Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Nu ook PSV, allemaal gaan ze sputteren zodra het lijkt dat het lek boven is’

Laatste update:

De vierde landstitel op rij lijkt Ajax amper nog te kunnen ontgaan, nadat er zondag in een rechtstreeks duel werd afgerekend met concurrent FC Twente. Waar de Amsterdammers nu een voorsprong van acht punten hebben op runner-up Feyenoord, laten de achtervolgers vaak steken vallen.

/

Volgens Johan Cruijff is daarmee aangetoond dat het Nederlandse voetbal in mentaal opzicht een probleem heeft. “Het hele seizoen zie je clubs in de fout gaan zodra ze maar even favoriet zijn”, doelt de voormalig topvoetballer in zijn column in De Telegraaf op de clubs die momenteel in een verwoede strijd om de tweede plaats in de Eredivisie verwikkeld zijn.

PSV won na een slechte eerste seizoenshelft acht competitiewedstrijden op rij, maar ging zaterdag voor eigen publiek onderuit tegen FC Groningen (2-3). “FC Twente, Feyenoord, Vitesse en nu ook PSV, allemaal gaan ze sputteren zodra iedereen denkt dat het lek boven is. Zodra mogen moeten wordt, ontstaat er een probleem. Dan blokkeren spelers en zien ze de oplossing niet meer.”

Denk je dat Feyenoord als tweede eindigt in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja, PSV was dit weekend weer even vergeten dat ze nog steeds heel hard moeten werken voor de puntjes. Sommige spelers speelden echt te hooghartig (vooral Willems). We moeten niet vergeten dat we de laatste wedstrijden echt niet goed speelden, maar steeds wel wonnen. Het wordt nog lastig genoeg om bij de bovenste vier te eindigen en Europees Voetbal veilig te stellen.

31 maart 2014 om 09:55

Jij weet ook wel dat de PSV spelers iets anders aan hun hoofd hadden. En er 1 pingel gegeven had moeten worden. Deze jongens wilden dit even doen voor Cocu maar als je te graag wil lukt het meestal niet.

31 maart 2014 om 09:59

@niels221:
Ze hadden misschien een pingel moeten krijgen voor die overtreding, maar daarom was de pingel die ze eerder wel kregen ook echt een cadeautje, dus dat kun je tegen elkaar weg strepen.
Dat ze met hun hoofd niet helemaal erbij waren, geloof ik niet zo in. Het is vooral de air die die gasten over zich heen krijgen als het weer even goed gaat die ze parten speelde. Je ziet het alleen al aan die kleine irritante maniertjes. Dat zit er blijkbaar diep ingeworteld en het zal komend jaar een hele kluif worden voor Cocu om dat eruit te krijgen.

31 maart 2014 om 10:04

Kom op, Niels, wat een onzin. Ze speelden hooghartig van dit doen we wel even. Daar heeft de operatie van Cocu niets mee te maken. Ze hadden inderdaad twee pingels kunnen krijgen, maar dat had alleen maar verbloemd hoe slecht ze speelden.

31 maart 2014 om 10:12

De fouten achterin kwamen toch echt door concentratie gebrek. Ik denk persoonlijk dat dat door Cocu komt jij mag een andere mening hebben.

31 maart 2014 om 10:14

Niels
Zoals iedereen hier weet ben ik een psver in hart en nieren.
Maar dit had niks met cocu te maken.
Schaars rekik bruma speelden werkelijk op amateur niveau.
Willems arias locadia dachten dat ze het op halve kracht konden doen .
Memphis park en hiljemark werkte zich de pleuris maar waren ook niet top.
En zoet was ongelukkig.
Het gaat erom hoe je in de catacombe staat : een mentaliteit van we vreten ze op vandaag heb ik bij niemand gezien zaterdag.
En hoe zuur ik het ook vind , als het besef er niet is dat je iedere week met zijn allen 1000% moet geven om je doel(2e) te bereiken dan verdien je het ook niet.

31 maart 2014 om 11:29

Die pingel had gegeven moeten worden aan Psv, zeker die van de handsbal. Aan de andere kant had Arias natuurlijk ook een pingel tegen moeten krijgen, en had Rekik voor de overtreding op Kostic gewoon rood moeten krijgen in plaats van geel.

De scheidsrechter floot waardeloos, maar op de uiteindelijke verdeling van de punten heeft dat waarschijnlijk niet veel invloed gehad. Groningen was gewoon beter. Oja, voor de duidelijkheid, ik ben PSV-supporter, maar durf wel gewoon te stellen dat de uitslag terecht was.

Groningen deed wat het moest doen, namelijk goed reactievoetbal spelen in een uitwedstrijd tegen een hoger aangeschreven ploeg. En met die voorhoede van Groningen moet je dan als verdediging van PSV top zijn om ze af te stoppen. Helaas waren Rekik en Willems in zeer slechte doen. Verdedigend was alleen Arias weer alleraardigst, maar ook hij had zijn handen meer dan vol aan (met name) Kostic.

31 maart 2014 om 11:40

Ik vond t al merkwaardig dat nos niet liet zien dat ruiz buitenspel stond bij de penalty die ze wel kregen. En aangezien jullie t daar niet over hebben zou je bijna denken dat je alleen studio sport hebt gezien

31 maart 2014 om 12:00

Haha wat een onzin. Als je in het veld staat deck je dat echt niet aan. En t is ook niet ernstig wat Cocu heeft. Ik heb zelf ook zat wedstrijden gespeeld toen mn pa in t ziekenhuis lag, zelfs n dag nadat hij was overleden. In t veld denk je daar niet aan. Helemaal niet als t om de trainer gaat en de ingreep ook niet echt spannend is

31 maart 2014 om 12:16

Tuurlijk heeft de situatie rondom Cocu hier deels mee te maken. 1: je trainer vertelt je even dat hij een tumor in zn rug had.
2: er staat een andere man opeens voor de groep die je gaat vertellen wat je moet doen en die besprekingen houdt.....

Daarnaast, als je 8 wedstrijden wint, nadat een aantal keer de bal net goed valt, kan en mag het gebeuren dat je een keer door het ijs zakt. Zeker na zo'n eerste seizoenshelft...niet te lang bij stilstaan en doorgaan!

31 maart 2014 om 09:55

Je slaat de spijker op zijn kop. De spelers van PSV zeiden te hebben geleerd van de fouten die ze in het begin van het seizoen hebben gemaakt en dat ging even goed.
Toch gaan ze weer zweven en lopen ze daardoor weer tegen de lamp.

31 maart 2014 om 10:15

Dat gaat Psv wel lukken.
Ze krijgen niet echt meer een moeilijke tegenstander.

Psve gaat nog 12 punten behalen vermoed ik.

Feyenoord gaat in de resterende 3 uitduels 1 puntje halen denk ik. Tegen Heracles. PSV en AZ wordt hem niet vrees ik.

Twente krijgt verder een makkelijk programma dus ik Vermoed 15 punten

Vitesse krijgt nog 1 lastig potje tegen Ajax. ik vermoed dat Vitesse 7, 8 of 9 punten nog zal gaan halen.

Als mijn voorspelling klopt en alle wedstrijden eindigen logisch zal je het volgende krijgen:

1. Ajax
2. Twente
3. Psv
4/5 Feyenoord / Vitesse.

Ik vind Vitesse lastig te peilen, maar zij gaan met feyenoord uitmaken wie direct naa de voorronde Europa League gaat en wie de Play Offs in moet.

Althans ik denk dit, maar deze competitie is al vaker onlogisch gebleken

31 maart 2014 om 11:26

@feyenoord2014

Ik laat helemaal niets spreken, dus snap je niet echt.
Op de een of andere manier stel jij je altijd vreemd op als iemand een andere mening of kijk heeft.

Ik vind het daarbij ook nog eens vrij arrogant van je om zo te beredeneren als jij.
Als dit als dat. ja dat klopt als als als....

Vanwaar die arrogantie van wij winnen wel in Almelo? Feyenoord heeft het daar altijd moeilijk, dit jaar werd er zelfs in de kuip verloren van die gasten.

Ik hoop verder voor jou dat je gelijk hebt, maar de verschillen tussen de clubs rond plaats 2 tot 5 zijn miniem. Twente en Psv krijgen een makkelijk programma, Feyenoord een lastige en Vitesse alleen Ajax als zware, maar een bijkomstig voordeel is dat Vitesse 2e seizoenshelft sowieso matig presteert. En misschien mogen ze Europa niet eens in dus maakt het niet uit waar je eindigt.

Voor Nederland is verder te hopen dat PSV voorronde CL speelt, die maakt de meeste kans denk ik

Heeft Cruijf helemaal gelijk in. Ik snap echt niet als je met zo'n cadeautje op 1-0 komt je het zo weg kan geven. Wat een slappe hap weer zeg. Ruiz heeft de nodige puntjes gehaald, maar wat die zaterdag liet zien da tkon echt niet. Ik snap niet waar de misplaatste arrogantie vandaan komt. Dacht dat ze nou wel van geleerd hebben van de eerste seizoenshelft maar niets is minder waar. Nu is PSV weer afhankelijk van andere teams.

31 maart 2014 om 10:11

Nou, laat Johan zn eigen club even niet vergeten. Gelijkspelen tegen NAC en RKC bracht ze nog bijna in verlegenheid voor de titel. Als ze gisteren hadden verloren van Twente was het dikke paniek geweest in Amsterdam. Eerst hand in eigen boezem, dan pas over anderen praten.

31 maart 2014 om 10:19

Nee Johan heeft hier gewoon gelijk. Als psv van de laatste 9 wedstrijden er gewoon 5 had verloren had niemand daar raar van opgekeken. Doordat ze wonder boven wonder een serie neer zetten lijkt het heel wat. De spelers hadden zaterdag echt zo iets van dat doen we wel even.

31 maart 2014 om 10:22

Maar die winnen ze dus. Wanneer het moeten word wint Ajax wel. Dat is precies wat Cruijff bedoelt.

31 maart 2014 om 11:50

Verschil is wel dat ajax de enige topploeg in nederland is die zichzelf vanaf het begin van de competitie de druk durfde op te leggen van kampioen moeten worden. Het hele jaar is er 1 trainer geweest die hardop heeft gezegd: wij gaan voor het kampioenschap. Ze zijn ook het hele jaar (een van de) favoriet(en) geweest voor de titel. Dus ja ze deden het een paar wedstrijden wat minder, maar dat kwam niet doordat ze toen van mogen naar moeten gingen.

31 maart 2014 om 13:53

Bijna? Nog steeds voldoende punten voorsprong. Buiten dat , als je van Twente had verloren was er nog steeds niet aan de hand. Een voorsprong op de rest als buffer en grote kans dat de concurrentie alsnog punten laten liggen in de laatste aantal wedstrijden.dus dikke paniek? Nee, pas als je in punten op achterstand komt is er sprake van paniek. En laat dat nou even niet t geval zijn.....

Dat is heel makkelijk te verklaren meneer Cruijf.

In de Nederlandse top ligt de gemiddelde leeftijd op dit moment vrij laag. De generatie waar deze talenten deel van uitmaken, zijn gewend dat wanneer er zich problemen voordoen of wanneer een situatie vervelend wordt, dat dit voor hen wordt opgelost.
Door deze problemen voor hen op te lossen heeft hun omgeving ervoor gezorgd dat zij zich op dat gebied niet of nauwelijks hebben kunnen ontwikkelen, waardoor ze moeilijk met dit soort situaties om kunnen gaan.

Doordat veel spelers van Ajax, in het verleden, al een paar keer in deze situatie hebben gezeten, zie je dat zij daarin nu net een stapje verder zijn dan de rest. Zeker nu ook die andere ploegen het vooral moeten doen met jonge talenten, zie je dat verschil echt duidelijk.

31 maart 2014 om 09:58

Klaassen,serero,veltman,kishna, zijn allemaal met hun eerste jaar bezig het gaat niet om ervaring maar je mentale instelling.

31 maart 2014 om 10:04

@independer:
En het is juist die mentale instelling (noemt men mentale weerbaarheid) waar het bij hen aan schort.

Je noemt vier spelers op die nieuw zijn, maar de kern van het team wordt gevormd door spelers die net een stap verder zijn.

Bij Ajax heeft men een tijd nodig gehad om die stappen te maken (de jaren waarin het op het eind steeds net niet was en AZ, Twente en PSV kampioen werden) en zij plukken daar nu de vruchten van. Bij PSV moet men daar nu weer een inhaalslag in maken.

31 maart 2014 om 23:12

Precies mentale weerbaarheid betekend dat je iedere wedstrijd weer opnieuw voor de volle 100 strijdt voor de overwinning en vooral ook dat als het een keertje niet lukt om te winnen ( wat natuurlijk desondanks kan gebeuren ) dat je dan niet meteen helemaal nerveus onzeker en ontredderd wordt en verkrampt in de vervolgwedstrijden en ineens niets meer kunt.
Ajax is ook het enige team gebleken dat zich zelf die druk van het moeten winnen op kan leggen zonder er zenuwachtig van te worden ook als het een keer tegen zit en een wedstrijd gelijk speelt of verliest. Dan blijft men toch vol vertrouwen door gaan. Dat mist Vitesse b.v. Ik hoop dat het volgende seizoen daar verbetering in komt. Ook Vitesse strijdt net als PSV Feyenoord en Twente trouwens nog gewoon om plek 2. Johan Cruijff heeft daarin gelijk en het is ook precies dat waaraan ik me bij Vitesse aan heb geergerd, dat zij zichzelf niet die druk kunnen opleggen, dan nerveus en onzeker worden. ( Trouwens inclusief de trainer ) De mentale weerbaarheid is nog onvoldoende aanwezig bij de spelers en trainer.
Het heeft waarschijnlijk ook te maken met ervaring en zelfvertrouwen. Maar het is ook een instelling een houding overtuiging het geloof en wil om te winnen. Dat zit diep van binnen. Die wil en inzet moeten er zijn. In iedere vezel van je lichaam en je geest. Niets gaat van zelf. Je moet strijden met alles wat je in je hebt gedurende de hele wedstrijd.

31 maart 2014 om 23:06

@ Dijottele

Het zijn toch ook geen kleine kinderen?

1 april 2014 om 09:10

@888ruben888:
Het zijn inderdaad geen kleine kinderen, maar op sommige gebieden reageren ze en gedragen ze zich als pubers.
Dat kun je ze niet kwalijk nemen. Dat heeft te maken met de moderne opvoeding.

Die vCL kwalificatie gaat samen met het wk toch nooit goed komen. Ik begreep dat de feyenoord spelers die mee gaan naar het wk zich drie weken later mogen melden i.v.m niet internationals. Ik dacht dat die derde voorronde al heel vroeg in het seizoen is. Als hier overlap in zit heb je een levensgroot probleem.

Bij psv was het zaterdag iet zozeer mogen/moeten.

Bij psv was het zaterdag gewoon een kwestie van instelling.
"het komt toch wel goed" nou dat hebben wegezien.

31 maart 2014 om 10:10

Ja, maar jou club zou toch voor een beetje druk kunnen zorgen op Ajax als er gewonnen zou worden...Waarschijnlijk werkte dat weer als iets negatief.

31 maart 2014 om 10:18

Druk op ajax??
Ik weet zeker dat daar binnen de selectie niemand mee bezig is/was.
De titel is al lang geleden vergeven maar ze hadden zichzelf een prachtig slot kunnen geven door die tweede plek te pakken.
Als het dan door een gebrek aan absolute wil niet lukt vind ik dat een instellingsprobleem en heeft niet te maken met drk.
PSV speelde zaterdag als een natte krant en dat kwam niet door de druk.

Goede reactie van Cruijff. De laatste jaren had af en toe ook Ajax daar last van, maar in het algemeen wisten ze in Amsterdam dit nu te voorkomen. Daarom is het gat al acht punten. Kan alleen maar als Ajacied hopen dat we de komende tijd ook beter gaan voetballen.

Ik denk dat de PSV-ers zelf voornamelijk dachten dat het lek boven was.

31 maart 2014 om 10:12

Precies. Zeker bij spelers als Depay en Locadia weet je dat hun mentale weerbaarheid voor nu nog niet hun kracht is.

31 maart 2014 om 10:23

Locadia is echt een slechte spits. Hij is traag, kan niet koppen, zijn techniek is veel te doorzichtig. Ik mag toch hopen dat Psv hem komende zomer probeert te verkopen. Maar hij mag ook lekker blijven want hij mist genoeg kansen.

31 maart 2014 om 13:29

007,

Depay een slechte mentale staat?

O, pijnlijke constatering, het blijkt dat jij hem totaal niet kent.
Depay is al vanaf z'n geboorte bezig met voetbal, voetbal en nog eens voetbal en is mentaal zeer sterk.

Ik denk dat psv vooral verloren heeft omdat Rekik echt een drama was. De verdediging deed het de laatste wedstrijden juist goed, maar dit x was het echt een drama.

31 maart 2014 om 10:26

Dat is te makkelijk om alles op rekik af te schuiven. Arias werd helemaal dolgedraaid door Kostic ik kan me geen duel herinneren die Arias heeft gewonnen.willems is nog steeds in de war van wat zijn taken zijn bij Psv.

Zoet stond bij 2 goals ook gewoon te slapen, die kostic kon hem alleen maar kwijt aan zivkovic.dan ga je daar toch voor staan.

Enige lichtpuntje was Schaars die speelde een redelijke wedstrijd.

31 maart 2014 om 11:52

Ik geef toch ook aan dat de verdeding slecht was, maar Rekik zorgt er wel hoogst persoonlijk voor dat Groningen 2x scoort. Arias had idd in de eerste helft totaal geen grip op Kostic, tweede helft ging beter. Zoet keepte ook niet bepaald sterk. Schaars speelde trouwens ook slecht en werd terecht gewisseld.

31 maart 2014 om 12:01

Feyenoord, Psv, twente alledrie de clubs zijn zwaar afhankelijk van 1 of 2 goede spelers. Als die spelers een off day hebben dan lever je standaard punten in.

Bij Ajax heb je geen een speler die hoger haalt dan een 8, maar wel altijd 11 spelers die gemiddeld een 7 halen. Ik weet het is een open deur maar zo zit het wel in elkaar.

En als je als Ajax zijnde dadelijk een team kan samenstellen die wekelijks een 8 haalt dan kom je vanzelf weer een keer in de volgende ronde van de Champions League.

31 maart 2014 om 12:29

Nou volgens de beoordelingen hier waren er gister iets van 10 spelers met een 8 of hoger bij Ajax.....

31 maart 2014 om 12:40

Maar als in 4 jaar tijd zo veel moeilijke wedstrijden toch winnend weet af te sluiten dan kun je het van 2 kanten bekijken.

1 Ajax wint dit wedstrijden omdat het geluk heeft met het verloop van de wedstrijd

2 Ajax wint deze wedstrijden op basis van karakter en mentaliteit.

Ik vind persoonlijk dat dit Ajax wel wat kwaliteit mag inkopen komende zomer, als Ajax nu spelers als Ziycheck of Finbogasson weer laat gaan naar de subtop van Europa, dan heeft die 100 miljoen op de bank ook geen nut.

Er is genoeg gespaard nu mag er wel onderhand wat uitgegeven gaan worden.

Maar terug op jou club Feyenoord, dit team is al 3 jaar bij elkaar ik had wel wat meer verwacht van spelers als Clasie, De Vrij, BMI die vallen helaas toch redelijk vaak door de mand.
kwalitatief ligt Ajax een stapje hoger dan feyenoord. Terwijl Feyenoord toch altijd de prijs krijgt van beste jeugdopleiding.

Tja, maar Ajax moest niet winnen, ze mochten niet verliezen. Twente moest winnen. Achteraf is het makkelijk als mogen en moeten.
Al struikelend zijn de teams tot deze ranglijst gekomen.

31 maart 2014 om 23:55

Ajax wist het best met de druk om te gaan behoudends de wedstrijd tegen Nac.
Vitesse verzuimde toen te proviteren omdat het niet echt in de eigen kansen geloofde.
Ook niet geloofde dat Ajax ook eens punten kon verspelen en dat dus zelf winnen een vereiste was. Het maakte toch niet meer uit was de instelling want het was al gespeeld.
Laten sloegen ze zichzelf voor de kop. Ik geloof niet dat de inspanning maximaal was doordat het geloof er niet was om nog te kunnen winnen.

Ik heb nooit gedacht dat het lek bij PSV boven is. Ze hadden gewoon meer geluk dan in de eerste seizoenshelft. Toen zat alles tegen, nu alles mee. De serie van 8 overwinningen kwam zeer gelukkig tot stand, de ploeg werd bij vlagen weggespeeld tegen teams als Cambuur en Go Ahaed Eagles.

PSV is gewoon nog altijd een matig team. Verdedigers met potentie, maar nog altijd veel beginnersfouten. Een middenveld met goedbedoelende dravers zonder creativiteit en eigenlijk maar 1 aanvaller (depay) van echte klasse (locadia kan dat wellicht nog worden). Met 2 gerichte aankopen (in ieder geval een spelbepaler en wellicht toch een scorende spits) kan het volgend seizoen, ook met de dan fitte Wijnaldum, wel een goed team zijn

31 maart 2014 om 12:49

Ik denk dat je met Wijnaldum, Maher, Depay, Zoet, Arias, Ritsmaier, Bruma, Narhsing wel een geraamte kan maken waar je als Psv zijnde jaren mee vooruit kan. Nu is de vraag of je die aantal jaren gaat krijgen. Speelt Depay op het Wk goed dan is ie al bijna niet meer te behouden.

Maar Psv zal wel investeren in de selectie komende zomer want ook hun missen ook een goede kansen afmaken voor het goal.

Laat dit nou net (helaas) het verschil zijn tussen Ajax en de overige clubs. Alle clubs zijn instabiel, maar op het moment dat ze moeten winnen wint Ajax, waar clubs als Feyenoord en PSV punten verspelen. Daarom gaat wederom terecht de schaal naar Amsterdam.

Helemaal gelijk. Als een aantal clubs een kans zien, gaan ze juist slechter spelen. Daar zie je dus duidelijk de ervaring die Ajax inmiddels heeft op het gebied van kampioen worden, Siem de Jong bijvoorbeeld, is inmiddels 4 keer kampioen geworden (2013-2014 meegerekend). De spelers die PSV en Twente kampioen maakten, zijn inmiddels allemaal verdwenen, op Woutje Brama na.
Het zou daarom ook goed zijn voor het Nederlands voetbal als er volgend jaar een andere kampioen komt.

1 april 2014 om 00:05

Dat kan het ook zijn. zodra ze merken dat ze echt een kans hebben worden ze daar zenuwachtig van en gaan ze verzuimen. Angst om te winnen lijkt het wel.

Zoals wel vaker slaat hij hier weer de spijker op zijn kop, "it ain't over till it's over", Nederlandse clubs geven te makkelijk op. Een wedstrijd duurt negentig minuten plus wat extra tijd, in Europees verband zie dit ook vaak terug dat men alsnog een goed resultaat verliest omdat men het niet kan opbrengen om geconcentreerd te blijven.

Ben het er helemaal mee eens! Keer op keer zie je het weer gebeuren.
Komen de top 5 clubs enigszins onder druk te staan met kans op een goede uitgangspositie, gaat het mis. En Ajax gaat er dan nog het beste mee om... Die spelen ook niet geweldig, maar krijgen het vaak wel voor elkaar.
Heb het bij Feyenoord dit seizoen meerdere keren zien gebeuren, werd er zo moe van.
Zijn wedstrijden genoeg om op te noemen, vaak met een voorsprong, dan zakken ze terug en gaat het keer op keer mis.
Maar gelukkig gingen de afgelopen 3 wedstrijden wel goed. Eerst Heracles uit maar is afwachten, die hebben ze nog niet zomaar gewonnen.
Deze onverwachte uitslagen maken de competitie wel leuk, maar had het liever niet bij Feyenoord gezien haha

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren