Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik denk dat Milik een goed aanspeelpunt is voor Ajax'

Laatste update:

Ajax heeft de komst van Arkadiusz Milik bevestigd op de officiële website van de club. De aanvaller maakte op Twitter zelf al bekend dat hij in Amsterdam aan de slag zou gaan en inmiddels is dit nieuws officieel gemaakt. Ajax huurt de twintigjarige Milik voor een seizoen van het Duitse Bayer Leverkusen en in de overeenkomst is een optie tot koop opgenomen.

/

Na Richairo Zivkovic is Milik de tweede nieuwe spits van Ajax. "Bij Ajax wilden we voor volgend seizoen een aanspeelpunt aantrekken voor in de voorhoede", zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars. "Ik denk dat Milik aan dit profiel voldoet. Hij is een speler die de bal goed bij zich kan houden want hij is fysiek sterk, hij heeft een goed schot en is gevaarlijk in het zestienmeter gebied."

Milik werd in het afgelopen seizoen al uitgeleend aan FC Augsburg en voor deze ploeg kwam hij tot slechts twee goals in achttien competitiewedstrijden. In het shirt van Bayer scoorde de Pool nog niet in de Bundesliga. Het zijn geen indrukwekkende cijfers, maar toch wilde Ajax de aanvaller (die dinsdag nog meedeed in de oefenwedstrijd van Polen tegen Duitsland) graag hebben.

/

De scouting van Ajax volgde Milik in de Poolse elftallen onder 17, 19 en 21 én het Poolse nationale team op de voet en prikte door zijn slechte statistieken in Leverkusen en Augsburg heen. Real Sociedad en vijf clubs uit Engeland zouden ook interesse hebben, maar Milik gaat naar Ajax. De hoofdstedelingen willen nu nog een nieuwe rechtsbuiten halen en gaan voor de achttienjarige Robert Muric van Dinamo Zagreb.

Milik is blij met zijn overstap naar Amsterdam: "Ajax is een grote club met een goede trainer", zegt hij. "Ze zijn al vaak landskampioen geworden. Ik hoop volgend seizoen van grote waarde te kunnen zijn voor het team. Ik kijk ernaar uit om in de Nederlandse competitie te spelen. Uiteraard hoop ik ook veel doelpunten te kunnen maken."

Denk je dat Arkadiusz Milik een succes wordt bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, zijn statistieken spreken niet voor hem, maar dat was bij Pelle ook niet zo. We zullen zien, ik ben nog niet overtuigd. Maar dan, ik was wel overtuigd over Bojan, dus mijn inzicht zegt ook niet alles.

Welkom Milik!

15 mei 2014 om 19:41

Zoek hem maar eens op youtube op. Niet dat youtube een garantie is op succes, maar deze man kan aardig voetballen. Goede techniek, hakje hier hakje daar, balletje tussen de benen van de tegenstander door, kan koppen, snoeihard schieten. Heeft wat pech gehad met paal en lat en ballen van de lijn, anders hadden die statistieken er heel anders uitgezien. Ben positief verrast... en zeker na Sig die absoluut niet kan voetballen is dit een verademing om te zien.

15 mei 2014 om 20:25

Allemaal leuk en aardig maar wie bediend hem? De aanvoer bij Ajax is zo pover.

15 mei 2014 om 20:38

Bojan laat ook hele aardige dingen zien op YouTube

15 mei 2014 om 20:40

goede techniek? deze man kan echt niet goed een mannetje voirbij hoor. echt geen dribbelaartje.

15 mei 2014 om 20:43

Voetbalzone is wel erg blij dat Ajax een nieuwe speler geeft aangetrokken ofnie ?? Door 2 x op de hoofdpagina te zetten .

15 mei 2014 om 21:15

Heeft ook kwaliteiten, maar hij leeft niet helemaal voor zijn sport. Traint niet extra ect. Is wel prima speler natuurlijk. Anders kom je niet bij zulke grote clubs terecht.

15 mei 2014 om 21:37

Bojan liet af en toe ook leuke dingen zien bij Ajax. Ik denk dat als hij nog een seizoen was gebleven dat ie zich echt had kunnen laten zien. Maar Milik en Zivkovic zijn goedkoper en blijven waarschijnlijk langer bij Ajax, als ze het goed doen.

15 mei 2014 om 21:38

Viktor Fischer, Ricardo Kishna, Anwar El Ghazi, Lesly de Sa en de middenvelders & opkomende backs.

15 mei 2014 om 21:40

World. Vraag jezelf eens af hoeveel assists al die genoemde spelers hebben per seizoen. Ik waarschuw je: schrik niet van het belabberd lage aantal.

15 mei 2014 om 23:04

Lee112,

Milik kan een bal uitstekend vasthouden, waardoor er spelers kunnen aansluiten om de combinatie aan te gaan of om zelf op doel te schieten.

Door zijn lengte kun je hem ook door de lucht aanspelen.

Heb wel een goed verwachtingspatroon van hem.

16 mei 2014 om 00:34

Leeuw. Ik hoop het. Ik ben in ieder geval benieuwd. Wel vind ik dat er een echte vleugel moet komen. Om de aanvoer richting de spits te versterken.

15 mei 2014 om 19:49

Statistieken zijn cijfers en zoals je het al prima verwoord ; bij Pellé was het ook alles behalve bijzonder. Mocht Milik er 25 maken dan heeft niemand het er meer over. Ik ben benieuwd wat ie allemaal in z'n mars heeft.

15 mei 2014 om 19:55

Ben ik de enige die vind dat deze transfer te gênant voor woorden is? Ik bedoel, Ajax, 4x achterelkaar kampioen van Nederland die zo'n speler haalt? En dan te bedenken dat hij nog ook is basis gaat staan. Lachwekkend niveau daar.

15 mei 2014 om 20:00

You Tube is nu niet bepaald een goed scouting systeem.

15 mei 2014 om 20:26

waarom ? is gwn een talent
heef took tegen duitsland gespeeld afgelopen week
en ik zie net dat je naam bursaspor is dus ga niet over laag niveau beginnen

15 mei 2014 om 20:51

Ik ben het helemaal met je eens hoor , schandalig slechte aankoop !! Die statistieken zijn natuurlijk al lachwekkend , daarnaast heeft hij het afgelopen jaar geen 1 competitie wedstrijd 90 minuten gespeeld dus waar beoordeeld Marc Overmars hem in godsnaam op ? De meeste minuten ( 73 )heeft hij gemaakt in de wedstrijd Leverkusen 2- Schalke 2 van 25 mei 2013 !!! En die moet Ajax nu verder gaan helpen ....zucht ....

15 mei 2014 om 21:02

Lees de tekst nou is even, voordat je zoveel onzin verkondigt.
Ajax volgt hem al jaren, die statistieken zijn niet zo slecht als je naar de BL kijkt.

Augsburg speelt een heel verkeerd type voetbal voor een spits.
Alleen maar lopers als Altintop en Molders.

Maar hij heeft ook voor jong polen in de kwalificatie voor de EK 9 goals in 6 wedstrijden gemaakt. Dat is meer dan Morata voor Spanje bijvoorbeeld.

15 mei 2014 om 21:10

Je komt wel bij het groepje kortzichtige mensen. Prima speler, groot talent. Heeft in totaal 6 hele wedstrijden meegedaan (minuten bij elkaar) in een team dat op de counter speelt.

15 mei 2014 om 21:19

Wat is de onzin dan precies ? Sinds januari dit jaar 8 halve wedstrijden, dat zijn bij elkaar 4 hele wedstrijden in 5 maanden , maar iedereen is er van overtuigd dat hij het hier goed gaat doen , lachwekkend !! Zegt de naam Angelos Charisteas je nog wat ?

15 mei 2014 om 21:34

lukio583

Tuurlijk mag je talenten erbij halen, maar deze speler wordt gewoon gehaald als basisspeler.
Bursaspor, de nummer 10 van de Turkse competitie heeft een sterkere selectie dan Ajax. Beter begin je niet over lage niveaus.

15 mei 2014 om 21:38

Hij heeft maanden om fit te worden. Je doet alsof het seizoen morgen begint. Hoeveel wedstrijden had Pelle gespeeld voordat hij naar de kuip ging?

15 mei 2014 om 22:26

@baradona

Ja, dat is een hele andere naam dan Arkadiusz Milik

15 mei 2014 om 22:34

@bursaspor

Bursaspor een sterkere selectie dan Ajax ?
Zuurstof gebrekje gehad ?

15 mei 2014 om 22:40

@baradonna
Lees nou eerst eens voor je reageert.

Hij speelt/speelde bij een team dat Niet wilde voetballen en dan ook "maar" 48 x scoorde in de gehele competitie.
Met alleen maar lopers iets wat deze Milik niet is een doodloper zoals Altintop wel is.

15 mei 2014 om 23:10

Uhm. Ajax en Bursaspor hebben een redeljjk gelijkwaardig selectie hoor.

Sebastián Frey, Taye Taiwo, Fernando Belluschi, Serdar Aziz, Fernandao, Basser zouden met gemak in de basis staan bij Ajax. Achja, ik kan ook andere namen noemen maar die ken jij niet want jij hebt totaal geen verstand van Bursaspor.

15 mei 2014 om 23:15

baradona,

Was dat niet die aanvaller die met Griekenland Europees kampioen werd in 2004, waarbij ze in de poulefase gelijkspeelden tegen Spanje en wonnen van Portugal.

Vervolgens won Griekenland van Frankrijk in de kwartfinale, in de halve finale wonnen ze van Tsjechië en de finale wonnen ze weer van Portugal waarbij Charisteas de winnende goal maakte.

Bedoel je die gigant die zelfstandig zijn land de Europese titel heeft gegeven.

15 mei 2014 om 23:24

@bursaspor
Nee dat klopt Bursaspor en hoe zou dat komen ?
Zal ik het zeggen.... omdat ze niet zo goed zijn en geen europees voetbal kunnen afdwingen waarin ze zichzelf kunnen laten zien.

Behalve die tweeluik tegen Twente, waarin ze ook niets te vertellen hadden.

16 mei 2014 om 00:10

Exact die Gigant(ische) Miskoop bedoel ik , en die was echt wel 5 stappen verder als deze jongen hoor.

16 mei 2014 om 00:30

Je zet je zelf wel voorschut albertinio

Bursaspor niks te vertellen tegen Twente? Ze hadden de thuis wedstrijd gewoon met 3 1 gewonnen dus lul niet.

16 mei 2014 om 09:37

Ze wonnen ja maar dat was puur op de counter, voetballend niets te vertellen.
Doet er voor de rest niet toe de Turkse competitie is niet sterker dan de Nederlandse dus Bursaspor is van het niveau Az ongveer.

15 mei 2014 om 20:04

Alle ballen op Milik dus komend seizoen. Laten we hopen dat ze ook een plan B hebben (zou koeman zeggen)

"bij Ajax wilden we voor volgend seizoen een aanspeelpunt aantrekken voor in de voorhoede", zegt directeur voetbalzaken Marc Overmars. "ik denk dat Milik aan dit profiel voldoet. Hij is een speler die de bal goed bij zich kan houden want hij is fysiek sterk, hij heeft een goed schot en is gevaarlijk in het zestienmeter gebied."

Ik hoop dat ze bij Ajax hebben geleerd van hun fouten, maar als je dit leest past Siggy toch ook in het profiel. Fysiek sterk, maar niet echt het juiste aanspeelpunt gebleken.

15 mei 2014 om 19:27

Siggy is niet echt een aanspeelpunt, want hij heeft een hele slechte aanname. De meeste ballen springen een meter van zijn voet af........

15 mei 2014 om 19:29

Precies. Daarom is het ook zo gek dat Marc dit zegt; "hij is een speler die de bal goed bij zich kan houden, want hij is fysiek sterk". Een bal goed bij je houden is nou niet echt een logisch gevolg van fysiek sterk zijn gebleken.

15 mei 2014 om 19:31

Dat zeiden ze volgens mij ook over Siggy ja!

15 mei 2014 om 19:48

@steccy

Ik weet niet of je wel eens voetbal kijkt maar een bal vasthouden is wel degelijk een logisch gevolg van je fysiek.

15 mei 2014 om 19:59

Ik vind het nogal kortzichtig gedacht, het is veel meer dan alleen fysiek sterk zijn. Beste voorbeeld is misschien wel Sightorsson.

15 mei 2014 om 20:04

Wat een onzin steccy heeft gewoon gelijk, Hij bedoelt te zeggen dat Sigtorsonn fysiek ook gewoon redelijk sterk is maar hij mist de techniek om ballen goed aan te nemen en bij zich te houden, dus wat hij zegt klopt gewoon.

15 mei 2014 om 19:28

Siggie kan geen bal aanemen noch bij zich houden en verliest elk kopduel

15 mei 2014 om 19:56

Sigthorson is nooit een goed aanspeelpunt geweest.
Als hij een bal aan probeert te nemen wijkt hij zo 20 meter uit naar rechts links of terug.
Een heel slecht aanspeelpunt.
Hoesen is een beter aanspeelpunt dan sigthorson.

15 mei 2014 om 20:00

Kortom; een fysiek sterke speler is niet automatisch een goed aanspeelpunt. Volgens mij zijn we het gewoon allemaal met elkaar eens hier hoor

Die 4e alinea staat in ieder topic over Milik.

Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel, hopelijk maakt hij de mooie woorden van Overmars waar!

Hij hoopt van grote waarde te zijn voor het team. Dat klinkt iig goed.

Mooi goede speler voor ajax, jonge poolse international met een optie tot koop! Mocht hij niet bevallen hebben we geen risico, maar ik denk wel dat hij het kan maken. Wat mij betreft mag Sigi nu echt weg, net als Hoessen.

Ik zie dan nog graag kostic, heitinga (vm) en van der vaart komen. Siem de Jong en Vermeer kunnen dan ook vertrekken, siem mag wel blijven in plaats van van der Vaart. Dan hebben we wat ervaring erbij en clubmensen voor de toekomst en met kostic een extra buitenspeler. Wat mij betreft zijn we dan klaar voor het volgende seizoen.

15 mei 2014 om 19:34

Toch zie ik liever Ziyech komen dan Kostic. We hebben met Fischer en Kishna al twee linksbuitens. En aangezien ik persoonlijk vind dat Serero te weinig rendement in zijn spel heeft en we iemand missen die vanuit het middenveld een steekpaas kan geven. Ziyech lijkt mij de ideale vervanger voor Serero.

15 mei 2014 om 19:51

Ik heb wel vertrouwen in Serero, Ziyech is een leuk talent hoor maar geen garantie. Moet Serero wel verlengen anders ga ik voor jouw scenario.

Ik wil er graag nog extra buitenspeler erbij, zelfs een talent als Kishna zal een mindere periode krijgen. Kostic is een speler die mooi buitenom kan met een prima voorzet.

GK: Cillessen, Van der Hart, Leeuwenburgh
RB: Van Rhijn, Ligeon, Tete
Rcv: Veltman, van der Hoorn, Sporkslede, van Bruggen (a1)
Lcv: Moisander, Denswil, Mirani (a1)
LB: Boilesen, Dijks, Riedewald
VM: Blind, Heitinga, Bazoer
AM 1: Klaassen, Duarte, Andersen
AM 2: Van der Vaart, Serero, Vissers (a1)
RA: Schone, Kishna, El-Ghazi, de Sa
Sp: Milik, Zivkovic, Menig
LA: Fischer, Kostic, Acolatse

15 mei 2014 om 20:03

Hmm toch een beetje een vreemde opmerking. Over Serero valt volgens mij niet heel veel te klagen in combinatie met Klaassen en Blind op het middenveld. Vullen elkaar goed aan. En Als Serero niet mag spelen volgens jou, dan zet je schone daar neer, maar dan heb je helemaal geen goede rechtsbuiten meer. Dus een rechtsbuiten is sowieso meer dan welkom.

15 mei 2014 om 21:27

Serero speelt inderdaad leuk mee, maar voegt naar mijn mening veel te weinig toe. Wegdraaien en rondtikken kan hij leuk, maar een schot heeft hij niet, zelden tot nooit een bepalende steekpaas. Dat moet je toch hebben op het middenveld. Aangezien Klaasen een lopende middenvelder is moet er toch een passende(met een goede steekpaas) middenvelder naast staan. Dat mis ik bij Serero.

15 mei 2014 om 21:42

Waar is Dejan Meleg?

15 mei 2014 om 22:05

Op basis van wat heb je vertrouwen in Serero? Vond 'm dit seizoen best matig spelen al had ie wel enkele uitschieters. Het probleem is dat hij nogal veel balverlies lijdt en dat baart me zorgen. Als je Ziyech in huis haalt heb je een speler in huis met een hele goede/fijne techniek en goed overzicht. Het blijft echter wel de vraag of hij het niveau van Ajax aan kan maar ik ben er van overtuigd dat hij een stap hogerop kan.

Een flankspeler moet er inderdaad nog bij komen. Wie weet komt Muric nog ondanks dat gesteggel over zijn contract .

15 mei 2014 om 23:34

Heeft een korte draaicirkel, prima loopvermogen, snelheid, inzicht en handelingssnelheid. Alleen het echt gevaar dmv. van dribbels, afstandsschoten en steekballetjes ontbreken nog wel, dat heeft Duarte dan weer meer.

Ziyech doet het goed bij Heerenveen maar is in mijn optiek niet veel beter (wel jonger) dan Duarte. Lijken vrij veel op elkaar, beide gevaarlijk van bv. afstand. Zit zeker potentie in maar nee niet prio 1 voor ajax, dat is toch wel een buitenspeler en een VM in mijn ogen.

Meleg zou ik verhuren overigens en Muric is een optie dan zou ik de Sa ook verhuren.

15 mei 2014 om 19:35

Met alle respect, maar waarom zou een dure Heijtinga moeten komen als je Blind, Duarte en Bazoer hebt? Dat lijkt me wat overdreven.

15 mei 2014 om 19:38

Ik denk dat Heitinga alleen interessant is voor Ajax als Moisander vertrekt. Als ervaren man achterin. Want met die twee broekies (veltman en Denswil) ga je de oorlog niet winnen!

15 mei 2014 om 19:52

Nee hoor. Ervaring ten eerste en daarnaast heb je dan een mooie brede selectie. Duarte is een AM en met Bazoer en Blind alleen voor VM kom je er nog een tekort.

15 mei 2014 om 19:59

Ik niet een rechtsbuiten er bij en ajax is er klaar voor.

Nu denk ik pas dat fischer ergens in november er weer bij komt.
Maar spelen moet hij.

Jasper
Van rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Andersen
Kishna
Milik
Fischer

*hij is een speler die de bal goed bij zich kan houden want hij is fysiek sterk, hij heeft een goed schot en is gevaarlijk in het zestienmeter gebied."* Zeiden ze dit niet ook over Sightorsson?

ON: Hoop dat deze jongen wel een meerwaarde voor Ajax gaat zijn komend seizoen. De afgelopen jaren zijn de meeste aanvallers die werden aangetrokken toch mislukt.

Ik snap de keuze van Ajax niet of ze moeten opeens een heel andere spelopvatting hebben ingenomen voor het volgende seizoen.

15 mei 2014 om 20:41

Verklaar je nader? Ze wilden toch altijd al een fysiek sterke spits die goed is in de combinatie? Kijk maar naar Sigi, echter is die voetballend slecht gebleken, dus moet er nu een betere voetballer komen te staan die echter nog wel de fysieke kenmerken heeft.

Welkom bij de club! Ik ben sowieso blij dat het lijkt alsof Ajax dit jaar wat sneller is met transfers afronden en spelers binnenhalen. We hebben straks bij het begin van het nieuwe seizoen misschien wel een team staan met allemaal spelers die de hele voorbereiding hebben meegemaakt. Dan hebben we volgens mij al een voorsprong ten opzichte van de afgelopen jaren!

Voordeel van de twijfel dan maar.

Ik heb er niet zo veel vertrouwen in op voorhand. Gezien zijn statistieken en speeltijd is dat ook logisch. Daar Overmars jonge talenten wel regelmatig goed inkoopt, faalt hij geregeld als hij een speler moet kopen die er meteen moet staan of waarvan je zou verwachten dat die er meteen kan staan (Vd Hoorn, Duarte, Sana, huurlingen Cuenca en Bojan). Maar goed, ze zien in ieder geval bij Ajax ook in dat er meer kwaliteit bij moet voorin.

15 mei 2014 om 19:39

Duarte is gewoon een goeie speler hoor! Het is gewoon dat Serrero en Klaassen dit seizoen doorbraken en dat Frank de Boer het middenveld Serrero - Klaassen - Blind het liefst zo weinig mogelijk wilde veranderen.
In de weinige wedstrijden die Duarte heeft gespeeld, heb ik 'm wel goed zien spelen. O.a. tegen Barcelona.

15 mei 2014 om 20:42

@ Azet

Het middenveld van Ajax is creatiefarm en dat komt mede door Serero. Ik had gedacht dat Ajax na Eriksen voor een goede vervanger zou gaan, maar een echte vervanger is niet gekomen. Dat is een van de hoofdoorzaken van het vaak vreugdeloze spel van Ajax dit seizoen. Duarte is een aardige speler, maar was blijkbaar niet goed genoeg om meer te brengen dan Serero in de ogen van De Boer.

15 mei 2014 om 21:00

@hennie. Daarom baal ik er ook van dat bojan vertrekt, volgens mij kan hij namelijk de 'eriksen' rol prima invullen: perfecte balaanname, ziet de ruimtes goed, en kan een prima steekpass geven in een split second. Ik denk dat hij volgend seizoen echt had kunnen vlammen. Ook al is hij van nature een spits, ik had het graag gezien met hem als vervanger van serero.maar ws ben ik de enige.

15 mei 2014 om 21:39

Ik denk dat Andersen de vervanger had moeten zijn en dat zij daarom geen"waardige" vervanger hebben gehaald. Hopelijk kan hij die rol wel aan komend seizoen. Serero is wel beter dan Duarte, alleen is hij niet beslissend genoeg.

15 mei 2014 om 20:53

Vdhoorn werd niet gehaald direct voor de basis Cuenca raakte na 2 wedstrijden geblesseerd sana was ook voor de breedte en duarte en Bojan deden het op hun eigen positie helemaal niet onaardig maar moest steeds van plek wisselen.

Serrero was een aantal weken geblesseerd en er werden prompt veel punten verspeeld, serero was een van de beste afgelopen jaar.

15 mei 2014 om 21:44

Eindelijk iemand die ziet hoe belangrijk Serero was dit seizoen. Voor de positiespel w hij belangrijk, veel beweging, versnelt t spel af en toe, goed in drukzetten met zijn loopvermogen en zette goede combinaties op. Maar wordt afgerekend op zijn doelgerichtheid.

15 mei 2014 om 22:31

Ja terwijl die andere middenvelder ( Klaasen ) er gewoon netjes 10 maakte in zn eerste jaar.

Nou ja, gelukkig voor hem was dus niet een criterium "scoort veel".

Die Milik gaat het helemaal maken in Amsterdam, hier nog een stukje wat Milik zelf ervan vindt:

Ik hoop volgend seizoen van grote waarde te kunnen zijn voor het team.

Kijk ernaar uit om in de Nederlandse competitie te spelen.

Uiteraard hoop ik ook veel doelpunten te kunnen maken', zegt Milik op het digitale huis van Ajax.

Dit zou na Schöne wel eens het volgende kassakoopje kunnen zijn, wordt bij Ajax nog geen melding gemaakt dat ze hem eventueel kunnen aanschaffen.

Welkom in het prachtige Mokum, ik ben zeer benieuwd wat hij kan brengen. Zijn statistieken zeggen mij niet zoveel omdat er in het buitenland wel meer (potentiële goede) spelers verpieteren omdat veel clubs niet echt een beleid hebben om spelers beter te maken, maar ook omdat spelers zelf te snel naar een grotere competitie trekken. Dus laten we met zijn allen even afwachten, en wat betreft de ervaring heeft Ajax gezegd dat daar nog steeds naar gezocht word en die ervaring hoefde niet perse in de spits of vleugelspeler gevonden te worden.

Ben erg benieuwd! Maar goed, zivkovic zal zeker veel druk op hem uitoefenen. Nu nog een goede rechtsbuiten en extra breedte aankoop voor de vleugels. Voor de breedte aankoop kijken naar een type aankoop schone. Goedkoop en een harde werker.

Huren is altijd goed want zo lopen we geen risico mocht het niks worden en kunnen we rustig verder scouten of Zivkovic de kans geven.

Alleen Ziyech nog halen voor Serero, Heitinga voor Moisander en nog een AMR en we zijn klaar.

Ik heb wat wedstrijden en beelden van deze jongen gezien ben echt positief verrast. Qua type lijkt hij op Zlatan, geen kleine jongen die kopsterk is en een goede functionele techniek en een uitstekende trap. Zeer goede balaanname en inzicht. Nu moet hij zich nog ontwikkelen en zich aanpassen aan ons systeem Hoop dat hij de tijd krijgt om zich echt te ontwikkelen en bewijzen. Veel slechter als Siggy kan het niet.

Ik dacht dat ajax meer met hun jeugd wou gaan doen..? Maar t is wel een goede aankoop denkik maar hoop dat t niet tenkoste van zivkovic gaat zeker als hij na een jaar weer terug gaat....

15 mei 2014 om 20:55

Zivkovic begint in jong ajax dat is al een tijdje bekend hoor.

15 mei 2014 om 21:13

Zivkovic is pas zeventien. Die heeft nog zeker wat tijd nodig voordat hij een vaste kracht in Ajax 1 kan worden.

15 mei 2014 om 23:49

Ja dat doen ze toch ook. Ik zou zeggen pak het telraam en ga de spelers uit de jeugdopleiding eens tellen! In de basis van nu;

Van Rhijn, Veltman, Boilesen, Blind, Klaassen, Serero (ajax Cape Town), Fischer. Dat zijn er 7 van de 11. Op de bank zitten dan nog Vermeer, Ligeon, Denswil, Riedewald, Siem de Jong, Andersen, de Sa en Kishna.

Tuurlijk moet de selectie aangevuld worden met toptalent zoals Zivkovic en Milik lijkt mij ook wel wat! In ieder geval het juiste type dat ze voor ogen hebben.

Erg blij mee, deze jongen past precies in het systeem en manier van spelen.
Groot, sterk, scoort makkelijk en kan voetballen!

Zo te lezen hebben ze hem dus al langer op de korrel gehad. Ik heb er dan ook vertrouwen in.

Die gewilde rechtsbuiten mogen jullie kopen in Eindhoven. Narsingh mag wel weg hier wmb.

Het is Ajax toch gelukt een (bijna) niet scorende spits voor een prikje op te halen. Goed werk, Marc! Op naar de volgende miskoop....

15 mei 2014 om 22:35

pinko, die jongen heeft nog geen bal getrapt voor Ajax en jij hebt het over een miskoop. Geef die jongen het voordeel van de twijfel en beoordeel hem na een wedstrijd of tien. Milik is een fysiek sterke spits en kan zo maar het perfecte aanspeelpunt worden, niet geschoten is altijd mis. Een miskoop zal het niet worden, Ajax huurt Milik met een optie tot koop.

15 mei 2014 om 23:46

Volgende miskoop? Uiteraard kan niet alles goed gaan zoals bij Sana en Hoesen, maar dat zijn dan ook koopjes van een paar ton. Krkic en Cuenca waren gehuurd, ook geen groot risico gelopen. De overige aankopen van Overmars doen/deden het prima;

Moisander, Schone, Poulsen, Babel. Duarte heeft het aardig gedaan, komt volgend jaar wel! En in van der Hoorn heb ik ook nog het volste vertrouwen. Kun je beide (nog) niet als miskoop bestempelen na een jaar.

Hendriks, Honer, Vermeij, Lobotka, Meleg zijn spelers voor jong ajax, hebben ook bijna niks gekost en zit nog steeds potentie in. Zeker in Lobotka, Meleg en Hendriks.

Sigthorsson, Boerrigther en Cillessen waren van voor zijn tijd. Belangrijkste is nog wel dat hij zich houdt aan het beleid en veel talenten uit de eigen opleiding een kans geeft. Die hij bovendien heel aardig aanvult met; Bazoer, Andersen, El-Ghazi, Cerny!, Karlson, Leyder (aanvoerder belgie onder de 17).

16 mei 2014 om 19:20

En worden vervolgens verkocht voor vele miljoenen().....het zou voor Ajax leuk zijn een paar gearriveerde, spraakmakende spelers te kopen met toegevoegde waarde.. Maar dan moet je risico durven lopen, wat niet past bij het huidige beleid. Dan maar weer mooi een seizoennetje breedtevoetbal...

Stond bekend als de nieuwe Lewandowski. Ben benieuwd hoe hij het doet. Hopelijk kunnen wij Zivkovic voor een jaar weer terug huren, om hem te laten doorrijpen in de Eredivisie en eventueel Europa League.

Snap deze transfer niet? balvast is Hoesen ook. en Hoesen heeft een goede techniek alleen het afmaken laat soms wat te wensen over maar hij zal zeker niet minder zijn als deze huurling. Ik zou Hoesen nog ff erbij houden. Iedereen haat op Hoesen maar geef hem het vertrouwen zoals sigti kreeg en geloof me hij gaat vanzelf scoren. hij is gewoon een laatbloeier niks mis mee. hij is balvast kan goede bal kaatsen met de rug naar de goal.

15 mei 2014 om 23:33

get busy, ik begrijp deze transfer wel. Hoesen is gewogen en te licht bevonden. Leuke speler voor Waalwijk, Breda enzovoort, maar totaal ongeschikt voor Ajax. In 7 seizoenen betaald voetbal kwam hij 86 keer aan spelen toe en scoorde hij 22 doelpunten. Gewoon een te laag gemiddelde voor een spits. Ik ben blij dat het boek Hoesen gesloten is en Ajax kiest voor een beter alternatief in de spits.

15 mei 2014 om 23:35

Vind ik niet juist. Veel balverlies en niet vaardig genoeg in de kleine ruimtes, ook niet sterk in de lucht.. Milik lijkt op het eerste oog hier sterker in te zijn.

16 mei 2014 om 00:06

afcanats, ik ben het volledig met je eens. Hoesen viel juist door de mand door zijn balverlies en beperkte techniek in de kleine ruimte. Hij kon nauwelijks een bal vast houden. Met Milik haal je waarschijnlijk een kopsterke spits in huis en een spits die door zijn fysiek het spel beter kan verdelen. Misschien wordt Milik wel een spits die je het best kan vergelijken met Pelle. Hopelijk weer eens een spits bij Ajax die zich niet als een juffertje weg laat zetten en als aanspeelpunt kan fungeren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren