Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Platini ontkent rol bij 'corrupt WK': 'Om imago te beschadigen'

Laatste update:

De Engelse krant The Sunday Times pakt zondag flink uit. De tabloid zegt bewijzen in handen te hebben dat het WK 2022 door omkoping in handen is gekomen van Qatar. Mohammed bin Hamman, op het moment van de verkiezing vice-president van de wereldvoetbalbond FIFA, zou een geheim fonds hebben opgezet van waaruit betalingen aan officials zijn gedaan. Tegenstanders van de toewijzing vinden dat er opnieuw moet worden gestemd.

/

Het fonds, dat circa zes miljoen euro in kas had, diende om Afrikaanse officials om te kopen. The Sunday Times zegt miljoenen documenten, e-mails, brieven en bankafschriften in zijn bezit te hebben, die de omkoping bewijzen. Een jaar na de keuze voor Qatar werd Bin Hamman geschorst door de FIFA omdat hij geprobeerd zou hebben stemmen te kopen voor het voorzitterschap. Uiteindelijk werd Joseph Blatter herkozen.

Het organisatiecomité van het WK 2022 in Qatar heeft altijd ontkend dat Bin Hamman voor zijn land zou hebben gelobbyd en geld zou hebben betaald in ruil voor stemmen. Ook de hoofdrolspeler zelf beweert van niets te weten. De FIFA is al enige tijd bezig met een onderzoek naar de gang van zaken rondom de stemming voor het mondiale eindtoernooi in 2022. Qatar versloeg bij de verkiezing in 2010 Australië, de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Japan.

Update 1 juni 12.02 uur - FIFA sluit herverkiezing van ‘omgekocht’ WK in Qatar niet uit
De kans is aanwezig dat er een herverkiezing plaatsvindt voor het WK van 2022. Dat zegt Jim Boyce, vicevoorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA. De krant The Sunday Times pakte zondag flink uit met bewijzen voor corruptie en omkoping bij de toewijzing van het WK. Hoofdonderzoeker Michael Garcia van de FIFA heeft de beschuldigingen in onderzoek. “Als uit het rapport van Garcia blijkt dat er concreet bewijs is dat er sprake is van omkoping, dan heb ik er geen enkel probleem mee als er een herverkiezing plaatsvindt”, aldus Boyce tegen de BBC.

Update 1 juni 18.10 uur - Qatar bepleit onschuld: ‘WK op een eerlijke manier gekregen’
Qatar is in rep en roer: zondag pakte de Britse krant The Sunday Times uit met een verhaal dat het WK van 2022 ‘gekocht’ zou zijn. In het Midden-Oosten is men zich van geen kwaad bewust. “We blijven vol vertrouwen dat we het WK op een eerlijke manier hebben gekregen. We ontkennen alle beschuldigingen en we doen alles wat nodig is om de integriteit van het bid van Qatar te beschermen”, luidt een officieel statement. Qatar rekende in de strijd om de organisatie van het WK van 2022 af met de Verenigde Staten, Zuid-Korea en Australië.

Update 3 juni 14.25 uur - 'Australië probeerde ook stemmen te kopen voor WK 2022'
Niet alleen Qatar, maar ook Australië wordt ervan verdacht dat het heeft geprobeerd om stemmen te kopen voor de organisatie van het WK 2022. Zo zou Australië geld hebben overgemaakt naar Trinidad & Tobago, waar FIFA-official Jack Warner vandaan komt, om een stadion te laten renoveren. Warner zou de 500.000 Australische dollars echter in eigen zak hebben gestoken. Bonita Mersiades, voormalig communicatiemanager van de Australische voetbalbond, is volgens Australische media naar New York gevlogen voor een verhoor van Michael Garcia van de FIFA.

Update 3 juni 17.02 uur - Platini wast handen in onschuld: 'Geruchten om imago te beschadigen'
Michel Platini wast zijn handen in onschuld. De voorzitter van de UEFA werd ook genoemd als een van de mogelijke pionnen bij het omkoopschandaal rond de toewijzing van het WK van 2022 aan Qatar. De Fransman rept in een open brief aan de Daily Telegraph echter van 'ongegronde geruchten' om zijn imago te beschadigen.

Volgens de Sunday Times zou Platini vlak voor de toewijzing van het toernooi, eind 2010, in het geheim een ontmoeting hebben gehad met Mohammed bin Hamman. Platini ontkent dat niet, maar zegt dat die onderonsjes plaatsvonden in het kader van hun gedeeld lidmaatschap van het uitvoerend comité van de FIFA. Over het bewuste WK zou niet zijn gesproken, beweert de voormalig topvoetballer.

Er moet opnieuw worden gestemd

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan weet blatter zeker meer van af hem moeten ze ook onderzoeken dat is ook een grote boef

1 juni 2014 om 08:39

Dat is de grootste van allemaal.
Ook prachtig hoe die oude draak keer op keer bij verkiezingen geen tegenstanders heeft.

De Fifa is allereerst een commerciële organisatie, daarna komen de belangen van het voetbal.

1 juni 2014 om 12:14

De Boer was toch ook ambassadeur van het Qatar-Bid? Die zal zich nu ook aardig gepiepeld voelen, denk ik zo.

1 juni 2014 om 12:43

Als je bedoeld 'hij heeft zijn bankrekening verdubbeld' dan klopt dat wel ja.

1 juni 2014 om 19:43

Ach welnee joh, helaas heeft Ronald de Boer heel erg graag oogkleppen op wanneer het hem zo uitkomt. Hij heeft al meerdere keren gedaan alsof zijn neus bloedt, zijn naam is haas..

1 juni 2014 om 08:51

Paar jaar geleden heeft Blatter nog 20 miljoen euro aan Interpol geschonken voor hun "onderzoek" naar corruptie bij de Fifa. Dus ik denk dat er nooit een onderzoek naar Blatter zal komen.

1 juni 2014 om 13:01

Die arbeiders zijn al voor een belachelijk doel gestorven en als ze het wk nu verplaatsen al helemaal.

1 juni 2014 om 15:02

Inderdaad....middeleeuwse taffarelen

2 juni 2014 om 09:23

Dus ter nagedachtenis aan de inmiddels gestorven arbeiders moeten er nog vele honderden sterven om het werk af te maken?

1 juni 2014 om 13:47

WK moet dan naar Australie. Mooier land kun je niet vinden die nog nooit een WK heeft georganiseerd.

1 juni 2014 om 14:46

Een herverkiezing zou de beste beslissing in jaren zijn. Ik denk dat Fifa ondertussen wel door heeft dat een WK in Qatar zo goed als onmogelijk wordt in de praktijk. Wel jammer dat al zoveel mensen nutteloos het leven lieten tijdens de bouwwerken.

Australië zou inderdaad een mooi gastland zijn.

1 juni 2014 om 14:57

WK in Turkije zou ik wel toejuichen. Blijft het toch een beetje in die regio maar bij een land dat wel helemaal voetbalgek is en het allemaal wat beter geregeld is.

Naar mijn weten heeft Turkije nog nooit het wk gehad. Wordt tijd zou ik zeggen.

1 juni 2014 om 15:03

@ Adodenhaag

Dat kan natuurlijk ook

Je kan het de voetbalwereld alleszins niet aandoen om in 2022 enkele weken in de woestijn te gaan post vatten. In de zomer bovendien, want een WK in de winter is al helemaal van de gekke.

Laat maar komen die herverkiezing.

1 juni 2014 om 15:03

Turkije en beter geregeld? Weinig kans,

1 juni 2014 om 16:25

Voetbalgek land: Ja. Beter geregeld: Nee

3 juni 2014 om 15:07

@jaanse gij geeft commentaar over turkije terwijl ge niks weet.. Dus hou u me andere onderwerpe bezig of hou u mond.. Weet jij wel ondertusse hoeveel stadions al gemaakt zijn in zo'n korte periode? Dacht ik niet binnenkort weer heel mooie stadions klaar.. Maar nooit hoor ik dat er problemen zijn of doden Geef alleen reacties als ge teminste iets van weet.. Of zoek het anders op..

1 juni 2014 om 18:16

"uit wiens hand men eet, wiens woord men spreekt!"

Dat Qatar een WK mag organiseren, heeft echt alleen maar met knaken te maken.

1 juni 2014 om 18:18

En dat die Blatter nog steeds op z'n plek zit?
Het is corruptie in optima forma!

1 juni 2014 om 18:41

Die Blatter is de grootste maffioso die er is. Wat een wanbeleid dat die man daar nog steeds zit. Echt diep triest

1 juni 2014 om 19:54

Blatter weet er wel van denk ik. Blatter heeft zelf niet voor het WK in Qatar gestemd maar juist ertegen!

Het criminele bolwerk begint scheurtjes te vertonen. Dat kunnen we alleen maar toejuichen. Aub voor 2015 het hele zooitje opdoeken en reorganiseren.

1 juni 2014 om 12:37

Zo gemakkelijk is dat reorganiseren natuurlijk niet. Allereerst is hier niet duidelijk of Qatar zelf betrokken was bij de omkoping. Wellicht heeft die Bin Hamman dit wel op eigen houtje ondernomen zonder dat Qatar daarbij echt betrokken was. Qatar is waarschijnlijk intussen al begonnen met het bouwen van stadions waar honderden miljoenen tot mogelijk al meerdere miljarden in is geïnvesteerd. Dan kun je het dus ook niet zomaar maken om nu tegen Qatar 'de groeten' te zeggen.

Natuurlijk als blijkt dat Qatar zelf betrokken was bij de omkoping kun je dat wel maken, maar dit bewijzen zal wel heel erg lastig zijn.

1 juni 2014 om 13:37

Bij omkoping, hoe dan ook, is er genoeg reden om opnieuw te stemmen. Qatar kan er dan niets aan doen, maar hebben toch op een illegale manier het WK gekregen. Zo simpel is het.

Wat is het toch altijd heerlijk dat de tegenstanders van Blatter worden geschorst tijdens de verkiezingen maar dat hij altijd mag blijven...

1 juni 2014 om 12:56

Gewoon nee... die tegenstander kocht zijn stemmen. Zegt genoeg dat jij dat toejuicht

1 juni 2014 om 13:27

Ik denk dat jij zijn post niet hebt begrepen, ajaxgunners.

Luckoizo geeft aan dat Blatter de grootste boef is binnen de Fifa .
Hij zorgt er altijd voor dat zijn tegenstanders wegens corruptie worden geschorst, terwijl hij zelf net zo corrupt is.

Heel dat zooitje van de Fifa is een grote grap aan het worden, de Fifa hoort voor het voetbal te staan maar daar komt helemaal niets van terecht zolang de heren hun zakken aan het vullen blijven.
Hoe verzin je het, een WK in een land waar het szomers 50 graden is, waar nooit een voetbalcultuur zal komen en een biertje bij de wedstrijden not done is, ze denken dat ze alles kunnen kopen daar, het blijkt nog waar te zijn ook.

1 juni 2014 om 12:55

En dan zegt ie later in een interview dat het een vergissing is. Nou geloof mij: Daar kun je je niet in vergissen. Ze kunnen toch niet gedacht hebben van: Oh Qatar, leuk, laten we daar gaan spelen. Ze hebben alles bestudeerd en wisten dondersgoed dat de omstandigheden niet te doen waren, maar omdat ome sjeik met de portemonnee ging zwaaien zijn ze overstag gegaan. Ik kan met namelijk niet voorstellen dat een organisatie waar zoveel geld in omgaat zich vergist in het land waar het grootste voetbaltoernooi vd wereld georganiseerd moet gaan worden.

1 juni 2014 om 14:26

Die hoge temperaturen kunnen ze wel ontwijken door 's avonds te spelen, het koelt er snel af. Voor ons is dat qua tijd ook gunstig aangezien het bij ons vroeger op de dag is dan in Qatar.

Opnieuw stemmen zit er echt niet in, in zo'n geval kan Qatar de hele FIFA aan gaan klagen, er is ondertussen miljoenen uitgegeven aan de bouw en voorbereidingen..mensen zeiken echt veelste veel om dat Qatar gebeuren..word er een beetje moe van

1 juni 2014 om 08:03

Is Qatar onschuldig?
Af blazen voor er nog meer doden vallen. Teller staat al op meer als 400 doden in Qatar.

1 juni 2014 om 09:42

Dat is een slecht argument eigenlijk. Voor er zelfs maar sprake was van het WK werden arme werknemers uit de Fillipijnen, Nepal en Bangladesh uitgebuit in het Qatar en aanverwante landen. Toen vielen er ook doden. Alleen interesseerde het niemand in het westen. Als het WK wordt opgedoekt, worden die werklui gewoon weer ingezet voor een ander megalomaan project waarbij er net zomin wordt gekeken naar de veiligheid.

Dat betekent niet dat ik voor een WK ben in Qatar.

1 juni 2014 om 11:12

Wat is dit nu? Omdat er toch doden vallen? Deze landen staan bekend als onmenselijk. Dat wisten ze bij de Fifa ook. het IOC veegde het bid van Qatar van tafel
Alles is nep. Kunstmatige eilanden, Kunstmatige stranden, kunstmatige palmbomen, kunstmatig gras enz. Alles betaald met olie voor de wereld.
Laat ze dan maar 6 kamelen renbanen maken of stenigings stadions en ze weer afbreken. Maar daar mee maken ze geen mooie sier, en daar gaat het om. De rest van de wereld moet zich daar niet voor lenen. Laat het ze zelf maar bekijken in die zandbak. Ik zou daar ook niet op vakantie gaan.

In Brazilië waren er 6 doden te betreuren voor de WK stadions. Maar die stadions hebben nog enig nut.

1 juni 2014 om 11:51

Joh, volgens mij heb jij je nog nooit in de cultuur van die landen verdiept. Je roept klakkeloos na wat er door sommige populisten wordt geroepen, en hebt een ernstig vertroebeld wereldbeeld als ik dit zo lees (zo komt het thans op mij over). Ik kan je aanraden om er eens een reis naar toe te boeken, en dan je uitspraken evt. nog eens te heroverwegen

1 juni 2014 om 11:54

Overigens, wat het aantal doden betreft dat bij de bouw van de stadions en andere projecten is gevallen: dat is natuurlijk ook belachelijk en daar moet zeker iets tegen gedaan worden. Slaat nergens op en is zeker niet goed te keuren, en wat die reden betreft zou het misschien wel goed zijn om het wk daar af te blazen en zo de bewustwording onder de beleidsbepalers eens goed te vergroten.

1 juni 2014 om 15:28

'Deze landen?' Ah heb er nooit bij stilgestaan dat mensen gwn geen Qatar willen omdat t racisten zijn

1 juni 2014 om 16:02

@kevz

Ik ben daar vaker geweest als een normaal mens zou willen. Voor het werk , anders nooit end te never. Wat een asociale glimlachende varkens. En cultuur? Wat is de cultuur van Qatar? Wat is hun geschiedenis? Wat hebben ze daar ooit gepresteerd? Qatar is een compleet joke met veel olie. Koeweit was veel beter geweest, maar zelfs daar.
Afblazen en Qatar op de blaren laten zitten. Dat leert ze sneller en beter. Een emmer stront er over heen als ze niet luisteren. Cultuur????

1 juni 2014 om 16:09

@mindthegap
Racist? Jij hebt het verstand van een deur knop. Welk ras woont er in Qatar?

1 juni 2014 om 16:17

Ach wat voor een zin hebben de olympische spelen in dat soort landen. Niemand mag komen wegens intolerantie. Bijna was het IOC gezwicht voor het vele geld, bijna. Ik hoop op een beetje fatsoen maar zelfs dat is een heel groot vraagteken uit die hoek.

1 juni 2014 om 18:45

Wat heeft al dat kunstmatige er nou mee te maken? Het Nederlands grondgebied is ook voor de helft kunstmatig opgebouwd. Gebouwen, parken, straten en wegen zijn ook allemaal door de mens kunstmatig gemaakt. Het lijkt er een beetje op alsof jou wat meer dwars zit dan alleen het WK in Qatar.

Ben het er wel mee eens dat ze, ivm het weer en de mindere voetbalcultuur, het WK beter in een ander land hadden kunnen organiseren.

2 juni 2014 om 03:56

Het kunstmatige in Nederland heeft nut. Dat begon zo'n 400 jaar geleden met Leeghwater. Laten ze in Qatar landbouw gaan bedrijven.
Een WK in Qatar? Sport behoort te verbroederen.

1 juni 2014 om 11:43

Als bewezen kan worden dat de toewijzing van het WK tot stand is gekomen via omkoping, kan de Fifa wel degelijk opnieuw gaan stemmen. Dan kan Qatar procederen wat ze willen, feit blijft dat zij door vals te spelen het spelletje hebben gewonnen en dus geen poot hebben om op te staan.
Om deze grove vorm van corruptie af te doen met de opmerking 'dat mensen teveel zeiken' vind ik echt te belachelijk voor woorden. Als je dit wegwuift, kun je net zo goed geen stemmingen meer houden om tot een toewijzing te komen en wordt het gewoon het land dat bereid is de leden van de Fifa het meeste geld te betalen.
Qatar is het bewijs dat de corruptie binnen de Fifa zover is doorgedrongen en het hele systeem dusdanig verziekt heeft, dat het niet langer houdbaar is. Daar is Blatter, die zelf overigens verklaard tegen het WK in Qatar te zijn, verantwoordelijk voor. Hij zal dus moeten opstappen.

1 juni 2014 om 15:42

Ja maar FIFA is goed met vingertjes wijzen Ik vind dat de verantwoordelijke ook terecht moeten staan FIFA is zelf een en al corrupt, mensen hopen Gwn zo graag dat dit waar is, als japan de FIFA had omgekocht had niemand er waarschijnlijk wakker van gelegen of onderzoek naar gedaan

1 juni 2014 om 19:19

Dat Fifa en Blatter zelf ook verantwoordelijk zijn, staat notabene in mijn reactie. Jouw suggestie dat iedereen de schouders zou ophalen indien het een ander land dan Qatar zou zijn, wordt nergens door onderbouwd. Het is mij een raadsel waarom jij het op wil nemen voor een land dat zo overduidelijk politieke druk heeft uitgeoefend en zo overduidelijk met smeergeld heeft lopen strooien, dat het vanaf het begin al sluimerde dat deze verkiezing niet eerlijk verkregen is.

1 juni 2014 om 14:14

Wel lekker voor ze, over een paar jaar is de olie op, en 't is gewoon weer een 3e wereld land

1 juni 2014 om 15:39

Populistische gelul, misschien moet je is een keer buiten nl om de wereld zien, dan zie je is een keer wat meer dan nl en wat ze je op TV hebben geleerd. Qatar heeft een enorm hoge export percentage en daar zit behalve olie ook natuurlijke gas, staal, fertilisers etc etc Hun olie is nog niet op voor de komende 25 jaar maar Hun gas daar kunnen ze honderden jaren mee doen, do some research Einstein

1 juni 2014 om 18:32

Ik woon momenteel in Dubai, een groot luchtkasteel is het. Overal leegstand, uitgestorven megamalls. Qatar is niet veel anders.

Want er zat een voetbaltechnische rede achter dat een voetbalonlogisch land als Qatar waar men nog steeds niet weet of er lucht of zand in een bal zit en mensenrechten zonder problemen worden geschonden gekozen wordt als gastheer voor een WK? Bevestiging van wat iedereen al vermoedde, maar als dit bewijs de positie van godfather Blatter zo onder druk weet te zetten dat hij maar eendjes gaat voeren in het park ipv Wk's verneuken dan juich ik dat natuurlijk gewoon toe.

Verwonderen doet het niet, hoe kan je nu een voetbaltoernooi gaan houden in een land met zo een temperatuur in de zomer? Maar alles draait om geld in het voetbal. Nu weer het WK in Brazilie, Daar worden daar wedstrijden op het heetst van de dag gespeeld. Dan houdt het ook op, een corrupte kliek die Fifa en Uefa en alles draait om geld. Het is net de echte wereld.

1 juni 2014 om 09:47

Niet alle matches op t heetst vd dag, alleen 18h matches. Veel wedstrijden van na poulefase zijn om 22h ofwel 17h daar.

1 juni 2014 om 09:53

en het is daar dan winter.... scheelt ook wel 10 graden ofzo

Wat een verrassing! Mooi dat het naar buiten komt. Krijgen we een nieuwe stemming!

Als je dat hebt breng het dan gelijk naar buiten met bewijzen.
Hup gelijk die bom onder de fifa leggen.

Hebben ze zich toch verkeken op de verbetenheid van Britse onderzoeksjournalisten.

Strafrechtelijk aanpakken en opnieuw stemmen. Of anders een andere bond in het leven roepen, zou nog beter zijn.

Gelijk het WK daar intrekken en houden in een echt voetballand.

1 juni 2014 om 10:05

Betaal jij het? Ik dacht dat wij al genoeg betalen iedere maand.
Zo'n WK kost wat hoor, en daar moeten de mensen van Nederland en
België voor opdraaien. Het is een mooie gedachte een WK in Nederland
en België. Maar ik betaal helemaal niets meer alleen minder.

1 juni 2014 om 14:04

WK 2022 gewoon in Turkije vaste vakantieland van mij en mijn Hollandse vriendjes. EK 2016 in Frankrijk is ook corrupt, Turkije had die motten krijgen, Oekr/polen afrika ? Beter voetballand dan Turkije d8 het nie he

1 juni 2014 om 14:16

turkije is ook drie keer niks,doe mij maar engeland of australie.

1 juni 2014 om 14:34

Ik heb liever Turkije dan Qatar hoor, als het dan al in een Moslim-land plaatsvind heb ik liever dat het in een zo modern mogelijk land is, en volgens mij is Turkije wel een van de modernste Islam landen.

1 juni 2014 om 16:32

3 keer niks ? leg mij dat is uit, haha grapjas.
Vind jij oekr/pol afrika een beter voetballand dan Turkije ? Oftoewel Qatar, why NOT Turkey...

1 juni 2014 om 16:54

Volgens mij snap jij niet hoe het werkt, als je het zo zegt kan je beter alles in turkije doen hier 2015 africa cup in Marokko waarom niet turkije?

3 juni 2014 om 23:26

Marokko is het modernste moslim-land.

1 juni 2014 om 13:15

Dus we moeten corruptie maar tolereren?

1 juni 2014 om 14:18

gelukkig wel,quatar daar wil je nog niet dood gevonden worden.

Vinden Qatar een slecht idee maar Rusland is perfect ..

1 juni 2014 om 12:18

Rusland kreeg de Olympische winterspelen. Daar is in Nederland een hoop discussie over geweest en de algemene overtuiging was toch dat dit niet het ideale land was om een dergelijk evenement te organiseren. Dus om nu te zeggen dat Rusland perfect is.

1 juni 2014 om 13:23

Hierin zijn we in Nederland wel hypocriet. Onze politici steunen demonstraties tegen staatshoofden die gewoon democratisch gekozen zijn. Zie bijvoorbeeld Janoekovitsj in de Oekraine en in mindere mate Erdogan in Turkije. Ook Putin wordt gewoon door een meerderheid van de bevolking gesteund.
Onze politici luisteren in deze gevallen altijd naar de minderheid die de grootste mond heeft. Feitelijk geven ze hiermee aan dat we ook maar naar het Malieveld moeten en net zolang demonstreren totdat Rutte opstapt.

1 juni 2014 om 13:35

Maak nou niet de onvergeeflijke fout om te denken dat elke verkiezing een verkiezing is zoals wij deze in Nederland houden. Daar komt nog bij dat je spreekt over landen waar een vrije pers een illusie is en zonder dat is een vrije democratie zowiso een onmogelijkheid.
Nederland steunt minderheden op het moment dat deze geen gebruik kunnen maken van hun recht om te zeggen wat ze willen zeggen. Jij kunt gaan protesteren op het Malieveld tot je een ons weegt, er zal geen agent zijn die je daarvoor arresteert, zonder aanklacht maanden vast zet en je mishandelt.
Hopelijk is jouw kennis van het voetbal een stuk groter dan jouw kennis van de rest van de wereld. Dan kun je op een heel klein gebied in ieder geval nog met de grote mensen meepraten.

Wat een stom media bericht weer !!! Pffffff geloven jullie het zelf allemaal omkoperij etc etc hoe de zaken in Qatar geregeld zijn daar kan heel Europa nog wat van leren en idd money talks bullshit walks de belastingbetaler betaald geen cent daar dat kan je in Europa niet zeggen het word gewoon een top wk !!!!

1 juni 2014 om 12:55

Ben jij de zoon van Blatter toevallig?

Shiko, wat een dom en links gelul is dit dan!? Hoe wil je een poenerige oliestaat, waar bezit leidend is voor de hoeveelheid macht, vergelijken met Europese democratieën waar men er juist op toeziet dat omkooppraktijken en andere zwendel onmogelijk worden gemaakt? Hoezo is het ineens raar dat een groot sporttoernooi mede wordt gefinancierd met overheidsgeld? Het voorziet toch in het vermaak van een voetbalminnende bevolking (!), in plaats van een handvol verveelde sjeiks die te beroerd zijn hun geld voor nobeler doeleinden in te zetten dan slechts hun eigen prestige. Een voetbaltoernooi naar je toetrekken en organiseren in een woestijn, waar vervolgens met allerlei peperdure verkwisting 50 graden Celsius moet worden getrotseerd en waar geen hond om voetbal geeft, is arrogantie ten top en zeker niet waardig om een voorbeeld aan te nemen!

1 juni 2014 om 11:46

Helemaal met je eens hoor, maar hoe is het links gelul?tegen belastingen zijn is meestal juist 'rechts'.

Anyway, wat Shiko zegt is natuurlijk bullshit. "hoe de zaken in Qatar geregeld zijn daar kan heel Europa nog wat van leren", hoe durf je dit uberhaupt te zeggen. Er zijn honderden slaven doodgegaan tijdens de bouwwerkzaamheden, de mensenrechten in dat land staan op een enorm laag pitje, het geld is vrijwel allemaal in handen van een paar families die kunnen doen en laten wat ze willen en in de meeste gevallenschijt hebben aan de rest van de wereld. "de belastingbetaler betaald geen cent", ja ze hebben ook geen cent. Als jij graag je belastingplicht wil inruilen voor een groot deel van je persoonlijke vrijheid en sociale zekerheden, verhuis dan lekker naar Qatar. Als je zulke milieus echt zo ophemelt heb je of geen idee waar je het over hebt, of je bent echt achterlijk.

On: Mooi dat die journalisten er in zijn geslaagd om bewijs te vinden. Dit zorgt er voor dat er niet weer zo'n intern onderzoek kan plaatsvinden waar natuurlijk niks bij wordt gevonden. Nu moeten ze wel externe partijen toelaten binnen de Fifa om onderzoek te laten doen, en het is maar te hopen dat deze partijen een beetje ethisch verantwoord zijn en zich niet ook laten omkopen. En dan maar hopen dat er nog een ander land gevonden kan worden waar het WK gehouden kan worden. Het is toch ook wel erg typerend dat de Fifa zegt te staan voor de gelijkheid en vrijheid van alle mensen, en vervolgens het WK in een land organiseerd waar nog gewoon openlijk slaven worde gebruikt.

Qatar, een land met geen voetbal historie en teveel geld. WK gekocht? Nee echt? Wow, dit is echt nieuwswaardig.

Buiten het feit dat een herverkiezing na omkoping plausibel lijkt, lijkt mij het sowieso verstandiger om ergens anders een WK te organiseren.

Maakte NL geen kans op dat WK ?
Dus als wij nu paar mil aan deze heren geven krijgen we vast het Wk.

Dit is gewoon een excuus omdat een wk in Qatar niet mogelijk is met deze hoge temperaturen.

1 juni 2014 om 12:22

Het zou me niks verbazen als er wat meer aan de hand is dan alleen de hoge temperaturen.
De geruchten worden de laatste dagen steeds hardnekkiger.

Er gaan daar miljarden rond in een land als Qatar, en dat niet alleen. De Qatari kunnen met die miljarden wel een paar Afrikaanse leden omkopen, dat hoor je ook vaak. Zou me echt niks verbazen.

Vindt jij het niet vreemd dat het WK is toegekend aan Qatar? Een land dat totaal niks met voetbal te maken heeft. Dat daar in de zomer geen WK gespeeld kan worden.

Een WK moet er juist voor zorgen dat er economische groei plaatsvind. Door een WK wordt bijvoorbeeld infrastructuur verbeterd en komen er meer toeristen, wat beter is voor de korte en lange termijn van de economie. Maar dit is volgens mij niet van toepassing op Qatar.

Hou het WK maar een keer in Scandinavië en in een land als Oostenrijk, en dan in Engeland ofzo. Dat zijn "normale" landen zonder grote financiële problemen enz.

1 juni 2014 om 12:16

Oja Australië en dat soort landen zijn ook wel goed

Van Brazilie naar Koud Rusland naar Heet Qatar, gewoon in Spanje/nederland/turkije hosten waar het niet boven de 50 graden is en er wel fanatieke voetbalfans zijn

1 juni 2014 om 12:17

Spanje heeft financiële problemen en in Nederland gaat het ook niet geweldig, dus het lijkt me verstandiger om het ergens anders te houden.

1 juni 2014 om 12:27

Het WK is de afgelopen decennia naar een buitenproportioneel wereldevenement gegroeid. Alleen de meest kapitaalkrachtige landen kunnen zoiets opzetten (of landen die het niet zo nauw hebben met de werkomstandigheden). Spanje zit nog steeds in een schuldencrisis van heb ik jou daar. Een WK zou de jeugdwerkloosheid uit het slop kunnen trekken, maar die werkloosheid bestaat er niet alleen omdat er weinig werkgelegenheid is. Er is gewoon nauwelijks animo om op zo'n leeftijd te gaan werken daar (althans, dat is mijn ervaring).
Nederland heeft al helemaal geen geld tot haar beschikking om zoiets te houden, zelfs al gebeurt het met België samen zal het véél te lastig worden.
Turkije heeft het niet zo nauw met de mensenrechten en heeft een "democratisch gekozen" dictator aan het roer tegenwoordig (en misschien zelfs ook nog in 2022, gezien voor wat voor een megalomaan erdogan is). Maar ja, de Fifa zelf interesseert zich ook niet voor mensenrechten, wat heeft gebleken uit al die Brazilianen die uit hun favela's zijn gejaagd en die Nepalezen die in Qatar zijn omgekomen bij bouwwerkzaamheden. Turkije zou dus een mogelijkheid zijn

Eigenlijk lijken voor mij de VS en China nog de beste kandidaten om zo'n groot evenement te houden (vanuit Fifa's perspectief).

1 juni 2014 om 13:29

Waarom zijn de VS en China wel goed? Hoe is daar de mensenrechtensituatie? De VS is inmiddels verworden tot een wolf in schaapskleren. De massavernietigingswapens in Irak zijn ze nog steeds aan het zoeken en het bespioneren van je bondgenoten is nou ook niet bepaald gentleman-like.

1 juni 2014 om 13:53

Zeg ook "vanuit de Fifa's perspectief" Anders zou ik ook de mogelijkheid tot het houden van een WK in Turkije weggewuifd hebben. De Fifa interesseert zich niet zo veel voor integriteits issues, zo blijkt hier maar weer eens uit. Ze willen alleen maar centjes zien en de VS en China zijn de beste opties die dat kunnen leveren.

1 juni 2014 om 14:09

Nederlands en België kunnen dat wk makkelijk organiseren.
Waar ze in Brazilië, Rusland en Qartar heel de infrastructuur nog moeten aanleggen met wegen, vliegvelden, metrolijnen en stadions lig het hier allemaal al.
De lijn Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen, Brussel en alles wat daartussen ligt is een van de best ontwikkelde gebieden van de wereld.
In tegenstelling tot Zuid-Afrika en nu weer Brazilië kan je hier wel afspraken maken en zal alles ruim op tijd klaar zijn.
Alle stadions staan er bijna al alleen moeten ze wat uitgebreid worden.
Er zijn 2 redenen dat hier nooit een wk komt, 1 is dat wij het niet zoals Rusland en Qartar met oliedollars een wk kunnen kopen.
2 is wij zijn als 2 kleine landen met een klein taaltje totaal niet interessant voor de grote multinationals die het wk gaan sponseren.
Coca cola, MC Donalds, Nice, Adidas, waar hun het meeste kunnen verdienen daar komt het wk.


1 juni 2014 om 13:23

In Rusland is het in de zomer op de meeste plekken warmer dan in Nederland...

1 juni 2014 om 15:39

veel warmer

Welke landen hadden zich nog meer aangemeld voor 2022. Nederland toch ook?

1 juni 2014 om 12:39

Eigenlijk wel, maar omdat de VS zich volledig inzette op het WK van 2022 kon het WK van 2018 alleen in Europa gehouden worden, waardoor Nederland zich niet meer kon aanmelden voor 2022.

De Fifa moet opgedoekt worden. Schandalig dat dit nog gebeurt en iedereen wist het eigenlijk natuurlijk al. Ik hoop dat ze allemaal de bak in gaan, ze verpesten het voetbal en de emotie. Schandalig dat uberhaupt al een Wk naar Qatar gaat.

Leuke kandidaten voor dit Wk of voor in de toekomst, mits er weer opnieuw gestemd gaat worden zijn de Scandinavische landen, Turkije, Marokko, Azerbeidzjan, Engeland en Polen.

1 juni 2014 om 13:04

Waarom in godsnaam Azerbeidzjan? Marokko heeft zich ook al tientallen jaren niet gekwalificeerd/iets gepresteerd. Dat ze maar gewoon voor mooie landen kiezen met voetbaltraditie, mogelijkheden en een representatieve ploeg.

Ik zie liever een WK in een land waar ploegen niet kansloos met 0 punten naar huis gaan omdat ze maar even random mee mogen doen.

We pleuren toch ook geen Braziliaan in de finale van de 100 meter sprint omdat ze de OS organiseren? Het is een wedstrijd.

Natuurlijk zal er opnieuw gestemd moeten worden maar zover laat het door en door corrupte Fifa bestuur het nooit komen. Qatar heeft zoveel steekpenningen betaald aan de leden dat als die zijn mond gaat openen er zeker de helft van deze lieden het veld moeten ruimen.

Als blijkt dat er sprake is van omkoping, dan moeten ze die gast voor het leven schorsen. Ook moeten ze Qatar voor de komende toernooien uitsluiten.

1 juni 2014 om 12:56

Dat laatste zal geen thema worden, de kans dat Qutar zichzelf weet te plaatsen is vrij klein.

1 juni 2014 om 13:28

Klopt, maar je moet ook een signaal geven naar de andere landen.

1 juni 2014 om 13:31

Ik denk niet dat er ooit een eindtoernooi is toegewezen aan een land dat geen steekpenningen heeft betaald.

Zou beter zijn voor het toernooi, maar ze zijn toch al volop aan het bouwen (iig in onmenselijke omstandigheden de stadions voor zich laten bouwen).

1 juni 2014 om 13:27

Qatar was van plan de stadions na het WK te doneren aan arme Afrikaanse landen. Dat plan kan dan versneld worden uitgevoerd met als bijkomend voordeel dat de gelukkige ontvanger geen tweedehands, maar een compleet nieuw stadion gedoneerd krijgt. Of de airco ook meegaat weet ik natuurlijk niet.

Hoe treurig is het eigenlijk dat omkoping wél reden kan zijn het WK te schrappen, maar de dramatische behandeling van gastarbeiders daar, meer dan 100 doden die aan de stadions bouwen, niet. Veelzeggend.

En bovendien: is er iemand die nog denkt dat Rusland het WK van 2018 níet heeft gekocht? Dat is hoe je tegenwoordig de stemmen krijgt, door ze geld toe te stoppen.

De Fifa en aanverwanten: door en door verrot.

Ik twijfel nu, moeten we echt weer opnieuw het hele gedoe doen of moet Fifa gewoon maar eens flink voor lul staan in Qatar?

Even een nieuwe stemmingsronde en alles is vergeten waarschijnlijk.

Als ik de fifa was ging ik ook voor herverkiezingen. Nog een kans om extra geld binnen te krijgen. Alsof dat namelijk niet elke keer gebeurt met die toewijzingen van grote toernooien. Dus niet verrassend dit....

Ik zal het toejuichen als het wk in Qatar wordt geschrapt. Ze hadden al nooit mee mogen doen omdat het te warm is om te voetballen.
Bij de volgende telling van de leden dit openbaar uitzenden en stemmen met de hand omhoog. Zo kan iedereen zien wie op wie stemt en dit na telling zelf verantwoorden aan de pers en het volk.

Ik zou zo ongelooflijk blij zijn op het moment dat Qatar niet door gaat! Zoveel dingen die niet door de bocht kunnen, het omkopen van stemmen, de nu al duizend doden bij het bouwen van de stadions, dat het waarschijnlijk in de winter moet worden gehouden etc. Het enige probleem is Qatar heeft al veel geld geïnvesteerd erg veel geld. Voor volgende WK's zou het speelland geen garantie meer hebben dat ze al dat geïnvesteerde geld terug krijgen, omdat de FIFA dan ieder moment kan besluiten om het WK daar niet te houden. Dus de impact van het afzeggen zou erg groot kunnen zijn.

Er zijn al tientallen miljarden geinvesteerd. Honderden doden gevallen bij de bouw van de stadions.

Zonde om het nu nog te verplaatsen.

1 juni 2014 om 13:07

Hoeze is dat zonde?

Moet het ons interesseren dat de Qatari er nog een bak van hun oneindige geld in pleuren? Die honderden doden zijn meer van 'nut' als er gerealiseerd wordt dat dit niet kan en dat ze daar hard de boot in gaan, dan dat we er nog honderden meer bovenop stapelen.

Ik vraag me af waarom Rusland niet genoemd wordt.. Net alsof hun niet het WK hebben gekocht? Als we het trouwens over mensen rechten hebben... wie loopt zomaar Oekraïne binnen, nee niet Qatar maar Rusland alleen horen we daar niemand over..

Ik vind zelf ook niet dat Qatar het moet krijgen gewoon omdat het voetbal daar niet leeft, heb liever Marokko als je toch een Arabische land wilt.

Net als het EK een nieuwe opzet zal krijgen door het toernooi over verschillende landen te verspreiden zal dat ook moeten gebeuren met het WK omdat het voor veel landen niet meer te betalen is en jet sluit corruptie (nooit helemaal) ook uit.

Als Nederlanders zouden we moeten eisen dat de Knvb en het Nederlands elftal zich nu al vast terugtrekken van het WK in 2022, en voor geen enkel andere reden dan het schenden van de mensenrechten.
Dan maar hopen dat de rest van de landen volgt.

1 juni 2014 om 17:02

Haha, je laat me lachen man met je mensenrechten schenden.
Kijk naar heel Europa en zeg me waar geen mensenrechten worden geschonden in Europa.

2 juni 2014 om 07:52

De golf staten willen homo's uit hun landen weren via tests. De golf staten behoren tot de vrouw onvriendelijkste landen ter wereld. En wat als Israël zich zou plaatsen?
En zo'n vriendelijk land wilde ook de Olympische spelen organiseren

2 juni 2014 om 18:27

Vrouw onvriendelijkste? Haha wat denk je dan van de Sgp, een partij dat bijna 6% krijgt van de stemmen in Nederland, een partij dat zegt dat vrouwen geboren zijn om het huishouden en koken te doen. En Israël zegt ook dat Palestina geen land is en Qatar is een bondgenoot van Palestina dus zeggen ze ook dat Israël gaan land is en dus niet kunnen meedoen.

Over homo's gesproken, dit gaat toch niet om homo's en ik weet niet maar als je naar Frankrijk bijvoorbeeld gaat, haat iedereen je als je zegt dat je homo bent.

En Frankrijk hoort bij Europa of niet he?

3 juni 2014 om 15:17

@ Vierdag

Dat er in de golfstaten mensenrechten worden geschonden klopt als een bus, maar die misplaatste "arrogantie" of "superioriteit" gevoel dat er in Nederland of Europa geen mensenrechten geschonden worden is compleet van de zotte. We schilderen andere landen vaak af als banen republieken maar vergeten ondertussen of negeren gemakshalve ook even dat Nederland en andere Europese landen ook mensenrechten schenden.

3 juni 2014 om 16:22

@mouyassar
Kijk op de Gender kalender van de UN. Daar maken deze landen ook deel van uit. Het is meer als bedroevend, meer beschamend. 80 Zweepslagen voor verkrachte meisjes????? Ongetrouwd , dus verboden. Dan ben je in mijn ogen compleet gek.

@afca leeds
We kunnen wel oude koeien uit de sloot gaan en blijven halen, en zeggen dat zij er ook recht op hebben. Maar wat brengt ons dat? Ergens moet je een grens trekken... In 2050?..of is dan de balans weer verstoort?

Arrogantie heeft daar niks mee te maken. Wat jij zegt is het voer voor intolerantie.

3 juni 2014 om 17:34

@ Vierdag

Ten eerste haal ik helemaal geen oude koeien uit de sloot, of denk jij dat ik doelde op de de voormalige kolonisatie door Europese landen ? Goed, nu speelt dat verleden vandaag de dag nog steeds een serieuze rol, alleen had ik het daar nou juist niet over.

Als jij de afgelopen jaren het nieuws goed gevolgd zou hebben had je geweten dat er genoeg onderzoeken lopen vanuit de Verenigde Naties en de Europese Unie tegen Nederland. In verband het schenden van mensenrechten en kinderrechten, als het gaat om hoe Nederland hier jarenlang met asielzoekers zijn omgegaan. Zaken die niet veel media aandacht kregen, zaken die zeker van ernstige aard waren en direct een schending waren van de verdragen die Nederland ondertekend had. Veel mensen wuiven alles weg vanuit hun onderbuik gevoelens, maar Nederland heeft wel degelijk in het recente verleden mensen en kinderrechten geschonden.

Verder vind ik jouw opmerking dat je ergens "de grens" moet trekken over zaken die in het verleden zijn gebeurd onzin is. Dat is iets wat heel makkelijk gezegd word vanuit een (blank) westers oogpunt omdat die mensen en hun familieleden niet tot op de dag van vandaag nog steeds hinder ondervinden uit gebeurtenissen die in het verleden gebeurt zijn.dan met name stereotypes, velen doen wel alsof we hier zo tolerant zijn maar dat valt wel mee. Ga eens praten met een heleboel mensen van een andere afkomst (dan heb ik het niet over extremisten) en vraag hen is hoe zij naar het westen en de wereld kijken, je zult er dan achter komen dat er tegen heel veel zaken anders tegenaan word gekeken.

Daarnaast zeg ik helemaal niets wat oproept tot intolerantie, ik zeg alleen dat de beleving van zaken te vaak vanuit een westers (blank) standpunt word bekeken, maar ook dat er vaak genoeg met twee maten gemeten word vanuit het westen. Het standpunt van "mouyassar13" over d SGP is wat dat betreft daar een perfect voorbeeld van, wat mij betreft is dat net zo verderfelijk als de homo haat die vanuit islamitische kringen komt.

Als er 1 iemand zich hier schuldig maakt aan intolerantie middels dat misplaatste "superioriteit" gevoel dan ben jij dat wel. Jij doet net alsof het schenden van mensenrechten alleen in niet westerse landen gebeurd, terwijl dat ook hier in het recente verleden gebeurd is en nog steeds gebeurd. Het feit dat jij niet eens op de hoogte was van die lopende internationale juridische onderzoeken, maar het wel nodig vond om andere landen belachelijk te maken zegt mij genoeg. Het bevestigt voor mij dat jij in die groep van mensen valt die flink aan westerse tunnelvisie lijden. En nee, ik ben geen linkse hippie (voordat ik dat verwijt krijg), ik ben een gematigd liberaal die niet de ogen sluit voor zaken die wij verkeerd doen voor de dubbele standaarden die het westen er vaak op nahoud.

4 juni 2014 om 02:55

Tjonge wat een verhaal. Asielzoeker rechten in Nederland, of in blank west Europa. Wat een verhaal.
Omdat hier asielzoekers in een kamp zitten mogen we niks zeggen over de landen waar ze vandaan komen. Of zo iets.
Alsof Nederland een Zuid Afrika van 40 jaar geleden is.
Wat zouden we in Nederland zeggen als er 400 doden vallen bij de bouw van de Kuip?
Wat zegt Qatar tegen zichzelf ?
Wij mogen dus niks zeggen over wantoestanden en moeten tolerant zijn.
.

Nu hopen dat de Fifa zich niet verschuilt achter de stadions die reeds in aanbouw zijn. Ik begrijp nu ook waarom Qatar in allerijl stadions uit de grond werden gestampt. Omkoping of zweem daarvan moest wel uitkomen. Nagenoeg afgebouwde stadions plaatsen de Fifa dan voor een voldongen feit. Laat de Fifa en daarmee Blatter nu eens (voor het eerst) ruggegraat tonen.

1 juni 2014 om 13:54

Het bestuur van de Fifa met Blatter voorop is zelf door en door corrupt en denk daarom niet dat het WK in Qatar teruggedraaid wordt. Men zal met een verklaring komen dat het WK toernooi van "2030" anders van opzet zal worden. Wie dan leeft wie dan zorg.

is het niet een goed idee om een fairplay klassement te koppelen aan de toekenning van een ek of wk.
Gaat het altijd naar scandinavie, geen gezeik dus. En daarbij alle grote landen stappen uit de fifa en richten een nieuw eerlijk systeem op waarbij de ethische commissie het hoogste orgaan is. Voetbal moet weer het uitgangspunt worden.

Kan je dat van Rusland ook meteen onderzoeken toch dat lijkt mij ook een omkoop geval in Engeland stond alles er al klaar voor en toen werd het ook Rusland wat niet echt gepast is met de anti-homo wet en met wat er is gebeurd dat is namelijk niet veilig.
Verder dat het Quatar werd kon je wel weten met Blatter de zakkenroller man die heeft ook gewoon geld mee gekregen misschien is het handiger om de mensen thuis te laten kiezen.

Iedereen de hele tijd zeiken van fraude en zo tegen Qatar en nu ook al allemaal zeiken over Brazilië vanwege de stadions. Zo te zien willen de Europeanen alleen Europese landen als organisatoren van een Wk.

Het is toch al genoeg dat bijna de helft van de 36 landen die meedoen aan het WK uit Europa komen, straks wordt het nog een EK inplaats van een WK.

1 juni 2014 om 18:19

Dat staat hier los van. Qatar heeft helemaal geen voetbal historie en niet eens een enigzins representatief team. Daarnaast is voetballen met 50 graden ook niet echt normaal vind je wel?
Heel het feit dat het Qatar een WK organiseert slaat gewoon nergens op. Rusland kan ik me nog wel in vinden.
Jij slaat echt volledig de plank mis.

1 juni 2014 om 18:22

En waarom zouden we dat nou doen? Er is nog helemaal niks af! Ik wil het in een land waar het allemaal goed geregeld is. Het is te belachelijk voor woorden dat er nog zoveel werk te doen is in Brazilië. Qatar is al vanaf het begin erg dubieus en er zijn gewoon sterke aanwijzingen dat er idd omkoping heeft plaats gevonden. Het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen want Blatter en consorten hebben geen zin om dit op hun dak te krijgen. Corrupte bende.

1 juni 2014 om 18:42

Met je laatste zin laat je zien dat je het spelletje niet zo goed begrijpt. Jij doet nu alsof "een groep mensen" de 36 landen gekozen hebben die nu aan het WK meedoen. Volgens mij moet je je als land zelf kwalificeren voor het toernooi. Dat de helft dan uit Europa komt is niet zo verbazingwekkend omdat de sterkste competities in Europa zijn. Maar het land heeft het zelf in de hand als ze het toernooi wel of niet halen...
Dat een land zoals bijvoorbeeld Suriname of indonesie niet meedoet wilt gewoon zeggen dat ze de rondes niet zijn doorgekomen omdat ze gewoonweg te zwak zijn en hun duels verloren hebben.

1 juni 2014 om 18:52

Je kraamt echt onzin uit, Qatar is zeker geen voetbal land en niemand snapt dat maar van Brazilië kom op welke Europese voetballiefhebber ziet het WK niet graag in Brazilië plaat vinden.
Dat is HET land waar iedereen liefde heeft voor voetbal, van kleine kinderen tot oude oma's echt iedereen.
Elke voetbal liefhebber wil een WK in een land waar het voetbal echt leeft onder de bevolking punt, en dan maakt het echt niet uit in welk land of dat nu in Europa is of er buiten.

Dat de meeste landen uit Europa komen is niks geks, iedereen doet kwalificatie en het is gewoon een gegeven dat er heel veel sterke voetbal landen uit Europa komen.

1 juni 2014 om 20:40

In Europese landen wordt het tenminste goed georganiseerd.

2 juni 2014 om 18:33

Toen in Nederland en Belgie het EK was moest het Franse elftal in Ijmuiden verblijven, haha!!! Ijmuiden echt schaamtelijk een kleine vissersplaatsje. En over voetbal land gesproken?


Rusland is ook niet 80 keer wereldkampioen geworden of wel soms?
Over de temperatuur gesproken, is het in de amazone (brazilië) warmer dan in de woestijn in de woestijn is het in de avond heel koud en je veel vochtigheid, niet Brazilië waar je dood gaat na een wedstrijd voetballen daar heb je geen vochtigheid.

2 juni 2014 om 21:25

Probeer je mijn stelling nu te weerleggen met voorbeelden uit Rusland en Brazilië?

Landen die ik bedoel zijn: Nederland/belgie, Engeland, Duitsland, Frankrijk.

Dat WK is nu al een kansloze missie. Die jurken hebben met hun gore poen de ziel uit het voetbal gehaald. Die waardeloze siniele oude gek (blatter) met z'n narcitische bobo vriendjes zijn hier schuldig aan. Helemaal bannen dat WK en een echt WK door een nieuw op te richten wereldvoetbalbond organiseren. Dan kunnen ze daar in 2022 het WK kameellopen organiseren!

Ontkennen heeft vrij weinig zin, het WK is gekocht dat weet iedereen geen 1 voetbal liefhebber zal normaal op Qatar stemmen.

Het zou toch mooi zijn als nu de Fifa zichzelf nu de das om heeft gedaan door hun overdaad aan hebzucht, ze wanen zich onschendbaar in de hoogste kringen van de Fifa.
Meneer Blatter zegt zelf ook helemaal niet gestemd te hebben op Qatar, als hij de uitkomst al weet kun hij zich tenslotte mooi indekken met een schijn stem.

Doordat niemand begreep dat het WK naar Qatar ging en iedereen furieus tegen was en er overduidelijk corruptie in het spel is dan kan je ervan uitgaan dat men natuurlijk extra hard gaat zoeken om de waarheid boven tafel te krijgen.
Het wordt nu echt tijd dat er een organisatie opstaat die zich niet laat leiden door alleen maar geld en niet laten omkopen en de boel daar eens grootschalig gaat onderzoeken en de verantwoordelijke kaal geplukt worden en dikke gevangenisstraffen krijgen net zoals dat met "normale" zware criminelen gebeurt.

Weg met dat WK in Qatar, weg met Blatter, weg met de Fifa. Wordt tijd dat de politie er razzia's houdt. Maar daar is Blatter al op voorbereid.. schonk zomaar 20 miljoen euro aan Interpol voor hun "onderzoek";..

Al zou het eerlijk gegaan zijn; het is debiel om daar het WK te gaan houden dus er moet sowieso opnieuw gestemd worden vind ik.

denken ze nou echt , dat het alleen bij deze toewijzing is gebeurt.
het gebeurt al decenias en niet alleen bij het wk, ook bij de olympische spelen , en welke andere grootte evennemt dan ook .
kapitalisme heeft een keerzijde! dat zie je in de politiek, bedrijfsleven en sportevenementen .
eigenlijk dus, waar geld te verduisteren valt, daar zijn de bastards.

Ach het WK gaat naar het land dat het meeste geld heeft nou en dat heeft Qatar in overvloed dus wordt het WK daar gehouden en om iedereen op Qatar te laten stemmen of in ieder geval de meeste heeft Blatter een hoop geld over ,want deze corrupte man wint alleen maar zieltjes als hij met geld strooit dus wordt hij straks ook weer voor 4 of 8 jaar herkozen , want serieus nemen kun je deze man niet want als hij lacht dan liegt hij al.

Tja, aan de ene kant zouden ze opnieuw moeten stemmen, maar aan de andere kant is de toewijzing van het WK 2018 aan Rusland ook niet bepaald zuiver verlopen. Dus dat WK zou je ook opnieuw over moeten stemmen. Er moet over beide Wk's overnieuw worden gestemd of helemaal niet.

Hoop dat het alsnog naar de VS gaat. Lijkt me heerlijk om daar een WK te houden. Heb je ook niet dat je een bijeengekocht nationaal team zoals dat van Qatar gaat krijgen dat mee mag doen op het WK. Zie het al helemaal voor me dat je als inwoner van Qatar mag bieden op een plekje in de WK selectie. Ultieme kans om 3 wedstrijden mee te doen op een WK!

Ik geloof er werkelijk geen zak van wat ze daar allemaal zeggen. Dit is een land dat alles bepaald met een flinke zak geld. Het zou m dan ook niet verbazen als bepaalde mensen nu zwijggeld krijgen!

Dit WK in Qatar is gedoemd om te mislukken, er is al zoveel negatief nieuws over terwijl het nog 8 jaar duurt:

- Twijfels over een eerlijke toewijzing
- Temperaturen die veel te hoog zijn waardoor ze in de winter willen gaan spelen
- Stadions die voor een paar wedstrijden worden gebouwd
- Mishandeling van arbeidsimmigranten

Geef het nog even, dan zal er toch een ander land geselecteerd worden, let maar op.

Alle Wk's en zelfs Ek's gaan gepaard met omkoping danwel beinvloeding. Alleen in het geval van Qatar is het zeer omstreden en vol in publiciteit vanwege het gebrek aan voetbalcultuur, temperauur en islamitische landen zijn weinig populair op dit moment.
Mensen die denken dat er alleen bij Qatar is omgekocht zijn domweg naief danwel willekeurig in hun oordeel.

Hahaha dit is een leuke twist

echt belachelijk dat dit soort dingen gebeuren .dit hoort totaal niet bij het voetbal en neemt ook echt het aantrekkelijkheid van een ek of wk van af als het zo moet gaan dan zou ik me daar echt van afsluiten als ik bij de fifa zou werken

3 juni 2014 om 14:32

Ja dan kan je net zo goed geen hoge funcite aannemen. Net als bijna bij elke grote bedrijf of organisatie (binnen en buiten voetbal), is er sprake van corruptie. Ik kan je bijna garanderen dat elke wk met wat 'omkoping' had te maken

3 juni 2014 om 14:37

ja overal is er wel spraken van bepaalde omkoping maar . wat ik er mee bedoel is het raar is dat je een wk of ek zo maar even kan opkopen dat het eigenlijk de bedoeling is dat er eerlijk gestemd over word en het niet zo is dat je het kan kopen als een blikje cola het is gwn belachelijk voor woorden

Opmerkelijk, want in het overzicht dat Studio Voetbal liet zien afgelopen zondag stond volgens mij dat Trinidad& Tobago op de VS hebben gestemd.

3 juni 2014 om 14:49

"warner zou de 500.000 Australische dollars echter in eigen zak hebben gestoken."

Het geld was dus bedoeld voor de bond en niet voor Warner. Die had er schijt aan en gebruikte het zelf. Om vervolgens gewoon op een ander te stemmen...smerige praktijken..

3 juni 2014 om 14:49

Zag je die landen die een stem hadden? Van de 22 landen zaten daar Cyprus, Thailand, Trinidad bij. Echt van de zotten.

3 juni 2014 om 15:14

Inderdaad, ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat maar er zal wel een diverse selectie gemaakt worden van stemgerechtigde landen of iets dergelijks... maar het zal deze landen waarschijnlijk aan hun reet roesten waar een Wk gehouden wordt, ze zijn er toch niet bij.

heel opmerkelijk ook dat de VS en Qatar zelf ook mochten stemmen.

3 juni 2014 om 14:52

De VS zal wel meer betaald hebben. Blatter heeft daar ook voor gestemd, dus dat klinkt dan ook weer logisch. De media zal niet snel iets tegen de VS en Blatter ondernemen, dus dat verklaard dan ook meteen waarom die buiten schot blijven.

3 juni 2014 om 15:20

@ Filmfreak: Toen was Australië al afgevallen, de ronde daarvoor heeft T&T misschien wel op Australie gestemd, maar dat overzicht kan ik nergens vinden.

De hele Fifa moet opgedoekt worden. De corruptie zit in alle gelederen. Alle voetbalbonden moeten zich hier van distantieren.

3 juni 2014 om 14:56

@ansjo, die voetbalbonden zijn daar voor 90% ook bij betrokken. Of denk jij dat De heer Van Praag zo'n onbeschreven blad is?

1 corrupte bende is het. Eigenlijk zou de Fifa ontmanteld moeten worden (door de Vn?) of door de regering waar ze zetelen (zwitserland?) en zou dit WK nu afgelast moeten worden. 1, 2 jaar om alles op orde te brengen en dan de WK alsnog houden in Brazilie en voor 2018 en 2022 nieuwe, versnelde toewijzingsprocedure houden. Als dit niet vanut de Fifa zelf gebeurd, zou de Uefa een voortrekkersrol moeten vervullen door alle Europese landen van de WK terug te trekken en eisen dat Fifa ontmanteld word. De corruptie is te ver heen om onder dezelfde noemer en personen door te gaan.

ppfff... het wordt met de dag dramatischer... natuurlijk iedereen wist altijd wel dat er iets was en dat hij bij veel om het geld gaat etc. maar toch

wordt wel heel lastig op dit allemaal te "zuiveren" om het zo maar te zeggen, is haast onmogelijk.
Moet je allemaal mensen hebben, die het puur voor de sport doen, ipv. geld

Van de week was hier een discussie over de corruptie in Brazilië dat het land er niks tegen zou doen etc, sommigen deden het voorkomen dat dit niet in westen zou gebeuren vanwege de westerse normen en waarden. Of dat het belachelijk was (volgens sommige) dat het wereldkampioenschap aan Brazilië werd toegewezen omdat men zogenaamd geen westerse normen en waarden zou hebben. Als blijkt dat Australië zich hieraan schuldig heeft gemaakt kunnen die misplaatste superioriteit gevoelens van sommige ook meteen de prullenbak in. Ik ben dan ook benieuwd of Australië dan ook hard veroordeeld zal worden en of er dan ook kortzichtige opmerkingen komen dat Australië geen moer doet om dit te verbeteren.

3 juni 2014 om 15:24

@ Afca_leeds: Maar dat is een hele andere discussie. Het gaat nu over acties van de Australische voetbalbond om het WK binnen te halen.

De kwestie in Brazilie gaat er om dat de regering wel miljoenen in een WK pompt, maar een deel van de bevolking er erbarmelijk bij zit.

De corruptie in beide landen is erg, maar niet met elkaar te vergelijken in dit geval.

3 juni 2014 om 16:53

@ jackbrown

Sorry, maar ik denk daar dus anders over, al ben ik het met jou eens dat schaal waarop corruptie plaats vind verschillend is van omvang. Alleen waar ik mij gigantisch aan stoorde waren reacties van sommige mensen die letterlijk beweerden dat dit soort praktijken niet in het westen voorkwamen, omdat zogenaamd de normen en waarden hier beter zouden zijn. Zie hier Australië een westers land die serieus verdacht word van omkoping.

Het klopt dat jij stelt dat dit de Australische voetbalbond betreft en niet het land Australië, maar andersom word die nuance door velen bijvoorbeeld weer niet bij Brazilië of andere niet westerse landen toegepast. Want dan moet opeens een heel land eraan geloven. En vervalt men in veelal stereotypen, terwijl er wel degelijk aan zaken gewerkt word. Mensen hebben al gauw hun oordeel klaar over niet westerse landen terwijl ze zelf niet echt weten wat er bijvoorbeeld wel gedaan word om problemen op te lossen. Dat het in een ontzettend langzaam tempo gaat klopt, maar er zijn zeker wielen in beweging, iets wat ook wel blijkt als je naar de cijfers kijkt. En ik stoor mij er aan als mensen zeggen dat er niks gebeurd terwijl het tegendeel het geval is (al gaat dat nogmaals helaas in een verschrikkelijk laag tempo).

Verder hebben veel mensen geen idee hoe het nu eigenlijk zit in Brazilië, maar meteen wel een vooroordeel klaar hebben staan. Want in eerste instantie was men in Brazilië hartstikke trots (ook de arme bevolking) met de toewijzing, totdat er een aantal beloftes niet nagekomen werden. Een politiek schandaal niet goed werd vervolgd en de politie sommige zaken totaal verkeerd aanpakten om het verhaal even in een notendop te vertellen. Toen sloeg de sfeer inderdaad om, maar velen doen alsof het altijd maar onverantwoord is om het in niet westerse landen te organiseren en dat het eigenlijk altijd maar in het westen gehouden moet worden. En daar stoor ik mij aan.

4 juni 2014 om 02:22

Een beetje late reactie, maar kom net uit mijn werk.

1 Ik ben het helemaal met je eens wat je hierboven typt.

Ik heb die discussie ook gezien, en wou nog reageren, maar heb dat maar niet gedaan. Ik heb me ook aan die kortzichtigheid zitten ergeren.

Heb WK in Brazilië heb ik zelf ook niks op tegen. Het is een fantastisch land met een mooie voetbalcultuur. Wat dat betreft is het misschien wel het mooiste land om een WK te houden.

Maar waar ik me wel aan erger is de Fifa. Ze zullen achter de schermen wel dingen doen en ondernemen, maar van mij mogen ze publiekelijk ook vaker een standpunt innemen en kritiek op het organiserende land hebben. De Fifa predikt namelijk respect, voetbal is voor iedereen, etc. Wat mij dan steekt is het feit dat er veel verbeterd moet worden in Brazilië voor de bevolking, maar de Fifa vervolgens geen belasting wil betalen. Hun steentje bijdragen doen ze in die zin ook niet.

Bij Qatar net zo. Er zijn al tientallen, zo niet honderden slachtoffers gevallen bij de bouw van stadions. En dan zijn er nog de duizenden arbeiders die geen of te weinig loon krijgen, moeten werken bij temperaturen waarbij dat niet zo mogen, etc. Alleen dat al zou een reden voor de Fifa moeten zijn om Qatar hard aan te pakken, en desnoods het WK in een ander land te organiseren.

edit: Ik zag van de week op tv nog een fragment voorbij komen over Brazilië, en dat er inderdaad wel dingen gedaan worden, maar dat er gewoon organisatie en structuur mist. Een man vertelde dat er zojuist een nieuw ziekenhuis was geopend, maar dat er geen artsen waren.

4 juni 2014 om 04:17

Afca leeds
De corruptie binnen de Fifa is al jaren een open discussie. Dus dat gedoe over westerse normen en waarden? Wat denk je van een Tour de France. Of het Lockheed schandaal. Of het Probo Koala schandaal. Ook daar zijn de westerse normen en waarden. Doofpotten vind je overal. Superior???
Corruptie vind je overal. Probleem is dat het verborgen zit.
Niks is vreemd en alles is te koop. We weten wat we zijn, we moeten het alleen over de prijs eens worden.

Gokschandalen, clubs met enorme schulden, kinderhandel, corruptive, geldsmijterij. Het is allemaal aan de orde van de dag. Het is wachten tot het grote publiek zich massaal af gaat keren van het voetbal en de hele zeepbel uit elkaar spat.

Blatter en dat corrupte zooitje moeten eens opzouten

Welk imago? Die is toch allang beschadigd? Wat een crimineel. Waarom gebeurd hier niet/nauwelijks wat tegen?? Kan er geen andere bond opgezet worden??

Iedereen is verdacht behalve Blatter zelf . Hoe verdacht is dat?

Platini kan ik echt niet meer serieus nemen. Die man is zo corrupt en dan praten over imagoschade. Heeft hij ooit imago gehad dan?

Dit keer niet alleen Blatter's opponent lozen zo vlak voor de herverkiezing, ze moeten allebei zonder gouden handdruk vertrekken. Zorg eens voor een voorzitter die voetbal promoot als 1 van zijn taken.

Topje van de ijsberg dit. Het is toch allemaal al zo corrupt als wat. Voetbal staat allang niet meer centraal maar het grote geld. Dus welk imago vraag ik mij dan af.

Platini ís een imagoschade. De man sloot de pikzwarte Heizeldrama-avond af met een ereronde, weert Feyenoord uit UEFA-cup vanwege rellen met Nancy waar hij zelf jaren voor gespeeld heeft, doet geen onderzoek naar Zagreb-Lyon en ga zo maar door. Uefa en Fifa kan van mijn part opdoeken, jammer dat iedereen er nogal schijnheilig achteraan loopt.

Teken deze petitie tegen het WK in Qatar!
http://wknietinqatar.petities.nl

Van Platini weten we toch ook allang dat het een grote corrupte schurk is, en geen haar beter dan Blatter.
Beiden zijn slim genoeg om hun handen zelf niet vies te maken en elke keer te wassen in onschuld omdat er totaal geen bewijs is.
En diegene die het bewijs kunnen leveren zullen dat niet doen uit eigenbelang.

Platini is goede vriendjes met de steenrijke sjeiks uit Qatar en heeft een dikke vinger in de pap, speelt een rol in de aankoop van PSG en zijn zoon krijgt plotseling een hoge functie bij Qatar sports.
En dat terwijl hij financial fairplay loopt te verkondigen, populistische prietpraat
De manier waarop Platini is verkozen als voorzitter bij de Uefa is trouwens ook erg dubieus.

Je zou het boek Fifa Mafia moeten lezen daar wordt je gewoon misselijk van als je bedenkt dat deze heren gewoon hun gang kunnen gaan en niemand hier iets aan doet.

Mochten ze het WK uit Qatar weghalen dan hoop ik eigenlijk dat de heren in Qatar eens een boekje opendoen over de praktijken van de Fifa.

Ach ja dat wisten we allemaal wel,maar als het met harde bewijs bewezen kan worden.
Dan moeten ze toch echt opstappen,ben benieuwd naar de bewijzen.
Zullen we het eindelijk meemaken dat Blatter en Platini en de corrupte bende verdwijnen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren