Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het Nederlandse voetbal is op dit moment een beetje Arjen Robben’

Laatste update:

Guus Hiddink was maandag teleurgesteld in het resultaat van de EK-kwalificatiewedstrijd tussen IJsland en het Nederlands elftal (2-0). Arjen Robben wordt gezien als de belangrijkste voetballer van Oranje, maar ook hij kwam er in Reykjavik niet aan te pas. De aanvaller werd door de IJslanders soms wel met vier man verdedigd en daar was hij niet tegen opgewassen.

/

‘Het Nederlandse voetbal is op dit moment een beetje Robben’, erkende Hiddink. “Het is niet zo erg dat ze hem met drie of vier man dekken. Maar we waren niet in staat om het spel snel naar de andere kant te verplaatsen om zo iets te forceren”, stelde de opvolger van Louis van Gaal in gesprek met de NOS. “Als de mensen die beslissend kunnen zijn niet snel genoeg bereikt kunnen worden, missen we het gogme om het anders op te lossen.”

“Natuurlijk verbaas ik me daarover. Het is niet zo moeilijk te begrijpen wat ik wil, maar het gaat om het dúrven.” Het trage tempo van Oranje en de vroege achterstand waren volgens de bondscoach belangrijke oorzaken van de nederlaag. "We schieten onszelf in de voet met die snelle goal tegen. Na de penalty hebben we het niet goed op kunnen pakken." Hiddink miste mannelijkheid in de persoonlijke duels. "We hadden in de duelkracht ook wat mankementen. We verloren nogal wat duels."

Denk jij dat het Nederlands elftal zich voor het EK in Frankrijk plaatst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het nederlands elftal is inderdaad robben. En dit is beschamend aangezien je spelers als van persie die keer op keer een grote teleurstelling is.

14 oktober 2014 om 07:38

In deze samenstelling is Nederland idd Robben.. toevoegen: Krul, Vlaar, Depay, Clasie, Strootman en Huntelaar.

------------------Krul------------------
Vd Wiel-----Vlaar-----Willems
---------------de Vrij------------------
-----Clasie------------Strootman
----------------Sneijder--------------
Robben----Huntelaar--Depay

14 oktober 2014 om 08:29

Als je Willems eruit kegelt voor Blind ben ik t met je eens. Blind speelde gisteren dramatisch maar de zelfingenomenheid en vedettetrekjes van Willems, gecombineerd met het totale verdedigende onvermogen zorgen ervoor dat je hem nu dus never nooit niet moet opstellen. Als je Pepe Ramos, Kompany Demichelis, Terry Cahill of Benatia Boateng als duo hebt, die verdedigend in elk geval prima zijn dan kan je een ren je rot show op back zetten maar met het onvermogen wat wij achterin hebben, heb ik liever iemand die in elk geval een beetje kan verdedigen. Dat kan Blind en hij is aanvallend/voetballend ook niet verkeerd (al was het gisteren dramatisch).

14 oktober 2014 om 09:10

Eens. Ik ben echt fan van Willems in de eredivisie en met Cv's van topniveau kun je hem ook in Oranje opstellen, maar niet met deze klungels centraal.

Willems is aanvallend één van de beste backs die Nederland heeft en op links zelfs met stip de beste. Maar verdedigend is hij gewoon te zwak. Je hebt een linksback nodig die verdedigend in zijn positie blijft, omdat de Cv's niet in staat zijn om te compenseren als Willems uit positie loopt.

Dan moet je dus kiezen voor een back die in de eerste plaats achterin blijft en snel is. Blind is dan ook niet ideaal, maar wel een betere keuze.

14 oktober 2014 om 09:12

Blind is een prima voetballer, alleen niet op linksback imo.

Van Aanholt speelt toch zijn wedstrijden in Engeland op dit moment? iemand een idee hoe dat gaat?

Leuk guus, je zegt dus dat de rest er niks van kan
Kijk.. Dat je van landen als Frankrijk of Italië verliest alla... Maar moeite met Kazachstan, en verliezen van IJsland en Tsjechie heeft niks te maken met de opleidingen van de Nederlandse clubs maar ik gewoon heel erg slecht

Eerst van gaal zijn speelstijl afkraken en heel populair zeggen dat je overgaat op het echte Nederlands voetbal en dan dit... Van gaal is niet gek hè, die speelt overal aanvallend voetbal maar het zit er gewoon niet in met deze selectie, maar dat ik geen excuus voor deze hele zwakke wedstrijden tegen hele matige landen

Ja maar maak er dan vebruik vaan ala zij 4 mensen op robben hebben zorgen dan dat de andere flank goed bezet is.
Want inprinciepe houd je dan minmaal 1 man over in het middeveld.
Verder depay gewoon op linka als hij uit de blessure is.
En snel de omschakeling daar naartoe te maken.
Verder gewoon net klaas beginnen in de spits.
Geef hem tenminste 1 basis plaats om het te kunnenn observeren.
Verder martins indi voor de bewezen diensten bedanken, en nooot maar dan ook nooit meer oproepen.
Man wat is hij slecht gewoon ron vlaar op zijn plek.
Want ik vind dat het niet fair is voor een spits die er in komt met een 2-0 achterstand tegen een blok van 10 man, hem af te rekenen

Triest met zoveel goede voetballers, Quincy verdient wel een kans ( vind ik). Maar het NL elftal is robben is een beetje beschamend.

Robben idd maar wel als hij op de counter speelt want gisteren met een tegenstander die goed verdedigt was zelfs Robben niet in staat om iets te forceren.

Robben is veruit de beste speler die we hebben, maar ook hij speelt de afgelopen twee wedstrijden te voorspelbaar. Waarom niet ineens op links opduiken, waar ze niet met driedubbele mandekking werken? Het was tegen Kazachstan telkens dreigen, dreigen, dreigen en breedtepass. Gisteren lukte het ook niet om zijn bekende actie binnendoor te maken, en dan valt werkelijk alles weg bij oranje.

14 oktober 2014 om 17:34

Juist, Robben op links, zo mag ik het horen!

Op rechts kan Van Persie dan wel staan. Wie moet er anders staan? Narsingh in vorm misschien maar volgens Psvers is hij niet in vorm.

Nog even een lekkere trap na geven Guus, daar krijgen ze allemaal vast een beetje zelfvertrouwen van.
Ongelooflijk dat hij dit zegt als coach. Je hebt geen betere spelers dan degene die je hebt geselecteerd toch? Anders selecteer je ze niet.

Misschien is dit juist wel het grote verschil met Van Gaal. Die dacht altijd vanuit het teambelang. Ging er iets verkeerd, dan was het de schuld van het team. Nu heb je een coach die spelers individueel allemaal afbrandt. Misschien werkt dat niet met deze groep ...

Robben kreeg ook meer dan dubbele dekking steeds. Het was gister verschrikkelijk slecht van Nederlandse kant. Het tempo was zo enorm Laag, er werden constant balletjes terug gespeeld, er werd enorm veel onnodig balverlies geleden, het ontbrak aan creativiteit, Ijsland was veel en veel feller en er leek echt gewoon geen idee achter het spel van Nederland te zitten.

Robben wilde vaak te graag naar binnen trekken, maar Ijsland had zijn huiswerk gedaan en blokkeerde hem constant met meerdere spelers de weg. Je zou verwachten dat er dan andere mensen gebruik gaan maken van de ruimte die deze drie dubbele mandekking Nederland oplevert, maar daar was absoluut geen sprake van. Robben kon steeds alleen afleggen op van der Wiel en had dat in mijn ogen vaak wat sneller kunnen doen.

14 oktober 2014 om 09:59

Inderdaad. Robben liet wel heel vaak na om de bal simpel naar vd Wiel te spelen, die stond door die dubbele dekking vaak vrij. Kopbal had er ook in gemogen.

Het ging allemaal zo traag gisteren.

Het is inderdaad verbijsterend dat hij dt zegt. Deed hij na Tsjechië eigenlijk ook al: hij weet niet hoe snel hij de schuld bij de spelers moet leggen. Gisteren ook weer: ze begrijpen hem niet, ze missen gogme, het gaat om meters en wat al niet. En als klap op de vuurpijl zegt hij dat alleen Robben er wat van kan. Valt me erg van hem tegen. Van Gaal stond altijd achter zijn ploeg, brandde zijn spelers nooit publiekelijk af, Hiddink lijkt niet anders te doen.

14 oktober 2014 om 09:12

Uhm, daar heeft hij toch gelijk in? Een coach kan niet veel meer doen dan een plan uitzetten, de spelers moeten het uitvoeren. Hiddink heeft in het verleden ook regelmatig toegegeven dat hij verantwoordelijk is als dat zo is, maar kennelijk ziet hij dat nu anders. Als spelers de opdrachten niet uitvoeren, dan ligt het aan de spelers.

Wat ik weer niet begrijp, zoals bijna alle wedstrijden de laatste tijd, wrm is er totaal geen diepgang op het middenveld? Dat is toch nog steeds het moeilijkste om te verdedigen voor een tegenstander.

Het is denk ik tijd om Sneijder er uit te halen, brengt gewoon veel en veel te weinig. Hopen dat Strootman snel fit is en weer terug op niveau.

Ok nu gaan mensen me vast voor gek verklaren, maar ik zou graag Toornstra een keer op het middenveld willen zien bij Oranje.
Ik denk echt dat hij van toegevoegde waarde kan zijn.

Er zijn gewoon veel te vaak spelers aan de bal die je niet aan de bal wilt hebben. Bmi, De Jong, De Vrij durft ook niet in te schuiven lijkt het, wat hij bij Feyenoord zo goed kon.

Haal dan gewoon BMI eraf tegen Ijsland en zet De Jong als soort CV naast De Vrij neer en gooi er een opbouwende middenvelder bij, bijvoorbeeld Clasie.

Maar ja, dat is natuurlijk niet het enige probleem, er gaat natuurlijk belachelijk veel mis.

dit is wel heel erg triest van Hiddink om het zo af te schuiven op de voetballers.. Als Robben word vast gezet door 3/4 man betekend dat er ergens anders op t veld 3 man vrij staan... dat moet je toch gewoon inzien als coach! ... maak daar dan gewoon gebruik van!!! als Robben aan de ene kant met 3/4man om zich heen staat dan is de andere kan helemaal leeg.

Aanvallend hebben we toch ook niet veel meer dan Robben? Ja goed Depay maar die is geblesseerd.

Van Persie speelt al maanden onder zijn niveau (en eigenlijk in Oranje al zijn hele carriëre), Huntelaar heb je weinig aan zonder buitenspelers die voorzetten geven en begin niet eens over Lens die kan er helemaal niets van.

Verdedigend blijkt het zonder Vlaar ook drama te zijn, Middenveld is de enige linie die echt potentie heeft, ik zou het als Depay terug is eens mey 4-4-2 proberen met Depay en Robben voorin en Blind en De Jong als DMs.

Na Robben komt de zondvloed, ik zie veel te weinig topklasse talenten. Ik ben bang dat Nederland de komende jaren een duidelijke pas op de plaats gaat moeten doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren