Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal krijgt advies: 'Van Persie of Rooney? Dan ga ik voor Rooney'

Laatste update:

Louis van Gaal moet nog bekendmaken wie de nieuwe aanvoerder van Manchester United wordt en dat biedt veel stof tot speculatie. Vrijwel iedereen is het erover eens dat de keuze valt op Wayne Rooney of Robin van Persie en clubicoon Paul Scholes probeert zijn invloed aan te wenden. "Ik zou voor Rooney gaan", zegt hij in gesprek met talkSPORT.

/

"Ik heb Wayne altijd een type gevonden om die verantwoordelijkheid te dragen en dit lijkt me het juiste moment", zegt Scholes. "Ik weet dat hij het aankan en dat geldt ook voor die rol bij Engeland. Bij beide teams is er geen echte topkandidaat, zoals bij Manchester City. Vincent Kompany is daar de onbetwiste leider. En bij Chelsea is dat John Terry, bij Liverpool Steven Gerrard."

Scholes betwijfelt echter of Van Gaal zal kiezen voor Rooney. Hij verwacht dat Van Persie bij zijn terugkeer op Old Trafford de aanvoerdersband zal krijgen. "Hij heeft hem vaak meegemaakt bij het Nederlands elftal. Hij kent hem goed, en ik verwacht dat Van Gaal voor Van Persie gaat. Maar persoonlijk zou ik voor Rooney kiezen."

Wie zou jij kiezen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gelukkig staat van Gaal bekend dat ie erg veel geeft om de meningen van een ander club icoon of niet

31 juli 2014 om 13:18

precies, en van persie is wel een beetje over the hill. Dat was te zien op het WK.

31 juli 2014 om 13:34

Leuk dat jij dat kan zien op 7 wedstrijden.

31 juli 2014 om 13:52

Leuk dat hij bij het nederlands elftal altijd zuigt... kom op zeg dat is niet gebaseerd op 7 wedstrijden

31 juli 2014 om 13:57

Ja hij heeft er inderdaad pas 47 inliggen en is record international, echt dramatisch

31 juli 2014 om 14:09

Ik vind hem een goeie spits en ja hij scoord veel maar waar is hij op de echte belangerijke momenten ?

31 juli 2014 om 14:17

47 inliggen waarvan 4 op een WK. OK

31 juli 2014 om 14:29

Wordt voetbal op papier gespeeld? Ik heb het niet over de hoeveelheid van zijn doelpunten l, ikzelf vind hem erg matig vooral op grote toernooien waar was van persie tegen costa rica en Argentinië precies nergens te bekennen

31 juli 2014 om 14:32

Ja he waar is ie nou op de belangrijke momenten zoals wanneer we 1-0 achter staan tegen Spanje en weinig hoop op winst hebben pff oh wacht..

31 juli 2014 om 14:34

Robben was in die wedstrijden ook nergens te bekennen

31 juli 2014 om 14:36

Oh wacht dat is ook de enige x :-D

31 juli 2014 om 14:37

Ohja want ik heb t over robben

31 juli 2014 om 14:47

De gelijkmaker tegen Australie en de openingspenalty tegen Costa Rica waren ook beiden erg belangrijk.

En nee maar iedereen was in die wedstrijden vrij onzichtbaar dus je kan dat moeilijk alleen Van Persie aanrekenen

31 juli 2014 om 15:08

Ik reken het hem niet alleen aan maar ik verwacht dan wel dat hij opstaap en echt laat zien dat hij de leider is.

31 juli 2014 om 15:15

we vergeten er 1, dat doelpunt tegen ivoorkust, toen het nog voor geen meter liep in 2006. Een spits moet je niet alleen afrekenen op doelpunten, heb dat altijd grote kolder gevonden.

31 juli 2014 om 15:17

Kom op jongens, Hij heeft zijn beste jaren al gehad. Hij word nu alleen maar minder. Dat kun je niet ontkennen.

31 juli 2014 om 15:56

Topscorer aller tijden van Nederlands elftal over the hill? Kom op zeg. Ga eerst maar eens wat meer voetbal kijken voordat je zulke dingen roept.

31 juli 2014 om 16:57

echt totaal onzin dit van persie over wie wayne rooney? omdat hij een niet goede indruk heeft achtergelaten op het wk moeten we hem passeren?, wat een onzin. het is wel gebleken dat van persie het altijd moeilijk heeft om zijn draai te vinden in het Nederlands elftal. Maar een Van Persie in de première league is absoluut wereld top wat hij heeft gepresteerd zowel bij Arsenal als bij Manchester, lach wekken dit

31 juli 2014 om 17:41

Ja ben ik het volledig mee eens maar sommige beweren hier dat rvp ook bij t nederlands elftal goed presteerd en ik zelf mis zijn scherpte op de grote toernooien

31 juli 2014 om 17:45

Waarom hebben mensen het hier elke keer over de van persie bij het nederlands elftal? Volgens mij is hij altijd een fenomenale spits geweest bij clubs en een goede aanvoerder bij Arsenal.

31 juli 2014 om 19:06

Klopt ik zeg ook niet dat hij slecht is geweest maar hij heeft zijn beste periode gehad. Hij gaat zijn carrière nu afbouwen

31 juli 2014 om 19:49

Dat is niet moeilijk als je met ee dominant team als NL speelt tegen Andorra en Luxemburg

31 juli 2014 om 19:54

Georgerockwell zei dat RvP over the hill was. Hij heeft nooit schitterend gespeeld bij het Nederlandse elftal, dus daarop kan je hem niet beoordelen vind ik dan.

Bij Man Utd had hij afgelopen seizoen veel blessures en kreeg hij per wedstrijd letterlijk één halve kans per wedstrijd. Dat lag gewoon voor 90 bij Moyes die er nul idee of tactiek achter kreeg. Na nog geen twee weken zie je nu al verbetering in het spel van United. Waar Moyes op 10 maanden helemaal niets kon veranderen. Jammer voor hem, maar geef hem een plekje bij Everton, Southampton of Aston Villa en hij zal het wel uitstekend doen. Maar niet bij Chelsea, Utd of Barcelona.

Ondanks dat mindere seizoen heeft hij nog steeds 18 goals op 28 wedstrijden gemaakt dus. Als hij dit jaar fit blijft en de tactiek en het spel van LvG goed uitpakt zie ik hem weer 25 goals maken. Voor mij is hij dus allerminst over de top.

31 juli 2014 om 20:26

hij heeft 4 dit wk gemaakt ja hij heeft 6 goals in totaal op een wk gemaakt van zijn 47 interlanddoelpunten

31 juli 2014 om 20:50

Wat een onzin opmerkingen over topscoorder van NL allertijde. Ja tegen andorra en luxemburg kan iedereen en 4 in knallen. Huntelaar heeft er zo ook 35 gemaakt.

Ik vind Van Persie niet in het rijtje, Van Basten, Gullit, Cruyff, Nistelrooy, Bergkamp passen.

31 juli 2014 om 21:11

Zijn Rooney en v Persie de enige opties?

Zou in elk geval niet verstandig zijn om voor v Persie te gaan.
1. is geen echte leider (wel een hele goede speler). Dat zag je bij NL al overduidelijk. Voor PL lijkt hij me dan nog minder een leiderstype.
2. Is vaak geblesseerd.
3. Is geen aanjager zoals Rooney.
4. Als je als buitenstaander coach wordt bij Man U is het natuurlijk goed om je stempel te drukken, maar het is ook wijs de geluiden binnen Man U in ogenschouw te nemen.

Verder: degene die de aanvoerdersband krijgt is in principe ook basissplerer. Is het mogelijk dat van de verliezer v deze twee ook de basisplaats in gevaar komt?

Niet dat ik Rooney nou een model-aanvoerder vind, maar Van Persie is het zeker niet. Hij bewees dat het voorbije WK met Oranje. Hebben ze niet iemand anders die daar aanvoerder kan zijn? Carrick bijvoorbeeld?

31 juli 2014 om 13:13

Ik zou ook eerder voor rooney gan dan voor van persie

31 juli 2014 om 13:15

Waarom is Rooney geen model aanvoerder?

1 van de onbetwiste sterspelers, al jaren bij de club en werkt op het veld doorgaans het hardst van iedereen. Af en toe haalt hij nog wel eens gekke dingen uit, maar dat valt de laatste tijd naar mijn weten ook wel mee.
Lijkt mij gezien zijn ervaring en leeftijd de nummer 1 kandidaat bij United.

Een Carrick oid zou ook best kunnen, maar die loopt op zijn laatste benen. Rooney kan toch nog wel wat jaartjes mee.

31 juli 2014 om 13:18

Omdat Rooney om de zoveel jaar een transferverzoek indient om een enorme salarisverhoging te krijgen misschien.

31 juli 2014 om 14:13

Sowieso is het ook veel geroddel geweest. Er is niet bekend of het daadwerkelijk zo is dat hij meerdere malen een transferverzoek in heeft gediend.

Afgezien daarvan vind ik het dat nou niet meteen een reden om hem geen aanvoerder te kunnen maken. Het mij toch vooral om zijn invloed op het veld en in de kleedkamer. Het is mij wel duidelijk dat hij voorop gaat in de strijd en het nodige respect geniet van andere spelers.

31 juli 2014 om 14:22

Was aan het begin van vorig seizoen ook te merken aan zijn gedrag op het veld.

En er was iets duidelijk iets gaande rondom Rooney. Dat kan je toch niet ontkennen? En dan 2 x zo'n enorme salarisverhoging.

31 juli 2014 om 14:40

Dat ontken ik ook niet, maar ik zie niet zo in waarom een salarisverhoging reden is om Rooney de band niet te kunnen geven. Het is nog altijd de keus van United zelf geweest om Rooney aan boord te willen houden via een torenhoog salaris. Hij was zeker niet de enige ontevreden speler vorig seizoen. Ook over van Persie waren meer dan voldoende geruchten.

Als je nu de eerste oefenwedstrijden ziet dan is Rooney gewoon weer volop gas aan het geven. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Hoe je het ook wend of keert, Rooney loopt er al 10 jaar en werkt op het veld keihard. Voor mij zijn dat belangrijke eigenschappen die passen bij de aanvoerder van United.

31 juli 2014 om 15:43

Daar heb je wel gelijk in. Er zijn natuurlijk ook weinig kandidaten.

Carrick wordt misschien geen eens basisspeler en van Persie zit er pas 2 jaar. De verdedigers zijn allemaal nog vrij jong en er zulle ook nieuwe spelers nog komen.

Dan heb je van Persie - Rooney - Carrick eigenlijk.

Als je dan die 'transferverzoeken' buiten beschouwing is Rooney de logische keuze inderdaad. Hoewel ik Rooney ook geen modelaanvoerder vind.

Ik zou voor geen van beide gaan. Van Persie heeft bij het NL elftal duidelijk laten zien geen aanvoerder te (kunnen) zijn, Rooney is te wisselvallig en heeft al te vaak gedreigd dat hij zou vertrekken. Dat is imo geen instelling voor een aanvoerder.

31 juli 2014 om 13:12

Afclucas, dus je vindt v Persie niet minder wisselvallig, je laat het in ieder geval zo overkomen. V persie is echt nog niet in vorm en is ook erg wisselvallig.

31 juli 2014 om 13:26

@jortoo
Bij zijn clubs is Van Persie meesten wel vrij constant volgens mij. Vandaar dat ik dit niet bij Van Persie gezet heb. Maar, correct me if i'm wrong

31 juli 2014 om 13:13

Dat is wel waar, Rooney is best een slang als het op loonsverhoging aankomt, toch is van Persie net eender en als het op een keuze tussen die twee aankomt kan je beter voor Rooney kiezen.

31 juli 2014 om 17:13

niet vergeten dat die spelers 4 weken hebben en dan t "grootste" toernooi ter wereld moeten spelen.

van persie is een type spits die altijd kan scoren en ook op belangrijke momenten hij is een speciaal type!

31 juli 2014 om 13:24

Hoezo heeft van Persie dat duidelijk laten zien?

31 juli 2014 om 13:47

Behalve dat ene mooie doelpunt tegen Spanje heb ik van Persie daarna in het geheel niet meer gezien. Het was als of hij niet mee deed.

31 juli 2014 om 13:52

Moet je beter opletten.

En wat heeft dat hij een paar wedstrijden wat minder speelt voor Oranje te maken met een eventueel aanvoerderschap bij Manchester United?

Ik zou ook rooney kiezen, rooney speelt al zo'n tien jaar voor MU en weet wel hoe het daar gaat. Ook is hij al op een leeftijd aamgekomen dat hij klaar voor de band is. Rooney is in mijn ogen ook de beste speler bij MU.

Alleen een kortzichtige chauvinist zou bij de poll voor Van Persie kiezen, Rooney is Engels, zit al zo'n 10 jaar bij de club, heeft meer voor de club betekent en is meer een leidersfiguur. Bovendien bewees Rvp in Brazilie niet de ideale captain te zijn, dat iedereen Robben als leider zag zegt genoeg.

31 juli 2014 om 13:16

Rooney die liever naar Chelsea wilde gaan, maar na een enorme loonsverhoging het toch kon opbrengen om te blijven. (voor de 2e keer).

Lijkt mij uitstekend ja.

31 juli 2014 om 14:16

Hoe kom je er bij dat hij liever naar Chelsea wilde gaan dan? Bron?

Naar mijn weten was Chelsea de partij die interesse had in Rooney, niet andersom.

31 juli 2014 om 14:30

Herinner je je niet meer dat hij als enige niet juichte bij doelpunten?

Stond toen in alle kranten. Maar zijn alleen maar geruchten hoor..

31 juli 2014 om 15:06

Geen bron dus. Ik heb uitgebreid gezocht maar ik kom gewoon nergens iets tegen waaruit blijkt dat Rooney naar Chelsea wilde. Chelsea wilde Rooney, dat is wel duidelijk.

Rooney kwam er pas in als wissel tegen Swansea toen het ook al 2-0 stond. Hij was daardoor sowieso zichtbaar gefrustreerd. Dat was al duidelijk toen hij er in kwam. Hij gaf de assist op van Persie en trok een sprint van zo'n 40-50 meter achter hem langs om de bal terug te krijgen. Van Persie ging echter voor eigen succes en schoot hem er lekker in. Ik vind het niet heel gek dat hij dan vervolgens niet nog eens achter van Persie aan gaat sprinten om uitgebreid de 3-0 te vieren? Valencia sjokte bijvoorbeeld ook gewoon rustig terug na die goal. Rooney was zeker niet de enige.

Rooney gaf ook de assist op de 4-0 waarbij hij onderuit werd geschoffeld. Duidelijk te zien dat hij daar last van had.

Duidelijk was dat hij unhappy was. Maar hoe je de conclusie kan trekken dat hij naar Chelsea wilde omdat hij niet schijnheilig een 3-0 gaat vieren bij een invalbeurt, dat is me niet helemaal duidelijk.

31 juli 2014 om 15:22

Moet ik dan zijn zaakwaarnemer even bellen voor de bron?

Maar waarom zou hij anders unhappy zijn? En wat maakt het uit als het niet om Chelsea ging maar puur om de loonsverhoging? Is dat minder erg?

31 juli 2014 om 16:07

Nou ja, jij beweert dat hij naar Chelsea wilde. Aangezien Rooney dat naar mijn weten nooit heeft gezegd, is het toch logisch dat ik vraag om een bron?

Of een speler naar een grote concurrent wilde vertrekken of dat hij simpelweg meer wilde verdienen vind ik wel een aanzienlijk verschil.

Als iemand duidelijk aan heeft gegeven liever voor de concurrent te voetballen dan lijkt het me duidelijk dat je hem jouw club niet meer aan laat voeren.

31 juli 2014 om 16:20

Ik dacht dat dat vrij zeker was en algemeen aangenomen. Mijn fout. Maar in het boek van Ferguson stond wel dat Rooney wel had gevraagd te mogen vertrekken.

Ik vind ook dat het Rooney moet zijn, die is geschikter dan van Persie in ieder geval.

Scholes kon beter niet zijn mening geven, v Gaal doet juist het andere dan..

31 juli 2014 om 13:37

Misschien weet Scholes dat ook

Ligt eraan. Komt Vidal dan zullen Carrick en Fletcher niet zoveel neer spelen. 1van die 2 zou aanvoerder moeten worden. Maar ja als je niet speelt.....

Een andere zie ik zo snel niet. Rooney heeft de meeste dienstjaren. Dat is in Engeland belangrijk.

Ik denk dat we bij het Nederlands elftal wel hebben gezien dat het niet uitmaakt wie er aanvoerder is, de leider staat toch wel op. Dus ik zou zeggen, doe wat je wilt, Louis.

Van Persie zou ik niet nemen, want hij is niet echt een leider en er schuilt nog altijd een straatjongen in hem als je kijkt naar de uitspraak richting Van Hooijdonk. Rooney vind ik ook niet geschikt, want die dreigt regelmatig met vertrek en wilt steeds hogere salarissen. Ik zou De Gea, Carrick of Jones aanvoerder maken.

31 juli 2014 om 14:01

Die uitspraak richting Van Hooijdonk was volkomen terecht.

31 juli 2014 om 14:34

Ja maar niet echt nodig.

Ik denk dan toch dat de aantal jaren dienstverband een grote rol speelt plus Rooney is Engels dus ik zou Rooney kiezen

Ik zou voor Carrick kiezen.

Misschien is het verstandiger als meneer Scholes eerst eens overlegt met meneer van Gaal voordat hij wat in de media roept....
Anders mag hij van meneer van Gaal wel eens heel lang met die voetballen onder zijn oksels blijven lopen op Old trafford...

31 juli 2014 om 13:36

Waarom zou meneer Van Gaal bepalen dat hij met ballen onder zijn oksel zou lopen? Scholes doet helemaal niets bij united op dit moment. Vorig jaar heeft hij Giggs geholpen, maar dat was uit vrije wil en vriendendienst, toen stond hij ook niet onder contract. Scholes is in theorie net zoveel van united als jij en ik, dus zou gekker zijn als hij even een gesprek met Van Gaal aangaat om het een en ander uit te leggen.

31 juli 2014 om 13:54

Hij is helemaal niet in dienst van United. Hij is analist. Dus kan ie alles gewoon zeggen.

Het zou een gebrek aan respect zijn als RvP het krijgt.

Maar goed, de aanvoerder moet altijd spelen (woorden van Lvg) en ik weet niet of Rooney een onbetwiste basisspeler zal worden. RvP aan de andere kant denk ik wel.

31 juli 2014 om 13:38

Rooney wordt ook een onbetwiste basisspeler hoor.

En hoezo een gebrek aan respect?

31 juli 2014 om 13:46

Want Rooney bijvoorbeeld speelt bijna zijn hele leven voor Utd en heeft al zoveel betekend voor die club, en is nog jong.

31 juli 2014 om 13:54

Moet hij daarom perse aanvoerder worden, terwijl hij al 2x met een vertrek heeft gedreigd?

Als van Gaal van Persie een betere aanvoerder vindt, heeft dat niets te maken met een gebrek aan respect naar Rooney.

Van Persie is gewoon geen aanvoerder type in mijn optiek. Heeft de voetballende kwaliteiten wel ervoor, maar is meer een mentor dan een leider. Rooney is dat wel. Rooney is iemand die alles en iedereen wil helpen, ook tijdens de wedstrijd. Heeft de meeste ervaring met Carrick, maar die is te blessure gevoelig.

Persoonlijk denk ik dat het voor Van Persie niet uit zal maken of hij captain is of niet, ik denk dat het Rooney ten goede komt als hij die band krijgt. Naar mijn idee zal de keuze tussen deze 3 spelers gaan en zou mijn voorkeur bij Rooney liggen.

Ik irriteer me mateloos aan al die ''clubiconen'' van Manutd met hun meninkjes de hele tijd. Houd gewoon lekker je mond, komt je club veel meer ten goede.

31 juli 2014 om 14:18

Ik denk niet dat ze de media opbellen om hun verhaal te doen he?

Als analist wordt Scholes dit gewoon gevraagd. Daar zit hij ook voor, dus hij geeft zijn mening. Lijkt me allemaal vrij logisch.

Is dat zo belangrijk dan, dat kapitein zijn? Komt dat later op je grafzerk of zo? "hij leerde zijn volk kapitein zijn".

Mij lijkt het niet belangrijk dat je het bent. Maar het is misschien wel belangrijk dat iedereen je accepteert als kapitein.

31 juli 2014 om 14:15

Ja, het is natuurlijk een erebaan, en het geeft je meer status (iig buiten het veld).

Ik vind beide geen aanvoerstype, Van Persie heeft bij Nederland laten zien geen leider te zijn, dat was Robben, maar het blijft een topspeler natuurlijk. Rooney vind ik minder goed dan, en verliest te vaak z'n hoofd. Dan denkt die alleen maar met z'n hart en maakt die onnodige overtredingen. ManU heeft nu geen onbetwiste leiders, iets waar Van Gaal vast verandering in gaat brengen. Type Hummels zou hierin ideaal zijn.

31 juli 2014 om 14:58

Mee eens. Paul Scholes doet hier misschien ook een beetje aan "wij van WC-Eend, bevelen Wayne Rooney aan".

Hij moet 1 van de twee verkopen en Reus halen.

31 juli 2014 om 15:08

In het systeem waarin hij nu speelt kan Reus helemaal nergens spelen.

31 juli 2014 om 15:37

Nee hij moet dus gewoon 4-3-3 spelen de hollandse school waar ie een dik boek over heeft geschreven. Kijk bij NL begreep ik het nog maar als je kan kopen wat je wil ga je toch geen 3-5-2 of 5-3-2 spelen. Je koopt toch een seizoenskaart om aanvallend voetbal ye zien of wordt Mufc Chelsea2?

31 juli 2014 om 16:09

Met 3-5-2 kan je ook aanvallend spelen.

En zo kan je ook Rooney, Mata en van Persie kwijt.

31 juli 2014 om 16:36

Waar wil je reus me 3-5-2 neerzetten dan? Dat is absoluut geen wingback dus dan verkracht je zijn kwaliteiten compleet.

31 juli 2014 om 17:17

Los van waar je Reus wilt neerzetten, gaat het
hier over wie aanvoerder dient te worden. Ookal haalt Van Gaal Reus, dan lijkt het mij niet dat hij dan de aanvoerder wordt.

Bigshow

Dat kan in 4-3-3 toch ook?

Rooney persie

Mata

31 juli 2014 om 16:52

Wie wil je dan op het middenveld hebben?

Dit zou trouwens meer 4-3-1-2 zijn.

4-3-1-2 is toch ook 4-3-3 ...,

Vidal en Hererra. En bijvoorbeeld Fletcher. Of carrick

En de Van Persie- haters zij weer actief. Om ziek van te worden.....

Van Persie is een goede aanvoerder, klaar. Jee kan zeggen over hem wat je wilt, maar hij pakt altijd zijn verantwoording.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren