Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hiddink wist niet wat hij zag bij Oranje: ‘Ik ben echt geschrokken’

Laatste update:

Het Nederlands elftal is aan een nieuw tijdperk begonnen met Guus Hiddink als bondscoach. De keuzeheer had de start van zijn tweede periode ongetwijfeld anders voorgesteld: Oranje ging in het oefenduel met Italië kansloos onderuit. Hiddink wist niet wat hij zag, zo zegt hij in een uitgebreid interview met de NOS.

/

“Er werden kinderlijke fouten gemaakt. Ik ben echt geschrokken”, aldus de keuzeheer. Oranje stond binnen tien minuten met 2-0 achter, ook zat Bruno Martins Indi al in de kleedkamer met rood. “Je moet ruiken wanneer een internationale ploeg aan het begin van de wedstrijd iets wil forceren. Op dat vlak is de ploeg minder goed dan ik dacht. Er moet nog veel gebeuren, willen we ons kwalificeren.”

Nederland krijgt dinsdag een herkansing, als het in het kader van de EK-kwalificatie tegen Tsjechië speelt. Dat gaat gebeuren in het 4-3-3-systeem, al sluit Hiddink niet uit dat hij in de toekomst terugvalt op het 5-3-2-systeem dat op het WK zo succesvol was. "Als dat voor ons nodig mocht zijn, gaan we dat doen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Valt hij nu al terug, eerste wat hij zei over oranje was dat hij weer 4-3-3 ging spelen en nu is het alweer anders. Gelukkig hoeven we maar derde te worden in de poule.

7 september 2014 om 13:29

hij zegt ook dat hij geschrokken is van de kwalliteit.

5-3-2 is uiteraard maar een noodgreep geweest door gebrek aan kwaliteit. Nu hij met de neus op de feiten is gedrukt, is het heel realistisch dat hij de defensieve zekerheid weer wilt inbouwen.

Overigens zou ik ook tegen zwakke tegenstanders 5-3-2 spelen. Het mooie van dat systeem is dat je heel flexibel bent. Janmaat en Blind hebben de kwaliteiten om aan te vallen, dus zal je tegen zwakke tegenstanders voornamelijk 3-5-2 staan.

7 september 2014 om 13:32

Mwa.. Ik vond (op Spanje na) het 5-3-2 systeem in balbezit nou niet echt sterk. Zou dus tegen mindere tegenstanders gewoon voor de 4-3-3 gaan, maar dan wel eens daadwerkelijk met bijv. Depay beginnen i.p.v. met Kuyt komen aankakken op de flanken.

Ik vind het verder ook nogal 'lachwekkend', dat Hiddink eerst heel hoog van toren blaast door te zeggen nooit meer op het 5-3-2 systeem terug te komen (en daarmee Louis gedeeltelijk te kakken zet), om vervolgens na één wedstrijd al 'geschrokken' te zijn van het niveau. Kom, kom, blijf achter je woorden staan, of kom niet met zulke populistische uitspraken.

7 september 2014 om 13:36

Kuyt past in geen enkel systeem, had voor het wk al gedropt moeten worden.

7 september 2014 om 14:02

Jij hebt waarschijnlijk geen wedstrijd van kuyt op het wk gezien.

7 september 2014 om 14:22

In balbezit was het niet je van het nee, maar bij balverlies was er voor de tegenstander nauwelijks een doorkomen aan. Perfectioneer het spel bij balbezit dan! 4-3-3 staat verdedigend niet met het beschikbare materiaal, en in bezit is het ook niet zo denderend allemaal. Of zijn we dat voor t gemak vergeten met z'n allen?

7 september 2014 om 14:29

jawel, maar op de backposities was hij niets beter dan een Blind of Janmaat gedaan zou hebben. Alleen omdat het nieuw was voor een aanvaller werden zijn prestaties opgehemeld en gehyped.

Tegen Mexico deed hij de tactische omschakelingen wel goed.

7 september 2014 om 14:35

Piet, je doet je naam eer aan. Er ia helemaal NIETS moois te bedenken aan dat hele systeem. Juis bij 352 moet je met goede aanvallende vleugelmiddenvelders spelen als Depay en Robben bijvoorbeeld. In ieder geval aanvallend ingesteld spelers met als hoofdtaak aanvallen. Blind en Janmaat/vdWiel hebben als hoofdtaak verdedigen... Zo vul je al twee creatieve plekken in met oncreatieve voetballers. Dat is toch eeuwige zonde? Zie liever gewoon 442 of 433. Zo lang we maart aanvallen!

7 september 2014 om 14:38

Als je goed naar het wk keek zag je dat dat 5-3-2 voor geen meter werkte. Zodra we overgingen naar 4-3-3 ging het veeeeel beter.

7 september 2014 om 13:48

Derde? Zijn er nieuwe regels?

7 september 2014 om 14:19

Er zijn 24 teams, als je derde wordt dan speel je playoffs. Met dan al 16 geplaatste teams in europa zullen dat niet de meest sterke tegenstanders worden.

7 september 2014 om 15:20

Hoezo moet er nog heel wat gebeuren om ons te kwalificeren. Geen 1 wk deelnemer in onze poule en zelfs als nummer 3 heb je nog een goede kans om door te gaan. Als we ons dan nog niet kwalificeren voor het ek laten we ons dan direct uitschrijven voor de wk kwalificatie.

7 september 2014 om 15:36

Ik zou gewoon 1-3-1-3-3 spelen!
Met de jong vlak voor de verdediging!
Lijkt me de sterkst mogelijke opstelling, zijn jullir het met mij eens?


Depay rvp robben

Sneijder
Blind de guzman

De jong

Bmi vlaar de vrij

Cillesen

7 september 2014 om 15:37

En blind en de guzman achter de nmr 10 sneijder

7 september 2014 om 15:56

Met drie verdedigers? Nee, dat ben ik niet met je eens.

7 september 2014 om 16:07

433 is achterhaald. Sowieso is het tempo nu te hoog om verdedigers ver op te laten schuiven met veel ruimte in hun rug. Kijk even hoe wereld verdedigers als, thiago, ramos en luiz zijn kapot gemaakt op het wk. En dan klagen wij over indi of devrij die net komen kijken. In het moderne voetbal is 433 zoals wij hem willen spelen een utopie

Oh gadverdamme.. hij slikt zijn worden alweer in.

Ga gewoon als een vent het veld in hou vast aan 1-4-3-3. Laten we onze stylen gewoon weer promoten en niet met dat defensieve *** systeem spelen

7 september 2014 om 13:30

leuk dat promoten, maar resultaat is ook wat waard in de voetballerij. Als je met een matige selectie 3e kan worden op een wk door een bepaald systeem te spelen, heb je het geweldig geod gedaan.

Een style promoten doe je niet door constant te verliezen.

7 september 2014 om 13:44

Ja, sowieso een 'style promoten'... Het is geen modeshow.

7 september 2014 om 13:46

Eens met Dankroon. Tijdens de kwalificatie absoluut 4-3-3 spelen. Je speelt niet tegen "zware" landen, dus speel gewoon attractief voetbal met buitenspelers (depay en Robben).

Tijdens het EK zou je wanneer nodig 5-3-2 kunnen spelen, maar voorlopig lijkt me dat echt zinloos.

7 september 2014 om 13:53

Waarom zou je niet altijd met 5-3-2 spelen om het systeem er in te slijpen. Attractiviteit en aanvallendheid wordt niet bepaald door een systeem, maar door de spelers en hun looplijnen.

7 september 2014 om 13:59

Omdat wij geen spelers hebben die in 5-3-2 aanvallend attractief voetbal kunnen spelen. Dat is toch wel duidelijk geworden op het WK? Ons spel was niet om aan te gluren.

7 september 2014 om 14:06

En met 4-3-3 is het veel beter? Dan wordt het net als Ajax balletje breed, balletje terug, balletje op Robben die naar binnentrekt en de bal verliest als er 4 verdedigers voor hem staat.

7 september 2014 om 14:07

De afgelopen 10 jaar zijn de leuke wedstrijden met attractief voetbal op 1 hand te tellen, dus ook 4-3-3 is niet HET systeem.
Wijzen naar het wk waar ze een nieuw systeem geïmplementeerd hebben is dus flauwekul. Het systeem heeft tijdens het wk wel bewezen dat er resultaat mee geboekt kan worden.

7 september 2014 om 14:39

Het afgelopen WK zijn de verschrikkelijke wedstrijden die het aanzien niet waard waren ook al op 1 hand te tellen. Dus ik zie je punt niet zo. Ik zeg AANVALLEN!!!

7 september 2014 om 18:11

Ik vind Nederland - Spanje de leukste wedstrijd die ik ooit gezien heb van Oranje. Dat is al 1 meer dan ik ooit gezien heb met "balletje breed - balletje terug 4-3-3"...en dan nog altijd verliezen ook en dan na afloop weer dat eeuwige "maar wij waren beter hoor"....nee, nooit meer a.u.b.. Wat aanvallender dan op het wk mag wel, zeker uiteraard tegen zwakkere tegenstanders...

7 september 2014 om 19:00

De attractiviteit wordt niet bepaald door het systeem, maar door de felheid en overtuiging waarmee de spelers hun taken uitvoeren. 5-3-2 op het WK was veel mooier om te zien dan al die tranentrekkende 4-3-3 wedstrijden van Ajax afgelopen seizoen, en dan ben ik nog supporter van Ajax.

7 september 2014 om 13:57

Liever als winnaar het veld af dan als "vent" het veld in en weer eens kansloos verliezen. We moeten juist voor eens en voor altijd 4-3-3 begraven. Diep onder de grond. Nooit meer over praten a.u.b..

7 september 2014 om 14:10

Liever verliezen dan ultra-verdedigend spelen. Ik hoop dat elke tactiek met meer dan 4 verdedigers eens begraven gaat worden. Voetbal moet leuk zijn om naar te kijken, dat is het niet als je met 5 of meer verdedigers speelt. Laat het Nederlands elftal daar maar het goede voorbeeld in geven.

7 september 2014 om 14:14

als je Blind en Janmaat op de vleugels hebt, kan je gigantisch aanvallend spelen, ondanks dat ze op papier verdedigend staan. Het is maar net hoeveel je hen beiden laat opkomen en aanvallende vrijheden geeft.

hetzelfde centraal op het middenveld. Of je daar nu tegen de grote landen een breker (De Jong) of tegen kleinere landen een voetballer maakt een wereld van verschil.

je slijpt dan wel een systeem in die je constant speelt, alleen leg je de nuances wat naders. De centrale verdedigers hebben dan wel een laatste man die rugdekking geeft. Iets wat ze graag willen (hadden ze aangegeven op het wk).

7 september 2014 om 14:22

Dat hebben ze jaren gedaan...en dat doen ze in clubverband in europese competities...wat levert het op? Niks. Nul. Nada. Een glimlachend schouderklopje van de tegenstander....en dan die trieste interviews na afloop...."maar wij waren beter hoor"....zielig en beschamend gewoon. Bovendien is het "nederlandse school voetbal" niet eens leuk om naar te kijken, dat is een mythe. Dat eeuwige kansloze rondgetik van de bal irriteert me. Vooral als dan de tegenstander met 2 passes alleen voor de keeper staat. Dan kijk ik liever naar Nederland - Spanje waar je met 5-1 van het veld loopt. Overigens kun je vanuit een verdedigender systeem ook heel leuk voetbal spelen....kijk maar eens naar Juventus bijvoorbeeld.

7 september 2014 om 14:50

Italie speelde onder Prandelli met 5 verdedigers leuk voetbal. Ook het Juventus van Conte was leuk om te zien. Ik ben het ermee eens dat het uitzonderingen zijn en normaal gesproken een draak van een systeem is.

7 september 2014 om 15:37

Inderdaad speelt Juventus, maar bv ook Chilli in principe aanvallend voetbal met 5 verdedigers. Het ligt aan de invulling. Sowieso vind ik dat je voor een systeem moet kijken naar de spelers die je hebt en de tegenstander. Heb je goede sterke verdedigers die makkelijk 1:1 kunnen spelen, kun je met 4 of wellicht zelfs 3 verdedigers spelen. En tegen een zwakke tegenstander ga je uiteraard ook geen 5 verdedigers opstellen....maar het maar naief 4-3-3 spelen "omdat dat de Hollandse school is"....dat moet nu echt afgelopen zijn.

7 september 2014 om 16:01

@ pietverdriet, met Blind op de vleugels speel je juist níet aanvallend! Die haalt nooit de achterlijn en is veel te traag. Janmaat kan dit wel, maar is veel te onstuimig en lijdt veel balverlies. Ik zie daar veel liever Van Der Wiel spelen, is in alle facetten beter dan Janmaat.

Oftewel, gewoon 4-3-3 spelen met Van Der Wiel en Pieters als backs en Robben en Depay op de vleugels.

7 september 2014 om 16:39

Vandaar dat Blind op het wk 2 assists en 1 doelpunt had. De achterlijn halen is zo jaren 70. Heb je geen reet aan. Makkelijk te verdedigen Een voorzet hoeft helemaal niet vanaf de achterlijn te komen. Zie de passes van Blind tegen Spanje. Op die manier kan een back veel gevaarlijker zijn dan als een domme stier op zijn Engels de achterlijn te halen...dan moet je a) het vermogen hebben in volle sprint een goede voorzet te geven...vd Wiel kan dat nog wel aardig, Pieters niet en b) met 2 spitsen spelen, 1tje bij de eerste paal en eentje bij de 2e en die moeten dan nog maar het kopduel winnen van de verdediger...voor een verdediger is er eigenlijk niks makkelijker dan een dergelijk duel te winnen en de bal weg te koppen. Zeker als je kopsterke spits op de bank zit.

7 september 2014 om 16:52

Waarom zou je de achterlijn halen als de enige kopsterke spits (huntelaar) op de bank zit?

Er werd slecht verdedigd maar de centrale verdedigers van Italië kregen lekker de tijd om een pass te geven. terwijl.dat helemaal niet zulke goede voetballers zijn aan de bal...

Ik schrok ook. Van de keuze om Kuyt rechtsbuiten te zetten, van Blind linksachter in een 4-3-3, van de onverschillige manier waarop je op de bank leek te zitten, van de wissel die wél kwam ( lens eruit, veltman erin), én van de wissel die niét kwam (depay).

Dus je hebt zelf ook nog wat te doen, me dunkt.

7 september 2014 om 14:13

Precies! Depay en Narsingh voor had ik graag gezien en Van Dijk ipv BMI.

Dan moet je je best doen Hiddink. Geen excuses meer deze ploeg is 3e op het wk geworden. Ga vooral maar het systeem omgooien. Daar ben jij verantwoordelijk voor!

Dat valt wel mee, maar liefst 24 landen kwalificeren zich. Dus het zou echt een schande zijn als we ons niet kwalificeren. Dat zou de fantastische reputatie van Hiddink ook meteen breken. Overigens ben je niet slim bezig als je in een 433 systeem kiest voor Kuyt op rechts en Lens op links. Daar hadden Narsingh en Depay moeten staan. Ook eigen schuld dus!

7 september 2014 om 13:33

Hoe gaat het ek er eigenlijk uitzien met 24 landen?

6 poules van 4 waarvan 2 doorgaan is niet mogelijk. 4 poules van 6 lijkt mij wat veel poulewedstrijden.

7 september 2014 om 13:42

8 poules van 3 waarin de nummers 1 & 2 doorgaan. Of 4 poules met 6 door. 8 poules van 3 waarin alleen een groepswinnaar doorgaat, kan natuurlijk ook. Ik zou het niet weten..

7 september 2014 om 13:58

Ik gok dat t zo zal gaan:

6 poules van 4, waarbij 1 en 2 sowieso door zijn.

Wss komen er nu achtse finales bij. Daar heb je dus 16 teams voor nodig. De eerste 12 zijn dus al de nr's. 1 en 2. Dan gaan daarnaast wss ook nog de 4 beste nr.3 van de poules-fase door.

En dan is het rond.

Persoonlijk heb ik echt niks tegen deze nieuwe opzet, hoe meer voetbal des te beter!

7 september 2014 om 14:10

meer voetbal doet wel af aan de kwaliteit. Ik ze de voetbalkalenders liever uitgedund worden zodat spelers fitter zijn en beter kunnen presteren, maar dat is een andere discussie.

Ach we kunnen ook overdrijven met z'n allen. Het was de eerste wedstrijd met een ander systeem en Italie maakt een nette goal, waarna je vervolgens onterecht een rode kaart krijgt en een verloren wedstrijd speelt. We wisten al dat we niet de beste verdedigers ter wereld hebben, dus waarom schrikken als we weer met twee centrumverdedigers een paar kansen weggeven?

Daarom was het ook geen verstandige uitspraak dat hij niet met 5 verdedigers wilde spelen, goed dat hij daar al op terug lijkt te zijn gekomen.

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb er om de een of andere reden geen vertrouwen in met Hiddink. Ik heb het idee dat hij niet echt gaat verjongen, een ouderwets systeem gaat hanteren en vooral zal vertrouwen op Sneijder, Van Persie, Robben, De Jong en Kuijt. Ook de wedstrijden interesseren me minder, misschien ook met het vooruitzicht dat Danny Blind straks de boel overneemt. Normaal gesproken vond ik de interlandweken wel leuk, maar zit me al het hele weekend te ergeren dat er geen clubvoetbal is en ik moet nog opzoeken wanneer die wedstrijd tegen Tsjechië eigenlijk is. Misschien is het nog de moeheid van het WK, maar van die hele kwalificatie (waarin uitgeschakeld worden moeilijker is dan je plaatsen) verwacht ik niets. Misschien dat het weer gaat leven rond het eindtoernooi, maar op dit moment interesseert het me veel minder dan het het in het verleden deed. Wonderlijk eigenlijk want het afgelopen WK vond ik het leukste WK dat ik in 20 jaar heb meegemaakt.

7 september 2014 om 13:35

Ik heb hetzelfde gevoel. Hiddink lijkt de passie en het vuur te missen. Over zijn tactische vaardigheden heb ik ook twijfels. Vriendjespolitiek en gezeur binnen de ploeg liggen op de loer. We zijn enorm verwend met Van Gaal. Hij heeft het absolute maximale uit dit team geknepen. Ik zie geen enkele andere coach dit evenaren, laat staan verbeteren.

7 september 2014 om 14:43

Ik heb hetzelfde gevoel. Wil graag competitievoetbal zien ipv nietszeggend interlandvoetbal. ..

Jahoor Hiddink, je moet ruiken als een tegenstander iets wil forceren. Het waren gewoon 2 slordige momenten van centrale verdedigers. Dat kan gewoon een keer gebeuren, zeker in een vriendschappelijke wedstrijd. Op het WK hebben ze het allemaal super gedaan. Er worden weer veel te snel allerlei conclusies getrokken over 8 slechte beginminuten in een oefenwedstrijd. Misschien moet Hiddink ook niet zo obsessief vasthouden aan dat 4-3-3. Het is denk algemeen bekend dat de defensie van Nederland niet de sterkste linie is, waarom ga je dan toch een verdediger minder opstellen dan op het WK waar het geweldig ging, zodat je Kuyt op de rechtervleugel kan zetten en je geile 4-3-3 kan spelen Hiddink?

Als ik 1 conclusie mag trekken op basis van de eerste wedstrijd is het dat ik Hiddink al meer zat ben dan alle verdedigers die we hebben.

Hiddink zal wel denken misschien had van Gaal toch wel een punt om zo verdedigend te spelen.

Ik denk dat we idd wel meer zekerheid moeten inbouwen. Kwalificeren doen we toch wel. Zeker nu we niet eerste hoeven te worden.

Hiddink heeft iig veel stof om over na te denken.

Haha, Guus dacht heel, heel even dat ie het beter had gezien dan wereldtrainer Louis van Gaal. Schattig hoor.

Nu tegenwoordig, is het nederlandse voetbal erg achteruigegaan. Ja ze zijn derde geworden, maar verdedigend. Terwijl we het aanvallende voetbal zo gewend zijn. Vroeger waren tegenstanders al bang voor de wedstrijd nu lijkt het alsof het nederlands elftal dat is. Het is natuurlijk balen.

Maar de talenten zijn niet de talenten die het vroeger waren ala kluivert, stam, de boer etc etc.

Je mist robben en dat scheelt gewoon de helft. Als hij erbij is straalt het team meer vertrouwen uit

Louis werd derde op het WK met een team dat feitelijk maar een kwaliteit had: Robben. Geef deze jongen een beetje steun voorin met wat snelle spelers en timmer met de rest van het elftal de boel goed dicht achterin en je kunt een heel eind komen.
Dat Hiddink echt het idee had dat hij met het op twee na beste team ter wereld aan de slag mocht, doet wat mij betreft afbreuk aan de reputatie van deze man als echte voetbalkenner. Als hij verstandig is, belt hij even met Van Hooijdonk en gaan ze samen lekker golfen.

Ach, je moet het ook weer niet overdrijven, Guus. Paar dagen zijn die jongens nu weer met elkaar, het WK is weer voorbij en de flow (en geluk) zijn misschien ook wel weer weg. Komt over twee jaar wel goed met die jongens, zeker defensief nog een aantal jonge gasten die dan een stuk verder zijn in hun ontwikkeling.

7 september 2014 om 13:40

Heb je gezien hoe ze verdedigen. Het is toch gewoon dramatisch of niet soms. Als je keer op keer zulk soort fouten maakt. Dan moet je wel zorgen maken over het niveau.

Maak alsjeblieft Robben aanvoerder numero uno. Die Van Persie komt me helemaal mn strot met zijn verongelijkte gedrag altijd. Wat betreft wordt hij niet eens meer geselecteerd. Het team komt bij hem op de tweede plaats. Dat was vroeger bij Robben ook het geval maar hij is duidelijk een volwassen voetballer geworden. Van Persie laat zijn ego teveel meespelen. En dan Affelay, met zijn verongelijkt porem voor de camera, gaat de goede kant op Guus. Ik denk nu al met weemoed terug aan Van Gaal.

7 september 2014 om 14:08

Verklaar je nader over van persie?

7 september 2014 om 14:25

Van Persie zet geen druk, loopt alleen buitenspel en mist enorme kansen.

7 september 2014 om 15:19

Druk zet je met het hele team, daar moet iedereen aan meewerken. Van Persie kan toch niet zn longen uit zijn lijf lopen en na 30 min kapot zijn. Wat betreft buitenspel, op het wek liep die redelijk vaak buitenspel. Is zijn fout, maar ook van de medespelers die weten dat hij op randje speelt. Die kans tegen italie is pech, hij schiet hem gewoon goed in alleen gaat ie net naast. Op het wk heeft hij er 4 ingelegd, dat is gewoon goed. Zo veel kansen had hij er ook niet. Ohja, die tweede goal tegen spanje kwam omdat hij druk(!) zette op de keeper.

Er is amper een eindtoernooi te vinden waar het makkelijker is om te kwalificeren dan nu bij het EK. Guus echter is al aan het panikeren na een wedstrijd, zonder je beste speler, tegen een redelijk goed land dat het zomaar eens mogelijk zou zijn dat ze het hele toernooi niet eens gaan halen. En dat in die pretpoule waar ze inzitten. Dat is nog eens vertrouwen richting je team, fijn voor zo'n spelers. Echt een goede peoplemanager die Hiddink.

Het ook geen schande, Italië heeft betere en talentvollere spelers (behalve de aanval) met meer ervaring.

De 5 mans verdediging camoufleerde onze beperkingen.

Italië heeft genoeg aan 3 of 4 verdedigers.

Hiddink is geschrokken van het niveau? Hopelijk dan toch niet van het niveau van de verdedigers want we wisten allemaal dat we geen topverdedigers hadden, al voor het wk. Daarom is van Gaal ook met 5 verdedigers gaan spelen. Doordat de tegenstander zich stuk liep op de verdediging en we (meestal) in de 2e helft overschakelden op 4-3-3 kon de tegenstander het niet meer belopen en daardoor wisten we ploegen op het WK te verslaan. Een zeer duidelijke en heldere strategie die niet de schoonheidsprijs verdient maar wel zeer effectief bleek. Wat me nog meer verbaasd is dat er blijkbaar geen overdracht plaats vindt van de oude naar de nieuwe bondscoach. Dan had Hiddink allang gehoord wat het niveau van de verdedigers was en waarom Van Gaal koos voor het 5-3-2 systeem. Met 4-3-3 kom je tegen relatief kleine tegenstanders(tsjechie schaar ik daar tegenwoordig ook onder) er mee weg maar niet tegen toplanden zoals Italie. Ik ga ervan uit dat Hiddink hieruit lering trekt en zijn plan klaar heeft liggen voor de volgende wedstrijden tegen toplanden.

Ik denk niet dat Nederland zich zorgen hoeft te maken om Hiddink en zijn speelwijze.
ik bedoel de groep moet je gewoon makkelijk 1-2e eindigen en direct door gaan.
dot zal ook gebeuren!!

erg benieuwd naar zijn collega Dick advocaat vanavond met Servië tegen Frankrijk

Ik hoop toch wel dat hij niet met 5 verdedigers gaat spelen. Dat is gewoon een schande. Het afgelopen WK was dan ook niet om aan te zien, op een paar mooie ballen van Blind na.

Gewoon 4-3-3 met de punt naar voren gaan spelen. Een middenveld met daarop Strootman (of Blind) en De Jong lijkt me voldoende ondersteuning voor de verdediging. Dan kun je daar voor Sneijder/van der Vaart of een jongere speler zetten. Robben op rechts, Depay op links. En dan kijken of Van Persie redelijk functioneert, anders Huntelaar er in. Heb je tenminste gewoon een team waar de tegenstander weer tegenop kijkt. En zelf de bal hebben is nog altijd de beste manier van verdedigen.

Kun je wel gewoon met verdedigende backs gaan spelen, zoals Pieters. Pieters, Vlaar, De Vrij, Van der Wiel lijkt me een prima verdediging.

7 september 2014 om 14:05

een schande??? een derde plek met een matige selectie is een schande??? Het is een wereldprestatie. Nederland dwingt veel respect af, zo'n klein landje dat 2 keer achter elkaar bij de beste 4 landen ter wereld hoort.

Maar ga jij maar weer dromen over de jaren 70, met een systeem dat tegenwoordig keihard wordt afgestraft. Daar kijkt de tegenstander niet tegenop, ze lachen zich rot. Laten Oranje lekker tikken, en counteren dan naar 0-1 en 0-2...en dan altijd weer die verongelijkte interviews na afloop ....""maar wij waren beter!"...wat was ik blij dat we op het wk niet meer zo naïef speelden, en ik had gehoopt dat 4-3-3 nu heel diep onder de grond begraven zou zijn. Dat er echt nooit meer over gepraat zou worden behalve door Jan Mulder. Kennelijk zijn er toch nog een hoop naivelingen in ons landje...zonde en onvoorstelbaar. 4-3-3 en nog met de punt naar voren ook....hahaha, geef je tegenstander gewoon voor de wedstrijd een dolk en beloof dat je daar zelf in gaat lopen.

Heel wat anders.. kan iemand die de Nederlandse trainers een beetje kent en gevolgd heeft of nog volgt mij vertellen wat voor spel ik kan verwachten van Dick Advocaat bij Servië?
Wat voor trainer is dat .. ik boedel ik weet wel wat hij gewonnen heeft en al maar zijn spelwijze nooit echt gevolgd ofzo ?? dank !

7 september 2014 om 14:01

Dickie is behoudend en timmert eerst de boel dicht!! Pure resultaat trainer!!

7 september 2014 om 14:17

Oke naja ik hoop dat het gaat lopen met hem bij Servië.
goeie ploeg nu ook een goeie trainer ik hoop het beste !!!

Veel fans van Oranje strooien zichzelf zand in hun ogen. Klopt, derde plaats was goed op het WK maar zo goed was Oranje echt niet. Goal in de laatste minuut tegen Mexico. Penaltyserie winnen van Costa Rica. Het had zomaar veel eerder over en uit kunnen zijn. Sommige spelers stegen boven zichzelf uit zoals De Vrij en Indi. En als je ze nu ziet houdt het niet echt over. Lichtpuntjes zijn Depay en een Strootman die er weer aankomt. En een fitte Robben is ook onmisbaar. De tactiek die Louis hanteerde camoufleerde veel. Ben erg benieuwd dinsdag.

7 september 2014 om 14:17

Klopt, maar dat kun je op die manier altijd wel zeggen. De verschillen zijn tegenwoordig klein en geluk speelt een grote rol. Als je echter 2 keer achter elkaar bij de laatste 4 zit, dan kan dat niet meer alleen geluk zijn.

Duitsland had zelfs in de 2e ronde door Algerije uitgeschakeld kunnen worden, een moeizame 1-0 tegen Frankrijk en een doelpunt in de 115e minuut tegen Argentinie. Argentinie: Wat als die Zwitser in de 120e minuut tegen Argentinie vanaf 1 meter gewoon binnenkopt i.p.v. op de paal, een moeizame 1-0 op Belgie, en wat als de teen van Macherano 1 cm korter was, dan had robben gescoord.....zou kun je altijd redenerenvoor elke kampioen....en het is ook zo....het verschil tussen een roemloos einde en een finale wordt door kleine dingen en geluk bepaald.

Voor 4-3-3 heb je 11 hele hele goede voetballers nodig in het huidige voetbal want op het midden veld waar de strijd gestreden wordt staan de meeste ploegen al met 5 en tikken je dan helemaal gek! 4-3-3 is gedateerd en klaar!! 3-5-2 is de toekomst en daar moeten we het mee doen zeker met de huidige gemankeerde lichting!

7 september 2014 om 14:34

meeste ploegen spelen gewoon 4-3-3 of 4-4-2 anders hoor, volslagen onzin dat het opeens de toekomst is.

7 september 2014 om 15:13

4-4-2 geloof ik maar noem mij maar eens 5 internationale ploegen die 4-3-3 spelen?? Kan gewoon niet meer!

7 september 2014 om 16:56

Usa, Spanje, Zweden, Nederland speelde hun laatste wedstrijd in een 4-3-3 opstelling. Frankrijk speelde tijdens het WK 4-3-3

9 september 2014 om 20:33

Niet lullig bedoelt maar alleen spanje lijkt hier toe in staat!! iedere andere ploeg die je noemt speelt op papier zo maar in de uitvoering is het altijd 4-4-2

Tja Guus, je had het NL voetbal ook kunnen blijven steunen door wat bij de Graafschap te doen of langer bij PSV te blijven. Ik vond de keuze als bondscoaches nog wel logisch, maar doordat je bij Anzhi voor de poen bent gaan werken, heb je weinig te klagen. Dat is namelijk waar NL last van heeft, dat we niet mee kunnen en gaan met het grote geld.

Die Bruno Martins Indi had tijdens het wk al heel vaak dat hij domme overtredingen maakte met zijn handen... komt regelmatig te laat of laat zich uitspelen en dan trekt hij zijn tegenstander naar beneden... hopelijk kan hij zijn niveau opkrikken bij Porto

De nummers 1 en 2 en de beste nummer 3 kwalificeren zich rechtstreeks!. De overige nummers 3 spelen nog play-off tegen elkaar. Als je dan zegt dat er nog veel moet gebeuren wil je je kwalificeren dan moet je je echt diep, heel diep schamen.

Het zal allemaal wel, maar het is toch Hiddink zelf die de poppetjes zo neerzet... Het systeem in Brazilie was misschien niet 't mooist, maar wel zeer effectief. Om dat nu weer meteen om te gooien is niet slim lijkt me; Dat Blind daar ook geen stem in heeft?

Het was gwm te verwachten. NL is 4-3-3 is veeeeeel te kwetsbaar in de omschakeling.

5-3-2 kan ook aanvallender worden gespeeld. Chili speelde het bijvoorbeeld heel erg aanvallend. Dat Van Gaal daar vaak bewust niet voor koos is een ander verhaal. Het past gewoon bij de kwaliteiten van deze selectie. De Vrij laat in de dekking nog wel eens flinke steken vallen, Indi eveneens, maar opbouwend is hij erg sterk. Als er dan een extra slot op de deur erbij staat achterin dan komt hij beter in zijn spel. Ook iemand als Blind wordt verdedigend gezien gewoon iets beter ontlast. Ik zou wel gewoon graag in dat geval ofwel de buitenste spelers meer naar voren zien spelen of een 3e aanvaller erbij zetten, beetje zoals tegen Costa Rica. Overigens is Vlaar nu geblesseerd, maar kan Nigel de Jong denk ik ook prima als dat extra slot op de deur achterin fungeren.

Cilessen
De Vrij
De Jong
Indi
Kuyt
Wijnaldum
Fer
Blind
Klaassen
Van Persie
Depay

Je moet eens een keer wat meer ervaren verdedigers oproepen. Het is niet voor de grap dat verdedigers als Nesta of Maldini op hun 33e (of ouder) wereldtop waren. een 22 jarige verdediger staat pas aan het begin. Haal gewoon verdedigers van 26 of ouder. Hebben meer ervaring en groeien langzaam richting hun top op hun 29e a 30e

7 september 2014 om 14:55

Wie uit die leeftijdsgroep kan Hiddink oproepen dan die beter zijn dan wat er nu staat?

Met je punt ben ik het helemaal eens. Sterker, ik zie het graag doorgetrokken worden op eredivisieniveau. Al die jochies die eerder in het eerste spelen dan dat ze haar op de zak hebben, dat kan je toch niet serieus nemen?

7 september 2014 om 17:35

Helaas kom je altijd weer op Vlaar terecht, die zichtbaar beter is. Ook zou ik gewoon Douglas oproepen, speelt in Rusland is volwassener en zou het best kunnen. In mijn optiek zou je ook Pieters als CB kunnen proberen. en het klinkt misschien raar maar sinds verhaegh ook niet meer.. spelers als Jos Hooiveld die met ervaring misschien beter staan naast een persoon als vlaar.

Ik ben blij dat al die mensen die tijdens het wk riepen dat een verdedigender systeem helemaal niet nodig was, in slechts 8 (!!) minuten volledig de mond gesnoerd zijn.

Guus Geluk moet misschien wat minder de wereldburger uithangen en meer zijn spelers volgens. Dan zou je weten dat een jaar geleden ze nog de grond in gepraat werden om die reden. Veel potentie, weinig met een constant hoog niveau. WK was een uitstekend piek moment.

We wisten allemaal dat het een niet zo goed elftal is. Dat moet veranderen, mutaties dus.
Louis heeft mazzel gehad met een Robben in top vorm tijdens anti voetbal, maar dat is geen maat staf. Op zijn Duits een 3e plek is gewoon niet goed. Nederland hoort dan ook niet in de top 10 van landen. We zullen gewoon weer weg zakken met deze spelers.

Hiddink moet door selecteren,Kuyt ,Sneyder, van persie daar afscheid van nemen zijn over de hill.

Hiddink gaat falen. PUNT!
Met alle respect voor zijn prestaties uit het verleden, maar hij is niet de juiste coach voor dit NL elftal.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, zo ook bij Hiddink...

7 september 2014 om 19:03

In het verleden had hij goede assistenten.
N u heeft hij scholletje en over van Nistelrooij heb ik ook mijn twijfels.

Ik lees alleen flauwekul en het valt me op hoeveel er eigenlijk geen verstand van hebben. Ten eerste Nederland heeft de afgelopen 30 jaar nooit zoveel talent achterin gehad. De verdediging is op dit moment 1 van de beste van de wereld en ongeloofelijk breed zowel de back als de centrale posities. Ik kan zo 10 verdedigers opnoemen uit nederland die toptalenten zijn. Als je op een wk met een middenvelder van swansea en met een wijnaldum speelt dan hoor je pas te weten hoelaat het is. Wijnaldum is geen slechte jongen maar hij komt niet eens in buurt van sneijders kwaliteiten of de rest van de oude garde het probleem ligt aan de middenveld

7 september 2014 om 16:54

talent is leuk voor de toekomst, maar in deze fase komen ze nog te kort.

7 september 2014 om 18:15

De verdedigers van Oranje zijn heus (nog) niet zo goed. Op het wk hebben ze het prima gedaan, juist door compact en met een extra slot op de deur te spelen. Hoe hard dat nodig was, daarvoor waren maar 8 minuten nodig om dat te bewijzen.

9 september 2014 om 02:45

Veltman is 1 van de grootste talenten die Nederland heeft en kongolo maar in de middenveld heeft nederland eigenlijk niemand die is doorgebroken van de nieuwe generatie terwijl de verdediging en aanval er vooruit opgaat

NL kan makkelijk 4-3-3 spelen in de volgende opstelling.

Stekelenburg
Vd Wiel-Douglas-v.Dijk-Emanuels
Wijnaldum-Strootman-de.Jong
Robben-v.Persie-Depay

7 september 2014 om 18:13

Ja, als je het jezelf extreem moeilijk wilt maken in de kwallificatiereeks, dan kun je zeker in die opstelling spelen.

7 september 2014 om 18:31

Stekelenburg; wat presteerde hij de afgelopen twee jaar?! Niks...
Strootman; is geblesseerd, verdere commentaar niet nodig.
Emanuelson; presteert ook niet naar behoren.
Douglas; heb ik het afgelopen jaar ook geen sterren vd hemel zien spelen...

Kortom, een opstelling met misschien spelers naar je hart maar niet naar je verstand/prestatie...

We hebben dus een bondscoach die niet net als de rest van Nederland, onze groep op juiste waarde kan in schatten.

Wordt helemaal niks als ie zo door gaat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren