Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Je denkt toch niet dat Ajax in een paar jaar tijd fladderend naar boven gaat?’

Laatste update:

Ajax hoopt de komende jaren grote stappen te kunnen maken. Voetbaldirecteur Marc Overmars wijst op het feit dat Ajax geen topspelers meer kan kopen, maar dat de club uit Amsterdam de topspelers zelf moet gaan opleiden. Ajax had voor dat proces een traject van vijf jaar in gedachten en daar zijn er nu drie van verstreken.

/

“Over twee jaar hopen we dus dat alles een beetje samenvalt”, laat Overmars optekenen in Ajax Life. “Spelers van zestien jaar oud moeten op hun achttiende of negentiende in het eerste kunnen staan. Geef ons nog even de tijd. Ons proces gaat met vallen en opstaan. Je denkt toch niet dat Ajax in een paar jaar tijd fladderend naar boven gaat? Elke club krijgt tikkies.”

De sportbestuurder trekt de vergelijking richting 1995, toen Ajax met een piepjonge ploeg de Champions League wist te winnen. “Wij hadden in 1995 twee routiniers, Danny Blind en Frank Rijkaard, en negen dartelende hertjes van negentien of twintig. Natuurlijk weet ik ook wel dat we eerder succesvol kunnen zijn in de Europa League. We zitten er dicht tegenaan.”

Ajax gaat binnen nu en twee jaar weer een keer hoge ogen gooien in Europa

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wij Ajacieden moeten ook geduld hebben en vertrouwen blijven houden in Marc en co. Over 2 jaar moet het allemaal gaan draaien en nu al 4 seizoenen op rij kampioen. Dat is al een prestatie op zich!

2 juni 2014 om 16:59

Dromen zijn bedrog. Met dat naïeve combinatie voetbal van Ajax zullen ze nooit meer hoge ogen gooien in Europa. Toch wel grappig hoe toppers als Overmars en VD Sar de ajaxfans deze worst blijven voorhouden. Leuk dat je een keer van Barcelona wint, maar dat zegt helemaal niets.

Zolang Nederlandse clubs niet eens behoorlijke verdedigers kan op leiden en ook niet wat meer aandacht gaat geven aan fysiek zullen we nooit meer potten breken in Europa. Het is toch ongelofelijk dat een landje als Portugal met slechts tien miljoen inwoners nu zelfs Italië voorbij is gestreefd op de Coëfficiëntenlijst. We doen in Nederland iets behoorlijk fout blijkt wel. In potentie is onze markt veel groter, en kunnen we ook uit een veel grotere poel van talenten vissen. Echter door wanbeleid en een naief geloof in de Hollandse School hebben we de boot volledig gemist in Europa en daarvan plukken we nu de Zure vruchten. Overmars kan het wel zo mooi zeggen, maar elk jaar vertrekken bij Ajax haar beste spelers. Wat wil je dan gaan bereiken met je iele jeugdspelers? Toch ongelofelijk dat dit soort beleidsbepalers nog in het verleden leven. Enige manier waarop Ajax nog succes kan boeken is alleen toptalenten door laten breken en gerichte aankopen doen.

2 juni 2014 om 17:14

"enige manier waarop Ajax nog succes kan boeken is alleen toptalenten door laten breken en gerichte aankopen doen. "

Ja...en dat is nu precies wat ze willen bereiken. Er wordt tenminste iets aan gedaan. De opleiding was niet wat het geweest was (geen goede verdedigers, geen Ajaxspits etc.) en daarom is Cruijff met dit projectje aan de gang gegaan. En nu zeg jij: Ajax moet toptalent gaan opleiden, dat is de enige manier waarop ze nog succes kunnen boeken...

Uhm...dat zijn ze toch aan het doen???

2 juni 2014 om 17:31

alleen die gerichte aankopen moeten nog gedaan worden zeker? die talenten die doen het prima hoor, maar het aankoopbeleid is gewoon slecht. spelers als van der Hoorn, Duarte en Sana zijn eigenlijk niet goed genoeg voor Ajax. nu heb je Zivkovic en Milik die nog heel veel moeten bewijzen en waar ik mijn vraagtekens bij zet. Viergever is nou ook niet echt de topaankoop die je dan verwacht. je hebt namelijk al 4 cv met Moisander, Denswil, Veltman en van der Hoorn.

2 juni 2014 om 19:00

Is maar net wat je hoge ogen gooien noemt, verklaar je nader? Ik denk namelijk dat een kwartfinale CL of een EL winnen best mogelijk is, daar geloof ik in. De CL winnen lijkt mij vrij lastig, maar niks is onmogelijk.

Ja er vertrekken elk jaar goede spelers, maar het mooie is, er staan steeds sneller ook nieuwe spelers op. Als wij elk jaar 18 miljoen netto winst gaan maken oa. door die transfers kunnen wij onze begroting ook structureel omhoog krijgen, al is het maar door vastgoed te kopen en te verhuren. Op den duur hebben wij dan meer mogelijkheden op gebied van salaris.

2 juni 2014 om 19:02

Moisander, Babel (zeer nuttig), Schone, Poulsen (zeer nuttig) en Cillessen laat je dan maar even achterwege als je het aankoopbeleid beoordeeld? Daarnaast het aankoopbeleid is niet leidend, het gaat juist om de zelf opgeleide spelers die doorstromen.

Met Veltman, Denswil, Riedewald, Ligeon, Blind (ontwikkeling), van Rhijn, Boilesen, Klaassen, Kishna, Fischer ziet dat er wel steeds beter uit.

2 juni 2014 om 19:18

Volgens mij is er wel een groot verschil tussen de spelers van Ajax en Barcelona. Daar hebben ze namelijk topspelers en Ajax heeft B en C garnituur. Dat Ajax van Barcelona heeft gewonnen heeft ook te maken met het feit dat men bij Barcelona niet echt geinteresseerd was in de wedstrijd. Als men echt op volle sterkte en overtuiging had gespeeld was Ajax gewoon volledig kansloos geweest. We moeten ook gewoon vaststellen dat de "talenten" van Ajax gewoon modale Eredivisie voetballers zijn die op een laag niveau hun brood verdienen. Echte toptalenten zitten er helaas niet tussen.

2 juni 2014 om 20:34

Volgens mij mogen heel veel mensen (zoals jij Raymond) hier de wedstrijd Ajax-Barcelona eens terugkijken, voordat die altijd afgedaan wordt als oninteressant. Want dat was absoluut niet zo, ik was er bij en Barcelona werd gigantisch overdonderd. Daarbij geef ik je hier de opstellingen, Ajax was op mindere "oorlogssterkte"

Ajax:

Cillessen

Van Rhijn - Veltman - Moisander - Boilesen

Klaassen - Blind - Duarte

Schöne - Hoesen - Fischer


Opstelling Barcelona:

Pinto

Montoya - Piqué - Mascherano - Puyol

Xavi - Busquets - Iniesta

Pedro - Fábregas - Neymar

"als men op volle sterkte en overtuiging had gespeeld" slaat dus ook nergens op, er stonden 7(!!) wereldkampioenen in het veld en een Mascherano heeft 95 interlands bij Argentinie, Neymar is de absolute ster van Brazilie. Nee, ze namen die wedstrijd inderdaad totaal niet serieus.

Daarom citeer ik ook even wat Spaanse ochtendbladen van "the day after":
'barça kreeg masterclass in positiespel'

"de les voor Barcelona is des te vernederender vanwege de tegenstander, hun stijl en de plek waar het gebeurde"

El Mundo Deportivo schrijft dat Barcelona in de eerste helft vernederd werd. 'ajax ging in de eerste helft als een pletwals over Barcelona heen. Door de druk van Ajax in de eerste 20 minuten lukte het de ervaren spelers van de gasten niet om elkaar twee passes achtereen toe te spelen. Het was een ramp.' Het dagblad stipt daarnaast het gebrek aan stootkracht van de Spaanse grootmacht aan, dat bij afwezigheid van Lionel Messi in Neymar de gevaarlijkste speler had. 'neymar stond op zoals van hem verwacht mag worden, maar desondanks creëerde Barcelona weinig kansen.'

De Madrileense sportkrant AS, vaak op de hand van rivaal Real Madrid, vergelijkt Barcelona met een keizer die in zijn ondergoed over straat loopt. Dankzij Ajax is het volk niet meer bang om hem daarop te wijzen. 'barcelona kreeg in Amsterdam een ontnuchterende les van Ajax, dat zelfs bijna een helft met een man minder speelde. De les voor Barcelona is des te vernederender vanwege de tegenstander, hun stijl en de plek waar het gebeurde. Ajax ontdeed de keizer van zijn kleding met een masterclass in positiespel van 45 minuten tijd. Barcelona werd behandeld zoals het gewend was andere teams te behandelen.'

Nee, het lag niet aan Ajax. Het lag aan de tegenstander he?

2 juni 2014 om 20:55

Barcelona heeft qua budget iets meer mogelijkheden vrolijke vriend. Dit is appels met peren vergelijken.

2 juni 2014 om 21:08

Met toptalenten bedoel ik alleen echt goede talenten. Niet een De Sa, of Denswil, Fischer is ook niet echt heel goed ofzo. Misschien Veltman straks hoewel ik dat net als de Vij een typisch Nederlands verdediger vind die altijd een foutje maken. En dat komt omdat van ze verwacht te voetballen i.p.v hun man uit te schakelen. Beide hebben ze ook weinig tot niets fysiek in te brengen.

3 juni 2014 om 00:13

Topreactie, niks aan toe te voegen! En heel leuk om die quotes uit Spaanse pers eens bij elkaar te zien zo!

Ze houden vast aan een visie en dat is mooi om te zien maar tijden veranderen...in 95 werd er niet zo belachelijk met geld gesmeten als nu. ook clubs die uit komen in de europa league hebben budgetten die nergens over gaan! de vraag is ook maar of het haalbaar is dat je een lichting krijgt zoals die in 95

2 juni 2014 om 16:38

Wie weet.. wie weet! Er zitten echt een paar parels in de jeugd

2 juni 2014 om 16:45

klopt! maar goed Castillion was ook de nieuwe Kluivert toch? en Fischer kwam als een raket en kakte ook weer in. Talenten te over en het ziet er op dit moment allemaal heel rooskleurig uit maar in het verleden behaalde resultaten bieden volgens mij toch echt geen garanties voor de toekomst toch?

2 juni 2014 om 16:47

Chamakh12 die parels worden weggekaapt als ze op hun negentiende i de eerste komen. Er komt nooit meer een topteam bij ajax

2 juni 2014 om 16:50

Denk niet dat het zo zal gaan als jij schetst. de afgelopen jaren is dat wellicht het geval geweest maar bij ajax wordt er duidelijk op de jeugd ingezet en de spelers weten dat ook. Bij ajax wordt je goed begeleid en klaar gestoomd om Ajax 1 te halen dan krijgen ze een contract voor 4 jaar en na 3 jaar contract mogen ze dan een mooie transfer maken. dan zijn ze 23 en dan staan (als het goed is) de volgende talenten al weer klaar, dat is het ideale scenario uiteraard.

2 juni 2014 om 16:55

Ja maar de topperiode zit tussen 25 en 29 jaar. Bovendien als ajax een miljoenenbod voor een talent krijgt is ie weg

2 juni 2014 om 17:00

Als die regel doorgaat dat vanaf 2015 spelers voor heel weinig geld hun contract kunnen afkopen, zullen die talenten alleen wel allemaal nauwelijks wat opleveren als ze vertrekken. Dan zie ik het somber in voor kleine clubs zoals die in de eredivisie

2 juni 2014 om 17:05

Als spelers een langlopend contract hebben niet

2 juni 2014 om 17:35

even een update voor jouw,
in belgie is vorige maand een uitspraak gedaan die grote gevolgen kan hebben
daar heeft een voetballer een zaak aangespannen tegen zijn club die in zijn ogen teveel geld vroeg aan een andere club
de uitspraak is dat de andere club als vergoedingssom zijn huidige jaarsalaris hoeft te betalen
Dat zou betekenen dat je voor een speler met een nog tweejarig contract met een jaarsalaris van een half miljoen maar 1 miljoen hoeft te betalen
Dus ook langlopende contracten stellen dan niets meer voor.
als deze uitspraak wordt bevestigd door het europese hof is het gedaan met de hoge transferkosten EN het nederlandse voetbal

2 juni 2014 om 18:25

Het Nederlandse voetbal gaat daar niet aan meedoen.
Die garantie kan ik je geven.
Als je logisch nadenkt weet je dat voetbal, en al helemaal bij de kleine clubs valt en staat met transfers.

Ga ik Mercedes aanklagen, wil een benz voor de kostprijs, niet de vraagprijs.
Spelers vertegenwoordigen een waarde, die waarde is het kapitaal van een club.

Net zoals dat mannetje van het ministerie van sport en welzijn(als ik het goed zeg) gaat zorgen dat de voetbalsector ontzien zal worden voor bepaalde maatregelen.
Tja dan zal je moraalridders en anti-voetbal mensen hebben die dat een schande vinden omdat alles gelijk is/moet zijn.... verassing... nee er moet altijd verschil zijn.

Maar prima, dan ontslaan alle clubs 90 van hun werknemers, lekkere uitkering aanvragen, kost de overheid(uwv) ook weer miljoenen per jaar.

Nee denk dat ze hier in de politiek graag meedenken met de clubs.

Je kan het namelijk zien als een auto, je koopt een auto nieuwe of oldtimer...
Bij de nieuwe verzorg je de auto goed en maak je de auto beter, meer Pk's mooie bodykit weet ik veel.
Bij de oldtimer maak je hem weer zo goed als nieuw, soort van restaureren.
Dan stijgt de waarde ook, jij als eigenaar mag vragen wat je wilt voor jouw auto.
Een club investeert vaak miljoenen in een speler, dan kan je het niet maken om die gratis weg te moeten laten gaan.

2 juni 2014 om 18:52

Leuk verhaal, maar je vergelijking tussen auto's en mensen is natuurlijk stierenstront. Juist omdat het om mensen gaat.
Zoals al vaker is gebleken houdt onze overheid/eu zeer weinig rekening met de belangen van een individuele tak van een industrie zoals het voetbal. Waarop jouw mening (hoop) gevestigd is dat dit nu wel zo zal zijn is mij een raadsel. Deze nieuwe ontwikkeling is wel degelijk een reëel risico voor het Nederlands voetbal.

2 juni 2014 om 16:50

En je mocht toen nog max 3 buitenlanders opstellen. Wat dacht je daarvan?

Laten we het hopen, ik juich alle verbeteringen in het Nederlandse voetbal toe. Jammer genoeg is het gat met de Europese topcompetities zo groot geworden dat het erg moeilijk wordt om aansluiting te vinden. Al helemaal als de verschillende maatstaven wat betreft uitgaven en schulden stand houden...

3 juni 2014 om 10:57

Helemaal met jou eens

Ben het bijna helemaal eens met Marc. Maar om te zeggen dat je dicht bij prestaties in Europa Leauge zit? Drie jaar op rij ga je er uit. Tegen Manchester United kan dat gebeuren, maar van Steaua en RBZ hadden we toch gewoon moeten winnen als je er dicht bij zit?

2 juni 2014 om 17:02

Wat vertel je nou.
Tegen RBZ werd Ajax vernederd tot in het diepste van hun ziel.
Heb nooit een grotere afgang gezien als toen tegen Rbz.

2 juni 2014 om 18:46

Idd Zapperboy

Als je van RBZ of Steaua niet kan winnen dan kan je toch onmogelijk zeggen dat je er dicht bij bent? Je bent er dicht bij als je jaarlijks bijvoorbeeld de kwart of halve finale van een EL haalt, of als je de groepsronde CL jaarlijks doorkomt met af en toe en stuntje om de eerste knock out fase te overleven.

2 juni 2014 om 17:38

Corona,

De nieuwe opleidingsmethode heeft een doorlooptijd van vijf jaren, er zijn nu drie jaren voorbij.

Dat betekent dat geen enkele speler die nu in het eerste staat deze vijf opleidingsjaren zal voltooien.

Is nu nog roeien met de riemen die we hebben, gelukkig al vier keer op rij kampioen.

Over twee jaar, stromen de eerste talenten binnen in het eerste die het volledige nieuwe opleidingstraject hebben voltooid.( Cerny, Nouri .....etc)

Dus competitie 2016 - 2017 mag je Marc voor het eerst een beetje gaan afrekenen als er superslechte resultaten zijn.

Maar dan kunnen we ook wel al weer twee keer kampioen geweest zijn.

Dus geduld is een schone zaak, de resultaten met mooi voetbal zullen er hoe dan ook komen.

Daar ben ik 100 procent van overtuigd, we zijn op de goede weg.

2 juni 2014 om 18:44

Daar heb je gelijk in, en ik gun Marc ook alle ruimte, maar ik vond alleen zijn reactie dat we er dicht bij zitten een beetje vreemd. Verder ben ik ook erg tevreden hoe het er aan toe gaat bij Ajax op het moment!

2 juni 2014 om 18:58

Van RBZ verliezen is geen schande, de manier waarop het is gebeurt uiteraard wel. Salzburg is een niet te onderschatten ploeg, zoveel is bij mij wel duidelijk geworden. Ajax en eigenlijk heel nederland heeft dat team onderschat, ook ik. Waarom noem je Steaua wel, maar Barca en City niet? Omdat het geluk was of pech, hoe je het wilt noemen.

Ga aub niet alleen in je straatje lullen om iets duidelijk te maken.

Ik zal je proberen duidelijk te maken dat het vooral een mentale kwestie is bij Ajax de laatste jaren. Hoe kan het dat Ajax City kapot speelt, het de verliezend finalist gigantisch moeilijk heeft gemaakt in de CL en ook nog Barca de eerste helft zoek speelde? Om daarna tegen Steaua en RBZ eruit te vliegen? Juist, mentale kwestie, kan niet anders. Ze krijgen een klap van het uit de CL gekickt worden, terecht of onterecht en dan is het lastig voetballen en motiveren tegen Steaua en het 'onbekende' Rbz.

2 juni 2014 om 19:06

Reden waarom ik City en Barca niet noem, omdat dat uitstekende resultaten zijn, maar het is "chronisch" dat je er telkens de groepsfase uitligt en daarna de eerste knockout van de EL.

2 juni 2014 om 19:14

Dat geef k dus aan Corona. Het is een mentale kwestie waar het aan schort. Het is inderdaad chronisch zoals je aangeeft.

Hoe kan het dat ze City compleet weg spelen, Barca de eerste helft alle hoeken van het veld laten zien en dan tegen hun eruit gaan liggen? Puur mentale kwestie, voetballend kunnen ze het aan. Uiteraard is geluk ook aanwezig, maar zonder geluk vaart geen enkele schipper wel. Ze kunnen het voetballend aan.

De pouls waar ajax de afgelopen jaren in heeft gezeten is verschrikkelijk erg. Bijna een complot, met nadruk op bijna, want ik geloof niet dat men bij de Uefa denkt Ajax gaan we nekken. Anyway, mocht ajax een tikkeltje geluk hebben met de loting, dan is het voetballend gezien zeker mogelijk. Het schort ze aan mentale kracht om zn klap boven te komen.

2 juni 2014 om 19:35

Ik ben het deels met je eens.

Ik denk alleen niet dat mentale kracht het enige is.
Ajax word 4 x kampioen in NL dus dat zit goed.
Echter in Europa dus nog niet/nauwelijks vooruitgang.
Probleem is als het vechtvoetbal word, een club Ajax onder druk zet, of met een ontzettend gesloten verdediging speelt, Ajax bijna geen punten pakt.
En ik vind dat het technische aspect soms wat word overdreven bij ons.
Een verdediger moet als eerste een aanvaller kunnen stoppen.
Als we tegen een aanvaller spelen van 1.90+ die sterk is en kan koppen hebben we al een probleem, als een club ala Rbz, Ajax 90 min onder druk kan zetten, hebben we een probleem. Als (zelfs) een cambuur of Roda de verdediging 90 min gesloten houd, komen we er bijna niet doorheen, als we er doorheen komen, schort het 9 van de 10 x aan de afwerking.

Ook kwalitatief valt er nog ontzettend veel te winnen, naast natuurlijk het mentale aspect

2 juni 2014 om 20:12

@ Corona.

Dat is een probleem waar elke ploeg mee te kampen heeft wanneer het wil voetballen zoals het oorspronkelijk bedoelt is, de manier waarop jij als kind gek werd op voetbal. Het echte voetballen.

Barca heeft dat probleem, Bayern heeft dat probleem, Ajax heeft dat probleem. Dat is inherent aan het spel wil maken. Men gaat dan of alles dicht houden of iedere bal volledig afjagen. Dat is zo gigantisch lastig. Daarom is voor mij het voetbal van Real Madrid ook het totale voetbal, daar is eigenlijk geen echt wapen tegen te vinden.

Uiteindelijk zijn we het dus volledig met elkaar eens merk ik. Want ik heb hetzelfde als jou, hoe kan het dan Ajax gelijk een probleem heeft wanneer er een Pelle staat, met alle respect voor Pelle overigens. In Nederland draven wij door in het willen voetballen. Ze moeten elkaar aanvullen en dat is de reden waarom Puyol en Pique zn goed duo was. Ze vulde mekaar uitstekend aan. Puyol de killer, Pique het voetballende aspect. Uiteraard kon Puyol ook wel voetballen, maar je begrijpt de essentie.

2 juni 2014 om 19:10

Aan de andere kant schakelen we wel de kampioen van Engeland (man City) uit en halen we achtereen volgens 7, 8, 4 en 9 punten en worden 4x 3de. Het is niet dat we daar volledig weggespeeld worden. In de groep met Lyon wordt je op ongelooflijke manier uitgeschakeld, dat jaar erop overleef je de absolute poule des doods (kampioen; Spanje, Duitsland, Engeland) en dit jaar verlies je het eigenlijk door Schwalbe van Balotelli.

Tegen Steau en Salzburg was het slecht, maar er zijn ook positieve punten te benoemen. Dit gebeurd wel terwijl wij telkens onze goede spelers moeten verliezen.

2 juni 2014 om 19:40

Tuurlijk, die poule met Lyon was doorgestoken kaart, daar kun je niet omheen. Maar dat neemt niet weg dat Ajax het (te) vaak in wedstrijden laat liggen die je misschien wel had kunnen gelijkspelen of winnen. Lyon 2x Borussia dortmund uit, Milan, Celtic uit. Steau, en eigenlijk ook Manchester United.

Dit heeft alles te maken met kwaliteit en ook mentaal zoals Conti eerder opmerkte. En hier zie ik niet zoveel verbetering in op dit moment, maar goed Marc heeft nog 2 jaar, maar had toch op meer progressie geboekt in Europa

Ja ik heb wel een beetje het gevoel dat ze zich aan het indekken zijn. Ik heb het ook wel een mooi project gevonden, maar niet erg realistisch. Om eerlijk te zijn neem ik de Eredivisie niet meer serieus, of ze nou 6e of 1e worden, het maakt eigenlijk niet zoveel meer uit, natuurlijk is 1e altijd beter en leuker. Ik hoop alleen dat ze Europees iets meer te vertellen krijgen. Al een aantal jaar op rij niet door de groupsfase gekomen (je kan van alles de schuld geven, maar het is gewoon zo) en telkens een vrij matige prestatie geleverd in de Europa League. Maarja we moeten afwachten, en hopen dat er wat leuke spelertjes in de Ajax jeugd zitten die het niveau ook echt aankunnen.

2 juni 2014 om 17:00

Je avatar laat al zien dat je niet veel begrepen hebt van het voetbalspelletje... hoe kun je nou fan zijn van Chelsea en Ajax... onbegrijpelijk.

De tijd zal het leren... als je de historie erop naslaat dan zal je opvallen dat Ajax altijd perioden kent van pieken en dalen... we zaten in een dal en krabbelen langzaam weer omhoog. Dit heeft tijd nodig. Marc en co hebben een plan en dat plan verloopt momenteel voorspoedig.

2 juni 2014 om 17:18

Sorry, ik ben opgegroeid met Ajax en als kleine jongen was ik ontzettend fan van Drogba dus zo ben ik ook fan geworden van Chelsea. Nu ik wat ouder ben en ook het financiële aspect van voetbal begrijp zou jij misschien een andere club uitkiezen omdat het een populairdere optie is, ik ben altijd fan van Chelsea gebleven ook nadat Drogba weg ging. Ik verander niet zomaar even van club omdat het voetbal dat er gespeeld wordt me op een moment niet helemaal uitkomt.

on: Ik denk persoonlijk dat Ajax nooit meer de Europese top gaat halen. Als de laatste paar jaar ons iets heeft geleerd is dat het gat alleen maar groter wordt en dat toch landen waar geld zit (oekraïne, Turkijke) steeds beter gaan worden. Het zijn allemaal mooie ideeën waar ik 100% achter sta, ik acht ze alleen niet echt realistisch.

2 juni 2014 om 18:41

" omdat het voetbal dat er gespeeld wordt me op een moment niet helemaal uitkomt " == volgens mij komt het er sinds 2004 (drogba) al perfect uit bij Chelsea: namelijk onaantrekkelijk voetbal met af en toe een mooie wedstrijd... Kan me voorstellen dat je gaandeweg de jaren far wordt van een club, of in ieder geval hun manier van werken en doen leert waarderen, maar bij Chelsea kan ik me daarbij totaal geen voorstelling maken... Trainers vliegen er snel uit als Europees succes uitblijft, ieder jaar veel geld spenderen in een bodemloze put, satellietclubs ervan weerhouden in de CL te geraken (ga ervan uit dat dit waar is) en een speler naar jouw club laten gaan hoewel die liever naar een andere club (lees: Ajax) wilde...

on: er zit ook al jaren erg veel geld in Rusland en daar willen spelers ook niet heen, dus dat Oekraine verhaal zal wel meevallen. Daarbij komt dat het erop neer komt dat het gemiddelde niveau in Nederland omhoog moet... dat begint gewoon bij de eigen jeugd en heeft tijd nodig. Gaat het basisniveau in NL omhoog, dan wordt de competitie sterker en komen de incidentele succesjes vanzelf weer.

Als Ajax dit haalt (hopelijk) dan is dat niet alleen goed voor Ajax maar voor de hele eredivisie. De competitie moet weer een beetje aantrekkelijk worden voor spelers, zo kunnen we weer niveau's omhoog klimmen en is de eredivisie over 10 jaar net zo goed als de barclay

Ajax is er financieel echt een flink stuk op vooruit gegaan. Maar als ik eerlijk ben als je puur en alleen naar de selectie kijkt van die van nu en die van 3 jaar geleden, kun je niet echt zeggen dat hier vooruitgang in zit.

Nogmaals financieel is Ajax enorm vooruit gegaan, maar om aan te haken aan de Europese top (want ze zeggen dat ze dat willen) zal de selectie toch echt enorm verbeterd moeten worden. Dit kan o.a. door talenten langer aan de club houden (spelers als Suarez), want grote transfers zal Ajax niet kunnen maken puur omdat ze financieel niet kunnen concurreren met de echte top.

2 juni 2014 om 17:04

@jimipsv: dat ben ik met je eens, maar het is dan dus alleen maar mooier dat Ajax met een kwalitatief mindere selectie net zo dicht bij overwinteren in de CL zat als pak hem beet 3 jaar terug. Dat zegt wat over de trainer, of over het gehanteerde systeem binnen Ajax of over het niveau van de Cl... ik ga voor een combinatie van de eerste 2. Stel je nu voor dat de talenten die er over 2 jaar aankomen een hogere baseline hebben, dan kun je dus met minder moeite overwinteren in de CL en met een paar leuke aankopen zelfs een ronde of 2 verder komen...

2 juni 2014 om 19:13

Klopt, bovendien niet alleen talenten langer houden maar ook nog beter opleiden, sneller er laten staan en vooral net een of twee jaar langer houden. Dat laatste kan alleen maar door een wat hoger salaris, wat betaald kan worden door inkomsten structureel te laten stijgen door goede investeringen.

De voorwaarden worden wel geschept alleen de puzzelstukjes moeten net in elkaar vallen. Ik ben zeer trots en tevreden over het huidige beleid.

Als je zegt dat ze dicht tegen succes in de EL aan zitten, dan verlies je toch wel behoorlijk de realiteit uit ogen volgens mij. Zullen ze toch echt nog een 2-tal goede verdedigers, een goede middenvelder, en minimaal 2 goede aanvallers moeten bijkopen

Ik hoop dat het gaat lukken en ajax de clubs uit de eredivisie meetrekt daardoor gaat de eredivisie ook vooruit en dan hoop ik natuurlijk vooral op psv maar jammer dat ze daar niet langer dan een jaar vertrouwen in een team houden

Ik maak me grote zorgen over dit bericht. Hoezo niet kunnen? Er staat toch 90m op de bank. Dat ze het niet willen is wat anders, maar Overmars heeft het over niet kunnen.

2 juni 2014 om 21:50

Misschien kan Ajax dat geld niet uitgeven aan spelers, omdat het geld al gereserveerd is voor andere zaken zoals het kopen van de Arena of een beursexit..

“wij hadden in 1995 twee routiniers, Danny Blind en Frank Rijkaard, en negen dartelende hertjes van negentien of twintig."

Alleen Seedorf was negentien van het basiselftal voor de rest was iedereen 22 jaar of ouder. Het wordt echt overdreven met hoe jong dat elftal in '95 wel niet was. Ik wil niet zeggen dat het oude veteranen waren allemaal, maar het waren ook zeker geen "dartelende hertjes van 19 of 20".

De Boertjes waren destijds 'al' 25 bijvoorbeeld. Dan ben je allang geen talent meer.

2 juni 2014 om 16:49

Uitzonderingen was Kluivert met zijn 18 jaar.

2 juni 2014 om 17:00

Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar daarom is het belangrijk dat enkele spelers die prima kunnen voetballen en op den duur echt het beoogde niveau in de CL kunnen halen om een keer wat leuks te laten zien nog net even 2 a 3 jaar blijven. Dan gaat het om Cillissen, Veltman, Denswil, Boilesen, van Rhijn, Blind, Klaassen en Fischer. Aangevuld met jongens die wat jonger zijn en zich hopelijk spectaculair ontwikkelen en hun belofte van toptalent waarmaken. Voor de resterende posities dan bijvoorbeeld Nouri, Zivkovic en Kishna.

Het blijft altijd koffiedik kijken, maar dit zijn 11 jongens waarmee het realistisch is om over 2 jaar met een gunstige loting gewoon de kwartfinale CL of de EL winst te halen. Nogmaals, de namen en de hoeveelheid "talent" zeggen nog niets voor over 2 jaar, maar het gaat om het principe waar je een keer wat geluk mee moet hebben.

2 juni 2014 om 17:04

en v.d. hoorn, denk dat die veel stappen gaat maken.
Kishna geld hetzelfde voor.
Nouri duurt idd nog wel 3 / 4 jaartjes voor die basis is, maar zivkovic zal denk ik maar 1,5 jaartje nodig hebben om aan te passen.

Of dat aan de trainer of aan het niveau van de spelers ligt weet ik niet maar ik vind Ajax al 4 jaar lang heeeeeeeeeel matig over komen. tegen Barca een geweldige wedstrijd gezien en daarna was het weer weg. Wat dat is? Beleving? Arrogantie? Kwaliteit? geen idee. Het is gewoon gigantisch jammer dat ze elke keer als het moet door een bepaalde ondergrens zakken. Ook komend seizoen hou ik mijn hart vast. Jol kan zeggen dat hij met 85 punten 2de is geworden. Toen werd bijna alles in winst om gezet en was het nog vaak leuk om naar te kijken maar sinds de omvorming is het spel van Ajax bijzonder saai geworden. En laten we eerlijk zijn.. Regelmatig is de achilleshiel van Ajax bloot gelegd. Denk aan Barca uit, PEC Zwolle finale en Vitesse uit de eerste helft. Gewoon een tegenstander die druk zet in de opbouwfase. Ajax heeft het moeilijk tegen ploegen die achteruit lopen en met 11 man verdedigen maar ook tegen ploegen die vooruit gaan en proberen de bal af te pakken. Laat het daarom extra bijzonder zijn dat ze kampioen zijn geworden. In een normale competitie was dit niveau niet voldoende geweest om in het linker rijtje te eindigen. Wat dat aan gaat heeft Frank de Boer echt al het geluk aan zijn zijde en dat zal ook wel een kwaliteit zijn.

Ik hoop echt op een ommekeer. En ik hoop ook op wat giga talenten. Het maakt me geen reet uit of ze verliezen maar dan wel aanvallend ten onder met strijd en passie. En dat is al jaren een groot gebrek in Amsterdam.

2 juni 2014 om 17:15

Prachtige analize.
Waarvoor hulde.
020 gij begrijpt tenminste dat de oude tijden voorbij zijn en die komen niet meer terug.
En wanneer Ajax ook de FFP aan zijn broek lapt gelijk de grote clubs dat doen dan komen er opnieuw gouden tijden aan en anders blijft men aanmoderen met heeeel afentoe een uitschieter.

Zal die Overmars gedronken hebben als hij dit verkondigt? Helemaal geen kans om ver te komen met het beleid in Europa. Wij moeten ons aan regels houden en de z.g. grote clubs kunnen door allerlei instructies 300 miljoen en meer schuld veroorloven. Nu weer met dat afkoop geval we hebben helemaal geen kans om ooit ver te komen als dit niet aangepakt wordt. Dit wordt dus nooit aangepakt wat betreft de grote clubs want een Champ.leaque zonder b.v. Barca en Real Madrid is al geen C L meer en dan nog niet over alle Italiaanse en vele andere clubs te spreken. Het geld zal vanaf nu altijd regeren en dat hebben wij doodeenvoudig niet. Dus Overmars & Co. sprookjes bestaan niet.

Het streven is mooi maar twee routiniers en negen 20 jarige dartelende hertjes klopt al voor geen meter. De gebroeders de Boer waren al 25, Litmanen, van der Sar en Finidi 24. Rest 22 en alleen Seedorf en invaller Kluivert onder de 20.

De routiniers van toen waren kwalitatief vele malen beter dan de routiniers van nu en dartelende hertjes van toen waren ouder en beter dan de dartelende hertjes van nu. Een speler van het kaliber de Boer speelt in deze tijd op zijn 25e niet meer in Nederland.

Met het volgende elftal denk ik dat ajax binnen 2 jaar hoge ogen kan gooien in europaleague:
Deze jongens hebben inmiddels wel de nodige ervaring en spelen al geruime tijd met elkaar. (met uitzondering van een paar nieuwkomers dan)
Die willen allemaal bij ajax blijven.
v.d. hoorn gaat denk ik belangrijk worden de komende jaren, is al goed op weg naar mijn mening.
Schöne gaat waarschijnlijk wel weg, de Jong ook.
Zivkovic gaat denk ik zijn stijgende lijn voortzetten, Kishna ook en Fischer wordt extreem belangrijk denk ik. Die heeft zijn 'jeugdspeler dipje' al gehad dit seizoen, zal alleen nog maar gaan groeien.
Wordt leuk dit over 2 jaartjes!!!

On topic: denk dat overmars helemaal gelijk heeft met dat over het tijd gunnen, het kost tijd maar dan heb je ook wat.

Cillessen
van Rhijn
Veltman
v.d. Hoorn
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Kishna
Zivkovic
Fischer
2 juni 2014 om 17:02

Fisher is over 2 jaar al lang weg, zelfde geldt voor Kishna, Veldman Boilessen, Blind, Serero en Klaassen. De genen die er dan nog spelen van deze opstelling, zijn waarschijnlijk zo slecht dat niemand ze wil kopen. Nee hoor, van de opstelling die jij neerzet, zal over 2 jaar weinig meer over zijn.

2 juni 2014 om 19:52

tuurlijk niet, die jongens hebben allemaal bijgetekend en aangegeven om bij ajax te willen blijven.

2 juni 2014 om 21:05

Ja, nog 1 of 2 jaar, maar niet langer hoor, dan gaan ze weg. Ik kan ze daar ook geen ongelijk in geven, ze zijn dan midden 20 en dan is het tijd om te gaan.

2 juni 2014 om 19:20

Ik denk dat Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Blind, Klaassen, Fischer en Kishna bereid zijn om nog 2 tot 3 jaar te blijven, vul dat aan met het doorbreken van de huidige A en B jeugd en het ziet er leuk uit. Wel vind ik dat er een of twee ervaren spelers bij moeten, zoals Heitinga of van der Vaart. Over 2 jaar denk ik dan meer aan Sneijder en N. de Jong.

Ik heb vertrouwen in.

Het zal, ondanks de voorspoedige financiële situatie en het sportieve succes, helaas niet lukken de aansluiting met de Europese top te vinden. Dit geldt niet alleen voor Ajax. Er is door de enorme financiële verschillen, vergeleken met bijvoorbeeld Engeland of Spanje, simpelweg te weinig perspectief op Europees succes. Derhalve zullen de exceptionele talenten vertrekken naar de grotere competities. Die hebben zowel op financieel als sportief vlak meer te bieden. Helaas.

Ach Ajax komt nooit ver in toernooien Chamions League eerste ronde eruit en dan doorstromen naar EL en er daar ook gelijk eruit

2 juni 2014 om 17:15

Ja en niet tegen de minste tegenstanders: steau en rbs. Altijd lastig

Er dicht tegen aan? Voorlopig zetten we alleen stapjes terug. Zie alleen al het feit dat we in de competitie slechts tegen drie ploegen de zes punten halen, dan lijkt me jouw statement een beetje overdreven Marc. We raken m.i. steeds verder achterop. Soms zal je echt ook wat moeten halen om vooruit te gaan.

Volgend jaar 2015 precies 20 jaar later wint Ajax weer de champions league. Let op mijn woorden.

2 juni 2014 om 17:38

hahahahhahahah,en toen ging je wekker
doe eens normaal man

Ajax is te beschouwen als een club dat topspelers creëert zodat deze naar het buitenland kunnen gaan om te 'schitteren'. Ajax is in feite de tweede schakel van een systeem dat uit drie schakels bestaat.
Eerste schakel - de jeugd;
Tweede schakel - Ajax;
Derde schakel - het buitenland (misschien) een befaamde carrière.
Er bestaat nog wel een kans dat Ajax kan toetreden tot de derde schakel, maar daarvoor zou het in principe meer geld moeten hebben dan het nu heeft en een groter stadion met meer zitplekken.

2 juni 2014 om 19:24

Ajax acteert op zowel de eerste als de tweede schakel. Tel de spelers uit de jeugdopleiding maar, niemand heeft er zoveel instaan als ajax op europees gebied.

Dat laatste ben ik met je eens, we moeten het stadion uitbreiden en ook investeren in andere zaken die de begroting structureel doen stijgen op de lange termijn. Denk aan het opkopen en verhuren van vastgoed en zoals ze nu doen het aanleggen van zonnepanelen om de kosten te reduceren op lange termijn. Ook denk ik dat de sponsorinkomsten omhoog moeten, ik denk dat Ajax in China wat dat betreft goed bezig is met CST en Huawei als nieuwe partners.

Overmars moet echt niet zo hypocriet doen.
Als morgen een talent opstaat bij Ajax zitten overmorgen scouts op de tribunne.
als deze scout een goed raport overbrengt zitten Overmars binnen de 14 dagen aan een onderhandelings tafel over een transfert prijs te praten.
Dat is de tendens bij iedere club en Ajax is geen uitzondering.
We zitten in 2014 en daar is helemaal niets mis mee,maar de grote goede Ajax tijden zijn voorgoed voorbij.

Elke club krijgt tikkies maar ajax in ieder geval geen tikkietakkie aangezien barca gepwned werd

Okay, stel alles gaat als gepland. Over 2 jaar staan er goede jongens die dan 18 of 19 zijn. En dan: Met zo'n jonge ploeg win je Europees niets. Dat moet een mix van ervaring en (jeugdig) talent zijn. Liefst met 1 of 2 echte toppers. Vervolgens worden de goeien binnen 3 jaar verkocht, want anders zouden ze gratis de deur uitlopen. En bijtekenen doen ze dan niet meer, want dan willen ze een stap hogerop.
Je kunt dus nooit aan een team bouwen dat echt 'ns een rol in Europa gaat spelen.
Kampioen worden in Nederland is leuk, (en 4 keer achter elkaar is erg goed!) maar veel meer zit er waarschijnlijk niet in.

2 juni 2014 om 20:54

Jawel joh... we gaan gewoon voor de 5e hahaha

Ik hoop het dan is NL ook weer beroemder

Hopelijk zal Ajax ook steeds meer met Nederlandse talenten gaan werken. En kunnen ze samen met Feyenoord weer veel goede jeudspelers voortbrengen. Terug naar de Europese top zoals in 95 het geval was zal echt niet lukken. Sinds de Bosman rechtszaak is daarvoor te veel veranderd. Geld heeft nu een veel meer bepalende rol gekregen.

Blijven dromen.. maar helaas komen er geen goede spelers naar deze competitie en opleiden is een koeilijk proces. Blijf maar dromen maar dit word hem niet ajacieden

Lachwekkend dit. Ajax wordt, ondanks de kampioenschappen, elk jaar zwakker. Denkt Overmars nu echt dat Ajax tegen clubs als Benfica, Sevieila en Valencia een serieuze kans maakt?

De Champions League zal Ajax niet gaan winnen zolang de teams in het buitenland maar kunnen kopen, kopen, kopen en nog eens kunnen kopen. Als Europa nou is de regels van de Knvb zou hanteren en daarmee alle clubs in Europa verplichten om binnen 3 jaar gezond te worden (zoals dat nu bij Feyenoord is gebeurt), clubs beperken in het in en uitgave beleid (niet meer uitgeven dan binnen komt en een bepaald percentage wat gebruikt mag worden voor spelers salarissen).

Moet je is kijken hoe reëel de kans is dat Clubs als Ajax, Feyenoord, maar ook Arsenal een betekenis gaan spelen in Europa. Dat Ajax zwakker wordt, komt gewoon door de grotere clubs die boven hun begroting leven, suikerooms die het financiële gat wel dicht gooien waardoor clubs extra geld te besteden hebben.

Als dit nou toch is echt daadwerkelijk zo zou gaan gebeuren, moet je dan alleen al is kijken naar de tv inkomsten in Engeland... die halveren dan gewoon omdat ze spelers moeten verkopen om geen verlies meer te draaien. Salarissen gaan omlaag omdat de nationale bond of mijn part de Uefa er op gedoken is zoals de Knvb het doet in Nederland. Moet je dan is kijken hoe makkelijk het voor de Nederlandse clubs dan gaat worden om spelers langer hier te houden en hoe het niveau van de Eredivisie omhoog schiet.

Ik durf te beweren, dat als dit echt zou gaan gebeuren, dat de Eredivisie een van de sterkste competities ter wereld zal zijn... maar ja, dan moet eerst dat geldverslindende gebeuren bij de grote clubs is aangepakt worden. Het Financial Fair Play gebeuren zou ook is op moeten schieten... want ook dat duurt maar en duurt maar. Tegenwoordig gaat het in het buitenland niet meer om de sport, maar om het geld. Ik ben daarom blij dat ik in Nederland leef en de Nederlandse Eredivisie volg en steun... een competitie waar het nog om voetbal draait en niet om geld.

Ajax verkoopt alleen . Wie er word gehaald is Jupiter niv . Sorry heel Europa moet een off jaar hebben . En ik zie dat niet gebeuren . Na 2 jaar zijn we 6 keer landskampioen met KNVB bekers Max . Niks verder . Dus laat overmars opschauten . Ajax moet nog paar ringen maken en overmars er overheen gooien . Dat hij zeker niet heel blijft voor nog een paar verloren jaren. Faced Ajax is niet meer wat het was .ac Milan Ajax inter waren grote clubs nu alleen nog maar van naam .het is eind tijdperk jeugd . Het is tijd wie het meeste geld heeft. Real Chelsea PSG City Bayern. Always Ajax 👍

Ik hoop het echt voor het NL voetbal, maar denken dat je over 2 jaar weer Europees mee kan doen is een utopie. Ajax is een goed team, maar heeft te weinig kwaliteit om het verschil te maken in Europees opzicht.

Als Kishna e.d. echt gaan doorgroeien, dan zijn er zeker weten mogelijkheden om weer tot de top te behoren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren