Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Fans van Barcelona hebben het helemaal gehad met apathische Messi’

Laatste update:

Lionel Messi was afgelopen seizoen goed voor 41 doelpunten in 44 officiële wedstrijden, maar in de slotweken van de voetbaljaargang gaf de sterspeler van Barcelona niet thuis. Ook in de belangrijkste wedstrijd van het jaar, het kampioensduel met Atlético Madrid, liet Messi het afweten. De bezoekers hielden de ploeg van Gerardo Martino op een 1-1 gelijkspel en zodoende vierden niet tienduizenden Barcelona-fans maar 447 Atlético-supporters feest in het Camp Nou.

De media in Spanje schrijven zondag uitgebreid over de fluitconcerten die Messi zaterdag over zich heen kreeg. De aanvaller had op geen enkel moment uitzicht op een doelpunt en was daarnaast ook niet succesvol in één-tegen-één-situaties. De supporters waren vooral boos over de apathische indruk die de Argentijn maakte. Bij balverlies had hij niet de intentie om achter de bal aan te gaan en dat was voor velen aanleiding om de fluitconcerten richting de sterspeler te starten.

In de laatste dertien officiële duels was Messi weliswaar goed voor tien doelpunten, maar de helft was vanaf elf meter. In de laatste acht wedstrijden kwam de aanvaller niet verder dan drie schamele goals, al waren deze wel belangrijk voor het resultaat. De recente contractverlenging van Messi is in voetbalminnend Catalonië niet heel erg positief ontvangen. Men had verwacht dat de dribbelaar mede daardoor de absolute uitblinker tegen Atlético zou zijn, het ultime voorbeeld van gedrevenheid, maar niets was minder waar. Na afloop kregen de voetballers van Atlético een goed hoorbaar applaus. Toen de spelers van Barcelona de spelerstunnel opzochten, waren de fluitconcerten goed te horen.

Lionel Messi ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, mag Messi ook een keer een mindere periode hebben. Het getuigt wel van absolute idioterie bij het publiek wanneer je de man die je de afgelopen jaren alle prijzen heeft geschonken en voor je club alle records heeft verbroken nu gaat uitfluiten. Een compleet gebrek aan respect voor een van de belangrijkste spelers die ooit het shirt van Barcelona heeft gedragen.

18 mei 2014 om 13:32

Mindere periode wel. Maar hij kan wel achter de bal aanrennen bij balverlies

18 mei 2014 om 15:17

Spelers als Robben , Ronaldo en Messi horen niet achter de bal aan te rennen. Dat zijn absolute wereldtop spelers. Robben in mindere maten natuurlijk. Maar Messi is altijd nog 1 van de beste voetballers ter wereld. Die gaat toch niet achter balletjes aan rennen? Toen Messi er iedere wedstrijd 2 maakte zeuren die fans daar ook niet om. Want toen deed ie het ook niet. Messi is sinds zijn blessure zichzelf niet meer. Denk dat hij veelste veel gespeeld heeft. Geef die man wat rust en je zult zien dat ie gaat schitteren. Heb daar alle vertrouwen in.

18 mei 2014 om 15:19

C.Ronaldo is op dit moment zelfs op de bank beslissender dan Messi op het veld. Dit baseer ik op de manier waarop CR7 vanuit de bank zijn medespelers loopt te coachen en te supporten. Wat messi doet is huilen met de pet op.

18 mei 2014 om 15:25

Als je toch perse Ronaldo erbij wilt betrekken. Je praat onzin, want Real heeft het lelijk laten afweten in de competitie.

18 mei 2014 om 16:02

Elke speler moet achter de bal aanrennen. robben ronaldo en messi ook.

18 mei 2014 om 16:33

@iedenis
messi hoeft misschien niet de hele tijd te jagen
maar onder pep zette hij bij balverlies wel gelijk druk, al was het maar even.
daardoor had barcelona de bal altijd veel eerder terug.

Maar ik ben t met je eens dat hij (hopelijk) gewoon wat rust nodig heeft en dan weer zal pieken als nooit te voren.
Ik hoop het van harte

18 mei 2014 om 16:38

Ledenis; Suarez is van dat niveau, beter dan Robben en rent ook achter veel ballen aan, het klopt niet wat je zegt.

18 mei 2014 om 16:59

Denk dat robben de laatste twee jaar beter voor een team was dan messi. En een echte topper moet juist achter die bal aan. Wat een onzin zeg

18 mei 2014 om 17:01

@ledenis: als je 20 mil per kaar verdiend ren je achter elke bal aan tot je neervalt.

18 mei 2014 om 17:35

Suarez is ook een andere voetballer met een andere instelling.

18 mei 2014 om 19:45

Dus Messi moet zich te goed voelen om achter ballen aan te rennen? Messi moet een voorbeeld zijn voor de rest, en het team op sleeptouw nemen. Normaal gesproken deed hij dat door te scoren, maar als dat niet lukt dan moet het maar door te bikkelen en keihard te werken. Mag in mijn ogen ook wel voor 20 miljoen per jaar

18 mei 2014 om 19:52

Zonder bal is Messi inderdaad niet verplicht om mee te verdedigen, maar met bal doet Messi ook vrij weinig de laatste tijd. Messi dribbelt niet meer langs 1 a 2 verdedigers zoals vroeger, ook is Messi niet meer zo dreigend met zijn schoten. Dit in combinatie met zijn laconieke houding maakt het terecht dat Messi wordt uitgefloten.

18 mei 2014 om 22:43

@bentini123: jij verdient een medaille.

19 mei 2014 om 00:17

och och dit vind ik zo'n ordinair gezeur, spelers verdienen tegen de 20 miljoen exclusief sponsorinkomsten,messi loopt er al maandan gehandicapt bij, ronaldo en robben zijn fit, ze moeten blijven lopen todat ze erbij neervallen
hebben geld zat een lekker wijf en kunnen alles hebben enkrijgen wat ze willen

19 mei 2014 om 07:21

@ledenis ik snap je punt, maar als je in de kampioenswedstrijd zit in eigen huis dan zou je dit wel moeten verwachten van welke speler dan ook..

19 mei 2014 om 13:10

Hij verdient geen 20mil per jaar. Dus dan hoeft dat ook niet zoals je nu zegt

18 mei 2014 om 13:36

Hij mag een mindere periode hebben. Maar hij heeft gewoon een dramatisch seizoen, ondanks de cijfers. Inzet lijkt nergens op.

Ik ben een fan, maar ik snap de supporters. Tegenwoordig zie ik 'm meer schitteren in reclames dan op het veld.

18 mei 2014 om 13:39

@ Icecold

Dramatisch seizoen? Weet je wel wat je zegt? Met zo'n cijfers heb je altijd een sterk seizoen gespeeld. We zijn gewoon te fel verwend geweest door hem, waardoor de lat veel te hoog ligt.
Hij heeft laatste jaren nooit achter een bal gelopen. Enkel onder Pep deed hij dat nog.

18 mei 2014 om 13:41

Maar wat als messi nou al heeft gepiekt.. en hij nu gewoon op de vorm is die normaal is en hij gewoon zo blijft spelen.. dan is 20 miljoen ineens he erg veel heh.

18 mei 2014 om 13:58

Als spelers als messi en ronaldo een wedstrijd niet scoren word er al snel gezegd dat ze slecht spelen

18 mei 2014 om 14:45

Idd! Zie hem in zoveel reclames, nog nooit eerder gezien bij Messi! Vroeger deed hij dit niet! Voetbal voetbal en nog eens voetbal maar nu? En sommige zeggen mindere periode. Okay dat kan maar vrees dat er meer aan de hand is. Schande dat zijn loon terug omhoog gaat. Na een topzeilen voor club en speler okay maar nu??

18 mei 2014 om 14:45

* topseizoen moet dat zijn...

18 mei 2014 om 14:57

Rooney,

Ik roep dit al veel langer en dit jaar lijkt het erop dat de daling qua niveau echt is ingezet. Dit is namelijk al tijden aan de gang nu dat het niet (helemaal) lekker loopt. Messi heeft enorm veel rotzooi gekregen om een fatsoenlijke lengte te krijgen en dat gaat hem gewoon een aantal jaar kosten van zijn carriere. Je kan niet tot je 32-35e levensjaar zo goed zijn met behulp van groeimiddelen. Zijn tijdperk begint beetje bij beetje over te raken en dit is een reden waarom ik hem ook nooit als de beste ooit zal zien. Hij is 'gemaakt' en kan daarbij niet als Maradona, Pele, Cruijff en nog vele andere zijn hele carriere op topniveau spelen, terwijl zij dat wel konden.

18 mei 2014 om 15:20

Dat wat jij zegt denk ik helaas ook. Messi heeft zijn piek al gehad. Dus nu wordt het allemaal maar minder. Nu wordt het gewoon een speler van het nivo persie en aguero, niks mis mee toch?

18 mei 2014 om 17:36

Smk88 Dat kan inderdaad dat hij zijn top al heeft gehad. Maar zeggen dat hij een dramatisch seizoen heeft gespeeld gaat erover. Hij is wel héél afhankelijk van de ploeg, dat was hij vroeger minder. Het lijkt hem ook allemaal niet zo veel te doen. Maar als je 41 goals maakt op 44 wedstrijden heb je gewoon nog een ijzersterk seizoen gespeeld. Lui of niet. Enkel is hij Messi en zijn wij ondertussen zoveel gewoon van deze jongen dat we al durven zeggen dat hij een slecht seizoen had.

18 mei 2014 om 19:08

Smk88 Vergeet niet dat Messi al vanaf zijn 17e op wereldniveau speelt en alleen maar beter is geworden. De spelers die jij noemt zijn allemaal later doorgebroken en met name Pele speelde in een tijd dat voetbal qua niveau nog erg weinig voorstelde.

18 mei 2014 om 21:57

Messi heeft z'n piek niet gehad! Dat sowieso niet. Maar het is gewoon een motivatieprobleem. Misschien tactiek? Misschien vragen ze weinig van hem en moet er een trainer komen die meer van hem gaat eisen.

De reden dat ik denk dat hij z'n piek niet heeft gehad is omdat hij natuurlijktalent heeft. Zijn bewegingen zitten in z'n lijf gegoten en dat is natuurtalent. Het is niet zo dat als hij een jaar niet traint dat hij die bewegingen niet meer kan.

Het is meer dat iemand peper in z'n reet moet douwen om hem vooruit te krijgen, om hem te motiveren. Misschien hebben ook andere zaken meer aandacht gekregen terwijl voetbal op nr. 1 moet staan (naast z'n gezin uiteraard).

19 mei 2014 om 08:51

Ja maar dan is 20 miljoen al erg veel. Dat geven ze aan een Messi in vorm

18 mei 2014 om 13:40

Het getuigt ook van absolute idioterie dat Barcelona het contract van Messi opwaardeert na een voor Messi's doen waardeloos jaar. In geen een van de wedstrijden waar het echt om de knikkers ging was hij te bekennen.

19 mei 2014 om 00:20

dit doet barca om de media te sussen, zo gauw er naar buiten komt dat de zaakwaarnemer wil overleggen etc word messi al in verband gebracht met psg en city.
Ze doen dit om Messi tevreden te houden

18 mei 2014 om 13:41

Dat is juist het punt. Deze man is zo de hemel ingeprezen dat als hij een minder periode heeft iedereen maar dan ook iedereen hem afbrand. Hij is dan ook de man die Barca in een mindere fase over het dode punt heen helpt, maar ook dat doet hij niet. En er is ook geen andere speler die beslissend kan zijn. Terechte kritiek vind ik. Mag ook wel eens...

18 mei 2014 om 13:47

Hij krijgt iedere 6 maanden een loonsverhoging. Dan mag hij wel wat beter of iig consistenter gaan presteren. Maar hij doet het steeds slechter de afgelopen anderhalf jaar.

18 mei 2014 om 14:05

Kom op hij heeft wel een gek statistiek met zijn blessures enzo alsnog zoveel goals.. maar ik moet eerlijk zeggen dat zelfs Ronaldo vanaf de bank beslissender was met zijn coaching dan messi. Al vond ik alleen dat Atletico messi het moeilijk maakte. Ik weet niet wat er is maar dit is een serieuze vormdip en heeft niks te maken met het WK hoe kun je je beter voorbereiden op het WK dan jezelf tijdens je wedstrijden voor Barcelona te bewijzen en je tegenstanders bij het WK te laten schrikken.

18 mei 2014 om 14:12

Dat is geweest. En de club heeft zijn respect gewaardeerd door zijn lang lopend contract te verlengen en zijn absurd hoge salaris weer te verhogen. Wat totaal niet marktcomfort is zeker niet in deze voor veel mensen financiële onzekere tijden. Maar Messi hoort niet groter te zijn dan de club. Hij word zo belangrijk gemaakt dat alle spelers, trainer en zelf de club overschaduwd word. Sterren komen en gaan. Maar het maagdelijke shirt van Barca is ook weer verdwenen om onder andere Messi's salaris te betalen.
Barcelona moet bouwen aan een nieuw team voor een nieuw tijdperk zonder Messi. In elke Periode hebben ze wel een ultieme topper gehad. Dus die zullen ze in de toekomst ook wel hebben. Je kan beter 17 spelers in harmonie hebben en die er voor gaan, dan een Messi + 10 opstellen.
Na het WK Messi voor een belachlijk hoog bedrag verkopen aan Adidas team. En een nieuw team bouwen.

Inigo Martinez en Mathieu halen voor centraal achterin. Suarez en Llorente halen voor in de spits en De Gea en Reina voor in het doel. Zabaleta om de concurrentie aan te gaan met Montoya. En weer lekker met de jeugd door ontwikkelen.

De Gea
montoya
pique
inigo
alba
iniesta
busquets
cesc
Pedro/deulof
Suarez
Neymar
18 mei 2014 om 14:51

Hij mag zeker een mindere periode hebben, dat heeft iedere speler.
Messi kan een voorbeeld nemen aan Alexis Sanchez. Die had ook een mindere periode, maar die heeft geen enkele wedstrijd verzaakt dankzij zijn inzet.
De afgelopen maanden heeft meneer Messi het niet naar zijn zin. Hij kan echter niet altijd op zijn talent teren. Inzet is een belangrijke factor en dat heeft ook zijn uitwerking op zijn collega's.

Messi heeft ons bijzonder veel gebracht, maar dit seizoen heeft hij niet de inzet getoond die ik van de spelers verwacht. Ik kan me daarom goed voorstellen dat de andere leden dit ook zo zien.

18 mei 2014 om 15:25

Ze werden na de wedstrijd uitgefloten omdat ze niet eens de moeite namen om het publiek te bedanken, dit terwijl ze de hele wedstrijd werden gesteund. Was wel het minste dat ze hadden kunnen doen volgens mij.

18 mei 2014 om 15:59

Hoe denk je dat een speler uit vorm zijn vorm hervindt? Door te werken, werken, werken. Niet door apathisch over het veld te sjokken. Als iemand eist dat hij het meeste verdient van alle voetballers moet hij minstens proberen om daar iets voor terug te doen. Kortom: als er één speler verdient om te worden uitgefloten is het Lionel Messi.
Persoonlijk denk ik dat alle geld in de wereld de band tussen Barça en Messi niet kan herstellen. De magie is uitgewerkt, zo lijkt het. Het vele, vele geld is er alleen om Messi buiten het veld zijn zin te geven, als een klein, verwend kind. Maar de wil om te excelleren is daar nooit van afhankelijk. Ik vraag me af of er een ploeg is die bereid is om deze Messi over te nemen voor de belachelijke afkoopsom. Weet je wat je met 200 miljoen kan doen? Dat moet je niet voor een voetballer willen betalen, dat is te decadent.
Het is veel vaker gebeurd. Kijk naar Ronaldinho. Die was in zijn beste tijd nnar mijn mening net zo goed als Messi, maar toen het over was, was het ook echt over. Ik zie Messi over een jaar wel terug gaan naar Argentinië.

18 mei 2014 om 16:01

Hij spaart zich voor het WK.

18 mei 2014 om 16:43

Messi is gewoon verwend en lui geworden..

19 mei 2014 om 08:48

Als je naar zijn loon kijkt en geeft een gelaten indruk, en loopt zelfs niet achter de bal bij balverlies. Ja dan mogen ze toch fluiten waarom niet. Het gaat om de ingesteldheid

Eigenlijk voetbalt hij altijd al zo. Waan van de dag? Hij speelt altijd lui, en heeft momenten. Alleen speelt die een tijd minder. Hepaas kan hij niet terug vallen op een vechtersmentaliteit

18 mei 2014 om 13:37

Messi voetbalde vorige seizoenen inderdaad ook vaak zo, maar wanneer het nodig was ging hij ook meer lopen en druk zetten. De laatste tijd doet hij dat niet. De laatste wedstrijd en zo een belangrijke wedstrijd, maar toch was hij te 'lui'.

Hij krijgt steeds meer geld om minder te doen...

18 mei 2014 om 13:43

Ik hoor al tijden dat dit "eigenlijk gewoon zijn speelstijl is". Vraag me af of dat wel zo is... Ik kende Messi altijd als een jochie die het gewoon ontzettend leuk vindt om te voetballen en dat toevallig in een gigantisch stadion doet. Die spelvreugde en dat jeugdige enthousiasme zie ik dit seizoen niet meer terug. Ik vrees dat er meer aan de hand is dan gewoon een vormdip, zijn spel is weldegelijk verandert; hij mist het plezier.

18 mei 2014 om 13:51

Ik denk dat er privé ook een hoop speelt bij hem. Hij heeft die lange blessure gehad na Psg, iets wat hij nog nooit heeft meegemaakt. Messi was altijd 'ongrijpbaar', maar je ziet nu dat zijn bewegingen al wat minder snel worden. Alsof hij zijn vertrouwen in zijn lichaam nog niet helemaal heeft. Tevens heeft die jongen totaal geen plezier in het voetbal sinds Vilanova zo slecht ging en overleed. Die jongen is helemaal kapot daarvan. De beelden van de begrafenis van Tito Vilanova staan op mijn netvlies gebrand, waar hij eigenlijk praktisch instort van emoties. Ja, die spelvreugde hopen we volgend jaar weer te zien. Maar het is eigenlijk ondenkbaar dat iemand na zo'n ingrijpende gebeurtenis opeens weer onbevangen speelt. Dat kan niemand.

18 mei 2014 om 14:05

Dat kan niemand? Messi kan het in elk geval niet nee,

tito is een jaar hoofdtrainer geweest en hoeveel jaar assistent? Zoiets zit toch niet de hele tijd in je hoofd?

18 mei 2014 om 14:25

Niet de hele tijd, wel zo kort na een gebeurtenis. Of denk je dat je na twee weken opeens weer de sterren van de hemel speelt omdat het opeens achter de rug is? Ja, het leven gaat verder. Neemt niet weg dat je nog steeds in een rouwproces kan zitten.

18 mei 2014 om 14:57

Tito is ook jeugdtrainer van Messi geweest, je weet toch niet wat voor een band die twee hadden. Sommige mensen kunnen met bepaalde situaties beter omgaan dan andere mensen. Iedereen schuift alles in de schoenen van Messi, maar het hele team speelde dramatisch!

18 mei 2014 om 16:39

Klopt dat heel de team dramatisch speelde, maat je moet niet vergeten dat er maar 1 is die 20 miljoen verdient en dat er maar 1 is waarvan wordt gezegd dat het de beste speler aller tijden is. Dus als Messi dan een seizoen als een natte krant speelt dan gaan mensen wel praten, logisch en normaal. En als Messi een goed seizoen draait dan vindt men iedere actie van Messi geniaal, al strikt hij alleen zijn veters.

We zullen zien wat volgens seizoen gaat brengen iig voor Messi, er is helaas voor alle spelers weinig tijd om te rusten de komende weken aangezien het WK eraan komt en er weer een hoge druk staat op alle sterspelers. Ik denk dat het ook verstandig zou zijn coor Messi en Ronaldo om na het wk maar eens te gaan rusten en de eerste 2 weken van de competitie ook te laten gaan. Ze zijn beide niet topfit en moeten het nu gaan laten zien op het WK (en CL finale voor Ronaldo)

Geen uitzicht op n goal? Zn goal werd onterecht afgekeurd. De bal kwam van juanfran...
Verder was hij idd onzichtbaar

18 mei 2014 om 13:39

Dan nog staat hij buitenspel...

18 mei 2014 om 14:00

Ik zou de regels nog een keer herlezen, je kan geen buitenspel staat als de bal van een tegenstander komt. Op het moment van het laatste balcontact van een Barça speler stond hij nog geen buitenspel.

18 mei 2014 om 13:40

Op het moment dat de bal werd aangeraakt door een Barcelona speler stond Messi buitenspel en of hij dan via Juanfran gaat maakt niet uit. Messi stond buitenspel op het moment dat Fabregas of weet ik veel wie die bal aanraakte. Juanfran veranderde de bal alleen maar van richting.

18 mei 2014 om 13:53

Maar de beelden lieten zien dat Fabregas de bal helemaal niet raakte, maar dat ie direct via Juanfran ging. Maar het was moeilijk te zien, hoor.

18 mei 2014 om 14:01

Klopt niet, geen enkele Barca speler raakte die bal aan.
Was gewoon een geldig doelpunt.

18 mei 2014 om 16:28

Dus eigenlijk is Barca gewoon genaaid?
Thuis winnen op eigen kracht is natuurlijk wel veel gevraagd voor een kampioen...

18 mei 2014 om 14:07

Werd de bal niet eerst door een Barcelona speler geraakt? Of raakte juan fran de bal zo erg dat er een nieuwe spel situatie ontstond?

18 mei 2014 om 15:35

dat sowieso want door juan fran ging de bal weer de hele andere kant op.
als cesc m al raakte dan speelde hij hem weg bij messi.
juan fran tikte de bal naar messi toe.
Maar goed...moeilijk te zien voor de scheids.

atletico heeft er voor gevochten en is een hele mooie kampioen.

Tsjonge, ik snap wel dat ze dit vervelend vinden. Hij is inderdaad niet echt zichzelf de laatste tijd, maar dat heeft ook te maken met de speelstijl van Martino denk ik. Echter, hij heeft in het verleden zo veel voor Barca gedaan en betekend, iets meer respect mag wel. Iedereen heeft wel eens een vormdipje.

En terecht. Wat is messi gemakzuchtig geworden. Die heeft een trap onder zn reet nodig

18 mei 2014 om 13:37

Nounou, hij speelt een paar wedstrijden minder en meteen doet iedereen alsof hij er niks meer van kan. Hij scoort nog steeds, alleen zit hij blijkbaar in een vormdipje. Een beetje steun mag dan wel van de supporters. Hij heeft ze praktisch alles laten winnen wat er te winnen valt afgelopen jaren.

18 mei 2014 om 13:41

Hij speelt al 2 jaar onder zijn niveau. Het probleem was dat niemand je serieus nam toen. Nu het niveau nog erger is gezakt valt het steeds meer mensen op en ook jij binnenkort.

18 mei 2014 om 13:41

Daarom kan je toch maar meeverdedigen? Of hoeft de top van de wereld niet mee te verdedigen?

18 mei 2014 om 13:43

Hij speelt al bijna anderhalf jaar onder zijn niveau en heeft ondertussen wel twee keer een nieuw contract gekregen. Ik snap die frustratie heel goed, zeker met Messi's speelstijl, dat werkt alleen maar verergerend.

18 mei 2014 om 13:48

Messi heeft nooit echt meeverdedigd, ook niet toen hij in topvorm was. Nooit een probleem geweest, maar nu opeens wel.

Ik ben het wel met jullie eens dat hij die salarisverhogingen niet verdient als hij minder in vorm is, maar het is ook een beetje flauw om nu te doen alsof hij alles fout doet ofzo.

18 mei 2014 om 13:39

Dat heeft hij vroeger weinig gehad. Daarom is hij niet zo groot.

Ach hij heeft ze de afgelopen jaren veel gegeven, dit jaar veel blessureleed gekent. Denk dat hij volgend seizoen er weer zal staan. Mooi dat applaus trouwens van de fans van barca. En het doelpunt van Messi was ook onterecht afgekeurd is gebleken. Al met al blij dat atleti kampioen is, gunde ze het echt!

Zou zijn opgewaardeerde contract voor zijn neus afscheuren. Hij moet er hard voor werken.

18 mei 2014 om 20:38

Hij moet er hard voor werken?? Deze jongen heeft al zoveel gegeven en omdat hij nu een mindere seizoen heeft zouden ze hem niet mogen belonen? Hij is geen robot die 20 jaar constant piekt! Ondanks zn mindere seizoen scoort ie toch nog 28x en eindigt als 2e achter Ronaldo als topscorer in de competitie !!

Ik snap hun frustratie. Als het geolied loopt, en je loopt niet achter de bal aan wordt het geaccepteerd. Als het stroef loopt, wordt er verwacht dat iedereen werkt om het probleem op te lossen. Als er dan 1 bij loopt alsof hij God zelf is, ga je je daaraan ergeren. Toch mogen ze niet klagen. Wat een gemiddelde...

waar zou messi heen gaan dan... mocht hij ooit weggaan bij barca?

18 mei 2014 om 13:38

Er zijn weinig clubs die hem kunnen betalen.
United bayern munchen en real madrid.
En dan houd het wel op denk ik.

18 mei 2014 om 13:39

Manchester City, PSG en Chelsea kunnen dat ook nog wel.

18 mei 2014 om 13:41

Met de ffp denk ik dat ze dat ze dat niet meer kunnen.

18 mei 2014 om 15:17

Sponsordealtjes en dat soort dingen, ze vinden wel een manier om vermogen in de club te pompen.

18 mei 2014 om 20:08

Ga jij miljoenen ergens in pompen zonder dat je er iets voor terug krijgt?
Dat doet niemand ook niet een rijke sjeik.

Haha eigenlijk had Messi gisteren de held moeten zijn! Zijn goal was niet offside! lol

Hij spaart zich voor het WK. Hij wil daar echt alles voor doen.

18 mei 2014 om 13:52

En neuer komt vaker zijn doel uit omdat hij graag wil transformeren in een middenvelder voor het aankomende wk wat een onzin zeg

Ik denk persoonlijk dat dit allemaal komt door zijn blessure tegen PSG en dat hij lange tijd niet meer in vorm kwam, hij zit in zijn achterhoofd toch met het WK en is bang om een duel in te gaan wat hem zijn WK kan kosten.

Ik hoop dat hij na het WK weer laat zien waarom hij als de beste ooit wordt gezien.

18 mei 2014 om 13:47

Als hij nooit laat zien als het echt omgaat, dat is dus een WK, is hij echt niet de beste ooit. Wat Mardonna in 84 heeft gepresteerd doet geen enkele voetballer hem na!

Messi had gewoon zijn contract niet moeten verlengen. Het houdt je scherp en gemotiveerd om eens iets anders te proberen dan altijd hetzelfde elftal in dezelfde competitie.

Maar een jaartje verhuren aan ajax?

18 mei 2014 om 13:59

Hij zal aleen de talenten voor de weg lopen

18 mei 2014 om 20:10

Dat is waar. :-)

41 doelpunten uit 44 officiële wedstrijden en mensen die klagen over een vormdip... Dan weet je gewoon hoe buitenaards hij afgelopen jaren is geweest.

18 mei 2014 om 13:40

Hahaha inderdaad stelletje verwende krengen zijn het in dat stadion.
Ik zou volgend jaar anders spelen met barcelona.
Ik zou messi op het middenveld gaan zetten.
Iniesta linksbuiten en neymar in de spits.

18 mei 2014 om 13:46

Volgens mij klopt dit bericht ook niet. Ik dacht toch echt dat ik weer "messi Messi Messi" van de tribunes hoorde komen.

18 mei 2014 om 13:48

Precies. Hij was bizar maar zeggen dat hij niet ruim onder zijn niveau speelt is gewoon ontkennen of je ziet het niet. Messi speelt al ruim 2 jaar onder zijn niveau. Op de hatrick tegen Real(2 penalty's, rommeldoelpunt) presteert Messi al ruim 2 jaar niks meet tegen topploegen. Dat hij tegen kleine ploegen de doelpunten bijeen sprokkelt geeft een vertekend beeld.

De Messi die 5 man voorbij loopt en daarna over de keeper stift, ken je die nog? Misschien want dat hij dat deed is ook lang geleden.

18 mei 2014 om 19:22

Larsoboy,
ruim twee jaar is een overstatement. Sinds zijn blessure tegen PSG is hij niet meer de oude, dat is niet ruim twee jaar.

18 mei 2014 om 13:43

Het gaat ook gewoon om het veldspel wat hij laat zien op dit moment. Het is allemaal gewoon wat lui en gemakkelijk. Ook het feit dat in de laatste 13 wedstrijden 5 van de 10 goals uit penalty komen zorgt voor klagende mensen, want dat zijn geen skills, omdat het geen veldgoal is.

18 mei 2014 om 17:42

Inderdaad veel penalties in de laatste wedstrijden. Maar een speler die 4 jaar de sterren van de hemel heeft gespeeld beoordelen op 13 wedstrijden vind ik kort door de bocht. Zeker als hij er dan toch nog 5 heeft gescoord. Lui is hij altijd al wel geweest. Maar nu zie je vooral dat het hem precies niet veel interesseert.

18 mei 2014 om 13:49

Min de penals valt het allemaal wel mee. Plus het feit dat doelpunten tegen Osasuna etc niet zo relevant zijn. Ik heb hem in de grote wedstridjen en in de slotfase van eht seizoen niet gezien in ieder geval.

18 mei 2014 om 17:40

Ook omdat Barcelona vaak in topmatchen een stuk minder was. Messi is afhankelijk van spelers rond hem, daarom vond ik Ronaldo altijd al de betere. Maar dat is een heel andere discussie.

Real Madrid - Barcelona bijvoorbeeld. Toen speelde Barça echt topvoetbal en kwam Messi ook weer tot bloei. Maar als hij dan minder speelt valt het snel op, iedereen verwacht ondertussen 3 goals per match.

tsja....dit krijg je als je de laatste kans misloopt, gaan ze alle cijfers naar boven halen.
Barcalona heeft 1 jaartje pech, mag het...

Ze fluiten de spelers uit na een seizoen zonder prijzen? En dit na 5-6 toch wel succesvolle jaren? Het zijn verwende nesten geworden. Ze zouden zich moeten schamen... Barca heeft hen zoveel vreugde gegeven en dan krijgen ze zulke fluit concerten in ruil bij een minder seizoen. Wat gezien de tegenstandsters en eind-resultaten toch niet zó slecht was?

Het was onnodig wat mij betreft.

Vreemd. Messi speelt al jaren zo. Ook in de wedstrijden waarin hij dit seizoen wel scoorde. Maar dan hoor je daar niemand over.

18 mei 2014 om 13:43

Ze zijn gewoon verwend.

Gister zoals hij die tackle van achterin in zetten vond ik mooi om te zien. Ik dacht namelijk weer wat gretigheid te zien. Ook toen hij die bal wegtrapte waarvoor hij een onterechte gele kaart kreeg vond ik ook mooi om te zien. Ik dacht echt de tweede helft gaat Messi vlammen. Zo kwaad leek hij, maar niks is minder waar. Ergerde me kapot aan hem. Goal is onterecht afgekeurd, maar wel typerend dat de bal voor zijn voeten springt in de kluts. Geen enkele actie van hem gezien. Probeerde wat passjes te geven, maar veel mislukten. Dan kan iedereen misschien Sanchez en Pedro de schuld geven wat altijd makkelijk is maar die gasten jagen maar door en door. Normaal ben ik nooit zo kritisch jegens Messi, maar sinds hij dat contract verlenging heeft gekregen, mag hij volgend seizoen veel meer laten zien dan wat hij dit seizoen heeft laten zien. De statistieken verbloemen nog zijn prestaties van misschien wel de afgelopen maanden.

18 mei 2014 om 14:43

Raffaello

Eerlijk is eerlijk Bacelona als team speelt ook gewoon steeds minder en minder. We kunnen dan Mesis wel de schuld gaan geven van alles maar feit is wel dat hij nu gewoon niet in vorm is en dat hij normaal degene was die voor het verschil zorgde in de goede periode.. Als ik zie hoe onrustig Barcelona speelde en hoe georganiseerd Atletico Madrid speelde dan kunnen we wel zeggen Messi was slecht en hij loopt weinig maar we mogen ook de credits aan Atletico geven.

Daarnaast gaf Messi de assist op de 1-0 en vraag ik me af wat Pedro in de basis deed behalve jagen op Juan Fran. We zeuren wel op Messi maar Busquets was matig net als Iniesta en Pedro. Dan heb je een onrustige keeper in het doel staan en weet Adriano ook niet wat die moet doen als die in balbezit is. We zeuren wel op Messi dat hij uit vorm is maar het hele team speelt niet meer zoals het de afgelopen jaren is geweest. Met Messi als hoofdschuldige voor iedereen omdat hij het vorig jaar en het jaar daarvoor nog verbloemt heeft met al zijn goals en zijn openingen.

Off: Ik hoop dat Messi met Argentinie natuurlijk wat meer gaat klaarspelen dan hij voor Barcelona heeft gedaan. Al moet ik ook eerlijk toegeven dat hij totaal uit vorm aan het Wk gaat beginnen en gezien zijn motivatie wat die uitstraalt ook niet echt iets uitstraalt van ik ga er alles aan doen. Hopen dat dit wel het geval is. Want Messi vind het ook maar kut dat al die teams steeds hun bus pakeren leterlijk en figuurlijk voor de goal. Het is gewoon iets wat Barcelona heeft gecreëerd.

Dan mogen deze klote fans ook opzouten. Zelfde gebeurde er met Ronaldinho. Een speler die zoveel krediet heeft opgebouwd gaan uitfluiten na een mindere periode. Er zijn teveel mooi weer fans. Ik hoop zo erg dat Messi alle sterren van de hemel speelt tijdens het wk, dan zul je diezelfde "fans" horen

Misschien kan hij wel weer naar de zijkant toe?
Of is dat niet slim?

18 mei 2014 om 14:04

Dat is niet slim, nee.

Met zijn lage arbeidslust is de spitspositie juist perfect. Een spits hoeft namelijk het minste verdedigend werk te verrichten van de elf spelers buiten de keeper om. Op de flanken moet je hard werken in het moderne voetbal.

18 mei 2014 om 14:07

Messi speelt bij FC Barcelona hé, niet bij Real Madrid of Chelsea of Dortmund of City waar de flankspelers meer werken dan de verdedigers en middenvelders.

FC Barcelona speelt altijd op balbezit dus die flankspelers moeten nooit gaan verdedigen.

18 mei 2014 om 14:18

"fc Barcelona speelt altijd op balbezit "

Wat betekend dat ze 100 balbezit hebben en dus niet moeten verdedigen? Zoals tegen Bayern vorig jaar dan ofzo?

18 mei 2014 om 19:25

Als je een beetje verstand van zaken hebt, weet je dat bij Barcelona iedereen aanvalt en meeverdedigt, in ieder geval dat is de filosofie. Ook flankspelers, en ook de spits. Iedereen naar achter, iedereen naar voren. Werkte altijd het beste, maar als iedereen maar wat doet en sommige spelers rondwandelen en denken dat ze niks fout kunnen doen, dan gaat het mis.

Als je de best betaalde voetballer van de wereld bent van het statuur messi, die elke keer als een collega loongverhoging krijgt of Ronaldo een contractverlenging krijgt meteen begint te piepen dan mag je geen minder periode hebben. De beste chirurgen mogen immers ook nooit een fout maken en op het allerhoogste niveau, daarom worden ze zo goed betaald. Als je een gemiddelde voetballer bent mag je een mindere periode hebben.

Messi heeft in alle grote wedstrijden en belangrijke momenten gefaald. Maar krijgt een salarisverhoging.
Kreeg ik dit maar bij me werk.

Het is al zijn 2e matige seizoen.

18 mei 2014 om 13:57

Tegen real scoren is niks. kan ik begrijpen. maar tegen City scoren is niet zo heel makkelijk.

Messi scoorde gisteren toch de 2-1 die onterecht weed afgekeurd voor offside.
De bal kwam tot bij Messi via een verdediger van Atletico en niet via Cesc.

Grappig eigenlijk, Barcelona speelt minder en wie is de zondebok? Messi. Want hij beweegt niet genoeg. Afgelopen jaren speelde hij buitengewoon goed, maar vond ik ook de tegenstanders in de competitie niet van dit niveau. Opeens heb je een Atletico Madrid die zo gedisciplineerd Messi dekken, dat is niet normaal. Real Madrid was voorheen de enige ploeg die dat enigszins kon, maar eigenlijk hun redden dat ook niet. Er is namelijk één ploeg waar Messi ziekelijk veel tegen scoort en dat is tegen Real Madrid. Het valt me dit seizoen op dat Messi twee keer kritiek heeft gekregen en allebei tegen Atletico. Moeten we dan alles op Messi afschuiven? Ik denk dat je Atletico ook wel wat credits mag geven. Die Felipe Luis staat te verdedigen alsof hij al twintig jaar op het hoogste niveau speelt en nergens van onder de indruk is. Op het moment dat Messi daar voorbij is, komt Godín om hem de halt toe te roepen.

Messi is altijd al een momenten voetballer geweest. Messi heeft nooit achter een bal aan gehold als hij de bal kwijt is. Aangezien hij vaak op de tegenstander hun helft de bal kwijt is en er daarna meteen druk wordt gezet door omliggende spelers, blijft hij er vaak buiten om meteen aanspeelbaar te zijn als de ploeg de bal weer heeft. Zo heeft hij menig doelpunten gemaakt. Ik vind 41 doelpunten in 44 wedstrijden alsnog van een ziekelijk niveau. Als je dan spreekt over 'messi is al het hele seizoen uit vorm' dan vind ik dat je net als die Barcelona supporters verwend bent. Dat je het kleine niet eert. Want dit zijn statistieken die Suarez in topvorm niet eens heeft gehaald. Bla bla, andere competitie, bla bla schorsing. Daar hoef je bij mij niet mee aan te komen. Messi is gewoon dit seizoen misschien wat minder dan normaal, maar nog steeds beter dan 98% van de actieve spelers.

Ik blijf erbij dat ik heel Barcelona dit seizoen ongeïnspireerd heb zien voetballen. Ik vind Martino ook een vreemde trainer, want gisteren bleek Xavi ook laaiend te zijn over zijn positie op de bank ten koste van Fabregas. Een Xavi zet je niet op de bank in de kampioenswedstrijd, ook al ben je misschien niet helemaal fit. Als zo'n speler wilt spelen, moet je dat doen. De enige die gisteren ongelooflijk goed speelde, was Mascherano. Die heeft ervoor gezorgd dat Barcelona 1-1 speelde. Anders had Atletico wel 1-4 kunnen winnen, denk ik.

18 mei 2014 om 13:55

Messi vs Dimaria.. hahahaha die ging em aan zijn eigen goal halen

18 mei 2014 om 13:57

Ja leuk dat Messi nooit een harde werker is geweest, maar Messi heeft ook nooit ervoor zoveel geld gekregen dan nu. Messi krijgt enorm veel geld en die contract word maar telkens verbeterd maar wat heeft hij al sinds vorig jaar PSG laten zien? Helemaal niks! Maar om geld vragen kan hij wel!

En dat maakt de meeste Culés boos, waarom vraag je naar geld als jij je kont niet wil bewegen.

18 mei 2014 om 14:29

Waarom geef je hem dat geld als hij niet presteert? Het is toch gewoon wanbeleid om Messi alles maar te geven waar hij om vraagt? Ik bedoel, als je een kind alles geeft wat hij wil wordt het ook een zeer vervelend en naar kind. Nu wil ik Messi niet vergelijken met een kind, maar je kan hem ook proberen te motiveren door te zeggen dat hij eerst weer op 'niveau' moet komen. Maar wat is niveau bij Messi? In plaats van 41 maar 60 doelpunten erin knallen? Ik vind 'vorm' bij spelers als Zlatan, Messi, C. Ronaldo een heel vreemd en vaag begrip. Maar goed, laten we hopen dat Messi weer het plezier terug vind. Hij is te veel bezig met randzaken.

18 mei 2014 om 14:34

Daarom!

Het beleid van FC Barcelona faalt jaar na jaar. Eerst met die verschrikkelijke dure aankopen ( Ibra, Henry, Villa etc )

En dan vorig jaar zoveel geld uitgeven aan Neymar terwijl je duidelijk verdedigers nodig hebt, jaar na jaar! maar daar geven zij geen aandacht aan!

En nu Messi zijn zin geven en een verbeterende contract geven terwijl hij helemaal niks goeds deed! als Barcelona teminste de CL won of de titel dan kon je zeggen " goed gedaan Messi je verdient het " maar zij winnen al 2 jaar geen grote prijs maar Messi mag er wel vandoor gaan met 20 miljoen euro per jaar!

Het beleid van FC Barcelona heeft schrik van grote spelers die onder contract staan bij hun, letterlijk elke speler krijgt daar zijn zin.

Tegen Atletico gisteren kwam hij altijd de bal vragen en zette de acties altijd goed op. Hij scoorde zelfs maar werd onterecht afgekeurd. hij speelt niet zoals hij speelde in 2007/8/9, maar hij speelt nu echt niet slecht! we zijn gewoon veel meer gewend van hem.

Voetbal is niet meer het belangrijskste in zijn leven.. En dat zou ik in zijn situatie ook niet vinden! Hij is vader en dat kost ook energie.. Je doet je best, maar je focus is niet meer honderd procent voetbal.. Gezinsleven is ook belangrijk!! En het gezin is een tegenstander die niemand ziet maar zeker je spel beinvloed.

Het lag gisteren niet aan Messi. Hij heeft van alles geprobeerd maar Atletico's defensie stond gewoon zo goed gepositioneerd in de 16 en daarbuiten dat Messi geen ruimte had voor dribbels, acties of combinaties door de 16. Hij noch Barça wist daar raad mee dus ik vind het makkelijk om hem daar als schuldige aan te wijzen.

Alsof hij niet genoeg druk op zijn schouders heeft in Catalonië wachten er komende zomer 40M Argentijnen hem op om hun land naar de derde wereldtitel te helpen. Dat zal ongetwijfeld ook door zijn hoofd hebben gespookt de afgelopen maanden.
De verwachtingen liggen dus gewoon ontzettend hoog, in zowel Barcelona als in Argentinië. Alles eronder is onvoldoende. Ik denk dat dit gewoon de alledaagse voetbalmentaliteit is: speel je goed dan ben je god. Speel je slecht dan kennen we je niet meer. Niets nieuws mensen, gewoon doorlopen.

En eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet over de wedstrijd van gister heen... we waren zo dichtbij.

18 mei 2014 om 14:05

En toch moet er gezocht worden wat de oorzaak is van Messi's probleem. Waarom is hij al sinds vorig jaar PSG uit vorm? Hij heeft zijn zin gekregen en verdient weer meer dan Ronaldo volgens sommige bronnen.

Jullie zeiden vorig seizoen : Als er een speler als Neymar komt dan zal Messi meer de ruimte krijgen en zal Messi weer in de vorm van zijn leven komen, maar het lijkt alsof Messi is verslecht sinds die Braziliaan er is. Hij lijkt zo ongemotiveerd denkt aan helemaal iets anders. Frustratie en arrogantie spatte er gisteren van af. Er is duidelijk hier meer aan de hand. Het zou me niet verbazen als Messi de wereldbeker voor Argentinie wel binnen haalt maar dat hij voor zijn geliefde club Barcelona minder speelt.

18 mei 2014 om 14:16

Je stelt me vragen waar ik niet 100% zeker antwoorden op kan geven. De reden dat Messi als en drol speelt sinds zijn laatste Gouden Bal zullen wij noot weten aangezien dat niet aan te wijzen is. Maar ik neig toch te denken dat zijn zoon/gezinsituatie hem heeft veranderd. Hij is niet meer die kleine 21-jarige die tegen Arsenal een hattrick scoort en met alle plezier juicht als een klein kind die een cadeau krijgt overhandigt. Hij begint ouder(en dus anders) te worden en ik zie dat gewoon terug in zijn spel.

Maar zoals ik al zei, de oorzaak kan van alles zijn. Echter alleen hém als schuldige aanwijzen voor de 'nederlaag' van gisteren is niet terecht. Niemand van Barça kon fatsoenlijk door Atletico heen. Ook Lionel Messi niet.

18 mei 2014 om 14:39

Je hebt natuurlijk gelijk, dat mag natuurlijk niet aan Messi's kant geschoven worden. De rest moet ook opstaan bijvoorbeeld Iniesta die man is ook al een tijdje uit vorm. Zijn laatste beste wedstrijd was tegen Real Madrid?

Ja dat kan één van de redenen zijn ja, maar ik bedoel als hij dan echt veranderd is waarom vraagt hij naar meer geld? Dat lijkt zo kinderlijk, lijkt wel of Messi gefrustreerd was/is omdat Ronaldo meer verdiende/verdiend dan Messi.

Daar erger ik me dood aan, hij mag volwassener zijn geworden sinds zijn kind dat worden vele voetballers maar dat mag geen reden zijn om minder te presteren maar tegelijk wel meer geld vragen.

Messi is hopeloos uit vorm, en dat is al bijna een jaar zo. Sinds vorig jaar PSG lukt Messi niks, hij probeert telkens de actie te maken maar de bal wilt niet mee gaan, vroeger plakte de bal aan zijn voet maar nu is hij hem telkens kwijt bij de 2e man.

Messi zakt ook nu telkens constant terug omdat hij tussen die grote mannen helemaal niks kan, en dan zakt hij gewoon in om te voetballen maar wat heb je aan een Messi die de bal gaat vragen van de middenlijn.

Het is jammer en vooral dat Messi na zo'n mindere periode toch om meer geld vroeg en dat maakt de meeste Culés denk ik heel boos. Messi is inderdaad zoals velen zeggen nooit een harde werker geweest maar hij was ervoor ook nooit zo minder. Hij verliest de bal meer dan ooit, Messi staat bekend om zijn bal vastheid maar nu verliest hij telkens de bal.

Messi is niet meer de beste ter wereld, dat is hij al een jaar of 2 niet meer voor mij. Is een betere voetballer dan Cristiano, maar is al een jaar 2 hopeloos uit vorm.

18 mei 2014 om 16:46

Als je messi of ronaldo niet de beste vindt wie dan wel?

18 mei 2014 om 17:10

volgens mij zegt hij dat messi het niet meer is en onder ronaldo is gezakt.
wat dus inhoud dat hij ronaldo de beste vind op dit moment.

Ik had echt gedacht dat hij nu wel ging voetballen zoals men gewend waren, dus vergist, of hij houdt zich in voor de WK of heeft gewoonweg een vorm dip en of ligt het aan de trainer, dat die daar niet mee overweg kan, dat zien we nu wel nu die is ontslagen. Wel veel verhoging van salaris als het niet betert en dan kan ik de supporters echt wel begrijpen

Messi is al sinds 2005/06 op een gigantisch hoog niveau aan het voetballen. Ondertussen zijn we aan het einde van het seizoen 2013/14.

Messi is zoals Kluivert heel vroeg gepiekt en het kan dus zo zijn dat hij nu na 7-8 jaar minder aan het worden is en zijn piek voorbij is. Ik zie Messi nog op een hoog niveau spelen voor de komende 3-4 jaar maar hij heeft hulp nodig en men moet niet verwachten dat hij alles even op zijn eentje gaat doen.

En de mensen die zeggen dat hij zich spaart voor het WK snappen er ook niks van. Als hij nu 3 keer had gescoord, kampioen was geworden dan was hij gigantisch blij geweest. Zo'n Messi heb je nog voor je nationale elftal, niet eentje die al weken droevig rondloopt.

Florentino Perez, ga samen met Alfredo Di Stefano naar Messi's huis en ga overtuig Messi om voor Real Madrid te spelen .

Balbezit voetbal lijkt wel ineens niet goed te zijn voor Messi, als hij voorin geen ruimte krijgt zakt hij in om de bal te vragen maar dan moet hij hem weer afgeven want hij kan er niks mee. Misschien naar Real Madrid komen waar we counteren tegen grotere clubs waar Ronaldo Messi en Bale zullen schitteren

Oke nu even serieus.

Ligt dit niet aan de tegenstander dan Messi zelf? Elke letterlijk elke tegenstander die tegen Messi en Barcelona spelen zakken helemaal in en ja wat kan je daar tegen in beginnen als Messi zijnde

Ach, iedere speler heeft een periode dat het wat minder gaat. Als Messi volgend jaar onder een nieuwe trainer weer vlamt, dan schreeuwen dezelfde mensen die hem nu afzeiken, dat hij de beste speler ooit is. Maar ik vind wel dat hij geen beter contract verdient heeft. Laat hem eerst maar weer goed spelen voordat je meer geld uitgeeft.

Het is niet de schuld van Messi dat hij zoveel verdient! Dat ze bij Barcelona gewoon te dom zijn om zoveel geld aan een speler uit te geven! In mijn ogen is geen één voetballer dat waard.

Dat hij zijn houding kan verbeteren is duidelijk. Dat hij niet in vorm is, is gewoon onzin, daarvoor maakt hij teveel goals voor. Wat wel zo is, is dat zijn instelling blijkbaar niet zo goed is, of een klap heeft gehad!

messi is een spits en een spits gaat niet achter de bal aanrennen.
dus dat is complete onzin. vind wel dat je moet mee verdedigen als je in de buurt was maar dat is meestal niet zo.
verder blijkt messi in de spits makkelijk te verdedigen. dus haal hem daar weg!
elke keer word er dan 2-3 man ingezet om hem de hele wedstrijd te dekken. zodra 1 van die 3 ernaast zit zijn er nog 2 spelers die aan de noodrem kunnen trekken.
dat was ook bij atletico zo. was zo langs 2 man van atletico en toen kwam luiz met de noodrem en de overtreding.
messi moet gewoon lekker rechts voetballen en zich laten inzakken om de bal te halen en alsnog het spel te verdelen. dan kan hij net als robben van rechts komen en met z'n linker uithalen.
plus dan heb je ook meer kans op combinaties. want nu zit er gewoon een enorma gat tussen neymar alexis en onze spits messi.
het is gewoon niet te doen.
verder zijn dat ook geen supporters joh dat zijn gewoon stelletje iqlozen die geen verstand hebben van voetbal. messi heeft zich genoeg bewezen. op 19 jarige leeftijd eff een hattrick maken tegen madrid cl's winnen etc etc. het is echt ongelovelijk dat ze hem kwalijk nemen dat het team niet wint.
haal maar een fatsoenlijke spits plus nog een cb en reus en koke dan pas doe je mee voor prijzen.
zoals het er nu uitziet kunnen we nog lang wachten op prijzen. misschien is in de liga nog wel wat te halen maar in de cl komen we niet ver als er geen veranderingen komen en er geen spelers worden gehaald.

Wat een verwende nesten. Hij scoort 41 goals uit 44 wedstrijden. Een aantal waar 99% van alle voetballers alleen maar kan van dromen. In de Europese topschutter lijst staat hij nog altijd derde. Als dat al een slecht seizoen is bewijst dat weer eens hoe belachelijk goed hij heeft gepresteerd de vorige seizoenen. En de reden waarom hij minder opvalt is omdat Barca meer en meer ballen van de flanken in het midden dropt, in plaats van combinaties door het midden. Messi is geen target-spits maar een spelmaker.

Wat een zielige club is het ook. Allemaal gloryhunters. Nog enkele jaren gelden was Messi een heilige, niemand mocht kritiek hebben op de beste speler aller tijden. En nu wordt hij beschimpt, kan hij er is van en is hij lui. Zo gaan ze dus met de grootste ster van de club ooit om. Zielig.

3 jaar geleden was Messi geen moment voetballer maar een energieke voetballer, die eerder te veel dan te weinig deed. Vorig jaar begon Messi zich echt te specialiseren op goals en werd zijn veldspel steeds minder. Nu is zijn veldspel op enkele wetstrijden na dramatisch. Beweegt weinig in balbezit, komt als ie aan de bal is zelden z'n man nog echt voorbij en kijkt ook niet fris uit z'n kop. En natuurlijk hoeft Messi tegen granda niet de longen uit z'n lijf te open maar in dit soort wetstrijden hoort hij alles te geven vooral vanwege z'n loon en status

18 mei 2014 om 17:06

Maar ik vind dat messi er tegenwoordig ook arroganter uitziet dan eerst en chagrijnig lijkt het wel.

Lijkt erop dat hij er totaal geen zin meer in heeft.

Ronaldo speelt soms ook slecht maar dan zie j ook dat hij van zichzelf baalt en dat hij harder z'n best gaat doen

18 mei 2014 om 17:08

Juist, sommige mensen hekelen dat gedrag (dat hij dan arrogant kan overkomen) van ronaldo. Ik kan er alleen maar van genieten.

Dat zou ik ook graag bij messi willen zien.

eerst had hij nog wel die werklust die ronaldo nog steeds heeft.

de succes supporters en bioscoop publiek laat zich weer goed laten zien. Onbegrijpelijk om je speler die elke clubrecord heeft gebroken en de club vele prijzen heeft bezorgd zo te laten vallen.

Ik weet niet welke wedstrijd jullie hebben gezien.. maar juist gisteren was weer eens 1 van zijn betere wedstrijden.. op momenten dat ik dacht dat hij niet achter de bal aan zou rennen (bij balverlies van hem zelf of van een teamgenoot) zag ik heb rennen achter de bal aan om deze weer te veroveren.. enkel wanneer hij zag dat 1 of 2 medespelers het duel eerder dan hem aangingen om de bal weer te veroveren hield messi zich in en wachte hij de sitiuatie af om bij balbezit de bal weer op te eisen en weer aan een nieuwe aanval te beginnen. als je ziet hoeveel hij op eigen helft de bal kwam op halen en hoe vel hij op de bal jaagde op de zijlijn en zowat over godin volgens mij heen struggelt om de bal weer te veroveren dan zie ik juist weer die passie in het spelletje bij messi.. maar ik zal wel een compleet andere wedstrijd gekeken hebben dan jullie.

De verwachtingen zijn ook belachelijk hoog. Hij heeft in alle competities gewoon 28 keer gescoord in 31 wedstrijden en dat ondanks blessures. In de Gouden-Schoenranglijst blijven alleen Ronaldo en Suarez hem voor.

Natuurlijk is het niet zo buitenaards als een jaar geleden, maar een beetje realisme kan geen kwaad. Voor iedere andere spits zou dit (individueel) een fantastisch seizoen zijn. Alleen omdat het Messi is, is hij "hopeloos uit vorm", "apathisch" en moet hij zo snel mogelijk verkocht worden.

hij zal altijd geweldig blijven ,maar ik denk dat (normale jongen) messi op dit moment ook iets teveel met zijn centjes bezig is.
Alles om het voetbal heen kost meer kracht dan meeste mensen denken.

hahahahaha schitterend weer... wat is nu het plan van de supporters... Messi verkopen ofzo? ja natuurlijk speelt hij de laatste tijd niet zoals we gewend zijn... maar kom op.. ik word wat dat betreft wel een beetje moe van het moment opname commentaar overal Ik denk dat alle grote spelers in de historie wel eens 1 seizoen (of meerdere) minder hebben gepresteerd, dan dat van ze werd verwacht.. maar goed.. ondanks alles denk ik dat er heel veel voetballers zijn die ook wel zo'n minder seizoen als Messi willen hebben maar ja natuurlijk is Barca in het geheel als team ook niet meer wat het 2-3 a 4 jaar terug was... Ik denk dat, dat ook wel een beetje aantoont dat hoe goed je individueel ook bent... je hebt een goed team (in zijn geheel) nodig om echt fenomenaal te kunnen presteren.

41 doelpunten in 44 wedstrijden en dan nog lopen klagen

Ondankbare supporters! Messi is eerst mens en dan sportman. Elk mens kent mindere periodes, zo ook Messi!! Ondanks dat vaak afwezig was dit seizoen, eindigt hij als 2e op topscorer lijst achter Ronaldo met 28 doelpunten. Ronaldo heeft er 33 gemaakt, dus ondanks zn 60% procent dit seizoen heeft ie dus nog goed gedaan. Hij geeft al 6 jaar 150% per seizoen, niet zeiken in Nou Camp. Het was voor de hele club een minder seizoen, dat kan gebeuren. Accepteren en de winnaars van prijzen feliciteren en volgend seizoen volle gas vooruit.

Als hij op het WK ook niet laat zien dan kan dat wel eens heel rot uitpakken voor hem in de voetbal wereld ben ik bang.

18 mei 2014 om 15:38

Tuurlijk...pfff. Ook al raakt hij geen pepernoot op het wk, dan staan Manchester City en PSG klaar met 250 miljoen om hem over te nemen.

18 mei 2014 om 16:13

Dat is niet wat ik bedoelde, ik bedoel de fans en de media zal erger worden.

Weet nog dat zo veel Barcelona supporters de supporters van Real verafschuwden omdat Ronaldo een keer werd uitgefloten. Nu opeens kan het allemaal wel door de beugel.

Maar goed, Messi moet gewoon harder gaan werken in het veld. Onder een Simeone was hij al op de bank gezet, om maar een voorbeeld te noemen.

Jullie zullen zien dat Lio gewoon gaat schitteren op het Wk.. Mede dankzij Messi wordt Argentinië wereldkampioen en dan is er geen enkele twijfel wie de beste voetballer ooit is..!!

Hij behoort sinds 2007 tot 1 van de beste voetballers.. (toen won Kaka en Messi was 2de)
Hij domineert individuele prijzen.. Okay dit seizoen is het minder dan voorgaande 7 seizoenen!!!! Maar goed dat mag ook wel een keer.

Ik snap niet dat hij op dit moment een contractverlenging heeft gekregen. Hij speelt al weken slecht en daarmee bedoel ik eigenlijk echt 0 meeverdedigen, erg laks etc.

Dat hij juist nu een contractverlenging krijgt vind ik slecht want andere spelers snappen hier denk ik ook weinig van waardoor je scheve gezichten krijgt.

Aan de andere kant.. Messi heeft zich natuurlijk altijd wel bewezen. Het gaat nu een paar weken minder. Laten we zien hoe het volgend jaar gaat en dan pas kan je eigenlijk een goede conclusie trekken. Maar toch had ik als Barcelona gewacht tot het moment je Messi echt kan "belonen" met een nieuw verbeterd contract.

Ik heb het zovaak gezegd, Messi is toe aan een andere uitdaging, hij heeft Barca zoveel gegeven, verkopen die jongen en maak Neymar belabgrijk en je zult merken dat het een verstandige beslissing is, ik ben nu wel benieuwd naar Messi straks op het wk, als hij daar ook zo doelloos gaat wandelen als bij Barca de laatste tijd dan is er iets ernstigs met hem aan de hand.

Ondankbaar volk, niet meer en niet minder... zo veel prijzen binnengesleept voor die club

18 mei 2014 om 17:04

Gelijk heb je. Maar hoe messi zich de laatste 1-2 maanden opstelt is schandalig.

18 mei 2014 om 23:52

6 jaar top-topniveau en teniet gedaan door 2 maanden? In een jaar waar hij bijna 30 goals maakt?
Ze zullen nooit meer goede speler kopen, not even close

Ik krijg hier te lezen, deze jaar heeft Messi het minder. Met alle respect maar, dat heeft hij bijna iedere jaar..
Ofwel geef je alles ofwel laat je aan spelers die er echt ervoor willen gaan punt! Geen gezever van dit en dat.. Spelen of oprotten.. Ik zou me kapot schamen als speler en ik daarvoor elke jaar er zoveel miljoenen voor krijg!!!

Neymar en Messi gaan niet samen. Dat is 2 kapiteinen op 1 schip.

Ik ben echt een gigantische ronaldo fan dus misschien is mijn kijk hierop een beetje aangepast van de werkelijkheid.

Ik zie niet veel wedstrijden van barcelona. Maar de laatste 1-2 maanden heb ik er toch 5-6 gezien en in elke wedstrijd loopt messi en verloren bij, zonder inspanning. Geen wil om iets te doen.

Vind het echt geen gezicht. Ik mag messi niet maar wat hij in het verleden heeft laten zien is super. Zelfs ik zal dat moeten bekennen. Maar de laatste tijd is hij eigenlijk 1 van de zwakke schakels bij barcelona.

Ook vind ik dat messi vanaf rechts moet komen en niet in de spits positie.

Ik heb m gisteren welgeteld 2 sprintjes zien trekken, waarvan 1 om een vieze schop van achteren te geven. Messi hoeft in principe niet continue meer druk te zetten, maar hij doet nu echt schrijnend weinig, ook in balbezit is het slappe hap. De natuurlijke klasse bezit hij nog om veel goals te maken, maar hij heeft een flinke schop onder zijn kont nodig denk ik.

En ik met barcalona, belachelijke salarissen , dat kan je toch niet verkopen , eerst naymar, toen de jeugdspelercontracten en nu messi, en dat dat eeuwige ophemelen van onze hollandse verslaggevers.

Wat een verwend zooitje zeg. Messi speelt dit jaar wat minder, maar is nog steeds 1 van de beste ter wereld. Zo niet de beste. In een voor zijn doen slecht jaar, scoort hij alsnog aan de lopende band. Een speler als Messi fluit je gewoon nooit uit. Zijn de fans alle kampioenschappen en bekers vergeten die ze aan hem te danken hebben de afgelopen jaren?

18 mei 2014 om 18:04

Verwend zooitje? Vind je het normaal dat 's wereld best betaalde speler er met de pet naar gooit? zijn zijn salaris bijna jaarlijks verdubbeld maar zijn prestaties halveren?

En de fans betalen steeds meer voor hun kaartje, steeds meer voor een shirtje van hun favoriete speler maar krijgen steeds minder om voor te juichen.

en dan kijken ze naar een wedstrijd waarbij de tegenstander een begroting heeft die drie, vier keer lager is maar waar iedereen het vuur uit hun sloffen loopt. Barcelona is gewoon op inzet geklopt en heeft daarmee de titel verspeeld.

18 mei 2014 om 18:10

1. Messi verdient zijn salaris in deze markt dubbel en dwars vergeleken met andere spelers. Als je ziet wat een Rooney, Nasri of Bale betaald krijgt.

2. Elke speler kan wat minder spelen op een bepaald moment. Voetballer zijn is nou eenmaal gericht op resultaat. Als jij werkt voor resultaten, zal je ook wel eens een mindere periode hebben.

3. Messi draait een klote jaar, maar staat nog steeds in de top van de doelpuntenmakers over heel europa gezien.

4. Je begint over een begroting, maar je weet toch wel wat de marktwerking is? Een speler krijgt in verhouding betaalt, wat hij verdient.

5. Je zit totale onzin te lullen

18 mei 2014 om 18:18

1. Engelse spelers krijgen meer betaald om hun lokale marketing waarde en omdat daar steenrijke mannen graag een Engelse club kopen als speeltje.

2. Hij speelt niet even wat minder, hij speelt al bijna een jaar veel minder. je geeft zelf al aan, hij draait een klote jaar.

3. Elke spits bij Barcelona zal veel scoren. Hij komt totaal niet meer in de buurt van zijn oude gemiddelde.

4. Ik stel dat de club met de veel lagere begroting de titel weet te winnen niet omdat ze betere spelers hebben maar omdat ze zich veel meer inzetten. Heeft niets met marktwerking te maken.

5. De enige onzin die ik zie komt toch echt van jouw af. Jij vind dat je kennelijk als supporter maar alles moet accepteren en moet klappen voor een wanprestatie.

Messi is puur techniek. Hij is de ultieme stylist. Echter wel een drugslord, zonder drug als kind was hij nooit zo goed geworden.

Hij is net een super springhaan die voetbalt. Waarom zou zo’n genie zijn energie verspelen aan verdedigen? Hij loopt te veel. Anyway Barcelona heeft een nieuwe generatie nodig, met spelers die voor de heer Messi werken en misschien een nieuw systeem, met twee spiten een echte 9 met Messi er omheen, maar wel eerst Messi vragen.

Ik zou toch maar wachten op het komende WK alvorens Messi als "over the top" neer te zetten. Voor hem moet dit jaar alles wijken voor een wereldtitel met Argentinie. Dat is niet alleen het hoofddoel voor dit seizoen, het is het ultieme doel van zijn carriere. Op dat vlak wil hij Maradona achterna, zijn land wereldkampioen maken.

Of het hem zal lukken ? Nu weet ik het nog niet maar ik kan me wel niet voorstellen dat Messi het verleerd is.

Misschien speelt hij wel verstoppertje ; Maradona was ook niet flitsend in het jaar voorafgaand aan het wk 86.

Dus beste mensen : nog even afwachten om Messi af te serveren, alles moet wijken voor de wereldtitel, een kampioenstitel meer of minder met Barcelona, vanuit Messi-perspectief helemaal niet belangrijk.

Laat hem gewoon met rust dit komt alleen door de media

Commentaar op messi komt jiet omdat hij te weinig goals maakt of omdat hij niet meer 5 man passeert. Barcelona fans hebben commentaar omdat hij laks speelt, hij doet zn best niet echt. En dat kan niet vooral als je ziet dat het niet lukt neemt hij niet de moeite om zich meer in te spannen en dat is niet eens op basis van giste te en maar meet wetstrijden. Gisteren had hij nog 1 actie waar hij meeverdedigde. Als je de bestbetaalde speler ter wereld bent mag je op zn minst altijd je best doen.

Messi is niks meer. Ronaldo Gewoon !

Hoe durf je zo over Messi te praten..

Als er al Barca fans zijn die Messi uitfluiten vind ik dat ze zich diep en diep mogen schamen. Veel te veel toeristen in dat stadion die geen liefde hebben voor de club maar gewoon eens een kijkje komen nemen. Ik heb veel applaus gehoord voor Simeone en zijn mannen, dus het zal wel meevallen denk ik.

Laat Messi wat rusten na het wk, en je ziet gewoon weer de speler die we altijd gekend hebben. Maar hem uitfluiten... Neen, da's respectloos. Zo'n voetballer is er nooit geweest en zal nooit weer voorkomen.

Het zal allemaal wel weer met een sisser aflopen als Messi weer wekelijks scoort en belangrijk is. Maar mocht het echt tot een breuk leiden zou ik heel erg benieuwd zijn. Zou Messi zonder Barcelona in een andere competitie net zo kunnen schitteren (ik denk het niet) en zou Barcelona zonder Messi nog een van de beste van Europa zijn. Misschien dat Neymar zijn rol kan overnemen als hij meer krediet krijgt dan dit seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren