Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Messi alsnog op het matje geroepen voor belastingontduiking

Laatste update:

Lionel Messi moet zich toch verantwoorden voor belastingontduiking. Dat heeft een Spaanse rechter maandag bepaald, zo melden diverse Spaanse media. Volgens de rechter had de superster van Barcelona kunnen weten dat er fictieve bv’s zijn opgericht om belasting over inkomensrechten te ontduiken. Messi zou er zelfs goedkeuring voor gegeven hebben.

/

In juni besliste de rechter nog dat alleen vader Jorge Messi verantwoordelijk was de financiën en niet de voetballer zelf, maar het hof in Barcelona heeft dus anders beslist. De zaak gaat verder tegen beide Messi’s, niet alleen tegen vader Jorge.

Messi en zijn vader werden vorig jaar beschuldigd van belastingontduiking ten opzichte van de Spaanse staat. Over de jaren 2006 tot en met 2009 zou vier miljoen euro te weinig zijn afgedragen. Opmerkelijk, omdat Messi volgens zakenblad Forbes ieder jaar 48 miljoen euro binnenharkt aan salaris, bonussen en sponsorinkomsten.

Denk je dat Lionel Messi bewust de belasting heeft ontdoken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan me niet voorstellen dan dat dit gaat uitlopen op iets anders dan een schikking. Dan zijn we ook weer klaar met deze zaak.

28 juli 2014 om 17:59

Ik dacht dat messi dat ook al had gedaan. Paar miljoen betaald en hij was klaar maar blijkbaar niet.... zou dit nu de reden wezen dat ie wat terug gezakt is?

28 juli 2014 om 18:52

Nee ik denk dat reden veel dieper zit. Met de belasting kun je nog schikken.

28 juli 2014 om 18:59

Met de belastingdienst heeft hij al geschikt. Het financiele is afgehandelt maar het strafrechtelijke deel komt nu voor de rechter. Opvallend is dat het OM hem niet voor de rechter wil en alleen maar Senior. De rechter wil echter dat junior ook voor hem verschijnt.

Wanneer Messi schuldig wordt verklaard, moet hij net als ieder ander 'normaal' mens de juiste straf krijgen. Alleen omdat hij een bekend persoon en een rolmodel is, zou het niet moeten betekenen dat hij alleen een schikking of iets dergelijks krijgt.

28 juli 2014 om 17:34

Dus jij als "voetbalfan" hoopt dat een van de beste en mooiste voetballers aller tijden achter de tralies gaat?

28 juli 2014 om 17:36

hij zegt niet dat hij het hoopt. maar het zou wel gwn terecht zijn. dat vind ik ook, ook al is het messi

28 juli 2014 om 17:37

Ja, als hij de straf verdient is het toch meer dan normaal dat hij een straf krijgt?

28 juli 2014 om 17:39

Nee, ik hoop als fatsoenlijk en normaal mens dat iedereen de straf krijgt die hij/zij verdient. Dan moet er geen onderscheid gemaakt worden tussen een normale arbeider, of een profvoetballer. Vind je wel? Natuurlijk geniet ik van Messi als voetballiefhebber, maar het zou vreemd zijn dat ik hoop dat hij ongestraft blijft, zodat ik kan genieten van zijn dribbels en doelpunten. Vreemd dat jij dit onderwerp aanhaalt.

28 juli 2014 om 18:21

Ja hij hoort gewoon in de bak kleine crimineel is het

28 juli 2014 om 19:37

Dus omdat hij een ster voetballer is moet hij niet de gevangenis in? Mooie boel zou dat worden zeg..

28 juli 2014 om 19:50

ja hoor ibra, dus ik als paralympic fan mag hopen dat Pistorius vrijgesproken wordt ondanks wat hij (wellicht) heeft gedaan? Iedereen verdient dezelfde straf net als Hoeness.

28 juli 2014 om 20:59

Gast serieus. Vind jij echt dat een speler als Messi hermee wrg mag komen, kndst hij zo geweldig voetbalt?

Hij verdient zijn straf net zo hard als ieder ander persoon!

30 juli 2014 om 16:59

This just shows that the greater you are, the more ways haters will try to destroy you and drag you down.

28 juli 2014 om 17:36

Een schikking is heel normaal bij belasting zaken. Zou juist raar als er wat anders uit zou komen.

28 juli 2014 om 17:39

Het gaat natuurlijk om de omvang van de belastingontduiking. Zoals iedereen weet, is Hoeness voor 3,5 jaar achter de tralies. Mooie schikking is dat ja.

28 juli 2014 om 18:32

Een schikking met de belastingdienst heeft hij al getroffen. Hij heeft 5 miljoen betaald en de zaak is afgedaan voor de belastingdienst. Daar gaat het nu niet om. De rechter heeft bepaald dat er alsnog een rechtszaak moet komen. Wat uiteraard terecht is omdat hij fraude heeft gepleegd. Zou toch van de zotte zijn dat je met een schikking weg kan komen. Fraude plegen, niet gelukt, dan maar schikken?

28 juli 2014 om 18:03

Net als bij Uli Hoeness die gevangenisstraf kreeg.

28 juli 2014 om 18:26

In duitsland.

28 juli 2014 om 20:28

Precies. In zijn positie is belastingontduiking op een dergelijke schaal een nog veel grotere misdaad dan wanneer een 'normaal mens' bv. uitkeringsfraude pleegt. Het is toch ongelooflijk: zoveel miljoenen binnenharken en dan nog de boel flessen? De cel in met die hap. Sterker nog: hij zou een wereldwijde schorsing moeten krijgen voor zijn belachelijke gedrag.

Als het waar is gewoon de juiste straf die in dat land geld toekennen ben benieuwd wat hem dan boven het hoofd hangt.

Hmm ja geloof er weinig van, toen was hij een jaartje of 19 alsof je dan je eigen belastingzaken regelt als je meer dan een paar ton verdient en geen verstand van zaken hebt...

28 juli 2014 om 17:32

Dat wil natuurlijk niks zeggen wanneer je 18 jaar of ouder bent ben je zelf verantwoordelijk. Of dat de juiste leeftijd is, is een ander punt. Iemand van 18 jaar kan ook justitiële fouten begaan en dit zou door verkeerde begeleiding van eventueel ouders kunnen komen, toch wordt hij dan bestraft.

28 juli 2014 om 17:36

Dat hij verantwoordelijk is staat buiten kijf, het enige wat ik in twijfel trek is het punt dat hij er van geweten zou hebben, je krijgt her en der sponsor bedragen binnen en een enorm salaris. Het is jammer dat hij zijn zaken niet door de juiste personen heeft laten behartigen

28 juli 2014 om 17:33

Dat maakt in principe niets uit. Het is jouw geld dus jij bent er uiteindelijk verantwoordelijk voor. Als jij besluit om iemand anders jouw geldzaken te regelen ben je die verantwoordelijkheid niet kwijt. Bovendien, als het klopt dat Messi toestemming heeft gegeven voor het oprichten van fictieve Bv's (wat in het artikel staat), dan is Messie gewoon schuldig aan belastingontduiking. En ik vind dat hij dan in principe moet worden bestraft als ieder normaal mens. Maar omdat er zoveel financiële en sportieve belangen mee spelen, zal er wel een schikking komen.

28 juli 2014 om 17:37

Juist niet. OM en belastingdiesnst gaan er juist harder in omdat hij een beroemde voetballer is, Ze willen juist niet schikken maar hem aan de hoogste boom hangen.

28 juli 2014 om 17:37

Ik vulde mijn eerste belastingaangifte in op mijn 16e nadat mijn supermarkt me blijkbaar maar 2,60€ per uur gaf. De rest verdween doordat ik geen loonheffingskorting had. Iedereen kan zijn belasting regelen, maar voetballers doen dat waarschijnlijk inderdaad niet, vooral die Zuid-Amerikanen hebben vaak hun hongerige vader die het regelt. Ik snap deze ontduiking echt niet, als er zoveel miljoenen worden verdiend.

28 juli 2014 om 17:42

Tuurlijk maar een belastingaangifte invullen van een 'normaal persoon' even jou als voorbeeld, is een stuk simpeler dan van een voetballer die verschillende inkomensbronnen heeft, sponsoren, merchandise etc. Waarschijnlijk ook meerdere eigendommen denk hierbij aan auto's, huizen enz. Dat hij verantwoordelijk is oke, maar dat stukje van opzet snap ik niet dat is het enige wat ik in twijfel trek

28 juli 2014 om 17:42

Mensen die zoveel geld verdienen, weten van gekkigheid niet wat zij met het geld moeten doen. Vreemd is echter dat zij júist steeds meer geld willen hebben. Kijk naar alle profvoetballers in deze wereld. Ze verdienen miljoenen en zijn allang binnen. Wanneer ze echter de kans krijgen om bij een andere club te spelen, waar ze het plezier weer kunnen terugkrijgen, gaan ze niet akkoord met een salaris van 8 miljoen per jaar, in plaats van de 10 miljoen die ze op dit moment krijgen.

28 juli 2014 om 17:44

Ik vond het leuk om even te relativeren Camp nou magic, maar ik ben het eigenlijk met je eens. Ik zie de opzet er ook niet in.

28 juli 2014 om 19:25

Dat komt vooral omdat mensen gewend zijn aan zo'n hoge hoeveelheid inkomsten. Je ontwikkeld een uitgavepatroon, wat voor sommige mensen erg moeilijk kan zijn om te veranderen of van af te stappen.

28 juli 2014 om 17:40

@camp Nou Magic
zodra je salaris verdient ben JIJ verantwoordelijk voor de belasting aangifte dus dan moet je maar iemand inhuren als je er niks van snapt.

28 juli 2014 om 17:43

Leipek, dat heeft hij juist ook gedaan, dat is het hele punt. Dat heeft hij al in meerdere statements aangegeven, hij heeft alleen de verkeerde mensen ingehuurd vandaar dit zooitje..

28 juli 2014 om 18:04

Maar als hij ze handtekening op papieren gezet heeft voor Bv's die niet bestaan dan ben je zo schuldig aan fraude als je maar kan.

28 juli 2014 om 18:10

Leipik, je mist mijn hele punt, je vertrouwt de mensen wie jou belangen behartigen anders stel jij ze niet aan. Als jij dan een document moet onderteken trek jij dan echt hun oordeel in twijfel en ga je alle kleine lettertjes lezen? Nee want daar huur je hun voor in. Het enige wat ik in twijfel trek in dit artikel is het feit dat Messi alwetend zijn belasting heeft ontdoken. Dat hij verantwoordelijk is dat begrijp ik.

28 juli 2014 om 18:12

Wat is een BV die niet bestaat?

28 juli 2014 om 18:13

@camp
Jij leest nooit formulieren waar je voor moet tekenen? ik zou daarmee beginnen want zodra er over geld gesproken word moet je altijd voorzichtig zijn.

@mrbrightside
Loop de kamer van koophandel binnen richt een Bvtje op en klaar het is makkelijker om dat te doen als snoep stelen in de jamin.

28 juli 2014 om 18:19

Dan bestaat die toch....

28 juli 2014 om 18:28

Op papier maar als jij een BV maakt met schijn omzetten en kosten ben je alsnog een niet bestaande BV

28 juli 2014 om 18:31

@leipek, ja tuurlijk wel maar ik heb toch ook niemand die mijn zaken behartigt als ik een paar ton verdiende en verschillende inkomstenbronnen heb denk je dan ik dat ik zelf mijn aangifte doe? Ik heb geen flauw idee hoe ik dat zou moeten doen als ik van zulke zaken totaal geen verstand heb. Nogmaals ik snap dat hij verantwoordelijk is, maar ik geloof niet dat hij het met opzet heeft gedaan

28 juli 2014 om 18:36

Opzet of niet je bent verantwoordelijk voor je eigen zaken en als je je handtekening eronder heb gezet kan je er echt niet meer onderuit komen of je moet wel heel goed bewijs hebben.
En de belasting oplichten is slechter als een moord plegen ze straffen alles af en zo hard als hun willen.

28 juli 2014 om 17:29

Precies, dat is het wrange van deze wereld. Ieder ander zou een flinke straf krijgen en daardoor flink in de problemen komen. Alleen omdat deze man Messi heet, zou het dus niet zo zijn.

28 juli 2014 om 17:33

Toch heb ik 'een beetje hoop' als ik kijk naar het feit hoe Uli Hoeness gestraft is voor zijn belastingontduiking. Hij kreeg een gevangenisstraf van 3,5 jaar. Het zou een goed signaal zijn wanneer beroemde mensen ook eens een flinke straf krijgen, in plaats van altijd maar een geldboete. Zo'n geldboete doet geen pijn.

28 juli 2014 om 18:18

Wat is jou probleem, kom je niet aan je trekken omdat je geen vriendin hebt die ze voor je doet en reageer je daarom je frustratie af op dit artikel? Wat boeit het jou wat er met Messi gebeurt je praat er echt over alsof het leuk is en kom niet met die slappe smoesjes zo van ' nee maar het is gewoon terecht blablabla ' je stookt lekker het vuurtje op man, en iedereen hier die op messi persoonlijk afgaat denkt niet na met zijn verstand. Alsof Messi tijd heeft om al die paginas belasting door te gaan lezen en en dan ook nog wat van moeten begrijpen. Je moet juist naar zijn vader en medewerkers kijken die op geld belust zijn en aan zijn zoon wil verdienen, en verder ken jij helemaal geen feiten man dus voordat er daadwerkelijk aangetoont wordt dat Messi hier welwillig voor heeft gekozen moet je je mening voor je houden.

28 juli 2014 om 19:11

Leuk relaas Tnebz maar je bent zelf verantwoordelijk voor je geld, dat zijn feiten.

29 juli 2014 om 01:09

Tnebz, Als het artikel klopt en er zijn Bv's opgericht dan moet Messi jr toch echt handtekeningen en dergelijke zetten. Snap ook niet dat als je zoveel verdiend je dan bv's gaat oprichten om belasting te ontduiken. Echter moet hier een kanttekening geplaatst worden in dat Nv's een IBM bijvoorbeeld Nederland als belastingparadijs gebruikt en dat is zogenaamd legaal :' We moeten het maar nemen zoals het is en dat is dat Messi zelf verantwoordelijk is en dat het gewoon dom is dat hij Bv's opricht terwijl dat niet persé nodig is.

28 juli 2014 om 17:32

Dit artikel lezen en dan reageren met; hij komt er mee weg........

28 juli 2014 om 17:32

Hij komt er niet weg mee, hij was onschuldig verklaard. Zo moeilijk is dit verschil niet.

28 juli 2014 om 17:36

In de zaak van ze vader en nu met nieuwe bewijsstukken word hij apart berecht.

29 juli 2014 om 16:33

Hij is gewoon schuldig en hij moet een straf krijgen zoals een ander persoon.

28 juli 2014 om 17:43

Ehm, zijn straf is nog niet bekend, dus hoe kan je dan de conclusie trekken dat hij weg komt met belasting ontduiking?

Niks aan de hand gewoon een paar miljoen storten en alles is weer ok.

28 juli 2014 om 17:32

Nee, dat zou het niet moeten zijn. Kijk naar Uli Hoeness, hij krijgt ook een straf van 3,5 jaar gevangenisstraf.

28 juli 2014 om 19:51

Ik denk niet dat je Uli's zaak met deze zaak kan vergelijken. Uli wist wel degelijk wat hij deed. Hij deed het bewust. Het lijkt mij heel sterk dat Messi het wist.

28 juli 2014 om 20:19

Zodra bewezen is dat Messi er vanaf wist, dan moet hij naar mijn inziens eenzelfde soort straf krijgen. Indien bewezen wordt dat hij er niets vanaf wist, dan zal er vast nog een andere straf voor zijn, maar ik snap je punt.

28 juli 2014 om 17:39

@ vishnu wacht maar tot je een baan heb en je op je salaris strookje ziet wat je moet afdragen aan de staat door dit soort idioten word dat bedrag elk jaar weer hoger en je krijgt er zelf niks meer van terug.

28 juli 2014 om 17:54

Als jij structureel te weinig belasting hebt overgedragen dan zal je straf echt niet gelimiteerd blijven tot een naheffingsaanslag en wat aanmaningen. Afhangende van het gewicht van het verzuim kan zulk gedrag makkelijk een celstraf als gevolg hebben, vooral als je nagaat dat je hier met 4 miljoen te maken hebt dat niet is overgemaakt aan de Spaanse belasting autoriteiten. Iedere burger heeft plichten te vervullen. Soms kan het zo zijn dat men tijdelijk niet in staat is om deze te vervullen of het gewoon vergeet. Daarvoor zijn naheffingen en aanmaningen. Echter gaat het hier om miljoenen (!!) van maar liefst 8 jaar terug. In de tussentijd zijn er voldoende herinneringen van Messi geweest (of zijn zaakwaarnemer) dat hij een deel van zijn plicht verzuimd heeft. In sommige landen kun je misschien je plichten afkopen, maar in een normaal Westers land land binnen de Euro hoort dit niet zo te zijn. Mocht Messi daadwerkelijk voor belastingontduiking schuldig worden gevonden voor die 4 miljoen, dan vrees ik toch voor de kleine wereldster...

28 juli 2014 om 18:05

Kamp Messi wil al jaren schikken. Belastingdienst wil dit niet omdat ze met een rechtzaak publiciteit genereren. Let wel; Het OM wil hem niet in een rechzaak.

28 juli 2014 om 18:15

Schikken willen ze allemaal maar als je een bepaalde grens voorbij bent gegaan hoor je gewoon bestraft te worden en een schikking doet geen au vooral niet als ze die zelf voorstellen.

28 juli 2014 om 18:18

En wat is de grens? Het OM wil Messi niet eens voor de rechter.

28 juli 2014 om 18:21

Het gaat over meerdere jaren normaal kan je een foutje 1 keer maken maar bij 2 of meerdere keren word je toch gestraft en dit gaat over meerdere jaren.
De zaak kwam vandaag voor de rechter dus ze willen het wel degelijk.

28 juli 2014 om 18:30

@mrbrightside:

Ah oké, dat ze al jaren willen schikken wist ik nog niet, dat verandert de zaak nogal. Italiaanse praktijken zijn het daar dus in Spanje haha. Over die grens die leipek stelt: Dat zal dus een rechtszaak moeten vaststellen. Normaal staan dit soort zaken niet expliciet in de belastingwetten vastgelegd, dus zal de rechter tot zijn beslissing moeten komen met jurisprudentie etc.

28 juli 2014 om 18:31

Het OM wil alleen Senior en niet junior. De rechter heeft dat afgewezen.

Dit nieuws is al 2 weken oud Vz!! Dan is het toch geen nieuws meer. Het schijnt dat Messi 63 miljoen moet terugbetalen aan de Spaanse belastingdienst vanwege zijn grote "hacienda" Dit is een groot landhuis. Nu weet ik niet precies of Messi hier verantwoordelijk voor is of dat de personen die het regelen steken hebben laten vallen. Lijkt mij niet slim en iets voor Messi om zoveel geld achter te houden als je al zo rijk bent.

Messi moet gewoon van Barca meer salaris eisen om dit te betalen. En anders dreigen met doorwandelen en niet forceren om niet geblesseerd te raken voor het wk over 4 jaar.

28 juli 2014 om 21:57

Haha, waarom zou Messi nou meer salaris vragen... 1. Hij zou de gierigste man ooit zijn, 2. Hij heeft vele tientallen miljoenen op de bank staan

Snap t zelf niet zo goed, volgens mij als je je imagorechten dusdanig structureerd en dus via in dit geval nederland laat lopen betaal je sowieso maar 2% belasting hierover.

Snap dus niet of ze hier niet van af wisten en ander niet legaal alternatief hebben gebruikt of gewoon de 'legale' mogelijkheid fout geregeld hebben.

Waarschijnlijk heeft Barca Messi de kneepjes van het vak zelf aan Messi geleerd Barca doet de laatste tijd in ieder geval goed aan imagoschade.

Ik wil de auteur(s) eens vriendelijk verzoeken om een artikel eerst door te lezen voor het te plaatsen. Of zorg dat iemand anders het een keer doorleest:

'In juni besliste de rechter nog dat alleen vader Jorge Messi verantwoordelijk was de financiën en niet de voetballer zelf'

Die zin is zo krom als wat, dat valt zelfs een 14-jarige scholier nog op.

on: Ik snap niet dat ze het risico willen lopen, ze krijgen sowieso al genoeg geld binnen in huize Messi.

Edit: Speciaal voor de mensen die mijn reactie verkeerd interpreteren.

28 juli 2014 om 17:38

En ik wil jou eens vragen beter te lezen want vandaag kwam Messi weer voor de rechter en er is genoeg bewijs geleverd tegen Messi om een nieuwe zaak tegen hem aan te spannen.

28 juli 2014 om 17:55

En ik zou jou willen vragen om de reactie van Dd28 nog eens te lezen, want jouw reactie gaat totaal niet in op wat Dd28 stelt. Dd28 heeft het over grammaticale fouten in de stukken, daarna geeft Dd28 aan dat hij niet begrijpt dat vader en zoon Messi het risico willen lopen op zo'n straf.

28 juli 2014 om 18:06

Hij geeft nergens aan dat het over grammatica gaat en hij verwijst naar de vorige keer dat deze zaak voor de rechter kwam en niet benoemt dat hij heropend is.

28 juli 2014 om 20:24

Wat Jzanetti dus zegt, die zin klopt gewoon niet. Dacht dat het wel duidelijk was aangezien ik daarvoor zeg dat de auteur eerst het stuk moet doorlezen. Blijkbaar moet je hier alles precies vertellen omdat er altijd weer reacties als deze komen.

28 juli 2014 om 17:42

Jah dat was juni, dit is actueel kameraad, 28 juli.
However, the court in Barcelona has decided that Lionel Messi could have known about and approved the creation of a web of shell companies that were allegedly used to evade taxes due on income from image rights.

28 juli 2014 om 20:24

Ten eerste, kameraad?

Ten tweede had ik het over het gebrekkige Nederlands.

29 juli 2014 om 00:45

Je hebt gewoon je reactie aangepast achteraf om nu te doen lijken alsof wij jou verkeerd begrepen.

29 juli 2014 om 13:48

Ik heb het alleen wat verduidelijkt. Kijk hierboven naar de reactie van Jzanetti. Hij zegt precies wat ik bedoelde om 17.55 en mijn reactie is aangepast om 20.25, ruimschoots na de tijd.

Ik heb er ook bijgezet dat ik het aangepast heb voor de mensen die het verkeerd begrepen. Dus ik snap je hele punt niet.

Verdien je rond de 50 miljoen per jaar en dan nog belasting gaan ontduiken echt triest. Maarja wat geld wel niet allemaal doet met deze wereld. Hoe meer je verdient hoe meer je wilt.

28 juli 2014 om 17:39

Hoe beroemder iemand is hoe sneller mensen hem veroordelen. Hij is niet schuldig verklaart.

28 juli 2014 om 17:42

De zaak word weer heropend dus ze hebben bewijsstukken moeten leveren.

28 juli 2014 om 17:44

Het feit dat er al eerder een rechtszaak is geweest en dat er nu opnieuw onderzoek naar gedaan wordt, zegt al genoeg. Natuurlijk blijft iedereen onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. Maar zoals zoveel mensen hier aanhalen, het is toch vreemd dat je met zo'n vermogen toch nog de drang hebt om ergens een slaatje uit te slaan, of ben ik nou gek?

28 juli 2014 om 17:44

Nog niet officieel nee maar het stinkt aan alle kanten dus ga er maar vanuit dat er dingen niet op orde zijn.

Tja het is ook een Joodje, die doen niks anders

28 juli 2014 om 17:44

Is Messi een echte jood? Wist ik niet. Maar ze doen wel degelijk ook andere dingen, zoals het vermoorden van onschuldige mensen en kinderen. Dat kunnen ze heel goed.

28 juli 2014 om 17:56

Haha tuurlijk niet

28 juli 2014 om 18:37

Hij is geen jood, hij rolt er wel mee, net als barca. Niet gek dus dat veel prijzen naar messi gaan (zionistisch lobbyen), en veel arabische prijzen naar ronaldo.

28 juli 2014 om 20:03

Je zegt wel tuurlijk niet maar nu ik zo nadenk. Messias en Messi???

28 juli 2014 om 17:57

Zou me verbazen als het blijkt dat hij belasting heeft ontdoken, iemand als Messi heeft toch een financieel iemand naast zich die zijn zaakjes netjes regelt. Dus het zou me ook heel erg verbazen als hij uiteindelijk verantwoordelijk wordt geacht voor iets waar naar mijn mening hij dan zelf vrij weinig aan kan doen. Behalve dat hij iemand heeft ingehuurd die zijn zaken op een illegale manier heeft geregeld.

Magicr

Leuk om te zien dat je zegt dat je altijd normaal praat over Messi. Maar beamen dat hij een jood is betuigd van weinig respect. Naar mannetje dat je bent.

28 juli 2014 om 18:03

Ik snap wat je bedoelt met het feit dat je gevoel zegt dat hij er vrij weinig aan kan doen maar toch blijft hij verantwoordelijk. Hij heeft dan wel iemand ingehuurd maar feit blijft dat het wel jouw geld is en dat jij daar verantwoordelijk voor bent en blijft. En daarbij schijnt hij dus toestemming te hebben gegeven voor het oprichten van fictieve Bv's waardoor hij zeker verantwoordelijk is, het is niet zo dat dit allemaal achter zijn rug langs is gedaan.

28 juli 2014 om 18:07

Het Spaanse Om zegt het tegendeel. Die willen Alleen Messi Senior in een rechtzaak.

Tja, dan kunnen Messi zijn schijnbewegingen nog zo goed zijn maar als hij zich daadwerkelijk schuldig heeft gemaakt aan belasting ontduiking dan moet hij daar inderdaad zoals hierboven al wordt gezegd gewoon voor gestraft worden, wat voor straf het dan ook mag zijn.

Vooralsnog is Messi natuurlijk nog onschuldig, maar het feit dat er opnieuw onderzoek wordt gedaan laat al zien dat er toch dingen zijn in die zaak die niet kloppen.

Ik ben blij dat dit besloten is door de rechtbank in Barcelona. Mocht dit zijn gedaan door een rechtbank in Madrid dan had je de poppen aan het dansen.

Uiteraard zal er een schikking plaatsvinden, ben alleen benieuwd naar de 'straf' die volgt.

Raar aangezien in de krant stond dat Messi de afgelopen 7 jaar, 100miljoen aan belasting heeft betaald.

28 juli 2014 om 20:20

Als blijkt dat Messi 125 miljoen aan belasting had moeten betalen, dan had hij die 25 miljoen extra ook moeten betalen. Wanneer je in een schaal van bijvoorbeeld 52 procent zit, geloof ik best dat het bedrag rond deze cijfers ligt, gezien het jaarsalaris + inkomsten van Messi.

Iedereen haat ronaldo, maar wie is nou degene die niet met supporters op de foto wilt geen handtekeningen uitdeeld en de belasting ontduikt?

28 juli 2014 om 19:31

idd ronaldo wordt altijd in negatieve daglicht gezet maar eigenlijk is messi gewoon een nagemaakt mannetje

28 juli 2014 om 20:30

Ja zo gaat dat: de kracht van de media.

Net als dat Real bv in Studio Sport al jarenlang als 'bad guys' worden afgeschilderd waar Barça dan de 'good guys' zouden zijn. De cel in met die hap!

28 juli 2014 om 21:16

haha, jullie reacties. Echt om te lachen. Misschien is al dit negatieve nieuws ook wel 'de kracht van de media' om Messi in een kwaad daglicht te zetten. Jullie geloven het ook allemaal maar blindelings en nemen alles maar voor lief. Ik denk dat Messi meer heeft geschreven met zijn handtekeningen dan jullie ooit in jullie hele leven zullen schrijven.

Gewoon achter slot en grendel omdat het messi is hoeft hij niet te branden kom op zeg iemand die zicht de tering werkt en belastingfraude zet moet toch ook gewoon branden snap dit soort fucking mensen niet die zeggen het is messi moest hij eerder aan denken en hij verdient genoeg hij heeft het helemaal niet noedig om belastingfraude te zetten, gewoon op slot die l.messi

Apart. David Villa en Casillas zijn voor hetzelfde vergrijp vrijgesproken. Ze hoefden niet eens voor te komen.

Ieder mens moet gelijkwaardig behandeld worden. Als Messi schuldig is, dan moet hij hetzelfde straf krijgen als elk ander mens. Echter leven we in een wereld waar machtsverhouding een hogere waarde heeft dan rechtvaardigheid. Ik verwacht (ook al is hij wel schuldig) geen ernstige gevolgen voor Lionel Messi, maar hopelijk is hij onschuldig en krijgt dit geen vervelend staartje.

Man kom op je verdient bakken vol.met geld..

Als hij dit echt bewust heeft ontlopen is hij echt oliedom. 4 miljoen voor hem is deze hele soap niet waard als je zijn bankrekening ziet. Maarja.... Eigen schuld dikke......

Hoppa, achter de tralies ermee!!

Het is gewoon heel heel dom van Messi om zijn financiën geheel in handen te leggen van zijn vader. Er lopen waarschijnlijk schimmige advieurs om de Messi's heen. Wat doe je als je geen verstand van belastingen heb en je vader en zijn adviseurs adviseren jou om ergens voor te tekenen. Zo is het natuurlijk gegaan.

Messi had top -adviseurs behoren in te huren. Dwz fiscalisten van Kpmg, PWC of Ernst & Young a raison van 500 euro per uur. Dan was dit niet gebeurd. Nu heeft hij frauduleus gehandeld hetgeen een misdrijf is en dus ook wordt berecht onder het strafrecht. Bij ons zou dat leiden tot een taakstraf.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren