Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Verlies tegen PEC vormt toch klein zwart randje bij mij als oud-sporter’

Laatste update:

Ajax verzekerde zich zondag dankzij een 1-1 gelijkspel bij Heracles Almelo van de vierde landstitel op rij, maar van euforie was bij directeur voetbalzaken Marc Overmars bepaald geen sprake. De beleidsbepaler baalde nog altijd van de wijze waarop een week eerder de bekerfinale werd verloren.

/

PEC Zwolle droogde het elftal van trainer Frank de Boer in een tumultueus duel met 5-1 af, waardoor de succesvolle coach zijn kans op een eerste ‘dubbel’ niet kon verzilveren. Overmars had de KNVB Beker ook bijzonder graag mee naar Amsterdam genomen. “We konden geschiedenis schrijven door drie prijzen in een seizoen te pakken. Dat was nog nooit vertoond”, vertelt hij aan Ajax Life.

De directeur steekt niet onder stoelen of banken dat de geprolongeerde titel de teleurstelling van de verloren bekerfinale niet helemaal wegneemt. “Je vraagt me eerlijk naar mijn gevoel, dan krijg je een eerlijk antwoord. Het verlies vormt toch een klein zwart randje bij mij als oud-sporter. Ik kan de knop dan niet zo snel omzetten. Anderzijds is dat niet helemaal terecht, want met deze prestatie ben je een heel jaar lang bezig. Maar goed, het zij zo.”

Denk je dat Ajax volgend seizoen de dubbel gaat pakken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben ik dan ook de enige die vond dat het feestje in Almelo (in de kleedkamer) een beetje gespeeld leek? Sorry hoor, maar als je blij kan zijn met een 1-1 tegen Heracles waarvan je van tevoren al wist dat het zo zou eindigen zou ik niet blij zijn als supporter zijnde.

Je wordt afgedroogd met 5-1 tegen PEC Zwolle en een week later leg je een verschrikkelijke wedstrijd op de mat tegen (met alle respect) Heracles. Ik vind dat je als Ajax zijnde die kater weg had moeten spoelen en doorgaan tot het laatste fluitsignaal. Want niemand die mij gaat vertellen dat NEC volgende week ook maar iets te vertellen had gehad in de Arena. Natuurlijk snap ik dat ze het niet tot de laatste speelronde wilden laten aankomen, maar wat er afgelopen weekend is gebeurd vind ik persoonlijk heel laf.

Ik heb ook heel weinig Ajax supporters gesproken die helemaal uit hun dak zijn gegaan na het laatste fluitsignaal. Die hadden toch een hele nare nasmaak aan die laatste twintig minuten van de wedstrijd. Dat Ajax achterin rond speelde kon ik nog enigszins begrijpen, maar op het moment dat ik een speler van Heracles ook met zijn handen zag gebaren van: 'doe maar rustig aan jongens' toen was het voor mij klaar.

Ik denk dat ik nog een groter feest heb gevierd met de definitieve tweede plek die we in stijl hebben behaald met een klinkende 5-1 overwinning op Cambuur.

29 april 2014 om 13:33

Tsja, sommige mensen gaan al uit hun dak bij een 2e plaats en anderen reageren iets gematigder als je voor de 4e keer op rij kampioen wordt. En zo viert ieder zn eigen feestje..

29 april 2014 om 13:39

Tja, dit is natuurlijk weer goedkoop scoren met een reactie. Ik ging niet uit mijn dak met de tweede plek, maar ik denk dat deze vierde kampioenschap op rij toch een stuk minder aantrekkelijk was dan de vorige drie keer. Het spel was dit seizoen minder leuk om naar te kijken als supporter toch? Ik probeer het objectief te benaderen, he.

Laat ik voorop stellen dat iedereen verdient waar hij nu staat. Dus Ajax is gewoon verdiend kampioen geworden, ik vind alleen de manier waarop afgelopen zondag heel bijzonder. Ik distantieer me dan ook van alle uitspraken vanuit Rotterdam, want die vind ik hoogst irritant. Al helpt VZ hier lekker aan mee door iedere dag weer drie artikelen erover te publiceren.

Bij deze, gefeliciteerd aan alle Ajacieden. Maar sorry, ik heb niet genoten van jullie wedstrijd tegen Heracles. Er had meer ingezeten na zo'n zeperd van vorige week.

29 april 2014 om 13:53

En het NL elftal na het wk 2010 dan werden 2e en gehuldigd alsof ze hadden gewonnen, maar dat snappen jullie simpele zieltjes niet dat we met feyenoord dramatische seizoenen ervoor hadden gehad en dat het geeneens om de 2e plek ging maar dat we eindelijk eens uit dat dal kwamen, maar als oranje 2e wordt, is het logisch dat we zo feesten? wat een humor terwijl dat van feyenoord er veel meer achter zat. Clubliefde, dat is bij jullie fluiten als het eens tegenzit toch?

29 april 2014 om 14:33

Nee, wij simpele zielen snappen niet dat je blij kan zijn met een tweede plek. Dat heet topsportmentaliteit, en die schijnen we in Amsterdam te hebben, dat betekent dus ook dat je kritisch bent en dat je je onvrede mag uiten als je thuis gelijkspeelt tegen Cambuur of RKC. Word zo moe van dat treurige gescoor met dat Legioen van Feyenoord. Als je in Engeland met dat groepje zielepoten aan komt zetten, komen ze van het lachen niet meer in slaap.

29 april 2014 om 15:27

@ Liverpool92

Jullie zullen het ook nooit begrijpen. Want het valt Ajax te prijzen dat zij nooit in het dal zijn gekomen waar Feyenoord in zat. Als jij twee seizoenen lang op een verschrikkelijke plek terecht komt (onder andere tiende) dan zit je echt heel laag. Ze spreken bij Manchester United al van een crisis en die staan zevende. Om aan te geven hoe erg het is bij Feyenoord om na een Uefa Cup winst in 2002 helemaal niks meer te presteren. In 2004 ging het alleen maar slechter met de club en gaven we teveel uit aan salarissen en ervaren spelers die al 'over the hill' waren. Daar heeft Feyenoord van geleerd en we zijn vrijwel helemaal opnieuw begonnen. Sinds drie jaar hebben we wat slagvaardiger en gerichter kunnen aankopen en hebben we spelers als Janmaat, Immers (zeker toegevoegde waarde), Pellé kunnen aantrekken. Dat zijn spelers die onwijs belangrijk zijn geweest. Met de meest bijzondere constructies zijn Pellé en Immers vastgelegd, maar uiteindelijk zijn ze speler van Feyenoord en kunnen we zeker op Pellé winst maken met doorverkopen. Hoeveel spelers hebben wij de afgelopen zes jaar met winst doorverkocht?

Waar Ajax de afgelopen twee, drie jaar alleen acteerde in de Champions League en dus qua startbudget al twintig miljoen hadden, liepen wij achter de feiten aan. De jeugdopleiding moest noodgedwongen door selecteren en er kwamen jongens in het eerste elftal die normaal gesproken nu pas zouden debuteren. Tonny Vilhena heeft al enorm veel wedstrijden gespeeld voor Feyenoord voor zijn leeftijd. Jean-Paul Boëtius, Jordy Clasie (opgestaan vanuit Excelsior nota bene), Stefan de Vrij, Terence Kongolo. Het is niet simpel scoren door deze namen te noemen, maar het is wel het noodgedwongen beleid die we hebben moeten voeren.

Als je na zo'n dieptepunt, bijvoorbeeld 10-0 verliezen van Psv, een seizoen later zo terug kan komen is dat feest. We worden tiende, we verliezen Wijnaldum en Fer en iedereen dacht: 'feyenoord is klaar.' Ronald Koeman en Martin van Geel duiken in het zinkende schip en weten het samen met de spelersgroep tot een varend schip te brengen met de mast trots in de wind wapperend. De topsportmentaliteit mogen we langzaam weer terug krijgen, maar de afgelopen jaren hadden we gewoon niks te vertellen. Wij mochten niet dromen van een kampioenschap, dat was grootheidswaanzin. Onzin. Kul. Troep. Idioterie. Zoiets.

En wat ik walgelijk vind van jouw reactie is dat je het Legioen van Feyenoord een stelletje zielepoten vind. Dan snap je het gewoon niet. Dus daar ga ik ook niet op reageren, want volgens mij is jouw haat richting Feyenoord enorm.

29 april 2014 om 15:35

Niks over het legioen zeggen als je zelf een supportersgroep met een stelletje nephooligans hebt. Echt waar die zielige ventjes met die maskers en sjaals om hun gezicht. Daar lachen ze nou om in Engeland. Legioen mag je als Feyenoord supporter trots op zijn. Hondstrouw en brengt meer sfeer. Het legioen is het beste publiek in Nederland, de ajacieden doen hun best om dat te kunnen zijn.

29 april 2014 om 15:45

Je reactie geeft alweer aan dat je een simpel zieltje bent zoals ik zei het ging geeneens om de 2e plek maar dat we weer bovenin stonden en leuk speelden na alle tegenslagen man man, ik hou er maar over op, denk je nu echt dat we puur de 2e plek gingen vieren haha humor.

29 april 2014 om 16:03

Zielepoten is misschien wat overtrokken, maar ik ga mijn tijd totaal niet verspillen aan mensen haten om voetbal, hou eens op zeg. Ik word er gewoon wel eens moe van dat Feyenoord op een soort constante basis veren in de reet geschoven krijgt, terwijl ook in De Kuip geen lieverdjes zitten.

29 april 2014 om 16:12

@FRon010
Dat jij mij een simpel zieltje noemt is natuurlijk wel oke? Verder is t natuurlijk ongelooflijk knap dat jullie uit het sportieve dal zijn gekropen en toch kan ik mij erover verbazen dat er bij een tweede plek een stadion vol zit, net als ik de rondvaart van Oranje raar vond. Maar zal wel aan mijn simpele ziel liggen.

Aan alle mensjes die het over het vuurwerkincident hebben: ik stond daar niet tussen, en met mij ruim 3,5 miljoen Ajacieden. Kijk mij niet aan voor hun gedrag aub en zeg mij op basis daarvan niet wat ik wel en niet mag zeggen.

29 april 2014 om 17:43

Ik geef je helemaal gelijk. Die praatjes over het legioen ben ik ook wel een beetje moe.
Je kunt wel echter je club blijven staan als je 4-0 achter staat maar je kunt je eigen club ook naar een voorsprong schreeuwen en dat is dit seizoen regelmatig gebeurt in uitwedstrijden van Ajax.
En niet zeuren dat jullie uit een dal komen. Wij hebben ook 6 jaar op die derde ster moeten wachten. En toen zijn we ook niet weggegaan en zijn er zelfs nieuwe sfeervakken/groepen ontstaan.

Maar ja, de meeste supporters van andere clubs zijn meer anti-Ajax als pro-eigen club.

29 april 2014 om 13:42

Wat een stemmingmakerij Martyn.. Ga jij even vertellen hoe de Ajax-supporter zich moet voelen.. Dat je zo een stuk tekst typt om even te vertellen dat Ajacieden niet blij mogen zijn zegt genoeg over jouw afgunst.

29 april 2014 om 15:19

Ik word meestal geprezen om mijn objectieve kijk op het voetbal. Ik heb totaal geen afgunst richting Ajax, maar ik vond het een minder kampioenschap dan voorgaande drie jaren. Dat komt waarschijnlijk ook doordat de selectie een stuk minder is. Het is een geweldige prestatie om kampioen te worden terwijl je Eriksen en Alderweireld kwijt raakt aan het begin van het seizoen en er twee miskleunen voor terug haalt.

De Boer verdient alle credits en vooral zijn beslissing om Klaassen in het diepe te gooien heeft zijn vruchten afgeworpen. Wat is die jongen ook belangrijk geweest, ondanks zijn jonge leeftijd!

29 april 2014 om 19:31

Ach kom nauw, hij heeft gewoon gelijk!
Ik ben ook voor Ajax maar met alle respect de kampioenswedstrijd was triest. En idd ze hadden ook nog wat recht te zetten. Tuurlijk verdiend kampioen maar niet met sprankeling voetbal. Tuurlijk zijn er voldoende argumenten met de verkoop van spelers, maar maakt het dat minder waar?

Ik vindt de reactie iig niet verkeerd!

29 april 2014 om 13:44

Ik was tijdens de wedstrijd teleurgesteld ja, het was geen memorabele kampioenswedstrijd. Toen duidelijk werd dat het 1-1 zou blijven, hielp dit niet echt mee in de stemming.

Maar toen eenmaal het laatste fluitsignaal had geklonken en het besef kwam dat we voor de vierde keer op rij kampioen waren geworden was de pret er helemaal niet minder om. Toen deed het er echt niet meer toe hoe het kampioenschap werd behaald. En ook helemaal geen nare nasmaak. Voor mij was dit weer het grootste feest van het jaar.

Wie ben jij om te oordelen dat jij naar jouw mening een groter feest hebt gevierd met je tweede plek, terwijl je nooit hebt geproefd hoe het is om vier keer op rij kampioen te worden?

29 april 2014 om 15:17

Ik zeg alleen dat ik in vergelijking met de Ajacieden die ik heb gesproken waarschijnlijk een groter feestje heb gevierd. Wie ben jij om te oordelen dat mijn mening er niet toe doet? Dat is toch hetzelfde, azijnpisser.

Nee, ik weet niet hoe het voelt om vier keer op rij kampioen te worden. Dat zal ik waarschijnlijk ook nooit mee maken, zo realistisch ben ik ook wel weer. Ik misgun het Ajax niet ofzo, want ze zijn gewoon verdiend kampioen. Ik vind dat veel mensen hier mijn reactie ook te negatief opvatten. Dat is jammer, maar niet mijn bedoeling geweest. Uiteindelijk is Ajax de terechte kampioen en Feyenoord terecht geen kampioen.

Maar als ik Ajacieden heb gesproken en die geven mij die indruk, mag ik daar mijn mening over vormen toch? Ik zeg nergens dat dit voor alle Ajacieden geld. Als dat zo overkomt, raad ik je aan om mijn verhaal nog een keer te lezen.

29 april 2014 om 17:40

Ik weet zeker dat ik geen azijn pis en/of nooit in een fles azijn gepist heb. Alleen deze mening van jou over mij geeft mij al voldoende reden om te oordelen dat jouw mening er in deze discussie niet toe doet.

29 april 2014 om 13:54

Onzin, feestje was absoluut niet gespeeld. Ja de finale was een fikse domper waar het gaat uiteindelijk om het kampioenschap. Met deze selectie is dat gewoon een prestatie van formaat.

29 april 2014 om 13:56

Ik ben voor Ajax, maar ik heb absoluut geen feest gevierd zondag, geen enkele blijdschap gevoeld en geen kreet van verlichting geslagen.

De trieste 1-1 past precies in het seizoen. Kleurloos, glansloos en extreem minimaal. De teleurstellingen tegen AC Milan, Salzburg en PEC wegen bij mij veel zwaarder de titel. Dat ze het dan in Almelo ook nog op zo'n manier afmaken verergert het alleen maar.

29 april 2014 om 14:04

Drink nog een fles azijn zou ik zeggen. De ontlading was bij mij ook zeker minder groot dan bij de voorgaande kampioenschappen maar het blijft een uitstekende prestatie van dit elftal. Zeker niet de beste dit seizoen, wel het meest constant. Ik had persoonlijk veel meer moeite met het missen van de titel onder Jol. Veel punten, veel goals maar geen schaal..

29 april 2014 om 14:44

Tja, ik kan er weinig aan doen. Ik ben vrij realistisch, dit was gewoon een heel treurig seizoen op een leuke opleving in november/december na.

Vorig jaar was meest constante. Dit jaar hebben we minimaal 3 punten minder, een nederlaag meer en een minder doelsaldo. Dit is gewoon het jaar met de minste punten, minste goals en minst goede spel. Niet te vergeten dat we vorig jaar een hoop pech hadden qua arbitrage enzo, dit jaar hebben we met gelukjes eerder te veel punten gehad dan te weinig.

Dat we wat constanter waren dan Feyenoord en Twente, dat klopt. Maar we waren niet constant.

Ik staar me gewoon niet blind op een schaal, in elk ander seizoen hadden we die schaal niet gewonnen. Het is nog nooit zo slecht geweest als dit seizoen.

29 april 2014 om 15:19

Er zat dan misschien totaal geen spanning op.. Als je op de laatste speeldag op zo'n manier kampioen wordt als de concurrentie verliest is het wel mooi, want spannend..
Het was al weken bekend dat Ajax kampioen zou gaan worden en de schwung was al een beetje uit het elftal.
De beste wordt uiteindelijk kampioen, dus als het moment daar is mag je best blij zijn.
Als je het al ruim van te voren aanziet komen is het logisch dat je minder enthousiast bent. Zo'n zuurpruim reactie als de jouwe is echter weer een stapje verder.

29 april 2014 om 13:59

Martyn: ik vond het ook jammer, dat Ajax niet alles gegeven heeft, maar aan de andere kant vond ik het wel passen bij dit seizoen. Heel het seizoen heeft Ajax niet echt geweldig gespeeld, dus verwachtte ik ook niet echt veel van deze wedstrijd. Het is gewoon een seizoen om snel te vergeten, behalve dan een paar momenten.

29 april 2014 om 14:00

Heracles had ook een punt nodig he. Daarnaast is het Ajax wat op het veld stond gewoon best een slecht elftal en voelde het voor een aantal spelers pas voor het eerst hun eigen kampioenschap zoals Cilissen, Schone, Veltman, Serero. Het is natuurlijk best wel weer een ander team dan vorig jaar. Dus ja ik kan er me wel wat bij voorstellen.

29 april 2014 om 17:28

Ik heb alleen de eerste helft kunnen zien en schaamde me al diep voor het bedroevende niveau daarvan. Ik ben blij met het kampioenschap, absoluut, maar ik zet al langer dit jaar mijn vraagtekens bij Ajax zelf.
Er hangt een soort misplaatste arrogantie over het elftal heen waar ik kotsmisselijk word.
Want de wedstrijden (in Nederland) die aanspreken, tegen de top 5/6 worden met redelijk gemak gewonnen, op een enkele wedstrijd na. Maar de daarop volgende week krijg je Cambuur niet eens over de knieen in eigen huis

Ik weet niet, ik mis gewoon zoveel aan dit elftal.
Misschien is het allemaal iets te snel gegaan voor bepaalde jongens, en zijn ze ook echt op, daarom hoop ik eigenlijk ook dat iedereen thuis blijft en niet mee gaat naar het Wk
En wat ook niet over het hoofd gezien mag worden is dat je toch een heel groot deel van je as kwijt bent.
Siem de Jong heeft door blessures amper van meerwaarde kunnen zijn, Alderweireld is gewoon zeker voor dit Ajax een steunpilaar zowel in de verdediging als in de aanval, en wat ik al jaren riep, Erikssen was gewoon heel belangrijk voor Ajax, hij was het hard van de ploeg.

Vrij logisch. Als je al zover bent gekomen en dat in een finale waarin je met alle respect PEC treft, dan ben je in principe aan je stand verplicht dat je de beker ook pakt. Maar het pakte natuurlijk heel anders uit, wat compleet de verdienste was van PEC hoe onverwacht ook. Vind het dan wel begrijpelijk dat hij dit kampioenschap toch graag vergezeld had zien worden met de Knvb beker. Zo'n buitenkansje krijg je waarschijnlijk de komende tijd niet weer. Een finale, en dan ook nog met zo'n tegenstander, die overigens wel vriend en vijand verraste natuurlijk.

29 april 2014 om 14:10

// Als je al zover bent gekomen en dat in een finale waarin je met alle respect PEC treft \\

Hoezo "met alle respect"?

29 april 2014 om 14:19

Laat gaan joh, ik als Ajacied weet wel beter inmiddels

29 april 2014 om 14:35

Vooraf gezien was PEC natuurlijk niet de grootste opponent, moet je toegeven. Maar ja, zijn wij eens afgebluft...

29 april 2014 om 14:54

Modewoordje ;-)

Ik stel voor: Met heel veel respect voor PEC

29 april 2014 om 18:59

Als Ajax PEC Zwolle treft in de beker finale gaat het grootste gedeelte er toch wel vanuit dat Ajax zal gaan winnen. Dit leek op papier ook gewoon logisch. Ajax trof geen Psv, Twente of Feyenoord in de finale, maar Pec, op papier een mindere tegenstander en dus een buitenkansje om 'gemakkelijk' de derde prijs te pakken.

Ik heb overigens enorm genoten van Zwolle in de finale, dus je moet het niet verkeerd opvatten hoor. Hoe Zwolle speelde was fantastisch, en enorm knap. Alleen gezien de recente resultaten in de Eredivisie zou je zoiets niet verwachten.

29 april 2014 om 15:23

Volgens mij kan een club als met alle respect Ajax, beter spelen tegen een andere met alle respect Nederlandse topper,
Een respectievelijk Feyenoord, Twente of PSV worden met alle respect wel verslagen.
Iedere topclub heeft het erg moeilijk gehad tegen met alle respect Zwolle.
Uiteraard wil je liever die beker wel hebben dan niet, maar datzelfde geld met alle respect voor Zwolle en beste van die dag heeft overduidelijk gewonnen.

29 april 2014 om 19:04

Misschien is dat ook wel zo, maar op papier gezien zou Ajax natuurlijk eenvoudig de finale gaan winnen. Dat PEC Ajax zo van de mat speelde is compleet hun verdienste, dus zeker een compliment naar hen toe. Je hoeft daarom niet zo raar te doen door 1587x 'met alle respect' te gebruiken, want met alle respect, je punt is wel duidelijk.

Het is gebeurd en het was een schande maar er wordt wel erg lang over doorgepraat

Drie prijzen nog nooit vertoond. Nee net als 4 keer op rij kampioen nog nooit vertoond is zeker. Grappig hoe men in Amsterdam elke keer weer een nieuwe term verzint om maar ergens de eerste mee te zijn.

29 april 2014 om 19:44

En het klopt niet... in 1988 won PSV het kampioensschap, de beker en de Europa Cup 1. Dat zijn 3 prijzen in 1 seizoen. Dus Marc zit er een klein beetje naast

29 april 2014 om 22:56

Het zal wel voor het eerst in de ajaxhistorie zijn dan he...

Okee leuk allemaal, maar dan zou Ajax ook zo sportief moeten zijn om NEC aankomend weekend een punt te gunnen?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren