Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho neemt standpunt in: ‘Regels zijn regels, maar hij is het niet’

Laatste update:
/

Fernando Torres speelt ook komend seizoen in het tenue van Chelsea. Hoewel de aanvaller tot dusver niet aan de hoge verwachtingen heeft kunnen voldoen en de club deze zomer nog een buitenlander moet verkopen, is José Mourinho niet van plan om de Spaans international van de hand te doen. De selecties van de Premier League-clubs moeten uit 25 man bestaan, waarvan maximaal 17 buitenlanders.

De A-selectie herbergt momenteel achttien buitenlanders en dus moet Chelsea er een van de loonlijst schrappen. De keuze van Mourinho valt niet op Torres, ook al heeft hij dit seizoen nieuwelingen als Diego Costa en Didier Drogba tot zijn beschikking. “Het is essentieel om drie spitsen in de selectie te hebben en dat is het geval. Nando is een van hen. We hebben een goede selectie.”

“De perfecte selectie zou met deze achttien voetballers zijn, niet zeventien, maar regels zijn regels. Hij is het in ieder geval niet. We werken hard om dit soort problemen in de toekomst te vermijden. We willen meer Engelse spelers in de selectie hebben, maar nu zitten we midden in het proces. Op dit moment moeten we dus een beslissing over een voetballer nemen.”

Fernando Torres is een goede spits voor Chelsea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We zullen het allemaal gaan zien. Aan de woorden van Mourinho moeten we op dit moment weinig waarde hechten.

Afgelopen seizoen was Schurrle nog een groter succes dan Torres in de spits.

Of hij is onverkoopbaar, vanwege zn schandalige salaris, dat kan ook natuurlijk....

Diego Costa is de grote nieuwe aanwinst en Drogba is een goede back up en Torres' doet eigenlijk zijn werk, wat van hem verwacht wordt.
Ik denk dat in de verdediging of middenveld wel een Engelsman erbij kan, maar het middenveld is vol. Fabregas is gehaald en Willian was ook voor veel geld gekomen en is samen met Oscar heel belangrijk. Schurrle is een speler die op meerdere posities uit de voeten kan en dan hebben we dus nog Ramires, maar hij is lievelingetje van Mou. Hazard moet niet weg, omdat hij nog Chelsea mooi kan laten voetballen. Matic is ook van grote belang dus zou ik salah weg doen.

31 juli 2014 om 19:48

Ik heb ook gelezen dat het mogelijk is dat Salah in dienst moet in het Egyptische leger...

Dit is ontzettend jammer, had gehoopt dat Bamford door geschoven zou worden naar de eerste.

31 juli 2014 om 20:08

Wees realistisch, Chelsea heeft het geld ervoor om gewoon te kopen in plaats van opleiden. Dat zie je nu ook bij Arsenal, Gnabry gaat minder kansen krijgen door de komst van Ozil en Sanchez. Wat er overigens wel voor zorgt dat de spelers die doorbreken ook echt goed zijn (als het goed is tenminste, je kan altijd nog iemand als Djourou of Bertrand er tussen hebben lopen)

31 juli 2014 om 20:32

Chelsea koop wel veel waardoor jonge spelers niet de kans krijgen, maar ben ervan overtuigd dat dat de komende jaren zal afnemen. Zoals Mou zegt we zitten midden in een proces, over 2 jaar zullen er wel 3-4 jeugd spelers staan. Voor heen was het ook niet mogelijk om de jeugd een kans te geven, want die was lang niet zo goed als die nu zijn. Allen Mceachren, Chalobah en Hutchinson werden gezien als groot talent. Hutchinson is wel veel slechter geworden na die zware blessure. Maar nu hebben barst de jeugd van het talent en ik denk echt dat ze kansen gaan krijgen.

31 juli 2014 om 20:35

Misschien wel, maar bij alle topclubs hebben jeugdspelers hetzelfde probleem: Je speelt niet zomaar Ozil, Sanchez, Hazard, Fabregas, Cahill of Koscielny uit de basis.

31 juli 2014 om 22:57

Hoe oud is die bamford? Want onder 21 hoef je niet ingeschreven te zijn om te spelen dacht ik.

Volgens mij klopt dat niet helemaal Vz.

Ik dacht dat je 8 homegrown players moet hebben. Maar in het geval van Chelsea telt bijvoorbeeld Fabregas daar ook voor mee, ook al is hij niet Engels. En bij United telt Januzaj daar voor mee, ook al is het een Belg, net zoals Szczesny bij Arsenal en Clichy bij City.

Bij Chelsea: Terry, Cahill, Fabregas, Mceachren, Moses, en verder kom ik niet, kan aan mij liggen? Cole en Lampard waren ook beide HG, maar die zijn weg.

31 juli 2014 om 19:59

Hoezo is Fabregas homegrown? Heb er geen kijk op, maar homegrown is toch eigen kweek?

31 juli 2014 om 20:04

Nee. Homegrown is dat hij voor zijn 21e minimaal 3 jaar in Engeland (of bij andere clubs die bij de FA zijn aangesloten) speelde. En hij heeft vanaf hij 16 tot 24 was bij Arsenal gezeten, en is dus homegrown.

Je hebt 8 homegrown players nodig, waarvan er 4 bij de club zijn opgeleid(dus minimaal 3 jaar bij de club zitten voor ze 21 zijn).

31 juli 2014 om 20:05

Een ''homegrown'' speler moet voor zijn 21e 3 jaar in Engeland of Wales hebben gespeeld of getraind.

31 juli 2014 om 20:12

Als dat doe homegrown regel is, dan is het een wassen neus. De grote clubs kopen en stallen die spelers gewoon bij een andere Engelse club.. Totdat ze ze nodig hebben. Clubs in een lagere divisie bijvoorbeeld. Elke club die niet Europees speelt kan dus honderd jonge spelers hebben...

Ik begrijp het niet zo... Die regel was bedoeld om ???

31 juli 2014 om 20:15

Deze regel geldt zowel in Engeland als Europees he. En nee, die regel heeft geen nut meer, het zou ervoor moeten zorgen dat talenten de kans krijgen (squadgrootte en HG players), maar het zorgt er juist voor dat talenten buiten de boot gaan vallen.
En spelers verhuren hoeft niet, spelers onder de 21 hoef je in Engeland namelijk niet in te schrijven. Ze tellen dan niet mee voor de HG-regel, maar ze tellen ook niet mee voor je squad van 25 mensen.

En iedere club moet 4 spelers hebben die voor ze 21 zijn 3 jaar bij de club zitten. Dat is wel lastig, voor zowel grote als voor kleine clubs. Voor grote clubs omdat ze dus goede jeugd op moeten leiden, voor kleine clubs omdat de goede spelers weggekocht worden.

31 juli 2014 om 20:03

Nathan Aké, Jamal Blackman, Nathaniel Chalobah, Patrick Bamford en volgens mij Mikel ook nog. Zijn wel voornamelijk jeugd spelers, maar als je aan de regel wil voldoen moet je ze wel doorschuiven naar de eerste.

31 juli 2014 om 20:06

Mikel volgens mij niet, ik dacht dat die 19 was en dus net te kort om homegrown te zijn.

En ik reken Ake, Blackman, Chalobah en Bamford niet tot de full squad players net zoals ik ook Gnabry daarvoor niet meereken bij Arsenal.

Maar er zijn volgens mij meer teams die er mee in de problemen zitten. City bijvoorbeeld.

Arsenal voldoet er volgens mij wel aan, United en Liverpool met gemak, de hele verdediging van United is HG, Spurs ook, Everton al helemaal, maar bijvoorbeeld Newcastle zit ook niet heel ruim.

31 juli 2014 om 20:12

Mikel is niet homegrown. Ake zou pas volgend jaar gekwalificeerd kunnen worden tot homegrown.

31 juli 2014 om 20:19

Heb ff gecheckt en Mikel valt er inderdaad net buiten, maar als Chelsea wil voldoen aan de regel moeten ze de jeugd gewoon doorschuiven naar de eerste of ze moeten in de laatste maand ff Ramsey, Wilshere en Oxlade ophalen, dan hebben we er precies 8

31 juli 2014 om 20:22

Drogbaa

Je hebt inderdaad gelijk, was vergeten dat dit pas zijn 3e jaar word. Dan maar Swift of Baker

31 juli 2014 om 20:40

Ik denk dat je dat niet gaat redden met je Ffp. Want als Arsenal ze uberhaupt gaat verkopen, wat al niet gaat gebeuren, aan Chelsea, wat al helemaal niet gaat gebeuren, dan kost dat grapje echt wel 200 miljoen. Ramsey was vorig seizoen onze beste speler, is pas 23, en als Shaw voor 40 miljoen gaat dan gaat Ramsey zo'n 60 tot 80 miljoen kosten, en ook Oxlade en Wilshere zijn niet goedkoop. Maar we gaan ze uberhaupt niet eens laten vertrekken.

En ik ben wel gecharmeerd van Baker, ik hoop dat Arsenal hem haalt, maar dat is om persoonlijke redenen. (mijn achternaam is Baker, zou toch gewoon geweldig zijn?)

Wie zijn nou eigenlijk de grote talenten van Chelsea? Traore waarschijnlijk, en Feruz en Boga, Musonda en Brown, maar verder?

31 juli 2014 om 21:04

Nee, Baker mag never nooit naar Arsenal. Zou misschien geweldig zijn voor jou, maar niet voor de Chelsea-fans Persoonlijk vind ik Baker en Chalobah de grootste talenten. Traore vind ik niet zo bijzonder bij Vitesse, dus vraag me af of hij het bij Chelsea wel zou redden. Musonda en Brown vind ik nog te jong om over te oordelen. Feruz en Boga zijn ook wel talentjes, maar vind ze wel minder dan bijv. Baker. Ook opvallend dat Feruz niet eens op voorbereiding is met de eerste.

Als ik snel even tel op wiki, tel ik er al 20 . Iemand een idee wie er dan niet bij de 18 horen?

31 juli 2014 om 20:05

Terry, Cahill, Fabregas, die zijn allemaal homegrown.

31 juli 2014 om 20:35

Eh ja dank je Einstein, dat ik Terry en Cahill niet bij de buitenlanders moet meetellen.

Maar ik begrijp dat de jongens die heel jong al in Engeland zaten ook niet als buitenlanders tellen?

Ok, haal ik Fabregas eruit, dan tel ik er met: Cech, Courtois, ivanovic, Filipe Luis, Zouma, Ramires, Torres, Hazard, Oscar, Mikel, Schürlle, Drogba, Salah, Diego Costa, Matic, Willian, Azpilicueta en Schwarzer al 18, vallen Van Ginkel en Aké er dan al buiten?

31 juli 2014 om 20:44

Ake en Van Ginkel zijn sowieso speelgerechtigd omdat die per 1-1-2014 nog 21 of jonger waren, en die hoef je dus niet in te schrijven. Zelfde geldt voor Zouma,

31 juli 2014 om 21:47

Kijk, daar heb ik wat aan. Dank je!

31 juli 2014 om 22:00

Voor de CL is dat trouwens wel anders, daar moeten ze per 1-1-2014 onder de 21 zijn EN minimaal 2 jaar bij de club spelen.

John Obi Mikel wordt geslachtofferd, tenminste is mij vermoeden.

31 juli 2014 om 23:03

Ik gok Cech, dan hebben we nog Courtois, Schwarzer en blackman

Gelukkig maar, ik heb net een nieuw shirt gekocht van Torres..
On: ik vind eerlijk gezegd dat Torres wel beter speelt dan onder AVB of onder Benitez. Mourinho heeft wel bepaalde elementen in zijn spel terug gekregen waardoor hij in eerste instantie naar Chelsea kwam.. Hij is niet meer de beste maar zeker een nuttige, hele goede vervanging van Costa. Ik gun het hem ook gewoon nog te veel om hem voor een scheet en drie knikkers naar Atletico of wolfsbrug te zien gaan. Ik hoop dat hij zijn contract uitdient wat nog 2 jaar doorloopt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren