Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: HSV en Van Marwijk eens over afwikkeling van contract

Laatste update:

Marco Reus is door zijn collega’s verkozen tot de beste speler van het afgelopen seizoen in de Bundesliga. De middenvelder van Borussia Dortmund bleef medespeler Robert Lewandowski (17,7) en Arjen Robben (7,9) van Bayern München met 45,6 procent van de stemmen voor.

/

In totaal deden 220 profs mee aan de rondvraag van tijdschrift Kicker. Reus was in het afgelopen voetbaljaar goed voor zestien doelpunten en veertien assists en volgt als beste speler van de Duitse competitie Franck Ribéry op. Lewandowski, die naar Bayern gaat, scoorde twintig keer en werd daarmee topscorer. De teller van Robben stokte op elf goals en zes assists.

Manuel Neuer werd verkozen tot de beste doelman van de Bundesliga en Markus Weinzierl van FC Augsburg tot de beste trainer. Bert van Marwijk werd door 24,8 procent van de stemmen aangewezen als de slechtste coach; Gertjan Verbeek volgt met 18,4 procent op gepaste afstand. De Nederlanders werden ontslagen bij respectievelijk Hamburger SV en FC Nürnberg.

Update 7 juni 13.20 uur - HSV en Van Marwijk eens over afwikkeling van contract
Bert van Marwijk is al een tijdje vertrokken als hoofdtrainer van Hamburger SV, maar nu pas is er een akkoord bereikt over een afkoopsom. Dat laat technisch directeur Oliver Kreuzer weten aan Kicker. Contractueel zou Van Marwijk nog recht hebben gehad op een bedrag van rond de 2,7 miljoen euro; het is niet bekend welk bedrag de coach uiteindelijk meekrijgt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 mei 2014 om 23:20

Helemaal mee eens robben presteerde beter dan lewa. En Reus is wel terechte nummer 1, geweldig seizoen gehad!

27 mei 2014 om 00:53

Bij borussia monchengladbach was het al een geweldige speler. Ik snapte ook niet dat Bayern Gotze aantrok ipv hem. Vind Reus een betere speler dan mario en hij had ook veel minder gekost.

27 mei 2014 om 00:57

Hoe had Reus minder gekost? Hij heeft een afkoopsom die hoger ligt dan de 37 miljoen die voor Gotze is betaald. En Reus is zeker de beste van het afgelopen seizoen, maar Gotze kan nog beter worden. Hij is jonger dan Reus en speelde vorig seizoen echt geweldig. Vind hem alleen niet passen bij Bayern.

27 mei 2014 om 03:24

11 goals en 6 assists voor Robben. Lewandowski 20 goals. Dat is toch gewoon beter. Kan je wel de Nederlander gaan verdedigen maar de prestaties van lewa zijn gewoon beter.

27 mei 2014 om 06:09

Toch ook logisch dat een spits meer scoort dan een buitenspeler

27 mei 2014 om 06:34

Maar Robben was belangrijker dan lewa. Hij scoorde op de belangrijke momenten

27 mei 2014 om 07:01

Ik denk toch dat de profs van bundesliga er meer verstand en betere argumentatie hebben dsn jij. Zover ik weet was lewandowski veel wedstrijden de dragende speler van het team, en was hij onmisbaar met zijn doelpunten en invloed op het spel. Zelfde geld voor reus. Beide waren dit seizoen enorm belangrijk.

Volgens mij had lewandowski dit seizoen ook 6 assisst?

27 mei 2014 om 07:02

haha weer zo'n flapdrol die alleen maar kijkt naar het aantal doelpunten ipv posities van een speler etc.

Robben heeft voor een buitenspeler goede cijfers, het kan beter qua assists maar dat is een ander verhaal.

lewandowski heeft ook goede cijfers, maar als je een centrale spits bent die tevens functioneerd als aanspeelpunt dan mag je er ook wel 20 inleggen. ik denk namenlijk dat 10 van de 14 assists die Reus heeft gegeven erin geschoten zijn door Lewandowski.

overigens is het geen verassing dat van Marwijk benoemd is tot de slechtste coach van dit seizoen. niemand had namenlijk gedacht dat HSV degradatie voetbal zou spelen. Denk dat het meer aan de club en het elftal ligt als aan de coach, als je in de playoffs maar net weet te winnen van Greuther Furth (met bar slecht voetbal) dan ligt het echt niet aan de coach.

edit: ik wil niet zeggen dat Robben 2e had moeten zijn, volg de Bundesliga niet 100 procent. maar alleen naar Doelpunten kijken en daar je mening op basseren vind ik raar.

27 mei 2014 om 07:08

Ah Toni9 jij houdt van statistieken? Hier nog één: 2 prijzen tegen 0. En dat is alleen dit jaar. Verschillende posities of niet, er is geen twijfel over mogelijk wie de betere speler is.

7 juni 2014 om 14:13

Van Marwijk gekozen als slechtste trainer, lelijk hoor........

26 mei 2014 om 23:37

Leeandowskis taak is om te scoren en dat deed hij als beste door topscoorder te worden dus ik begrijp waarom hij boven robben is verkozen!

27 mei 2014 om 01:02

ja maar v eel te weinig, maar 21 of 20 keer...

Ik vind Robben eigenlijk beter dan hun beiden. Het enige waarop ik vermoed dat die andere twee boven Robben zijn verkozen, ondanks dat het beiden fantastische spelers zijn, is dat mensen Robben irritant en niet sympathiek vinden. Zijn maniertjes, gebaren, schwalbes zijn al minder geworden maar hij blijft dat soort trekjes houden. Verder vind ik Robben in goede vorm echt bij de top 10 van de wereld horen en dat toont hij ondanks al zijn blessures al jaren op het hoogste niveau.

26 mei 2014 om 23:22

denk meer omdat hun er echt boven uit steken bij hun ploeg, terwijl robben minder opvalt in het team omdat er meerdere uitblinkers zijn, plus dat reus natuurlijk duitser is

26 mei 2014 om 23:24

Reus is veel sierlijker en mooier om naar te kijken dan Robben die altijd dezeldfe acties maakt en veel te voorspelbaar is. Bovendien doet Reus het ook nog in een minder elftal. Nee Reus is echt wel beter.

26 mei 2014 om 23:29

robben hoort dit seizoen bij de 5 beste spelers ter wereld, reus niet vind ik, in de toekomst waarschijnlijk wel

26 mei 2014 om 23:38

trouwens, gotzo was de ster bij dortmund, wissel bij bayern, het team waar robben de ster is, dus dat die het in een minder elftal doet is geen goed argument, want het is juist makkelijker bij dortmund, kijk ook bijv. naar iemand als maher

26 mei 2014 om 23:39

Kan je nog subjectiever zijn? Reus is beter dan Robben en die laatste is nooit top -5 geweest.

26 mei 2014 om 23:45

Ik vind hem een wereldspeler en hij is gewoon zo sensationeel en belangerijk in grote wedstrijden. Maar in vergelijking met Reus die rond een "slechter" team speelt en dan nog evenveel of minder minuten speelt vind ik Reus toch wel beter, zeker dit seizoen. Hij droeg BVB bijna naar de halve finales, twee goals tegen Real scoren, Ramos en Pepe gek maken, daar moet je toch gewoon fenomenaal voor zijn.

26 mei 2014 om 23:52

het feit dat die in een minder team speelt maakt het natuurlijk juist makkelijker voor hem, dat vind ik eerlijk gezegd geen sterk punt

26 mei 2014 om 23:55

Dat is jou mening, ik denk er anders over. Als je speelt met Mario Gotze, Philipp Lahm, Thomas Muller, Ribery en Robben versus Mkhitaryan, Aubameyang, Grosskreutz en lewandowski. Dat is toch wel een verschil van enkele niveaus. Zelfs met spelers als Aubameyang die hun kansen amper afwerken ( vooral in het tweede deel van de seizoen ) bleef zijn assist aantal op 16 en dan is ie NOG Steeds de beste assists gever van de BL.

26 mei 2014 om 23:58

maar kijk naar eerdere sterren van dortmund, kagawa, sahin en nu gotze, zodra ze naar een grotere club gaan met hogere verwachtingen belanden ze op de bank of zelfs de tribune

27 mei 2014 om 00:10

Robben is beter dan Reus, maar dit jaar heeft Reus het wel beter gedaan, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij dan meteen ook beter is. Reus is jonger dus kan nog groeien terwijl Robben waarschijnlijk al op zijn hoogtepunt is. Als Reus zo doorgaat zal die inderdaad beter worden dan Robben maar dat is nog niet het geval dus moet je ook niet meteen concluderen dat dat ook zo is.

27 mei 2014 om 19:56

beetje kort door d ebocht.. als robben zo voorspelbaar is waarom trapt elke verdediger er dan nog in..? nee robben is voorspel in wat hij doet maar hij is zo goed dat hij er elke keer weer langs komt, keer op keer, heeft wedstrijden beslist,

nee Robben is echt wel beter

26 mei 2014 om 23:36

Reus is veel beter en zijn statistieken bewijzen dat ook. Oranje-bril?

26 mei 2014 om 23:49

Ik als nederlander vind reus ook absoluut de man van het seizoen, al helemaal boven robben! Ookal had Robben een geweldig seizoen, Rolls Reus is terecht verkozen tot de beste.

27 mei 2014 om 00:04

Robben mag misschien een beter speler zijn, maar dit seizoen vond ik Reus echt geweldig. Lewa en Reus waren de twee dragers van Dortmund. Reus is gewoon verdiend tot beste gekozen, en nu hoor je het van een Nederlander.

27 mei 2014 om 00:09

maar jij bent het toch ook met mij eens dat dortmund een ander verhaal is als bayern? kijk naar gotze, ster van dortmund, mag de bank warm houden bij bayern, andere voorbeelden zijn sahin en kagawa, noem is een speler van het sterke dortmund van de afgelopen paar jaren die het bij een grotere club met meer druk ook heeft laten zien

27 mei 2014 om 00:28

Hij heeft meer goals, meer assists, is Duitser. Joh, wat wil je dan met een volkspeiling? Vlemincks was zeker ook de beste speler van de eredivisie in 2011 Belg? Dit seizoen was een topseizoen voor beide spelers maar aangezien Robben kampioen is geworden in een team waar je wel moet presteren is het een prestatie van groter formaat. .

26 mei 2014 om 23:38

Reus is dit seizoen de meest productieve speler van de Bundesliga. Hij heeft bewezen dat hij dit seizoen beter is dan Robben!

27 mei 2014 om 00:25

Robben 3x zo weinig gekozen als Lewandowski is vrij vreemd. Was eigenlijk beter dan Lewandowski dit seizoen. Je hoeft niet klaar te komen van z'n acties, maar Lewandowski is ook niet een al te sierlijke speler. Of je nou Belg, Nederlander of Oegandees bent, Robben was gewoon beter dan Lewandowski dit seizoen.

27 mei 2014 om 00:27

Robben is een betere speler (nog), echt een wereldtopper al jaren.. Daar is niemand het over oneens. Maar dir seizoen was Reus in Bundesliga gewoon beslissender en heeft hij fantastisch gespeeld. Helemaal terecht! Je moet niet vergeteb dat het voor Robben lastiger is om zich te onderscheiden, Bayern was een geoliede machine terwijl Reus bij Dortmund veel meer de man was waar het om draaide. Hij heeft die kans gepakt en het fantastisch wasrgemaakt!

Vind het wel triest voor van marwijk en verbeek.
Bij hsv hadden weinig andere trainers het beter gedaan.
Bij nutnberg viel er ook nie veel eer te behalen voor verbeek die nog best populair was.

27 mei 2014 om 07:26

Dat klopt. Vind alleen wel dat van marwijk samen met van Bommel soms een beetje uitstraalt het allemaal uitgevonden te hebben. Wat dat betreft is hij van een koude kermis thuisgekomen. Denk niet dat hij voldoende passie over kan brengen. Hij wil zelf graag als ijskonijn overkomen en gedraagt zich ook als voetbalanalist een tikkeltje elitair.

Wat heeft Lewa laten zien dit jaar, kende 1 goed jaar en daar teert hij nou op. Lewa is geen wereldtop, maar meer een nuttige speler.

Niet serieus te nemen deze ranglijst. Reus ben ik mee eens kent een topseizoen.

26 mei 2014 om 23:29

Hij is alleen topscorer geworden van de Bundesliga, meer niet.

26 mei 2014 om 23:30

Geen wereldtop? Op Ibra na vind ik geen enkele spits beter. Lewandowski is vrij compleet, niet voor niks dat Bayern hem wou en vele andere topclubs.

26 mei 2014 om 23:42

Suarez is de beste spits van de wereld momenteel, ook voetballer van het jaar in Engeland daarna komen spitsen als Ibra en Lewadowski.

27 mei 2014 om 00:14

Na 1 geweldig seizoen vind ik niet dat je Zlatan al zo kan afschrijven terwijl hij al jaren goed presteert en dit jaar 2e op topscorerlijst met meeate goals dit seizoen.

26 mei 2014 om 23:31

@ Blano

Halve finale return champions league met 0-3 achter staan tegen real madrid. en dan in je eentje 4 doelpunten maken is geen wereldklasse? Mourhinho vroeg zelfs van welke planeet Lewa kwam en dat hij niet te verdedigen is.

26 mei 2014 om 23:35

theunderdogs,

daarom zeg ik toch, hij kent een goed jaar, heeft dat niveau nooit benaderd meer. Dat jaar steeg hij boven zichzelf uit, dat is het. Tegen Real zat hij Lewan wel erg mee, alles wat hij raakt ging naar binnen.

26 mei 2014 om 23:42

Nee, hij speelt nou eenmaal niet elke week tegen real. Als hij die wedstrijd dit jaar in Dortmund wel had meegedaan, had Real er zo nog maar uit kunnen vliegen. Ze kregen zoveel kansen.
Daarnaast is hij "gewoon" weer topscorer geworden in de Bundesliga. Er zijn maar weinig spitsen op de wereld met zoveel klasse als hij. Zeker top 5.

26 mei 2014 om 23:55

Ja als als als, telt niet. Als Di Maria de penalty raak had geschoten was het gelijk v voorbij oor Dortmund. Als als als, Robben Iker had gepasseerd op het WK 2010 waren we wereldkampioen geweest.

26 mei 2014 om 23:59

Blanco.

In hoeverre denk jij dat jouw mening voor Robben is gebaseerd op het feit dat je een nederlander bent? Ik ben ook nederlander maar wel objectief genoeg om te zien dat lewandowski (ondanks dat hij op een andere positie speelt) toch wel meer een ''gifted'' speler is dan robben.

Zo slecht zou Lewandowski trouwens niet zijn aangezien Bayern hem volgend jaar in de spits zet, terwijl ze ook iemand anders in de spits kunnen hadden zetten.

Ik begrijp de keuze van Lewandowski voor Bayern trouwens niet, beetje raar tegenover de supporters. Maar goed hij zal zijn redenen wel hebben ( lekker dicht bij huis in polen)

26 mei 2014 om 23:50

Zowat de meest complete spits op aarde die Real, City... links liet liggen. Zegt genoeg over zijn kwaliteiten

26 mei 2014 om 23:59

Nee hoor, Real had geen concrete interesse in hem hoor. Sterker nog Ancelotti wilde geen spits bij hebben. Alleen Suarez wilde Real graag.

27 mei 2014 om 00:17

Vanwaar de geruchten dan? Of mag je hem Carlo noemen?

Ik vind Reus dit seizoen bij swerelds beste behoren.
Misschien wel top drie.
Ik zou het een wonder vinden als hij bij dortmund blijft.

26 mei 2014 om 23:27

Waarom zal die weg moeten gaan dan? Ik vind BVB een van de beste teams van Europa, ze hadden enorm veel pech met blessures afgelopen jaar.

26 mei 2014 om 23:31

Andere competitie ??
En als clubs als real barca of bijvoorbeeld manu op de deur kloppen dan gaat ieder voetbalhart sneller kloppen.hoe mooi de club dortmund ook is.

26 mei 2014 om 23:32

Elphenomeno
Daar dachten de anders spelers anders over die wegingen...

26 mei 2014 om 23:35

Kagawa vertrok omdat Man United zijn droomteam was, zal daar nu veel spijt van hebben. Gotze zag Bayern als een stap hogerop ook lewandowsi. Voor de rest zijn er geen speler svertrokken of wel soms?

26 mei 2014 om 23:43

Sahin. Maar dat was ook wel een begrijpelijke stap. Maar achteraf zonde.

En terecht dat Reus tot de beste speler van de Buli is verkozen.

Robben is de beste. Hij is de beste speler van Bayern dit seizoen, Bayern is al sinds maart kampioen, 1 1 = 2.

Lewandowski en Reus zijn ook geweldenaren maar Robben is de speler van de Bundesliga.

26 mei 2014 om 23:46

Nee, onzin.

Reus is beter dan Robben, dat is geen eens een mening, dat is een algemeen geaccepteerd feit in Duitsland. Uit alle statistieken blijkt dat Reus productiever is dan Robben.
Bovendien is Reus veel sierlijker, zeurt nooit op de scheids een genot om naar het te kijken zoals Bergkamp dat ook was.
Robben is schwalbekoning, vervelende maniertjes, gezeur, gebaren, geroep, oké daar kun je van houden ik kijk liever naar sympathieke spelers.

26 mei 2014 om 23:53

Ik kan het niet beter verwoorden, mooie reactie. Ik heb er ook geen moeite mee om te te geven dat hij beter is dan Hazard

26 mei 2014 om 23:56

Om een Duitse volksmening als feit aan te nemen gaat me te ver, vooral als het om een Duitse speler gaat. Mijn mening als onzin betitelen is je goed recht, bij deze kaats ik de bal..

Ik vind Reus een geweldenaar zoals je hebt kunnen lezen, altijd gevaarlijk en zeer geniaal. Robben is echter onnavolgbaar en hoort nog steeds in de top 3 van de wereld, mijns inziens. Waar hij ook tegen speelt, met wie hij ook in het veld staat, je weet altijd dat hij het verschil kan maken en dat vaak ook doet. Hij laat seizoen na seizoen zien openingen te kunnen forceren voor zichzelf of teamgenoten, dat kan je geen toeval meer noemen. Wat betreft zijn maniertjes, dat valt tegenwoordig erg mee en los daarvan is dat een kulargument om zijn kwaliteiten mee te devalueren.

27 mei 2014 om 00:29

Dat heeft 9 van de 10 te maken met dat de backs van de tegenstanders geen hersenen hebben en er toch intrappen dat hij naar binnenkomt. Reus kan beiden. Heeft een enorm goed linkerbeen en z'n rechter is ook fantastisch. Reus is over het algemeen ook completer dan Robben.

27 mei 2014 om 00:33

Ik devalueer hem niet, ik heb hem in het Oosterpark zien debuteren.

Maar ik baseer mijn mening op

A) Statistieken, Reus is echt uitblinker op het gebied van betrokkenheid in goals, assists en ook effectiviteit terwijl Robben veel dieper speelt, Reus speelt in een 5 mans middenveld als linksmidden, Robben is eigenlijk al een spits.

B) Stijl, Robben komt steeds van rechts trekt naar binnen en schiet met links. Reus is een speler met veel meer variatie, kan dribbelen kan een actie maken, geeft een weergaloze pass, geeft een voorzet, neemt vrije trappen, neemt penalty's. Reus is echt heel veelzijdig beheerst alle facetten die gevraagd worden van aanvallende middenvelders heden ten dage.
Reus maakt dan ook hele mooie goals, terwijl het gros van de goals van Robben intikkertjes zijn

C) Gedrag, Reus zeurt nooit op een scheidsrechter, echt nooit. Reus doet zijn ding, scheldt niet klaagt niet zeurt niet, hij staat er voor de club en laat zien dat hij een voorbeeld functie heeft, daarnaast wees hij Bayern af en koos voor jeugdliefde Dortmund. De sympathiciteitfactor ligt dus volledig bij Reus.
Robben heeft wel van die maniertjes, 'was was was??' roepen na dat stomme intikkertje in de CL finale. Alsof hij de man was, zelfs ik had die goal gemaakt.
Voor de rest ook al die schwalbes wordt er kotsmisselijk van, lijkt altijd uit te zijn op de penal, je kunt het professioneel noemen, ik vind het niks, ik heb Reus nooit een schwalbe zien maken.

27 mei 2014 om 01:03

Eerst zeg je dat Robben alleen maar naar binnen trekt en schiet en vervolgens zeg je dat hij bijna alleen maar intikkers maakt. Dat is toch lastig als je alleen maar naar binnenkomt en schiet.
Alleen intikkers is overigens echt onzin. Robben heeft echt fantastische goals gemaakt voor Bayern en daarvoor ook voor Real en Chelsea. Die knal in de halve finale in de beker vorig jaar tegen Dortmund kreeg zelf van Jurgen Klopp applaus.

Daarnaast is hij sinds vorig seizoen veel meer een teamspeler geworden dan voorheen. Hij geeft tegenwoordig ook gewoon passes ipv alleen maar zelf te gaan. Hij is ook veel vaker in de as te vinden onder Guardiola.

Dat je Robben een eikel vindt kan best, hij is nou eenmaal een vervelend mannetje, maar dat gezeur over het feit dat hij maar één ding doet is gewoon niet meer van toepassing.

27 mei 2014 om 01:21

We worden het naar alle waarschijnlijkheid niet eens, maar om voor de vorm nog 1 maal in te gaan op het 37.7 verschil.

A) Hierin wint Reus dit seizoen, uiteraard gaat het óók hierom, alleen zegt dit niks direct over de kwaliteiten als voetballer. (zie andere voetballers met zulke statistieken)

B1) Als er niet 3 mannen gestaffeld neergezet worden kan Robben tegen elk team makkelijk goals maken, doet dit al jaren op die manier, is niet af te stoppen. Helaas lukte het 3 van de beste verdedigers ter wereld het wel om hem niet genoeg kansen te laten creëren. Als verdedigers rekening gaan houden met Reus (zullen ze nu zeker doen) wil ik hem weleens zien tegen toppers.

B2) Intikkers betekenen: op een of andere manier is de verdediging van tegenstanders aan flarden gespeeld waardoor een 100 kans is ontstaan. Er zit meer gogme achter een goed uitgespeelde aanval dan een "mooie goal" die vaak niks meer is dan een "poging met mazzel". Ofwel een zondagsschot.

C) Bayern afwijzen kan ook een zwaktebod zijn, maar Dortmund is een mooie club. Als Groningen/psv vergelijkbaar was zou ik de weg van Robben nog weleens willen zien. Robben: altijd willen winnen ookal staan supporters niet achter hem, staat continu onder druk van torenhoge verwachtingen, heeft veel blessureleed gehad. Hij heeft veel moeten verwerken om te zijn waar hij is, Reus is wat dit betreft een kind en heeft de klappen van de zweep nog niet gehad (hopen dat hem dit ook bespaard blijft). Ik vind zijn "maniertjes" goed uit te leggen en hem altijd professioneel, dat waswaswas was niet voor de tegenstander maar vanwege zijn verleden met finales en eigen "fans".

Om een lang verhaal kort te houden: dit was een topseizoen voor Robben maar ook voor Reus. Dat Duitsers graag een veer in het hol van hun landgenoot steken snap ik. Maar de beste speler van de kampioen is in mijn ogen de beste van de competitie en ik ben ervan overtuigd dat hij ook was benoemd als hij ipv 13, 16 juni op het veld stond in Brazilië.

27 mei 2014 om 07:59

B. Vind ik niet waar.. robben komt ook van links en ook van het midden.. er wordt heeeel veel van positie gewisseld en dat maakt hem zo gevaarlijk.. hetvis niet meer zo dat hij enkel van rechts komt.. man uitkapt en in de verre hoek krult.. ik heb hem geniale passes zien geveb.. loopaccties gewoon geniaal... enige manco iscdat ik vind dat hij nog te veel alleen gaat . Maar tegenwoordig creeert hij iedere wedstrijd meerdere kansen voor zixhzelf . Net zoals in de bekerfinale... wat een uitblinker deze man.. watvhij laatste jaren goed doet is belangrijk wezen tijdens belanfrijke wedstrijden.

27 mei 2014 om 11:08

Ja oke Robben is natuurlijk een voetballers van wereldklasse maar om nou te zeggen dat Reus voetballer van het jaar is puur omdat hij een Duitser is gaat me nou ook te ver en doe je hem zwaar tekort mee.

Het spel van Robben is altijd redelijk goed te duiden, het spel van Reus is heel moeilijk uit te leggen, ik zie Reus soms dingen doen waarvan ik denk, wauw... hoe kan een speler dat doen, zijn acties, passes en dribbels zijn soms met geen pen te beschrijven.

27 mei 2014 om 07:54

Bijna iedereen heeft ook hekel aan bayern daar net zoals hier ajax.. daarom snap ik wel dat er geen bayern speler is verkozem... bayeen munchen.. de enige ploeg die dit jaar goed gepresteerd heeft... straaaaatlengte voorsprong kampioen... heersend op alle fronten... maar levert geen beste speler af..

Waarom was robben volgens jullie nou weer beter dan?
Alles wat Robben doet is puur toeval ( in mindere maten dwingt hij dat wel af)
Maar wat Lewandowski doet is pure klasse, hij schiet ze er uit alle hoeken in.
Robben stromt vaak op iemand af en uit de kluts weet hij het beste hoe je de bal mee kunt krijgen.
Maar goed volgend jaar staat Lewandowski er wel om de matige voorzetjes van robben veiloos in het doel te knallen.

26 mei 2014 om 23:33

Jij beschrijft suarez en dat is ook een kwaliteit, zelfde voor Robben en lewa. Je hoeft niemand tekort te doen.

Reus heeft inderdaad goed werk geleverd goede prestaties maar alsnog vindt ik dat Lewandowski ook een sterk seizoen achter de rug heeft , mandzukic vondt ik ook sterk heel bayern munchen heeft goed resultaat geleverd . Maar laatste paar wedstrijden van het seizoen minder omdat ze al vroegtijdig kampioen waren en zich focusde op de cl tege real waar ze met 0-4 eruit ware geknikkerd Reus moet naar Real

En terecht, reus heeft een fantastisch seizoen gehad en is zo belangrijk voor dit dortmund. Hopelijk kunnen ze hem behouden.

Reus was dit jaar fantastisch, over plek twee kunje twisten naar mijn mening. Wat blijft Robben toch een polariserend onderwerp, hij is gewoon wereldtop, irritant of niet, zet je er overheen mensen. Echt alleen in Nederland kunnen we een speler van dat niveau afbranden.

Robben was de beste speler van Bayern en Reus van Dortmund. Lewandowski vind ik gewoon 3e. Hij maakr er 20, maar Reus en Robben waren belangrijker.
Reus heeft ook betere statistieken dan Robben. Is hij beter? Kun je niet vergelijken. Robben kan dit beter en Reus kan dat beter. In mijn ogen is Robben beter, meer dreiging en pure wereldklasse.

Reus is de terechte winnaar. Zelfs de meeste Bayern fans waren erover eens dat deze prijs naar Reus moest gaan, dat zegt genoeg denk ik. Wat een heerlijke speler die Reus.

Dik verdiend, Reuspect. Beste vleugelspeler van de wereld na Ronaldo en zonder twijfel toekomstige Ballon d'or kandidaat/winnaar (samen met Pogba en Hazard)

Ziek word je ervan van deze bedragen. Half jaartje en dan zulke bedragen meenemen.

Zakkenvullers alias Graaiers

7 juni 2014 om 13:37

Is toch niet de schuld van de coaches, maar van de clubs? Keer op keer coaches zulke lange contracten geven met hoge afkoopsommen, terwijl ze uit ervaring zo langzamerhand zouden moeten kunnen weten dat resultaten kunnen tegenvallen en coaches weggestuurd worden binnen korte tijd ..

7 juni 2014 om 13:46

Tuurlijk, Beide zijn erbij, bij de contract besprekingen. Maar dat er dan daarna, bij ontslag van tegenvallende resultaten, er moeilijk word gedaan aan de kant van Bert qua geld valt me vies tegen. Dit wetende dat Bert al een goed geboerde bankrekening zal hebben.

7 juni 2014 om 15:00

Hij doet alleen moeilijk als zij proberen minder te betalen dan wat overeengekomen is. Als ze gewoon hun verplichtingen na zouden komen zou hij vast niet moeilijk doen. Zijn bankrekening staat hier helemaal los van.

Het is gekkenwerk van de clubs om een coach langer als 2 jaar vast te leggen omdat blijkt dat het meerendeel van de coaches hun periode niet volmaken.
Aan de andere kant is de job voetbalcoach in het betaald voetbal de meest onzekere baan die je hebben kan. Bestuurders buigen namelijk vaak voor pers en "fans" en ontslaan de coach om hun eigen hachje te redden.
Dus moet je als coach goede afspraken en vastleggen in een contract voordat hij er aan begint.

De club moet die afspraken dan nakomen of dat nu leuk is of niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren