Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FIFA schort transferban op: Barça mag spelers kopen

Laatste update:

Barcelona mag na het seizoen 2013/14 gewoon nieuwe spelers aantrekken. De wereldvoetbalbond (FIFA) heeft het transferverbod dat Barça kreeg opgelegd voorlopig opgeschort, hangende het beroep dat de Spaanse club heeft aangetekend. Gedurende de zomer zal Barcelona dus gewoon in staat zijn de selectie waar nodig te versterken met nieuwe namen.

Op 2 april bracht de FIFA naar buiten dat het Barcelona een transferverbod oplegde voor de komende (zomer 2014) en de winterstop van het seizoen 2014/15. De Spaanse grootmacht had de regels overtreden bij het rekruteren en binnenhalen van spelers buiten Europa onder achttien jaar, oordeelde de tuchtcommissie van de bond. Behalve een boete van 370.000 euro moest Barcelona binnen drie maanden ook aantonen dat de situatie verbetert en dat het zich niet meer bezighoudt met het binnenhalen van te jonge voetballers.

Als straf mocht Barcelona twee transferperioden lang geen nieuwe spelers aantrekken: spelers verkopen was geen probleem. Dat was een fikse streep door de rekening van de Catalanen, die een adequate vervanger zoeken voor Víctor Valdés en in die hoedanigheid Marc-André ter Stegen wilden halen. Ook Alen Halilovic werd reeds vastgelegd, maar de vraag was of die beide transfers nu wel door zouden gaan. Barcelona tekende snel beroep aan bij de FIFA en hangende dat beroep is het transferverbod nu opgeschort. Na dit seizoen mag Barcelona gewoon ingaande en uitgaande zaken doen. Wanneer er een nieuwe uitspraak komt, is nog niet bekend.

Barcelona moet in de zomer absoluut nieuwe spelers halen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een hele opluchting voor Barcelona. De selectie is aardig aan het verouderen en er is een keepersprobleem aan het ontstaan. Lekker met miljoenen strooien dus deze zomer!

23 april 2014 om 12:38

Voor Barcelona wel. Jeugdspelers die op een onjuiste manier gecontracteerd worden, kom op zeg, dat zijn kinderen. De meest weerlozen van een samenleving. Ik vind het echt belachelijk dat Barcelona er zo makkelijk af komt. 4 ton ophoesten stelt voor zo'n miljoenenorganisatie als Barcelona echt geen klap voor. Als je ze echt had willen straffen, had dan dat transferverbod in stand gehouden.

23 april 2014 om 12:49

Ik heb nog steeds niet duidelijk gehoord waar het probleem hem in zit. Zover ik weet heeft Barcelona zich daarbij gewoon aan de regels gehouden en wordt dat ook getoetst door de Spaanse bond en is dat allemaal goedgekeurd. En verder is het een keuze van de ouders dat hun kind er komt voetballen.

23 april 2014 om 18:03

Arme koters, ze zijn er zo slecht bij in de Catalaanse hoofdstad.

Dat Barca zich niet aan de regels heeft gehouden staat buiten kijf, maar dat je nu zo'n zielig verhaal op gaat steken over de weerlozen van een samenleving. Schei toch een eind uit, man. Al deze kinderen hebben dankzij Barca een aanzienlijk betere toekomst dan ze anders zouden hebben, gezien ze verplicht zijn hun diploma's te halen en daar alle mogelijke begeleiding voor krijgen.

Tja ik had niet veel anders verwacht. Ik weet niet waarom ze toch niet de straf krijgen maar blijkbaar heeft Barcelona bewezen onschuldig te zijn. Of misschien hebben ze ervoor gezorgd dat de straf pas na de zomer ingaan en dat ze dus tijd krijgen om hun selectie op orde te krijgen. Ik denk niet dat dit laatste het geval is anders is de Fifa wel zeer vreemd bezig.

23 april 2014 om 11:52

Ik applaudiseer!!

Ik ken werkelijkwaar niemand die zoveel onwaarheden in 1 bericht kan benoemen, chapeau!

De straf is opgeschort, google het woord 'opschorten' en gij zult verduidelijking krijgen.

Bovendien komt deze opschorting doordat men (barcelona) in beroep is gegaan tegen de uitspraak. Zodra het vonnis is uitgesproken hebben beide partijen namelijk de kans om in beroep te gaan.
Dat heeft Barcelona nu gedaan en moet er dus opnieuw naar de zaak (inhoud) gekeken worden. Dat zijn ze verplicht want dat hoort nou eenmaal bij je rechten.

Zelfs wanneer er alsnog een een transferverbod wordt uitgesproken, kan Barcelona nog in tweede hand in beroep gaan. In cassatie gaan noemen ze dat. Dan wordt er gekeken of het recht wel juist en adequaat is toegepast bij de uitspraak en wordt er niet meer naar de inhoud gekeken.

23 april 2014 om 11:57

Nee, je kan maar een keer in hoger beroep gasn.

23 april 2014 om 12:02

De vraag is of Barca inderdaad in cassatie kan gaan, dat is niet standaard zo in elk land en al helemaal niet bij elke sportbond. Vaak zie je bij zulk tuchtrecht of arbitrage dat je slechts 1 keer in beroep kan gaan.

23 april 2014 om 12:07

Normale mensen kunnen volgens mij ook maar een keer in hoger beroep als ze veroordeeld zijn.

23 april 2014 om 12:07

Haha Isco, in cassatie gaan is iets wat van toepassing is bij privaatrechtelijke dan wel publiekrechtelijke rechtszaken. Dit is echter geen rechtszaak, maar een geschil dat de Fifa zelf uitvecht met Barcelona. Natuurlijk zitten hier privaatrechtelijke elementen in, maar dit komt niet voor een rechter, maar hier mag de Fifa zelf oordelen, omdat Barcelona bij de Fifa is aangesloten.


@stravven,

in cassatie gaan bestaat zeker, maar hier wordt alleen gekeken of de rechter het recht goed heeft toegepast, de zaak wordt niet opnieuw behandeld. Als dit zo is gaat de zaak wel terug naar de rechter onder de Hoge Raad. En dit is dus bij rechtszaken.

23 april 2014 om 12:40

Ocanada...

Als algemene regel geldt dat de rechtspraak in twee instanties plaatsvindt. Het is bijgevolg mogelijk één keer beroep in te stellen, hoewel in bepaalde gevallen ook beroep in cassatie bij het Tribunal Supremo, en buitengewone beroepen wegens procedurefouten mogelijk zijn.

Ga eerst research doen alsjeblieft.

23 april 2014 om 13:46

Volgens mij snap je het niet helemaal, dit is geen Rechtszaak, maar iets tussen de Fifa en Barcelona.

23 april 2014 om 14:09

Ja klopt, de Fifa heeft het transferverbod gegeven. Alleen dit is toegezegd door een rechter nav de bewijsmaterialen die zijn overhandigd door de Fifa.

Je kan niet zomaar ongegrond clubs een transferverbod opleggen en zonder rechter al helemaal niet, want dan kom je als Fifa-zijnde in hele grote problemen.

Als jij denkt dat het zo werkt in Spanje, prima.. Maar het is net iets anders

23 april 2014 om 15:09

@ Isco24

Heb je het over research doen, maar zelf babbel je ook maar wat. Dit is niet toegezegd door een rechter maar een beslissing die opgelegd is door de Fifa disciplinary committee, die kunnen maatregelen nemen naar aanleiding van het overtreden van regels van de Fifa, het gaat hier niet om het overtreden van Spaanse wetten. Dit heeft niets met ongegrond te maken, maar de leden van de Fifa moeten voldoen aan regels die alleen voor die leden gelden, en ze hebben bij toetreding daarbij toegezegd dat als die regels overtreden worden, de Fifa maatregelen mag nemen. Beroep kan ingesteld worden bij de appeal committee en daarna kan eventueel nog naar het CAS (sport tribunaal) worden gegaan, maar dat is geen cassatie maar een beroep in de vorm van arbitrage. Kortom dit is geen rechtspraak.

23 april 2014 om 15:25

Je komt helemaal niet in hele grote problemen als Fifa zijnde.
Bedankt jm87.

23 april 2014 om 11:56

Ze zijn gewoon onschuldig tot schuld bewezen is. Staat gewoon in de text dat ze in beroep zijn gegaan.

23 april 2014 om 11:59

Toen hij reageerde stond er nog niet eens de helft van het huidige artikel.

23 april 2014 om 12:01

Volgens mij begrijp je niet echt hoe een hoger beroep werkt. Heeft niks met schuldig of onschuldig zijn te maken nog. Ze zijn al schuldig bevonden in een priliminaire hoorzitting. Ze hebben vervolgens hoger beroep aangetekend om alsnog tegen het Schuldig vonnis te vechten. Dit gaat zogenaamd nog 2 maanden duren (waarom weten we allemaal niet) maar dat komt toevallig wel uit voor Barcelona. Kunnen ze nog lekker spelers kopen voordat de transferban in januari zal in gaan.

Heeft niks met trieste reacties te maken. Ze hebben het recht zichzelf (nogmaals) te verdedigen tegen een schuldig vonnis, maar dat dat "toevallig" moet duren tot net na de zomer is natuurlijk weer onzin. Met het WK dat er aan zit te komen zou je verwachten dat de Fifa dit nog even snel afhandelt, maar blijkbaar is het te veel werk om weer dezelfde papieren door te lezen en een vonnis uit te brengen binnen een maand. Triest en voorspelbaar. En zeker niet terecht dat dit Barcelona weer wegkomt met de straf die ze verdienen.

nou...snel een keeper en 2 verdedigers kopen. Dan is een eventuele latere schorsing minder erg

23 april 2014 om 12:03

Inderdaad, snel orde op zaken stellen. Een keeper, twee kopbalsterke verdedigers en als het even kan nog een grote diepe spits. Volgend jaar weer knallen !!

23 april 2014 om 13:22

waarom dan?
Iedereen mag toch gewoon in hoger beroep gaan?

En stel je voor dat je het terug draait...lekker voor de spelers en die clubs die al weer nieuwe spelers hebben gehaald.
Beetje onzinnig dus wat je zegt. Gewoon omdat je een hekel hebt aan barca.

Als de club fout zit moeten ze gestraft worden, maar je mag in beroep gaan.
Das toch t zelfde als een speler in beroep gaat tegen een schorsing van 3 wedstrijden en vervolgens de belangrijke volgende wedstrijd nog wel mee mag doen.
Stel dat ze die wedstrijd winnen door een goal van die speler, dan verliezen ze achteraf de 3 punten toch ook niet als de speler wel geschorst wordt.

23 april 2014 om 14:19

Maar waarom dan de straf opschorten? Doe dat dan als de transferperiode open gaat. Nu wordt er uitgesproken dat ze mogen kopen, terwijl ze misschien na een maand alweer uitspraak kunnen doen. Er zit totaal geen logica in heel deze zaak. Het zal me overigens ook niet verbazen dat Barca eronder uitkomt omdat ze de FIFA geld toeschuiven.

Beleid en discipline? Nee dat kennen ze niet bij de Fifa als je club maar groot genoeg is en genoeg geld heeft! Belachelijk dit!

23 april 2014 om 12:01

Iedereen heeft het recht op een eerlijk proces, in welke situatie dan ook. Zo ook barca, daar hoort uiteraard het recht op hoger beroep bij. Het is dus heel gewoon dat de fifa, de straf opschort.

23 april 2014 om 12:10

Zo werkt het rechtssysteem nu éénmaal. Elke club, zelfs de allerkleinste uit de 17e amateurdivisie kan op deze manier tewerk gaan. Als je Barcelona het recht op een eerlijk proces ontzegt, dan pas ben je belachelijk bezig.

Heeft niets te maken met "grote jongens" of voorkeur, Barcelona heeft aangegeven in beroep te gaan bij de Fifa commissie + dat ze naar het CAS gaan bij een negatieve uitspraak. Daar is niet genoeg tijd voor om dat te behandelen voor 1 juli, dus hangende deze uitspraken is het transferverbod "opgeschort. Dus dat betekend dat als de Fifa gelijk krijgt het verbod voor 2 periodes gewoon van kracht gaat zijn

Well, that escalated quickly.

Dit is toch lachwekkend! Dus als Ajax zijn SV nu beroep aan gaat tekenen bij de de club Ajax zelf, mogen de 400 supporters voor deze ene toch wel mee naar Heracles? En volgend seizoen opeens een wedstrijd niet? Echt waar, Fifa is één corrupte bende.

23 april 2014 om 11:52

Uitstellen is iets anders dan niet straffen he...

23 april 2014 om 12:20

Maar zijn alle 400 nu gestrafte mensen schuldig ? In dit geval kun je dus ook zeggen bewijs eerst maar dat deze mensen erbij betrokken zijn en schors ze als het echt bewezen is. Dit zou zo maar volgend jaar de wedstrijd RKC uit zijn. Dan straf je ook.

23 april 2014 om 12:30

Ik heb het over Barcelona, Ajax staat hier totaal los van.

23 april 2014 om 11:55

Als ze zo corrupt zijn, waren zouden ze dan Barcelona überhaupt een transferverbod opgelegd hebben? Het is toch juist een teken dat Barcelona er juist niet zo goed op staat? Of is dat ook weer een uitgedacht complot? Dat het wordt opgeschort is niets meer dan een gevolg van hoe zoiets juridisch in elkaar steekt, dit is nou eenmaal niet een zaak waar je een kort geding over aanspant. In tegenstelling tot het voorbeeld dat jij noemt.

23 april 2014 om 14:21

Ik heb werkelijkwaar nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien. Mensen die blaten over schuldig of onschuldig terwijl het gewoon een opschorting betreft hangende het beroep. Dit is volstrekt normaal! Teken maar eens bezwaar aan tegen een terugvordering huurtoeslag. Dat betekent automatisch opschorting van je betaalverplichting. Betekent dit dat je nooit meer hoeft te betalen? Neen, dat is afhankelijk van de uitkomst van je bezwaar.

En dan die 400 supporters er als klap op de vuurpijl bijhalen is werkelijk ridicuul. Totaal andere situatie. Dat is simpel iemand de toegang tot je huis ontzeggen en heeft niets te maken met appellabele besluiten zoals van de Fifa.

Ja dat had ik dus al voorspeld he...nu gaan ze miljoenen in hun ploeg pompen en dan zul je zien dat ze straks in beroep 1 winterstop geen spelers mogen halen, wat ze überhaupt al niet meer nodig hebben. Het is te treurig voor woorden hoe het tegenwoordig werkt bij de Fifa.

Nu kan Barcelona gewoon alvast inkopen en dan hebben ze geen last van die verbod, wat is de Fifa verschrikkelijk inconsequent.

23 april 2014 om 11:54

In welke situatie hebben ze anders gehandeld dan?
Ben ik best benieuwd naar

23 april 2014 om 11:54

Dit was te voorspellen, de beroepingstijd en fe schorsing hadden een overlap, en dat kan niet.

23 april 2014 om 14:24

Heeft niets met inconsequent te maken maar met een volstrekt normale rechtsgang. Wat als in hoger beroep anders blijkt en Barca de straf reeds heeft uitgezeten? Moet er dan voor Barca speciaal een aparte transferwindow komen? Hoe ga je die straf ongedaan maken dan? Opschorting van straffen of verplichtingen is de normaalste zaak van de wereld binnen procedures. Zo kan je ook je hoger beroep in vrijheid afwachten als je ergens voor veroordeeld bent (uitzonderingen daargelaten).

Nou als ik het bericht eerder van Alexis Sanchez mag geloven dat hij weggaat, mogen ze direct een goed alternatief voor hem halen ik vind het onbegrijpelijk dat Barca hem niet meer zou zien zitten.
Zelfde geldt overigens voor Pedro.

*ps: Mensen? Het is " voorlopig opgeschort ", dat wilt dus niet zeggen dat de zaak nu al klaar is.
Er kunnen dus nog steeds sancties opgelegd worden.
Maar barca krijgt iniedergeval wat meer lucht, dat is wel duidelijk.

Rustig aan mensen, omdat Barcelona beroep heeft aangetekend is de Fifa nou eenmaal verplicht om tijdelijk het transferverbod op te schorten. Dat verbod zal er alsnog komen wanneer Barca het hoger beroep verliest.

23 april 2014 om 11:57

Ja dat klopt, maar als ze in de komende transfer periode genoeg versterking halen dan is het gkomende transfer periodes niet zo'n groot probleem

23 april 2014 om 12:27

Zo';n grrote club als Barca gaat och niet 2 transferperiode geen spelers aantrekken? Ik weet zeker dat Barca gewoon speler mag aantrekken ook na dit 'tijdelijke opschorsting'. De grote clubs worden altijd beschermt. Daarom geloof ik ook niet die Ffp.

23 april 2014 om 17:00

En op dat moment hebben ze waarschijnlijk al een speler of 6 gekocht waardoor die transferverbod geen zin meer heeft.

Toch grappig om de eerste reacties hier zo te lezen. Er wordt van alles geroepen over corruptie en dergelijke, terwijl ze niet eens de redden achter de opschorting weten. Lachwekkend.

Het komt erg goed uit dat er gewoon spelers gekocht kunnen worden, want het team is eigenlijk sinds 2012 al toe aan vernieuwing. Ik heb alleen geen vertrouwen in de mensen die dit gaat bewerkstelligen, maar dat is van latere zorg.

23 april 2014 om 12:00

Was het maar de huidige zorg zodat niet weer een vrachtlading aan lachwekkende aankopen worden gedaan.
Barcelona zal gaan vernieuwen en volgens Sport zijn er slechts 6 'untouchables' (neymar, Messi, Iniesta, Busquets, Alba en Pique). Als we voor de overige 5 plaatsen bagger terugkrijgen dan kan het zomaar een periode van enkele jaren worden dat je gewoon voor de 2e plaats speelt met Atletico/real, maar geen echte aanspraak meer maakt op de titel.
Het duurt jaren voor je een goed team opbouwt en ook jaren voor dat team wordt vervangen (om vele sentimentele redenen), maar vooral die periode na het grootste succes kan een club diep de stront inhelpen. Met het afscheid van Valdes, Puyol en het ouder worden van Xavi is een generatie aan het afscheid nemen. Dit mag eigenlijk een club als Barcelona niet overkomen, echte vervangers zijn er namelijk niet. Dit zelfs terwijl er al jaren een verdedigingsprobleem is. Dit werd echter door het geweldige middenveld en aanval verbloemd.

Ik ben benieuwd wat er aankomende zomer gaat gebeuren, maar op dit moment heb ik er weinig vertrouwen in, wel of geen Ban.

Vanwaar al deze reacties? Ooit gehoord van onschuldig tot schuld bewezen wordt? Er is beroep aangetekend en dan kan de straf uitgesteld worden. Zo werkt het nou eenmaal.

23 april 2014 om 11:56

De schuld is al bewezen, anders kan de FIFA geen straf uitdelen.

23 april 2014 om 12:13

Tjah, in beroep kan nog steeds een andere conclusie bekomen worden, dus Barcelona moet de mogelijkheid hebben om in beroep te gaan. Zo werkt het bij iedereen en dus ook bij Barcelona.

Ik hoop voor jou dat je nooit in de situatie terechtkomt, maar als jij ooit van beroep gebruik moet maken, dan zal je dat met veel plezier doen.

23 april 2014 om 13:26

@stravven haha..zoiets doms heb ik nog nooit gehoord.

Jij hebt nog nooit mee gemaakt dat er iemand wordt veroordeeld die onschuldig is?
Jij hebt nog nooit straf gehad (vroeger op school of van je ouders) voor iets wat je niet gedaan hebt?

Jij hebt nog nooit gehoord van een rechtzaak waarbij iemand wordt veroordeeld maar in hoger beroep vrijuit gaat?

Ik zeg niet dat barcelona niet schuldig is, ze krijgen alleen kans om in beroep te gaan zoals iedereen dat krijgt.

23 april 2014 om 12:14

De schuld stond vast, ze zijn gewoon in beroep gegaan waarmee ze een strafverandering hebben gekregen, maar ze zijn nog altijd schuldig bevonden anders zouden ze niet orde op zaken moeten stellen.

Barca gaat in beroep, dus de straf word tijdelijk opgeschort. Hetzelfde met spelers die tegen een rode kaart in beroep gaan, die mogen dan ook weer spelen totdat het beroep voorbij is. Dus zo maffia is dit niet. Dit heeft te maken met de data van het beroep die dus in de zomer zullen plaats vinden. Dit kan alsnog beteken dat barca de komende winter en zomer daarop de markt niet op mogen gaan

Wat een belachelijke reacties allemaal. In de teksts staat duidelijk dat het voorlopig opgeschort is, niet definitief dus, omdat er nog een beroep gaande is. Dit is een normale gang van zaken. Als een speler geschorst word en hij gaat in beroep, dan word die schorsing toch ook uitgesteld? Als iemand veroordeeld word tot een gevangenisstraf gaat hij toch ook pas nadat het beroep is behandeld? Blijkbaar heeft Barcelona genoeg bewijzen om in ieder geval de zaak te herzien. Niemand hier kent de feiten. Wat nou als blijkt dat ze niet schuldig zijn? Dan zijn ze onterecht gestraft. Dus hou aub op met dat uefalona, want dit is gewoon de normale gang van zaken

23 april 2014 om 11:54

Schuldigheid zijn we allang voorbij, hoeveel schuld is de vraag.

23 april 2014 om 11:55

Het gaat er meer om de de aanspraak is opgeschort tot sowieso ná de zomer. Als de Fifa echt haar normen en waarden in een hoog vaandel heeft staan dan had ze gewoon snel moeten doorpakken en het hoger beroep nog voor de zomertransferperiode laten plaatsvinden, want als Barca ooit een transferverbod echt als straf zou kunnen gevoeld hebben, dan was het wel nu. Nu kunnen ze in de zomer weer flink investeren in nieuw materiaal en wanneer er vervolgens dan alsnog een transferverbod wordt opgelegd, mogen ze schuldig bevonden worden, dan verliest zo'n maatregel zijn effectiviteit.
Deze actie van de Fifa (niet de uefa) getuigt in ieder geval niet van daadkracht..

23 april 2014 om 12:12

Ja dat klinkt allemaal heel gemakkelijk, maar zon groot proces heeft gewoon veel tijd nodig. Het gaat hier over vele miljoenen. Daarbij is het ook niet zo dat Barcelona honderden miljoenen uit kan gaan geven straks, omdat ze ook nog te maken hebben met de Financial fair play.

24 april 2014 om 09:10

@ Jorinus

Het verbod is opgeschort omdat ze in beroep zijn gegaan bij de fifa en daarna nog beroep open staat bij het CAS (int. sport tribunaal) en ze kunnen niet garanderen dat dat laatste beroep is behandeld voor 1 juli, dus niet meer dan logisch dat het opgeschort is.

Goedzo, onschuldig tot iets anders bewezen is.
Hoger beroep zal waarschijnlijk snel dienen, en dan is er alsnog de kans dat ze uitgesloten worden voor de transferperiode.
Het bestuur zou niet eens af moeten wachten, maar op moeten stappen.

Opluchting in het Barca kamp, dat kan ik begrijpen.

Was ook wel eigenlijk te verwachten, de Fifa heeft niet de ballen om zo'n lange transferban op zo'n grote club te leggen, vooral wanneer die club transfers nodig heeft in de zomer (wat niet zo was bij Chelsea).

Maar ja, het kan er nog steeds van komen, de uitspraak is slechts opgeschort voor onbepaalde tijd.

Grappig dat mensen reageren alsof ze precies weten hoe de aanklacht er precies uit ziet. Niemand hier beschikt over de details en mensen reageren alleen maar op de berichten. Dat was 2 weken geleden al het geval toen ze de straf kregen en nu weer omdat het is opgeschort.

Terughoudendheid lijkt totaal niet meer te bestaan. De haters reageren weer op de gebruikelijke manier en de fans zullen tevreden zijn, maar niemand weet echt wat er nu precies gaande is. Ik zie mensen reageren alsof ze het hele dossier gelezen maar maar het is gewoon speculatie.

Hou je bij de feiten, hetzelfde gaat gebeuren met City en PSG die zogenaamd hard gestraft gaan worden, vanwege de financial fairplay.

Lachwekkende organisatie die amateurs van de fifa.
Als ik weet dat op koningsdag de winkels dicht zijn dan haal ik de dag voor koningsdag vast een kratje bier, zodat ik op koningsdag toch lekker kan zuipen. Wat denken jullie als Barcalona weet dat ze volgend jaar niets mogen kopen deze zomer zal doen ?

23 april 2014 om 12:05

Yep en als je pas over drie maanden de gevangenis ingaat ga je nog even flink naar de hoeren. Maar droogstaan is toch vrij arelaxt, nietwaar?

Je moet Barcelona niet verwijten dat een rechtssysteem, waarin veroordelingen plaatsvinden op basis van zorgvuldig afgewogen bewijs, nou eenmaal aan vastgelegde procedures gebonden is. Wat zou jij doen als je in hun schoenen stond?

23 april 2014 om 15:14

Opschortende werking is in meeste gevallen van beroep zo, bij de meeste rechtssystemen in de meeste landen, dus zo amateuristisch is het niet. Daarnaast wil dit nog helemaal niet zeggen dat er daadwerkelijk een transferverbod zal worden uitgevoerd, want voor hetzelfde geld wordt d euitspraak ongedaan gemaakt in beroep.

Mensen meteen allemaal weer zeuren of corruptie en dergelijke. Dat heeft hier helemaal niks mee te maken. Altijd maar meteen reageren zonder eerst na te denken.
Als je in beroep gaat wordt de straf tijdelijk uitgesteld. Net zoals wanneer een speler in beroep gaat tegen een schorsing. Dit systeem wordt nu eenmaal vaak gebruikt om een bepaalde wedstrijd wel te kunnen spelen. In dit geval komt het barca goed uit zodat er wel inkopen gedaan kunnen worden. Echter houdt het ook in dat wanneer ze alsnog schuldig worden bevonden dat ze na deze zomer alsnog een schorsing kunnen krijgen.

Persoonlijk vind ik het overigens helemaal niet zo erg wat Barca doet. Ze halen dan wel erg jonge spelers naar Spanje toe maar zorgen wel voor een toekomst voor zowel het voetballertje als de ouders. Zover ik begrijp hebben de ouders lange tijd zekerheid mbt werk etc. Aangezien ze vaak uit kansarme landen komen en amper een toekomst hebben is dit toch voor beide partijen goed?

Wat een zielige reacties hier in dit topic zeg, is de haat naar Barca zo groot?
Als de tijd nou eens werd genomen om dit bericht goed te lezen, dan zie je dat de straf tijdelijk is opgeschort, omdat Barca in hoger beroep ging. De straf is dus niet kwijtgescholden, maar de zaak is verlengt. Zie het als bij een rode kaart, als bij een rode kaart een hoger beroep wordt aangetekend dan wordt dus de zaak verlengd, is in die tijd van verlenging een wedstrijd, dan kan speler x die gewoon spelen. Stop die haat naar Barca is weg en lees gewoon het bericht is goed door, ontzettend sneue reacties zeg..

Oke, nu snap ik het. Het is opgeschort in verband met het beroep. Dat is vrij logisch in het recht. Of het nou nationaal of internationaal recht is. Dit betekend dat de uitspraak herbeoordeeld gaat worden enz.

Ben erg benieuwd of ze nou daadwerkelijk gestraft gaan worden. Echt heel benieuwd! Hier kan de Fifa een hele goede slag slaan, door ze te veroordelen indien de beschuldig waar is. Niets geen gedoe met aantonen dat ze het nu niet meer doen, ze hebbe nhet gedaan(mits schuldig) en dus gestraft worden, geen half gebakken lucht verkopen.

Ik snap sommige mensen niet hier. die denken weer dat de fifa een grote club beschermd. dit is complete waanzin. wanneer een misdadiger in beroep gaat, word zijn straf ook opgeschort. je kunt volgens mij zelf 3x in beroep gaan als je het niet eens bent met de uitspraak. hier kan de fifa niks aan doen! maar dit is gewoon het recht dat geldt in europa.. er komt weer eens veel onzin voorbij hier.

waauww, ik moet zeggen dat dit een hele opluchting is. De verdediging die er nu staat is niet om aan te zien. Ik zou het liefst Pinto ook niet langer onder de lat willen.

Dit is goed nieuws en erg nodig! Barca zal als het niet wil terug vallen versterkingen moeten halen.
Waarschijnlijk hebben ze bij barca B te weinig spelers die het niveau aankunnen?

Een degelijke keeper als vervanger van Valdez, 2 sterke centrale verdedigers een back voor de vertrekkende Alves en ik lees net dat Sanchez naar juve vertrekt dus daar ook een vervanger voor en pedro brengt ook niet meer wat hij bracht.

Bij het eerste topic over deze kwestie vroeg ik me al af of het beroep hetzelfde zou werken als bijvoorbeeld een schorsing na een (bijvoorbeeld) rode kaart en dit blijkt dus juist te zijn.
Slim gespeeld van Barcelona, zodat ze nu dus wél de nodige versterkingen kunnen halen.

Aan de andere kant vraag ik me nu af of, als de uitkomst na het beroep dezelfde blijkt, de straf dus ook hoger uit zal vallen. Dus stel; Barca verliest het hoger beroep ook, mogen ze dan bijvoorbeeld 3-4 transferperiodes geen transfers doen? Of misschien nóg drastischere maatregelen? Dan is het toch een flinke gok die ze hier nemen.

23 april 2014 om 12:14

Ik zou echt positief verrast zijn als Barcelona na het beroep ineens een hogere straf zal gaan krijgen. 99 procent dat dit niet gaat gebeuren.

Hadden we wat anders verwacht? Het is ook echt niet alleen Barcelona hoor. Morgen zou Real Madrid een 'straf' kunnen krijgen en dan gebeurt precies het zelfde.

Barcelona zal in de zomer een nieuw elftal bij elkaar kopen om daarna bij die 'straf' geen schade op te lopen. Dit is nou precies waarom het hedendaagse clubvoetbal tot de bot ziek is. En nogmaals, nu is het toevallig Barcelona. Morgen is Chelsea, Manchester City of Paris saint Germain aan de beurt en krijg je precies het zelfde.

Gewoon pure maffiapraktijken. Trouwens ben benieuwd hoe Vitesse een eventuele straf zou kunnen ontlopen. Wedden dat het in Arnhem niet gaat lukken?

Om eerlijk te zijn was dit wel te verwachten zonder woorden als corruptie etc te willen gebruiken. De Fifa heeft haar tanden laten zien maar wilt nog niet bijten. Ik vind het jammer, want net bij een topclub als Barca kun je indruk maken door ze effectief te straffen. Maar natuurlijk creeren ze wel nu hiermee een precedent dat ze moeten gaan toepassen op alle clubs en niet enkel op Barca.

Hopelijk is dat hun modus operandi en niet gewoon een uitzondering anders zal ik dit ten zeerste betreuren.

23 april 2014 om 12:20

Ze bijten alleen wanneer clubs als Malaga op de beklaagdenbank zitten. Zou Vitesse schuldig zijn van het overtreden van FFP regels dan worden ze ook uit Europa gegooid.

De rijke en machtige clubs in Europa zullen altijd de straffen ontlopen. Het zou me echt verbazen als Barcelona niet minder dan 150 miljoen aan transfergeld over de balk gaat smijten. Aangezien ze even in een dip zitten kan je dit gaan verwachten.

Ik snap sowieso niet waarom ze niet eens uitgesloten worden van Europa. Of je straft of je doet lekker mee aan al die smerige spelletjes. Helaas is de uefa/fifa net zo corrupt als de rijke clubs dus ze dekken elkaar gewoon. De kleintjes kunnen de straffen niet ontlopen, maar Barcelona gaat dat met gemak doen.

23 april 2014 om 13:37

Ik ben altijd zeer voorzichtig met woorden als corruptie, maar het probleem is gewoon dat zelfs voor personen als ik dit heel moeilijk te accepteren wordt wanneer er met 3 mate gemeten wordt.

Ik bedoel als ze nu straks iedereen die een gelijkaardige feit heeft gepleegd 3 maanden de tijd krijgt dan is het voor mij oke. Maar dictatuur en willekeur vind ik onacceptabel.

Wel kleine side remark; het gaat hier over transfer van jeugdspelers niet over Ffp. Hou dat wel goed in de gaten, grote clubs zullen alleen maar groter worden door de Ffp. Want zij hebben hierdoor altijd veel geld te spenderen. De kleine clubs die het gat willen dichten en 3 jaar zwaar uitgeven om dichter te komen bij de top worden teruggefloten omdat ze teveel uitgeven terwijl de grote clubs dit wel jarenlang hebben kunnen.

Oneerlijke concurrentie, zucht...

Dat is alleszins goed nieuws voor Barcelona, zeker aangezien de spelers die er nu staan gewoon tekortkomen op bepaalde vlakken. Nu kunnen spelers zoals Tello, Song en Mascherano verkocht worden zodat ofwel jeugdspelers ofwel betere spelers bij het team gehaald kunnen worden.

Halilovic en Ter Stegen kunnen we al zeker van zijn, want die zaakwaarnemers konden er niet genoeg over spreken na de uitspraak van het transferverbod. Daarnaast zou een tweede keeper ook leuk zijn, alhoewel Masip ook wel eens een kans dient te krijgen. Deulofeu kan best nog een jaartje uitgeleend worden, Rafinha misschien ook aangezien de plaatsen op het middenveld goed gevuld zijn. Fabregas is voorlopig nog een overbodige speler zolang Xavi nog speelt, maar die gaat in de toekomst belangrijk zijn.

In de verdediging is het heel makkelijk. Je haalt gewoon Kompany/mangala/benatia. Bartra en Piqué mogen blijven en Bagnack wordt als jeugdspelers doorgestroomd. Als het even kan haal je Laporte op bij Bilbao. Mascherano mag alleen blijven als Cdm, anders best verkopen.

Afellay, Bojan, Dos Santos en consorten definitief verkopen en Pinto promoveren tot keeperstrainer. Daarnaast een nieuwe trainer aanstellen, met een visie gericht op de toekomst en het bestuur natuurlijk in zijn geheel verbannen naar een onbewoond eiland in het midden van een vulkaankrater.

edit: Ohja, Jordi Vinyals betrekken bij het eerste team. Op die manier krijgt de coach een goed zicht op de talenten die er zijn en zijn manier van spelen is echt aangenaam om te zien. Gewoon als consultant, om de 3 weken een scoutingsupdate, zodat hij ook bij Juvenil A kan blijven functioneren.

Het grappige is dat Barcelona beroep heeft aantekend, maar de hele situatie niet ontkent. Wanneer de Fifa gewoon de regels volgt blijft de straf gehandhaaft.

Helaas helaas..

23 april 2014 om 13:05

Is in beroep gegaan niet hetzelfde? En ik vraag me nog steeds af wat ze precies fout hebben gedaan.

23 april 2014 om 13:24

spelers van onder de 16 van buiten europa aangetrokken

23 april 2014 om 13:27

En ze zijn de enigen? Verder is het wel zo dat al die transfers gecontroleerd worden door de Spaanse bond (ze moeten namelijk ingeschreven worden) en dat deze ze gewoon heeft goedgekeurd. Het lijkt me dus dat Barcelona een goede kans heeft om vrijgesproken te worden.

23 april 2014 om 14:25

De regels waren bekend en Barca was reeds in 2011 gewaarschuwd. JE achter de voetbalbond verschuilen is een beetje dom.

Andere clubs die de regels overtreden zullen ook wel gestraft worden hoor

23 april 2014 om 15:54

@ Nijogeth & Knuppert

Ze hebben wel degelijk ontkend, stond in eerdere berichten dat barca zei zich aan alle regels te hebben gehouden. Bovendien impliceert dat als je in beroep gaat toch wel dat je het ontkent.

Het is niet DAT ze spelers onder de 16 of 18 ( ik dacht 18) hebben aangetrokken, maar bij het contracteren daarvan regels hebben overschreden die de fifa heeft opgesteld.

Afgelopen week had een delegatie van barcelona een gesprek met Blatter. Ik vraag me af hoeveel hij heeft betaald voor dit.

Want in een eerdere stadium had barcelona toegegeven dat ze fout waren. Maar toch geen straf.
Daar waar chelsea wel straf kreeg. Waarom word barca zo gematst dan ?

De belangrijkste twee transferwindows voor Barca, zomende zomer en winter, ontlopen ze dus de straf. Als ze later alsnog gestraft zullen worden, zal het weinig uitmaken aangezien ze alles kunnen kopen wat ze nodig hebben in de zomer. Oftewel, het maakt niks meer uit of ze gestraft worden of niet.

23 april 2014 om 15:58

Het gaat alleen om dit transferwindow. Daarnaast maakt dat wel degelijk uit natuurlijk, want de behandeling van het beroep is niet klaar voor aankomend transferwindow, daarom wordt het ook opgeschort want als ze onschuldig worden verklaar in beroep zouden ze dus alsnog een straf hebben gekregen voor niets. Ze weten dus niet of ze er rekening moeten houden deze zomer. Daarnaast kun je als club niet zomaar kopen voor over anderhalf seizoen, want je weet niet hoe de spelers renderen die je koopt, want waarom zouden clubs anders elk transferwindow spelers kopen/verkopen. Daarnaast heb je nog te maken met financial fairplay, waardoor ze niet in 1 transferwindow oneindig kunnen kopen.

Had niet anders verwacht. Nu gaat Barcelona aankomende zomer aankopen doen voor het transferbedrag van normaliter 4 windows zodat ze mochten ze alsnog een schorsing krijgen, toch niemand meer hoeven te kopen.

Slim om het op deze manier aan te pakken.

Ach wat maakt de Fifa zich hier weer belachelijk. Hoe verwachten ze dat grote clubs zich aan de regels gaan houden als ze toch alleen maar blijven dreigen met grote straffen en enkel boetes van niets opleggen. Dit is al de 2e maal dat ze de straffen laten vallen nadat er in beroep is gegaan.

Mooi dat Barca aankopen kan doen hoor, veel mensen hebben het gevoel dat het einde van hun tijdperk is aangebroken (ze zullen wel elk jaar weer om prijzen strijden maar niet meer zo dominant zijn bedoel ik dan) en hiermee kregen ze een mooi excuus toegeworpen van de Fifa.

Het is me er helemaal niet om te doen dat Barca verzwakt wordt, ik vind het gewoon onzin hoe de Fifa zichzelf hier weer voor paal zet. Een stelletje bange en corrupte oude mannen met een grote bek.

24 april 2014 om 09:15

@ real8madrid

Je hebt duidelijk het bericht niet goed gelezen. De straf wordt opgeschort, ze hebben de straf niet laten vallen. Er is beroep tegen ingesteld, en daarna staat er nog een keer beroep tegen de straf open en omdat ze verwachten dat ze niet voor 1 juli klaar zijn met de behandeling daarvan, wordt de straf uitgesteld. Hartstikke logisch want als in beroep wordt bepaald dat je onschuldig bent en je hebt de straf al gehad sta je pas voor gek als Fifa.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren