Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho: 'Diego Costa bewees dat hij beter was dan Agüero en Falcao'

Laatste update:

José Mourinho liet in het afgelopen seizoen meer dan eens weten dat hij niet tevreden was over zijn aanvaller bij Chelsea en kreeg deze zomer zijn gewenste nieuwe topspits. Diego Costa werd voor ongeveer veertig miljoen euro overgenomen van Atlético Madrid en Mourinho is maar wat blij met de komst van de Spaans international, die in zijn ogen tot de absolute wereldtop behoort.

/

De 25-jarige Diego Costa brak vorig seizoen definitief door, met 27 doelpunten in 35 competitieduels. "Hij begon in Portugal en toen heb ik nooit naar hem omgekeken", geeft Mourinho toe. "Vervolgens ging hij naar Atlético, maar daar was Sergio Agüero de superster en dus werd hij verhuurd. Daarna kwam Radamel Falcao en moest Diego Costa weer verhuurd worden."

"Hij stond achter erg grote spelers", weet Mourinho. "Maar toen hij terugkeerde bewees hij dat hij beter was dan zijn voorgangers. Toch is hij dezelfde vriendelijke, bescheiden, naïeve jongen gebleven. Hij probeert met zijn medespelers te communiceren, ook al spreekt hij maar tien woorden in het Engels." Chelsea begint het nieuwe seizoen in de Premier League maandag tegen Burnley.

Diego Costa is beter dan Sergio Agüero en Radamel Falcao

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede spits maar Agüero en Falcao schat ik hoger in.

17 augustus 2014 om 11:48

Ik aguero niet. Ik vind Falcao toch meer wereldspits dan Costa en Aguero. Costa komt misschien in de buurt, maar aguero valt me de laatste tijd tegen..

17 augustus 2014 om 11:58

Of ga eens FIFA spelen, daarin zijn Falcao en Aguero beter als Costa.

17 augustus 2014 om 12:00

Aguero en Falcao staan toch echt boven Costa die het maar 1 seizoen heeft laten zien. Wacht maar af tot Aguero en Falcao weer echt fit zijn. Die knallen makkelijk over Costa heen, hoewel ik ook Costa een echte topper vindt, en helemaal voor het spelletje van Chelsea/mourinho.

17 augustus 2014 om 12:15

Ik vind dan juist Aguero weer een stuk beter. Viel op het Wk inderdaad tegen, maar bij tijd en wijle echt een topspits afgelopen seizoen en vooral het seizoen ervoor.

17 augustus 2014 om 12:59

Dat zijn alleen door blessures verder is agüero echt geweldig en zo balvast en veel beter dan Costa die het maar een seizoen goed heeft gedaan

17 augustus 2014 om 13:25

Dat jij spelers beoordeelt op hoe goed ze op FIFA zijn, zegt meer over jou.

17 augustus 2014 om 13:30

@gareth Bale

Aguero heeft de laatste tijd alleen maar blessures gehad. Dat is toch geen goede graadmeter om een speler te beoordelen. Begin van het seizoen was hij nog evengoed als Suarez volgens de meesten hier.

17 augustus 2014 om 14:46

Dude Agüero is gewoon een wereldspits hoor. Dit jaar had hij last van blessures maar in vorm is hij bijna net zo goed als Suarez.

Hij en Henry staan 1 & 2 (weet niet meer wie 1 is) qua goals/minuut in de PL, dat alleen al zegt genoeg.

Je beoordeelt hem vast op zijn minder WK. Costa is een topspits, maar duidelijk geen Falcao of Agüero.

17 augustus 2014 om 14:54

Op fifa is Victor Ibarbo de beste speler (qua spelen en over powerd zijn) dus dat maakt Ibarbo de beste voetballer ter wereld?

17 augustus 2014 om 15:50

Iedere speler is net zo goed als een ander in Fifa. je kan gewoon met het slechtste team van de beste team winnen als je gewoon goed genoeg bent

17 augustus 2014 om 17:21

Zelfs beter klaassen is 74 alg en januzaj 73 alg

17 augustus 2014 om 17:51

Ten eerste, is Ronaldo/ibrahimovic de beste op fifa, aangezien Ronaldo supersnel, supergoed dribbelen, best sterk, mega-goed koppen en nauwkeurig schieten + hard schot heeft, en ibrahimovic omdat hij gwn OP is, kijk zn stats op futhead en je ziet vanzelf... Ibarbo valt daar bij in het niet. Ten tweede, fifa boeit niet in de echte voetbalwereld, dus tja...

17 augustus 2014 om 17:52

@enyeama

net als in het echt... wat een reactie man...

Aguero schat ik hoger in als Costa, maar Falcao kan niet tippen aan beiden

17 augustus 2014 om 11:56

Aguero alleen als die fit is. Maar op dit moment niet. Tot dat hij zijn top vorm terugpakt.

17 augustus 2014 om 12:20

Ben je nou grappig aan het doen.
Al hoewel ik naar persoonlijke mening mits alle 3 in vorm aguero het beste vindt van die 3.
Vraag ik me af waarop jij baseerd dat Falcao niet aan allebei kan tippen.
Zowel aguero als diego Costa kunnen niet tippen aan het moyenne die Falcao heeft.
Daarbij loop je te hard van stapel want Costa laat het pas 1 seizoen zien.

Aguero loopt bij city 75 goals in 3seizoenen.
Dat is een gemiddelde van 25 goals per seizoen.
Over Falcao wil ik niet eens beginnen.
Hij heeft een prachtige moyenne.
Daarbij vind ik Falcao een echte 9.
Waar ik aguero meer een 9,5 vind vroeger de term schaduw spits.

Oja en aangezien Falcao niet kan tippen volgens jou aan diego Costa.

Costa 3 seizoenen atletico 94 wedstrijden 43 goals.

Falcao 2seizoenen atletico 89 wedstrijden 67 goals.

En dan heb ik het nog niet eens over Fc Porto

17 augustus 2014 om 12:42

@fr1908
Je mag ook echt alleen 1 seizoen van Costa vergelijken met die Falcao, de laatste (35 - 27). In zijn eerste seizoen bij Atletico was hij 20 a 21. In zijn 2e seizoen bij Atletico werd hij rustig gebracht achter Falcao. Falcao kwam pas op zijn 25ste naar Atletico. Diego Costa verlaat Atletico op zijn 25ste.

Feitelijk kun je die moyennes niet echt goed vergelijken omdat die 2 een ander soort carriere hebben gehad.. Als je toch wilt vergelijken, dan lijkt mij het vergelijken van het eerste jaar van Falcao bij Atletico (34 - 24) met het laatste jaar van Costa bij Atletico (35 - 27) het meest fair.

17 augustus 2014 om 12:53

Kan je rekenen?
Hoeveel is 94 delen Door 3?
Dat is gemiddeld 30 wedstrijden per seizoen dus ik weet niet.
En ik volg atletico niet sinds gister.
Had sympathie voor de club gekregen sinds Hasselbaink.
Dus volg ze al tig jaartjes.
En waarom het laatste seizoen?
Meeste van hier hebben het niet over het laatste seizoen maar over de spits Diego costa Falcao en aguero in het algemeen.
en dan zijn mijn cijfers het meest fair.
Falcao kwam op zijn 25 ste.
Costa vertrekt op zijn 25 ste.
zal ik dan de cijfers van Fc porto erbij halen.
Toen Falcao op leeftijd zat van costa?
Die zijn helemaal schrikbarend

17 augustus 2014 om 14:34

Het is wat jij wilt. Wil je echt weten hoe het zit, of wil je gewoon in je eigen fabeltje geloven.

Je kunt de cijfers bij Porto niet vergelijken met die van Diego Costa bij Atletico. De reden hiervoor is simpel. Bij Atletico liepen spitsen van wereldformaat en Costa moest het doen met een meer bescheiden rol. Hij was niet de spits nummer 1. Dat was hij pas op zijn 24ste. Dat is zijn eerste seizoen dat zijn cijfers een duidelijk beeld geven van zijn prestaties (optredens voor een club betekent niet dat hij a in de spits stond en b dat hij in de basis was gestart (costa was standaard wisselspeler)).

Voor de rest doet het er niet toe. Jij wilt appels met peren vergelijken maar in je conclusie opnemen dat het om 2 appels gaat. Het is jouw feestje. Maar analyseren van cijfers in een groter context is niet jouw sterkste punt. Je staart je blind op de getallen, maar ziet ze niet het hele plaatje.

17 augustus 2014 om 14:45

Jij bent een real supporter dat is al 1.
Jij hoeft mij niets te vertellen over Atletico en dan met name over de spitsen.
Appels met peren.
Het is voor jou gewoon heel moeilijk blijkbaar om de feiten te accepteren.
Niets meer en niets minder.
Ik staar me blind op getallen.
Jij staart je blind op 1 goed jaartje van diego Costa.
Jij noemt wat ik zeg fabeltjes.
Terwijl de cijfers die ik opnoem feiten zijn en er niet om liegen.
Je weet geeneens de betekenis van fabeltjes en wilt een discussie aangaan.
Smart"not"

Owja haha. En j spreekt je zelf tegen bij atletico liepen spitsen van wereldformaat.
Zo goed is diego Costa dus niet.
Anders kreeg die wel de voorkeur.
We spreken elkaar na het seizoen weer.
Of volgens jou fabeltjes zal ik is per seizoen dieper op de feiten ingaan dan?
Buiten feyenoord, zijn atletico en Arsenal de clubs die ik vanaf vroeger al volg en ook bezoek so quiet.
Ik verdiep me wel meer in hen.
Hou jij het maar bij "dreamteam"

17 augustus 2014 om 15:06

Inhoudelijk heb je niets toegevoegd aan de discussie. Forlan en Falcao (voor veel geld gehaald) waren verder dan Costa, omdat ze ouder waren. Aguero was het grote talent, werd een jaar eerder voor vele miljoenen gehaald en die kreeg de voorkeur boven Costa (die een jaar later werd gehaald). Daarom heb ik ook in mijn eerste post gezegd, Falcao en Costa hebben een heel ander carriere gehad en zijn alleen om die reden al niet te vergelijken. Falcao kwam als grote naam, Costa als kleine jongen. Dan zijn je kansen ook anders.

Voor de rest, weten de mensen die mij hier al jaren kennen (van deze site), dat ik niks met Perez heb en niks met zijn beleid en niks met Mourinho. Real staat op een lager pitje bij mij zolang Perez daar de scepter zwaait.

17 augustus 2014 om 15:21

Waren verder omdat ze ouder waren.
Onzin!!! Het gaat om kwaliteit en niet leeftijd.
Leeftijd brengt ervaring mee. Meer niet.
En je vergelijkt een speler niet vanwege zijn carrière bij zijn clubs daarvoor maar op zijn prestaties.
Ongeacht welke clubs het zijn spitsen allebei nummer 9 en op dat gebied wordt je veroordeeld op goals. Verder helemaal niets.
Als Costa het daarvoor had laten zien want hij speelde al bij atletico had die de voorkeur voor Falcao gekregen.
En dat had die dus (nog) niet.

Ik hoor wel sorry te zeggen voor die provocerende reactie van me over real!.
blij dat je nie zo succes supporter bent en ma net alles mee wandeld. # respect

17 augustus 2014 om 15:56

@FR1908-Che
Geen punt. Nette reactie, het siert je om dit zo uit te spreken.

Betreft de discussie zelf, ik meen dat de cijfers van de 2 niet te vergelijken zijn omdat Costa als het ware moest vechten voor zijn rol binnen het team en Falcao binnenkwam als een prins. De carriere van Falcao liet dat toe. Overal waar hij binnenkwam was hij de grote vis. Dan krijg je meer vertrouwen en word je belangrijk gemaakt. Vandaar dat de cijfers van die 2 niet te vergelijken is.

Het kan pas als Costa op de spitspositie wordt geplaatst (bij Atletico was dat niet altijd het geval) en indien fit altijd mag starten. De eerste keer dat hij echt die kans kreeg, was afgelopen jaar. Hij is van ver gekomen, maar heeft afgelopen jaar het vertrouwen niet verloochend.

Btw. Ik heb nergens gezegd dat ik Costa beter vind dan Falcao of Aguero. Ik vind de 3 spitsen verschillend en afhankelijk van de te hanteren spelsysteem kun je voor 1 van deze spitsen kiezen. Want alle 3 zijn verschillend en hebben hun sterke en zwakke punten. Voor Chelsea is Costa wel de juiste spits (denk ik).

17 augustus 2014 om 13:02

Ben je aan het provoceren ofso? Want iedereen weet dat falcao een van de beste spits van de wereld is en Costa kan niet tippen aan hem. Als hij niet bij as Monaco speelde en geen blessure had zou je anders zeggen want nu die een blessure is zijn veel mensen van mening veranderd

daar overdrijft hij wel. ik kan 6 spitsen op noemen die beter zijn. suarez, aguero, falcao, ibra, lewa en cavani.

17 augustus 2014 om 11:58

Dat zijn er 6. Van mij mag je Cavani weglaten, dan heb je er wel 5.

17 augustus 2014 om 13:04

Hoezo cavani wegzetten is een van de beste spitsen hij wordt alleen niet goed gebruikt

17 augustus 2014 om 21:08

Ik snap wat je bedoelt, maar persoonlijk vind ik Diego Costa beter.

17 augustus 2014 om 12:02

Dat zijn er 6 ;p

17 augustus 2014 om 21:02

En heskey dan???

Zijn natuurlijk alle drie spelers die zich hebben bewezen. Wie er de beste is? Dat ligt aan de vorm van de dag...

Alle 3 spelers met een hele andere stijl, persoonlijk houd ik wel van die bikkels als Costa. Hij past ook goed bij Chelsea naar mijn mening. Beter dan Aguero en Falcao is lastig te zeggen maar hoe dan ook zijn het alle 3 geweldige spelers.

Als je Falcao zn laatste seizoen bij Atleti vergelijkt met die van Costa. Dan is Falcao toch wel de betere spits hoor. Ben eigenlijk fan van beide maar Falcao schat ik wel hoger in.

17 augustus 2014 om 12:22

Falcao 2 seizoenen atletico 89 wedstrijden 67 goals.
Diego Costa 3 seizoenen atletico 94 wedstrijden 43 goals.

En dan heb ik het nog niet eens over FC Porto

Nou nou nou Mourinho, hij is lang niet altijd bescheiden hoor. Kijk hem is altijd losgaan op Ramos, Pepe, en ook Terry.

Costa is vriendelijk? Ik werk natuurlijk niet bij de club, maar je zou het niet zeggen.

is dit weer mourinho logica?
augero was veel jonger toen ie bij atletico speelde en falcao had een hoger scorigenspercentage dan costa.

Ik durf zo niet te zeggen wie er de betere spits is, t zijn alle 3 toppers.
Maar zoals wel vaker gebruikt mourinho maar de helft van de feiten om tot een conclusie te komen die in zijn ogen dan de waarheid is.

17 augustus 2014 om 12:54

Klopt. Mourinho had beter kunnen zeggen, dat Aguero en Falcao het beter dede en dat Diego Costa de 3e optie was...

17 augustus 2014 om 13:08

Hij kan toch ook gewoon niks zeggen? Denk eens na man...

17 augustus 2014 om 13:42

@blink mourinho zegt dat costa heeft bewezen beter te zijn. Hoe heeft ie dat bewezen dan?? Ze hebben het alle 3 uitstekend gedaan.
T zou logischer zijn als ie zegt: en toen ie eenmaal zn kans kreeg liet ie zien dat hij het zelfde niveau aan kan als zn voorgangers/niks onder te doen voor zn voorgangers.

17 augustus 2014 om 14:15

Niks zeggen? Lijkt me idd heel erg respectvol om een normale vraag van een journalist niet te beantwoorden. Over manieren gesproken.

17 augustus 2014 om 14:16

Babym

Mourinho is niet verplicht om te zeggen wat jij (en andere jochies zoals Tristan) wilt horen. Of heb ik het mis?
Dit is subjectief. Ook jouw mening dus. Er zijn genoeg mensen die Costa beter vinden. Punt.

17 augustus 2014 om 14:28

@bink

Dus jij denkt dat een journalist aan hem vroeg 'meneer Mourinho, is Diego Costa beter dan Falcao en Aguero?'. En zelfs al was dat de vraag dan kun je nog gewoon zeggen dat Diego Costa een van de beste spitsen ter wereld is, je hoef tniet met zo een expliciet en onzinnig verhaal aan te komen.

Maar het is praten tegen een muur. Als Mourinho morgen zou zeggen dat de Paus de beste spits ter wereld is zou jij dat meteen onderschrijven en bevestigen.

17 augustus 2014 om 14:51

@tristan en Babymongo
Costa heeft het met Atletico beter gedaan dan zijn voorgangers. Hij is kampioen geworden met Atletico en heeft de finale van de CL gehaald. Qua doelpunten heeft hij het in zijn eerste seizoen als nummer 1 spits van Atletico ook uitstekend gedaan. Er valt zeker iets voor te zeggen. Wat Mourinho vooral probeert te zeggen is dat hij als kleine jongen naar Europa komt, maar zich heeft geknokt tot een wereldspits. Dat hij dit mooi verpakt, moet echt niet als 'vreemd' worden gezien. Mourinho is gewoon content met zijn spits.

Ik herinner mij nog een uitspraak van Co Adriaanse van zo een 15 jaar geleden (destijds was hij trainer van Celtic) en had hij Henrik Larsson onder zich.. Adriaanse claimde toen bij een interview dat Larsson - voor hem - beter was dan Gabriel Batistuta. Dat leek toen idioot. Maar een trainer kan dit zeggen over zijn eigen pupil en kan dit ook nog echt menen. Zeker als de trainer vindt dat de spits waarover hij beschikt precies past in het spelbeeld wat hij voor ogen heeft.

Aguero is geen echte diepe spits zoals Costa en Falcao, dus die kun je minder vergelijken met elkaar. Momenteel vind ik ook dat Falcao betere papieren kan voorleggen. Indien Costa blessurevrij blijft en dit seizoen bij chelsea er een hoop binnen knalt, dán kan je pas beginnen discussiëren wie de beste is vind ik.

Diego Costa heeft het natuurlijk super gedaan, vorig seizoen bij Atletico Madrid. Maar zou toch liever een spits als Falcao of Aguero in mijn team willen hebben. Zij laten het al jaren op hoog niveau zien. Desalniettemin vind ik Diego Costa beter passen bij Chelsea dan de twee andere genoemde spelers.

HAHAHAHAHAHA grap van de dag! Hoe heeft hij het bewezen dan? Hij was goed maar agüero en falcao zijn veel beter . Ik vind Costa een topspits maar agüero en falcao zijn wereldspitsen

Falcao wordt zeer onderschat. Na Messi en Ronaldo de beste voetballer van de wereld

Het licht eraan hoe je ze gebruikt ik kan me voor stellen dat je bij Chelsea meer aan Costa hebt (harde werker) dan aan Aguero en Falcao (die toch echt wat meer kwaliteit hebben)

Je moet kijken welke speler het beste in het systeem van Mourinho/chelsea past. Aangezien hij reactie voetbal speelt met de slot op de deur, heb je een speler nodig met veel loopvermogen en kracht. Dan ben je bij Diego Costa aan het beste adres.

Diego Costa is de perfect spits voor Chelsea. Maar beter dan Aguero en Falcao, dacht het niet! Die twee zijn individueel veel sterker. Al zet is Costa in een voetballende ploeg (spaans elftal) zakt hij door de mand. Terwijl zeker Aguero daar perfect zou bij passen, omdat hij naast scoren ook snel is geweldig kan dribbelen en een enorme techniek heeft.

Denk dat Aguero sneller accelereert, maar denk dat een Diego Costa op volle snelheid sneller is.

17 augustus 2014 om 15:36

Hahahaha.
ik heb veel onzin voorbij zien komen.
Maar Costa op volle snelheid sneller dan aguero.
Zo wel de de start snelheid als op volle snelheid is aguero sneller.
weet überhaupt niet hoe je er opkomt. Of welke wedstrijden jij daarvan als voorbeeld wilt nemen.
Maar come one be real.

Ach Mourinho zegt dit alleen om het te
Motiveren augero of falcoa is niet haalbaar voor Chelsea

Costa is een killer maar spelers als Suarez rvp Benzema schat ik hoger in dan hem
Laten we Zlatan maar niet vergeten

Ik ben een Chelsea fan, maar ik heb het niet zo op Diego.
Vind dat hij wel erg agressief speelt(maakt vaak ruzies) en dat kan hem schorsingen opleveren....
Ik had liever Falcau(weet niet hoe je het spelt) of Cavani/Benzema

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren