Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: ‘Zou een loser zijn als ik Blind had behouden’

Laatste update:

Marc Overmars krijgt bakken kritiek over zich heen. De directeur voetbalzaken van Ajax liet deze zomer spelers als Daley Blind, Kenneth Vermeer en Siem de Jong gaan en hoewel er geld genoeg in kas was, kwamen daar enkel voetballers als Niki Zimling, Arkadiusz Milik en Nick Viergever voor terug. Overmars, die gekscherend Netto wordt genoemd, zegt de ‘sentimenten’ te begrijpen.

/

“Wij waren ook niet blij dat Daley vlak voor de transferdeadline wegging”, zegt de sportbestuurder in gesprek met Ajax Life. “Daar hadden we niet meer op gerekend. Je kunt stoer zijn en zeggen dat er niemand meer weg mag, maar anderhalf jaar geleden werd Daley nog weggehoond en twijfelden we of we hem voor een leuk bedragje aan Aston Villa moesten verkopen.”

“Als je ziet wat hij zelf heeft doorstaan en overwonnen, dan kun je hem deze kans niet ontnemen. Dan ben je echt een grote loser als je de transfer tegenhoudt”, aldus Overmars, die de 24-jarige Blind voor uiteindelijk 17,5 miljoen euro aan Manchester United wist te verkopen. Ajax hervat de competitie zaterdag overigens met een thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo.

In beeld: de 24 aanwinsten van Ajax onder Marc 'Netto' Overmars

Denk jij dat Ajax kampioen wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik kan deze redenatie zeker volgen. Het is erg jammer voor Ajax, maar Blind heeft dit verdiend.

12 september 2014 om 19:34

Daar sluit ik me bij aan.

12 september 2014 om 19:39

Waarom haalt netto dan geen normale vervanger?

12 september 2014 om 20:02

En wie dat dan? Mensen zeggen continu waarom Ajax geen toppers haalt maar wie moeten ze dan halen?

Transfer soms is 1 ding maar dan heb je ook nog het salaris. Ajax heeft een salaris cap, je kunt niet voor 1 speler een uitzondering maken want dat werkt niet.

haal je 1 speler en betaald deze 2mln dan zullen andere belangrijke spelers aankloppen en om een salaris verhoging vragen en voordat je het doorhebt betaal je 10mln meer aan salaris kosten per jaar.
En dan draai je weer een flink verlies telkens als je geen CL haalt.

12 september 2014 om 20:06

Ziyech en Mokotje kon je voor 5,5 miljoen halen bijvoorbeeld. Had die Pool lekker in Augsburg gelaten.
Maar Netto wilde Eto O toch ook meer geven?

12 september 2014 om 20:11

@hansje1969
Ja dat is achteraf makkelijk om te zeggen.
Toen United zich melde voor Blind waren deze 2 al verkocht. In andere woorden waren ze voor Ajax om dat moment onhaalbaar.

Kom nu eens met een top vervanger voor Blind welke daadwerkelijk haalbaar was.

12 september 2014 om 20:19

Wij zijn toch geen scouts of wel soms?
Altijd met die dooddoener dat je dan wat namen moet noemen.
Wie wist dat litmanen een ster zou worden. Petterson, Chivu, Finidi, Kanu, Oliseh, Galasek, Grygera..... Dat waren spelers waar ook niemand iets van verwacht had, maar die zijn wel gescout.....
Je hebt toch niet voor niets scouts rondlopen?
Of gaat het echt alleen maar om geld verdienen.... en daarna alles in je zak houden en je team steeds verder uithollen..

12 september 2014 om 20:20

Propper

12 september 2014 om 20:25

@deadsr
Waarom waren die twee niet haalbaar?
A was de kans groot dat Blind weg ging.
B Het middenveld kon wel een impuls gebruiken
C Heb ik zelf dit al zo vaak voorgesteld voor Blind weg ging.
Dus waarom onhaalbaar?

12 september 2014 om 20:32

@hansje1969
Op het moment dat Mokotjo en Ziyech van club wisselden had United zich nog niet gemeld en dacht men dat hij zou blijven.
Dus hoezo was de kans groot dat hij weg ging?

Ziyech en Mokotje hebben ook beide deze zomer aangegeven dat ze alleen naar een club wilden gaan als er een basis plek was.
Dus dan waren de onderhandelingen tussen Ajax en de 2 spelers vrij kort geweest.

Ajax: Ja we willen jouw halen.
Ziyech/mokotje:: o voor welke plek?
Ajax: Als vervanger voor Blind
Ziyech/mokotje: O vertrekt die dan?
Ajax: Nee
Ziyech/mokotje: Heeft zich dan al iemand gemeld voor hem?
Ajax: nee.

En dan waren de onderhandelingen direct afgelopen.

12 september 2014 om 20:37

Ziyech: Hoi Netto, weleens gedacht dat ik tien keer beter ben dan Sererootje?
Netto: Oh nee, dat had ik niet bedacht

12 september 2014 om 20:50

Voor wie had je hem nu als vervanger willen hebben? Eerst begin je over Blind en nu opeens Serero?

Mensen praten er veel omheen en doen alsof het zo eenvoudig is en dat is het niet.

Serero zit dan nu wel in de basis maar als iedereen fit is zit hij gewoon op de bank.
Dus als je Ziyech haalt voor Serero dan haal je hem voor de bank.

12 september 2014 om 21:10

Als hansje1969 directeur zou zijn, zouden we met 2,5 jaar tegen de topklasse amateurs spelen ben ik bang haha. Maar zonder dollen, ik snap niet dat er echt mensen zijn die denken dat Ajax zonder enige reden geld aan het opsparen is. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en mag hierdoor niet zomaar dingen bekend/openbaar maken die van grote invloed (kunnen) zijn op de beursnotering.

Tot zover heb ik nog maar weinig nadelen kunnen ontdekken aan de 'fluwelen revolutie' dus ik blijf 100% vertrouwen houden in de plannen en ideeen van het zogenaamde technisch hart. Ook als we 1 of 2 jaar geen kampioen worden. Ben ik het er altijd mee eens? Nee, maar we moeten niet denken dat de club bestuurd wordt door een stel amateurs. Uiteindelijk zit achter vrijwel alles wel een gedegen idee. Daardoor ben je als supporter eigenlijk al niet meer serieus te nemen wanneer je kritiek levert en vervolgens oppert om Ziyech als vervanger voor Blind te halen.

12 september 2014 om 21:17

@raoulie: feyenoord had ook kunnen verwachten dat pelle zou vetrekken en ook zij slaagden er niet in een vervanger te halen..toch?

Ajax had welgeteld 2 dagen een vervanger te halen. Tot het moment dat united zich had gemeld was er geen enkele indicatie dat blind zou vertrekken. Daarom is het volledig te begrijpen dat mokotjo niet is aangetrokken.

12 september 2014 om 21:24

Handje... zijn ziyech en mokotjo dan zekerheidjes? Nee dus... Ze doen het leuk in Heerenveen en Zwolle maar ook zij zouden geen garantie zijn!

12 september 2014 om 21:33

@teedee jij begrijpt het. Iedereen wil meteen weer toppers, omdat er geld op de bank staat. Had Ajax eind 97 ook geen 90 miljoen gulden op de bank en behoorde ze met dat bedrag niet tot de top van Europa en gingen toen ook spelers weg. Eind conclusie van dat verhaal is 3x kampioen met kleine opleving 2002 - 2004 tot bijna kapot in 2010. Waarom, omdat Ajax rare bedragen uitgaf aan spelers, die niet strookte met de opleiding (die niet deugde) en met het spel systeem. Laten ze maar eerst opbouwen ala 1986 tot 1997. Nu geld uitgeven is hetzelfde mij het in de handen drukken.

12 september 2014 om 21:54

Blind was goed, maar geen top. Dit wk heeft hij het goed gedaan, maar type mokotjo gaat dat ook best in kunnen vullen.

12 september 2014 om 22:06

@deadsr
Lees nou eerst wat ik zeg voor je reageer.
Je vraagt wie ik had willen halen, dus daar geef ik antwoord op. Ook als Blind niet was weggegaan.
Wie gaat Serero uit de basis spelen dan als iedereen fit is? Andersen? Duarte? Zeg het maar. Maar laatste twee doe jij het hopeijk ook niet voor.

12 september 2014 om 22:08

Teedee en reservebankje 1

Alleen geld uitgeven als het past, anders lekker op de bank zetten. En dat doet Ajax nu. Als je gedwongen spelers gaat kopen in de categorie 5-10 miljoen euro kan je dat geld net zo goed gelijk opfikken. Er is geen speler in die categorie die je verder brengt naar de volgende ronde van de CL, en je hoeft niet ten koste van alles opnieuw kampioen te worden.

12 september 2014 om 22:17

Als je nu geld uitgeeft, en dan bedoel ik bedragen boven de 10 miljoen is het risico te groot. Grote namen komen er nu toch niet en die komen pas als je club ook in balans is. Kijk naar het bedrijfsleven, werkt exact hetzelfde!! Ik snap trouwens niet, dat veel dat niet snappen.

12 september 2014 om 23:02

Mja wat het is.. Ik vind het niet erg als een keer goed de knip wordt getrokken, maar ik lig er ook niet wakker van als het niet gebeurd. Laatst had ik het er nog met iemand over die me vroeg; stel Ajax zou Campbell (van Arsenal) kunnen halen voor rond de 10 miljoen, zouden ze dat dan moeten doen? Ik denk van wel. Of een Doria voor 9 miljoen, maar dan niet allebei. Voor van Ginkel zou ook de knip worden getrokken (bod van bijna 11 miljoen euro). Zolang er maar een visie achter zit en dat heeft het huidige bestuur. Ajax heeft wel vaker grof betaald voor grote talenten zoals bv. Ibrahimovic, Suarez en Huntelaar

Er moet inderdaad alleen gewaakt worden voor een situatie waarin je (weer) op te grote voet gaat leven. Je kunt dat soort dingen niet 2 keer per seizoen doen, of zelfs 2 of 3 seizoenen op rij, want dan ga je het een keer oplopen. Dit geld dat Ajax op de bank heeft, 100+ miljoen inmiddels, heeft echt wel een doel; stadion kopen/bouwen, van de beurs af, jaarljkse begroting opschroeven, of iets in die trend. Dit soort dingen kan je als beursgenoteerd bedrijf echter niet zomaar de media in slingeren.

De Ajax supporters hoeven zich echt geen zorgen te maken. Tuurlijk willen we ieder jaar kampioen worden en de halve finales van de CL halen, maar daar moet je naartoe werken. Ik ben allang blij dat er een keer verstandig beleid wordt gevoerd en heb er alle vertrouwen in dat er verstandig wordt omgesprongen met het opgebouwde kapitaal.

12 september 2014 om 23:09

Wie? Dat is een vraag waar duurbetaalde mensen voor zijn om het antwoord te geven

13 september 2014 om 01:24

Ach je teedee wij e zijn gek, dat scheelt

13 september 2014 om 01:43

Niet zeggen dat dat ondervoede negertje goed is

13 september 2014 om 16:48

@reservebankje
Net als in het bedrijfsleven, als je niet investeert, gaat je bedrijf steeds verder berg af en leg je het af tegen de concurrentie. PSV is de lachende derde omdat zei wel investeren en dat volgend seizoen weer terug verdienen in de CL. Dus begrijp je zelf wel wat je zegt?

12 september 2014 om 19:36

Dat is de kritiek toch ook niet op Overmars? De kritiek is dat hij de pijnpunten binnen de selectie van Ajax niet goed heeft kunnen ondervangen. Natuurlijk, Blind moet je dit gunnen, echter had de club voor zijn positie op dat moment al geen back-up, dan zou je toch verwachten dat er een fatsoenlijk lijstje voor onder andere die positie klaar ligt.

12 september 2014 om 19:42

Tuurlijk hebben ze wel lijstjes, maar 1 a 2 dagen voor de deadline een transfer van bijvoorbeeld 6 miljoen rondmaken is niet altijd mogelijk.

Kans is er natuurlijk dat er in de winterstop nog een leuke speler komt.

Ik vind dat Ajax als ze de kans krijgen een goede (en echt) talentvolle speler op te pikken voor rond de 5 tot 10 miljoen, ze dit altijd moeten doen. Echter is daar niet altijd de mogelijkheid toe. Een speler als Suarez / Hunterlaar is niet altijd voor handen om te kopen. Het liefst koopt Ajax deze natuurlijk rond hun 17e om minder uit te geven, maar dan moet je nog maar het geluk hebben dat een speler zich goed ontwikkeld.

Sulejmani leek ook een topper te worden, we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

12 september 2014 om 20:09

Viergever heeft blind vervangen en Zimling Poulsen. Prima niks mis mee.

12 september 2014 om 22:10

Precies, kijk eerst maar ff hoe Viergever en Zimling het gaan doen. Zou zomaar kunnen dat dat aanwinsten zijn.

12 september 2014 om 19:38

Het is zeker jammer, maar iedereen weet dat een speler die bij Ajax speelt op zijn top verkocht zal worden. Dat is vrijwel altijd zo geweest, dus daar hoeven de fans niet meer van de schrikken neem ik aan.

17,5 MLN is gewoon heel veel geld en Daley heeft het helemaal aan zichzelf te danken dat hij zo'n mooie transfer kon maken. Ik kun hem het beste in Engeland, hopen dat hij de mooie lijn kan doorzetten daar!

12 september 2014 om 19:40

Uiteraard heeft Daley dit zeker verdiend. Ik denk echter eerder dat de meeste emoties van de laatste tijd voortkomen uit het feit dat Kenneth Vermeer voor veel te weinig geld naar Feyenoord is gegaan. Die jongen mocht meende ik voor een miljoen weg en ging uiteindelijk voor 750k naar de enige club waar we hem juist niet wouden zien. Al valt er voor Kenneth ook hetzelfde te zeggen als voor Daley; hij verdiende een transfer. Neemt niet weg dat Kenneth volgens mij voldoende opties had om naar een andere competitie te gaan, maar dat kan je Marc dan weer niet kwalijk nemen,.

12 september 2014 om 19:50

Dat had netto eenvoudig in een clausule kunnen opnemen dat hij niet naar Feyenoord zou mogen. Ik vind het heel begrijpelijk dat Vermeer zijn kans pakt. Vind het veel zorgwekkender dat Netto niet in staat was een normale spits te halen en Blind te verkopen en dan met een wisselspeler van Mainz te komen aankakken

12 september 2014 om 20:29

@hansje: Zullen we Marc Overmars alsjeblieft gewoon Marc Overmars noemen en niet "netto"? Dat is knap kinderachtig namelijk.

Daarbij, je gaat geen nieuwe spits kopen als je er al 3 hebt (sigthorsson, Milik and Zivkovich), tenzij je zeker weten een goede kunt halen. En Blind ging pas twee dagen voor de deadline weg. Weet jij nog een leuke vervanger die toen nog gehaald kon worden?

12 september 2014 om 22:20

Mokotjo voor Blind. Die had je gewoon kunnen halen ook al was Blind gebleven. Blind had vaak zat links back spelen omdat Boilesen meer geblesseerd is dan fit.

Verder heeft Overmars (goed geen netto) zich vreselijk laten piepelen door Eto O en weer een van zijn vele miskopen gedaan met Milik

Verder had ik graag Ziyech zien komen. Het statische middenveld van Ajax heeft gewoon een creatieve speler nodig die zelf ook wat kan creëren.

12 september 2014 om 19:48

Ga me nou niet vertellen dat ze geen lijstje hadden klaarliggen met potentiele vervangers, iedereen wist dat er interesse was in blind, overmars heeft gewoon gefaald

12 september 2014 om 19:55

Ja, daar lijkt het wel op. Maar blijkbaar is Zimling al eerder in beeld geweest, dus die zal dan vast op een lijstje hebben gestaan. Hoe dat zal uitpakken moeten we nog zien.

12 september 2014 om 20:10

Zimling is niet de vervanger van Blind dat is Viergever, Zimling vervangt Poulsen.

12 september 2014 om 20:22

Oh ja en wie was ook al. weer de reden dat poulsen op de bank zat?
Oh wacht die zit nu bij Mu... Toen kochten ze zimling nog vlug dus zeker wel de aankoop ipv blind.

12 september 2014 om 23:43

Was Viergever niet de vervanger van Moisander die zo goed als zeker zou vertrekken?

12 september 2014 om 20:39

Wat een onzin, je bent een bedrijf, geen sociale instelling. Als je ambitie hebt doe je niet je beste mensen weg. In ieder geval niet voor de reden die Overmars nu aangeeft....

12 september 2014 om 21:19

Ja, je bent een bedrijf. Maar je hebt met mensen te maken. Het is geen simpele koopwaar waar je alles maar mee kan doen.

12 september 2014 om 21:18

Uiteraard, prachtige stap voor blind. Maar zi vlak voor t einde van de transfermarkt is dom. En hij had niet eens een vervanger.

12 september 2014 om 22:33

Ja. Ik ben wel tevreden over hoe Marc t aanpakt hoor. Hij was een man van het woord met Vermeer. Heeft heel veel geld gekregen voor blind. Iemand die 2 seizoenen geleden bij de Cruijff schaal nog werd uitgefloten.

Ja. We worden steeds slechter met Ajax en de eredivisie ten opzichte van de rest van Europa. Maar dat ligt zeker niet aan Marc.

Het is natuurlijk jammer dat Blind vlak voor het einde van de transferdeadline naar United vertrekt maar 17,5 miljoen moet je als Ajax zijnde ook niet weigeren. Ajax is met het vertrek van Blind en de Jong natuurlijk veel ervaring kwijtgeraakt maar Zimling heeft ook veel ervaring en kan net als Poulsen goed ballen veroveren. Ajax moet Viergever tijdelijk gebruiken als lb want Boilesen maakt teveel fouten.

Ja Marc, maar je kan hem ook eerder verkopen ipv op de laatste dag, en met een betere speler komen dan een bankzitter bij een Duitse middenmoter.. Doe nou niet alsof je hier super goede zaken hebt gedaan.. Mooi bedrag binnengehaald, maar de manier waarop en zijn vervanger is amateuristisch gedaan.

12 september 2014 om 19:38

Misschien klopte Man United helemaal niet eerder aan..

12 september 2014 om 20:03

Jewel.. 2 weken van te voren waren ze al bezig met Daley Blind.

12 september 2014 om 20:04

In de wandelgangen ja....niemand heeft bevestigd dat ze toen al bij Ajax aan klopte. Sterker, er is overal geroepen dat ze pas 1,5 dag voor sluiten kwamen aankloppen.

12 september 2014 om 20:18

Eerder verkopen dan de laatste dag...tsja, dan verkoop je hem voor miljoenen minder. Ajax heeft een redelijk maximaal bedrag gekregen. Kijk voor wat voor fooitjes spelers bij Feyenoord weggaan. Nee, het is of alles of niets bij Ajax en daar houd ik wel van.

12 september 2014 om 20:03

Ik hoor alleen maar mensen zeiken op Overmars, maar niemand kan ook maar 3 goede namen noemen die hij had moeten halen.....

Misschien wil jij je eraan wagen ipv alleen maar kritiek te leveren.

12 september 2014 om 20:11

Zoals Viergever, schijnbaar denkt iedereen dat Zimling Blind vervangt maar Zimling vervangt in mijn ogen Poulsen. Wie staat er 4 wedstrijden VM?

12 september 2014 om 20:24

Er staat toch ook duidelijk dat ook zij niet blij waren met de transfer vlak voor de deadline?
Het is niet altijd de alsof Marc veel keuze had.

Het gaat er ook niet om dat je Daley liet gaan, het gaat erom dat je geen echte aanwinsten koopt...

12 september 2014 om 21:52

Vertel eens wie echte aanwinsten zouden zijn dan?

12 september 2014 om 23:07

Dat is echt de standaard reactie op dit soort dingen: wie had hij moeten halen dan? Hij had Propper kunnen halen of Mokotjo. Ajax scout geweldige jeugdspelers in nota bene Denemarken. Dan kan je toch wel verwachten dat ze een fatsoenlijke, bekendere speler uit een iets grotere competitie kunnen vinden. Ik word er niet voor betaald om 15 spelers op een lijstje te hebben als vervanger van Blind. Maar je kunt me echt niet wijsmaken dat het beste wat je kunt halen voor 17,5 miljoen inkomsten, zimling is...

Het is niet de transfer van Blind die zoveel verontwaardiging veroorzaakt maar die van Vermeer naar Feyenoord voor een prikkie en die van Zimling terwijl als je beter anticipeert je ondertussen Mokotjo binnen had kunnen hebben als vervanger van Blind ipv ene Zimling

De transfer van Blind is volkomen begrijpelijk en terecht voor die jongen gezien z'n verleden en het transferbedrag wat Ajax ervoor krijgt

12 september 2014 om 19:40

Vermeer wou zelf weg en deze man gun je een ook een transfer waardoor hij een basisplaats ergens kan verdienen. In mijn ogen net zoals Blind onterecht verketterd bij Ajax. Zimling hadden ze volgens eigen zeggen al jaren op het oog, dus dit was hun kans. Mokotjo had weer een toevoeging aan al die talenten geweest die moeten knokken voor hun kansje, terwijl ze nu zoals De Boer vandaag zei een ervaren middenvelder die een perfecte Ajaxvoetballer is binnen hebben kunnen halen. De ploegen waar hij geen kans kreeg hebben het gewoon verkeerd gezien en op deze manier hebben ze voor een prikkie een geweldige voetballer met een schat aan ervaring binnengehaald.

12 september 2014 om 19:52

Okay wat je dus zegt over Zimling kan ik mee inkomen, maar alleen als er een talent klaar staat om binnen nu en een jaar ingepast te worden. anders kan ik het niet begrijpen. Vooralsnog zie ik dat talent voor controlerende middenvelder niet (bazoer misschien, maar dat duurt nog wel even voordat hij rijp is voor het 1e.) Tot die tijd moeten we ' genieten' van sobere huis,tuin en keuken voetballers zoals Viergever en Zimling.

Over Vermeer en Blind ben ik met je eens dat ze onterecht verketterd zijn. Ik heb altijd wat in Blind gezien en sprak dat ook uit hier op Voetbalzone toen hij het slecht deed. in de jeugd deed hij het nota bene prima als controlerende middenvelder. Vermeer daarentegen is gewoon een goeie 1e keeper als Cillissen daar niet zou staan. Ik gun hem ook een transfer want het is een prima kerel lijkt me ook maar voor 750.000euro doe je niet 1 van nederlands beste keepers naar je concurrent. Dat is gewoon slecht management,klaar.

en dan heb ik het nog niet eens over slechte aankopen zoals van der hoorn of duarte gehad, die alleen voor de breedte gehaald zijn.

12 september 2014 om 20:11

Ja voor de breedte van vooral Jong Ajax.. Ik vindt dat ajax al eerder gefaald heeft bij Dost, Narsingh, Maher en Aisaidi. Denk dat deze bij Ajax wel echt tot hun recht waren gekomen. Ik sta wel achter het beleid dat je uiteindelijk met jeugd een goed team moet creëren maar zolang de jeugd niet goed genoeg is moet je toch echt versterkingen halen voor Ajax 1..

12 september 2014 om 20:21

Van der Hoorn, Duarte, Viergever, Milik met 2 seizoenen geleden huur Cuenca en vorig seizoen huur Bojan. Daarvoor nog Schone, Moisander, Hoesen, Poulsen en Sana. Allemaal spelers die voor het eerste gehaald zijn en door de Ajax staf als versterking gezien werden. Dat ze het tot op heden niet allemaal zijn geworden is gewoon een kwestie van beoordelingsvermogen van de staf en heeft niks te maken met geen versterkingen willen halen.

12 september 2014 om 21:11

en voor een duppie op de eerste rang willen zitten....

12 september 2014 om 21:17

Cruijff heeft de touwtjes in handen en binnen die marge moeten ze opereren. Je kunt Overmars en de Boer nauwelijks iets verwijten in deze. Als ze tegen Cruijff in durven te gaan, dan worden ze in de media geslachtofferd, dus deze mannen hebben weinig keuze. Het valt wat dat betreft te prijzen, dat ze binnen dit beleid toch goed weten te presteren.

12 september 2014 om 21:53

En is Mokotjo dan de speler die ons zoveel beter maakt? Is hij een zekerheid?

Dat is geen reden om een goedkopere speler te gaan halen lijkt me

Blind heeft dit zeker verdient. Door toeval heeft Ajax zo toch weer een leuk bedragje aan hem verdient. Als Boilesen niet zo vaak geblesseerd was geweest, dan hadden Frank en Mark hem afgeschreven gehad en geen contractverlenging gegeven.

Allemaal leuk Marc Netto, maar waarom ben je niet in staat om eens een fatsoenlijke, Ajax waardige aankoop te doen met zoveel geld? Het zal niet je eerste miskoopjes zijn

12 september 2014 om 19:50

En ik vrees ook niet zn laatste.

12 september 2014 om 20:12

Viergever.

12 september 2014 om 20:33

Dus we moeten blij zijn als De Jong en Blind vertrekken dat we Viergever terug krijgen en that's it?

12 september 2014 om 21:58

Hansje.... wat wil je nu eigenlijk? Ik hoop niet dat 1969 voor je leeftijd staat, want dan is het best zielig om Marc Overmaas telkens Netto te noemen....

Welke spelers had je graag zien komen? Realistische spelers die ons beter kunnen maken.... je noemt Mokotjo en Ziyech, maar zijn dat zekerheidjes?

13 september 2014 om 16:54

Met Ziyech haal je weer een creatieve voetballer binnen na het vertrek van Eriksen. Kijk naar het statische middenveld nu. Dat kan toch haast niet slechter? Iemand met scorend vermogen, een schot, zelf kansen creëeren....alles wat Serero, Andersen en Duarte niet hebben.

14 september 2014 om 19:14

Ja en met name dat Klaassen de positie van Siem de Jong langzaam overneemt. Spelers uit de opleiding! Ziyech is niet nodig en ook geen garantie voor succes.

Als je 17,5 miljoen voor Blind weigert dan ben je pas een loser. Zijn waarde zou alleen nog maar dalen na zo'n WK.

12 september 2014 om 20:03

Ja.. Als je hem zag spelen afgelopen interlands, kolere. 17,5 miljoen, dan ben je god.

12 september 2014 om 20:20

De laatste interland was Blind de beste man van het veld, dus ik begrijp je sneer niet..

12 september 2014 om 21:48

Sneer? Mening eerder.

Blind is gewoon te traag als back, werd aan alle kanten voorbij gelopen. Speelde alleen balletjes terug. Werd een keer diep gestuurd en hij deed me gewoon denken aan Vd Beukering bij Feyenoord. Werd met een voorsprong van 20 meter ingehaald door die matige back van dat café-elftal.

Wat een gelul allemaal... Iedereen met een beetje verstand snapt dat Blind niet te houden was, kritiek heeft ook niets te maken met het feit dat Blind verkocht is. Wel dat er geen noemenswaardige spelers zijn gehaald... Maar goed dat is ieder jaar het geval geweest en ieder jaar zijn we kampioen geworden en zijn nog nooit afgegaan in de cl dus het blijft afwachten!

Toch heb ik het gevoel dat het dit jaar anders zal zijn maar hoop ik dat mijn gevoel niet juist blijkt!

12 september 2014 om 19:54

Wat is Ajax er nu helemaal op achteruit gegaan? Siem de Jong die vorig jaar amper een bijdrage geleverd heeft aan het kampioenschap (want geblesseerd) is weg, maar daarvoor had je al Klaassen en Serrero, die wel veel caps hadden in het kampioenschapsteam. Vermeer mocht banken en Cilissen is de eerste keeper. daarvoor heb je een meer dan behoorlijke tweede/derde keeper teruggehaald. Daar komt bij dat een half jaar geleden hier de halve fanschare nog liep te roepen dat die beloftekeeper zo geweldig was en Vermeer door al de fans werd uitgefloten en weggehoond. Dan heb je nog het vertrek van Blind, waar Simling en Viergever voor gehaald zijn. Komt bij dat je daarbij nog 2 seizoenen geleden El Ghazi en Bazoer hebt gehaald. Je hebt er nog de supertalenten Fischer en Kishna rondlopen. Verdedigend heb je Moisander weten te behouden, samen met de zoals door veel fans geroemde Veltman (veldheer) een geducht centraal duo. Op links heb je de door Frank de Boer als wereldback bestempelde Boilesen rondlopen en op rechts een back waarvan heel ajaxminded Nederland van overtuigd was dat hij in het Nederlands elftal thuishoort. In de aanval heeft men Sigthorsson weten te verlengen en Milik en Zivkovich gehaald. Kortom heel veel is er niet weggegaan, maar er is zoals ieder jaar in de jeugd, beloftes en het eerste heel veel bijgekomen.

Het gaat er ook niet om dat blind of wie dan ook werd verkocht. Maar gewoon om het feit dat marc netto alleen maar miskopen binnenhaalt zoals sana, van der hoorn, duarte etc. etc.

12 september 2014 om 21:03

Sowieso mee eens! Kijk eens wat een geld er is en hoe weinig we nuttig wordt besteed. Viergever is een goeie aankoop, maar dan roept fdb een seizoen lang dat ie een goede rechts buiten nodig heeft terwijl je voor 6 mil kostic zou kunnen ophalen. Nu komt el ghazi eraan maar die zal eerder links buiten komen ipv kishna

marcje netto, je bent geen loser omdat je blind hebt verkocht. Je bent een loser omdat je onvoldoende geanticipeerd hebt om een nagenoeg zekere transfer. Dat Blind weg zou gaan was tijdens het WK al 80% zeker. Natuurlijk had je toen niemand kunnen halen. Maar je had wel alle tijd van de wereld om de scouts te bezoeken en gedegen onderzoek kunnen doen naar een potentiele vervanger van Blind mocht hij vertrekken. Je had met 3 potentiele toppers een lijntje uit kunnen gooien in het scenario dat Blind vertrekt. Dan had je op dat moment binnen een halve dag alles rond kunnen hebben.

Nee. Het totaal onverwachte scenario gebeurde. Blind vertrok, maar wat bleek. Het was een totale verassing..... niet geanticipeerd, niks in de week, maar een paniekaankoop die Zimling heet.

en daarom marcje netto, daarom ben je een loser.

12 september 2014 om 20:14

Viergever is ruim optijd gehaald hoor? Nee is geen toeval Overmars heeft geanticipeerd op een vertrek van Moisander of Blind en Viergever kan beide invullen. Zimling vervangt Poulsen op de bank.

12 september 2014 om 21:05

zimling vervangt Poulsen op de bank? Wat is dat dan voor ajax logica? Nu snap ik dat ze afgehaakt zijn als grootste NL club qua opleiding van NL jeugdspelers. Ze kopen bankzitters van mainz voor de eigen bank...... Als Ajax eens wat meer vertrouwen geeft aan bijv. Bazoer of andere talenten, nee ze halen buitenlandse bankzitters.... tsja ajax logica........

13 september 2014 om 07:27

Sommigen hebben alleen maar kritiek omdat ze graag kritiek willen hebben lijkt het. In je ene post zeg ja dat overmars een vervanger van blind had moeten halen en in een andere reactie zeg je dat ze de jeugd wat meer vertrouwen moeten geven..... Tja

14 september 2014 om 19:16

Ervaren spelers heb je ook nodig, Zimling is niet voor niets gehuurd met een optie tot koop. Mocht hij talenten in de weg zitten (ik denk dat ze alleen maar van hem leren) dan hebben we alle ruimte om Zimling te laten voor wat het is. VM positie moet drie dubbel bezet zijn en dat is het met Viergever, Bazoer en Zimling

En nu niet?
Het gaat er meer om wat je terughaalt. Viergever, Milik, Zimling. Daar wordt je niet vrolijk van. Niets durven investeren.

12 september 2014 om 20:21

Heb een keer geduld. Blind werd een jaar geleden nog gigantisch door iedereen afgezeken. Hij gaat voor bijna 18miljoen...vertonghen, Suarez, Zlatan..maar ook Schone..ze werden eerst allemaal afgezeken. Kijk waar ze nu staan. Ja, Viergever, Milik en Zimling kunnen de nieuwe revelaties worden.

Deze beredenering is goed te volgen. Want laten we eerlijk zijn zoals overmars al zegt als bljnd een tijdje geleden voor weinig weg was gegaan dan had je er niemand over gehoord. Ik wil zimling ook nog niet afschrijven, maar had idd ook liever gehad dat er misschien een voetballer met naam was gekomen. Maar dat is ook niet altijd gebleken als een garantie voor succes. Ajax heeft in het verleden vaak genoeg spelers uit grote competities gehaald die bij grote clubs buiten de boot vielen en dat was nagenoeg geen succes

het kwam er eerst uit als we zijn met zoektocht bij zimling uitgekomen maar de boer zegt dat ze hem al in het vizier hadden,als de jongere versie van poulsen.

Ik geef zimling de tijd om zich aan te passen

propper was ook in het vizier maar is geen cvm wilde ze dan met viergever en bazoer doorgaan, was ook geen optie viergever moet maar wat ik hoop met boilesen gaan voor die postitie.

ik zou zeggen heb al een lijstje klaar liggen met 3 of 4 namen erin voor elke positie zodat je er vroegtijdig bij ben op cl niveau. mocht er iemand in winterstop vertrekken.

hoelang hebben ze zoektocht nodig voor een waardige spits sigi past niet al werkt hij hard milik moet kans krijgen, dan hebben ze ook nog honer . zivkovic is als enige die ik wel in ajaz1 zie slagen.

die zoektocht duurt wel lang na pantelic hebben we geen fatsoenlijke spits meer gehad

Leuk allemaal hoe we elkaar weer napraten (ajacieden). Eerst hebben wij een fantastisch beleid, en daarna moet er opeens weer ingekocht worden. Zo snel ontevreden, dat is echt ongeloofelijk. Blijkt gewoon dat sommigen weer verwend zijn. Ik heb zelf nog en dat zal ik ook houden de volste vertrouwen in Overmars.

12 september 2014 om 20:32

Dat gaat toch al jaren zo? Het is niets nieuws. Het is ook niet gek. Wanneer je 4 keer achter elkaar kampioen word, dan gaan de supporters meer verwachten met het oog op de CL. Supporters willen eens een speler binnen zien komen met status en een bepaalde klasse. Ajax heeft geld zat, en zou best eens een 'naam' binnen kunnen halen. Je moet je selectie ieder jaar opnieuw willen versterken met het oog op meerdere kampioensschappen en CL-voetbal.

Noem nu eens 3 namen, die te betalen zijn,en die ook nog willen komen

Ik vind eerder Van Gaal een loser dat hij 17.5 mil voor iemand als Blind over heeft.

Deze opmerking geeft aan dat hij het niet begrijpt. Niemand verwijt hem namelijk dat hij Blind verkoopt, dat zou iedere TD doen. Waar het om gaat is dat we onze 2 beste spelers hebben verkocht, daarnaast is een andere sterkhouder (fischer) langdurig geblesseerd en is het een publiek geheim dat onze 9 niet aan onze eisen voldoet. Maar wat voor versterkingen worden aangetrokken? Zimling en Viergever. Dat is veel te mager.

En OK, als je zegt dat dat bewust beleid is, prima.

Maar ondertussen leg je wel lijntjes uit naar Eto'o, Proper etc. Doe dat dan ook niet ! Door die lijntjes uit te leggen en vervolgens niet tot een transfer te komen geef je de indruk van pogingen die mislukken. Knullig.

12 september 2014 om 20:39

Wat betreft jouw eerste alinea ben ik het volledig met jou eens. Wat betreft jouw laatste alinea niet.

Een Eto'o was een buitenkansje, helaas voor Ajax dat hij niet gekomen is. Ondanks de mooie status die Ajax heeft, is het geen schande dat ook zij wel eens een "blauwtje" oploopt. Je moet toch informeren naar eventuele vervangers, en aangezien Ajax niet veel wil betalen voor een speler (niet provocerend bedoeld) is de kans aanwezig dat de overige partijen niet akkoord gaan.

13 september 2014 om 08:15

OK, de poging bij Eto'o is mss een slecht voorbeeld. Dat kun je proberen. Maar het geval Proper is raar gelopen. Bellen of je mag kopen, er wordt gevraagd om een bod en daarna stilte.

Als hij het twee weken eerder had gedaan zou ik hem gelijk hebben gegeven. Nu vind ik Overmars best een loser. Je verkoopt je beste speler op de slotdag van de transfermarkt. Gevolg: er is geen tijd meer om een waardig opvolger te vinden. Maar goed, als je 17,5 miljoen euro voor Daley Blind kan pakken, is dat natuurlijk niet verkeerd. In de taak van Overmars heeft hij een geweldige deal gesloten met Manchester United en op de lange termijn zijn we het allemaal weer vergeten dat Blind op de slotdag vertrok. Zeker als Ajax straks in mei weer met de schaal in handen staat.

Je bent pas een loser als je geen plan B hebt voor elke positie. Wat doe je anders als technisch directeur?

De verkoop van Blind heeft ook niemand commentaar op. Elke persoon met een beetje verstand van voetbal weet dat je die 18 mil niet kan afslaan. Alleen je directe concurrent met een goede keeper versterken voor 1 mil. En verder geen goede aankopen doen schiet bij de meeste in het verkeerde keelgat. Daarom is er commentaar op je Marc.

@gunner1612
@perschefknvb

dat vind ik ook en dat zei ik hierboven ook

overmars moet niet gaan zoeken , ze moeten er al een hebben klaar staan gelijkwaardige of zelfs betere speler.

dit komt nogal knullig over wanneer je zeg we hebben gezocht maar niemand gevonden of ze waren te duur.

wat ik zei heb een lijstje klaar liggen met 4 namen voor elke positie , informeer van te voren wat de club vraagt aan transfrsom en tuurlijk of de des betreffende speler wil komen.

niet zo op de laatste dag zoeken

Hij is alsnog een loser want hij laat 1 van de beste keepers uit nl naar hun grootste rivaal gaan en haalt een speler als Milik

kijk het feit dat je blind verkoopt voor maar liefst 17,5 miljoen is natuurlijk een top deal. maar het feit dat ajax in de voorhoede al drie jaar zit te kut kammen met de drie voorhoede spelers mag je marc netto zeker aanrekenen dat je geen gerichte aankopen/versterkingen haalt met zo'n begroting. Je speelt al drie jaar met een wisselende voorhoede dan met Fischer, Ebecillo, Ozbilliz, De Sa, Schone , El ghazi, Kisnha, siggi,.bojan, Cuenca, De jong inde spits, Sana Hoessen etc etc. Als je dan nog steeds geen structurele oplossingen vindt zowel op korte als op langere termijn ben je zeker wel een loser omdat je nog steeds geen potten kan breken in de voorhoede. Een Zlatan, huntelaar, Suarez in het begin van hun carriere moeten toch haalbaar zijn voor ongeveer 8,0 miljoen. maar het beleid is nog steeds afgestemd op Sulimani voor 16 miljoen. Ok dat dat dan een mislukking was had niemand voorzien maar om dan meteen je hele beleid aan te passen vind ik te ver gaan ,zeker gezien je begroting.. Nog steeds denk ik dat er makkelijk dat soort types graag naar ajax willen komen en ook haalbaar zijn. Een blind is best te vervangen maar in de voorhoede ligt al jarenlang een groot probleem / tekortkoming. dat mag marc netto zich zeker aanrekenen.

12 september 2014 om 22:13

Alle kritiek op Overmars raakt kant noch wal. Overmars voert beleid uit en heeft zich geconformeerd aan dit beleid. Voor kritiek moet je bij de bedenker van dit beleid zijn en niet bij de personen die zijn aangesteld om dit beleid uit te voeren. Jij roept wel heel makkelijk dat er spelers te vinden zijn die je voor 8 miljoen € kunt halen, ik hoor graag namen van je in plaats van hier te suggereren dat die spelers haalbaar zijn. Misschien mag ik je uit de droom helpen, die spelers zijn er niet meer en mochten ze er wel zijn dan vertrekken ze liever naar een grotere competitie of een club waar ze op jonge leeftijd vier keer meer kunnen verdienen dan bij Ajax. Lees het beleidsplan een keer in plaats van ongenuanceerd en onterecht kritiek te leveren op de positie van Overmars, waarschijnlijk gaat er een hele nieuwe wereld voor je open. .

4x op rij kampioen, zëer goede jeugdopleiding, veel aanstormend talent en veel dineros op de bank. Ik zeg verder niks meer. Superbeleid thats it.

Denk je nou echt dat als ajax 25 mil aan transfers uitgaf wel de cup met de grote oren zou winnen?

Maximaal met geluk door de poules en dan een topper loten en naar huis....

In competitie wordt je 4 x op rij kampioen met dit beleid, antwoord maar.

Gaat helemaal NIET om te houden van Blind, maar om het zwaar overdreven de hand op de knip houden en amper wat halen ! Want de jeugd gaat t doen nou nee helaas

Ik ben het er mee eens dat je Blind deze transfer niet kon ontnemen, echter vind ik het wel vrij naïef dat je er niet meer op rekent dat hij nog weg zou gaan. De kans dat hij uiteindelijk ergens gedurende de transferwindow weg zou gaan was vrij groot en daar had allang op ingespeeld kunnen worden. Dat hoeft niet te betekenen dat je al een opvolger aantrekt, maar wel dat je in ieder geval al een vijftal mogelijkheden hebt bekeken in de vorm van spelers die Ajax direct van een kwaliteitsimpuls hadden kunnen voorzien. En kom nou niet aanzetten met het argument van wie hadden ze dan moeten halen? want die spelers zijn er niet. Dat is namelijk echt een kul argument. Er zijn tal van spelers die echt geen 10 miljoen hoeven te kosten die Ajax sterker hadden kunnen maken en ook wel openstaan voor een overstap. Namen? Ik ben geen scout maar als je in de Bundesliga, Primera Division, Premier League of Championship rondkijkt zijn ze zeker wel te vinden.

Die man moet je toch gelijk geven. Blind heeft dit verdiend en ze hebben een mooi bedrag gekregen. Eredivisie mensen je

Overmars, rot lekker op man!

Wat heb je nou gedaan bij Ajax? Frank vraagt om een spits, wat haal je? Een bankzitter van een Duitse degradatiekandidaat... Ja, daar worden wij niet blij van. Je verkoopt een top-keeper aan de aarstrivaal, nee, daar worden we helemaal niet blij van!

Een spits als Milik wordt doodgewoon afgekeurd door nota bene je eigen scouts. En dan toch heb je het lef om hem te halen? Wat moeten we met die kneus in de spits? Sigi is nog niet eens zo erg....

Ja, zo wordt je als Ajax-fan gefrustreerd. Leuke praatjes over je overwinteren in de CL en over die 5e titel op rij.

Ondertussen wordt PSV dit jaar met ogen dicht kampioen, is Feyenoord nog verder dan Ajax en gaan we kansloos weer naar huis in de CL. Leuk Overmars, bedankt!

Waar is die tijd gebleven dat Van der Wiel een voorzet gaf op Saurez?

bassie, ook jou wil ik adviseren om het beleidsplan een keer te lezen. Overmars voert beleid uit. Waarschijnlijk denk jij dat Overmars in zijn eentje verantwoordelijk is voor het aankoop en verkoopbeleid bij Ajax. Wel eens van een RvC gehoord? Het is ronduit belachelijk dat je Overmars hier compleet afserveert terwijl je moet weten dat Overmars met handen en voeten gebonden is aan het beleid waar de club voor heeft gekozen. Het wegsturen van Overmars, wat jij wil, zal overigens niets oplossen. Een nieuwe directeur voetbalzaken zal zich ook moeten conformeren aan het beleidsplan en dezelfde weerstand oproepen die jij nu tegen Overmars hebt. Overwinteren in de Champions League was natuurlijk een doelstelling waar je van tevoren al wist dat het een onmogelijke missie zou worden. Zelfs De Boer ging mee in deze euforie door vorig seizoen te verkondigen dat het winnen van de Europa League tot de mogelijkheden behoorde. Het is overigens ronduit vermakelijk dat je bij al jouw kritiek op Overmars de bedenker en initiator van het huidige beleidsplan uit de wind houdt.

Natuurlijk moet je blind laten gaan voor dat bedrag,dat is het probleem niet.het probleem echter is dat je minimaal een gelijkwaardige speler voor terug haalt als je de middelen voor hebt en dat heeft ajax.

Wat loopt iedereen toch te huilen op overmars. Ze zijn een weg ingeslagen met geen rare dure aankopen doen, 4x kampioen geworden een aardig bedrag op de bank maar nee nog steeds blijven huilen..

moet ook altijd iets zijn

ik zeg ga zo door marc, je kan voor lage bedragen geen top spelers halen het is gewoon wachten tot er grote talenten doorbreken ( als die niet worden weggekocht op een jonge leeftijd)

12 september 2014 om 23:13

Dat is ook wel heel makkelijk. Dat ze geen grote aankopen doen vindt iedereen prima, maar als je dan komt aanzetten met een bankzitter van een laag geplaatste Bundesliga club . . . . Wat heeft zo een speler voor meerwaarde t.o.v. een jeugdspeler? Leuk hoor ervaring, maar dat is enkel interessant als dat gepaard gaat met een bepaald voetballend vermogen. Dat ontbreekt in mijn ogen bij Zimling. Anders had hij wel in de basis gestaan bij een club van het niveau Mainz. In de kleedkamer dwing je verder echt geen respect af als je van de bank van Mainz komt. Die jonge gasten gaan niet luisteren naar je.

Wat veel Ajacieden mateloos irriteert is het gegeven dat dit precies dezelfde breedte aankopen zijn als weleer. Onder het mom ' ervaring' wordt weer eens iemand gehaald voor de bank zonder dat dit een kwalitatieve toevoeging is. Weliswaar niet voor een dik salaris als voorheen, maar je schiet er geen ene reet mee op. Haal dan niemand, maar gooi een jeugdspeler in het diepe.

13 september 2014 om 01:48

De reden dat ze zimling hebben gehaald is de zelfde reden waarom ze poulsen hadden gehaald. Het is een team vol met jonge spelers. Ze hebben iemand nodig de beuk erin kan gooien en daar heb je geen voetballend vermogen voor nodig. dat is alleen maar mooi meegenomen.

Marc heeft gelijk. Verder is het triest dat zelf Ajax supporters hem zo'n bijnaam geven. De man heeft als speler ontzettend veel voor Ajax betekend en doet het nu ook erg goed. Dat sommige supporters dat niet in zien geeft aan wat voor dombos er rond lopen.

Jullie kennen zimling amper. Hij is de perfecte type speler die Ajax op dit moment nodig heeft! ( er zijn betere op zijn positie) maar heeft Kracht, uitstraling niemand doet mij wat, hij kan goed de beuk erin gooien en balans bewaren. Voetballen doen de jongen frivole, technische vaardige spelers wel.... Dus beoordeel hem maar na een serie wedstrijden. Vooral die tegen psg aankomende week.

Niemand heeft ook kritiek over het megabedrag op Blind. Maar 'n paar miljoen uitgeven voor groeibriljanten daar schort het em. Marc Netto is gewoon te zuinig voor deze functie. Hij zou 'n goede budgetcoach zijn.

Bayern, ben jij ook zo'n infantiele supporter die kritiek uit op Overmars zonder te weten wat de functie van een Directeur Voetbalzaken inhoudt? Je lult compleet uit je nek wanneer je beweert dat Overmars de beurs niet wil trekken voor een aantal groeibriljanten. In plaats van te fulmineren op Overmars zou het je sieren wanneer je hier aangeeft welke groeibriljanten Overmars had moeten kopen.

Wat het laten vertrekken van Blind betreft heeft Overmars m.i. gelijk. Hij werd nog niet zo lang geleden volledig uitgekotst in Amsterdam (ik heb hem zelf ook danig onderschat), en zo'n kans mag je die jongen niet ontnemen. Maar om niet meteen een adquate vervanger te presenteren... en om zelfs te beweren dat dit de sterkste Ajax-selectie sinds jaren is, zoals ik elders las... ja, dan word ik wel even heel stil. En depressief. Maar natuurlijk hoop ik zeer dat Ajax dit seizoen keihard mijn ongelijk bewijst.

Ajax heeft dit jaar voor het eerst in jaren een goed uitgebalanceerd elftal. Even de selectie bekijken: doelmannen: cillissen en boer
Rechtsbacks: van Rijn, Ligeon en tete.
Rcv: Veldman, van de hoorn
Lcv: moisander, denswil en viergever
LV: boilesen, riedewald en viergever
Cvm: viergever, ziemling en bazoer
Cam: Serero, Klaassen, Andersen, duarte, schone
Rs: El Ghazi, schone
Ls: Kishna, fisher
Cs: sigtorson, milik en zivkovic

Prima uit gebalanceerd dus en grotendeels spelers die zich door zullen ontwikkelen. Deze selectie bestaat grotendeels uit spelers die zich nog moeten bewijzen maar dat betekent niet dat ze niet kunnen voetballen. De komende weken zal duidelijk worden waartoe deze selectie daadwerkelijk instaat is. Nu al afschrijven is mij te voorbarig.

13 september 2014 om 00:52

Tja, als je het zo op een rijtje zet, is er zeker hoop.
Nou, kom op Ajax, laat het dan maar zien! Snoer alle kritische monden, de mijne als eerste.

zo te horen is hij ook in de leer gegaan bij Van Gaal met betrekking tot zijn engels xD [ Blind ]

Voor het geld dat Ajax voor Blind binnenhaalde, heeft Overmars het goed gezien.
Dat het te kort dag is voor een vervanger moet je op de (ver)koop toenemen.

De strijd met PSV is spannender met deze selectie, maar miskopen zijn er niet gedaan.

Sandro was een goeie vervanger geweest

Ronaldinho was ook een mooie optie geweest voor Ajax
Eredivisie is een zwakke competitie waar hij moeiteloos mee had gedaan

13 september 2014 om 01:42

Ja, bij een gezonde voetbalclub in Europa heb je vast veel aan een man die drie keer per wedstrijd een balletje hoog houdt en liever in het centrum van Amsterdam vertoeft. Dit is nog erger dan wat je met Eto'o te wachten zou staan.

Het bedrag wat Ajax voor Blind binnen heeft gehaald is in principe best netjes, maar het was de laatste transferdag.. Dan zou je toch uit principe al een paar miljoen extra moeten vragen.. Maar goed aan de andere kant is het al een grote verbetering ten opzichte van de bedragen die Ajax voor Vertonghen, Alderweireld en Eriksen gekregen heeft. Hij is het aan het leren zullen we maar zeggen..

Maar even serieus Marcus, beste vent, als je nou in de toekomst gewoon duidelijk zou zijn wat er met dat geld gaat gebeuren zou dat al een hoop schelen.

Het lijkt wel alsof ze het expres onduidelijk houden om zo dat aandeel maar hoog te houden (zie ook dat gebeuren met Eto'o). En ook al zijn er nog geen grote plannen, dan lijkt het me nu wel een keer tijd om die te maken.

Wat er nu gebeurd is dat er door een gebrek aan communicatie een soort tweesplitsing ontstaat onder de supporters. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik stel voor de Arena te kopen, uit te breiden en door te stoten naar de subtop van Europa.

Je bent nu al een loser door Blind te laten gaan Overmars! Wat een idioot als je dit soort uitspraken doet en ons Ajax supporters zwaar teleurstelt. Ik hoop echt dat het tijd wordt dat jij de deur wordt gewezen prutser!

Hoe vaak moet het nog gezegd worden door supporters die kritiek hebben dat wij helemaal niet verwachten dat er toppers (grote namen) worden gehaald ! Wij vragen alleen maar of :

- Ajax beter en sneller kan anticiperen op het vertrek van sterktehouders. Dat men er niet twee jaar over doet om een speler te vinden voor een positie. Zodat de Boer niet meer spelers structureel hoeft te misbruiken wat zelden ten goede komt aan het spel (schone uitgezonderd), met als extreme hoogtepunten de wedstrijd tegen Salzburg waar Duarte werd ingezet als "back". En meer recente de wedstrijd in en tegen Groningen waarbij "for crying out loud" van den Hoorn (die zich nog moet bewijzen als verdediger, en het daar al lastig zat mee heeft) in de spits de voorkeur kreeg boven een spits (milik) die niet gehuurd was. Ik vind dat Ajax onwaardige en behoorlijk armoedig overkomen, zoals ik al eerder zij komt het zelden ten goeden aan het spel.

- Onderdeel van het nieuwe beleid was ook dat Ajax weer zou luisteren naar haar scouts, nadat dit jaren niet het geval was onder het juk van de Coronel kliek. De Belgische top scout (urbain Haesaert) van Ajax in België heeft een tijdje geleden ontslag genomen omdat Ajax nog steeds niet wilde luisteren naar de scouting. De beste man is nu in dienst van Anderlecht, dat hij vanuit zichzelf is opgestapt is een groot gemis. Hij was o.a. er verantwoordelijk dat Vertonghen, Vermaelen en Alderweireld naar Ajax kwamen. Voorafgaande aan de laatste FC Groningen vs Ajax heeft volgens Vissers (volkskrant) er weer een scout van Ajax ontslag genomen omdat er nog steeds niet naar de scouting word geluisterd, waarbij twee voorbeelden werden genoemd waarom hij uit zich zelf opstapte. Een voorbeeld dat er nog steeds niet geluisterd word naar de scouting is de komst van Milik, een meerderheid van de scouting was tegen zijn komt omdat zij hem niet goed genoeg achtte. De andere hoofdreden waarom hij ontslag nam is omdat waar de scouts ook mee aan kwamen zo´n beetje alles door Overmars als "te duur" word beschouwd. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je als scout op een gegeven moment er klaar mee bent als er nog steeds niet geluisterd word en alles te duur gevonden word.

Veel mensen blerren wel steeds "ja het beleid", maar het beleid is meer dan alleen "het eerst in de jeugd kijken" en "geen onverantwoorde uitgaven meer doen", dat lijken velen volgens mij totaal te vergeten. Tussen bijna niets uitgeven en onverantwoorde uitgaven doen zit nog een wereld van verschil. Zoals iemand ook al terecht opmerkte slaat het nergens op dat wij steeds met namen moeten komen, wij zijn toch niet in dienst van Ajax ? Desondanks hebben velen van ons in de transferperiode toch namen genoemd van spelers die kwalitatief wat zouden toevoegen en die betaalbaar waren.

Dan nog even over Blind. Hoe Ajax verrast kon zijn door zijn vertrek is mij een raadsel, net zoals bij andere sterktehouders die vlak voor het sluiten van de markt vertrokken waar de signalen al weken zo krachtig en serieus dat het gewoon een kwestie van tijd was voordat de markt zou sluiten. Waar zijn nu die praatjes van de nieuwe beleidsbepalers (voor en tijdens de revolutie) dat Ajax niet meer zou meewerken aan tranfers van sterktehouders vlak voor het sluiten van de markt (ook al zou dat tijdelijk een ontevreden speler opleveren), omdat Ajax dan nooit meer in staat is om nog iets te doen (al zou ook onderdeel van het beleid zijn dat er meteen lijstjes klaar liggen om door te schakelen, iets waarvan we ook weinig gezien hebben bij Overmars). Ajax dit niet meer kon maken richting de velen supporters die net de seizoenkaarten weer verlengt hadden en ook (blinde) pass partouts hadden gekocht. En niet te vergeten de sportieve doelstellingen die zo echt geweld aan gedaan word, elk jaar word de selectie weer lekker kwalitatief uit gehold maar toch ziet Ajax redenen om weer eens lekker de prijzen te verhogen.

Eerst zei Ajax dat er geen vervanger voor Blind zou komen (heel onverstandig) en toen daar dus kritiek op kwam wilde men ons doen geloven alsof Viergever als vervanger van Blind gehaald zou zijn. Terwijl vanaf het moment dat Viergever aan Ajax gelinkt werd het kristal helder was dat hij als vervanger zou worden aangetrokken voor een eventueel vertrek van Moisander die open stond voor een nieuw avontuur. Kennelijk denken ze echt dat wij achterlijk zijn of zo.

Ik word er echt moe van dat mensen (mede supporters) het doen voorkomen alsof wij toppers (grote namen) eisen, want dat is gewoon niet zo. Alleen het maakt niet uit hoe vaak wij onze genuanceerde mening laten horen omdat daar toch niet naar geluisterd word. Ondanks dat het al zo vaak is toegelicht hoor je de "overdreven positieveilingen" in elk topic weer alleen maar roepen; dat wij zogenaamd willen dat er onverantwoorde bedragen worden uit gegeven aan grote namen.

En waar ik echt helemaal klaar mee ben zijn mede supporters die anders supporters als "succes supporters" bestempelen wanneer zijn terecht een kritische houding aannemen. Een aantal zaken gaan nog steeds niet goed bij Ajax en lijken alleen maar te verslechteren, zaken die ook tot de visie van Cruijff behoorden. Wij staan achter het beleid, maar dan wel het hele beleid en niet alleen twee onderdelen waarin men nu helemaal doorschiet.

Vraag; is het gek, als je meer dan 100 mio op de bank hebt, om een beleid te introduceren waarbij je, zeg, twee weken voor deadline, alleen verkoopt voor minimaal 15 mio en een week voor de deadline alleen voor minimaal 20 mio? En alleen een uitzondering voor zelf opgeleide spelers die voor 0 op de balans staan?

Grappig, houd een TD zich aan zijn woord met Vermeer en gunt hij Blind een transfer (met een goed bedrag) is het ook niet goed. Beetje zeiken om het zeiken op Overmars.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren