Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kuyt wijst club op 'nieuwe Robben': 'Toekomst van het Nederlands voetbal'

Laatste update:

Dirk Kuyt heeft het bestuur van Fenerbahçe gewezen op Jean-Paul Boëtius. Volgens AMKspor is de twintigjarige Feyenoorder bij voorzitter Aziz Yildirim aangeprezen als 'de nieuwe Arjen Robben'. "Hij is de toekomst van het Nederlandse voetbal", schrijft de Turkse krant.

/

Boëtius lijkt volgens het medium op de aanvaller van Bayern München, in de zin dat hij rap is en over de gave beschikt een tegenstander eenvoudig te kunnen uitspelen. Kuyt maakte de jongeling al een aantal keer mee bij Oranje en zou dusdanig onder de indruk zijn, dat hij de suggestie heeft gedaan om in ieder geval geregeld scouts naar Rotterdam te sturen.

Wat daar uit voortkomt zal moeten blijken, maar een zomers vertrek van Boëtius lijkt nagenoeg uitgesloten. Feyenoord raakte met Graziano Pellè, Daryl Janmaat, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij al een kwartet dragende spelers kwijt, en Jordy Clasie aast eveneens op een vertrek. Voor de financiën hoeven Martin van Geel en consorten het in ieder geval niet meer te doen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan hoop ik dat hij wat minder geblesseerd is dan Robben in het begin van zijn carrière

3 augustus 2014 om 13:56

Als Boetius ook nog weg zou gaan!!

3 augustus 2014 om 14:46

Die zou op zijn leeftijd nooit de stap naar Fenerbahce maken. Dat is wel het domste dat hij nu kan doen.

3 augustus 2014 om 18:19

Volgend jaar speelt Fener weer lekker Europees. Dikke stap vooruit voor deze jongen.

3 augustus 2014 om 18:46

ja volgend jaar , maar dit jaar niet en feijenoord kan nog altijd Europees spelen dit jaar en voor een talent is feijenoord beter dan fenerbarche dus ik zou gewoon bij Feijenoord blijven en dan over 2 jaar vertrekken

3 augustus 2014 om 23:39

ik weet dat fener een topclub i, maar stel hé, stel, dat ze onder de grens van europees voetbal eindigen?

4 augustus 2014 om 01:13

Impossible! Fener zou Fener niet zijn als ze niet in ieder geval de voorrondes zouden halen.

3 augustus 2014 om 13:56

Hij zei zelf al dat hij de knieën van een oude man had, dus dat beloofd niet veel goeds op zijn leeftijd. Hopelijk valt het allemaal mee, maar ik mag toch hopen dat hij zich wel in de kijker blijft spelen en als hij vertrekt naar een aansprekende club in West-europa gaat.

3 augustus 2014 om 13:57

Daardoor houdt hij het wel langer vol dan andere topspelers die op hun 27e al uitgeblust raken

3 augustus 2014 om 14:49

Dan kun je wel direct hallo Jupiler League zeggen!!!
Mulder
Nelom-Kongolo-van Beek-Wilkshire
Vilhena-Ziyech
Immers
???-Dost ofzo-Schaken
Er moet zeker nog een linksbuiten, Ziyech en een cv komen om niet te willen degraderen

3 augustus 2014 om 15:16

Ze hebben Basacikoglu al gehaald voor de linksbuiten positie

3 augustus 2014 om 23:55

Zu kunnen ook anders spelen hoor. Mulder/Hahn;Wilkshere/Bhoularhouz/Van beek,Boulahrouz/Van Beek,Mathijsen/Kongolo/Boula/Van Beek,Nelom/Kongolo;Vilhena,Immers,Clasie/Ziyech als clasie vertrekt; Boetius,Zapata/Guidetti/Dost(een van die drie gaat het worden),Manu/Basacikoglu. Ik zou voor deze gaan. Hahn;Wilkshere,Van Beek,Boulahrouz,Kongolo; Vilhena,Immers,Clasie/Ziyech;Boetius,Dost/Guidetti,Basacikoglu. Manu zou ik dan als een soort van stormram gebruiken . Als je achter staat kan je hem met zijn kracht en snelheid gebruiken

3 augustus 2014 om 15:16

Hij heeft geloof ik al 2x een zware blessure gehad, waardoor hij beide keren een jeugd-EK of WK heeft gemist terwijl hij eerste keus op zijn positie was. Maar elke keer is hij sterker terug gekomen, net als Robben, dus het heeft hem in ieder geval mentaal sterker gemaakt.

Ideaal moment om vraagprijs op 30 miljoen te zetten

3 augustus 2014 om 14:48

En jij denkt dat er een club is die dat gaat betalen.....

3 augustus 2014 om 14:55

Nee. Dat is juist het doel.

Als ik hem was zou ik gelijk gaan,

Je speelt in een competitie die 2x beter is,
Sportieve vooruitgang dus meer prijzen etc,
Lekker betaalt worden in Istanbul,
Met spelers als Sow, Diego, Emenike etc spelen.

3 augustus 2014 om 13:55

2 x beter ? Hahahahaha, idd prachtig competitie !
Doen ook zo lekker vaak mee aan eindtoernooien

En die spelers ook, echte wereldtoppers :-)

3 augustus 2014 om 14:00

Dat je landen überhaupt nog vergelijkt met clubs... Nederlandse clubs zijn Europees nergens te bekennen.

Die spelers zijn misschien geen wereldtoppers, maar wel 3x beter dan wat er nu loopt bij Feyenoord. Immers, Verhoek, Te Vrede. Hallo.

3 augustus 2014 om 14:13

Ach ja .. wij werden met onze eredivisie spelers
toch maar mooi 3e op het WK ! En jullie, lekker genoten
voor de buis ?!?

Nederlands voetbal is superieur aan het Turkse
altijd al zo geweest, en zal zo blijven, ook al hebben
jullie 4 x zoveel inwoners !

3 augustus 2014 om 14:15

Ik wist niet dat Van Persie, Robben, Sneijder, Kuyt, De Jong, Vlaar etc nu in de eredivisie spelen..

En nog steeds haal je interlandvoetbal erbij..

3 augustus 2014 om 14:18

Jouw beeld van een competitie is beknopt, de Nederlandse competitie heeft dynamiek, is een unieke competitie dat qua logistiek en op kennisniveau dik in de top hoort. Als je je alleen maar blind staart op karakteristieken die te vinden zijn bij legio competities en daar een waardeoordeel aan verbindt, tja, zeer kortzichtig. Turkije doet met nog een handjevol competities nu, en in de toekomst nog meer, mee op gebied van proberen de loef af te steken met geld en dan verlies je het sowieso van veel landen die dat spelletje beter kunnen spelen. Hierdoor blijf je altijd in de middenmoot steken en ben je niet opvallend in het voetbalgebeuren en word je opgescheept met veelal ouders sterren.

Nederland heeft een prima competitie met veel voetballend talent, alleen moeten we hopen op veranderingen in Europa waardoor de fair play weer iets meer terug komt. In het verleden hebben we ook met de grote jongens meegedaan met kleine beurs, ooit gaat dat wel weer gebeuren. Wij overachieven, je doet de Eredivisie veel te kort.

3 augustus 2014 om 14:31

@alex4all

Wat een zweverige gebrabbel man. Er is al zo vaak aangetoond dat er een direct verband bestaat tussen geld en prestaties bij de voetbalclubs. Bij de topclubs in Turkije gaat veel meer geld om. Die clubs zullen over het algemeen ook beter zijn dan de Nederlandse clubs. Dan kan je 'kennisniveau' en je 'logistiek' nog zo goed zijn, als je beste talenten op hun 20e al weg willen, dan koop je daar niks voor.

3 augustus 2014 om 14:39

Gio69, u heeft me veel tijd bespaart aangezien ik bezig ben met andere mensen op deze topic. Alles is gezegd wat ik wou zeggen, dank daarvoor .

3 augustus 2014 om 14:48

Mooi geschreven alex! Ik sluit mij er volledig bij aan. Alleen moet er wel een ommekeer komen in Europa. De nederlandse teams zijn vaak ook de betere maar leggen het uiteindelijk af. Ook dit jaar had groningen aberdeen moeten verslaan en feyenoord was zelf gewoon dramatisch, in mijn ogen door Rutten. Geen uitstraling en belabberde taktiek. 5-3-2 heeft die de spelers voor en dan had die nog om verhoek,schaken en te vrede heen gekund. Besiktas was ook maar een zwak elftal. En afgelopen 2 seizoenen deed Ajax het gewoon goed in de Cl. Dit jaar hopelijk wat geluk met de loting en de 2de ronde moeten we gewoon halen.

3 augustus 2014 om 15:01

Bursaspor-

De Turkse competitie is voor oude spelers die willen afbouwen en geld verdienen.

Boetius kan naar betere competities.

3 augustus 2014 om 15:06

@gio69

De topclubs in Turkije hebben dan wel meer geld, maar zijn echt niet beter dan de Nederlandse topclubs.

Ik zou lekker wachten op een betere club, want in Turkije ga je misschien wel meer verdienen, maar je gaat daar echt niet beter het spelletje leren dan hier. Bovendien kan Boetius met een jaartje een veel betere club krijgen.

3 augustus 2014 om 15:08

Arepa. Uw reactie is een en al cliché. Kijk verder dan dat uw neus lang is zou ik zeggen. Uw reactie voegt helemaal niks toe omdat dat al letterlijk meer dan duizend keer is herhaald door andere mensen.
Beargumenteer het maar eens en kom dan pas in discussie met me.

3 augustus 2014 om 15:10

@gio69
Zweverig is een waardeoordeel die jij erop plakt, het is niet zweverig, het is alleen voor mensen die graag alles zwart en wit willen zien zweverig. Ik zal het wat eenvoudiger uitleggen dan:

Prijzen clubs Nederland (de laatste jaren) : nihil
Prijzen clubs Turkije(de laatste jaren) : nihil
Clubs in: NL, Belgie, Turkije, Griekenland, Rusland, Oekraine, Zwitserland, Oostenrijk etc etc (en er komen er nog heel wat bij) spelen voor spek en bonen tov het handjevol landen die de dienst uitmaken.

Turkije probeert dit goed te maken door met geld te smijten, maar, dat spelletje dat is juist waarop je het sowieso verliest. Nederland en Belgie probeert het door zich te focussen op de jeugd en ontwikkeling van het spel. Waar het lof voor krijgt en, toch altijd, nog die kleine opening heeft om wellicht ooit weer wat te betekenen, 1 goede lichting en je doet mee. Met als plus, dat de nationale ploegen er beter van worden.

In andere woorden, welke competitie is dan hoogwaardiger? Resultaat is in beide gevallen qua prijzen gelijk.

Niets vaags aan hoor, met de know-how en expertise en logistiek (veel clubs, klein gebied) is Nederland een top-competitie, alleen kan het diens toegevoegde waarde (jeugdspelers) niet lang genoeg vasthouden, nog.

3 augustus 2014 om 15:10

Ja want de eredivisie heeft betere spelers hahahah fenerbahce galatasaray maakt al de hele eredivisie af

3 augustus 2014 om 15:11

@Bursaspor-

Geestverwanten?

3 augustus 2014 om 15:30

@ numero9

Ga jij maar doen alsof elk verlies in Europa weer een incident is. Al jaren presteren we tegen de slechtste Europese teams helemaal niks.dat Ajax het goed deed in Europa is ook gewoon lachwekkend aangezien ze niet eens de groepsfase overleefden en in de Europa League er ook direct weer uitgingen.

De topclubs kunnen spelers als Djuricic, Kostic, Aissaidi etc. niet eens meer behouden en transfers uit het buitenland gaan ook niet verder dan een stel transfervrije spelers. De competitie gaat op die manier echt in rap tempo achteruit.

Na het tenenkrommende slechte seizoen van afgelopen jaar waar letterlijk elke ronde weer een pure loterij was, verwacht ik dat het dit seizoen nog slechter wordt. Met een competitie waar de gemiddelde leeftijd 22 jaar is kan je er ook niet te veel van verwachten.

Maar goed, de media zullen de boel wel weer ophypen door iedereen die een bal drie keer hoog kan houden te bestempelen als 'de nieuwe Robben', simpelweg omdat echte toppers niet aanwezig zijn in de eredivisie. Wij zullen het allemaal weer slikken als warme koek. Ons veel te druk maken om een stel kleuters die onze clubs moeten representeren. Dromend over hoe goed die spelers wel niet zullen zijn over 2/3 jaar. Wetende dat ze tegen die tijd al lang weer weg zullen zijn.

Ik ben eerlijk gezegd helemaal klaar met de Nederlandse competitie en de neerwaartse spiraal die maar blijft doortrekken.

3 augustus 2014 om 15:36

Gio69

Diep maar dan ook diep respect voor uw reactie. Gewoon precies verwoord en zo denk Ik er precies over.

Als de eredivisie hun talenten nou heel lang kunnen behouden dan zie ik ze misschien ver komen.

3 augustus 2014 om 15:54

Bursaspor

Als ik zie welke spelers naar die competitie gaan, plus het niveau, en het feit wat ze daar betalen hebben die 10000000 andere mensen gewoon gelijk.

Reactie voegt dus wel wat toe.

3 augustus 2014 om 17:54

Jammer dat je zo moet reageren. Iedereen weet dat er qua accomodatie en training veel met mogelijkheden zijn in Nederland. Ook tactisch is het Veel beter hier omdat de trainers meer weten over Opleiden.

In Turkije zijn ze fitter, sterker, mentaal verder, is er meer geld en dus ook meer topspelers. Ik vind zelf de Turkse competitie al tijden verder maar dat komt inderdaad niet vooral Door de Turken die er spelen.

Als clubs zijnde zouden ze daar beter samen moeten werken met de regering om heel veel amateur-clubs neer te zetten en uit het buitenland leren hoe er precies wordt opgeleid, zelfs bij amateur-clubs. Pas dan kan je gebruik maken van de 80 miljoen inwoners en zullen spelers als ozilooit voor Turkije kiezen(dan moeten wel de amateur-clubs kinderen voor een appel en ei laten spelen in gebieden waar mensen nog altijd te weinig hebben voor zoiets).

Al met al, rare reactie van je die beledigend en niet eerlijk is, maar helaas nog zo vaak word geliked.

3 augustus 2014 om 18:16

En daar gaan we weer hoor. De eindeloze discussie over welke competitie beter is. Als we nou eens eerlijk zijn en concluderen dat momenteel beide competitie serieus letterlijk geen drol voor stellen in europa dan hoeft deze zinloze discussie ook niet iedere keer weer in beeld te komen.

3 augustus 2014 om 18:18

@roel71

Ten eerste: Hoezo haal je interland erbij? Ten tweede hoezo haal je het verleden erbij?? WK is verleden tijd dus leuk voor je dat jullie 3e zijn geworden en wij niet meededen. Waar was Nederland dan op het WK van 2002 zo kan ik ook wel beginnen dan. Turkije was toen 3e ja.

3 augustus 2014 om 18:21

Haha. Je lacht om zijn opmerking, maar wat een achterlijke reactie plaats je zelf zeg. Überhaupt landen met competities vergelijken, waar zit je brein knul? En lekker sarcastisch doen over die spelers, maar voor jullie is Bojan Krkic al een wereldster. Hahahaha.

3 augustus 2014 om 18:23

Joh Ritalin, neem anders wat Ritalin. De nummer twee van Nederland kon geen moer doen tegen de nummer 3 van Turkije. Nou, jullie nemen oefenwedstrijden die 2 jaar geleden gespeeld zijn al als voorbeeld, hier heb je een voorbeeld.

3 augustus 2014 om 21:19

Vorig jaar Fener - Psv gezien? Dat zegt genoeg en haal nu geen Feyenoord erbij want die hebben bijna al hun goede spelers verloren. De enige echt goede club in Turkije is Gala.

3 augustus 2014 om 21:36

Jij lachwekkend joch, heb je het serieus over een oefenwedstrijd die vorig jaar gespeeld is? Sjezus, over een gebrek aan argumenten gesproken. En ja, Fener werd afgelopen seizoen toch mooi kampioen (zonder omkopen dit keer ook nog!!) dus dat argument kan ook weer de prullenbak in.

3 augustus 2014 om 23:43

Hahhahaa je moet sowieso niet over x aantal inwoners beginnen, want anders zouden China of de VS nu wereldkampioen zijn!

3 augustus 2014 om 23:54

Wat presteert Galatasaray de laatste 15 jaar dan europees?

4 augustus 2014 om 01:16

Ze zijn in ieder geval twee jaar op rij de groepsfase van de Champions League doorgekomen. Wanneer overkwam dit een Nederlandse club voor het laatst? Of Fener, die kwamen vorig jaar tot de halve finale van de Europa League, ook geen simpele prestatie.

Oh en als we het over Galatasaray hebben. Hun Uefa Cup en Super Cup winst valt nu nog in dat tijdsbestek van 15 jaar

Inlezen jongens, is niet zo moeilijk. Niet alleen maar je vriendjes napraten.

4 augustus 2014 om 01:20

Waarom laatste 15 jaar? Wat heb je aan prestaties van 15 jaar geleden? Zeg dan Wat presteert Galatasaray de laatste 5 jaar. Dat is meer relevanter.

4 augustus 2014 om 03:06

Zo dan he, Feyenoord heeft de Europa Cup deze eeuw nog gewonnen. Dus a.u.b. wees stil!

4 augustus 2014 om 13:22

Hij vroeg iets, ik gaf antwoord. Probeer niet de wijsneus uit te hangen.

4 augustus 2014 om 13:24

Deze eeuw... Dat heeft nottenham forrest ook gedaan zijn hun beter dan
alle teams die geen uefa hebben gewonnen? City bijvoorbeeld hahaha jezus.

3 augustus 2014 om 13:59

Leg eens uit waarop jij baseert dat de competitie daar 2 x zo goed is?
Als ik het wel heb, is de eredivisie in de ranglijstjes voor de Turkse geplaatst?

3 augustus 2014 om 14:03

Eredivisie staat hogerop omdat Fenerbahçe en Besiktas paar jaar niet mee mochten doen aan de Europese competities. Fenerbahçe de kampioen van Turkije doet al bijna 3 jaar niet mee door dat vage omkoopschandaal.

Turkse clubs doen het beter Europees, Turkse clubs zit er meer en meer geld in dus een positivie toekomst, Turkse clubs hebben een veel sterkere selectie. Ik bedoel Ajax haalt een Millik terwijl Fenerbahçe gewoon Emenike en Sow heeft rondlopen.

3 augustus 2014 om 14:15

Ik heb nog nooit gehoord van die spelers hoor

3 augustus 2014 om 14:17

Die topclubs in Turkye hebben misschien wel geld, maar echte resultaten boeken ze er niet mee. Bovendien siert het de competitie niet echt dat er op grote schaal omkoopschandalen hebben plaatsgevonden. Vooralsnog staat de Nederlandse competitie boven de Turkse competitie, dat is dus gewoon een feit.

Kan je wel gaan roeptoeteren dat turkse clubs 2x zo goed zijn, maar zolang ze daar in turkije het voor elkaar krijgen om nog slechter dan nederlandse clubs te presteren, heb je geen recht van spreken. Daar doet de uitsluiting van Fener niks aan af.

3 augustus 2014 om 14:19

Dat ligt dan aan uw beperkte voetbalverstand. Sow was de topscorer van de Franse competitie toen Lille kampioen werd. Emenike zegt genoeg, Diego zegt genoeg, Alves, Meireles etc. Maar grote namen moeten ook wel presteren he.

Ik heb ook nog nooit gehoord van Robert Muric, Arkadiusz Millik. Die gaan het goed doen in de Eredivisie. Maar Europees gaan ze weer floppen.

3 augustus 2014 om 14:33

Nu al floppen? Hoe kan je dat nu al zeggen? Er zijn genoeg spelers die op jonge leeftijd in Nederland speelden en nu toppers zijn geworden. Om even wat op te noemen: Zlatan, Ronaldo, van Persie, Robben, Sneijder, etc.

Daarnaast is de aankomende jeugd van Nederland veel belovend wat we gezien hebben op het WK.

Turkije daarentegen.......

3 augustus 2014 om 14:37

Ik weet niet waarom je aan het voetbalverstand van een ander twijfelt terwijl je zelf niet met goede argumenten komt.
Muric en Milik worden gezien als talenten die net komen kijken terwijl de namen die naar Turkije komen al vaak spelers die aan het einde van hun carriere staan. Dat is geen vergelijk lijkt me.
Logisch dat als je aan het begin van je loopbaan staat het er soms niet uitkomt.
Maar goed dat zal wel iets zijn met soort van trots op je afkomst? Persoonlijk denk ik dat de Turkse competitie en de Nederlandse elkaar niet veel zullen ontlopen. Heel soms zal een Turkse club wat laten zien in Europa terwijl dat ook geldt voor Nederlandse, we zullen geen van beide op dit moment aansluiting gaan krijgen met de top, zo eerlijk moet je gewoon zijn.

3 augustus 2014 om 14:43

Riquelme8,

Ik zeg niet dat Millik geen topper kan worden. Ik praat over nu. Nu kan een Muric of Millik Ajax niet door de volgende ronde brengen. Iedereen met een normale verstand weet dat. En heel leuk jou irrelevante lijst.

Ik praat alleen over clubverband. Talenten opleiden is alleen maar goed voor je nationale elftal, niet voor je club. Financieel opzicht wel. Turkije heeft ook een paar leuke talenten lopen. Zoals Ucan, Calhanoglhu en Enes Unal. Maar daar wil ik niet op in.

3 augustus 2014 om 14:49

Araman.

Wie Sow en Emenike niet kent heeft een beperkt voetbal verstand. Daar had ik erover. En spelers die op het einde van hun carrière komen valt ook heel erg mee. Meestal zijn het spelers van 28 die komen. Liever een speler van 28 die je goed kunt gebruiken in Europa dan een 19 jarige speler die gehaald is voor de doorverkoop.

Turkse competitie kan je niet vergelijken met de Nederlandse competitie. Turken hebben meer geld, dus meer topspelers als Sow, Emenike die niet ,,over de top zijn,, misschien 7 jaar geleden waren de twee competities gelijkwaardig, maar nu is de Turkse competitie gewoon beter.

3 augustus 2014 om 15:04

Bursaspor-,

Hoe weet je dat nu al? Heb je Muric al zien spelen?

En mijn 'irrelevante lijst' laat wel zien dat de Nederlandse competitie toppers kan voortbrengen. En ik was Suarez en vele nog vergeten op te noemen.

Noem eens een paar spelers van dat kaliber uit de Turkse competitie die vergelijkbaar zijn aan de spelers die ik zojuist opnoemde. Hakan Sukur? Juist, geen spelers.

Best vreemd voor een competitie die twee keer beter is...

En dan heb ik het ook over clubverband, want waarom zou het alleen goed zijn voor nationale elftallen? De Knvb schiet weinig op met de ontwikkeling van Zlatan en Suarez.

3 augustus 2014 om 15:12

Juist haha aferim...

3 augustus 2014 om 15:17

Nou als jij denkt dat Muric Ajax naar de volgende ronde kan brengen van de CL, veel succes.

Aan die toppers die je opleid heb je bijna niks aan. Alleen veel geld. Die toppers die je opleid zijn toch binnen 3 jaar ofzo weg. Voor hun 23e gaan ze weg en dan mag Ajax lekker opnieuw beginnen.

Turkse competitie heeft inderdaad geen weteldtoppers opgeleid, ontken ik ook niet maar kijk is ff voor de lol naar de selectie van Ajax en Fenerbahçe nu. Ja nu, kom niet met spelers die 10 jaar geleden bij Ajax speelden.

Toppers als Sow en Emenike zie je echt niet naar de eredivisie gaan. Sow was 25 toen ie uit Frankrijk kwam en Emenike was 24 ofzo. Je zei dat Turkije niet meedeed op het WK.

3 augustus 2014 om 15:24

Riquelme_7 ofzo
Hier een lijst
Hakan sukur
Ribery
Deivid
Roberto Carlos
Talfarel
Lugano
Anelka
Alex
Pierre van Hooijdonk
Gheorge Haci
Dit is pas de helft :€

3 augustus 2014 om 15:24

Dan moet je meer naar voetbal kijken niet alleen naar voetbal in Nederland. Emenike spits van Nigeria speelde mee op het WK. Sow gewild speler Sunderland onder andere wilt hem. Diego Ribas hoef ik niet uit te leggen.

3 augustus 2014 om 16:56

Liverpool en Arsenal wilde Sow ook hebben voor 15/17 miljoen hebben.

3 augustus 2014 om 18:21

@bursaspor

Hoezo moet je onnodig weer zo een discussie uitlokken over welke competitie beter is??

Momenteel staat de Nederlandse nog boven de Turkse maar dat gat word steeds kleiner omdat Nederland meer punten verliest dan de Turkse. De punten van 5 jaar terug worden steeds weggeschrapt en daar heeft Nederland aardig want punten gescoord en Turkije weer minder.

3 augustus 2014 om 18:25

@Bursaspor-,
Jij en ik kunnen daar nog weinig over zeggen of Muric goed gaat spelen bij Ajax. Je weet nooit hoe dat uit kan pakken.

Het levert inderdaad geld op, maar dat is het punt niet. Het punt is dat het wereldtoppers worden. En dat bereik je door jezelf te ontwikkelen. Ik gaf alleen maar aan dat er in de Nederlandse competitie genoeg spelers waren die zich ontwikkelt hebben tot een wereldspeler. Dan is het enigszins wat vreemd dat de Turkse competitie (die twee keer beter is dan de Nederlandse competitie wat jij beweerde) geen tot weinig wereldtoppers heeft opgeleid.

Jij vergelijkt nu Fenerbahce met Ajax, dat is een vergelijking tussen twee clubs. Het zou heel goed kunnen dat Fenerbahce een betere selectie heeft dan Ajax, maar dat zegt nog altijd niets over de competitie waar het allemaal om ging.

Ik had het niet over dat Turkije niet meedeed op het WK, maar ik had het erover dat de jeugd van Nederland veel belovend is. Daarmee wilde ik aangeven dat er wederom een nieuwe lichting aan komt die grotendeels in de Nederlandse competitie actief zijn/waren.

3 augustus 2014 om 18:29

@kaan6324 ofzo,

Dat jij daadwerkelijk Hakan Sukur, Lugano, Anelka, Pierre van Hooijdonk etc. durft te vergelijken met Ronaldo, Suarez, Robben, Zlatan etc. .........

3 augustus 2014 om 18:41

"goed gebruiken in Europa"??

Volgens mij presteren jullie even veel (of weinig) in Europa dan dat Nederlandse ploegen dat doen. Kun je toch beter een talent op jonge leeftijd halen, opleiden en uiteindelijk doorverkopen dan dat je een 30 jarige spits haalt die nog 3 jaar meehobbelt, geen restwaarde meer heeft en waar je ook geen potten breekt in Europa...

3 augustus 2014 om 20:12

Trouwens Lugano heeft het buiten Turkije niet echt gemaakt maar was wel een erg goeie centrum verdediger agressief en sterk snel en slim zelfs denk dat als hij eerder op zijn leeftijd naar Europa zou gaan dat hij echt veel beter zou zijn

3 augustus 2014 om 23:45

Bij welke Nederlandse club speelde Ronaldo dan volgens jou?

4 augustus 2014 om 00:44

Ronaldo speelde bij Psv.

4 augustus 2014 om 00:45

Slim zou zijn dat gewoon aan te nemen, helaas ben ik bang dat je dat niet gaat doen.

4 augustus 2014 om 20:11

Een kennis van me is assistent trainer in Turkije. Volgens hem kan in Turkije ieder team van ieder team winnen. Wat dat betreft is er weinig verschil met Nederland.

3 augustus 2014 om 13:59

En de wedstrijd is beslist voor deze uberhaupt is begonnen.
Boetius past meer bij een spaanse club. La liga is beter voor hem.

Maar JP gaat nergens.

3 augustus 2014 om 14:00

Ja geweldige spelers, de Turken doen de laatste jaren ook heel goed mee op Wk's en Ek's. Als je dat vergelijkt met de prestaties van de Eredivisiespelers op het WK kun je toch alleen maar de conclusie trekken dat Turkse competitie 2x beter is. Blijf dromen.

3 augustus 2014 om 14:05

Waarom vergelijk je landenvoetbal met het clubvoetbal..... Dus de Eredivisie is beter dan de Premier League omdat Engeland al jaren niks van bakt op eind toernooien?

3 augustus 2014 om 14:17

Nee, maar het is wel een gegeven dat Oranje met erg veel eredivisiespelers ver kwam op dit WK. Toegegeven, daar zaten ook twee spelers bij die in Turkije hun brood verdienen, maar de eredivisie is geweldig voor jonge spelers. Van de Turkse competitie weet ik niet zo veel, ken eigenlijk alleen Ribery die daar op jongere leeftijd heenging en daarna nog carrière maakte, voor de rest hoor ik vooral van spelers die gaan afbouwen en daar gaan voetballen.

3 augustus 2014 om 14:17

Feitelijk lopen er hier meer Nederlandse talenten rond
dan Engele in de PL ... dus ja beter !

3 augustus 2014 om 14:25

Baardgrasmus, u weet net zo goed als Robben, Van Persie, Sneijder, De Jong, Vlaar en Kuyt er niet waren dat Nederland niet zo ver kwam. Het is wel zo dat de verdediging hun werk goed deed. Alhoewel in een 5 mans verdediging is het wat makkelijken maarja.

Maar u moet niet alleen kijken naar jonge spelers. Soms denk ik dat er in Nederland alleen aan geld gedacht word. Doorverkoop enzo. Ajax heeft spelers van 28 jaar nodig om verder te komen in Europa. Maar er is helaas niet veel geld aanwezig in de Nederlandse voetbal. Spelers die in Turkije ,,afbouwen,, valt ook wel mee. Ik vind dat je oud bent als je 33 bent. Er zijn geen spelers boven de 33 bij de topclubs in Europa.

3 augustus 2014 om 15:01

Ja maar daar noem je al Robben, Sneijder, Van Persie, Vlaar, De Jong en Kuyt op, zonder zes van de elf spelers kom je inderdaad niet ver. Overigens zes spelers die alle zes in Nederland zijn opgeleid en daar nog enkele jaren hebben gespeeld totdat ze niet meer te houden waren omdat ze in Engeland of Spanje het (drie)dubbele konden verdienen.

Je hebt het over spelers van 28 en dat we die nodig hebben om verder te komen, maar daar wringt nou juist de schoen. Voetballers betalen in Nederland vergeleken met het buitenland bijvoorbeeld bijzonder veel belasting over hun salaris, dus waar je club al minder betaalt dan buitenlandse clubs, daar betaal je ook nog eens meer belasting. Spelers die hun geld (en pensioen!) moeten verdienen voor hun 34ste kan je dan niet de kans ontnemen om zich financieel onafhankelijk te voetballen. Daarnaast is het in Nederland duur om niet-EU-spelers aan te trekken, die moeten minstens het gemiddelde salaris ontvangen nog voordat ze zich hebben laten zien. Daarentegen bulkt het land gelukkig van de talent en dat is een uitkomst in een land waar het moeilijk is om oudere spelers te behouden, of om exotische talenten vast te leggen.

Als je kijkt naar de spelers bij de top drie in de door jou genoemde leeftijdsklasse dan kom je bij Immers, Pelle, Moisander, Vermeer, Schöne, Verhoek en Derijck. Spelers die qua leeftijd wel goed zijn, maar niet van het absolute topniveau zijn en als ze al eens een seizoen goed presteren, dan zijn ze waarschijnlijk snel weg omdat ze nog één maal willen cashen. Zie Pelle, en waarschijnlijk ook Moisander, Vermeer, Schone en Immers als ze de kans krijgen.
Een club als Besiktas (waarvan ik vermoed dat de meeste voetballiefhebbers niet blind de basis elf kunnen oplepelen) trekt gewoon een spits aan van Chelsea, die hebben dat geld, dat is het verschil. Als Nederlandse clubs iemand van Chelsea willen aantrekken dan is het een huurling voor Vitesse of eentje die transfervrij mag vertrekken omdat hij niet goed genoeg was. Er zijn vele redenen voor de verschillen tussen de Nederlandse en Turkse competitie, maar de voornaamste is toch echt het geld.

3 augustus 2014 om 15:19

haha wat loop jij allemaal onzin te verkopen zeg, in dit hele topic.

''ajax heeft spelers van 28 jaar nodig om verder te komen in Europa. Maar er is helaas niet veel geld aanwezig in de Nederlandse voetbal''

neem aan dat je niet op de hoogte bent van de financiele situatie van Ajax??

''spelers die in Turkije ,,afbouwen,, valt ook wel mee. Ik vind dat je oud bent als je 33 bent. Er zijn geen spelers boven de 33 bij de topclubs in Europa''

Pirlo,xavi,terry,drogba,barzagli om er even een paar te noemen spelen niet bij topclubs? verder zijn er genoeg spelers van rond de 33 die in turkije spelen.. hoe oud was drogba ook alweer toen hij werd aangetrokken door GS? altintop ook niet de jongste, Bruno alves,kuyt,webo,bosingwa,malouda,zokora allemaal spelers die in de nadagen van hun carriere zitten, moet zeggen dat er eerst wel meer waren maar toch worden er nogsteeds oud ''vedettes'' aangetrokken, al lopen er nu ook veel jonge jongens rond, al komt dat denk ik ook door de regel van bepaald aantal buitelanders.

3 augustus 2014 om 15:45

Afcajax

Ajax kan financieel kern gezond zijn, maar dan zijn ze wel echt heel gierig. Ik bedoel, je gaat Champions League spelen en dan kom je met Muric en Millik??

En ik bedoel Topclubs in Turkije ipv topclubs in Europa. Excuses voor dat zit namelijk op een telefoon.

Drogba is weg. Altintop kwam toen hij 29 was en gaat waarschijnlijk weg dit seizoen,
Alves is gewoon een beest, ongeacht zijn leeftijd, Kuyt is een grote uitzondering, ik bedoel het Is Dirk Kuyt mr Duracell.. Webo is een wisselspeler, Bosingwa heb je gelijk in alhoewel die bij Trabzonspor speelt. Malouda ook Trabzonspor. Zokora is al weg dus raar dat je m opnoemt. Valt toch mee met die uitgerangeerde vedettes zogenaamd. Fenerbahçe kwam zelfs bijna in de finale van de Europa League waar Ajax uitgeschakeld word door Red Bull Salzburg met een gênante uitslag.

4 augustus 2014 om 13:58

over milik heb je gelijk, maar hoezo noem je Muric?? dat is een enorm talent waar alle topclubs voor in de race waren met enorm veel potentie. Ben het met je eens dat Ajax wel eens moet gaan investeren in de selectie.. alleen met jeugd red je het niet, heb het idee dat ze nu wel een beetje doorslaan, talent hebben we nu genoeg. Ik heb er een hard hoofd in en heb niet het idee dat ze nog aankopen willen/zullen doen, ik had gehoopt op een creatieve middenvelder een ervaren spits en eens een fatsoenlijke rechtsback maar zie het niet meer gebeuren helaas.

3 augustus 2014 om 14:02

Jij bent een turk, hij niet. Alleen daarom zou hij al twijfelen of hij daar wel wilt spelen. Zou jij in Soedan of Irak willen voetballen tegen betere salaris dan in Turkije?

3 augustus 2014 om 15:00

Wat is dat nou voor een vergelijking? Soedan en Irak zijn oorlogsgebieden!
Wil je soms beweren dat Turkije dat ook is?

3 augustus 2014 om 15:36

Ja als je Koerd bent wel degelijk. Zowiezo is die Erdogan geen frisse jongen die de scheiding tussen kerk en staat wil afbreken.

3 augustus 2014 om 14:07

Geen enkel Nederlands talent gaat naar Turkije. Daar ga je alleen heen als je uitgerangeerd bent of als topper in de nadagen van je carrière nog even snel wilt cashen. Daarnaast weet je dondersgoed dat het niveau in Turkije dramatisch is, nog veel slechter dan de Eredivisie. Om nog maar te zwijgen van alle corruptie en matchfixing daar.

3 augustus 2014 om 14:13

Helaas doen we het met die oude vedettes en uitgerangeerde spelers het beter in Europa. Daar waar Ajax al bijna 10 jaar niet door kan naar de volgende ronde in de CL moet zich 4 voudig kampioen achter elkaar noemen in Nederland?

Niveau van het Turkse competitie is inderdaad niet hoog, maar die van de eredivisie is dan helemaal dramatisch. Maar ach ja, spelers als Sow en Emenike komen op de hoogtepunt van hun carrière hier terwijl er in de eredivisie alleen 19 jarige talenten lopen die het leuk doen in de eredivisie maar Europees heb je niks aan ze.

Achja, Boulahrouz, Wilkshire zijn zeker geen uitgerangeerde voetballers, die komen toch zeker voor de ervaring.

3 augustus 2014 om 14:20

Joh je word door iedereen uitgelachen
hou op over dit onderwerp, je zet jezelf
voor lul man :-)

3 augustus 2014 om 14:25

Galatasaray heeft rond de 166 miljoen euro begroting, Ajax doet het met ruim 100 miljoen minder, het is niet wonderlijk dat Galatasaray het dan beter doet in Europa en dat spelers als Drogba, Sneijder en Kuijt graag nog even in Turkije gaan voetballen. In Europa stellen Nederlandse clubs inderdaad niet veel meer voor, maar wanneer je kijkt naar het talent van de Nederlandse voetballers en de prestaties van het nationale team (dat daar direct verband mee houdt) dan overschaduwen ze Turkije op letterlijk elk vlak.

3 augustus 2014 om 14:25

Aldus degene die de Eredivise hoger inschat dan de Premier League.

3 augustus 2014 om 14:28

@Bursaspor- ja die komen voor de ervaring ja. Als een Van der Vaart naar Turkije zou gaan, doet hij dat om nog even te cashen. Als hij naar Ajax gaat, doet hij dat om jonge spelers wat te leren. Ik ga niet zeggen dat de Nederlandse competitie veel beter is dan de Turkse, maar de Nederlandse competitie is wel schoner en gezonder. Wij leiden talent op wat veel geld oplevert en mochten ze een keer blijven kun je doorstomen in de CL. Turkse clubs pompen geld in hun teams om oude of subtupspelers te halen om vervolgens te zeggen dat ze een geweldig team hebben. Terwijl ze al het talent in de weg lopen. Dus al met al denk ik dat Ajax en misschien PSV/Twente (Feyenoord reken ik met dit elftal niet meer mee) echt niet onderdoen voor de topclubs in Turkije. Dat heeft Ajax toen ook laten zien toen ze (volgens mij verloren, maar) Galatasaray he-le-maal zoekspeelden vorig seizoen een keer. De competities zijn gelijkwaardig. Turkije de betere spelers. Wij de betere 'teams' en tactische coaches.

3 augustus 2014 om 14:31

U zegt het zelf al meneer Baardgrasmus. De Nederlandse clubs zijn niet te vergelijken met de Turkse clubs. Dus eigenlijk houdt de discussie al op.

Het is gewoon zo dat de eredivisie zich alleen focust op talenten opleiden. Daar is opzich niks mis mee maat Ajax heeft de middelen niet om hun te behouden. Ze gaan er gewoon honderdprocent ervan uit dat talenten worden verkocht voor geld. Daarom zeg ik altijd dat geld boven sportieve aspect gaat in Nederland. Nu moet Ajax zich redden met Arkadiusz Millik in de Champions League met alle respect.

3 augustus 2014 om 15:09

Ja jij trekt volle zalen....doe normaal man hij mag zich toch wel verdedigen tegen iedereen.

3 augustus 2014 om 15:14

Jouw redenatie dat Milik geen potten gaat breken in de Champions League is gebaseerd op niks...ik zeg niet dat ik persoonlijk verwacht dat hij wel even 5 goals gaat maken in de groepsfase, maar je kan het ook zeker niet uitsluiten. Het feit dat Ajax geen 'gevestigde namen' haalt zegt niet dat ze niet verder kunnen komen in Europa.

Sterker nog, de Europese successen uit het verleden werden ook gedaan met jonkies, en ik denk dat, mocht Ajax ooit nog eens ver komen in Europa, dit weer gedaan gaat worden met jonkies.

Dus hou maar even op met 500x de vergelijking trekken tussen Sow en Milik want die gaat werkelijk nergens over.

Hoe oud was Patrick Kluivert ook alweer toen hij de winnende maakte in de CL-finale? Juist...

3 augustus 2014 om 15:16

Niveau is dramatisch ? Je onderschat Fenerbahce Galatasaray en Besiktas heel erg hier mee . Ik volg de competitie een beetje , er lopen echt voetballers rond wat je in de tegenwoordige voetbaltijd nooit in Nederland zal zien , de Ajax supporters praten over spelers als Fischer in Turkije zeggen ze wie op de bank moet Sow of Emenike , Feyenoord deed het met Pelle die niet eens Ba zijn scheendekker mag lenen. Turken zijn verder als ons met aantrekken van goeie spelers . Als je Drogba het salaris zou geven wat hij bij Gs verdiende en vragen of hij naar Feyenoord zou komen , zou je een antwoord krijgen met het gaat niet om het geld . Nederlanders (Wij ) kunnen heel slecht zaken doen . En moeten blij zijn wat we hele goeie opleidingen hebben .

3 augustus 2014 om 15:28

Muric gaat geen potten breken in de CL, gebaseerd op dat Ajax al bijna 10 jaar niet naar de volgende ronde kan in de CL.
Ajax moet juist gevestigde namen halen. Maar daar is geen geld voor.

Toen Ajax de CL won met de jonkies, hoelang was dat geleden? 20 jaar? Toen de voetbalwereld er letterlijk heel anders zag? Dat doen veel Nederlanders hier, teren op oud succes.

Heb je echt veel aan dat Kluivert 20 jaar geleden een winnende had gemaakt man.

3 augustus 2014 om 15:31

ChelseaFc1905, zegt u inderdaad heel goed.

Eredivisie is goed in talenten opleiden en op tactische gebied zijn ze veel verder dan de Turkse competitie. Maar de Nederlandse competitie mist gewoon het geld om mee te doen.

3 augustus 2014 om 14:10

Leuke competitie om aan het eind van je carrière je zakken te vullen. Hij kan straks beter naar Spanje, Duitsland of Engeland gaan. Turkije lijkt me wel leuk wonen. Dankzij het vele geld, dus vaak buitenlandse (ex)toppers lijkt het voetbal nog ergens op, maar echt niet 2x beter dan de eredivisie 😊

4 augustus 2014 om 01:34

Ja man, in Turkije verdient elke speler 10 mil per jaar.... Lees je aub eens in en doe wat onderzoek voor je je vriendjes napraat. Is niet zo moeilijk.

3 augustus 2014 om 19:36

Je leeft wel n een land waar mensen zich structureel overschatten en xenofoob zijn.

4 augustus 2014 om 01:33

Basenparen, volgens mij valt dat wel mee. Ik zie toch echt een aantal Turken met flink goede punten komen. Dat jij het niet kan accepteren is jouw probleem.

4 augustus 2014 om 21:56

Het valt niet mee, de Turken hier zijn ronduit arrogant en denigrerend. Ik hoef helemaal niks te accepteren. Ik mag gewoon mijn men opschrijven. Als je dat niet zint rot je lekker op naar Turkije.

3 augustus 2014 om 21:19

Het nederlands elftal is derde geworden op het wk met een half eredivisie team. Waar was turkije?

4 augustus 2014 om 01:32

Wie had het over het Nederlands elftal dan, ging dit niet over clubvoetbal? Wat een achterlijke argumenten worden hier tentoongesteld zeg, jezus. Hahaha.

Boëtius kan een goeie speler worden, maar ik zie toch iets meer in Depay. Ik vind hem veel completer. Hij is fysiek veel sterker, heeft snelheid, kan een mannetje passeren en heeft een goed schot.

3 augustus 2014 om 14:00

Helemaal mee eens, Depay is op dit moment van de aankomende spelers, de absolute nr 1 op de linkerflank.

3 augustus 2014 om 14:06

Jp is eigenlijk rechter vleugel

3 augustus 2014 om 14:01

Depay vind ik op dit moment inderdaad een stapje verder in zijn ontwikkeling. Hij staat naar mijn mening echter wel wat achter op het gebied van afmaken. Hij heeft een goed schot maar is vaak niet rustig genoeg voor de goal.

3 augustus 2014 om 14:03

Tja, het is maar wat een team nodig heeft. Depay lijkt qua trainings- en speelstijl op Ronaldo en Bale. Maar een Neymar vrij iel, net als Boetius. En ze zijn beiden spelers die het puur op talent en snelheid doen. Beiden echt toptalenten!

3 augustus 2014 om 14:12

Depay is verder qua ontwikkeling, maar zeker niet completer.
Depay doet veel op kracht. (kan ook met die fysiek beperkte backs hiero).
JPB doet nagenoeg alles op techniek en zijn overzicht is veel beter dan die van Depay. Ook beschikken ze beiden over een goed schot, alleen zie je dat wanneer JPB schiet er ook echt een idee achter zit. Depay schiet werkelijk uit alle hoeken en standen vaak op hoop van zegen.
Qua snelheid ontlopen ze mekaar niet en beiden kunnen overigens een mannetje passeren op hun eigen manier.

3 augustus 2014 om 14:18

Door zijn fysiek is Depay juist completer. Ik zeg niet dat hij overal beter in is. Depay doet heel veel dingen op intuïtie en dat maakt hem heel onvoorspelbaar. Door zijn werkethiek kan hij heel ver komen. Daarom zie ik in hem meer de toekomst voor het Nederlandse voetbal.

3 augustus 2014 om 15:29

Meningen verschillen uiteraard. Ikzelf ben van mening dat JPB de toekomst is van oranje op de vleugels. Fysiek was Depay ook niet altijd even sterk geweest. Kijk maar voor de fun naar de Depay toen hij zijn debuut maakte (hij was wel gespied, maar fysiek verloor hij best veel duels). JPB kan zichzelf ook fysiek ontwikkelen. Depay vind ik juist redelijk voorspelbaar. Naar binnen en uithalen.

3 augustus 2014 om 14:20

Ik vind depay nu ook verder, maar boetius heeft naar mijn mening de betere dribbel en passeerbeweging dan depay. En er zit meer gevoel' in zijn schoten, waar hij ze vaak plaatst, doet depay het op pure kracht.

Echter door het fysieke en de snelheid van depay is hij op dit moment meer geschikt om een volgende stap te maken en heeft van gaal een goede keuze gemaakt door hem te kiezen ipv boetius

3 augustus 2014 om 15:12

"heeft snelheid, kan een mannetje passeren en heeft een goed schot"

Ja en JP niet wil je zeggen?

3 augustus 2014 om 15:21

Dat zeg ik ook helemaal niet. Door zijn fysiek en werkethiek vind ik Depay completer en zie ik in hem juist de toekomst voor Oranje.

3 augustus 2014 om 15:18

Als ik zou Moeten kiezen (zeker na het WK) dan zou ik inderdaad ook voor Depay gaan. Ik ben echter voornamelijk blij dat deze 2 groeibriljanten in de toekomst Samen de flanken kunnen gaan bezetten in het Nederlands elftal!
En dan zitten daarachter ook nog meerdere jochies die aardig met een bal over weg kunnen zoals Promes en Kishna (en El Ghazi, maar dat is nog veels te voorbarig). Met de vleugels zit het de komende jaren wel goed! Nou nog een goeie spits voor de toekomst...

Waarom zou ie naar GS gaan !?!?

Edit : bedoel Fener, maar is net zo als GS

3 augustus 2014 om 13:59

Het gaat dan ook om Fenerbahçe. Maar Feyenoord laat hem toch nooit gaan, niet voor een ''normaal'' bedrag in ieder geval.

3 augustus 2014 om 13:59

Fenerbahçe

3 augustus 2014 om 14:02

er staat Fenerbahce.

omdat het een sportieve vooruitgang is?

3 augustus 2014 om 14:04

Zou ook raar zijn, zeker ook omdat het Fenerbahçe is, waar het artikel over gaat.

Maar kan je wel een 2 redenen geven hoor.
1 Salaris, 2 Europees voetbal

3 augustus 2014 om 14:07

Fener doet helaas pas volgend seizoen mee aan Europees voetbal. Maar dat maakt opzich niet veel uit als JPB komt.

3 augustus 2014 om 14:16

Hij geeft twee redenen waarom hij naar Gs zou gaan...

3 augustus 2014 om 14:22

De vraag was waarvoor zou Boëtius naar GS gaan, had het wat beter moeten formuleren misschien, maar het gaat 'zoals gangstarr al aangeeft' over GS

3 augustus 2014 om 15:00

Bedankt dat u er als de kippen bij bent om mij te verbeteren, gangstarr.

Boetius zou wel leuk passen in de Turkse competitie maar ik denk dat hij fysiek wat te kort komt, maar dat kan hij compenseren met z'n snelheid en passeerbewegingen.

Ze doen nu net of dat kuyt verstand heeft van voetbal.

3 augustus 2014 om 14:01

Heeft hij ook, hij is profvoetballer.

3 augustus 2014 om 14:02

Meer als wij met zijn allen bij elkaar denk ik.....

3 augustus 2014 om 14:02

Gezien zijn carriere, zou die toch wel beetje verstand moeten hebben lijkt me....

3 augustus 2014 om 14:19

Ik heb zijn carriere gezien en hij kan vooral hard werken.

3 augustus 2014 om 17:52

Ja, Petri Pasanen had natuurlijk veel finesse.

*facepalm*

3 augustus 2014 om 15:38

Jij moet helemaal stoppen met praten Kuyt geen verstand van voetbal grappigste thuis zeker.

Komt door Feyenoord, Promes, Depay en Ould-Chikh zijn beter maar Ould-Chikh is 16 maar komt eraan

3 augustus 2014 om 14:38

Vind Promes en Depay inderdaad ook al verder. Vind Boetius wel een groter talent dan Promes. Ould-Chikh is zeker niet beter dan Boetius en betwijfel of hij het ooit zal gaan redden bij Twente of welke andere club in de eredevisie dan ook. Waardeloze mentaliteit die gozer. Daarnaast is hij 17.

3 augustus 2014 om 14:50

Ould-Chikh heeft nog niks laten zien man, en nog noem je hem beter dan Boetius? Zet je Twente bril af.

Dream on, spelers zoals Van Basten, Bergkamp, Robben enzo, die zie je mijlenver aankomen, Boetius is niet dat niveau. Enige talent dat een beetje in de buurt komt van deze generatie is Depay, een beetje.

3 augustus 2014 om 14:19

Misschien een heel heel klein beetje. Depay komt niet in de buurt van V Basten. Die andere 2 ook niet, maar dat zijn andere type spelers.

3 augustus 2014 om 14:24

Nee, daarom zeg ik ook, een beetje. Van Basten was de beste Nederlandse voetballer die ik meegemaakt heb, vandaar ook mijn foto.

Robben vind ik overigens wel van dezelfde soort categorie, vandaar ook deze opsomming.

Zou erg dom zijn van hem, hij is nog te jong, weinig ervaring. Dit kan hij goed opdoen in de komende jaren bij Feyenoord, om daarna door te stromen tot de (sub)top Engeland. Ik zou hem graag nog een aantal jaar hier zien spelen en dan kijken we wat er van terecht komt.

Boetius moet dit vooral doen als hij zijn carrière om zeep wilt helpen.
De Turkse competitie is leuk voor de oudere topspelers die in hun nadagen nog even flink wat geld willen verdienen. Jongere spelers kunnen beter in het westen van Europa blijven. Beter sportklimaat en je staat veel meer in de kijker voor het nationaal elftal. Al wordt het voor hem moeilijk zat (onmogelijk?) om Memphis eruit te spelen bij Oranje.

3 augustus 2014 om 18:35

Praat is niet zo je onwetende vriendjes na man. In Turkije heb je tegenwoordig ook gewoon salarisplafonds. Meer dan 3 mil ga je echt niet verdienen hoor. In Engeland geven ze rustig 5 mil per jaar aan een niet eens zo geweldige speler.

Turkije is helemaal niet zo ver weg. De bondscoach volgt Turkije ook echt wel. Het is niet zo dat omdat jij het niet volgt ze helemaal van de kaart verdwijnen en achteruit gaan ofzo. Kuyt en Sneijder doen het prima en Hutchinson speelde tegen Feyenoord de sterren van de hemel. Valt dus reuze mee allemaal.

Het zou leuk zijn als Nederland op korte termijn nog een topper als Robben kan voortbrengen. Boëtius is dit echter niet, dus ik snap niet dat Kuyt dit roept.. Ja, die jongen heeft talent, maar het is echt geen ruwe diamant.

Depay, dat is de volgende topper van Nederland.

Overigens.. Met Kuyt heb je toch al dé speler in huis. Rechtsback, Linksback. Centrumspits of vleugelspits.. en hij kan nog keepen ook! Haha

Ik ben zelf een Italiaan, maar vind de Nederlandse competitie echt niks voorstellen. De Turkse competitie volg ik wekelijks, het niveau daar is vrij hoog. Spelers als Muslera, Demba ba, Diego, Sneijder en Cardozo zie je zeker niet snel in Nederland voetballen. Die spelers zijn ook zeker niet over hun top heen. Kijk maar eens op de transfermarkt, wat betreft de Premier league, daar zitten ook veel oudjes,

3 augustus 2014 om 14:43

Leuk dat je italiaan bent, voegt verder niks toe aan je reactie. Turkse competitie is ongeveer van hetzelfde niveau dan de eredevisie. Alleen hebben de Nederlandse clubs de laatste jaren beter gepresteerd in Europa dan onze Turkse vrienden. Spelers als Sneijder en Diego zie ik inderdaad hier ook niet voetballen, daar heb je gelijk in. Galatasaray is de enige club die er boven uit steekt en zou ook kampioen worden in Nederland. Fenerbache is niveau Feyenoord, Twente. En Trabzon, besiktas etc Heerenveen niveau.

3 augustus 2014 om 14:47

Volgens mij heeft Besiktas Feyenoord nog een paar dagen geleden in eigen huis verslagen. Kan me natuurlijk vergissen, misschien droomde ik dat gewoon.

3 augustus 2014 om 14:51

Dat hebben we gezien. Feyenoord wel alle kanten op gespeeld door Besiktas. Die over een begroting beschikken waar Feyenoord PSV enz enz alleen maar van kunnen dromen.

Gala en fener zijn nog groter. Dus hun topclubs zijn in ieder geval beter...

3 augustus 2014 om 14:58

Daar heb je gelijk in, maar Feyenoord heeft veel sterkhouders verkoxht en ze zijn nog niet klaar voor het nieuwe seizoen. Ik denk dat als Janmaat, De Vrij, Pelle en Martins Indi nog hadden meegedaan dat het anders had gelopen.

3 augustus 2014 om 15:52

Top om alleen de laatste wedstrijd er bij te pakken. Dus heb ik maar voor jou de laatste 5 jaar erbij gepakt.

2014/2015
Feyenoord - Besiktas

2012/2013
Bursasport - Twente 3-1 & 1-4 (4-5)

2011/2012
Trabzonspor - PSV 1-2 & 1-4 (2-6)

2009/2010
Fenerbache - Fc Twente 1-2
Fc twente - Fenerbache 0-1

3 augustus 2014 om 15:56

Jij bent zeker de grappigste thuis, Deveste? Besiktas niveau Heerenveen? Besiktas is een Turkse toplcub die (met uitzondering van afgelopen 2 jaar) met regelmaat meedoet aan de Champions League en de Europa League, waar ze ook uit de poules weten te komen.

Besiktas behoort samen met Galatasaray en Fenerbahce tot de topclubs van Turkije. Dat is heel andere koek dan jouw nietszeggende provincieclubje.

3 augustus 2014 om 16:08

Wie is hier nou de grappigste dan? In 2009 wist Fenerbache als eerste Turkse club ooit van een Nederlandse club te winnen. Daarvoor is het een Turkse club nog nooit gelukt! Moet ook niet vergeten te melden dat Fener een maand voor die wedstrijd in eigen huis werd afgedroogd door een goed voetballend Fc Twente met 2 goals van Blaise N'kufo. Zal het nog grappiger voor je maken. Besiktas heeft afgelopen woensdag voor het eerst in haar bestaan gewonnen van een Nederlandse club. En hiermee is het pas de 3de Turkse club die ooit van een Nederlandse club won.

Dus Galatasaray is het nog nooit gelukt.

3 augustus 2014 om 16:33

Hoe oud ben jij eigenlijk? Fenerbahce schakelde nog een veel sterker PSV uit de Champions League, kom jij met de eerste club? Jij kijkt wel door een erg rood-witte bril. Jouw ploeg is niks meer dan subtop in Eredivisie.

Twente won uit van Fenerbahce, verloor thuis van Fenerbahce. Maar zeg eens, kwam het niet door Fenerbahce dat Twente nog uit de poule wist te komen? Doordat Fenerbahce haar sportieve plicht ging vervullen tegen, met alle respect, Sherrif?

Fenerbahce eindigde met 15 punten in Poule H, Twente op 8. Fenerbahce had bijna 2 keer zoveel punten. Ken je plek, jongeman.

3 augustus 2014 om 16:36

Besiktas heeft ook sterkhouders verloren. Almeida, Fernandes, Jermaine Jones, Gökhan Töre. Beetje makkelijk dus om te zeggen dat het anders zou lopen als Pelle en co waren gebleven.

3 augustus 2014 om 16:36

Waarom zet je alleen de uitslagen die Hollanders hebben gewonnen?!

3 augustus 2014 om 16:38

DeVeste, wat hebben die wedstrijden te maken Feyenoord en Besiktas? Juist ja, niks.

3 augustus 2014 om 17:13

Nog nooit gelukt?
Gala-Psv 2-0 1987
Gala-Psv 2-0 2001
Zeg nooit nooit.

3 augustus 2014 om 18:37

Ok, ik zie je vaker onzinnige reacties plaatsen, maar Nederlandse clubs presteren beter in Europa? De afgelopen 2 jaar is Fener tot de halve finale van de Europa League gekomen, en Galata is al twee keer de groepsfase van de CL doorgekomen. Wanneer is ook maar 1 van deze dingen een Nederlandse club overkomen? Volgens mij PSV in 2005 ofzo...

3 augustus 2014 om 18:39

Oh, en nog iets doms wat je zegt. Fener afgedroogd door Twente zeg je? Ik raad je aan de herhaling te bekijken. N'kufo had de avond van zijn leven in Istanbul. Letterlijk twee kansen twee goals. Fener droogde Twente juist af. En ja, iets later wonnen wij inderdaad in Twente met 0-1. Maar je vergeet iets veel belangrijkers. Fenerbahce eindigde met liefst 7 punten (!) boven Twente in de poule. Dus je zogenaamde argumenten kan je beter voor je houden. Oh en Fenerbahce heeft PSV de afgelopen paar jaar ook 2x verslagen in de CL poulefase, dus je staat gewoon glashard te liegen hier. Clown.

3 augustus 2014 om 14:59

Zit nou niet zo allemachtig dom te lullen. Spelers als Diego, Alves zijn over zijn top heen en gaan naar Turkije om te cashen. In Turkije zit er geen idee achter ze doen maar wat. Dan halen ze weer een linksback ergens vandaan waar ze er al drie van hebben bijvoorbeeld. Het is vooral voetbal fysiek en alles op kracht. Weinig tactisch vermogen zit erin. Maar jonge blijf lekker Turks voetbal kijken.

3 augustus 2014 om 16:01

Ja joh, want Duvan Zapata die is mislukt bij Napoli is zeker geweldig goed? Of Luuk de Jong, gewogen en te licht bevonden? Khlalid Boulahrouz, Luke Wilkshere, Cristian Poulsen zijn allen jonkies op hun top?

Ga een eind fietsen man. Jullie zouden een gat in de lucht springen met spelers als Diego in de Eredivisie.

3 augustus 2014 om 18:42

Oh oh, de onwetendheid. Ongelooflijk. En nog zonder je te schamen reageren. Jeez..

5 augustus 2014 om 00:11

Jezus jongens, ik ken de turkse competitie zeer goed namelijk. Ik volg genoeg wedstrijden om hier een oordeel over te veilen. Accepteer de feiten. Ik geef graag toe dat spelers Diego leuk is voor je competitie en naamsbekendheid maar kwalittief gezien niet altijd de beste keuze voor je spelers.
Wil jij mij ongelijk geven dat de turkse competitie vaak altijd op kracht is en nauwelijks op tactiek.
Maar jongens keep on dreaming.

zou een mooie stap voor boetius zijn.
grote club, sterkere competitie en meer geld.
het is alleen jammer dat ze geen europees spelen dit jaar.

zolang hij daar basis speler wordt zou het mooi zijn voor die jongen, het is alleen vaak dat ze bij dat soort clubs de ervaring en wat oudere spelers laten spelen... en daar zit je als jonge jongen niet op te wachten aangezien je bij feyenoord gewoon 100% basis speler bent

Vind niet dat hij naar Turkije moet gaan met alle respect. Kan prima functioneren bij een middenmoter in spanje of duitsland, genoeg talent.

3 augustus 2014 om 18:45

Maar waarom naar een Spaanse of Duitse middenmoter gaan als je naar een Turkse topclub kan waar je je prima verder kan ontwikkelen? Ik denk dat men is geschrokken toen men zag hoe Hutchinson de sterren van de hemel speelde tegen Feyenoord. En Kuyt is zowat fitter dan ooit. Dus dat 'in Turkije gaat hij zich niet ontwikkelen' argument slaat helemaal nergens op.

4 augustus 2014 om 01:12

Ik ben het met je eens dat Fenerbahce ten opzichte van Feyenoord een stap omhoog is en een stuk fitter zal worden (als hij dit niet al is) Maar hij kan een topcompetitie aan wat sportief veel aantrekkelijker is. In Turkije kan hij veel verdienen, maar dat moet nu niet zijn drijfveer zijn

Bursasspor hou eens op met diverse nieuwsberichten te verzieken met je verheerlijking van de Turkse competitie! Man man wat ben jij vermoeiend, beter ga je op Turkse sites zitten!
Je hoeft niks aan op ons te dringen en voor mij persoonlijk is de competitie een aanfluiting!
Alleen al om mensen zoals jij als supporters..

3 augustus 2014 om 18:43

Wie vraagt je mening? En wie vraagt om je toestemming? Ga lekker op baby sites zitten als je toch alleen maar gaat huilen.

Groot talent, maar gaat m.i. nooit zo goed worden als Robben

De Turkse competitie is kwalitatief gezien misschien wel beter, maar is geen goede competitie om je als jong talent te ontwikkelen. Hij moet wekelijks spelen, en dat doet hij niet als hij naar Fener gaat.

Nieuwe Robben? Dream on. Hij moet nog veel leren en trainen en dan twijfel ik nog steeds of hij ooit het niveau van Robben gaat halen. Robben was op 18 jarige leeftijd al levensgevaarlijk.

Ben ik nou de enige die niet vind dat Robben en jpb op elkaar lijken qua spel? Robben is de man van de actie met een schot op goal, jpb is veel meer de man van de voorzet imo.. Ik vind jpb echt een klassieke vleugel, Robben vind ik meer een spits die van de zijkant komt..

Laat maar gaan zou bijzonder is Boetius niet, ontwikkeld zich totaal niet en heeft een body van een 14 jarige.

Er word de grootste onzin hier verteld over interlandvoetbal etc. Alle Nederlanders mogen Louis op hun blote knieen bedanken want deze geniale man heeft het geflikt met een elftal dat geen kans kreeg. Nederlanders hebben de beste tactische trainers op de wereld waar ik jaloers van word. Echter zou een Koeman/ de Boer dit niet lukken dus begin maar niet over interlandvoetbal. Voor de rest mag je europees kijken wie de laatste jaren toch won van psv en feyenoord ? Maar op Galatasary Fenerbahce en Besiktas na wint geen ander club van ons van jullie toppers en geen enkel club uit nl wint van onze toppers. Dat is een feit.

3 augustus 2014 om 16:03

Mooie feiten heb jij, de statistieken geven een ander beeld. In mijn ogen zijn dat feiten. Het Nederlands elftal staat hoger op de wereldranglijst en de Eredivisie staat hoger op de ranglijst van competities in Europa.

Ook op de ranglijst van clubteams staat ajax (plaats 26) en PSV (plaats 29) hoger dan welke Turkse club dan ook. Galatasaray staat het hoogst (plaats 34).

Voor de rest:
36. Az
41. Fc Twente
61. Fenerbache
63. Trabzonspor
69. Besiktas
105. Bursaspor
119. Fc Utrecht
129. Feyenoord
150. Vitesse
154. Sc Heerenveen
167. Ado Den Haag
184. PEC Zwolle
184. Fc Groningen
197. Ekisehirspor
198. Gaziantepspor
225. Kardemir Karabükspor

Zie trouwens bij het Turkse elftal ook geen speler lopen zoals Robben of Van Persie. Kan het misschien mis hebben??

3 augustus 2014 om 16:41

Dat is van deze maand zeker? Wat logisch lijkt omdat Fener 3 jaar en bjk 1 jaar geen europees wedstrijd heeft gevoetbald.

Nederland is geen voetballand meer zoals in de tijd van v.basten, rijkaard, de boer twiins, cruijff etc. Nu proberen ze jonge mensen op te leiden maar die willen al na hun 20e weg!

Als fener of gala ook een coach had net als van gaal of de boer, pff dan was het over! In Turkije gaat het tactisch niet goed.

3 augustus 2014 om 18:55

maar dat is dan hun zaak want nederlandse teams kwalificeren zich ook heel vaak niet voor europees voetbal. Van de 6 teams die Europees mogen spelen van Nederland zijn er vorig seizoen al 3 niet gekwalificeerd (fc. utrecht, vitesse en Feijenoord) . en dit seizoen moeten we ook nog afwachten , want Groningen gaat sws er niet meer in , Feijenoord gaat wss uit de CL en dan gaan ze het nog ook moeilijk krijgen in de europa league. Psv had het al moeilijk tegen een oostenrijkse club uit de 2e divisie en het is allemaal wel leuk voor Pec maar die gaan het denk ik ook niet redden. Dus er zijn veel Nederlandse clubs die ook jaren geen europees voetbal meer spelen. En aan dat als heb je niks , ze moeten dan maar een beter trainingscursus opvolgen

3 augustus 2014 om 16:46

Zo grappig. Ben ik aan het lezen over Boëtius die geprezen wordt door Kuyt voor zijn club en dan lees is als reactie iets over Interlandvoetbal en Europees t.o.v. het Turkse voetbal.

Man, Diegolugano. Waar heb jij het nou eigenlijk over? Ik snap totaal niet waar jij heen wilt met jouw sprookje. Zit je niet in de verkeerde topic?

Boëtius is zeker een goede speler, maar het wordt tijd dat hij wat meer van zich laat zien. Hij is een groot talent maar schuilt nog in zijn cocoon. Feyenoord heeft nu veel dragende spelers verloren en nu moet het tijd worden dat Boëtius zo'n dragende speler van Feyenoord gaat worden. Echter zal hij zich niet moeten gaan schuilen achter zijn "talent", want na het verlies van belangrijke verdedigers moet Feyenoord het hebben van hun aanvallers.

In de Turkse competitie is nog nooit een jonge speler beter geworden. Vol gevreten vedette en net niet spelers kunnen in deze matige competie een fantastisch salaris verdienen die niet in verhouding staat tot het niveau van het voetbal wat vertoond wordt. Jonge spelers worden er niet beter.

3 augustus 2014 om 18:47

Hoe weet je dat? Volg je het? Men was verbaasd dat Hutchinson ineens zo goed speelde tegen Feyenoord volgens mij? En Kuyt is zowat fitter dan ooit! Dus ik snap niet wat je stom zit te lullen.

3 augustus 2014 om 21:56

Hutchinson speelde tegen Feyenoord best aardig maar het is natuurlijk verre van een topper voor PSV kwam hij royaal te kort.
Kuijt is iemand die het van zn harde werken en inzet moet hebben maar niet van zn voetbal technische kwaliteiten.
Beide leuke voetballers maar verre van top.

3 augustus 2014 om 23:03

Ik vroeg je niet om hun capaciteiten te beoordelen, ik zei het omdat je zonder enige kennis maar wat loopt te blaten.

4 augustus 2014 om 10:11

Sinds wanneer zijn 30+'ers als Kuyt en Hutchinson jonge talenten?

4 augustus 2014 om 11:50

Gelukkig ben jij hier de kenner. Beide door jou genoemde voetballers kunnen zonder echt uit te blinken leuk meekomen. In betere competities vielen ze amper op of voldeden niet.
Welk talent is er werkelijk tot topper ontwikkeld in de Turkse competitie? Om welke reden behalve een fantastisch salaris zou een jong toptalent voor een Turkse club moeten kiezen?

4 augustus 2014 om 13:25

Waarom zou hij voor Nederland moeten kiezen dan? De Jong, Castaignos, Bruma, allemaal 'talenten' die er in het buitenland niks van bakten, en nu met een terugkeer naar Nederland in verband worden gebracht. Die Turkse talenten gaan wel komen, je zult het zien. Dankzij Arda Turan beginnen Turkse spelers langzaam meer in trek te raken. Salih Ucan naar Roma was de eerste, maar de komende jaren zullen er veel volgen.

Altijd weer dat gezeik van sommige Eredivisie liefhebbers over "cashende" spelers die "over the hill" zijn. Wanneer stoppen jullie daar nou eens mee? Het is zo lachwekkend. Individueel gezien beschikken de Turkse topclubs over veel meer kwaliteit dan de Nederlandse topclubs. Dat is gewoon een feit, live with it zou ik zeggen. Echter is voetbal een teamprestatie en daar zijn de Nederlandse topclubs beter in. Daar ligt het verschil. Een Turkse topclub met een goed ingespeeld team en tactiek zal winnen van een Nederlandse topclub, vanwege de combinatie van kwaliteit op het veld als op de zijlijn. Indien dit niet het geval is, speel je het gewoon uit tegen een kwalitatief sterkere Turkse topclub als Nederlandse topclub.

Zo simpel ligt het. Mensen moeten gewoon even kappen met toneelspelen. Zet je trots even opzij en accepteer gewoon dat niet alle voetballers die naar Turkije gaan "over the hill" zijn en kijk eens naar al dat dramatische wat er rondloopt op de Eredivisie velden. Gast, wanneer een Turkse topclub een speler als Boulahrouz of Wilkshere zou aantrekken, zouden de fans dezelfde dag nog roepen om het aftreden van de coach en het bestuur. De gemiddelde Eredivisie supporter vindt dat een aanwinst vanwege de "schat aan ervaring". Wilt er hier iemand nou beweren dat een Lasse Schone die bij Ajax speelt een betere voetballer is dan Diego? Feyenoord heeft daar Lex Immers rondlopen, man dat is10 keer zo dramatisch. Beide supportersgroepen zouden Diego met de fiets ophalen in Istanbul als hij voor een acceptabel salaris in Rotterdam of Amsterdam zou willen voetballen.

Het bekritiseren van spitsen als Cardozo, Ba en Drogba. Wat hebben jullie op? De Eredivisie omhoog tillen door bewezen spitsen als Ba, Drogba en Cardozo te bekritiseren? Ba is nog 29 jaar en mensen noemen hem al over te hill? Er loopt geen spits rond op de Eredivisievelden die half zo goed is als Demba Ba. Die gast was een Premier League sensatie bij Newcastle en West Ham. Wissel bij Chelsea, so what? Dat waren Lukaku, Crespo, Torres, Pizzaro, Sturridge ook. Dat zegt nóg meer over de kwaliteiten van Drogba, die op zijn 36e nog terugkeert naar Chelsea als speler.

De Nederlandse topclubs hebben, met alle respect, spelers als Luuk de Jong, Te Vrede en Milik in de spits staan. Om dan Ba, Cardozo, Drogba, Sow, Emenike en al te bekritiseren? Dan ben je niet goed snik. Milik is mislukt in Duitsland, Zapata is mislukt in Italië en Luuk de Jong zowel in Duitsland als in Engeland. Al die spelers zijn gewogen en te licht bevonden in Europa, hebben een gunstige prijskaartje voor de Eredivisie. Ik meen dat een 30+ers als Marko Pantelic en Bulykin veel impact hebben gehad bij Nederlandse topclubs. Ji-Sung Park was een van de meest consistente spelers vorig jaar bij Psv. Wat was zijn leeftijd? Juist.

Dus kap effe met dat onzin. Het komt me echt de strot uit. Menig voetballers gaan nog ver voor hun 30e naar Turkije. Denk als (top)talenten als Bruma, Stoch, Telles, Tore, Ozyakup, Franco en nog veel meer. Ook spelers als Sneijder, Meireles, Diego, Ba, Sow, Emenike gingen voor hun 30e naar Turkije.

Wel grappig trouwens. Marc Janko was de grootste Super Lig flop van de afgelopen seizoen en menig Twente en Feyenoord fans vragen om zijn rentree. Het wordt echt lachwekkend zo.

3 augustus 2014 om 16:46

Bro, wat een prachtige tekst. Niks op aan te dingen, alles klopt, monden worden gesnoerd. Wie een groen randje kan geven en hem niet geeft hier, moet zich schamen. Chapeau!

3 augustus 2014 om 16:53

True story! Groen randje aub!!

3 augustus 2014 om 17:22

Gruwelijk Albatros1903!. Zoals Clutch het zegt: prachtig!. Het zal me niet verbazen als een mod jou reactie zal verwijderen .

3 augustus 2014 om 18:17

Zieke reactie, maar er zal vast wel iemand het lef hebben om dit te ontkennen.

3 augustus 2014 om 18:49

Deze reactie moeten we gewoon kopiëren ergens bewaren jongens. Typerend ook dat geen enkele Nederlander er op durft te reageren haha. True story man. Helal.

3 augustus 2014 om 23:23

Typisch...
Een turk die paar alinea's tekst post en gelijk alle andere turken zijn onder de indruk.

Bij Feyenoord krabben we ook flink achter onze oren om Wilkshire en Boulahrouz.
Het probleem is geld, dat hebben de Turkse ploegen in overvloed, vraag me aub niet hoe ze daaraan komen.
Je gaat me niet vertellen dat een Ba of Cardozo graag in de Turkije spelen voor eredivisiesalarissen. De spelers spelen daar alleen omdat ze willen cashen. Niet meer meer en niet minder. Dus je begint je zin met "gezeik over Cashende spelers"......zit toch enig waarheid in.

Dat niet alle spelers "over the hill" zijn, klopt. Dat die naar Turkije verhuizen is ook omdat ze daar meer verdienen dan bij subtoppers in Europa. De Turkse competitie drijft op geld. Als je het geld weghaalt stelt Turkije net zoveel voor als elk andere Oostblokland. Dat zie je al aan de spelers en kwaliteiten van het nationale team.
Nederland heeft met gemiddeld 7 eredivisie spelers de kwartfinale van een WK gehaald.
Dus opscheppen over hoe goede spelers je wel niet hebt is hetzelfde als bodyguards inhuren en aan anderen vertellen hoe sterk je wel niet bent.

4 augustus 2014 om 01:42

En jij denkt dat ze bij Turkse clubs miljarden betalen? Rare vent. In Turkije hebben ze ook gewoon salarisplafonds hoor. De beste speler verdient echt niet veel meer dan 3 mil per jaar, terwijl ze in Engeland aan een mindere speler al 5 mil per jaar zullen aanbieden. Dat het belastingtechnisch gezien voordeliger is, kunnen wij niks aan doen. Als je daar over wil janken moet je maar een brief aan het parlement schrijven.

En dat je zegt 'vraag me aub niet hoe ze daaraan komen' vind ik ook zo een abnormaal trieste poging om een sneer uit te delen. We hoeven je ook niks te vragen, als jij de moeite neemt je wat in te lezen. Heb je enig idee hoeveel mensen er in Turkije wonen? En hoeveel Turken buiten Turkije? Hoeveel ze verdienen uit merchandising? Marketing? Televisiegeld? Seizoenskaarten en wedstrijdkaarten? Winst- en kampioenschapspremies? Inlezen jongen, is niet zo moeilijk.

En naast dat je je in moet lezen, mag je ook wel een Aardrijkskundeles of 70 volgen. 'elk ander oostblokland'? Haha, sinds wanneer ligt Turkije in het oostblok? Waar in het oostblok gaat er zoveel geld om? Zijn er zulke fans? Zulke stadions? Noem er 1 en je krijgt van mij een sticker.

Daarnaast is het voetbal echt niet zo slecht als je denkt. Voor je weer met die Uefa ranglijst komt waar Nederland o zo veel hoger op staat, heb je door dat Galatasaray twee jaar achter elkaar de CL groepsfase door is gekomen? Dat Fener vorig jaar tot de halve finale van de Europa League kwam? Wanneer is een van die twee dingen een Nederlandse club voor het laatst overkomen? Dat zelfs het meer bescheiden Trabzonspor het prima deed in Europa? Dat Besiktas, de nummer 3 van Turkije, Feyenoord, de nummer 2 van Nederland in eigen huis compleet belachelijk maakte?

Je hebt nog een lange weg te gaan. Probeer tot de tijd dat je de weg hebt afgelegd geen onzin uit te kramen aub. Bij voorbaat dank.

4 augustus 2014 om 09:44

Ga toch fietsen man. Meer dan genoeg feyenoord-supporters hier die blij waren met de komst van wilkshire en boulahrouz. En als je gewoon logisch kan nadenken, wat blijkbaar te moeilijk is voor jou en met jou vele anderen want je bent niet de enige die deze vraag stelt, is het niet moeilijk om te achterhalen waarom Turkse clubs veel meer geld hebben.

Turkije heeft meer kwaliteit en Nederland speelt tactisch beter. Als bijv. Frank de boer of van gaal naar Fener of Gala kwam dan zouden we moeilijk te stoppen zijn.

En ik snap niet waarom jullie het over cashen hebben aangezien ze er niet op vooruit gaan.

Nederland had vroeger spelers als: ronaldo, zlatan, suarez, sneijder, robben, van persie, kuyt, davids enzo.

Mijn vraag is dus: hebben ze niet genoeg geld gemaakt om over te houden om kwalitatief goede spelers te halen? Want ik lees dat iedereen zegt dat het niet goed gaat met de nl se clubs? Ze moeten vast nog genoeg geld hebben. Ze zijn niet te vergelijken met de turken maar jah..

Ik zou depay wel willen zien bij Fener ookal weet ik dat hij niet zal komen. Vooral na zijn prestatie bij WK niet meer.

Nederlanders zijn betere voetballes, dat is wel duidelijk, maar de turkse clubs zijn echter wel beter dan de nederlandse clubs. Ik kijk zowel de Nederlandse als de Turkse league, en kan daaruit mijn conclusies trekken.

Vind het wel grappig dat wanneer een speler van tegen de 30 naar Turkije gaat dat de meeste Nederlanders meteen roepen dat hij over de hill is. Je moet niet naar leeftijd kijken alleen maar ook naar de pretatie. Robben is ook al over de 30 maar was wel een van de beste op het WK. Als hij naar Turkije zou komen was hij zeker meteen over de hill maar als hij naar Nederland zou komen zouden jullie allemaal een orgasme krijgen.

Ik denk dat hij beter bij Feyenoord kan blijven. Als hij nog een jaar blijft kan hij naar een betere club dan met alle respect Fenerbahce.

Als Fenerbahce fan vind ik zelfs het beter dat boëtius nog sowieso een jaar bij Feyenoord blijft dit moet echt het jaar voor hem worden dat hij de beste van Feyenoord gaat worden en zeker de belangrijkste man normaal was het altijd Pelle hij is zeker een van de grootste talenten samen met Zivkovic Depay die in Nederland rondlopen die jongens moeten Nederland hoog gaan brengen in de komende Wk's dus lekker nog een seizoen blijven als er dan geen interesse is dan naar Turkije de verdediging is daar veel beter en in Nederland gaat hij zeker niet veel bijleren nog dat is veel beter voor die jongen concurrentie is wel sterk met Emenike en Sow maar Webo gaat nog weg en Kuyt is ookal te oud.maar die man is in 1jaar zeker de publiek lievelingsboek geworden

Ik heb op een topic al vaker aangegeven dat deze 2 spelers onze toekomst op de flanken zijn. Wie weet wat daar nog bijkomt. Ik maak me meer zorgen over de opvolging van van Persie/huntelaar. Een sterke centrumspits heeft vaak langere tijd nodig zich tot een absolute topspeler te ontwikkelen en vooralsnog zie ik niemand die dat zou kunnen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren