2014 om 19:56

Hij of zijn vader of wie dan ook anders dan de trainer en technischestaf bepaald de opstelling. Het zou een mooi zooitje worden als ze dat zouden overlaten aan gefrustreerde ouders of hun kinderen?
Er is volgens mij geen bvo waar de ouders of de kinderen de opstelling bepalen.

10 november 2014 om 22:34

wie of wat heeft het over de opstelling? En je mag als jij vind dat je beter bent aangeven dat je wilt spelen. Jouw baas/manager is ook degene die zeggenschap heeft over je werkzaamheden, maar jij hebt dan nooit en te nimmer aanmerkingen?
Er is inderdaad geen BVO waar ouders of kinderen de opstelling bepalen, maar schijnbaar wel een BVO die hem maar wat graag bij de jeugdopleiding voegt in het elftal dat hij graag wilt. Dus wie krijgt zijn gelijk?

11 november 2014 om 06:15

Uiteindelijk bepaalt de ouder bij welke club het kind voetbalt inderdaad maar de club technischestaf van een club bepaalt in welk team en is paps het daar niet mee eens, de groeten en voor jou 10 andere.

Voor zijn ontwikkeling PSV, maar voor het geld naar man city. Laat je dan wel op je 17e/18e verhuren aan pec ofzo

Deze jongen is net 15 en dit is vermoedelijk al zijn 4e club?? Nu PSV, daarvoor Feyenoord. Verderop staat de ex-speler van NEC. Waarschijnlijk is hij door Nec ook nog eens bij een amateurclub weggehaald. Opmerkelijk op zon leeftijd

10 november 2014 om 23:39

Die jongen blijft gewoon in Nederland als die niet word gek gemaakt door ze zaakwaarnemer.
Kishna zou ook naar Manchester gaan, maar mede door ze vader, heeft hij besloten om in Nederland te blijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren