Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bedrijf van Abramovich wordt waarschijnlijk hoofdsponsor Vitesse

Laatste update:

Telecomprovider Truphone heeft de beste papieren om de nieuwe hoofdsponsor van Vitesse te worden, zo meldt de Gelderlander donderdag. De eventuele samenwerking met het Londense bedrijf zal ongetwijfeld voor commotie zorgen: Chelsea-eigenaar Roman Abramovich heeft namelijk 23,3 procent van het aandelenpakket in zijn bezit.

/

Er is de laatste jaren het nodige gezegd en geschreven over het samenwerkingsverband tussen Vitesse en Chelsea. Het verhaal van oud-Vitesse-eigenaar Merab Jordania over de strakke hand van Chelsea in Vitesse en 'het verbod' voor de Arnhemse club om kampioen te worden en in de Champions League te spelen heeft alleen maar voor meer vraagtekens gezorgd.

Vitesse wil de op handen zijnde deal met Truphone bevestigen noch ontkennen. "Wij kunnen er niet op ingaan", laat een woordvoerder weten. "We werken elke dag hard aan onze relaties met partners en sponsoren. Daar hebben we nu niets over te melden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, het is toch wel duidelijk hoe die constructie in elkaar zit. Waarschijnlijk niks aan te doen.

1 mei 2014 om 07:45

Ja het is dit of failliet gaan denk ik voor vitesse.

1 mei 2014 om 08:23

klopt, maar ik kan me er niet druk om maken...ik hoop wel dat er wat meer structuur in de club komt, minder gehuurde spelers etc

ik vind het alleen maar mooi als er flink geld in gepompt wordt, daar wordt onze competitie sterker van en zullen de andere clubs ook mee moeten

1 mei 2014 om 08:35

Andere clubs kunnen niet mee, want door het strakke beleid van de Knvb wordt het onmogelijk om maar geld in de club te pompen wat er niet is. Dat is alleen maar goed, zodat je niet zo een praktijken krijgt als in Spanje.

1 mei 2014 om 08:47

het zorgt er toch gewoon voor dat bijvoorbeeld ajax en psv moeten zorgen dat zoals vroeger, vooral bij ajax, de jeugdopleiding weer belangrijk wordt en bij psv misschien toch weer het beter scouten ipv de beste spelers van de subtoppers in nederland ophalen voor veel geld...

dat psv nog een romario of ronaldo haalt zal niet meer meevallen, maar nu is het wel heel triest...het lukt groningen toch ook om suarez te halen

het heeft niet met veel meer investeringen de maken maar met meer creativiteit van de clubs op zich, het maakt de andere clubs gewoon scherper

1 mei 2014 om 08:58

En terecht! Er zit toch niemand te wachten op taferelen ala Spanje. Schulden van hier tot Tokio en miljoenen in spelers investeren. Ik vind dit soort praktijken onterecht en ik hoop dat de Uefa nu ook is echt snel gaat komen met dat Financial Fair play. Geld wat een club niet heeft moet niet uit gegeven kunnen worden. Dit moeten ze ook in Engeland maar is even toepassen met al die externe geldschieters. Dan wil ik nog wel is zien of Engeland de sterkste competitie blijft van de wereld.

Echt petje af voor de Knvb, om het hier in Nederland niet toe te staan.

1 mei 2014 om 09:02

Je stelt het nu wel heel simpel tinuske80, bij Ajax is de jeugdopleiding heel belangrijk en er stromen ook talenten door maar met alleen talenten red je het niet. Daarbij zijn de Engelse clubs ook steeds jongere spelers aan het scouten en overal vandaan aan het halen waardoor het voor clubs in Nederland ook lastiger wordt om ze binnen hun eigen opleiding te houden. En je voorbeeld van Groningen met Suarez is heel leuk hoor maar dat lukt Groningen ook niet elk jaar dus dat is ook onzin. Als alles in het leven zo simpel was als jij stelt zou het er allemaal heel anders uitzien.

1 mei 2014 om 09:03

Het is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Dat Groningen destijds Suarez vond en kocht, was echt puur geluk. Groningen dacht met Texeira hetzelfde te behalen en we weten allemaal hoeveel kwaliteit er tussen beide spelers zit. Zelfs Groningen krijgt het nu niet meer voor elkaar om spelers als een Suarez te halen.

1 mei 2014 om 09:04

stefayno

ben ik het helemaal mee eens, alleen zou het voor alle landen moeten gelden, en dat krijg je nooit voor elkaar...ik weet ook niet of de uefa echt een voorstander is van ffp...die moedigen corruptie alleen maar aan

1 mei 2014 om 09:20

marchello

in 1995 waren het ook allemaal jonge jongens, veel uit eigen jeugd..nu zal het niet meer meevallend dat niveau te halen maar met goede jeugd en een paar gerichte aankopen kun je ver komen

kijk naar je eigen club, die met zijn eigen jeugd heel goed presteert, en hopelijk met een stijgende lijn nu de financien ook weer beter gaan bij feyenoord

stefayno

puur geluk, tja zonder geluk vaart niemand wel.... als je er 5 haalt voor weinig en er zit 1 speler bij die in de buurt van het niveau suarez/tadic komt is het toch ook goed?

1 mei 2014 om 10:11

Haha lol @ "zelfs" Groningen. Iedere club heeft wel eens een toevalstreffer. Of kan je ook zeggen: "zelfs" VVV kan geen Honda meer vinden

Haha, uitstekend. En dan natuurlijk nog wat extra geld doorsluizen. Prachtig dat we zometeen een club hebben met een sponsor die totaal geen marktaandeel heeft in het Nederlandse landschap. Ik kan me er niet eens druk om maken. Ik vind het zelfs knap dat Vitesse ondanks alles blijft beweren een onafhankelijke club te zijn.

1 mei 2014 om 08:10

Nu kan het ook zo zijn dat je shirtsponsor wordt om juist wel marktaandeel te verkrijgen. Het bedrijf is wel in Nederland actief (althans heeft een Nederlandse website).

Maar goed de bedragen die genoemd worden, zijn dusdanig hoog, dat het wel duidelijk is dat het hier gaat om aanvulling van tekorten om te voldoen aan Ffp.

1 mei 2014 om 08:23

Ja, alles is mogelijk. Plannen om iets op te starten in Nederland kunnen er zijn. Maar dit is zeer onwaarschijnlijk en ook nog totaal onbekend. Van mij mogen ze hoor, daar gaat het niet om. Maar zoals je zelf al aangeeft is het een noodgreep vanwege andere redenen.

1 mei 2014 om 08:28

Moet het ook nog goed gekeurd worden?
Ik dacht namelijk dat je het moet aangeven en dat er dan word vergelijkt wat de waarde van de club is en of dat binnen het gesponsorde bedrag zit.
Dat dacht ik ergens een keer te lezen.

1 mei 2014 om 08:29

Dit is een mobiele aanbieder gericht op de zakenman die de wereld over reist en niet eecht voor de doorsnee nederlander, dus de sponsoringf is niet logisch. Aan de andere kant doen bv de Verenigde Arabische Emiraten hetzelfde met Etihad, al kan je daarvan zeggen dat praktisch iedereen vliegt.

1 mei 2014 om 08:38

@wve
Dat klopt, de FFP commissie zal onderzoeken of het een marktconforme prijs is. Aangezien Vitesse de afgelopen 2 jaar ruim 20 miljoen per jaar tekort komt moet het gat gedicht worden met een sponsor van meer dan 20 miljoen op jaarbasis wil je deze lijn doortrekken. Gezien contracten van bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord wat grotere clubs zijn en aantrekkelijker om te sponsoren zal dat niet markt conform zijn aangezien Ajax bijvoorbeeld rond de 12 miljoen kreeg per seizoen.

1 mei 2014 om 09:28

Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat zomn commissie bepaalt hoeveel een sponsor mag betalen?

Bij spelers is er sprake van wat de gek ervoor geeft of worden er door marktwerking belachelijke bedragen betaalt, maar zodra het om een plaatsje op een shirt gaat gaan mensen beoordelen of het bedrag wel juist is.

Ik hoop dat ze daar een list voor bedenken. Misschien iets met een paar bedrijven van vriendjes van Abramovich, die ook graag op het shirt "wilden" waardoor het sponsorbedrag flink gestegen is. Laat ons in Nederland ook lekker een club krijgen waar alles mogelijk is in plaats van die ontwikkelingen te remmen.

1 mei 2014 om 10:31

Het is toch bekend dat er duidelijk banden zijn met chelsea. Alleen vitesse speelt het slim. Gewoon blijven ontkennen zodat er nooit een verkeerde uitspraak komt waarbij dingen kunnen worden onderzocht.

Verder vind ik het prima dat het een bedrijf is die niet in Nederland gevestigd is. Dat betekend dat er "vreemd" geld in Nederland komt. En mocht Vitesse spelers kopen in eigen land zoals al is gebleken dan worden de andere clubs ook alleen maar beter van.

1 mei 2014 om 11:03

@keez1988
Het doel van FFP is om ervoor te zorgen dat clubs niet afhankelijk worden van de inkomsten van een rijke olierus of sjeik. Hiermee wil de Fifa/uefa ervoor zorgen dat clubs hun eigen financiële situatie onder controle hebben en in tijden van crisis of het opstappen van een eigenaar niet direct omvallen en failliet zijn.

Vitesse heeft op dit moment ieder jaar een tekort van 20 miljoen wat wordt aangevuld door de rijke rus (zijn naam is niet te schrijven maar de nieuwe Jordania). Wat denkt u dat er gebeurd als die zegt, toedeloe ik ga er van door? Dan kan Vitesse misschien een doorstart maken in de 5de klasse zondag.

De list die bedacht was, was een bedrijf je flink laten sponsoren ( PSG met 200 miljoen door een bedrijf van de eigenaar bijvoorbeeld) waardoor het op de balans lijkt of er geen verlies wordt gedraaid. De club blijft dan net zo afhankelijk van de baas en daardoor wordt bekeken of de prijs marktconform is.
De list die u voorstelt zal niet werken omdat die commissie nooit gaat geloven dat Vitesse een deal tekent voor 20 miljoen terwijl bijvoorbeeld Ajax (qua marketing naam veel groter wereldwijd (prestaties zal ik nog buiten beschouwing laten)) moeite heeft om een nieuwe sponsor te vinden die de 10 miljoen haalt zoals de huidige sponsor deed. (ik denk dat ze er moeite mee hebben omdat het contract met een half jaar verlengd is voor slechts 3 miljoen.

1 mei 2014 om 11:24

Waar worden bedragen genoemd dan? Heb je daar een bron van of iets?
Bij voorbaat dank.

1 mei 2014 om 13:36

Truphone is al werkzaam in Nederland hoor ;-)

Maar als je bedoeldd dat het marktaandeel klein is: bedoel je dan niet dat we dan 2 zulke clubs hebben?
Ajax wilde zich toch laten sponsoren door het Chinese telecombedrijf Huawei?

Ah joh, verdacht?! Dit!? Dit is gewoon toeval, Vitesse zocht sponsor, Truphone zocht club. Dat toevallig Abramovich aandelen van dat bedrijf heeft, tja daar kan Vitesse toch niets aan doen?!

Trouwens, hoe zat het met Excelsior en Feyenoord, die speelden een aantal seizoenen met dezelfde (weliswaar onafhankelijke) hoofdsponsor terwijl Excelsior de satellietclub was. Dat was volgens mij nooit een probleem. Ik denk dat dit met Vitesse als het uiteindelijk doorgaat niet verboden is, maar dat je hiermee wel nog eens extra de aandacht van de Uefa op je wekt.

1 mei 2014 om 08:25

Nee het is niet verboden omdat Abramovich niet de eigenaar is van a) het bedrijf zelf. en b) niet van Vitesse. dus is dit op papier en in praktijk volkomen legaal.

ik geloof dat er 1 voorbeeld was waar het wel verboden was en dat was destijds met Cska Moskou. Abramovich was destijds in 2004 geloof ik eigenaar van Sibneft (hedendaags onderdeel van Gazprom Neft) en ging een sponsor deal aan met Cska voor 3 jaar. hij was destijds ook eigenaar van Chelsea en dus zorgde dit voor controversie binnen het voetbal, een man bezit een club en begaat een sponsor deal met een club waar hij partner is. (hij is later vrij gesproken van dubbele interesse)

(abramovich was geen voorzitter of eigenaar van Cska, maar een partner in het bestuur)

maar aangezien op papier hij geen eigenaar is van Vitesse, is deze deal natuurlijk legaal.

en overigens zie ik hier vele reacties zeggen dat het verdacht en vreemd is, maar ben ik nu de enige die dit eigenlijk wel verwacht had? hehe, dit is toch juist niet vreemd.

1 mei 2014 om 13:49

Als je even verder kijkt, dan zie je dat dat 'russische netwerk' in het voetbal zeer ver rijkt. Daar vallen o.a. clubs onder als Chelsea, Zenit-St.Petersburg, Rode Ster Belgrado, Schalke 04, Midddlesbrough en Vitesse onder, maar ook de Doyen Group. FC Twente valt daardoor ook weer onder dat netwerk, want dat werkt weer samen met de Doyen Group.

Al die clubs opperen wel zelfstandig (ook Vitesse), maar proberen elkaar wel te helpen.

Het Russische netwerk is niet het enige belangrijke netwerk, maar volgens mij wel de grootste van de 3 grote.
Je hebt ook nog het Pozzo-netwerk (udinese, Watford, Granada en Hercules Alicante) en het Red Bull-netwerk (red Bull Salzburg, Rasenballsport Leipzig, New York Red Bulls, Red Bull Brasil, Red Bull Academy Sogakope en FC Liefering). Het Red Bull-netwerk is overigens wel het makkelijkste te herkennen, want op FC Liefering na hebben ze allen hetzelfde logo.

Ik word echt moe van dat gezeur over Chelsea en Vitesse laat ze lekker ze zijn weer geen kampioen dus ik snap niet dat iedereen maar loopt te zeuren ( misschien toch een beetje jaloezie ofzo? ) en trouwens spelers als atsu piazon traore kalas van aanholt zijn toch (vaak niet altijd ) mooie en goede spelers voor de eredivisie

Vitesse het speeltje van de russen, zou niks meer met mijn club hebben met al dat getruc en verkoop onderling bij die ventjes.

1 mei 2014 om 10:34

haha jij bent dus zon supporter. Dat als het niet gaat zoals jij het wil, wordt je maar supporter van een andere club.

Maar hoe zit dat dan met de FFP. Stel dat ze 50 miljoen aan vitesse schenken per jaar. Mogen ze dan al dat geld uitgeven aan transfers en lonen? Kun je zo het FFP omzeilen?

1 mei 2014 om 08:26

Ja dan is je begroting rond

1 mei 2014 om 08:31

De Uefa zal 50 miljoen nooit goedvinden, want dat is niet marktconform. Ajax, dat per traditie de grootste sponsor heeft, krijgt zo'n bedrag bij lange na niet. Maximaal 5 miljoen zou redelijk zijn, al is dat al aan de hoge kant. Dat betaalt Opel aan Feyenoord.

Daar wil ik overigens niet mee zeggen dat de Uefa 10 miljoen niet toestaat.

Hoe je het wendt of keert, ik zie liever een Arnhems bedrijf of anders een Nederlands bedrijf op onze shirts staan. Maar als die niet willen of interesse tonen, dan houdt het op.

Dan maakt het mij niet uit of Truphone of Kabouter Plop op onze shirts staan, als er maar een aanvaardbedrag hier tegenover staat !

1 mei 2014 om 09:55

Een Arnhems bedrijf is natuurlijk niet realistisch, die kunnen toch nooit het geld opbrengen dat vitesse nodig heeft om ffp te ontwijken? Deze sponsor kan dat wel, dit soort sponsors kunnen echt voor grote bedragen sponsoren, precies wat vitesse nodig heeft.

1 mei 2014 om 10:17

Dat weet ik ook wel, maar het heeft wel mij voorkeur ! Goed voor de achterban en de herkenbaarheid van de club. Maar dat is slechts wishful thinking anno 2014...

Verder tevreden met welke sponsor dan ook, als er maar goed voor betaald wordt. Het zou mooi zijn, als er tzt een bedrag genoemd wordt

1 mei 2014 om 15:45

Snap ik, daar geeft iedereen de voorkeur aan! Maar de huidige markt laat dat niet meer toe, de bedragen zijn gigantisch geworden

Volgens Borgman van De Gelderlander gaay het om een bedrag tussen de 5 en 10 miljoen per jaar.

Als Abramovich 22 procent van de aandelen heeft, dan is het niet "zijn bedrijf" hé. Dan is hij daar minderheidsaandeelhouder (met wellicht wel enige connecties en invloed).

Leuk voor Vitesse maar meer ook niet, heb helemaal niets met die club. Voorlopig doen ze nog helemaal nergens om mee in de eredivisie dus maak ik me er niet druk om. Er zijn wel meer clubs die op handige manieren aan geld zijn gekomen dus kan je overal wel gaan zeuren.

Marktconform bedrag geldt volgens mij alleen als je je laat sponsoren door een bedrijf waar je ook eigenaar van bent. Zo van: mag wel gesponsord worden door je eigen bedrijf, maar dan wel met normaal bedrag.

Als je 22,3% van de aandelen bezit, is er wel degelijk sprake van (gedeeld) eigenaarschap. Aanmerkelijk belang. Maar zoals reeds geschreven heeft Abramovic formeel niets met Vitesse van doen.

Dat bedrijf is niet eens actief op de nederlandse markt, dus lijkt me duidelijk dat dit tegen ffp is ..

1 mei 2014 om 10:36

En waarom is dit tegen de regels in dan? Als een bedrijf wilt sponsoren dan is dat hun pakkie aan.
En wie weet willen ze wel wat in Nederland beginnen.

Verder kijkt de ffp alleen naar het bedrag wat Vitesse zou kunnen krijgen. Of dat wel markt waardig is. Dus we zullen nooit 20 miljoen in het jaar kunnen ontvangen.

1 mei 2014 om 10:52

Als je even gegoogeld had, zie je dat ze pas actief zijn in Nederland. Natuurlijk wil je dan reclame maken om bekend te worden

1 mei 2014 om 11:51

@joeyt als een bedrijf hier niks doet maar toch reclame maakt, is het voor de ffp duidelijk wat het idee achter de sponsoring is. net zoals een bedrag marktconform moet zijn, moet een sponsoring natuurlijk ook gewoon realistisch zijn.

@speedyfire oops ok bedankt dan gaat mijn verhaal idd niet op!

1 mei 2014 om 13:54

Truphone is al ruim een jaar actief in Nederland, maar richt zich vooral op zakelijke klanten (vandaar dat je het misschien niet kent). Het is eigenlijk hetzelfde als Huawei dat Ajax wil sponsoren: het wil groter worden in dat land en zoekt daarom publiciteit via het sponsoren van een bekende club in dat land.

Aja, eerst zien dan geloven. Hier aan de Rijn hoor je wel meer wilde verhalen. Kan me vorig jaar rond dit tijdstip wel heugen dat Gazprom de sponsor werd.

Ik hoop gewoon dat we volgend jaar spelers te huur krijgen op plekken waar het ook echt nodig is.
Dan kunnen we met 2 a 3 gehuurde spelers ver komen. Lees net ook dat als de sponsor deal rond komt ze waarschijnlijk van Wolfswinkel terug willen halen.

Dit is in mijn ogen een prima opstelling dan.

Piet
leerdam
kashia
kalas
achente
Propper
ake
vd Heijden
ibarra
wolfswinkel
atsu
1 mei 2014 om 11:56

Eerst Gazprom, toen Huawei en het werd Youfone. Nu dit bedrijf. Zullen wel zien wat het nu weer gaat worden. De eigenaar van Vitesse heeft vorig weekend iig kunnen zien dat er nog wat bij mag qua spelers.

Het zal allemaal best wel mogen anders doen ze zoiets niet. Slim aangepakt van Chelsea weer. Maar is het niet zo dat het sponsorbedrag niet hoger mag zijn als een bepaald percentage van de begroting ? Vind het alleen wel grappig dat er nog steeds vit supporters zijn die dan beweren dat er alleen maar een samenwerkingsverband bestaat tussen vit en chelsea . Dat de clubleiding dat doet is natuurlijk logisch die kunnen niet anders.

Zolang het niet duidelijk is wie de sponser gaat worden vind ik het ook niet interessant om het er over te hebben. Ik zie wel welke het wordt. Pas dan weten we meer. Uberhaupt goed nieuws als er eindelijk een sponser komt! Prima het wordt tijd.

Mensen hebben het hier over bedragen die ik nergens gelezen heb. Waarom dit soort journalistiek terwijl er nog helemaal geen overeenkomst is? Weer makkelijk dit, ongegronde verdacht makerij die niet berust is op een feit. En weer allemaal mensen die daarop gebaseerd hun menig al klaar hebben. De media heeft sommige mensen wel erg in hun macht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren