Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Vrij beste verdediger op WK, Robben beste aanvaller

Laatste update:
/

Stefan de Vrij was volgens de Castrol Index, het bedrijf dat alle FIFA-statistieken bijhoudt, de beste verdediger van het WK in Brazilië. De 22-jarige Oranje-international eindigde in het klassement op een gemiddelde van 9.7. Daarmee bleef hij Mats Hummels en Thiago Silva voor.

De Vrij moest nog geen jaar geleden zijn aanvoerdersband bij Feyenoord inleveren. Ronald Koeman was verbolgen over het feit dat de stopper voor zichzelf aan krachttraining deed, zonder dat bij de technische staf te hebben gemeld, en de ex-trainer van de Kuipbewoners was ook niet geheel tevreden over het spel van De Vrij. De speler kreeg afgelopen seizoen de nodige kritiek te verduren, maar lijkt die critici nu in één klap de mond te hebben gesnoerd.

De negentienvoudig international moet in de totale ranking alleen Arjen Robben (9.74) en Toni Kroos (9.79) voor zich dulden. Robben is dan ook verkozen tot de beste aanvaller van het mondiale eindtoernooi; hij wordt op de voet gevolgd door Thomas Müller (9.63) en Karim Benzema (9.60). Ron Vlaar is overigens de vijfde beste verdediger van het WK. Opvallend: Lionel Messi staat niet in de top tien van de Castrol Index, maar won wel de Gouden Bal.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als er nu geen grote club 10 miljoen neerlegt weet ik het niet meer. Kan bijna niet anders dan dat hij naar een grote club gaat. Clubs kijken naar dit WK en zien dit ook, geweldig WK gespeeld hoor! Niet verwacht van hem.

14 juli 2014 om 19:42

Ik denk het ook, ik ben alleen bang dat hij zonder het oranjeshirt en misschien zonder van Gaal dit niveau niet kan vasthouden en tekort gaat komen bij een topclub. Waarna hij op de bank beland en een jaar van zijn carriere weggooit.

14 juli 2014 om 19:44

Inderdaad, die kans bestaat zeker. Ook omdat hij dan hoogstwaarschijnlijk met veel meer ruimte in de rug speelt en niet alleen countert met 4 verdedigers naast zich.

14 juli 2014 om 19:51

En wie zegt dat hij niet bij een club komt waar ze ook zo spelen?

14 juli 2014 om 19:56

Dat ook nog eens, misschien iets voor Chelsea dan

14 juli 2014 om 20:26

Kan hij mooi naar United, kan hij blijven samenwerken met Van Gaal

14 juli 2014 om 22:44

omdat er maar een aantal clubs zijn die zo spelen

14 juli 2014 om 19:44

10 miljoen te weinig.
Zijn genoeg clubs die 30 miljoen neerleggen voor mindere en oudere spelers die puur naam hebben.
De Vrij moet de duurste uitgaande transfer van Feyenoord worden deze zomer anders is dit heel slecht onderhandeld.

14 juli 2014 om 19:51

De Vrij heeft nog maar een eenjarig contract. 10 miljoen is de absolute max

14 juli 2014 om 20:03

Oh? Noem er eens 1 dan, behalve David Luiz.

14 juli 2014 om 20:24

Thiago Silva

14 juli 2014 om 20:25

Binnenkort waarschijnlijk Benatia

14 juli 2014 om 20:28

Blijf het gewoon niet snappen,oke hij heeft een 1 jarig contract maar is hij zoveel minder dan een Mangala?

Mangala heeft geen eens in de basis gestaan op het WK en natuurlijk zijn er betere spelers voor hem, maar als je de beste verdediger wordt dan stijgt je bedrag toch wel boven de 10 miljoen. En dat alles in vergelijking met de 40 miljoen die wordt neergelegd voor iemand uit de Portugese competitie met alle respect. Zijn verschijning is idd angstaanjagend, maar hij is echt niet 4 keer zo goed als de Vrij.

Het is wel Portos goed recht om zo een bedrag te vragen, wij moeten onszelf ook niet meer te kort doen met zulke lage transferbedragen.

14 juli 2014 om 21:23

Jongens jongens zet je oranje bril af .. We hebben het over de vrij.. Die niet al tr best begon aan het wk en toen steeds beter ging spelen. We beoordelen hem hier op 7 wedstrijden terwijl spelers als Luiz en thiago Silva al meerdere seizoen het op t hoogste niveau laten zien.. Oftewel Appels en peren vergelijken.. Zowel de vrij als Vlaar hebben nog niet of zullen misschien zelfs nooit het niveau halen van een Luiz of Silva ... Anders waren er ook wel betere teams dan lazio geïnteresseerd in de vrij ... Hij speelde statisch gezien als beste verdediger op het wk maar staat nog lang niet in de top 10 verdedigers van de wereld. Dan mag hij dit niveau eerst meerdere seizoen in een top competitie laten zien..

14 juli 2014 om 21:40

Ballack over welke Oranje bril heb je het? Als je het over Silva hebt okay, dat is de beste cv ter wereld. Maar Luiz is een van de slechtste verdedigers vind ik, heeft alleen naam en is groot en sterk. Zo overrated is hij, ongelofelijk dat Psg daar 50 miljoen voor neertelt.

14 juli 2014 om 21:46

Mangala is beter! Europa league beetje cl ervaring en in een 4-3-3 systeem!

14 juli 2014 om 23:13

Dan moet je Mangala waarschijnlijk een beetje meer volgen.. Tot dan is er verder niet veel met jou te bespreken.

15 juli 2014 om 00:00

De Vrij heeft zich stormachtig ontwikkeld, sinds ik hem de eerste keer zag spelen.

1. Hij wint Veel meer duels, gaat ook meer met een killermentaliteit erin
2. Zijn koppen is stukken verbeterd
3. Positionering en overzicht.
4. De Vrij kwam afentoe gevaarlijk op, waardoor er een extra middenvelder was, zeg maar hetzelfde als David Luiz maar dan beter uitgevoerd.

Hij heeft CL én WK ervaring, is jong en kan nog veel groeien.

Het enige minpuntje wat ik bij hem kan vinden is de opbouw met lange ballen én afentoe een gevaarlijke harde inspeelpaas.

Hij probeert het wel, maar is net niet goed genoeg in mijn optiek, alhoewel ik stellig van overtuigd ben nu ik De Vrij heb zien spelen dat hij dat zeker kan ontwikkelen.

15 juli 2014 om 00:17

Heeft hij cl ervaring? Als je voorronde bedoelt, telt dat niet vind ik. Hij is afhelopen seizoen voorbij gelopen door spelers van een club uit rusland waar veel mensen de naam niet eens meer weten. Hij heeft een goed wk gespeeld maar verder is het best slecht wat hij afgelopen jaren heeft laten zien.

15 juli 2014 om 00:30

Als jij niet snapt dat een jeugdtalent ineens grote stappen kan maken, kan ik het je ook niet verder duidelijk maken.

De Vrij is gewoon net talent af, en mensen vinden het vreemd dat hij beter wordt

15 juli 2014 om 01:20

Luiz??? Ik hoop inderdaad dat De Vrij nooit op zijn niveau zal komen, want dat is de slechtste verdediger die ik ooit heb gezien.

15 juli 2014 om 11:40

Jij vindt De Vrij beter dan Thiago Silva? Grappig.

14 juli 2014 om 19:45

10? Belachelijk weinig. We moeten eens meegaan in de trend van met olie geld smijten. Wij als eredivisie kunnen hier zoveel meer van profiteren. Ik vind De Vrij ook echt een klasbak geworden. Laat hem alsjeblieft direct naar een topclub vertrekken en niet zo'n matige club met veel geld.

14 juli 2014 om 19:46

10 mil?maak daar maar 15 tot 20 met bonussen erbij speelt geweldige wk en is nog maar 22 jaar
Nederlandse clubs moeten beter onderhandelen zo kan je ook weer toppers aantrekken
Als ik mocht kiezen tussen een luiz die 50 mil heeft gekost zou ik het wel weten

14 juli 2014 om 19:53

Met nog een jaar contract heb je niet zoveel te onderhandelen. Dan is het 10 miljoen aanpakken of volgend jaar met lege handjes staan. Denk toch eens na en roep niet zomaar iets.

14 juli 2014 om 19:58

Maar clubs staan nu wel in de rij voor hem ookal heeft 1 jarige contract
Als er meer clubs zijn die willen betalen zal er Zeker een zijn die paar miljoen extra wil betalen

Ik roep niet zomaar wat

14 juli 2014 om 20:05

Ze staan echt niet in de rij om 20 miljoen te betalen hoor, als Feyenoord te hoog inzet blijf het lekker nog een jaartje en loopt hij volgend jaar gratis de deur uit.

14 juli 2014 om 20:14

En volgend jaar is hij pas 23 jaar en waarschijnlijk nog steeds erg gewild als hij een beetje de lijn doorzet, alleen gratis. Naja op een royale tekensom na dan, voor hemzelf.

Allemaal heel leuk en aardig dat we roepen dat Nederlandse clubs meer moeten vragen, maar wij zetten geen afkoopsommen van 40 mil in contracten en zorgen er niet voor dat contracten altijd nog 2-3 jaar doorlopen.

10 mil is een mooi bedrag, om nu te ontvangen. Als ze het goed doen krijgen ze er dan nog 3-4 mil aan bonussen bij en zit je op 13-14mil in totaal. Plus een doorverkoop percentage doe je het dan uitstekend. Weet alleen niet of dat haalbaar is

14 juli 2014 om 20:15

20 mil is inderdaad teveel maar 12 tot 14 moet zeker lukken ook met 1 jarige contract plus eventuel bonussen kan je wel tot 16 18 gaan
Of Feyenoord moet hem een betere contract aanbieden en volgend jaar de volle pot pakken kan tie nog een jaar uitblinken

14 juli 2014 om 20:41

Dat is juist het probleem, gewoon niet verkopen voor minder dan 20 miljoen, mis je tien miljoen als niemand hem wil. Enige probleem is je zou hem allang een clausule van 40 mil ofzo moeten hebben gelegd

14 juli 2014 om 21:27

Wat zou je wel weten dan ? Luiz laat het al jaren zien ... De vrij net 7 wedstrijden ... Weet niet hoor maar een paar maanden geleden maakte half Nederland de vrij met de grond gelijk omdat het geen killer zou zijn.. Te lief en te slecht in de opbouw .. Nu is het ineens de beste verdediger ter wereld ? Laat me niet lachen.. Hij staat nog niet eens in de schaduw van spelers als Luiz, Silva, Ramos, Pepe, hummels, kompany en ga zo nog maar even door

14 juli 2014 om 21:56

20 miljoen misschien niet maar 15 miljoen moet mogelijk zijn.

14 juli 2014 om 23:23

Te slecht in de opbouw was toen al lachwekkend

15 juli 2014 om 00:05

Juist, en wat hebben we daarvan gezien op het WK? Z'n beetje alle negatieve punten zijn voor een groot deel weggetrained, hij heeft gewoon wereldspelers voor zich gehad hoor?

Opbouwend vind ik hem nog steeds iets te onnauwkeurig, maar de volgende punten heeft De Vrij mij echt verrast.

1. Duels wint hij (koppen/1op1)
2. Hij staat enorm slim gepositioneerd (zoals Blind), waardoor hij geen onnodige meters hoeft te maken
3. Aanvallend heeft hij ook stappen gemaakt, zo fungeerde hij afentoe als extra middenvelder
4. Hij is vele malen sterker geworden.

15 juli 2014 om 09:09

Ballack13 hou toch op. Luiz wat een slechte verdediger is dat zeg pffff. Die kan werkelijk niks. Hoop dat de vrij nu voor de juiste club kiest waar die zich het best kan ontwikkelen

14 juli 2014 om 20:55

Dat mensen roepen dat hij volgend jaar gratis de deur uit zou lopen is onzin! DVrij zegt nog altijd dat als hij niet vertrekt dat hij bij gaat tekenen.

14 juli 2014 om 21:22

ik had zelf gedacht dat Ron vlaar hoger zou eindigen,niet te min geweldig voor de Vrij heerlijke transfer zal hij maken in de zomer alleen nu nog wie.

Off: Hoezo maakt de fifa zich zo niet belachelijk, Met een officiele lijst komt messi op nummer 11 en toch verkozen worden tot beste speler van het toernooi

14 juli 2014 om 22:03

Dan weet je dat je voor vlaar ook 15 miljoen kan gaan betalen

15 juli 2014 om 00:08

Ik hoop man u als louise beetje slim is

Wat een lachertje dat messi dan die prijs wint.. ongelovelijk..

14 juli 2014 om 19:43

Is natuurlijk puur omdat hij in een Adidas truitje rondloopt. Hoe kan Adidas nou een prijs fabriceren die aan een speler met een Nike-shirtje rondloopt? Dat is de bizarre realiteit van de hedendaagse voetbalwereld.

Ik vond Robben en Rodriguez bij uitstek de beste spelers, alhoewel ik erbij blijf dat je aanvallers nooit en te nimmer met verdedigers kunt vergelijken. Maar ja, het is natuurlijk ook wonderlijk om Hummels of Mascherano de prijs te geven...

14 juli 2014 om 19:47

Of De Vrij... haha

14 juli 2014 om 19:49

Colombia en Duitsland speelde ook in Adidas, dus ze hadden makkelijk voor een ander kunnen kiezen. Gewoon een stel onbenullen

14 juli 2014 om 19:56

Volgens mij was Cannavaro ook gouden bal winnaar.. dus waarom geen verdediger?

14 juli 2014 om 20:00

Op basis van de cijfers zou Toni Kroos moeten winnen. Deze index gebruik de fifa zelfs om een man of the match aan te wijzen. Hoe kan je hier dan geen speler van het toernooi mee berekenen. Ongekend. Een grote schande. Kroos robben de vrij, in die volgorde. Misselijk makende organisatie

14 juli 2014 om 20:31

Daarom ben ik voor verkiezingen voor verschillende posities. Heb het al vaker gezegd, Messi zal nooit beter zijn in de taken die Neuer uitvoert en andersom ook niet. Hoe kan je dan spreken van de betere, alleen als er onderscheid wordt gemaakt in posities.

14 juli 2014 om 20:58

Jij snapt het! Het is niet voor niets dat Messi zo zich zo ongeïnteresseerd gedroeg bij de uitreiking. Hij weet dat hij weer commentaar gaat krijgen dat hij die prijs heeft gewonnen, terwijl hij er niks aan kan doen dat de FIFA en Adidas wat afspraakjes hebben. Het is natuurlijk schandalig dat het zo moet gaan, alles voor het geld bij meneer Blatter en kameraden.

14 juli 2014 om 21:46

Hij had net de finale verloren, dan zit je ook niet op zo'n prijs te wachten. Daarnaast weet hij inderdaad ook dat hij het niet helemaal verdient heeft en beter kan.

15 juli 2014 om 00:21

Cannavaro won - onterecht - de Gouden Bal voor beste voetballer van het jaar. Deze Gouden Bal betreft de beste voetballer het WK.

14 juli 2014 om 19:55

het gaat om de Castrol index niet om Adidas

ik weet niet hoe feitelijk dit is en hoe onpartijdig, maar het zegt wel weer eens iets over hoe onterecht die prijs voor Messi was... snap niet dat mensen die de prijs uitreiken dat begrijpen... zucht

maar wel een geweldig top wk hebben we gehad zeg!

14 juli 2014 om 19:52

Zucht. De afgelopen twee a drie weken heeft iedereen hier deze index lopen afzeiken omdat het geen goede meting zou zijn. Nu dat er twee Nederlanders als beste in hun linie worden aangewezen door de index is het opeens een goede meting. Opportunistisch als de pest..

14 juli 2014 om 20:23

Vandaar mijn vraag hardop of het een goede meting is. Maar feit is wel dat het IETS zegt over de onterechte prijs voor messi...

14 juli 2014 om 20:32

Was de Vrij dan niet 1 van de betere middenvelders en Robben 1 van de beste spelers, in ieder geval beter dan Messi.

Het is makkelijk om hier chauvinisme te plaatsen, terwijl de werkelijkheid hetzelfde zegt.

Iedereen weet dat alles behalve de uitverkiezing van Messi geheel eerlijk is gegaan. In de rest van de verkiezingen kan ik me namelijk wel vinden.

15 juli 2014 om 00:00

@woel

Over het algemeen klagen mensen over het feit dat statistieken niet alles zeggen. Maar als de zogenaamde beste speler niet eens in de top10 voorkomt dan klopt er dus niet iets. Zeker als die ook gewoon niet opvallend of erg beslissend was tijdens het toernooi.

Feit dat praktisch nog niemand heeft gezegd dat de prijs voor Messi terecht is zegt ook wel wat. Zelfs Maradona had zijn bedenkingen bij deze prijs dat alleen al zegt wat.

15 juli 2014 om 02:20

de vrij zien als een middenvelder vind ik heel erg vreemd...

Super leuk nieuws voor de Vrij en Robben, maakt de Vrij nu nog een paar miljoen duurder en mooier punt voor van Geel om hogere prijs te vragen!

Daarnaast. Messi met de goude bal maar niet in de top 10... Fifa Maffia!!!! .....

Hoezo wint messi dan die gouden bal ? Raar ....

Heeft iemand enig idee waar deze scores op worden gebaseerd?

14 juli 2014 om 19:45

'castrol, Official Sponsor of the 2014 Fifa World Cup Brazil™, are experts in using pioneering technology and data analysis to understand the performance of their oils and have used similar expertise to create the Castrol Index, the definitive system for rating player performance.

Previously used at the Fifa Confederations Cup 2009 and 2013 and the 2010 Fifa World Cup, the Castrol Index uses the latest Fifa tracking technology to capture data on each player, which will then be analysed by a team of Castrol Performance Analysts. Every pass, tackle and move on the field is measured and assessed to see if it has a positive or negative impact on a team's ability to score or concede a goal. The team of Castrol Performance Analysts crunch all the data to award each player a Castrol Index score out of 10 - the stronger the player's performance, the higher their score.'

Ik denk dat je het 'elke pass, tackle en beweging' met een korreltje zout moet nemen. Maar het komt er denk ik op nee dat deze spelers vooral weinig fout hebben gedaan.

Overigens wel ironisch dat de Fifa deze beschrijving dus geeft op hun eigen website, maar niet gebruikt om tot een beslissing van de beste speler van het toernooi te komen. De eigen sponsoren worden dus ook al niet serieus geworden.

14 juli 2014 om 19:48

o.a. op het aantal gegeven passen en aangekomen passen

14 juli 2014 om 20:12

Moet dat nog uitgelegd worden dan?
Kom op man die gozer speelde een geweldig WK!

14 juli 2014 om 22:25

Echt niet alleen op percentages van verschillende facetten. Er zullen ook moeilijkheidsgraden aan toegevoegd zijn. Je kan vaak verschillende dingen niet los zien van elkaar. Iemand kan zich bijvoorbeeld vrijmaken, maar hoeveel ruimte krijgt hij daarvoor van de tegenstander. Dat soort dingen zijn makkelijk te meten. Andersom zullen natuurlijk verdedigers die net zo vaak de bal afpakken als iemand die een kleinere ruimte te dekken heeft beter beoordeeld worden. Ik denk dat je het een beetje zo moet bekijken.

Een 9,7?? Dat hij verkozen is tot beste verdediger is, op basis van wat hij tijdens het toernooi heeft laten zien, misschien niet zo heel vreemd. Maar een 9,7 lijkt me toch wel een beetje hoog. Vraag me af wat voor een index Castrol daarvoor hanteert, om tot zulke hoge cijfers te komen.

14 juli 2014 om 19:42

Het is een indexcijfer geen rapportcijfer

14 juli 2014 om 19:52

Dat is een index cijfer. De Fifa heeft een bepaalde formule die ze invullen, en dan komt daar een cijfer uit. Die formule wordt voor elke speler gebruikt.

Er zijn veel meer sites die dat doen, de bekendste is misschien wel whoscored.com. Whoscored heeft alleen ook Messi als beste speler, maar dat komt omdat zij een andere formule gebruiken. In principe zijn de allebei correct. Het is maar net aan welke site je de voorkeur geeft.

14 juli 2014 om 20:07

@ Mickzan en Floyd:

Dat begrijp ik. Maar het geeft een enorm vertekend beeld van de individuele prestatie op zich, al de index loopt van 0 tot 10. Eigenlijk is het dus nauwelijks te gebruiken op een absolute schaal en valt het alleen te gebruiken relatief naar de scores van andere spelers.
Vind die formules die o.a. whoscored gebruiken vaak maar vaag en mysterieus. Dat Messi daar als best geklasseerde naar boven kwam zegt al genoeg, want het strookt totaal niet met wat we in realiteit zagen. Statistieken omgezet in zulke indexes zijn slechts zo betekenisvol afhangende van hoeveel gewicht men er aan meegeeft en hoe het geïnterpreteerd wordt. Uiteindelijk zit er dus toch een hoop subjectiviteit tussen. Maar dat De Vrij een klasse toernooi heeft gespeeld staat voor mij persoonlijk buiten kijf.

14 juli 2014 om 20:35

Alles speelt mee denk ik. Assist, aangekomen passen, gewonnen duels tackles etc.. ook al is het te hoog , hij verdient het zeker wel. Samen met Vlaar beste cerdediging. Ook Robbben krijgt eidelijk waar hij recht op heeft.

14 juli 2014 om 20:39

Liever vlaar

14 juli 2014 om 20:51

Daar ben ik het zeker mee eens. Maar dat is nou eenmaal hoe benchamarking werkt.

Mooi voor de Vrij en Robben, ik hoop dat de Vrij dit niveau kan vasthouden en kan uitgroeien tot een wereldtopper.
Als je dit leest moet er toch ergens bij de FIFA een kink in de kabel zitten, ik kan anders geen andere verkkaring verzinnen voor de gouden bal voor Messi.

Messi de gouden bal geven was niks meer dan een aai over de bol van een ontzettend sympathieke voetballer en mens.

En het mooie is..... Met die aai kan hij helemaal niks. Fifa maakt zich compleet belachelijk.

14 juli 2014 om 19:52

Wat ik zo jammer vind, is dat iedereen op de wereld met weinig voetbalverstand, nu denkt dat Messi heeft geschitterd op het toernooi. Slim gedaan van Adidas, maar voor de sportiviteit vind ik het zo sneu, omdat Robben dit zo verdiende. Müller en James hadden er ook alle recht op.

14 juli 2014 om 20:01

@pdb4: Niet geschitterd, wel 5 wedstrijden beslist. Laat "beslissend zijn" nu net heel belangrijk zijn bij het uitreiken van deze prijs. Denk dat ze dat gegeven in die castroll index niet meenemen.

14 juli 2014 om 20:12

Ik denk dat dat er helemaal niets mee te maken heeft. Deze verkiezing is gebaseerd op de Adidas campagnes. Messi is wereldwijd hét boegbeeld van het merk en dit hebben ze zo nog beter kunnen inzetten. Ik geef ze helemaal gelijk, want ze hebben de verkiezing opgezet, maar voor het voetbal vind ik het jammer.

Messi is zeker beslissend geweest, maar wel tegen Nigeria, Iran en Bosnië. Tegen Zwitserland deed ie t ook wel behoorlijk, maar tegen Nederland compleet door de mand gezakt. Ook tegen België was het niet best. Dan verdien je de prijs gewoon niet. Zeker niet wanneer anderen hetzelfde hebben gepresteerd tegen betere ploegen. Als beslissend zijn in dit soort verkiezingen de doorslag zou geven, dan was Inzaghi de voetballer met de meeste individuele prijzen... bij wijze van. Nee dit is puur met voorbedachte rade.

Wij weten dat Messi nie geschitterd heeft, de onwetenden in de wereld denken dat nu dus wel... helaas.

14 juli 2014 om 20:35

Die vergelijking met tegen gespeelde landen is een beetje lastig. James Rodriguez heeft bijv tegen Griekenland, Japan, Ivoorkust, Uruguay (zonder Suarez) en een uitermate zwak Brazilië gespeeld. Hij zou door velen wel als terechte winnaar zijn gezien. Ik ben het met je eens dat hij niet zijn beste niveau haalde, maar tegen Zwitserland geeft hij uiteindelijk wel de beslissende pass en persoonlijk vond ik Nederland het best verdedigende team. Over de wedstrijd tegen België wil ik je dit filmpje aanraden: http://m.youtube.com/watch?v=lgm0rf49dwg (vanaf 0.43 tot 1.08 is de goal, kijk hoe die ontstaat) De pass v Messi op Di Maria ken je waarschijnlijk wel

14 juli 2014 om 20:44

Haha ja dat waren wel fabuleuze momenten idd. Heb die wedstrijd niet live gezien, maar dacht ergens te lezen dat hij weer niet sterk was. Maargoed. al met al doorgestoken kaart. Ik hoop dat de wereld inziet dat er veel meer goede voetballers rondlopen. Ik stoor me er zo aan dat de hele wereld gefixeerd is op 2 individuen... Blij dat er zoveel (nederlandse) spelers op zijn gestaan dit toernooi

14 juli 2014 om 20:00

Symphatiek? Gisteren heb ik me bijzonder lopen te irriteren aan het fenomeen Messi diezich volledig aan alles en iedereen ontrok,als aanvoerder zijnde het niet kon opbrengen om mee te delen ih verdriet van zijn ploeggenoten,het niet kon opbrengen iets terug te zeggen tegen teammates en leden vh duitse team als zij iets opbeurends probeerden te zeggen tegen deze geweldige voetballer,die overigens ook maar besloot als enige nietdoor de erehaag te lopen want''ik ben Messi,ik ben speciaal'', die mij het hele toernooi bijstaat als dat sjokkende mannetje over het veld,totaal inspiratieloos,introvert en totaal geen uitstraling/charisma hebbend.en dat mannetje wat wel leek op een verwend kind dat niet kreeg wat het wou is dan het voorbeeld van al die kinderen die zo opkijken tegen deze voetbalgod.ik vind hem waanzinnig maar dit toernooi afgezien van zijn beslissende momentjes vond ik Messi gewoon 1 vd velen,en de goude bal totaal onwaardig.geef mij dan James,robben of muller maar waar de spirit,flair en emotie van af droop tijdens dit toernooi!

14 juli 2014 om 20:16

Ik weet zeker dat jij je veel proffesioneler zou gedragen in zijn positie. Sjonge jonge, denk eens na wat er allemaal in zijn hoofd rondgaat. Zo dichtbij de belangrijkste beker in het voetbal en dan alsnog verliezen. Iedereen moet zich eens een keer verplaatsen in messi's situatie in plaats van constant kritiek geven.

14 juli 2014 om 20:36

Je moet er staat in slechte en goede tijden, vooral als je al zoveel goede tijden hebt meegemaakt als voetballer. Natuurlijk is het teleurstellend, maar het is net zo teleurstellend voor al die spelers die al eerder zijn uitgeschakeld in het toernooi. Moeten die zich allemaal zo gedragen, dat jij zo zou doen betekend niet dat het goed is.

Als het andersom was geweest zou Messi wel blij zijn om alle credits te ontvangen. Ook als je verliest moet je een grote persoonlijkheid en voetballer zijn.

En dan nog zijn er mensen hier (leesanboys) die het terecht vinden dat Messi de prijs heeft gepakt. Lachwekkend gewoon, schijnheilig en corrupt zooitje daar joh.
Stefan zal een leuk bedrag gaan opbrengen voor Feyenoord, maar ze gaan er qua kwaliteit wel sterk op achteruit, je vindt geen soortgelijke spelers die naar de club Feyenoord willen.

14 juli 2014 om 19:43

Nee, hij staat immers niet op de eerste plek van alle spelers, heb je de tekst wel gelezen? Tevens zeg ik dat nergens toch?

14 juli 2014 om 19:44

my bad ik dacht dat je het over de vrij had.

14 juli 2014 om 21:50

JK-Ajax

Whoscored maakt ook een ranglijst op basis van een statistisch algortime daar staat Messi eerst. Een andere site, Squawka, geeft Robben de eerste plek en Messi de tweede. In deze ranglijst staat hij elfde.

Deze Castrol index kwam overigens bij de confederations cup tot de conclusie dat Fred de beste was.

Ik vind niet dat Messi hem verdiende(namelijk Robben), maar zo raar is het echt niet.

Wat een onzin. als er een verdediger voor in aamerking komt is het Ron vlaar. Die zat echt overal tussen, we hebben een nieuwe stam geloof ik. De Vrij maakte twee hele grote fouten in de eerste twee wedstrijden en herstelde zich daarna wel aardig, maar dit gaat veel te ver.

14 juli 2014 om 19:54

Het cijfer is op meerdere dingen gebaseerd dan alleen op ´als een beest verdedigen.´ In de opbouw was Vlaar wat minder, dus dat geeft al aan waarom het kleine verschil.

Wat betreft die fouten... Tja alleen bij die penalty was het dom inkomen, hoewel het geen penalty was. En ja die goal van Cahill, ik denk niet dat ze daar De Vrij veel schuld voor hebben gegeven. Geen enkele verdediger had daar op gerekend en anders was het ook stom toeval geweest dat er nog iemand tussen zat. Al met al heb ik vooral de laatste 3 wedstrijden een hele sterke De Vrij gezien.

14 juli 2014 om 20:00

Het ging niet om die penalty, maar het moment ervoor waarbij hij die Spanjaard uit zijn rug liet weglopen. Dat deed hij daarna ook nog eens bij Cahill, beide keren had hij er bovenop moeten blijven zitten. De lastste wedstrijden was hij wel goed, maar ik vind deze titel echt te ver gaan.

14 juli 2014 om 20:14

Nouja de cijfers liegen niet haha. Je hoeft geen grote naam te hebben om de beste te zijn, wel om de gouden bal te winnen;-)

14 juli 2014 om 20:41

Vlaar heeft grote indruk gemaakt met zijn internationale fysiek, maar voetballend is de Vrij sterker. Fysiek minder dan Vlaar, maar voor voetbalbegrippen nog erg sterk.

Ook Vlaar heeft fouten gemaakt, maar dat zien we niet door zijn tomeloze inzet. En hij zat er vaker goed bij dan er naast natuurlijk.

Bijvoorbeeld: Een keeper die spectaculaire reddingen maakt hoeft niet perse beter te zijn dan 1 die dat niet doet, het kan alles te maken hebben met hoe je vooraf al staat gepositioneerd en omgaat met schoten. Op het oog minder, maar net zo effectief. Dat komt namelijk ook bij verdedigers voor.

Volgens mij is het inmiddels ook wel duidelijk dat het of van te voren al bepaald is dat Messi die gouden bal zou winnen, of als goedmakertje. Zo van "hè, weer die wereldbeker niet gewonnen, kereltje". Volgens mij was Messi het er zelf niet eens mee eens. Dan had ie wel echt ballen gehad overigens.. "nee sorry, die prijs is niet voor mij." Ik blijf hem geweldig vinden hoor, maar dit was niet zijn toernooi.

14 juli 2014 om 19:43

Of ze wilden hem perse 2x die trap op zien lopen met zijn gezicht op onweer...

Ron beton vond ik persoonlijk net iets beter.

14 juli 2014 om 20:42

Spectaculairder zeker, maar beter niet perse.

Zie post hierboven #90.

En toch vond ik Vlaar nóg beter!

Dat zijn realistische cijfers

De fifa is ook echt een lachertje! Messi is alleen maar gekozen ivm marketing! Zal ongetwijfeld op de voorkant van Fifa 15 staan en andere marketingdoeleinden.

Benzema was zeer matig, Kroos was niet eens een van de beteren in het Duitse team, en Vlaar was natuurlijk veel belangrijker dan de Vrij. Dus deze ratings zeggen erg weinig.

14 juli 2014 om 19:54

kroos was de beste van duitsland met Muller, Benzema de beste van Frankrijk met Valbuena, wat jij zegt klopt totaal niet.

14 juli 2014 om 19:59

Hummels, Neuer & misschien wel Khedira waren aan Duitse kant net wat beter vond ik

14 juli 2014 om 20:14

Dat is dus het verschil. De FIFA legt alle spelers en hun prestaties langs dezelfde objectieve lat en daar rolt dit uit. Jouw mening is slechts een subjectieve indviduele die op de onderbuik gebaseerd is. Dat zegt per definitie dus minder.

15 juli 2014 om 00:32

En jij hebt t wk gemist?

Wat een idioten daar bij Bayern dat ze de statistisch beste speler van het WK voor een schijntje gaan laten lopen.
Zegt ook genoeg over de macht die Guardiola heeft in Munchen.
Ik zou Kroos ten alle tijden boven Thiago verkiezen, na dit hele WK al helemaal.

Ik zou Ron Vlaar hoger hebben genoteerd. Hij is min of meer de reden, samen met de Vrij natuurlijk, dat we maar 4 tegendoelpunten hebben gekregen (waarvan 2 penalty's, dus in feite maar 2). Hij speelde goed door lef te tonen, aanvallers te durven tackelen en als een betonnen muur zich op te stellen.

PS: Voor degene die nog steeds niet snappen waarom Messi de Gouden Bal heeft gekregen; het heeft allemaal te maken met sponsoren en geld.

gefeliciteerd de vrij, je bent echt gegroeid, samen met vlaar was je zeer goed.

Dat Fifa een maffiabedrijf is weer pijnlijk duidelijk geworden, hoe kan Messi nou als beste zijn gekozen? Robben was in alles bepalender, en De Vrij is mijn Rotterdamse held geworden. Ik zou het toejuichen als Louis, de Vrij en Depay meeneemt. Ik voorspel dan twee steekhouders voor het Ek.

De Vrij is beter dan Vlaar, was wel duidelijk. Vlaar heeft dan misschien wel heel goed verdedigt, maar Vrij heeft meer voetbal in zich dan alleen verdedigen. De Vrij was ook meer vooruit te zien dan Vlaar.
De Vrij heeft gewoon een wereld toernooi gespeelt, en ik hoop voor deze jongen dat hij alleen nog maar beter word.

Messi heeft 3 wedstrijden in z'n eentje beslist met een doelpunt uit het niks en heeft het vaakst van iedereen op het toernooi een teamgenoot in scoringspositie gebracht. Dan ben je gewoon de beste.

Ik hoop echt dat de Vrij niet naar Lazio gaat. Ik zou hem graag in de bundesliga zien. Veel betere competitie als de serie A en volle stadions.

14 juli 2014 om 20:19

Niet alleen dat maar Lazio is ook nog eens een vieze fascistische club!

Wat een fout en vals stukje is dit van Vz.
Hij werd niet bestraft omdat hij trainingen extra volgden hij werd bestraft omdat hij dat niet in overleg deed met de technische staf. En laten we eerlijk zijn, de Vrij was tot aan de winterstop helemaal niet zo geweldig. Zijn potentie wilde er maar niet uitkomen. En ik zat elke 2 weken in het stadion dus ik kan het weten. Maar vanaf de winterstop zag je hem groeien. durfde de diepe bal meer en meer te spelen.
Dat hij nu deze klassering pakt is geweldig. Maar het is wel stormachtig gegaan het laatste half jaar.

Dan staat David Luiz in het WK-elftal. Hummels kun je terecht noemen maar voor die plek van Luiz dacht ik meteen aan De Vrij.

Robben had, zoals hier aangetoond, gewoon de Gouden Bal moeten winnen. Gezeik met de FIFA altijd...

14 juli 2014 om 20:10

Je gaat toch niet de grootste schwalbekoning zo'n prijs geven.

Zei ik vanaf het begin al, de Vrij gaat een goed WK spelen. Natuurlijk had ik dit niet voorspeld, maar ik heb nooit getwijfeld.

Degene die dachten dat Veltman van hetzelfde niveau was, hadden het vreselijk mis. Niks ten nadele van Veltman, maar de Vrij heeft nou eenmaal veel meer ervaring en heeft van alles meegemaakt. Debuteren op je 17e als ik het goed heb en van rechtsback naar het centrum, die bagage heb je nou eenmaal nodig.

Als er nog iemand is die denkt dat Veltman hetzelfde had kunnen presteren, kijkt diegene zwaar door een bril. Nogmaals niks ten nadele van Veltman, ik beoordeel hem op wat ik heb gezien en daarin ben ik gewoon heel eerlijk, hij komt niet in de buurt van de Vrij.

14 juli 2014 om 22:51

Ok goed voorspeld hoor. Bedankt voor je bijdrage!

De vrij en Vlaar hebben me echt enorm verrast. Natuurlijk hebben Indi en Blind ook een prima WK gespeeld. Nu alweer zin in het EK 2016 :-) Complimenten voor ons Oranje!

Hoe serieus moeten we die castrol index nemen als je silva en oscar bij de beste elf van de wereld zet??

Leuk allemaal, ben benieuwd hoe rijk Feyenoord gaat worden en of ze de ballen hebben om nu uit vrije keuze op hun jeugd terug te vallen in plaats van noodgedwongen.

Zeer terecht. Ik vond dat de Vrij een zeer sterk toernooi gespeeld heeft. Zelfde geldt voor Vlaar overigens, maar met name opbouwend was de Vrij ook heel goed. Dat Robben de beste aanvaller is, dat is geen verrassing. Hij had overigens ook die gouden schoen (ofzo) moeten winnen, in plaats van Messi.

De Vrij heeft een ontzettend goed gespeeld. Je zag hem echt in het toernooi groeien , iedere wedstrijd was het niveau van hem weer een stukje hoger. Ook Vlaar heeft ontzettend sterk gespeeld maar De Vrij spreekt mij toch meer aan vanwege zijn subtiele manier van spelen en het durven voetballen. Mooi ook om te lezen hoe positief de meeste Ajax supporters zijn geworden over de Vrij.

Ongelofelijk..... Zo'n verschrikkelijk matige tot redelijke voetballer moet de veste verdediger zijn? Lachwekkend. Hij kan aardig verdedigen maar totaal niet opbouwen.

14 juli 2014 om 21:01

Bekijk het onderzoek eens. Gebaseerd op aantal intercepties, overtredingen, succesvolle passes, goals, aantal kaarten, etc.

Op basis van die gegevens is hij de beste verdediger dit WK. Hij hield zich geweldig staande tegen wereldtop. Valt dan weinig aan te ontkennen toch?

De vrij beste verdediger??
Hahaha fifa gaat steeds gekker doen....

14 juli 2014 om 20:57

Wie was er beter dan volgens jou? David 'sideshow' Luiz? Of toch Veltman?

14 juli 2014 om 21:11

Hummels? Het is grappig dat jij alleen twee verdedigers opnoemt die allebei een slecht WK hebben gehad, maar verder het niet over de verdedigers van de sterke landen hebt. Mascherano , Hummels , Zabaleta en Lahm zijn allemaal heel belangrijk geweest in de verdediging.

Als je volgende keer een discussie gaat beginnen over wie er beter is, noem dan niet de twee slechtste verdedigers van het WK op.

14 juli 2014 om 21:14

De verdedigers die jij opnoemt hebben ook zeker goed gespeeld. Alleen Hummels vond ik niet echt een uitblinker eerlijk gezegd, ook gezien zijn staat van dienst. Mascherano speelde ook erg goed moet ik zeggen.

Maar het onderzoek is simpelweg gebaseerd op feitelijke onderscheppingen, passing, goals, gepakte kaarten, overtredingen etc. etc.

Dan is het toch moeilijk onterecht te noemen als de Vrij op basis daarvan bovenaan staat?

14 juli 2014 om 21:21

Als we naar feitelijke onderscheppingen en al die dingen gaan kijken , dan hoort Messi ook de Gouden Bal te krijgen, want die is ook gebasseerd op feiten. Computers kunnen het ook wel is fout hebben.

14 juli 2014 om 21:33

Wat je zegt klopt totaal niet, het ironische is juist dat Messi op geen van die lijstjes bovenaan stond dit WK en toch die prijs won, waarover ophef ontstond.

Wat betreft deze onderscheiding voor de Vrij kan je er niet onderuit, het is gewoon meer dan terecht. Ja, er waren ook andere verdedigers die goed waren. Maar Stefan stak er echt bovenuit en ik heb hem letterlijk elke wedstrijd beter zien spelen naarmate het toernooi vorderde.

14 juli 2014 om 22:03

Ik weet graag dat je een discussie wilt winnen, maar gebruik daar argumenten voor. Je trekt nu allemaal feiten zonder bewijs.

'' Wat betreft deze onderscheiding voor de Vrij kan je er niet onderuit, het is gewoon meer dan terecht ''

Oke als je zo wilt discussieren dan kunnen we gelijk stoppen. Er spelen ook andere landen dan Nederland, dus als je naar Nederland kijkt wat bijna iedereen doet en je ziet een verdediger steeds beter spelen betekent het niet dat andere landen ook geen verdedigers hebben die steeds beter spelen.

De Vrij is een goede verdediger, maar als jij in een ander land zou wonen en is objectief naar alle landen gaat kijken, dan stond De Vrij echt niet bovenaan je lijstje van verdedigers.

14 juli 2014 om 23:01

Ja precies, er spelen ook andere landen dan Nederland. En gebaseerd op de feiten (het onderzoek) heeft géén van de verdedigers van andere landen het beter gedaan dan de Vrij. Wat natuurlijk niet betekent dat ze niet goed gespeeld kunnen hebben.

Maar je bent goed in recht lullen wat krom is, als je dat wilt ontkennen. Daarnaast is de Vrij ook door vele analisten onderscheiden, zowel door de BBC als bijvoorbeeld door Ronald de Boer.

Dus waarom zou hij dan niet bovenaan het lijstje moeten staan? Dat staat hij namelijk wel.

14 juli 2014 om 23:35

De jongen is 22 presteert al zo goed dat is knap hummels lahm staan al jaren aan de top is niet uniek, alluh stastiekem staan in zijn voordeel terecht

14 juli 2014 om 21:08

Kom op man. Hoe lastig is het om in te zien dat vele mensen in Nederland, ik ook,het volledig mis hadden wat betreft de Vrij. Te licht, opbouwend te slecht, zwak in de lucht bladidibla.

De Vrij snoert ons allemaal de mond en krijgt daarvoor de erkenning die hij verdient, van een orgaan dat er geen enkele baat bij heeft om hem zo hoog te rangschikken en daar simpelweg statistieken voor gebruikt.

Lach de Fifa maar uit, ik zou als ik jou was je schamen dat je de daadwerkelijke potentie van de Vrij niet gezien hebt. Zo zie je maar waar een goede kop je kan brengen.

Vreemd, sommige negatieve posts over De Vrij. Defensie van Oranje heeft tijdens dit WK uitstekend gepresteerd. Ook ik had heel grote vraagtekens bij onze "achilleshiel", maar ben flink genezen tijdens het toernooi. Daarnaast heeft het hele team in positieve zin verrast. En nee, ik had dit totaal niet verwacht, maar ben geweldig ingenomen door de prestaties èn uitstraling van dit Oranje!! Dit in tegenstelling tot 4 jaar geleden, met als dieptepunt die schoppartij in de finale. Toen schaamrood op de kaken, nu een oranje glimlach;-)

De Vrij geeft alle analisten het nakijken... alle professionele onzinuitkramers hebben het ongelijk aan hun zijde gekregen van met name De Vrij en Vlaar. Nederland had geen verdediging. Kennelijk kunnen de analisten het hedendaagse voetbal niet meer analyseren. Als je niet zag dat er in Nederland best nog verdedigend talent rondliep, had je oogkleppen voor. De Vrij speelt al jaren redelijk constant, hoewel hij afgelopen seizoen een dipje had. Dat die jongen gelijktijdig ook kan voetballen, wist menigeen al.
De Derksens en Van der Gijp's, Ronald de Boer's en alle die andere bralleputten zitten er weer zo naast.... kunnen beter maar eens even heel erg stil zijn.

Volledig terecht dat de Vrij de beste verdediger was van het wk. Hoe rustig hij aan de bal is, geweldig! Waarschijnlijk gaat hij naar Lazio wat opzich geen slechte club voor hem is, daar leert hij tenmiste wat écht verdedigen is.

Daarom kan je ook beter als Nederlander in Buitenland spelen. Als er een volk moeite heeft om zijn eigen spelers te waarderen zijn het Nederlanders wel.
Je mag natuurlijk ook niet je kop boven het gras uitsteken, anders word het meteen weg gemaait.

Hetzelfde met Blind. In het buitenland word hij verkozen bij de meesten journalisten en ex top voetballers in het WK elftal 2014. Hier in Nederland kan hij niets goed doen, en vinden ( door blinde haat ) velen hier op VZ hem slecht.
Gelukkig zijn wij allemaal leken als het om voetbal gaat, want hier op VZ word liever een normale speler uit het buitenland beter gevonden over een Nederlander.

Als de Vrij en Vlaar zo goed zijn. Waarom moesten we dan met 5 man achterin spelen? Er is nog nooit een slechte verdediger in een 5mans verdediging geweest, ze moeten het in een 4mans verdediging laten zien, maar dat hebben ze nog nooit laten zien.

14 juli 2014 om 22:35

Omdat Vlaar en Blind extreem langzaam zijn. Als je dan 4-3-3 speelt, zijn de ruimtes te groot.

De Castrol-index berekent de cijfers met behulp van een algoritme dat op statistieken gebaseerd is. Dit algoritme kwam bij de Confederations Cup tot de conclusie dat Fred het beste was. Messi staat overigens elfde, dus niet echt ruim buiten de top tien.

Whoscored maakt ook een ranglijst met een dergelijk algoritme en daar staat Messi eerste. Een andere site, Squawka, geeft Robben de eerste plek.

Ik vond zelf dat Robben hem wel verdiend had, maar dat Messi hem krijgt is niet zo waanzinnig onterecht als veel mensen doen voorkomen.

Beste statistieken dus, maar is dit ook een prijs?
Verder is 't een goeie verdediger. Enneh.. ja inderdaad, Nederlandse clubs moeten meer gaan vragen voor hun spelers. Daar is de tijd nu echt rijp voor. We zijn weer gezond met z'n allen, dus gewoon een beetje bluffen.

Dan gebeurt het maar een keer dat een speler een jaar later transfervrij vertrekt. Maar een speler met ook maar een klein beetje clubliefde tekent wel voor een jaartje bij als hij weet dat er geïnteresseerde clubs zijn. En als hem enkele toezeggingen zijn gedaan.

Overigens moeten mensen niet zo zeiken dat 'ie niet goed gaat spelen als 'ie naar een grote club gaat. Of dat 'ie niet goed kan spelen met ruimte in z'n rug. Volgens mij is De Vrij redelijk snel en is hij juist iemand die 't moet hebben van z'n voetballende kwaliteiten. Heb een beetje vertrouwen. Ik snap dat dat moeilijk is, als je alle Nederlanders hebt afgekraakt die naar 't buitenland zijn vertrokken en die je gelijk hebben gegeven. Maar kom op.. Vlaar en De Vrij hebben zich waargemaakt op het hoogste niveau!

Word moeilijk om er meer dan 10 miljoen voor te krijgen. Voor het WK werd er 8 Miljoen gevraagd en dit is tijdens het WK bijgesteld naar inmiddels 10 miljoen euro. Als je 10 vraagt zullen ze niet snel veel meer bieden. Toch denk ik dat als Feyenoord geduld heeft er wel meerdere clubs komen die 10 of misschien iets meer willen betalen voor de Vrij en tegen elkaar kunnen opbieden. Of dat er nog leuke bonussen bij betrokken kunnen worden. Hij is tenslotte 22 jaar en heeft al een berg aan ervaring. 153 competitie wedstrijden, +/- 6 Europese wedstrijden en 19 wedstrijden in Oranje. En uiteraard heeft hij nu een geweldig visitekaartje afgegeven. Een transfer van 10 miljoen + bonussen moet dan toch haalbaar zijn.

Of hij nou objectiefde beste was pf niet. Dit is toch een geweldige prestatie van De Vrij. Hij is ook pas 22. Jaap Stam werd bijvoorbeeld pas rond z'n 26e top. Wie weet kan De Vrij zich doorontwikkelen tot een topper. Ik hoop het van harte.

Laten we eerlijk zijn, Vlaar was ietje beter dan De Vrij. En die strondvlieg messi had de het helemaaaal niet verdient. Robben, James Rodriguez en Müller waren veel beter. Fifa is en blijft onzin kramen als Blatter op de top blijft

Iedereen zegt wel 'maar 10 miljoen' maar het probleem blijft nog een lange tijd dat Nederlandse clubs kunnen eisen wat ze willen maar buitenlandse clubs aantrekkelijker zijn om heen te gaan dan nog een jaar Eredivisie. De Vrij denkt alleen maar aan Lazio omdat die hoopt zich daar verder te ontwikkelen omdat misschien niet zoveel beter is dan het Feyenoord van vorig seizoen maar wel een betere naam in Europa en Italie een sterkere competitie is.

Bedoel een Luiz speelde al bij een topclub die kan vragen wat die wil want Luiz verdient bij Chelsea genoeg en speelt in een sterke competitie. Mangala speelt bij Porto en zit daar prima.

Gaat Feyenoord nu ineens 20 miljoen eisen voor De Vrij (het is ze goed recht) denkt Lazio we komen in de winter wel terug als die niet bijtekent. Of voor een Indi, dan blijft die lekker bij Feyenoord. Feyenoord denkt we lopen 8 miljoen mis die we hard nodig hebben en Indi wilt liever naar een sterkere ploeg om beter te worden.

Draait allemaal om geld en hoe gezond de club is en wat ze kunnen hebben.

En terecht Vlaar was overigens ook uitstekend in de verdediging.
Maar met zoiets vraag ik me wel weer af, als Robben de beste aanvaller is, hoe komt het dan dat Messi met de prijs er vandoor gaat... Die maken zich echt compleet belachelijk.

Dit zou voor mij de opstelling van het toernooi wezen

Neuer
Cuardrado
De vrij
Hummels
Lahm
Mascherano
Kroos
Robben
Muller
James rodrig
Benzema

Van mij mag de politie boetes geven aan iedereen die Ron Beton zegt :'

De Vrij maakte ook maar een paar foutjes, door slecht de bal af te spelen in de voet van de tegenstander of liet soms zijn mannetje vrij. Maar verder goed WK gehad.

Het bewijs dat Ronald Koeman over een brevet van onvermogen beschikt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren