Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord biedt FC Porto opening en ziet Ziyech als grootste prioriteit’

Laatste update:

Feyenoord wil zich nog met een aanvaller versterken, maar de absolute noodzaak om per direct een spits te halen is door de officieuze komst van Colin Kazim-Richards afgenomen. De Telegraaf schrijft vrijdag dat het binnenhalen van Hakim Ziyech van sc Heerenveen nu de grootste prioriteit is voor de club uit Rotterdam. Dit in verband met de hernieuwde interesse van FC Porto in Jordy Clasie.

/

FC Porto ontvangt minimaal zes miljoen euro voor de verkoop van Steven Defour aan Anderlecht en ziet in Clasie de voornaamste kandidaat om het middenveld van nieuwe impulsen te voorzien. De Oranje-international zelf staat welwillend tegenover een overstap naar Portugal. De Telegraaf verzekert dat Feyenoord inmiddels ‘een opening heeft geboden’ inzake een eventuele transfer.

Feyenoord vraagt hoe dan ook de hoofdprijs voor Clasie, hoofdzakelijk omdat de noodzaak voor de verkoop van de middenvelder ontbreekt. De zomerse exodus van basiskrachten leverde de club uit Rotterdam immers al 33 miljoen euro aan inkomsten op. Behalve Ziyech is ook Jens Toornstra van FC Utrecht in beeld en het valt zelfs niet uit te sluiten dat bij een vertrek van Clasie beide middenvelders naar De Kuip komen, als dat haalbaar blijkt.

Denk jij dat Jordy Clasie deze zomer naar FC Porto gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Clasie gaat deze zomer dus weg bij Feyenoord, wat de afgelopen dagen al wel steeds duidelijker werd. Wie gaat er dan de rol van Clasie overnemen, als Ziyech en Toornstra gehaald worden? Ruud Vormer in de basis? Vilhena een linie naar achteren?

15 augustus 2014 om 08:43

Zal denk Vilhena worden dan. Betwijfel of Toornstra komt als je gister ziet dat ze denken aan 8 miljoen. Da's niet niks

15 augustus 2014 om 09:28

Zou Vilhena dan inderdaad omgekneed worden van nummer 10 naar nummer 6? Zoals hij de laatste paar wedstrijden speelde lijkt mij dat zeker een rol waar hij goed uit de voeten kan, maar het lijkt haast zonde dat zo'n creatieve speler op die positie komt te spelen.

15 augustus 2014 om 09:47

Vilhena zou eerder op de plek van Immers komen dan die van Clasie, ik gok op Vormer of Toornstra. En met de komst van Ziyech zal misschien Immers vaker in de spits verschijnen. Het word dan iig meer keuzemogelijkheid dan een basis11 en 3 spelers die tegen het niveau van de basis aanhikken en de rest is dan van het niveau Heracles, NAC etc.

Ok.... bedankt Telegraaf en VZ voor het samenvoegen en samenvatten van de diverse berichten van de afgelopen dagen. Nieuwswaarde 0,0. Maar goed, ik zou dit geen slechte ontwikkeling vinden. Voor de verdedigende positie heb je Vormer en Vilhena. Toornstra en Zyech zouden een creatieve impuls zijn die Feyenoord wel kan gebruiken. Spits er bij ( ik denk nog steeds Dost) en je hebt een meer dan Eredivisiewaardig team waarmee je een gooi kan doen naar de titel.

15 augustus 2014 om 07:11

toornstra lijkt me onbetaalbaar voor feyenoord, aangezien gisteren bekend werd dat utrecht de hoofdprijs wilt tussen de 8 en 10 miljoen. Dost zie ik nog wel komen nu wolfsburg lord bendtner heeft aangetrokken.

15 augustus 2014 om 07:25

Utrecht is van de pot gerukt. Toornstra voor dezelfde prijzen als internationals. Die prijs zakt nog wel. Toornstra is een Feyenoordfan en als Feyenoord komt wil hij weg. Als Utrecht niet meewerkt zitten ze met een ontevreden speler. Moeten ze niet willen.

15 augustus 2014 om 07:51

Hij heeft een doorlopend contract dus hij heeft niets te willen. Tekende zelf met zijn volle verstand bij dus moet achteraf niet komen zeuren.

15 augustus 2014 om 08:19

Aha dus als je een contract hebt mag je dus niet iets anders willen? Vertel dat tegen je telefoonprovider, energieleverancier of je eigen werkgever. Zo werkt het toch niet jongen? Niemand kan gedwongen worden ergens te werken terwijl hij zelf wat anders wil. En als er een redelijke vergoeding tegenover staat dan zie ik niet in waarom Utrecht hem aan zn contract wil houden.

15 augustus 2014 om 08:33

@elastiek
Waarom is Utrecht van de pot gerukt? Ze hebben aangegeven dat ze hem absoluut niet willen laten gaan en heeft nog een contract voor 3 jaar.
Ze weten bij Utrecht ook wel dat hij geen 10M waard is, maar dat is juist de hele insteek.. dat hij gewoon blijft. Niet meer dan hun goed recht lijkt me?
Dit zegt dus niets over het feit of hij evenveel waard is als internationals.

15 augustus 2014 om 09:53

Precies om dezelfde reden dat Groningen destijds van de Pot was gerukt dat ze Suarez niet lieten gaan. Groningen vroeg 10 miljoen Ajax wilde niet verder gaan dan 8. Suarez laat het voorkomen en Groningen moest genoegen nemen met 6 Miljoen. Exact dezelfde situatie als nu met Toornstra echter is het aan Toornstra om er een zaak van te maken of niet. Feyenoord kan in deze niets betekenen of forceren.

15 augustus 2014 om 09:55

@tommy1981: tussen de 8 en 10 miljoen? Dan zijn ze bij Utrecht inderdaad gek geworden. Ik mag hopen dat Fey dat nooit gaat doen. Zonde van het geld. Prima voetballer, maar heeft geen uitzonderlijke kwaliteiten.

15 augustus 2014 om 11:16

hij heeft een contrakt tot 2017 dus hoezo vd pot gerukt als feyenoord het niet wil of kan betalen zoeken ze toch verder.
en zelfde prijzen als internationals ja idd maar die hadden een aflopend contrackt.
utrecht heeft aangegeven dat hij niet weg mag tenzij er een hele hoge transfersom geboden word en toornstra heeft aangegeven niet weg te hoeven

Clasie zal denk ik voor een bedrag rond 9-10 miljoen vertrekken. Ik denk niet dat Porto veel meer gaat betalen, aangezien ze voor BMI ook 8,5 miljoen hebben betaald. Beide spelers lagen onder contract tot 2015.

Ik zou Clasie verkopen, het is duidelijk aan hem te zien dat hij graag weg wilt. Ik denk dat je volgend jaar zomer geen 10 miljoen voor hem kan vangen. Ik denk dat Vilhena een linie naar achter gaat zakken op de plek van Clasie als meest controlerende middenvelder. Het liefst zie ik voor hem Toornstra en Ziyech, maar beide zullen denk ik niet komen. In dat geval Ziyech en Immers.

15 augustus 2014 om 07:15

Clasie heeft een contract tot 2016. Ik zou teleurgesteld zijn als Clasie minder dan 10 mil wordt verkocht. Vooral omdat Van Geel heeft aangegeven Clasie alleen te zullen verkopen bij een hoog bod.

15 augustus 2014 om 08:02

Precies. Dat bedrag moet volgend jaar voldoende zijn.. Bedoel denk dat jr hem volgend jaar nog voor 8 miljoen kan verkopen!

Hoofdprijs lijkt me ook minimaal 15 miljoen ditjaar, mag toch hopen dat Feyenoord ook zoiets verlangd, toch een international!

15 augustus 2014 om 10:19

Ik vind 8 miljoen voor Clasie nu eigenlijk wel een mooi bedrag al. Ben bang dat het lange seizoen met het wk en zijn hele korte vakantie hem dit seizoen gaan opbreken. Als Clasie een drama seizoen draait mag je volgend jaar blij zijn met 4 of 5 miljoen.

He wat vreemd... Feyenoord vraagt de hoofdprijs omdat de noodzaak om te verkopen er niet is. Zelfde geldt voor Utrecht en Toornstra..raar!!!

Of toch niet?

Nee ik hoop dat hij minimaal 15 miljoen op zal leveren! Geen idee of hij(clasie) dit bedrag waard is maar dat is niet van belang!

15 augustus 2014 om 07:51

Clasie is international en aanvoerder van Feyenoord en Toornstra... Raar!

15 augustus 2014 om 08:00

Je snapt het echt niet he? Het gaat er niet om hoeveel iemand waard is, hoe moeilijk is dat nou???

Anyway, ik mag hopen dat clasie minimaal 15 miljoen oplevert, hierboven wordt 10 genoemd maar dat kan je volgend jaar zo'n beetje nog wel vangen, enige nadeel is dat clasie zelf ook graag weg wilt maar hij heeft nog een contract tot 2016 dus ja.

ben benieuwd denk dat deze 2 spelers bij elkaar ook rond de 10 miljoen waard zijn! gelijk een grote inverstering voor feyenoord ik denk dat ze gaan kiezen tussen deze 2 spelers!

15 augustus 2014 om 07:35

Verwacht ook dat Feyenoord maar een van de twee gaat halen. Met een vertrek van Clasie en de komst van Ziyech zakt Feyenoord nog verder weg ben ik bang.

15 augustus 2014 om 07:51

Waarom denk je dat?

15 augustus 2014 om 08:01

Omdat Clasie niet te vervangen is misschien?

15 augustus 2014 om 08:14

Ik zou Immers een linie terug zetten. Zulke werkers horen op die positie thuis. Verdedigend is hij zeer sterk. Kan me vorig seizoen Utrecht thuis herinneren toen hij alles weghaalde. Echt een stofzuiger op het middenveld. Door Ziyech op #10 te zetten hebben wij opeens ook gigantisch veel creativiteit in onze ploeg. Dat is dus ook een voordeel.

Het nadeel vind ik in balbezit. Immers is daarin paar klasses minder maar hij zal gewoon balletjes breed of makkelijke balletjes vooruit moeten geven. Vilhena, Ziyech en desnoods Van Beek hebben een goede pass om te blijven voetballen. En dan heb ik het alleen over de as. Kongolo, Boëtius en Bilal hebben ook goede passes in huis.

15 augustus 2014 om 09:04

Ik zou Ziyech echt graag bij Ajax zien, maar helaas is er geen contact tussen Ajax en Ziyech. Heerlijke speler waar Feyenoord nog een hele hoop plezier aan gaat beleven.

15 augustus 2014 om 10:23

Rbn, ik hoor het vaker om Immers als verdedigende middenvelder op te stellen maar ik hoop toch niet dat dat gebeurt. Immers heeft niet de snelle balbehandeling die, juist met snelle aanvallers als Manu, Boëtius en Bilal, voor veel gevaar kan zorgen in de omschakeling. Probeer je voor te stellen dat Immers snel wegdraait en een dieptebal op maat geeft, dat zie ik niet gebeuren. Op de positie van Vilhena zou nog kunnen, maar zelfs daar acht ik hem voetballend te min, balverlies als 10 is hinderlijk, maar balverlies op de andere posities is levensgevaarlijk. Daarnaast ben ik bang dat de vertraging die nu optreedt in balbezit rond de 16 van de tegenstander (immers geeft net de juiste bal, heeft lang nodig bal te controleren), dan al rond onze eigen 16 optreedt, met alle gevolgen van dien.

15 augustus 2014 om 10:27

Waarom ik dat denk? Ik ben geen fan van Clasie, maar hij haalt als misschien wel de enige bij Feyenoord nog een constant niveau. De rest speelt of prima (thuis) of zakt volledig door de mand. Juist nu zouden ze wat hebben aan stabiliteit en dan komen ze aan met een jonge gast die heel goed kan voetballen, maar ook de helft van de wedstrijden niet thuis gaat geven. Dat lijkt me met Boetius, Vilhena en Bilal al voldoende in huis.

15 augustus 2014 om 11:27

Klopt, het is een risico maar het is het proberen waard. Anders zou Rutten nog Vilhena als enige controleur en daarvoor Immers + Ziyech kunnen proberen.

Als beide onmogelijk is dan zou ik Toornstra proberen te halen en anders Saymak.

15 augustus 2014 om 07:30

Die gaat naar Feyenoord Let maar op. Vanavond zijn de onderhandelingen tussen SCH en SCF. Haken heeft zelf ook de voorkeur voor Feyenoord dat weet iedereen. Zou mooi zijn als ze vandaag of morgen Kazim en Ziyech kunnen presenteren. En dan in een later stadium nog Guidetti of Zapata. Dost mag van mij wegblijven al zie ik het wel gebeuren dat hij de nieuwe spits word. Clasie zal wel zijn laatste wedstrijd spelen vanavond en voor 10 miljoen naar Porto gaan.

15 augustus 2014 om 07:39

Nou dan volg je het niet zo goed guidetti gaat niet naar feyenoord maar hoorde ergens in de wandrlgangen dat ze akkoord zijn met wolfsburg over bas dost en feyenoord zal clasie niet snel gaan verkopen omdat doyen tegen ligd bij porto dus dat zal wel even gaan duren en buiten dat heerenveen en twente schijnen een akkoord te hebben met elkaar

15 augustus 2014 om 10:25

Grappig dat jij zo stellig je mening geeft en vervolgens aankomt met de zin "hoorde ergens in de wandelgangen" en "heerenveen en Twente schijnen een akkoord te hebben" het zijn allemaal geruchten en niemand weet het zeker. Laten we het gewoon maar rustih afwachten.

15 augustus 2014 om 07:50

Vanmiddag? Ben benieuwd. Ik acht de kans klein want dat zou betekenen dat hij niet tegen Feyenoord mee kan doen. Kan Heerenveen beter een dag uitstellen. Met of zonder Ziyech, dat scheelt nogal.

15 augustus 2014 om 08:06

Het kan ook na het weekend gebeuren omdat heerenveen hem vanavond nog wil gebruiken tegen feyenoord

15 augustus 2014 om 08:15

Je gaf net nog aan vanmiddag, dat meldde de insiders en nu is het opeens na het weekend? Lekker overtuigend allemaal. We gaan het zien.

15 augustus 2014 om 10:15

Als je Ziyech wil hebben dan sla je toch toe?
Zeker als je vanavond tegen Herenveen moet spelen, met of zonder Zoyech is een wereld van verschil.
Hangt zijn komst van Clasie af? Ik dacht dat ze hem sowieso konden kopen...

Off: ik zou het met deze spitsen doen! Guidetti of Dost lijken me veel te duur en beide niet top fit volgens de berichtgeving. Zapata is al uitgesloten, Benitez heeft hem in zijn selectie opgenomen voor de Cl. Die zag ik het liefst komen

Als ik het goed begrijp zitten Feyenoord en porto weer om de tafel op verzoek van Feyenoord? Dat verzwakt de onderhandelingspositie van Feyenoord en zullen ze van het binnenkomende bedrag alleen zyech kunnen halen waarschijnlijk!
Denk wel dat iedere Feyenoorder moet beseffen dat zyech een totaal andere voetballer is en de controlerende rol van clasie bij of vilhena of vormer terecht komt waarbij ik volgens te onervaren vind en vormer gewoon niet goed genoeg!
Er schijnt overigens onderhuids bij Feyenoord meer aan de hand te zijn tussen Fred rutten en de rest van de staf ( vooral van gastel) en tussen Fred en enkele spelers ( waaronder clasie) dus deze verkoop is ook in het kader van de rust binnen de selectie te begrijpen. Ben benieuwd hoe het zich allemaal ontwikkeld!

Vormer vind ik een waardig vervanger voor clasie. Alleen ik ben bang dst hij er niet in komt. Dan zje ik het liefst immers op plekki van clasie en dan ziyech op 10

Clasie moet je houden en sowieso voor Ziyech gaan. Een spits heb je dan eigenlijk niet meer nodig. Als je een middenveld hebt met Vilhena - Ziyech - Clasie en Boetius en Bilal op de vleugels heb je aan een spits als Te Vrede wel genoeg. Die tikt er dan ook wel 20 a 25 in. Hij loopt nota bene 1 op 1 zowat dus de noodzaak voor een spits zie ik niet zo meer eigenlijk. Tuurlijk heeft hij nog wat verbeterpunten maar geef hem eens een seizoen de kans als eerste spits. Ik denk dat hij vriend en vijand gaat verbazen. Zeker met zo'n fantastisch middenveld en goede vleugelspitsen om zich heen. Kortom, ik hoop dat Clasie biljft en Feyenoord toch gewoon voor Ziyech gaat.

15 augustus 2014 om 08:56

Dat hoop ik ook. Ik denk dat Ziyech - Manu ook een succes kan worden. Ziyech heeft de pass, Manu heeft de snelheid en scorend vermogen. Denk dat dit vooral in de uitwedstrijden tegen de betere clubs van de Eredivisie een succes kan worden.

15 augustus 2014 om 09:03

Zeker! Dodelijk in de omschakeling ben je dan. Dat kan echt een enorm wapen zijn in de zwaardere duels.

Ziyech halen als clasie vertrekt? Is de balans om het middenveld dan niet weg ?
Ze kunnen bijvoorbeeld beter een ayoub halen als clasie vertrekt en ziyech als vilhena vertrekt
Dit zou verre van een miskoop zijn maar wel een verkeerder investering

Ik denk dat Vilhena de controleur gaat worden bij Feyenoord.. ala Nigel de Jong. Ik zou Aké nog proberen te huren voor de goede concurrentie achterin.

Hahn
Wilkshire
van Beek
Mathijsen
Kongolo
Ziyech
Vilhena
Immers
Bilal
Guidetti
Boetius
15 augustus 2014 om 12:07

Nee met Vilhena als controleur wordt je middenveld volledig overlopen. Die loopt geen gaten dicht zoals Clasie,
De positie van VM is een vak apart, dat zie bij Schone als hij op VM speelt, dat is leuk voor ploegen die veel minder zijn en zelfs dat is een lastig verhaal.
Daarbij vind ik de verdediging ook niet stabiel genoeg. BMI en de Vrij vertrokken is een zware aderlating
Mathijssen en Boulah zijn zwaar op hun retour en van de Beek en Kongolo top talenten maar nog niet stabiel genoeg. Mocht feyenoord Clasie verkopen en geen goede VM terug halen komen ze met een groot probleem te zitten op het middenveld want Vormer is de enige VM dan nog en die kan het niveau niet aantikken.

15 augustus 2014 om 12:18

Ben ik niet met je eens! Ik denk dat Vilhena de vmc positie juist heel goed kan bekleden. Heeft loopvermogen, overzicht, een goede pass en kan ook ballen veroveren. Tevens is hij pas 19 jaar en heeft al flink wat ervaring.

15 augustus 2014 om 12:47

Je kan een AM niet zomaar omturnen naar VM ondanks de kwaliteiten die Vilhena heeft die jij daar boven noemt. Vilhena is een verbindingspeler en eigenlijk perfect in combi met ziyech, maar dan wel met een goede stofzuiger erachter die gaten dicht loopt, ballen afpakt en meteen inlevert bij 1 van die 2

Ik zie Ziyech en Toornstra graag allebei komen, maar de prijs van Toornstra ligt wel erg hoog... Niet zo gek ook met nog een contract van 3 jaar.


Ik ben toch wel benieuwd wie de plaats van Clasie moet opvangen. Vormer? Of Immers een linie terughalen? Zyech is een geweldige speler, maar zal als creatieve middenvelder een hele andere rol moeten krijgen. Ik hoop toch echt dat Clasie blijft, maar zo niet, dan zul je misschien kunnen experimenteren met Immers in die rol. Daar komt hij ook meer tot z'n recht denk ik.

Ik zou Turuc van GAE halen als vervanger voor Clasie, vind dat een speler die het dichts in de buurt komt van hem en heeft een enorme motor, daarnaast kost die niet veel.

Met het geld wat je voor Clasie krijgt en ik ga uit van een 10+ omdat hij nog een 2-jarig contract heeft en Feyenoord niet hoeft te verkopen kan je makkelijk Ziyech halen, Guidetti als spits en kijken naar een linksback zodat Kongolo naar het centrum kan.

Met een middenveld Turuc, Vilhena en Ziyech ben je echt niet slechter geworden als vorig seizoen, heb je Immers en Vormer op de bank is dat ook sterk bezet en voorin meer als genoeg opties.
Achterin heb je dan Mathijssen en Boulahrouz achter de hand en dadelijk Lopes Cabral als rechtback, dan kan het seizoen beginnen.

Verkoop Schaken, ontbind het contract van Verhoek en Goossens na goed overleg en kijk of je te Vrede naar Heerenveen kan sturen om het bedrag van Ziyech te drukken, Feyenoord kan dan gewoon meedoen om de bovenste plekken.

Ziyech zou voor feyenoord een top aankoop zijn maar niet al vervanger van Clasie. Dan is er een onstabiel middenveld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren