Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea toont enorme kracht in duel met uitdager Arsenal

Laatste update:

Chelsea heeft zijn kandidatuur voor de Engelse landstitel met een soeverein optreden tegen Arsenal weer de nodige kracht bijgezet. De koploper kwam eigenlijk geen moment serieus in de problemen tegen de stadsgenoot en sloeg op de juiste momenten toe. Het duel, dat vanwege het afsteken van vuurwerk een kwartier later begon dan gepland, eindigde zo in een 2-0 overwinning voor the Blues. Diego Costa onderscheidde zich wederom: hij tekende alweer voor zijn negende treffer van het nog jonge seizoen. Minder goed nieuws was er voor Thibaut Courtois, die geblesseerd uitviel met een hoofdblessure en zich in het ziekenhuis laat onderzoeken.

/

Beide ploegen lopen over van het voetballend talent, maar het was toch vooral de strijd die de boventoon voerde op Stamford Bridge. Niet verliezen, of in ieder geval geen, of zo weinig mogelijk tegentreffers incasseren leek het credo, en het was dan ook niet verrassend dat het enige sportieve hoogtepunt voor rust voortkwam uit een strafschop. Eden Hazard werd in de 27e minuut gevloerd in de zestien door Laurent Koscielny, waarop de Belg zelf achter de bal ging staan en voor de 1-0 tekende. Even daarvoor eisten Arsène Wenger en José Mourinho alle aandacht op door openlijk de confrontatie met elkaar te zoeken.

Die onderlinge animositeit deed zich ook binnen de lijnen een paar keer gelden. Behoudens de charge van Koscielny op Hazard bijvoorbeeld bij Gary Cahill, die geluk had dat hij met een gele kaart wegkwam na een harde overtreding op Alexis Sánchez. Zo nu en dan werd er ook nog wel gevoetbald: Chelsea was af en toe dreigend via Costa, terwijl Jack Wilshere namens Arsenal een van de weinige goede mogelijkheden liet glippen. De middenvelder leek door te kunnen lopen naar Petr Cech, die even daarvoor de geblesseerde Courtois had vervangen, maar zijn aanname was ver onder de maat.

/

Na rust mocht Arsenal naar hartelust de bal hebben en laten rondgaan, maar de bezoekers uit het noorden van de Engelse hoofdstad slaagden er zelden in om de dichtgemetselde defensie van Chelsea te penetreren. Alleen kort na de onderbreking was Santi Cazorla gevaarlijk na een goede actie van Alexis, maar de Spanjaard werkte naast. The Blues hielden daarna simpel stand zonder zelf veel te ondernemen in de voorste regionen, maar kregen nog wel de beste kansen.

Zo kreeg Hazard na een razendsnelle combinatie met Costa de mogelijkheid om de wedstrijd te beslissen, maar het harde schot van de kleine Belg vloog net over. Vijf minuten daarna was het echter alsnog gedaan met de dadendrang van Arsenal: Cesc Fàbregas stuurde Costa weg met een prachtig en bekeken balletje, waarna de Premier League-topscorer ijskoud bleef en de bal over Wojciech Szczesny heen in het net tilde. De wedstrijd was daarmee gespeeld en bleef verder gespeend van hoogtepunten. Wel had Danny Welbeck in de slotfase met rood van het veld moeten worden gestuurd, maar evenals Cahill voor rust werd hij gespaard door arbiter Martin Atkinson.

Chelsea is dé titelfavoriet in Engeland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, ik had niet veel verwacht tegen een sterk Chelsea, maar hier had wel veel meer ingezeten.

Man man man wat wordt er ongelofelijk slecht omgegaan met de kansen die Arsenal krijgt. Het gaat allemaal te langzaam en voor je het weet stormt de hele verdediging van de tegenstander op de bal. Tegen ploegen zoals Chelsea moet het allemaal veel sneller. Hazard en Fabregas, wat een heerlijke voetballers zijn dat toch.

Ik snap nog steeds waarom Flamini speeltijd krijgt. Definitief het slechtste op het veld. Geef Diaby dan tenminste een kans of laat Chambers het daar proberen. Zucht...

Gefeliciteerd Chelsea fans.

5 oktober 2014 om 17:20

Zakelijke overwinning, drie rode kaarten niet gegeven, paar rare gele kaarten niet gegeven. Penalty niet gegeven voor hands. Slechte scheids aan beide kanten dus. Verder saaie pot, beide ploegen waren redelijk goed in verdediging. Chelsea bijna geen kans weggegeven. Erg veel druk op arsenal. Arsenal complimenten, waren op een gegeven moment veel sterker. Tot de 2-0. Beetje onterecht 2-0. maar ben er blij mee. Costa trouwens mooie goal.

Off: waarom doet VZ alsof er aan beide kanten alleen maar op de verdediging gespeeld werd? Chelsea zette al heel vroeg druk telkens, en arsenal verplaatste telkens het spel naar voren. Lijkt wel alsof ze altijd die onnodige bus erin willen gooien, waar totaal geen sprake van was.

5 oktober 2014 om 17:21

Zeer en zeer verdiend dit. Chelsea was oppermachtig. Arsenal 0 keer op goal geschoten. Heerlijk de pressie waarmee chelsea speelde. Ze jaagden letterlijk op elk bal. Wat moet wenger allemaal wel niet denken. Verliest weer een topper en weer van mourinho. Hij begon ook nog gek te doen terwijl hij normaal gesproken een gentleman is.

5 oktober 2014 om 17:24

Is Diaby niet die man die zo vaak geblesseerd is dat je bijna zou kunnen stellen dat je het woord "geblesseerd" kunt vervangen met "diaby"? Lijkt me niet dat hij fit is, maar dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

5 oktober 2014 om 18:03

Hij kan weer spelen. Speelde een week of 2 terug ook kort mee.

5 oktober 2014 om 17:28

Het was vandaag mannen tegen kinderen. Ozil nergens sanchez nergens welbeck nergens. Bij chelsea was alleen schurrle slecht. En hoe moet het voor chelsea voelen als courtois geblesseerd is en je hebt cech op de bank

5 oktober 2014 om 17:41

arsenal heeft geen enkele keer tussen de palen getrapt of gekopt man ! op de penalty hadden ze al met 10 moeten staan en wenger had al in de tribune moeten zitten , neem daarbij chambers die 2x geel had kunnen krijgen en nog erger de bewuste elleboog stoot op costa van flamini , hij keek eerst nog of hij costa kon raken maar dat zal ongetwijfeld nog een staartje krijgen net zoals wenger ook zijn duw aan mourinho zal kunnen gaan uitleggen , 2 school voorbeelden van de zogenaamde 'improper conduct rules' in de PL .
al bij al gemakkelijke zege die nooit in gevaar is geweest
bijna vergeten de 2 voeten vooruit overtreding van welbeck in het slot van de wedstrijd enkel maar met geel bestraffen is echt wel te weinig !

5 oktober 2014 om 17:51

Joh, doe me een lol en zet je blauwe brilletje eens af.

Je hebt het nu wel leuk over de rode kaarten die zogenaamd Arsenal had moeten krijgen, maar die charge van Cahill was anders ook donkerrood.

Wat betreft Wenger en Mourinho, van beide kanten kinderachtig.maar hou alsjeblieft op om alles op Arsenal af te schuiven.

5 oktober 2014 om 17:57

koim op man cahill donkerrood ..... zuiver voorbeeld van een onnodige tackle aan de zijlijn , altijd geel maar ja , de arsenal supporters zoeken hun redenen natuurlijk ergens anders ! kijk gewoon even naar het klassement , arsenal heeft na 7 wedstrijden al een 9 punten kloof tegen zich aan en heeft amper 10 punten op 21 gehaald , .....dan ben je toch geen topper en dat is de realiteit , dat ziet toch iedereen , zelfs zonder blauw brilletje !

5 oktober 2014 om 18:00

Ik zal je eens vertellen vriend, dat ik helemaal geen voorkeur heb voor een club in Engeland, maar dat terzijde.

Cahill met twee gestrekte benen en de intentie om iemand te blesseren is rood ja.

6 oktober 2014 om 07:57

Arsenal had wel een penalty moeten krijgen ivm met hands.En Cahill moest rood krijgen want die maaktte een ernstige overtreding op Sanchez.

Verdiende overwinning. Denk dat we wel blij mogen zijn dat we in het begin geen rood kregen. Maar goed Arsenal kwam er ook goed mee weg. Hazard een heerlijke pot, Costa een prachtig doelpunt. Heerlijke middag dus. En de actie tussen Mourinho en Wenger gewoonweg geweldig.
Arsenal deed lange tijd goed mee, maar is vaak bij de eind aanname of pass slordig. Sanchez viel me enorm tegen. Heb hem alleen maar zien klagen.
Costa en Fabregas zijn geweldige aankopen. Blij dat we nu wel een scorende spits hebben.

5 oktober 2014 om 19:49

Hij hoopt waarschijnlijk dat Alexis naar binnen komt met zijn goeie voet, zoals een Ronaldo , Reus, Hazard, Ribéry, Bale of Robben die ze ook tegen hun voet zetten.

5 oktober 2014 om 22:07

Ik ben ook vrij zeker dat hij Walcott rechts zal zetten en Alexis links. Ik vind Alexis op links niet veel minder dan op rechts, bij Barca wisselden hij en Pedro ook heel vaak (het seizoen voor Neymar kwam).

6 oktober 2014 om 11:03

Tja, we hebben geen echte topper op links, en op rechts hebben we er 2 (walcott en Alexis). Wenger moet keuzes maken, en Alexis is het meest polyvalent van de 2, dus moet hij op links. Ik vind OX ook beter op rechts dan op links, maar hij haalt het niveau van deze 2 nog niet.

Daarom had ik graag Griezmann gezien voor op links en Cazorla verkocht. Een hele goeie, mooie speler, maar Cazorla trekt altijd naar binnen en brengt geen diepgang.

Arsenal had helemaal niks te vertellen deze wedstrijd, erg sterk gespeeld van Chelsea. Scheidsrechter waardeloos, ik heb zeker 3 rode kaarten gezien (cahill, Koscielny en Welbeck)

5 oktober 2014 om 17:23

En Wenger.

5 oktober 2014 om 17:27

Haha ja precies

5 oktober 2014 om 17:29

Ik durf het bijna niet zeggen, maar misschien is het tijd voor wat nieuws, nieuwe trainer nieuwe wind. Men kan niet blijven teren op resultaten uit het vrij verre verleden.

5 oktober 2014 om 17:31

want mourinho was zeker heilig? Laten we nou eerst horen wat er nou echt aan de hand was eer we een oordeel vellen.
Was wel te verwachten dat je wenger ipv mou zou opnoemen.

5 oktober 2014 om 17:45

Gelukkig heeft Wenger het respect om even te wachten voor de tunnel. Helaas was Mourinho allang vertrokken. Ik zou me kapot schamen als zo'n kind je club vertegenwoordigd langs de lijn.

5 oktober 2014 om 17:49

blijft al eender hoor , wenger komt in de chelsea zone gestormd en geeft een agressieve duw aan mourinho , alleen een kopstoot ontbrak nog , dit gaat een staartje krijgken , zeker weten .

5 oktober 2014 om 17:51

5 oktober 2014 om 17:53

Dus Mou wordt geduwd en moet volgens jou Wengers hand schudden?

@ Alex

Ook ik vind, dat de tijd is aangebroken, maar het blijft een hele moeilijke beslissing.. Arsenal heeft ook niet het elftal om voor de titel te strijden. En ik heb een gevoel dat Wenger dit express doet zodat hij kan zeggen, dat hij Arsenal telkens weer naar de top brengt met beperkte middelen (en budget itt de andere topclubs).

5 oktober 2014 om 17:56

Blink

Budget is echt niet meer beperkt. Dat is simpelweg niet meer een te argument wat je andere kan voorhouden. Anders hadden ze wel de uitblinkers verkocht en zeker niet 1 aangekocht.

5 oktober 2014 om 18:04

Je hebt gelijk, maar ik bedoelde dat Wenger express ervoor kiest om niet veel uit te geven.

5 oktober 2014 om 18:04

@blink

Je denkt toch niet serieus dat Wenger zomaar ineens besluit te duwen of wel?

Beiden schuld.

5 oktober 2014 om 19:08

Wenger wil expres niet optimaal presteren omdat hij daarmee meer aanzien kan vergaren... Jij ziet ze echt vliegen he?

5 oktober 2014 om 19:36

Allang vertrokken? Ik zag wengertje gewoon 1 seconde later ook naar binnen gaan, dus wat praat je nou met je allang. En als ik jou duw en even later kom ik je weer tegen ga je me toch ook niet zomaar weer een hand geven of wel?

5 oktober 2014 om 21:57

@ blink182

Dus hij is de vertegenwoordiger van de scheidsrechter? Die Wenger even terugverwijst naar zijn vak? Dacht het niet. De vierde official staat er speciaal voor deze taak. Wel slim van hem, om het relletje aan te gaan met Wenger, zodat de aandacht wordt verlegd van de smerige overtreding van Cahill. Dit voorvalletje heeft niets te maken met een hand geven of niet. Als jij de coach van de tegenstander geen hand geeft, waarom zouden je spelers dan wel respectvol omgaan met hun tegenstander. Slecht voorbeeld voor team en fans.

"ik heb een gevoel dat Wenger dit express doet zodat hij kan zeggen, dat hij Arsenal telkens weer naar de top brengt met beperkte middelen".

Dit meen je serieus? Wenger wordt ongeslagen kampioen in 2004. Een subtopper gooit in 1 jaar tijd (twee zomerperiodes) €330 miljoen tegen de selectie (tegenover €35 miljoen van Arsenal). De jaren daarop blijft Chelsea het dubbele tot driedubbele uitgeven t.o.v. Arsenal. Manchester United en Liverpool proberen met die trend mee te gaan, United heeft die middelen, Liverpool brengt zichzelf financieel in problemen.

Vervolgens krijg je een aantal jaar later een club uit de middenmoot die het dunnetjes overdoet. In 07/08 met €70 miljoen, de twee zomerperiodes daarop €270 miljoen.

Zijn het alleen de Arsenal-fans die hier een trend zien? Tot 2004 deed Arsenal mee om de titel, vanaf toen werd dit onmogelijk gemaakt, hier viel financieel niet tegenaan te boksen. Arsenal past zijn beleid aan, maakt plannen voor een nieuw stadion en gaat werken vanuit de jeugd. De club wil bewust een topclub blijven, maar zichzelf niet doodvechten tegen een Rus en een Sjeik. Wint één van die twee geen titel, dan geven ze de volgende periode twee keer zoveel uit.

En wie wordt hier de dupe van? Wenger, de man die zijn verantwoordelijkheid neemt en coach blijft bij een topclub die financieel geen schijn van kans maakt. Hij is zogenaamd degene die geen geld wil uitgeven, omdat hij bang is om af te gaan. Als je bang bent om af te gaan, dan verander je om de drie seizoenen van club. Dan blijf je niet 18 jaar coach van dezelfde club.

Chelsea fans gefeliciteerd met de overwinning. De individuele klasse geeft vandaag de doorslag. Geen vuist kunnen maken en de kansen die we kregen werden niet afgemaakt. Ik zou een gelijkspel qua spelbeeld passender hebben gevonden maar helaas.

Zo heb je na de eerste 7 duels er maar twee gewonnen. Chelsea is gewoon beter, verder en volwassener. Dat het niet sprankelend gaat maakt niet uit. Ze winnen wel gewoon weer een topduel.

De scheids was trouwens van beide kanten waardeloos.

5 oktober 2014 om 17:19

Klopt, 3 rode kaarten en een penal niet gegeven.

5 oktober 2014 om 17:22

Naast dat ook gewoon inconsequent met zijn gele kaarten en wat hij toe liet qua overtredingen. En je kan er nog een (nederlandse) 4de aan toevoegen. Flamini met zijn elleboog, wat een dombo.

5 oktober 2014 om 17:25

Ja klopt, en de chambers(?) had ook 2e gele kaart kunnen krijgen, maar die was ook onterecht geweest. Inderdaad inconsequent, Oscar had geel moeten krijgen bijvoorbeeld.

5 oktober 2014 om 17:52

oscar heeft geel gekregen !

5 oktober 2014 om 18:00

Eerder al dombrug, had 3 overtredingen + een keer te laat inkomen en kreeg toen pas laatste waarschuwing.

6 oktober 2014 om 00:57

Michielho, als de scheids had gewild (en dat had hij eigenlijk ook gewoon moeten doen) had hij 6 of 7 spelers van het veld gestuurd samen met Mourinho en Wenger.

6 oktober 2014 om 06:10

Klopt, al doet mourinho op het oog te weinig om eruit gestuurd te worden vind ik. Ben ook blij dat het 11 tegen 11 is geworden, hebben we beide geen last van schorsingen

Wat een slechte scheids en een gelijkspel was eerlijk geweest, maar ik rouw er niet om! 1 schot op doel van arsenal ook echt slecht.. Cesc motm volgens barclays is gek, maar ja.

5 oktober 2014 om 17:31

Jij bent blijkbaar nogal tegen chelsea, Waarom een gelijkspel? Chelsea is gewoon een stuk verder en 3 klasse beter.

5 oktober 2014 om 18:01

Tegen chelsea? Lol. Natuurlijk niet met mijn profielfoto.. Qua veldspel waren beide teams ongeveer gelijkwaaedig en als arsrnal haar verdiende penal had gekregen had het hoogstwaaeachijnlijk gewoon 1-1 gestaan en was alles mogelijk.

Heerlijk dit. Thuis tegen Arsenal staat tegenwoordig garant voor 3 punten!

5 oktober 2014 om 17:25

Haha, machtig mooi inderdaad. Arsenal kan best voetballen, maar ze missen gewoon de échte dreiging en iemand die het team op sleeptouw neemt. En het is mooi om te zien dat Chelsea dat wel heeft met een Diego Costa die er dan toch weer een (heel mooi) in prikt en Hazard die vandaag heel goed was met zijn kenmerkende dribbels. Als hij het op zijn heupen heeft, is hij zó fantastisch.

Chelsea heeft terecht gewonnen maar wat is Arsenal toch een gefrustreerde ploeg zeg. Koscielny, Chambers, Flamini en Welbeck moesten donker rood krijgen. Aan de kant van Chelsea had Cahill rood moeten krijgen. Arsenal had met een goede scheids gewoon met 7 man moeten eindigen.

5 oktober 2014 om 17:22

Maar arsenal had recht op een penalty, was hands in de 16

5 oktober 2014 om 17:22

Alexis ook gefrustreerd de hele tijd, en over Özil hoeven we niet eens te beginnen. Wenger kan zijn spelers gewoon mentaal niet in orde krijgen.

5 oktober 2014 om 17:41

Ik zag geloof ik Rosicky ook nog venijnig trappen naar Fabregas, vlak voordat Welbeck met twee benen op hem in kwam glijden.

Niet de mooiste voetbalpot maar zeker ook niet de lelijkste pot!

De bal ging mooi op en neer en een tijdje leek het erop dat ook Arsenal wat meer leuke dingen ging laten zien. Uiteindelijk hebben we door een geniale ingeving van Hazard en een prachtpass van Fabregas de wedstrijd goed en zakelijk uitgespeeld.

Op naar het kampioenschap!

De klasse van Hazard, Fabregas en Diego Costa.

Arsenal maakt geen schijn van kans tegenover Chelsea en City. Flamini als Dmf.. lol. Welbeck stond op een eiland terwijl Özil met zijn gedachten ergens anders was. Chambers geschorst, wordt dus Bellerin tegen Hull.

5 oktober 2014 om 17:21

Eerlijk gezegd moeten we Oscar ook niet vergeten, wat een werk heeft hij verricht zeg! Heerlijk om te zien hoe hij zich verdedigend 100% inzet naast het aanvallende werk.

5 oktober 2014 om 17:25

Oscar was goed ja.. Weetje wat het is. Ik vind dat als je in balbezit niet de beste bent, dan mot je alles geven..... Oscar doet dit.
Spelers zoals Ozil zijn alleen maar goed met de bal in de voeten, dus als ze slecht aan het spelen zijn (in balbezit), dan lijken ze de grootste prutsers.

5 oktober 2014 om 17:33

De vraag is eerder of Ozil enigszins weet wat verdedigen is, die liep er weer de hele wedstrijd als een natte krant bij.

5 oktober 2014 om 17:22

Özil is altijd met zijn gedachte ergens anders in grote wedstrijden. De speler die mij misschien wel het meest teleurstelt van alle grote talenten van de afgelopen jaren. Özil behoorde misschien wel bij de meest getalenteerde spelers ooit, daar is maar weinig van terecht gekomen zeg. Er zijn wel meer grote talenten uiteindelijk momentenvoetballers geworden, maar wat geeft deze man vaak niet thuis zeg tjonge jonge.

5 oktober 2014 om 17:25

Kalou2005

Ik ben ook geen grote Ozil fan en ben de eerste om te beamen dat hij niet alles uit zijn vermogen haalt, maar het is echt een verschil of de man op 10 of links staat. Inmiddels moet toch wel elke supporter door hebben dat Ozil denk ik (onbewust) standaard een 5,5 maximaal speelt als hij op links/rechts staat..

Ozil op 10 en daar gewoon 2 seizoenen neerzetten. Zie je iets heel anders, weet k echt zeker.

Maarja ik klaag niet

5 oktober 2014 om 17:29

Het scheelt ook gewoon dat hij geen Xabi Alonso en Khedira achter hem heeft zoals hij dat altijd bij Real had.

Men zei na zijn vertrek dat Real Madrid gek was geworden. Dat Real Madrid afhankelijk was van hem en dat alles in elkaar zou storten. Nah, Özil was afhankelijk van Real Madrid, niet andersom.

5 oktober 2014 om 17:30

Wie dat gezegd heeft na zijn vertrek is rijp voor het gesticht. Ik heb Özil altijd te minzaam gevonden voor Real..

5 oktober 2014 om 20:45

Nee. Het enige waarom Ozil zo matig lijkt is het verschil van spelers waar hij mee speelt. Een spelmaker als Ozil is maar zo goed als zijn teamgenoten. Als een echte passer ben je zwaar afhankelijk van de loopacties van je medespelers. Waar hij bij Real Ronaldo, Di Maria en Benzema had, spelers die perfect vrijlopen of diep gaan, heeft hij bij Arsenal alleen Walcott(is vooral snel niet perse uitstekende looplijnen), Wellback en Ramsey. Daarvan is een net gekocht en twee vaak de helft van het seizoen geblesseerd. De kracht van Ozil is dat hij een loopactie kan vervolgen door een perfect getimede pass perfect op maat te geven. Als die loopacties er niet zijn lijkt hij vrij simpel.

5 oktober 2014 om 17:22

Flamini speelt altijd als een natte krant. Wel vreselijke CVMs. Flamini, Arteta, Diaby die altijd geblesseerd is...

5 oktober 2014 om 17:23

Het blijft me verbazen hoe goed Hazard het doet bij Chelsea en hoe matig hij is bij België. Hoe hij al die spelers voorbij ging en toen een penalty kreeg, weergaloos.

5 oktober 2014 om 17:32

'lol'
tis geen fifa, soms moet je roeien met de riemen die je hebt maar ik zie Arsenal en vooral Wenger niet zomaar even 40 miljoen uitgeven voor een dmf zoals andere ploegen zouden doen.
Welbeck, tja, ik vraag me af of er wwel naast hem andere spitsen waren die we konden krijgen.
Bellerin is prima.

5 oktober 2014 om 23:00

Arsenal had ook gewoon Casemiro kunnen halen. Die zou het beter doen dan Arteta in ieder geval. Harde werker die voetballend prima is. Was sowieso een goede breedteaankoop voor Arsenal geweest.

6 oktober 2014 om 00:59

Eden, het was echt niet zo dat Arsenal helemaal nergens was. Als die kans van Wilshere erin was geweest was het totaal anders geweest. En tegen City was Arsenal ook de betere.

En Bellerin tegen Hull overleven we wel, die jongen is zo gigantisch snel, dat is echt niet normaal.

Chelsea heeft echt een heel sterkte selectie. De laatste 2 seizoen heeft Chelsea me verbaasd met hun beleid. Telkens weinig uitgegeven (en veel binnengebracht) en toch sterker worden. Hier kunnen veel clubs van leren. In het begin was het inderdaad zo dat Chelsea 'geluk' had met Abramovic, maar nu tonen ze goed beleid.

Gefeliciteerd Chelsea fans.

Favoriet voor de PL en 1 van de favorieten voor de Cl!

Arsenal jah, de keeper(s) van Chelsea helemaal niet getest.

Heer en meester. Geweldig de wedstrijd gecontroleerd. Fabregas GEWELDIG.

Heb niet de hele wedstrijd kunnen zien, moest zelf ook voetballen, dus weet niet hoe de gehele wedstrijd was. Maar wat een bal van Fabregas op Diego Costa zeg.. Die twee zijn echt koopjes gebleken op de huidige markt. Fabregas zou sowieso een succes worden, over Diego Costa had ik twijfels. Die twijfels zijn nu wel verdwenen moet ik zeggen. Wat heeft hij mij ongelijk bewezen, geweldige prestatie. Diego Costa blijft gewoon een one man army.

Chelsea op weg naar het kampioenschap.

5 oktober 2014 om 17:23

Costa was de hele wedstrijd onzichtbaar hoor, maar hij maakte de kans die hij kreeg wel meteen af, en dan heb je Wilshere die een veel makkelijkere kans verprutst.

5 oktober 2014 om 17:26

Heb alleen het laatste deel van de wedstrijd kunnen zien helaas. Ik kan dan ook alleen maar beoordelen op wat ik gezien heb, en hij maakte hem echt geweldig af.

Hoe speelde Fabregas overall?

5 oktober 2014 om 17:38

Prima, niet geschitterd, maar beter dan alle middenvelders van Arsenal.

Terechte overwinning. Chelsea is veel verder dan Arsenal en dat werd deze wedstrijd duidelijk getoond. Matige arbitrage trouwens, die Atkinson was er niet helemaal bij. Fabregas is momenteel de beste PL speler denk ik, goed gedaan Wenger door hem af te wijzen.

Ik heb Chelsea de hele wedstrijd zien domineren, ze waren feller in duels en behielden zo de controle over de match. Maar wat was Özil weer slecht, alleen Wilshere was nog slechter. Ik roep al zo lang dat Wenger Özil beter moet gebruiken, en Wilshere past gewoon niet bij de positie die hij nu bekleedt, ik zou Özil daar neerzetten en Wilshere op de positie van Cazorla zetten en Cazorla op de positie van Özil. Maar ja.. zo gaat het al jaren, Arsenal heeft gewoon niks te zoeken in de topwedstrijden.

Cfc moet niet eens uitblinken om te winnen van dit Arsenal. Ze speelden gewoon volwassener en verstandiger, that's it. En dan het gezicht van Wenger...priceless!!

5 oktober 2014 om 17:24

Ja precies, Chelsea speelden volwassener en verstandiger. Ik vraag me dus af waarom Wenger's team minimaal niet hetzelfde op kan brengen? Het enige wat Chelsea deed was op tijd goed pressie zetten en Arsenal zo van het voetballen afhouden.

Het ergste is: dit gebeurt elk jaar met Arsenal. De problemen zijn bekend en net zo oud als Wenger zelf.

Ligt het dan aan Wenger zelf? Een onwendbare opa die met achterhaalde technieken werkt en niet openstaat voor bijscholing?

5 oktober 2014 om 17:33

haha.. spijker op de kop. De problemen zijn idd net zo oud als Wenger hahahhahahahahahahahah..
En deze meneer is bijna 70, maar weet nog steeds niet hoe om te gaan met agressie..

Ik denk, dat Wenger (zoals heleboel coaches) te koppig is om van ideeën te veranderen. Hij gaat liever dood dan dat hij zijn ideeën aanpast.

5 oktober 2014 om 17:37

wenger is ook geen goedkope hoer blink

5 oktober 2014 om 17:45

Ik denk persoonlijk dat het een psychologische kwestie is. Ik ben van mening dat Wenger daar simpelweg te lang zit.

Het is zo dat wanneer je te lang in een routine zit (wenger), scherpte zult gaan verliezen, felheid etc. Dat projecteer je op je ondergeschikten (wenger's team).

Dat is ook een hoofdreden waarom leidinggevenden binnen bedrijven om de 4/5 jaar telkens kritisch geëvalueerd moeten worden of ze nog door mogen gaan.

Ik denk dus dat het bestuur van Arsenal een gigantische fout heeft gemaakt in hun evaluatie door niet (of niet goed) te letten op het psychologische effect.

Want eerlijk is eerlijk: Arsenal kan gewoon prima voetballen alleen ontbreekt het aan felheid en gretigheid. Dit heeft niks meer met de kwaliteit van de spelers te maken. Dit is gewoon het gevolg van een coach die er te lang zit.

5 oktober 2014 om 17:24

Echt schitterend om te zien hoe Fabregas weer helemaal opleeft. Die man is echt perfect voor de Premier League. Nu kan hij weer met perfecte lange ballen strooien over de verdediging i.p.v. balletjes breed geven bij Barcelona.

5 oktober 2014 om 17:30

Klopt ook Isco... Je ziet dat het niet aan de speler zelf ligt, maar aan de Club.. In mijn ogen had hij Real moeten kiezen ipv Barcelona toen, maar ja.. Iedereen maakt fouten

5 oktober 2014 om 17:46

Bij Real was hij veel beter tot zijn recht gekomen inderdaad. Ik zou het het mooiste hebben gevonden als hij zijn gehele carrière bij Arsenal was gebleven. Hij kon daar als een absolute legende vertrekken maar wilde per se naar Barcelona.

5 oktober 2014 om 19:33

In de EPL krijg je gewoon een shitload aan ruimte. In Spanje niet. Kijk naar Blind. Die krijgt zoveel tijd een ruimte op ht middenveld. Bizar.

5 oktober 2014 om 20:49

Onzin json. De enige die weinig ruimte krijgt in de Spaanse Liga is Barcelona, omdat ze de tegenstander dwingen te verdedigen. Als je andere Spaanse teams bekijkt krijgen ze meer ruimte, los nog van het feit dat de tempo er een stuk lager ligt.

Wanneer heeft Arsenal eigenlijk voor het laatst zo'n topwedstrijd op een ander veld gewonnen? Arsenal moet eens uitspreken een goede subtopper in de PL te zijn, dat zou een boel druk wegnemen bij de clubleiding, de spelers en ook de supporters. Ze hebben het materiaal gewoon niet om serieus voor de titel.te gaan.

5 oktober 2014 om 17:25

Wat is dit nou weer? Alsof Spurs, Everton en Southampton dat ook doen? Daarnaast heb ik ze ook het tegendeel niet uit zien spreken, dus je hele post is redelijk nutteloos.

5 oktober 2014 om 17:29

Tuurlijk, elke club geeft aan waar de ambities liggen. Van Spurs weten we dat dat een CL ticket is en zo hebben ook andere clubs hun ambities en wensen. Arsenal zal ook tevreden moeten zijn met de strijd om het CL ticket. Het kampioenschap en ook een tweede stek is totaal niet realistisch met dit materiaal.

5 oktober 2014 om 17:36

Aannames, meer niet.

5 oktober 2014 om 17:37

Tja, Arsenal zit tussen top en subtop in vind ik. Ze zijn beter dan de subtop (spurs en Everton), maar slechter dan de top (chelsea, Man City). Echte subtop haalt misschien sporadisch de CL, en speelt meestal EL, echter haalt Arsenal ieder jaar de CL, en komt het altijd minstens tot de laatste 16.

De ambitie moet echter zijn om kampioen te worden, niet om de CL te halen die je toch niet gaat winnen.

Zo geflatteerd die 2-0. Het had een gelijkspel moeten worden. Aan de andere kant: je speelt tegen Chelsea en die winnen weleens vaker zo.

5 oktober 2014 om 17:22

Gelijkspel? Man, Arsenal had zelfs geen schot op doel...

5 oktober 2014 om 17:26

Ja, met al de kansen dat Arsenal kreeg, zat er een gelijkspel in, maar letterlijk geen ene kans werd benut.

Helaas, maar zo win je niet.

5 oktober 2014 om 17:30

Haha grappig, als we een fatsoenlijke scheids hadden vandaag dan was het 10 man van chelsea tegen 7 van arsenal.. Je mag van geluk spreken

5 oktober 2014 om 17:37

Dit zijn altijd zulke domme reacties. Als de eerste rode kaart gegeven wordt verandert alles.

5 oktober 2014 om 17:39

Grootste onzin. Arsenal verdiende een penalty en misschien was de wedstrijd daarna volledig omgeslagen. Begrijp jij wel wat je zegt? Heb je ooit een team met 7 man zien eindigen?

5 oktober 2014 om 19:10

wie zegt dat arsenal een penalty (kans) had kunnen krijgen als er niet eerder rood werd gegeven? misschien was de wedstrijd daarvoor dan omgeslagen?

het enigste wat we weten is dat arsenal weer verloren heeft en beter naar zichzelf kan kijken ipv steeds naar andere clubs wijzen

5 oktober 2014 om 19:40

Als als als als.... je kan er niks mee.

5 oktober 2014 om 19:54

Dus nu zie je zelf ook in dat wat je eerder zei onzin is, goed bezig.

5 oktober 2014 om 23:07

Hahaha heerlijk hoe je hem zich zelf laat tegenspreken drayton

5 oktober 2014 om 17:48

Gelijk spel? CFC was 2 klasse beter.

Verdiende winnaar. Mourinho heeft het heel erg goed voor elkaar, een enorm verdedigend blok, een magistrale passer daarvoor en een spits die uitmuntend presteert. Het voetbal ziet er niet uit, maar ze zijn ontzettend efficiënt. Topfavoriet voor de titel.

Trots op Arsenal dat ze verloren hebben door een pingel en een geniaal moment van Cesc. Verlies was wat mij betreft ingecalculeerd, nu een mooie reeks neerzetten. UTA

5 oktober 2014 om 17:40

Trots op Arsenal? Dat is precies dezelfde zwakke(watjes) mentaliteit dat Arsenal in dit soort wedstrijden vertoond. Heb jij het verschil in pressie gezien? Jij bent zeker 1 van die Arsenal fans die het niet erg vindt om nog vijf jaar vierde te worden.

Mensen, wees niet gedesillusioneerd. Arsenal had op kleine momentjes na, niks in te brengen tegen de defensie van Chelsea. Geen enkele 1 op 1 kans met de keeper van Chelsea, schandalig.

Wie heeft Arsenal dat beter is dan Cesc Fabregas op de CMF positie?
Waarom begint hij niet met Chamberlain? Waarom in godsnaam gebruik je Ozil weer verkeerd? Terwijl hij de afgelopen twee wedstrijden uitblinkte op zijn favoriete positie. Waarom heeft hij niet de posities versterkt die versterkt moesten worden gedurende de transferwindow(dmf,cb)? Waarom staat het tactisch Nooit goed tegen de topteams? Wenger is en blijft de B*tch van Mourinho. Wenger OUT !!!

5 oktober 2014 om 17:49

Chelsea is veel beter dan Arsenal, dan ben ik idd blij met een klein verlies. Iets met te hoge verwachtingen.

Geen zin om in te gaan op jouw laatste alinea. Niet omdat ik het er niet mee eens ben, want sommige dingen kloppen, maar omdat het geen nut heeft dat eindeloze oeverloze gezever vol te blijven houden. Steek je energie in nuttige zaken.

Gefeliciteerd chelsea fans.
Enorm frustrerend om als arsenal fan te zien hoe kansloos we eigenlijk tegenwoordig zijn tegen de kracht van Chelsea en City, en nu komt United er weer aan.
Ik teken alvast voor plek 4, een FA cup is mooi meegenomen.
Ik vond de wedstrijd echt tegenvallen, Arsenal speelde tandenloos en Chelsea speelde ook saai of had gewoon geen zin, in ieder geval beter dan Arsenal.
Vreemd, als kind herinner ik me nog hoe bergkamp en henry chelsea met gemak opzij zetten, nu zijn de rollen omgedraaid en zijn wij de zwakkere broeder in Londen, en dat in minder dan 10 jaar.

5 oktober 2014 om 17:28

Dat was volgens mij voor abramovic kwam, toen was chelsea niks meer dan een newcastle united of swansea.

5 oktober 2014 om 18:56

Newcastle was stukken beter destijds... Shearer in de spits en Given op doel. Dat was geen slecht elftal.

5 oktober 2014 om 18:58

Bedoel ook new castle en swansea van nu. Beetje middenmoter, alleen doet nu newcastle het wel erg slecht.

5 oktober 2014 om 17:44

Is niet vreemd, toen had Chelsea nog een eigen identiteit. Vroeger was er zelfs een actie om geld in te zamelen 'save the bridge'. Na Abramovic is dat allemaal veranderd.

Overigens worden wij gewoon 3e dit seizoen.

5 oktober 2014 om 17:50

Eh serieus man, ga aub in het donkere gat van Wenger kruipen. Ik word misselijk van jou en je reacties. Daarboven geef je aan dat je trots bent op Arsenal na deze lamlendige vertoning vandaag en nu geef je aan dat we derde worden. Je bent trots he om een B*tch te zijn van Mourinho??

5 oktober 2014 om 18:06

Jij maakt je te druk om zaken die je niet kunt veranderen. Ga beter aan je taalgebruik werken, daar heb je invloed op.

5 oktober 2014 om 19:43

Veel succes met derde worden. Mijn ambities liggen wat hoger.

5 oktober 2014 om 19:53

Je hebt ambitie en je hebt jezelf voor de gek houden natuurlijk...

5 oktober 2014 om 20:01

Ben het eens met Drayton. Je doet je naam overigens eer aan: dirtygunner....

5 oktober 2014 om 20:28

Of je kan een watje zijn en trots zijn op het team vandaag. Een nieuwe coach met wat hogere ambities, dat sluit aan bij mijn ambitie. Dat is een vrije nuchtere kijk op de zaak in tegenstelling tot het hopen op derde worden.

5 oktober 2014 om 20:30

Waarschijnlijk ga ik er slechter van slapen, omdat jij het eens bent met hem.

Als ik iets heb gezegd dat feitelijk niet juist is, dan hoor ik dat graag.

5 oktober 2014 om 20:42

Feitelijk onjuist dat jij NU om een nieuwe coach vraagt en verwacht dat het meteen beter gaat. Klein voorbeeld: Manchester United.

5 oktober 2014 om 22:16

Ik vraag om een nieuwe coach, correct. Verwachten dat het meteen beter gaat? Net interpreteer je mijn ambities op een verkeerde manier en nu kraam je onzin uit die ik nooit heb gezegd. Begrijpend lezen is een vak apart, maar ik moet je toch verzoeken om bij de les te blijven. Voor de fundamenten die Wenger heeft neergezet hoeft het niet lang te duren voordat er een hoofdprijs gepakt kan worden. Iedereen ziet wat er noodzakelijk is, behalve Wenger zelf.

Ik heb geduld om te wachten op een coach die een frisse perspectief heeft op het voetbal. Een coach die Arsenal net een niveautje hoger kan tillen, door met name de volgende zaken te veranderen:

- Transferbeleid(tekort aan verdedigers, geen enkele fatsoenlijke dmf)
- Scoutingsbeleid(sinds het vertrek van David Dein, trekt Arsenal niet veel wereldklasse talent aan)
- Tactieken(spelers worden verkeerd gebruikt/gepositioneerd, tegen topteams incasseert Arsenal teveel goals uit soortgelijke situaties) Verder hoor ik veel mensen zeggen dat met een dmf het probleem opgelost is, maar ik denk dat de aard van het probleem dieper is.
- Medische Staf(hoe kan het dat Arsenal zoveel blessures heeft?..jaar in..jaar uit).

Ja, ik wil Wenger vriendelijk bedanken voor zijn staat van dienst.

Je kan zeggen wat je wilt over Man United, maar zij staan boven Arsenal op dit moment!


5 oktober 2014 om 22:53

Leuk verhaal, ben het ook overal mee eens maar jij brengt het alsof het allemaal stante pede moet gebeuren en dat is niet realistisch. Op dit moment zijn wij minder dan Chelsea en ik denk ook City, dus moeten we vol gaan voor de derde plek. Natuurlijk wil ik ook een beest op het middenveld, natuurlijk wil
Ik ook dat tegenstanders weer in hun broek schijten in de tunnel voor de wedstrijd, natuurlijk wil ik ook een mix van talent en ervaring en als grootste punt wil ik die winnaarsmentaliteit terug. Maar....dat zit er dit seizoen niet in, dus kan je wel krachtige woorden gaan gebruiken en zeggen wat er moet veranderen, het heeft geen zin want het seizoen is een paar weken onderweg en dit is de groep die het moet gaan doen. Dan ga ik er liever achter staan en deze mannen steunen dan dat ik ze te pas en te onpas af ga kraken. Maar ja, zo ben ik...

En Utd was vorig seizoen dik en dik drama, dit seizoen is het tweede na Saf, wist je dat al?

5 oktober 2014 om 23:21

Ik steun Arsenal. Niet Arsene Wenger. Ik heb ook nooit de spelers de schuld gegeven, maar de coach. Hij stelt ze immers op.

United heeft een significant aantal prijzen gepakt afgelopen seizoenen, die kunnen met een gerust hart weer iets opbouwen nu. Verder heeft Saf Wenger afgetroeft als coach.

Welbeck nog steeds de koopje van de eeuw? Overschatte Engelse speler.. en hij is niet de enige. Wilshere was de enige die naar mijn mening goed speelde.

5 oktober 2014 om 17:26

Welbeck vond ik echt niet slecht. Hij deed moeite, maar tegen verdediging van Chelsea spelen is nooit gemakkelijk.

Wat kunnen die een wedstrijd domineren zeg, arsenal 0 schoten op doel dacht ik

Terechte overwinning van Chelsea! Arsenal begon wel goed moet ik zeggen. Vond Özil, Sanchez en Welbeck toch wel beetje onzichtbaar aan Arsenal's kant. Cazorla was denk ik de enigste die ik goed vond spelen voor ze.

Chelsea zat overal dik bovenop en heeft het voetballen voor Arsenal best beperkt gehouden. Verdiende overwinning maar jammer genoeg weinig spektakel voor de neutrale fan. De wissel Mikel voor Schürlle was typisch Mourinho en het weer verliezen van een topwedstrijd typisch Wenger. Nu op naar Juventus-AS Roma met hopelijk meer spanning en amusement.

5 oktober 2014 om 20:54

Mourinho speelde met Matic, Oscar en Fabregas op het middenveld als ontzettend vaak dit seizoen al. Ik denk dat Mourinho maar een keer 11 aanvallend ingestelde spelers moet laten spelen. Misschien zeiken mensen zoals dan wel minder maar waarschijnlijk vind je wel iets anders.

Laat ik maar beginnen met het feit dat die scheids mag nooit meer een wedstrijd fluiten..
Cahill had rood moeten hebben, Arsenal een penalty, 100 handsbal fabregas. Chambers had ook rood kunnen krijgen en dan op het einde Welbeck wat ook een 200 rode kaart was geweest.

Arsenal verliest door tactisch falen van Wenger, ik weet dat iedereen nu op Ozil gaat zeuren en kritiek gaat uiten over Sanchez maar Ozil stond weer niet op tien en Sanchez is een rechtsbuiten, Wenger de meester van spelers op hun verkeerde plek neer zetten. Overigens doet het me pijn om fabregas zo'n wedstrijd te zien spelen, en dat wenger dan roept dat ze hem niet nodig hadden, onzin..

Het word tijd voor iemand als Jurgen Klopp, Chelsea fans gefeliciteerd.

Als Chelsea dit jaar geen kampioen word moeten ze Mourinho maar ontslaan. Wat een team hebben ze, perfect voor Mourinho zijn tactiek. De bus parkeren en de tegenstander in de omschakeling uitschakelen.
Arsenal speelde zoals ze het hele seizoen speelden, niet effectief genoeg en komt duidelijk defensieve kwaliteiten tekort om het Chelsea moeilijk te maken.

5 oktober 2014 om 17:31

Texeira, die busopmerking slaat werkelijkwaar nergens op, volgens mij heb je de wedstrijd niet gezien. bus parkeren is dat je met zijn allen bij je eigen 16 hangt. En ja onze buitenspelers hebben ballen veroverd, maar dat is omdat ze na balverlies niet blijven hangen. Costa was telkens de keeper op aan het jagen en er werd vroeg druk gezet.

5 oktober 2014 om 17:38

Hij kan gewoon niet tegen z'n verlies daarom zegt ie dat maar.

5 oktober 2014 om 17:39

Hij is het gewend dat het halve elftal niet meehelpt in verdedigend opzicht. Dat zag je vandaag ook weer bij Arsenal.

Nee hier werd totaal geen bus geparkeerd, we hadden slechts een muurtje nodig om Arsenal de schoten op doel te ontnemen.

5 oktober 2014 om 17:46

Als Wenger in januari weer geen CDM en een extra verdediger haalt, moeten ze hem maar ontslaan.

5 oktober 2014 om 20:04

Denk van wel, maar in januari krijg je enkel B-garnituur. Wordt een lastig seizoen, hopelijk worden we 4e. We staan nu zelfs al achter Utd, gelukkig is Lpool ook niet goed bezig.

Wat de transfers betreft: worden vast een Cheik Tioté en een talent zoals Nastasic, zoals ik al zei, B-garnituur. Maar alles beter dan nu, en Nastasic kan een topper worden.

5 oktober 2014 om 20:13

"hopelijk worden we 4e"

^dit is dus wat er mis is

5 oktober 2014 om 20:36

Nastasíc is geen B-garnituur.

5 oktober 2014 om 20:59

Matic en Mata B-garnituur lol

5 oktober 2014 om 22:12

@gooner4eva
Dit is precies wat er mis is.

@Willian-Borges
Ik verwijs je graag terug naar de lagere school, Mata en Matic heb ik nergens vermeld.

5 oktober 2014 om 23:58

Je verwijst naar Januari toch beide spelers waren in die periode gekocht en staan in de top 10 van hun positie dus het is onzin dat je in Januari alleen maar B-garnituur kunt krijgen. Slap excuus weer.

6 oktober 2014 om 11:00

Mata is niet goed genoeg voor Chelsea en ook bij Utd houdt hij de bank warm.
Matic is een uitzondering, zo'n goeie cvm voor die prijs ken ik niet bij een kleinere club die wij kunnen wegplukken.

Het was een hele lastige wedstrijd waarbij beide teams niet veel voor elkaar onderdeden. Uiteindelijk maken Hazard, onze verdediging, Fabregas en Costa het verschil. Cahill kwam goed weg met geel, Chambers had een rode kaart verdiend maar Arsenal had wel een penalty moeten hebben. Welbeck had natuurlijk ook rood verdiend.

Hazard, Fabregas, Matic en onze complete verdediging met in het bijzonder Ivanovic & Terry waren geweldig. Schurrle & Costa vond ik moeite hebben waar Oscar eigenlijk alleen verdedigend goed was. De wissel van Schurrle voor Mikel was dan ontzettend goed.

Bij Arsenal vond ik Wilshere ontzettend goed. Steeds wanneer hij de bal kreeg hield ik mijn adem in en hij zorgde voor al het gevaar bij Arsenal.

Al.met al toch knap dat je steeds een antwoord hebt op het aanvallende spel van Arsenal. Mourinho zijn ongeslagen status tegen Wenger staat nogsteeds

5 oktober 2014 om 17:25

Die status van Mourinho zal niet snel veranderen. Als Wenger 100 keer tegen Mourinho zal spelen, wint hij misschien drie keer.

5 oktober 2014 om 17:28

zet mourinho bij een club met een gelijkwaardige selectie als dat van Arsenal en ik zie wenger wel 50 van de 100 winnen

5 oktober 2014 om 17:34

Denk je dat? Natuurlijk heeft Chelsea meer kwaliteit, en dat maakt ook een behoorlijk verschil, maar met The Invincibles won Wenger ook niet van Mourinho in 04/05, terwijl Chelsea toen echt niet meer kwaliteit had.

Edit:

Dat seizoen verloor Wenger echter ook niet, hij speelde tweemaal gelijk (geloof ik).

5 oktober 2014 om 17:34

Ik denk dat dit helemaal niks met selectieverschillen te maken heeft. Ik denk serieus dat het effect psychologisch is.

Het is namelijk zo dat wanneer jij als leidinggevende (wenger in dit geval) gewoon te lang in een routine zit, te oud bent en niet fel genoeg, dat jouw team die mentaliteit onbewust over zal nemen.

Dit is ook de reden waarom leidinggevenden binnen bedrijven maar een jaartje of 4 / 5 op de hoogste troon mogen zitten, waarom wij om de zoveel jaar moeten gaan stemmen etc. etc.

En bedenk nu dat Wenger daar al bijna 20 jaar zit... Ik denk dat hij er gewoon mee moet gaan stoppen.

5 oktober 2014 om 17:41

Daar ben ik het niet mee eens. Ferguson heeft ook een tijdje op de 'troon' gezeten bij Manchester United en de prestaties waren best goed.

Ik denk eerder dat het gewoon ligt aan Wenger zelf, en niet per se aan het feit dat hij er al een tijdje zit.

5 oktober 2014 om 17:46

@noverca

Dat het bij Ferguson niet zo was, wilt niet zeggen dat het bij Wenger ook niet zo is. Ferguson oogde gewoon tot de dag van zijn vertrek als een hele energieke coach die er gewoon zin in had. Bij Wenger heb ik dat idee niet. Ik denk dus dat Arsenal (het bestuur) gewoon een fout heeft gemaakt in de evaluatie van Wenger.

5 oktober 2014 om 17:46

Niks ten nadele aan Wenger hoor maar hij heeft tenslotte zelf deze selectie bij elkaar gebracht. En het is nou niet zo dat Arsenal niets te besteden heeft.

Had hij Ozil verkocht en Fabregas aangetrokken dan was hij waarschijnlijk al vele malen sterker geworden.

5 oktober 2014 om 17:50

Of gewoon Özil gehouden en alsnog Fabregas aangetrokken, aangezien hij toch graag met een middenvelder op een flank speelt, in plaats van twee echte aanvallers aan beide flanken.

Ramsey - ...
Sanchez - Fabregas - Özil
Welbeck

5 oktober 2014 om 18:06

@ Gooner

Eindelijk iemand die t snapt (imo).. Hoezo is er geen plek voor een Cesc? Wat is dit toch een grote onzin toch. Alsof Arsenal alleen maar toppers heeft rondlopen...

5 oktober 2014 om 22:16

@blink182
We weten niet wat Wengers plan is met Özil, waarschijnlijk komt hij op de 10 als Walcott terug is, met Alexis en Walcott naast hem. Dan kan Cesc niet op cm.

Maar Özil op de 10 gaat moeilijk nu er geen cvm is, wat uiteraard Wengers eigen fout is... We weten al tijden dat we een cvm nodig hebben.

5 oktober 2014 om 19:37

Haha. Wilshere was op cruciale momenten juist verschrikkelijk aan het dagdromen.

3 punten weer eens in de pocket, mooie overwinning. Vond Atkinson wel akelig slecht fluiten zeg, want Cahill, Welbeck & Koscielny verdiende eigenlijk allemaal rood. Cescy assist weer eens voor Fabreclass met alweer z'n 7de dit seizoen en 9 goals tot nu toe voor de drugsbaron. Hazard ook weer eens lekker gespeeld, nu hopen dat Courtois gewoon in orde is en wat heeft Cech ook heel redelijk gespeeld sinds hij er in kwam.

5 oktober 2014 om 18:11

Ik vond Chambers & Flamini eerder rood verdienen dan Koscielny.

Haha Fabregas genaail. Ik had wel iets meer verwacht van chelsea met zo'n team. Wenger moet dingen ingaan zien. Als wenger ooit stopt, dan hoop ik dat Klopp komt. Even mentaliteit er in stampen

De hele wedstrijd gecontroleerd, geen moment in de problemen gekomen afentoe leuk voetbal laten zien, maar wat is de verdediging van chelsea goed! En nee de bus werd niet geparkeerd dus die argument kan naar de prullenbak. Alleen schurrle voortaan deruit en willian erin.

5 oktober 2014 om 17:27

Arsenal en topwedstrijden: het blijft een ongelukkige combi.

Tja, dit was ingecalculeerd. Chelsea is gewoon enorm sterk, en ik zie een Man City daar ook verliezen. Toch kon het beter wat Arsenal liet zien:

- Alexis moet betere keuzes maken, en eerder passen naar een lopende man met ruimte, in plaats van te blijven draaien en kappen
- Özil moet onmiddellijk de sportschool in, blijkbaar is alleen techniek niet genoeg voor hem om zich staande te houden in de fysieke Pl
- Wilshere is nog steeds te inconsistent, wisselt goede momenten af met slechte
- Chambers vond ik niet slecht, Hazard tegenover je hebben is geen makkie, zeker niet voor een 19-jarige, maar hij speelde redelijk vond ik
- Ox had moeten beginnen
- Cazorla vond ik de beste man bij ons, hij is zowat de enige (samen met Wilshere) die onder druk uit kan voetballen en de bal bij een teamgenoot kan bezorgen
- Welbeck stond op een eiland en kon niet veel uitrichten, omdat alle mogelijke passes naar hem goed geannuleerd werden door Chelsea

5 oktober 2014 om 17:39

Aangezien ik Ozil (als speler) goed ken, reageer ik alleen maar op dat stukje:
Ik begrijp jouw punt, maar ookal gaat hij naar de sportschool, zal hij niet kunnen doen wat bijvoorbeeld Oscar deed vndg. Alexis is ook zo'n type speler.

Oscar is technisch veel minder dan Ozil, dus hij compenseert dit door alles te geven. Iedere wedstrijd doet hij dit. Als Ozil slecht speelt, dan wil je hem gewoon het liefst meteen verkopen.
Ozil speelt al paar maanden slecht nu. Iedereen dacht dat hij terug was nadat hij 2 goede wedstrijden had gespeeld, maar het gaat gewoon niet.

5 oktober 2014 om 17:50

Özil's laksheid kan alleen een zeer gedisciplineerde energieke coach compenseren. Een coach als Wenger kan dit niet.

Waar hij ook besluit om te voetballen: hij is en blijft een speler van Mourinho. Ik ben altijd nog van mening dat Özil een fout heeft gemaakt door Mourinho niet te volgen naar Cfc.

5 oktober 2014 om 17:56

Het irritante aan jou is dat je juist alleen op zaken over Özil reageert. En daar vrijwel altijd Oscar bij betrekt. Özil zijn passingrate is beter dan zijn tijd in Madrid. Hij moet zich totaal niet met verdedigen bezig hoeven houden, maar het gebrek aan een goede dm zorgt ervoor dat ieder balverlies op het middenveld levensgevaarlijk is. Özil is de grote naam dus wordt als eerste daarop aangekeken terwijl hij statistisch nooit de slechtste speler op het veld is.

5 oktober 2014 om 18:11

Wtf?

Altijd Oscar erbij betrekt... ?

En natuurlijk is zijn passing rating beter, want Arsenal is niet veel anders dan Barcelona...bij Real was het spel veel directer, dus hij moest meer gedurfde passen geven..

@ Cr7

Je leest mijn gedachte gewoon.. Dit heb ik ook een tijdje geleden aangegeven.. Ik zie Ozil graag bij Cfc. Ik ben er van overtuigd, dat hij het gewoon beter zal doen..

5 oktober 2014 om 18:55

Bij Chelsea heeft Özil Matic achter zich staan die in mijn optiek toch zeker 2 klassen beter is dan Flamini. En Mourinho is niet zo dom om hem linkshalf/buiten te zetten.

Ik heb Wenger altijd proberen te verdedigen maar op een gegeven moment snap ik zijn keuzes niet meer. Waarom Özil na twee goede wedstrijden op 10 weer naar de half positie verplaatsen terwijl je met Ox daar kunt spelen. Vandaag was een aantal keer te zien dat Arsenal met counters dreigend kon zijn waarom kies je dan niet voor de snelheid van Ox?

5 oktober 2014 om 19:12

Arsenal is niet veel anders? Vergelijkbaar qua speelstijl oké, maar niet veel anders? Arsenal speelt veel directer.

5 oktober 2014 om 17:45

Altijd zeggen Chelsea is te goed als je zelf daar hebt verloren Jezus jullie speelden gewoon zo slecht , Arsenal in goede doen kon wel een puntje pakken

5 oktober 2014 om 17:49

Als we verliezen, dan zijn ze toch te goed. Jij bent dom, maar ja, dat zie ik aan je puntenaantal.

5 oktober 2014 om 21:07

Weet je wat pas een intellectuele gedachtengang is? Iemand dom noemen om een 'puntenaantal' op een random voetbalwebsite. Want de punten die de meesters van VZ geven of die je krijgt door elke dag meerdere keren te posten, nou dan ben je geniaal. Vooral als we nagaan dat je honden vast ook kan trainen om een bal in het doel te rennen. Laat ik het zo zeggen. Als je 2 dingen met elkaar wilt vergelijken, dan zijn er 2 dingen die je nooit samen moet gebruiken en dat is voetbal en intellect.

Echt genieten hoe sterk en machtig Chelsea is in zo'n wedstrijd. Ze speelden niet heel bijzonder, zeker de tweede helft niet, maar toch heb je geen moment het gevoel dat ze de controle verliezen. Wat een team is het ook, zoveel geweldige spelers.

Hazard was uitmuntend, hopelijk kan hij deze lijn doorzetten en zich nog belangrijker maken voor de ploeg dan vorig jaar. Fabregas ook weer, terwijl hij eveneens wat meer verdedigend werk verzette voor mijn gevoel. Costa heeft weinig goed gedaan, maar toch staat hij er weer als het moet en scoort de 2-0. Die bal die hij bij buitenspel over schoot, was stom, maar ach.

Verder speelde iedereen eigenlijk sterk (defensief gezien is Chelsea fenomenaal), op Schürrle na. Balen. Volgende keer wellicht Willian laten spelen, of voor mijn part Salah een keer. Tegen Crystal Palace moet dat kunnen.

Chelsea is gewoon favoriet nummer 1 voor de titel, prachtige spelers hebben maar City zie ik ook tot de laatste wedstrijd voor de titel vechten.

Wat is die Wilshere ook een overschatte voetballer.

5 oktober 2014 om 18:16

Speelde gewoon een redelijk wedstrijd en een van de betere aan Arsenal's zijde samen met Cazorla en Welbeck. Weet niet waarom jij hem overschat vindt maar goed.

En het gaat maar door. Iedere keer weer een topwedstrijd verliezen. Chelsea speelde veel volwassen. Toch een paar positieve en negatieve punten over deze wedstrijd.

+
- Wij hebben veel beter verdedigd dan de wedstrijd van vorig seizoen tegen Chelsea
- De back waren degelijk. Eindelijk gingen ze niet iedere keer als een kip zonder kop naar voren rennen.
- Beste spelers op het veld vandaag bij Arsenal: Cazorla en Wilshere (in de tweede helft).

-
- De scheidsrechter was echt slecht vandaag. Hij had minstens twee rode kaarten moeten geven. Begint echt een gewoonte te worden bij topwedstrijden. Ik kan me niet herinneren wanneer een Engelse topper goed gefloten werd.
- Ik blijf het zeggen. Waarom wordt er in Godsnaam nooit van afstand geschoten? Ozil en Wilshere kwam vaak in zo’n positie maar dan willen ze iedere bal in het doel passen.
- Koscielny moet het weer verpesten bij iedere top wedstrijd. Als hij geen rood krijgen, dan maakt hij een overtreding waardoor wij een penalty tegen krijgen.
- Szczesny moet echt aan zijn bal trappen werken.
- Welbeck was onzichtbaar, Sanchez deed maar wat, Ozil vond ik redelijk spelen.

Na vandaag ik heb absoluut geen vertrouwen mee in dit team (dit seizoen) om wedstrijden tegen de top 4 te winnen. Het is echt vermoeiend om te zien hoe wij iedere keer achter de feiten aanlopen met dit soort wedstrijden.

5 oktober 2014 om 17:43

Tja, als Koscielny niet aan de noodrem had getrokken, had Hazard sowieso gescoord, dus er valt hem ook weer niet zoveel te verwijten, eerder aan die mensen voor hem die Hazard zomaar laten lopen.

Diego Costa en Fabregas, gruwelijke combinatie die 2.

Welke debielen hebben er trouwens 'nee' gestemd bij de poll? Chelsea is de absolute titelfavoriet, punt.

Chelsea was heer en meester tegenover Arsenal. We gaven geen kans weg, en domineerden de hele wedstrijd met een geweldige Hazard.

Mourinho overklast Wenger zoals altijd. London is Blue forever.

5 oktober 2014 om 20:02

Chelsea won verdiend, Cesc speelt in het verkeerde shirt, Hazard was geweldig. Maar wat een arrogantie van de Chelsea fans zeg. En dat voor fans van een speeltje van een rijke Rus, een vereniging zonder geschiedenis.

Arsenal heeft veruit het meest fans in London, dus London is nog steeds Red.
Sorry, je hebt vast door dat ik gefrustreerd ben na deze nederlaag.

6 oktober 2014 om 00:22

Arsenal de grootste club van London noemen zonder de afgelopen jaren iets gepresteerd te hebben Arsenal is gewoon voorbij gestreefd door Chelsea de fanbase van Arsenal zal bij een 2e Champions League en uitbreiding van het stadion echt wel worden ingehaald

6 oktober 2014 om 10:59

Arsenal is nog steeds de grootste club van London, en dat blijft nog even. In London hebben ze simpelweg veel meer fans. Maar echt veel meer, geen klein beetje.

City wordt kampioen van Engeland

Wat mij toch het meest opvalt als supporter van Arsenal, is dat de meeste alweer Fabregas uitfluiten, terwijl hij nog zelf zei na de wedstrijd dat hij van de fans houdt.

Ik versta meer en meer waarom de meeste clubs onze supporters haten, onrespectvol tegenover ex spelers die gewoon verder gaan met hun carrière.

5 oktober 2014 om 17:47

Dat is inderdaad een verschil met Lampard die voor City speelde tegen zijn grote liefde en toegejuicht werd enzo, al is het niet helemaal vergelijkbaar.

5 oktober 2014 om 17:51

Tja aan de ene kant wel begrijpelijk, zoals bij een Nasri, maar zelfs Sagna werd uitgefloten terwijl iedereen hem liever kwijt wou ivm de komst van debuchy.. Ook die hele diepe haat tegen Van Persie zal ik nooit begrijpen.

5 oktober 2014 om 17:57

Versta ik allemaal ook niet. Nasri is begrijpelijk omdat hij constant zat terug te snauwen naar de fans en club. Maar Rvp, Sanga is ongebrijpelijk net zoals Fabregas. Als de club zelf de speler afwijst dan is het de club dat verweten moet worden en niet de speler die zelfs na het boe geroep respect toont voor z'n ex club.

@noverca

Komt ergens bijna op hetzelfde neer, mooi om te zien dat hij zelfs na z'n goal niet werd uitgefloten. Prachtig gebaar. Ik denk dat de meeste supporters van Arsenal met teveel frustraties zitten na jaren lang constant niet te winnen, zelfs na het behalen van de FA Cup.

5 oktober 2014 om 17:58

Omdat een Fabregas zegt dat ie van de fans houdt, is zijn transfer voor de Arsenal fans lekker goed te praten? Nee. Ik vind het begrijpelijk, iets van karma als je als voetballer zijnde alleen voor Arsenal zal spelen in de PL en dan even naar Chelsea gaat, maar goed.

5 oktober 2014 om 18:06

Moet hij misschien blijven schimmelen op de bank van Barca voor de Arsenal fans? Neen toch? Ik vind het helemaal niet begrijpelijk, ze wijzen hem zelf af, dan moet je niet komen klagen dat zijn pass onze verdediging open scheurt.

Hoogtepunt was toch echt wel Wenger vs Mourinho, wegduwen en head to head staan. Haha geweldig.
Die 2 zouden in van die opblaas sumo pakken tegen elkaar moeten gaan worstelen.

Verder mooie pot om te zien, zo fanatiek.
Assist v Cesc op Costa was echt puur genot.

Chelsea heeft vandaag gespeeld zoals iedereen dat verwacht had. Vol gas, veel pressie en meer wil om te winnen. Toch kan je niet voorbij gaan aan het feit dat Cahill na 15 minuten al niet meer op het veld had mogen staan. Dan was het een hele andere wedstrijd geweest. 85 minuten met een man minder, overleef je niet in de Premier League. De mensen die zeggen dat het niet uitmaakt omdat Arsenal ook twee rode kaarten had moeten hebben, snappen niet dat die situaties zich dan nooit voorgedaan hadden.

Zoals de wedstrijd nu gespeeld is, heeft Arsenal verdiend verloren. Maar die wedstrijd had er heel anders uit moeten zien.

Scheidsrechters hebben een moeilijke taak in het moderne voetbal, door de snelheid van het spel, maar de arbiter van vandaag heeft gewoon veel te veel invloed gehad op het resultaat van de wedstrijd.

6 oktober 2014 om 11:18

het zegt toch al genoeg dat Arsenal een man meer situatie moet hebben om te winnen.. maarja ook geen schande, Arsenal is al 10 jaar geen topclub meer helaas.

Eigenlijk een best rare gedachte dat de kans best aanwezig is dat Arsenal gewoon vijfde gaat eindigen dit seizoen. Neemt natuurlijk niet weg dat ik enorm van deze pot genoten heb, Cesc een van de sterkere vandaag. En tja, zolang Ozil op de flank staat heb je vrij weinig aan hem.

5 oktober 2014 om 17:52

Vrij weinig is nog zacht uitgedrukt. Özil op de flank is gewoon huilen met de pet op. Maar dat was ook al zo bij Real. De wedstrijden dat hij daar speelde bracht hij ook niets.

Zou Wenger het nou gewoon echt niet zien?

5 oktober 2014 om 18:42

Of wil Wenger het gewoon niet zien? Toch valt het me ook tegen hoe Özil sjokkend over het veld loopt als het voetballend niet lukt wil ik strijd en passie zien maar dat zit er bij Özil simpelweg niet in, helaas.

5 oktober 2014 om 18:18

De volgorde van de top 4 en met name de laatste 2 CL-tickets zijn nog up for grabs, denk zelf dat plek 3 en 4 verdeeld wordt tussen Liverpool, Arsenal en United.

5 oktober 2014 om 19:15

Liverpool valt buiten de top 4, dus die kans kan jij willen zien maar dat zal helaas niet gebeuren. Chelsea City Arsenal Utd Liverpool

5 oktober 2014 om 20:55

Haha, waarom zou Liverpool eruit vallen en Arsenal niet?

5 oktober 2014 om 21:09

Omdat Arsenal op dit moment beter is.

5 oktober 2014 om 21:50

@75draytonpark

Dat zegt niets, uiteindelijk draait het om een heel seizoen en kan er nog van alles gebeuren.

5 oktober 2014 om 22:11

Sorry, bedoelde ook over het hele seizoen gezien.

5 oktober 2014 om 20:17

Liverpool zal eerder 5e eindigen dan Arsenal. Om het maar even te melden.

5 oktober 2014 om 20:24

Arsenal is nog altijd groter dan Chelsea. Zullen we even een heatmap van fans bekijken? Kijken of London dan blauw kleurt.

5 oktober 2014 om 21:04

Beet. Laat je niet zo kennen. Bragging rights zijn dat.

Nou was toch echt het onvermogen van Arsenal ipv een sterk Chelsea. Vandaag eens voor een wedstrijd uit de PL gaan zitten, da laatste keer voor lange tijd. Grote janboel met als lichtpunt Hazard. Chelsea wel verdiend gewonnen uiteraard

Hier had veel meer ingezeten. Wedstrijd tegen Spurs al over again. Frustrerend. Maar geen afstraffing, integendeel we verdiende misschien wel een punt. Maar we hebben gewoon geen plan b. We kwamen er zelden door, en wanneer we dat deden verprutste oa Wilshere een gouden kans.
Wilshere had niet moeten beginnen, maar ox .
Man of the match is voor mij Mertesacker, had Costa in zijn broekzak. Ondanks de penalty en de 2-0 zat het
Verdedigend erg.
Mooi dat er nu een makkelijk programma aankomt.

5 oktober 2014 om 18:13

Hoe had Mertesacker nou Costa in zijn broekzak als Costa toch scoort? Je hebt pas iemand in je broekzak als diegene niet scoort. Leuk dat die voor een groot deel van de wedstrijd Costa uit de wedstrijd houdt maar een wedstrijd duurt 90 minuten + extra tijd, en daarin heeft Costa alsnog weten te scoren.

Ik verwacht dat Chelsea dit seizoen kampioen wordt.

5 oktober 2014 om 18:21

Zo, jij neemt behoorlijke risico´s zie ik zo.

Chelsea schoten op doel 3-2 en arsenal 6 schoten 0 op doel

dat chelsea dit jaar de grot favoriet is, is bij deze bevestigd, je kan arsenal niks kwalijk nemen, kijkend op afgelopen jaar, wonnen ze ook nauwelijks topwedstrijden.

8 punten achterstand op chelsea, als Utd dit zo houdt tot de winterstop en dan een extra cv koopt, is deze achterstand te overbruggen en krijgen we net als vorige jaren een Utd dat het kampioenschap pakt ondanks een slechte eerste seizoenshelft!

5 oktober 2014 om 18:52

Gast dat is makkelijker gezegd dan gedaan wetende dat United op z'n minst een keer tegen City en Chelsea moet of dat nou een thuis-/uitwedstrijd is. Daarnaast haal je niet zomaar even een wereldklasse CV op in januari, teams zijn niet geneigd om hun spelers te laten gaan zo wel dan gebeurd dat normaal gesproken voor belachelijke bedragen.

5 oktober 2014 om 19:13

Tja het uitgeven van belachelijke bedragen is dit seizoen geen probleem..

5 oktober 2014 om 19:30

een phil jagielka is op te halen voor 25 miljoen denk ik. met zijn ervaring zou hij goed genoeg kunnen zijn voor Utd. anders ga je idd belachelijk veel uitgeven aan een hummels ofzo

5 oktober 2014 om 19:38

@gloryunited

25 miljoen euro/pond voor een 32-jarige verdediger? Voel jij je wel lekker? Dan had je Vidic net zo goed kunnen behouden.

5 oktober 2014 om 19:42

Zou eerder Baines halen dan, ik baal nog steeds dat Moyes niet meer ging bieden voor hem hij is echt een beest vind ik. We hebben maar 1 goede LB die vandaag alweer geblesseerd raakte in Shaw, CV zie ik voor dit seizoen goed genoeg voor CL voetbal, als Jones erbij is dan..

5 oktober 2014 om 21:05

ik wist niet dat hij al 32 was, in dit geval is hij max 10 waard

5 oktober 2014 om 19:17

De verwachting was dat Utd 21-7 zou halen, met dat makkelijke programma. Utd kampioen, over twee jaar misschien.

5 oktober 2014 om 19:37

Zal nog wel even duren idd, maar CL halen dit seizoen is wel echt een must.

5 oktober 2014 om 19:58

Dat zie ik wel gebeuren, al denk ik voorronde. Zou fijn zijn als Arsenal weer eens rechtstreekse plaatsing kan halen.

Arsenal is de laatste tijd niet veel soeps ,meer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren