Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robben bij trio genomineerden voor Beste Speler in Europa-award

Laatste update:
/

De Europese voetbalbond (UEFA) heeft donderdag bekendgemaakt welke drie spelers kans maken op de speciale onderscheiding Beste Speler in Europa over het volledige seizoen 2013/14. Arjen Robben, Cristiano Ronaldo en Manuel Neuer zijn de genomineerden voor de eretitel. De winnaar wordt op 28 augustus bekendgemaakt.

Ronaldo is voor het vierde jaar op genomineerd; de vorige drie keer verloor hij de verkiezing steeds. De kans is zeer groot dat CR7 nu wél aan de haal gaat met de felbegeerde award van de UEFA, want vorig seizoen won hij met Real Madrid de Champions League. De winst van la Décima kwam voor een fors deel op het conto van de ijzersterke Portugees, die zeventien doelpunten maakte.

De UEFA startte de verkiezing in 2011, als opvolger van de verkiezing van Europees Voetballer van het Jaar. Die verkiezing ging namelijk samen met de France Football-verkiezing voor de Ballon d’Or op in de nieuwe award FIFA Ballon d’Or. In het eerste jaar won Lionel Messi de prijs; het jaar erop won Andrés Iniesta en vorig seizoen viel Franck Ribéry de eer te beurt.

Wie verdient de prijs het meest?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me simpel dat Ronaldo hier de beste papieren voor heeft.

14 augustus 2014 om 15:25

Tuurlijk hopen we Robben, maar gezien heel het seizoen in de CL en competitie heeft Cristiano Ronaldo veel goals en asstists opgeleverd.

denk CR7 idd en hoop Robben.

14 augustus 2014 om 15:50

Robben verdiend hem ook hij was vorig seizoen de beste speler van Bayern de beste speler van het Nederlandse elftal en de beste speler van het WK het word echt tijd Arjen de krediet krijgt die hij verdiend.

14 augustus 2014 om 16:58

Ik weet niet of het WK wordt meegenomen in de beoordeling voor beste voetballer in Europa.

14 augustus 2014 om 17:00

Na het woordje van Michael v Praag zie ik de Uefa weinig positiefs onder ons Nederland. Robben, Depay en Cillessen (geloof ik) kregen alle geen prijs, vooral van Robben was opmerkelijk, aangezien Messi met die prijs vandoor ging en onterecht.

14 augustus 2014 om 15:35

ja maar als je kijkt naar prestaties verdient neuer hem, hij heeft een zeer sterk seizoen achter de rug en de enige reden dat hij het waarschijnlijk niet wordt is dat hij geen aanvaller of middenvelder is

14 augustus 2014 om 17:38

Neuer staat toch wel vaak op het middenveld als Bayern of Duitsland de tegenstander compleet domineert. Althans als je de afgelopen zomer al die memes voorbij zag komen haha.

14 augustus 2014 om 18:03

ja maar dat is juist wat Neuer zo goed maakt. met een verdedigingslijn die zo aanvallend is als Bayern en Duitsland hebben is het gevaarlijk een counter tegen te krijgen, maar neuer heeft daar een geweldig inzicht in en zijn positiespel is ook van deze wereld.
elke keer als de bal zo werd gespeeld dat een tegenstander hem zou krijgen ipv een duitse verdediger stond Neuer er al om de aanval te onderscheppen.
keepers worden vaak beoordeeld op reddingen maar Neuer maakt naast geweldige reddingen ook heel veel potentieel gevaarlijke aanvallen onschadelijk.
en juist om die reden moet Neuer hem eigenlijk winnen want als iemand zijn team keer op keer red dan is het Neuer wel

14 augustus 2014 om 15:36

Ik denk dat Messi wint. Die wint wel vaker uit het niets individuele prijzen ;-)

14 augustus 2014 om 15:51

Leg maar uit welke dan? die van het WK en verder? begint een beetje irritant te worden hoe men klakkeloos dezelfde onzin van elkaar overneemt, irritante fanboys.

14 augustus 2014 om 16:17

De ballon d'or van 2010 had naar Sneijder moeten gaan. Daarnaast had één van de twee opvolgende gouden ballen naar Ronaldo moeten gaan naar mijn mening. Dit omdat in het ene jaar Messi meer scoorde, en in het andere jaar Ronaldo meer scoorde. Op het moment dat Ronaldo meer scoorde, won Messi meerdere prijzen. En zo ook andersom. Hoe kan het dat de reden voor het winnen van de Ballon D'or het ene jaar anders is dan het andere jaar? Ik herhaal nog maar even voor het gemak dat dit mijn mening is en ik dit op deze manier zie. Voordat iemand mij uit gaat maken voor één of andere fanboy of iets dergelijks.

14 augustus 2014 om 16:19

Hap hap, rustig maar, denk aan je bloeddruk. Ik doelde uiteraard op die van het wk. En fanboy zou ik mijzelf niet noemen, ben namelijk van niemand fan, dat is niet aan mij besteed.
Zou trouwens wel leuk zijn als er een keer een keeper wint.

14 augustus 2014 om 16:26

Ooit van sarcasme gehoord? oke even voor de duidelijkheid messie is niet genomineerd @catalonia hahaha....maar fijn dat je je ongenoegen uit over de fanboys

On: Robben verdient t m ook wel...een keer een Nederlander zou fijn zijn
Al had ik Ibra ook gegund!

14 augustus 2014 om 17:07

Catalonia op je tenen getrapt?

14 augustus 2014 om 17:08

@Erwinvdijk, Jij snapt er Dus niet zoveel van.

Het gaat er niet om wie het meeste scoort of wie de meeste prijzen pakt, maar wie dat jaar de beste voetballer was en dit heeft aangetoond door voldoende acties.

Ronaldo en Messi zijn beiden geweldenaren mits ze fit zijn. Maar Messi vertoont vaak onmenselijke dingen op het veld die de stemmers herkennen en niet na zouden kunnen doen. Ronaldo is simpelweg een geweldige athleet en doelpuntenmachine, maar Messi wordt door de stemmers vrijwel altijd gezien als beter door zijn spel, inzicht, overzicht, dribbel en passes. Daar komt nog een monsterlijk scorend vermogen bij ook. Daar gaat het om.

14 augustus 2014 om 18:02

Hij is niet eens genomineerd.

14 augustus 2014 om 15:55

Ook als Ronaldo dit seizoen maar 2 assists en 1 goal had gemaakt zou hij van deze 3 personen de beste papieren hebben... Fifa is zo corrupt als het maar kan, Sepp Blatter kan zo president van VS worden

14 augustus 2014 om 16:29

In mijn ogen heeft Neuer er veel meer recht op. Die man is voor mij de beste op moment, zou het ook heel mooi vinden als ze eens een keeper die titel geven.

hij heeft er bijna persoonlijk voor gezorgd dat duitsland WK is geworden.

14 augustus 2014 om 17:42

Valt reuze mee neuer heeft amper wat te doen gehad en was meestal buiten de 16 te vinden. Duitsland domineerde bijna elke wedstrijd. Niettemin blijft het een geweldige keeper die moeilijk te passeren is.

15 augustus 2014 om 04:36

hou op man, Duitsland heeft nog gelijk gespeeld in de poule fase en dat was onder andere door Neuer!
Tegen Frankrijk bv, Benzema kreeg hem er niet in, hij pakte daar nog een geweldige bal met 1 hand uit de kruising en hoefde er niet eens bij te duiken.

Neuer heeft zoveel belangrijke reddingen verricht en daarbij heeft hij ook nog een assist gegeven.

Hoewel Robben het meer verdient gekeken naar het WK, zal Ronaldo het wel winnen aangezien hij een knotsgekke seizoen achter de rug heeft gehad met Real Madrid.

14 augustus 2014 om 15:21

Het WK heeft helemaal niets met de Uefa te maken. Dus waarom ze daarnaar zouden moeten kijken als organiserende instelling is me volkomen onduidelijk.

14 augustus 2014 om 15:23

En real heeft byern met 5-0 gepakt

14 augustus 2014 om 15:26

Als het WK er niks mee te maken heeft waarom is Robben dan genomineerd? Zo goed was het zijn clubseizoen ook weer niet.

Ronaldo verdient hem hoe dan ook het meest.

14 augustus 2014 om 15:27

Omdat het een Europese voetballer is. En daar gaat het hier om.....het gaat niet om de beste speler in de Cl....overigens heeft Ronaldo het hele seizoen uitgeblonken, Robben heeft een prima seizoen gespeeld in vergelijking met Ronaldo, maar een meesterlijk WK.

Er is maar 1 terechte winnaar en dat is Ronaldo. Won de CL en verpulverde het doelpuntenrecord van dat Uefa-lievelingetje. Ze kunnen nu echt niet meer om Ronaldo heen.

14 augustus 2014 om 15:32

Op basis van wat is hij een lievelingetje?

14 augustus 2014 om 15:34

idd! bekijkt het puur statistisch! niks meer! wat doet hij buiten scoren en veel rennen om?

14 augustus 2014 om 15:35

Jarenlange onterechte verkiezingen natuurlijk.

14 augustus 2014 om 15:39

Wat voor onterechte Uefa verkiezingen won hij dan?

14 augustus 2014 om 15:39

tuurlijk niet hij is een fenomenale voetballer echt waar ik geniet van ze allemaal, maar behalve scoren zie ik hem nog niet dingen doen die een ronaldo(braziliaan) rondaldinho messi xavi en iniesta wel doen doen. Jij wel

14 augustus 2014 om 15:58

Nou die driedubbele schaar wat hij bij zijn eerste goal tegen Schalke dit jaar deed dat zie ik ronaldinho, messi, xavi, en iniesta nog niet zo 1 2 3 doen lol. Sterker nog, dat zie ik niemand ooit doen behalve de Braziliaanse Ronaldo.

14 augustus 2014 om 16:01

nee waarom heb je een 3 dubbele schaar nodig? hoe vaak mislukt het wel niet bij hem? analyseer jonge! niet omdat ie je lieveling is! xd

14 augustus 2014 om 16:18

messi heeft ook veel te korte beentjes om een schaar te doen.
Daarnaast dribbelen iniesta en messi op een hele andere manier, die hebben geen schaar nodig om langs een man te gaan.

Messi raakt de bal 5x binnen 1 seconde en gaat zo de man langs, dat lukt ook niemand anders.

14 augustus 2014 om 17:22

@Babymongo

De reden dat weinig mensen tricks als een schaar, akka en dergelijke tricks gebruikt is omdat het een stuk moeilijker is en veel meer timing, controle en inschattingsvermogen vereist dan dribbelen wat iedereen kan doen.

Sommige zijn alleen bizar goed in dribbelen zoals Messi en Iniesta waardoor het een stuk specialer lijkt dan het is en soms ook weer onmogelijk na te doen is.

Maar geloof me maar ik als dribbelaar weet het. Het is makkelijker om de bal langs eem verdediger te tikken en te rennen. Aangezien jij in een vooruitgaande beweging bent en de verdediger achteruitgaand waar hij ook nog is moet draaien als je de bal erlangs tikt is voor vrij weinig verdedigers aan te pakken.

Een schaar of dergelijke tricks is puur mindfucking. Door lichaamsschijnbewegingen je tegenstander in de war brengen om hem te passeren is een stuk moeilijker.

Vandaar dat iedereen zo genoot van Ronaldo en Ronaldinho.

Dat dit niet bij C.Ronaldo gebeurt en zijn tricks worden afgedaan als 'schaartjes' is selectief en puur naar hem gericht.

14 augustus 2014 om 18:21

dus je bedoelt nu eigenlijk dat het totaal onnodig is dat hij het doet omdat ie er ook gewoon langs kan rennen????

Ik heb totaal geen problemen met een functionele schaar of trick. Zoals die goal van ronaldo tegen schalke gebruikt hij een schaar om zn man voorbij te gaan. Prima actie, leuk om te zien.
Maar hij en veel anderen doen ook vaak tricks waar ze niks mee opschieten en alleen t spel vertragen of de bal verliezen.

14 augustus 2014 om 15:41

doe niet zo sneu met je uefa lievelingetje.
Messi heeft jaren lang fantastische prestaties geleverd en ongelofelijke statistieken gehaald en dus ook terecht prijzen gewonnen.

Nu wint ronaldo de CL met liefst 17 goals van hem en wint hij hem terecht.

Wat een calimero gedrag zeg. Jij staat zeker ook altijd op je tenen bij een groepsfoto?

14 augustus 2014 om 16:22

Neemt niet weg dat hij het uefa-lievelingetje is natuurlijk.

Nee, ik mijd groepsfoto's want ik zie daar de waarde niet van in.

14 augustus 2014 om 16:31

prima onderbouwd...

nou ja...al is hij het uefa lievelingetje, de verkiezingen zijn verre van onterecht.

Alleen afgelopen wk was wel erg apart, maar dat heeft weer niks met de uefa te maken.

14 augustus 2014 om 16:31

Negeer realsocio, hij probeert te provoceren. Dit artikel gaat over Ronaldo en geen Messi.

14 augustus 2014 om 18:34

Ik heb Messi niet eens genoemd.

15 augustus 2014 om 02:25

Hahaha ze kunnen nu niet meer om Ronaldo heen? Balletjeswachter pur sang.de man die altijd gelanceerd moet worden, anders bakt ie er niks van. In de Cl heelveel goals maken in wedstrijden die al beslist waren. Goed man.. Ronaldo kan alleen prijzen pakken wanneer Messi geblesseerd is. Beiden in topvorm en weg is Ronaldo.
Out of the picture. Of heb je hier ook een antwoord op? Vraag me af hoe je over Ronaldo zou denken als Ramos die bal er niet ingekopt had.
Tsja dan zou er weer wat anders zijn om het goed te praten.

15 augustus 2014 om 22:23

Inderdaad. De wedstrijden waren al beslist. OMDAT ronaldo toch die wedstrijden besliste. Hey niveau van sommige mensen hier is zeer laag... Trouwens, hzo heeft Ronaldo altijd aanvoer nodig? Hij kan ook zo gewoon uit de counter binnen 5 seconden bij het andere doel zijn en de bal binnenschieten. O.a zijn kenmerk...

15 augustus 2014 om 22:25

En als je het al over balletjes afwachten hebt, dan zou ik maar eerst eens naar jouw sloom wandelende messi'tje kijken, hoe hij zijn teamgenoten het vieze werk ziet opknappen... Ik praat voor de duidelijkheid niemand na, ik kijk ook bijna wekelijls barca en real. En ik weet dat het voot jou enorm voor de hand liggend is om dit te zeggen, maar ik ben geen fanboy ofzo van ronaldo/real madrid...

Dit moet Ronaldo toch met een mijl verschil winnen na zijn afgelopen seizoen.

14 augustus 2014 om 15:35

waarom? wat heeft ie meer gedaan dan robben? behalve meer scoren oke ja dat weten we nu wel

14 augustus 2014 om 15:51

Een keer minder chauvinistisch zijn. Over het hele seizoen heeft CR7 meer dan het dubbele aan doelpunten gemaakt in vergelijking met Robben.
En als aanvaller draait het om scoren.
Waarom zou Robben het verdienen? Omdat hij een redelijk WK heeft gespeeld?

14 augustus 2014 om 16:03

das logisch zieki! ronaldo scoort gewoon veel! is normaal voor hem! ik heb het over leuke acties erg mooie doelpunten dat soort dingen? niet alleen maar doelpunten maken!

14 augustus 2014 om 16:20

Ondanks het feit dat het WK niets met de Uefa te maken heeft, vind ik het wel grappig dat je iemand verwijt subjectief te zijn en vervolgens zegt dat Robben een redelijk WK heeft gespeeld.

14 augustus 2014 om 18:23

De enige reden die ik kan bedenken, waarom men wil dat Robben deze prijs wint is omdat hij een redelijk WK gespeeld heeft.
Want zo goed was hij het hele seizoen ook weer niet. In de CL tegen Real, hebben we hem amper gezien.

14 augustus 2014 om 18:23

Voor leuke dingen en mooie doelpunten moet je bij Zlatan zijn. Maar hij wordt toch ook niet genoemd.

Huh? Uefa, volgens mij zijn jullie je lievelingetje vergeten!

Dit zijn in mijn ogen de beste 3 en ze zijn ook terecht genomineerd. Denk eerlijk gezegd niet dat Neuer hem zal winnen, omdat hij een keeper is en dat Ronaldo een streepje voor heeft, omdat hij de CL heeft gewonnen.

14 augustus 2014 om 15:43

calimero stel je niet zo aan.
messi heeft m pas 1x gewonnen, zo vaak is dat dus niet.
Daarnaast viel hij afgelopen jaar minder op dus is hij ook terecht niet genomineerd.
Ronaldo wint de cl en scoort 17x, logisch dat hij er bij zit en waarschijnlijk wint.

waarom moeten veel ronaldo fans vaak zo kinderachtig doen (zoals op je tenen gaan staan bij de klassenfoto als je 6 bent)

14 augustus 2014 om 15:55

Hoe zou Messi genomineerd kunnen zijn voor de beste europese speler naar mijn ween i hij nog altijd een Argentijn? De Balon 'd or prijzen die Messi won , heeft hij daarin tegen dubbel en dwars verdiend!

14 augustus 2014 om 16:04

gaat om spelers die in europa spelen geloof ik

14 augustus 2014 om 17:26

@babymongo

Is ook kinderachtig ja maar gun het ze na al die jaren dat de wereld alleen over Messi sorak en Ronaldo simpelweg als een snelle bodybuilder zag en vaak nog steeds ziet.

Dat er nu wat kinderachtige reacties vamaf komen is te begrijpen.

14 augustus 2014 om 18:22

ik vind ronaldo een fantastische speler. Messi was alleen nog iets beter.
Nu in principe nog steeds, maar Ronaldo presteerde het afgelopen jaar wat beter. Snap niet dat dat zo moeilijk toe te geven is voor die lui

Terecht. Hij was bij de jeugd al goed. Bij psv uitgegroeid tot een topper. Hij komt sowieso net als onze Mark nog een aantal jaar bij ons spelen. Arjan is nooit vergeten wie hem de kans gaf om te worden wat hij geworden is.

14 augustus 2014 om 15:27

Groningen?

14 augustus 2014 om 15:29

hij weet inderdaad nog steeds wie hem de kans heeft gegeven, dat is FC Groningen. Hij heeft zelf ook al meermaals aangegeven dat áls hij terugkomt, hij naar de fc komt om daar nog een paar jaar wat te betekenen

14 augustus 2014 om 15:43

groningen, chelsea, real, bayern.

pff..wat een onzin. Als of Robben psv nodig had. PSV had/heeft robben juist nodig.

Ronaldos CL was een teamprestatie. Robben heeft Oranje in zijn eentje naar de halve finales gebracht en was de belangrijkste man bij Bayern dit jaar. Robben verdient hem!

14 augustus 2014 om 15:33

eindelijk iemand die er verstand van heeft

14 augustus 2014 om 15:58

Jullie hebben beide geen verstand van. Wat heeft de uefa te maken met het wk. Dit is voor cl en competitie.

14 augustus 2014 om 16:21

De prestatie van oranje was meer een team prestatie dan welke dan ook. De 5 mans verdediging heeft een cruciale rol gespeeld, de supersubs van Van Gaal (Depay,Huntelaar) en de goals van Van Persie waren allemaal net zo belangrijk dus nee Robben heeft het echt niet in z'n eentje gedaan

15 augustus 2014 om 22:29

Nitwits... het gaat toch om het europese clubvoetbal, waarom komen jullie opeens met het wk...

15 augustus 2014 om 23:31

"players are judged by their performances in all competitions, domestic and international, and at club and national team levels throughout the season."

Simpele google search wijsneus. Of kan je soms geen engels lezen?

Br Ronaldo verdient br de prijs, de uitslag gaat er zo uitzien :
1. Ronaldo
2. Neuer
3. Robben br

14 augustus 2014 om 15:33

kun je me uitleggen waar Ronaldo was in de wedstrijden die er echt toe deden afgelopen seizoen?

14 augustus 2014 om 15:42

Lol 17 goals champions league en topscoorder Primera Divesion. Portugal persoonlijk naar WK geloodst.

14 augustus 2014 om 15:45

Brbr tegen Barca atletico 2 x, Dortmund noem maar op Sevilla 2x voor super cup als Ronaldo fit was dan was Real kampioen van Spanje. Waar brbr was Robben tegen Argentinië hij kon NL naar de finale schieten maar hij treuzelde erg lang met schieten. Brbr

14 augustus 2014 om 15:45

ja, maar hij bedoelt in de wedstrijden die er toe doen.
In de Primera Division heeft ie blijkbaar in de voor Real belangrijke wedstrijden niet gescoord, want anders waren ze kampioen.
In de CL finale was hij nergens.
Portugal pas na de playoffs naar het wk geloodst, waarom lukte dat niet rechtstreeks in die simpele poule waarin ze zaten??

Desalniettemin vind ik het terecht als hij de prijs wint hoor. Heeft een prima jaar gedraaid met erg veel goals.

14 augustus 2014 om 15:50

17 doelpunten is een ongelooflijk aantal annalyseer de doelpunten en kom dan nog eens praten

14 augustus 2014 om 15:52

jij bent de enige die het echt analyseert! de wedstrijden die er toe doen zie je hem sporadisch

14 augustus 2014 om 16:10

Brbr wat heb je gesnoven ? Ronaldo heeft tegen elke grote tegenstander die Real heeft gehad gescoord afgelopen seizoen als hij die laatste paar wedstrijden van et seizoen fit was dan was Real kampioen geworden, waar was Robben tegen Real of tegen Argentinië, Robben kan alleen snel rennen daarom schittert hij bij oranje zoveel omdat ze op de counter spelen brbrbr

Ronaldo 1
Neuer 2
Robben 3

Als het aan mij lag was Messi de nummer 3 of Suarez brbr

14 augustus 2014 om 16:15

wat is dat gedoe met brbrbr?? heb je het koud?

Wat dat betreft lijken ronaldo en robben heel veel op elkaar. Ze hebben beide de ruimte nodig om hun actie te maken. Daarom presteert Ronaldo ook zo goed bij Real, omdat die altijd op de ruimte spelen.
Alleen ronaldo is nog een stuk doelgerichter dan Robben.

14 augustus 2014 om 16:23

Wtf brbr?
@bask- waar was Ronaldo op het wk kun je leuk over Robben praten dat hij niks tegen Argentinië deed maar begin dan eerst over je lievelingetje Ronaldo die helemaal NIKS gepresteerd heeft op het WK NIKS.

Daarentegen heeft Ronaldo verder een fantastisch seizoen achter de rug net zoals Robben en Neuer. Maar als uitblinker wel Ronaldo met z'n 17 doelpunten, ik denk dat dit het wordt.

1. Ronaldo
2. Robben
3. Neuer

14 augustus 2014 om 16:31

@bask-,

En de ozo bekende als dit, als dat.
Als Robben tegen Casillas had gescoord waren we nu wereldkampioen, als Neuer rood kreeg door die trap tegen Higuain was Argentinië misschien wereldkampioen.

Ronaldo was niet fit dus scoorde hij ook niet tegen de clubs waar real toen tegen speelde.

14 augustus 2014 om 17:33

@babymongo

Kom op. Drogredenering kom je nergens mee. Geen enkele speler doet het in zijn eentje. Feit blijft dat hij tegen elke sterke tegenstander minimaal een keer heeft gescoord in de competitie en CL.

CL finale had hij niet eens moeten spelen en de paar wedstrijden ervoor ook niet. Jij, ik en iedereen zag dat hij geblesseerd was maar om belangen kwesties moest spelen.

En alsjeblieft lul niet over die kwalificatiepoule. Je hebt er vast geen een wedstrijd van gezien. Ronaldo had de meeste doelpunten en assists van zijn team. Ook in de laatste wedstrijd had hij de 'winnende' gescpord waardpor ze eerste zouden worden. Dat zijn keeper in de laatste minuut de bal in de voeten van de tegenstander past kan hij niks aan doen of is dat ook xijn schuld?

En alsnog red hij zijn team door 4 x te scoren in de playoff.

Lul alsjeblieft geen onzin om je gelijk te halen vooral als je sowoeso niks van die poule hebt gezien.

Bijna niemamd hier op VZ heeft reden om ook maar iets van Portugal te volgen dus als je er iets over wilt melden.

Kijk voortaan.

14 augustus 2014 om 18:31

wat doe jij nou populair larsoboy?
ze hebben 10 wedstrijden gespeeld. ronaldo heeft 4x gescoord. 3x in 1 wedstrijd tegen noord ierland en 1x tegen luxemburg.

Ik heb inderdaad geen live wedstrijden gekeken maar wel alle samenvattingen en wedstrijdverslagen.

14 augustus 2014 om 16:52

brrr

ik vind datb manuel neure de prijs verdient

14 augustus 2014 om 16:25

Die is niet eens geselecteerd.

14 augustus 2014 om 16:31

Jawel

14 augustus 2014 om 16:57

Nee Abdelhak als je het goed leest zijn alleen Ronaldo, Ronaldo en Ronaldo geselecteerd. Kijk maar op zn kamer, daar hangen ook alleen maar posters van Ronaldo.

14 augustus 2014 om 18:32

Ik heb nog nooit van iemand als Manuel Neure gehoord eigenlijk.

14 augustus 2014 om 18:52

ik bedoel neuer en als je goed las kwam je der wel achter

14 augustus 2014 om 20:47

Ah dus ik moet goed lezen, maar jij mag alles verkeerd typen terwijl de naam exact voor je staat geschreven in het artikel hierboven?

Alle competities tellen dus ook het WK. Hoop dat Robben hem wint puur als Nederlander gun ik hem het, maar goed om eerlijk te wezen 17 goals in de CL niet tegen de minste tegenstanders heeft Ronaldo de beste papieren denk ik.

Muller op 4, Lahm op 5 en dan pas komt Messi. Opmerkelijk.

14 augustus 2014 om 15:32

ronduit vreemd kun je het wel noemen.

14 augustus 2014 om 15:52

Inderdaad. James op 7 is nog opmerkelijker. Best mooi die hype die om hem heen is gecreëerd.

Dit kan echt alleen maar Neuer worden.

Manuel neuer mag hem van mij wel winnen, heeft de landstitel en het wk gewonnen en had bij beide titels een groot aandeel en dat weegt in mijn ogen meer dan de champions league die Ronaldo won, maar aangezien keepers bijna nooit winnen zal het wel Ronaldo worden en dat vind ik ook niet geheel onterecht.

Terecht genomineerd deze drie. Kan iemand mij uitleggen in welke zin de 17 doelpunten van Ronaldo ook echt belangrijk waren voor het verloop van de wedstrijden in de CL? als ik me het goedd herinner waren het vaak de 3 + doelpunten die die echt maakte. Heeft iemand hier een overzicht van?

14 augustus 2014 om 15:46

dat overzicht heb je zelf wel. Gewoon ff op google kijken

14 augustus 2014 om 15:54

nou vooruit.
17 goals. 7 hadden invloed op de winst/doorbekeren.
De andere 10 waren puur voor de statistieken.
Maar ja, Ronaldo kan er ook niks aan doen als ze na een kwartier al 2-0 voor staan en dat hij dan pas 3x scoort.
17 goals blijft gewoon veel en knap.

14 augustus 2014 om 16:05

veel en knap dat is het absoluut! ik doel meer op de lui die dat als argument gebruiken om hem te laten winnen? er is meer dan alleen statistieken! snap je me?

14 augustus 2014 om 16:12

ik snap je helemaal, maar dat kun je ze toch niet uitleggen.
Alles wat ronaldo doet is fantastisch en 9 van de 10 ronaldo liefhebbers kan geen positief woord over messi zeggen.
En das best sneu en irritant.

Zelfs als Ronaldo op zn tenen gaat staan bji de groepsfoto zeggen ze: ja maakt niet uit, hij heeft 2x gescoord of hij geeft geld aan arme kinderen....

Ja prima..maarruh...op je tenen staan bij een groepsfoto doe je als je 6 bent of als je een minderwaardigheidscomplex hebt.

Maar goed...t zijn alle twee geweldige voetballers alleen verschillend karakter

14 augustus 2014 om 17:39

@babymongo

Oke ik wilde nog normaal reageren maar je blijft gewoon doorgaan.

Je zegt zelf ook nooit iets positiefs over Ronaldo, waarom verwacht je dat mensen dat zeggen over Messi?

Wat maakt het überhaupt uit hoe hij staat? Mag hij niet op zijn tenen staan? Er zullen vast heel veel redenen verzonnen zijn door waaronder jou en alle intermetcriticasters waarom hij op zijn tenen staat. Misschien stond hij gewoon op zijn tenen toevallig toen de foto werd genomen. Misschien vindt hij dat lekker.

Mijj punt is wat kunnen jullie zeiken. Wat maakt het nou uit hoe hij staat?

Rare mensen.

14 augustus 2014 om 18:33

hoho..ik zeg vaak genoeg wat positiefs over ronaldo.
Ik vind hem een geweldige voetballer met een fantastisch scorend vermogen en ik vind zn trainingsinstelling helemaal fantastisch.

En je weet zelf waarom hij op zn tenen staat, dezelfde reden waarom ie zn shirt uittrekt en zn spieren aanspant.
Ga nou niet naief doen.

Robben verdient deze prijs zeker wel of Neuer. Waar Ronaldo het liet afweten op het hoogste podium

15 augustus 2014 om 14:38

Haha. Ronaldo

15 augustus 2014 om 14:41

Oeps verkeerde knopje, maar Ronaldo verdiende het veel eerder, was in de CL het gevaarlijkst van allemaal. Robben valt sowieso af want jet wk wordt niet meegerekend

15 augustus 2014 om 22:36

Hhaahahaj, hatertje Mn Real mag Ronaldo op zn blote knieen bedanken dat hij zoveel heeft gescoord in alle competities... Ronaldo verdient deze prijs 100% zeker.

Was vorig seizoen Franck Ribéry de terechte winnaar? Robben maakte toch de winnende tijdens de C.L finale. en was belangrijker dan Ribery in de competitie.

Mooi natuurlijk dat Robben er bij zit maar ik verwacht dat Ronaldo deze prijs ook wel zal pakken, heeft het zeker verdiend op basis van vorig seizoen.
Snap overigens niet helemaal waarom Neuer hierbij zit. Ik moet zeggen dat ik niet wekelijks naar Bayern kijk maar een keeper bij de beste drie van Europa klinkt voor mij een beetje als een grap.

Aftellen tot de eerste Real Madrid supporter Casillas bij dit topic gaat benoemen..

Blijkbaar zijn er toch een paar op deze aardbol die schijnen te denken dat Casillas ooit een betere keeper dan Neuer is geweest. Sommigen vinden het zelfs nog steeds, die lef!

On: wat is de criteria voor dit award? Wordt er alleen gekeken naar de Europese competities en bekertoernooien of is dit geldig voor alle spelers in alle vorm van competities en toernooien die geldig in Europa zijn?

Als het de eerste is dan moet Ronaldo hem natuurlijk verdienen en snap ik eerlijkgezegd de nominatie van Zowel Robben als Neuer niet. Had dan Koke van Atletico en Godin/Costa genomineerd.

Als het de 2e is dan verdient Manuel Neuer hem. Wat hij op het WK, buiten zijn verdere standaard puike seizoen bij Bayern, liet zien zal heeeeel lang niet meer door een keeper vertoond gaan worden. Hij heeft de functie keepen gemoderniseerd en is keepers als v/d sar, Buffon, Schmeichel voorbij gestreefd. Naar mijn mening had hij ook verkozen moeten worden tot beste speler van het WK en in Berlijn is gisteren ook bevestigd dat er een standbeeld voor hem gaat komen. En terrecht, Neuer is nu al de beste keeper die ik ooit in actie heb gezien en met zijn 28 jarige leeftijd is hij ook nog lang niet klaar.

14 augustus 2014 om 15:52

Casillas was in zijn beste jaren MINIMAAL van hetzelfde niveau als Neuer is, zeikwijf.

14 augustus 2014 om 15:59

Klopt, Casillas was net zo sterk in het uitkomen als Neuer. Ook was hij op zijn top net zo sterk in de hoge ballen, heerste hij de gebied rondom zijn goal net zo goed als Neuer en was hij ook in staat om net zo goed mee te voetballen als Neuer.

Verder alles goed met jouw? Geloof je dit nou zelf?

14 augustus 2014 om 16:12

@gereed44

Jep, ik heb Casillas, Buffon, Cech en vdsar allemaal gedurende lange tijd een hoger en consistenter niveau zien halen dan Neuer. Neuer is een ander type keeper dan de vier namen die ik noem en past daarmee beter in het huidge voetbal, maar dat is een oneerlijke maatstaf en dat is alsof je de kwaliteit van schaatsers gaat afmeten aan hun rondetijden en op basis daarvan concludeert dat dertig jaar geleden alle schaatsers kut waren. Neuer is inderdaad een sweeper keeper, maar is daarin niet uniek in zijn soort en is zeker niet de pionier van dat soort keeper: kijk bijvoorbeeld naar Lloris.

14 augustus 2014 om 16:36

Oneerlijke maatstaf? Wat is dat nou voor een onzin? Zo kan ik ook nog wel even doorgaan.

Neuer is bij far beter dan al die andere keepers zijn geweest en ja ik ben ook mega fan van Van der sar, maar Neuer is in alles toch een stapje verder dan Van der Sar.

Meest complete keeper die ik ooit heb gezien en dan kan je wel zeggen dat is niet te vergelijken maar wat een onzin..

Gereed44 verwoord het goed. Casillias was goed maar niet op zoveel onderdelen als Neuer en daarmee is Neuer dus gewoon beter en kan je dat Juist heel goed met elkaar vergelijken.

Je zou denken dat Ronaldo dit gaat winnen. Maar gezien de uitslagen van de vorige keren, met name die uitverkiezing van Ribéry, acht ik de kans groot dat Robben met de eer gaat strijken.

Je kunt er vanuit gaan dat Ronaldo hier met de winst vandoor zal gaan. En dat is zeker terecht. Hij heeft afgelopen jaar een topseizoen meegemaakt. Een minder WK doet daar niets aan af.

Toch moet ik bekennen dat hoop ik dat Neuer zal winnen, maar die kans lijkt me heel klein omdat hij nou eenmaal een keeper is en dus wat minder opvalt. Hij zou het zeker verdienen, net als Ronaldo stak hij er ver bovenuit dit jaar (in zijn eigen categorie).

14 augustus 2014 om 16:15

Brbr hoe diep zit je in de billen van Robben zeg wees objectief en realistisch ik noem hier de feiten:

Ronaldo topscorer CL, competitie en van Europa ( gouden schoen ) en mede door hem heeft Real de CL gewonnen.

Neuer wereld kampioen, minst gepasseerd in competitie, gekozen tot beste keeper op het WK.


Robben 404 error

14 augustus 2014 om 16:36

Brbr verkouden ofzo wat is dat met jouw bask...

14 augustus 2014 om 16:54

Brbr we zullen 28 augustus zien dat ik gelijk heb brbr

14 augustus 2014 om 19:10

Wat is brbr?

15 augustus 2014 om 14:44

Vroeg ik me ook al af

15 augustus 2014 om 14:44

Vroeg ik me ook al af

Lijkt me duidelijk, die prijs is voor Ronaldo. Zeker gezien het WK niet meetelt bij deze verkiezing.

14 augustus 2014 om 16:37

Want het wk was niet in dit seizoen???

"
welke drie spelers kans maken op de speciale onderscheiding Beste Speler in Europa over het volledige seizoen 2013/14. ""

Het WK was in 2012? Of 2015?? Wie zegt dat het niet mee telt? Omdat het niet van de Uefa zelf is? In dat geval, de Knvb is ook niet iets van de Uefa, kijken ze dus alleen maar naar CL wedstrijden? Geloof je het zelf?

15 augustus 2014 om 00:59

Ik dacht dat deze prijs ging over de speler die in de Europese competities het best gepresteerd heeft. Dat lijkt mij zelf Ronaldo. Zelf ben ik een heel groot fan van Robben en hoop ik ontzettend dat hij het wint, maar toch denk ik dat Ronaldo de beste papieren heeft.

Wel opvallend dat Modric niet eens bij de top 10 zat, was Europa's beste middenvelder vind ik. En di Maria is als 9e geëindigd? Top 5 afgelopen seizoen, zeker beter dan James door 7e werd.

Ik hoop dat CR wint, scoorde weer aan de lopende band en ongelooflijk record gevestigd. Maar er valt ook wel iets voor Neuer en Robben te zeggen.

Echt bizar dat Robben boven Messi eindigt. Ook gek dat cr7 boven Messi eindigt. Messi gaf echt voetballes in Bernabeu met 3 doelpunten en een assist.

14 augustus 2014 om 17:01

Bizar dat Robben boven Messi eindigt? Volgens mij gaat het om de verkiezing van de beste Europese voetballer en Messi is toch echt Argentijn. Als het gaat om de verkiezing van de beste voetballer ter wereld hoeft men eigenlijk maar 2 spelers te nomineren, Ronaldo en Messi. De rest, inclusief Robben, komen daar niet eens bij in de buurt. (misschien Falcao seizoen 2012/2013, maar Ronaldo en Messi doen het al jarenlang.

14 augustus 2014 om 17:10

Je begrijpt er niks van. Messi was vorig seizoen als Argentijn 2e. Het gaat om voetballers op de europese velden.

14 augustus 2014 om 17:19

Br. Wat heb je gedronken zeg het gaat om spelers die in Europa voetballen, heb je de tekst gelezen br Messi was in 2011 nog de beste brr wat een niveau hier op vz brbr

14 augustus 2014 om 19:02

Mijn fout, er worden zo snel zoveel nieuwe verkiezingen uit de grond gestampt dat het bijna niet meer bij te houden is. Wat is trouwens de toegevoegde waarde van een verkiezing "beste voetballer op de Europese Velden" als de winnaar van de beste speler ter wereld altijd naar een voetballer uit één van de Europese competities komt? Brr.

15 augustus 2014 om 14:47

Je bevriest bijna brbr wat is dat man

Vind dat Robben deze verkiezing op basis van zijn prestaties op het WK in ieder geval boven Ronaldo moet gaan eindigen. Wie er wint tussen hem en Neuer is mij om het even, ze verdienen het beide.

14 augustus 2014 om 17:14

WK? Het gaat om Europa, dus Uefa (volgens mij).

14 augustus 2014 om 17:27

Ja, maar goed, deze jongens spelen toch ook in Europa. Het gaat om de beste speler in Europa, waarom zouden ze dat niet mogen laten zien op een ander podium?

14 augustus 2014 om 17:34

Mag wel maar dat valt dus onder de Fifa.

14 augustus 2014 om 18:27

Het gaat om Europa!! Plus het WK is één maand! Ronaldo heeft een heel seizoen ijzersterk gepresteerd. Ronaldo pakte ook de CL.

1 Neuer. 2 Ronaldo. 3 Robben.
Vind een WK zwaarder tellen dan een CL. Daarbij kan je een nationaal team niet bij elkaar kopen zoals een CL selectie.

gaat een nederlands speler eindelijk x dit soort prijs winnen?, na dat sneijder in 2010 zo'n prijs had moeten krijgen en vorig robben weer niet won, is het dit x toch echt aan robben besteed ( ook al vond ik dat robben hem vorig jaar meer verdiende dan dit jaar).

ronaldo speelde weer fantastich maar neit voor zn land.

Neuer was niet zo goed en bepalend als vorig jaar.

dus blijft er 1 iemand over, een persoon die zich nationaal en internationaal heeft laten zien, 1 vd beste aanvallers ter wereld: Arjen Robben!

Cr7 for the win. Ieder ander winnaar is een onterechte winnaar.

15 augustus 2014 om 02:30

Hoe belangrijk is Ronaldo nou echt geweest in de CL? Leuk die 17 goals maar
hoeveel van ze waren beslissend voor real tijdens belangrijke wedstrijden?
Kijk hoe Lionel Messi Barcelona 2x naar cl winst schoot, Belangrijke goals op de bakngrijke
momenten. Cronaldo is de grootste hype ooit. De man die altijd gelanceerd moet worden.

15 augustus 2014 om 14:48

Ronaldo kan er toch weinig aandoen dat hij vaker scoort als het al 2-0 is

Ik denk dat Ronaldo hem wint, maar Robben geef ik ook een kans. Neuer had een ijzersterk seizoen, maar dat kan niet tippen aan het seizoen van Ronaldo en Robben. Robben zit op zijn hoogtepunt in zijn carriere en zal niet zo snel nog zo'n waanzinnig seizoen meemaken. Hopen dat Robben het dit jaar nóg verder schiet dan vorig seizoen. Op het moment kan niemand hem stoppen!
Ronaldo krijgt hem dus vanwege zijn doelpunten en mooie acties.
Robben wordt 2e aangezien hij zo hard heeft gewerkt elke wedstrijd, en veel goals scoorde.
Neuer wordt 3e.

Schandalig als Ronaldo deze prijs wint. Hij heeft veel gescoord, maar verreweg de meerderheid van zijn goals was onbelangrijk. De doelpunten van Ramos zijn 10 keer belangrijker dan die 17 van Ronaldo tegen de kleintjes. De 3-0 en de 4-0 scoren is aardig, maar veel heb je daar natuurlijk niet aan. Wat heeft Ronaldo nou laten zien tegen Dortmund, Bayern en Atlético? Real's Cl winst was puur een teamprestatie. Ik vind het knapper hoe Robben Bayern heeft gedragen.

Cl winst en de topscorer plus een aantal records verbroken in het toernooi. Lijkt me niet lastig om de winnaar uit te kiezen.

Ik denk dat iedereen wel weet dat Ronaldo hier de enige echte terechte winnaar is. Weer een prijsje meer voor deze man. Wat een top jaar heeft hij achter de rug

14 augustus 2014 om 19:03

met een geflopt wk achter de rug, waarin hij niks presteerde, ook in finale van cl was hij slecht...

nee Robben is de terechte winnaar. droeg baryem en nederland! waar ronaldo en messi telleurstellen.

1 robben, 2 ronaldo en 3 neuer

Dit wint Ronaldo overtuigend.
Beste seizoen in jaren gedraaid, CL gewonnen, Nieuw record qua goals in de CL, goed seizoen in de Liga.

En voor de mensen die het WK er telkens bijhalen, Dat heet " The Fifa World Cup ".
Dit is de Uefa, dus alleen over voetbal dat in Europa gespeeld wordt.

Leuk dat Robben is geselecteerd en stiekem hoop ik dat hij wint, maar ik ben bang dat hij het niet gaat worden.

15 augustus 2014 om 22:37

als robben hem had kunnen winnen was het vorig jaar toen hij hoogstpersoonlijk bayern naar de champions league titel schoot..dit keer zal het cristiano ronaldo wel worden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren