Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Een rammelend verhaal, maar dat komt vaker voor bij De Telegraaf’

Laatste update:

Afgelopen weekend pakte De Telegraaf uit met het bericht dat de overname van ADO Den Haag door United Vansen uit China waarschijnlijk zou mislukken. De ochtendkrant had onderzoek gedaan naar het sportbedrijf uit Azië en ontdekte dat er niet eens een hoofdkantoor bestond van United Vansen. In het gebouw waar het kantoor zou zitten, zat volgens de receptioniste helemaal niet zo’n firma.

/

Bij ADO Den Haag maakt men zich niet zo’n zorgen over het artikel van het dagblad. Dat stelde ook dat Wang Hui, de man die op de voorgrond trad bij het overnameverhaal, al langere tijd niet bereikbaar is voor commentaar. Bovendien lag de website van United Vansen al weken plat. Mark van der Kallen, de huidige eigenaar van ADO Den Haag, geeft nu aan dat er vorige week nog contact is geweest met de Chinezen.

Van der Kallen zelf heeft Wang gemaild en iemand anders heeft namens hem telefonisch contact gehad met de baas van United Vansen. Daarbij liet Wang weten dat hij voor een deel goedkeuring heeft gekregen van de Chinese regering, die ook zijn fiat moet geven. “Maar daar liggen de instanties de komende twee weken stil vanwege vakantie. Hebben we gecheckt, dat klopt”, aldus Van der Kallen.

Tegen Voetbal International zegt hij woensdag dat Wang steeds aangeeft dat het allemaal goed komt met de overname, ter waarde van zo’n acht miljoen euro. “En wij hopen dat het inderdaad zo is. Half oktober moet er duidelijkheid zijn, zo niet dan trekken we de stekker eruit”, benadrukt de eigenaar van de Eredivisionist. Hij deelt ook een sneer uit naar De Telegraaf, die dus veel vraagtekens zette bij het hele verhaal. “Het was een rammelend verhaal, maar dat komt vaker voor bij De Telegraaf. Wij raken er niet van in de war.”

Geloof jij dat de overname van ADO door United Vansen goedkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe vaak heeft Van Der Kallen inmiddels al geroepen dat 'de stekker eruit gaat'? Lijkt alsof ik die zin al een keer of drie voorbij heb zien komen.

1 oktober 2014 om 11:26

Waar heb je het over?

1 oktober 2014 om 12:30

Een maand maand geleden spraken ze volgens mij ook al over een deadline en als die niet gehaald zou worden, dan zou de stekker uit de deal getrokken worden. Die deadline werd niet gehaald. Inmiddels zijn ze we in oktober en spreken ze toch weer over een deadline die gehaald moet worden en wordt er weer gedreigd met het cancellen van de deal. Gek genoeg lijkt het dan wel alsof ze de club koste wat kost moeten verkopen, i.p.v. je hard op te stellen en zeggen: 'de deadline is niet gehaald, met jullie doen we geen zaken meer.'

1 oktober 2014 om 15:20

Om antwoord te geven op je eigen vraag: 2 keer dus?

1 oktober 2014 om 11:26

Typisch gevalletje inderdaad, waarbij de hoop op iets moois er voor zorgt dat de grenzen steeds iets verder verlegd worden. Uiteindelijk gaat deze deal gewoon niet door, of hij gaat wel door en Ado gaat spijt krijgen.

Ze zijn gewoon verblind door een toekomstschets die ze is voorgehouden. Bij Ado is al decennia sprake van wanbeleid. Hoe kan het anders in godsnaam dat de 3e stad van Nederland niet in staat is om een voetbalploeg neer te zetten met enige betekenis in Nederland.

1 oktober 2014 om 11:29

Klopt, ze stellen hun eigen deadline steeds uit. Had ik ook al door.

1 oktober 2014 om 11:56

Ja ADO verliest zijn gezicht hiermee, vd Kallen had zich allang veel gedecideerder moeten opstellen. En dan nu stellen dat het "klopt" dat de overheden stil liggen, de komende 2 weken, alsof men in de maanden daarvoor niets heeft kunnen doen..

Maar dan nu, on topic:

Er is maar één zaak die echt "rammelt", en dat is deze schimmige deal.

1 oktober 2014 om 12:26

Heeft hij niet gezegd!

1 oktober 2014 om 13:07

Van der Kallen nog niet vaker

Als Anderlecht een speler verkoopt aan een Spaanse club, dan vragen die een bankwaarborg.

En dan kan het gebeuren dat zo'n club die niet kan geven en dan gaat de transfer niet door.

En hier komen er dus wat Chinezen een volledige club kopen en niemand komt het op het idee om een bankwaarborg te vragen.

Amateurs.

1 oktober 2014 om 11:31

Want jij weet dat deze ''waarborg of verzekering'' er niet is?
Volgens mij is er al meerdere malen aangegeven dat mocht de overgang niet doorgaan er een boete clausule is. Maar verbeter me als ik het fout heb.

Dat de ''leiding'' bij ons amateuristisch is daar sluit ik me helemaal bij aan.

Wat mensen echter nog steeds niet willen begrijpen is dat een zakelijke transactie zo groot als deze en dan met een Chinees bedrijf niet ala minuut te regelen valt, dat schijnt in dat land wat langer te duren dan normaal.

Wat men bij Ado niet goed doet is de communicatie naar buiten toe, wees duidelijk wat de afspraken zijn en wat de consequenties zijn als hier van wordt afgeweken.

Nu ontstaan er verhalen waar niemand wat aan heeft, en is enkel voer voor andere supporters om Ado te bashen wat uiteraard volledig terecht is!!

Maar goed, we gaan het wel zien in Den Haag.... blijft het zoals het is vind ik dat ook prima!

1 oktober 2014 om 11:43

Een boete clausule is nog iets anders dan een bankwaarborg.

Ja, ik weet dat die waarborg er niet is. Als dat wel zo was, dan stond de bank waarborg voor de transactie. Of de Chinezen dan betalen of niet, ADO krijgt dan altijd zijn geld.

En is dat geld er? Neen, dus er is geen bankwaarborg.

Maar ik hoop voor jullie dat het wel goed afloopt.

1 oktober 2014 om 11:51

Dat klopt natuurlijk niet.

Als er een bankwaarborg is, dat gekoppeld is aan een overnamecontract waarin staat vermeld dat voor de overname de toestemming nodig is van de Chinese regering, dan wordt die bankwaarborg niet uitgekeerd als er nog geen toestemming is.

1 oktober 2014 om 11:57

Orwell,

Waardoor er geen bankwaarborg kan zijn.

1 oktober 2014 om 12:48

Waardoor het dus niet aan de leiding van ADO ligt dat die er niet is. De Chinese regering is gewoon niet makkelijk.

1 oktober 2014 om 13:22

Marranier,

Het bestuur had die waarborg moeten vragen. Altijd. Daar hoeft gewoon geen discussie over te bestaan.

Daar gaan zij wel in de fout.

Dat die waarborg er dan niet zou komen, dat zou ADO niet zijn schuld zijn.

1 oktober 2014 om 11:32

Dat hoeft ook niet, want de club is nog niet van die Chinezen. Dat gebeurt pas als het geld er is, en dan maakt die bankgarantie ook niet meer uit.
Van mij mag deze soap trouwens nog wel even duren, ik vermaak me wel.

1 oktober 2014 om 11:48

Bwahaha,

Misschien begrijpt u niet goed hoe een bankwaarborg werkt?

Zal het versimpeld uitleggen:

ADO had aan deze Chinezen kunnen vragen van een bankwaarborg neer te leggen.

Dan heb je 2 scenario's:

a) De Chinezen kunnen of doen dat niet. En dan moet je stoppen met praten

b) De Chinezen kunnen en doen het wel.

Als b) geldig is, dan kunnen er weer 2 dingen gebeuren:

a) De Chinezen betalen gewoon het overeengekomen bedrag

b) De Chinezen betalen niet, maar omdat b) er is, zal de bank de gevraagde som uit betalen.

Dus ja, wanneer je met grote bedragen werkt, en je bent niet 100 procent zeker van je tegenpartij, dan vraag je altijd een bankwaarborg.

1 oktober 2014 om 11:35

Klopt wat je zegt maar dat is niet alleen bij Anderlecht maar bij vrijwel iedere club die gezond nadenkt.

Klopt het dat ado eigenlijk altijd de partij is die informeert hoe het er voorstaat ?
Als dat zo is en die chinezen nemen niet zelf de moeite om ado te informeren, heb ik er een hard hoofd in voor ado.

1 oktober 2014 om 11:56

Myronfaro,

Dat doen inderdaad alle clubs die zaken doen met Spanje tegenwoordig.

Ik denk niet dat er meldingsplicht is, maar het is wel gebruikelijk dat je elkaar goed op de hoogte zit te houden. Ik veronderstel dat ze dat wel doen.

Ik heb er ook mijn twijfels over. Het gaat gewoon om het verhaal. Die Chinezen vertelden:

"wij nemen ADO over, om te leren en voetbal knowhow te exporteren naar China om daar het voetbal van de grond te krijgen", dat is het zowat samengevat.

Dan maak ik mij de bedenking of het niet goedkoper is om een paar trainers, technische directeuren e.a. voetbalmensen in te huren voor een paar maanden, deze een methodologie op papier te laten zetten en de uitvoer er van begeleiden in China?

Dat lijkt me stukken goedkoper dan een volledige club overnemen.

1 oktober 2014 om 12:28

Gebruikelijk is het als de kopende partij, om het maar zo te verwoorden, de financiele middelen heeft en zeker is van een overname om de wederpartij te informeren.

Ik krijg echter het idee dat alleen ado degene is die contact zoekt. Dat is meestal geen goed voorteken.

1 oktober 2014 om 12:41

Myronfaro,

Wat ik ook raar zit te vinden, is dat op de website van United Vansen met geen woord wordt gerept over Ado.

Ook niet in verdoken termen zoals : " We zijn bezig een club over te nemen in Nederland".

Het zit normaal gezien ook in de laatste fase: het geld overmaken; De contracten zijn getekend en zullen wel bindend zijn. Maw. daar wil je toch graag over communiceren naar je gebruikelijke achterban?

Maar niks hoor.

Ik ben altijd argwanend wanneer iemand of iets uit een land ver-ver-ver van hier een relatief kleine club komt overnemen. Altijd met dezelfde foefjes "we willen internationale bekendheid", ja ja, met zo'n 'kleine' club? Zal wel lukken hoor.

1 oktober 2014 om 13:00

Iedereen komt


Ik ben het met je eens dat dit erg vreemd is.
Ik zit zelf in de zakelijke wereld en als ons bedrijf een overname realiseerd dan staat dat zeker vermeld op o.a. de site.

Ook vreemd dat vd Kallen nog tot half oktober wacht alvorens de stekker eruit te trekken.
Zet ze maar onder druk en maak eerder de beslissing.

1 oktober 2014 om 13:16

Myronfaro,

Precies, dat doen ze overal. Uit trots, om de werknemers, aandeelhouders, vriend en vijand te informeren.

Maar die Van der Kallen is ook niet bepaald onbesproken.

Thieme Grafimedia Groep, wat van hem was en waar hij CEO was, is onder zijn bewind failliet gegaan. En niet zomaar een faillissement, het was er één met een oerknal.

Bijna 1000 mensen hun baan kwijt, het was één van de grootste faillissementen ooit in de sector.

Waarnemers wijzen toch naar Van der Kallen wanneer men vraagt wie hier schuldig aan was.

Het was één groot feest van megalomanie. De ene overname was nog niet rond, of ze namen al iets anders over. Too fast, too soon allemaal. Ondoordacht.

En die mijnheer zit dus bij Ado. Tja.

Ik denk dat ADO De Telegraaf wel degelijk serieus moet nemen. Een krant als De Telegraaf kan iemand of iets maken of kraken... Dus VD Kallen kan beter op z'n woorden letten.
Het is natuurlijk wel een hele vervelende gang van zaken. Dan wel, dan niet, dan is die weer niet bereikbaar... Wat dat betreft had Vitesse het beter voor mekaar, haha. Ik wil het nog wrl eens afwachten, want ADO wordt al sinds de eerste berichtgeving over de overname, in feite blij gemaakt met een dode mus...

De Telegraaf is een roddelkrant, maar zitten met hun informatie vaak wel in de goede richting. Ik vind het maar een raar verhaal met die Chinezen in ADO Den Haag.

De Telegraaf die hebben een sportredactie die zeer weinig van voetbal weet. Het is soms gewoon lachwekkend wat ze vermelden.

1 oktober 2014 om 11:49

De Telegraaf is een tendentieus roddelblad, maar ze zouden het hier wel eens bij het rechte eind kunnen hebben. Dit zaakje stinkt.

Als dit hele verhaal toch een luchtfietserij blijkt te zijn zeg........

Afgaande op wat je hoort en leest kloppen er dingen niet. Tijd zal het leren. Overigens kun je meteen zien hoe de Nederlandse competitie er qua waarde voor staat. Slechts 8 miljoen voor Ado. Wat wordt er voor clubs als Manchester City betaald?

Alles voor de verkoopcijfers hé.

Valt me echt tegen van zo'n krant, want zo beschadigen willens en wetens ze bepaalde mensen of partijen.
Graag de eerste willen zijn in berichtgeving of het nu juist of onjuist is.

Instanties 2 weken gesloten lijkt me een erg sterk verhaal en vooral in China, waar ze niet schuwen medewerkers in het weekend te laten doorwerken om vakantiedagen in te halen.

Als het echt klopt dat het bedrijf United Vansen niet zit waar het zou moeten zitten dan is dat toch zeker te verwijten aan Van der Kallen die zelf ook onderzoek had kunnen doen of laten doen naar een onbekend bedrijf alvorens er mee in zee te gaan.

Ik vond het eerst ook een vreemd verhaal dat de Chinese overheid zijn fiat moest geven voor een overname in het buitenland, maar dat klopt wel.
Elk Chinees bedrijf die in een ander land een ander bedrijf wilt overnemen of andersom moet toestemming vragen aan de regering die trouwens ook de overname kan tegenhouden.

Wat ik van United Vansen kan vinden is een website, hun vestigingsadres en gegevens.
Daarnaast zijn ze volgens mij betrokken geweest om de Italiaanse en Franse supercup naar Beijing te halen en waren ze ook in onderhandeling met de Spaanse bond om de supercup in Beijing te spelen die is afgeketst door weigering van Barcelona.

1 oktober 2014 om 13:03

Wel degelijk is iedereen vrij.maar niet 2 weken.op 1 october word de stichting van de volksrepubliek china gevierd en is iedereen een week vrij (National Day Golden Week). Daarna is t weer keihard doorwerken :P

Half oktober moet er duidelijkheid zijn, zo niet dan trekken we de stekker eruit”, benadrukt de eigenaar van de Eredivisionist.

Dit heeft hij niet gezegd... Het is een streven om dan rond te komen.

Het feit dat hier mensen brabbelen over ADO had dit of had dat....laat al zien dat mensen de boel lekker door elkaar kl(pr)utsen.

Dit is een zakelijke transactie tussen vdkallen en United Vansen!
Vd Kallen is groot aandeelhouder van de NV Ado....

Als de deal niet doorgaat blijft vdkallen groot aandeelhouder en blijft ADO gewoon ADO zo simpel is dat.

Ergens hoop ik dat er nog mensen in de regio zijn die deze aandelen willen overnemen, de bedoelingen van United Vansen zijn mij te vaag...
Aan de andere kant vind ik het wel leuk als de deal wel doorgaat zodat alle Teleneuzen/graaf/wilfredgonnoroetjes/snorretjes keihard op hun muil gaan...

Waar rook is is vuur, heb toch het vermoeden dat het niets wordt bij ADO den haag. Dit duur toch veel te lang?

Ado houdt zichzelf een dikke worst voor de neus. Ik moet sterk denken aan de situatie bij roda jc een aantal jaren geleden. Toen wilde een Australiër zogenaamd roda overnemen maar toen puntje bij paaltje kwam werd het stiller en stiller.precies hetzelfde gebeurd nu bij ado.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren