Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Arsenal me deze zomer niet terugkoopt, zijn ze daar niet zo heel slim’

Laatste update:

Carlos Vela geeft Arsenal het nadrukkelijke advies hem terug te halen naar Londen. De Mexicaanse aanvaller maakte al een paar jaar deel uit van de spelersgroep van Arsène Wenger, maar moest het toen vooral doen met invalbeurten. De laatste drie seizoenen verbleef hij bij Real Sociedad, maar Arsenal blijft voor zijn gevoel zijn ‘echte’ club. Hij denkt dat men in Engeland nu wel zo slim is hem terug te halen.

/

In de zomer van 2011 mocht Vela op huurbasis naar Baskenland gaan en na dat seizoen kocht Real Sociedad hem definitief aan, voor drie miljoen euro. Arsenal bouwde een terugkoopclausule in het verkoopcontract in. Voor een vastgesteld bedrag van vier miljoen euro kunnen the Gunners de aanvaller terugkopen. Vela kan zich bijna niet voorstellen dat Arsenal de kans deze zomer laat liggen.

“Het lijkt me logisch dat ze de clausule deze zomer gaan activeren. Een club die een speler drie jaar lang prima ziet presteren, en de kans heeft hem voor één miljoen extra terug te halen? Als Arsenal dat niet zou doen, zijn ze daar niet zo heel slim. Ga eens in de schoenen van de club staan: dan zouden we dat toch ook allemaal doen?”, vraagt de 25-jarige Vela zich hardop af. Hij maakte de laatste seizoenen twaalf, veertien en zestien goals in de Primera División.

Moet Arsenal deze zomer Carlos Vela terugkopen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

T klinkt arrogant op deze manier, maar hij heeft zeker een punt. Als ik mag geloven wat andere mensen over hem zeggen, is dit de beweeglijke spits die Arsenal zoekt om te rouleren met Giroud. Jong, goedkoop en presteert al heel lang bij Sociedad. Dus ook ik zou hem zeker terughalen. Dan kun je Griezmann er evt bij kopen, zonder super veel geld kwijt te zijn aan bijvoorbeeld Griezmann en Suarez ofzo, om maar een voorbeeld te noemen (arsenal deed vorig jaar immers een bod op hem).

20 mei 2014 om 11:30

Als hij 20 miljoen zou kosten, dan was het arrogant om dat over jezelf te zeggen. Maar nu niet, voor 4 miljoen kan je nooit van een miskoop spreken, voor topploegen uit de PL is dat toch niets. Ze moeten hem inderdaad gewoon terughalen. Griezmann erbij kan ook, zoals je zegt, ze kennen elkaar vrij goed.
Suarez is wel onhaalbaar voor Arsenal, ik hoop dat je dat beseft

20 mei 2014 om 11:47

Weet ik, maar ik gebruikte Suarez als voorbeeld om aan te geven dat Arsenal gewoon Vela + Griezmann en niet een andere topspits + Griezmann, want dan ben je veel meer geld kwijt snap je?

20 mei 2014 om 11:56

Maar Arsenal heeft wel minstens 1 topspits nodig. Vela is 2-3 klassen minder dan Suarez, ook al is hij een koopje.
Ik zou Vela en Griezmann halen én een topspits à la Benzema/mandzukic (als zij mogelijk zijn. Giroud mag terug naar Frankrijk, we hebben dan nog Sanogo als 3e spits.

20 mei 2014 om 12:55

Ondankbaar naar Giroud, presteert naar zijn kwaliteiten.

20 mei 2014 om 13:57

So? Mentaliteit volstaat niet aan de top, je moet ook een beetje techniek hebben. Hij doet z'n best, maar het is niet goed genoeg.
Vind je dat ondankbaar? Voetbal is hard, het is zoals in een bedrijf.

20 mei 2014 om 11:32

Om echt echt mee te doen in de Premier League moet je beschikken over Top Top aanvallers. Dat is nu juist het probleem met Arsenal, ze hebben goede aanvallers maar wel een beetje net niet jongens als Podolski, Giroud en voorheen Gervinho...
Vela past ook in die categorie dus die zal Arsenal ook niet helpen naar de prijzen.

20 mei 2014 om 11:30

Vela heeft dit seizoen en erg sterk seizoen gedraaid 16 goals en 12 assist is heel goed voor een flankspeler. Hij heeft samen met Griezzman ervoor gezorgd dat Real Sociedad volgend seizoen CL
voetbalt. Dus ik denk dat hij zeker het niveau moet aankunnen.

Het inderdaad dom zijn om het niet terug te kopen voor maar 4 miljoen. Zou zeker een van de verassingen kunnen zijn volgend seizoen.

20 mei 2014 om 11:35

Je bedoelt dit seizoen CL. Volgend seizoen spelen ze niet europees.

20 mei 2014 om 11:42

Sociedad speelt volgend seizoen Europa League, geen champions league.

Vela is veel meer waard dan de 4 miljoen uit die clausule. Uit zakelijk oogpunt zou het dus sowieso een goede move zijn van Arsenal.
Zo makkelijk verdien je het zelden.

Afgezien daarvan heeft Vela zich in Spanje prima gedaan. Lijkt me zeker een bruikbare speler voor Arsenal.

20 mei 2014 om 12:37

Als Arsenal in de top wil meedoen. Moeten ze beter investeren dan dit.
Dit is geen absolute top. Ga dan voor benzema

20 mei 2014 om 12:43

Je snapt niet helemaal wat ik bedoel denk ik.

Met zakelijk een goede move bedoel ik dat ze hem voor 4 miljoen terug kunnen halen en voor minstens 10 door kunnen verkopen.

Afgezien daarvan is Vela een zeer bruikbare speler. Hij kan eventueel in de spits, maar ook op de flanken goed uit de voeten.

Als Arsenal Vela haalt dan zal het niet als eerste spits zijn zoals wel het geval is bij een Benzema. Niet echt te vergelijken dus.

Ik zou hem terughalen, goede speler die veel bewegelijker is dan Giroud. En die tandem Ozil-Vela, Wow, dat zal dan wel wat worden.

20 mei 2014 om 11:32

Ik zie liever Özil-Benzema ofzo. Dat wordt wel heel moeilijk om hem te halen, maar Vela wordt niet onze eerste spits. Onze eerste spits moet een topper worden zoals Benzema/mandzukic/cavani...

20 mei 2014 om 11:35

Vela kan ook op de flank he. Hij is zeer technisch en snel. En hij heeft wel gelijk dat ze hem moeten terugkopen voor 4 miljoen 16 goals en 12 assist is gewoon erg goed. Hij is zeker beter dan Podolski en Walcott

20 mei 2014 om 11:48

Doet hij het goed op de flank?

Bwa. Walcott is geen erg verfijnde voetballer maar heeft wel goeie statistieken en is een razendsnelle winger met diepgang i.t.t. Cazorla en co. Vela zou ik niet beter noemen. Poldi stelt wel teleur op de flank, maar dat is eigenlijk zijn positie niet.

20 mei 2014 om 12:20

Ja hij speelt meestal op de flank bij Sociedad vind hem daar erg goed spelen. Maar het is wel weer een risico die je neemt met hem want hij kan zomaaf weer floppen en dan zit je weer met hem opgezadeld de komende paar jaar.

20 mei 2014 om 13:52

Ik zou Vela terughalen en in een deal met Bony verwikkelen.

20 mei 2014 om 13:55

Bony? Liever niet. We hebben een beweeglijke spits nodig die bij Özil past. Geen beer van 400 kilo

Goeie speler die Vela.
Had in zijn Arsenal tijd ook al meer klasse dan Bendtner in die tijd.

Misschien in de deal betrekken met Griezmann. Dat de clausule van Vela vervalt als ze Griezmann voor een zachter prijsje mogen hebben. Vela lijkt me namelijk geen spits voor een club die naar de absolute top wil.

Mocht Arsenal Vela kopen voor 4 miljoen en Vela niet slagen bij Arsenal, kunnen ze hem altijd nog doorverkopen voor meer. Ik zeg dus doen!

Vela blijkt dus gewoon te willen maak ik hier uit op. 4 miljoen voor zo'n aardige speler, Arsenal kan deze jongen ook heel goed gebruiken. Als is het niet voor de basis, dan gewoon voor de breedte. Daar heeft Arsenal het juist op verloren dit seizoen (en de seizoenen daarvoor). Vela is gegroeid en zou zeker een toevoeging zijn. Elke club die deze kans zou krijgen zou die aanpakken. De enige club waar je bij twijfelt die het zou doen is helaas wel Arsenal...

Het is een goed idee om hem terug te halen, net als dat het goed was om hem te verkopen. Dat bespaart toch 2 jaar dalaris van 2,5 miljoen, en Arsenal kan hem voor net zoveel terugkopen als toen ze hem verkochten.

20 mei 2014 om 11:37

Ze hebben Vela verkocht voor 3miljoen dus hebben klein verlies op hem gemaakt maar zijn waarde is nu wel vele malen hoger

20 mei 2014 om 12:53

Nee, de terugkoopclausule is hetzelfde als wat ze van Sociedad voor Vela ontvangen hebben.

Hoop dat als die terug gaat, dat hij dan wel in de spits mag spelen en niet aan de zijkant..

Als dit geen open sollicitatie meer is.. Heel mooi dit, hij lijkt dus ook zelf graag terug te keren. Was bang dat hij last had van heimwee maar als je deze woorden ziet lijkt me dat onwaarschijnlijk. Moet natuurlijk een no-brainer zijn voor Arsenal. We hebben topaanvallers nodig, en als Vela dat nog niet is, is hij dat in potentie absoluut. Blonk op zijn 17e al geweldig uit in de bekertoernooien, echt verschrikkelijk veel talent en balgevoel. Heeft een marktwaarde van 25 miljoen en kost je 4 miljoen.. Dat laat Arsene niet lopen. Ben wel benieuwd wat hij volgend jaar van plan is. Misschien weer twee spitsen met Vela en Giroud? Lijkt me een vrij complementair duo. Ik heb er zin in!

20 mei 2014 om 11:45

Heb jij nog steeds vertrouwen in Giroud ja?
Ik zou deze zomer toch echt gaan voor een topspits want waar koop je anders een Ozil voor.
Arsenal wil toch bij de absolute top gaan horen?
Dan zou ik als Arsenal zijnde vol voor een echte goeie spits gaan.
Vela is leuk voor erbij.

20 mei 2014 om 12:07

@goonerar16, Bigguwop, deze situatie is best lastig. Hij kan voor bijna niks worden teruggekocht. Maar deze koop gaat Arsenal daarentegen ook niet verder brengen.

Arsenal kan hem misschien terug kopen en het een half jaar aankijken. Vervolgens kan hij als het tegenvalt nog verhuurd worden of verkocht voor meer dan het dubbele. Maar dat voelt dan een beetje als misbruik van z'n speler.

Giroud en Vela is een leuk Europa Leaque koppel. Beide goed, maar geen top. Arsenal moet echt eens doorstoten naar de top nu. Het geld is er, de trainer is er. Niet meer genoegen nemen met net niet.

20 mei 2014 om 12:19

Ben ik met je eens, maar ik verwacht niet dat Wenger Giroud laat vallen. Het liefst zie ik Benzema komen, anders moet je informeren naar de mogelijkheid om bijvoorbeeld Cavani te kopen. Dat soort spitsen brengen inderdaad ook het beste naar voren in een Özil, en wat dacht je van Ramsey?

Vela vind ik een meer dan geschikte aankoop voor de rechtsbuiten positie, waar we dit seizoen erg tekort zijn geschoten. Walcott kan die rol tegen sommige teams heel goed invullen, maar vaak ook niet, plus hij is heel blessuregevoelig. Vela zie ik als een hele goede om die rol over te nemen. Geen wereldspeler, wel een topspeler en wereldtopper in potentie.

Ik hoop op vier aankopen, als Sagna en Vermaelen blijven althans. Een rechts/linksbuiten, een spits en een verdedigende middenvelder. Ook een nieuwe tweede keeper ivm het vertrek van Fabianski. Mijn ideale Arsenal komend seizoen zou er als volgt uitzien. Op termijn ook Mertesacker vervangen, maar zoveel in 1 transferperiode kan ik niet verwachten.

Szczesny
Sagna
Per
Koscielny
Gibbs
Martinez
Ramsey
Vela
Özil
Cazorla
Benzema
20 mei 2014 om 12:22

7ereniela

Over Giroud ben ik het met je eens. Komt tekort voor de top, zou wel een superieure tweede spits zijn.

Over Vela niet helemaal eens. Die is in potentie echt een wereldtopper als spits/winger. Was in de jeugd van Arsenal altijd een van de grootste talenten van zijn generatie en speelde in bekertoernooien ook werelds. Hij had echter de mentaliteit van een zoutzak, was dik en had ook een beetje heimwee dacht ik. Dat lijkt nu allemaal wel voorbij te zijn.

16 goals en 12 assists is heel veel in La Liga. Slechts vier spelers kunnen die cijfers overtreffen geloof ik, en die spelers hebben allemaal een waarde van meer dan 100 miljoen op Costa na. En verklaar me voor gek, maar ik denk dat Costa te kort komt voor de top. Hij is niet technisch genoeg om in een dominant team te spelen. Ik zou zijn komst bijvoorbeeld niet eens toejuichen. Bij Chelsea slaagt hij denk ik wel, die spelen toch niet dominant.

20 mei 2014 om 13:10

Goonerar16, Giroud als tweede spits zou echt werelds zijn. Zo zou het eigenlijk ook moeten. Een goede spits maar geen basisspeler die wekelijks het verschil moet maken.

Over Vela heb ik echt mijn twijfels, ik erken zijn talent en kwaliteiten. Maar ik ken weinig succesverhalen van spelers die ergens hebben gefaald, naar een andere club zijn vertrokken en weer terug zijn gekomen om te presteren.

Hij was natuurlijk echt een jonkie bij Arsenal en hij had ook veel gevestigde namen voor zich, maar toch blijf ik het dubbel vinden als iemand al zolang bij een andere club speelt nu ineens goed genoeg is. Zijn statistieken zijn goed, maar die van Giroud waren ook redelijk in Frankrijk. Om een lang verhaal kort te maken: ook Vela is geen zekerheid. En ik vind dat de club wel een 'zekerheidje' verdiend op z'n cruciale positie.

Over Diego Costa helemaal eens. Maar hij sleurt wel de hele wedstrijd. heeft ontzettend veel uitstraling en trapt de ballen er toch in. Ik ben benieuwd hoe hij zich staande houdt in de PL.

20 mei 2014 om 13:13

Walcott niet in de basis
Blessuregevoelig? Dat hij nu een lange tijd eruit ligt betekent nog niet dat hij blessuregevoelig is. Normaliter speelt hij per seizoen veel wedstrijden.

20 mei 2014 om 17:22

Walcott is niet blessuregevoelig, maar als je Vela voor een schijntje kan kopen moet je dat doen. Mertesacker krijgt meer salaris dan de transfersom van Vela.

Dit snap ik dan echt niet, dit is al de tweede keer dat Vela zo openlijk een sollicitatie doet naar een terugkeer. Laat dan je zaakwaarnemer, een collega of desnoods je pa of je opa deze uitspraken doen. Dat haalt net zo goed het nieuws.

Maar als je zelf zo openlijk spreekt, niet alleen over een terugkeer, maar zelfs over het feit dat het dom zou zijn jezelf niet te halen. Dat gaat toch nergens over. Zeg dan ik wil graag terugkeren. Stel nou hij vertrekt niet, maakt die het bestuur van Arsenal belachelijk, maakt die zichzelf belachelijk en weet de club dat hij dolgraag wilt terugkeren en dus weg wilt bij Sociedad. Kortom niemand schiet er wat mee op.

Daarbuiten ben ik het wel volkomen eens met hem hoor, daar niet van. Een koopje en zeker het halen waard voor Arsenal. Een zeer bruikbare speler en anders wel om het door verkopen.

Tot slot ben ik ook echt enorm van het verkopen met terugkoopclausule ipv huren. Dan heb ik het niet over elke speler. Maar de meeste verhuurde spelers ziet men het niet meer in zitten. Als je zo'n speler dan verkoopt, heb je wat transferinkomsten, ben je zijn salaris kwijt en mocht hij presteren haal je hem terug voor een bedrag van ongeveer een jaarsalaris. Heeft de speler zich ondertussen ontwikkelt en hoef jij er als club niet naar om te kijken. Want als die zich niet ontwikkeld ben je hem toch al kwijt. Wat dat betreft deed Real het heel goed met bijvoorbeeld Carvajal.

4 miljoen? 100% gelijk deze man. Hij speelt levensgevaarlijk, hij is snel, kan goed dribbelen en heeft een goed schot in dat linkerbeen. Perfect voor Arsenal. En al helemaal voor 4 mil.

Met deze opstelling worden ze uiteraard kampioen ^^

Leno
Chambers
Mertie
Kosc
Gibbs
Wilshere
Ramsey
Özil
Walcott
Vela
Benzema
20 mei 2014 om 17:24

Met deze opstelling word je alles behalve kampioen, je middenveld word overlopen, en zo zorg je ervoor dat Ramsey en Wilshere niet renderen, die twee samen werkt niet. Verder is Leno niet nodig, gaat Aurier komen voor de RB en speelt Arsenal 4-2-3-1 of 4-3-3 met de punt naar achteren.

20 mei 2014 om 17:59

Klopt, en het lijkt me sterk dat we afstappen van ons 4-2-3-1 systeem

Hoe zou jij tegenover volgende transfers staan?

IN:

Aurier (8m)
Schneiderlin (15m)
Vela (4m)
Caulker (8m)
En dan nog een spits of een worldclass winger à la Sanchez, Di Maria, Mandzukic, Pedro

Idealiter halen we Benzema maar dat is op dit moment onrealistisch. Dan kun je volgend elftal opstellen.

Szczesny
Aurier
Per
Kos
Gibbo
Schneiderlin
Ramsey
Walcott
Ozil
Cazorla
Benzema

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren