Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

AZ zet Overtoom na kansloos anderhalf jaar officieel te koop

Laatste update:

AZ wil deze maand afscheid nemen van middenvelder Willie Overtoom. De 27-jarige Kameroener stapte anderhalf jaar geleden over van Heracles Almelo naar AZ, de club die hij als jeugdspeler ook al diende. De belangrijke status die hij in het Polman Stadion had, verkreeg hij echter nimmer in Alkmaar. Nu staat hij officieel te koop.

/

AZ laat dinsdag weten dat het Overtoom heeft teruggeplaatst naar het beloftenelftal. Trainer Marco van Basten houdt in zijn plannen voor het seizoen 2014/15 geen rekening met Overtoom, wiens contract nog twee jaar doorloopt. De middenvelder mag op zoek gaan naar een nieuwe club. Hij speelde de afgelopen achttien maanden maar zestien competitiewedstrijden voor AZ, waarvan zes als basisspeler.

Na zijn eerste verblijf bij AZ belandde Overtoom via SC Telstar bij de amateurs van Hollandia. Hij vocht zich via Heracles echter terug in de Eredivisie en groeide uit tot een zeer waardevolle speler van de Almeloërs: in vierenhalf jaar tijd speelde Overtoom 143 wedstrijden en maakte hij 40 doelpunten. In juni 2012 debuteerde hij als international van Kameroen, maar verder dan twee interlands kwam hij niet.

Willie Overtoom is een aanwinst voor iedere Eredivisieclub in het 'rechterrijtje'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet iemand het waarom? Zeer balvaardige speler, bewezen op eredivisie niveau, nog nooit iets negatiefs over gehoord en een doorlopend contract? Hoezo dan terug zetten naar het tweede? Hij kan toch als selectielid gewoon meetrainen en invallen? Of proberen ze m wellicht zo te bewegen sneller een aanbieding aan te nemen van een mindere club?

5 augustus 2014 om 17:13

Jeugdspelers zijn hem voorbij gestreefd.

Dos Santos en Haye hebben laten zien dat ze bij het 1e horen en vooral Thom Haye gaat minuten maken naar verwachting.

Dos Santos zal zo nu en dan bij de selectie zitten maar de kans is groot dat van Basten hem definitief bij het eerst haalt.

Op linkshalf zal Henriksen de voorkeur krijgen dus de speeltijd zal erg gering zijn voor Willy.

Willy is een goede speler maar heeft onder Verbeek en Advocaat flinke klappen gekregen eb is daar mentaal niet van hersteld. Hij heeft zich erbij neergelegd en zijn uitstraling helpt dan ook niet. Hij komt laks over dat is een Misopvatting die veel supporters niet begrijpen

Persoonlijk zou ik eerst Gorter en Elm eruit gooien. Daar heb je precies niks aan.

5 augustus 2014 om 17:19

@dibagio: thx voor de uitleg.
Ik zit zo ns naar de selectie van AZ te kijken en dat ziet er toch weer mooi uit hoor. Gewoon een hele goeie mix tussen talenten, brekers, ervaring, technici, buitenlanders, hollanders....
Wat een knap beleid heeft die Earnie stewart (en gerbrands) daar toch neergezet. Echt heel knap beleid, volledig gericht op voetbal.

5 augustus 2014 om 17:23

Vind je? Zo bijzonder is het elftal niet en ontzettend uit balans. 3 rechtsbuiten spelers, geen linksbuiten en een middenveld zonder avontuur.

5 augustus 2014 om 17:36

Misschien moeten ze 4-4-2 gaan spelen? Ik vind middenveld waar je kan kiezen uit Ortiz, Elm, Henriksen, Haye, dos Dabney dsantos en Elm voor eredivisie best prima. Iets meer creativiteit mag wel idd, maar dan zou ik juist overtoom aan het voetballen proberen te krijgen....
Daarbij heb je Tankovic, Babelj, Hupperts en Berghuis voor de creatieve aanvallende impulsen. Poulsen en Anderson zijn allebei opkomende backs met nog n voorzet.
Kom op man, dat is echt niet slecht voor n club die het plotsklaps zonder miljoenen van n suikeroom moest doen. Dan heb je ook nog een trainer die graag en goed met jonge jongens werkt. Wie zegt dan Dat Haye of Dabney Dos Santos niet de Ziyech, Maher of Bilal van AZ kunnen worden?

5 augustus 2014 om 17:43

Elm komt tekort en ik irriteer me persoonlijk mateloos aan hem. Van Haye en Dabney is het nog afwachten hoe ze zich handhaven op het hoogste podium natuurlijk. Henriksen, Ortiz en Gudelj zijn aardige middenvelders, er zit alleen weinig creativiteit in.

5 augustus 2014 om 17:46

Hupperts en Tankovic kunnen lingsbuiten. Middenvelder zonder avontuur daarmee bedoel je Elm?

5 augustus 2014 om 17:48

Overtoom kan linksbuiten spelen. Zo begon hij bij Heracles.

5 augustus 2014 om 17:58

Overtoom kan geen linksbuiten spelen. Hij begon inderdaad als buitenspeler bij Heracles, dat werd geen succes. Aan het begin van 2009/2010 werd hij door toenmalig Heracles-trainer Gert-Jan Verbeek als nummer tien geposteerd. Daar werd het een sensatie. In 2013 heeft hij ook een tijd als linksbuiten gespeeld, maar dat is gewoon niet zijn positie.

5 augustus 2014 om 18:01

Zoiets??
Johansson--Gouweleeuw--Wuytens--Poulsen
------Berghuis--Gudelj--Ortiz--Tankovic-------
---------------Jóhannsson--Hupperts------------- Maar denk dat v Basten niet zo gaat spelen..

5 augustus 2014 om 18:20

Ik zou Hupperts rechtsbuiten zetten en Berghuis als valse spits.

5 augustus 2014 om 18:21

@AzAlkmaar2

Ik ben het absoluut niet met je eens.

Gudelj - Ortiz - Henriksen

Is misschien geen creatief middenveld maar het is wel een heel solide middenveld met drie goede tot hele goede spelers en veel loopvermogen.

Zowel Gudelj als Ortiz zouden direct in de basis staan bij de topclubs. Beide zijn verdedigend zeer sterk en veroveren heel veel ballen.

Henriksen is gekocht voor 3 miljoen en heeft in zijn 1e jaar gelijk laten zien waar hij goed in is...lopen en gaten trekken. Speelde erg sterk en weed gekozen soort tot beste speler van dat jaar.

AZ kan in 1 handeling omschakelen naar een "creatief" middenveld. Daar hoef je geen systeem voor om te gooien en naar 4-4-2 over te stappen.

Gudelj - Berghuis - Ortiz
Hupperts - Aron - Tankovic

Als ik de training zo bekijk is dat de 2e optie voor AZ.

Jij en vele onderschatten dit team. Als AZ slim is halen ze Raul Jimenez op in Mexico voor 2/3 miljoen.

Mij ga je niet wijs maken dat de andere clubs betere selectie hebben.

5 augustus 2014 om 19:02

@DiBagio: met solide kom je niet ver. Ik vind het alle drie prima spelers, maar niet met zijn drieën op 1 middenveld. Dat vind ik te weinig verrassend. In zijn eerste jaar speelde Henriksen op de positie van Ortiz dus dat is niet te vergelijken.

Ik denk dat jij dit elftal overschat. Als je ze de laatste twee jaar gevolgd hebt is er weinig reden tot overdreven optimisme. Het elftal is namelijk voor het grootste gedeelte intact gebleven.

5 augustus 2014 om 19:54

Dat is niet waar.

Mattias - Sinds vorig jaar basis
Gouweleeuw - Sinds vorig jaar basis
Wuytens - Sinds vorig jaar basis
Poulsen - Sinds januari basis
Gudelj - Sinds vorig jaar basis
Ortiz - Sinds vorig jaar basis
Henriksen - Vorig jaar op de bank
Berghuis - Sinds januari basis
Tankovic - Pas paar weken bij AZ
Hupperts - idem

Jij hebt nog een ploeg in je hoofd met Elm, Gorter, Gudmundsson en Viergever op linksback.

Deze jongens hebben vorig jaar een verdienstelijk jaar gedraaid. Kwart finale Europa, Halve finale beker...

Als we nog een spits halen hebben we 3 aanvallers gekocht die meer scoren dan de aanvallers die weg zijn gegaan. Zo lastig isbdat nietbals je beseft dat Beerens 5 heeft gemaakt, Avdic 0 en Gudmundsson 3. Hupperts heeft in ze eentje er meer gemaakt bij een degradatieploeg.

5 augustus 2014 om 20:00

Jij mag een pessimist zijn maar ik weet ook wat voor talent we op de bank zullen hebben.

Luckassen zal de directe vervanger van Gouweleeuw zijn.

Hoedt de directe vervanger van Wuytens als hij hem niet uit de basis speelt.

Haye de directe vervanger voor de middenvelders kan in de drie rollen spelen.

Dos Santos zal zijn debuut maken.

Buiten dat om zullen we Messaoud, Lam en van Overeem in de eredivisie zien.

Hoe kan je niet optimistisch zijn. Ik kan niet wachten!

5 augustus 2014 om 20:50

Nee joh, 4-3-3 is een typisch AZ systeem. Buitenspelers met Beerens en Berghuis en één diepe spits (Johansson.) Verder zal ik Henderson ook opstellen, nuttig speler is dat.

5 augustus 2014 om 20:51

Beerens heeft veel meer in huis dan Hupperts. Hupperts heeft een goed half seizoen gedraaid bij Roda, meer niet.

5 augustus 2014 om 22:25

@ Cheeseonion,

Ik denk dat het eigenlijk meer zoiets zal worden (zie opstelling).

Verder is het jammer dat Willy Overtoom na zijn transfer van Heracles Almelo naar AZ, nooit meer zijn normale niveau heeft weten te halen.

Bij Heracles Almelo, vond ik, Willy Overtoom, destijds samen met onder andere Everton en Samuel Armenteros, echt een goede en leuke speler om naar te kijken.

In mijn opstelling staat Aron Jóhannsson erbij, maar hij zal er toch nog een tijdje uit liggen met een blessure en dus, zou ik, voorlopig met Muamer Tanković als diepe spits spelen.

Esteban
Johansson
Gouweleeuw
Wuytens
Haps
Gudelj
Ortiz
Henriksen
Berghuis
Jóhannsson
Hupperts
6 augustus 2014 om 07:40

Gudelj staat al sinds zijn komst vorige zomer in de basis, niet sinds de winter. Ortiz is pas de laatste wedstrijd van Verbeek in de basis terecht gekomen. Poulsen is afgelopen winter pas gekomen en stond niet direct in de basis wegens conditionele achterstand. Tankovic is pas deze zomer gehaald. Berghuis heeft na de winter alles gespeeld.

7 augustus 2014 om 11:30

Poulsen geen basis?

5 augustus 2014 om 17:33

Die jongen speelde zo goed bij Heracles... echt jammer.

5 augustus 2014 om 18:30

Omdat men vind dat hij kwaliteit te kort komt.

5 augustus 2014 om 20:47

Voor AZ overbodig. Die hebben met Henderson, Gudelj, Ortiz en voor de breedte kracht Elm. Inderdaad wat jij zegt wel zonde. Altijd een speler die veel kon doen met een bal.

6 augustus 2014 om 00:25

Sorry dat ik je verbeter maar het is Henriksen en niet Henderson.

Wat voor Twente. Niet als basisspeler maar als bankzitter. Nu hebben we daar nog Promes en Eghan. Maar Promes gaat dus weg hoeven we ook geen gekke bedragen te gaan betalen aan Heerenveen. En hoeven we de eerste wedstrijden ook niet met schilder op het middenveld.

5 augustus 2014 om 17:09

Nouja als AZ zelfs al geen bekwake reserve speler in hem ziet moet je er als Twente zijnde toch ook niet heel vrolijk van worden?

5 augustus 2014 om 17:13

Denk dat hij te duur is als bankzitter of dat hij niet in het spel past van van Basten. Was in zijn tijd bij Heracles toch wel echt een hele goede speler!

5 augustus 2014 om 17:10

Niet voor fct, zal niet mee kunnen met het spel dat Twente wilt spelen.

5 augustus 2014 om 17:10

Als wisselspeler inderdaad een goede aanwinst voor FC Twente, maar geen vervanger voor Promes. Als hij verkocht wordt zal er toch wel iemand moeten komen om hem te vervangen. Na Tadiç toch wel de beste speler bij FC Twente vorig jaar.

5 augustus 2014 om 17:12

Nou nee liever niet. Dan zou een jeugdspeler nog beter zijn. Willie moet naar een club waar hij van meerwaarde kan zijn en dus sowieso een basisplaats heeft. Nac, Willem II, Excelsior, of een terugkeer naar Almelo

5 augustus 2014 om 18:35

Nac, Willem 2, Excelsior kunnen zijn contract niet afkopen. Hij heeft nog een contract van 2 jaar. Geld eigenlijk voor alle clubs uit het rechter rijtje. Ook zal zijn salariseis ook niet misselijk zijn. Algemeen bekend dat AZ goed betaald.

5 augustus 2014 om 17:48

Lijkt mij na al die bankjaren dat hij wel weer wil voetballen..

Wat moet hij kosten? Komt kennelijk te kort voor de subtop!

Vervanger van Mokotjo, die zal denk ik wel naar Ajax gaan?

Anders Heracles, Eagles, Nac, Ado, Utrecht misschien... opties genoeg!

5 augustus 2014 om 17:07

Lijkt mij ook inderdaad een hele goede speler voor een ploeg als Zwolle. Zou misschien de rol van Klich kunnen overnemen van vorig jaar.

5 augustus 2014 om 17:12

@ moatie122

Voor Klich hebben ze Rienstra al. Daar heeft Zwolle ook wat aan als er verdedigd moet worden.

5 augustus 2014 om 17:21

Rienstra is inderdaad verdedigend. Maar de rol van aangever die Klich had zullen ze dit jaar enorm gaan missen. Overtoom zou hiervoor zeker geschikt zijn.

Ook qua prijs zal hij waarschijnlijk niet te veel kosten, gezien het afgelopen anderhalf jaar.

5 augustus 2014 om 17:23

Klich is toch veel meer aanvallend dan Rienstra? of kan Rienstra ook met de punt naar voren?

Overtoom past wel bij Zwolle idd, maar denk wel dat het een dure speler is

5 augustus 2014 om 17:11

wij hebben middenvelders zat bij den haag

5 augustus 2014 om 17:21

Ook bij Utrecht lopen al genoeg middenvelders met toornstra, Janssen, ayoub, kali, sarota, diemers en dan nog grote talenten uit de jeugd en Quesada.

Wel zonde overigens, bij Heracles toch een zeer gewaardeerde speler. Az misschien iets te hoog gegrepen, maar daar in het tweede meehuppelen is zonde. Voor de promovendi een uitgelezen kans, als die zich daar zelf niet te goed voor zou voelen

5 augustus 2014 om 17:33

Utrecht kan je wel van je lijstje halen.
Met Janssen, Toornstra, Ajoub, Kali en talenten als Quesada, Amrabat en el Aissati achter de hand, heeft FC Utrecht geen behoefte aan een speler als Overtoom.
Ze zijn nog wel op zoek naar en linker verdediger en een rechter aanvaller.

Niet de kans gekregen die hij verdiende misschien, maar hij liep er (wanneer hij wel de kans kreeg) ook als een zoutzak bij wanneer hij wel in het veld kwam. Hij heeft ook niets ingebracht tijdens de trainingen.

Het ga je goed Willie! Hopelijk vind je een goede club voor jouw niveau

Altijd leuk om hem te zien spelen. Ik zie hem graag naar een club gaan waar hij een basisplaats krijgt. Misschien iets voor NAC dat niet al te veel geld had te besteden.

5 augustus 2014 om 21:01

Tenzij AZ hem transfervrij laat gaan gebeurt dit natuurlijk niet.

Deze speler helemaal vergeten, wat een leuk team had Heracles met Overtoom,armenteros en Everton..jammer, ik hoop dat hij naar Zwolle ofzo gaat.

5 augustus 2014 om 17:12

// ik hoop dat hij naar Zwolle ofzo gaat. \\

Dat gaat hij niet.

5 augustus 2014 om 18:40

Hij is te duur voor Zwolle denk ik.

Vraag me echt af wat er mis is met die jongen, vond hem bij Heracles de uitblinker en het lijkt me ook geen onsympathieke kerel als je hem hoort spreken, komt over als iemand met de juiste mentaliteit. Maar dat nu Van Basten, Verbeek en Advocaat het niet in hem hebben zien zitten is opvallend.

5 augustus 2014 om 17:14

Hoho...

Toen Verbeek in zijn periode 2009-2010 trainer was bij Heracles, was Overtoom een van de belangrijkste spelers van dat team en had Overtoom een basisplaats.

5 augustus 2014 om 17:17

Ja dat klopt, goed punt, maar waarom zou hij het niet meer in hem hebben zien zitten bij AZ?

Kom maar terug naar Heracles, altijd welkom Willie!

In Almelo zal hij wel een basisplaats krijgen en als voetballer wil je toch gewoon spelen?
Ik hoop dat Heracles een poging gaat wagen.

Zal een aanwinst zijn voor iedereen in het rechter rijtje.
Speelde altijd goed bij Heracles en was nou niet slechter dan andere bij Az.
Misschien wel een terug keer bij Heracles of bij PEC mocht er iemand weg gaan.

Hij zou de ideale speler voor een promovendus zijn. Hij heeft ervaring en kan ook best aardig ballen en lijkt me wel een speler waar jonge onervaren eredivisie spelers iets van kunnen leren. Net als Falkenburg vorig seizoen bij Go Ahead.

5 augustus 2014 om 17:17

Overtoom zou bij Heerenveen, Groningen, ADO, Utrecht ook niet misstaan.

Bij Heracles behoorde hij tot een van de betere middenvelders van de eredivisie en 1,5 jaar bij AZ heeft dat echt niet compleet weggevaagd.

AZ moet deze jongen transfervrij laten gaan. Willy is een introverte jonge die nooit voor problemen heeft gezorgd. Gun hem de kans om zijn carrière te herstellen.

Ik hoop dat een Heerenveen of Groningen voor hem komt.

5 augustus 2014 om 17:25

Die clubs die jij opnoemt zijn in de categorie AZ. Sterker ik denk dat de druk bij die clubs hoger ligt dan bij AZ. Geen van hen zal een mislukte speler van AZ halen.

5 augustus 2014 om 18:34

Mijn excuses....je hebt gelijk! De clubs die ik opnoem hebben afgelopen 10 jaar Europees gespeeld, kwart finales en halve finales gespeeld in Europa. Natuurlijk hebben ze in de afgelopen 5 jaar ook een landskampioenschap gewonnen, KNVB beker en JC schaal gepakt.

Wat oliedom van mij...

5 augustus 2014 om 21:21

Ja, AZ hoort bij de top van NL. Grote achterban ook, woeh. Als het even tegenzit zit de helft weer in de Arena. AZ is een stapje hoger en alle respect voor de goede prestaties, maar veel scheelt het echt niet. Als er al verschil is in niveau op dit moment, ik denk het niet. Overtoom heeft bij ons niks te zoeken als hij bij jullie het niveau niet aankan. Of hij moet solliciteren naar functie van mascotte.

5 augustus 2014 om 23:19

hahaha de druk bij Heerenveen, Groningen of ADO ligt hoger dan bij AZ? grapjas kijk eens naar begrotingen en je weet genoeg... wat heeft Heerenveen of Gronningen ooit gepresteerd in El.. wereld van verschil.
Leuke voetballer voor een middenmoter als heereveen of groningen maar komt tekort voor AZ.

Misschien een goede breedte versterking voor het middenveld
van Feyenoord.

Blijf het apart vinden dat hij het niet redt bij een club als az. Bij heracles speelde hij erg goed.

Ik denk zelf dat het komt doordat er een echte eenheid of zoiets was bij heracles, want je ziet geen/weinig spelers van het heracles van de generatie overtoom, duarte, vejinovic en everton die het gered hebben bij een andere club

5 augustus 2014 om 17:28

Omdat AZ gewoon van een veel hoger niveau is dan Heracles?

5 augustus 2014 om 17:33

Vejinovic doet het anders niet onaardig bij Vitesse.

Hoeveel zou hij moeten kosten?

5 augustus 2014 om 17:32

2mil

5 augustus 2014 om 18:23

Haha grappenmaker. Voor een speler die in anderhalf jaar nauwelijks gespeeld heeft. 3 ton maximaal.

5 augustus 2014 om 20:03

Nee, gratis met doorverkooppremie.

5 augustus 2014 om 23:22

4 ton whahaha word wakker.. minimaal 1,5 miljoen

Deal sluiten met ADO voor van Duinen

5 augustus 2014 om 17:36

Dat ken je echt wel vergeten .als AZ Mike zo graag wil hebben AZ weet de prijs .en trouwen hebben middenvelders zat slijt hem maar aan hollandia

5 augustus 2014 om 17:39

Met Overtoom kunnen jullie alleen maar beter worden..

5 augustus 2014 om 17:46

Dat zeg jij denk weet wel zeker dat we betere middenvelders in huis hebben nu dan overtoom .

5 augustus 2014 om 19:50

Overtoom hoeven wij niet in den haag zou net zo een miskoop zijn als poepon.....dus slijt hem maar aan rkc...dat is zo een beetje zijn top...

5 augustus 2014 om 23:24

Welke betere middenvelders? Overtoom zou meteen de beste middenvelder zijn voor ado

Eigenlijk zou het mooi zijn als hij van Peter Bosz een herkansing krijgt bij Vitesse. Hij kreeg hem toch wel lekker aan het voetballen bin Heracles.

Jammer Willie, hij was bij Heracles gewoon één van de betere middenvelders in de Eredivisie.

Traptechniek, dribbel, geweldige pass. Deze jongen kan nog steeds bij veel clubs in de Eredivisie mee, maar je moet hem wel vertrouwen geven, en niet als controleur of linksbuiten posteren. Het is gewoon een spelmaker. Maar geen van de trainers die hij had bij AZ heeft dat kunnen begrijpen.

5 augustus 2014 om 20:39

Dat je op een andere positie staat is geen excuus om bijna elke bal in te leveren bij de tegenstander en rond te sjokken alsof je net een marathon gelopen hebt. Hij heeft kansen genoeg gehad maar compleet gefaald.

5 augustus 2014 om 20:57

Hij heeft helemaal geen kansen gehad?

Willy is een uitstekende middenvelder. Dat het bij Az niet gelukt is zelfs onder Verbeek is een raadsel. Ik vind hem beter dan die oh zo opgehemelde Gudelje. Dat vind ik nu echt een 10 in een dozijn middenvelder. Wat is er met hem gebeurd dat hij het daar niet heeft laten zien. Helaas hebben we bij Heracles genoeg middenvelders. Tenzij Bruns nog verkocht wordt, dan mag Willy direct terug komen, anders helaas. Zou goede voor Zwolle zijn als Mokotjo verkocht wordt. Ik zie hem echter liever bij Heracles terug.

5 augustus 2014 om 18:21

Bruns naar FC Groningen en dan Overtoom naar Heracles. Dat mag van mij wel. :-)

5 augustus 2014 om 18:26

Overtoom is beter dan Bruns. Sterker nog, ik vraag me af of Bruns wel mee kan in de Eredivisie. In 2012 was hij uitstekend, maar vorig seizoen was hij ronduit slecht.

5 augustus 2014 om 20:39

Ho ho wie was er vorig seizoen dan wel goed bij Heracles? Met de huidige trainersstaf wordt een talent als Bruns niet beter. Alle 3 trainers hebben nooi op het hoogste nivo gevoetbald en kunnen daarom Bruns niet beter maken! Heel jammer, want hij heeft wel degelijk capaciteiten. Voor de toekomst van Heracles zou het beter zijn als Bruns bijtekend en er andere trainers komen. Trainers die hem met name tacktisch beter maken, voetballen kan hij. Maar Bruns heeft zijn toekomst al bepaald, die is straks in 2015 vertrokken en daarom moet Heracles hem nu verkopen. Is jammer, maar dat is nu eenmaal betaald voetbald anno 2014. Als hij goed verkocht wordt is Willy een welkome versterking.

5 augustus 2014 om 20:56

Ik vind Bruns geen slechte voetballer, maar als hij de ondergrens bereikt dan is dat wel heel matig. Bruns is ook niet echt een tien, meer een diepgaande loper, niet iemand die het spel verdeeld. Verder heb je wel gelijk dat jongens als John Stegeman en Jan de Jonge hem niet beter kunnen maken.

Simon Cziommer, Mike Te Wierik, Bryan Linssen, Bart Schenkeveld, Iliass Bel Hassani en Remko Pasveer waren prima.

5 augustus 2014 om 21:16

hoezo kan de jonge hem niet tactisch beter maken? jan kan dat juist goed als je het mij vraagt, heeft prima prestaties bij de graafschap neergezet..

5 augustus 2014 om 22:07

Je zag dat Bruns onder Bosz en Krúzen enorme stappen maakte en dat is in één seizoen Jan de Jonge stil blijven staan. Bruns is nog lang geen dragende speler, maar dat heeft ook met zijn leeftijd te maken. Hij is veel te druistig aan de bal en wil veel teveel doen zodat hij net tekort komt op de momenten als hij er wel moet staan. Dat heeft allemaal met goede tactische begeleiding en scholing te maken. Een wedstrijd kunnen lezen, daar was met name Hendri Krüzen een meester in. Daar kon Bruns nog heel veel van leren. Hij leert niets van de huidige trainersstaf. Ze hebben dat gewoon niet in huis, is hen ook niet kwalijk te nemen want zijn hebben, zoals gezegd, nooit op een hoog nivo zelf gevoetbald. Ik denk dat als Bruns naar Vitesse gaat hij met sprongen vooruit gaat en dat zie ik straks in 2015 gewoon gebeuren. Bosz en Kruzen wachten gewoon het moment af, ze kunnen hem dan zo gratis meenemen uit Almelo. Maar Jan Smit zal Jan Smit niet zijn om Bruns nog trachten te verkopen, als het niet deze maand is dan wel in januari 2015 bij de volgende transfer window. Hij gaat niet voor niets de poort uit.

5 augustus 2014 om 22:12

@ Voetbalfreak: Ik heb vorig seizoen weinig van tactiek en enig spelvisie van Jan de Jonge kunnen ontdekken. Ook in deze voorbereiding mis ik een spelconcept en weet ik niet wat hij van plan is met het materiaal wat hij tot zijn beschikking heeft gekregen. Als je met druk op de bal en op de helft van de tegenstander wil spelen, dan ga je bijvoorbeeld niet Zomer en Sibum aantrekken. Twee "voetbalsenioren" die op hun retour zijn. Geen snelheid meer hebben en waarmee je met veel ruimte achter je defensie gewoon in de problemen komt. Hier begrijp ik nu eigenlijk geen bal van.

Wel jammer dat hij het niet gered heeft. Ik zie in hem wel een speler die goed zou passen bij Fc Zwolle. Aangezien ook daar spelers op de nominatie staan om te vertrekken

De man komt simpelweg tekort voor de subtop, (handelings)snelheid is bedroevend. Ik ben blij dat ik niet langer naar de ongemotiveerde gesjok hoef te kijken. Succes verder, er zal zich ongetwijfeld een leuke club melden.

na een aantal succesvolle seizoenen voor heracles had ik wel verwacht dat hij de stap hogerop zou kunnen maken, niet dus..

AZ kan je redding zijn (denk aan Altidore) maar ook een bottleneck in je carrière. Falkenburg, Overtoom, Boymans, Nick van der Velden, Pellè- allemaal spelers die het echt wel kunnen, maar een andere club nodig hadden om dat waar te maken.

Probleem van Overtoom is dat hij nog 2 jaar een flink salaris verdiend en dat bij de clubs 8-18 niet gaat verdienen.
Willie zal dus moeten inleveren als hij wil gaan voetballen...............

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren