Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Surinaamse voetbalbond wil wet veranderen en hoopt op Leerdam

Laatste update:

Suriname hoopt in 2018 mee te doen aan het WK in Rusland. De nationale voetbalbond (SVB) beseft echter dat er momenteel te weinig kwaliteit aanwezig is om een kans te maken op kwalificatie voor dat mondiale eindtoernooi. De bond wil dat de wet wordt aangepast waardoor spelers sneller een tweede nationaliteit kunnen krijgen.

/

De SVB stelt, zo schrijft de Trouw, dat 'mensen die van speciaal belang' zijn voor het land, een tweede nationaliteit moeten kunnen krijgen. Men heeft een juridisch stuk naar het parlement gestuurd. Als de wet wordt aangepast, zou bijvoorbeeld een speler als Kelvin Leerdam voor Suriname in actie kunnen komen. De 24-jarige middenvelder van Vitesse werd geboren in Paramaribo en kwam nog niet uit voor het Nederlands elftal.

Niet iedereen in Suriname staat achter het initiatief van de SVB. Ook de voorzitster van het parlement, Jennifer Simons, heeft twijfels: "'Ik vind dat we als Suriname de afgelopen tijd veel te weinig hebben geïnvesteerd in onze eigen sporters. Als we dat beter doen, kunnen we ook een heel eind komen. We zien namelijk dat we bij boksen en zwemmen wel internationaal succes boeken. Dus als we het bij het voetbal goed aanpakken, hebben we misschien alleen als aanvulling wat spelers uit het buitenland nodig."

Het Surinaams voetbalelftal staat op de 136e plaats van de FIFA-wereldranglijst. De Natio kwalificeerde zich nog nooit voor een WK. De recordinternational- en topscorer van Suriname is Clifton Sandvliet. De nu 36-jarige middenvelder van de Walking Boys Company uit Paramaribo speelde eerder voor SV Transvaal en het Surinaams Nationaal Leger.

Denk jij dat Suriname zich kwalificeert voor het WK 2018?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou een goede aanvulling kunnen zijn op een momenteel zwak elftal. Als dit wordt doorgevoerd dan kunnen er flink wat scouts uit gaan zoeken wie speelgerechtigd kan worden gemaakt. De heer Simons heeft zo zijn twijfels, maar met zijn instelling haal je het WK nooit. Als Suriname kun je afwachten, maar dan gebeurd er niks. Niet dat je op deze manier het WK gegarandeerd, haalt, maar in de Noord Amerikaanse kwalificaties is wel het een en ander mogelijk en als je nu begint met bouwen, met deze wet, dan lijkt me het WK in 2022 een meer passende insteek.

15 juli 2014 om 18:49

Komt misschien omdat meneer Simons Jennifer heet en een vrouw is. Die weet waarschijnlijk niet eens wat buitenspel is.

15 juli 2014 om 18:56

Haha briljant! Zie niet in waarom iemand vanuit Su hiertegen is!? Voetbal is nog steeds nergens en is niet te vergelijken met individuele sporten als zwemmen en boksen.

15 juli 2014 om 19:22

Nee de twijfel zal er waarschijnlijk zijn omdat een land als Suriname genoeg andere problemen heeft om zich mee bezig te houden dan met iets zoals dit.

15 juli 2014 om 19:42

Tja toch blijven het individuen in Suriname die er mee bezig zijn, en niet het gehele land. Met het accepteren van deze wet hoef je niet een heel land te betrekken. De uitvoering zal vervolgens op het conto van de Surinaamse voetbalbond komen, wat betreft het vinden van spelers en deze speelgerechtigd krijgen. Dan kunnen de mensen die zich met andere dingen bezig willen, of moeten houden, zoals hoogstwaarschijnlijk mevrouw Jennifer ( ) . Als voorzitster van het parlement heeft zij niet extreem veel werk aan de daadwerkelijke uitvoering en het zou een mooi initiatief zijn binnen haar land (mits er animo voor is).

15 juli 2014 om 20:57

Ik vind dat alle surinaamse spelers in het Nederlands elftal gewoon voor Suriname moeten spelen.

15 juli 2014 om 23:18

Precies!

15 juli 2014 om 23:51

Wat een onzin. Iedere speler met een dubbele nationaliteit kan kiezen. Zij dus ook!

16 juli 2014 om 13:04

Geen enkele speler in van Surinaamse afkomst in Nederland kan op dit moment kiezen. Omdat ze geen dubbele nationaliteit hebben, de Surinaamse nationaliteit verlies je namelijk automatisch als je de Nederlandse nationaliteit hebt aangenomen. Dat is iets speciaals wat ze in de Suriname politiek hebben afgesproken, je kan daar geen dubbele nationaliteit hebben. Turken en Marokkanen kunnen bijv wel dubbele nationaliteit hebben omdat die landen dat wel toestaan, maar in Suriname is het verboden dus spelers als Kelvin Leerdam kunnen niet kiezen.

Idioot natuurlijk om naar het parlament te luisteren als het om voetbal gaat. Suriname moet zeker gebruik maken van spelers met Suri roots want ze zitten in de Concacaf zone en jongens uit de NL competitie strijden daar gewoon om een WK ticket.

15 juli 2014 om 19:12

Ja, werkelijk belachelijk dat de volksvertegenwoordiging iets te zeggen zou hebben over de regelgeving rondom naturalisatie... Succes in topsport is immers véél belangrijker dan onzin als eerlijke en rechtvaardige wetgeving en het investeren in eigen voorzieningen en jeugd..

15 juli 2014 om 19:26

Betwijfel ik. Spelers met Surinaamse roots die echt talent hebben zullen waarschijnlijk eerder voor het Europese land waar ze wonen kiezen (zoals Nederland).

Daarnaast is de concurrentie best zwaar. Als ze al door de voorrones komen dan mogen samen om 3 tickets en 1 playoff ticket strijden met de VS, Mexico, Costa Rica en Honduras.
Deze 4 hebben toch aardig wat talent en structuur in de selectie, ik betwijfel dat Suriname genoeg spelers zover krijgt voor hun te kiezen om in de buurt te komen.

15 juli 2014 om 19:49

De Fifa eist dat spelers de nationaliteit hebben van het land waarvoor ze spelen. Alle spelers met Surinaamse roots in Nederland hebben niet de Surinaamse nationaliteit. Zelfs jongens die in Suriname zijn geboren zoals Edgar Davids hebben niet de Surinaamse nationaliteit. Dat komt door wetten van het parlement die dubbele nationaliteit verbieden, dus moet het parlement wel eerst die wet veranderen.

15 juli 2014 om 20:20

@Antonius: volgens mij begrijp jij de waarde van topsport niet voor een land, en vooral als het om Suriname gaat. Wij zien Surinaamse-Nederlanders voor Oranje spelen. Maar het zou toch schitterend zijn als Suriname zelf ook een behoorlijk elftal op de been kan brengen? Zie Costa Rica of Uruguay, weliswaar hebben zij meer inwoners dan Suriname, maar als wij ook uit de Nederlandse poel kunnen vissen kunnen wij mogelijkerwijs ook ooit een achtste finale bereiken op een WK...

Met een Kelvin Leerdam ga je het WK ook niet halen. De goede spelers met een Surinaamse achtergrond zullen altijd voor het Nederlands Elftal kiezen, lijkt mij. Wat je dan overhoudt, gaat niet genoeg zijn om potten te breken in het internationale voetbal.

15 juli 2014 om 19:07

Ik schat de Nederlandse spelers met een Surinaamse achtergrond hoger in dan bijvoorbeeld de spelers van Costa Rica. Suriname kan spelers oproepen als Marvin Emnes (swansea), Royston Drenthe (reading), Darryl Lachman (twente), Ryan Donk (kasımpaşa), Evander Sno (westerlo) en ga zo maar door. Kan je een mooi team mee kneden.

15 juli 2014 om 19:28

En Costa Rica heeft Navas (Levante), Campbell (Arsenal) en Ruiz (Fulham). Dan vergeet ik er nog een aantal, dus wat is nu je punt? Costa Rica zou gehakt maken van een elftal dat uit die spelers bestaat.

15 juli 2014 om 19:33

Ja juist! En dat kan wel eens een niet zo slecht pot voetbal worden, en misschien kan er ook serieus worden meegedaan om een toernooi aangezien de landen in die regio niet allemaal van Europees topniveau zijn zoals ; Nederland, Frankrijk, Duitsland of Spanje..

15 juli 2014 om 19:37

Het punt is dat Suriname een net zo goed team als Costa Rica kan krijgen, misschien wel beter over alle linies. Op dit moment is Costa Rica inderdaad beter, omdat ze al een tijd samen spelen en het team hebben opgebouwd.

15 juli 2014 om 19:44

Al wordt het team uiteindelijk niet beter dan Costa Rica. Dat is het momenteel oook niet. Ik vind de vergelijking een slecht tegenargument voor dit wetsvoorstel, waar het uiteindelijk om gaat.

15 juli 2014 om 20:05

in welke continenten kwalificatie poule is suriname ingedeeld? ik neem aan zuid-amerika?
dan word het sowieso een onmogelijke opgave. als ze bij midden amerika ingedeeld zijn hebben ze opzich een goede kans.

15 juli 2014 om 20:45

Midden-Amerika

Eerst door de kwalificatie ronde komen en dan poule fase tegen Honduras Mexico Costa Rica Amerika

15 juli 2014 om 20:47

Niet in Zuid Amerika, en Midden Amerika heeft geen kwalificatiepoules maar behoord tot Noord Amerika. Dit bleek overigens al wel uit voorgaande berichten, ook van anderen.

15 juli 2014 om 20:53

Ter info. Suriname heeft wel vaker tegen costa rica gespeelt.
Costa rica heeft de meeste duels gwonnen maar niet met grote cijfers.diit zonder de jongens uit nederland /Belgie/USA en Brazilie.en dan tegen een costa rica op vole sterkte.
Dus gehakt maken...ik heb mijn twijfels

15 juli 2014 om 21:09

Andermaal, ik snap de specifieke vergelijking met Costa Rica niet zozeer. Ik begrijp dat die deelnamen aan het afgelopen WK, maar ik denk dat het er hier om gaat dat Suriname als voetbal-land stappen wil maken om beter te presteren. Niet om nou specifiek een wedstrijd van Costa Rica te kunnen winnen. Dat zou heel leuk voor ze zijn, maar aan 1 wedstrijd heb je niet zo veel. Dit artikel heeft te maken met de structurele verbetering van Surinaams voetbal. En dat willen ze dan doen buiten het binnenlandse voetbal om. Een interessant gegeven, dat zie je niet veel. Laten we het dan daar over hebben. Eens?

15 juli 2014 om 21:25

Het idee van de vergelijk was: "als landen zoals Costa Rica en Trinidad & Tobago een WK kunnen halen, moet Suriname dat ook kunnen."

15 juli 2014 om 22:37

Drenthe niet al ooit voor nl gespeeld?

Zou voor deze spelers leuk zijn maar ik vind het zelf niks. Zie liever teams op een wk met spelers die geboren en getogen zijn in het land zelf. Alleen maar een tweede nationaliteit vanwege voetbal vind ik raar. Een enkeling prima, maar niet een heel team. Wat de politica zegt is beter: investeren in lokale sport.

15 juli 2014 om 18:56

Nederland speelt al jaren met voetballers die zowel voor Suriname kunnen voetballen of Nederland en uit eindelijk voor Nederland kieze vanwege de grotere kansen om op grote toernooien te spelen.

15 juli 2014 om 19:58

Onzin, spelers kunnen niet kiezen voor Suriname, dat is het hele punt. Alle Nederlanders van Surinaamse afkomst verloren hun Surinaamse nationaliteit toen ze kozen voor een toekomst in Nederland. Dat is een wet uit Suriname. Dus waar jongens als Mounir El Hamdaoui kunnen kiezen tussen Marokko en Nederland omdat ze de dubbele Nationaliteit hebben kunnen spelers als Royston Drenthe alleen voor Nederland kiezen omdat ze geen dubbele nationalitet hebben.

16 juli 2014 om 04:44

Ouders kunnen wel kiezen. Het is echter het een of het ander. Niet of, als dat beter uitkomt. Zoals de ouders van Havenaar voor Japan kozen.

16 juli 2014 om 12:46

Ouders kunnen niet kiezen. Als Clarence Seedorf een kind krijgt kan dat kind niet de Surinaamse nationaliteit krijgen ondanks dat Seedorf in Suriname is geboren. Als je eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebt aangenomen, zoals in het geval van Seedorf, verlies jij en ook je kinderen het recht op de Surinaamse nationaliteit automatisch. Want Suriname erkent niet een dubbele nationaliteit in tegenstelling tot de meeste andere landen.
Seedorf moet emigreren naar Suriname en kan dan daar na verloop van tijd een naturalisatie aanvragen om Surinamer te kunnen worden ondanks dat hij ooit als Surinamer is geboren, en dat zelfde geldt voor zijn kinderen.

16 juli 2014 om 15:34

En wat is het probleem?
Als Seedorf een Surinaams paspoort wil, dan kan hij de normale weg bewandelen. Wat is het probleem? Ik zie er geen een. Zijn werkvergunning in Europa misschien?

15 juli 2014 om 19:10

Het WK-team van Algerije bestond uit 16 (!) spelers die in Frankrijk zijn geboren. Het is normaal voor kleine voetballanden om van voetballers gebruik te maken die roots hebben in het betreffende land.

15 juli 2014 om 21:37

Jaja als je deze lijn doortrekt dan kunnen veel landen geen representatief elftal op de been brengen. Hou toch op met hokjesgeest. Topsport is al multi etnisch.zelfs Duitsland heeft Afrikaanse spelers. Lkr belangrijk waar je vandaan komt.

15 juli 2014 om 22:50

Als je als land je sportinfrastructuur niet op orde hebt zul je inderdaad nooit op het wk terecht komen. Misschien verdien je dat dan ook niet. Ik kijk liever op een wk naar landen met zelfopgeleide spelers als Honduras en Costa Rica dan naar Nederlanders met Surinaamse roots. Spelers die liever in Oranje hadden gespeeld...

Laat ze eerst goede samenwerkingsverbanden aangaan met Nederlandse clubs. Rbc heeft dat ooit geprobeerd, maar toen namen ze het in Suriname niet echt serieus.

Laat ze in Suriname maar lekker voor Brazilië gaan juichen. De kans dat Suriname zich ooit plaatst voor een wk is nihil. Met landen als Chili Argentinië Brazilië en Uruguay in de kwalificatie poule.

15 juli 2014 om 19:03

En voor brazilie juichen ja tuurlijk, in dat soort landen word het gegunt vooral als je jaren word verwend met samba voetbal en niet anders kent! Daarbij is su zijn er genoeg mensen voor nl1zelfs de nlse competitie word er gevolgd tis maar hoe je het wilt zien

15 juli 2014 om 19:04

Suriname is aangesloten bij de Concacaf, de NOORD-Amerikaanse equivalent van de Uefa. Ze komen dus niet tegen landen als Chili of Argentinië te spelen, maar Mexico, de VS, Honduras etc. Kans om daarin te overleven voor een land als Suriname is echter nog steeds klein denk ik

15 juli 2014 om 19:07

Suriname behoort niet tot de Conmebol maar tot de concacaf.

15 juli 2014 om 19:07

Suriname hoort bij Noord Amerika, daar maakt ieder land een kans, zie Honduras

15 juli 2014 om 19:12

Leo Beenhakker haalde het WK met het nietige Trinidad & Tobago in die voetbalregio. De kansen voor Suriname zijn dus zeker aanwezig.

15 juli 2014 om 20:58

Suriname zit niet in de zuid amerika poule.maar in de concacaf zone

16 juli 2014 om 02:53

Niet tever gaan boeler

Ik snap het niet helemaal, mogen ze nou mensen die geboren zijn in het land, maar wonen in een ander land, niet selecteren? Of gaat het om neutralisatie van buitenlanders?

15 juli 2014 om 18:59

Neutralisatie van buitenlanders alleen zullen ze wel gaan zoeken naar spelers met Surinaamse roots (lijkt mij)

15 juli 2014 om 19:15

Veel van de Surinaams-Nederlandse spelers hebben alleen de Nederlandse nationaliteit. Op basis daarvan wordt bepaald welk land je mag vertegenwoordigen. Daarom willen ze ook een dubbele nationaliteit voor de voetballers.

15 juli 2014 om 19:44

Het zit er tussen in. Want ook al ben je in Suriname geboren en komen je beide ouders er vandaan dan kan je niet voor Suriname spelen als je nu de Nederlandse nationaliteit hebt. In Suriname kennen ze geen dubbele nationaliteit itt bijvoorbeeld Marokko. Dus heb jij (of je ouders) ooit gekozen voor de Nederlandse nationaliteit dan heb je automatisch de Surinaamse nationaliteit verloren en mag je niet meer voor dat land uitkomen.

16 juli 2014 om 04:52

Gewoon laten naturaliseren. Geen enkel probleem voor Suriname denk ik.
Maar mevrouw weet dat deze spelers dat niet doen ook al kunnen ze dat wel. Daarom wil ze een tweede nationaliteit in voeren. Of - Of.

16 juli 2014 om 12:57

Je kan niet genaturaliseerd worden terwijl je gewoon in Nederland (of elders) blijft wonen. De Surinaamse voetbalbond is begrijpelijk lichtelijk jaloers op bijvoorbeeld de Marokkaanse voetbalbond omdat de Marokkaanse wet heel ruim begrip heeft van nationaliteit. Daarom kunnen jongens als Mounir El Hamdaoui en Zakaria Labyad gewoon spelen voor Marokko terwijl ze er niet geboren zijn en nooit gewoond hebben. Die jongens hebben vanaf hun geboorte automatisch naast de Nederlandse nationaliteit altijd al de Marokkaanse nationaliteit gehad omdat dat de regels zijn in Marokko. In Suriname verlies je automatisch het recht op de Surinaamse nationaliteit als je een ander nationaliteit hebt. Dus al die Nederlandse voetballers van Surinaamse afkomst kunnen niet voor Suriname spelen omdat ze de nationaliteit niet hebben en de wet in Suriname het voorkomt dat ze die makkelijk kunnen krijgen op grond van afkomst.

16 juli 2014 om 15:40

Jij snap het wel , maar zegt het niet.
Laat ze allemaal maar spelen waar ze willen spelen. Laat ze allemaal maar werken waar ze willen werken. Weigeren mag gewoon.
Prima. Maar kom dan niet aan met vaderlands liefde. Die is verkwanselt door hun zelf.

16 juli 2014 om 16:06

O ja. Als je wat te vertellen hebt, kies je niet voor je zelf als een monoloog. Dat maakt geen indruk maar eerder een slechte of domme.

16 juli 2014 om 16:55

Ik begrijp je laatste punt niet over een monoloog niet. Maar ik gun bijvoorbeeld Kelvin Leerdam best een Internationale carriere als speler voor het Surinaams elftal, het is niet alleen het land van zijn vader en zijn moeder, maar ook het land waar hij geboren is in 1990, 15 jaar na de onafhankelijkheid.
In vrijwel elk ander land had hij onder deze omstandigheden gewoon nog de nationaliteit van dat land gehad. Maar door rancuneuze wetten in Suriname kan dat daar niet. Of ze in Suriname kiezen om die regels aan te passen moeten ze lekker zelf weten. Ook niet iedereen in Suriname zit te wachten op een nationaal voetbal elftal met allemaal spelers die in Nederland zijn opgegroeid. Dat is een punt dat ik ook begrijp hoor.
Alleen de 500.000 Surinamers in Suriname en de 350.000 Nederlanders met Surinaamse roots (en dus zonder de Surinaamse nationaliteit) hebben wel ontegenzeggelijk een gemeenschappelijk band door de historie en de gedeelde culturele achtergrond. En dat ze daar trots op zijn, mag best. Ik voel mij ook verbonden met de regio in Nederland waar mij ouders en familie vandaan komen, maar ik woon er zelf niet heb er ook nooit gewoond, ken het alleen van de verhalen en de bezoekjes.

17 juli 2014 om 08:25

Je wilt twee paspoorten voor Leerdam. Waarom? Mike Havenaar van Vitesse heeft ook maar 1 paspoort, een Japans. Texera Douglas heeft ook maar 1 paspoort, een Nederlands.

Wat een dikke onzin aan het parlement vragen!! Er lopen hier genoeg suri voetballer op redelijk niveau alleen die zullen het nlse elftal niet halen door concurrentie of mentaliteit juist daar kan suriname van profiteren! Surinaamse spelers die het shirt mogen dragen zullen vol met passie en strijd erin vliegen we blijven z-amerikanen! En daarin tegen er valt echt wel een redelijk elftal te maken alleen vanuit de eredivisie al! Ik noem even een paar voorbeelden voordat we dat gezeuer krijgen. Leerdam,chery, seedorfjes, kishna, becker, leeuwin utrecht, ligeon volgens mij... en zo zijn er nog genoeg en als honduras het kan...

15 juli 2014 om 19:11

Iedere speler die de mogelijkheid heeft om voor het Nederlands elftal te spelen zal daar voor gaan kiezen, dan blijven enkel de spelers over die niet goed genoeg zijn en geen kans bij Oranje hebben. Daar zit niet bijster veel kwaliteit dat overblijft dan. Die gaan geen schijn van kans maken, zelfs niet tegen Honduras.

15 juli 2014 om 19:18

Het team waarmee Leo Beenhakker het WK 2006 haalde met Trinidad & Tobago, had ook geen topspelers, alleen een Dwight Yorke. Het gaat ook niet om individuen, zoals we het laatste WK hebben geleerd. Het gaat om het team.

15 juli 2014 om 19:39

Geen topspelers maar wel een toptrainer. Suriname heeft op dit moment niets, geen kwaliteit, geen topspelers en geen stoptrainer. Randvoorwaarden voor exact niets. De tijd zal het leren, ik voorspel dat het niets gaat worden.

15 juli 2014 om 19:53

Ik vind Henk ten Cate, Frank Rijkaard, Henk Fräser, Dean Gorré, Aron Winter, etc. wel potentiële goede trainers. Misschien hoog gegrepen, maar Clarence Seedorf is er ook nog.

15 juli 2014 om 20:16

Tegen hunduras zou je gewoon winnen met spelers als Emanuelson, Elia, emnes, Babel, Nelom, Leerdam, boetius, Promes, Denswil, Sno, Donk.

15 juli 2014 om 20:22

Ja leuk en aardig thetrusth maar die gaan niet voor het Suriniaamse elftal spelen dus daar heb je verder niets aan. Degene die dat eventueel wel kunnen stellen vrij weinig voor kwalitatief.

15 juli 2014 om 21:41

Louis iets voor Suriname? Hij kan mensen wel raken. Zie ajax uit 1995, zelfs een type als Bogarde ging voor hem door het vuur.

Dat is ook leuk voor die jongens die weten dat ze nooit geselecteerd zullen worden voor het Nederlands Elftal. Waarom niet voor Suriname. In de CONCAF maken ze dan zeker kans.

Het gaat erom dat ook jongens die in Nederland zijn geboren uit Surinaamse ouders opgeroepen moeten kunnen worden door Suriname. Momenteel kan dat niet omdat de Surinaamse wetgeving niet erin voorziet. Wanneer Suriname bij wet een dubbele natioeit voor buitenlandse diaspora regelt dan kan men gebruikt maken van de Fifa regel om spelers op te roepen die buiten Suriname zijn geboren.
Er lopen heel wat jongens met Surinaamse roots rond in Nederland die nooit zullen worden opgeroepen door Orange. Het Surinaams voetbal ontwikkelen zal heel langzaam en moeizaam verlopen dus met de dubbele nationaliteit kan men een gooi doen naar het WK in 2018

Heel mooi nieuws is dit. Want het creeert een mogelijkheid voor Surinaamse jongens die anders geen kans maken bij Orange.

Hahaha en dan massaal alle Surinaamse jongens uit de Nederlandse elftal weg zien gaan. Bam! En Nederland stelt niks meer voor

15 juli 2014 om 19:43

Dat wordt lastig aangezien ze al voor Nederland hebben gespeeld. Van de spelers die basis hebben gestaan afgelopen WK zijn dat N. De Jong, Wijnaldum en Lens. Waarvan de laatste twee niet van gigantisch belang zijn voor Oranje. Verder zijn Elia en Emanuelson van Surinaamse afkomst, die kunnen eventueel nog opgeroepen worden voor Oranje.

15 juli 2014 om 20:20

Vorm is ook Surinamer. Maar je hebt natuurlijk ook Jongens als Narsingh, Promes, Bruma, Boetius, Denswil en Ebecilio. Stuk voor Stuk erg getaleneerd.

Nederland heeft ooit bepaald dat wij (lees mensen met Surinaamse roots) geen dubbele nationaliteit mogen hebben...geldt overigens alleen voor Surinamers.... (kan overigens ook vise versa zijn...dat de surinaamse regering dat heeft bepaald)

16 juli 2014 om 13:25

Dat heeft niet Nederland besloten maar Suriname, Nederland heeft geen problemen met dubbele nationaliteiten, kijk maar naar alle Nederlandse Marokkanen. Politici als Bouterse waren zo anti Nederlands dat ze regelde dat je automatisch de Surinaamse nationaliteit verliest als je de Nederlandse nationaliteit hebt aangenomen. En omgekeerd ook, dus voordat je Surinamer kan worden moet je eerst afstand nemen van je Nederlandse nationaliteit.

Ik schrik dat ik een artikel over Suriname op voetbalzone tegen kom.ik ben zelf Surinamer die ook uitkomt voor de Nationale selectie van Suriname en ik zeg dat het niet lekker zit in de voetballerij van Suriname.buiten het feit dat ik voor de nationale selectie uitkom ben ik ook nog werkzaam dus mijn concentratie is niet alleen op voetbal en ik denk niet dat het ook gaat gebeuren ,want het voetbal in Suriname is niet betaald. Ik moet dus werken om te kunnen eten en zorgen voor mijn onderhoud. Ik ben geen tegenstander dat Nl spelers een dubbele nationaliteit krijgen ,maar ik denk dat men eerst een beetje structuur moet gaan brengen in de bond en mensen met meer kennis over voetal, die plannen en werken naar een doel, moeten betrekken.in Suriname is men een beetje kortzichtig vandaar dat men voor die optie kiest. Als men inplaats daarvan betere voetbalvelden gaat opzetten betere opleidingen gaat verzorgen aan trainers ,de voetbal betaald-sport maakt ,dan denk ik wel dat we ver komen en dat men ook veel mag verwachten van onze jeugd. Ik ben er van overtuigd dat er veel talent hier rond loopt .Ik vind het jammer dat er geen scouts naar hier toe komen. Ik weet dat ooit iemand met een goeie visie het roer eens zal nemen bij de SVB en dat die persoon Suriname weer op kaart zal brenen.

15 juli 2014 om 21:00

Ik hoop het echt voor je jullie verdienen zeker een kans en ik voel met je mee want ik vind het ook jammer dat Curaçao met niks kan deelnemen al os het natuurlijk een eilandje

Hopelijk gaat dit door! Hoop ook dat mijn land/eiland Curaçao ooit de kans zou krijgen!
Maar dit os een mooi begin Voor Suriname en ik zou het doen

Zou je geweldig team kunnen maken, ik ken zeker niet alle surinaamse voetballers uit mijn hoofd maar zo'n soort elftal zou wel kunnen toch deze gaan nooit in het Nederlands elftal spelen maar zijn zeker niet minder dan Triniad en Tobago.

Is natuurlijk een redelijke grote vijver waar je uit kan vissen, aanvulling zijn welkom

Even beetje gekeken
Spelers als Burgzorg, Lorenzo Davids, Ubbergen, Poepon, van la Parra z, Koenders, koolwijk, slagveer, ,ebeccilio, Jozefzoon, Fernandez, Kishna (of nl elftal?), Leeuwin, Ondaan, Zeefuik, Misidjan

kunnen ook nog allemaal uitkomen voor Suriname toch wel leuk team.

Waterman
?
Lachman
Denswil
Nelom
Leerdam
Sno
Emnes
Chery
Nelsen
Rigters?
15 juli 2014 om 21:54

Met alle respect, maar Guyon Fernandez klinkt niet echt Surinaams (als je die bedoelde)..
kan aan mij liggen, maar hij kan net zo goed uit Kaapverdie komen met zo'n naam. Ik denk zelf niet dat hij Surinaams is.

15 juli 2014 om 22:29

Geboren in Den Haag. Roets liggen op de Antillen.

15 juli 2014 om 23:02

Guyon Fernandez heeft een Surinaamse vader. Dit heeft hij gezegd toen hij met Excelsior op trainingskamp was in Suriname tegen de lokale pers.

15 juli 2014 om 21:54

Verder wel een aardig elftal trouwens, helaas veel aanvallers en weinig verdedigend ingestelde spelers.

Men heeft het steeds over jongens die in nederland zijn geboren.
Er zijn er ook genoeg spelers geboren in suriname of uit surinaamse ouder of zelf jongens waarvan een van de ouders suriname5rs is die in andere buitenlandse competities spelen.

Het elftal met de beste spelers van afgelopen seizoen dat je nu zou op kunnen stellen, mét ook de spelers die nog geen "officiële" interland hebben gespeeld, maar waarschijnlijk voor Oranje gaan spelen.

Waterman
Leerdam
Van Dijk
Leeuwin
Lachman
Donk
Alberg
Ebecilio
Chery
Promes
Boëtius

Droom van vele Surinamers gaat eindelijk in werking waaronder ook die van mij

Suriname heeft 20 jaar deel uitgemaakt van het Nederlands koninkrijk. En nu, na 40 jaar onafhankelijk te zijn een tweede paspoort uitgeven voor een derde generatie Suri-Nederlanders?
Deze mensen konden kiezen in 1975. Of ze blijven Nederlander, of worden Surinamer. Ze hebben gekozen.
Ik heb om deze reden altijd gemengde gevoelens bij het kleurrijk elftal. Het instant houden van een vaderland wat het eigenlijk niet is. Ze zijn in Nederland geboren en niet in ballingschap.

@vierdag .als ik het goed heb zijn een aantal in suriname geboren .oja en stop met oude koeien uit de sloot halen ,want er is genoeg dat nerdeland verkeerd heeft gedaan met wij surinamers ja!!!!.

16 juli 2014 om 07:40

Wat heeft een boer uit Twente verkeerd gedaan met Surinamers of een fabrieks arbeider, turfsteker, schuiten trekker, mijnwerker etc? Die hadden geen stemrecht.
Toen de slavernij werd afgeschaft gold dat ook voor de horigen en lijfeigenen welke gewoon in Nederland waren. Kinderarbeid werd in 1900 afgeschaft.
Of dacht jij dat de "aardappeleters" in scene was gezet door van Gogh. En dat een verhaal als "bartje" complete onzin is.
Slavernij is van alle landen, ook de Afrikaanse, Amerikaanse, Aziatische landen. Een volk wat Slavisch word genoemd zegt genoeg.

Dat zegt genoeg boer .De natuur zal met je dealen niet ik en ook niet mijn reactie.hahahaha.ik dacht niet dat zulke gasten als jouw nog leefden.

16 juli 2014 om 09:09

Wat heeft een gewone Nederlander dan verkeerd gedaan? Die konden in de 16e eeuw niet eens lezen.
Dacht jij dat de hertog van Gelre met zijn Nederlandse lijfeigenen door de oerwouden in Afrika sloop?
Als je de handels lieden van de 2e West-Indische compagnie bedoelt kan ik je vertellen dat die hun asiento van de Spaanse kroon verkregen. Je weet wel, die koning die we altijd hebben geëerd.
En de Afrikanen brachten hun slaven naar de handels posten waar de WCC hun aandeel asiento kochten.
Als je de Surinaamse sociëteit bedoelt, dat waren particulieren. Pas in 1795 kwam ze onder volks toezicht.
In ieder geval moet je voor klachten bij de rijksten van de rijkste particulieren zijn, wereld wijd, zeer zeker ook in Afrika, niet bij jan met de pet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren