Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Toptalent Ajax kondigt via Instagram transfer naar Man City aan

Laatste update:

Ajax verliest Javairo Dilrosun aan Manchester City. De zestienjarige linksbuiten laat op zijn account op Instagram weten dat hij met zijn familie op weg is naar de regerend kampioen van Engeland en schrijft Off we go! Dilrosun geldt als een van de grootste talenten binnen de jeugdopleiding en werd al langer met City in verband gebracht.

De Amsterdammers wilden de speler van de B1 graag een contract aanbieden, maar Dilrosun geeft de voorkeur dus aan een transfer naar Engeland. Hij sprak al meerdere malen met the Citizens en er ligt voor hem naar verluidt een driejarig contract klaar. City heeft zich volgens Ajax Showtime ook al officieel bij Ajax gemeld en wil de komst van Dilrosun zo snel mogelijk afronden.

Dilrosun zou bij Ajax veel concurrentie krijgen op de linksbuitenpositie van leeftijdsgenoten Vince Gino Dekker en Vaclav Cerny. Ook centrumverdediger Timothy Fosu Mensah vertrekt mogelijk bij Ajax; hij heeft zich in de kijker gespeeld bij Manchester United.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op de foto is Azor Matusiwa afgebeeld en geen Dilrosun...

Cerny en Dekker zijn beter, Diirosun gaat het nooit bij City halen. Daar hebben ze grotere talenten rondlopen. Fosu-Mensah is wel een toptalent dat zou een aderlating voor Ajax zijn als hij vertrekt naar United.

30 juni 2014 om 22:09

Maakt niet uit.. niemand zal hem ooit nog herkennen na deze overstap.

In Cerny en Dekker zie ik het ook helemaal zitten en gelukkig ziet Leon Bailey wel perspectief bij Ajax. Er wordt gezegd dat hij binnenkort gaat tekenen (deze week).

30 juni 2014 om 22:17

Zien we via Engeland, Turkije weer terug op de kunstgras velden van Omniworld, telstar en Veendam. Of bestaan die clubs niet meer?

30 juni 2014 om 22:24

Geen idee. Ik zal het even aan Vincent van den Berg vragen

30 juni 2014 om 22:37

Ja en Jordy brouwers kan ook meepraten.

30 juni 2014 om 22:37

Brouwer*

30 juni 2014 om 22:39

@luisruiz

Sterker nog, zelfs (hele fanatieke) ajax volgers zullen deze jongen niet kennen. Een aardige voetballer maar voorlopig nog lang niet exceptioneel. Wat je zegt over Cerny dat is waar. Dat is naar mijn idee het grootste pareltje dat er op de toekomst rond loopt. Ongelofelijke voetballer.

Als zo een jongen wil gaan, lekker laten gaan en niet moeilijk over doen. BIj Ajax kies je niet voor het financiële aspect als jeugdspeler. Maar juist voor het gigantisch grote sportieve aspect/begeleiding/mogelijkheden/kansen die je krijgt. En als je die opzij wilt schuiven voor een financieel aantrekkelijk bod moet je die jongen gewoon lekker laten gaan. Iemand met zo een mentaliteit wil je toch niet hebben.

Edit: ik heb van de week ook gezien waarom er totaal geen interesse is in Ziyech. Als je ziet hoe Lucas Andersen en Nouri vanaf de AM positie spelen is dat echt fenomenaal. Ik maak me dan ook helemaal niet druk.

30 juni 2014 om 22:56

Het grootste talent heet toch echt Nouri.

30 juni 2014 om 23:09

Van der Beek Nouri en Cerny zijn de pareltjes uit de opleiding

1 juli 2014 om 01:05

Ik kende hem wel, echter... niet van zijn acties... alleen van de commentator die zijn naam zei.
En nee, we zeggen dit niet omdat hij weg gaat, Cerny is sinds zijn komst al een groter talent(voor het eerst in actie gezien op de Aegon Future cup vorig jaar).
En Vincegd zie ik zeker Ajax 1 wel halen.

Wat je zegt, lekker laten gaan... opleidingsvergoeding krijgen en investeren in de opleiding.

1 juli 2014 om 08:34

Zo zijn er nog genoeg talentjes. Xavier Nunnely is er ook 1 van.

30 juni 2014 om 22:22

Die mensah is echt super groot talent, maar wat jij zegt cerny en Becker zijn beter op de flank positie. Maar ik moet hier toch wel om lachen! Wie is er nou bij city door gebroken laatste 10 jaar? Mss 5 man, bij Ajax krijgt altijd iedereen kans. Ik dacht dat de Ajax jeugd en eigelijk iedereen in nl, wel geleerd had van bouy ake van aanholt rekik ebecillio die zijn gewoon weg allemaal gefaald in t buitenland. Als ze in nl bleven hadden ze al vaste basis plaats bij PSV Feyenoord en Ajax.

30 juni 2014 om 23:01

Minder dan 5 man.
Deze jongen zal 2 jaar ofzo bij de jeugd van City rondlopen en dan een paar jaar lang aan alles verschillende clubs verhuurd worden om uiteindelijk te vertrekken naar een lager niveau.

Ik kan er natuurlijk naast zitten maar laten we eerlijk zijn, dat is wat er met 19 van de 20 talenten gebeurt die op zo een vroege leeftijd naar Chelsea,city etc gaan.

Wil je daar echt doorbreken dan moet je een mega talent zijn en hele grote stappen zetten.

Als je echt een carriere wilt dan ga je niet op zo een vroege leeftijd naar zo een club. Als je met die leeftijd een transfer maakt dan moet je die maken naar een club waarvan je weet dat die de jeugd een echte kans geven. Een transfer naar City maak je met die leeftijd alleen voor het geld.
Maar je zult de kans hebben dat deze jongen financieel voor de hele familie moet zorgen.

30 juni 2014 om 22:27

Matisuwa, weer eentje uit Hilversum! Lopen daar talenjes rond

30 juni 2014 om 23:30

Hij is wel bijna 1,5 jaar jonger dan die twee. Speelde al mee bij de A1. Maargoed denk dat jij er beter zicht op hebt dan ik. Bedankt voor je reactie!

Volgende toptalent dat Nederland verlaat, blijft jammer. Hopelijk zien we hem nog eens terug

Zucht... Hier word je toch gek van? Eerst Kongolo naar city, nu deze jongen... Elk jaar is het weer raak

30 juni 2014 om 22:12

Gelukkig dat Veendorp voor Grunn behouden blijft, was echt sterk op -17 EK. Gaan jullie een hoop plezier aan beleven

30 juni 2014 om 22:23

Veendorp is tenminste nuchter en realistisch dat ie nl meer kans krijgt.

30 juni 2014 om 22:43

@ Silg

WE moeten om zulke jongens totaal, maar dan ook totaal niet rouwig zijn. Wanneer men op zo een leeftijd al beslist om voor het geld te gaan voetballen moet je hem gelijk niet meer in je opleiding willen hebben. Bij Ajax ( en bij andere Nederlandse clubs) moet je kiezen voor de opleiding, het perspectief en de geleidelijke maar goede begeleiding. ALs je dat niet voldoende vind heb je ook niets bij Ajax te zoeken.

Trouwens, dit was helemaal niet een ongelofelijk toptalent. Fosu Mensah is net zo oud en staat in de belangstelling van United. Maar daar zijn ze nog mee bezig en ondertussen zijn ze alweer bezig om Leon Bailey binnen te halen. Houdoe en tot ziens.

30 juni 2014 om 23:33

Dus volgens jouw visie, scout city een middelmatige voetballer? Sterk verhaal!

1 juli 2014 om 01:07

Is een prima speler hij zegt alleen dat als spelers niet voor de geleidelijke weg willen gaan ze snel moeten vertrekken.
@bergkamp, Bailey en nog een Jamaicaan zouden komen, die zouden inderdaad vandaag al in Nederland zijn om de formaliteiten af te ronden.

1 juli 2014 om 09:54

@ Exteberria

Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat er bij Ajax grotere talenten op dezelfde positie en in hetzelfde elftal rondlopen dan deze speler. Van het huidige team waar deze jongen in speelt is Mensah (met afstand) het grootste talent dat er loopt. En op dezelfde positie als deze jongen hebben we Vaclav Cerny nog.

Dus als je het zo bekijkt, dan is het inderdaad ene middelmatige voetballer. Van een lichting van 15 jongens redden er ongeveer 3 het eerste op een stabiele basis. En van zijn lichting/positie hoort deze jongen daar voorlopig niet bij. Dus een talent? Absoluut. Een toptalent, absoluut niet.

30 juni 2014 om 22:51

De nederlandse ploegen doen het zelf ook. Helaas staat Ajax nu aan de andere kant van het verhaal. Maar doen zelf niet anders met talenten.

1 juli 2014 om 01:09

Nee Dutchfavourite....
Je snapt het niet, daar kies je voor het geld, want ze kopen spelers met containerschepen.
Hier krijgen spelers een betere opleiding, krijgen een uitstekend salaris en de kansen op een debut in het 1e zijn groter.

Natuurlijk heb je uitzonderingen, zoals Rekik en Ake + co maar die waren hier ook al gedebuteerd als ze bleven.

1 juli 2014 om 13:05

Ik begrijp het heel goed maar volgens mij wil jij het niet begrijpen. Ajax koopt ook meer jeugd dan dat er doorbreekt dus dat argument is alvast van tafel geveegd. Verder heb je gelijk in de opleiding die is hier goed maar ook in Engeland is dat het geval. Verder komen die spelers best wel weer aan spelen toe als ze Engeland verlaten, met nog eens een grote zak geld. Terwijl hij boj Ajax ook geen enkele garantie krijgt. Dus erg kortzichtig van je.

2 juli 2014 om 01:09

Hoe weet je dat?
Ajax koopt pas de laatste 3 jaar echt redelijk veel jeugd, aangezien Jong Ajax in de jupiler league speelt kunnen ze daar rijpen.
Wat jij zegt klopt dus niet helemaal want die lichtingen moeten nog komen, de meeste van die spelers spelen namelijk nog gewoon bij Ajax.

Nergens kan je garanties geven want die spelertjes moeten het uiteindelijk zelf doen, maar de kansen hier zijn zeker wel groter, waar ze daar met vrachtwagens tegelijk aankomen is dat hier niet het geval.

Klote zeg, achja je kunt er niks tegen doen. Ik snap nooit waarom een jongen van 16 niet inziet dat hij aan spelen toe moet komen, en bij ajax krijgen ze allemaal kansen genoeg. Jammer.

30 juni 2014 om 22:26

Omdat hij zestien is, daarom juist.

30 juni 2014 om 22:53

Ja en hij krijgt meteen waarschijnlijk meer geld. Snap wel dat het moeilijke keuze is voor een jongen van 16 maar als je inderdaad naar andere jongens kijkt die op die leeftijd naar grote clubs zijn gegaan...

Natuurlijk een aderlating en het is te hopen dat Fosu Mensah niet naar United gaat. 2 spelers van een lichting verliezen voel je toch.

Dilrosun scoorde vorige maand nog als 15 jarige in de kampioenswedstrijd tegen PSV a1. Dekker en Cerny zijn nu beter maar een 1,5 jaar ouder

Wat een idioten. Hebben deze gasten geen mensen in de buurt die ze gaan uitleggen dat dit niet zo slim is voor hun ontwikkeling

30 juni 2014 om 22:07

Dat weten ze wel alleen ze kiezen voor de poen.

30 juni 2014 om 22:08

Probleem is dat het eigenlijk helemaal niet zo dom is. Ze cashen op jonge leeftijd keihard, en worden op hun 18/19e gewoon weer verhuurd aan een eredivisie topploeg om lekker speeltijd op te doen. Doorbreken bij Man City lukt waarschijnlijk nooit, maar vanaf City kan je altijd naar eredivisietop of subtoppers uit Duitsland/Engeland etc.

30 juni 2014 om 22:13

Wel mooi dat leeftijdsgenoten van Rekik en Bruma die kozen voor het vroeg cashen nu verder zijn en op het WK spelen. Misschien toch maar een beter idee om de weg der geleiding te kiezen.

30 juni 2014 om 22:17

Dat is zo, maar een Van Aanholt bijvoorbeeld zat er toch heel dicht tegen aan. Begrijp me overigens niet verkeerd, ik baal juist heel hard van het leeglopen van jeugdopleidingen naar het buitenland. Juist dat terug huren van je eigen talenten vind ik een belachelijk iets.

30 juni 2014 om 22:28

Maar je kan niet zeggen dat Van Aanholt een echte verdediger is geworden bij Chelsea, wat je wel zou verwachten (dat geldt ook voor Bruma, bij Rekik zie je wel dat ie in sommige opzichten meer geleerd heeft dan dat ie zou leren in NL). Van Aanholt kan leuk aanvallend, maar is eigenlijk hetzelfde als Janmaat en Willems. Maar Janmaat is veel ouder en slomer, dus ze hebben in iig meer potentie dan Janmaat. Ik zie trouwens meer in Willems dan in Van Aanholt, maar ik heb wel een hekel aan zijn maniertjes af en toe.

30 juni 2014 om 23:15

Wow heb je een persoonlijke wrok tegen Janmaat. Kan namelijk niet anders verklaren waarom je hem erbij haalt bij dit topic. Want Janmaat is ook veel te vroeg naar het buitenland gegaan?

Nou nou wat jammer zeg, Dilrosun vertrekt. Ik zie meer op tegen het vertrek van Timothy Fosu-Mensah dat is pas echt een uitzonderlijk talent. Dilrosun is een nuttige speler maar lang geen wereldtalent. Gaat het nooit halen bij City dat staat nu al vast.

Komen en gaan zullen we maar zeggen, Bailey wordt deze week binnengehaald.

Als deze jongens weg willen, dan passen ze ook niet bij de filosofie van Ajax (sinds de 'fluwele revolutie'.

Jammer!!

Foto is niet Dilrosun, dat is Matusiwa.

Ajax was volgens mij juist niet van plan om hem een contract aan te bieden.

Dilrosun geldt overigens ook niet als een van de grootste talenten.

30 juni 2014 om 22:12

Ajax zag hem als groot talent, zou op z'n 17e net als alle andere echte talenten een contract krijgen. Voor Ajax is dit niet erf, als Bailey binnengehaald wordt ga je er zelfs alleen maar op vooruit.

30 juni 2014 om 22:27

Groot talent, ja. Een van de grootste, zoals in topic wordt gesuggereerd, nee. Niet niveau Nouri of Nunnely. Mijn inziens althans.

Ik doelde er ook op dat Ajax hem nu geen contract aan zou bieden, maar inderdaad pas wanneer hij 17 is.

30 juni 2014 om 22:29

Ik ken die Bailey niet, kan je wat meer over hem vertellen?

30 juni 2014 om 22:39

Jamaicaanse buitenspeler, geloof 16 jaar. Naar het schijnt komt hij deze week naar Amsterdam.

1 juli 2014 om 00:28

Zeer groot talent. Op youtube staan filmpjes dat hij bij een Belgische club (ik gok Club Brugge, maar pin me er niet op vast) speelt. Klasse druipt er vanaf.

Volgend talent die z'n carrière waarschijnlijk vergooit... zonde, ik ken deze jongen niet, maar het is zo duidelijk hij het waarschijnlijk niet gaat redden wordt zo'n zelfde verhaaltje als Bruma, in mindere mate rekik, Ebecilio etc...

Nou doei. Zien we over 5 jaar terug bij Roda. Zijn betere talenten bij Ajax op zijn positie

de buitenlandse clubs hebben eerst het kwaliteit weggehaald en nu gaan ze de jeugdopleidingen leegtrekken en zo blijft er steeds minder kwaliteit over in de eredivisie over

30 juni 2014 om 23:29

Daarom zou het 6/5 systeem toch weer mooi zijn! Dat heeft t voor talenten geen nut meer om naar buitenland te vertrekken!

Verbaasd me wel dat ondanks de revolutie en de omvorming van de jeugdopleiding, spelers denken het elders beter te krijgen. Nou pak je poen maar. Bij city elk jaar 10 anderen. Over 5 jaar jupiler.

Tsja als geld belangrijker is dan een carrière opbouwen dan kun je inderdaad beter gaan.

1 juli 2014 om 01:00

het hele voetbal draait om geld

Wat is zijn instagram, ik kan het namelijk niet vinden.

Ik ken het aanbod van City niet en zijn kansen in de jeugd bij Ajax (of hij wel of niet beter is dan zijn concurrentie) maar dit is echt jammer.

30 juni 2014 om 22:30

Zijn concurrenten zijn wel beter, maar ook 1 of 2 jaar ouder.

30 juni 2014 om 22:47

@ Medellin

Zijn concurrenten zijn voornamelijk Cerny en Dekker die allebei 1 a 1,5 jaar ouder zijn en voorlopig echt 2 a 3 stappen verder zijn in hun ontwikkeling. HIj word hier beschreven als een toptalent maar dat valt vies tegen. één van de betere van zijn lichting, waarschijnlijk wel. Steekt hij er met kop en schouders bovenuit zoals bijvorobeeld Nouri dat doet? Totaal niet.

Tegelijkertijd heeft Ajax de vervanger al bijna binnen genaamd Leon Bailey die naar verluid deze week tekent.

Het zou vervelender zijn als Mensah vertrekt. Deze staat in de belangstelling van United en het is nog niet zeker wat daarmee gaat gebeuren. United kan hem op zijn 16e natuurlijk al een volwaardig profcontract aanbieden.

1 juli 2014 om 07:01

Dan heeft hij gewoon gelijk dat ie vertrekt als er al 3 voor hem staan. Dan kan hij nu beter alvast gaan cashen. Hij heeft over 4 jaar net zoveel als wij op onze 30ste.

1 juli 2014 om 09:32

Aanbod City is 70-80K voor het eerste jaar en 100k voor het jaar erop. En direct te tekenen. Bij Ajax zou z'n contract niet vandaag maar over 1 jaar ingaan en is financieel een stuk lager, ongeveer de helft.

Kan me er wel iets bij voorstellen. Is toch duidelijk minder dan zijn concurrenten cerny en Dekker. Als dan een club als city aanklopt, is het erg verleidelijk. Van Fosu Mensah zou het vervelender zijn. Die zal bij Ajax in de jeugd zeker een basisplaats hebben.

Dit is het risico wat Ajax neemt met het nieuwe beleid om spelers pas op hun 17e vast te leggen. Elk jaar zul je nu krijgen dat dit soort clubs aan je grotere talenten gaan trekken.

Overigens is een vertrek van Dilrosun niet heel ernstig kan, zoals in de tekst ook vermeld staat opgevangen worden door Cerny en Dekker, die beide minstens even grote talenten zijn als Dilrosun. Fosu Mensah zou wel een aderlating zijn; het grootste verdedigende talent in de bovenbouw naar mijn mening.

Gun het hem van harte een doorbraak bij Man City maar had beter voor de geleidelijke weg kunnen kiezen en in Amsterdam blijven.

30 juni 2014 om 22:49

@ Fcz_nick

Ajax kan bijna neit anders dan spelers vanaf hun 17e pas vastleggen. In Engeland kunnen spelers namelijk vanaf hun 16e een volledig profcontract tekenen waarbij je in Nederland maar een maximaal contract met een maximaal aantal voorwaarden mag tekenen. Als een speler interesse heeft in geld op 16 jarige leeftijd kan je nooit concurreren met Engelse clubs. Dat moet je dan dus ook niet willen doen.

Als zo een jongen besluit om voor de financiële klapper te gaan, niet moeiljik doen en gewoon laten vertrekken. ZO een jongen moet je ook niet meer in je opleiding willen hebben. Bij Ajax kies je voor trainen op hoog niveau, groot perspectief, fantastische faciliteiten en grote kansen. ALs dat niet voldoende is om te blijven, dan hoef je van mij ook niet te blijven.

Ik ken hem niet maar het blijft jammer dat talenten van ajax, Feyenoord en PSV worden weggekocht door engelse clubs.

Je transfer op instagram bekend maken kansloos figuur, blij dat ie weg is mag Cerny zijn schoenen nog niet poetsen. Man City en United gokken gewoon halen alle uitblinkers van jeugd ek en wk's wordt t niets dan dumpen ze die jongens weer net zo makkelijk geen beleid daar.

30 juni 2014 om 22:21

Blij dat ie weg is, waarom dan zo gefrustreerd?

30 juni 2014 om 22:30

Weet niet waar jij frustratie denkt te zien zeg alleen dat ik het zielig vindt dat je zoiets moet aankondigen op een sociaalmediatje als instagram

30 juni 2014 om 23:17

Omdat je hem ineens een 'kansloos figuur' vindt, ineens zeg je blij te zijn dat hij weg is terwijl je uit je reactie kan opmaken dat dat absoluut niet zo is. Hij mag de sschoenen van een andere speler niet poetsen, alsof deze jongen er ineens niks meer van kan omdat hij een keuze maakt waar jij niet achter staat.

Zulke jongens laten zich verleiden door het geld en de mooie verhalen, maar je moet van de buitencategorie zijn wil je daar als jeugdspeler slagen. Voor je carriere is zo'n stap funest, Man City bied je niet dezelfde mogelijkheden qua opleiding betreft en zeker niet qua doorsttroom naar het eerste elftal waar het uiteindelijk toch allemaal om te doen is. Maar goed, zijn eigen keus. Ondanks dat het ultra dom is wens ik hem toch het aller beste.

1 juli 2014 om 07:04

Er zijn een aantal spelers in de opleiding beter dan hem. De kans op een plaats in het eerste is dus klein en dan snap ik wel dat ie voor het geld gaat.

Waarom zo zuur jongens, het dubbeltje kan ook de andere kant opvallen hé!

Ik denk dat ie bij CIty veel meer leert dan bij Ajax, het technische aspect en het positiespel heeft ie al onder de knie ... Bij City krijgt ie meer met fysieke weerstand te maken dusja deze stap kan hem ook vooruithelpen.

Ook al breekt ie niet door bij City, maar als je City op jouw CV hebt kan altijd nog bij de top van de Eredivisie terecht als plan B ... Zie Rekik, zie Bruma, zie van Aanholt. Gun iemand ook eens wat, echt een hoog zuurgehalte hiero ... Zooo dat lucht op!

30 juni 2014 om 22:52

Ik denk het niet, bij ajax werkt men ook keihard aan het fysieke gedeelte, oa. met een oud prof. rugbyer.

Niet voor niets heeft men Dilrosun al in de A-jeugd gezet terwijl hij eigenlijk nog veel te jong was. City heeft weinig CV, komt nog geen enkel groot talent vandaan,

Bruma, van Aanholt en Ebecilio hebben een aantal cruciale stappen in hun ontwikkeling gemist op het juiste moment, namelijk de stap naar het eerste. Een stap die talenten als Boetius, Klaassen, Depay, Vilhena, Veltman, de Vrij, Indi wel maken. Dat zal ze altijd achtervolgen en zo mis je juist de stap naar de absolute top, uiteindelijk zullen de genoemde jongens dus verder zijn. Heeft niks met het zuurgehalte te maken, de feiten spreken voor zich.

1 juli 2014 om 11:56

@savano

Bruma was een groter talent dan de Vrij en Indi. Wie spelen er nu op het WK en staan voor transfers naar grotere clubs en wie niet? Uiteindelijk kost een omweg via City je tijd en daarmee ook kansen.

En bij City krijgt hij niet meer weerstanden, in Engeland is de opleiding niet zo ver als in Nederland waar de team nu zelfs al een opleidingsteam in de eerste divisie hebben. Speel je in een jeugdopleiding van een eredivisie club, dan kom je vrij snel aan spelen toe. Bij City kom je op de verhuurlijst terecht.

Veel concurrentie bij Ajax? Bij Manchester City is die concurrentie er niet wil je zeggen? Daar heeft hij 50 linksbuitens voor zich haha!

Waarom treedt de Uefa niet op tegen dit soort praktijken. City, Monaco, PSG en Chelsea horen wat mij betreft tot de walgelijkste clubs in Europa. Ik gun ze helemaal niets.

1 juli 2014 om 07:09

Want Ajax haalt geen jeugdspelers bij andere clubs weg? Waar denk je dat die Denen vandaan komen? Dat zijn echt geen spelers die al hun hele leven in Betondorp wonen.
Helaas mogen deze praktijken en de Uefa kan er weinig aan doen, je hebt ook met Europese regels te maken.

Tuurlijk wel, De trainingsfaciliteiten bij City zijn beter dan bij Ajax.... De jeugdtrainers misschien iets minder, maar uiteindelijk als hij zich blijft ontwikkelen wordt hij net als Rekik gewoon verhuurd,verkocht of breekt hij misschien wel door bij City. Het is alleen jammer voor Ajax dat ze er niks aan hebben, terwijl ze er veel energie hebben ingestoken om die jongen te trainen... Die frustratie snap ik, maar dat gelul van "daar horen we nooit meer iets van'' slaat nergens op.

30 juni 2014 om 22:18

Hij pakt hem niet zie ik, maar dit was een reactie op WumboNL.

30 juni 2014 om 22:20

Nouja, ik snap het gelul ook wel een beetje. Hoeveel jongens die in de jeugd vanuit Nederland de stap naar City, Chelsea etc. maakten halen nou echt het eerste?

Maar wat jij zegt is wel waar, als ze het bij City niet halen komen ze alsnog bij de Nederlandse top terecht, of Engelse/duitse middenmotors. Ik kan me zijn stap heel goed voorstellen, op die leeftijd in die situatie zou ik hem denk ik ook maken.

30 juni 2014 om 22:26

Tuurlijk, je leeft maar één keer en het jeugdvoetbal in Engeland is echt niet veel minder dan in Nederland. Zeker de U-21 competitie is gewoon sterk. Alleen heb je natuurlijk minder kans van slagen om door te breken bij het eerste elftal. Dat is een nadeel, maar uiteindelijk kom je goed terecht hoor, talenten die het niet halen bij City worden zeker opgepikt bij andere clubs.

30 juni 2014 om 22:44

Tja. talenten die het bij ajax niet halen worden ook opgepikt door andere clubs.. Alleen de kans om op het juiste moment door te breken is cruciaal voor een topspeler, Man City breekt daarmee talenten alleen maar af, Ajax juist niet.

Ik moet de eerste nog tegenkomen die bij City doorbreekt.

30 juni 2014 om 22:51

Jonge spelers die nog niet klaar zijn voor het eerste van City worden daarom ook verhuurd, zodat ze wedstrijdritme op kunnen doen. Vergelijk het een beetje met Chelsea en Vitesse. Het tweede elftal van Chelsea loopt bij Vitesse, zo worden er ook veel spelers van City verhuurd, zoals een Rekik.

30 juni 2014 om 22:56

@citizen

Die Rekik is ook helemaal verpest. Heb nog nooit zo groot talent in een korte tijd kapot zien gaan. Op zich is het ook wel wat om zoiets te zien. Het heeft wel wat, in 1 klap multimiljonair. En niet minder wezen dan een Kongolo of Veltman die 1 seizoen debuteert bij hun club.

30 juni 2014 om 22:58

Rekik is nu bv. al niet meer welkom bij PSV door het twijfelachtige gedrag van Man . City. Straks zit hij op de bank bij het tweede, terwijl hij in een cruciale fase van zijn carrière zit. Rust en duidelijkheid zou voor een talent op dit moment beter zijn, dan kun je je vol focussen op je ontwikkeling.

Ik ben overigens voorstander van het niet mee doen aan dit spelletje, eredivisieclubs moeten dit soort spelers op huurbasis gewoon weigeren, ook om hun eigen jeugdopleiding te beschermen op lange termijn.

30 juni 2014 om 23:05

ahjacied

Volgens mij vergeet je even dat Rekik pas 19 jaar is, vind je het gek dat hij PSV nog niet op sleeptouw kan nemen? Je schrijft hem snel af, overigens speelde hij aan het einde van het seizoen prima bij Psv.

1 juli 2014 om 07:12

@afcanats:

Dat City spelers afbreekt is wat al te kort door de bocht. Bij Ajax heb je meer kans op speeltijd in het eerste maar dat geldt ook maar voor een klein percentage van de jeugdspelers. Ben je niet goed genoeg dan krijg je ook bij Ajax geen speeltijd in het eerste.

1 juli 2014 om 07:50

Klopt en die spelers komen er vaak via een omweg alsnog via een andere NL club met een gelijksoortige tactiek (basacicoglu, Promes, Elia bijvoorbeeld). Bij Man City is dit percentage miniscul tot niks te noemen wie door breekt, bij Ajax vertrekken ook nog regelmatig spelers omdat we ze niet kunnen behouden, ik zie Man City Kompany nog niet verkopen omdat Rekik doorbreekt bijvoorbeeld.

30 juni 2014 om 22:26

Inderdaad! De meesten hier doen alsof ie ergens in de zandbak gaat spelen, ik durf te wedden dat jij een uitdaging bij City ook zou weigeren.

Makkelijk lullen van achter de pc ik zou zus doen ik zou zo doen pff kom op hé ... Bekijk het ook eens van zijn kant ipv van het standaard riedeltje hij gaat voor het geld blabla hij gaat mislukken blabla!

Ik zou het ook wel geweten hebben hoor! Instagram aankondiging of een Twitter aankondiging wat is het verschil trouwens?

30 juni 2014 om 22:28

Boeie, hou hem maar. Komt toch niks van terecht. Net als, al die andere spelers. Wie is er nou wel doorgebroken op een jonge leeftijd.

30 juni 2014 om 22:31

Dat zeg je nou wel maar dat vraag ik mij af of ze beter faciliteiten hebben. Ajax investeert 7-8 miljoen in de toekomst per jaar, bijna 1/6 van de hele begroting; Adidas my coach performance centre is een voorbeeld van een tool die weinig clubs hebben en zo zijn er nog veel meer.

Plus de personele bezetting is heel belangrijk in de ontwikkeling van talenten. Belangrijk is met name dat Ajax een echte doorbraak kan bieden, want talenten krijgen bij Ajax kansen, bij Man City niet. Ik ben niet gefrustreerd, ik zie dit als een vorm van natuurlijke selectie. We gaan onze energie in talenten steken die het ajax shirt wel waard zijn.

De stapel talenten die te vroeg zijn gegaan wordt alleen maar groter, uiteindelijk pure reclame voor Ajax. Kijk waar Klaassen staat en waar Bouy staat bijvoorbeeld.

30 juni 2014 om 22:33

Lekker boeiend allemaal. Die gast gaat het toch niet redden. Maar wat boeit iemand het nou. Het is maar een speler. Die zich om laat kopen door geld. Leuk op de korte termijn en op de langertermijn stelt het niks voor. Niemand interesseert het zich bij Ajax. We weten direct dat hij niet geschikt is voor het Ajax beleid. Jeugdspelers moeten een voorbeeld aan El Ghazi, Klaassen, Veltman, Blind nemen.

30 juni 2014 om 22:39

Het boeit niet zoveel, maar het is wel jammer, ik zie liever dat we deze talenten behouden. Maar zoals gezegd er zitten ook positieve kanten aan deze transfer, stukje reclame en natuurlijke selectie, een dergelijke speler zal ook vaak moeilijk doen in contract onderhandelingen als hij doorbreekt, hebben we niks aan.

Inderdaad, nu de energie in andere talenten steken. Die het wel waard zijn.

30 juni 2014 om 22:45

Geen zin om het zelf te typen, dus ik heb een stukje gevonden waar alles in staat voor een trainingscomplex van 200 miljoen pond. Verwacht wordt dat het in Oktober is afgerond.

City's new £200m football academy could be open in October, MEN Sport has learned.

The finishing touches are currently being made to the sprawling, state-of-the-art complex across the road from the Etihad Stadium.

Blues officials have been guarded over setting a date for the opening of the site, which will be known as the City Football Academy.

But it is understood they are hopeful that the blue ribbon will be cut in October.

Work is nearing completion on a bridge over Ashton New Road which links the stadium with the campus.

The vast project kicked off in September 2012 and will see the club move from their Carrington training ground, up the road from rivals United.

It will include classrooms to cater for 200 students and on-site accommodation for both junior and senior players.

Sixteen football pitches will feature, along with half a pitch to be used by the goalkeepers.

A 7,000-capacity stadium, at the side of the main road, also appears to be near completion. That will host home matches for City’s Women’s Team who kicked off in the Super League this season and are currently playing at the Regional Athletics Arena at the side of the Etihad.

Reserve and youth team matches will also be played there.

A first-team building will house changing rooms, a gym, refectory and cutting-edge medical centre while staff offices and a media centre will also be located on site while a sixth form college and sports centre for the community continues.

Groundwork has also begun on the first phase of plans to extend the stadium itself from a capacity of 48,000 to an eventual 60,000. Around 6,250 seats will be added to the South Stand initially with more to come in the North Stand.

30 juni 2014 om 22:51

@citzien

Wat wil je nou precies duidelijk maken. Je kan wel het geld hebben. Maar kwaliteiten en hersenen zijn weinig te vinden bij Manchester City. Ik heb ze maar weinig op echte voetballende kwaliteiten kunnen betrappen in de organisatie. Dan kan je wel weer met die leuke onzinnige voorbeelden komen.

Maar het is wel duidelijk. Geld is er bij Manchester City, maar enige voetbal verstand is daar ver te zoeken. Ik kan ook wel een boek hierover schrijven. Maar iedereen weet dat het allemaal pure wanbeleid daar is. Het enige wat je continue kan onderbouwen is geld, facilitaire diensten. Net of Ajax dat niet heeft.

Niemand interesseert deze transfer het. Amen.

30 juni 2014 om 22:55

@ Citizen

ALs zo een jongen naar City wilt dan moet hij lekker gaan. Nederlandse clubs kunnen financieel en contractueel (16 jaar profcontract tekenen etc) gewoon niet op boksen tegen Engelse clubs. Zodra je dat feit accepteert moet je gewoon kijken naar hoe het verder gaat.

Ajax heeft een unieke opleiding met faciliteiten die in heel Europa geroemd worden. Afgelopen jaar nog nummer 1 met meest geleverde profspelers in europese betaald voetbal competities. Grootheden als trainers, fantastische faciliteiten, specialisten en ga zo maar door. Daarnaast is het perspectief bij Ajax gewoon heel groot.

Als een jongen die mogelijkheden aan de kant wilt schuvien, dan is dat zijn keuze en moet je daar niet rouwig om zijn. Lekker laten gaan en even goede vrienden. Er is vanzelf iemand die zijn plek weer in neemt. En feitelijk is dat ook weer zo, komende week komt Leon Bailey in Amsterdam tekenen wat de nieuwe 16 jarige linksbuiten is. Dus ik wens hem geluk bij City.

30 juni 2014 om 22:59

afcanats vraagt zich af of de facaliteiten beter zijn dan bij Ajax, dan geef ik aan welke ontwikkelingen bezig zijn... City zit in een proces, ze lopen achter op voetbalverstand ten opzichte van een Ajax of Barcelona, maar dat komt langzamerhand opgang onder leiding van Viera, en dat is geen koekenbakker. Ook niet in zijn huidige functie... Let maar op... City gaat toppers voortbrengen.

30 juni 2014 om 23:03

@citizen

Geld maakt niet altijd gelukkig. Sterker nog soms is het ontbreken van geld juist een manier om unieke kwaliteiten te ontwikkelen, neem Suarez, hij is soms smerig maar heeft wel een enorme wilskracht en winnaars mentaliteit. Komt juist omdat hij in een omgeving is opgegroeid zonder geld.

Een stadion, velden, klaslokalen, opleiding, gym, changing rooms en cutting-edge medical centre is er bij ajax ook, alleen wij kunnen perspectief en een individuele benadering bieden met oud top spelers, dat is priceless! Enige wat wij niet kunnen bieden is een dik salaris ernaast, maar je kunt je afvragen of dat werkelijk goed is voor de ontwikkeling van een speler.

Je gaat geen toppers voortbrengen als je ze geen kansen geeft, daar moet je lef voor hebben en misschien wel een gebrek aan geld, want dan koop je niet maar leidt je op. Ajax kan wel een aardig salaris bieden, niet van City niveau, maar vooral veel meer perspectief.

30 juni 2014 om 23:05

@the_citizen

Zoveel geld hebben en verliezen van Ajax in de Champions League. Dat geld maakt helemaal niks uit. Zal wel voor een deel uitmaken. Maar als er geen voetbal verstand is, dan kan je nog wel zoveel hebben. Maar uit eindelijk win je er niks mee.

30 juni 2014 om 23:13

ahjacied

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. In principe gebeurt precies hetzelfde als Ajax verliest van RKC of Excelsior.

Ik zeg toch helemaal niks over City zelf en wat eer allemaal voor een onnodige spelers worden gekocht? Ik geef alleen maar aan dat alle ingrediënten om een goede opleiding te volgen aanwezig zijn.

Ik ben blij dat er juist in de jeugd wordt geïnvesteerd bij City, in plaats van dat er een middenvelder voor 30mil wordt gekocht waar City er al drie van heeft.

30 juni 2014 om 23:20

@ahjacied

Heb je zitten slapen afgelopen jaar? City heeft het hele bestuur omgegooid: Txiki Begiristain, ferran soriano en Pellegrini natuurlijk. City heeft met deze mannen een duidelijke visie ingekocht en dat is steeds meer te merken. De jeugdteams van City presenteren opeens uitmuntend.

30 juni 2014 om 23:33

"maar als er geen voetbal verstand is, dan kan je nog wel zoveel hebben. Maar uit eindelijk win je er niks mee."

City speelde afgelopen seizoen het beste voetbal van de PL en is kampioen geworden, onder leiding van Pellegrini, een top trainer. Dus ik weet niet wat je allemaal loopt te raaskallen.

1 juli 2014 om 00:25

Kan je iets van 400 000 000 neer zetten maar als je geen kennis hebt, en dat hebben ze niet kom je niks verder!

1 juli 2014 om 00:31

Je hebt veel meer nodig dan een naam! Je kan kopen maar niet kopieeren, opleiden zit in het DNA van Ajax, geld uitgeven bij City! City zal nooit talenten voortbrengen zolang ze een suikeroom sjeik hebben. ZE geven talenten geen kans omdat er prijzen gekocht moeten worden!

1 juli 2014 om 07:16

Wat te kort door de bocht om te zeggen dat er weinig kwaliteit en hersenen te vinden zijn bij City. Er lopen mensen rond die van Barcelona afkomstig zijn dus de kans dat de jeugdopleiding goed aangepakt gaat worden is zeker aanwezig.
En vergeet niet dat het beleid bij Ajax zich nog moet bewijzen, dat weten we over een aantal jaren pas of dat werkt.

1 juli 2014 om 07:55

@kohaku

Het beleid moet zich qua resultaten nog verder bewijzen in Europa, maar voorlopig spelen we voor de 5de keer CL en zijn we 4 keer kampioen achter elkaar.

Qua opleiden bewijst ajax zich doorlopend, ook in de 7 magere jaren. Niet voor niets is ajax hofleverancier in Europa.

City heeft geen noodzaak, Ajax wel, wij zijn volledig van de opleiding afhankelijk. Die stap zie ik City nog niet maken.

30 juni 2014 om 22:34

"daar horen we nooit meer iets van'' slaat zeker wel ergens op aangezien, als ik me niet vergis, Tim Krul de enige Nederlandse speler is die vroegtijdig naar het buitenland (engeland) vertrok en daar ook doorbrak in het eerste elftal. Rekik vind ik nou niet echt een goed voorbeeld van naar het buitenland gaan en het ook echt maken.

Overigens snap ik die jongens zeker wel. Als tiener tonnen per jaar kunnen verdienen....

1 juli 2014 om 00:14

Ga toch weg man! Dr komt niks zinnigs door! Jou club is een verschrikking voor t voetbal! 1miljard uitgeven om 2 titels te winnen wat een lachwekkend gebeuren daar!

Snap best dat dit verleidelijk is, maar is er nou niemand die zegt dat je carriere achterstand oploopt. Dat zie je ook bij bijvoorbeeld Van Aanholt, Bruma, Rekik. Hun carriere begint nu pas eigenlijk, omdat ze in Engeland niet aan spelen toekwamen. Hoe 'toptalent' je in NL bent, in Engeland lopen er ook wel een paar per jeugdopleiding. De clubs willen alleen maar meer toptalenten.

Ach ja, als zo'n jongen denkt het ergens anders beter te kunnen krijgen. Ajax zal er blijkbaar niet onder lijden gezien de concurrentie. En anders halen ze zelf ergens anders wel een jeugdspeler weg.

Tja geld geld geld. BIj Ajax breken elk jaar wel talenten door, bij city kom ik al jarenlang tot precies 0.
Zelfde als chelsea, kopen elk jaar 100 jeugdspelers en breken er zelden door

Jammer groot talent, heeft zijn lot nu getekend, daar gaat hij niet doorbreken. Als je er al tegenaan zit gaat de portemonnee open, zoals nu waarschijnlijk ook.

Hopelijk hangt hij straks naast Quasim Bouy, Jordy Brouwer en nog tal van anderen in de 'hall off Shame'. Ajax moet nu de energie in andere toptalenten steken, dit soort spelers zijn dat niet waard.

Nou tot ziens he, zulke jongens moet je helemaal niet willen houden in je jeugdopleiding. Lekker laten gaan. Het is jammer maar helaas komt dit zo nu en dan voor.

30 juni 2014 om 22:33

Juist. jammer maar het is wel een vorm van natuurlijke selectie en over 3-4 jaar weer pure reclame omdat ook deze voor 99 % zeker gaat falen. Hoe goed hij ook gaat worden en is, je moet uiteindelijk kansen krijgen en doorstromen naar het eerste.

Ach, ik begrijp die jongens best, cashen op je 16e is gewoon heel verleidelijk en ik weet niet of ik de verleiding zou kunnen weerstaan, ik wens je het beste en hoop dat je doorbreekt, succes!

Jullie roepen nu allemaal wel lekker dat deze spelers voor de poen kiezen en dat je er nooit meer wat van hoort, maar jullie vergeten dat Man City juist erg veel geld aan het investeren is aan een nieuwe jeugdopleiding. En gezien het feit dat ze belachelijk veel geld hebben zal het me niks verbazen als ze over een paar jaar op t niveau Barcelona zitten

30 juni 2014 om 22:29

Dat zou kunnen en als dat zo is dan is dat een positief iets, maar ik zie dat in werkelijkheid niet gebeuren. Die blijven gewoon spelers kopen en die jeugdopleiding is allemaal leuk en aardig als daar een keer iets uit voortkomt maar voor de rest wordt daar niet naar omgekeken.

30 juni 2014 om 22:32

Inderdaad! De meesten hier doen alsof ieder talentje gegarandeerd bij Ajax doorbreekt ... City investeert belachelijk veel in de jeugd doe je ogen open en vernieuw af en toe jouw kijk op de zaak! Als ie mislukt daar komt ie alsnog bij Ajax of PSV terecht, altijd grijpen zo'n kans!

30 juni 2014 om 22:37

Dat weet iedereen, maar durven ze het ook aan een talent van 17/18/19 jaar in de basis in het eerste elftal te zetten? En niks te kopen? Dat is een cruciale stap in de ontwikkeling van een speler, verhuur werkt ook niet optimaal, je zult altijd moeten wennen aan een andere speelstijl en club. Bij Ajax is het relatief makkelijk debuteren omdat men de tactiek en alles al uitstekend kent vanuit de opleiding.

Wat is belachelijk veel, ajax investeert ook 7-8 miljoen per jaar. Zal niks zijn in vergelijking met Man City maar is wel ongeveer 1/8 van de begroting, dit bedrag loopt nog op.

Ik ken deze jongen heel goed heb veel met hem gespeeld op de basisschool en hij is een hele goede speler ik hoop dat hij het red

Azor Matisuwa op de foto, talentje uit Hilversum. Nog 3 jaar samen met hem gespeeld bij HSV Wasmeer, club waar Klaassen ook een tijdje heeft gevoetbald.

Die zien we nooit meer terug... Blijf toch lekker bij Ajax man. Ik snap wel dat het geld lonkt, maar wat je nu krijgt is niks vergeleken met over 2-3 jaar

Ouders zijn werkloos krijgen nu baantje aangeboden plus huis en tekenpremie, voor die jongen zijn carrière funest maar die ouders verhoeren hun kind en zien over drie jaar wel wat er van terecht is gekomen.

Zo jammer! Erg groot talent die bij de Aegon Future Cup behoorlijke indruk maakte. Gelukkig lopen er nog andere grote talenten zoals Cerny en Vince-Gino Dekker. Ook Che Nunnely is een aardig talent, voetbalt volgens mij nog in de C1. Maargoed die jongens hebben nog een tijdje nodig. Nu de hoop vestigen op Becker, Meleg, Andersen, eventueel Muric...

Veel plezier in Engeland!

Geldwolf, zulke mensen moet je niet eens willen hebben. Kijk nou naar wat voor toptalenten er allemaal naar Engeland zijn gegaan en wat er nu van hun terecht is gekomen.

Ah joh dat is toch altijd hetzelfde met dit soort gasten. Die hebben een groeispurt en steken er dan bovenuit en als ze 20 zijn kunnen ze er geen reet meer van. Net alsof clubs als Chelsea en City de jeugd de kans geven als het minder gaat. Trainer wordt gewoon ontslagen hoor als de resultaten uitblijven en dan gaan ze echt geen jeugdspeler de kans geven. Dan komt er gewoon weer de volgende miljoenenaankoop uit Portugal.

Maar goed dit soort figuren willen denk ik zo snel mogelijk kunnen pochen met de poen en ja sodemieter dan ook maar op.

Ik snap niet dat spelers die bij de jeugdopleiding van ajax of feyenoord zitten naar een andere club over willen stappen. Als je nou bij AZ of Heerenveen speelt en je kan naar ajax of feyenoord snap ik het nog, dat zijn de 2 beste jeugdopleidingen ter wereld. Maar in Engeland is geen enkele club die een betere jeugdopleiding heeft als in nederland.

1 juli 2014 om 00:27

Wat een bullsh*t! Hij snapt het helemaal niet baseert zijn mening op de oude situatie bij City ... Anu hij weggaat mag ie ineens oprotten ahaha 'Dekker en Cernu zijn toch beter!' lees ik hier en daar ... Nou als dat zo is heeft ie toch des te meer reden om het City avontuur aan te gaan.

Men lult elkaar maar na hier en baseren hun mening op de oude situatie, (1) 250 miljoen geinvesteerd in de jeugd (2) technische staf is omgegooid (3) kijk de aankopen van de afgelopen jaren alleen nog maar gerichte aankopen die City doet.

Zoals ik al zei verdiep je eerst in de materie voordat je wat roept, er wordt geredeneerd alsof ie bij Ajax gegarandeerd een kans gekregen had.

Zeik niet zo zelf zou je die kans ook gegrepen hebben, azijnpissers! City koopt echt geen koekebakkers hoor dus met teksten 'als ga maar en rot maar op' zijn echt kul. Nogmaals als ie daar niet slaagt kan ie alsnog op Ajax PSV of Anderlecht nivo terug vallen met meer bagage. Ik durf te wedden dat Rekik op zijn 18e meer geleerd heeft dan een Hendrix op zijn 18e, hij gaat niet naar de zandbak hoor maar naar Man City!!

Fosu Mensah gaat opeens in Engels twitteren. Als hij naar United gaat vallen er twee mensen weg uit een lichting.

Zou heel jammer zijn

Tja snap ik het wel en opzich is het niet eens verkeerd, alleen moet je zorgen dat je op je 18/19e verhuurd word voor een jaar of 2/3 aan een goeie Eredivisie club en niet het gebruikelijke half jaartje hier, half jaartje daar gedoe wat je vaak ziet.

Al zou ik persoonlijk altijd in Nederland blijven totdat je een grote meneer bent in de Eredivisie.

Ik ken hem niet maar dat kan ook aan mij liggen. Spelers die liever op zo een leeftijd al naar een topclub willen hoef ik toch niet te zien bij Ajax. Het is nu ook al min of meer einde carrière voor die jongen.

1 juli 2014 om 00:38

@Kishma43

Die houding heb je niet he als Ajax weereens een 16-jarige ergens in Denemarken of België wegplukt. Kom op man, zo'n jongen ziet Ajax dan toch ook als verbetering en iedereen begrijpt die stap dan ook maar is het omgekeerd dan verandert men in Calimero ... En het ironische is dat ik Ajax een warm hart toe draag, maar ik redeneer genuanceerd en objectief waar anderen alleen maar met een gekleurde bril en emotie reageren!

1 juli 2014 om 17:06

Jij snapt iets niet. De meeste van de talenten die Ajax haalt breken ook door en halen het eerste. En het gebeurd maar heel weinig dat er een talent bij City of Chelsea doorbreekt. Het is dus zonde als een speler zijn carrière riskeert door naar zo een club te gaan. Alleen de echt grote talenten zoals Januzaj breken door. Nu zie je bijvoorbeeld ook met Bouy dat die niet meer de top gaat halen terwijl hij bij Ajax nu waarschijnlijk een basisplaats had gehad.

Groetjes aan Bouy over twintig jaar bij een bijeenkomst van talenten die te vroeg zijn weg gegaan! Doet me altijd denken aan dat deuntje "die zien we nooit meer terug" wat denkt zo'n gast nou zelfs bij Ajax zou hij het al moeilijk hebben, maar gaat het wel even bij City maken hoor.... Domme jongens zijn het die zo vroeg weggaan, slagen zelden.

1 juli 2014 om 00:34

Inderdaad mogen ze bij het in de kijker team spelen van de werkloze profs!

Ach ja, you win some, you lose some! Deze jongen is met zijn familie waarschijnlijk gezwicht voor het grote geld dat nu op te halen is.

Is er ooit iemand geslaagd die op zijn 16e naar City vertrok?

Ik ken deze speler niet dus kan ik er ook niet over oordelen of hij het talent bezit om bij een Engelse topclub te gaan voetballen. Wel is het zo dat Man City niet meteen een club is waar talenten doorbreken. In de loop der jaren willen ze dit wel veranderen denk ik maar hun beleid en visie is tegenstrijdig. Waar ik me wel mateloos aan stoor is dat veel VZ-leden hem meteen afbreken ondat hij voor het geld kiest. Het kan goed zijn dat die jongen het niet breed heeft en daarom voor het geld kiest. Dit zou zijn keuze wel iets meer rechtvaardigen. Man Utd, Liverpool, Everton zijn wel ploegen die meer kansen geven aan eigen jeugd hoewel bij Ajax blijven misschien wel de juiste zou kunnen zijn. De tijd zal het ons leren.

Wat Man City doet aan jeugdopleiding dat zag ik niet aankomen ik ken hun als speler kopen en veel geld uitgeven

'"hele voetbal draait om geld " lees ik overal, en dan klopt.
Maar ook om de niet capabele ouders die deze generatie moet begeleiden.

'"hele voetbal draait om geld " lees ik overal, en dan klopt.
Maar ook om de niet capabele ouders die deze generatie moet begeleiden.

Misschien een domme zet van deze jongen. City haalt honderden jongens zoals hij. City investeert miljoenen in zijn jeugdopleiding als financial fair play. Daarbij moet elke Engelse club een aantal "home-grown" spelers op de lijst hebben. Dat hebben ze in Engeland gedaan om goede Engelse jeugdspelers op te leiden. Dit is daar het gevolg van. Als een of twee op de honderd goed genoeg voor het eerste worden zijn ze al blij.
Je hebt als jeugdspeler meer aan goede trainers dan aan mooie faciliteiten.
Of een jeugdspeler slaagt bij Ajax hangt ook af van andere zaken dan talent. Een daarvan is het mentale aspect. Ik ben bang dat deze jongen daarin te kort komt. Als je bang bent voor concurrentie en je laat inpalmen door zo'n club ga je het zeker niet maken!
Gelukkig zijn er toch nog spelers die slimmer zijn. Kijk eens naar Eriksen en Boilesen. Zij konden naar bijna elke grote club in Europa en zijn ook bij verschillende gaan kijken. Zij kozen voor de Ajaxopleiding.

op het moment dat op die leeftijd het snelle geld belangrijker is dan het opbouwen van een carriere, die goed opgebouwd uiteindelijk meer kan opleveren als de potentie er is, kun je ze beter kwijt zijn. Ik ga ervan uit dat ook zij de statistieken kennen van zeer jonge spelers die een overstap maken naar clubs zoals City....het is voor de Nederlandse clubs een mooi systeem om te filteren op mentaliteit...wat net zo belangrijk is als techniek of inzicht. ..dus succes bij City en zie je weer over een paar jaar bij Telstar

Zelfs opleiden worden Nederlandse clubs onmogelijk gemaakt, zo blijven de grote competities groot en de kleine competities klein. De Uefa moet wat doen hieraan, anders blijft er straks niets meer over van het Europees voetbal. Wil niet zeggen dat deze talenten zullen slagen, maar alsnog blijft het moeilijk zo.

Jammer, waarschijnlijk maakt deze jongen de verkeerde keuze! Aan de andere kant heeft hij hier meer betere buitenspelers voor zich dan bij Man City, klinkt gek maar er loopt op die positie bij ajax al voldoende talent met bijvoorbeeld Gino Dekker en of Cerny... en iets ouder Fischer en Kishna.
Daarbij komt ook Leon Bailey wat een erg groot talent schijnt te zijn, die moet ik overigens nog wel zien dus kan nog niet oordelen.

De vraag blijft dus zelfs als hij bij Ajax zou blijven of hij hier of bij Man City eerder door zou breken? Je zou zeggen hier bij Ajax omdat zij talenten wel een kans geven maar gezien de hoeveelheid grote talenten die op die positie spelen blijft dit maar de vraag. Om die reden begrijp ik zijn keuze, veel geld verdienen nu en waarschijnlijk zien we hem over een aantal jaar terugkomen in de eredivisie bij bijvoorbeeld AZ.

Maar goed, we gaan het zien... het is zijn keuze.. daarom vind ik dat je hier niets aan hoeft te doen als organisatie zijnde(zoals Futures hierboven aangeeft).. er zijn genoeg ''slimme'' jongens die ipv naar City juist naar Ajax gaan dus ik zie het probleem niet zo. Helemaal nu al deze jongens zien dat een vroege stap naar het buitenland eigenlijk helemaal geen zin heeft als ze een mooie carriere willen, enkel van persie die al even in de eredivisie had gespeeld heeft het volgens mij gered dus... er zullen dus steeds meer jongens komen die gewoon de geleidelijke weg kiezen... helemaal als ze zien dat ze prima kansen krijgen om het 1e te halen.. dit gebeurt bij Ajax maar ook bijvoorbeeld bij Feyenoord dus komt allemaal goed!

Ik laat er geen traantje om, we hebben veel betere spelers rondlopen voor die positie!

Zal wel weer om het geld draaien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren