Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geplaagd FC Twente betaalde kantoorpersoneel met Doyen-geld

Laatste update:

FC Twente ging begin 2014 een samenwerking aan met Doyen Sports Group en dat leverde de club vijf miljoen euro op. Het was de bedoeling dat het geld geïnvesteerd zou worden in het trainingscomplex, maar daar is weinig van terechtgekomen. Omdat de kas leeg begon te raken is het kantoorpersoneel betaald met het Doyen-geld. Daarnaast eisten de pensioenfondsen afdracht.

/

Dat bevestigt perschef Richard Peters aan TC Tubantia. “Maar het Doyen-geld is ook gebruikt voor werkkapitaal en voor versterking van de liquiditeitspositie”, aldus Peters. Het was voorts de bedoeling dat FC Twente een tweede stadion zou gaan bouwen, maar dat stadion in Hengelo gaat er niet meer komen.

“FC Twente is in overleg met de gemeente Hengelo over de inrichting van het trainingscentrum en het omliggende gebied. Deze maand staan er enkele overleggen gepland”, zo laat de club weten in een verklaring. “Het water stond FC Twente aan de lippen”, zo schrijft de journalist van het dagblad tot slot over de financiële situatie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar voor de rest is de club gezond.........

2 oktober 2014 om 11:53

Dat klopt inderdaad, stadion in eigen beheer, meer inkomsten dan uitgaven en een sluitende begroting.

2 oktober 2014 om 11:59

Tel daar de uitstekende selectie, eigen catering en tv-gelden bij op en het ziet er nog mooier uit.

2 oktober 2014 om 12:00

Ja,... want acuut geldgebrek is meest een gevolg van een winstgevende organisatie...?

2 oktober 2014 om 12:01

Arnautovic,

Een stadion in eigen beheer zeg op zichzelf niets over de financiële positie van een voetbalclub. Wel over de verdiencapaciteit maar dat is wat ander. Sterker nog door de lening die ze hebben en daarmee financiële verplichtingen waaraan ze moeten voldoen, is er zelfs een groter liquiditeitsbeslag.

2 oktober 2014 om 12:03

Wel als je meer hebt afgelost dan nodig en daardoor in de problemen kan raken. Was die extra aflossing opgepot, dan was er weinig aan de hand.

2 oktober 2014 om 12:05

Waarom dan die extra toezicht die er kwam? En waarom zulke berichten? Ik bedoel dit ook serieus, niet om te provoceren. Volgens mij loopt er meer geld weg, richting Doyen ook, dan er is binnengekomen van de transfers onlangs. En de stadionuitbreiding heeft ook aardig wat geld gekost.

Al vertrouw ik er wel op dat de weg omhoog is gevonden. Vraag ik me soms af welke accountant ze hebben, want die doet goed werk.

2 oktober 2014 om 12:05

Door onvoorziene uitgaven en een klein eigen vermogen (als gevolg vd kosten van het stadion) was er inderdaad sprake van acuut geld gebrek, acuut is echter niet structureel.

2 oktober 2014 om 12:07

@ Jansen Joenite: Stel dat wat jij zegt helemaal klopt, hoe waanzinnig is dat beleid dan wel niet? Zo veel geld gebruiken om schulden af te lossen dat je feitelijk je eigen personeel niet meer uitbetalen kan? (en daardoor dus een deel van je toekomstige winst op uitstekende spelers moet gaan verkopen om dat probleem op te lossen....)

2 oktober 2014 om 12:08

@Lawless
Ik leg het ook uit als kostenpost, niet als inkomstenpost, het gaat mij er om dat het stadion als bezit op de balans kan.

2 oktober 2014 om 12:13

Ja inderdaad antonius, zeer logisch allemaal

Conclusie: Het gaat uitstekend met FC Twente, uhuh.

2 oktober 2014 om 12:16

Enig voordeel van stadion in eigen beheer is dat je geen huur hoeft te betalen. Echter moet het wel onderhouden worden wat ook geld kost. Verder heb je er niks aan. Worden de financiële problemen groter dan kan de gemeente het echt niet opkopen. Want de gemeente Enschede staat al net zo rood als twente en er is niemand die in het stadion kan spelen. Zoveel fans hebben Rigtersbleek en Glanerbrug nu ook weer niet.
Keerzijde van jaren lang op te grote voet leven en daar gaat twente de komende jaren de rekening voor betalen.

2 oktober 2014 om 12:20

Antonius, dat weet ik ook niet. Het enige wat ik weet is dat er gigantisch is afgelost. Maar of ze dan compleet blind waren voor andere financiele zaken... Geen idee! (maar zo lijkt het idd wel)

2 oktober 2014 om 12:23

@gerwin89
Dus een stadion in eigen beheer levert niets op volgens jou??
En waar baseer jij op dat de problemen goter worden?
De rest is niet eens het reageren waard.

2 oktober 2014 om 12:23

Crimz,

Doyen pakte een stukje van de transfersom van Tadic en Promes. En in de toekomst van Ould-Chikh en nog 2-3 spelers.

In ruil daarvoor kreeg Twente 5 miljoen euro.

Lijkt mij overigens een slechte deal, als je ziet dat Promes 12 en Tadic 12.. is al 24 miljoen euro, zodra zij 20% van een transfersom krijgen... verdienen ze n al 4.8 miljoen aan die 2 transfers. En alles daarna betaal je nog (teveel) voor die 5 miljoen.

Goud geld verdienen voor Doyen.

2 oktober 2014 om 12:36

@jan1980

Behalve dan dat Doyen maar 10 ontving van de netto opbrengst van Tadic (dus minus evt. percentage voor Groningen, Tadic en zijn zaakwaarnemer).

Over de percentages van andere spelers is niets bekend, net zomin als bekend is wat Doyen aan FC Twente heeft betaald, allemaal aannames van de media die er al een paar keer flink naast bleken te zitten.

2 oktober 2014 om 12:40

jan1980, niet alle percentages hierover zijn bekend gemaakt. Van Tadic wel, en dat was 10%. Uiteraard is Doyen uit op winst en kopen zij geen percentage van transfergelden op uit liefdadigheid, dus natuurlijk zullen ze meer krijgen dan dat ze betaald hebben. Anderszijds... ook een bank vraagt forse rentepercentages (als je daar als voetbalclub al iets kan loskrijgen)

2 oktober 2014 om 12:56

@ Riche: Ook al bestaat menig nieuwsbericht uit aannames. Doyen is geen filantropische instelling. Op de lange termijn zal Twente dus altijd meer geld moeten betalen aan Doyen dan dat het ontvangt. Of Twente daar beter of slechter van wordt is weer een andere discussie, want wellicht zijn ze nu op de korte termijn sterker wat doorwerkt naar de lange termijn.

2 oktober 2014 om 13:00

stadion in eigen beheer kan ook kosten opleveren, daarom verkopen juist veel clubs hun stadion

2 oktober 2014 om 13:05

@juicher

Doyen heeft in elk geval de garantie dat ze hun inleg terugkrijgen, of ze meer geld ontvangen dan ze hebben betaald hangt af van het rendement dat ze maken. Als de overgebleven Doyen spelers transfervrij de deur uitlopen of verkocht worden onder de waarde die op 1 januari is vastgesteld zal het rendement 0 zijn, als deze spelers meer waard worden ontvangen ze inderdaad rendement op hun investering en dat kan leuk oplopen.

Uiteindelijk is het in het belang van zowel Twente als Doyen dat deze spelers voor een zo hoog mogelijke prijs verkocht worden.

Wanneer een partij als Doyen er niet was geweest had Twente al in de winterstop afgelopen seizoen een speler moeten verkopen waarvoor geen vervanger kon worden aangetrokken, zo hebben AZ en Heerenveen dat bijvoorbeeld in het verleden gedaan. Het voordeel van de constructie die Twente heeft gehanteerd is dat de selectie op peil bleef terwijl er wel inkomsten waren.

2 oktober 2014 om 13:47

@mols1970
Veel clubs verkopen hun stadion juist om gewoonweg geld te vangen. Kijk maar naar Psv, die verkopen het stadion de Herdgang aan de gemeente in ruil voor 48miljoen. Zo werd PSV in een klap een stuk gezonder, maar ik weet zeker dat ze het stadion etc. graag in eigen beheer hebben gehad.

Het levert geheid meer op dan dat het kost: voetbalwedstrijden, evenementen etc. dan heb je het over miljoenen op jaarbasis. Geen wonder dat Ajax heel graag over een groter percentage van de Arena wil beschikken.

2 oktober 2014 om 14:17

onderhoud stadion kost veel geld

en kaart verkoop gaat in alle gevallen naar de club

verhaal is dus wat is duurder huren of eigen beheer

2 oktober 2014 om 14:30

@ Jan1980:
De enige drie spelers die nu nog onder de deal vallen met Doyen zijn Eghan, Castaignos en Ebecilio. Rond Ould-Chikh ging eerst wel dat gerucht, maar dat bleek later niet te kloppen. Alleen de andere drie spelers worden vermeld op de website van Doyen.

Het percentage bij Tadic was overigens 10%. Dat is door Twente zelf naar buiten gebracht. Promes ging om 20%. Het verschil hierbij was dat voor Tadic een transfersom was betaald aan Groningen, en Promes transfervrij is gekomen.

2 oktober 2014 om 14:32

@mols1970
Een voetbalstadion kan veel meer zijn dan een plek voor een twee wekelijkse voetbalwedstrijd. Het vastgoed kan multifunctioneel worden ingezet waardoor het voor meer geschikt is dan alleen de voetbalwedstrijden.

Voetbal is de hoofdfunctie en bepaalt de vormgeving, echter er zijn ook meerdere ruimtes beschikbaar voor overige faciliteiten. Deze faciliteiten kunnen bijvoorbeeld scholen of business/congresfaciliteiten zijn (om er voor het gemak maar even 2 te noemen.)

Het verhuren van ruimtes het organiseren van evenementen levert al enorm veel geld op. En dan heb ik het nog niet eens over de catering of ticketing opbrengsten.

Voel je vrij om je eigen conclusies te trekken!

2 oktober 2014 om 16:09

Ook wordt even voor het gemak de catering vergeten die Twente in eigen beheer heeft. Daar gaat echt heel wat geld in om.

2 oktober 2014 om 19:06

Leg mij eens uit, waarom Fctwente ,volgens Munsterman, bij het dak ongeluk een slordige 10 miljoen moest ophoesten.
Nu heeft Twente weer geld uitgegeven, kantoorpersoneel, voor bestemd om de organisatie financieel op regel te brengen.
Mag dit wel.
Wat mij opvalt is dat FC Twente, lees Munsterman, altijd de grens op zoekt.
Op zich niets mis, mee, maar FC Twente zit nog steeds in de categorie met toezicht.
Hoe kan dit!?

2 oktober 2014 om 19:39

@itukker

Je praat onzin. Het stadion van PSV is nog gewoon van PSV

3 oktober 2014 om 00:01

Onvoorziene uitgaven... Te dure transfers, laat je toch niks wijsmaken man.. Weer een leugen wordt nu bewezen en nog steeds de hand boven het hoofd houden

3 oktober 2014 om 00:01

Meer inkomsten dan uitgaven? Waar haal he die wijsheid vandaan. Papieren bewijzen omgekeerden

2 oktober 2014 om 12:00

Zoals al zo vaak gezegd onderhand.

Twente had een fors negatieve kasstroom en een negatief werkkapitaal. Ze konden dus niet meer aan de financiële verplichtingen voldoen (salarissen en rentebetalingen enzovoort). Dit was een uiterst ongezonde situatie wat accuut aangepakt moest worden. Twente stond er helaas helemaal niet zo goed voor. Dit is allemaal te zien in het jaarverslag.

Daarop is twente gaan bezuinigen in alle geledingen en zijn grootverdieners verkocht en spelers met lagere salarissen aangekocht. Hierdoor is de kasstroom van Twente aanzienlijk verbeterd waardoor ze nu weer aan hun financiële verplichtingen kunnen voldoen. En er gebouwd kan worden aan een versteviging van de financiële huishouding.

Met andere woorden, Twente is zichzelf voorbij geschoten met dure spelers tegen hoge bedragen en door financiële tegenvallers (instorten dak, geen Cl/el etc.) is er teveel druk komen te staan op de kasstroomstromen.

Ik als Twente fan wil prima toegeven dat Twente te veel risico heeft genomen en zichzelf in de problemen heeft gewerkt. Ze zijn dan ook terecht ingedeeld in categorie 1. Echter moet ik er ook bij zeggen dat ze nu goede stappen hebben gezet in het financiële herstel (tussen meting alweer cat 2).

2 oktober 2014 om 12:15

Zo is het inderdaad Lawless, de samenwerking met Doyen is hoer een gevolg van en absoluut niet ontstaan uit luxe. Gelukkig zijn acute zorgen weer voorbij en ziet het er goed uit. De categorie indeling vd KNVB is overigens een farce, daar kun je beter niet teveel aandacht aan besteden.

2 oktober 2014 om 12:25

///met andere woorden, Twente is zichzelf voorbij geschoten met dure spelers tegen hoge bedragen en door financiële tegenvallers (instorten dak, geen Cl/el etc.) is er teveel druk komen te staan op de kasstroomstromen. ///

Dus gewoon mismanagement? Net zoals Ajax en PSV dat ook jarenlang deden? Begroten op het halen van CL of EL en bij het falen daarvan, voornamelijk Cl... ''miste'' er ineens 6-10 miljoen euro per jaar.

En het halen van spelers die je niet kunt betalen is ook gewoon mismanagement.... grootheidswaanzin eigenlijk. Van een provincie club die ineens dacht dat het jarenlang titel favoriet zou zijn.

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, overigens is Twente wel een team wat met deze (dure?) selectie in de top 3 Moet eindigen zou je zeggen.

2 oktober 2014 om 12:36

@ Jan1980

Inderdaad gewoon mismanagment, maar probeer dat maar eens aan mensen als Riche uit te leggen bijvoorbeeld. Twente ging dusdanig de negatieve cijfers in dat ze de TV gelden naar voren moesten trekken, er externe investeerders me emoesten doen (munsterman + vd Laan bijv), er een deal gemaakt werd met Doyen en een 2e stadion gecancelled.

Respect voor Lawless dat deze gewoon eerlijk open en bloot durft te zijn. In tegenstelling tot mensen als Riche die stug vol blijven houden dat er geen fouten zijn gemaakt en dat Twente er financieel meer dan prima voor stond. Als je zoveel noodacties doet om je cashflow op orde te krijgen is het onmogelijk dat je financieel goed stond.

2 oktober 2014 om 12:41

Hahaha! D-Bergkamp meent overal verstand van te hebben.

Twente is de afgelopen jaren sterk gegroeid, heeft altijd flink geinvesteerd waardoor de liquide middelen beperkt bleven. Als de inkomsten dan onverwacht teruglopen (financiele crisis, sportieve prestaties) dan moet je de uitgaven terugschroeven, dat is waar Twente al twee jaar geleden mee is begonnen. Geen mismanagement maar goed management dus.

Er zijn trouwens geen TV gelden naar voren getrokken maar dat heb ik jou al vaker proberen uit te leggen deze week.

2 oktober 2014 om 12:44

Tuurlijk is er sprake geweest van mismanagement, anders kom je niet in deze situatie. Ditzelfde management loopt echter niet weg voor de verantwoordelijkheden en zijn weer bezig uit dat diepe dal te komen.

2 oktober 2014 om 12:49

Volgens die redenatie is er bij elke club in de Eredivisie sprake van mismanagement.

Er zijn gecalculeerde risico's genomen om door te kunnen groeien en er is tijdig ingegrepen toen de inkomsten onverwacht terugliepen, ik kan dat met de beste wil van de wereld geen mismanagement noemen.

Wanneer jij een paar jaar geleden niet de financiële crisis had kunnen voorspellen was je dus een waardeloze manager geweest?

2 oktober 2014 om 13:02

vrijwel alle voetbalclubs hebben of hadden dezelfde soort problemen, ze hebben allemaal meerdere keren aangeklopt bij Gemeente, sponsoren etc om hun schulden te kunnen betalen , of het nu Twente, Utrecht, Ajax, PSV of Feyenoord is... is vrijwel overal hetzelfde liedje

2 oktober 2014 om 13:04

Riche, wat ik dus niet begrijp: waarom extra aflossen terwijl je al moeite hebt met het voldoen van je normale verplichtingen? Ik tast daar nog steeds geheel in het duister...
Volgens mij ga je extra aflossen wanneer je een goede buffer hebt en geld over hebt.

2 oktober 2014 om 13:09

@jansen Joenite

Dat is een goede constatering, misschien was de financiële situatie wel beter dan hier geïnsinueerd wordt? Misschien kon de club door versneld af te lossen op de lange termijn veel geld besparen?

Het is een feit dat Twente de afgelopen 5 jaar vrijwillig ruim 40 miljoen uit eigen middelen in het stadion heeft geïnvesteerd of afgelost heeft op de hypotheek, dat kan niet wanneer je jaarlijks geld tekort komt.

2 oktober 2014 om 13:17

Nee, en daarom ben ik ook niet zo negatief gestemd over de situatie bij Twente. Als het zo slecht was, zou ook niet extra afgelost kunnen worden. Uiteraard hebben ze hier de komende jaren flink profijt van door lastenverlichting op rente.

Maar waarom moet het ten koste gaan van alles? Iets te ver in doorgeschoten?
Of gehele tunnelvisie op alleen versneld aflossen?

2 oktober 2014 om 13:37

Riche. Als je zo ver bent doorgeschoten met het versneld aflossen dat je je eigen personeel op een moment niet meer normaal kan betalen, dan kan je mij niet wijsmaken dat je met goed management bezig bent.

2 oktober 2014 om 13:52

Omdat de hoge schuld als een zwaard van Damocles boven Twente hing. . Naast de lening van de gemeente en die van de bank had FC Twente ook nog een derde lening waarvan de rente pas dit jaar in zou gaan. Die extra kosten konden ze er niet bij gebruiken, zeker niet gezien het feit dat ze qua salaris ook al op het randje van de uitgaven zaten en de inkomsten aan de andere kant daalden door o.a. de crisis en tegenvallende resultaten. Daarom is het extra geld van FOX gebruikt om die lening een soort van af te lossen; de verstrekkers krijgen iets meer dan er afgelost wordt om bedorven inkomsten te compenseren. Daar tegenover staat dat die schuld veel eerder is afgelost en FC Twente dus een hoop rente bespaart. Ook was die derde lening een achtergestelde lening, maar door deze deal is dat het in overeenstemming met de gemeente en bank niet meer. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Al met al is de schuld van, zo uit mijn hoofd, 67 miljoen al reeds teruggebracht naar 28 miljoen en zal deze de komende paar jaar verder gereduceerd worden tot 20 miljoen, waardoor het stadion als vliegwiel kan fungeren en er ieder jaar zo'n 3 miljoen euro beschikbaar is om extra te investeren in bijvoorbeeld de selectie.

2 oktober 2014 om 13:52

In aanvulling op Riche: nu extra aflossen betekent ook dat er later over een minder groot bedrag rente wordt gerekend. Op een miljoenenlening scheelt dit toch al snel een bult geld.

2 oktober 2014 om 13:56

@inkeajacied, misschien was het geld van Doyen daar Gewoon voor bedoeld. Is toch gewoon 5mln wat je in je bezit hebt gekregen. Vraag me oprecht af waarom het zo'n probleem is dat het geld uit dat potje komt. Stel, Twente had het personeel betaald met de opbrengsten van Tadic, zou er dan nu een artikel zijn verschenen met de titel 'twente bekostigt komst Ziyech met Doyen-geld' ??

2 oktober 2014 om 14:53

"fc Twente ging begin 2014 een samenwerking aan met Doyen Sports Group en dat leverde de club vijf miljoen euro op. Het was de bedoeling dat het geld geïnvesteerd zou worden in het trainingscomplex, maar daar is weinig van terechtgekomen."

Blijkbaar was het dus niet de bedoeling dat geld daarvoor te gebruiken Op zich is het niet erg om het geld van Doyen te gebruiken voor dergelijke zaken, maar feit is dat die situatie is ontstaan omdat het Twente, door allerlei omstandigheden, niet voor de wind ging. Daarbij zijn ook fouten gemaakt door het management, die de groei van Twente blijkbaar te hoog hebben ingeschaald. Waar het hier vooral om draaide is dat sommigen dat niet in willen zien, en maar blijven beweren dat Twente met topmanagement bezig is geweest. Als je met topmanagement bezig bent dan kom je echter niet in categorie 1 en kan je je personeel ten allen tijde wel betalen.

2 oktober 2014 om 17:05

@inkeajacied

Allereerst is dit niet de tekst zoals deze door Twente naar buiten is gebracht, er hoort nog een toevoeging bij dat dit geld ook bestemd was om de liquiditeitspositie te versterken.

Daarnaast is er met dit geld al geïnvesteerd in zowel het stadion als het trainingscomplex, de rest zal nu op de spaarrekening staan en wordt pas gebruikt wanneer Twente niet meer onder curatele staat. Voor investeringen in het trainingscomplex zal de Knvb geen toestemming geven op dit moment, denk je wel?

Misschien wel het meest nutteloze en oninteressantste wat ik heb gelezen in een lange tijd op VZ

2 oktober 2014 om 11:53

Ik vind de amusementswaarde erg hoog.

2 oktober 2014 om 11:57

Daar ben ik het niet mee eens.
Twente kwam altijd met ronkende verhalen over hoe gezond ze wel niet waren en vielen de Knvb er op aan als zij dat anders zagen en nu blijkt dat ook bij Twente de bomen niet tot in de hemel reiken.

Op zich geen ramp, dat kan gebeuren, maar het heeft zeker nieuwswaarde.
Ook al omdat het hier op VZ al vaak is gegaan over de mogelijke invloed van investeringsfondsen in het voetbal en zaken als Financial Fairplay waarbij het er o.a. over gaat hoe transparant je geldstromen zijn.

Interessant dus!

2 oktober 2014 om 11:58

Daar heb je helemaal gelijk in, maar toch denk ik dat er financiël iets behoorlijk mis is bij deze club.

Misschien dat ik er naast zit, maar dit is niet de eerste keer dat ik Fc twente en financiėn op een negatieve manier in één zin lees.

2 oktober 2014 om 12:00

Er zijn al veel veranderingen, wat we nu allemaal nog lezen zijn oude koeien verhalen.

2 oktober 2014 om 12:45

Een koe van een jaar oud kun je gewoon nog een kalf noemen... Dit komt toch niet uit 2003?

Gaan we weer jongens! De media moet weer een bak water gooien over FC Twente!

2 oktober 2014 om 11:59

Maar het is toch gewoon waar? Zie mijn post boven die van jou.

2 oktober 2014 om 12:03

Dit zijn verhalen van voor de zomer. Er zijn veel dingen veranderd en ziet er gewoon zonnig uit. VZ, moet eens kijken na hoe realistisch deze verhalen zijn, desnoods rijden ze een keer naar Enschede en vragen een keer in de boeken te mogen kijken. Joop is daar helemaal niet moeilijk in. Zelfs de Knvb is al dik tevreden. Dit is gewoon weer een verhaaltje van een niets zeggende journalist!!!

2 oktober 2014 om 12:15

@ reservebankje

Deze verhalen konden nog wel eens een stuk realistischer zijn dan de verhalen die Munsterman zo nu en dan de wereld in helpt. Toen de club van de gezonde categorie III naar categorie II zakte was er volgens Munsterman helemaal niets aan de hand (transferinkomsten die na balansdatum waren binnengekomen), maar vervolgens zakte de club nog verder weg naar de financiële zorgencategorie I. Maar Munsterman bleef maar volhouden dat er niet veel aan de hand was.

2 oktober 2014 om 12:31

@ reservebankje: wat is er dan veranderd en waardoor/waarom ziet het er dan nu zonniger uit?
Ik zal het zaterdag bij een verjaardagsvisite ook even bij mij schoonfamilie checken, zij wonen in Hengelo en volgen Twente nauwlettend.

En de Twente supporters maar blijven verkondigen dat er niks aan de hand is. Het lijkt verdomd veel op het Heerenveen scenario van een paar jaar geleden. Veel te hoge salarissen en de verwachte successen blijven uit. Ik denk dat Twente zich kan gaan voorbereiden op een paar vervelende financiële jaren.

2 oktober 2014 om 11:54

Twente is eigenaar van het stadion en daardoor niet alleen financieel gezond maar zelfs vol potentie om verder te groeien.

2 oktober 2014 om 12:05

Ik snap niet direct waarom eigenaarschap van een eigen stadion direct gouden bergen moet opleveren. In de eerste plaats betekend dit ook dat het risico van onderhoud volledig bij de club ligt (ik wil niet te hard zout in wonden strooien, maar ik geloof dat Twente dat niet zo lang geleden zeer pijnlijk heeft geleerd). Daarnaast is (neem ik aan) eigenaar zijn niet hetzelfde als schuldenvrij zijn en zullen er nog altijd kosten aan het stadion verbonden zijn.

2 oktober 2014 om 12:19

Dat stadion in eigen beheer zegt toch niks. Het is niet alsof je het bedrag dat het stadion waard is op de bank hebt staan. Bezittingen hebben niet direct iets met het wel of niet financieel gezond zijn te maken.

Tenzij Twente een deal kan sluiten met de gemeente over de grond onder het stadion natuurlijk haha.

2 oktober 2014 om 12:20

Huur? Belastingen? Inkomsten uit eigen stadion beheer? genoeg om op te nnoemen.

2 oktober 2014 om 12:27

Onderhoud, verbouwingen etc staan er tegenover. Een stadion kan een bron van inkomsten zijn, maar dat betekent niet dat een club dan automatisch winst maakt. Een stadion is een van de kosten/inkomsten bronnen maar er zijn er nog veel meer.

2 oktober 2014 om 13:51

Omdat? Een stadion in eigen beheer is leuk omdat je dan geen huur oid hoeft te betalen, verder heb je er niks aan. Een stadion kan wel gebouwd zijn voor miljoenen, maar op het mment dat je het geld nodig hebt, krijg je er niks voor. Want wie koopt er nu een stadion van FC Twente?

Het klinkt heel inressant en rijk dat je het stadion bezit, maar op de huur na, schiet je er niks mee op. Daar staat tegenover dat je nu rente en aflossing moet betalen. Kortom onzinning om dat er bij te halen.

2 oktober 2014 om 11:59

Dan weet je dus niet, wat ze bij Twente allemaal gedaan hebben. Er zijn dure spelers verkocht, aflossing geweest van het stadion en andere mogelijkheden. Tevens is dit verhaal heel kortzichtig, want er zijn meerdere partijen voor nieuw trainingscomplex.

2 oktober 2014 om 13:53

Volgens mij verdient een speler als Castainos 1,8 miljoen op jaarbasis. Een salaris wat mij heel erg op de begroting lijkt te drukken. Verder veel spelers van buiten de EU die minimaal 600.000,- verdienen. Volgens mij heeft Twente daar een aardige kostenpost aan.

2 oktober 2014 om 13:57

Ha no way. Die haalt ongeveer het miljoen. Die 1.8 miljoen is gebaseerd op een half jaar Inter Milaan en een half jaar Twente.

2 oktober 2014 om 14:07

1,8 miljoen? 7 ton zul je denk ik bedoelen. De duurste zijn vertrokken.

2 oktober 2014 om 13:12

het is overal het zelfde , niet alleen Heerenveen, ook was en is dit bij Nac, Roda, Feyenoord, Ajax, Psv, Utrecht en ga zo maar door aan de hand, of aan de hand geweest op wat voor manier dan ook

geld kwam dan via gemeente binnen of verkoop stadion of sponsoren of suikeroom... en nog mhebben vele clubs in NL moeite de boekhouding in positieve cijfers af te sluiten

2 oktober 2014 om 13:41

Achja je moet maar denken: de Nederlandse clubs hebben de boekhouding over het algemeen tenminste nog in de zwarte cijfers. Dit is het buitenland toch veelal wel anders.

2 oktober 2014 om 13:55

Dat is ongetwijfeld waar, alleen daar kan ik moeilijk over oordelen. Ik heb de situatie van Heerenveen van dichtbij meegemaakt en daar kwamen eerst ook zulke verhalen naar buiten. Het werd echter ontkend en als supporter steek je je kop in het zand omdat je het niet wil geloven. Maar geloof mij maar, er is veel meer aan de hand dan dat FC Twente ons wil doen geloven.

Op een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat Munsterman aardig creatief is met zijn boekhouding en verkooppraatjes naar buiten. Te hopen voor de supporters en sponsoren dat het allemaal meevalt.

Dus nu is de bestemming van het Doyen-geld ook al een probleem?
Is al langer bekend dat Twente financieel betere tijden heeft gekend, maar we hebben de weg omhoog inmiddels allang weer ingeslagen.

2 oktober 2014 om 12:19

Vind ik wel ja. Indien dat geld (5m) gebruikt moet worden om kantoorpersoneel mee te betalen.
Terwijl het geïnvesteerd zou worden in het trainingscomplex.

Nogal een zorgwekkende ontwikkeling lijkt me zo.
Maar zo te horen is er niks aan de hand en gaat het zelfs meer dan uitstekend met Fct.

Ik ben benieuwd.

2 oktober 2014 om 15:32

@ Koempel: Er is een deel van die 5 miljoen gebruikt voor het kantoorpersoneel. Tevens is het geld aangewend voor de versterking van de liquiditeitspositie en een kleine verbouwing van het stadion. Dat is toch al een stuk minder zorgwekkend?

2 oktober 2014 om 15:56

Zeker, zolang we binnenkort niet weer iets "vreemds" moeten lezen over FC Twente.

2 oktober 2014 om 17:22

Binnenkort worden de jaarcijfers voor het seizoen 2013-2014 bekend gemaakt. Ik ben benieuwd hoe de reacties hier dan zullen zijn.

2 oktober 2014 om 18:11

Ik zal de eerste zijn die Twente feliciteert mochten ze hun zaakjes op orde hebben. Vooralsnog verneem ik regelmatig zorgwekkende berichten. Totdat het tegendeel bewezen is zullen we maar zeggen.

Dit verhaal klopt van geen kant. Ook de gemeente Haaksbergen is nog bezig met een trainingscomplex voor Twente. Daar zijn begin November gesprekken.

Waar blijft onze financiële man Riche??

Verbaast me niks. Iedere ploeg moet/moest een pas op de plaats maken en Twente niet? Kan gewoon niet.

Twente heeft een te grote broek aan gehad vanwege de blinde ambitie een topclub te worden. Dat is niet gelukt, dus kom je nu op de blaren te zitten. Kunnen we in Heerenveen over meepraten!

2 oktober 2014 om 12:25

Ja hoog inzetten is inderdaad gevaarlijk, zelfde geld voor PSV zijn ook in de problemen gekomen omdat ze Champions League inkomsten hadden in begroot en dat vervolgens niet gehaald werd.

2 oktober 2014 om 12:25

En maar vol houden dat er niks aan de hand is.
Dat, terwijl je investeringsgeld noodzakelijk moet gebruiken om je kantoorpersoneel te kunnen betalen. Ja koekoek, maar verder gaat het uitstekend met Fct.

Denk dat je de spijker op z'n kop slaat Schvn.
Ik gun dat Twente absoluut niet maar er lijkt me toch iets meer aan de hand te zijn.
Als ik dan lees hoe de meerderheid Twente-supporters dat simpel wegwuiven, ben benieuwd.

Off-topic: Wat kwam Heerenveen slecht voor de dag in Kerkrade Schvn.
Vond het een verdiende overwinning van Roda. Maar goed, inmiddels hebben jullie dat weer rechtgezet tegen PSV thuis. Succes verder!

3 oktober 2014 om 09:21

Jullie ook succes Koempel. Tot volgend seizoen in de eredivisie!!

2 oktober 2014 om 12:34

Riche kan niet typen. Die zit met zijn arm vast in de reet van Munstersman.

2 oktober 2014 om 12:38

@ Schvn

Precies, van de week van de aller hoogste toren blazen in een forse discussie. Maar keer op keer komt het er op neer dat Twente financieel gewoon verre van financieel goed stond. Ze zijn de weg omhoog weer ingeslagen maar Twente heeft echt beroerde tijden gehad afgelopen 2 a 3 jaar.

2 oktober 2014 om 12:46

Ook Twente moest inderdaad pas op de plaats maken, dat is dus wat ze al lang geleden gedaan hebben. Dit is allemaal oud nieuws, in januari is al door Twente naar buiten gebracht dat men het geld van Doyen zou gebruiken om de liquiditeitspositie te versterken en voor investeringen in het trainingscentrum.

Bij clubs als Heerenveen en AZ is precies hetzelfde aan de hand, misschien is de situatie daar nog wel veel risicovoller maar omdat Twente door een boekhoudtechnische discussie onder curatele staat ligt alles onder een vergrootglas. Als er dan even geen nieuws is gaat het lokale sufferdje gewoon het nieuws van driekwart jaar geleden weer recyclen en krijgen we weer dezelfde discussie.

2 oktober 2014 om 13:28

Ja en omdat het zo goed gaat zijn ze alvast voortvarend begonnen met de bouw van het nieuwe trainingscomplex.... Ow wacht ze stellen de plannen keer op keer uit en dat zijn alleen nog maar de plannen....
En toekomstige inkomsten op een huidig bedrijfbalans zetten wat ze hebben gedaan, is ook een mooi voorbeeld van de schone schijn ophouden......
Maar goed ze hebben het stadion in eigen beheer en dat leverd natuurlijk bergen met geld op....

2 oktober 2014 om 17:01

Er is inderdaad al een deel van het 'Doyen-geld' geinvesteerd in het stadion en het trainingscomplex. Zoals je misschien weet staat Twente op dit moment onder curatele en moet voor elke uitgave boven de 50.000 toestemming worden gevraagd aan de Knvb.

Het 2e stadion en de verbouwing van het trainingscomplex staat daarom op een laag pitje totdat Twente weer in categorie 2 zit wat waarschijnlijk bij de eerstvolgende meting het geval zal zijn (januari 2015).

Daarnaast heeft Twente geen toekomstige inkomsten op de balans gezet maar ik zal je niet vermoeien met de uitleg, daar begrijp je toch niets van vermoed ik.

En Lachman, Mokhtar en Mokotjo maar denken dat ze een stapje omhoog zijn gegaan....ja, in salaris, maar als Twente in categorie 1 blijft, zal ook het salarisbudget moeten worden aangepast. Ben benieuwd waar dit heen gaat.

2 oktober 2014 om 12:42

Want Ywemte kan alle lopende cobtracten downgraden als het hun uitkomt...Right!

2 oktober 2014 om 12:47

Twente staat al weer in categorie 2.

Gaan we weer.. Alles is al 100 keer uitgelegd. Begin een beetje moe te worden van de recyclede 'columns' van LtV en Fardau en dat die vervolgens als waarheid worden gepresenteerd.

Vooral de persoonlijke hetze van LtV jegens Munsterman begint wat kinderachtig te worden. Sneu zelfs, allerlei randzaken krampachtig aangrijpen om 'kritisch en scherp' proberen over te komen terwijl het uitlichten van triviale zaken en causale verbanden uit elkaar trekken, alles behalve dat is. Jezelf als A-journalist profileren maar vervolgens de hele tijd grappen maken over Munsterman op twitter met je volgers, groots aankondigen dat je een primeur hebt en er vervolgens mijlenver naast zitten, op elk nieuwtje afgetroefd worden door het AD terwijl je betaald wordt om 24/7 op het trainingsveld in Hengelo te staan... Kom op man, dat is geen goed of ook maar objectief journalisme te noemen.

Niet zo raar ook dat hij alle tegengeluiden die niet op zijn agenda aansluiten negeert en nog nooit is ingegaan op een inhoudelijke discussie.

Niet zo raar ook dat Munsterman alles nu via Twentetv naar buiten communiceert in plaats van elke keer de bevooroordeelde Tubantia te woord te moeten staan. Om vervolgens zijn woorden compleet uit verband te zien gerukt op de voorpagina ziet staan, zodat hij weer een interview moet aangaan om dezelfde journalisten te corrigeren.

Niet zo raar ook dat LtV al zijn insiders is verloren en daardoor de afgelopen transferperiode zijn enige nieuwtje 'promes staat in de belangstelling van een club uit Moskou' 24 keer heeft herhaald.

Niet zo raar ook dat de Tubantia Fardau en LtV tegelijk op vakantie heeft gestuurd tijdens de transferperiode, die hadden immers toch niets nieuws.

Niet zo raar ook dat het enige dat deze Twentewatchers nu nog op de tafel kunnen leggen hun 'scherpe wekelijkse columns' zijn waarin ze oude koeien uit de sloot halen en irrelevante zaken aanhalen om die negatief te betrekken op het bestuur.

2 oktober 2014 om 15:02

Poetin brengt ook alles naar buiten via de Russische media. Gecensureerd dat dan weer wel. Poetin is net zo transparant als Munsterman. Beetje flauw af te geven op De Tubantia. Het NRC heeft ook eens een uitgebreid artikel geschreven over Twente, maar daar deugde vast ook niet van.

We gaan het wel zien de komende jaren. Ik heb het idee dat de bodem nog niet in zicht is.

2 oktober 2014 om 16:04

Sluit me in de kern bij je aan. Wordt zelf ook moe van Leon ten Voorde. Toen Twente 4 keer gelijkspeelde schreeuwde hij overal dat het niks is en Schreuder te soft is. Ik was het toen wel enigszins met hem eens, maar met zoveel nieuwe spelers moet je een team even de tijd geven. De afgelopen twee weken hoorde je hem nauwelijks en nu denkt ie vast: Ooh het gaat weer redelijk bij Twente, laat ik maar weer onrust zaaien.

Neemt niet weg dat het wel een kwalijke zaak is, maar de financiële situatie van Twente is al meerder keren besproken en is inmiddels alweer een stuk beter. Daarnaast was de basis voor de financiële problemen al gelegd in de tijd dat Twente in categorie 3 zat, maargoed die redenatie zullen velen niet begrijpen. De indeling naar categorie 1 kwam pas toen Twente zelf al maatregelen had genomen....

3 oktober 2014 om 00:09

Maar doe jij niet precies hetzelfde door alles wat twente verteld klakkeloos ter geloven? De enige bron die vermeldt dat twente geen problemen heeft is twente zelf, rest beweerd dat er wel problemen zijn. Een vandaag had enkele maanden geleden nog een heel reeel verhaal. Leugen over bestemming doyen miljoenen is volgende bewijs. Grootste probleem van twente zijn echter de oerdomme supporters, net als jij. De club wordt financieel om zeep geholpen, maar men wil geen wanklank horen. In de situatie reker bij psv en van herik bij feyenoord lachten twente supporters het hardst van allemaal om de kutamoesjes van hun. En nu trap je er zelf in. Blijf vooral zo dom als je nu bent, maar ga niet lopen janken als je er naast zit en onze club kapot gaat

3 oktober 2014 om 11:19

Ik neem de verhalen van Twente niet klakkeloos over, maar elke keer als ik 'feiten' die al meerdere keren zijn ontkracht weer aan de tand voel dan 'loop je weer mee in de Twente hosanna van demagoog Joop'. Op die fiets kan je nooit iemand geloven die ergens aan werkt, want die zal de feiten wel verdraaien. Nee, de mensen die niet bij de zaken betrokken worden, die hebben gelijk, die weten het immers wel en zijn natuurlijk objectief want ze hebben er uiteraard geen belang bij om onrust te stoken.. Uhu..

Er is niet gelogen om de bestemming van de Doyen miljoenen. VZ doet in dit artikel overkomen dat deze miljoenen uitsluitend voor het trainingscomplex bestemd waren. Raar, want in het interview direct na de deal zeiden Joop en Aldo dat het geld onder andere voor de verbouwingen aan het stadion gebruikt worden. Dat is al enkele maanden geleden en het geld had meerdere bestemmingen. Waaronder, maar niet beperkt tot: een nieuw verwarmd veld, een nieuwe kantine, nieuwe ingangen, extra business seats en het genereren van werkkapitaal. Waarom VZ wel geloven die niet eens weet hoeveel geld Doyen precies heeft betaald aan Twente, omdat bedragen nooit naar buiten zijn gebracht?

Ik ben oerdom? Misschien moet je de jaarverslagen eens doornemen, kan je gewoon verkrijgen via de Kvk, maar dat heb jij uiteraard al gedaan. Twente heeft gewoon een sluitende begroting zelfs zonder Europees geld. Dat kan je van 'gezonde' clubs als Ajax, AZ en Heerenveen enz. niet zeggen. Dat de Knvb een meningsverschil over een boekdatum misbruikt om Twente in categorie 1 te flikkeren betekent niet dat ze er slecht voor staan. Die categorie-indeling klopt van geen kant. Clubs uit categorie 2 gaan zomaar failliet en clubs uit categorie 3 mogen gewoon een operationeel verlies draaien, schulden worden niet eens meegenomen in de beoordeling enz. Er is zoveel mis en die categorie-indeling zegt niks, vooral niet op de langere termijn.

Maar blijf vooral alle mensen geloven die de moeite nemen verder te kijken dan oppervlakkige media. Jij bent vast zo één die Joop liever vandaag al ziet vertrekken, en dan lekker 4 nieuwe directeuren aanstellen die allemaal 6 ton per jaar vragen. Zo'n ondankbare supporter die niet doorheeft dat zonder die mensen, die hun werk al meer dan 10 jaar nota bene gratis doen, Twente nooit op dit niveau was gekomen.

3 oktober 2014 om 09:30

Snap wel dat je doodziek wordt van dergelijke gasten die er schijnbaar alleen op uit zijn de club in een kwaad daglicht te stellen. Ik ken dat, bij Heerenveen zijn er ook een aantal media die uitsluitend uit zijn op negatieve verhalen, al dan niet terecht. Begin te denken dat iedere club dat wel heeft.

Echter, vind wel dat je bevooroordeeld bent door alleen af te gaan op wat de club zegt(via Twentetv). Ook dat is gevaarlijk. Ik haal maar weer mijn voorbeeld erbij van Heerenveen(onder Veenstra). Alles was strak geregisseerd en er kwam niets naar buiten behalve via de club zelf. Totdat Veenstra waarschijnlijk de verkeerde tussen de lakens heeft gehad en de bom barstte. De shit die toen op straat belandde was niet normaal meer. Plukken we nog steeds de vruchten van.

Voor een dergelijk scenario moet Twente oppassen!!

3 oktober 2014 om 11:06

Heb je zeker gelijk in. Maar wie zou jij geloven? De mensen die dagelijks op de club werken, dat al meer dan 10 jaar doen, dicht op het vuur zitten en wel verstand hebben van financiële zaken. Of de mensen die buiten de club staan, er alle belang bij hebben een nieuwe beerput te creëren, geen verstand van financiële zaken hebben en die er de laatste tijd consequent naast blijken te zitten?

3 oktober 2014 om 12:20

Is lastig te zeggen wie je moet geloven. In beginsel natuurlijk de club.

Echter die media halen hun info ook ergens vandaan. Vaak een lekkende bron binnen de club. De vraag is dan hoe betrouwbaar die bron is natuurlijk.

Lastige situatie. Maak je niet (te) druk. Twente is een mooie en stabiele club. En wat de buitenwacht allemaal beweerd valt bij mij onder de noemer "lekker belangrijk(niet dus)".

Succes dit weekend!

Dat Twente even Financiele problemen heeft gehad dat weet iedereen nu toch wel. Dit nieuws is in Januari ook al naar buiten gebracht. Zie het nut er niet van in om dit nu weer te plaatsen.

Twente heeft inderdaad een deel van dit geld moeten investeren in salarissen. Je kan het op deze manier oplossen of geld lenen van de overheid wat andere clubs hebben gedaan.

Feit is dat Twente nu weer in Categorie 2 zit. Ze zijn er nog niet ingedeeld omdat je 2 metingen achter elkaar dit moet halen.

Dit is inderdaad wel weer een mooi stuk voor alle haters. Twente heeft als een van de weinige het stadion in eigen beheer. Dan kan iedereen wel weer roepen dat zoiets niks uit maakt. Dan mogen diegene mij ook vertellen waarom Ajax zoveel aan het sparen is om het stadion terug te kopen?

wat maakt het uit wat wij hiervan er van vinden, de feiten veranderen er niet om

zolang wij de bal maar zien rollen

Alhoewel ik het zonder vind moet ik toch wel lachen hoor. Twente altijd de uitstraling van kijk ons eens goed gaan en dan vervolgens steeds harder op je bek gaan. En dan zijn er nog mensen die dit gaan proberen goed te praten voor hun clubje.. Oke dan.

2 oktober 2014 om 14:01

Maar we zijn wel eigenaar van ons eigen stadion, inclusief de grond, zijn geen club nodig als "de vrienden van..." Die voor 49% aandelen a meer dan €30 miljoen van de club kopen, of zijn geen beursgenoteerd bedrijf die enorme winsten heeft behaald de laatste 4 jaar door hoofdzakelijk Champions League inkomsten.

2 oktober 2014 om 14:35

Jullie hebben geld van de Gemeente nodig om je stadion te bouwen. Wij doen alles op eigen kracht, de vvf horen ook gewoon bij de club.

2 oktober 2014 om 14:41

Maar natuurlijk horen ze bij de club, dat krijg je als je de helft van de club koopt.

2 oktober 2014 om 14:52

Och hier heb je er weer zo'n 1.. ik ben lichtelijk kritisch en meteen moet er weer een figuur kijken naar een andere club of clubs. VVF zijn gewoon onderdeel van Feyenoord dus wat is dat voor een onzin argument.. Doyen Sports Group daarintegen...ik kan nu ook kinderachtig gaan doen en zeggen maar Twente heeft 5mln nodig voor jeugd van Doyen terwijl het geld daar niet eens naartoe gaat.

Doyengeld is gebruikt om personeel te betalen, wat een nieuws... Natuurlijk is dit artikel bedoeld om de financiële situatie van Twente weer in een negatief daglicht te zetten, maar doe dat dan aub met cijfers etc en niet met 'het water stond aan de lippen', want zo wordt het me nooit duidelijk en kan je blijven speculeren. Dat Twente niet kan investeren in het trainingscomplex vind ik wat anders dan dat het water aan de lippen staat.

2 oktober 2014 om 16:06

Dat is de journalistiek van de Tubantia, en dan met name van Leon ten Voorde. Wij hier uit Twente zijn niet anders gewend van deze journalist inmiddels.....

Tjonge jonge. Weer zo'n verhaal over iets van maanden terug. Het is niet gunstig dat geef ik toe, maar de situatie is sindsdien echt wel beter geworden. Het aantal transfers wat wij deze zomer hebben kunnen doen geeft wel aan dat de Knvb vindt dat we weer op de goede weg zitten. Als we echt in de shit zaten had de Knvb ons nooit toestemming kunnen geven hier voor. En nu komen alle andere rand toeristen van de andere clubs ook weer met hun ongefundeerde meningen. Ach laat ze maar lullen. Alles kump goed.

moet je eens kijken als Twente geen kampioen of de 2 plaats pak!! groot uitverkoop volgend jaar!! ( veel te duren huishoud boekje) doet me denken aan vroeger toen je nog kon poffen bij de melkman en eind van de maand kon afreken!!

2 oktober 2014 om 14:37

Omdat?

Lekker belangrijk, heb ook wel een iets gekocht of betaald wat ik geleend had van iemand anders. Niets mis mee lijkt mij.

Waarom een tweede stadion bouwen volgens de knvb eisen? Miljoenen voor niks noodzakelijks.
De knvb wil de competitie indeling op de schop doen na dit jaar. De pilot was voor twee jaar, maar ze weten het al. Betaald voetbal heeft amper een bestaansrecht in Nederland maar komen wel met verplichte en dure nood oplossingen.
Wel een auto moeten kopen terwijl een fiets ook kan, maar niet mag van de knvb. Wie kan dat veroorloven? Aaaaa

Oef, dan ging het wel heel erg slecht met Twente. En misschien nog wel. Schokkend

Te lang boven hun stand geleefd , gewoon weer een stap terug doen en de subtopper zijn die jullie altijd zijn geweest.

2 oktober 2014 om 18:42

Hier is weer de wens de vader van de gedachte. Bij Twente zijn de afgelopen 1,5 jaar een aantal zaken geherstructureerd zodat de club structureel bovenin kan blijven meedoen. (Eerste 4-5)

2 oktober 2014 om 18:44

Onmogelijk , top 3 staat vast.
de prijzenkast telt .
AZ is een grotere club dan Twente..

Gewoon accepteren dat je een mooie subtopper bent en geen risico,s nemen.

2 oktober 2014 om 18:54

AZ?
Met een kleiner stadion, minder aanhang, kleiner budget en een lagere rang op de all-time ranglijst?

Ach, verspilde moeite dit ook.

Topclub Twente, eerder topclub AZ en als je dan zei: "geniet er maar van, want de top 3 blijft toch altijd bovendrijven." Dan werd je hier zowat gelynchd.....

Altijd weer dat geneuzel over Doyen. Het is gewoon een lening die ze moeten terugbetalen. Ze hebben geen enkele inspraak in de uitgaande transfers van die spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren