Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We hebben veel leergeld betaald, dit heeft niks te maken met die spits'

Laatste update:
/

Feyenoord liep donderdagavond in Rijeka tegen een onnodige verliespartij aan. De Rotterdammers deden niks onder voor de thuisploeg, maar verzuimden te scoren. Omdat Andrej Kramaric dat aan de overzijde wél drie keer deed, bleven de punten in Kroatië (3-1). "Wij hebben veel leergeld betaald", baalde coach Fred Rutten na afloop voor de microfoon van de NOS.

Hij wees op de gemiste kansen van Elvis Manu, de inschattingsfout achterin van Matthew Steenvoorden, waaruit de 1-0 ontstond, en het slordig omspringen met de gelijkmaker van Jens Toornstra. "Wij maken na de 1-0 meteen gelijk en krijgen weer de overhand. Dom balverlies brengt ons wéér op achterstand. Het heeft niets te maken met de kwaliteit van de spits", vond Rutten. "En de ene week scoort Manu en nu laat hij alle kansen onbenut."

Rutten moest dan ook concluderen dat de jeugdigheid van zijn elftal uiteindelijk tot de dure nederlaag heeft geleid. "Er waren teveel spelers die ervaring ontbeerden en fouten gingen maken. Het slechte veld was geen handicap, wel het feit dat wij een aantal vaste spelers misten." Omdat het gat met koploper Sevilla nog altijd slechts twee punten is, houdt hij echter hoop. "Wij hebben dus nog de kans om de volgende ronde te bereiken in eigen hand."

Met meer ervaring achterin had Feyenoord gewonnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik word een beetje gek van die middenvelders die op de vleugel worden gezet. Je ziet het bij Ajax gebeuren waar Schone (en soms ook Andersen) op de rechtsbuiten staat; je ziet bij Feyenoord dat Toornstra op de rechtsbuiten staat. Bij Barcelona werd Iniesta een tijd als linksbuiten geposteerd, terwijl dat in essentie een aanvallende middenvelder is; Arsenal met Ozil of Cazorla op de vleugels.

In alle gevallen heeft het hetzelfde resultaat: het geeft je ploeg minder dimensie. Tegen Barcelona werd het des te duidelijker dat het onmogelijk is om snel om te schakelen zolang je geen snelheid op de flank hebt staan en ook Barcelona is duidelijk gevaarlijker met Iniesta terug op het middenveld.

Natuurlijk is Schone op de rechtsbuiten een van de beter presterende spelers van Ajax en natuurlijk speelde Toornstra best een prima wedstrijd vandaag, maar het werd ook enorm duidelijk hoe veel waarde snelheid voorin op kan leveren. Dat toonde PSV in de 3-1 tegen Ajax, dat toont Barcelona dit seizoen, dat toonde het Arsenal van vier jaar terug toen Van Persie boven zichzelf uit kon stijgen door Walcott op de vleugel, en dat toonde Rijeka vandaag.

Snelheid op beide vleugels geeft je een extra verticale dimensie, zorgt ervoor dat de tegenstander minder druk naar voren kan geven en altijd zich bewust moet zijn van de omschakeling. Het zorgt ervoor dat de backs meer rugdekking nodig hebben waardoor de spits meer ruimte krijgt. Ik hoop dat Rutten snel van het experiment Toornstra afstapt.

23 oktober 2014 om 22:37

Ik kan het niet anders verwoorden, ik word er ook helemaal doodziek van! In sommige gevallen gaat het redelijk, maar uiteindelijk heb je echte vleugelflitsers nodig als je 433 speelt.

23 oktober 2014 om 22:37

Probleem bij Feyenoord is dat Toornstra gewoon op de nummer 10 positie hoort, maar die al bezet wordt door iemand anders (niet mijn persoonlijke eerste keus). In zn algemeenheid is het gewoon een zekerheidje bouwen in je ploeg. Eerst was er het blok met twee controleurs en nu de meeste spelen met maar 1 controleur, zetten trainers het liefst een middenvelder op papier aan de zijkant, terwijl die spelers in werkelijkheid zich laten inzakken naar het middenveld. Zo hebben ze daar een mannetje meer. Aanvallend schiet je er dus niks mee op. En om op Feyenoord terug te komen, als je verdediging zo slecht verdedigd, maakt het ook niks uit hoeveel middenvelders je opstelt.

23 oktober 2014 om 22:41

Klopt, het geeft veel zekerheid. Het maakt je balcirculatie makkelijker maar daarmee wordt balcirculatie belangrijk terwijl het doel van balcirculatie verdwijnt. Je zou Toornstra inderdaad op tien kunnen zetten, maar als Immers zo onbetwist is kan je eventueel met Immers of Toornstra als valse spits gaan spelen. Toornstra meer als targetspits die de bal in de voeten vasthoudt (a la Pantelic) of Immers die meer een komende spits is (a la Siem de Jong)

23 oktober 2014 om 23:40

Ik zou dan idd voor Immers als valse spits gaan. Hij pikt toch z'n doelpuntjes mee en hij heeft de drive om in te zakken om het middenveld te ondersteunen. Lange ballen op zowel Kazim als te Vrede werken gewoon niet. Ik vind ze beide het echt niet slecht doen, maar ze komen beiden ook net iets tekort voor de spitspositie bij Feyenoord.

23 oktober 2014 om 23:08

Rutten is voorstander van goed positiespel en snel druk zetten. Als je dit leest dan past Immers daar eigenlijk niet bij. Ik vermoed dat Toornstra uiteindelijk op de plek van Immers komt te spelen als Boëtius weer in vorm is. Ik zou dat trouwens ook de beste elf vinden.

Goed middenveld met lekker veel combinerende spelers en goede buitenspelers met een individuele actie.

23 oktober 2014 om 23:19

Inderdaad, maar ik ben al tijden klaar met Immers. Af en toe lijkt het redelijk, maar dat heeft alles te maken met het zwake verdedigen in onze competitie. Op een hoger niveau zou hij er voetballend nooit aan te pas komen. Boetius rechts, Manu links en persoonlijk zie ik dan het liefst te Vrede op 9.

23 oktober 2014 om 23:33

Klopt, daar zit megaveel potentie in. Er is enorm snelle balcirculatie op het middenveld mogelijk en bij elk gat in de verdediging van de tegenstander (die gaan ontstaan door die snelle balcirculatie) kan daar door de snelle flanken van geprofiteerd worden. Zou in dat geval denk ik kiezen voor Te Vrede aangezien die iets dodelijker is en doordat het voetbal voornamelijk plaatsvindt op de middenlinie wordt de targetman wat minder belangrijk.

23 oktober 2014 om 23:40

Klopt, ik zou ook voor Te Vrede kiezen.

23 oktober 2014 om 23:27

Je vergeet voor t gemak even dat je met 2 buitenspelers die uit vorm zijn met 9 man speelt en nooit aan aanvallen toekomt denk ik

24 oktober 2014 om 00:03

2? En ik gaf aan 'als Boetius weer in vorm is'

26 oktober 2014 om 17:45

2 ja. in 4-3-3 formatie speel je toch meestal met 2 buitenspelers? En snelle spelers zijn inderdaad gevaarlijk in de omschakeling, maar een toornstra/schone ook als je als team snel omschakelt (omdat die wat slimmer zijn qua positiespel en passing).
Buitenspelers worden in NL zwaar overschat. Meer dan de helft van de tijd spelen ze een matige wedstrijd. Maar ik geef toe, een passeer actie is zo af en toe best leuk om te zien, als het lukt.

Die penalty sloeg nergens op hij raakt hem niet eens.

23 oktober 2014 om 22:25

En waarom nam Rutten van beek niet mee ?

23 oktober 2014 om 22:30

Te moe denk ik

23 oktober 2014 om 22:31

Geblesseerd!

23 oktober 2014 om 22:34

Van Beek was geblesseerd achtergebleven in Rotterdam.

23 oktober 2014 om 22:35

geblesseerd, dat heb je overal kunnen lezen.
Overigens deed Steenvoorden het goed, daar lag het zeker niet aan.

23 oktober 2014 om 22:40

Het probleem was dat Wilkshire uitviel. Een rechtsback als back-up hebben we niet, omdat Lopes Cabral geblesseerd is. Karsdorp is een aanvallende middenvelder en Rutten zag er een rechtsback in. Karsdorp is echt een prima talent, maar het is absoluut geen verdediger en dat zag je vandaag ook.

23 oktober 2014 om 23:59

Wat een koekebakker die Vermeer kan niet eens effe een penalty stoppen..

Tadum.. Xd

Ik zit telkens te twijfelen tussen Kazim en Te Vrede. Kazim vind ik een beter aanspeelpunt terwijl ik Te Vrede een betere afmaker vind. Ik zou toch voor Te Vrede kiezen en ik zou Kazim met Makaay laten trainen qua looplijnen en scorend vermogen.

Ik vind het jammer dat alles via links gaat omdat wij daar een goede buitenspeler hebben staan en niet op rechts. Ik zou dus Immers eruit halen omdat wij toch meer op balbezit spelen dan op kracht en strijd en Boëtius erin zetten.

Denk dat wij dan veel gevaarlijker zijn met Clasie, El Ahmadi en Toornstra op het middenveld. Boëtius, Te Vrede en Manu als aanvallers.

24 oktober 2014 om 00:17

Ik vind Kazim in de spits echt niet denderend. Hij kan als een goed aanspeelpunt fungeren maar voor zijn postuur verliest hij teveel (kop)duels. Dus ik zou eigenlijk kiezen voor Te Vrede die kopsterk is en efficiënter met de kansen. We zijn echt baas in kansen missen (Manu dan voornamelijk maar ok). Manu links en boetius/bilal rechts.

Toornstra moet zeker naar het middenveld. Dat tikt lekker samen met Clasie en El Ahmadi. Alleen moet ik wel zeggen dat Lex best wel aardig speelde!

Dit elftal jeugdig noemen is toch een wel hele opmerkelijke uitspraak.

23 oktober 2014 om 23:20

Want nelom Steenvoorden kongolo karsdorp clasie manu Toornstra Boetius zijn al oud natuurlijk ....

24 oktober 2014 om 07:21

6 basis spelers zijn 25 en ouder en alleen wissel Karsdorp een tiener. Dus om dit jeugdige broekkies elftal te noemen.
Andrej Kramaric is met 23 jaar zeker oud en ervaren.

24 oktober 2014 om 08:22

Klopt dit elftal zou redelijk richting de top van zijn kunnen moeten spelen en is zeker niet té jeugdig om je daar achter te verschuilen. Toch doet Rutten het. Wat zou dat over hem zeggen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren