Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als ik Messi een keer op de bank zette, was heel Barcelona in rep en roer'

Laatste update:
/

Josep Guardiola groeide bij Barcelona uit tot een van de meest gevierde coaches ooit en laat dit seizoen bij Bayern München zien dat de successen in Catalonië geen toevalstreffers waren. De Spanjaard hanteert een geheel eigen en weldoordachte filosofie en vertelt daar uitgebreid over in gesprek met Audi Reports. Zo is diversiteit binnen een elftal van cruciaal belang, beweert hij. "Je kunt niet zonder."

Zowel bij Barcelona als in München werkt(e) Guardiola met spelers van allerlei allooi en alhoewel dat volgens hem van groot belang is voor een goed elftal, brengt het ook weleens problemen met zich mee. "Soms kan die diversiteit destructief zijn. Iedereen wil spelen, maar ik kan maar elf spelers tegelijk opstellen. De spelers op de bank zijn logischerwijs degenen die het niet eens zijn met mijn beslissingen. En dan heb je nog de druk van buitenaf: de pers en de fans, die zo hun voorkeuren hebben. Als ik Lionel Messi een keer op de bank zette, was heel Barcelona in rep en roer."

Guardiola kijkt tevens terug op de bekendmaking van het nieuws dat hij aan de slag zou gaan in München, nu ongeveer een jaar geleden. Hij wenste dat destijds zo lang mogelijk geheim te houden, maar moest uiteindelijk wel toegeven dat een samenwerking met de Duitsers ophanden was. "Het leek erop dat Silvio Berlusconi, voorzitter van AC Milan, zijn mond voorbijpraatte. Waarschijnlijk omdat ik niet voor zijn club heb getekend", onthult hij.

Josep Guardiola is de beste voetbalcoach van dit moment

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 maart 2014 om 17:12

nah, Mourinho wel maar Pep nog niet.
Arsène W vind ik beter dan Pep.

18 maart 2014 om 18:35

Die trainer van dortmund doet t ook telkens goed

18 maart 2014 om 18:53

Mourinho is een goede coach, maar als hij beter dan Guardiola was, dan had hij met Real Madrid de Champions League moeten winnen. Hij had geld genoeg te besteden en hij had zowat de beste selectie in de wereld.

18 maart 2014 om 19:09

gaat erom wat je het mooiste vind. het afbraak/resultaat voetbal van mourinho of het mooie aanvallende/verzorgde spel van wenger of guardiola.
feit is dat mourinho prijzen heeft gewonnen maar dat maakt je niet tot beste coach.
wenger heeft zelfs in de zware tijden altijd mooi voetbal gespeeld. ook al had hij de middelen niet.
dat zie ik mourinho niet doen. als mourinho niet zulke goede spelers tot z;n beschikking had bij chelsea dan speelde hij heel anders.
mourinho is te veel bezig met resultaat en met zichzelf tot de nummer 1 coach te maken.
wenger is daarentegen alleen uit om met z'n club mooi voetbal te spelen.
houd de club gezond en doet geen gekke dingen.
heb ik 10x meer respect voor dan wat mourinho voor zichzelf doet.

18 maart 2014 om 19:16

Wat zeg jij nou? Prijzen winnen maakt je geen goede coach, maar mooi voetbal wel? Het is geen jurysport. Iedereen vindt iets anders mooi. Je bent een goede voetbalcoach als je het optimale uit de spelersgroep kunt halen, spelers beter kunt laten worden en goed met mensen om kunt gaan. Dat hoeft zich niet per se te uiten in prijzen (een coach van bijv. Everton kan nog zo goed zijn, de CL zal hij niet winnen) maar wel in bovenmaatse prestaties.

18 maart 2014 om 19:49

Prijzen winnen maakt je niet tot de beste coach? Als Mourinho wil laat hij zijn ploegen ook aanvallend spelen, dat is geen kunst, de kunst is om te spelen naar je materiaal. Daar is Mourinho in zijn begin tijd bij Real Madrid ook de fout mee ingegaan. Hij concentreerde teveel op tegenhouden (vooral in de classico's) terwijl hij voorin jongens als Ronaldo, Ozil, Kaka, di Maria, Benzema en Higuain had lopen. Naar verloop van tijd heeft hij dat goed aangepast waardoor Real zelfs een stuk meer classico's won dan Barcelona.

Je kan het ook anders zien. Al had je Wenger of Guardiola neergezet bij het Porto of Inter wat onder Mourinho de CL won hadden Wenger en Guardiola nooit van hun leven bereikt met die teams wat Mourinho heeft bereikt.

Wenger en Guardiola zijn alleen goede trainers als ze bij goede ploegen. Het knappe van Mourinho is dat hij ook met ''mindere'' ploegen enorm succesvol kan zijn.

18 maart 2014 om 20:27

Mou heeft het met Porto gewonnen en met Inter!

18 maart 2014 om 22:03

Haha Wenger beter ? Die man gaat bijna met pensioen en Guardiola heeft nu al meer gepresteerd.

18 maart 2014 om 17:14

Ik denk dat Mourinho wel de beste coach ter wereld is maar Pep komt niet in de buurt van hem.

18 maart 2014 om 18:36

niet in de buurt? akkoord dat je denkt... ok ik heb het beste materiaal altijd.. maar doe het maar... de looplijnen.. de coaching.. de gedachtegang achter omschakeling van verdediging naar aanval en omgekeerd... om spelers jaar na jaar te motiveren... enz....

beetje overdreven jou mening... maar begrijpelijk...

18 maart 2014 om 18:47

Volgens mij heeft Pep toch net iets meer prijzen bijeen geraapt tijdens hun gezamelijke periode in spanje, en doe nu niet alsof het spelersmateriaal van Real onder doet voor dat van Barca..; Mourinho is een flut coach en een counter sl*t

18 maart 2014 om 22:09

idd, pep komt niet in de buurt van hem, vandaar dat Mourinho niks kon klaarspelen in Spanje omdat het elftal van Pep alles won Real had als enige het materiaal om barcelona te bestrijden, maar mourinho faalde. en kom niet telkens met die onzin over pep dat hij een geweldig team had dit dat, dat had mourinho ook maar toch kon hij het niet? daarnaast heeft pep het elftal gevormd. Tito en tata kunnen het niet, dus kan dat verhaal van iedereen kan de coach zijn van zo'n elftal ook weer de prullebak in.

Ik vind trainers als Wenger en Guardiola beter, dit zijn coaches die spelers echt beter maakt, wenger eindigt altijd in de top4 met de beperkte middelen de laatste jaren, haalt altijd het maximale uit zijn selectie evenals Pep, Mourinho haalt nu bijv absoluut niet het maximale uit Chelsea, wat hij bijv wel deed bij inter(waar ook het nodige geluk bij kwam kijken). Dit elftal van Chelsea kan zoveel meer dan dit countervoetbal, spelers als Hazard,willian,oscar,eto'o,torres,mata(had je niet weg hoeven doen),lampard,schurrle,salah. het zijn allen goede coaches, de ene heeft een andere stijl dan de ander, het is maar waar je zelf van houd, ik ben iig meer fan van de pep stijl, en vind hem dan ook de beste.

18 maart 2014 om 17:17

Coach is waarschijnlijk Mourinho.
Trainer is waarschijnlijk Pep.

18 maart 2014 om 17:22

Ookal heeft Pep wel 2 keer de beste team's gecoachd, waarvan hij bij 1 geen extra arbeid hoeft te leveren. Denk ik gewoon dat hij echt dat speciale heeft, het voetbal dat hij zijn team laat spelen is magistraal.

18 maart 2014 om 17:31

Mourinho is nog een paar tredes verder dan guardiola

18 maart 2014 om 17:55

Guardiola neemt al teams die al klaargestoomd zijn barca had maar een paar kleine aanpassingen nodig enige wat hij goed heeft gedaan is het team laten draaien om messi
Want eerlijk is eerlijk alle spelers waren vervangbaar van Barcelona behalve messi hij is barca

18 maart 2014 om 18:51

Compleet niet mee eens, als de rol van Guardiola niet zo belangrijk was, wat is dan de uitleg dat Barça het onder Tito het nu echt minder doet? Tweede stuk van je kan ik me volledig in vinden inderdaad, deze man voegt echt wat toe en laat zowel Barça als Bayern compleet dominant voetbal spelen.

18 maart 2014 om 22:07

Guardiola neemt teams die klaar zijn gestoomd ? Waarom wonnen die andere coaches niet zoveel als hij. Hij heeft juist het beste team ooit achter gelaten die hij zelf gecreëerd heeft en dus zouden zijn opvolgers het beter moeten doen. Vilanova en Martino hebben het klaargestoomde team overgenomen. Presteren ze hetzelfde ? Nee! Dus denk eens eerst even na voordat je onzin roept.

19 maart 2014 om 00:21

Vandaar dat hij Lahm naar het middenveld haalde. Duidelijk die PEP kan er niets van!!!!

Mo heeft laten zien dat hij met onverwachte winnaars kan komen. Pep heeft een team neergezet dat gezien wordt als een van de beste van allertijden. Mo heeft het bij minimaal een grote club eigenlijk slecht gedaan. Van Pep weten we niet hoe hij het met een minder team zou doen.


Dus ze hebben beide kwaliteiten getoond!!! Maar Mo heeft ook zijn beperkingen al laten zien. Iets wat Pep nog niet heeft gedaan. Maar Pep is ook nog niet zo lang bezig als Mo. Qua niveau ontloopt het elkaar dus niet zo veel....behalve op een niveau: Pep heeft wel fatsoen en heeft niet het imago vd club aangerand!!!

18 maart 2014 om 18:16

Ik vind Mourinho zonder pep ook al een van de beste coaches van de wereld

Wel logisch natuurlijk aangezien mensen betalen om naar zulke sterren te komen kijken maar aan de andere kant moeten zulke spelers ook hun rust pakken anders raken ze mssn geblesseerd

Wat een titel weer...
Het gaat hier toch absoluuuut niet over Barcelona?

Pep zijn trainingsstof/oefenstof moet bijna geniaal zijn. Hoe je tot 2 keer toe een super goed team tot in perfectie kan laten spelen, alle neuzen qua visie dezelfde kant op, allemaal druk zetten, allemaal vanuit de zelfde filosofie, alle spelers tevreden (op een enkele na) etc wat super veel enrergie kost. In 1 woord: Geweldig.

Mensen die maar zeggen dat hij altijd bij een grote club binnen stapt moeten is kijken naar hoe het team speelde voor Pep kwam en daarna.

18 maart 2014 om 17:04

Barca inderdaad bagger, maar vond ik ze ook vanaf dat Pep er zat.

Bayern? wil je dat serieus horen? Vorig jaar wel voetbal gekeken?

18 maart 2014 om 17:17

je vond barca bagger toen Pep er nog zat...
ja hoor... jou nemen we zeker en vast serieus....
2 cl's, 4 titels, 3 bekers, 2 spaanse en 1 europese suppercups... 2 wk's voor clubs
ja hoor... Bagger

18 maart 2014 om 17:18

Meen je dit over Barca? Dat ik hier op ga reageren.. Het team van 2008-2012 word door vele gezien als 1 van de beste,zo niet beste team aller tijden!

En Bayern was vorig jaar de beste en van een andere klasse als de rest. Dit jaar zijn ze oppermachtig omdat mede het collectief sterker is geworden en je ziet duidelijk de hand van Pep hierin terug.

18 maart 2014 om 17:52

Vorig speelde ze echt voetbal!! Aanvallend ! Counterden heel erg sterk

Ik vind ze nu gewoon kwetsbaar tikken teveel op et middenveld de individuele klasse van een robben of Ribéry komt nu veel minder naar boven

18 maart 2014 om 19:12

@jaycinho Dat is dus precies wat ik bedoel. En hetzelfde bij Barca. Helaas zijn veel mensen erg snel op de teentjes getrapt als het Barca betreft.

Prijzen zeggen toch niet alles jongens? Het gaat er ook om hoe die bewerkstelligd worden, met wat voor voetbal, met wat voor aandeel van de Uefa (scheidsrechters, hoe sterk de rest is. Als het puur om prijzen gaat zijn meerdere teams in periodes de beste. Bovendien vind ik de Spaanse competitie en dus ook bekers een tikkeltje overschat en dus niet echt prijzen die meetellen voor het mondiale niveau.

18 maart 2014 om 22:11

@jaycinho

Nu kwetsbaar? Volg jij ze wel ? Recordaantal punten. Geven niets weg. 75% balbezit. Heel erg weinig tegengoals. Zo veel scorend vermogen. Dan noem jij ze kwetsbaar... OK

19 maart 2014 om 14:27

neefb

Jij snapt er echt niks van.

Als het puur om prijzen gaat, dan is het Barca van Pep de absolute nummer één. En als het om voetbal gaat, dan is het Barca van Pep wederom de absolute nummer één. Ze speelden immers het beste voetbal ooit. Voetbal dat nooit meer vertoond zal worden. Dat was het perfecte team. En dan suggereer je nog dat Barca hulp van de Uefa heeft gehad. Hoe kan ik je serieus nemen?

Vervolgens kom je aanzetten met dat je La Liga een overschatte competitie vindt, wat je mag vinden, maar realiseer wel dat het een two-horse race is geweest de laatste jaren. Tussen Barca en Real dus. Ze kunnen het zich nooit permitteren om punten te verspelen. Dan kun je, met oog op El Clásico, de competitie al verliezen. En wat vind je dan van de twee CL bekers die ze hebben gewonnen, en hun prestaties in de CL van de laatste zes jaar in zijn geheel?

19 maart 2014 om 18:52

Gutihaz

Leuk punt wat je aansnijd over la liga, zo had ik het nog niet bekeken. Rest wel dat de wedstrijden (los van Clasico) dus wel gewoon heel makkelijk zijn.

Binnen de CL vind ik gewoon serieus dat ze aan de titel geholpen zijn door scheidsrechterlijke dwalingen. En ik steun geen enkele club in Europa, en op het moment van die UEFA-hulp had ik ook helemaal geen hekel aan Barca. Dus ik zie niet hoe ik hier niet objectief in zou staan. Zeker ten opzichte van Barca-fans. Ondertussen heb ik natuurlijk wat diskrediet opgebouwd tegenover Barca, door die scheidsrechterlijke beslissingen, en het eeuwig propageren van de media.

18 maart 2014 om 20:38

Remon_ voordat hij kwam speelden ze al gevaarlijk dus wat zeg jij hij hoefde ze alleen
Te laten combineren maar mourhino die man laat spelers boven zichzelf uitstijgen en ook echt laten zien dat ze het willen en verdienen als er wat te winnen valt en het belangrijkste ook voor hem willen vechten (op veld)

Hoe kun je nou de beste zijn als je nog nooit iets met een uitdaging hebt geprobeerd?

Goede trainer, maar je bent ook wel zo goed als je materiaal. En dat is bij Bayern ook niet verkeerd. Dus ik zou Pep wel eens willen zien bij en club als Cambuur Leeuwarden, ben je dan ook zo goed? Ik vraag het me echt af.

18 maart 2014 om 17:14

Zijn project bij Barcelona is toch aardig geslaagd...

Het maximale uit topspelers halen is ook een kunst. Zie het potentieel er maar helemaal uit te halen.

18 maart 2014 om 17:52

Het is ook zeker een goede trainer door hetgeen hij gepresteerd heeft, maar ik ben geneigd te geloven dat veel goede coaches deze successen met Barca ook hadden kunnen boeken. Dat heb ik het uiteraard niet over de Wiljan Vloet's van deze wereld, maar dhadden types als van Gaal het nou zoveel slechter gedaan?

18 maart 2014 om 17:56

Louis heeft tot twee keer toe de kans gehad en heeft bij lange na niet de prestaties van Guardiola bereikt.

Daarbij is Guardiola met Barca B ook kampioen geworden in de vierde divisie.

18 maart 2014 om 20:01

Maar dat was met relatief mindere barca's.

18 maart 2014 om 23:08

Precies! En juist Guardiola heeft er het beste team ooit van gemaakt.

Hij is een goeie eerlijke trainer. Ik vond hem altijd een van de beste trainers ter wereld maar alleen om zijn speel wijze bij Barca dat waren goeie tijden voor die club maar ik vind Mourinho als nog beste coach ter wereld omdat hij zelf niet eens een speler was maar toch het meest van het spelletje af weet.

Hoe kan het dat Berlusconi zijn mond voorbijpraatte? Hoe kan het dat hij wist dat Guardiola naar Bayern zou gaan, terwijl dit geheim moest blijven?

18 maart 2014 om 18:42

Ik denk dat die kwestie zich in een vergevorderde fase afspeelde. Waarschijnlijk waren AC Milan en Bayern de enige 2 clubs die in een latere fase nog aan het onderhandelen waren, waar Berlusconi dan van wist. Wijs je AC Milan dan af, dan weet je (voor je gevoel zo goed als zeker) dat hij dan naar Bayern zou gaan.

Guardiola heeft zich nog niet bewezen als trainer. Hij heeft tot 2x toe de beste club van de wereld op dat moment gecoacht en houdt telkens vast aan hetzelfde systeem. Hij kan niets anders dan die tactiek verzinnen dus als het niet meer goed loopt vertrekt hij zodat hij zelf geen slechte resultaten gaat halen. Ontzettend laffe coach is deze man.

18 maart 2014 om 17:19

JA Hoor.... ZKR EN Vast
Troooooolllllll

18 maart 2014 om 17:24

Barca was alles behalve de beste ter wereld in 2008 en he was een redelijk zooitje daar. Hij heeft spelers als Ronaldinho, Eto'o en Deco weggestuurd en is met een team aan de slag gegaan die zijn filosofie kon opbrengen en heeft de speelstijl van Cruyff in 1992 driedubbel geperfectioneerd. Dat vergt meer uren training en filosiferen dan je denkt. Bij Barca heeft die echt wel wat laten zien.

En over Bayern.. ja het was al de sterkste ter wereld. Maar toen hij tekende wist hij dat in principe nog niet. En je ziet nu ook wel duidelijk de hand van Pep qua speelstijl en alle spelers zijn lovend over hem..

En jou argument over hetzelfde systeem? Heeft elke coach niet een systeem waarin hij geloofd en daar aan vast houd?

Misschien is Pep niet de beste, maar jou woorden van 'niet bewezen' en 'laf' is wel erg overdreven.

Guardiola vind ik een erg goeie choach maar de beste? Nee absoluut niet Mourinho is namelijk de beste waarom? Omdat hij een club zoals Leiria van dregadratie kandidaat naar Europees voetbal bracht. En met Porto de Uefa cup won en de Champions League won. En bovendien in die twee jaar bij Porto 2 landstitels en 1 Portugese beker. En Mourinho heeft nog meer gewonnen maar dan ben ik over 3uur nog bezig de beste coach is dus Josè Mourinho

18 maart 2014 om 17:38

Probleem van Mourinho zal altijd zijn dat geen van zijn ploegen een speelstijl hanteren die mensen in vervoering zal brengen. Met andere woorden zijn ploegen spelen saai. Hij is natuurlijk een meester in het formeren van een team en om er voor te zorgen dat elke speler het uiterste uit zichzelf haalt. Hij kan goed een verdediging neerzetten, maar dan houdt het wel een beetje op. Bij Madrid kon hij niet zijn gebruikelijke tactiek toepassen, en was hij verplicht meer het spel te maken met zijn team, en zie het resultaat nauwelijks prijzen in die 3 jaar, terwijl hij toch een van de beste selecties van de wereld had. Mourinho is een goede coach maar de beste....nee!

19 maart 2014 om 02:20

En hij heeft een van de beste clubs ter wereld geschaad. Hij heeft niets kunnen presteren met een wereldteam maar in de underdog positie is het zeker een meester. Volgens mij hebben beide coaches genoeg positieve dingen gedaan maar Guardiola nog niets negatiefs. Mourinho wel.

Guardiola werd ook kampioen met Barca B. Ook een minder team toch ? Als je 14 prijzen in 4 jaar kan winnen. Je eigen hand in een elftal kan laten zien, je team het beste team ooit maken dan ben je gewoon wereldtop. Nu bij Bayern gaat hij gewoon door. Hij doet het in de competitie beter, hij speelt beter voetbal etc.

Mourinho is misschien de betere manager maar Pep is een veel betere trainer.

Misschien wel de beste coach van het moment, maar zeker niet mijn favoriete. Dat komt door de manier waarop hij zijn ploegen laat voetballen, vaak een beetje saai (natuurlijk niet altijd, want soms zitten er echt weergaloze wedstrijden tussen).

Pep schijnt een eikel te zijn maar dan kun je als nog een goeie trainer wezen

Meest overschatte trainer op aarde deze man. Bij Barca beschikte je over spelers als Ronaldinho en Messi. Zoveel hoef je er als trainer zijnde dan ook niet meer aan toe te voegen om successen te halen. En nu zit je lekker op een kant en klare elftal bij Bayern. Bij Barca had je nog wat tegenstand van Real Madrid nu is het feestje helemaal compleet. Lekker op je luie reet met 23 punten verschil 1e. Laat hem zich maar eerst bewijzen bij een wat kleinere club voordat ik hem een goede coach kan vinden.

18 maart 2014 om 20:43

Beste Fb_hell het zou je sieren om eerst goed geinformeerd te zijn voordat je onzin uitkraamt.ronaldinho was voor Guardiola al begon weggestuurd en heeft nooit onder hem gespeeld.

Guardiola is misschien niet de beste trainer,maar hij is zeker niet overschat.hij is nog best wel jong en heeft nog veel te leren.ik ben het helaas niet mee eens dat barca al klaar gekneed was.als je goed geinformeerd was,zou je weten dat het barca van 2007/2008 het slechtste barca was van de laatste jaren.dat team was helemaal uitgeblust.ze hadden geen honger en motivatie meer.een seizoen later kwam Guardiola en die stuurde als eerste sterren als ronaldinho en deco weg.hij nam een risico en wilde zijn eigen visie, ideeën en style overbrengen op het team en de rest is natuurlijk geschiedenis.

Wat betreft bayern heb je gelijk.hun waren al een kant en klaar topteam voordat hij de trainer werd.toch zie je dat hij ook weer hier komt met zijn eigen visie en ik moet zeggen dat bayern dit seizoen nog dominanter is geworden dan vorig jaar.het is dan ook een uitdaging om dit team zo gemotiveerd en hongerig mogelijk te houden zodat ze weer alles kunnen geven om alle mogelijke prijzen te pakken.

Je kan niet spreken van de beste trainer of coach. Het is je persoonlijke voorkeur.

Als je kijkt op basis van resultaat wat ze tegen elkaar hebben gehad is pep veruit de beste van de 2 mja morinho heeft zijn cv ook vol staan met prijzen.

Persoonlijk heb ik liever pep omdat, zoals hierboven werd gezegd: zijn speelstijl/filosofie aantrekkelijker is om naar te kijken dan die van Mo.

En als je een team als real of chelsea onder je hoede hebt, heb je ook een geweldig team.

Mo heeft het voor mij verpest bij real, zo'n team met zulke spelers en dan jezelf inbunkeren rond de 16 en vollop counteren.

En met zijn gedrag af en toe en handelingen, geen voorbeeld voor andere

18 maart 2014 om 18:01

Hij heeft gewoon de juiste spelers om zo te kunnen spelen als guardiola nu milan gaat trainen dan ga je geen barca/bayern speelstijl zien! Hij heeft inprincipe alleen maar teams die al klaargestoomd zijn

Denk je dat hij het kan bij een
Inter
Man utd
Chelsea
Man city
Ac milan
Juventus

19 maart 2014 om 02:26

Denk je dat Mourinho het nu opnieuw flikt met inter of Milan? Net alsof hij slechte selecties heeft gehad. Buiten dat had hij met inter wel erg veel geluk. Met porto won hij de CL en ook dat was een ontzettend goed team. Bovendien speelde Monaco in de finale dat verteld ook wel iets over de sterkte van wereldteams op dat moment.

Bij Real had hij het beste team en nog kon hij weinig doen. Het is wel duidelijk dat hij perfect vanuit de underdog positie kan spelen maar als hij favoriet is maakt hij het niet waar.

Beste trainer ter wereld.

Iedereen kan wel zeggen dat zijn teams saai spelen, maar men vergeet dat de tegenstanders ook niet meewerken om een leuke pot neer te zetten vandaar dat eeuwige getik.
En dat getik heeft maar een doel en dat is om een gaatje te vinden in de defensie, die meestal uit 10 man bestaat, die massaal voor de eigen 16 staan geparkeerd.
Zouden die ploegen 10 meter naar voren staan wordt het een afslachting van jewelste.
Wat ik wel minder vind, is dat ze niet vaker schieten als ze eenmaal rond de 16 staan dat kan je hem wel aanrekenen.voor de rest bewijst hij met Bayern dat het geen toeval is.

Edit:
En nee, ik ben niet voor Barca.

18 maart 2014 om 19:59

Hoezo beste trainer ter wereld, hij is voor mij niet beter dan Dwight lodeweges, die dit seizoen werelds presteert met Cambuur. Guardiola krijgt iedere keer het neusje van de zalm voorgeschoteld.

18 maart 2014 om 20:21

Oke oke gedeeld beste coach dan

18 maart 2014 om 21:00

En dan vergeet ik Gert aandewiel, ruud brood en erwin koeman nog

Wat ik vind van Pep is dat hij bij Barcelona de erfenis van Rijkaard kreeg en bij Bayern die van Hynkes. Allebei teams die al prijzen hadden gewonnen en al geweldig konden voetballen. Ik zou hem toch nog een keer bij een club willen zien waar hij vanaf de bodem moet opbouwen.

19 maart 2014 om 02:34

Dan adviseer ik je toch de teams te gaan vergelijken. Bovendien was het laatste seizoen van Rijkaard het zwakste Barcelona. Guardiola heeft de schop erdoor gehaald en een nieuw team gebouwd met een geperfectioneerde speelwijze. De trainers na hem kwamen/zitten in zijn erfenis bedoel je zeker. Waarom presteren ze niet hetzelfde ? Waarom is de speelwijze veranderd? Hmm misschien omdat Pep weg is ? Kijk hoe hij Bayern heeft aangepast in zo'n korte tijd. Tuurlijk was Bayern al de beste ploeg maar hij maakt ze nog beter. Bij barca moest hij echt veel werk verrichten.

Wat een gelul zeg iedereen kon barca kampioen maken zelfde nu met bayern hij komt telkens in t duurste en mooi opgemaakste bed!! Hij mag de spelers van toen en nu op ze blote knieen bedanken!!!

18 maart 2014 om 19:56

Precies, ik vind tot nu toe weinig bijzonders aan deze man. Bij Barca ging hij weg toen het wat minder ging en nu bij Bayern heeft hij echt een wereldelftal, nog beter dan dat team bij Barca. Zet Ruud Brood voor die groep en die presteert hetzelfde. Grote trainers worden soms groot doordat ze bij de goede teams coachen, met het meeste kwaliteit. Guardiola is daar een schoolvoorbeeld van. Hij heeft nog nooit iets opgebouwd, alleen maar geoogst

Wel mooi om te constateren dat Pep en diens grootste concurrent heden ten dage, Mourinho beiden Nederlandse leermeesters hebben gehad; Cruijff en Van Gaal.

Alleen nu hopen dat we in de toekomst ook weer een stap zetten met nieuwe gezichten.

Klein verschil tussen Pep en Mourinho..
Mourinho kan met Topploegen geen prijzen pakken.
Ik vind Mourinho alles behalve de beste coach.

Dan adviseer ik je toch de teams te gaan vergelijken. Bovendien was het laatste seizoen van Rijkaard het zwakste Barcelona. Guardiola heeft de schop erdoor gehaald en een nieuw team gebouwd met een geperfectioneerde speelwijze. De trainers na hem kwamen/zitten in zijn erfenis bedoel je zeker. Waarom presteren ze niet hetzelfde ? Waarom is de speelwijze veranderd? Hmm misschien omdat Pep weg is ? Kijk hoe hij Bayern heeft aangepast in zo'n korte tijd. Tuurlijk was Bayern al de beste ploeg maar hij maakt ze nog beter. Bij barca moest hij echt veel werk verrichten.

19 maart 2014 om 08:30

Het blijft dat Pep in een gespreid bedje terecht kwam bij Barca. De basis was al gelegd met messi, xavi, iniesta en Eto'o(zn eerste jaar). Waren de belangrijkste pionen en die zaten eral. Mocht geld uitgeven als een malle, maar bijna al zn aankopen faalde of misbruikte hij. Ga daar niet aan voorbij en praat niet alleen alles wat in je straatje past Toni9, dat zal je sieren. Hij heeft niet gigantisch veel werk verricht, vooral zogenaamde 'rotte appels' eruit gewerkt en een speelstijl 'gecreeerd' waar Barca in de tijd van Cruijff mee groot is geworden, poe poe.

Daarnaast is hij weer bij Bayern in een gespreid bedje gekomen, nog meer gespreid dan bij Barca. Daar weet hij het prachtige voetbal wat Heynckes heeft achtergelaten in een korte tijd heeft veranderd in een stuk minder aantrekkelijke voetbalmachine. Respect dat hij die ego's die alles gewonnen hadden in korte tijd de neuzen in dezelfde richting heeft gekregen, maar beter? Nee absoluut niet! Heynckes liet prachtig voetbal zien bij Bayern wat Pep deed bij Barca in zn eerste 2 jaar....

Zeker 1 van de beste. Beter dan Mourinho die alleen maar anti-voetbal op de mat legt in topwedstrijden

pep en mourinho rare type's maar goeie trainers, ik houd meer van klopp, geweldige man en zeer goede trainer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren