Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman: ‘Met alle respect, maar PEC Zwolle hoort niet in Europa’

Laatste update:
/

Ronald Koeman probeert Feyenoord zo hoog mogelijk te laten eindigen, dit seizoen. In de voorgaande twee seizoenen finishte de club als tweede en derde en op dit moment is plaats vijf in handen van de Rotterdammers. Koeman hoopt dat de club sowieso Europees voetbal verovert, iets waar PEC Zwolle al nagenoeg zeker van is. Het gegeven dat de bekerfinalist Europa in kan, zit de trainer wel dwars.

PEC versloeg midweeks NEC in de halve finale van de KNVB beker en ontmoet in de eindstrijd Ajax. Mochten de Amsterdammers kampioen worden, dan gaat PEC in de zomer ook Europa in. “Met alle respect voor Ron Jans en zijn team, maar er gaat straks normaal gesproken een team Europa in dat er niet thuis hoort”, zegt de trainer van Feyenoord.

“Eigenlijk is NEC voor PEC Zwolle de enige echte tegenstander geweest in het bekertoernooi. Via een paar amateurploegen en teams uit de Jupiler League halen ze de halve finale. Ze verslaan NEC en spelen nu vrijwel zeker Europees voetbal. Dat vind ik te gek voor woorden”, merkt Koeman op in gesprek met de Stentor.

De regelgeving van de UEFA is al jaren zo, dat de verliezend bekerfinalist Europa in kan als de winnaar zich al verzekerd heeft van een ticket. Vanaf medio 2015 wordt dat aangepast, liet de Europese bond in september weten.

Hoort PEC Zwolle in Europa te spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Veel slechter dan Utrecht Vitesse en ook Feyenoord dit jaar kan toch niet. Zorg eerst dat je zelf punten pakt in Europa voordat je gaat klagen, Koeman..

29 maart 2014 om 09:28

Helemaal juist. Alleen Ajax en AZ horen in Europa als je naar de cijfers kijkt van afgelopen 10 jaar.

29 maart 2014 om 09:31

Ik hoop dat dat een grap is?
Als we kijken naar de laatste 5 jaar misschien maar als je 10 jaar zegt dan moet je PSV zeker meereken want die stonden paar jaartjes geleden nog in de halve finale van de CL.

29 maart 2014 om 09:33

Voeg PSV daarmaar aan toe en zet het gelijk op 1.
Heeft de meeste punten behaald voor Nederland.

29 maart 2014 om 09:37

Irritant dat mensen denken dat ze het weten maar eigenlijk zichzelf voor lul zetten.

PSV heeft de laatste 5 jaar meeste punten gepakt hoor! En de laatste 10 jaar dan met de succesjaren 2005,2006 en 2007 ? Daar komen misschien alleen als de punten van AZ en Ajax bij elkaar worden opgeteld in de buurt .

29 maart 2014 om 09:41

Ook Twente heeft het over de afgelopen vijf jaar best aardig gedaan.

29 maart 2014 om 09:42

Psv az ajax en deels Twente hebben het moeten doen de afgelopen jaren. Hopen op een beter volgend jaar in Europa

29 maart 2014 om 10:30

Als Vitesse en H'veen Europa in gaan (wat goed mogelijk is) dan houd ik m'n hart vast... puur omdat het bij beide een zooitje is en er voor volgend jaar absoluut geen garantie is dat er een team staat dat gelijkwaardig is aan dit jaar.

Er zijn maar 4 ploegen die er iets te zoeken hebben; psv,ajax,az en twente. feyenoord had daar allang tussen moeten staan maar laten het tot op heden behoorlijk afweten.

29 maart 2014 om 11:17

Psv de laatste 5 jaar de meeste punten gepakt? Over de laatste 10 jaar gezien misschien ja. Ze praten wel in Eindhoven over dat ze ver gekomen zijn in 2005 maar dat is ook alweer 10 jaar geleden. We moeten helaas toezien dat we steeds verder wegkwijnen in Europa.
Ajax heeft al 3 jaar de pech met de loting terwijl Psv, Twente en Feyenoord zichzelf blameren in Europa. Az doet het juist als enige een beetje goed net als dit jaar.

29 maart 2014 om 12:00

Wat een bullshit dit jaar lagen er toch echt kansen tegen Milan en celtic. Vorige 2 jaar hadden we een klote loting. Dit jaar had Ajax gewoon door gekund

29 maart 2014 om 13:48

Jongen Psv heeft de meeste punten gehaald van de afgelopen 5 jaar en ook op basis van 10 jaar. Ajax 2de en Az 3de van de afgelopen 5 jaar, Az gaat Ajax wel voorbij als je 10 jaar rekent. Daarna komt Twente!

29 maart 2014 om 11:09

Ik vraag me af welke club in Nederland wel in Europa hoort? Alle Nederlandse teams vallen zwaar tegen elk jaar in Europa.

29 maart 2014 om 11:11

Natuurlijk horen we er wel, als zelfs Bulgaarse teams enzovoort mee kunnen doen. Ik ga alleen niet ontkennen dat er buitengewoon matig wordt gepresteerd. Er zit meer in voor het Nederlandse voetbal, alleen waarom het maar niet wil lukken de laatste jaren is voor iedereen een raadsel.

29 maart 2014 om 11:42

Ajax hoort wel in Europa thuis alhoewel ik uiteindelijk elk jaar weer baal als Ajacied. AZ doet het dit seizoen fantastisch... En PSV geef ik qua overige teams de meeste kans om de voorronde CL door te komen

29 maart 2014 om 11:11

@peedy

Het gaat om de regel.min het verleden is er al veel vaker een bekerfinalist of zelfs winnaar geweest zonder noemenswaardige tegenstand. Het winnen van de beker hoeft echt geen prestatie te zijn en een dergelijke beloning is buitensporig

29 maart 2014 om 11:12

Mee eens. Alleen gaat Koeman hier afgeven op Zwolle terwijl Feyenoord zelf al helemaal niks meer presteert in Europa. Geef Zwolle lekker de kans, slechter dan dit jaar kan het nauwelijks gaan in Europa

29 maart 2014 om 11:19

Onzin Martinus. Dat is de charme van het bekertoernooi. Ja PEC heeft geluk met de loting en dat Ajax van Az wint. Maar Pec kan in de finale ook zomaar van Ajax winnen. Dan kun je moeilijk zeggen dat ze onterecht europa ingaan. En laat Koeman voorAl zijn mond houden. Voorronde el eruit. Slechter gaat PEC het niet doen.

29 maart 2014 om 11:43

Ja maar zo zijn de regels nu eenmaal. Ben het wel met je eens dat het ietwat merkwaardig is. In de tekst staat dat de regels in 2015 zullen veranderen. Weet iemand toevallig hoe en wat er precies veranderd zal worden?

29 maart 2014 om 12:18

Knap gereageerd ! Koeman heeft hier totaal geen recht van spreken

29 maart 2014 om 22:47

Hartelijk dank voor Pol van Boekel, met die rode kaart en vrije trap waardoor Ajax de finale haalde. Die man heeft onmetelijke schade aangericht voor het NL voetbal. Weet hij inmiddels, maar ja wat doe je eraan...

Dat is juist het mooie van bekervoetbal. Je weet dat dit kan gebeuren.
Feyenoord heeft een aantal keer dom puntenverlies geleden en had al veel verder kunnen staan.
Ik hoop het zo voor ze dat ze Europees voetbal halen, maar om dit nu over PEC te zeggen vind ik niet fair. Dan hadden ze zelf wat beter moeten spelen in de beker.

29 maart 2014 om 09:20

ja dat klopt helemaal je kan niet zeggen PEC hoort niet in Europa en dat je er zelf niet in zit

29 maart 2014 om 09:24

Als Nederland hogerop wil komen in Europa moeten ze dit systeem veranderen. Zo pak je natuurlijk nooit punten op de lijst...

29 maart 2014 om 09:29

Nu ook niet, laat PEC dan maar Europees spelen. Clubs als Vitesse en FC Utrecht zien het blijkbaar als een gewoonte en vinden inzet niet meer nodig. Ik denk dat een club als Pec, aangezien het voor hen een unieke mogelijkheid is, beter presteert dan clubs die de EL als een gewoonte of een afgedankte versie van de CL zien.

29 maart 2014 om 09:52

Vanaf volgend seizoen is de regel passé dat je als verliezend bekerfinalist Europa ingaat.

Ik vind het wel wat hebben dat PEC Europa ingaat. Een club die het in alle opzichten goed doet en vol ambitie zit. Europees voetbal is het hoogtepunt van de club. Zij gaan Europa wel serieus nemen, itt andere teams die zich wilden richten op de competitie of die de selectie nog niet rond hadden.

29 maart 2014 om 10:16

wat een onzin utrecht heeft een zeer slecht seizoen met heel veel blesurres dat je dan een keer door een luxemburgse club verliest is erg jammer maar verder doen ze het altijd wel aardig in europa

o.t koeman moet niet zeuren de clubs die aan het eind van het seizoen europeesvoetbal hebben gehaald hebben het gewoon verdiend in het seizoen en verdienen het dan ook gewoon

29 maart 2014 om 10:43

Tuurlijk is het leuk voor de club. Dat ontkent niemand. Maar voor het nederlands voetbal is het natuurlijk een aanfluiting. Dat Vitesse en Feyenoord en Utrecht er gelijk uitvlogen zie ik al een incident. Komend jaar gaan er zeker meer ploegen groepsfase spelen. Maar als we willen streven naar 3 clubs in de CL, moet er iets veranderen. PEC zal nauwelijks punten pakken. Met alle respect...

29 maart 2014 om 11:09

@PSV-ADO:

Ik snap je reactie over de Europese punten en ik zie hem vaak terugkomen in discussies, maar het is onterecht om het slechte presteren van de 'zesde' Nederlandse ploeg in Europa als het grootste probleem te zien. ADO vloog er vrijwel meteen uit in 2011, Heerenveen in 2012, Utrecht in 2013 en PEC zal dat waarschijnlijk overkomen in 2014.

Maar de reden dat we nu minder punten hebben dan eerst ligt voor het grootste deel niet aan hen, maar aan de topploegen Psv, Feyenoord en iets mindere mate Ajax. Ga maar na, al deze toppers doen het al jaren minder goed in Europa dan pakweg tien jaar geleden. Als zij beter weten te presteren zullen de subtoppers vanzelf volgen.

Overigens is drie CL plaatsen wel heel erg van ons verwijderd...

29 maart 2014 om 12:56

Zeker met je eens dat het triest gesteld is met ook de topclubs. PSV haalde 3 jaar terug de kwartfinale, AZ nu. Thats it. Maar elk punt is nu meegenomen in mijn ogen....

En de 3e CL plaatst: elk land moet een streven hebben. Een doel. Je weet het nooit

Helaas Ronald. Zwolle heeft gewoon via het bekertoernooi Europees voetbal behaald. Die kans heeft iedere club. Dat had Feyenoord ook kunnen doen.

29 maart 2014 om 09:43

Hij heeft wel een punt. De weg naar de finale is voor Zwolle wel erg makkelijk geweest. Zo'n route naar de Kuip en nu dus Europa is maar zelden een ploeg gegeven.

29 maart 2014 om 11:44

Ja maarja dat is gewoon de loting he. Ze hebben het eerlijk verdiend. Of ze wat in Europa te zoeken hebben is een 2e

29 maart 2014 om 10:35

Precies. Volkert vd G hoort ook niet vrij rond te lopen, maar je kan hem niet kwalijk nemen dat de wetgeving zo is geregeld. Feyenoord had zowel in de beker als in de competitie van Ajax moeten winnnen om ergens aanspraak op te maken. Hij hoeft zijn frustratie niet op Zwolle te botvieren.

29 maart 2014 om 12:12

Koeman heeft ook niks tegen PEC, maar iets tegen de huidige regelgeving. PEC heeft een moeilijke wedstrijd gewonnen om Europees voetbal te halen, terwijl zijn team daar 34 of 38 wedstrijden over moet doen. Daar klopt gewoon iets niet en gelukkig is het vanaf volgend seizoen anders.

Ik vind het natuurlijk leuk voor PEC en als ze 3 eredivisieclubs hadden uitgeschakeld tot aan de finale zou ik het ook verdiend noemen, maar nu heeft het toch heel veel weg van puur geluk en eigenlijk niet eens verdiend. Ik begrijp Koeman zijn woorden, vraag me ook echter af wat voor nut het heeft voor hem om dit soort uitspraken te doen.

29 maart 2014 om 09:31

Dat is het mooie van bekervoetbal, vorig seizoen had PEC wel een zwaar bekerprogramma. Over twee jaar gezien zou je het best verdiend kunnen noemen

Ach, veel slechter dan Feyenoord zullen/kunnen ze het niet doen. Mooie ervaring voor PEC en volledig zelf afgedwongen. Zou pas een drama zijn als AZ niet Europees speelt komend seizoen.

29 maart 2014 om 10:04

Want vorig jaar ging AZ zo goed in Europa?

29 maart 2014 om 10:05

Nee, maar nu wel. En als je bij de laatste acht hoort van de Europa League verwacht je die toch wel terug te zien volgend jaar.

29 maart 2014 om 10:39

Vorig jaar werden ze in de voorrondes uitgeschakeld door een eenmalig volgepompt Anzhi. Dat is gewoon pech hebben. Het jaar ervoor en dit jaar staan ze in de kwart finale dus wat is je verhaal?
AZ laat als een van de weinige clubs zien dat ze er iets te zoeken hebben. En staan Europees in de top 40 (samen met Ajax en Psv) waardoor je dus altijd in pot 1 of 2 zit en dus de moeilijkste tegenstanders ontloopt. Als AZ geen Europees haalt dan is dat nog meer een ramp voor NL dan dat het echt een ramp is voor Az zelf.

29 maart 2014 om 11:41

Inderdaad, vorig jaar hadden we de pech dat anzhi als zwakke tegenstander werd gezien vanwege resultaten uit het verleden. Van de acht team die AZ toen kon loten was Anzhi veruit de sterkste. Puur door het oliegeld wat er toen ingepompt is. Alle overige jaren doet AZ zijn plicht en spokkelt het de punten bij elkaar. Jammer dat Twente en dit jaar Feyenoord het niet hebben kunnen opbrengen om de EL serieus te nemen. PSV zat dit jaar gewoon in een slechte fase, maar die hebben de afgelopen 10 jaar genoeg punten gepakt voor NL. Dus ga alsjeblieft weg met je argument dat AZ het vorig seizoen niet goed deed, mede dankzij AZ staan we er nog enigszins goed voor wat betreft het aantal Europese startbewijzen.

PEC gun ik het van harte, maar het zou echt een aderlating zijn als AZ zich niet plaatst via de playoffs en Lle voorrondes die daarna komen. Het wordt in ieder geval heel erg lastig om nu nog in de groepsfase EL terecht te komen daar PEC naar mijn weten een van de beste EL gaat krijgen (laatste voorronde als ik me niet vergis).

Ronald Koeman heeft een punt, maar geen recht van spreken als Feyenoord coach.

29 maart 2014 om 12:06

Er zijn maar 4 clubs in Nederland die ons nog in de top 10 van Europa houden en dat zijn AZ, Ajax, PSV en Twente. Ploegen die er meestal wel in slagen op zijn minst de groepsfase te halen en deze ook nog wel eens te overleven.

Ado, Utrecht, Vitesse, Heerenveen en Feyenoord hebben de afgelopen 5 jaar verloren van werkelijk schandalige tegenstanders.

Molde, Petrolul, Omonia Nicosia, Aa Gent, Kuban Krasnodar en natuurlijk als absoluut toppunt Differdange ( een ploeg die niet eens kampioen van Luxemburg was).

Dat is nu eenmaal de loting en als hij vind dat PEC niet in Europa hoort dan hadden de andere ploegen het beter moeten doen , wat een zeurpiet.

Beste Koeman,

jij denkt dat jouw club wel iets in Europa te zoeken heeft als je die pas op de 134ste plaats in de Uefa rankings terugvindt?

29 maart 2014 om 09:30

Inderdaad, Koeman zou eens wat meer naar zichzelf moeten kijken. Zelf heeft hij er ook niks te zoeken, dat heeft hij inmiddels prima bewezen.

29 maart 2014 om 15:54

Het is voor het Zwolse voetbal fantastisch dat PEC Europa in gaat, voor het Nederlandse voetbal is dit waarschijnlijk niet zo best. Zelf vind ik dit echt vet, twee jaar geleden nog JL.

Ach wie hoort er wel? Utrecht vitesse en feyenoord faalden ook toen ze de kans kregen. Zwolle kan het niet slechter doen in ieder geval. Had je maar beter moeten presteren in de beker.

29 maart 2014 om 11:53

Ik benoem de teams omdat zij tegen een mindere tegenstander er uit vlogen. Als je verliest van Differdange en oetlul dan moet je jezelf wel eens achter je oren krabben.

29 maart 2014 om 13:16

Ajax doet het prima, enige ploeg uit Nederland met constante europese resultaten van ongeveer 10-12 punten per seizoen, staat dichtbij ploegen als Juventus. Als Ajax 1x gunstig loot en 2e ronde cl haalt, haalt ajax structureel de 2e ronde aangezien ze dan in pot 2 CL belanden.

Inderdaad, het is volgens de regels. Anderen hadden dan beter moeten presteren. En wie verdient

Jongens toch. Koeman zegt toch nergens dat Feyenoord het verdient of iets dergelijks? Hij heeft gewoon gelijk in dit geval. PEC Zwolle heeft niks, maar dan ook echt niks te zoeken in Europa. Een club als Vitesse of Feyenoord heeft er meer te zoeken, ondanks de slechte resultaten van afgelopen jaren.

PEC Zwolle komt in de finale door maar liefst één eredivisieclub uit te schakelen. Kom op zeg, dat is dus het simpelste van het simpelste om Europa in te gaan. Sterker nog, een PEC Zwolle vindt het misschien nu nog leuk, maar wat denk je wat zulke wedstrijden kosten qua vervoer en verblijf? Dan is het te hopen dat je een ploeg uit Luxemburg treft en niet uit Wit-Rusland of iets dergelijks.

Feyenoord heeft het totaal verkloot de laatste paar jaar, maar ook mede door ongelukkige transfers (een keer zonder een echte spits moeten spelen) en door ongelooflijke missers. Niet altijd wint de beste ploeg. Tegen Dynamo Kiev hadden we gewoon moeten winnen en dan ga je minimaal de Europa League in

Het zal mij benieuwen volgend seizoen, maar ik acht PEC Zwolle nu al kansloos. Halen ze het tot de groepsfase van de Europa League, kan je Zwolle gaan opdoeken. Dat redden ze nooit qua financiën.

29 maart 2014 om 09:44

Bedankt voor je glazen bol, is dat dezelfde die twee jaar geleden vertelde dat PEC niets in de eredivisie te zoeken had? En dat Cambuur er dit jaar kansloos uit zou vliegen? Minder zeuren en geniet volgend jaar gewoon van een verrassend PEC en laat de zorgen over de financiën maar over aan de mensen die daar bij PEC dagelijks aan werken

29 maart 2014 om 09:55

Graag gedaan hoor. Dat is dezelfde glazen bol die vond dat PEC zich dusdanig had versterkt dat ik wel vermoedde dat ze erin bleven. Niet dat ze het zo goed zouden doen uiteraard Cambuur vond ik al een leuk voetballende ploeg en sinds ze Manu en Ritzmaier hebben is dat geen verslechtering geweest. Dus ook dat verbaast me vrij weinig.

Ik weet niet wat jouw probleem is tegen mij, maar ik mag toch mijn mening geven? Jij vertaalt dat meteen naar een glazen bolletje. Financiën hoef ik me niet druk te maken, doe ik ook niet, maar zou het zonde vinden als een ploeg als PEC Zwolle failliet gaat aan een Europees avontuur. Dus mij hoor je niet zeuren, maar meer betrokkenheid tonen richting andere ploegen. Sympathie noemen ze dat.

29 maart 2014 om 13:19

Ik denk dat PEC nu misschien juist de stap naar de subtop kan maken. AZ, Heereveen, PEC Groningen, onze subtop.

29 maart 2014 om 09:44

Helemaal mee eens!

29 maart 2014 om 13:31

Nec overwinterde een aantal jaar terug Europees nadat ze o.a. uit van spartak moskou wonnen. Vooraf was er precies dezelfde discussie gaande.

Koeman kan best een punt hebben. Als je echter zelf Europees al jarenlang helemaal niets laat zien, is het misschien beter om die mening voor je te houden.

Geweldig voor Zwolle om Europees te spelen. Elke club hoopt ooit Europees te mogen spelen, en bij een club als FC Groningen praten ze nog steeds over wedstrijden tegen Fiorentina, Inter Milan en Atletico Madrid. Dit is waar een club het voor doet en het is dan geweldig dat het eens lukt. Wie is Koeman dan om te zeggen dat PEC niet Europa in zou moeten?

Volgens mij heeft tegenwoordig bijna geen enkele Nederlandse club iets te zoeken in Europa, als je de maatstaven van Koeman berekend, laat staan het Feyenoord van de afgelopen jaren..

Ik denk zoals vele anderen hier, dat het juist leuk is voor zo'n club. Wij werden ooit derde waarna we helemaal niet Europa in gingen. Is dat dan wel terecht? Ik verwacht dat Zwolle een leuke aantrekkingskracht heeft op spelers die de top net niet halen en zien dat Zwolle Europees gaat spelen. Zo kun je misschien nog een of twee rondes overleven tot de groepsfase

Koeman zegt zowaar is goeie dingen, al vind ik wel dat zwolle er vooral niet inhoort omdat we over 2 jaar bijna al onze plaatsen kwijt zijn geraakt in europa en dat de kampioen zich dan moet plaatsen voor ee CL ipv directe plaatsing. Om die manier gaat onze eredivisie steeds verder afzakken en daarmee ook het gehele nederlandse voetbal cq elftal, maar goed op basis van de prestatie van dit jaar, zwolle europa in, chapeau

29 maart 2014 om 10:37

Dus omdat andere clubs punten hebben verloren in europa verdient pec het niet? Aparte redenatie.

Het is ook te gek voor woorden, snap ook niet waarom er een EL Ticket aan de bekerfinale is verbonden, pec speelde aan het begin van het seizoen redelijk voetbal, maar wat ze nu laten zien is gewoon handhaving voetbal..

29 maart 2014 om 09:53

Ik vind het wel terecht dat daar een EL plek voor staat. Dan word die beker in ieder geval serieus gnomen. Wat ik niet snap is dat de Bvo's al zo snel in het toernooi komen. Laat eerst die amateurs het uitvechten totdat daar 3/4 van over zijn en gooi dan de Bvo's erbij. Want als je kijk naar de loting van Zwolle en NEC is dat echt om te lachen.

29 maart 2014 om 09:57

Inderdaad, als je dan toch zo nodig die Bvo's erin wilt knallen, moet je geen wedstrijden als Heerenveen vs Twente (ofzo) in de tweede ronde krijgen. Dat is gewoon schandalig. Amateurploegen die tegen elkaar spelen en tot de kwartfinale komen, dat kan gewoon niet. Daar moet echt beter over nagedacht worden. Een beschermde status bijvoorbeeld voor Bvo's, zodat zij niet tegen elkaar kunnen loten. Dat volhouden tot de achtste of kwartfinale, krijg je ook geen amateurploegen.

29 maart 2014 om 10:11

Dat vindt ik nou het leukste aan bekervoetbal, de verrassing dat een amateurclub ver komt.gewoon iedereen in 1 pot de eerste ronde.

29 maart 2014 om 10:52

Houd toch op man, je wil de hele charme van het beker voetbal om zeep helpen.

hoe vaak zegt ronald koeman wel niet dat de beker de kortste weg is naar europees voetbal,nou dan heeft pec het gewoon goed gedaan,vraag me wel af wie er anders europees moet spelen feyenoord bakt er de laatste jaren ook al niks van, en at geld ook vor Vitesse en utrecht dus pec gefeliciteerd

29 maart 2014 om 09:59

Kijk, ik snap je punt gerust wel. Feyenoord, Vitesse en Utrecht hebben het inderdaad goed verpest voor het Nederlands voetbal. Maar denken we nou serieus dat PEC Zwolle het beter gaat doen? Sorry hoor, maar aan het begin van het seizoen had ik gezegd: 'nou, die gasten kunnen er wat van.' Nu is het weer het PEC Zwolle wat iedereen normaal gesproken verwacht.

Dan speel je volgend jaar Europese kwalificaties, waar ik me dus niet kan voorstellen dat PEC Zwolle het 'beter' gaat doen. Ik vind gewoon dat als je in de competitie bij de top vijf eindigt, dat je Europees voetbal hoort te spelen. Als je in de beker tegen drie amateurploegen en één eredivisieclub kan winnen en je staat in de finale, dan vind ik niet echt dat je hebt bewezen dat je thuis hoort in Europa. Bij de beste vijf na 34 wedstrijden, dat is een heel ander verhaal.

29 maart 2014 om 10:09

Met alle respect maar het is toch gewoon de lamme of de blinden. Het maakt echt niet uit of we Feyenoord of Pec Europa insturen. Bij Feyenoord staan ze ook gewoon met knikkende knieën op het veld in Rusland. De enige die zo'n plaats verdienen zijn gewoon AZ, Ajax en Psv.

29 maart 2014 om 10:38

Dat slaat werkelijk nergens op. Jij zegt dus dat PEC Zwolle en Feyenoord gelijke kansen hebben in Europa? Onzin. Feyenoord staat niet met knikkende knieën op het veld, het is pure onmacht. Er zijn toch genoeg jongens die een eindronde hebben meegemaakt qua jeugd Ek's en Wk's of inmiddels voor het NL elftal spelen? Is dat anders dan?

Nee, ik vind Feyenoord meer kans hebben. Zeker komend jaar, maar goed, dat zeg ik ook al drie jaar helaas.

29 maart 2014 om 11:30

Martyn jongen, gewoon even interesse. Hoeveel wedstrijden van PEC zie jij ongeveer?

29 maart 2014 om 11:33

Op het moment dat zij live op Fox Sports komen, dus zo ongeveer elke week.

En ik vind dat er de laatste tijd een wereld van verschil zit tussen Feyenoord of Zwolle.

29 maart 2014 om 12:01

Oke dat wilde ik even weten. Dan is het namelijk iets beter te beoordelen hoe serieus men je mening kan nemen. Gelukkig heb jij dus wel een gefundeerde mening en heb je redelijk recht van spreken. Toch is het dan zo dat ik het met je oneens ben.

Kijk over het algemeen zal Feyenoord altijd meer kans hebben dan Zwolle op dit moment. Maar vergeet niet dat Zwolle doorgroeit, en dat het voor Zwolle de eerste keer in Europa is. Voor ons betekent het dus veel meer en zal er veel meer inzet (of hoe je het wil noemen) zijn. Tevens vind ik dat je in ogenschouw moet nemen hoe Zwolle tegen top clubs presteert. Hoe beter de tegenstander, hoe beter het spel. Dat is een beetje de tendens bij Pec.

Het gaat er niet om of Feyenoord, Psv, Ajax of welke NL ploeg ook wel/geen punten heeft gepakt voor Nederland. Het gaat Koeman erom dat aan het eind van de competitie niet de ploeg die week in week uit ervoor strijdt Europa ingaat. De play offs vind ik ook raar. Want nu heeft 5e of 8e worden geen waarde

De huidige volgorde in Europa is Psv, AZ, Ajax, Twente, Vitesse, Feyenoord. Dit was een slechte week voor het Nederlandse voetbal in Europa maar daar hebben ze in Zeist zelf aan meegewerkt.

29 maart 2014 om 12:21

Jouw volgorde klopt niet ( weet niet waar je deze vandaan hebt,?)maar de Uefa Team Ranking is als volgt:

PSV 28e
Ajax 30e
AZ 35e ( heeft nog 3 overwinningen nodig om Ajax te passeren)
FC Twente 43e
Heerenveen 116e
Utrecht 129e
Feyenoord 134e
Vitesse 155e

De conclusie kan dus getrokken worden dat we eigenlijk volledig afhankelijk zijn van 4 clubs. De rest doet alleen maar afbreuk aan hun prestaties, vanwege de factor waardoor het puntentotaal gedeeld moet worden.

29 maart 2014 om 23:05

Dit klopt niet.. Ajax staat bovenaan van de NL clubs

Koeman kan zich beter met feyenoord bezighouden. Gezien de Europese prestaties van feyenoord onder zijn bewind heeft feyenoord ook geen recht van spreken. PEC heeft het overigens zelf afgedwongen.
Toen Heerenveen de wedstrijd liet lopen tegen feyenoord waardoor feyenoord voorronde CL haalde hoorde ik Koeman niet:-)

Nee Feyenoord heeft dit jaar en vorig jaar bewezen dat ze een europese competitie aankunnen. Vorig jaar streden ze voor een plek in de Cl en dan halen ze niet eens de poulfase van de EL. In mijn ogen zijn er maar 4 clubs in Nederland waar we als land wat aan hebben als het om de europese punten gaat. Vooral PSV is heel erg belangrijk geweest afgelopen jaren.

1. Psv
2. Ajax
3. Az
4. Twente

Laat Zwolle lekker die 5de plek hebben, misgunner. Het doet er toch niet toe wie die plek krijgt. Want de clubs (feyenoord, Utrecht, Vitesse) die normaal als opvulling worden gebruikt verprutsen het keer op keer.

29 maart 2014 om 10:16

Feyenoord heeft tegen Dynamo Kiev erg veel pech gehad o.a. doordat we geen spits hadden die de kansen afmaakte. Destijds hadden we echt moeten winnen en dan zaten we sowieso al in de EL. Tegen Kuban was het gewoon dramatisch al hoewel we thuis in de eerste helft al 2-0 voor hadden moeten staan. Om Feyenoord nu zo af te branden vind ik een beetje zielig.

29 maart 2014 om 12:36

In 2008/09 won Feyenoord 1x ( uit bij Kalmar) en verloor men 5x( Kalmar thuis, Cska Moskou, Lech Poznan, Nancy en Deportivo La Coruna)

2009/10 geen europees voetbal

2010/11 thuis gewonnen 1-0 van AA Gent uit 2-0 verloren en uitgeschakeld

2011/12 geen europees voetbal

2012/13 2x verloren van Dynamo Kiev, 1x verloren en 1x gelijk tegen Sparta Praag

2013/14 2x verloren van Kuban Krasnodar

Natuurlijk heeft Feyenoord weinig financiele middelen gehad maar dit rijtje, 2x winst, 1x gelijk en 9x verlies in de laatste seizoenen is toch wel een beetje teveel van het goede, kijkend naar de tegenstanders waarvan er geen 1 als echte top kan worden beschouwd. Dus zo gek vind ik het niet dat mensen Feyenoord afbranden.

Als ik eerlijk ben hoop ik dat Feyenoord degene is die playoffs moet gaan spelen. Heb europees gezien meer vertrouwen in ploegen als Psv, Twente en Az

Feyenoord vliegt er ook altijd uit in de voorronde. Als Ajax voorronde cl moet spelen redden ze ook nooit cl meer. Er hoort eigenlijk geen een ploeg meer thuis in Europa. Dat is een trieste constatering.

29 maart 2014 om 09:59

De laatste keer dat ajax in de vCL speelde haalde ze wel de groepsfase. Waarom zouden ze het nu niet meer kunnen dan. Sinds toen is er helemaal niet zoveel verranderd?

29 maart 2014 om 10:02

Nou, hij heeft wel een punt. Als je nu de hoogst gekwalificeerde ronde ziet en je bent als Nederlandse ploeg niet geplaatst, kan je het vrijwel zeker vergeten. Dan speel je dus gewoon tegen de nummer vier van Engeland, nummer drie van Spanje, Duitsland. Tja, je moet dan echt heel erg mazzel hebben om die te ontlopen. Daarom kan je het beste kampioen worden en die voorrondes ontlopen, want wij hebben daar niks te zoeken als Nederlandse ploeg.

Nummer twee in Nederland is gewoon k*t. Eigenlijk moet je die eerste ronde proberen te overleven. Die tweede ronde ook je best doen, maar als je die dan niet wint ga je in ieder geval Europa League in. Die eerste ronde is cruciaal.

29 maart 2014 om 10:11

Spreek voor jezelf. Een ploeg als Feyenoord heeft geen kansen tegen een Leverkusen of Milaan, maar ik zie ze PSV en Ajax niet makkelijk op zei zetten hoor.

29 maart 2014 om 10:18

Deels heb je wel gelijk natuurlijk. Wanneer hij het woordje nooit had weggelaten, zou ik ook niet gereageerd hebben. Alles valt of staat met de loting. Psv had dit jaar bijvoorbeeld ook Lyon,schalke of Zenith kunnen loten. Dit zijn clubs die niet veel beter zijn dat Psv. Schalke en Zenith zijn de afgelopen jaren zelfs een keer uitgeschakeld door Twente.

29 maart 2014 om 12:38

Zenit maakt een sterkere indruk dan AC Milan dit seizoen hoor. Het zijn inderdaad vooral de topploegen in verval ( Lyon, Milan ) etc waar je je kans tegen moet grijpen. Maar goed dit is makkelijker gezegd dan gedaan met die jonge teams die wij altijd hebben.

29 maart 2014 om 13:54

Naja Schalke heeft wel een voorhoede waar wij in Nederland bang van worden met Draxler, Huntelaar, Meyer, en Farfan. Ben het met je eens dat zowel Ajax als PSV Lyon en Zenith zouden kunnen hebben.

De club die zich kwalificeert verdiend het, simpel. Dit zou betekenen dat we de komende 50 jaar dezelfde clubs steeds op het hoogste toneel zien acteren. Een club als Zwolle moet maar genoegen nemen met middenmoot als hoogst haalbare. Wie weet wat voor een groeipotentie deze club heeft, waarom zouden ze niet voor Europees mogen gaan. Niemand kan in de toekomst kijken, wie weet speelt Feyenoord over 20 jaar een toontje lager en gaat Zwolle voor het kampioenschap. Ik gun het Zwolle wel, het is sportief en financieel gezien een flinke boost voor deze club, en dat is mooi toch, is dat niet de charme van het bekertoernooi.

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit financieel uit zal gaan pakken voor Zwolle?

29 maart 2014 om 10:31

Het is zeker een mooi extraatje , zeker voor een club als pec zwolle

29 maart 2014 om 13:42

De eerste paar voorrondes kost het clubs vaak alleen maar geld, vooral door reiskosten etc. Mocht Zwolle de finale winnen en direct instromen in de vierde voorronde, dan is het financieel erg interessant. Voor een club als Zwolle zou het in dat geval een welkom extraatje zijn.

29 maart 2014 om 13:56

2.5 miljoen bij het halen van de groepsfase sowieso. Daarna heigt t eraan wat je doet.

Achteraf Zwolle zwart maken is laf, meneer Koeman.... Zelf sta je niet in de finale. Zwolle wel. Wat mij betreft nog terecht ook.

Ik snap het punt van Koeman wel, aangezien PEC waarschijnlijk niks gaat presteren in Europa. Maar dit schetst een veel grote probleem in Nederland, namelijk dat er vrij weinig clubs zijn die wel succesvol kunnen zijn in de EL. Feyenoord presteert toch ook niks in Europa en die eindigen in de top 4. Zolang Nederland 5/6 clubs Europa in stuurt zullen er altijd 2/3 bij zitten die het toch niet gaan halen, dat is bijna altijd zo geweest de laatste paar jaren. Bovendien als PEC gewoon bij de eerste 8 eindigt is Koeman's argument niks waard. Want wie verdient het nou wel om Europa in te gaan en wie hoort er wel? Feyenoord dat jarenlang niks heeft gepresteerd in Europa? Twente of PSV dat afgelopen seizoen niet eens de moeite deden om iets te presteren? Utrecht dat vorig seizoen 5e werd en nu diep in het rechterrijtje staat? Heerenveen die bijna nooit verder komt dan de groepsfase als ze die al halen? Groningen dat vrijwel nooit de play-offs overleeft laat staan de kwalificatie?

Op dit moment kan elke club in Nederland bijna bij de eerste 8 eindigen dus kunnen veel clubs zo maar Europa in en dat ze er niks gaan presteren staat al bijna vast.

Wat een geklets hier allemaal dat is juist het mooie van bekervoetbal . Dat een club als Zwollen de bekerfinale haalt en europees speelt. Er zijn heel veel clubs in ned die niet bij de eerste 5 kunnen spelen voor hun is de beker een kans op succes. Als club en supporters heb je zoiets af en toe nodig .het bindt sup aan een club en de sponsoren vinden het ook belangrijk . En daar profiteren de grotere clubs ook weer van want zonder kleine clubs geen competitie en hoe groter de kleine clubs zijn hoe beter voor de competitie. Voor mij persoonlijk zijn de 2 bekerfinales(die ik zelf meegemaakt heb) en de Europese avonturen van mijn club (waar wij overigens als 1 van de weinige clubs in overwinterde) hoogtepunten als sup . Het heeft mijn nog meer aan de club verbonden. kort samen gevat af en toe succes voor een kleiner clubje is heel belangrijk voor een club en is ook belangrijk voor de hele ned competitie

Als ze nou eens gewoon de hele beker afschaffen? Ik lig er toch niet wakker van. De belangrijkste graadmeter om te weten welke club de beste is van Nederland, is de competitie. Wat is de functie dan nog van een beker erbij? De spelers hebben toch al genoeg wedstrijden te spelen en als er ff geen voetbal te zien is in Nederland, dan kunnen we gewoon de TV aanzetten en voetbal uit allerlei landen kijken. En als de beker verwijderd wordt, dan komt er ook makkelijker plaats voor een initiatief zoals de Nations League.

29 maart 2014 om 12:43

Dat het voor clubs met beperkte middelen de enige mogelijkheid is op een prijs en europees voetbal.
Nac, Nec, Heracles, PEC Zwolle, Roda JC kunnen onmogelijk dromen over een kampioenschap, maar een beker winnen is al een stuk realistischer. Verder is het voor de topclubs inderdaad slechts een extraatje, maar de dubbel winnen daarentegen is weer wel speciaal.

Voor jupiler league ploegen en amateurs is het uiteraard al speciaal om ver te komen. Ik snap zeker de keerzijde ervan, maar afschaffen is toch wel zonde voor alle kleinere clubs. en ook aan hun belang moet gedacht worden

Zoals wel vaker zit er wel degelijk een kern van waarheid in. Ik ben heel blij dat we naar de Kuip gaan, maar de manier waarop is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen. Vorig jaar echter hebben we een hele zware loting gehad, en stonden we ook gewoon in de halve finale. Ik vind Koeman zich alleen wel vaker uitlaten over zaken waar hij zich niet mee moet bemoeien, zoals het beleid van andere clubs en dergelijke. Koeman vergeet altijd de hand in eigen boezem te steken.

Haha dit zegt een trainer van een club die al 2 jaar op rij niet eens de poulefase van de Europa league kon halen! Anders zet je jezelf MET ALLE RESPECT even voor lul!!!!

Tjonge jongen wat een reacties... En wat nog het ergste is.. We zijn het zelf schuld. Wij zijn geen opleidingsland. De door de knvb opgelegde regels zijn het probleem..we kunnen/ durven niet te onderhandelen.. En daardoor zijn we genoodzaakt om met mindere voetballers europa in te gaan. Bijv ajax maakte uit transfers vorig jaar een dikke winst...ipv hoessen, duarte aan te trekken en bojan te huren hadden ze gewoon 5 miljoen euro moeten kunnen uitgeven aan een spits.. Zoals die spits van 1.fc nurnberg.. 22 jaar, 2,1 mjn gekost en heeft er geloof ik 13 inliggen.. Bij ajax had hij er zeker meer gemaakt en had ajax 2x dik van celtic gewonnen en waren ze gewoon 2de geworden...feyenoord idem dito.. Als je schuld 6 mil. Is en je verkoopt pelle voor 10... Heb je 4 over... Dus alle andere spelers die dan verkocht worden kunnen fatsoenlijk vervangen worden en dan hoeft er geen havenaar te komen. En wat zwolle betreft... Ajax, feyenoord, psv en twente kunnen zwolle helpen door kostenloos spelers af te staan... Sana, hoessen,lamprou, verhoek, goossens, derijck, zanka jorgensson zijn allemaal spelers die al europese ervaring hebben maar wel op de tribune zitten... Of ze nu op tribune zitten of hier en daar een europees punt ophalen.. Voor veel spelers en clubs een win win situatie

Koeman heeft heel veel lef om dit te zeggen. Kan iemand mij vertellen wat feijenoord dan te zoeken heeft in de erupopa league??? Want ze praatten wel over de 2e plek, maar dan vliegen ze er in de eerste wegrijd al uit, laat staan EL. Hij is gewoon jaloers, omdat zijn eigen het nog moeilijk gaat krijgen om europees voetbal te halen

Bah wat respectloos om dit zo te zeggen. Koeman moet gewoon zijn mond houden en niet een andere ploeg afkraken, die ook nog is via de reguliere competitie 'gewoon' kans maakt om Europa in te gaan. Natuurlijk, wij in Zwolle weten ook wel dat we geen Ajax of Psv zijn. Maar we zijn zeker ook niet minder dan een Utrecht dat vorig jaar Europa in ging. Ik durf te zeggen dat we zelfs een klasse beter zijn dan dat team.

Ik ben als supporter gewoon ongelooflijk blij dat dit gebeurt en denk dat mensen die dit roepen nog nooit een hele wedstrijd van Zwolle gezien hebben. Dus hou op met zeuren en laten we gewoon met zijn alle trots zijn op de Nederlandse clubs die ons vertegenwoordigen!

De hele nivelering in de eredivisie zet zich met rasse schreden voort. Cambuur en Go Ahead kunnen zich simpel handhaven en Zwolle gaat Europa in. Nog even dan mag de kampioen voorronden CL gaan spelen en komen we nooit meer in het hoofdtournooi!

29 maart 2014 om 11:32

Wat is er mis mee dat cambuur en go ahead zich moeiteloos handhaven? Roda, nec en fc utrecht voeren wanbeleid of hebben wanbeleid gevoerd en ja dat is de rekening

29 maart 2014 om 12:09

Dat zegt heel veel over het nivo van de eredivisie. Deze clubs, met amper € 5 miljoen te besteden moeten er op basis van het budget gewoon met de kop uitvliegen. Ja Roda, NEC en Utrecht moeten zich diep schamen. Uiteindelijk wordt meestal de eindstand bepaald op basis van de middelen. Oneerlijk maar wel een feit. Kijk wat er in Europa gebeurd. De halve finalisten CL zijn nu al bekend.

Koeman win eerst met al die internationals plus Pelle van Sparta Praag en Kuban Krasnodar voor je begint te huilen waardeloze vent! Oohja zorg er ook voor dat het relvolk van het Legioen zich wat beter gaat gedragen! Bij voorbaat dank

Koeman moet eens zorgen dat wij in Rotterdam ook wat te vieren krijgen, hij haalt elke keer de groepsfase amper en komt hij klagen over Zwolle, eerst naar je zelf kijken Ronald, zo goed doe jij het ook niet

Dit seizoen is PEC Zwolle meermaals en overduidelijk geholpen door de arbitrage.
Vraag me af waarom.
Ronald heeft gelijk.

29 maart 2014 om 11:34

Vraag je dan ook direct even af waarom we vorig seizoen zo tegen gewerkt werden. Je hebt gelijk dat we af en toe wat geluk hebben gehad met de arbitrage seizoen, maar dat was in de competitie. Niet in de beker dus het is raar, onnodig en eigenlijk een beetje zielig dat dit hier nu bij gaat halen...

29 maart 2014 om 12:24

Jep:
- Scheidsrechter gaf een onterechte penalty tegen SC Heerenveen.
- Tweede goal van AZ tegen ons was dik buitenspel.
- Rekik die geen rood kreeg nadat hij met twee gestrekte benen in Saymak kwam.
- Geen penalty gekregen tegen Heerenveen.
- Ten Rouwelaar en Poepon die hun handen niet thuis konden houden maar niet gestraft werden.
Hopelijk heb ik hierbij wat tegengas gegeven tegen de de discutabele beslissingen van de scheidsrechter die in ons voordeel zijn gevallen (waarbij die (zoals Redey32 terecht zei) alleen in de competitie plaats hebben gevonden). Als ik op nog een paar discutabele beslissing kom dan ben jij de eerste die dat te weten krijgt.

29 maart 2014 om 13:17

Vergeet niet de zuivere goal van Saymak tegen Ajax die afgekeurd werd en de 2 goals van AZ in de thuiswedstrijden die geen vrije bal en corner waren!

Jammer dat deze woorden uit zijn mond komen. Ze zouden wellicht meer passen bij een trainer die wel stappen heeft gezet in het Europees voetbal. Overigens ben ik het ook helemaal niet eens hiermee, Zwolle heeft de finale behaald en krijgt dus de beloning daarvoor. Ron Jans mag het nu laten zien, ik weet zeker dat hij ambities heeft net zoals Zwolle dus nu krijgen ze een kans.

Zit wel een kern van waarheid in maar nu heeft een kleinere club gewoon geluk met de regels. Hopelijk hebben er zelf een keer een betere loting in Europa. Kiev, Praag en Krasnodar zouden voor iedere Nederlandse club een probleem zijn. Al helemaal als je zoveel pech Had als Feyenoord tegen Kiev en Krasnodar.

Ik vind het heel mooi dat PEC Europa in mag!

PEC is de grootste verrassing van dit seizoen en heeft (vind ik) het verdiend om europa in te gaan!
Misschien niet als een van de beste clubs van Nederland maar wel degelijk als een team dat heeft gestreden dit seizoen! Mooie beloning om de vechtlust van de Zwollenaren!

Feyenoord's puntenbijdrage aan de huidige Uefa ranking:

2009/2010: -
2010/2011: 1,0
2011/2012: -
2012/2013: 0,5
2013/2014: 0,0

Je hebt gelijk Ronald. Dit gaan wij echt nooit, maar dan ook echt nooit overtreffen in Europa. Jullie prestatie Hakken er wel in.

Die Koeman moet niet zo zeiken. Hadden ze er zelf maar voor moeten zorgen dat ze in de finale stonden. Deze regel is al vele jaren, dus dat weet je. Kom dan niet achteraf met zo'n opmerking.

Dat PEC geluk heeft gehad met de loting is het bekervoetbal. Dat is de charme ervan dat kleinere clubs ook ver kunnen komen. Voor hetzelfde geld wint PEC de finale. Dan wil ik hem ook nog wel eens horen. Gelukkig zijn in de loting hoort bij het bekervoetbal. Dat hebben de "topclubs" ook al jaren gehad en ook dat ze later mochten instromen vanwege het feit dat ze Europees ook wedstrijden hadden.

Trouwens zou PEC anders ook nog Europees voetbal kunnen halen via de play-offs. En Feyenoord heeft wel wat te zoeken in Europa? Ook al jaren niets klaargespeeld. Concentreer je maar eerst op je eigen ploeg Koeman voor je van die uitspraken doet. Vind die Koeman sowieso al een notoire zeikerd.

En Feyenoord ook niet. Jaar in jaar uit kansloos van af het begin. Niet alleen door gebrek aan kwaliteit maar k die gebrek aan vechtlust. Opdat laatste mag zwolle bewijzen dat ze er meer voor over hebben. Ik schaam me voor alle spaarzame momenten dat Feyenoord een dag of 2 in Europa meedeed.

Dat kunnen we net zo goed over Feyenoord zeggen, die lukken het al jaren niet eens om de voorronde van de Europa League te overleven. Dan zou je nog kunnen zeggen dat Feyenoord er kwam naam wel bij hoort maar AZ en Twente horen er qua naam dan ook niet thuis als je gaat redeneren zoals Koeman. Iets wat natuurlijk onzin is, Koeman zet zichzelf en de club Feyenoord behoorlijk voor lul zo.

AZ en Twente en zeker AZ hebben wel laten zien dat ze iets kunnen in Europa als niet "tradionele" namen dus, PEC Zwolle heeft in Nederland iedereen verrast dus wie weet kunnen ze nog eens verassen als men een gunstige loting heeft. Niet zo heel lang geleden deed Utrecht het tot ieders zijn verbazing ook niet zo slecht (met name in Utrecht tegen Liverpool) in de Europa League (ondanks dat ze niet doorgingen). Alleen zou ik graag de discussie breder willen trekken.

Daarnaast vind ik dat clubs zoals:

- Ajax, die het in de Champions League redelijk doen maar nog wel een klein beetje beter kunnen (Al moet men in de Europa League echt beter voor de komen).

- AZ die het afgelopen decenium met regelmaat goed voor de dag komt door ver in Europa League door te dringen.

- Twente die de laatste tijd wat ongelukkig was maar ook in het recente verleden goede resultaten heeft behaald in Europa.

- Psv, die de laatste tijd wat ongelukkig is, maar die ook heeft laten zien over het algemeen om punten te kunnen pakken voor Nederland.

Van deze ploegen verwacht ik eigenlijk dat zijn genoeg punten voor Nederland moeten kunnen pakken om er voor te zorgen dat het eventuele puntverlies van clubs die incidenteel Europees kan worden opgevangen. Daarom zou het een keertje mooi wezen als boven genoemde vier clubs allemaal tegelijkertijd een goed Europees seizoen draaien.

Van Feyenoord verwacht ik helemaal niets in Europa todat men uit de financiele problemen is en men de begroting weet op te schroeven richting het niveau van Ajax, Twente en Psv. Of men een goed club bestuur heeft zoals AZ die er toch altijd in slagen om mee te doen.

Het is niet lullig bedoeld maar Vitesse schaar ik toch ook onder de clubs die incidenteel Europees spelen. Ik weet dat zij in vergelijking tot vele Nederlandse clubs over beter spelers materiaal kunnen beschikken, maar je bij Vitesse moet men toch steeds afwachten wanneer Chealsea spelers stuurt zodat zij de selectie rond hebben. Daarnaast heeft Vitesse in het recente verleden nog niet aangetoond in staat te zijn om met enige regelmaat Europees punten te pakken voor Nederland.

Overigens zou het ook goed zijn voor Nederland als bijvoorbeeld Heerenveen weer eens op zal staan. Die hebben toch ook een sterke Europese periode gehad. Qua mijn gevoel moet Groningen hetzelfde potentieel hebben als Heerenveen, men heeft daar ook bewezen goed te kunnen scouten. Nu is men wel een miljoen achteruit gegaan op de begroting en loopt men vijf miljoen achter op de begroting van Heerenveen, maar bijde clubs zijn volgens mij van een vergelijkbare grote plus achterband/land (correct me if i´m wrong).

Daarnaast denk ik dat er zo ie zo nog zaken te verbeteren zijn waardoor Nederlandse clubs beter kunnen presteren in Europa zonder extra geld. Ten eerste vind ik dat wij met zijn alleen eens af moeten van die onzinnige onderdanigheid richting Europa. Als Nederlandse ploegen sommige tegenstanders niet onderschatten en er gewoon opklappen kunnen wij het toch behoorlijk veel ploegen lastig maken waardoor je de kans vergroot dat je er nog iets aan over houdt. Ik vind het werkelijkwaar schandalig dat we toch nog vaak moeten horen dat spelers achteraf zeggen dat ze niet scherp aan de wedstrijd begonnen. Hoezo niet scherp ? Het hele jaar kijkt men uit naar Europees voetbal en als het eenmaal daar is kun je het niet opbrengen om scherp te zijn ???

Daarnaast vind ik ook dat men eens af moet komen van die mentaliteit dat een wedstrijd in principe (al word het gelukkig minder) in de tachste minuut gedaan is. Zoals zo vaak pijnlijk aangetoond gaven Nederlandse clubs (dure) punten weg door in de slot minuten/seconden even te verslappen.

Nu vind ik ook dat Nederlandse clubs nu eens eindelijks (vooral ook mijn eigen club) de toegevoegde waarde moeten inzien van "fysiek" sterke spelers. Dat kan door daar meer aandacht aan te besteden bij het opleiden of gewoon daarop ook te scouten. Clubs zoals Salzburg en Basel bewijzen dat het mogelijk is om fysieke goede spelers te hebben, die tegelijkertijd ook een goede techniek hebben of een evenwichtiger samenstelling van techniek en fysiek hebben in de ploeg . Die ploegen laten ook zien dat dit kan zonder al teveel geld te hoeven uit te geven. Als deze clubs dat kunnen dan denk dat de door mijn genoemde eerste vier Nederlandse clubs daartoe ook in staat moeten zijn.

Met alle respect, maar Koeman kan zich beter op zijn eigen club concentreren.

1.feyenoord heeft dezelfde kans gehad op de bekerfinale.
2.feyenoord heeft de afgelopen jaren ook niets toegevoegd aan de nederlandse inbreng in Europa.
3.pec heeft het eerlijk verdiend in hun wedstrijden. Dat ze mazzel hadden met de loting heeft er niets mee te maken.

Wat een onnozele reacties zeg. Ik vind dat koeman een punt heeft. Zou het gek zijn om alleen de winnaar de europa league te laten spelen? En als dat ajax wordt dan is het imo helemaal niet gek dat de europaleague plek naar de competitiestand gaat. Dusniet naar de runnerup van de cup. Dat moet toch te organiseren zijn?

29 maart 2014 om 13:12

Niets onnozels aan. Het gaat er ook om dat hij vindt at PEC niet in Europa hoort, terwijl Feyenoord zelf ook niets presteert in Europa. De pot verwijt de ketel. En misschien wint PEC de finale wel. Dan heb je terecht Europees voetbal behaald. Had met je eigen ploeg dan in de finale gekomen.

Het is al aren bekend dat de verliezend finalist in Europa kan komen. En nu een kleinere club in de finale staat hoor je hem zeuren.

Hij zeurt ook over de gelukkige loting van Pec. Dat is het bekervoetbal. Het is ook juist de charme dat kleinere clubs ver kunnen komen. Hem hoor ik niet over de tijd dat de Europees spelende clubs, waaronder Feyenoord, later mochten instromen of de gelukkige loting van de grotere clubs de afgelopen jaren.

Ik vind trouwens ook dat de verliezend bekerfinalist niet op basis daarvan Europees mag spelen. Die plaats moet op de ranglijst doorgegeven worden, maar dat zijn nou eenmaal de regels sinds jaar en dag. Niets nieuws aan.

29 maart 2014 om 13:38

@ decheiver

Zoals "ga_eagles" terecht aangeeft is het klinkklare onzin, PEC Zwolle heeft dit zelf afgedwongen als men Europa in gaat (wat bijna zeker is). Dat het wellicht niet goed is voor de punten voor Nederland is een ander verhaal. Trouwens als we de redenatie van Koeman gaan toepassen kunnen we Feyenoord net goed niet afvaardigen. Met toch 1 van de grotere begrotingen van Nederland redden die het al jaren niet om de voorrondes van de Europa League te overleven. Komt astublieft niet aanzetten dat het een jonge ploeg is, want daar hebben andere Nederlandse ploegen ook last van.

Utrecht verbaasde ook vriend en vijand de laatste keer dat men Europees speelde, wellicht is PEC Zwolle daar ook toe in staat en heeft men in de wedstrijden dan net iets meer geluk (en uiteraard de loting) dan Utrecht . Als we het over de punten van Nederland hebben is het meer belangrijker dat Ajax, AZ, Twente en PSV Europees spelen en goede resultaten boeken, alle andere goede Europese resultaten van overige Nederlandse clubs zouden dan een mooie bonus kunnen zijn.

Maar naar wie zou dat ticket dan moeten gaan ? Naar de eerst volgende club op de competitie ranglijst ? Als jij sportiviteit hoog in het vaandel hebt staan (en daar ga ik wel vanuit) dan zou dat natuurlijk oneerlijk zijn voor de "runner up", als de nummer 1 gediskwalificeerd word in een tournooi gaat de hoofdprijs toch ook naar de "runner up" ?
Als we de Knvb beker nog een beetje glans willen laten behouden is het belangrijk dat de winnaar een direct Europees ticket kan winnen.

Als het dan de landskampioen word, waardoor het ticket naar een met alle respect een kleine club gaat hadden die andere grotere clubs maar beter moeten spelen. We hebben met z´n allen zoveel (terechte) kritiek op de Fifa en Uefa over (europese) tournooien vervalsing, maar zouden dan wel bereid zijn om dat nationaal toe te laten omdat het ons dan beter uit zou komen. Dan zijn wij toch geen haar beter dan die twee malafide voetbal bonden.

30 maart 2014 om 00:16

Als ik zelf zou kunnen kiezen zou ik voor de terugkeer van de europacup 2 kiezen, dat vond ik een mooi toernooi. Helaas zit dat er zeker niet meer in.

Sinds de afschaffing ervan heb ik de beker altijd een b-prijs gevonden, leuk voor subtoppers maar niet voor de eredivisietop. Alleen al uit het feit dat mensen als frank de boer constant moeten benadrukken dat "de beker voor hen ook heus wel belangrijk is" geeft dit aan.

Ik vind dat je dat best kan verkopen dat de rechten alleen voor de winnaar ervan zijn. Doet niets af aan het belang van het toernooi.

En zeg nou zelf, het is wel vreemd dat je door enkel en alleen 1 eredivisie club te verslaan ( nummer laatst ook nog) europees voetbal haalt. Ik snap dat dat inherent aan loten is, maar ik vind dat oneerlijk.

30 maart 2014 om 12:18

@ decheiver

Wat betreft de Europese tournooien terug brengen in hun oude staat ben ik ook voor, alleen ben ik bang dat zolang er geldwolven aan de top staan bij de Uefa dat dit niet zal gebeuren. Eerlijk gezegd denk ik dat de clubs uit de grote competities daar ook niet mee akkoord zullen gaan, en door de commercie hebben die toch (te)veel invloed.

Het hangr er vanaf vanuit welk standpunt je het bekijkt, ik vind bijvoorbeeld niet dat men het voorronde Champions League ticket aan de Knvb beker moeten hangen, maar ook weer niet een voorronde Europa League ticket. Als een outsider dan de beker wint is de kans nog niet groot dat die club ook daadwerkelijk echt Europees voetbal zal houden.

Nu heerst er rondom ons beker tournooi niet zo veel traditie zoals in Engeland, Duitsland en Italië maar doen we ons nou zelf ook niet een beetje tekort ? We vinden alles in het buitenland mooier terwijl er tijdens het tournooi er altijd wel een paar verrassende uitslagen tussen zitten. Dat het niet altijd volle stadions trekt is denk ik meer omdat mensen hier minder voetbal gek zijn dan in de grote landen en daardoor lijkt het wellicht meteen al wat minder. Al vind ik wel dat ze echt moeten stoppen met die domme badjassen, wie dat ooit bedacht heeft moet op dat moment echt stomdronken zijn geweest.

Op zich is het ook wel een beetje raar, maar juist vanwege het ontbreken van een mooie traditie is dit de enige manier om dit tournooi in Nederland nog aantrekkelijk te houden. De subtoppers en de clubs daaronder zullen harder hun best doen omdat men over 1 wedstrijd met een beetje geluk wel kan winnen van een grotere tegenstander. Dat het voor kleinere clubs interessanter is volgens mij toch in elk land zo, daarnaast bestaat het voetbal toch niet alleen uit de (wil) van de topclubs ?

In feite heeft Koeman gelijk als je het zo stelt. PEC Zwolle & Europees voetbal. Maar Koeman zit er naast, want het betreft het beker toernooi! En het mooie aan de beker is, dat theoretisch ook amateurs die beker kunnen winnen. En met alle respect, amateurs horen ook niet in Europa. Maar in het beker toernooi is alles mogelijk, dus moet Koeman de hand in eigen boezem steken. Want dan had hij er voor moeten zorgen, dat hij er met Feyenoord stond.

Trouwens het Europese voetbal is hoe dan ook krom! Champions league.... Hoezo een nummer 2 of 3 uit een competitie die champions league spelen mag?? Ik vind dat bijzonder krom! Maar dat komt omdat grote clubs dat willen.

In feite zou champions league voor de kampioenen moeten zijn. En een Europacup, voor beker winnaars. En dan zou je misschien nog een Europees toernooi moeten houden voor de hoogst geklasseerden. Maar ja dat hadden we ooit. En als Real Madrid 2 jaar geen kampioen wordt, dan verandert de Uefa het. Zo ziek is het voetbal nu eenmaal... En daar is niets aan te veranderen....

Koeman heeft wel gelijk, PEC Zwolle is een leuke team om naar te kijken in de Eredivisie, maar Europa is nog een lange weg voor Pec. Het is wel financieel handig voor PEC want dan kunnen met dat geld een echte constante subtopper in de Eredivisie maken

Iedereen die hierboven zomaar wat roept (wie de schoen past trekke hem aan), moet gewoon naar de feiten kijken. Zie onderstaande link naar de Europese ranking:

http://www.uefa.com/memberassociations/uefaranking...
Feit is dat PSV de meeste punten heeft gehaald de laatste 5 jaar. Dat is de 1e 3 jaar daarvan en de laatste 2 jaar doen ze het niet goed. Maar het is gewoon een objectieve lijstje die zegt dat PSV de meeste punten heeft gepakt en daarna respectievelijk Ajax en Az . Graag bij de feiten houden voor diegenen die maar wat roepen...

Kijk dat PEC makkelijk heeft geloot is een feit. Maar dat bijv een Twente thuis wordt uitgeschakeld door den Bpsch kan wel!! PEC heeft de wedstrijden serieus genomen en dit is de beloning. Andere clubs niet of idd minder geloot. Echt een zielige reactie van Koeman. OF Utrecht, Vitesse of Heereveen en de laatste jaren beter hebben gedaan. Utrecht door een luxemburgse club uitgeschakeld! Dussss

29 maart 2014 om 13:33

Voorzover mij bekend is Fctwente dit bekertoernooi op 26 september 2013 in en tegen Heerenveen uitgeschakeld door de club met die naam. Dat kan gebeuren.

29 maart 2014 om 13:57

je hebt gelijk, uitschakeling twente tegen den bosch was een jaar eerder.

Ik ben het niet graag en vaak met Ronald Koeman eens. Maar het is inderdaad een regelrechte schande en blamage dat een club als PEC Zwolle Europa in zou gaan in plaats van clubs als AZ, Feyenoord, SC Heerenveen, Vitesse of FC Twente. Dat heeft alles te maken met het internationale belang en aanzien van het Nederlandse voetbal. En niet met het feit dat ik het PEC Zwolle niet gun. Verder betekent het ook een devaluatie van de finale van het nationale bekertoernooi. Waar de ene club, Ajax, al ruim vantevoren weet dat ze landskampioen zijn geworden. En de andere club, PEC Zwolle, al weet dat ze geplaatst zijn voor de Europa League. Wat mij betreft mogen ze de bekerfinale dit jaar afwikkelen op Woudestein in plaats van in de Kuip. Simpelweg omdat het een duel om des keizers baard is geworden.

29 maart 2014 om 13:41

De regels zijn nu eenmaal zo en dat wist iedereen van te voren. Als je eigen club op deze manier europees voetbal haalt hoor je niemand van die club erover, nu gaat het om Pec Zwolle en komt er geklaag. Dat Pec door een gunstige loting tot de finale heeft kunnen reiken is leuk voor Pec en gewoon volgens de regels, niets mis mee dus.

en dan je volgende punt, Ik weet zeker dat Pec er alles aan gaat doen om die Knvb beker te winnen hoor, hoe vaak komt het voor dat die club tot de finale reikt? Denk jij nou echt dat ze die gaan laten lopen omdat ze al geplaatst zijn voor Europees voetbal als Ajax kampioen gaat worden? Ik weet zeker van niet! Of ze ook kunnen winnen is een andere vraag maar daar gaat het hier niet om.
En denk ook dat Ajax er alles aan wil doen om de dubbel te pakken dit seizoen dus jij redernatie slaat echt helemaal nergens op. Maar zoals met alles in dit leven, als jij niet naar de bekerfinale wilt kijken dan doe je dat toch gewoon niet!

29 maart 2014 om 21:33

Wat ben jij toch een ongelofelijke droeftoeter!!!
Hoezo op Woudesteinr?
De boer was tevreden met het punt wat hij uit Zwolle meenam, in 020 zijn we genaaid door de arbitrage.
Dit is nog een van de charmes van het voetbal voor de kleinere clubs.

Ongeacht de uitslag, die dag is de kuip van ons!!!
Genieten zal ik, de dag van mijn leven.

Geweldig, in Nederland gaan we tegenwoordig beslissen wie Europa in moet? In andere Europese landen zouden ze het juist geweldig vinden als een middelmatige club of zelfs amateurclub Europees voetbal haalt maar hier denkt men alleen aan die c. lijst. Ach, Nederland stelt toch niks meer voor op Europees clubverband met slechts een enkele uitschieter maar constant presteren? Echte Hollanders zou je haast zeggen....

denk dat het allemaal jaloezie is van de anderen,teleurgesteld over hun eigen club,en pec zwolle wat de laatste jaren in de lift zit begroting vliegt omhoog terwijl andere clubs een stapjes terug moeten doen,het word tijd dat andere clubs de kans krijgen in Europa,de meeste clubs hebben er met de pet naar gegooit in Europa dus stoppen met zielig doen

het Nederlandse voetbal is gewoon een grote Grap.ongeveer 6,7 jaar geleden konden de nederlandse topclubs nog de chaimpions leage winnen nu kunnen ze niet eens tot de kwart finale komen.de nederlandse competietie is gewoon niks vergeleken met de competities in italie, engenland, spanje.

Aan de ene kant heeft hij gelijk, aan de andere kan daarentegen, als PEC Europees voetbal heeft gehaald, hebben ze tenminste iets goed gedaan toch? Moeten de andere clubs het maar niet af laten weten...

Losertje die wederom een mislukt seizoen meemaakt! Jaloezie

Met alle respect maar Feyenoord heeft ook niks te zoeken in europa! dat blijkt wel na al die jaren

Toch gefeliciteerd Zwolle. Want door de gewijzigde regels zal herhaling niet meer mogelijk zijn. Dit was de laatste kans voor alle clubs die voor de plaatsen 8 t/m 18 spelen.
De kans dat 1 van deze clubs ooit nog Europees speelt door het winnen van De Beker is nihil.

Misschien moeten we geen competitie en beker meer spelen, maar gewoon Ajax, Feyenoord, Psv, AZ en FC Twente ieder jaar Europa insturen. Dan hebben van die conservatief denkende malloten als Koeman ieder jaar hun zin.
Natuurlijk heeft Zwolle iets in Europa te zoeken, want ze hebben dat zelf afgedwongen in de beker. En of de weg naar de finale een moeilijke of een makkelijke was, heeft daar niets mee te maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren