Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dat APOEL-uit lastig gaat worden voor Ajax, kan ik bevestigen'

Laatste update:

Ajax wil dit jaar graag overwinteren in de Champions League en in een poule met Barcelona en Paris Saint-Germain betekent dit dat er in ieder geval twee keer gewonnen moet worden van APOEL Nicosia, zo lijkt het. Frank de Boer heeft er vertrouwen in dat zijn ploeg daar goed genoeg voor is, maar Joost Broerse waarschuwt de Amsterdammers voor een zware opgave op Cyprus.

/

Ajax speelt dinsdagavond uit bij APOEL, de club waar PEC Zwolle-speler Broerse in de periode 2008-2011 op de loonlijst stond. "Dat APOEL-uit een lastige klus voor Ajax gaat worden, kan ik bevestigen", zegt hij tegen Voetbal International. "Het publiek in GSP Stadium is enorm fanatiek, zingt non-stop. Het wemelt van de grote vlaggen en spandoeken. Voor bezoekende teams is dat best intimiderend. Bij APOEL word je écht gezien als de vijand."

Een deel van de selectie was er twee jaar geleden al bij, toen APOEL de kwartfinale bereikte en toen werd uitgeschakeld door Real Madrid. Volgens Broerse is iedereen realistisch, maar hoopt men wel op een herhaling van dit succes. De speler van PEC weet dat de spelers die APOEL onder contract heeft staan niet tot de absolute top behoren, maar merkt op dat de spelers wel ervaring hebben opgedaan in een grote competitie en ook op internationaal niveau. Volgens Broerse moet Ajax vooral letten op Tomás De Vincenti.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij proberen ze te zeggen dat apoel best goed is.

30 september 2014 om 16:20

Denk het ook, is wel tot me doorgedrongen na letterlijk 10 artikelen.

30 september 2014 om 21:16

Ik geef Joost Broerse gelijk ik heb ook zo'n gevoel dat Ajax het moeilijker gaat krijgen dan ze denken.

30 september 2014 om 17:46

@fcutrecht03: ook wat jij zegt is een cliche, maar daarom niet minder waar. Feit is dat Ajax in de CL al even geen uitwedstrijd meer heeft gewonnen. Dus het is denk ik terecht dat veel mensen aangeven dat het moeilijk gaat worden.

We moeten gewoon afwachten hoe de wedstrijd zich zal ontwikkelen. Voor hetzelfde geldt scoort Apoel binnen 2 minuten en is het al een verloren zaak, maar andersom kan Ajax voor rust de wedstrijd naar zich toe trekken door met 2-0 te leiden op Cyprus.

Ik wordt een beetje ziek van al die mensen die zeggen hoe goed Apoel,wel niet is of hoe zwak ze wel niet zijn.

30 september 2014 om 16:21

Zelfde geldt voor ajacieden die er alvast rustig vanuit gaan dat er even 6 punten tegen gehaald worden.

30 september 2014 om 16:29

Precies, echt irritant.

30 september 2014 om 16:41

Wij zijn AJAX, niemand kan ons stoppen! Godenzonen 3 sterren op de borst! Wij zijn AJAX, gevreesd in heel den lande! Onze trots, voor AJAX AMSTERDAM!

30 september 2014 om 16:47

Wat zing jij jongen? Ga jij je eens verdiepen in songteksten aub

30 september 2014 om 16:48

@catalonia

Dat is juist het punt, en niet 6 punten..
Het Nederlandse voetbal heeft zichzelf al zo omlaag geluld, dat we tegenwoordig met angst en beven naar Cyprus moeten.
Het is tegenovergesteld van wat jij beweert.
Een teken van verval, vind ik

30 september 2014 om 16:48

Ajax is goed maar we moeten wel realistisch blijven

30 september 2014 om 16:48

Zo ben ik niet hoor als deze gast. Ik hoop wel dat Ajax gaat winnen ik denk een minimale met hakken over de sloot 1-2
Gezien het spel de laatste wedstrijden met uitzondering Nac

30 september 2014 om 16:52

@ Siem63,

Het is de realiteit helaas, we zitten niet meer in de jaren 90.
Ik ben ervan overtuigd dat de passie bij Apoel vanavond groter is dan de jongens van Ajax die minder fel zullen zijn.
Vind het een duel wat alle kanten op kan en hoewel ik hoop dat Ajax wint kijk ik er absoluut niet meer raar van op als Ajax vanavond met 2-0 naar amsterdam gestuurd wordt.

30 september 2014 om 17:16

Catalonia, daar zeg je eigenlijk alles mee..
En de nivellering in Europa voor clubs als Ajax, opgeteld met het feit dat men ongebreideld buitenlanders kan opstellen in ieder land, dat maakt het 2e garnituur almaar meer aan elkaar gewaagd terwijl de absolute top (lees: het absolute geld) steeds verder weg lijkt

30 september 2014 om 17:22

precies, Net als vorig jaar tegen Salzburg maar uit eindelijk hebben ze met 3-0 en 3-1 verloren, elk wedstrijd is anders

30 september 2014 om 17:31

'ik ben ervan overtuigd dat de passie bij Apoel vanavond groter is dan de jongens van Ajax die minder fel zullen zijn.'

Hoezo ben jij hiervan overtuigd? ken je Apoel Nicosia? of is dit zomaar een kreet? ben heel erg benieuwd..

30 september 2014 om 17:42

Is altijd zo, Ajax is bijna nooit fel,verliezen vaak het duel om de afvallende bal en de lange bal van achteruit, vooral als de tegenstander fel is, goed druk zet en Ajax spelers afgejaagd worden.

30 september 2014 om 19:21

@ Winkelier
Is het in je bol geslagen?

30 september 2014 om 20:54

Klein beetje wel ja😊

Als je als Nederlandse club Apoel al niet meer kan verslaan, trek je als club zijnde dan maar gelijk terug uit de CL. Ajax is aan z'n stand verplicht dit varkentje even te wassen.

30 september 2014 om 16:23

Ajax is Europese middelmaat tegenwoordig en dan is het domineren van de kleinere clubs niet vanzelfsprekend meer.

30 september 2014 om 16:26

Valt reuze mee, Ajax doet altijd leuk mee in de wedstrijden en maken genoeg kans. Hoe ze vorig jaar Barca ook alle hoeken van het veld lieten zien was fantastisch om te zien, Barca wist niet waar ze het moesten zoeken.
Daarnaast maakten ze het City erg lastig en 2 weken geleden PSG ook weer.. dan ben je verre van middelmaat in mijn ogen.

30 september 2014 om 16:30

Als ze geen middelmaat waren dan overwinterden ze wel, dat leuk meekunnen in topduels staats haaks op het verliezen en het verspillen van punten tegen kleintjes.
Als Ajax Europese subtop is winnen ze vandaag met 0-3, zal mij benieuwen.

30 september 2014 om 16:43

Jou clubje won ook maar 1-0 nota bene thuis vs Apoel maar goed! Hahaha

30 september 2014 om 16:44

Dus?

30 september 2014 om 16:49

Ja zeg maar dus!! Aangezien je net doet alsof Ajax niks voorstelt en pas subtop is als ze 0-3 daar uit winnen. Barca kwam thuis niet verder dan 1-0 dus jou club is ook geen subtop volgens jou theorieën. Apart

30 september 2014 om 16:50

Je zegt net dat een Europese subtopper met minimaal 3-0 wint maar Barcelona won alleen met 1-0 dus eigenlijk zeg je gewoon dat barca middelmaat is

30 september 2014 om 16:55

Hahahahhaah catalonia je staat echt voor lul nu

30 september 2014 om 16:55

Barca faalde tactisch met teveel gerouleer door Lucho, kan je hem ook aanrekenen dat het zo moeizaam ging.
Maar dat zet ik weg als incident want uit kan het gerust 0-5 worden als het loopt, kwalitatief gezien is het verschil immers enorm.

Ajax heeft het de laatste jaren steeds vaker moeilijk in zulke duels, hoe kunnen we dan nog spreken van Europese subtop?
Europese subtop is Porto, Benfica, Basel, Schalke, Napoli etc.
Als Ajax Europese subtop is overwinteren ze soms en komen ze anders ver in de EL.

30 september 2014 om 17:18

@Catalonia dit zal misschien klinken als een (slecht) excuus maar is gewoon de waarheid, Ajax heeft de afgelopen jaren enorm veel pech gehad met zowel loting als arbitrage in de CL, tegen Milan die penal, tegen Real Madrid 2 goals onterecht afgekeurd terwijl er in Lyon op het zelfde moment ook iets erg merkwaardigs gebeurde, knipoog knipoog... En dus altijd weer die loting, hoe kun je van Ajax nou verwachten dat ze doorgaan in een poule met slechte arbitrage, een poule met de kampioenen van de grote drie en een poule met jarenlang misschien wel de beste ploeg ter wereld met de (een na) beste speler ter wereld en het AC Milaan dat 6 jaar geleden nog grootste prijzen won. En nu wéér Barca en een club waar de wissels en talentjes voor veertig miljoen euro worden verkocht, dus kijk aub wat verder dan je neus lang is met zulke slecht onderbouwde meningen. En dan zullen jullie allemaal wel weer vertellen dat we aan het zeuren zijn etc. Maar dit is gewoon objectief, na te checken feiten.

30 september 2014 om 17:25

Barca speelde met een B elftal begrijp het nou, hoeveel speelde barca toen ze thuis speelde? ohja 4-0 zonder moeite, Psg is laatste tijd matig die spelen zowat elke weekend gelijk, en city focust altijd op de premier league sjonge jonge.

30 september 2014 om 17:27

Enyearna, barca speelde niet 100% ? ajax verloor thuis toch van Salzburg met 3-0?

30 september 2014 om 17:44

Volgens mij verloor jouw barca vorig jaar nog van ajax. Dus hoort barca dan ook bij de middelmaat?

30 september 2014 om 18:04

En Barca won van Real en Zwolle van Ajax, dus Zwolle is de beste club ter wereld momenteel?
Of werkt het niet op basis va incidenten maar je gehele prestaties Europees over een x aantal jaar.

Het lijkt me toch vrij logisch dat geen enkele ploeg in de Champions league slecht is. Maar Ajax moet toch gewoon kunnen winnen van Apoel als ze door willen komen in de CL.

Dit kun je verwachte
Een speler gaat nooit zeggen dat hij bij een club heeft gespeeld die eigenlijk niet zo veel voorstelt

30 september 2014 om 16:35

Dat Ajax het niet makkelijk gaat krijgen is duidelijk, maar mijn god, wanneer je als beste club van Nederland niet wint van deze ploeg uit (met alle respect) Cyprus..... tsja.. De uitslag van Twente tegen Qarabag natuurlijk daargelaten. Uitermate slecht. Maar ik geef Ajax de grootste kans.

Het enige wat ik vanavond hoop ze zien is dat al die jonkies zich eens gaan gedragen als echte mannen, er op los beuken, met lef spelen en zich niet zomaar op zij laten zetten en natuurlijk naar voren blijven voetballen dan zie ik het goed komen.

Er moet maar 1 iemand tussen zitten op het middenveld of verdediging die te bang om naar voren te spelen/initiatief duft te nemen en/of zijn taken niet uitvoert en je kunt het vergeten. Hopelijk kan iedereen zich opladen voor vanavond alsof ze de finale spelen.

30 september 2014 om 18:07

Precies... gewoon als mannen voetballen, beuken inderdaad als het nodig is, geen duels schuwen en je opstellen als de "uitspelende ploeg". Daarnaast ook gewoon het verzorgde ajaxspel. Tuurlijk wordt het dan nog steeds lastig want ik denk dat apoel ook stiekem hoopt op plek2 natuurlijk en ze spelen voor hun eigen publiek. Maar als ajax gas gaat geven en ballen toont moeten we hier winnen!

30 september 2014 om 18:12

@medellin

Als Ajax de fysieke duels gaat opzoeken verliezen ze het gegarandeerd. Ze zullen met zuivere passes snel moeten combineren en alert zijn op de afvallende bal. Maar Ajax heeft echt geen ploeg die de oorlog aan moet gaan.

30 september 2014 om 18:23

Als het daarop aankomt bijvoorbeeld als het 1-1 staat en apoel gaat druk zetten heb ik liever niet dat ze als wijven gaan staan kijken. Oorlog voeren dus!

30 september 2014 om 20:35

Ik denk als Ajax de toon kan zetten en aantoont dat ze het fysieke spelletje niet schuwen dat Apoel zich daar in kan verslikken. Ik weet dat Ajax niet de sterkste en meest geschikte spelers heeft voor dat spelletje maar het is beter dan niks. Dat zag je ook tegen PSG (nu praat ik de NOS na) na dat doelpunt durfden ze opeens weer te voetballen, begonnen ze harder te spelen, paar harde fouten. Iedereen kreeg weer zelfvertrouwen en dat heb je straks ook nodig.

Ik verwacht een 2-1 voor apoel, dat Schone niet kan starten gaat veel schelen, ondanks dat een werker zoals Zimling handig is. Apoel zal thuis punten gaan en moeten pakken, dat weten zij net zo goed. Tegen Cypriotische of Griekse clubs uit spelen is altijd lastig, echt heksenketels.
Ik hoop op een wedstrijd met twee ploegen die willen voetballen. Gun het apoel wel!

Joh ajax is de kuip gewend.
En eigenlijk zijn ze het overal wel gewend dat iedereen tegen hun is.
Dus ik verwacht niet dat ze daarvan geintimideerd raken.

Ach Ajax is in Nederland altijd de grote vijand in de Eredivisie in uitwedstrijden,kan me niet voorstellen dat ze daar nu nog van slag van raken.
Het wordt lastig maar niet onmogelijk.

Ok.. Het is mij wel duidelijk! Apoel Nicosia is niet van minder niveau als top eredivisie.. Genoeg geluld, we gaan het zien vanavond . Ik ga voor een prachtige 2-1 overwinning voor Ajax. Voor alle doemdenkers: Na die kwartfinale in 2012, zijn ze 2013 EL uitgeschakeld door Bakoe, vorig jaar voorronde CL uitgeschakeld Maribor, in de EL uitgeschakeld in een poule met Frankfurt, Tel Aviv en Bordeaux en dit jaar de CL gehaald door van Helsinki en Aalborg te winnen (had Feyenoord die loting maar gehad). Zo indrukwekkend is dit nou ook weer niet voor een Champions League ploeg..

30 september 2014 om 17:30

Ajax verloor van Steauboekarest en werd na 1 ronde al uitgeschakeld, en over salzburg wat al een kansloze verhaal.

30 september 2014 om 17:52

Ik neem aan dat je weet dat een Nederlandse clubs de loting die jij opnoemt nooit kunnen hebben aangezien hun zich plaatsen via het kampioenen gedeelte in de voorrondes waardoor het makkelijker word om het hoofdtoernooi te halen.

Ajax gaat onder druk komen te staan tegen dit Apoel en ik hoop zo dat ze zich daar nu eens onderuit kunnen voetballen.
Zou fantastisch zijn voor het Nederlandse voetbal als Ajax hier een goed resultaat weet te behalen.

Het maakt niet uit wat iedereen zegt over hoe sterk/zwak Apoel wel is, als je reële kans wilt maken op de 2e plek moet je deze wedstrijd winnen, dit is de beste kans voor Ajax om 3 punten te pakken

Dat Apoel de kwartfinale van de CL heeft kunnen halen en velen Ajax kans zien maken tegen deze ploeg betekent eigenlijk ook dat veel mensen de doelstelling van Ajax (binnenkort weer kwart of halve finale CL halen) haalbaar vinden. Fijn dat veel Nederlanders ook nog een beetje vertrouwen hebben in onze club(s).

Ik voorzie een moeilijke wedstrijd met een kleine overwinning voor Ajax. Wat ik las doet Schone mee, maar ik neem aan niet de hele wedstrijd. Hoop dat Kishna dan zijn vervanger zal zijn en samen el ghazi de flanken bezet.

Als de NL competitie een stuk sterker zou zijn, dan zou dat een positieve invloed hebben op het nivo van Ajax. Dan zouden middelmatige spelers niet aangetrokken worden omdat het dan de binnenlandse strijd al gaat verliezen. Een sterker Ajax krijg je pas, wanneer Feijenoord, PSV en Twente nu eens echte en ook sterke concurrenten worden. En dat zal ook een positieve invloed hebben op de resultaten Europees.
Voor vanavond houd ik mijn hart vast, Feijenoord is ook niet super maar bliezen Ajax 10 dagen geleden helemaal van het veld. Kan me niet voorstellen dat Apoel slechter is dan Feijenoord.
Ik hoop er het beste van.

Schande!!! Dat men zich zo moet indekken met een prutverhaal over dat Apoel zo goed is.

Cyprus! Die gasten hebben tot nu toe nog maar 1 echte bekende spits opgeleverd en zijn naam ben ik nog kwijt ook, iets van Okkas ofzo??!

De enige reden dat ze zeggen dat Apoel goed is, is omdat ze dan hun hachie bij voorbaat hebben gered als ze verliezen.

Ga toch op vakantie!

Apoel, is ook niet zo goed, maar Ajax is internationaal ook lang niet zo goed als men denkt.
Verwacht een gelijkspel en als het tegenzit een kleine nederlaag.
Mark my words

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren