Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff baalt van ontwikkelingen in Spanje: 'Je ziet Barcelona afbrokkelen'

Laatste update:

Johan Cruijff maakt zich zorgen over Barcelona. De Catalanen werden vorige week door Atlético Madrid uitgeschakeld in de Champions League en verloren afgelopen weekend ook van Granada, waardoor de landstitel verder uit het zicht verdwijnt. Cruijff lijkt niet te zijn verrast: "Het is het directe resultaat als het binnen de organisatie niet klopt", stelt de Nederlander.

/

Cruijff stelt in zijn column in De Telegraaf dat als het jaren duurt om iets op te bouwen, dat het dan ook een paar jaar duurt voor het weer wordt afgebouwd. Volgens Cruijff is dat proces nu wel aan de gang. "De club heeft een tijdje kunnen voortborduren op de automatismen die onder Frank Rijkaard en Pep Guardiola in het elftal zijn gebracht, maar nu zie je het afbrokkelen", schrijft Cruijff.

"Het kan niet zo zijn dat over het hoofd van de trainer de clubleiding beslissingen op het technische vlak neemt", vervolgt de legendarische nummer veertien. "Juist in het topvoetbal is het essentieel dat iedere schoenmaker bij z'n leest blijft. Helaas gaat men daar bij Barcelona al jaren aan voorbij." Barcelona speelt woensdag de finale van de Copa del Rey tegen Real Madrid.

Je ziet Barcelona afbrokkelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overdrijven is ook een vak Johan. Atletico heeft gewoon een uitstekend elftal en het is helemaal geen schande om daar van te verliezen. Barcelona heeft ook een hele hoop sterke wedstrijden gespeeld dit seizoen. 2 wedstrijden verliezen en gelijk paniek in de tent in huize Cruijf. Elk jaar de Championsleague winnen lukt geen 1 club, elke club heeft zijn sterkere en minder periodes en zo slecht doet Barcelona het op dit moment echt niet.

14 april 2014 om 07:32

Wil je ontkennen dat Barcelona in een neergaande fase zit? Niet meer zo dominant in de competitie, kansloos in Europa. Het spel gaat achteruit en Barcelona lijkt meer en meer van deze aarde te worden.

14 april 2014 om 07:37

Ja ze zijn wel aan het afbrokkelen, maar ik vind dat atletico helemaal geen credits krijgt door elke keer deze reden te gebruiken. Wat hun presteren is gewoon fantastisch en er zijn maar weinigen die dit willen erkennen.

14 april 2014 om 08:00

Barcelona zit in een "neergaande" fase omdat het een aantal jaar heeft gepiekt. Dat ze het nu "minder" doen is niet meer dan logisch. Maar het is echt niet zo dat ze nu ineens slecht zijn geworden. Ik vind "afbrokkelen" een beetje overdreven. Nogmaals, je kan dat hoge niveau van hun topjaren onmogelijk blijven vasthouden.

Barcelona doet het helemaal niet slecht. Maar door te prestaties van de afgelopen seizoenen is de maatstaf zo hoog komen te liggen dat het meteen een drama is als ze een keer geen kampioen worden of een aantal wedstrijden achter elkaar verliezen.

14 april 2014 om 15:34

Bubbe.
Als een team zo lang achter elkaar succesvol is geweest, is het logisch dat er een einde aan komt. Op sportief gebied zullen er nu ongetwijfeld wat magerdere jaren aankomen. Dan is het juist zaak dat het organisatorisch gewoon in orde blijft, zodat de voorwaarden er zijn voor weer een aantal vette jaren op termijn.

14 april 2014 om 16:45

Barca was 3 jaar achter elkaar de beste van de wereld. Geen enkel team kan dat volhouden. Er komt wel weer een nieuw tijdperk aan voor Barca.

14 april 2014 om 07:55

Panerai je ziet wel heel duidelijk dat Barcelona het niet meer heeft.. Ze zijn nu nog afhankelijker van messi dan voorheen, met name xavi wordt gemist, die kan niet meer wat hij 3 jaar geleden wel kon. En ze missen een echte spits. Ze begonnen vd week over alves dat die geen voorzetten meer geeft, dat heeft nu ook geen enkele zin want er loopt geen eto'o meer rond.. Barcelona heeft versterkingen nodig maar kunnen ze aankomende zomer waarschijnlijk al vergeten. Volgend jaar wordt een ramp denk ik..

14 april 2014 om 13:04

Messi is 4x gouden bal winnaar geworden en jij stelt dat ze een spits missen?

Overigens waren ze in hun top jaren totaal niet afhankelijk van Messi. Toen was iedere speler even belangrijk. Sinds 2011 is het spel langzaam aan maar zeker meer op Messi gaan leunen die daar schijnbaar van genoot omdat hij nooit meer de bal afspeelde.

14 april 2014 om 13:14

ikzelf zag messi altijd liever van rechts met een echte spits...messi is gewoon geen nummer 9 spits en ik weet zeker dat het beter zou draaien als er een echte spits gaat spelen zoals een Falcao, Costa of Cavani

het team is gewoon teveel van messi afhankelijk geworden, dat zag je ook tegen Atletico...als messi niet presteert loopt het niet

messi speelt echt wel ballen af, ik weet niet of je ooit wedstrijden kijkt van Barcelona?

14 april 2014 om 08:22

Natuurlijk doen het nu niet 'slecht', maar wel minder.

Het probleem is niet die lat die hoog gezet is de afgelopen, zoals Panerai zegt. Die halen ze nu weliswaar waar niet, waardoor het allemaal minder hosanna is.

Het probleem is dat ze dat niveau niet alleen nu even niet halen, maar dat ze dat wss nooit meer zullen halen, door verkeerde keuzes die na Guardiola zijn gemaakt binnen de club. Dat is het afbrokkelen waar Cruijff het over heeft. Het toekomstige afbrokkelen, niet de slechte fase van nu. Daarom heeft die ook gelijk.

14 april 2014 om 08:38

Zucht.... gaat het slecht dan klopt er niets van. Gaat het goed.dan roept johannetje dat het door hem komt. Tsssss
Bij barca zit het nu ff tegen. Waar het voorgaande jaren veel mee zat. Nu schieten de tegenstanders de kansen er wel in.waar voorheen ze die misten.Soms het ontbreken van net dat beetje geluk is het verschil tussen kampioen spelen of bijv 3e worden. Dat is in spanje zo .maar ook hier in Nederland. Zie bijv Vitesse-ajax. Moet 5a6-0 zijn....uitslag 1-1. Dan zit het mee....en pak je de titel.

14 april 2014 om 17:16

Onzin. Barca werd niet op het nippertje of met geluk kampioen.
Ze werden kampioen met vaak veel meer punten dan hun concurrenten in de competitie.

En "johannetje" riep toen het goed ging dat het door hem kwam?
Heb je ook een bron of een link? Heb Johan nog nooit horen zeggen dat het allemaal door hem kwam??

Ook nu weer zegt hij dat het destijds goed ging dankzij Rijkaard en Guardiola!
Dus zou graag een bron van je willen zien

14 april 2014 om 09:20

Je snapt het niet. Het is niet dat men alleen sportief gezien aan het afbrokkelen is. Het zit op bestuurlijk niveau gewoon helemaal verkeerd in elkaar. Een corrupte voorzitter die vertrokken is op het perfecte moment met een zak duiten. Een technisch directeur die al jaren wanbeleid voert. Bestuurlijk klopt het van geen kanten daar in Barcelona.

14 april 2014 om 09:45

Ulquiorra,

Cruijff ziet het ook dat Barcelona bestuurlijk totaal de verkeerde kant op gaat, huidige directie moet gewoon plaatsmaken voor een nieuw bestuur.

Helaas wordt er blijkbaar niet voldoende getraind op de automatismen waar Barca groot mee geworden is.

Helaas gaat hier ook de tand des tijd zich laten gevoelen, Xavi en Puyol zullen helaas verleden tijd worden.

Cruijff ziet deze problemen vaak eerder dan anderen, omdat het hem pijn doet dat het slechter gaat benoemd hij deze ook eerst intern en als hij dan geen luisterend oor vind schuwt hij de publiciteit niet in het belang van de club.

Zie hem maar als een schatbewaarder.

14 april 2014 om 09:52

Dit gaat niet alleen om twee verloren wedstrijden,je moet eens verder kijken dan dat je neus lang is

14 april 2014 om 10:30

Johan mag z'n mond wel eens gaan houden.Tis niet omdat hij topsleler/coach was dat hij mag zeggen wat hij wil

14 april 2014 om 16:20

Nee, dat mag hij omdat het één zijn grondrechten is, ook wel vrijheid van meningsuiting genoemd.

Barcelona is aan het afbrokkelen, maar dat heeft volgens mij niets met de organisatie of de automatismen van Rijkaard en Guardiola te maken, Te veel spelers zijn op hun retour. Puyol uiteraard, maar ook Xavi en zelfs Iniesta en Alves. Ze zijn nog wel goed, maar 2 jaar geleden waren ze beter. Er is vers bloed nodig.

En uiteraard ben ik met het ook met Panerai eens, Atletico en Real zijn niet de minste ploegen.

14 april 2014 om 08:06

Alves, Puyol en Xavi zijn het afbrokkelen klopt. Maar Iniesta? Ik heb hem in 13 seizoenen Barcelona nog nooit zo goed zien spelen. Iniesta is niet aan 't afbrokkelen maar word ieder seizoen juist beter.

14 april 2014 om 09:23

Ik ben het helemaal met je eens. Als er één speler is die wel continu een hoog niveau haalt dan is het Iniesta wel. Ik denk wel dat veel mensen onderschatten hoe belangrijk Puyol voor het spel van Barcelona was. Een fitte Puyol is absolute wereldtop en wat er nu in het centrum staat is daar heel ver van verwijderd. Bovendien is Puyol een echte winnaar en een natuurlijk leider, wat twee zaken zijn waar het bij het huidige Barcelona ook aan ontbreekt.

14 april 2014 om 15:29

Ja ja wouterke jij weet het natuurlijk beter dan iemand die al zijn hele leven in het voetbal wereldje zit

Vele geven Tata de schuld voor het teleurstellende verloop van het seizoen, maar het probleem ligt verder dan Tata. Maar het probleem ligt bij dit incompetente maffia besteur. Het ging al
sinds dag een fout toen die clown Rosell het overnam van Laporta. Gelukkig is die mafkees al opgerot, maar mannen zoals Zubi en Bartomeu hebben deze club ook ten schande gezet. Ten eerste kon een blinde al twee seizoenen geleden zien dat Puyol het niet meer bij kon benen en Mascherano niet van orgigine een CV is. Maar nee hoor hij komt met die waardeloze Song aanzetten. Één jaar later, Barcelona heeft dit seizoen echt maar dan ook echt een CV nodig. Wat doet Zubi? Haalt leuk even een linksbuiten voor tientallen miljoenen. Iedereen zag dat Barcelona op verversing nodig had met name achterin en op het middenveld. Maar als je dat weigert krijg je dit.

Gelukkig hebben verschillende Penyas al bijeenkomsten georganiseert om een motie van wantrouwen aan te spannen om vervolgens dit maffia bestuur voor 1 juli eruit te werken. Laten we hopen dat Laporta zich vervolgens verkiesbaar stelt.

14 april 2014 om 13:16

Precies, alleen mensen die Barca jaren volgen zien dit.
Ik roep dit al jaren. Je ziet elke topploeg elk jaar sterker worden doordat ze zwakke posities vervangers halen en in de breedte goede aankopen doen.
Wat doet Barca, schuiven met posities omdat ze geen vervangers hebben. Hierdoor speel je noodgedwongen met spelers die onervaren zijn of tekort komen. Het gat met de topploegen wordt steeds groter. Barca wordt elk jaar zwakker.

ze trekken weer bij bij Barcelona is altijd zo als ze een wedstrijd verliezen

Het is eigenlijk heel simpel, men is te lang doorgegaan met spelers.

Puyol was al op, Xavi had een mooie rol moeten hebben in topwedstrijden, maar Thiago had daar gewoon moeten staan ipv bij Bayern en ook Iniesta en Alves zijn niet meer de mannen voor 60+ wedstrijden!

Ik noem een Vertonghen, Koke en nog een goede rechtsback en je bent een eind op de goede weg terug. Andres kan nog wel mee, maar zoals gezegd die wordt er niet jonger op. Dani Alves heeft een goede back-up nodig die hem vaak kan vervangen, maar zaak is nu al voor die twee, Iniesta en Alves, de vervangers te halen en klaar te stomen voor het echte werk!

Suarez zou ik ook graag zien, ik zou, in vorm, toch mijn vingers aflikken bij Neymar, Suarez en Messi in een voorhoede.

Nadeel is dat ze de komende twee periodes niks mogen doen en ik ben bang dat het afbrokkelen van Johan toch echt afbreken wordt, want iedereen is nu ingesteld op dit Barca. Zonde om zo'n grootmacht weer af te zien glijden naar modaal niveau!

14 april 2014 om 08:28

Betekend dat de transfer van Halilovic niet doorgaat nu Barcelona twee transferperiodes geen zaken mag doen?

14 april 2014 om 08:51

Daar ziet het wel naar uit.
Officieel zullen alle transfers in de zomer en winter periode zijn. Heeft Barca wel een heel groot probleem gezien de meeste spelers op leeftijd zijn en de keeper en verdediging onder niveau is. Wat het nog erger zou maken is er kunnen wel spelers vertrekken.

14 april 2014 om 10:01

De transfer gaat wel door, hij mag alleen niet spelen als er niets veranderd aan de situatie. Halilovic en zijn vader hebben al aangegeven dat hij alleen naar Barcelona wil en de transfer sowieso doorgaat.

14 april 2014 om 12:16

Ik bedoelde meer of hij mocht verkassen. Ik weet best dat die jongen alles op alles wil om naar Barca te gaan, maar of dat dam nog legaal was. Barca heeft dan wel een probleem ja, juist nu zij nieuwe spelers nodig zullen hebben. Een nieuwe middenvelder is noodzakelijk, een echte spits, CV, Dani Alves zit ook op zijn retour. Zijn er talenten van de jeugdopleiding die Barca beschouwd als echte potentiële toppers voor de toekomst?

14 april 2014 om 13:51

Dat mag hij dus, Halilovic kan alleen niet geregistreerd worden zodat hij officiële wedstrijden mag spelen.

In de jeugd zitten zeer veel potentiële toppers, Barcelona B alleen al heeft Denis Suarez(LW/CAM), Adama Traoré(RW), Grimaldo(LB), Samper(CVM) en Edgar Ie(CB)om de meest getalenteerden op te noemen. Net daaronder zitten Bagnack(CB), Dongou en Sandro(Spitsen) die zomaar kunnen verrassen.
Vanmiddag speelt de Juvenil A de finale van de UEFA Youth League tegen Benfica, met onder anderen topscorer van het toernooi Munir el Haddadi (Spits/Winger), Wilfried Kaptoum (CM), Rodrigo Tarin, Juanma García (beiden CB) en Xavi Quintilla(CB/LB).
Kortom, genoeg talent. Hopelijk weet er een groot deel door te stoten naar het eerste team.

De leiding hadden allang moet ingrijpen open vernieuwing van de spelers

Denk dat het mede komt door Messi die al een paar weken, zoniet maanden, echt uit vorm is. Kan me nog herinneren dat hij een keer moest kotsen op het veld, en als hij speelt loopt hij er lui en ongemotiveerd bij. Misschien dat z'n lichaam het langzaam begeeft, want hij speelt nu al jarenlang op topniveau en ook moeten we de toediening van hormonen niet vergeten. Nou ben ik geen medicus maar dit viel me al een tijdje op. Het kan ook een vormdip zijn, maar daar moet hij dan maar snel uit zien te komen.

14 april 2014 om 09:15

Drie weken geleden scoorde hij nog een hattrick in het Bernabeu en nu speelt hij ineens als een natte krant..

14 april 2014 om 11:32

Speelde een dramatische wedstrijd in het Bernabeu en op een steekpass na, een rommeldoelpunt die niet te missen is en 2 penalty's na zat hij in dr broekzak van Pepe.

14 april 2014 om 17:19

Houdt toch op man, hij speelde verder ook best behoorlijk.
Zeker, hij heeft wel eens betere wedstrijden gespeeld. Maar 3 goals en een prachtige pass was nog altijd stukken beter dan wat Ronaldo liet zien.

Als je een speler wilt noemen die je zo goed als totaal niet zag was het Ronaldo wel weer eens.

14 april 2014 om 12:23

Eigenlijk begon het al toen Guardiola was vertrokken. Je kon erop wachten dat het spel minder werd dan onder Guardiola, maar Barcelona had veel eerder aan vervangers moeten denken. Het geld wat zij aan Neymar hebben uitgegeven konden zij beter investeren op andere posities. Alex Song was overbodig en ze hadden Thiago Alcantara nooit moeten laten gaan. Het heeft meer met het beleid en dan bedoel ik meneer Rosell en co te maken dan dat Messi een tijdje uitvorm is. Van de super 3 vind ik dat alleen Andres Iniesta zijn hoge niveau haalt. Messi is er heel lang uit geweest dus die gaat nog wel komen.

Sinds dat Pep weg is is alles uiteen gevallen , en dat is normaal want het was zijn team. Er is geen trainer die een andere tactiek of oplossing heeft. Volgens mij is Messi de baas daar en Martino alleen voor de show.

14 april 2014 om 08:59

de baas in dr kleedkamer is nog altijd puyol

14 april 2014 om 12:25

Niet alleen dat, structureel lijkt het ook mis te gaan. Dat heeft meer te maken met een paar maffia gasten daar die daar niet hoorden. Barca moet een coach aanstellen die bij hun filosofie past.

Barcelona had gewoon veel eerder moeten doorselecteren. Men teert nu al 6/7 jaar op dezelfde basisspelers waarvan een paar echt al op leeftijd zijn. Er had al een fatsoenlijke opvolger voor Valdes, Puyol en Xavi gehaald moeten worden. Nu zit je met een clown op goal, een jonkie of middenvelder achterin en een Cesc die gewoon handelingssnelheid tekort komt. Maar ja, er valt ook niks anders te verwachten wanneer je een bestuur hebt als deze. Vroeger rommelde het aan alle kanten bij Real, maar nu zijn de rollen omgedraaid.

Misschien wordt het tijd om het speltype aan te passen.

Niet meer eindeloos rondspelen en tikken. Maar meer snelheid en diepgang en een spits, die scoort en aflegt !

14 april 2014 om 12:51

Ben het volkomen met je eens.
Dat 60 keren rond spelen dat is voetbal van vorige eeuw.
En het is niet alleen Barca wat dat doet........
Kijk eens naar Atletico en Dortmund dat is voetbal van de toekomst.
Degene die de oude speelwijze blijven hanteren moeten en zullen afhaken en hebben in de top niets meer te zoeken.

Dat vond ik vorig jaar al duidelijk zichtbaar kijk is naar de CL vernedering in het 2 Luik met Bayern 7-0 op de doppen krijgen dat krachtsverschil was gigantisch. En eigenlijk ook verdient als je kijkt naar het financial FairPlay ...

Johan Cruijff slaat zoals vaak de spijker precies op zijn kop. Bij FC Barcelona gaat het al lange tijd niet goed. Concreet is het bergafwaarts afgegaan nadat bekend werd dat Rosell (ex-vicevoorzitter en daardoor vrijand van Laporta en Cruijff omdat hij alleen brazilianen wilde binnen halen) de nieuwe voorzitter werd. Een van zijn eerste acties was de financiele boekhouding in duiken om Laporta op creatieve manier te pakken en vervolgens aan te geven dat in de statuten van Barca niets staat over erevoorzitterschap om zo Cruijff een hak te zetten.

Hieruit blijkt dat sportieve successen boeken met FC Barcelona niet zijn priori was maar zijn woede voor met name deze twee personen. Voor velen is het overduidelijk dat Barca over topspelers beschikt alleen dat er wel ververst dient te worden. Op die wijze kunnen spelers als Puyol,villa, Valdes en Xavi langzaam afbouwen en vervangen worden door nieuwe spelers. Elke leek ziet dat Barca al minimaal twee jaar behoefte heeft aan een goede pure centrumverdediger.

Als het aan mij ligt komt er van de zomer een nieuwe verkiezing en stelt Joan Laporta zich weer verkiesbaar. Via hem kan alles in een stroomversnelling terugkeren naar het oude. Een stunt zou zijn om Txiki weer terug te halen en wellicht een nieuwe Pep (luis Enrique, Frank de Boer of een ander die Cruijff voor ons in petto heeft) aangesteld worden als trainer. Als dat gebeurt zie ik de slaloms van Messi al voor ogen en ht gedraai van Iniesta ook weer!

Cruijff moet even zijn mond houden



Waar bemoeit hij zich mee ,meent dat hij de wijsheid in pacht heeft.
het is maar in spanje dus interesseert ons niet

Die Zubi zou als hij fatsoen had de eer aan zichzelf moeten houden. Keer op keer foute beslissingen genomen.

hij overdrijft een beetje barca dees sezoen: finale van copa del rey bereikt top 3 in la liga 4-3 vs real madrid 2-1 vs real madrid 4-1 vs man city 3-1 vs ac milan 6-1 vs celtic als barca wint dan is het de schult van de scheids of een andere excuus maar als ze 1-2x verliezen dan is het ineens de einde van hun tijdperk als je er ni toe wilt geven dat barca de beste ter wereld is en blijft dan ben je gewoon een hater of geen egte voetbalfan -_-

Ik zou ook wel willen dat Laporta terug komt, maar wie zegt dat hij weer succes brengt? In ieder geval beter dan Bartomeu en Rosell, dat wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren