Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik heb United nog nooit zo agressief geld zien uitgeven’

Laatste update:

Dwight Yorke verbaast zich over de enorme kooplust die Manchester United aan de dag legt. Vorig seizoen finishten the Red Devils op een uitermate teleurstellende zevende plaats in de Premier League. Vlak voor het einde van de rit werd David Moyes op straat gezet en ter vervanging voor het seizoen 2014/15 is Louis van Gaal aangetrokken. Terwijl hij nog met Oranje actief is op het WK, strooit United met geld.

/

De club kocht Luke Shaw en trok ook Ander Herrera aan: voor hen werd in totaal zeventig miljoen euro uitgegeven. De jacht op versterkingen is nog zeker niet voorbij en de kans is zeer groot dat Manchester United ruim over de honderd miljoen euro gaat. Arturo Vidal, William Carvalho en Juan Cuadrado worden ook allemaal gelinkt aan de onttroond Engels kampioen. Yorke kijkt erg op van de manier waarop United te werk gaat.

“Ik heb Manchester United echt nog nooit zo agressief geld zien uitgeven”, zegt de oud-spits, die van 1998 tot 2002 uitkwam voor de club. “Ze hebben altijd één topspeler gekocht, zoals Juan Mata bijvoorbeeld in januari van dit jaar. Maar nu geven ze al zeventig miljoen uit aan twee spelers! Dat is echt een excessieve uitgave voor United, hoor. De intenties zijn heel duidelijk: we willen de strijd aangaan met wie-dan-ook. Met de spelers die we halen gaan we ze pakken, en tegelijk zetten we een elftal neer voor de toekomst.”

Yorke is ervan overtuigd dat Van Gaal de juiste man op de juiste plek is. “Zijn cv spreekt voor zich. Waar hij ook zat, bij Bayern München, Barcelona of ergens anders: hij is succesvol in wat hij doet. Hoewel hij doorgaans niet lang bij dezelfde club blijft, heeft hij er toch altijd succes weten te behalen. Hij is een man met een schat aan ervaring, die weet hoe hij het beste uit spelers naar boven haalt. Dat verwachten we nu ook weer”, aldus Yorke.


Ben jij onder de indruk van het aankoopbeleid van Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit waren ook nog eens geen echte topspelers, en ik vind wel dat ze een echte topper moeten halen die het verschil kan maken. Ik ben benieuwd wie de volgende aankoop wordt.

3 juli 2014 om 12:45

Ze wilde Fabregas halen die speelt nu voor Chelsea. Ook Kroos die gaat naar alle waarschijnlijkheid naar Madrid toe. Top middenvelders zijn niet voor het oprapen dus moeten we ze gewoon weer zelf creëren. Als Herrera een sensatie blijkt te zijn is dat een top middenvelder volgend jaar.

3 juli 2014 om 13:53

Suarez etenstijd..

3 juli 2014 om 13:53

Laat United alsjeblieft proberen James Rodriguez te halen, iedereen wil zo'n prachtspeler toch zien schitteren in de Premier League.

3 juli 2014 om 14:06

Nee, met Januzaj, Mata, James heb je dan teveel van dezelfde types, allemaal links, voetballend goed maar niet types die het spel breed houden, echt snel zijn.

Shaw snap ik wel. Die jongen heeft de potentie om 1 van de beste backs ter wereld te worden. Bij United kan hij zich ook zeker ontwikkelen, met Van Gaal. Herrera snap ik echter niet, voor dat geld had je Fabregas kunnen halen, of misschien zelfs een Gundogan, Bender, Pogba(?). Ik zie Herrera daar niet slagen.

3 juli 2014 om 12:13

Man U speelt geen CL en al die spelers willen CL spelen. Al ze zoals vorig jaar weer te veel tijd gaan verspillen aan 1 speler dan kan het zijn dat ze eindigen zonder de nodige versterking.

Ik vind het goed dat Man U niet te lang blijft wachten bij grote namen.

3 juli 2014 om 12:18

Ik denk dat de aantrekkingskracht van United groter is dan die van de Champions League, maar dat is persoonlijk.

3 juli 2014 om 12:21

@ Mugatu

City kocht Kolvarov, Silva, Toure en Boateng toen ze geen CL speelden. Ik heb niet het idee dat dit een grote rol speelt in een beslissing van een speler. Tuurlijk willen ze graag CL spelen, maar 1 jaar missen is goed te over bruggen.

3 juli 2014 om 12:24

@ weazel

De echte topspelers willen zeker CL spelen en de oudere spelers ook. Spelers zoals Isco, Lucas Moura, Pedro kun je misschien wel aantrekken, aangezien ze niet zoveel spelen bij hun club.

@ Wandelgang

The power of money.

City geeft ze ook niet voor niets een onvoorstelbare loon.

3 juli 2014 om 13:12

CL voetbal is het eerste waar een grote voetballer naar vraagt, alleen bij bepaalde spelers kan een giga-salaris daar iets aan veranderen.

3 juli 2014 om 13:15

Structureel CL voetbal, geen CL voetbal bij United is anders dan geen CL voetbal bij Tottenham.

3 juli 2014 om 13:18

of prijzen winnen natuurlijk. kijk nou naar Clichy, Nasri, Adebayor, van Persie, Sagna enzovoort. die gaan niet puur voor het geld maar meer voor de prijzen die zij kunnen winnen elders.

3 juli 2014 om 13:47

Het gaat je misschien verbazen Mugatu maar Isco heeft vorig seizoen de meeste PD wedstrijden gespeeld van de gehele RM selectie!

3 juli 2014 om 12:14

Herrera is een klasse speler, heb hem jaren geleden op een jeugdtoernooi gewéldige dingen zien doen, hij gaat heel veel mensen verbazen.

Ik verwacht dat Strootman ook nog die kant op gaat, en ik denk, wat ik heb gezien kwa speelstijl, dat Van Gaal er alles aan gaat doen om Divock Origi binnen te halen.

3 juli 2014 om 12:16

Devisser

Strootman zou ideaal zijn, en ook mogelijk met Van Gaal. Dat wordt echter wel een dikke dikke transfersom gezien zijn prestaties bij Roma, de 20mil die zij hebben betaald, en nog een contract van 4(?) jaar.

3 juli 2014 om 12:26

Roma zal inderdaad de hoofdprijs vragen, dat is ook hun goed recht.

Zijn zware blessure zal de prijs misschien een klein beetje drukken, of United kan geld bieden plus Fellaini of Hernandez bijvoorbeeld.

Ik kan niet wachten totdat Van Gaal een echt team gaat smeden van United.

Denk dat het smullen geblazen word.

3 juli 2014 om 12:29

Ik denk niet dat Roma trek heeft in en Hernandez of Fellaini, zeker niet gezien de salariseisen.

Volgend seizoen wordt zeker interessant. Chelsea dat nu een ongelooflijk elftal heeft, City dat haar titel verdedigt, United met LVG aan het roer. Ik hoop echter wel dat mijn club, Arsenal, zich nog even laat gelden. 11 spelers weg, dat biedt toch ruimte...

3 juli 2014 om 12:33

Ik denk niet dat ze in Rome staan te springen om Fellaini. Past niet in het systeem en beschikt al helemaal niet over de mentaliteit die je moet hebben als Roma speler.

3 juli 2014 om 12:47

Arsenal wacht altijd zo lang met nieuwe spelers halen, ik lees wel veel geruchten maar eigenlijk niets concreets.

Ik denk dat al ze kampioen willen worden echt voor honderden miljoenen moeten investeren.

Topspelers hebben ze nodig, wie ik zou halen bijvoorbeeld.

Javi Martinez, Marco Reus, Mangala, Nigel de Jong, Kevin de Bruyne.

Dat soort spelers kunnen je kampioen maken.

Verder zou ik het team bouwen rond Jack Wilshere is mijn ogen het grootste talent van de PL.

3 juli 2014 om 13:42

Jack laat niks bijzonders meer zien. Zelfs ik als Arsenal fan zijnde moet toegeven dat hij bij lange na niet genoeg progressie boekt.

Grootste talent vind ik 'm niet, Oscar en Ramsey zijn bijvoorbeeld verder en tonen meer potentie.

3 juli 2014 om 12:15

Wat ik niet snap is hoe nu bepaald wordt wie gehaald wordt. Ik kan mij niet voorstellen dat van Gaal nu uitgebreid tijd heeft om zich hiermee bezig te houden, dan zou hij in brazilie volle dagen aan de telefon, achter de computer en voor de TV moeten zitten. Aan de andere kant is hij totaal niet het type dat na het WK maar eens zal zien waarmee hij moet werken. Hij staat erom bekend dat hij alles en iedereen binnen een club naar zijn hand zet. Hij is niet het type dat dit soort verantwoording volledig aan een technisch directeur overlaat. Hij wil dat alles volgens zijn idee wordt uitgevoerd en eist dan ook graag het succes dat dit doorgaans resulteert persoonlijk op. Zeer benieuwd hoe ze dit managen.

3 juli 2014 om 12:17

Boodschappenlijstje

3 juli 2014 om 12:18

Dat is inderdaad een interessante vraag Manodedios. Ik denk zelf dat ze dit al uitgebreid besproken hebben in de onderhandelfase.

3 juli 2014 om 12:28

Feitelijk is dat de enige optie. Van Gaal is er wel de man naar om helder op een rijtje te hebben welke voetballers hij in een team zou willen, maar zoveel is afhankelijk van de samenstelling van een selectie. Met zijn werkwijze zou het zeer waardevol zijn als hij de kans had eerst eens met aanwezige spelers op het veld te staan om in te kunnen schatten waar behoefte aan is.

Bovendien kun je een verlanglijst inleveren maar zijn er veel factoren van invloed bij onderhandelingen. Hoewel spelers een aanbod van een club als Manchester niet snel afslaan lijkt me dit een intensief traject. Blijft wonderlijk hoe van Gaal dit op afstand moet laten gebeuren: nogmaals totaal niets voor hem. Daar komt bij dat hij er ook om bekend staat dat hij nooit beroerd is geweest om jonge onbekende spelers belangrijk te maken. Volgens trok hij de halve AZ kampioensselectie weg uit de jupiler league, maar zelfs bij munchen verkoos hij bijv. muller boven de gevestigde namen.

Hij heeft zich inmiddels ontdaan van het onvermogen om met vedettes om te gaan, maar het zal me weinig verbazen als Rooney de aanstaande veranderingen niet trekt. Het rommelt al jaren tussen hem en zijn club en van Gaal kan zomaar reden zijn dat die bom toch eens barst. Wordt hoe dan ook interessant!

3 juli 2014 om 12:32

Hij heeft gewoon voor het WK een lijstje ingeleverd en die gaan ze af.

3 juli 2014 om 12:32

Een evt. vertrek van Rooney zou een United fan alleen maar moeten toejuichen. Elke zomer veroorzaakt die man onrust.

De kwaliteiten van LVG staan inderdaad buiten kijf.

3 juli 2014 om 16:21

Interessant gegeven is dat Van Gaal ook altijd de mens achter de voetballer belangrijk vindt. Hij heeft meerdere malen aangeven een speler eerst persoonlijk te willen spreken voordat hij aangetrokken wordt. Dat stadium worst nu volledig overgeslagen.

3 juli 2014 om 12:21

Fabregas was niet haalbaar voor United, aangezien zijn vrouw alleen naar London wou. Gundogan halen is momenteel niet zo'n goed idee, z'n buik is zo groot als ik weet niet wat. Pogba is te duur van United, denk niet dat ze 70 miljoen over hebben voor een talent wat ze al eens hebben gehad. Bender is een prima speler, maar zeker niet beter dan Herrera, die jongen is echt een fantastische voetballer en een aanwinst voor de Premier League

3 juli 2014 om 12:21

Maar je betaalt toch geen circa 40 miljoen voor een linksback goeie dag zeg. Voor 40 miljoen vind ik dat je als back minimaal 8 keer per wedstrijd de achterlijn moet halen. Minimaal 90% passing moet hebben, minimaal 6 goeie voorzetten per wedstrijd, Betrokken bij minimaal 15 goals per seizoen, amper tot nooit je mannetje laat lopen. Amper balverlies moet hebben. Zeer solide moet kunnen verdedigen en noem maar op. Bijna 40 miljoen !!!!! Tenminste dat bedrag las ik op een website.

3 juli 2014 om 12:28

Haha, je hebt wel gelijk Lee112! Voor zo'n bedrag mag je ook zeker nooit meer een blessure krijgen vind ik!

3 juli 2014 om 12:57

Ach ja Bale is ook lang back geweest, die was nog een stukkie duurder. Wie weet hoe deze jongen zich ontwikkelt. Niet dat ik de bedragen goed praat, dat is volledig doorgedraaid, maar dat weten we inmiddels.

3 juli 2014 om 12:58

Het is inderdaad heel erg veel voor een back maar als je kijkt naar vraag en aanbod zou het wel weer logisch zijn als backs duur zouden zijn. Goede aanvallers en middenvelders zijn er heel erg veel terwijl de top backs op 2 handen te tellen zijn. Bij heel veel clubs zijn de back posities de zwakke plekken en vaak zie je op die posities middenvelders of centrale verdedigers die omgetoverd zijn naar backs.

3 juli 2014 om 14:36

Is die Herrera mid mid of een 10 ?

Eindelijk ! Hoop te zjen dat ManU zsm weer het "onverslaanbare" uit gaat stralen en dat gaat lukken dit dit seizoen !

3 juli 2014 om 12:13

Herrera is gwn een goede aankoop hoor. We zullen zien dat ie het gaat maken. Lvg gaat van hem een top box-to-box maken.

Als je zo beroerd eindigt als afgelopen seizoen zal je ook in moeten grijpen. United zwemt toch in de centen, aflossingen van de Glazer lening zijn bijna voltooid als ik me niet vergis, dus die zijn bijna weer terug waar ze ooit vandaan kwamen. Die kunnen dan zonder schulden 250 miljoen per jaar aan transfers uitgeven.

Je moet wat als de hele selectie mager en totaal geen Manchester United waardig materiaal is, ze moeten er nog eens 100 tegen aan gooien. Ze willen toch de Champions League winnen.

In alle euforie die nu heerst ga ik hier zeggen: van Gaal wordt een drama bij Man United.
Waarom?
Hij kan niet met de pers omgaan, terwijl die in engeland medogenloos is.
Hij kan niet met sterren omgaan denk aan Ribery & Rivaldo dus krijgt issues met bijv Rooney
Hij wil alles naar zn hand zetten, terwijl op Old trafford Ferguson nog ronddwaalt zeker via Ryan Giggs.
Hij is een drama in aankopen (denk aan Barca met Zenden, Bogarde enz) en koopt nu in voor 80 mio.

3 juli 2014 om 12:25

Ja en nederland zou een drama zijn met Louis van Gaal, zou een ongenadig pakslaag krijgen en kansloos zijn op het wk tegen spanje. Volgend jaar zie je weer mensen met manchester United shirtjes lopen, wordt het weer heerlijk om naar te kijken en zullen ze meedoen om het kampioenschap. Al dat negatieve gedoe rond van Gaal bah. Volgens my is Robben ook een ster? Gaan superslecht met elkaar om ofniet?

3 juli 2014 om 12:29

Van Persie is er ook eigenlijk wel een en kijk hun relatie. Bij dat rijtje mag je de Jong ook best noemen en die gaat ook goed om met van Gaal.

3 juli 2014 om 12:34

Ik ben een grote fan van van Gaal las trainer, begrijp me niet verkeerd! Echter ik vind m op zn best als ie een jong elftal heeft, waar hij de tijd krijgt om het te kneden. (ajax 95, Az)
Bij Bayern deed ie het goed, maar de mannen voor en na hem ook en ging ie weg met conflicten. Bij Barca is ie 1 van de meest gehate coaches ooit.
Ik vind de match Man Utd met van Gaal gewoon geen goeie.

Ik heb het hier genoemd, middenin de euforie en ik heb argumenten erbij gegeven.
Remember me when I am right next year

3 juli 2014 om 13:10

Hij krijgt toch ook best een jong elftal?

De Gea, Rafael, Jones, Smalling, Shaw, Herrera, Januzaj, Welbeck zijn nou niet bepaald oud. Kagawa is bvb ook nog 25.

Pak ervaring met Mata, Rooney en van Persie voorin. Een Carrick als mentor centraal. Ik vermoedt dat spelers als Cleverley en Fletcher mogen vertrekken. Vidic, Ferdinand en Giggs zijn natuurlijk weg. Zo oud is het allemaal niet meer.

Van Gaal kennende zullen spelers als Henríquez, Varela, Zaha en Wilson ook kansen gaan krijgen komend seizoen.

Als ze Vidal en een top CV kunnen aantrekken zijn ze een heel eind. Cuadrado zou ook mooi zijn als ze Young en Nani weten te slijten. Valencia is dan eventueel nog wel handig om achter de hand te houden.

3 juli 2014 om 12:34

De Engelse pers is nu al gek op van Gaal hoor. De kranten schrijven allemaal lyrische artikelen over hoe geniaal hij tactisch is.
Misschien dat Ribery en Rivaldo wel het probleem waren, Robben is ook een ster, of Xavi, of Messi, of Puyol of noem maar op.
Hij zal zeker afspraken gemaakt hebben over de invloed van Ferguson.
Aankopen zullen in samenspraak gedaan worden- Shaw en Herrera stonden al op Utd's lijstje voordat hij kwam.

3 juli 2014 om 12:37

Je zegt hij kan niet met sterren omgaan?

Kijk je weleens naar het WK?

Robben, Van Persie en Sneijder zijn geen sterren in jou ogen?

Van gaal heeft zelf aangegeven te zijn veranderd in zijn aanpak richting spelers, zijn visie is gebaseerd op zoveel mogelijk ruimte voor een speler om zijn kwaliteiten te laten zien.

Ik denk dat iedere speler onder Van Gaal wilt spelen, vooral omdat hij spelers beter maakt en omdat spelers de ruimte krijgen om al hun talenten te laten zien.

Op die manier is het level kwa spelvreugde bijna altijd optimaal imo.

70 miljoen voor deze 2 spelers. En City verpest het voetbal. Shaw een talent. Tuurlijk, dat zeiden ze ook van Jones en Smalling. Maar serieus, ik hoop dat het ze gaat lukken, daar. Want een beetje weerstand in een derby is wel gewenst.

3 juli 2014 om 12:27

Weet je nog hoe City aan zijn geld komt? En City heeft in de laatste 8 jaar nog steeds meer gespendeerd vriend. Doe niet zo dom.

3 juli 2014 om 13:30

@ajaxcunian

De aankoop van Shaw vind ik overpaid. Maar bij City zijn er ook zat voorbeelden waarbij City te veel heeft betaald.

3 juli 2014 om 13:36

Ik ook maar het is niet totaal onlogisch, Engels, beste LB van de PL op 18 jarige leeftijd, 65 wedstrijden PL, LB's zijn schaars, en hij kan zo een 15 jaar mee.

3 juli 2014 om 19:50

Hij is zeer goed en heeft super veel potentie. Maar nu al de beste LB van de PL? Denk dat hij in bepaalde situaties in de topwedstrijden foutjes gaat maken die andere backs Minder snel zouden maken. Kolarov is aanvallend een super dodelijke LB, Azpiliqueta kan LB en RB en Baines heb je ook nog natuurlijk. 3 Lb's die op dit moment nog beter zijn in mijn ogen.

3 juli 2014 om 20:06

Hij is anders wel verkozen als beste LB van de PL.

3 juli 2014 om 12:45

Pffff Man.city wint wat, en ineens krijgen ze babbels.

Nog 18 titels te gaan. Koop er nog maar een paar bij....

3 juli 2014 om 13:01

City heeft de afgelopen 10 jaar 3x!! zoveel uitgegeven als United. Dus onnodige vergelijking.

3 juli 2014 om 13:11

Plus dat dat United zijn eigen geld genereert, in tegenstelling tot City die de handjes bij de suikeroom op moesten houden.

3 juli 2014 om 15:02

Er is toch een verschil tussen een rijke zandbakeigenaar en een club wat haar transfer potje verdiend uit een globale marketingmachine, die weinig clubs kunnen evenaren.

Wat betreft meer weerstand. De consequente nederlagen vielen toch wel onder het conto van Moyes. Onder SAF was het meer om en om. Sterker nog sinds 2011 was het inderdaad om en om tot en met de 2-3 winst van United wat tot de 20ste beker leidde. De drie opeenvolgende nederlagen kwamen van een ongemotiveerde Moyes selectie. Just saying

Wat een waardeloos beleid. Je gaat toch geen back kopen voor 33(!) miljoen euro? Dan snap je er werkelijk helemaal niets van. Een back hoort maximaal 10, 12 miljoen te kosten. Je loopt inderdaad het risico dat je dan een prima back mist, maar echt, dit gaat helemaal nergens over.

De hele Premier League wordt verkracht, de beweging Against Modern Football krijgt - terecht - steeds meer voet aan de grond.

3 juli 2014 om 12:29

Waarom hoort een back per se minder te kosten dan? Dit is een werkelijk waar domme, kortzichtige, ideaal. Waar je juist naar moet kijken is dat er een weinig goeie backs beschikbaar zijn, maar elke club heeft er wel een nodig, vraag en aanbod en je komt er al voor een deel uit. Hij is Engels, de beste LB van de PL, nog maar 18.

3 juli 2014 om 12:34

Ach wat weet jij nou van prijzen ze gaven ook ooit 35 miljoen euro voor Ferdinand en toen werd er ook om gelachen hij heeft er 10/11 jaar ingestaan dus waar praat je over , ze zijn te lang doorgegaan met de huidige selectie en nu wordt er veel uitgegeven om de kwaliteit weer op peil te brengen niets mis mee .

3 juli 2014 om 12:44

Het is ook gewoon nooit goed bij United, geven ze uit is het niet goed, geven ze niet uit is het niet goed, kopen ze een talent dan zou die zeker nooit doorbreken of ie re duur, kopen ze een oude speler moeten ze jonge spelers halen etc. etc.

3 juli 2014 om 12:49

Thats life

In Engeland haat iedereen United. Maakt niet uit wat we doen.

Maar ja who cares?

3 juli 2014 om 13:12

Ja als in in 20 seizoenen 13 maal kampioen wordt wekt dat altijd een soort jaloezie en nu het wat minder gaat komen ze allemaal onder die tegel vandaan ,
maar een ploeg als United komt altijd weer terug hoor en nu zijn ze bezig om de selectie te versterken en dit is nog niet het laatste hoor kan ik je verzekeren .

3 juli 2014 om 13:15

De hoogste bomen vangen nu eenmaal de meeste wind.

Feit is gewoon dat United gewoon een zeer gezonde club is die het ook uit zichzelf kan veroorloven om flink te investeren.

De vergelijking met Ferdinand is wat dat betreft met betrekking op Shaw ook wel een goede. Linksbacks zijn schaars en hij is ook nog eens Engels. Als hij net zo lang mee gaat als Ferdinand en blijft groeien dan is het een geweldige transfer.
Het is simpelweg een risico dat United zich gewoon kan veroorloven.

3 juli 2014 om 13:34

@ajaxcapetown

Net alsof een Lahm, Marcelo, Dani Alves of Zabaleta tussen de 10-12 miljoen waard zijn.

Iemand een idee welke spelers er waarschijnlijk vertrekken? Fellaini? Chicharitto? Nani?

3 juli 2014 om 12:35

Alledrie waarschijnlijk ja.

70 miljoen voor Shaw en Herrera is rondom lachwekkend.

Chelsea en City zijn sowieso beter. Manutd mag blij zijn als ze 4de worden, want je hebt ook nog Liverpool en Arsenal.

3 juli 2014 om 12:44

Hoevaak heb je Herrera zien spelen?

3 juli 2014 om 13:00

Precies, en ik geloof dat LvG bij Rooney en consorten hetzelfde los kan maken als bij het NL elftal en dan heb je gewoon een heel behoorlijk team.

Is de transferperiode al over dan?

Man. united koopt nog meer, en staan er volgend seizoen weer bij. Jammer, want domweg spelers kopen is niet United style.

3 juli 2014 om 13:23

Hm, waarom is er sprake van domweg spelers kopen?

Herrera is een creatieve middenvelder en dat United een vervanger voor Evra nodig heeft is toch ook nou niet echt een geheim. Dan spreken we toch gewoon over 2 gerichte aankopen, die gezien de leeftijd van de spelers voor de lange termijn zijn?

Domweg kopen vind ik dat men met geld strooit om topspelers aan te trekken voor posities die al dubbel bezet zijn. Zoals City bijvoorbeeld 3-4 topspitsen tegelijk in de selectie had, terwijl er in hun formatie maar 1 speelde.

United zal er nog een top CM en een CV met ervaring bij moeten halen om echt mee te gaan doen. Die aankopen zijn dus gewoon nog noodzakelijk.

3 juli 2014 om 13:51

Nee , het zijn goede aankopen, maar united is normaal meer van het opleiden . Talenten laten rijpen.

Maar doordat de concurrenten zoveel halen, moet United nu ook wel meegaan in de koopwoede. Hoort niet bij de club, vind ik.

Ik hou daar niet zo van. Vind dat veel te makkelijk. Als united er nu 7 of 8 haalt, ja dan zijn ze niet beter of anders dan Chelsea of City.

3 juli 2014 om 14:14

Chelsea of City zijn natuurlijk kunstmatig omhooggestuwd en hebben die speler op lopen kopen met geld dat extern is ingebracht.

Dat vind ik toch heel wat anders dan dat United nu grote aankopen doet met eigen geld.

United zal altijd nog van het opleiden blijven, echter hebben ze op bepaalde gebieden te laat doorgeselecteerd waardoor er nu een gat is ontstaan dat opgevuld moet worden. Ik denk ook niet dat je hoeft te verwachten dat er volgend jaar weer 100 miljoen geïnvesteerd gaat worden.

Werd ook tijd als grootste club en grootste merk van de Wereld. Daarbij denk ik dat Van Gaal hier echt bij heeft meegekeken. Geen domme aankopen zoals Feillani die niet in het systeem passen maar gericht versterken.

Ik had graag Kroos daar ook wel graag gezien, maar krant Marca lijkt zeker te zijn dat kroos definitief naar real is voor 25 miljoen

Zelf opleiden lijkt me beter. De kern zou ook Engels of op zijn minst Brits / Iers moeten zijn, zoals Bayern, Dortmund, Barcelona en real ook een nationale kern hebben.

United is op dit moment een hopeloze club. Bang om aankomend seizoen weer te falen en vandaar al die aankopen. Moyes heeft echt veel schade aangericht. Ik vind hem dan ook een slechte coach.

Ik vind het nogal raar eerlijk gezegd. Ten eerste is Louis van Gaal altijd een trainer geweest die mindere spelers beter kon maken en het team boven zich uit kon laten stijgen. Daar heb je niet dure aankopen voor nodig.

En ten tweede: Die Herrera en Shaw zullen best goeie spelers zijn, maar het zijn toch niet wereldtoppers, dat ze zoveel waard zijn? Nu is straks het geld op.

3 juli 2014 om 14:30

Je zegt zelf al dat Louis spelers beter kan maken. Shaw is een veelbelovend talent en Herrera is semi-top. Van Gaal kneed ze wel.

3 juli 2014 om 14:57

''nu is straks het geld op''

Over financiën hoef je je geen zorgen te maken. United is een globale geldmachine. De omzet vorig jaar was maar liefst 569 miljoen en volgens een betrouwbare marketingssite, was de winst maar liefst 180-220 miljoen. United genereert haar eigen inkomsten en als United het zou willen, zou het in principe ieder jaar agressief kunnen uitgeven, maar dat ligt niet in de aard van de club.

3 juli 2014 om 15:47

Ah okee. Ik wist niet dat ze zo rijk waren. Dat stralen ze (gelukkig!) niet uit. Ik hoop dat Manchester United weer samen met Arsenal en Liverpool de top van Engeland wordt.

3 juli 2014 om 21:32

Laat eens een link zien van het jaarverslag waarin 180-220 miljoen winst gemeld wordt.

Ze hebben tussen de 150 en 200 miljoen pound te besteden. Dus dat geld is nog lang niet op.

Ik hoor enkelingen United al beschrijven als koopclub, maar die hebben er geen kaas van gegeten. Ten eerste genereert United haar eigen inkomsten. Bekend verhaal, met een jaarlijkse omzet van over de 400 miljoen zijn er wat betreft financiële middelen immense uitgaven te doen. Het is eigenlijk uniek wat United doet, zoals Yorke zegt.

Ten tweede zijn dit gerichte aankopen. Het middenveld is sinds Scholes altijd onderbezet geweest en gecamoufleerd. SAF wist er een hecht team van te maken, waardoor het middenveld niet zo blootgesteld werd als onder Moyes. Nu heb je met Herrera een dynamische en energieke middenvelder die bal technisch voldoende vaardig is. Met Shaw heb je een linksback gehaald die in Engeland ( zoals iedereen weet) homegrown is en je dus altijd een miljoentje of 8-12 achter staat wat betreft transfers. Bovendien volgt hij Evra op. Men moet begrijpen dat United op deze positie al 7-8 jaar dezelfde speler heeft staan en met Shaw heb je dus weer een langdurige investering.

Het moge duidelijk zijn dat United met zijn wereldwijde allure niet van plan is om een Moyes seizoen tegemoet te gaan en dat is volkomen begrijpelijk. De gezegde, ''we're United and we do what we want'' is gezien de talrijke geschiedenis van de club toch wel verdiend

Als je geen CL speelt is het moeilijk om top spelers te halen omdat die altijd in de CL willen uitkomen. Da maar met spelers als Herrera en ik ben geneigd te zeggen dat hij niet goed genoeg is, althans waar ze naar streven.

3 juli 2014 om 18:49

Och och hier hebben we weer iemand die maar wat loopt te brallen. Herrera word al 2 jaar intensief gevolgd door United. Ferguson wou hem destijds al halen. Speelde in de Europa League 2 jaar terug voortreffelijk en sindsdien nadrukkelijk gevolgd door de scouts. Vorig jaar lukte het Moyes niet om hem te halen en werd Fellaini nog snel gehaald. Dit jaar was het eerste wat United wou Herrera binnen halen. United en van Gaal weten wat ze binnen halen met Herrera en ik kan je verzekeren dat dit een sensatie gaat worden in de Premier League.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren