Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Barcelona heeft defensie rond: ‘Hij had meerdere goede aanbiedingen’

Laatste update:

Barcelona presenteerde zondagmiddag zijn zevende zomeraanwinst: Thomas Vermaelen. De verdediger kwam over van Arsenal en verbond zich voor vijf seizoenen aan de club uit Catalonië. Sportief directeur Andoni Zubizarreta trok een initieel bedrag van tien miljoen euro uit voor de Belgisch international en is blij met diens komst.

/

“Hij is gewend om de bal te hebben en hij completeert onze achterste linie”, vertelde de oud-doelman op de persconferentie. “Hij geeft ons ook meerdere tactische opties. Hij heeft veel internationale ervaring en is de aanvoerder geweest bij Arsenal. Ik ben hem dankbaar dat hij voor Barcelona heeft gekozen, want hij had meerdere goede aanbiedingen.” Onder meer Manchester United had belangstelling.

Zubizarreta maakt zich geen zorgen over de ‘blessuregevoeligheid’ van de ex-Ajacied: “Wij hebben daar geen twijfels over en beschikken over een van de beste medische teams van de wereld.” Vermaelen is na Luis Suárez, Alen Halilovic, Jérémy Mathieu, Ivan Rakitic, Marc-André ter Stegen en Claudio Bravo de zevende versterking van de ploeg van Luis Enrique, maar mogelijk blijft het daar niet bij.

“De verdediging is rond. Er is tussen nu en 31 augustus nog tijd om wat te doen op de transfermarkt, maar we zijn tevreden met wat we nu hebben en als er toch nog een buitenkans zich voordoet, dan kunnen we nog een keer toeslaan.” Vicevoorzitter Jordi Mestre legde tijdens de presentatie van Vermaelen uit dat Barcelona aan Arsenal tien miljoen heeft betaald, maar dat daar door variabelen nog vijf miljoen bij kan komen. Als Barcelona de Champions League wint, ontvangen de Engelsen nog eens 3,8 miljoen.

Wie is volgens jou beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

10 Miljoen is wel een koopje hoor, als ze dan nog een goede rechtsback halen is dit een geweldige transferperiode voor Barca geweest.

10 augustus 2014 om 20:48

15 miljoen hoor. Voor een wissel speler is dat veel.

10 augustus 2014 om 20:51

10 miljoen, lees de tekst. Er staat er KAN 5 miljoen bijkomen. Dat ligt aan de voorwaarden die bij deze variablelen horen

10 augustus 2014 om 20:55

En jij gelooft nog in wat ze bij Barcelona zeggen? Neymar vergeten? Volgens betrouwbare bronnen in Arsenal zelf is het voor 12 miljoen pond en dan nog 4 miljoen pond aan bonussen, wat het maximale bedrag op 20 miljoen Euro brengt.

10 augustus 2014 om 21:12

Straven je zegt het zelf al, het MAXIMALE bedrag, je gaat normaal natuurlijk uit van het initiële bedrag. Dan alsnog 12 miljoen is een mooi bedrag.

10 augustus 2014 om 21:50

Als er iemand is op deze site die een bevooroordeelde mening verkondigt ben jij dat wel stravven. Ongelooflijk hoe alles wat uit engeland, en arsenal komt als een soort evangelie beschouwd mag worden.

11 augustus 2014 om 01:23

Helemaal mee eens met Stravven, wie gelooft Barca nog? Dan ben je echt naïef hoor, Neymar affaire heeft zoveel vertrouwen verloren. Hij kost zeker minimaal 15mil zonder bonussen.

11 augustus 2014 om 02:15

Camp nou magic, bij Barca gaan ze uit van prijzen, of geloof jij daar zelf ook niet meer in. Prijzen leidt tot bonussen. Calma vriend.

10 augustus 2014 om 20:52

Hoezo een geweldige transferperiode? Vermaelen en Mathieu zijn pure middelmaat, Mathieu misschien zelfs daar onder, Suarez mag bijna een half jaar niet spelen, 2 keepers die in de subtop thuis horen zijn gekocht voor veel te veel geld. Alleen de transfer van Rakitic is begrijpelijk.

10 augustus 2014 om 20:58

Je hebt hem waarschijnlijk niet eens zien spelen. Gebaseerd op z'n fifa rating? Vorig jaar speelde ze met een Pique uit vorm, een jonge jongen die fouten maakt en een dwerg van 1,70m die spitsen van 1,80+ tegen moet houden van koppen. Ze werden 2e. Zou dit dan geen vooruitgang zijn? Twee linksbenige verdedigers die zich allebei willen bewijzen dat ze het niveau aankunnen.

10 augustus 2014 om 21:04

Helemaal gelijk, je haalt 2 middelmatige spelers binnen, wat een wanbeleid voor dat geld had je Benatia kunnen aantrekken....

10 augustus 2014 om 21:11

La Bestia, je kan wel zeggen ze werden toen tweede, je kan ook zeggen ze wonnen geen enkele prijs (behalve een supercupje)

10 augustus 2014 om 21:14

Overdrijven is ook een vak, suarez kan in oktober alweer in actie komen(worst case scenario) het seizoen duurt tot mei

10 augustus 2014 om 21:16

Ja je hebt gelijk. Dan heb je 3 rechtsbenige en als er een uitvalt dan kan je weer met mascherano gaan spelen als cb. Want in januari zegt Benatia toedeledokie ik ga Afrika cup spelen en in februari zie je me weer. Hopelijk in een stuk. Handig ook als je daarna CL speelt twee toernooien achter elkaar.

10 augustus 2014 om 21:17

Lekker negatief, Vermealen en Mathieu zijn prima verdedigers en gaan iedereen verbazen. Suarez zal waarsch al in september zijn debuut en gaan maken en Ter Stegen is een van de meest talentvolle keepers ter wereld. Vorig jaar zijn er heel weinig tegengoals geweest en de defensie is alleen maar versterkt.

10 augustus 2014 om 21:20

La Bestia

Fifa rating? Ik speel niet eens playstation, heb een leven

Als een bankzitter van Arsenal en een 30 jarige verdediger van Valencia die beide ver onder het niveau van Barca zijn, de club ''sterker'' maken, dan kan je niet echt spreken van echt ''sterker'' worden. Bovendien als ze het niveau aan konden zou Vermaelen bij Arsenal basis speler zijn en Mathieu had wel bij een beter club gezeten. Dus nee het is geen vooruitgang.

10 augustus 2014 om 21:21

Dat konden we toen ook zeggen toen jullie geen drol wonnen. Maakt dat Ramos & Pepe dan middelmaat of zijn ze supersterren omdat ze nu CL hebben gewonnen. Ik vind het geen prestatie van Barça maar als je met zo'n ongebalanceerd elftal 2e wordt is elke verdedigende aankoop een plus. Als een mini mascherano in sommige classicos bale, ronny en benzema kon stoppen want kan een lange gretige verdediger dan in alle?

10 augustus 2014 om 21:30

La bestia

Wat je zegt slaat nergens op!

'' als je met zo'n ongebalanceerd elftal 2e wordt is elke verdedigende aankoop een plus.'' Waarom halen ze dan niet gewoon een speler uit de 3e divisie, kost ook veel minder.

''als een mini mascherano in sommige classicos bale, ronny en benzema kon stoppen want kan een lange gretige verdediger dan in alle?'' Dus omdat ze langer zijn, zijn ze ook gelijk beter? Dan vraag ik me af waarom andere clubs naar kwaliteit kijken en niet naar de lengte van een speler.

10 augustus 2014 om 21:47

En toch is het zo. Mascherano heeft goede slidings maar kan niet koppen. Weet je hoeveel goals er gekomen zijn uit de tweede bal of corner door hem. Tevens hadden we maar 3 verdedigers, 2 zonder middenvelder mascherano. Al kochten ze pietje puk van 1,80 lang uit de jupiler heb je in ieder geval 3(of 4) verdedigers hoe troep die ook is. Alleen naar kwaliteit? Dus jij zou mascherano wel willen hebben bij Chelsea in de verdediging want slidings maken en mandekken kan die wel. Alleen bij corners moet je ff je billetjes aanspanne

10 augustus 2014 om 21:51

Ooh en vergeet niet de nadruk te letten op gretig. Vermaelen wilt bewijzen dat die wel basismateriaal is en mathieu wilt bewijzen dat die het niveau wel aankan. Met hard werken bereik je heel veel. Want als het alleen talent zou zijn zouden de messi-bashers ook geen recht van spreken hebben.

10 augustus 2014 om 21:55

Mathieu is een goede, polyvalente, en snelle verdediger. Vermaelen een balvaardige verdediger, en kopsterk. Beiden een profiel wat bij Barcelona past. Beetje domme opmerking. De andere verdedigers waren veel te duur.

10 augustus 2014 om 21:57

Het is zeker niet zo. Lengte betekent niet dat ze ook goed zijn. Als je een verdediger hebt die alleen kan koppen heb je daar niks aan, voetballend worden ze makkelijk weg gezet. En dan nog deze onzin: ''al kochten ze pietje puk van 1,80 lang uit de jupiler heb je in ieder geval 3(of 4) verdedigers hoe troep die ook is.'' Ik neem aan dat je het niet serieus meent?

Als Chelsea geen goede verdedigers had, zou ik Mascherano wel willen. Kan aardig verdedigen en kan ook op het middenveld.

10 augustus 2014 om 22:42

mascherano gaat nu ook wss cvm spelen als busquets rust krijgt. en eventueel kan hij als cv spelen. maar hij is wel de grootste reden waarom we in stilstaande situaties worden geklopt.
als voorbeeld moet je kijken naar de wedstrijd tegen madrid. we hadden geen enkele moeite met hun en stonden met 2 goals voor.
toen ging real madrid alleen maar voorzetten en stonden we zo 2-2 gelijk.
dit allemaal omdat mascherano en pique niet goed met elkaar kunnen samenwerken en omdat mascherano kopduels verloor van benzema dacht ik.
dus lengte is zeker belangrijk. barca was eigenlijk de enigste club met zo'n kleine verdediger achterin. dus als je dat onzin vind moet je maar je feiten kennen en in plaats van onzin uitkramen gewoon zelf onderzoek doen als je mensen niet geloofd.
la bestia heeft gewoon gelijk hier. mascherano is een geweldige cvm die heerlijk kan opbouwen. dit was ook de grootste reden waarom hij als cv werd opgesteld maar hij is van origine geen cv en als je op topniveau speelt moet je hem ook niet zo gebruiken.
dan loop je te zeiken dat de transfers middelmaat zijn terwijl mathieu al veel langer in beeld was bij barca. als je hem daadwerkelijk had zien spelen dan praat je wel anders. maar je hebt duidelijk nooit naar hem gekeken en weer kom je weer met je onzin mening. ten eerste als hij zo bagger was stond hij niet basis. daarnaast heeft hij voor barca een meerwaarde aangezien hij ook als back uit de voeten kan. verder is hij een beest in luchtduels kijk maar naar de wedstrijd tegen madrid waar hij er 1-2 erin kopte.
als je een verdediger wilt kopen die dit allemaal heeft wat meestal niet het geval is betaal je minimaal 40 mil. zelfs voor talenten.
dan is 20 mil geen slechte deal.
verder is vermaelen een kooptje net als rakitic. dit zijn echt geweldige transfers. vermaelen is linksbenig en past perfect hij het opbouwende systeem bij barca. verder bezit hij ook snelheid en kracht die we missen.
al met al gewoon een goede transferperiode. hummels is te veel zoals pique en barca zocht iemand die andere kwaliteiten heeft. hummels is verder ook niet zo snel. dan heb je benatia die nog duurder was en na suarez gewoon niet haalbaar.
we hebben nu gewoon een gezonde concurrentie achterin. iets waardoor spelers zich niet kunnen verslappen en boven zichzelf zullen uitstijgen.
dan lijkt het doel toch echt gelukt.

10 augustus 2014 om 22:47

Ja ik heb Ter Stegen zien keepen, totaal niet overtuigend. Hij is geen keeper die punten gaat pakken voor Barca. Als hij echt zo goed was had Low hem wel mee genomen naar het WK, dat Weidenfeller en Zieler de voorkeur kregen boven hem zegt al genoeg. Vermaelen is ook niet goed genoeg voor Barca. Hij zat tenslotte niet zomaar op de bank bij Arsenal. Als dat het niveau is dat Barca nastreeft, dan kunnen de fans nog een paar jaar zonder prijzen verwachten.

10 augustus 2014 om 23:15

Jy bent echt dom maat, ter stegen zal in de toekomst een top keeper zijn voor barca, wat snap je daar niet aan?

10 augustus 2014 om 23:18

Dat is echt een sterk argument, maat. Jij voegt zo veel toe aan deze discussie!

10 augustus 2014 om 23:32

Want suarez was niet duur...

Gewoon een prima aankoop voor 10 miljoen. Hij is helaas een tijd geblesseerd geweest, maar er zit al genoeg ervaring in zijn rugzak. Belangrijkste is dat Vermaelen voetballend zeker overeind zal blijven in Barcelona en daarnaast gewoon een uitstekende verdediger is. Van Gaal zat er ook niet voor niets achteraan.

Volgens mij zijn de bovengenoemde versterkingen erin totaal 7 en niet 6 voetbalzone.

Nou 10 miljoen, een koopje. Ik las vanochtend nog dat iedereen het 'een belachelijke aankoop vond voor 20 miljoen'.

10 augustus 2014 om 20:52

Barcelona betaalde dan ook maar 57 miljoen voor Neymar en absoluut geen 90 miljoen voor Suarez. Toch? Ik geloof die lui niet over transferbedragen, en gezien hun handelingen op de transfermarkt zou het me niet verbazen als het dichter bij de 20 miljoen dan bij de 10 miljoen zat.

10 augustus 2014 om 20:56

Neymar heeft het dubbele gekost van wat je nou opnoemt....

10 augustus 2014 om 20:59

De meeste Spaanse clubs doen in de media nogal schimmig over de hoogte van transfersommen, zal denk ik wel iets met de FFP-regeling te maken hebben

10 augustus 2014 om 21:04

Neymar was 86 miljoen.

10 augustus 2014 om 21:04

Houceima ik dacht tegen de 100 miljoen, dacht ik zo.

10 augustus 2014 om 21:13

Zijn jullie zou echt zo dom om niet te merken dat hij hiermee bedoelt dat barca liegt over zn transfers en hij sarcastisch was? Wauw.

10 augustus 2014 om 21:14

@ iedereen. Dat bedoel ik juist. Barcelona doet het altijd overkomen alsof ze een schijntje hebben betaald, terwijl het in werkelijkheid hoger ligt. Nu wellicht ook met Vermaelen.

Ik ben benieuwd.. Nieuw seizoen ben benieuwd wat de basis 11 worden en hopelijk is de verdediging eindelijk een beetje stabiel, zal mij benieuwen ik heb er zin in!

heeft de laatste jaren niet bewezen mee te kunnen komen op topniveau..

Het is weer een net niet speler die Barca binnenhaalt, Vermaelen is ene matige verdediger die ik geregeld heb zien blunderen en schutteren. Wat een wanbeleid word er gevoerd. Mij maakt niet uit, omdat Real er alleen maar van profiteert. Vermaelen is gewoon een subtop speler niet meer dan dat.

Verdedigend is hij vrij zwak vind ik zelf. Vermaelen is dat de man die Barca achterin sterker maakt? Nou nee. Je haalt ook nog een wisselspeler van Arsenal. 20 plus 20 die je voor Mathieu en Vermaelen heb uitgetrokken, had je voor dat geld een wereldtopper als Benatia kunnen halen, wat een giller is het Barca bestuur.

Dus Mathieu gaat nu op bank zitten of?

Dan word cuadrado waarschijnlijk ook niet gehaald. Want die zou in catalonie als verdediger hebben gespeeld

10 augustus 2014 om 21:04

Hij staat op de verlanglijst. Heb de persconferentie gezien en er werd niet ontkent dat ze Cuadrado willen hebben. Het werd zogenaamd ook niet bevestigd omdat Zubi zich niet wil uitlaten over toekomstige transfers

Nu hoeven we in iedergeval niet busquets of adriano als laatste man gebruiken bij 1 of 2 blessures. Ben benieuwd wat het vaste duo word. batra is denk is de grootste slachtoffer maar ik wil geen top wetstrijden meer met hem in de basis tenzij hij veel beter word. batra kan aardig voetballen maar is in duels en dan vooral fysieke luchtduels altijd het haasje. Met vermealen en mattheu heb je gelukkig veelmeer power

Ik ben absoluut tevreden met deze transferperiode. Barcelona heeft zich keurig versterkt met 2 sterke verdedigers, die financieel zeer aantrekkelijk zijn, 2 sterke keepers en toppers als Luis Suarez en Ivan Rakitic. Daar komt ook nog eens bij dat meneer genaamd Xavi Hernandez nog lekker bij ons blijft. Stabiel en krachtig zijn, dat is fundamenteel. We zijn in alle opzichten sterker geworden en ik verheug me als nooit tevoren op dit nieuwe voetbalseizoen.

10 augustus 2014 om 21:03

Ja echt sterker wordt je ervan door 2 middelmatige verdedigers te halen die het Barca niveau onwaardig zijn. Open je ogen man..

10 augustus 2014 om 21:50

Waar het om draait is wat ze toevoegen aan Barcelona, niet puur hun kwaliteiten. Beiden zijn links, fysiek sterk, snel, kopsterk en over het algemeen ervaren en krachtige verdedigers. Meer dan genoeg en precies wat wij misten de afgelopen seizoenen, dus wat boeit het als ze in de categorie, van de meeste mensen, middelmaat zitten maar aan de belangrijkste eisen voldoen?

Als je 11 fysiek sterke spelers in je opstelling hebt van wereldklasse maar zonder snelheid, dan zal nog 1 van hetzelfde kaliber je niet sterker maken al is hij van wereldklasse.

10 augustus 2014 om 23:41

Dus ook al ben je middelmaat en je bent fysiek sterk en kop sterk, maar je voldoet omdat je ervaring hebt en fysiek sterk bent en kop sterk mag je gewoon in de basis spelen bij Barca, ook al heb je ervaring, als je niet goed genoeg bent voor Barca ben je niet genoeg klaar.

Dan kan je wel smoesjes aanhangen en zo. Praat de slechte transfers maar goed,mij boeit het niet. Ik had gehoopt dat jij je ogen open zou doen,maar ter vergeefs.

10 augustus 2014 om 21:17

Juist, en het belangrijkste van allemaal is natuurlijk de coach. Ik heb wel vertrouwen in luis henrique, hij lijkt me een hele sterke persoonlijkheid en dat is wat barca vorig jaar een beetje miste. Tata was niet de echte baas van het team. Luis was tactisch ook een hele slimme speler dus heb vertrouwen in komend seizoen.

Waarom die domme aankoop Mathieu je kon net zo goed voor de transfervrije Alex gaan , Vermaelen vind ik wel een goeie aankoop nu hem nog in vorm krijgen en het is goed maar die Alba vind ik niet echt goed genoeg voor Barca ,bravo blijft een goeie 2e keeper en Ter Stegen is een goeie keeper maar mijn twijfels

10 augustus 2014 om 21:19

Nee alex kan niet ook linksback spelen wat mattheu bijvoorbeeld wel kan. Bovendien is mattheu snel en dat wouden ze bij barca heel graag hebben. Het enige mindere aan mettheui is zijn enorme prijskaartje ten opzichte van zijn leeftijd.

11 augustus 2014 om 13:15

Maar Alex is een beest en heeft lengte en is trouwens niet erg sloom en hij was Transfervrij EN Niet Fucking 20 milhoen voor een 30 jarige die maar 2/3 jaar meekan op top niveau

10 augustus 2014 om 21:21

Barcelona verdedigt op de middellijn. Moet je vooral met Alex (die ook alweer 32 is) gaan spelen. Mathieu is niet jong, maar hij is wel ontzettend snel.

Prima aankopen van Barcelona eigenlijk.. Zeg ik als Madridista

Krijgt Ajax nog een opleidingsbijdrage?

10 augustus 2014 om 21:22

5% las ik ergens

Alles dubbel bezet, klaar voor het seizoen

Ter S-Bravo
Alves-Mont
Piq-Bartra
Mat-Verma
Alba-Adria
Raka-Xavi
Bus-Masc
Iniest-sRobe
Suar-Delofe
Messi-rafinh
Neym-Pedro
10 augustus 2014 om 21:21

ja alleen gaat suarez waarschijnlijk diep in het centrum en messi terug naar zijn oude plek op rechts

11 augustus 2014 om 00:08

Nee, Het wordt een soort 3-5-2 met Messi achter de twee spitsen

nu nog heeeeeel snel song lozen dan heb je mascherano als goede backup voor busquets en sergi roberto moet ook een jaartje verhuurd worden dan kan het seizoen beginnen

Weet iemand hoeveel Ajax hiervoor krijgt?

10 augustus 2014 om 22:23

Als het echt maar 10 miljoen is, dan zo'n 500.000 euro.

Eerlijk... Dit is echt geen top. Mathieu ken ik niet maar 20 mil voor een ouwe vind ik persoonlijk veel. Vermaelen ken ik van zijn tijd bij ajax en arsenal natuurlijk maar speelde ook niet alles meer en was vaak geblesseerd. Dit krijg je dus als je alleen maar voorhoede spelers wilt halen en niet in je verdediging wilt investeren. Dit doen ze al jaren en jaren. Het ging een tijd goed maar nu moet je gewoon een topper halen. Dat zijn hun niet.

Ik vind Vermealen niet van het niveau wat Barca moet nastreven. Heeft afgelopen 2 seizoenen amper gespeeld en aldoor weer geblesseerd geraakt. Tijdens het WK raakte die ook geblesseerd. Snap niet dat Barc zo'n blessure gevoelige speler haalt die afgelopen 2 jaar weinig heeft gespeeld, mag ook niet voor niets weg bij Arsenal.

Waarom niet een paar miljoen extra uitgeven aan een volwaardige Barca speler. Ze hebben toch ook 90miljoen voor Suarez betaalt? Haal dan ook een top verdediger. In de wandelgangen hoorde ik ook Agger, dan had ik die liever gezien. Dat is echt een beest van een verdediger, ( Snap overigens niet dat die niet speelt bij Liverpool).

Arsenal lacht zich nu toch ook de ballen uit de broek. Blijft toch een net niet verdediger voor de wereldtop.
Ik blijf het ook gek vinden dat Barca keer op keer matige verdedigers haalt. Doorgaans zijn ze allemaal leuk in aanvallend opzicht, maar in hun verdedigende taken komen ze toch net iets te kort.

Ik weet het niet hoor, je hebt 2 keepers waarvan je niet weet of ze het gaan redden (Barca is andere koek dan Mönchengladbach of Sociedad) en spelers als Vermaelen en Mathieu brengen je niet verder.

Denk toch dat Barca door het ijs zal zakken in de bepalende wedstrijden. Real is alleen maar sterker geworden en Atletico heeft ook zijn krachten redelijk intact gehouden.

Misschien is Oblak geen Courtois, maar Siquera is een goede linksback, Mandzukic een goede afmaker (Zelfde stijl als Costa, pluspunt is dat hij beter kan koppen) en Griezmann is een topaankoop!

Xavi is naast dat niet meer de oude en Suarez-Messi-Neymar zal ook niet werken. 3 kapiteinen op 1 schip, dat gaat niet. Vorig seizoen bleek dat Neymar niet optimaal functioneert en hetzelfde effect verwacht ik ook bij Suarez.

Barca kon liever Benatia en Hummels halen voor het bedrag dat ze gaven aan Suarez. Voor de keeperspositie konden ze een Muslera of Willy Caballero halen.

11 augustus 2014 om 01:17

In de speelstijl van barca zijn Mattheü en Vermaelen gewoon redelijk goede verdedigers. Je weet niet of neymar Suarez Messi gaat werken omdat je niet weet hoe Enrique gaat spelen. Vorig seizoen heeft neymar het niet een slecht gedaan vooral niet in de eerste helft van het seizoen, je vergeet dat het moeilijk is om van Santos je aan te passen aan de speelstijl van barca je kan neymar daarop niet afrekenen als je realistisch nadenkt dat heeft tijd nodig. Bovendien heeft hij blessures en een heleboel nare bijzaken gehad. Barca heeft vorig seizoen tot de laatste speeldag meegedaan en ze zijn dit seizoen echt wat sterker geworden denk ik. Vorig seizoen miste een breekijzer een killer in de aanval Messi zakt vaak te ver terug. Suarez is daarom ideaal. Sanchez is ook goed maar is een type speler waar barca met neymar en Pedro genoeg van heeft dit zijn meer flankspelers waar Suarez een echte nummer 9 kan zijn, Suarez heeft veel meer scorend vermogen dan bijv sanchez en het fysiek om in het centrum te spelen. Het kan zijn dat het duo neymar Suarez Messi niet werkt maar als het wel werkt kan het makkelijk de beste voorhoede ter wereld worden.

Wellicht komt er nog 1 speler want nu hebben ze een selectie van 24 spelers waarvan 23 rugnummers bekend zijn. Deulofeu krijgt waarschijnlijk nummer 19 of 16 en dan blijft er nog 1 nummer over of ze geven hem aan een Barça B speler. Xavi werd verkozen tot aanvoeder voor volgend seizoen dus hij zal waarschijnlijk nu toch blijven. Enkel Song of Dani Alves zouden misschien nog kunnen vertrekken al lijkt die kans ook kleiner geworden.

Zoals het er nu naar uitziet kunnen ze best een speler voor de rechtervleugel gaan zoals Cuadrado die Sanchez moet vervangen en misschien na 1 jaar de rol van Dani Alves kan innemen. Of wel moet Barça toekomstgericht gaan kijken door nog een zeer talentvolle middenvelder te halen voor de CDM-CM positie die Xavi, Song en Mascherano moet vervangen binnen de 2 jaar. Spelers als Pogba zouden misschien niet mis zijn voor een plan B en met een diepe spits zoals Suarez kunnen ze deels anders gaan spelen en dat is de laatste 2-3 jaar wel nodig.

Eindelijk eens goed beleid bij de club. Het was vorig seizoen gewoon treurig dat er gaten in de selectie zaten. Geen fatsoenlijke reserve-keeper hebben is op dat niveau gewoon slecht. Nu hebben hebben ze met Bravo en Ter Stegen 2 goede keepers. Ze hadden voor de 2 centrumverdedigings-plekken eigenlijk maar 2 spelers; Pique en Bartra. Ze hadden kunnen weten dat Puyol er bijna nooit zou zijn en Mascherano is geen verdediger. Nu hebben ze de posities gewoon dubbel bezet met Mathieu- Vermalen op links en Pique-Barta op rechs.

8 nieuwe spelers [waarvan 2 terugkerende huurlingen] brengen nieuw elan. De vorige zomer werdt alleen Neymar gehaald De rest kende elkaar al zo lang dat de sleur er in was gekomen. Nu met zoveel nieuwe spelers komt er weer een onderlinge concurrentiestrijd , nieuwe gretigheid nieuwe inspiratie. Aan alles merk je dat ze het als een nieuw begin ervaren en dat ze de last van ''einde tijdperk'' hebben losgelaten.

Vorige zomer kon de trainer pas last-minute beginnen en z'n staff niet helemaal zelf samenstellen. Nu is dat anders. Luis Enrique heeft zich maanden kunnen voorbereiden, z'n staff zelf kunnen samenstellen en z'n wensen qua transfers met Zubi kunnen realiseren. Ze hebben geen last van Supercups of wereldbeker voor clubteams enzo, dus ze kunnen een ideaal programma afdraaien.

Een voorhoede met Neymar-Suarez-Messi, Een middenveld met keuze uit Iniesta-Rakitic-Xavi-Busquets-Mascherano samen met een degelijke verdediging is gewoon goed genoeg om weer alle prijzen te kunnen winnen.

Magere inkopen gedaan , op suarez na .
Allemaal 2e rangsvoetballers bij hun clubs .
Beste verdedigers lopen gewoon bij madrid ,city , bayer, psg, dortmund en chelsea.

Had beter geweest of beter de jeugd een kans geven

Vreemd dat Barcelona genoegen neemt met Europese subtop. Los van het feit dat Vermaelen blessuregevoelig is, is hij al sinds jaar en dag wisselspeler bij de 'eeuwige nummer 3/4' van Engeland. Hij mag dan wel ervaring hebben zoals Zubizaretta aangeeft maar dit zijn veelal negatieve ervaringen. Ik kan mij nog een wedstrijd naar voren halen van Arsenal tegen Barcelona in de CL waarin Vermaelen helemaal scheel werd gespeeld door Messi. En nu speelt de Belg samen met de maestro. Ook Mathieu vindt ik pure middelmaat. De beste man is al 30 en kan dus hooguit 2/3 jaar mee. Ook hij heeft mindere periodes gekend en is Barca-onwaardig. De doelmannen zijn leuke aanvullingen voor de bank maar de Catalanen hadden betere kunnen halen. Ze hadden bijvoorbeeld kunnen profiteren van de situaties van Cech bij Chelsea of Lopez bij Madrid. Alleen aanvallend is Barcelona erop vooruit gegaan met Suarez en Rakitic. Barcelona heeft overigens wel een paar goede talentjes klaarstaan. Deulofeu, Halilovic, Rafinha en el Haddadi staan te trappelen op minuten en ze kunnen verassen. Al met al denk ik dat Barcelona het beste kan spelen met Bravo op doel. Alba, Pique, Vermaelen en hopelijk Cuadrado op rechtsback. Busquets, Iniesta en Rakitic op het middenveld. En voorin uiteraard de drie kanonnen Neymar, Messi en Suarez. Het wordt een mooi seizoen in la Liga.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren