Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik te traag? Ik was sneller dan Ribéry en Robben, die cijfers liegen niet’

Laatste update:

Timmy Simons krijgt de nodige kritiek te verwerken bij Club Brugge, maar blijft in zichzelf geloven. De 37-jarige middenvelder is de aanvoerder van de Belgische topclub en hoopt zijn carrière ook bij zijn huidige werkgever af te sluiten.

/

Critici, onder wie Marc Degryse, menen dat de ex-speler van onder meer PSV te traag is geworden. Simons snapt daar evenwel niets van, zo laat hij weten in een interview met Humo: “Kijk maar naar de resultaten van mijn tests: de cijfers zeggen dat ik fitter ben dan twee à drie jaar geleden. En toen was ik sneller dan Franck Ribéry en Arjen Robben, dat kon toen ook niemand geloven. Maar die cijfers liegen niet.”

De 93-voudig Belgisch international kan na zijn carrière aan de slag bij PSV, FC Nürnberg, de nationale ploeg én Club. “Ik heb een goed voorstel van Club gekregen, daar zal ik eens over nadenken mocht ik ooit voelen dat het tijd is om te stoppen.” Simons heeft een aflopend contract in het Jan Breydelstadion.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 september 2014 om 20:07

Herkansing. Als hij nu fitter is dan hij toen was en toen was hij sneller dan Robben en Ribery, wat betekent dat dan?

Ik betwijfel overigens of het waar is, maar dat terzijde.

1 oktober 2014 om 07:05

Fitheid hoeft geen verband te houden met snelheid.
Je verliest veel explosiviteit met leeftijd, maar kunt wel conditioneel fitter zijn.

30 september 2014 om 21:10

Hij heeft zichzelf op fifa een pace boost gegeven

30 september 2014 om 22:19

+45

Sneller moe zeker ? Nee respect voor deze man toch een leuke carriere gehad !

Moehahaha. Wat een grapjas. Iedere halve gare ziet dat hij sloom is; of is hij de zoveelste die het alleen op de training laat zien!?

30 september 2014 om 19:37

Sneller dan Robben en Ribery, hmmm. Dan zou hij me toch eerder opgevallen moeten zijn.

30 september 2014 om 19:50

Nee, dat valt niet op omdat die dingen gemeten geworden met en zonder bal. Zo trok Daniel Van Buyten op het WK een snellere sprint dan Robben met een hogere topsnelheid. Die feiten liegen niet, dat was gewoon zo. De vraag is alleen of het juist gemeten wordt want Daniel Van Buyten deed dat niet met een bal aan de voet en Robben wel. Bovendien wordt er altijd gerekend over een langere afstand terwijl startsnelheid in voetbal veel belangrijker is dan snelheid over 80 meter want dan ben je het veld al over (ervan uitgaande dat je niet op de achterlijn start).

Het is dus maar hoe je de cijfers interpreteert, maar zeggen dat Simons of Van Buyten trage jongens zijn klopt niet. Qua startsnelheid en wendbaarheid klopt dat wel, maar daar gaat het hier niet echt over.

30 september 2014 om 20:03

Ik zou zeggen bayern koop simons

30 september 2014 om 20:14

Hij is inderdaad sneller dan Robben, sneller moe.

30 september 2014 om 20:30

Robben deed het op het WK toch ook niet met de bal aan de voet? Die fantastische sprint waarin hij Ramos vernederde was toch na een diepe bal van Sneijder?

30 september 2014 om 22:04

Die sprint van Simons waar het over gaat, was sneller dan 35 KM en dat was zonder bal. Alleen Caligiuri was toen sneller. Bovendien stond Simons toen eerste als het ging om gemiddeld de meeste kilometers per wedstrijd. Meneer heeft hier gewoon gelijk. Waarschijnlijk is ie fitter dan ie was (want dat zou uit tests zijn gebleken), maar is ie gewoon trager geworden op de kortere afstanden.

30 september 2014 om 22:33

Ja en robben was sneller dan Bold...
Die metingen kloppen van geen kant.

30 september 2014 om 22:49

Dat was ie niet. De meting is bijgesteld (van 37 naar 31) en het was al niet sneller. Verder ligt Bolt zijn topsnelheid op zo'n 44 km per uur. Men ging toen voor het gemak van het gemiddelde over de 100 meter (37,5 km per uur ongeveer) uit en dat ligt door de start een stuk lager. Die metingen kan trouwens elke clown zelf uitvoeren met videosoftware. Gewoon tienden van een seconde knippen en de afstand (grootte van het veld in het desbetreffende stadion is ook wel ergens te vinden) berekenen. Dit omzetten naar kilometers per uur op het punt waar ie de grootste afstand aflegt en je hebt zijn topsnelheid.

Het gaat er ook om hoe snel iemand is met de bal aan de voet. Anders kun je gewoon allemaal 100 meter renners een contract geven.

30 september 2014 om 20:23

Ik denk niet dat verdedigers zo vaak met een bal naar voren sprinten. Lijkt me wel makkelijk als je een snelle verdediger achterin hebt staan.

30 september 2014 om 22:58

Precies het gaat er ook om wat je kunt met een bal!

Vooruit of achteruit?

On: Toch altijd een bruikbare speler geweest maar zo snel als hij zegt???

30 september 2014 om 22:05

Hij heeft 3 jaar geleden een snelheid van over de 35 km gelopen tijdens een wedstrijd en daardoor was ie de 2e snelste speler dat seizoen in de Bundesliga. Dus ja, zo snel als ie zegt.

Wat een grap dit. Probeer Robben maar eens bij te houden op het veld met of zonder bal. Lukt hem nooit.

Zelfs in een gewone 100 meter sprint verliest hij van Robben.

En dit jaar met Brugge kampioen! Simons: held!

30 september 2014 om 19:34

Zou inderdaad mooi zijn. Hij verdient het echt, en hem dan opnemen in de technische staf ofzo.
Hij is een monument, maar ik zie het liefst Gato Silva spelen, liever dan Timmy en Vormer. Hopelijk mag hij donderdag starten.
Silva met daarnaast Vormer tegen Helsinki, Timmy moet geen 3 matchen per week meer spelen

1 oktober 2014 om 00:09

Ja, vind ik ook. Simons blijft van goudwaarde voor de ploeg als hij speelt, maar hij is niet de enige die op die positie moet spelen. Aanvallend vind ik een Silva bijvoorbeeld wat meer brengen.
Misschien missen we dan wel leiderschap achterin, en zeker als MPH zou kiezen voor Duarte-Mechele. Dan lijkt Engels+duarte of Mechele daar toch een betere optie, als Simons niet speelt.

30 september 2014 om 20:11

Brugge en kampioen in 1 zin? Waar heb ik dat de afgelopen jaren nogal gehoord.. Anderlecht wordt kampioen en brugge kan knokken om in de top 3 te geraken.

30 september 2014 om 20:17

Jaja, zielig ventje, we weten al dat je Anderlecht fan bent. Op alle (ook al zijn het er weinig) topics over het Belgisch voetbal zit je Club af te kraken. Get a life

30 september 2014 om 20:42

Nee, als brugge terug spelers haalt zoals in hun gloriedagen, zal ik dat ook zeggen. Ik zeg het ook als het goed is. Ryan, engels en meunier kunnen mij bijvoorbeeld bekoren.

Als het alleen om snelheid ging was bolly biabany etc allemaal topvoetballers, het gaat er ook om wat je met je snelheid doet.

30 september 2014 om 19:39

Als het al zo zou zijn dat hij sneller was dan zal die wel een hele slechte techniek hebben.

Ik heb cerder nog nooit iets over zijn snelheid gehoord dus het zou raar zijn dat hij sneller is dan ribery en robben !

30 september 2014 om 19:39

Dat noem ik geen sterk argument. Als jij nooit iets over Simons' snelheid gehoord hebt, betekent dat niet dat hij niet snel kan zijn natuurlijk.

30 september 2014 om 19:58

Nee, daar heb je gelijk in, maar als je een willekeurig iemand vraagt wie sneller is, gaat 85 procent voor robben

Simons heeft natuurlijk niet meer de snelheid van voorheen maar in zijn beste dagen kon hij inderdaad wel iemand terughalen op snelheid.

Of hij echt sneller was/is dan Robben, dat betwijfel ik maar aantonen kan ik het ook niet.

Het minste dat je van Simons kunt zeggen : een 100 pct prof. Hij zal nooit verzaken, altijd voorop in de strijd en zijn lichaam tot het uiterste verzorgen.

Vind Simons echt wel een held. Indertijd was hij bij PSV echt de leider van het elftal. Misschien geen groot technicus of echt een beest als Essien ofzo, maar dat had hij allemaal niet nodig om toch te belangrijk te zijn. Gewoon een prima speler die overal waar hij kwam een basisplaats kreeg; zegt ook wat.

30 september 2014 om 19:46

Een heel intelligente speler inderdaad. Leest het spel perfect. Is geen moderne, voetballende '6' zoals Witsel (bij België, niet bij Zenit) of Verratti. Maar hij was heel belangrijk voor het evenwicht bij al zijn clubs, en heeft 93 caps bij België.
Op en top prof.

"mocht ik ooit voelen dat het tijd is om te stoppen."

Met andere woorden: Misschien wel nooit?

30 september 2014 om 19:49

Misschien voelt die dat inderdaad nooit zo, maar ik denk dat hij op zijn 45ste geen nieuw contract meer zal krijgen als profvoetballer: dan houdt het vanzelf op.

30 september 2014 om 21:58

Hij kan altijd nog naar India

Vind natuurlijk wel dat het een prof is, een speler dat voor matige clubs uiteraard een versterking is. Maar hoelang gaat hij nog mee? Respect voor hem, alleen onrespectloos tegenover robben en ribery.

Hij zegt dat hij sneller was. Hij zegt niet dat hij sneller kon lopen of voetballen. Dat beweren is gewoon onnozel.

Hij wordt al 1 1/2 jaar er gewoon afgelopen door zowat iedereen. Het is soms echt pijnlijk. In de wedstrijd van afgelopen weekend op het veld van Oostende maakte Andile Jali hem met momenten belachelijk.

Hij is een onderdeel van het probleem dat Club Brugge heeft: hij vertraagt alles.

Simons is bezig aan zijn jaar te veel. Misschien dat ie nog net mee kan bij kleinere clubs in 1ste klasse, maar voor een topclub komt ie duidelijk tekort. Wat ook geen schande is, gezien zijn hoge leeftijd.

Toffe jongen wel, maar hij moet aanvaarden dat het vet van de soep is.

30 september 2014 om 20:21

Dat is uw mening. Ik zie vaak matchen waarin Timmy een dragende kracht is blij Club Brugge. Jammer dat hij het probeert om 3 matchen per week te spelen, want dan is het inderdaad allemaal wat minder.

Als hij zich op 1 of 2 matchen per week zou concentreren, is hij door zijn spelintelligentie nog steeds een heel belangrijke speler voor Club Brugge, evenveel als een Vormer en meer dan Menegazzo.

Die nieuwe Chileen (gato Silva) vind ik wel de beste, al kan ik enkel oordelen op basis van zijn WK en de Europese match.

1 oktober 2014 om 09:15

Ik moet eerlijk zeggen dat het einde nadert voor Timmy. Hij wordt er effectief afgelopen in bepaalde matchen en dan heb ik het over wendbaarheid. Ik heb enorm veel respect voor deze speler maar voor 1 miljoen euro aan salaris kan Club beter iemand anders halen. Gato Silva heeft me al bekoord tegen Torino.

1 oktober 2014 om 21:20

We kunnen hem nog steeds goed gebruiken, zolang hij niet teveel topmatchen speelt. Als hij zelf wil stoppen, ok, maar wij gaan hem niet laten gaan. Zo'n held.

Gato Silva vond ik ook al goed op het WK, een hele goeie transfer. Wel vreemd dat geen Spaanse club uit La Liga hem heeft gehaald.

Van Beukering scheen ook redelijk snel te zijn, maar toen puntje bij paaltje kwam en hij tegen de Noorderzee wind moest sprinten, bleek hij zo traag te zijn als dikke berenstront in een trechter.
Nee Timmy, ik geloof hier helemaal niks van.

Die sprint tijdens het wk was gwn te erg van robben. Zelfs biker van popo houd hem niet eens bij

Hahaha wat ern grapjas robben is 5 keer sneller

Deze speler kon net het niveau van PSV aan.
Ik ben ook sneller dan Robben op een scooter.

Waarom hebben ze hier geen poll.
Dan kunnen we weten wat de mensen op VZ ervan vinden

Iedereen lacht hier Simons uit dat hij drie jaar geleden niet sneller was dan Robben en Ribery maar waarschijnlijk doelt hij op dit, waaruit blijkt dat hij toch vrij snel was/is:

De Duitse pers smult van 'oldie' Timmy Simons. De statistieken van de Rode Duivel bij Nürnberg zijn indrukwekkend. Simons staat op zijn 34ste hoog in het lijstje met spelers die het meest lopen. Sinds hij in de zomer van 2010 van PSV overkwam, miste Simons nog geen minuut bij Nürnberg. Bovendien staat hij ook nog eens op een knappe achtste plaats in het lijstje met spelers die het meest lopen in de Bundesliga. Simons loopt gemiddeld 11,81 kilometer per match. “Ik heb mijn lichaam altijd goed verzorgd”, reageert Simons. “Ik ben al op jonge leeftijd met duurlopen gestart.” De Rode Duivel legt niet alleen veel kilometers af, hij is ook nog eens snel. Met een piek van 35,17 km per uur is hij de tweede snelste speler van de Bundesliga. Simons moet enkel Marco Caligiuri (27) van Mainz laten voorgaan met 35,21 km per uur. “Het ziet er misschien niet zo uit, maar als het moet, kan ik nog heel snel zijn”, weet Simons nog.

30 september 2014 om 22:03

Lang lopen en snel lopen is niet hetzelfde. En ook die piek moet je relativeren.

Het kan dat hij 35,17 km per uur haalt, maar da's ook maar even. Iemand die 34,5 als piek heeft, maar dat een paar seconden langer vol kan houden dan Simons, gaat hem zo voorbij.

Hij is echt traag, komt dikwijls te laat, waardoor hij een stuk ruwer speelt als in zijn jonge dagen.

Lekker belangrijk allemaal zeg!

Gelukkig zijn snelheid en fitheid hetzelfde timmy...

Dat is echt raar, Timmy Simons en Daniel van Buyten worden/werden door iedereen oud en versleten genoemd terwijl ze er makkelijk ene Arjen Robben en nog zoveel anderen kunnen voorbij sprinten.

Het gaat niet alleen om snelheid in het voetbal...Het is geen fifa.

In zijn tijd bij PSV was dit een van mijn favoriete spelers. Eentje die keihard werkt en nooit zeurt. Ervaring en was een echte captain. Was toentertijd de verpersoonlijking van wat PSV was. Rust, degelijk en geen rare fratsen. Ik vond het zo jammer dat hij weg ging want we hadden hem de afgelopen jaren ontzettend goed kunnen gebruiken. We hadden hem op de bank gezet omdat we vonden dat hij het niveau niet meer aan kon maar nadat hij weg ging in 2010 heeft hij iedereen de mond gesnoerd door jarenlang elke wedstrijd mee te doen met het hogere niveau in Duitsland en dat ging moeiteloos. Overal waar hij heeft gespeeld werd hij gewaardeerd en nergens is er een slecht woord over hem te bekennen. Een geweldige speler, een echte prof met een type karakter dat we steeds minder tegen komen. We missen een type Simmons al jaren.

Enorm veel respect voor deze man, maar nu is het tijd om te stoppen.

Die renden dan zeker op een roltrap.

Timmy heeft een hele mooie carrière gehad waar menig voetballer jaloers op is. maar ik kan me niet herinneren dat hij snelheden heeft gehaald die sneller waren dan Robben of Ribery.

Jaja en daarom speelde je al CM. Die snelheid is mij nooit opgevallen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren